Ik heb even gegoogled, maar heb inderdaad niks kunnen vinden.ik dacht dat er voor ami biossen geen goede modtools waren.
ja dat dacht ik al.D Mombasa schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 11:20:
[...]
Ik heb even gegoogled, maar heb inderdaad niks kunnen vinden.
maar heeft iemand al de multiepleir verlaagt en de httbus tot 300Mhz verhoogt?
en zijn er nog bugs gevonden in de 1.15 bios?
Ik zit echt te twijfelen om voor dit bord te gaan. Het bord is niet verkeerd maar nogal beperkt in OC opties. Ik zit te denken om de asus v9999GE @ ultra te verkopen en dan een andere VGA kaart te kopen (de X800GT 256MB DDR3) en met bij leggen een PCI-e plank. Weet iemand misschien een goede OC plank PCI-e voor weinig?
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
niemand die hier een antwoord op weet?Red devil schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:38:
Ben ook van plan om dit mobo te kopen. Nu heb ik een cheap Ass recom coolriver WC setje.
Zit nu op mijn socket A CPU gemonteerd. Kan iemand hier wat zinnigs overzeggen mbt tot de werkzaamheid op dit mobo i.c. een X2?
[afbeelding]

je zou gewoon een klem kunnen halen voor socket 754/939 als die er niet bij zit.Red devil schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:26:
[...]
niemand die hier een antwoord op weet?
het zijn allemaal de zelfde socket dus geen probleem dacht ik, maar er zijn nog ander sets die het beter doen voor het zelfde geld
voorbeeldje:
link
Dat zal ik morgen gaan proberen. Verder draait het 1.15 Bios prima. 2 'issues' die ik er mee heb:mad_max234 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 14:52:
[...]
ja dat dacht ik al.
maar heeft iemand al de multiepleir verlaagt en de httbus tot 300Mhz verhoogt?
en zijn er nog bugs gevonden in de 1.15 bios?
- Ik kan niet PXE booten van een andere dan de ingebouwde netwerk kaart. Niet echt een groot probleem.
- Als ik aangeef alleen van HDD te willen booten, dan boot hij als nog van flop en CD.
_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"
dat hoeft niet meer ik krijg als het goed is vandaag het bordje met een 3000+ venicemarsman schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 08:46:
[...]
Dat zal ik morgen gaan proberen. Verder draait het 1.15 Bios prima. 2 'issues' die ik er mee heb:
- Ik kan niet PXE booten van een andere dan de ingebouwde netwerk kaart. Niet echt een groot probleem.
- Als ik aangeef alleen van HDD te willen booten, dan boot hij als nog van flop en CD.
Als het goed gaat en niks rma hoeft (heb altijd pech)dan zou ik wel ff een oc reviewtje ikn elkaar draaien
edit/
weet iemand of de ddr booster ook op asrock bordje werkt?
[ Voor 7% gewijzigd door mad_max234 op 25-08-2005 16:08 ]
ben benieuwdmad_max234 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:02:
[...]
dat hoeft niet meer ik krijg als het goed is vandaag het bordje met een 3000+ venice
Als het goed gaat en niks rma hoeft (heb altijd pech)dan zou ik wel ff een oc reviewtje ikn elkaar draaien
[ Voor 9% gewijzigd door erikdeperik op 25-08-2005 17:49 ]
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Hij is er nog niet
maar is gister wel verstuurd met pakket dienst Silverliner heeft iemand ervaring met deze dienst?
hopen dat er morgen wel iets bij de post zit
Ja, ik.mad_max234 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:06:
Hij is er nog nietmaar is gister wel verstuurd met pakket dienst Silverliner heeft iemand ervaring met deze dienst?
Ik vind het echt een super dienst. Als ze langs zijn geweest zit er zo'n leuk briefje in je brievenbus met je pakketnr. en kan je ze gewoon bellen en komen ze het meteen de volgende dag weer langsbrengen. Ipv dat je naar het postkantoor moet om je pakje op te halen.
edit: Nu vergeet ik te vermelden dat ik het pakketje meteen de dag na het bestellen binnen had.
[ Voor 9% gewijzigd door Mombasa op 25-08-2005 21:16 ]
Kan de gene die weet waar je het 1.15 bios van asrock kan downloaden in de startpost plaatsen?
Even gezocht.
Dit schijnt de link te zijn (weet het alleen niet zeker)
http://www.ocworkbench.com/2005/asr.../939DM21.15.zip
Even gezocht.
[ Voor 42% gewijzigd door Robin4 op 25-08-2005 21:23 ]
Link werkt niet.(Door de puntjesCoolmaster schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:16:
Kan de gene die weet waar je het 1.15 bios van asrock kan downloaden in de startpost plaatsen?
Even gezocht.

Hier is een update van de review bij OCWorkbench waarin ze de overklok potentie van het bordje met de 1.15 bios testen.
Hier is het begin van het volledige artikel, en in de introductie wordt al meteen dit aangekaart:
edit: En hier is dan de 1.15 bios voor het Asrock 939Dual-SATA2 bord.
Hier is het begin van het volledige artikel, en in de introductie wordt al meteen dit aangekaart:
update: Er is ook een Intel variant van Asrock met zowel AGP als PCI-e ondersteuning met een Intel 915GL chipset.The chipset was quite overclockable and performed as good as NF4 Ultra boards and SLI.
edit: En hier is dan de 1.15 bios voor het Asrock 939Dual-SATA2 bord.
