El Snorro schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 12:00:
[...]
Je hebt OCZ VX?
Zet je timings dan eens snel strakker!:
Max async latency op 6 ipv 11
Read Preamble op 5,5 ipv 8,5
TWTR kan op 1 hier.
En download de 0.6 beta van a64tweaker en zet de DOS SKEW mode op faster.
Ik snap er niks van, als ik deze instellingen doe, dan slaat de PC gelijk vast

Ook als ik het in bios instel, reboot ie meteen... Ik weet zeker dat ik de timings veel strakker heb gehad, zie
hier
Kan volgens mij door 3 dingen komen..
1) BIOS, 510-2 heb ik pas sinds kort
2) Nieuwe CPU heeft brakke mem controller, maar dit lijkt me sterk
3) Voeding levert toch niet zulke goede voltages van de 3.3volt lijn.
Wat dat laatste betreft, ik heb mijn powerstream ingesteld op 3.53v op de 3.3 lijn. In bios voor het geheugen 3.4v ingesteld.. net trouwens ook met 3.5 en 3.6 geprobeerd. sloeg ook vast. Wat is dit?!
edit: OORZAAK gevonden.. het heeft met divider te maken. Kon namelijk wel 9x 260 1:1 draaien met strakste timings op 3.4v. Zodra ik een divider in stel, kan het niet meer.. Tis dus een bios probleem.. helaas loste 414-2 bios het probleem niet op.
Dan maar voorlopig doen met minder strakke timings... helaas pindakaas. maar 9x320 maakt een hoop goed
Btw heb nog meer gevonden over de cold boot issue..
TOpic op XS erover
Vooral dit stukje vind ik erg interessant...
In my instance - the ram can be rock solid stable - run any benchmark and go for weeks on end. As soon as i power down ie) cold boot - turn everything off the board will NOT post with 2 sticks of vx in. It will only post with 1 stick in the second orange slot or second yellow slot.
PRECIES hetzelfde als wat ik heb, en meer mensen hebben het! Dacht dat ik iets fouts had gedaan met het board, maar dit is dus absoluut niet zo, het ligt aan de geheugen chippies zelf.
Blijkbaar is er een oplossing onderweg van DFI en OCZ samen staat er later in dat topic.
[
Voor 38% gewijzigd door
Anoniem: 70787 op 20-05-2005 18:06
]