ULi Athlon64 Socket939 TGI chipset: AGP & PCI-express

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 6.546 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Lag toch aan mijn geheugen config, 2 toch TE verschillende DDR reepjes. Op 333MHz en 2T heb ik nergens last van.

Toch maar een Dual channel kitje kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

even een vraagje tussendoor. ik heb nu 2 512mb ddr400 modules. Deze 2:

- AL6D8B53T-5B1K
- Nanya M1U51264DS8HC3G-5T

Gaan die werken icm met de asrock 939dual en een x2 4800+?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkes schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:16:
Kan iemand bevestigen of de Asrock i.c.m. Twinmos 2 x 512MB DDR PC3200 CL 2.5 werkt? Via de search begreep ik dat i.i.g. iemand, TheHammer, de combinatie werkend heeft. Maar ja, liever wat extra zekerheid.
ja werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 10:28:
Even tussendoor een tip voor de mensen met het coldboot probleem op de Asrock dual;

Verhoog het cpu-voltage met 0,05 V en de problemen zijn opgelost. Bij mij tenminste. Daarvoor kreeg ik elke eerste boot 's morgens een blauw scherm in windows en keiharde crash.
Oeps, vandaag toch weer een blauw scherm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Even een vraagje m.b.t. dit bord ; Is er ook support voor 939 opteron's ?
Bij de cpu lijst op de site van Asrock staan geen opterons vermeld.

Of is het zo dat een Amd64 = opteron en heb je geen andere instellingen in de bios nodig voor deze "nieuwe" socket 939 proc? Want de opteron 146 lijkt wel een goede deal hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:06

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Kijk eens rond op de forums van OCWorkbench. Meerdere mensen die daar dit bord i.c.m. een Opteron hebben draaien.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
bartgrefte schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:36:
even een vraagje tussendoor. ik heb nu 2 512mb ddr400 modules. Deze 2:

- AL6D8B53T-5B1K
- Nanya M1U51264DS8HC3G-5T

Gaan die werken icm met de asrock 939dual en een x2 4800+?
goedkoop bordje :S
met troep/goedkoop geheugen
en een peperdure proccesor :S

neem liever een 4600+x2 en een asus bord nieuw geheugen

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:24

nexhil

BAM!

Daantje20 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 09:17:
Vandaag Asrock 939Dual-SATA2 en een AMD Athlon 64 3500+ Venice besteld.
Meteen even geld overgemaakt.

Verder gaan er de volgende onderdelen op:

SoundBlaster Live! 1024 Player
2x Samsung 512MB DDR400 CL3 (wel 2 verschillende productie jaren, hopelijk gaat dat werken)
Club3D GeForce 4 Ti4600 128MB AGP 4x
Maxtor DiamondMax 10 200GB 8MB 7200RPM SATA
LiteOn DVD-RW 1693S

Met als voeding een Zalman 400B-APS 400W ATX.

Besteld bij PC-Megastore, nog nooit eerder besteld dus ben benieuwd.
om je geheugen zou je ik me niet zo''n zorgen maken.

mijne draait met 2x PQI 1 GB CL 2.5 en 2 X kingston 512 CL2.5 (kingies zijn ook verschillend volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

nexhil schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:47:
[...]

om je geheugen zou je ik me niet zo''n zorgen maken.

mijne draait met 2x PQI 1 GB CL 2.5 en 2 X kingston 512 CL2.5 (kingies zijn ook verschillend volgens mij)
Ergens heb ik het vermoeden dat het wel eens meer aan drivers kan liggen, met de 2.1 driverset zijn er namelijk geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZandBak schreef op woensdag 02 november 2005 @ 23:36:
[...]

Verdiep je alsjeblieft eerst eens in het moederbord voordat je (grotendeels) onzin gaat blaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog 1 uurtje en dan kan ik lekker mijn mobotje ophalen! O wat gaat de tijd langzaam zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 09:29

Steffy

Ayreonaut

Vandaag bezig geweest met mijn Asrock 939Dual-SATA2.

Ik kan het eigenlijk niet beschrijven, wat een kut ding zeg, echt alleen maar problemen. Echt het ding werkt voor geen meter dus Bij mij, laat ik dat er wel bij zeggen. Baal stevig, voor info wat er allemaal mis is en wat ik geprobeerd heb mag je in DOC kijken in het Asrock 939Dual-SATA2 topicje maar die van mij gaat morgen terug, werkelijk alles geprobeerd maar niks werkt, of hij is is stuk of iets dergelijks maar gekeken wat er nog mis met het ding en de toch beperkte mogelijkheden gaat ie toch maar terug.

[ Voor 4% gewijzigd door Steffy op 03-11-2005 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat voor problemen dan? Misschien kunnen we je nog ergens mee helpen namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ZandBak schreef op woensdag 02 november 2005 @ 23:36:
[...]

werkt het? Ja/Nee

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Steffy schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:25:
Vandaag bezig geweest met mijn Asrock 939Dual-SATA2.

Ik kan het eigenlijk niet beschrijven, wat een kut ding zeg, echt alleen maar problemen. Echt het ding werkt voor geen meter dus Bij mij, laat ik dat er wel bij zeggen. Baal stevig, voor info wat er allemaal mis is en wat ik geprobeerd heb mag je in DOC kijken in het Asrock 939Dual-SATA2 topicje maar die van mij gaat morgen terug, werkelijk alles geprobeerd maar niks werkt, of hij is is stuk of iets dergelijks maar gekeken wat er nog mis met het ding en de toch beperkte mogelijkheden gaat ie toch maar terug.
Je zit steeds te mokken maar je laat je niet helpen en je geeft wel heel snel op.
Geef nou eens wat meer info, draai eens mem test(of uitslag) als het je geheugen is dan kan je toch verkopen en nieuwe halen kost je dan ook niet veel.

En ff over die voeding elk merk mobo heeft daar last van dat sommige voeding niet competable is.

edit/
het kan ook het bord zijn rma kan ook,maar met asus had je ook problemen zag ik net en die wil je nu weer halen :?