[ Voor 28% gewijzigd door Mombasa op 26-08-2005 13:19 ]
Ik ben ff aan het oc geweest, maar ik kan nergen de optie vinden voor de multiepleir van de htt die staat volgens mijn op 5x ik draai nu 270Mhz htt-bus
als ik hoger ga dan post hij niet meer maar ik kan nog wel de vcore verlagen zonder dat hij instabiel word daarom verdenk ik een te hogen htt.
iemand de optie tegen gekomen?
als ik hoger ga dan post hij niet meer maar ik kan nog wel de vcore verlagen zonder dat hij instabiel word daarom verdenk ik een te hogen htt.
iemand de optie tegen gekomen?
een link naar de 1.15 bios had ik al op pagina 10 staan in dit topic
@hierboven,is die 270 htt prime stabiel,en heb je je htt mp op 600 gezet?
staat bij chipset configuration.
cpu-nb link >600
cpu-sb link >600
cpu-nb link >600
cpu-sb link >600
[ Voor 20% gewijzigd door erikdeperik op 26-08-2005 14:56 ]
had er over heen gelezen bedankt ff proberenerikdeprik schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:54:
een link naar de 1.15 bios had ik al op pagina 10 staan in dit topic![]()
cpu-nb link >600
cpu-sb link >600
edit/
ja die 270 is rock stabiel tot nu toe heb een paar uurtje lopen prime en lopen bench (lees:3dmark200x in een loop laten draaien)
[ Voor 17% gewijzigd door mad_max234 op 26-08-2005 20:26 ]
OK de knoop is doorgehakt, heb een bestelling geplaatst bij PC-Megastore:
Updates qua ervaringen/overklokken wil ik graag delen, alleen ben ik nog op zoek naar een goede guide voor het overklokken. Het is niet meer zo makkelijk als in de Socket A/487 periode.
Iemand nog een goede link?
code:
1
2
3
| Producten (Wijzig) 1 x AMD Athlon 64 X2 3800+ BOX (939) €359,00 1 x Asrock 939Dual-SATA2 €69,95 |
Updates qua ervaringen/overklokken wil ik graag delen, alleen ben ik nog op zoek naar een goede guide voor het overklokken. Het is niet meer zo makkelijk als in de Socket A/487 periode.
kijk ff op pagina 10 mijn postRed devil schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:22:
OK de knoop is doorgehakt, heb een bestelling geplaatst bij PC-Megastore:
code:
1 2 3 Producten (Wijzig) 1 x AMD Athlon 64 X2 3800+ BOX (939) €359,00 1 x Asrock 939Dual-SATA2 €69,95
btw ik wil graag weten of er smartfan op dit bord zit en of het werkt,anyone?
Pagina 10? Ik zit nog maar op 2
OK gezien, maar ik zoek meer een uitgebreide guide, wil het ook snappen wat ik doe
Wat mij opvalt aan het Asrock Uli M1695 moederbord is dat het dezelfde overclockmogelijkheden heeft als het Asrock Uli M1689 moederbord (zie reviews beide moederborden bij OCWorkbench.com).
Als de overclockmogelijkheden van de Chaintech, Gigabyte en Jetway Uli M1695 moederborden dezelfde zullen zijn als hun Uli M1689 moederborden dan is dit geen goed nieuws.
Misschien dat deze fabrikanten nog niet een M1695 moederbord hebben uitgebracht omdat ze de MB's willen uitrusten met betere OC mogelijkheden dan dat ze eerst van plan waren (op hetzelfde niveau als de Uli M1689 moederborden).
Het zijn slechts speculaties. Maar wie weet.
Als de overclockmogelijkheden van de Chaintech, Gigabyte en Jetway Uli M1695 moederborden dezelfde zullen zijn als hun Uli M1689 moederborden dan is dit geen goed nieuws.
Misschien dat deze fabrikanten nog niet een M1695 moederbord hebben uitgebracht omdat ze de MB's willen uitrusten met betere OC mogelijkheden dan dat ze eerst van plan waren (op hetzelfde niveau als de Uli M1689 moederborden).
Het zijn slechts speculaties. Maar wie weet.
Hoe zit het eigelijk met de agp poort ik zou die graag wat oc, zou hij omhoog gaan als ik de pci-e omhoog gooi?
Verder loop het allemaal goed, doe morgen wel ff wat bench score posten ik laat van nacht prime weer draaien maar tot nu toe erg stabiel.
Een nadeel is toch de vcore ik ga van de week ff kijken naar de mod is er al iemand hier op got die het gedaan heeft?
Verder loop het allemaal goed, doe morgen wel ff wat bench score posten ik laat van nacht prime weer draaien maar tot nu toe erg stabiel.
Een nadeel is toch de vcore ik ga van de week ff kijken naar de mod is er al iemand hier op got die het gedaan heeft?
wat zijn je results tot nu toe?mad_max234 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 01:44:
Hoe zit het eigelijk met de agp poort ik zou die graag wat oc, zou hij omhoog gaan als ik de pci-e omhoog gooi?
ik ben toch wel benieuwd mat de max htt stabiel is.
lukt het trouwens je mem op 1 t te draaien bij 270
op 1.45 v zou je toch wel in de buurt van 2600 moeten kunnen komen
het lijkt er op dat ik de max van de htt heb bereikt 272Mhz en daarna krijg ik geen post meer of foutenerikdeprik schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 11:51:
[...]
wat zijn je results tot nu toe?
ik ben toch wel benieuwd mat de max htt stabiel is.
lukt het trouwens je mem op 1 t te draaien bij 270
op 1.45 v zou je toch wel in de buurt van 2600 moeten kunnen komen
maakt niet uit wat ik verander heb al de multiepleiers naar beneden gezet zo wel van de chipset en van de mem en httbus niks helpt.
Maar de 1.15 is dacht ik nog een beta dus ik heb nog hoop
edit/
Ik heb een raar probleem ik kan niet plakken in piant, dan reboot het systeem.
Dit gebeurd gelijk naar dat ik geboot heb of naar 14 uur prime verder loopt alles stabiel
ik denk dat mijn paint corrupt is dus jullie moet nog ff wachten op wat bench score's.
[ Voor 18% gewijzigd door mad_max234 op 28-08-2005 13:35 ]
dan zal een voltmodje je niet helpen denk ik,immers draai je waarschijnlijk 270x9=2430?mad_max234 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:45:
[...]
het lijkt er op dat ik de max van de htt heb bereikt 272Mhz en daarna krijg ik geen post meer of fouten
maakt niet uit wat ik verander heb al de multiepleiers naar beneden gezet zo wel van de chipset en van de mem en httbus niks helpt.
maar de 1.15 is dacht ik nog een beta dus ik heb nog hoop
verder gaat je htt en je mp niet.
2430 is een mooie score ,die kun je zelfs al ietsje ondervolten.
heb je een lekker stil systeem(btw word het toerental van de fan automagisch geregeld?bij mn a8xm nl niet)
de bios 1.15 = de 1.10 met oveclock functies enabled
Als ik alles goed begrijp zet je voor het overklokken van je athlon 64 de cool'n quite uit omdat het systeem anders zelf gaat besluiten om de boel omlaag te klokken.
