[CM] Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.725 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06 22:16

un1ty

Join the Arena!

Chiron schreef op maandag 13 juni 2005 @ 15:49:
gisteren en vandaag de kabels in m'n pc maar eens gemeshed.. (wat een takke werk zeg :()

[afbeelding]
inderdaad, netjes gedaan.
ik wil ook waterkoeling.
maar mijn pc is NOG kleiner :P
een sunbeam samurai.
maar ik haal binnekort die 5,25 en 3,5 inch racks eruit, en maak er zelf een
waardoor ik ongeveer 5CM extra overhoud :)
waar ik probeer een pompje in te krijgen.
of ik do gewoon een zalman resator.

(iemand weet een plaats voor een 5,25" pomp.. waar ik die kan halen? misschien met resevoir?)

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:40
Heb gisteren mijn mx510 ook een weight reduction gegeven

>> Foto's <<

grts,

shello

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

shello schreef op maandag 13 juni 2005 @ 16:59:
Heb gisteren mijn mx510 ook een weight reduction gegeven

>> Foto's <<

grts,

shello
Verveling... :P

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
idd uit verveling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:32

Chiron

Moderator Discord
PilatuS schreef op maandag 13 juni 2005 @ 16:30:
[...]

ziet er zeker goed uit ! :)

vind ik ook wel vet om te zien WC in zo'n klein kastje, knap van je dat je het allemaal passend hebt gekregen
Klein kastje valt wel mee hoor, 't is een miditower, maar dan ietsje breder dan normaal, er zit een 12cm fan achter die DangerDen radiator.. pomp zit achter de harddisks naast het hd rek.. ging enige planning en speurtocht naar de goeie case aan vooraf maar 't werkt ;)

Reservoir zit in de bovenste 5 1/4" btw :)

Verdere plannen> Window etches (moet nog wel ff werken aan m'n dremel etch skills :9) en ledjes en een grille in het plexi voorpaneel.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-06 18:46
weet iemand een goede psu mesh set? kant en klaar dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143640

die kitjes van ac-ryan zijn wel leuk, met die tooltjes die totaal niet werken. Daarnaast zijn de kitjes van xmod ook wel leuk, want daar zit een wel werkend tooltje in om de 4 pins meuk te verwijderen. Het probleem met al deze kitjes is dat er eigenlijk te weinig krimpkous in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

www.atro.nl geprobeerd?
erg betrouwbare leveraar van mod spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
bedankt voor je reactie, maar ik zoek eigenlijk dit: http://www.xmod.com.tw/products/psumod/sleevek.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

freezinghardware had ze dacht ik, atro ook, en ct-systemen iig ook, maar daar zijn ze een beetje op.

Prima kit trouwens, heb hem zelf ook in de blue temjin hangen

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 143640 op 13-06-2005 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Anoniem: 143640 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 18:46:
die kitjes van ac-ryan zijn wel leuk, met die tooltjes die totaal niet werken. Daarnaast zijn de kitjes van xmod ook wel leuk, want daar zit een wel werkend tooltje in om de 4 pins meuk te verwijderen. Het probleem met al deze kitjes is dat er eigenlijk te weinig krimpkous in zit.
3x raden wat voor kitje ik gebruikt heb ;) tooltjes werkten prima hoor, je steekt m erin en ff wrikken en je trekt zo de pinnetjes eruit

Wat de krimpkous betreft klopt het idd volledig, je komt altijd een stukje tekort :S maar ik had er echt exact net genoeg aan.. je moet per stukje niet langer dan een cm doen, dan red je het wel

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

daarom kocht ik ook 3 setjes aan krimpkous :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145130

Mijn eerste modje
heey dit is mijn eerste mod, graag reacties op de foto moet de floppy nog gespoten worden en morgen komt mijn hddcooler/fancontroller nog tips ? laat het weten. :)

grtz die-languh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138269

tip: die fan (aan de zijkant) in je kast plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115890

Anoniem: 138269 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 22:41:
tip: die fan (aan de zijkant) in je kast plaatsen
Idd en ik moet eerlijk zegen dat ik het blauw en zwart niet zo heel erg mooi vind, of ga je dat nog spuiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat zwart is gespoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2024
shello schreef op maandag 13 juni 2005 @ 16:59:
Voelt lichter maar is 'nutteloos' vermits deze muis origineel ook al super licht is/(bij mij was).
Daar ben ik het niet met je eens na een dagje computeren voel ik die 30gr verschil wel hoor... Een muis kan nooit licht genoeg zijn...

"If it works, don't fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Anoniem: 115890 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 22:53:
[...]

Idd en ik moet eerlijk zegen dat ik het blauw en zwart niet zo heel erg mooi vind, of ga je dat nog spuiten ?
Persoonlijk vind ik dat ook nog wat minder, als je iets van zwarte mesh plaat achter het plexi doet in het deurtje ziet het er al een stuk subtieler uit.. of komt daar nog iets van een etch oid? (gecombineerd met mesh en wat ledjes zou je daar hele leuke dingen mee kunnen doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als je de plexi in het deurtje bedoeld ja, daar word nog aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Hmm ziet er wel leuk uit, maar die case aan de buitenkant moet naar mijn mening egaal zijn.
en niet zwart blauw.
dat window mag dan wel weer blauw.
en inderdaad even fan aan de binnenkant plaatsen.
misschien een Unreal fan gril erop?
zijn maar 7 euro ofzo bij mod-shops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
deleenheir schreef op maandag 13 juni 2005 @ 23:46:
[...]