[ Voor 7% gewijzigd door mad_max234 op 03-11-2005 18:48 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

ik denk dat niemand anders dat geheugen heeft maar ik denk het wel maar met zekerheid kan je het niet zeggen.
laat het ons ff weten. :Y)

Oeps edit vergeten. O-)

[ Voor 7% gewijzigd door mad_max234 op 03-11-2005 19:17 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:35
Zit er echt maar 1 Chasis fan op dit moederbord, vind het wel bar weinig, moet er minimaal 2 aansluiten hier |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

STIMPPYYY schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:57:
Zit er echt maar 1 Chasis fan op dit moederbord, vind het wel bar weinig, moet er minimaal 2 aansluiten hier |:(
*kuch*link*kuch* :Y)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook zo'n asrock mobo hier draaien met een athlon 3200 venice.. Ik krijg alleen cool n quiet niet echt aan de praat. Hij clockt wel terug, maar de fan blijft gewoon rond de 2500RPM draaien.. De cpu temp is 32 graden. Ik gebruik een zalman 7000cu die aangesloten is op het mobo zonder die fanmate er tussen. Weet iemand hier raad mee? Ik heb de AMD drivers en power settings op minimal gezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 23:01:
Ik heb ook zo'n asrock mobo hier draaien met een athlon 3200 venice.. Ik krijg alleen cool n quiet niet echt aan de praat. Hij clockt wel terug, maar de fan blijft gewoon rond de 2500RPM draaien.. De cpu temp is 32 graden. Ik gebruik een zalman 7000cu die aangesloten is op het mobo zonder die fanmate er tussen. Weet iemand hier raad mee? Ik heb de AMD drivers en power settings op minimal gezet!
Dit bord heeft alleen cool en geen quiet.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 23:22:
[...]

ah dus ik kan er maar beter die fancontroller tussen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:38

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
is er ook echt geen mogelijkheid om de quiet functie te activeren :(? of bios update? al wat meer info over de andere merken?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke ben dus gisteren bezig geweest met alles in elkaar zetten. Probleem is ik krijg helemaal geen beeld. Monitor lampje blijft knipperen en helemaal geen beeld (ook geen melding, van geen input ofzo!) Alles dus aangesloten, ook die 4 extra pins stekker. DVD-brander en harde schijf doen t wel gewoon en ik hoor verder geen rare toon ofzo? Ik heb een 9800pro het AGP slot. Voeding is BE QUIET 450W. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bios versie 1.40 is er trouwens.. heeft iemand deze al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

mad_max234 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:46:
[...]

Je zit steeds te mokken maar je laat je niet helpen en je geeft wel heel snel op.
Geef nou eens wat meer info, draai eens mem test(of uitslag) als het je geheugen is dan kan je toch verkopen en nieuwe halen kost je dan ook niet veel.

En ff over die voeding elk merk mobo heeft daar last van dat sommige voeding niet competable is.

edit/
het kan ook het bord zijn rma kan ook,maar met asus had je ook problemen zag ik net en die wil je nu weer halen :?
Het punt is dat ik alles al eens geprobeerd heb, dit geheugen heb ik al eens getest in combinatie met een MSI bordje wat ook zo brak was als de pest. Prima geen enkele fout, plus dat elk onderdeel prima en perfect draaide op het oude mobo en nu ineens na 1 onderdeel vervangen is, het moederbord dus het 1 grote ramp is. |:( (daar komt mijn conclusie dus ook weg dat het of een brak exemplaar is of gewoon een combinatie is van een pruts bios en mijn hardware, het bord zelf zal ongetwijfeld wel goed zijn)

USB TB werkt niet, dan kan ik de scan van Windows niet stoppen want hij begin gelijk (die ik gelijk bij de eerste reboot na een Cleanwindows install al kreeg zonder ook nog maar iets te hebben gedaan), met een PS2 TB geen probleem, hij loopt vast bij de HD check, ongeacht of er nu wel of niet een USB TB aan hangt, reboots, traag met opstarten.

Had ik al verteld dat is vast liep en reboot. Bij werkelijk elke bios versie, ook bij 1.4 die gister is uitgekomen is loopt ie op het zelfde punt vast, en reboot ie gewoon als je de desktop ervoor hebt of op msn zit, en dan is ie nog niet eens OCed.

Ik ga al lang genoeg mee om te weten wat ik wel en niet moet doen en heb al een dikke 4 jaar ervaring met OCen en heb genoeg ervaring opgedaan tijdens mijn werkperiode op de technische dienst en heb zelfs een jaar mijn eigen bedrijfje gehad in het fixen van alles en nog wat dus niet aankomen zetten met het feit dat ik niet weet wat ik doe want onzin reacties lees je hier op jammer genoeg wel vaker.

Het systeem was o zo stabiel met mijn oude mobo, maar vanwege de beperkte OC prestaties wou ik wat anders en iedereen was behoorlijk te spreken over dit mobo en de combi met PCI-E leek me geweldig maar nu twijfel ik wel, al eerder veel problemen met een MSI moederbord gehad wat trouwens verdacht veel op deze problemen lijkt alleen lag dat aan het feit dat er toen nog geen Bios was voor Venice procs.

Dit is hier dus het geval niet maar het is echt een ramp. Ik kan mijn USB TB niet eens gebruiken omdat ik dan windows niet in kan. :( verschillende drivers geprobeerd, verschillende forums nagelezen maar ik kom echt niemand tegen die problemen heeft met USB, die reboots heeft en die vastlopers bij het opstarten heeft 8)7

En nee mijn Windows is niet brak.

Specs

Venice 3000+
2x512 OEM
Radeon 9700 Pro
WD 80GB
Memorex DVD

En ja de koeler zit er goed op, en nee hij wordt niet te warm. ;)

Edit: voordat we over de voeding beginnen, die deed het perfect op mijn oude systeem, ook nu prima voltlijnen, plus mijn oude systeem was OCed en deze wil standaard niet eens goed. Ik heb echt alles wat er mis kan zijn geprobeerd, andere drivers, andere bios, andere hardware zou niet hoeven want dit was altijd goed dus waarom nu ineens niet meer :?

Dus iemand nog een goed idee, kijk je kunt wel zeggen dat ik zit te zeiken maar ik heb alles gedaan wat je moet doen om tot een conclusie te komen, ik zit straks weer zonder werkende pc, of ik heb alleen maar pech of ze leveren tegenwoordig alleen nog maar rommel want in 3 maanden tijd van 2 verschillende merken een brak mobo dat gaat er bij mij niet in, dan is de kwaliteit ver te zoeken, plus dat ik regelmatig lees dat deze bordjes RMA gaan dat neemt ook vetrouwen in het product zelf weg natuurlijk

[ Voor 18% gewijzigd door Steffy op 04-11-2005 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 08:05

vleesjus

echte vleesjus!

mad_max234 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 23:22:
[...]

punt #3 op de website ;) Hyper-Transport Technology, AMD Cool‘n’Quiet Technology denk dat alleen temperatuur gestuurde koelers niet werken...

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Steffy schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 10:23:
[...]