Kun je dit systeem naderhand weer aanzetten zonder nadelige gevolgen?
Dus stel ik heb een X2 3800+ @ 2 ghz standaard met MP van 10 draaien @ 2.5 Ghz.
Werkt dit alleen met de standaard MP van de cpu?
je moet c&q uitzz iddRed devil schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 13:50:
Als ik alles goed begrijp zet je voor het overklokken van je athlon 64 de cool'n quite uit omdat het systeem anders zelf gaat besluiten om de boel omlaag te klokken.
maar je hebt een progje wat precies hetzelfde doet.
dan kan je je mp en voltage zelf kiezen bij idle en vollast
ff zoeken.....
edit/RM Clock Utility
[ Voor 7% gewijzigd door erikdeperik op 28-08-2005 16:06 ]
is er misschien al bekend welke bios het chaintech en het jetway bord gaat krijgen?
Inmiddels heb ik mijn computer draaiende. Zonder problemen gelijk aan de praat, maar helaas had ik de koeler van mijn 6800LE niet goed aangesloten. En nou heb ik dus mijn videokaart gefrituurd!! Zeer lompe actie en ik baal er stevig van. Nieuwe geheugen zit er voorlopig even niet in dus, want een videokaart heeft meer prio. Reviewtje zal dus nog even op zich moeten laten wachten helaas.
Ik ben er achter dat de max van je htt 270 is, op ocworkbench is er ook iemand die niet verder komt.
Hopen dat er nog een anderen bios in de maak is.
Ook is er een bugs met paint als ik een sceenie wil plakken dan krijg ik een reboot.
Maar op ocworkbench zijn er meer die dit probleem hebben.
Binnen kort wat meer sceenie's
p.s.
Is het niet beter een asrock topic te starten, ander ver vuilen we dit topic
R.I.P
Maar oc je je cpu ook?
Zo ja, kom je verder als 270/27x htt-bus?
en heb je ook last van die bug in paint
Bij mijn draai het al een paar dagen met het volgende system
asrock 939Dual-sata2
3000+ venice 270htt/2430 (stabiel)
Zalman CNPS7000B-alcu
Aopen 6800le 16x1 5. zalman VF700-alcu
1X512 ?
1X512 Winbound ch-5
Sound Blaster live!
1X WD 160 8MB cach
1X200 maxtor 10 8MB cach
voeding codegen 480wat (model: 480x)
Hopen dat er nog een anderen bios in de maak is.
Ook is er een bugs met paint als ik een sceenie wil plakken dan krijg ik een reboot.
Maar op ocworkbench zijn er meer die dit probleem hebben.
Binnen kort wat meer sceenie's
p.s.
Is het niet beter een asrock topic te starten, ander ver vuilen we dit topic
Dat is balenXeNoBiTe schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 22:35:
Inmiddels heb ik mijn computer draaiende. Zonder problemen gelijk aan de praat, maar helaas had ik de koeler van mijn 6800LE niet goed aangesloten. En nou heb ik dus mijn videokaart gefrituurd!! Zeer lompe actie en ik baal er stevig van. Nieuwe geheugen zit er voorlopig even niet in dus, want een videokaart heeft meer prio. Reviewtje zal dus nog even op zich moeten laten wachten helaas.
Maar oc je je cpu ook?
Zo ja, kom je verder als 270/27x htt-bus?
en heb je ook last van die bug in paint
Bij mijn draai het al een paar dagen met het volgende system
asrock 939Dual-sata2
3000+ venice 270htt/2430 (stabiel)
Zalman CNPS7000B-alcu
Aopen 6800le 16x1 5. zalman VF700-alcu
1X512 ?
1X512 Winbound ch-5
Sound Blaster live!
1X WD 160 8MB cach
1X200 maxtor 10 8MB cach
voeding codegen 480wat (model: 480x)
[ Voor 57% gewijzigd door mad_max234 op 30-08-2005 11:52 ]
ik heb een vraagje over het duel channel gebeuren van het moederboard.
In het boekje staat dat je 2x dual channel kunt gebruiken mits het dezelfde reepjes zijn.
Maar kan nu ook bv 2x256 EN 2x512 erin prakken als ze verder helemaal hetzelfde zijn??
ik heb nl 2 twinmos reepjes van 256mb in me athlon xp zitten en zou graag willen weten of ik 2x 512 erbij kan zetten (alles in dual channel) of dat ik 2 reepjes van 256 moet kopen en dat ik dan niet meer verder kan uitbreiden.
In het boekje staat dat je 2x dual channel kunt gebruiken mits het dezelfde reepjes zijn.
Maar kan nu ook bv 2x256 EN 2x512 erin prakken als ze verder helemaal hetzelfde zijn??
ik heb nl 2 twinmos reepjes van 256mb in me athlon xp zitten en zou graag willen weten of ik 2x 512 erbij kan zetten (alles in dual channel) of dat ik 2 reepjes van 256 moet kopen en dat ik dan niet meer verder kan uitbreiden.
ik ken eigenlijk geeneen mobo die dat kan,dus ga er maar vanuit dat het bij dit bord ook niet kan.Rava schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:14:
dus 2x 256 erbij zetten,imho is 1 gig genoeg voor de meeste aplicaties,games
Ik heb jetway gemaild:
Dear Mr. Robin,
Thank you very much for your e-mail.
We now postpone our plan of ULI M1695 + M1567 M/B. We only have JA689DAs (ULI 1689 Chipset, Socket 754 Solution).
For Socket 939Pin Solution, we will now forecast on nVIDIA Solution.
Can you please let us know the configuration you are looking for? Perhaps, we can find a solution which is much better for you.
Thank you and best regards,
Gina Lin
JetWay Computer B.V.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dat betekend dat ze het plan uitstellen van de ULI M1695+M1567 M/B
JA689DAs (ULI 1689 Chipset, Socket 754 Solution).
Ze hebben alleen deze voor het 754 socket platform
Ze voorspellen bij s939 om alleen met de nvidia chip verder te gaan....
Ze vragen naar wat voor configuratie ik naar uitkijk, misschien hebben ze er een andere oplossing voor.
Dus je raad het waarschijnlijk al, grote kans dat er geen ULI M1695 moederbord komt van jetway
Dus zijn asrock, en chaintech de enigste spelers...