Daar ben ik het niet met je eens na een dagje computeren voel ik die 30gr verschil wel hoor... Een muis kan nooit licht genoeg zijn...
iedereen zijn eigen wensen va pc gebruik é :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
iemand ervaring met de sleeve kits van acryan? Ik ben aan het twijfelen tussen zwart en blauw. Ik heb een zilvere kast, met alles in blauw (leds ed), maar weet niet of het blauw van de sleeves hiermee gaat vloeken. Iemand ervaring met het effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

neem blauw, ik heb zelf UV groen, maar blauw/zilver is wel strakke combi.

ps. mensen heb me MX510 overgespoten :)
nu nog wachten op de blauwe led.
mijn kast is nu van binnen chroom :) en het rechter zij paneel is *bijna* af, nog even een stukje opnieuw schuren, en opnieuw spuiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
un1ty schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 14:35:
neem zwart, ik heb zelf UV groen, maar blauw/zilver is wel strakke combi.

ps. mensen heb me MX510 overgespoten :)
nu nog wachten op de blauwe led.
mijn kast is nu van binnen chroom :) en het rechter zij paneel is *bijna* af, nog even een stukje opnieuw schuren, en opnieuw spuiten
waarom zeg je dan zwart? zou je het nog een beetje kunnen onderbouwen?

ik zal zodra alles klaar is, en dat is nogal wat:

-dvd brander windowen en leds erin
-arctic silencer verlichten
-voeding meshen
-misschien nog een leuke lcd display, maar daar moet ik me nog ff wat in verdiepen.
-kijken om de leds van de topfan te laten ronddraaien (om de beurt aan) wanneer de hd draait.

BTW, ik zie op de site van ac ryan een rounded cable zien die russen de cdroms plat is. Dit lijkt me een heel handige constructie, maar ik kan m nergens vinden op pricewatch.

http://www.acryan.com/_roundcables/ACR-RC30864.shtml

[ Voor 14% gewijzigd door darklord007 op 14-06-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

darklord007 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 16:03:
[...]

waarom zeg je dan zwart? zou je het nog een beetje kunnen onderbouwen?

ik zal zodra alles klaar is, en dat is nogal wat:

-dvd brander windowen en leds erin
-arctic silencer verlichten
-voeding meshen
-misschien nog een leuke lcd display, maar daar moet ik me nog ff wat in verdiepen.
-kijken om de leds van de topfan te laten ronddraaien (om de beurt aan) wanneer de hd draait.

BTW, ik zie op de site van ac ryan een rounded cable zien die russen de cdroms plat is. Dit lijkt me een heel handige constructie, maar ik kan m nergens vinden op pricewatch.

http://www.acryan.com/_roundcables/ACR-RC30864.shtml
exuses, zat er niet met me gedachte bij, ik bedoelde blauw :P

en ja dat klopt,
AC Ryan heeft die pas net geintroduceerd.
ja is een revolutionair idee... ;) maarja het helpt wel...
AC Ryan word _nauwelijks_ meer verkocht omdat ze altijd erg moeilijk doen rond RMA gebeuren

[ Voor 12% gewijzigd door un1ty op 14-06-2005 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
aha, maarja, wat moet er nu kapot gaan aan een kabel? Dit ga je toch niet RMAen, want dan is het toch altijd je eigen schuld.

Mij lijken deze wel fijn omdat je dan niet die boog hebt tussen 2 drives die je nu wel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

precies, daar ben ik het mee eens.
maar AC Ryan verkoopt ook Fans.
en daarbij heb je wel RMA's.
en als een reseller problemen krijgt met een product bij een leverancier, dan willen ze geen producten meer van diezelfde leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:32
Weet iemand waar je sidepanels voor een Coolermaster Centurion 5 kast kunt kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kweetnie of die wel bestaat. Anders moet je gewoon zelf een raampje maken, is echt zo gedaan en super makkelijk, gewoon doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Ik heb die kast voor 10 euro van iemand gekocht en die heeft zelf een keer geprobeerd een raampje erin te maken. Opzich leuk gedaan, alleen hij is vierkant en dat vind ik een beetje standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

kluyze schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 17:19:
Maar je moet dan wel oppassen dat je aan LSZ (12V dus) geen aarding hebt aan beide voedingen.
Dus als je later een HDD bij plaatst oppasen als je een losse connector ziet!
vb:
Eerste voeding zit in een HDD dus geaard (denk ik toch) tweede de voeding ook op een HDD dus ook geaard = kortsluiting
**zie figuur: GND van linkse voeding = +12V rechtse voeding Als dan de rechtse voeding ook geaard wordt dan krijg je kortsluiting
[afbeelding]
Heel goed gezien.

Elke voeding met metalen kast is aan buitenkant massa.
Grappig genoeg is die massa ook al GND. Dat is 0V deel. Heel je metalen kast is zelfs GND!
En daardoor wordt het extra knap lastig om met twee voedingen 24V te proberen maken. De voeding moeten dan van elkaar geisoleerd zijn zodat er inderdaad spanningsverhoging kan ontstaan. Anders blijft het 12 V. Maar de aarde in 220V mag je ook niet mee verbinden aan de massa...

In dat geval, als isoleren niet lukt, kun je maar beter 24V voeding kopen. Einde verhaal.

