ULi Athlon64 Socket939 TGI chipset: AGP & PCI-express

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 6.488 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82643

Topicstarter
ULi heeft onlangs aangekondigd de eerste te zijn die een chipset gemaakt heeft voor het AMD64 platform die TGI (Triple Graphics Interface) ondersteunt. TGI houdt in dat je op een moederbord videokaarten op PCI-express, AGP 8X en PCI sloten tegelijk in gebruik kan nemen. Moederborden gebaseerd op deze chipset bieden dus goede upgrade-mogelijkheden.

De 1e northbridge is de ULi M1695.
  • PCI Express x16 link (20 lanes total)
  • 2X PCI Express x2 link
  • support dual core CPU
De 2e northbridge is de ULi M1567.
  • native AGP 8X
  • PCI
  • USB, SATA, PATA

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/motherboards/uli_m1695/tgi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.uli.com.tw/block_diagram/m1695_bdiagram2.jpg
De 1e northbridge M1695 en de 2e northbridge M1567 zijn met elkaar verbonden via HyperTransport. De M1567 biedt ook southbridge-functionaliteit.
Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2005/asrock/reviews/939Dual-SATA2/Picture%203924%20copy.jpg
ASrock 939Dual-SATA2 ULi M1695

Helaas zijn er ook moederbord-fabrikanten die gebruik hebben gemaakt van VIA en nVidia chipsets die beweren AGP kaarten te ondersteunen in combinatie met PCI-express. Hier gaat het niet om volwaardige AGP sloten. Een tijdje geleden kwam er een ECS moederbord beschikbaar met een zogenaamd AGP-express slot, dit is geen AGP 8X slot maar een vermomd PCI slot. AGP kaarten konden op dit moederbord niet tot hun recht komen en dus was dit moederbord niet waar de upgrader op zat te wachten. Synoniemen: AGP-express, AGX, XGP.

Afbeeldingslocatie: http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/images/Products/large/756-A.jpg
De ECS 756-A was not what the doctor ordered.

De vraag is op welke termijn moederborden gebaseerd op de ULi M1695 + ULi M1576 beschikbaar zullen zijn (mogelijk van ABIT, Albatron, ASrock, ASUS, Chaintech, ECS, Epox, DFI, Gigabyte en Jetway). Van fabrikanten in bold zijn M1695 moederborden naar alle waarschijnlijkheid eind juli beschikbaar. Van doorgestreepte fabrikanten wordt op korte termijn geen M1695 moederbord verwacht.
Update (06-08-05): Van ASrock is het M1695 moederbord nu beschikbaar.
Update (30-08-05): Van Jetway wordt op korte termijn geen M1695 moederbord meer verwacht. Daarmee is naast ASrock Chaintech de enige fabrikant waarvan op korte termijn nog een M1695 moederbord verwacht wordt.
Update (09-09-05): Na veel geruchten en onjuiste berichtgeving lijkt het erop dat Chaintech wel moederborden blijft maken. Dat gaan ze doen onder de naam Walton Chaintech Cooperation. Ondertussen blijft het geduldig afwachten op het Chaintech S1695-2 moederbord.

De volgende tabel dient zowel om het aanbod van AMD64 moederborden bij te houden als om verdere verwarring te voorkomen.
Moederborden met AGP 8X en PCI-express.
Chipsets: ULi M1695 + ULi M1567
Moederborden zonder volwaardig AGP slot.
Chipsets: VIA K8T890 & nVidia nForce4
ASrock 939Dual-SATA2 pricewatch
Chaintech S1695-2 (postponed)
]Jetway A695DAGDUAL / A695DAS (postponed)
(reference) ULi EV9567
Biostar NF4ST-A9
Biostar NF4UL-A9
ECS 756-A
ECS K8T890-A
EPOX 9HEAI/G
MSI K8N Neo3 (socket 754)

Enkele URL's: ULi persbericht, M1695 chipset information, Tweakers.net nieuws, ocworkbench nieuws, AnandTech Computex Coverage: ULi - The Best Kept Secret of Taiwan?,

Zustertopic: [oc-939 Ervaringen] ASrock 939Dual-SATA2 ULi M1695

Reviews (list of reviews @ ULi, list of ULi M1695 powered products @ ULi)
Poll: Welk ULi M1695 moederbord ga jij kopen?
ASrock 939Dual-SATA2
Chaintech S1695-2
Jetway A695DAGDUAL
Ik wacht nog even af ;-) tot bijvoorbeeld Gigabyte, Abit of Asus met een M1695 moederbord komt.
Geen ULi voor mij thx!
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=83494&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 155% gewijzigd door Anoniem: 82643 op 10-09-2005 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn eerste reactie op het Jetway moederbord is dat ik de layout niet optimaal vind. Videokaarten met heatsinks vinden het fijn om wat meer schouderruimte te hebben. Ik zou eigenlijk willen dat ze de layout van het ECS moederbord volgden.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 82643 op 19-05-2005 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dit noem ik nou eens een featurerijke chipset. Heel simpel triple, of quad monitor setups maken :) Leuke 6600GT in het PCI-E slot om te gamen, en dan een cheapo FX5200 in het AGP slot voor de extra monitoren :) Ik zie wel perspectieven iig.