Waarschijnlijk komt dit omdat er niet zo veel vraag naar deze moederborden zijn. En de meeste mensen toch al een volwaardige pci-e plank aanschaffen.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vind alleen zo zonder om nou me gamers edition weer te verkopen....
terwijl ik er net zo goede kaart aan hebt. Maar aan de andere kant een x800GT te kopen en weer terug bij ATI te zijn en heb je meteen een pci-e plank.
Dear Mr. Robin,
Thank you very much for your e-mail.
We now postpone our plan of ULI M1695 + M1567 M/B. We only have JA689DAs (ULI 1689 Chipset, Socket 754 Solution).
For Socket 939Pin Solution, we will now forecast on nVIDIA Solution.
Can you please let us know the configuration you are looking for? Perhaps, we can find a solution which is much better for you.
Gina Lin
JetWay Computer B.V.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dat betekend dat ze het plan uitstellen van de ULI M1695+M1567 M/B
JA689DAs (ULI 1689 Chipset, Socket 754 Solution).
Ze hebben alleen deze voor het 754 socket platform
Ze voorspellen bij s939 om alleen met de nvidia chip verder te gaan....
Ze vragen naar wat voor configuratie ik naar uitkijk, misschien hebben ze er een andere oplossing voor.
Dus je raad het waarschijnlijk al, grote kans dat er geen ULI M1695 moederbord komt van jetway
Dus zijn asrock, en chaintech de enigste spelers...
Waarschijnlijk komt dit omdat er niet zo veel vraag naar deze moederborden zijn. En de meeste mensen toch al een volwaardige pci-e plank aanschaffen.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vind alleen zo zonder om nou me gamers edition weer te verkopen....

[ Voor 59% gewijzigd door Robin4 op 30-08-2005 19:14 ]
Weer lekker duidelijk van die mobo fabrikanten.

Ja, idd ik zie het somber in dat er nog zo`n moederbord komt van Jetway, asus, abit, gigabyte.
En al zal je erop wachten, dan kan je nog lang wachten...
Chaintech is zeker dat dat bord komt omdat het al in de download gedeelte staat, de rest is nog niet bevestigd. Maar als je wilt overklokken dan zal je toch een bord moeten hebben met een award bios.
En al zal je erop wachten, dan kan je nog lang wachten...
Chaintech is zeker dat dat bord komt omdat het al in de download gedeelte staat, de rest is nog niet bevestigd. Maar als je wilt overklokken dan zal je toch een bord moeten hebben met een award bios.
oke, 1gb is nu wel voldoende, maar het is niet voor niets zo'n perfect upgrade mammaplankje...erikdeprik schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:37:
[...]
ik ken eigenlijk geeneen mobo die dat kan,dus ga er maar vanuit dat het bij dit bord ook niet kan.
dus 2x 256 erbij zetten,imho is 1 gig genoeg voor de meeste aplicaties,games
voorheen was het ook niet mogelijk om agp (volle sneleid) en pci-e te gebruiken, dus wellicht zijn de opties kwa duel channel ook verbeterd
maar waarom zou je dit borbje niet kopen dan.Coolmaster schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:40:
Ik heb jetway gemaild:
Vind alleen zo zonder om nou me gamers edition weer te verkopen....terwijl ik er net zo goede kaart aan hebt. Maar aan de andere kant een x800GT te kopen en weer terug bij ATI te zijn en heb je meteen een pci-e plank.
waarschijnlijk haalt hij 270 htt wel,dus als je een 3200 of een x2 3800 haal je al 2700 mhz.
of wil je nog extremer?
ik ga zelf vanwege gesloopte fx 5900 over op pci-e/nvida 4,anders had ik dit bordje ook gekocht.
voor mijn zoontje heb ik de a8xm (1689 chip) van asrock en die werkt prima,alleen gaatde htt (maar) tot 240/250 prime
de geheugencontrler zit in de cpu,dus waarschijnlijk zit daar het(probleem)Rava schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:42:
[...]
oke, 1gb is nu wel voldoende, maar het is niet voor niets zo'n perfect upgrade mammaplankje...
voorheen was het ook niet mogelijk om agp (volle sneleid) en pci-e te gebruiken, dus wellicht zijn de opties kwa duel channel ook verbeterd
[ Voor 55% gewijzigd door erikdeperik op 30-08-2005 20:32 ]
heb de asrock ook sinds vandaag binnen en ben meteen aan het upgraden geslagen;
alles zit nu maar helaas doet het ding helemaal niks. Geen beeld heet dat, en zonder beeld is het vrij lastig dingen te doen op het ding, right
Ik gebruik de radeon 9700pro, die ik trouwens watergekoeld heb (en aan de koelblokken te voelen is de koeling ook geen issue). Wel heb ik alleen nog PC2100 ECC Registered geheugen van mijn serverplank liggen om te proberen. Het mobo piept iig niet (zoals bij geen geheugen) maar doet nu dus niet veel; zou dt toch aan dat geheugen kunnen liggen dan?>
alles zit nu maar helaas doet het ding helemaal niks. Geen beeld heet dat, en zonder beeld is het vrij lastig dingen te doen op het ding, right
Ik gebruik de radeon 9700pro, die ik trouwens watergekoeld heb (en aan de koelblokken te voelen is de koeling ook geen issue). Wel heb ik alleen nog PC2100 ECC Registered geheugen van mijn serverplank liggen om te proberen. Het mobo piept iig niet (zoals bij geen geheugen) maar doet nu dus niet veel; zou dt toch aan dat geheugen kunnen liggen dan?>
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Ik hoef niet perse hoger met de cpu, maar hoger met de Bus is altijd leuk als je dik 300FSB kan draaien. Maar ik wacht dan beter nog wel even af voor het chaintech model, die zou rond september moeten komen.erikdeprik schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:24:
[...]
maar waarom zou je dit borbje niet kopen dan.
waarschijnlijk haalt hij 270 htt wel,dus als je een 3200 of een x2 3800 haal je al 2700 mhz.
of wil je nog extremer?