(Doordat de kast GND is, kan je zelfs alleen maar 5V of 12V lijntje aanleggen, en kast gebruiken als gnd... Doe het wel goed, anders krijg je foute spanningsverschillen / kortsluiting of in sommige gevallen de aadlekschakelaar....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moreno schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 18:15:
Ik heb die kast voor 10 euro van iemand gekocht en die heeft zelf een keer geprobeerd een raampje erin te maken. Opzich leuk gedaan, alleen hij is vierkant en dat vind ik een beetje standaard.
ik dacht dat de panelen om te keren waren. Dat je het rechter zijpaneel omdraait met het linker. Dan maak je gewoon een nieuw raam, terwijl je het huidige raam tegen de muur ofzo aanzet.

En wat je ook kan doen is achter het huidige raam een stuk aluminium zetten, met daarin een toffere vorm (zoals een aapje ofzo).

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 143640 op 15-06-2005 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Haha, nee het is niet de bedoeling dat het een mod word die je tegen de muur moet zetten. Hoe moet er wel netjes uit zien. Kun je standaard sidepanels kopen van Coolermaster ofzo? Of zijn er andere panels die er ook op passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

geen idee, maar is mijn tweede idee niet een goed idee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:41
ik heb gisteren nog even 2 acryan fans ingebouwd in een eigen plexi constructie

http://img9.echo.cx/img9/3853/p10100700wd.jpg

en nog wat UV neon

http://img9.echo.cx/img9/4654/p10100731dk.jpg

even in link vorm gedaan anders word ut zo'n zooiteje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:15

Nox

Noxiuz

Heaget schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 20:21:
ik heb gisteren nog even 2 acryan fans ingebouwd in een eigen plexi constructie

http://img9.echo.cx/img9/3853/p10100700wd.jpg

en nog wat UV neon

http://img9.echo.cx/img9/4654/p10100731dk.jpg

even in link vorm gedaan anders word ut zo'n zooiteje :P
zorg dan dat ze op zn minst werken :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Mijn eerste, laatste en dus enige mod ooit: om mijn externe harddisk extra te koelen (of überhaupt te koelen) heb ik er een mes, vork en lepel opgelegd. Helaas geen foto, maar wel een koelere harddisk (werkt verbazingwekkend goed) en lekker warm bestek :+

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104854

leokennis schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:44:
Mijn eerste, laatste en dus enige mod ooit: om mijn externe harddisk extra te koelen (of überhaupt te koelen) heb ik er een mes, vork en lepel opgelegd. Helaas geen foto, maar wel een koelere harddisk (werkt verbazingwekkend goed) en lekker warm bestek :+
WHAHAHAHA lol :p werkt dat echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Tip van de dag: Als je je muis coating wil spuiten, eerst schuren, dunnetjes laagje voor laagje spuiten. en daarna in de zon laten drogen. en dan in een bak met kokend water zetten :P krijg je niet van die smerige plak zoals bij lak, of van de verf ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:36

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Ik heb net de Zalman ZM80D-HP vga koeler op mijn Club3d Radeon 9600XT geschroefd, alleen kom ik er net achter dat ik de nippletjes die aan de achterkant van de kaart de schroeven van het basiskoelblok(voorkant) met het basiskoelblok van de achterkant verbinden ben vergeten. Ik vond al moeilijk monteren, gelukkig is er niets kapot.
Ook heb ik mijn ata flatcables vervangen voor rounded cables.
Zometeen de koeler maar in de juiste situatie brengen. 8)7

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

leokennis schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:44:
In mijn situatie:
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/exthd1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/exthd2.jpg
Een koelblok, vroeger uit Conrad gekocht, erop leggen.
Zonder koelblok is ie meer dan handwarm, dus ongeveer 40-50 graden.
Met koelblok erop zakt dat meer en wordt ie dan handwarm. Dat is beter voor levensduur hd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118577

Ik wou me telefoon opladen via de PC, dus maar ff lopen knutselen (en natuurlijk 1337 voor lan's :+ )

Afbeeldingslocatie: http://wobbel.neteq.nl/include/uploads/01168_H_thumb_telefoon-(5).jpg
Afbeeldingslocatie: http://wobbel.neteq.nl/include/uploads/d1ab7_H_thumb_telefoon-(1).jpg
Afbeeldingslocatie: http://wobbel.neteq.nl/include/uploads/e9902_H_thumb_telefoon-(2).jpg
Afbeeldingslocatie: http://wobbel.neteq.nl/include/uploads/96bbe_H_thumb_telefoon-(3).jpg
Afbeeldingslocatie: http://wobbel.neteq.nl/include/uploads/2bbf8_H_thumb_telefoon-(4).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
offtopic:
Netjes, maar waarom 3 optische drives? :?

edit:
Sloop die DVD-ROM er dan toch uit en lees DVD's met je DVD brander! Dat minimale verschil in leessnelheid ga je niet merken hoor :P

[ Voor 61% gewijzigd door Admiral Freebee op 16-06-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118577

amour021 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 20:04:
offtopic:
Netjes, maar waarom 3 optische drives? :?
Bedankt :)

offtopic:
DVD Speler
CD brander
DVD brander

Mijn DVD brander kan maar 16x CD-R branden, en die CD-RW brander kan dat tot 52x daarom dus ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 118577 op 16-06-2005 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb het advies van een aantal van jullie op gevolgt, en ben begonnen met mijn kast helemaal zwart te maken,
er is nog geen fdd kapje dat moet ik nog ff ergens regelen.

bovenkap
Voorkant nog niet helemaal af 8)7

ik ga nu nog me'n on/off panel spuiten en licht in me deurtje bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

die foto van je window aan de bovenkap is beetje wazig :P miss kan je hem vervangen dat verduidelijkt het wel.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115890

Anoniem: 145130 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:16:
ik heb het advies van een aantal van jullie op gevolgt, en ben begonnen met mijn kast helemaal zwart te maken,

bovenkap

Oei ziet er strak uit :) maar nog wat ;) zoeen gozer in dit topic had zijn fannetjes een erg mooi groen fel kleurtje gegeven is dat nix ipv dat blauw ? zou wel uber zijn denks :)
Dit kleurtje bedoel ik :)
http://img207.echo.cx/my.php?image=pict0002a3fc.jpg
http://img255.echo.cx/my.php?image=pict0006a9vu.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 115890 op 16-06-2005 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

MrDummy schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 18:15:
[...]

