[CM] Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.723 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-06 17:04

Nox

Noxiuz

deleenheir schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:45:
ik heb iets in elkaar geknutseld met m'n soldeerbout, maar weet niet of het 100% veilig is...
[afbeelding]

1 male molex waarop 6 female molexen hangen om de dradenkluwen in m'n case te verminderen. op die ene draad zouden 2 cdromstations, 2 HDs en 1 120mm fan komen (in totaal iets van een 80 watt schat ik). Het geheel is omgeven door spiral wrap. nu is m'n vraag... is dat allemaal wel veilig ivm warmte afgifte van de draad? Ik wil m'n draden nog niet zien smelten en kortsluiten...
80 watt @ 12v:

80/12 = 7A

7A moet je ff kijken wat die draad trekt. denk het wel :) (net aan)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2024
hmmm zou dus goed moeten lukken... vermits die 80 watt verdeeld is over de 5 en de 12V

"If it works, don't fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94759

Voor mijn mod ben ik opzoek naar transparant plexi.
Weet iemand waar je dat online en goedkoop kan bestellen :?

Ik kan het nergens vinden

afmetingen 28x34 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:36

Meneer aard

Porsche rulez!

Anoniem: 94759 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 21:26:

afmetingen 28x34 cm
Mail mijn even, kheb volgens mijn nog wel een plaatje 50x50 cm liggen. (je hebt iig geen contact info @ profiel..).

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:30

sapphire

Die-hard pruts0r

Anoniem: 94759 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 21:26:

afmetingen 28x34 cm
www.bouwplastics.nl
Goedkoop en ze zagen op maat :)

Ik heb geen idee waar ik dit kan vragen maar ik probeer het eerst maar eens hier.

Ik wil dus me Case van een nieuw kleurtje voorzien, ok hoe dat moet is geen probleem.
Zelf heb ik goede ervaring met Motip verf maar nu las ik vanmiddag bij de gamma op de verpakking dat je deze verf voor een goede hechting en uitharding na het drogen moet verhitten tot 300 graden. Nu vroeg ik me af of dit echt nodig is of dat je gewoon de verf kunt aanbrengen en na het drogen blankelak (ook Motip) erover en is het dan ook gewoon netjes krasbestendig ?

Zo niet dan nee ik wel Gamma/Flexa Grondverf/verf/lak.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksheep
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:09
Hier alvast een voorproefje van een casemod die ik deze zomer wil gaan maken >:)

Afbeeldingslocatie: http://img20.echo.cx/img20/2662/case34rl.gif

witte vierkantje onder in word ruimte voor me cdrw. Me nick komt er ook nog op de staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111708

sapphire schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 00:04:
[...]
Ik heb geen idee waar ik dit kan vragen maar ik probeer het eerst maar eens hier.

Ik wil dus me Case van een nieuw kleurtje voorzien, ok hoe dat moet is geen probleem.
Zelf heb ik goede ervaring met Motip verf maar nu las ik vanmiddag bij de gamma op de verpakking dat je deze verf voor een goede hechting en uitharding na het drogen moet verhitten tot 300 graden. Nu vroeg ik me af of dit echt nodig is of dat je gewoon de verf kunt aanbrengen en na het drogen blankelak (ook Motip) erover en is het dan ook gewoon netjes krasbestendig ?

Zo niet dan nee ik wel Gamma/Flexa Grondverf/verf/lak.
Motip werkt prima zonder bakken.
In mijn ervaring stukken beter als goedkopere lak

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 111708 op 24-06-2005 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104928

Darksheep schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 03:17:
Hier alvast een voorproefje van een casemod die ik deze zomer wil gaan maken >:)

[afbeelding]

witte vierkantje onder in word ruimte voor me cdrw. Me nick komt er ook nog op de staan ;)
Mooi reservoir heb je, als je het mooi aanpakt kan er iets leuk uit onstaan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143640

Darksheep schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 03:17:

[afbeelding]

Ik vind het persoonlijk een beejte gejat van Jellabie met zijn Terrarium mod. Want ik dacht dat je gezegd had dat je in dat water vissen wilde doen enzo, daarnaast is de vorm hetzelfde dus vind ik het een beetje nep. Kan je niet beter een andere vorm nemen en op een andere plek vissen dumpen dan is het nog enigzins orgineel.
Als je er geen vissen in gaat doen heb ik niets gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksheep
Anoniem: 104928 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 08:34:
[...]

Mooi reservoir heb je, als je het mooi aanpakt kan er iets leuk uit onstaan 8)
Hehe is geen reservoir :P maar ruimte voor vissen
Anoniem: 143640 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 09:42:
[...]