Het punt is dat ik alles al eens geprobeerd heb, dit geheugen heb ik al eens getest in combinatie met een MSI bordje wat ook zo brak was als de pest. Prima geen enkele fout, plus dat elk onderdeel prima en perfect draaide op het oude mobo en nu ineens na 1 onderdeel vervangen is, het moederbord dus het 1 grote ramp is. |:( (daar komt mijn conclusie dus ook weg dat het of een brak exemplaar is of gewoon een combinatie is van een pruts bios en mijn hardware, het bord zelf zal ongetwijfeld wel goed zijn)

USB TB werkt niet, dan kan ik de scan van Windows niet stoppen want hij begin gelijk (die ik gelijk bij de eerste reboot na een Cleanwindows install al kreeg zonder ook nog maar iets te hebben gedaan), met een PS2 TB geen probleem, hij loopt vast bij de HD check, ongeacht of er nu wel of niet een USB TB aan hangt, reboots, traag met opstarten.

Had ik al verteld dat is vast liep en reboot. Bij werkelijk elke bios versie, ook bij 1.4 die gister is uitgekomen is loopt ie op het zelfde punt vast, en reboot ie gewoon als je de desktop ervoor hebt of op msn zit, en dan is ie nog niet eens OCed.

Ik ga al lang genoeg mee om te weten wat ik wel en niet moet doen en heb al een dikke 4 jaar ervaring met OCen en heb genoeg ervaring opgedaan tijdens mijn werkperiode op de technische dienst en heb zelfs een jaar mijn eigen bedrijfje gehad in het fixen van alles en nog wat dus niet aankomen zetten met het feit dat ik niet weet wat ik doe want onzin reacties lees je hier op jammer genoeg wel vaker.

Het systeem was o zo stabiel met mijn oude mobo, maar vanwege de beperkte OC prestaties wou ik wat anders en iedereen was behoorlijk te spreken over dit mobo en de combi met PCI-E leek me geweldig maar nu twijfel ik wel, al eerder veel problemen met een MSI moederbord gehad wat trouwens verdacht veel op deze problemen lijkt alleen lag dat aan het feit dat er toen nog geen Bios was voor Venice procs.

Dit is hier dus het geval niet maar het is echt een ramp. Ik kan mijn USB TB niet eens gebruiken omdat ik dan windows niet in kan. :( verschillende drivers geprobeerd, verschillende forums nagelezen maar ik kom echt niemand tegen die problemen heeft met USB, die reboots heeft en die vastlopers bij het opstarten heeft 8)7

En nee mijn Windows is niet brak.

Specs

Venice 3000+
2x512 OEM
Radeon 9700 Pro
WD 80GB
Memorex DVD

En ja de koeler zit er goed op, en nee hij wordt niet te warm. ;)

Edit: voordat we over de voeding beginnen, die deed het perfect op mijn oude systeem, ook nu prima voltlijnen, plus mijn oude systeem was OCed en deze wil standaard niet eens goed. Ik heb echt alles wat er mis kan zijn geprobeerd, andere drivers, andere bios, andere hardware zou niet hoeven want dit was altijd goed dus waarom nu ineens niet meer :?

Dus iemand nog een goed idee, kijk je kunt wel zeggen dat ik zit te zeiken maar ik heb alles gedaan wat je moet doen om tot een conclusie te komen, ik zit straks weer zonder werkende pc, of ik heb alleen maar pech of ze leveren tegenwoordig alleen nog maar rommel want in 3 maanden tijd van 2 verschillende merken een brak mobo dat gaat er bij mij niet in, dan is de kwaliteit ver te zoeken, plus dat ik regelmatig lees dat deze bordjes RMA gaan dat neemt ook vetrouwen in het product zelf weg natuurlijk
Als je alle gangen al bewandeld heb, zal je dan niet eens bedenken dat je MOBO gaar is??
En tijd voor een RMA!!....gok maar wat :)

Ga mijzelf maar ook eens zo'n plank aanschaffen....in combinatie van een AMD Opteron 146
:)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

volgen mijn moet je je bordje maar terug brengen want je begint al te roepen dat je veel ervaring hebt maar als ik zo je verhaaltje lees dan snap ik niet waarom je zit te roepen dat bevoorbeeld je voeding/geheugen het in een ander systeem wel goed doet maar dit is het andere systeem niet dus je kan je voeding helaas nog niet uitsluiten.

naar mijn mening heb je nog geen ervaring.

maar ik geef het op iedereen die open staat voor hulp help ik graag maar hier schiet ik niks me op ik ga niet mijn tijd verkloten.(heb wel iets beters te doen)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

vleesjus schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:20:
[...]

punt #3 op de website ;) Hyper-Transport Technology, AMD Cool‘n’Quiet Technology denk dat alleen temperatuur gestuurde koelers niet werken...
Dat zeg ik ook, alleen cool.

Oeps weer een keer de edit vergeten. 8)7

@silitek
Dat heb ik ook al gezegt van dat rma.

p.s.
Die optron zijn echt goed koop geworden 130euro ga er ook een halen iemand een venice kopen :+

[ Voor 30% gewijzigd door mad_max234 op 04-11-2005 12:06 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je nog iets omzetten (jumper) als je agp gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:55:
moet je nog iets omzetten (jumper) als je agp gebruikt?
nee je kan zelfs AGP en PCI-e tegelijk gebruiken.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t probleem is dus dat ik helemaal geen beeld krijg, Monitor lampje blijft knipperen terwijl echt alles is aangesloten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

mad_max234 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:50:
volgen mijn moet je je bordje maar terug brengen want je begint al te roepen dat je veel ervaring hebt maar als ik zo je verhaaltje lees dan snap ik niet waarom je zit te roepen dat bevoorbeeld je voeding/geheugen het in een ander systeem wel goed doet maar dit is het andere systeem niet dus je kan je voeding helaas nog niet uitsluiten.

naar mijn mening heb je nog geen ervaring.

maar ik geef het op iedereen die open staat voor hulp help ik graag maar hier schiet ik niks me op ik ga niet mijn tijd verkloten.(heb wel iets beters te doen)
Tsja dat is jou verhaal, ik heb alles reeds geprobeerd en veel hulp heb ik niet gehad dus wat je nog niet gedaan hebt kun je ook niet mee ophouden dus verkloot je tijd idd aan iets anders.