[ Voor 12% gewijzigd door Robin4 op 30-08-2005 23:25 ]
Misschien ligt het aan je voeding,weet niet of het in dit topic was of ergens ander maar er was bij die gast zo dat de voeding niet aan ging maar met een anderen voeding deed het bordje waar hij bedoeld voor was.Aesculapius schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:07:
heb de asrock ook sinds vandaag binnen en ben meteen aan het upgraden geslagen;
je kan niks uitsluiten
suc6
Ja idd misschien mis je nou net de p4 stekker. CPU werkt niet dus ook geen beeld.
Kijk eens wat ik nou vind:
http://www.ocworkbench.co...gi?newsid1125387849,38106,
[ Voor 42% gewijzigd door Robin4 op 31-08-2005 00:00 ]
Error: Invalid start/end news items ? InteressantCoolmaster schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:54:
Ja idd misschien mis je nou net de p4 stekker. CPU werkt niet dus ook geen beeld.
ik heb een 550Watt Enermax voeding trouwens en er zit geen P4 in dus wat heb ik dan aan een P4-stekker
[ Voor 11% gewijzigd door Aesculapius op 31-08-2005 00:13 ]
heb je geen ander voeding want wat ik bedoel is niet het p4 stekkertje, maar incompatible probleem met je voeding.Aesculapius schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 00:06:
[...]
Error: Invalid start/end news items ? InteressantP4-stekker? What does it look like? De fan van de cpu gaat wel draaien dus het mobo lijkt stroom te hebben....
ik heb een 550Watt Enermax voeding trouwens en er zit geen P4 in dus wat heb ik dan aan een P4-stekker?
Dit komt wel vaker voor ook bij ander mobo makers.
edit/
Je maakt een grapje over dat p4 stekkertje, anders shame....
wat heb je dan gevonden, nieuwe biosCoolmaster schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:54:
[ Voor 29% gewijzigd door mad_max234 op 31-08-2005 00:22 ]
momenteel niet nee maar ik zal kijken wat ik morgen kan regelen. Wel vreemd dat de northbridge wel warm wordt en de fans ook draaien; selective power usage dan
Jammer, had gehoopt vanavond te kunnen gaan spelen, eindelijk weer....
een bios reset misschien?Aesculapius schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 00:21:
momenteel niet nee maar ik zal kijken wat ik morgen kan regelen. Wel vreemd dat de northbridge wel warm wordt en de fans ook draaien; selective power usage danJammer, had gehoopt vanavond te kunnen gaan spelen, eindelijk weer....
alle stekkers nalopen
hoeveel reepjes ram heb je? met een reepje proberen te booten anders ander geheugen.
ander ff het bord uit de kast halen en kijken of hij het dan doet.
en als laatste RMA
blijkbaar ben ik iets te onduidelijk geweest.Rava schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:14:
dus hier de herkansing:
kan/wil 1 van julile trotse bezitters van dit type moederboard testen of dubbel dual channel werkt met 2 identieke groepjes met als enig verschil het aantal mb's tussen de groepjes?
voorbeeld
2x256 (dual channel)
2x 512 (dual channel)
graag een antwoord in de vorm van ' ja ik het het getest en het werkt, of nee ik heb het getest en het werkt niet'
het is voor mij nogal belangrijk om te weten omdat ik dit boardje icm met een venice 3000 wil kopen en ik graag wil weten of ik er 2x512mb kan bij bestellen of dat ik er 2x 256mb moet bij prikken om uiteindelijk op 1 gb uit te komen
alvast bedankt !
Heb zelf alleen maar 2x256 en 1x512 liggen, dus kan je daarmee niet helpen. Denk niet dat het werkt, iig werkt het in bovengenoemde opstelling niet. Moet nog nieuwe geheugen gaan bestellen ook, want dual channel vind ik wel een pre en dat werkt in deze config niet. En nog even wachten tot m'n 2ehands videokaart dit weekend beschikbaar is.
oke, want als je 1x 512 erbij koopt heb je precies de configuratie waarnaar ik beniewd ben.
Dual channel is echt een pre, maar om nou 2 pc3200 modules van 256mb ongebruikt te laten omdat het anders het voordeel van dual channel verpest, is ook een beetje jammerlijk
Dual channel is echt een pre, maar om nou 2 pc3200 modules van 256mb ongebruikt te laten omdat het anders het voordeel van dual channel verpest, is ook een beetje jammerlijk
als ik het goed begrijp dan wil je 4 reepjes gebruiken 2x512 in de eerste dualchanel en 2x256 in de tweede dual chanelRava schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 01:01:
[...]
blijkbaar ben ik iets te onduidelijk geweest.
dus hier de herkansing:
kan/wil 1 van julile trotse bezitters van dit type moederboard testen of dubbel dual channel werkt met 2 identieke groepjes met als enig verschil het aantal mb's tussen de groepjes?
voorbeeld
2x256 (dual channel)
2x 512 (dual channel)
graag een antwoord in de vorm van ' ja ik het het getest en het werkt, of nee ik heb het getest en het werkt niet'
het is voor mij nogal belangrijk om te weten omdat ik dit boardje icm met een venice 3000 wil kopen en ik graag wil weten of ik er 2x512mb kan bij bestellen of dat ik er 2x 256mb moet bij prikken om uiteindelijk op 1 gb uit te komen
alvast bedankt !
Kan het straks ff proberen maar ik denk dat het niet gaat werken,
want in het boekje staat dat er 4 identieke reepjes moeten zijn.
De link werkt niet, maar deze wel.Coolmaster schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:54:
BIOS v1.20 is uit, ben benieuwd welke opties zijn toegevoegd...
Hoi,
welk van al deze moeder borden zou iknu het beste kunnen nemen ik gebruik mijn pc voornamelijk voor te gamen.
welk van al deze moeder borden zou iknu het beste kunnen nemen ik gebruik mijn pc voornamelijk voor te gamen.
hey cool board!
Hier nog een leuke thread erover: http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=17457881
als mijn thermalright xp-120 + ocz booster (wel dc geheugen kunnen blijven draaien) hierin/op passen, dan zo uik hem wel willen kopen, (die asrock!~)
Hier nog een leuke thread erover: http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=17457881
als mijn thermalright xp-120 + ocz booster (wel dc geheugen kunnen blijven draaien) hierin/op passen, dan zo uik hem wel willen kopen, (die asrock!~)
[ Voor 41% gewijzigd door Mister_X op 31-08-2005 13:19 ]
is dit een beta bios?Daaaaf schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:53:
[...]