Ik vind het persoonlijk een beejte gejat van Jellabie met zijn Terrarium mod. Want ik dacht dat je gezegd had dat je in dat water vissen wilde doen enzo, daarnaast is de vorm hetzelfde dus vind ik het een beetje nep. Kan je niet beter een andere vorm nemen en op een andere plek vissen dumpen dan is het nog enigzins orgineel.
Als je er geen vissen in gaat doen heb ik niets gezegd
Het lijkt wel veel op die mod maar ik liep al een tijdje langer met het idee in mijn hoofd. Zal nog eens wat gaan schetsen waar ik anders de vissen kan doen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

onder je kast, er boven op of dat je aan de ene kant een raam maakt waar je de pc ziet, en aan de andere kan een raam maakt waar je vissen ziet of dat je je kast uit twee delen bouwd. Ene kant van hout / alu waar de pc in zit en aan de andere kant van glas / plexi / lexaan waar de vissen in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksheep
Anoniem: 143640 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 13:21:
onder je kast, er boven op of dat je aan de ene kant een raam maakt waar je de pc ziet, en aan de andere kan een raam maakt waar je vissen ziet of dat je je kast uit twee delen bouwd. Ene kant van hout / alu waar de pc in zit en aan de andere kant van glas / plexi / lexaan waar de vissen in zitten.
leuke ideen maar.. Er onder is geen oplossing want verschonen is dan niet zo makkelijk.. Boven is wel leuk maar dan heb ik het ook er liever voor...In 2e delen is misschien wel een oplossing maar ik denk toch dat ik bij me ontwerp blijf omdat ik het al zo lang in me kop heb zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-03 17:18
brinkdinges schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 08:04:
[...]

Nog niet, pas als ik erachter ben gekomen dat mn mobo/proc dood is :P

Vandaag opnieuw solderen, hopelijk werkt het dan wel goed :)
Update :)
Eerst leek mn mobo dood te zijn, maar op de een of andere manier deed hij het een dag later weer. Het bleek dat het mobo niet samen kon werken met de Asus flatcable. Heel vreemd, maar ik ben blij dat ik nu nog een moederbord+processor heb :)

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Anoniem: 111708 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 08:24:
[...]

Motip werkt prima zonder bakken.
In mijn ervaring stukken beter als goedkopere lak
Ik heb ooit toen ik begon met CM een goedkoop Codegen kastje ermee gespoten, nooit afgelakt ofzo, ding heeft daarna 1,5 jaar in een vochtige schuur gelegen en nog bleef de verf zitten als je er met een hamer op slaat :P
Maar ditmaal gaat het om mijn Main-rig die ook naar LAN's geslaapt gaat worden dus het moet wel echt goed zijn ditkeer :)

Iemand een idee hoeveel bussen Motip je nodig hebt voor een Chieftec Matrix Full tower alleen de buitenkant (ook achterkant, dus links, rechts, boven, onder, voor en achter :P )

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sapphire schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 21:55:
[...]

Ik heb ooit toen ik begon met CM een goedkoop Codegen kastje ermee gespoten, nooit afgelakt ofzo, ding heeft daarna 1,5 jaar in een vochtige schuur gelegen en nog bleef de verf zitten als je er met een hamer op slaat :P
Maar ditmaal gaat het om mijn Main-rig die ook naar LAN's geslaapt gaat worden dus het moet wel echt goed zijn ditkeer :)

Iemand een idee hoeveel bussen Motip je nodig hebt voor een Chieftec Matrix Full tower alleen de buitenkant (ook achterkant, dus links, rechts, boven, onder, voor en achter :P )
Ik kwam met 2 bussen een heel eind maar 1 zijkant was 99% window en de andere kant was 40% window. ALs je behoorlijke laagdikte wilt hebben, goed de gebruiksaanwijzing lezen op de bussen over de tijd tussen de lagen. En motip primer gebruiken. En het geheel een aantal DAGEN laten uitharden alvoor je gaat schroeven enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij is het geen cip waard dus ik post hem hier effe:
Afbeeldingslocatie: http://www.stack.nl/~cats/opteron/yy_t037.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.stack.nl/~cats/opteron/yy_t056.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.stack.nl/~cats/opteron/yy_t059.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.stack.nl/~cats/opteron/yy_t065.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.stack.nl/~cats/opteron/yy_t066.jpg
Met dank aan Wootism voor de case keuze.

edit: op verzoek meer fotos, clickable.
De andere kant is nog leeg, volgende week wordt die gevuld, meer foto's als het zaakje loopt.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 111708 op 25-06-2005 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een grappig kassie. Zit daar nou een aerogate 2 in het midden van je kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104854

Ik zeg: MEER FOTO'S!!!
En heb je geen window met zo veel verlichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meer foto's? Van wat dan?
Windows komen eraan maar ik wacht al meer als een maand op plexi uit een casemod ia...

Ja er zit een afgezaagde aerogate 2 in het midden, ik heb iets nodig om temperaturen te meten en ik had geen geld en plek meer voor zo'n matrix orbital lcd met ingebouwde fan controller en temp sensoren. De aerogate had ik nog liggen uit een ander project, alu en plexi is eraf gesloopt, fan is eraf gezaagd, zit achter een plaatje plexi wat aan de drivebays geschroefd is..

Als alles meezit heb ik maandag het moederbord en dan gaan we verder bouwen.

Een CIP mag toch niet als het enkel een verzaagde standaard kast is?
Ik kan hier wel een berg foto's dumpen maar da's ook niet de bedoeling toch?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 111708 op 24-06-2005 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:24

Exigence

dnkroz

Nog meer YY cube liefhebbers dus :D Mooi ding :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111708 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 23:43:
[knip]

Een CIP mag toch niet als het enkel een verzaagde standaard kast is?
Ik kan hier wel een berg foto's dumpen maar da's ook niet de bedoeling toch?
Je hoeft niet zo zeer een cip aan te maken, je kan ook gewoon een [cm] aan maken en daar alles laten zien, met vele foto's en uitleg.