Aan de domme opmerking dat dit een ander bordje is heb ik dus echt helemaal niks, ik heb er geen lijstje bij gezien waar op staat welke hardware het wel en welke het niet doet, dus gaan zeggen dat het geheugen en voeding verhaal wat je nu zegt is dus onzin, wat een kul opmerking waar je echt niemand mee helpt en alleen nog maar meer verwaring zaait. Als normaal geheugen en een perfecte voeding met dit bord niet overweg kunnen dan ligt het niet aan de overige hardware maar aan het bord zelf, sorry hoor maar dit soort dingen help je echt niemand mee, wat je overigens ook nog niet gedaan hebt want behalve dom commentaar leveren heb ik nog geen zinnige opmerking gelezen. Misschien had je ff moeten lezen wat ik geprobeerd heb en dan had je misschien kunnen zien dat ik zo goed als alles gedaan heb (of als ik toch niet iets vergeet dat ff melden) en dat als er verder geen andere oplossing komen ik het ding terug stuur want ik zit niet op de aanschaf van andere hardware te wachten.

Ik had net zo goed het ding platkunnen trappen en weg kunnen gooien en het geen enkele kans geven maar aangezien hier meer mensen met dit bord zijn hoop je dat iemand je verder kan helpen maar dit, omg wat een reactie van niks, domme oplossingen waar je echt geen hol aan hebt :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jogens laten we t wel ff gezellig houden hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Laatst online: 11:01
Gisteravond onderstaand setje ingebouwd:

- Athlon64 3200+ Venice
- Asrock Skt 939 Dual-Sata II
- DDR Twinmos 1024MB DDR PC3200 CL 2.5 (2x 512 MB)

en hij loopt als een zonnetje, maar ik heb toch nog een paar vraagjes:

- Na hoeveel tijd van inactiviteit klokt de processor terug?
- Ik moest handmatig het geheugen op 200 zetten, default stond deze op 166, is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Je wilt niks aannemen dat is het probleem je heb voor je eigen al bepaald dat het niet de voeding is en het geheugen.want het deed het goed op een ander bord 8)7 :X
als er weer eens een review is van 20+ voedingen zijn er altijd wel voeding die nog een eens post op het één bord maar perfect werken op een ander bord.

dus je kan nooit iets uitsluiten omdat het op een ander bord wel goed werkt. 8)7 (dit is een goed tip)

En helpen doe ik je wel ik probeer je je verkeerde standpunt te laten zien.

Maar doe ons een lol en stuur hem terug en ga weer naar dat ander topic waar je ook al zat te mokken.
Henkes schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:14:

- Athlon64 3200+ Venice

- Ik moest handmatig het geheugen op 200 zetten, default stond deze op 166, is dit normaal?
1.weet niet precies(het is in msec.) maar je moet ook nog windows op "minimale energie verbruik" weet niet of je dit ook gedaan heb.
2.Ja dat is normaal je hoef je nergen zorgen over te maken.
suc6

[ Voor 35% gewijzigd door mad_max234 op 04-11-2005 12:48 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkes schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:14:

- Athlon64 3200+ Venice

Van dat geheugen klopt, is al vaker voorgekomen. Terugklokken gebeurt gelijk als je niets doet. Moet je wel drivers instaleren en energie op minimaal zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, en nu geen gezeik meer..

Ik moest mijn geheugen ook manual op 200Mhz zetten? Zijn er nog meer settings aanbevolen? Ik OC (nog) niet btw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Laatst online: 11:01
mad_max234 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:24:
1.weet niet precies(het is in msec.) maar je moet ook nog windows op "minimale energie verbruik" weet niet of je dit ook gedaan heb.
suc6
gebeurd, dus dan merk ik het wel keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Henkes schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:32:
[...]

gebeurd, dus dan merk ik het wel keer
als het goed is klokt hij nu terug kijk eens met cpuz windos blijft de opstart snelheid weergeen in configuratiescherm,systeem

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeroTech2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-08-2021

AeroTech2

The One doesn't excist

Wel netjes agp en pci-express tegelijk kan je ook mooi kiezen tussen agp of pci-express _/-\o_

\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al een idee hoe ik mijn probleem (zie hierboven) kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Wat heeft een Opteron wat een AMD64 niet heeft? of andersom natuurlijk :), de opteron is toch ook gewoon 64bit? of dat juist niet? want hij heeft wel meer cache, en hij kost minder :?... (de 1,8Ghz versie dan)

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

BiG-GuY schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:23:
Wat heeft een Opteron wat een AMD64 niet heeft? of andersom natuurlijk :), de opteron is toch ook gewoon 64bit? of dat juist niet? want hij heeft wel meer cache, en hij kost minder :?... (de 1,8Ghz versie dan)
Dat is het juist het is een 64bit maar met meer L2 cache, en eerst waar het ook beter core's hand pick
maar dat is bij de laag geklokte niet het geval meer. :(

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:10:
iemand al een idee hoe ik mijn probleem (zie hierboven) kan oplossen?
Je krijg helemaal geen beeld,dat kan meerder oorzaken hebben.
heb je de mogelijkheid om ander geheugen er in te testen? dit blijft toch een aandachts punt

Ik vergeet vandaag de edit knop wel vaak. :X

[ Voor 7% gewijzigd door mad_max234 op 04-11-2005 13:53 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 09:36:
oke ben dus gisteren bezig geweest met alles in elkaar zetten. Probleem is ik krijg helemaal geen beeld. Monitor lampje blijft knipperen en helemaal geen beeld (ook geen melding, van geen input ofzo!) Alles dus aangesloten, ook die 4 extra pins stekker. DVD-brander en harde schijf doen t wel gewoon en ik hoor verder geen rare toon ofzo? Ik heb een 9800pro het AGP slot. Voeding is BE QUIET 450W. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik had gisteravond ook zoiets.. Ik kreeg links bovenin alleen een knipperend cursortje en de cdrom speler spinde-up.. Dit alles net na de POST. Kon de bios niet in en hij deed verder niets. Toen ik mn cdrom drive de power eraf haalde kon ik weer gewoon booten.. Dus misschien kan je ff proberen alles weg te laten behalve de nodige hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb al verschillend geheugen getest, heb ook alleen maar de nodige harware eraan hangen. Voeding is zwaar zat dus ik heb echt geen flauw idee. Heb dus helemaal geen beeld, ook geen cursor ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

heeft de opteron ook SSE3? of zijn er alleen maar voordelen tegenover de Venice core AMD64? wordt die misschien n stuk warmer?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:59:
heb al verschillend geheugen getest, heb ook alleen maar de nodige harware eraan hangen. Voeding is zwaar zat dus ik heb echt geen flauw idee. Heb dus helemaal geen beeld, ook geen cursor ofzo.
Het kan zijn dat je bordje doa is.
Wat je nu ff kan proberen is eerst alleen je cpu er in dan booten, als het goed is vraagt hij dan om geheugen door middel van piepjes en dan je geheugen er in en booten als het goed is vraag hij dan om de videokaart als hij dit niet doet dan is je bordje waarscheinelijk doa.