En ik geloof niet dat er tegenwoordig nog slechte chipsets worden gemaakt, dus ik zou zo een ALi/ULi kopen iig :)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mogelijk kunnen de 16 PCI-express lanes ook nog verdeeld worden over twee sloten. Dan krijg je dus twee PCI-express X8 sloten (van X16 lengte) waarop mogelijk ook een soort SLI mogelijk is. Bijvoorbeeld ATI kaarten in master-slave formaties. Het klinkt bijna te mooi he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.planet3dnow.de/news_images/EV9567_03.jpg
shiny ULi EV9567 referentie bord

Sloten van links naar rechts:
  • 2X PCI
  • AGP 8X
  • PCI-express X16
  • 2X PCI-express X4 (??)
Verdere fietsers:
  • Socket 939 (pinnetjes niet nageteld)
  • plaats voor 4 geheugen DIMMs PC3200
  • SATA & PATA
  • LAN (kzie een klein realtek chipje maar dat kan ook AC97 zijn)
  • USB2

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 82643 op 26-05-2005 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alhoewel ik tot nu toe dacht dat met de VIA K8T890 geen AGP mogelijk was bericht de the inquirer anders: Epox releases PCIe, AGP AMD mobos.

edit:
The first two of these are for socket 754 microp[rocessors whether they're Semp0rns or Athlon 64s and have three 184 pin DDR DIMM slots which will take 333/400 modules up to 3GB. Both of these include an AGX slot for AGP 4X/8X cards, two PCI Express X1s and a PCIe X16 for graphics.
Hier gaat het dus niet om een AGP slot maar om een AGX slot (ik neem aan AGP-express) maar daar trappen we niet meer in! :P
En.. Semp0rns? doh! :)

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 82643 op 23-05-2005 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Hmm, jammer dat ik ze nog niet in de pricewatch enzo kan vinden bij winkels in nederland... Ik vind dit een interessant bordje om mijn FX5900 nog effe op te gebruiken voordat ik upgrade naar een PCI-E grafische kaart, als deze te traag gaat worden...

Iemand al ergens een plankje tegengekomen met deze chipset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:31
Neem maar aan dat AGP hierop ook niet heel rap zal zijn aangezien AGP aan de southbridge zit gekoppeld. Terwijl AGP drijft op snelle communicatie met RAM en CPU northbridge dus. Ik weet niet hoe snel de link tussen south-north is maar dit belooft niet veel goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:49
leonbong schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 18:21:
Neem maar aan dat AGP hierop ook niet heel rap zal zijn aangezien AGP aan de southbridge zit gekoppeld. Terwijl AGP drijft op snelle communicatie met RAM en CPU northbridge dus. Ik weet niet hoe snel de link tussen south-north is maar dit belooft niet veel goeds.
Het AGP slot is in feiten een PCI slot met 33 mhz 32 bit inplaats van 66 mhz 32 bit. Er gaat maar 128 Mbyte aan bandbreedte over terwijl bij een AGP 4x dit al 1 Gbyte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:36
leonbong schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 18:21:
With up to 2 GT/sec. over both the upstream and the downstream HyperTransport™ links, optimum performance are ensured between M1695 and the connecting CPU (or host device), as well as between M1695 and the connecting Bridge device (e.g. South Bridge).
De north en south bridge zijn dus aan elkaar gekoppeld via een Hypertransport verbinding.
Hierdoor hoeft er relatief weinig aan snelheid te worden ingeleverd. Volgens mij gebruiken ze ook hypertransport verbindingen om meerdere amd 64 cpu's met elkaar te verbinden (de bekende 2-way / 4-way moederborden).

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:07
Termi schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 18:53:
[...]

Het AGP slot is in feiten een PCI slot met 33 mhz 32 bit inplaats van 66 mhz 32 bit. Er gaat maar 128 Mbyte aan bandbreedte over terwijl bij een AGP 4x dit al 1 Gbyte is.
Ik kreeg de indruk dat het bij de ULi chipset een echte AGP poort is, maar dan op de zuidbrug.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dat is nu juist net HET grote sales argument van deze chipset: De AGP poort hoeft inderdaad NIET in snelheid in te leveren, in tegenstelling tot alle andere chipsets die PCI-E hebben op dit moment. Dat zijn vaak door de moederbordfabrikant omgebouwde PCI(-E) sloten. Dit is dus een volledig functionele AGP poort, die door de Hypertransport link meer dan genoeg bandbreedte heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127962

strandbal heeft gelijk :), dat agp slot is gewoon bedoelt voor dual screen, maar daar is sli ook voor (als je het uitzet ;)) dus zoveel nut heeft het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Anoniem: 127962 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:36:
strandbal heeft gelijk :), dat agp slot is gewoon bedoelt voor dual screen
Kan ook als enige videokaart gebruikt worden, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ook Biostar heeft een nep-AGP bord uitgebracht: Biostar NF4ST-A9. Hier heet de nep-AGP poort XGP (Xtreme Graphics Port). De synoniemenlijst blijft groeien..

Tijd voor een blacklist in de startpost? Een tabelletje met aan de ene kant moederborden die echt AMD64, AGP 8X en PCI-express ondersteunen en aan de andere kant het foute spul.
Het is een beetje drastisch maar voor de duidelijkheid misschien wel handig.

edit: fixed.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 82643 op 25-05-2005 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heeft er nog iemand meer AMD64 moederborden gevonden met TGI of AGX/XGP/AGP-express?
Dan voeg ik ze toe in de startpost :) en dan blijft dit een leuk up-to-date topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:36
http://www.pctuning.cz/De...2&ArtId=21171&ChapID=7807
MSI K8N Neo3 - PCIe pro socket 754 (helaas geen socket939) met PCI-E slot en een AGR(?!) slot. Ook deze is 3x niks :D

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:49
Anoniem: 82643 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 16:42:
Ook Biostar heeft een nep-AGP bord uitgebracht: Biostar NF4ST-A9. Hier heet de nep-AGP poort XGP (Xtreme Graphics Port). De synoniemenlijst blijft groeien..

Tijd voor een blacklist in de startpost? Een tabelletje met aan de ene kant moederborden die echt AMD64, AGP 8X en PCI-express ondersteunen en aan de andere kant het foute spul.
Het is een beetje drastisch maar voor de duidelijkheid misschien wel handig.

edit: fixed.
Gelukkig is Biostar niet zo bekend in Nederland, dat scheelt een hoop.
Maar met Hypertransport kan je een gigantisch uitgebreide en leuke systemen bouwen. Bijvoorbeeld de Nvidia Pro2200 met AMD 8111 er achter :P. Het kan allemaal :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Geen nieuwtje meer op ocworkbench zoals in de openingspost maar een complete review van ULi M1695 http://www.ocworkbench.com/2005/uli/m1695/g1.htm
Daar moet je even voor gaan zitten, dit is een plank met superveel potentie!