Maar dan moet eigenlijk wel je kast af zijn, en anders dump je hier gewoon wat meer foto's dat mag heus wel (zolang het er maar geen 100 worden natuurlijk)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 143640 op 25-06-2005 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104854

Anoniem: 143640 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 00:03:
[...]

Je hoeft niet zo zeer een cip aan te maken, je kan ook gewoon een [cm] aan maken en daar alles laten zien, met vele foto's en uitleg.

Maar dan moet eigenlijk wel je kast af zijn, en anders dump je hier gewoon wat meer foto's dat mag heus wel (zolang het er maar geen 100 worden natuurlijk)
Nope, maar tot 99 geen probleem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
hier nog wat kleine dingetjes van mij, dit is de kast waar ik nu mee bezig ben.

ok hier dan de foto's
Exhaust fans
http://img9.echo.cx/img9/3853/p10100700wd.jpg

Uv neon )nog maar 2 installed(
http://img9.echo.cx/img9/4654/p10100731dk.jpg

http://img8.echo.cx/img8/7654/p10100855nm.jpg

Hmm deze foto is ietwat bewogen :P

http://img8.echo.cx/img8/4106/p101008215ez.jpg

Ik vind het er echt super uitzien, jammer dat jullie het niet in het echt kunnen zien. want dan is het nog vetter.

[ Voor 5% gewijzigd door Heaget op 25-06-2005 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Anoniem: 111708 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 22:12:
[...]

Ik kwam met 2 bussen een heel eind maar 1 zijkant was 99% window en de andere kant was 40% window. ALs je behoorlijke laagdikte wilt hebben, goed de gebruiksaanwijzing lezen op de bussen over de tijd tussen de lagen. En motip primer gebruiken. En het geheel een aantal DAGEN laten uitharden alvoor je gaat schroeven enzo.
1) Mooie kast dude !!!!

2) Primer? ja ok is logisch maar op de bussen saat toch dat je geen rpimer hoeft te gebruiken ?
Volgens mij hebben ze die niet eens van Motip bij de Gamma

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sapphire schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 19:25:
[...]

1) Mooie kast dude !!!!

2) Primer? ja ok is logisch maar op de bussen saat toch dat je geen rpimer hoeft te gebruiken ?
Volgens mij hebben ze die niet eens van Motip bij de Gamma
Thanx.

Misschien hebben ze het niet bij de gamma maar zeker wel bij de automaterialen zaak.
Je kunt een poging wagen zonder primer maar dan moet het hele oppervlak gelijk zijn, als je hebt lopen zagen, vijlen of wat dan ook waardoor er blank metaal (samen met de oude verf) aanwezig zijn KUN je feestelijke effecten krijgen. Op kunstof moet je zoiezo primer gebruiken. Lees de gebruiksaanwijzing op de bus, het staat erop. Ik heb al problemen gehad door over lak heen te spuiten zonder primer dat het goed fout ging maar ook met volledig blank metaal gaat het wel eens niet goed. Beetje automaterialen zaak heeft een motip rek. Staat ook spuitplamuur in, da's pas handig spul! Krijg je na zaagwerk toch super strak resultaat, zelfs waar je uitgeschoten bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-06 18:46
weet iemand of alu fan filters een beetje goed werken? Wil deze graag in mn casemod erbij zetten, maar moeten wel beetje doeltreffend zijn natuurlijk.

http://www.tweakend.nl/?ArtDetail=1001006200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe kom je er bij dat he alu stof filters zijn? volgens mij zijn het gewone stoffilters hoor

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 143640 op 25-06-2005 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Anoniem: 111708 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 19:35:
[...]

Thanx.

Misschien hebben ze het niet bij de gamma maar zeker wel bij de automaterialen zaak.
Je kunt een poging wagen zonder primer maar dan moet het hele oppervlak gelijk zijn, als je hebt lopen zagen, vijlen of wat dan ook waardoor er blank metaal (samen met de oude verf) aanwezig zijn KUN je feestelijke effecten krijgen. Op kunstof moet je zoiezo primer gebruiken. Lees de gebruiksaanwijzing op de bus, het staat erop. Ik heb al problemen gehad door over lak heen te spuiten zonder primer dat het goed fout ging maar ook met volledig blank metaal gaat het wel eens niet goed. Beetje automaterialen zaak heeft een motip rek. Staat ook spuitplamuur in, da's pas handig spul! Krijg je na zaagwerk toch super strak resultaat, zelfs waar je uitgeschoten bent.
Maandag even kijken :)
Als je met dat spuit plamuur (ook Motip ?) gaten opvult en goedschuurt, primer erover en dan spuit zie je er dan echt niets meer van ? Dat zou relaxed zijn, dan kan je echt leuke dignen doen })

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:29

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

darklord007 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 20:09:
weet iemand of alu fan filters een beetje goed werken? Wil deze graag in mn casemod erbij zetten, maar moeten wel beetje doeltreffend zijn natuurlijk.

http://www.casejunkies.co...php?upn=010001&hl_id=2746

Fashionably sensitive, but too COOL to care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat grappig die kende ik nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thon
  • Laatst online: 16-06 15:16
darklord007 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 20:09:

waar zijn ze te koop dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sapphire schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 20:57:
[...]