In mijn situatie:
[afbeelding]
[afbeelding]
Met koelblok erop zakt dat meer en wordt ie dan handwarm. Dat is beter voor levensduur hd. ;)
Ik heb er zo een:
Afbeeldingslocatie: http://images.tigerdirect.com/SKUimages/medium/M122-7300-main.jpg
Zal wel ongeveer even groot zijn als die van jou?

Nou ja, ik heb helaas geen blok ijzer liggen hier :P Wat neemt nog meer goed warmte op?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
MrDummy schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 18:15:
[...]

In mijn situatie:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zoiets heb ik ook eens gedaan met een laptopvoeding, ding werd veel te warm dus heb ik er enkele koelblokjes op vastgemaakt om er dan met een 80mm fan @ 7V op te blazen :P (fan in de voeding zelf was stuk) werkte perfect, voeding viel niet meer uit :)

Daarna toch maar laten repareren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
  • Laatst online: 11-08-2024
leokennis schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 23:41:
[...]

Ik heb er zo een:
[afbeelding]

Nou ja, ik heb helaas geen blok ijzer liggen hier :P Wat neemt nog meer goed warmte op?
Wat goed warmt opneemt, je kat natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:51
ik heb gewoon een 92 mm fan op de 5 volt lijn van een oude usb kabel gezet.
en de harde schijf staat naast mij op een kast op "hoofdhoogte" verfrist hij ineens ook mijn kop tijdens deze warme dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik ben net klaar m'n pc te "Zalman-nen"

Het enige dat ik nog moet doen is die onderste hdd eruit gooien en die middelste ook in een Zalman heatpipe bracket hangen!

Maar pctje loopt nu muisstil!
Afbeeldingslocatie: http://www.yegreate96.nl/pc1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86836

Ooooh no, we have a zalman fanboy :p

Doet me denken aan mijn zalman tijd :D. Zalman maakt kwali spulletjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

ik heb ook een HELE lijst met zalman spul.
alleen niet geld genoeg voor zon HDD cooler/silencer :P
maaruh is niet helemaal muis stil.
want zalman spul is meestal gemaakt om op silent mode +-18dB te maken.
maar als je een geluidsbron verdubbeld... tada! 3dB extra.
10x is +10dB

jij hebt 5 'fans' (indirect, zoals in voeding meegerekend)
1»2»4 das al +6dB.... met nog ongeveer 1dB erbij.
6dB heb je al zoiezo dan!
18+6 zit ja alweer aan de 24dB... in silent mode... das balen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Laatst online: 22-02 12:08
Hmm, /me GeforceDDQ doet het niet zo handig met mijn casemod in progress :X
Eigenlijk moet het voor Campzone afwezen, maar er moet nog wel flink wat aan gebeuren :X
Te weinig tijd dus om er eens lekker op los te experimenteren :P
Vandaar dat ik even enkele vraagjes had die het niet waard zijn om in een eigen topic te stoppen :P

Ik neem dat ik zonder problemen:
• De kabels van de netstroomaansluiting naar printplaat in de voeding enkele centimeters kan verlengen.
• Een gewone pomp met zo'n soort fan erin, kan wel degelijk op z'n zij kan werken.

En dan nog iets anders :P Ik heb een elektromotortje nodig, welke ik gewoon bij de elektroshop ga halen :) Maar hebben zij daar dan ook soort rails en tandwieltjes ?

Of zou ik beter mijn oude cd-rom speler kunnen slopen en daar het motortje en rails uit slopen :) ?
Damn, even opzoeken welk voltage, heb helaas geen multimeter meer :X

[ Voor 4% gewijzigd door GeforceDDQ op 17-06-2005 18:27 ]

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

punt 1, ja moet wel lukken, maak geen kortsluiting, en netjes afwerken met krimpkous!
punt 2, wil je een ratelende pomp hebben, dan moet je dat doen, zo komt er allemaal lucht door

ja dat hebben ze er hoogst waarschijnlijk wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Laatst online: 22-02 12:08
Ok, bedankt dan :) Heb zojuist mijn pomp even uitelkaar gehaald (behuizing ed eraf) en het ziet ernaar uit dat het allemaal net past :) Maar iig bedankt voor het antwoord ;)

is leuk joh, een draaiende pomp demonteren terwijl zowel de pomp als de pc druk bezig is :P

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Laatst online: 28-05 12:50

blaatschaaap

schaap

Ye Greate'96 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 13:57:
Ik ben net klaar m'n pc te "Zalman-nen"

Het enige dat ik nog moet doen is die onderste hdd eruit gooien en die middelste ook in een Zalman heatpipe bracket hangen!