Dit is het eerste bordje wat dan DOA is.(wat mijn bekent is)
BiG-GuY schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:04:
heeft de opteron ook SSE3? of zijn er alleen maar voordelen tegenover de Venice core AMD64? wordt die misschien n stuk warmer?
De nieuwe core's zijn allemaal SD cores

[ Voor 18% gewijzigd door mad_max234 op 04-11-2005 14:34 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:31:
[...]

Het kan zijn dat je bordje doa is.
Wat je nu ff kan proberen is eerst alleen je cpu er in dan booten, als het goed is vraagt hij dan om geheugen door middel van piepjes en dan je geheugen er in en booten als het goed is vraag hij dan om de videokaart als hij dit niet doet dan is je bordje waarscheinelijk doa.

Dit is het eerste bordje wat dan DOA is.(wat mijn bekent is)

[...]
heb al gestart zonder geheugen hoorde toen niets! Verder draait alles wel, dus dvd-speler hardeschijf spint alle fans draaien maar er gebeurt niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:06:
[...]

heb al gestart zonder geheugen hoorde toen niets! Verder draait alles wel, dus dvd-speler hardeschijf spint alle fans draaien maar er gebeurt niks!
Heb je speaker wel aangesloten?Zo ja dan heb je grote kans dat het bordje terug moet.
en van dat op spinnen dat gebeurd wel vaker als je bordje dood is maar nog wel stroom van de voeding krijgt en de harddisk doet het dan ook gewoon.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

aha.. er zitten dus geen nadelen aan de opterion ten opzichte van de AMD64? want dan is mn keus tussen AMD 64 3000+ en AMD64 3200+ moeilijker geworden want dat zijn de Opteron 144 of 146 er nog bij...
wat is nou het slimst te nemen? is de 146 het snelste van de 4?

edit
ow ik zie net dat de opteron Powenow gebruiken, is dat slechter of beter dan Cool&Quiet? want wil mn pc stil en koel houden :)

[ Voor 22% gewijzigd door BiG-GuY op 04-11-2005 16:04 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

BiG-GuY schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:59:
aha.. er zitten dus geen nadelen aan de opterion ten opzichte van de AMD64? want dan is mn keus tussen AMD 64 3000+ en AMD64 3200+ moeilijker geworden want dat zijn de Opteron 144 of 146 er nog bij...
wat is nou het slimst te nemen? is de 146 het snelste van de 4?

edit
ow ik zie net dat de opteron Powenow gebruiken, is dat slechter of beter dan Cool&Quiet? want wil mn pc stil en koel houden :)
146 is iets sneller dan de 3200+ maar niet echt heel veel maar ze kloken vaak wel beter over zijn toch wel de best core's van de waffer.

Ik gebruik geen C&Q dat houd alleen maar je oc tegen, vind cpu niet echt leuk als hij op zijn max draait. :+

p.s.
Als je over oc wilt praten kom dan naar oc topic daar is dit topic niet echt voor bedoeld. :Y)

[ Voor 23% gewijzigd door mad_max234 op 04-11-2005 16:42 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

nee, ik wil juist zo veel mogelijk zonder oc eruit halen :D, dus dan is de opteron 146 slimst te nemen? want hij is goedkoper dan de 3200+ boxed versie (maar 5 euro ofzo, maar toch :P)... maar werkt die powernow techniek wel op dit bordje van asrock? of hetzelfde als CnQ?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:50:
In dat geval ben ik eruit en bestel ik binnenkort :
Asrock 939Dual-SATA2
AMD Athlon 64 3000+ (S939, 1,8GHz, 512KB)
Zalman CNPS7000B-Cu (Socket A478/754/939/940)
OCZ ModStream OCZ45012U, 450W (ATX)

En zet mijn oude pc2100 512mb ram over + radeon 9500
Die worden dan de maand erop geupgrade ivm geld gebrek
naar 2 reepjes van 1gigh pc3200 en een leuke videokaart van rond de 275 euro max
Werkt PC2100 geheugen dan nog wel op deze plank :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:35
Dit bord is echt goed. Super snel met alles.

Ik heb dit bord gekocht voor iemand icm een 3200+ 2x512 TwinMos, 200GB (maxtor) en een 6600. Ding start als een gek op. Is razendsnel met het boot menu. Hij is zelfs zo snel met het boot menu dat ik RAID tool moet inschakelen, spinup time van de HDD is wat langzamer, anders herkent hij bij het eerste opstarten de schijf niet eens. Daarnaast zeer stabiel, nog geen problemen tegengekomen alleen jammer van de Cool&Quiet functie en dat hij maar 1 aansluiting heeft voor de fan, dit zijn minmale min puntjes voor de rest heb ik alleen maar goede ervaringen met AsRock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 19:58:
[...]

Werkt PC2100 geheugen dan nog wel op deze plank :?
Met ocw1/2 bios kan je DDR 200(pc2100) draaien.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
BiG-GuY schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:59:
edit
Dat is juist hetzelfde, AMD gebruikt voor de Opteron gewoon een andere benaming. Verwar het niet met de Powenow techniek van de mobiele Athlon XP want dat werkt anders. Zie ook de TS van [rml][ Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opteron - Deel 10[/rml]

[ Voor 9% gewijzigd door XWB op 05-11-2005 00:47 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het Asrock mobo gekocht omdat ik niet nu al wilde switchen na PCIexpress. Ik heb een Asus Gf4 Ti4200 128Mb AGP kaart. Alles aangesloten, maar krijg nu geen enkel beeld op mijn monitor. Ook geen enkel piepje ofzo, wel draaien de coolers en hoor ik min harde schijven ratelen.
Als ik het goed heb is mijn videokaart een AGP 2.0 kaart met unviversal key, dus hij past er wel in. In het boekje van mijn videokaart staat dat ie 3.3v trekt. Het AGP slot geeft 1.5 volt.

Conclusie: Ik heb geen reet meer aan mijn asus kaart en zal toch nu al een andere videokaart moeten kopen.

Vraag: klopt mijn conclusie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Moet je geen jumper ofzo verzetten om te schakelen tussen AGP en PCI-Express?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee volgens mij niet, is al eerder gemeld in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:18
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 01:21:
Heb het Asrock mobo gekocht omdat ik niet nu al wilde switchen na PCIexpress. Ik heb een Asus Gf4 Ti4200 128Mb AGP kaart. Alles aangesloten, maar krijg nu geen enkel beeld op mijn monitor. Ook geen enkel piepje ofzo, wel draaien de coolers en hoor ik min harde schijven ratelen.
Als ik het goed heb is mijn videokaart een AGP 2.0 kaart met unviversal key, dus hij past er wel in. In het boekje van mijn videokaart staat dat ie 3.3v trekt. Het AGP slot geeft 1.5 volt.