Maandag even kijken :)
Als je met dat spuit plamuur (ook Motip ?) gaten opvult en goedschuurt, primer erover en dan spuit zie je er dan echt niets meer van ? Dat zou relaxed zijn, dan kan je echt leuke dignen doen })
Inderdaad. Als je echt gaten op wilt vullen kun je misschien beter een blik plamuur halen, maar ik heb een kast in elkaar gelast van 3 oude kasten, alles lasnade met spuitplamuur bewerkt (laagje of 10 op sommige plaatsen 8)7 ) en daar zie je niks meer van. Let wel, spuitplamuur is voor dunne lagen, plamuur uit blik is voor het grovere werk. Kijk maar es op bit-tech.net, forum, projectlogs. Daar bouwen ze hele fan holes met bondo (amerikaanse plamuur)

Over die alu fan filters, kijk es op m'n foto's, m'n hele case zit er vol mee, werkt prima maar het allerfijnste stof laten ze wel door. Ik heb ook van de plastieke filters, 2 delig met schuim ertussen, die zijn nog iets effeciever, maar die alu werken goed, 1 keer per maand de stofzuiger erover en schoon is ie.

Ik heb deze:
http://atro.nl//product_i...=816_828&products_id=5564
Maar die zijn niet van Ace maar van AC-Ryan, alumino heten ze.

Vandaag het eerste logo als window in m'n YY gezaagd. Ging prima, ik hoef em geeneens te spuiten!
Misschien morgen de andere kant, die is een stuk complexer, dat gaat wat dremelschijfjes kosten. Ik heb zo'n navul kit van dremel gekocht en daar ziten van die grote vezelversterkte schijven bij, kun je daarmee door staal? De YY is 1,5mm dik staal rondom |:(

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 111708 op 25-06-2005 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:29

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Fashionably sensitive, but too COOL to care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Anoniem: 111708 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 23:42:
[...]

Inderdaad. Als je echt gaten op wilt vullen kun je misschien beter een blik plamuur halen, maar ik heb een kast in elkaar gelast van 3 oude kasten, alles lasnade met spuitplamuur bewerkt (laagje of 10 op sommige plaatsen 8)7 ) en daar zie je niks meer van. Let wel, spuitplamuur is voor dunne lagen, plamuur uit blik is voor het grovere werk. Kijk maar es op bit-tech.net, forum, projectlogs. Daar bouwen ze hele fan holes met bondo (amerikaanse plamuur)

Over die alu fan filters, kijk es op m'n foto's, m'n hele case zit er vol mee, werkt prima maar het allerfijnste stof laten ze wel door. Ik heb ook van de plastieke filters, 2 delig met schuim ertussen, die zijn nog iets effeciever, maar die alu werken goed, 1 keer per maand de stofzuiger erover en schoon is ie.

Ik heb deze:

Vandaag het eerste logo als window in m'n YY gezaagd. Ging prima, ik hoef em geeneens te spuiten!
Misschien morgen de andere kant, die is een stuk complexer, dat gaat wat dremelschijfjes kosten. Ik heb zo'n navul kit van dremel gekocht en daar ziten van die grote vezelversterkte schijven bij, kun je daarmee door staal? De YY is 1,5mm dik staal rondom |:(
Bedankt voor eht idee, op vakantie naar Home-Depot paar blikken/tubes Bondo halen 8)

Maar ik ben neit van plan gigantische dignen te maken met dat plamuur, alleen war dingetjes zoals HD en powerled wegwerken enzo.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

verrot dat die viltertjes er niet op 60 mm formaat zijn. Dat wordt zelf maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
klopt, bij tweakend verkopen ze alleen stoffen filters, maar ik wil dus alu's:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Ik heb een klein probleempje met mijn CiP en heb dus eigenlijk een oplossing nodig voor mijn pomp, het probleem is namelijk dat de pomp wel past, maar omdat de aansluiting voor uit aan de bovenkant zit, de slang er niet meer aanpast :X

Nu kwam ik deze tegen: Laing DDC-1T
Afbeeldingslocatie: https://www.ssl-id.de/compito.de/shop/images/big/3010105.jpg

Maar die is wel prijzig zeg :P 75 euro is wel een beetje veel van het goede (nog te besteden budget aan nieuwe hardware :+)

Dus mijn vraag, heeft iemand een idee voor een soortgelijke pomp met in- en uitgang aan de zijkant ipv bovenkant of een goedkoper adres wellicht ?

Schijnt trouwens ook als Swiftech MCP350 verkocht te worden zie ik nu, maar die is er niet goedkoper op :D

[ Voor 9% gewijzigd door GeforceDDQ op 26-06-2005 12:28 ]

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat je ook zou kunnen doen is naar de sloop gaan en daar een heel simpel oud pompje halen die aan je eisen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 143640 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 12:28:
wat je ook zou kunnen doen is naar de sloop gaan en daar een heel simpel oud pompje halen die aan je eisen voldoet.
Dit zou ik zeker niet doen. De pomp is toch het hart van je systeem stopt ie er mee fikt je complete pc door.