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is een hele mooie review.
Het is een geweldige all-rounder en nog overklokbaar ook.
Deze chipset kan zich echt meten met alle K8 chipsets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Asrock 939Dual-M2
Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2005/computex2005/day0/939Dual-M2.jpg

ULi M1695/M1567 chipset
FSB 1000MHz (2.0GT/s), DC-DDR400
HTT, AMD cool n quiet
ASrock Future CPU Port for upgrading to M2 in the future
PCI Express x16
Native AGP 8x
PCI Express x1
Hybrid booster for safe overclocking
PCI Express based SATA 2 controller on board
Serial ATA 1.5Gb/s RAID 0,1,JBOD
7.1 channel audio, 10/100 Ethernet
ASrock 8 Ch I/O, 4 USB ready to be used

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 19:06
zit al een tijdje te wachtten om te upgraden, maar dit bordje zou hem wel eens kunnen worden....

ben niet zo weg van cpu upgrade sockets, maarr de rest de rest van de specs zijn top genoeg voor mij.

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Spice schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 11:32:
Asrock 939Dual-M2
[afbeelding]
ASrock Future CPU Port for upgrading to M2 in the future
Hoewel dat erg handig is vrees ik een beetje dat het datapad (net als met de andere Asrock borden met optionele uitberedingkaart) 8bit is in plaats van 16 (halvering dus van de bandbreedte). Dat maakt het net een beetje oninteressant om een vette dualcore op zon kaartje te prakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Breepee schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 09:30:
[...]

Hoewel dat erg handig is vrees ik een beetje dat het datapad (net als met de andere Asrock borden met optionele uitberedingkaart) 8bit is in plaats van 16 (halvering dus van de bandbreedte). Dat maakt het net een beetje oninteressant om een vette dualcore op zon kaartje te prakken.
Net wat qrazi zei, dat is niet de meest interessante optie wel de andere mogelijkheden van de plank, ik heb wat plaatjes gevonden.

met PCI-E
Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2005/computex2005/day2/Picture%20178%20copy.JPG

met AGP
Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2005/computex2005/day2/Picture%20180%20copy.JPG

AGP, pci-E en pci videokaartjes op 1 plank

Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2005/computex2005/day1/Picture%20132%20copy.jpg

Asrock
Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2005/computex2005/day1/Picture%20122%20copy.jpg

Jetway
Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2005/computex2005/day1/Picture%20121%20copy.jpg

Chaintech
Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2005/computex2005/day1/Picture%20120%20copy.jpg

Gigabyte (wat dit precies is weet ik niet maar stond wel in het rijtje)
Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2005/computex2005/day1/Picture%20125%20copy.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Spice op 02-06-2005 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2029

Dit gaat de goedkoopste mobo S939 worden, en via moet er heel bang van worden. Jammer
dat het zo lang geduurd heeft, want nu slaan ze grotendeels de plank mis. Zelfde slaat op
de Xpress200 van ATi, ik heb nu al een Nforce4 Ultra met een X800XL. Als de ATi chipset
er eerder was geweest, had ik die zeker genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De naam ASUS wordt ook genoemd in combinatie met de ULi M1695 / M1567. Het is denk ik wel belangrijk voor het succes van de chipset dat ook grote moederbordfabrikanten de chipset kiezen. Hopelijk ziet ook ASUS dat de chipset potentie heeft en ontwikkelt het een plak waarop deze siert. Heeft iemand iets vernomen van een ASUS ULi M1695 bord? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 82643 op 05-06-2005 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-05 16:27
Ik ga denk ik ook voor zo`n upgrade mobo, nou kan je dus elke kant op met je videokaart. En zo`n moederbord zal niet echt veel duurder worden dan 80 a 90 euro. :*) _/-\o_
Ik vind het jetway moederbord nog het beste aangezien je de AGP slot verliest als je pci-e gebruikt. Dit is beter dan een pci-e 1x te verliezen.

Weet iemand al wanneer we deze borden kunnen verwachten.?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
Anoniem: 2029 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 10:05:
Dit gaat de goedkoopste mobo S939 worden, en via moet er heel bang van worden. Jammer
dat het zo lang geduurd heeft, want nu slaan ze grotendeels de plank mis. Zelfde slaat op
de Xpress200 van ATi, ik heb nu al een Nforce4 Ultra met een X800XL. Als de ATi chipset
er eerder was geweest, had ik die zeker genomen.
goedkoper dan de asrock 939a8x-m (60 euro)? dat is met Uli 1689 chipset btw...

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik verwacht eigenlijk niet dat ULi M1695 + M1567 moederborden extra goedkoop worden, het is immers een dual chip oplossing in tegenstelling tot de ULi M1689. Ik denk dat de prijs zich zal verhouden met nVidia nForce4 en VIA K8T890 moederborden. Qua features en snelheid en kwaliteit kan de chipset deze goed aan als we de ocworkbench review mogen geloven.

De vraag is alleen of de consument wakker wordt en ziet dat het een eigenlijk een rotstreek is om je relatief nieuwe en snelle amper verouderde AGP kaart te moeten vervangen als je wenst te upgraden naar AMD64 socket 939 met PCI-express. Ik ben best bereid een tientje meer te betalen voor een M1695 + M1567 moederbord zodat ik mijn 200+ Euro AGP videokaart kan blijven gebruiken totdat hij voor mij echt te langzaam is. Ik zal upgraden naar een sneller (PCI-express) model als ik daar aan toe ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Weet iemand ook wanneer deze moederborden echt leverbaar zullen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2211

Vrozen:

Ik sluit me bij jhouw conclusie aan.

Echter ik denk dat de prijzen toch iets lager zullen zijn van deze chipset tov. Nvidea en Via.
Simpele reden; Ali (met deze ULI chipset) heeft broodnodig een nieuwe impuls nodig. ze hebben helaas al meermaals net te laat met ene product op de wagen gesprongen de afgelopen jaren en toen steeds net de massa verkoop gemist. Ze moeten domweg deze chips goedkoper in de markt zetten om weer een aandeel te winnen tov de rest (Via, Nvidea, Sis). Zker om de massa net even dat extra zetje te geven, omdat ze eigenlijk nog niet eerder van uli... wass-datte.. hebben gehoord.