Maar pctje loopt nu muisstil!
[afbeelding]
zo he wat een kabels :P doet me denken aan mijn ouwe pc :P

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

leokennis schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 23:41:
[...]
Ik heb er zo een:
[afbeelding]
Gewoon opletten dat de externe hd zoveel mogelijk van metaal/aluminium is. Die van mij is dat gelukkig zo, en de koelbok maakt prima contact op de alu oppervlakte van de case. Daarmee is warmteoverdracht naar zwarte koelbok mogelijk. De rest gaat vanzelf. Ik hoef niet lijmen of schroeven, de zwaartekracht drukt het voldoende bovenop. Dat kan ik voelen dat blok minder eenvoudig kan schuiven. Het plakt heel klein beetje naar mijn gevoel. En ik voel de warmte van zwarte koelblok, ten teken van goede warmte afgifte.

Plastic behuizingen zoals die externe Maxtor hd behuizingen kan je wel vergeten! Dus zo min mogelijk plastic omheen als je 7200 rpm hd erin wil doen. ;) De kleine gierende 4 of 5 cm fan is irritanter dan mooi groot en stille passieve koelblok. _/-\o_

Alternatieven ipv koelblok?
Op metalen kast leggen, dus ook je systeemkast.
Een doos vol moeren waarvan bodem opengemaakt is erop leggen, dat geleidt warmte ook een beetje. Mag ook heel bovenkant bedekken met moeren. Je vergroot de oppervlakte mee en dus ook meer warmte afgifte aan lucht.
In je metalen bureau lade leggen.
Vochtige washandje bovenop. (water koelt zich af door verdamping, en voor verdampen wordt warmte uit omgeving getrokken, dus ook hd case)

Dat zijn de voorbeelden.

[ Voor 18% gewijzigd door MrDummy op 17-06-2005 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

en het natte washandje brengt ook vocht in voor een zeer strakke huid.. niet dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalmind
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:35
Anoniem: 145130 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:16:

bovenkap

Ehh, waarom zit je id-t logo op zijn kop? :+

Zwart ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115650

digitalmind schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 00:53:
[...]

Ehh, waarom zit je id-t logo op zijn kop? :+

Zwart ziet er goed uit :)
Omfg, pwnt! >:)
Mja, vroeg ik me trouwens ook al af. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haha dat was de beginners fout van het jaar 8)7
Ik was zo in de veronderstelling dat ik mijn linker kap had ipv me rechter kap dat ik um gewoon verkeerd om er in heb gezaag 8)7 8)7
ik vind dit overigens ook niet echt lelijk uit zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134408

klein mod vraagje

maar de kast die ik wil kopen (thermaltake 300 black) is dus in mirroring zwart gespoten

nu wil ik er zelf een window inslijpen en aangezien er dus sommige delen weg zijn en dus lelijk grijs te zien is vroeg ik me af hoe je zo'n mirror effect zelf kan spuiten (of is dit onmogelijk) en als het easy is spijt ik de binnen kant van de kast ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136640

Anoniem: 134408 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 00:11:
klein mod vraagje

maar de kast die ik wil kopen (thermaltake 300 black) is dus in mirroring zwart gespoten

nu wil ik er zelf een window inslijpen en aangezien er dus sommige delen weg zijn en dus lelijk grijs te zien is vroeg ik me af hoe je zo'n mirror effect zelf kan spuiten (of is dit onmogelijk) en als het easy is spijt ik de binnen kant van de kast ook
Wat je ook kan doen is de bijde zijpannelen een andere kleur doen.. Dus bijvoorbeeld donkerder zwart oid. Dat heb ik ook gedaan omdat mijn een zijpanneel zwaar damaged was naa een window mod..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ben niet van plan om buiten mijn lijnen even uit te schijven (zal er ook voor zorgen dat als dit gebeurt er niks veschadigt wordt)

maar ik wil die grijze kanten van de dikte van het side paneel opnieuw blinkend zwart want ik vindt dat mirror effect extreem schoon (ben zelfs aant twijvelen window of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112418

un1ty schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:27:
ik heb ook een HELE lijst met zalman spul.
alleen niet geld genoeg voor zon HDD cooler/silencer :P
maaruh is niet helemaal muis stil.
want zalman spul is meestal gemaakt om op silent mode +-18dB te maken.
maar als je een geluidsbron verdubbeld... tada! 3dB extra.
10x is +10dB

jij hebt 5 'fans' (indirect, zoals in voeding meegerekend)
1»2»4 das al +6dB.... met nog ongeveer 1dB erbij.
6dB heb je al zoiezo dan!
18+6 zit ja alweer aan de 24dB... in silent mode... das balen ;)
met dB's kun je niet zomaar optellen omdat dit verhoudingsgetallen zijn. eerst terug rekenene en dan optellen en weer omrekenen naar dB's. Als je het goed uitrekend kom je ongeveer op 35 dB uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

nee niet op 35dB ;) maar dit is echt al een _minimum_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115650

Ach, wat maakt die ene dB nu uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 134408 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 01:11:
ben niet van plan om buiten mijn lijnen even uit te schijven (zal er ook voor zorgen dat als dit gebeurt er niks veschadigt wordt)

maar ik wil die grijze kanten van de dikte van het side paneel opnieuw blinkend zwart want ik vindt dat mirror effect extreem schoon (ben zelfs aant twijvelen window of niet)
mijn tip, als je iets wilt gaan spuiten spuit dan maar gelijk de hele kast anders zal je altijd kleurverschil zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-06 17:54

Jelte,89

Woodworking

Anoniem: 115650 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 15:08:
Ach, wat maakt die ene dB nu uit. ;)
Het klopt dat elke DB een verdubbeling van het geluid is.. Maar is dit waar te nemen met het menselijk oor.. ?
Ik denk het niet hé Stel Je hebt 1 fan aan. Je zet een 2e aan. dat verschil hoor je niet/nauwelijks. En hoeveel db prduceert een fan ? 20 DB ongeveer ? dus dat het geluid 20x zo hard wordt.. Nee