Dan maar iets meer uitgeven voor goed spul maar het risico lopen dat de pomp er mee kapt vind ik veel te groot als je een oud goedkoop ding aanschaft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar het scheelt je wel 75 euro :)
En zo snel gaat een pompje niet kapot, aangezien het allemaal erg simpel is opgezet, en simpele dingen gaan langer mee dan complexe zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

PilatuS schreef op zondag 26 juni 2005 @ 13:44:
[...]

Dit zou ik zeker niet doen. De pomp is toch het hart van je systeem stopt ie er mee fikt je complete pc door.

Dan maar iets meer uitgeven voor goed spul maar het risico lopen dat de pomp er mee kapt vind ik veel te groot als je een oud goedkoop ding aanschaft
kom kom niet overdrijven, eerst een BSOD en als je eht dan neit door hebt ben je dom :+

Ik vergat namelijk in het begin toen k WC had nog wel eens om me pomp aan te zetten

meestal duurt eht wel een minstens een half uur tot die BSOD :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
Das waar en zolang de pomp dan enkel stopt en niet meteen alles onderspuit valt het wel mee :+
De temparatuur wordt natuurlijk altijd wel beetje in de gaten gehouden door mijn mobo die dan begint te piepen en natuurlijk MBM :+

Maar feit blijft dat de pomp wel beetje betrouwbaar moet wezen, hij mag natuurlijk niet uitvallen op events als Campzone (met 24x11 volle belasting). Maar ik denk als ik een reservepompje meeneem voor het uiterste geval, ik wel op safe speel :)

Maar iig bedankt voor de tip, was nog niet in me opgekomen om bij de sloop te gaan kijken voor een pompje :P

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:24

Exigence

dnkroz

Kun je geen 90-graden koppeling op de uitgang zetten? Dan krijg je de uitgang in dezelfde richting als de ingang, en dan leg je de pomp gewoon op z'n zij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
Daar heb ik ook nog aan zitten denken, maar dan moet ik de slangpilaar wel eerst afzagen, omdat het anders nog steeds niet pas :X

Maw, maandag zowel naar de bouwmarkt oid en naar de sloop :+

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
sapphire schreef op zondag 26 juni 2005 @ 14:33:
[...]

kom kom niet overdrijven, eerst een BSOD en als je eht dan neit door hebt ben je dom :+

Ik vergat namelijk in het begin toen k WC had nog wel eens om me pomp aan te zetten

meestal duurt eht wel een minstens een half uur tot die BSOD :P
Tuurlijk als je een leuke BSOD krijgt dan is het wel duidelijk, maar als je lekker naar de stad gaat als je aan het downloaden bent is er niemand om die BSOD te bekijken en er iets aan te doen

Het is idd wel zo dat een pc het nog best lang volhoud zonder pomp, ook ik ben in het begin best vaak vergeten om dat ding aan te gooien, dan kom ik na 20 min terug ofzo en is de cpu toch wel erg heet :P

Persoonlijk zou ik een pomp van de sloop gewoon niet vertrouwen, mijn eheim 1046 draait ook al zo'n 3 jaar en ik denk dat ik em voor de zekerheid toch maar over een tijdje ga vervangen. Het kan best dat ie het nog 3 jaar of meer volhoud maar hij zal er op een LANparty s'nachts als je aan het slapen bent er maar mee stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
Daarom is het misschien wel handig als je in jouw bios aanzet dat je pc af moet sluiten als de CPU-temp boven een bepaald niveau komt ;)

En ik zal ook meteen weleens kijken naar een schakeling waarbij je duidelijk ziet of de pomp draait (stroom verbruikt) of niet meer draait (geen stroom verbruikt) :) Bullshit, kun je beter meteen met je flow doen :P

[ Voor 48% gewijzigd door GeforceDDQ op 26-06-2005 15:12 ]

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
GeforceDDQ schreef op zondag 26 juni 2005 @ 15:10:
Daarom is het misschien wel handig als je in jouw bios aanzet dat je pc af moet sluiten als de CPU-temp boven een bepaald niveau komt ;)
Laat ik nou net een crappy mobo hebben die dat niet kan :(

En er is eens getest door tom's hardware guide of dit ook echt zou werken, bij sommige moederborden werkte het wel, maar er zaten er ook een paar bij die het gewoon echt niet deden en waarbij het cpu en mobo als nog doorbrande

Iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf weten maar ik neem echt geen enkel risco met mijn systeem, als ie nu kapot gaat heb ik niet eens genoeg geld om nieuw spul te kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

een maat van mij heeft laast een mooi dompelpompje van de sloop. Simpel dingetje met gewoon een proppelortje er in, maar hij doet het prima en heeft nog redelijk wat kracht ook nog. Qua herrie valt het allemaal ook nog wel mee. Daarnaast geloof ik niet dat het pompje er snel mee op zou houden aangezien het een heel simpel dingetje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
PilatuS schreef op zondag 26 juni 2005 @ 15:14:
[...]