Nu zijn ze dus wel eindelijk op tijd met deze chipset, en veel huidige AGP kaart bezitters zitten met hetzelfde euvel nl. bij upgraden naar PCI express moet je ook je APG kaartje inruilen...
Ik denk dat Ali nu vrijwel zeker gaat scoren met deze chipset; net zoals SIS in de vorige K7 generatie (met name ECS met de KT7S5 plankjes..., vv sdram en DDRram sloten).
De specs en snelheid zitten ook goed van deze Uli chipset.
Ali heeft nu een goede kans om terug in de picture te komen. (net als in de K6-2 tijd)

ECS kennende zal zeker deze chipset ook gaan opnemen, daar het wereldwijd de grote moederbord fabrikant is voor OEM , en meestal net even iets goedkoper worden verkocht.. ASUS, MSI en anderen hebben ook al moederplankjes aangekondigd, dus de verkrijgbaarheid zal wel goed wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Als ze er nou maar voor gaan zorgen dat het niet te lang gaat duren voordat deze planken in de winkel liggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
eind juni zouden de bordjes op de markt moeten komen volgens OCWorkbench forum, maar dan is het natuurlijk de vraag wanneer in nederland.....

zou in elk geval op tijd voor mijn volgend upgrade ronde moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
John-Hoek: Dat ECS moederbordje met zowel SDR als DDR geheugensloten vond ik ook leuk. Ik heb een Shuttle AK32E moederbord met KT266A chipset (maar wel gewoon met VT8235 southbridge ;)) die zowel SDR als DDR ondersteunt (maar niet tegelijk). Geheugen was vrij duur toen ik mijn CPU en moederbord wilde upgraden. Ik heb een tijdje het SDR 133MHz geheugen uit mijn oude Athlon orion 600MHz slot A gebruikt in mijn huidige PC. Ik heb er nu PC3200 geheugen in dat loopt op 266MHz i.p.v. 400MHz zodat ik het weer op een volgend moederbord kan gebruiken (ULi M1695 gebaseerd!). Zo ben ik altijd klaar voor onverwachte updrades ;) Ohnee ik plan ze in natuurlijk :P

edit: beetje off-topic, sorrie ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 82643 op 12-06-2005 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kickje.

Al andere borden gesignaleerd met deze ALI -Uli chipset? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nog niets gevonden... wel zoek ik elke dag even de forums af. Er is wel een redelijk aantal moederbord-fabrikanten die de ULi M1689 gebruikt hebben. Hopelijk zullen Abit en Gigabyte ze ook gaan maken. Toch vrees ik dat we nog wel even moeten wachten totdat duidelijk wordt wat er verkrijgbaar wordt.

Ik snap trouwens niet helemaal waarom het ontbreken van gigabit LAN zo'n big deal is. De meeste mensen hebben daar immers helemaal niets aan. Je kunt altijd later nog een goedkoop PCI-express gigabit LAN kaartje erin zetten maar tenzei je video-servers draait of gedistribueerde operating systems...

Het ontbreken van on-chip high-definition audio vind ik wel een minpunt. Aan de andere kant heb ik zelf een goede geluidskaart en zou ook Azalia mij niet bekoren. Ik heb liever een geluidskaart met echt goede DACs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit AnandTech Computex coverage artikel van 1 juni (how could I have missed it) over ULi - The Best Kept Secret of Taiwan? is vrij positief en spreekt ondermeer over ABIT en ASUS moederborden.
Overclocking features were limited on the reference board, but we're hearing that ABIT has a board based on ULi's chipset that should offer some pretty good overclocking performance.
...
Currently ULi has the manufacturer support they need, they simply need to be able to improve brand recognition it seems. With the right combination of getting their name out there and a solid enthusiast-level motherboard, ULi could very well be the chipset manufacturer to pick up where VIA left off.
...
While ASUS and ABIT also have boards, we did not get a chance to take a look at them at the show.
Edit:
Heise Online - Computex: Uli zeigt preiswerten Chipsatz für Athlon-CPUs
...
Erste Boards mit den neuen Chipsätzen will Abit liefern, aber auch andere Hersteller wie Asus, Albatron, Asrock, ECS, Epox oder DFI wollen den M1697 oder M1695 einsetzen.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 82643 op 17-06-2005 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137009

Ik heb een mailtje gestuurd naar Chaintech Europe.
Hierin heb ik gevraagd wanneer de S1685-2 beschikbaar zal zijn op de europese markt, en of er al "retail" prijzen bekend zijn. Ik heb hier nog geen reactie op ontvangen. Zodra ik iets weet hou ik jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wachten op die Abit plank dus....

Ziet er goed uit voor Uli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb vandaag ook redelijk wat forums en internationale webwinkels afgelopen. Alleen nog weinig extra informatie gevonden. Het chaintech board zou ergens in Juli verkrijgbaar moeten zijn volgens bepaalde fora. Van Chaintech zelf heb ik nog niks vernomen.

Hopelijk komen er ook snel fotos van Gigabyte. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Asrock en jetway hebben zoiezo het einde van juni zo`n moederbord op de markt. Dus nog even 2 weken wachten dus _/-\o_

http://www.ocworkbench.co...php?/topic/29/1180/2.html

[ Voor 24% gewijzigd door Robin4 op 17-06-2005 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgende week kunnen we informatie verwachten over de beschikbaarheid van het Chaintech moederbord. Dit kreeg ik te horen van Chaintech Europe. Can't wait to buy this sweety. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kickje!

Iemand al weer iets nieuws gevonden? Ik niet igg.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03-2023

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Anoniem: 137009 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 19:23:
Kickje!

Iemand al weer iets nieuws gevonden? Ik niet igg.. :/
Ik ook niet, maar lees wel dat er aankomende week info gaat komen omtrent dit bord. NOg paar daagjes afwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb ook zo'n versie maar voor Intel S775 van Asrock voor M-ATX. Dat vind ik nou weer makkelijker. Ik draai het voor Windows XP Media Center om voor later van videokaart misschien te kunnen switchen. Hetzelfde princippe voor AGP/PCI-X geldt ook voor de draaiende Intel 915PL chipset waar ik nu op draai.