De link werkt niet, maar deze wel.
BIOS v1.20 is uit, ben benieuwd welke opties zijn toegevoegd...
ik hoop dat hij nu over de 270htt kan en wat bugs fix zou leuk zijn.
heb weer een nieuwe bug in firefox als ik een plugin instal dan reboot hij
ja, precies wat ik bedoel !mad_max234 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:34:
[...]
als ik het goed begrijp dan wil je 4 reepjes gebruiken 2x512 in de eerste dualchanel en 2x256 in de tweede dual chanel
Kan het straks ff proberen maar ik denk dat het niet gaat werken,
want in het boekje staat dat er 4 identieke reepjes moeten zijn.
ik hoop echt dat het werkt, dan plaats ik de bestelling vandaag nog voor een setje.
Wacht maar ff ik ga het zo proberen.Rava schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 13:24:
[...]
ja, precies wat ik bedoel !
ik hoop echt dat het werkt, dan plaats ik de bestelling vandaag nog voor een setje.
edit/
Bij mijn werken de 256MB reepjes van dane-elec niet met dit bord.
dus ik kon het niet testen, maar ik denk dat het niet gaat werken.
Heeft iemand de 1.20 bios al draaien?Zo ja hoe hoog gaat je htt, ben erg benieuwd naar de resultaten.
[ Voor 32% gewijzigd door mad_max234 op 31-08-2005 14:56 ]
damn ik wil dit bord ook! bied lekker veel tweak potentional (lastig woordje)! ik hou van 'alternative' bordjes!
Weet iemand toevallig of de 7700 Cu koeler van Zalman hier op past (heb het over het ASrock mobo)? 
If so, dan ga ik denk ik upgraden
Heb namelijk op het moederbord lijstje van Zalman gekeken, en daar staat het moederbord nog niet tussen
Heb namelijk op het moederbord lijstje van Zalman gekeken, en daar staat het moederbord nog niet tussen
[ Voor 220% gewijzigd door CH4OS op 31-08-2005 16:10 ]
ik krijg de nieuwe bios er niet op geeft fout 6 bios not a proper size
[ Voor 23% gewijzigd door mad_max234 op 31-08-2005 15:47 ]
Woei ook maar de Asrock besteld icm een Athlon 64 3500+
Nu maar hopen dat ik in november Oblivion kan spelen
Nu maar hopen dat ik in november Oblivion kan spelen
zijn er al mensen die overklokken met dit bord? misschien dan leuk om een topic te openen in het overklok fora? iemand leuke start post maken?
ik heb me ook maar een asrock mobo bestelt
hopelijk heb ik heb binnen 2 a 3 dagen
ja,en een paar posten terug heb ik dit al aan gekaartMister_X schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:36:
zijn er al mensen die overklokken met dit bord? misschien dan leuk om een topic te openen in het overklok fora? iemand leuke start post maken?
wie gaat het doen?ik wil wel mee helpen aan de start post.
Een Zalman CNPS7000B-AlCu past op het bord, moet je alleen even het originele koeler montage setje verwijderen. Dat gaat simpel, staat eerder beschreven.
Het is trouwens een fatastisch bordje, lekker stabiel en lekker snel, ook zonder overclocken. Ik ga binnenkort wel eens aan de slag met een van de bios'en van OCworkbench want het zou zonde zijn om extra prestaties zomaar te laten liggen
Ik hoop alleen een vervanger te krijgen voor mijn kapotte
V9999GE, dan kan ik echt gas gaan geven.
Het is trouwens een fatastisch bordje, lekker stabiel en lekker snel, ook zonder overclocken. Ik ga binnenkort wel eens aan de slag met een van de bios'en van OCworkbench want het zou zonde zijn om extra prestaties zomaar te laten liggen
Ik hoop alleen een vervanger te krijgen voor mijn kapotte
Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G
Het bordje is wel stabiel maar er zitten nog wel een paar bugs in.ovaal schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:55:
Een Zalman CNPS7000B-AlCu past op het bord, moet je alleen even het originele koeler montage setje verwijderen. Dat gaat simpel, staat eerder beschreven.
Ik hoop alleen een vervanger te krijgen voor mijn kapotteV9999GE, dan kan ik echt gas gaan geven.
verder hoop ik dat ze nog wat doen aan de htt want ik wil graag nog wat hogen.
Iemand al geprbeer de nieuwe bios erop te gooien wat ik krijg een error.
Kan je die even toe lichten misschien? Wellicht handig om daar van te voren al rekening mee te houden, dan is de schok niet zo groot als iets dalijk niet werktmad_max234 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 17:06:
[...]
Het bordje is wel stabiel maar er zitten nog wel een paar bugs in.
verder hoop ik dat ze nog wat doen aan de htt want ik wil graag nog wat hogen.
Iemand al geprbeer de nieuwe bios erop te gooien wat ik krijg een error.
ik ben nog niks tegen gekomen qua hardware maar wel een bug met paint als ik een plaatje wil plakken dan reboot het systeem (hebben meer mensen last van bij ocw)Aesculapius schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 17:17:
[...]
Kan je die even toe lichten misschien? Wellicht handig om daar van te voren al rekening mee te houden, dan is de schok niet zo groot als iets dalijk niet werkt
en net toen ik een pugin van firefox wilde installeren ook een reboot nog een paar keer geprobeerd maar elkekeer een reboot weet niet zeker of het een bug is van het bord (verder nog niemand gehoord hier over)
Gisteren gemonteerd en gaat prima!GJ-tje schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:44:
Weet iemand toevallig of de 7700 Cu koeler van Zalman hier op past (heb het over het ASrock mobo)?
Niemand die de nieuwe bios aan de praat krijgt?
Heb vanochtend mijn x2 3800+ en mobo gekregen, zal vanavond ff de boel in elkaar zetten. I will keep u posted.
Heb vanochtend mijn x2 3800+ en mobo gekregen, zal vanavond ff de boel in elkaar zetten. I will keep u posted.
Jij ook al een overleden GPU? Damn, denk je net alles in huis te hebben. Komt er nog ff 200 E bovenop voor een videokaartovaal schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:55:
Ik hoop alleen een vervanger te krijgen voor mijn kapotteV9999GE, dan kan ik echt gas gaan geven.