No F34R heeft gelijk je hebt het niet in de gaten

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Laatst online: 04-04-2024
Nee, dan wordt het totale geluid 21Db.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
een verdubbeling van geluid hoor je wel degelijk!!
http://www.phys.unsw.edu.au/~jw/dB.html (beetje naar beneden scrollen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

MYST schreef op zondag 19 juni 2005 @ 16:53:
Nee, dan wordt het totale geluid 21Db.
Soms heeft opletten op school zin...
Silent mode.
Bij verdubbeling van geluid +3dB (bij 10x zoveel apparaten +10dB)
18 +3 +3 +3 = 27dB.
en nu jij weer.
dat merk je echt wel.
ga er maar eens mee op de kamer slapen zoals ik :'(

[ Voor 14% gewijzigd door un1ty op 19-06-2005 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 09:13
12cm Papst Casefan in mn kast gebouwd dit weekend:

Clickable:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/fanmod3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/fanmod4.jpg

Omdat het een Coolermaster kast van alluminium en ik een dremel van 20 euro van de Aldi had, koste het nogal wat tijd. Uiteindelijk is het best mooi rond geworden en zit de fan netjes op z'n plaats.

Heb em overclocked van 2800+ die officieel draait op 166mhz fsb / 2066Mhz naar 200mhz fsb / 2405Mhz. Alleen met deze extreme hitte dagen trekt hij dat net niet, dus heb de multiplyer tijdelijk 0,5 lager gezet totdat het weer 26 graden of minder word :)
Plus dat mn cpu op stock speeds nog warmer werd dan nu overclocked op 2405Mhz :/
Wat een verschil zo'n fannetje in de zeikant kan maken...

Overigens is het nog niet helemaal klaar, er moet nog een stoffilter voor en misschien een grill.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Laatst online: 14:40
Ik zou er sowiezo een grill voorzetten, zodadelijk kom je als je je schoenen uithebt met je tenen in de fan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Sluuut schreef op maandag 20 juni 2005 @ 18:31:
12cm Zalman Casefan in mn kast gebouwd dit weekend:

Clickable:
[afbeelding]
[afbeelding]

Omdat het een Coolermaster kast van alluminium en ik een dremel van 20 euro van de Aldi had, koste het nogal wat tijd. Uiteindelijk is het best mooi rond geworden en zit de fan netjes op z'n plaats.

Heb em overclocked van 2800+ die officieel draait op 166mhz fsb / 2066Mhz naar 200mhz fsb / 2405Mhz. Alleen met deze extreme hitte dagen trekt hij dat net niet, dus heb de multiplyer tijdelijk 0,5 lager gezet totdat het weer 26 graden of minder word :)
Plus dat mn cpu op stock speeds nog warmer werd dan nu overclocked op 2405Mhz :/
Wat een verschil zo'n fannetje in de zeikant kan maken...

Overigens is het nog niet helemaal klaar, er moet nog een stoffilter voor en misschien een grill.
waar heb je die vandaan ?
Want normaal vind je alleen maar 80mm en 92mm Zalman fans.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 09:13
sapphire schreef op maandag 20 juni 2005 @ 18:57:
[...]

waar heb je die vandaan ?
Want normaal vind je alleen maar 80mm en 92mm Zalman fans.
Sorry ik was in de war met Papst, het is een Papst fan :P
http://www2.alternate.nl/html/nodes_info/tl9p01.html

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PilatuS schreef op zondag 19 juni 2005 @ 16:00:
[...]

mijn tip, als je iets wilt gaan spuiten spuit dan maar gelijk de hele kast anders zal je altijd kleurverschil zien
jah maar ik heb zeer precies gereedschap tot mij beschiking (tandarts freesjes)
en nu wou ik dus zeer zuiver de vorm eruit halen en dan enkel de rand waargeslepen is verven
of weet iemand hoe je dat mirror effect kan doen want ik have no idea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Laatst online: 04-04-2024
Het probleem is dat bij het verven sowieso kleurverschil komt, omdat je nooit 100% dezelfde lak kunt hebben, en dat zie je dus. Het effect kan je bereiken door te werken met hoogglanslak, en desnoods nog glanzend vernis er op te spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 19:40
Ik zou er een alu stoffilter in zetten, niet zo'n lelijke stoffe versie :)
kosten iets van 3 euro bij atro..
verder; nice hole you got there ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:12
Geen idee of hij hier verder goed staat maar ja :P

Zoals bekend ben ik mijn shuttle aan het modden

nu zoek ik echter een nieuwe STILLE gpu koeler, aangezien de huidige een t*ring lawaai maakt...

Afbeeldingslocatie: http://www.van-halen.nl/pics/tweakers/zijkant.jpg

Graag dus een fan die hier in past en dus ook mooi gebruik kan maken van het gat wat ik in mijn plexi gezaagd heb :P

Nu kwam ik bij Freezing Hardware o.a. deze tegen

Titan C03E - 40 x 40 x 7 mm.
Specificaties:
-Grootte (incl. koeler): 40 x 40 x 12 mm.
-Grootte van de koeler: 40 x 40 x 7 mm.
-Vermogen: 1,08 Watt
-Toerental: 6000 RPM.
-Luchtverplaatsing: 8 m³/h / 4,7 CFM
-Geluidsproductie: <25 dBA
-Spanning: 12 Volt
-Aansluiting: 3-pin molex
-Lagering: kogellagering

Revoltec VGA-koeler voor Radeon / GF2 / GF3 / GF4MX / FX 5200 / FX 5600
Specificaties:
-Afmetingen: 85 x 62 x 15 mm.
-Toerental: 5000 RPM.