Ik wist al dat het AGP niet zoveel moet voorstellen door die extra southbridge maar zowel met AGP en PCI-X gebruik ik het toch voor een simpel videokaartje voor TV-Out, maar ik wil uiteindelijk wel eens 5 TFT monitoren aan die bak gaan hangen via Surroundview.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
itsalex schreef op maandag 20 juni 2005 @ 08:35:
Ik heb ook zo'n versie maar voor Intel S775 van Asrock voor M-ATX. Dat vind ik nou weer makkelijker. Ik draai het voor Windows XP Media Center om voor later van videokaart misschien te kunnen switchen. Hetzelfde princippe voor AGP/PCI-X geldt ook voor de draaiende Intel 915PL chipset waar ik nu op draai.

Ik wist al dat het AGP niet zoveel moet voorstellen door die extra southbridge maar zowel met AGP en PCI-X gebruik ik het toch voor een simpel videokaartje voor TV-Out, maar ik wil uiteindelijk wel eens 5 TFT monitoren aan die bak gaan hangen via Surroundview.
Alseblieft, PCI-X is iets heel anders dan PCIe waar jij het over hebt. Haal het niet door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er komt voorlopig geen ASUS ULi M1695 bord, wel een ASUS ULi M1689 bord.
Mein Deutsch is nicht so gut aber hier dan mijn mail aan ASUS en hun reply.
Sehr geehrter Herr [vrozen],

vielen Dank für Ihr Interesse an ASUS Produkten. Wir werden in der zweiten Hälfte 2005 ein Mainboard mit dem ULI 1689 Chipsatz herausbringen: das K8U-X. Allerdings liegen mir hierzu noch keine Spezifikationen vor. Ansonsten sind mir keine Planungen für andere ULI-Mainboards bekannt.

MfG
Daniel Moll
ASUS Computer GmbH

Betreff: ASUS und ULi M1695 + ULi M1567 Chipsatz
Anfragetext:
L.S.
Ist ihnen bekannt weder es auch ein ASUStek Mainboard geben wird mit ULi M1695 + ULi M1567 Chipsatz? Wird das Mainboard auch in Europa erscheinen und so ja wenn?
Vielen Dank, [vrozen]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi ,

This MB should be ready end of July.

If you have any questions just let me know

Best regards,
CHAINTECH FRANCE
Hieronder de reactie op mijn mailtje die ik naar Chaintech Europe had verzonden t.b.v het S1695-2 moederbord. Voor het chaintech moederbord moet dus nog wel een tijdje gewacht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Abit technical support (in Venlo) is onbekend met een Abit M1695 bord :(
Beetje jammer wel... wordt het denk ik toch ook een Chaintech voor mij :)
Dear customer,

Up to know there are no plans to produce such a board. So unfortunately I cannot give you any schedule yet.

Best Regards,
Mit Freundlichen Grüßen,
Met Vriendelijke Groet,

Wouter Simons
ABIT Technical Support

Dear ABIT Technical Support,

The ABIT KU8 based on the ULi M1689 is known to me but will there also be an
ABIT K8 mainboard based on the ULi M1695 + ULi M1567 chipset?
If so, will it be available in Europe and when will it be available?

Regards,
[vrozen]

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 82643 op 23-06-2005 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Volgens mij doen ze net alsof ze niks weten denk ik, anders zouden er geen foto`s te vinden zijn van die borden. Dus ik denk dat er eventueel nog wel kunnen komen.
Ik heb eens op een andere forum over de Asus a8n-e premium gelezen dat hij in de zomervakantie zou komen, een paar members hadden naar verschillende landen van asus gemaild.
De een zei dat hij niet zou komen, de andere zei weer rond de zomer. De uiteindelijke datum zou rond october moeten zijn. Dus kwa vestiging kan het antwoord gewoon weer anders zijn. Ze kunnen dat zeggen omdat ze niks weten, of ze moeten gewoon infomatie geheim houden.
Ik denk zelf dat al die borden waarvan al een foto verschenen is gewoon uitgebracht gaat worden.
Anders maak je er ook geen publiciteit van, lijkt mij tenminste.

[ Voor 6% gewijzigd door Robin4 op 23-06-2005 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb geen foto's gezien van ABIT of ASUS M1695 borden... Als je ze ziet: post ze hier aub :)
De naam van ABIT en ASUS worden altijd vaag genoemd in combinatie met ULi.
Het kunnen dus ook single-chip ULi M1689 en/of ULi M1697 moederborden zijn waar op gedoeld wordt i.p.v. de dual-northbridge ULi M1695 + ULi M1567 AGP/PCI-express combinatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 82643 op 23-06-2005 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com.sg/eventpics/May05/Computex/Day02/Floppy/IMG_0056.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com.sg/eventpics/May05/Computex/Day02/Floppy/IMG_0057.JPG
Afbeeldingslocatie: http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2005/0313/cebit10_64.jpg

Ik denk niet dat er veel van deze borden op de markt zullen gaan komen. dit zijn er hoogstens 3

[ Voor 34% gewijzigd door Robin4 op 24-06-2005 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ook OCWorkbench heeft zijn handen op een Athlon FX-57 gekregen. Wat het voor deze thread interessant maakt is dat ze zijn gaan overklokken op het eerder gereviewde ULi M1695 + ULi M1567 referentie moederbord. ULi M1695 FX-57 oc to 400 x 7 aircooled
Ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Anoniem: 82643 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 01:34:
Ook OCWorkbench heeft zijn handen op een Athlon FX-57 gekregen. Wat het voor deze thread interessant maakt is dat ze zijn gaan overklokken op het eerder gereviewde ULi M1695 + ULi M1567 referentie moederbord. ULi M1695 FX-57 oc to 400 x 7 aircooled
Ziet er goed uit :)
Erg leuk om te horen dat het bordje goed oc _/-\o_ (ben er zelf ook een :P )
ik heb nog een goede videokaart (6800le) die wil ik graag houden tot G80 of iets anders uit is.
dus dit is een erg intersant bordje.