Laat ik nou net een crappy mobo hebben die dat niet kan :(

En er is eens getest door tom's hardware guide of dit ook echt zou werken, bij sommige moederborden werkte het wel, maar er zaten er ook een paar bij die het gewoon echt niet deden en waarbij het cpu en mobo als nog doorbrande

Iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf weten maar ik neem echt geen enkel risco met mijn systeem, als ie nu kapot gaat heb ik niet eens genoeg geld om nieuw spul te kopen :(
Geloof me, bij dit moederbord weet ik 100% zeker dat het werkt ;) found out the hard way :+
En ja, ik geef je helemaal gelijk betreft het 2e punt. Vandaar enkele voorzorgsmaatregelen (die al in mijn CiP waren opgenomen by design :)):
• Pomp en reservoir staan afgescheiden van de hardware
• Er zal dmv een ledje gecontroleerd worden of de watertemp en de pomp nog in orde zijn
• Er zal altijd wel een reservepomp meegaan totdat ik het over mijn hart krijg die dure pomp aan te schaffen die WEL 100% betrouwbaar is :+

Maar tot die tijd zal ik nog even naar de alternatieven moeten kijken dan.

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
ik wil graag een lcd display (grafisch) in mn pc gaan modden. Helaas zijn ze hier in nl bijna nergens tegen een fatsoenlijke prijs te krijgen. Zou er genoeg animo zijn voor een inkoopactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
Ten eerste, door wat problemen in het verleden met IA's is er besloten dat we het niet meer over zulke zaken zouden hebben op GoT, hou daar dus rekening mee ;)
Ten tweede, wellicht is er intresse ja. Ik zou zeggen, maak een Animo-Check aan op inkoopacties.net en maak eventueel reclame dmv een linkje in je signature (maar niet gaan spammen he ;))

[ Voor 6% gewijzigd door GeforceDDQ op 26-06-2005 15:30 ]

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo heel duur vind ik die grafische lcd's trouwens niet meer hoor. Voor 25 euro'tjes heb je er al een...
http://www.htvision.com/p...logID=&CurCatalogID=10002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoniem: 143640 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 16:06:
Zo heel duur vind ik die grafische lcd's trouwens niet meer hoor. Voor 25 euro'tjes heb je er al een...
http://www.htvision.com/p...logID=&CurCatalogID=10002
De vraag is alleen heeft ie een controller die ondersteund word door een programma, en is ie aan te sturen met de parralelle poort.

Edit : Er staan een aantal LCD's op die hebben een T6963C controller en zijn prima met de PC aan te sturen, echter dit hebben ze niet allemaal.

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 26-06-2005 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

GeforceDDQ schreef op zondag 26 juni 2005 @ 15:27:
[...]

Geloof me, bij dit moederbord weet ik 100% zeker dat het werkt ;) found out the hard way :+
En ja, ik geef je helemaal gelijk betreft het 2e punt. Vandaar enkele voorzorgsmaatregelen (die al in mijn CiP waren opgenomen by design :)):
• Pomp en reservoir staan afgescheiden van de hardware
• Er zal dmv een ledje gecontroleerd worden of de watertemp en de pomp nog in orde zijn
• Er zal altijd wel een reservepomp meegaan totdat ik het over mijn hart krijg die dure pomp aan te schaffen die WEL 100% betrouwbaar is :+

Maar tot die tijd zal ik nog even naar de alternatieven moeten kijken dan.
Hoe wil je dat met dat ledje gaan doen ?
want een soort "pomp-controle" led vind ik wel handig en gaaf :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
Weet ik nog niet 100% zeker, aangezien ik een simpel schema wil :P Maar ik heb wel een goed idee ;)

Ten eerste is mijn pomp geschakeld aan een relais met mijn voeding, dus als de voeding aangaat, komt er stroom op de kabels te staan en gaat de pomp aan. Is de pomp dan stuk en uit, vloeit er ook geen stroom, anders had die pomp het wel gedaan. (uitzonderingen mogelijk maar wel heel erg bijzonder ;)).

Dus dan een relais die op de 220v schakeld van de pomp, staat daar stroom op schakelt het om. 12v dan om precies te zijn, die sluit je aan op een led'je met weerstand.

Geen enkel probleem lijkt me ? Simpel, efficient en goedkoop :)

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-06 16:34
Hmm, dit lijkt me niet logisch want stel je voor: je schoepenrad loopt vast of je motortje van je pomp... Dan staat er nog wel stroom op maar zal de pomp niet werken... Het enige wat je op jouw manier uitsluit zijn electronische gebreken, mechanische gebreken kunnen nog steeds voorkomen (en komen nou eenmaal ook meer voor...)

Je zou iets kunnen doen met een electronische flowmeter om zo te meten of er nog water stroomt, en dus of de pomp werkt... Ik meende dat Aquacomputer die dingen in hun assortiment heeft, maar dat ze relatief prijzig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dan kan je net zo goed gewoon een flow indicator gebruiken, met zo'n klein schoepenradje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
Ja idd, ik zei ook niet dat het 100% waterdicht is (wat bij waterkoeling wel zo handig is :+) maar het lost al wel een groot gedeelte van de problemen op en: goedkoop en staat best leuk :+

Ik ben ook al bezig geweest met een signaal krijgen van een radertje maar dat lukt tot op heden niet echt :+ Dus dan idd of een elektronische flowmeter, wat prijzig is, of gewoon meteen een goede betrouwbare pomp :P

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 16:11

Chiron

Moderator Discord
Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/casemod/meshedfront.jpg

mesh plaat in m'n frontpaneel verwerkt, het was origineel een gladde egale plaat.. volgende stap wordt een blowhole in het vooronder (opening in het plexiglas en een gat dremelen in de dichte plaat erachter)

leuke bijkomstigheid is nu dat de stealthed drives beter in m'n front 'vallen' omdat m'n front nu een paar millimeter 'dikker' is geworden :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Leuk gedaan :) . Maar waar heb je dat gaas dan gekocht, want ik ben daar al een tijdje naar op zoek?