De nieuwe bios zal ik straks eens even gaan proberen. Misschien krijg ik 'm er wel op!
Edit: Iemans een link van die bios?
[ Voor 4% gewijzigd door XeNoBiTe op 01-09-2005 12:42 ]
Is al aan paar keer eerder gepost hier de link nog een keer link bios 1.20 en 1.15XeNoBiTe schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:38:
[...]
Jij ook al een overleden GPU? Damn, denk je net alles in huis te hebben. Komt er nog ff 200 E bovenop voor een videokaart
De nieuwe bios zal ik straks eens even gaan proberen. Misschien krijg ik 'm er wel op!
Edit: Iemans een link van die bios?
Ik krijg 1.20 er niet op zou je die ff kunnen proberen en hier ff terug posten.
En is er nog iemand aan het oc, en wat zijn je resultaten?
edit/
Ik heb de 1.20 bios er toch op gekregen maar kan niet hoger dan 270Mhz
[ Voor 7% gewijzigd door mad_max234 op 01-09-2005 16:58 ]
Waarom is de Jetway A695DAGDUAL / A695DAS door gestreept in de begin post?
Je hebt gelijk, zal em weer terugzetten. Nu lijkt het net alsof ie gecancelled is.Coolmaster schreef op donderdag 01 september 2005 @ 18:52:
Waarom is de Jetway A695DAGDUAL / A695DAS door gestreept in de begin post?
Mooi zo
Maar de CNPS7000 serie is een stukkie kleiner dan de CNPS7700 serie (8cm diameter vs 12cm diameter) en op de site van Zalman staat nergens Asrock als mobo fabrikant aangegeven...ovaal schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:55:
Ik ga wel even kijken op de Asrock site kijken
Ook daar staat er niks van over en in de manual ook niet, helaas
[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 01-09-2005 22:12 ]
Verwijderd
De fan is groter ja, het frame vast ook wel. Maar volgens mij was er nog ruimte genoeg rondom de socket (minstens 3cm overal) dus lijkt me sterk dat hij niet past. (Heb zelf een CNPS7000 AlCu)
Er zitten dus geen elco's (die ronde 'torentjes') in de weg of iets dergelijks?Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 22:18:
De fan is groter ja, het frame vast ook wel. Maar volgens mij was er nog ruimte genoeg rondom de socket (minstens 3cm overal) dus lijkt me sterk dat hij niet past. (Heb zelf een CNPS7000 AlCu)
Verwijderd
Nee, geen enkel component binnen 3cm. Misschien wel meer cm zelfs maar dat weet ik niet zo uit m'n hoofd.
Ik heb al eerder gereplied maar nog maar een keer dan. De 7700 past primaGJ-tje schreef op donderdag 01 september 2005 @ 22:23:
[...]
Er zitten dus geen elco's (die ronde 'torentjes') in de weg of iets dergelijks?Ik zit namelijk te denken om dat Asrock mobo te halen icm met 'ander leuk spul'...
De 1.20 bio heb ik zonder problemen in één keer kunnen installeren. Wellicht kunnen de mensen met problemen eerst proberen default values te draaien in het bios. Zelf had ik namelijk nog niks veranderd aan het bios qua OC en dat kan problemen geven. IIg was dat zo met m'n vorige Epox 8RDA+.
Nu eens kijken of ik met m'n Kingston Hyperx PC3000 een beetje hoger kan komen.
Prima! Heb je nu ook meer OC-opties of valt het tegen?XeNoBiTe schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 13:47:
De 1.20 bio heb ik zonder problemen in één keer kunnen installeren. Wellicht kunnen de mensen met problemen eerst proberen default values te draaien in het bios. Zelf had ik namelijk nog niks veranderd aan het bios qua OC en dat kan problemen geven. IIg was dat zo met m'n vorige Epox 8RDA+.
offtopic/Red devil schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:14:
[...]
Prima! Heb je nu ook meer OC-opties of valt het tegen?
Ik heb een oc topic gestart voor het asrock bord al jullie daar nou verder gaan met het posten van je oc ervarings dan blijft het hier een beetje ontopic want dit is niet het oc forum.
link naar topic
Nope, geen aanrader dit bios. Heb 1.15 niet geprobeerd, maar deze valt mij iig wel tegen. Kan het mem voltage niet verhogen, dus ik krijg 'm nog niet eens 9x220 prime stable. Mem liep in vorige setup op max voltage, dus die krijgt gewoon te weinig prik lijkt me. Enige voltage dat je kan aanpassen in van CPU en je kan de divider instellen. Meer zit er helaas niet in, misschien ga ik ook maar eens die 1.15 proberen.
EDIT: verplaats dit bericht!
EDIT: verplaats dit bericht!
[ Voor 5% gewijzigd door XeNoBiTe op 02-09-2005 14:24 ]
Ik kreeg van jetway een een mailtje. Er is een nieuw moederbord uit gekomen:
New Available!!!
754GT-P-EC M/B
754GT-P-EC M/B
* Socket 754 FSB 800Mhz AMD Athlon 64 Processor with HyperTransport Technology
* nForce 4-4X MCP Single Chipset
* 2 * 184 Pin DIMM sockets for DDR400
* 3 x PCI + 1 x PCI Express x1
* PCI Express x16, AGPC (AGP Compatible) slot x 1
* Support SATA
* LAN on board, 6 Channel Audio output on board, 10 x USB

Special Features and benefits:
AGPC (AGP Compatible) Expansion Slot
With the ideas of extending the life circle of the AGP Interface supported graphics cards, 754GT motherboard also provides an AGPC(AGP Compatible Interface) slot that supports AGP interface compliant, and is fully compatible with AGP interface transfer mode and Fast write Transaction.
* Next week new available: JGTDUAL (AMD Socket 939 + 754 Solution)
Marketing Department
JetWay Computer B.V.
Rotterdam; The Netherlands
New Available!!!
754GT-P-EC M/B
754GT-P-EC M/B
* Support SATA

With the ideas of extending the life circle of the AGP Interface supported graphics cards, 754GT motherboard also provides an AGPC(AGP Compatible Interface) slot that supports AGP interface compliant, and is fully compatible with AGP interface transfer mode and Fast write Transaction.
Marketing Department
JetWay Computer B.V.
nForce 4 met AGP en PCI-E, dat wordt interessant.