Voor een zalman heb ik helaas geen plek (pci slot is bezet) ;(

Iemand ervaring met deze koelers of een tip voor een andere koeler?

Hij moet dus in mijn huidige shuttle passen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Breaker op 20-06-2005 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111708

Die titan maakt herrie. ik heb er 3 om de chipsets van m'n tyan te koelen. Zelfs als ik ze trager laat lopen (zalman fan controller) blijven ze zoemen.

Als die kleine dingen maken herrie, kijk eens naar die zalman vga koeler, de 700 serie

edit, oeps, geen plek voor een zalman? Ik zou zeggen, zaag er nog maar een gaatje bij, die 700 serie zit enkel aan 1 kant.
deze dus:
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2048

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 111708 op 20-06-2005 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Vantec Iceberq
FF googlen voor reviews, 3d game man heeft en erg goede :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Anoniem: 111708 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 23:08:
Die titan maakt herrie. ik heb er 3 om de chipsets van m'n tyan te koelen. Zelfs als ik ze trager laat lopen (zalman fan controller) blijven ze zoemen.

Als die kleine dingen maken herrie, kijk eens naar die zalman vga koeler, de 700 serie

edit, oeps, geen plek voor een zalman? Ik zou zeggen, zaag er nog maar een gaatje bij, die 700 serie zit enkel aan 1 kant.
deze dus:
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2048
Heb dus geen zin in zagen en wil alles in de kast houden verder
sapphire schreef op maandag 20 juni 2005 @ 23:43:
Vantec Iceberq
FF googlen voor reviews, 3d game man heeft en erg goede :)
Hmmm ziet er veelbelovend uit. Ik ga ff op verder onderzoek :)

Net even de videoreview gezien. Geluid valt me best mee en hij ziet er best geinig uit :P

[ Voor 6% gewijzigd door Breaker op 21-06-2005 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
blaatschaaap schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 19:39:
[...]

zo he wat een kabels :P doet me denken aan mijn ouwe pc :P
Ja, da's het enige waar ik nog mee zit, heeft iemand tips?
Ik weet niet hoe ik die kabels nou netjes kan wegwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111708

Breaker schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 08:46:
[...]

Heb dus geen zin in zagen en wil alles in de kast houden verder

[...]

Hmmm ziet er veelbelovend uit. Ik ga ff op verder onderzoek :)

Net even de videoreview gezien. Geluid valt me best mee en hij ziet er best geinig uit :P
Volgerns de specs maakt de vantec nog meer herrie als de titan (30 en 24 db resp). Ik heb de titan gekocht en die valt me zwaar tegen, er zijn mensen die de vantec hebben en deze inderdaad ervaren als luidruchtig (hangt natuurlijk ook van de rest van je onderdelen af.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Anoniem: 111708 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:02:
[...]

Volgerns de specs maakt de vantec nog meer herrie als de titan (30 en 24 db resp). Ik heb de titan gekocht en die valt me zwaar tegen, er zijn mensen die de vantec hebben en deze inderdaad ervaren als luidruchtig (hangt natuurlijk ook van de rest van je onderdelen af.)
Ach hem nog wel zalman fanmates liggen, hang ik die er wel tussen :P

Maar ja erger dan nu kan toch niet, huidige fan ratelt bijna van ellende uit elkaar volgens mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:46
Sluit ik net mn computer aan, druk op de powerbutton, casefan gaat aan, baybus gaat aan, cpu-fan blijft uit :/

Ik ben er nu achter gekomen dat ik de draadjes daarvoor verkeerd heb aangesloten. Morgen oid maar even opnieuw solderen. Hopelijk werkt het dan wel, anders is een paar honderd mod-uren voor niks geweest :X

offtopic:
Ik wil mijn verhaal niet in het mislukkelingentopic posten, Ik wil mijn verhaal niet in het mislukkelingentopic posten, Ik wil mijn verhaal niet in het mislukkelingentopic posten :X

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-06 11:02
brinkdinges schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 19:41:

offtopic:
Ik wil mijn verhaal niet in het mislukkelingentopic posten, Ik wil mijn verhaal niet in het mislukkelingentopic posten, Ik wil mijn verhaal niet in het mislukkelingentopic posten :X
maar daar hoort ie wel thuis 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xato
  • Laatst online: 08:16
Net even mijn PC ge-zalman-ised :*) :
De Zalman CNPS 7000B AlCu op mijn processor gezet,
De Zalman CNPS VF700 CU op mijn videokaart gezet,
En als laatste ZM-NB47J op de chipset gezet.

Op mijn verlanglijstje staat nog de Zalman Hdd Silencer en nog 3 Zalman 80mm Fans. Nu is mijn PC eindelijk heerlijk stil (wat een pokke fan zit standaart op de Sapphire 9600XT). Mijn Lian-Li is nu ook weer blij dat ze heerlijk stil is. :+
De Mycom was wel blij met me vandaag :P

Net ff snel pics met me tel genomen, binnekort maar ff goeie foto's nemen.
Afbeeldingslocatie: http://www.reapers.nl/davey/Casemod/ZM-7000b-Alcu.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.reapers.nl/davey/Casemod/ZM-VF700-Cu.jpg
Ik weet het zijn slechte pics maar me batterijen van me Cybershot waren op dus...iets beters had ik ff niet.