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Cool gedaan. :)
Wat zit er in je bovenste drive? Lijkt op een LCD of een waterreservoir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
waterreservoir.. mesh is meshx van ac ryan, momenteel nog erg slecht verkrijgbaar in NL.. je zou ook gewoon langs de lokale metaalboer kunnen gaan, waarschijnlijk dat je dan nog veel meer keus hebt en goedkoper uit bent ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Voor die mesh kan je gewoon naar standaard bouwmaterialen winkel gaan, in Belgie bv gamma en brico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Nu online
op www.coolcase.nl kun je die mesh kopen in platen van 50X50, ik heb het ook daar vandaan.

Nu ff wat anders.

Ik ben op zoek naar een nieuwe voeding, omdat ik denk dat degene die ik nu heb het zwaar heeft onder m'n huidige systeem.

Ik heb.

AMD Atlhon XP 2800+
MSI KT600 LSR
1024 DDR PC3200
1 X 80 GB HDD
1 X 3.2 GB HDD
NEC 3500A Dual Layer
Gainward 6800GT Golden Sample
Creative Soundblaster L!ve 5.1
Thermaltake Bigwater Waterkoeling
4 X 80 MM Fans
1 X 120 MM Fan
4 X UV CCFL

Mijn huidige voeding is een Q-Tec 480 Watt Dual Fan.

Maar omdat ik binnenkort een nieuwe HDD ( 250 GB ) ga aanschaffen i.v.m. windows media center wil ik gelijk ook een nieuwe voeding.

Omdat mijn systeem een casemod is wil ik er 1 met SLEEVED CABLES dat wil ik absoluut niet zelf doen, en de PSU zelf moet er mooi uitzien. Liefst geen fans met leds. Wel leds laat het dan groene zijn. ja ik kan die zelf vervangen maar dat doe ik liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-06 08:47

gakkethijs

niks

volgens mij is het goedkoper ff naar een echte ijzerwinkel te gaan en daar heb je vast ook andere soorten bijv honinggraad enz.

en voor voeding er zijn genoeg gewoon even kijken of een van grotere casemod shop. atro/ct-systemen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Nu online
ik zou het echt niet weten of dat goedkoper is, ik woon op een dorp en we hebben al een tijd geen ijzerzaak meer ( helaas ).

en wat betreft die PSU, ik ben een beetje PSU naabje, voor de rest ken ik m'n systeem.,

wat vinden jullie van deez.

http://icomputers.nl/prod...S_ID=&SS_ID=1163&S_ID=423

[Informatie
Met de Revoltec Chromus II heb je niet alleen veel power in huis, maar ook nog eens veel mogelijkheden, zo kan je zelf de benodigde kabels in de voeding steken om zo het kabel dillema binnen je kast te minimaliseren.

Technische informatie
- Model: Revoltec Star Serie Chromus II RPS-500V2, 500W
- Power output: 500 Watt total power
- Fan 120 x 120 x 25 mm
- Power rating: +3,3V = 28A, +5V = 36A, +12V = 29A, -12V = 0,8A, -5V = 0,5A, +5Vsb = 2,5A

Afbeeldingslocatie: http://www.icomputers.nl/images/products/423_Revoltec_ChromusII_500W.jpg

Kost trouwens 107.00 euro.

[ Voor 80% gewijzigd door Heaget op 28-06-2005 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130034

@ Heaget:

Voor jou syteem lijkt het me meer van voldoende ook al is het een Revoltec.
Ziet er trouwens gelikt uit :) Straks even de stickers verwijderen, mooi poetsen en je houd er een pracht van een voeding aan over. Persoonlijk houd ik het liever bij de wat vertrouwdere merken zoals Antec.
Een Antec NeoPower is anders ook een optie voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zoek anders eens een review'tje op google. Dan kom je mooi nuttige info te weten over deze voedign. Hij is wel mooi modulair trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 19:40
Ik heb de Antec Neopower
480 watt, en je kan ook de kabels er afhalen
de reviews zijn allemaal zeer goed, en mijn ervaringen ook!
de fan komt echt nooit boven de 900rpm uit (systeem in mn sig)
Super stabiel, stil en mooi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
wat dacht je van de ocz modstream 450W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Nu online
Anoniem: 130034 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:18:
@ Heaget:

Voor jou syteem lijkt het me meer van voldoende ook al is het een Revoltec.
Ziet er trouwens gelikt uit :) Straks even de stickers verwijderen, mooi poetsen en je houd er een pracht van een voeding aan over. Persoonlijk houd ik het liever bij de wat vertrouwdere merken zoals Antec.
Een Antec NeoPower is anders ook een optie voor je.
ook al is het een Revoltec.