Conclusie: Ik heb geen reet meer aan mijn asus kaart en zal toch nu al een andere videokaart moeten kopen.

heeft je kaart geen aansluiting voor een externe mini-molex? Bij mij verschilde de voltage van mobo en kaart ook (weet ze niet meer precies though).....ik zou voor de zekerheid toch nog even wat andere dingetjes controleren voor je conclusie te trekken....

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 13:22
Hoe moet je in hemelsnaam die ledjes van je kast instellen op dit moederbord?
Als ik goed kijk, dan zie ik dat de PowerLed niet eens aangesloten kan worden omdat die 3 polig is en ik hou nog maar 2 pinnetjes over links aan de zijkant van PANEL1...

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aesculapius schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 01:46:
[...]

heeft je kaart geen aansluiting voor een externe mini-molex? Bij mij verschilde de voltage van mobo en kaart ook (weet ze niet meer precies though).....ik zou voor de zekerheid toch nog even wat andere dingetjes controleren voor je conclusie te trekken....
Nope, hij verkrijgt zijn spanning via de AGP-poort en een molex aansluiting zit er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Laatst online: 11:52

Meet even met multimeter of pin A2 aan grond ligt http://gathering.tweakers...message/21165886#21165886 dan is deze 1,5 V
Een 3,3 V kaart is niet geschikt voor de Asrock 939 dual SATA-2

[ Voor 9% gewijzigd door Domba op 05-11-2005 02:16 ]

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga ik zeker doen, batterij van mijn multimeter is leeg, weet niet of ik hier nog een ander heb liggen. Misshien kan ik het anders ook gewoon wel zien, staat in die link dat je het soms ook gewoon kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik zie der geen verbinding op zitten. Ach er stond nog in mijn manual van de videokaart: "Make sure that the power supply of your motherboard can provide enough electrical current on the 3.3V lead to maintain normal operation." Ik had toen al moeten weten dat het niet zou gaan, maar ja... De keys klopte wel, hij past er namelijk ook gewoon in. Behoorlijk verradelijk en mooi k**.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 02:33:
Nou, ik zie der geen verbinding op zitten. Ach er stond nog in mijn manual van de videokaart: "Make sure that the power supply of your motherboard can provide enough electrical current on the 3.3V lead to maintain normal operation." Ik had toen al moeten weten dat het niet zou gaan, maar ja... De keys klopte wel, hij past er namelijk ook gewoon in. Behoorlijk verradelijk en mooi k**.
Hopelijk heb je PC nog niet opgestart, want zo'n kaart met een foute key kan je mobo beschadigen.

Tot de intel845 chip in midden 2002 was er niets aan de hand, toen bleek plotseling dat er verschillende zogenaamde AGP2.0 kaart net niet helemaal dat waren wat met de keys suggereerde werd. Ik dacht dat het MSI toen was die een LED op zijn MOBO plaatste om aan te geven dat er een incompatibele grafische kaart geplaatst was. Er zijn wel standaarden voor de AGP sloten, maar niet iedere mobo fabrikant heeft zich daar aangehouden, er zijn ook veel grafische kaarten die wel passen, maar niet geschikt zijn

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domba schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 03:15:
[...]

Hopelijk heb je PC nog niet opgestart, want zo'n kaart met een foute key kan je mobo beschadigen.

Tot de intel845 chip in midden 2002 was er niets aan de hand, toen bleek plotseling dat er verschillende zogenaamde AGP2.0 kaart net niet helemaal dat waren wat met de keys suggereerde werd. Ik dacht dat het MSI toen was die een LED op zijn MOBO plaatste om aan te geven dat er een incompatibele grafische kaart geplaatst was. Er zijn wel standaarden voor de AGP sloten, maar niet iedere mobo fabrikant heeft zich daar aangehouden, er zijn ook veel grafische kaarten die wel passen, maar niet geschikt zijn
Mag ik even vloeken...

Heb hem namelijk wel aangehad, meer dan eens namelijk. Nou ja als ie echt kaduuk is nu dan zien we het wel weer. Hij zei in ieder geval geen plof ofzo, en ook geen brandgeur of rookpluimen.

Heb nu dus de X800 GTO2 kaart van Saphire gekocht bij alternate. Nu nog wachten...

Even nog wat anders, maar ik heb een 360Watt voeding van chieftec. Is dat genoeg voor het volgende systeem:

Asrock939 dual sata mobo
AMD64 3500+ proc
2x512Mb GeiL DDR400 mem
2xMaxtor 160Gb Sata hd (raid 0)
1xWD 80Gb IDE hd
NEC DVD burner
Pioneer DVD
Asus 138-g Wlan

Ik dacht zelf van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

word toch een beetje krap je heb 3xHD en een GTO2 en als je ook nog gaat oc maar probeer het gewoon ff.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

omitz schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 02:03:
Hoe moet je in hemelsnaam die ledjes van je kast instellen op dit moederbord?
Als ik goed kijk, dan zie ik dat de PowerLed niet eens aangesloten kan worden omdat die 3 polig is en ik hou nog maar 2 pinnetjes over links aan de zijkant van PANEL1...
dat probleem ben ik al meerdere keren hier tegengekomen. De standaard powerled aansluiting in een kast is 3pins, de powerledaansluiting op moederborden zijn standaard 2 pins. vaag gedoe

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 11:09:
Heb nu dus de X800 GTO2 kaart van Saphire gekocht bij alternate. Nu nog wachten...

Even nog wat anders, maar ik heb een 360Watt voeding van chieftec. Is dat genoeg voor het volgende systeem:
Mijn systeem is niet geheel vergelijkbaar, maar hier zijn wat waarden onder linux.

AMD 3000+ venice
4 x Maxtrox 120 Gb in raid 5
1 x Maxtrox 160 Gb
1 x Nec 2520 DVD brander
1 x sony DVD-ROM
1 x MX460 GraKa

Startup 161.5 W
Idle 109-110 W
Max bij gebruik 130-140 W

Met linux 64 bit heb ik nog niet zoveel zware applicaties zodat ik tot de aanslag kom, daarvoor zou ik het systeem even moeten ombouwen naar windows XP 32 bit.