maar ik vind de 3dmark score aan de hoge kant voor een 6600GT 8)7

quote uit het review:
3Dmark2005 was run and scored 6106 on a 6600GT.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het blijft spelen met dat ULi M1695 referentie moederbord daar bij OCWorkbench. Deze keer hebben ze er een PCI-express risercard* in gezet om er twee nVidia 6600GT's in X8 mode te laten draaien. ULi M1695 Dual 8x PCI-E linked

Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2005/uli/m1695/Picture%203821%20copy.jpg

En guess what? Works like a charm! :)

De M1695 is marginaal langzamer dan de nForce4. Dit zou volgens de reviewer kunnen komen door de extra noise die door de risercard geintroduceerd wordt O-) Twee X16-length sloten (in X8 mode) op het moederbord zouden daarvoor de oplossing zijn. Echter zijn nog geen van de M1695 moederborden die in deze thread ter sprake zijn gekomen van deze configuratie.

* Risercards zijn verder bekend in combinatie met de VIA EPIA moederbordjes die in kleine kastjes gepropt moeten worden. Daar gaat het echter nog om ouderwetsche traagzame gewone PCI.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 82643 op 30-06-2005 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
T-Break heeft een recensie online geplaatst van het referenceboard:
AGP 8X also works very well on this board and we saw absolutely no performance difference compared to the PCI-Express. This would be ideal for someone who has invested in an AGP card and yet wants to upgrade their system as they can always buy the latest greatest PCI-E card later on and not change anything else. Retail boards might also provide dual PCI-E video slots making the solution even further future-proof.
http://www.tbreak.com/reviews/article.php?id=388

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Anoniem: 82643 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 00:26:
Het blijft spelen met dat ULi M1695 referentie moederbord daar bij OCWorkbench. Deze keer hebben ze er een PCI-express risercard* in gezet om er twee nVidia 6600GT's in X8 mode te laten draaien. ULi M1695 Dual 8x PCI-E linked

[afbeelding]

En guess what? Works like a charm! :)
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Het werkt wel, maar al je extra sloten gaan er aan... laat staan dat je waarschijnlijk je zaag er bij moet pakken om het uberhaupt te laten passen. :+ Maar goed, wat betreft techniek is het natuurlijk heel erg vooruitstrevend.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Leuk die review op T-Break :) Wat me opvalt is dat dit niet hetzelfde reference moederbord is!
De ULi M1695 northbridge wordt passief gekoeld op deze versie en de layout van het moederbord is ook een beetje anders. Deze komt overeen met de Chaintech S1695-2 layout.

ULi M1695 reference mainboard @ ocworkbenchULi M1695 reference mainboard @ t-break
Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2005/uli/m1695/Picture%203657%20copy.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tbreak.com/reviews/imageview.php?image=10027

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik het antwoord op mijn mailtje goed interpreteer gaat Gigabyte M1695 moederborden maken :)
Dear Sir,
The ULi M1695 chipset is lunched in week 25.
We still not have the MB with this Chipset, but they are comming soon. Thx!

Best Regards,
Majid

Dear Gigabyte Technology,

Will there be a Gigabyte motherboard based on the ULi M1695 + ULi M1567 chipset? If so, will it be available in Europe and when will it be available? I am already familiar with a Gigabyte ULi M1689 motherboard but it does not support PCI-express.

Regards, [vrozen]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Soon? LOL
In week25 pas, dat is pas volgende jaar. :'( 8)7 |:( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-11-2024
Week 25 was 2 weken geleden. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54523

Anoniem: 82643 schreef op zondag 03 juli 2005 @ 23:22:
Leuk die review op T-Break :) Wat me opvalt is dat dit niet hetzelfde reference moederbord is!
De ULi M1695 northbridge wordt passief gekoeld op deze versie en de layout van het moederbord is ook een beetje anders. Deze komt overeen met de Chaintech S1695-2 layout.

ULi M1695 reference mainboard @ ocworkbenchULi M1695 reference mainboard @ t-break
[afbeelding][afbeelding]
ULi M1695 reference mainboard @ t-break lijkt verdacht veel op een AsRock mbootje.... :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Bij anand op de pijnbank http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2471

leuke pics, misschien ooit voor een mooie topic-opener?

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/motherboards/uli_m1695/m1695.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/motherboards/uli_m1695/tgi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:27
Hmmm dan is deze chipset waarschijnlijk de redding van mn nog best nieuwe 6800LE :*) dan hoop ik wel dat er ook moederborden met de chipset echt op de markt komen deze zomer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Dat ziet er goed uit die test, alleen van het overklokken vind ik het enigste min punt. Is het dan misschien mogelijk om er een ram booster erop te zetten? Ik hoop ook dat de prijzen niet al te duur gaan worden, want ik vind de DFI lanparty wat te prijzig voor me zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nu ook AnandTech positief over de chipset spreekt verwacht ik veel van deze chipset. Het verschil in waarden die gemeten worden in de verschillende reviews komt denk ik door de verschillende referentieborden (wellicht verschillende revisies).

Het idee van de twee PCI-express X16 kanalen die verkregen kunnen worden door de M1567 bridge te vervangen is ook wel aardig. Dan kunnen videokaarten samenwerken zonder terug te hoeven schakelen naar PCI-express X8 snelheid. De single-chip M1697 PCI-express chip zal denk ik weer meer een budget chip worden (de opvolger van de M1689) en daarmee zou de M1695 wel eens een tijdje het paradepaardje van ULi kunnen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Dus als het goed is zijn deze moederborden pas in augustus in de winkel?