[ Voor 48% gewijzigd door Xato op 22-06-2005 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Laatst online: 07:48
Breaker schreef op maandag 20 juni 2005 @ 22:30:

nu zoek ik echter een nieuwe STILLE gpu koeler, aangezien de huidige een t*ring lawaai maakt...
Ben ook ernaar opzoek, niet egt iets te vinden. Er is wel een goeie, namelijk de AeroCool VM-101, maar ik denk dat de Heatpipes daarvan tegen het chassis van de shuttle komt (miss eigelijk ook wel tegen de cdrom).
Afbeeldingslocatie: http://www.aerocool.com.tw/aerocool-files-v3/Images/cooler/products/vga/vm101-1.jpg
link: http://www.aerocool.com.t...s-v3/cooler/vga/vm101.htm

edit: koop gewoon ff een nieuw stukje plexi :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door 3ddie op 22-06-2005 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Breaker schreef op maandag 20 juni 2005 @ 22:30:

[afbeelding]

Graag dus een fan die hier in past en dus ook mooi gebruik kan maken van het gat wat ik in mijn plexi gezaagd heb :P

Nu kwam ik bij Freezing Hardware o.a. deze tegen

Titan C03E - 40 x 40 x 7 mm.
Specificaties:
-Grootte (incl. koeler): 40 x 40 x 12 mm.
-Grootte van de koeler: 40 x 40 x 7 mm.
-Vermogen: 1,08 Watt
-Toerental: 6000 RPM.
-Luchtverplaatsing: 8 m³/h / 4,7 CFM
-Geluidsproductie: <25 dBA
-Lagering: kogellagering

Revoltec VGA-koeler voor Radeon / GF2 / GF3 / GF4MX / FX 5200 / FX 5600
Specificaties:
-Afmetingen: 85 x 62 x 15 mm.
-Toerental: 5000 RPM.

Voor een zalman heb ik helaas geen plek (pci slot is bezet) ;(

Iemand ervaring met deze koelers of een tip voor een andere koeler?

Hij moet dus in mijn huidige shuttle passen :)
aangezien dit CM forum is, hup figuurzaag er weer in en een vf700 erop prakken. topding.

EDIT:

tov vele andere fans in mijn case is dit wel een potentieel vinger afhak apparaat dus ff een grilletje ervoor bouwen van alu ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door Nox op 22-06-2005 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
3ddie schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:58:
[...]

Ben ook ernaar opzoek, niet egt iets te vinden. Er is wel een goeie, namelijk de AeroCool VM-101, maar ik denk dat de Heatpipes daarvan tegen het chassis van de shuttle komt (miss eigelijk ook wel tegen de cdrom).
[afbeelding]
link: http://www.aerocool.com.t...s-v3/cooler/vga/vm101.htm

edit: koop gewoon ff een nieuw stukje plexi :Y)
Deze gaat naar mijn gevoel idd niet passen. Hij komt idd tegen het chassis aan en de cdrom zit anders in de weg :(
noksiejus schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 15:02:
[...]

aangezien dit CM forum is, hup figuurzaag er weer in en een vf700 erop prakken. topding.

EDIT:

tov vele andere fans in mijn case is dit wel een potentieel vinger afhak apparaat dus ff een grilletje ervoor bouwen van alu ofzo.
Mja heb geen zin om nog meer uit te bouwen :P ik heb al dikke 12cm fan achterop. Graag in de kast houden dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100356

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.ko/casemodding/Spiderweb%20sidepanel.jpg

Nu is dit zijpaneel dus toch echt helemaal klaargevijld....heeft lang weg liggen kwijnen ivm m'n eindexamenjaar.
Staat nu dus ook te koop op een van de bekendere verkoopsites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:46
masterslave schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 12:28:
[...]

maar daar hoort ie wel thuis 8)7
Nog niet, pas als ik erachter ben gekomen dat mn mobo/proc dood is :P

Vandaag opnieuw solderen, hopelijk werkt het dan wel goed :)

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:03
Anoniem: 100356 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 00:15:
[afbeelding]

Nu is dit zijpaneel dus toch echt helemaal klaargevijld....heeft lang weg liggen kwijnen ivm m'n eindexamenjaar.
Die is echt mooi! :9~ :9~
Zou wel iets voor mijn pc60 zijn :P Ware het niet dat die uit mekaar ligt op het moment..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142826

Hij is echt wel mooi ja...
Maar waarom verkoop je hem :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100356

Omdat ik zelf geen PC60 heb =P
Dit zijpaneel had ik overgekocht om zelf in te kunnen dremelen.
spoiler:
Naderhand bleek dat niet te lukken en moest ik overstappen naar figuurzaag.......man wat was dat voor een *****karwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deleenheir
  • Laatst online: 28-04-2024
ik heb iets in elkaar geknutseld met m'n soldeerbout, maar weet niet of het 100% veilig is...
Afbeeldingslocatie: http://img266.echo.cx/img266/1157/img2584custom3lj.th.jpg

1 male molex waarop 6 female molexen hangen om de dradenkluwen in m'n case te verminderen. op die ene draad zouden 2 cdromstations, 2 HDs en 1 120mm fan komen (in totaal iets van een 80 watt schat ik). Het geheel is omgeven door spiral wrap. nu is m'n vraag... is dat allemaal wel veilig ivm warmte afgifte van de draad? Ik wil m'n draden nog niet zien smelten en kortsluiten...

"If it works, don't fix it"

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
AUB alleen plaatjes/thumbnails van maximaal 600 pixels breed posten.