Ik wel even kijken wat mijn verbruik onder win XP 32 bit als ik de UltraDMA (voor alle 5 HDD's) en CPU 100% belast. Het probleem is dat ik dat maar kort kan volhouden voordat de UltraDMA op 1 of meerdere IDE-poorten uitvalt door de buggy Atapi.sys van Win XP SP2. Ik vindt het te veel moeite om deze te deinstalleren en te vervangen door de deze uit de eerste build

Edit: Waarde voor WinXP SP2 32bit

Startup 201.9 W
Idle 120-122 W
Stressed 150-155 W
(HDD2-5 op elke drive een 1Gb bestand rarren en een file van 1 GB copieren van HHD2->HDD3, HDD3->HDD2, HDD4->HDD5 en HDD5->HDD4= 75% CPU + een filmfragment re-encoden op HDD1 maakt 30 min 100% CPU met 1Gb RAM in dual channel))

[ Voor 14% gewijzigd door Domba op 05-11-2005 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Voor wattages , en dus welke sterkte voeding je daarbij nodig hebt bestaat deze geweldige website.

http://www.extreme.outervision.com/index.jsp

Hij is niet honderd procent accuraat maar geeft wel goed aan in welk verbruiksgebied je zit.

[ Voor 25% gewijzigd door enchion op 05-11-2005 21:57 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

ik lees net in het AMD 64/Opteron etc. topic, dat Cool&Quiet helemaal niet de fan langzamer doet draaien... dat doet bij ASUS de Q-Fan applicatie in de bios... iemand enig id of die andere merken die met dit type mobo komen ook zo'n functie als Q-Fan hebben? want de ASrock zal het wel nooit krijgen denk ik zo... want anders moet ik toch maar voor een ASUS mobo met AGP 8x gaan... en over zoveel jaar upgraden naar een PCI-E mobo+vga... :(, wat is er daarvan nog beschikbaar? met welke chipsets? VIA KT890Pro ofzo? of de Nforce 3? (Nforce 4 is alleen PCI-E toch?)

ik ben nu ook van plan om voor een Opteron 144 of 146 te gaan :), heeft geen nadelen tov AMD64 :), en is goedkoper :P...

[ Voor 11% gewijzigd door BiG-GuY op 06-11-2005 11:11 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
K8T800 en NForce3 zijn de laatste AGP chipsets.
NForce4 en K9T890 zijn PCI-E chipsets.

Ik zit ook nog steeds te twijfelen of ik die Asrock koop gezien het geen echt topbord is alleen is er vrijwel geen alternatief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 18:05

Acheron

updatepack.nl

De Ti4200 is toch AGP 4X. Was het niet dat deze 1.5V en 3.3V ondersteunt en daardoor backward compatible is. Volgens mij zou die wel moeten werken

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08 08:48
BiG-GuY schreef op zondag 06 november 2005 @ 11:11:
ik lees net in het AMD 64/Opteron etc. topic, dat Cool&Quiet helemaal niet de fan langzamer doet draaien... dat doet bij ASUS de Q-Fan applicatie in de bios... iemand enig id of die andere merken die met dit type mobo komen ook zo'n functie als Q-Fan hebben? want de ASrock zal het wel nooit krijgen denk ik zo... want anders moet ik toch maar voor een ASUS mobo met AGP 8x gaan... en over zoveel jaar upgraden naar een PCI-E mobo+vga... :(, wat is er daarvan nog beschikbaar? met welke chipsets? VIA KT890Pro ofzo? of de Nforce 3? (Nforce 4 is alleen PCI-E toch?)

ik ben nu ook van plan om voor een Opteron 144 of 146 te gaan :), heeft geen nadelen tov AMD64 :), en is goedkoper :P...
Dit baarde mij ook zorgen, want ik wil ook een stille PC. Ik ga denk ik toch voor dit mobo en dan sluit ik mijn CPU fan gewoon vast aan op 5 volt. Die hoor je dan niet meer draaien. Als je je pc niet super zwaar langdurig strest kan dat wel, maar niet als je gaat overklokken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Je kan ook een fan nemen met een sensor. :?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus

vleesjus

echte vleesjus!

ik heb nu ook eindelijk dit bordje helaas kan ik met 3 reepjes geen dualchannel en geen 1T draaien en dat kon mn nforce 2 wel :( dus nog ff ander geheugen kopen :P

voor de geintresserden als je een arctic silencer 64 erop wilt zetten past dit nét niet/wel want zodra je de koeler vastklikt met de klemmetjes komt het klemmetje tegen de northbridge heatsink aan waardoor het eerste pinntje verbuigt en het wel past ;) voor de rest een fijn bordje allen is mn pc een beetje instabiel door een brakke vga en waarschijnlijk de 3 geheugen repen maar daar wordt wat aan gedaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

mad_max234 schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:50:
Je kan ook een fan nemen met een sensor. :?
noem er is eentje? de Zalman's iig niet, of heb ik wat gemist :?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

BiG-GuY schreef op zondag 06 november 2005 @ 22:39:
[...]

noem er is eentje? de Zalman's iig niet, of heb ik wat gemist :?
Eentje dan om je op weg te helpen maar dit soort ding kan je makelijk zelf opzoeken.

ULTRA ThermoControl 80 mm Cooling Fan (Automatic speed control) :Y)

link

[ Voor 34% gewijzigd door mad_max234 op 07-11-2005 00:21 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus

vleesjus

echte vleesjus!

of de arctic silencer64 die heeft ook een temp sensor ;) draait als de cpu terugklokt maar op 800rpm :)

hmm zie net dat ie nu onder full load ook op 800rpm draait komt zeker door de 14cm@1100rpm fan erboven >:)

[ Voor 6% gewijzigd door vleesjus op 08-11-2005 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien een domme vraag, maar ik ben er altijd mee aan t klote, en na een zoekactie op got, blijkt dat ik niet de enige ben. Hoe moeten die stekker nou op je mobo? En dan heb ik het over de power button power led etc. Op de stekkers staan de afkortingen, moeten alles stekker met de afkorting naar boven?? Iemand die me een duidelijk antwoord kan verschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
staat in het ASROCK topic in overklokken enzo! staat ook in het boekje :) ROOD = + , ZWART = -

[ Voor 13% gewijzigd door Mister_X op 07-11-2005 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi heb t net gelezen in t oc topic! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Laatst online: 22-04 22:43
bartgrefte schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 19:12:
[...]

dat probleem ben ik al meerdere keren hier tegengekomen. De standaard powerled aansluiting in een kast is 3pins, de powerledaansluiting op moederborden zijn standaard 2 pins. vaag gedoe
Had hetzelfde in mn lian-li pc 65 met dit mobo.

De lian li komt met een 3-pin breed stekkertje voor power led, de kabels zitten in de 2 pins aan de zijkanten, de middelste is leeg.

Er zitten echter maar 2 kabeltjes in (wit en groen), het middelste gedeelte van de stekker is leeg.