Ik hoop trouwens dat ze bij sommige wel de vmem kan instellen (al zou het al tot 3.1 volt gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 22:07
Ik heb eens even op zitten zoeken wat ik al dacht, omdat de naam Uli me verdacht veel deed denken Ali (o.a. alladin IV chipset, onderdeel van Acer) en warempel, dit bedrijfje is in 2002 voortgevloeit vanuit de ALi Corporation (http://www.uli.com.tw/eng/about_uli/05.php). Niet veel wapenfeiten, maar deze chipsets zien er veelbelovend uit :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie567
  • Laatst online: 19-01-2022
Nog een (p)review:

http://www.tweaktown.com/...php?dType=article&dId=791

Edit: op de site van ULi zie ik net een overzicht van reviews staan:
http://www.uli.com.tw/eng/products/m1695_reviews.htm

[ Voor 72% gewijzigd door Frenkie567 op 17-07-2005 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/imagebank/uli_test1.gif

Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/imagebank/uli_test2.gif

Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/imagebank/uli_test3.gif

Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/imagebank/uli_test4.gif

Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/imagebank/uli_test5.gif

Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/imagebank/uli_test6.gif

Dat ziet er erg netjes uit. :9 >:) _/-\o_

[ Voor 66% gewijzigd door Robin4 op 17-07-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/imagebank/uli_test8.gif

Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/imagebank/uli_test9.gif

Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/imagebank/uli_test10.gif

Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/imagebank/uli_test11.gif

[ Voor 36% gewijzigd door Robin4 op 17-07-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
grappig dat in de ene review de agp langzamer is dan de PCI-e, en in de andere review sneller. waar zou dat verschil hem in zitten? verschillende revisie? verschillende bios? verschillende chipset driver?

in elk geval ga ik zeker proberen genoeg geld bij elkaar te schrapen voor dit bordje..... (relatief) low-budget met high performance.... das pcies wat ik zoek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Perfecte timing deze nieuwe chipset. Wil een AMD 64 3000+ gaan halen, maar vind mijn 6800LE AGP nog wel prima eigenlijk. Zo kan ik voor een minimaal bedrag toch een flinke upgrade doen! TZT koop ik wel een snellere videokaart voor PCIe.
Nu alleen hopen dat ze vlot op de markt komen, eind augustus is nog wel erg ver weg eigenlijk. Dat de onboard audio tegenvalt is voor mij geen probleem, want daar heb ik een Audigy 4 voor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Ehm http://www.ocworkbench.co...i?newsid1121696240,64122, -> ULi TGI 6 monitors in Surround view gaming
Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2005/newsphotos/jul/flight_sm%20copy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie567
Een demo Flashfilmpje hiervan is te vinden op de site van ULi:

http://www.uli.com.tw/eng/products/m1695_index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Kan iemand horen wat er gezegd word op die site. Word er een beetje pissig van.

Zo iets van.

Ja dat is sow :+

Ik zou wel harstikke blij zijn als ze spoedig in de winkel liggen, ik ga me msi neo 2 er zeker wel voor ruilen, dan ben ik tenminste toekomst bestendig met die PCi-e sloten onboard.

[ Voor 64% gewijzigd door Robin4 op 19-07-2005 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:42
we zitten inmiddels al in juli....hoe staat het met de beschikbaarheid? Mijn elko's op mijn huidige dual mp bordje staan op springen en een dual core athlon64 zou een mooie vervanger zijn....

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Volgens mij kan je nog een maand gaan wachten want ze komen volgens mij pas eind augustus.
Ik kijk wel tegen die tijd, hoe laat je er over blijft door lullen hoe langer het duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie567
Op het forum van Ocworkbench verschijnen de laatste nieuwtjes.

Daar wordt over het bord van Asrock gepost : "Soon available".

Dus misschien deze maand nog? Dan alleen nog afwachten wanneer hij in Nederland leverbaar is...

Link:
http://www.ocworkbench.co...php?/topic/30/4749/7.html

Ik wacht zelf in ieder geval nog af (wat kan ik anders doen :P) . Ik ga namelijk pas upgraden over een maand of 2, dus heb nog even de tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Ben het eens met Coolmaster dat het langer duurt als je er over blijft lullen. Maar je moet toch iets te doen hebben tijdens het wachten?! 8)
Rustig aan bestel ik alvast de andere onderdelen en wellicht is Asrock er snel bij en komen ze al begin aug. met de Uli mobo. In ieder geval is het wel waard om te wachten op dit moederbord als je op dit moment aan een upgrade zit te denken, dat mag duidelijk zijn.

BTW. Een vereiste is wel dat Asrock genoeg OC mogelijkheden biedt in het Bios! Zoals in dat topic wordt genoemd kan Asrock daar nog wel eens mee door de mand vallen..

[ Voor 18% gewijzigd door XeNoBiTe op 19-07-2005 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Misschien kunnen we vast een poll maken in het begin post.
Met als vraag: Welk merk ga jij kopen?

Misschien een leuk idee.
Persoonlijk wacht ik nog even tot alle merken uit zijn gekomen. Dan ga ik ook over op zo`n moederbord want ik wil in de toekomst zeker pci-e kaarten willen blijven steken en nou de AGP kaart kunnen gebruiken. Welk merk ik ga kopen staat nog niet vast, maar ik vind het bord ontwerp van Jetway wel heel erg gunstig, ik hoef zoiezo geen 3 kaarten te gelijk te plaatsen dus het agp slot mag van mij onder het 16x slot zodat het agp slot weg valt als je het Pci-e slot gebruikt

deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2005/newsphotos/apr/A695DAGDUAL.JPG

Dit ontwerp vind ik nog het beste:

Afbeeldingslocatie: http://www.planet3dnow.de/news_images/EV9567_03.jpg

Want zo heb je 2x pci-e (2x)
En er valt geen slot van als je het pci-e 16x gebruikt.

