Sorry mensen voor de late reactie maar dan toch hier alvast een begin van de review.
ok heeft het asrock bord een 20 pins ATX en chaintech en jetway hebben een 24 pins ATX stekker
Niet helemaal waar: de Asrock heeft een 20 pins + 4 pins ATX connector, dus uiteindelijk ook 24 pins
Eerst maar eens even een plaatje van het moederbord met de Zalman CNPS7000B AlCu koeler erop gemonteerd.
Het monteren van het moederbord verliep erg makkelijk, oftewel net als elke montage van een moederbord. Eerst wist ik niet hoe die processor bracket eraf moest, daar kwam ik te laat achter: te laat in de zin van was op zoek naar normale koeler voor socket939 in de omgeving met m'n pa die tegen een paaltje aan reed met de auto terwijl achetaf bleek dat het onnodig was om er heen te gaan, maar nu weer ontopic.
Toen ik voor het eerst de computer wilde opstarten bleek hij niet verder dan een aantal piepjes te komen. Ik weet nog steeds niet hoeveel het er precies waren maar het was in de buurt van 9-12 en dat zou betekenen dat er iets met het BIOS was. Was wel wennen voor mij want het was een AMI BIOS, hiervoor had ik altijd AWARD BIOS. Het vreemde waardoor die piepjes veroorzaakt werden bleek een USB-uitbreidingskaartje (een kaartje waar alleen 2 extra poorten op zitten) te zijn die de computer de nek om deed, en het allervreemdste was nog wel dat bijna precies hetzelfde gebeurde bij een vriend van me die ook een nieuw Asrock (ander type) moederbord had maar daar gingen de fans niet eens draaien.
Ik heb de Dual Channel functie nog niet kunnen testen want ik heb maar 1 geheugenbankje. Verder was het installeren van de drivers onder Windows ook erg makkelijk, op de CD was net zo'n soort menu als ze bij ASUS gebruiken gebruikt (hoe zou dat toch komen?

).
De Lay-out van het moederbord vind ik over het algemeen goed. Behalve de plaatsing van de ATX connectors, die zitten te dicht op de CPU-koeler. En de floppy connector, deze zit te ver weg naar mijn mening.
Zie hier het plaatje
Het overklokkken heb ik me ook nog niet mee bezig gehouden. Het is ook zo volgens de reviews dat de vcore maar tot 1,45 volt (deze waarde weet ik niet zeker meer) kan, maar dit is meer als beveiliging bedoeld want er staat ook ergens "max voltage: 1,45v". Ook kon het ram voltage ingesteld worden op normal, high en auto. Dit bekijk ik later nog wel eens.
Nu nog wat benchmarks, ik heb een nog niet veel benchmarks gedraaid maar hier alvast wat resultaten:
- Sisoft Sandra Lite: - geheugen bandbreedte bechmark 2755 mb/s, 2756mb/s (int/float)
- Hardeschijf benchmark: 48MB/s (Sata150 HDD 3,5"120GB, 7,2k rpm, 2MB chache 29MB/s. - Distributed.net client: -RC5-72:[Aug 22 22:12:54 UTC] RC5-72: Benchmark for core #6 (GO 2-pipe) 0.00:00:16.25 [7,610,376 keys/sec]
-OGR-P2:[Aug 22 22:10:07 UTC] OGR-P2: Benchmark for core #2 (GARSP 6.0-asm-rt1-gen) 0.00:00:17.03 [16,683,807 nodes/sec]
Let wel op dat de scores niet representatief kunnen zijn omdat de PC al ruim 8 uur achter elkaar aan stond.
Configuratie:
-Asrock 939Dual SATA2
-Athlon 64 3000+ (Venice)
-Zalman CNPS7000B AlCu (Op volle snelheid en onder ful load word hij max 38 graden)
-Kingston 512MB PC 3200 CL2,5
-Radeon 9600 128MB
-Western Digital 160GB, 7,2k rpm, ATA 100, 2MB Cache