Alleen jammer dat het een S754 mobo is.
Alleen jammer dat het een S754 mobo is.
Gezien de chipset moet hier sprake zijn van een vorm van conversie; danwel PCI-e naar AGP (zou ik niet zo'n moeite mee hebben) of PCI naar AGP (wat natuurlijk 'nep' AGP is). Zeker gezien de naam 'AGPC' is het geen native oplossing zoals de ULI-cipset. In ieder geval, het is iets wat niet in deze thread thuishoortCoolmaster schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 20:38:
Ik kreeg van jetway een een mailtje. Er is een nieuw moederbord uit gekomen:
New Available!!!
754GT-P-EC M/B
754GT-P-EC M/B
* Support SATA
[afbeelding]
Marketing Department
JetWay Computer B.V.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Tuurlijk hoort ie hier ook thuisBreepee schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 22:26:
[...]
Gezien de chipset moet hier sprake zijn van een vorm van conversie; danwel PCI-e naar AGP (zou ik niet zo'n moeite mee hebben) of PCI naar AGP (wat natuurlijk 'nep' AGP is). Zeker gezien de naam 'AGPC' is het geen native oplossing zoals de ULI-cipset. In ieder geval, het is iets wat niet in deze thread thuishoort
Kan iemand met het asrock moederbord al een product survey plaatsen?
pricewatch: Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e/AGP, Sound, LAN, SATA II, RAID)
Ik neem aan dat er al genoeg mensen zijn die er al ervaring mee hebben..
pricewatch: Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e/AGP, Sound, LAN, SATA II, RAID)
Ik neem aan dat er al genoeg mensen zijn die er al ervaring mee hebben..
[ Voor 26% gewijzigd door Robin4 op 04-09-2005 18:51 ]
Eindelijk iemand die het gedurft heeft een productsurvey te plaatsen! Een toast!
De site van ULi bevat nu onder het topic ULi powered products ook de M1695 powered products. Helaas worden Jetway en Chaintech hier (nog) niet genoemd. Het is wel een url om in de gaten te houden denk ik.
Heb het Asrock bordje nu ook geinstalleerd en ik moet zeggen dat het echt heel goed bevalt,
ik heb trouwens geen last van de paint bug :-)
Wat me wel opvalt is dat de raid van de chipset volgens mij iets trager is dan een los adaptec kaartje.
ik heb trouwens geen last van de paint bug :-)
Wat me wel opvalt is dat de raid van de chipset volgens mij iets trager is dan een los adaptec kaartje.
Misschien kan je die even in de begin post zetten?Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 11:36:
De site van ULi bevat nu onder het topic ULi powered products ook de M1695 powered products. Helaas worden Jetway en Chaintech hier (nog) niet genoemd. Het is wel een url om in de gaten te houden denk ik.
Heb ook ff product survey geplaats.
http://www.tweakers.net/productsurvey/122823
Misschien niet zo professioneel als mijn voorganger, maar ik hoop wel zo behulpzaam.
Misschien niet zo professioneel als mijn voorganger, maar ik hoop wel zo behulpzaam.
SureCoolmaster schreef op maandag 05 september 2005 @ 17:12:
[...]
Misschien kan je die even in de begin post zetten?
Verwijderd
Alleen maar beter dat er meer mensen hun ervaringen plaatsen, zo word het algemene beeld een stuk betrouwbaarder van het moederbordBejit schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:24:
Heb ook ff product survey geplaats.
Nog een review van de Asrock 939Dual-Sata2, maar nu van AnandTech, die - afgezien van een paar kleine onvolkomenheden - behoorlijk te spreken is over het bord.
Anand noemt vooral het 'cold boot'-probleem erg lastig, heeft iemand daar ervaring mee?
Hopelijk brengen deze goede reviews van bekende sites ook grote fabrikanten als Abit, Gigabyte of DFI ertoe een Uli-bord uit te brengen, al dan niet met de nieuwe southbridge.
Anand noemt vooral het 'cold boot'-probleem erg lastig, heeft iemand daar ervaring mee?
Hopelijk brengen deze goede reviews van bekende sites ook grote fabrikanten als Abit, Gigabyte of DFI ertoe een Uli-bord uit te brengen, al dan niet met de nieuwe southbridge.
Ik weet niet wat ze daar bedoelen met 'cold boot'. Ik heb wel een boot probleem met dit mb. 1 op de 2 keer dat ik de pc aanzet krijg ik na het bios scherm e.d. (in elk geval vlak voordat het windows logo moet verschijnen) een fout melding. Iets in de strekking van harddisk not bootable, of wrong bootdisc.... Na een ctrl-alt-del boot de pc gewoon op. Dus is niet een erg groot probleem maar af en toe irritant.Daaaaf schreef op woensdag 07 september 2005 @ 10:11:
.
Dat weet ik wel zeker (er is maar 1 chipset die beide native kan en die zit hier niet op). Hoort hier dus niet thuis hooguit in de First Post als hoe het niet moet.Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 15:36:
[...]
Tuurlijk hoort ie hier ook thuisHij past prima in de rechter kolom van de tabel van moederborden in de startpost. Als er sprake is van een PCI-e naar AGP bridge-chip dan verdient het moederbord meer respect en kan het wel een alternatief voor de ULi M1695 moederborden zijn. Maar ik denk en vrees eigenlijk dat het hier weer een pruts-AGP slot betreft.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Wat hij bedoeld is dat er een bridge-chip is gebruikt.Breepee schreef op donderdag 08 september 2005 @ 08:18:
[...]
Dat weet ik wel zeker (er is maar 1 chipset die beide native kan en die zit hier niet op). Hoort hier dus niet thuis hooguit in de First Post als hoe het niet moet.
deze kan pci-e naar agp omzetten zonder dat er snelheid verloren gaat. (bijna niks)
Ati heeft er een de "Rialto" en nvidia ook maar ik weet niet hoe die heet geen zin om het op te zoeken
Als die er op zit is het gewoon goed, want de x700 is een native pci-e kaart maar heeft ook een variant met agp deze heeft een bridge-chip.
Als ze nou de bridge chip op het mobo maken dan is het net zo goed als een kaart met bridge-chip
en die doen het erg goed vergeleken met de pci-e kaarten.
Dit topic is gesloten.