[ Voor 86% gewijzigd door Robin4 op 19-07-2005 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86475

Poll lijkt me een goed idee. Ik ga denk ik voor Epox, aangezien die altijd een aangenaam prijskaartje hebben, goede prestaties en het zijn vaak overklokmonsters. Mocht er een ander merk zijn dat straks net zo goed of beter blijkt te zijn dan de Epox en een beetje mooi design heeft(Epox mobo's zien er saai uit) dan ga ik daar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 22:07
Het nut van al die riser kaartjes ontgaat mij. Ik heb slecht een enkele jaren gelden. Modem en geluidskaartjes gezien die daarvoor gebruikt werden. Daarna is het eigenlijk volledig doodgebloed, omdat de meest belangrijke dingen zoals sound, ethernet, usb, firewire en de andere reguliere interfaces allemaal al onboard zitten. En mensen die een fatsoenlijke uitbreidingskaart willen, kiezen toch voor de PCI varianten.

edit

Dat zijn dus 2 PCI-E_X1 slots en daar zijn eventueel netwerkkaarten of in de toekomst geluidskaarten op te plaatsen, dan geldt mijn betoog in meer of mindere mate nog wel, want ik zie er nog steeds het nut niet van in :P

[ Voor 22% gewijzigd door KaMiKaZe op 20-07-2005 13:01 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oew, een poll :) leuk idee!
eerst op vakantie :P :)
nouja, we moeten toch nog even geduld hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie567
Een eerste kijk op het Asrock bordje:

http://www.ocworkbench.co...iews/939Dual-SATA2/g1.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Volgens mij zijn ze nog niet klaar met de review want je kan maar 2 a 3 pagina`s bekijken.
Ik vind het ontwerp van een bord een beetje stom. Je krijgt maar 1 SATA 3GB/s poort terwijl ik zelf er 2 had willen zien(Had je tenminste raid 0 kunnen draaien), ook is de pci-e 1x slot nogal stom geplaatst, want gebruik je 2 slots voor je koeler dan word het pci-e 1x slot onbruikbaar en zit er dus voor jan lul erop terwijl je hem dan niet kan gebruiken.

Heb het al gevonden om naar pagina 5 te gaan:

http://www.ocworkbench.co...iews/939Dual-SATA2/g5.htm

[ Voor 17% gewijzigd door Robin4 op 20-07-2005 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
Het Asrock bordje is wel aardig, maar gezien de positie op de markt van asrock heb ik nog mijn twijfels over de stabiliteit van dit bordje; het zal natuurlijk niet als server bord ontworpen zijn (cq. use for 24/7).
Hoe gek het op een tweaker forum misschien ook klinkt, ik geef niet veel om overklokken maar wil wel mijn pc 24/7 aan hebben. Zijn er planningen bij wat "stabielere" merken om 939 bordjes op basis van deze chipset te lanceren (op korte termijn :P want mijn Gigabyte condensators zijn het aan het begeven ;( )?

Waar gaat die review op OCW trouwens verder? Na de G5 pagina lijkt hij over te gaan in een review van een ander mobo :S? Er zit niet echt een conclusie aan het verhaal....

[ Voor 16% gewijzigd door Aesculapius op 21-07-2005 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86475

Ik ben net iets heel erg interessants tegen gekomen. Het is namelijk iemand gelukt om een AGP en een PCI-E kaart samen in Crossfire te laten werken op een moederbord met ULi M1695 chipset! : http://www.theinquirer.net/?article=24779

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Haha de mogelijkheden van deze chipset lijken eindeloos :) Het enige wat deze chipset de nek om kan gaan draaien is de releasedate van de moederborden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119928

dat asrock bordje lijkt me qwa layout nou niet super, ide kabel over je mobo lopen. Allerlij aansluitingen over het bord verspreid. Ik wil ook een agp+pci-e bordje maar wel met een iets betere lay-out. Maar is er eigenlijk ookal een datum dat je een van die bordjes kan kopen ? het liefst namelijk nog in de vakantie, maar dat zit er denk ik niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie567
Op de site van Asrock staat het moederbord nu ook:

http://www.asrock.com/product/product_939Dual-SATA2.htm

Na een aantal keer proberen lukte het me om de pagina te laden. Deze doet het namelijk vaak niet.

Misschien dat dit aangeeft dat het bord op binnenkort op de markt gezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
hoe vaak ik ook op refresh douw, hij doet helemaal niks hier :'(

Zijn er in de tussentijd trouwens niet nog andere mobo-bakkers gesignaleerd die een productie exemplaar (bijna) klaar hebben liggen? Ik heb geen ervaring met Asrock en wil graag een redelijk stabiel 24/7 bordje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Bastard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 20:35
De link doet het inderdaad vaak niet. Maar soms wel.
Overigens staat de Manual ondertussen ook online.

Nu maar hopen dat dit bordje snel in de winkels ligt...
:)

[ Voor 17% gewijzigd door E-Bastard op 25-07-2005 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron_stultiens
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 07:10
Frenkie567 schreef op zondag 24 juli 2005 @ 22:08:
Op de site van Asrock staat het moederbord nu ook:

http://www.asrock.com/product/product_939Dual-SATA2.htm

Na een aantal keer proberen lukte het me om de pagina te laden. Deze doet het namelijk vaak niet.

Misschien dat dit aangeeft dat het bord op binnenkort op de markt gezet wordt.
Ik zie zelfs dat dit moederbord de toekomstige socketM2 gaat ondersteunen! Dit is zeer gunstig want socket 939 gaat er tegen 2006 alweer uit (naar wij dachten :P )

Mijn Systeem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik hoop eerder dat deze moederborden lekker te overklokken zijn. Dan ben ik al helemaal blij :>

Nou mijn asus v9999GE @ ultra deluxe erin. Dan nog ondersteuning hebben voor pci-e en ook nog eens socket M2 het mooiste wat je kan wensen + Sata II Support :9 >:) _/-\o_

[ Voor 49% gewijzigd door Robin4 op 26-07-2005 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Wat houdt dat Socket M2 precies in? Geen idee..
Vind Sata II trouwens wel super, voor de rest zien de specs er ook aardig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Socket M2 is de opvolger van socket 939. Socket M2 heeft 940 pins. Maar omdat er al een spcket 940 bestaat moest hiervoor een andere socket worden ontworpen. Dus de huidige socket 940 processoren zal hoogst waarschijnlijk niet gaan passen op socket M2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Coolmaster schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:16:Dus de huidige socket 940 processoren zal hoogst waarschijnlijk zeer zeker niet gaan passen op socket M2.
De geheugencontroller is immers geintegreerd in de processor, en DDR en DDR2 worden niet hetzelfde aangestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
is er inmiddels al meer bekend over andere fabrikanten dan Asrocks die deze chipset gaan gebruiken, concreet?

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.