De power led aansluiting van het mobo is twee pins naast elkaar.

Ik heb vervolgens maar één van die twee kabeltjes uit het driedelige lian li stekkertje getrokken en in he tmidden van dat stekkertje gepropt zodat mijn twee power led kabels naast elkaar zitten en gewoon in het mobo kunnen =)

Het stekkertje van mijn kast heeft nu dus 1 lege pin die naast de pinnetjes van het mobo uitsteekt, zoiets dus:

III
II

(bovenste is stekkertje van mijn kast, onderste is mobo)

(ik hoop dat dit te volgen was :X)

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
Ik heb met dit bord overigens het probleem dat mn USB toetsenbord niet herkend wordt totdat windowsXP is opgestart. Iemand anders dit probleem ervaren?

Het is lastig omdat ik dus via een p/s2 converter moet werken om in het bios te komen =(

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
Opgelost door legacy USB compatibility aan te zetten =)

Heb nog wel wat windows -problemen vreemdgenoeg... sommige drivers die ik voor dingen als printers, scanners, toetsenbord etc download willen niet installeren met de melding dat ze niet voor deze versie van windows zijn! (xp home). Gelukkig heb ik nog originele drivers op cd die wel werken. Zien ze het os onterecht voor 64 bit aan ofzo? Zelfs sisoft geeft wel eens compatibiliteitsproblemen, bij een performance tune-up wizard bv.

hardware:
xp3200+ venice
asrock mobo (duh :p)
twinmos pc3200 dual channel macthed pair 1 gig
x800xtpe
maxline3 250 gb hdd
wd1200jb hdd
80 gig maxtor hd
xp home sp 2
audigy platinum
leadtek winfast tv xp deluxe
coolermaster voeding 450 watt

ander opvallend punt: als mn voedinsscaheklaar op UIT staat en ik hem naar AAN schakel, lichten alle lampjes aan mn pc op en draaien de vga en cpu fan eventjes :X Is dat normaal? Ik had het met mn vorige mobo met zelfde hardware verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mn problemen met het beeld (zie aantal posts hieboven) zijn voorbij! Heb alles uitelkaar gehaald en weer opnieuw aangesloten en toen werkte het wel. Heel vaag! maar nog iedereen bedankt voor de goede tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus

vleesjus

echte vleesjus!

Soepster schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 01:10:
ander opvallend punt: als mn voedinsscaheklaar op UIT staat en ik hem naar AAN schakel, lichten alle lampjes aan mn pc op en draaien de vga en cpu fan eventjes :X Is dat normaal? Ik had het met mn vorige mobo met zelfde hardware verder niet.
zelfde hier, alles gaat ook heel ff draaien en springt weer uit

trouwens nog ff een vraag als ik mn pc op wil starten is het dan normaal dat ie geen boot kan vinden en na 4x herstarten dit wel doet 8)7

erg vevelend want na enkele malen xp te hebben geherinstalleerd is ook mn key ongeldig geworden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soepster schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 01:10:
heb ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

ik denk dat ik toch maar ga voor een ASUS A8V(Deluxe) na de verhalen hier gelezen te hebben... en ik tegen die tijd wel gewoon nieuw mobo koop... denk dat wanneer ik weer vga upgrade (heb nu x800xt, en werkte hiervoor al 2 jaar op n 9600xt...) de s939 al uitgefaseerd wordt, zoals s754 nu... zal wel iets van minimaal 2 jaar nog duren denk ik zo... (tot ik mn vga upgrade)

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:32
vleesjus schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 12:20:
[...]

zelfde hier, alles gaat ook heel ff draaien en springt weer uit

trouwens nog ff een vraag als ik mn pc op wil starten is het dan normaal dat ie geen boot kan vinden en na 4x herstarten dit wel doet 8)7

erg vevelend want na enkele malen xp te hebben geherinstalleerd is ook mn key ongeldig geworden :/
dat probleem had ik ook, dat kan je oplossen door alle ide + sata controllers aan te zetten in het bios, daarna boot hij wat langzamer, maar geen last van boot errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus

vleesjus

echte vleesjus!

aan, dus niet op automatic?

want dara staan ze standaard op dacht ik

edit: bedankt hij start weer in 1x op, tenminste deze keer hopelijk kan die het zo volhouden :)

[ Voor 42% gewijzigd door vleesjus op 08-11-2005 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

BiG-GuY schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:17:
ik denk dat ik toch maar ga voor een ASUS A8V(Deluxe) na de verhalen hier gelezen te hebben... en ik tegen die tijd wel gewoon nieuw mobo koop... denk dat wanneer ik weer vga upgrade (heb nu x800xt, en werkte hiervoor al 2 jaar op n 9600xt...) de s939 al uitgefaseerd wordt, zoals s754 nu... zal wel iets van minimaal 2 jaar nog duren denk ik zo... (tot ik mn vga upgrade)
Als je niet voor 1Q 2007 je vga kaart vervangt en rond die tijd toch weer een cpu+mobo koopt kan je net zo goed voor een ander bordje gaan met agp gaan.
En S754 is nog niet van het toneel verdwenen er zijn zelfs nog mobo met S754 schoeisel en pci-e uitgekomen.(Nforce4)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen de bios versie 1.40 is uit!

http://www.asrock.com/support/bios/939DM21.40.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens de Zalman CNPS9500 op mn bordje en dat past heel erg makkelijk. Nu op stiltste stand onder load 33 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 10:26:
Ik heb trouwens de Zalman CNPS9500 op mn bordje en dat past heel erg makkelijk. Nu op stiltste stand onder load 33 graden.
Wat had je hiervoor dan, en wat waren je temps en koelpasta?

-Andere hobby- -

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 09:59
Flappiewappie schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:30:
kan iemand mij vertellen waarom mijn "Specially designed low-noise SmartPower 2.0 450W ATX12V v2.01 power supply" (uit mijn sonata II) het niet doet mijn met Asrock939 duala sata2 moederbord?

de voeding doet het op andere moederbordjes wel, en het moederbord doet het ook met een andere power suply.

ik had een franse gast gevonden waarbij het ook niet werkte...? ik kan nog wel proberen mijn bios op te daten.... ik weet niet of dat zin heeft?
Ik heb exact hetzelfde probleem, zijn er al mensen die hier een oplossing voor hebben?

• vleesjus

vleesjus

echte vleesjus!

nog steeds boot problemen :( wordt maar weer wachten op een nieuwe bios update

ps ik heb 2 maxtor hardeschijven waarop bij eentje winXP staat deze wordt nog welleens verkeerd gezien in de bios misschien is dit het probleem?

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.