Waarom dat? Is Revoltec een minder goed merk dan? Oja die Antec NeoPower ziet er goed uit, en is een bekend merk. Ook is hij niet echt heel duur.

@ darklord007

Nee daar zit een blauwe led fan in, dat past niet in m'n casemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Anoniem: 111708 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 23:42:
[...]

Ik heb deze:

Ga ik je weer Quoten :P

Gisteren weer even bij de Gamma geweest en gekeken bij de Motip. Er staat dus echt nadrukelijk op dat als je metaal gaat spuiten je het alleen hoeft te schuren en stofvrij maken en geen grondlaag hoeft te gebruiken.
Verder moet je bij kunststof wel grondverf gebruiken en daarvoor stond er ook een bus dat daar speciaal voor was.
Ook stond er een spuitbus acrylplamuur, heb je daar ervaring mee is dat wat ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-06 08:55
sapphire schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:41:
[...]

Ga ik je weer Quoten :P

Gisteren weer even bij de Gamma geweest en gekeken bij de Motip. Er staat dus echt nadrukelijk op dat als je metaal gaat spuiten je het alleen hoeft te schuren en stofvrij maken en geen grondlaag hoeft te gebruiken.
Verder moet je bij kunststof wel grondverf gebruiken en daarvoor stond er ook een bus dat daar speciaal voor was.
Ook stond er een spuitbus acrylplamuur, heb je daar ervaring mee is dat wat ?
dat werkt dus echt voor geen meter. k zou als ik jou was gewoon alles gronden. ik m'n hele kast opgeschuurd, gespoten met gewone lak. k kon t er als 1 vel aftrekken :( metaal dus ook gewoon gronden, dan werkt t perfect...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

ik heb 2 jaar geleden wel eens iets met motip gespoten en neit gelakt enzo, en als je er met een hamer opslaat schilfert het nog neit eens.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

* Anoniem: 112352 is nodig toe aan een nieuwe kast

Kan ik er zelf een gaan maken (uit hout). Of beter een paar weekjes wachten en dan een kant-en-klare kast kopen?

Ik weet niet wat een m2 hout kost, maar ik denk dat een kast kant en klaar kopen goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 15:50

Pieth

Beginnend prutser..

Tijdje terug ben ik begonnen met modden en heb tijdens het modden genoeg pics gemaakt voor een CiP maar ik denk dat hij niet speciaal genoeg is. Daarom zal ik hier een aantal posts zetten met mijn vorderingen.

Ik heb hier op mijn laptop maar een paar pics staan dus begin hier maar mee...

Ik had me via een inkoopactie een zilvere fancontroller besteld voor in mijn 3,5" bay. Echter, de voorkant van mijn kast is een beetje rond en de controller bleek hardstikke recht te zijn. Dat zag dus echt niet uit...

Btw alle foto's zijn clickable, maar de kwaliteit van mijn camera is niet zo fantastisch...

eerst het kapje dat origineel op de 3,5" bay zat..

Afbeeldingslocatie: http://www.pandemic.nl/~python/stuff/mod%20pics/Small/M4100082.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pandemic.nl/~python/stuff/mod%20pics/Small/M4100084.jpg

De fancontroller uit elkaar..

Afbeeldingslocatie: http://www.pandemic.nl/~python/stuff/mod%20pics/Small/M4100086.jpg

Het kapje na wat aftekenen, dremellen en vijlen..

Afbeeldingslocatie: http://www.pandemic.nl/~python/stuff/mod%20pics/Small/M4100097.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pandemic.nl/~python/stuff/mod%20pics/Small/M4100098.jpg

En de controller in het kapje om te kijken of alles past..

Afbeeldingslocatie: http://www.pandemic.nl/~python/stuff/mod%20pics/Small/M4100099.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pandemic.nl/~python/stuff/mod%20pics/Small/M4100100.jpg

Later heb ik de doorzichtige rondjes vastgeplakt op het kapje zodat alles netjes bleef zitten. Ik heb hier nog geen pics van maar zal ik van het weekend nog wel ff doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Vorige week een nieuwe 2e handse case gekocht en dan moet er natuurlijk gemod worden >:) .
Ik moet nog 1 onderdeel binnen krijgen en dan begint de fun, het oc'en :)
Specs:
Abit NF7-M (met soundstorm)
Amd Mobile 2400+ (uit laptop, in laptop komt 2000 Mobile)
512 MB Dane Elec PC3200
9700 Gemod (molex stekker op ipv floppy)
200 GB Seagate
550 Watt Aerocool voeding B&S line (is allemaal gemesht)
Hier zijn de pics van hoe hij binnen kwam:
Afbeeldingslocatie: http://img287.echo.cx/img287/5752/afbeelding0017pr.jpg
Een erg mooie case zoals je ziet met een kabelzooi :(
Afbeeldingslocatie: http://img77.echo.cx/img77/8696/afbeelding0027fu.jpg
Voorkant met Crystalfont LCD _/-\o_

Pics na het modden:
Afbeeldingslocatie: http://img77.echo.cx/img77/8088/afbeelding0084ko.jpg
Hier zie je nog niet veel verschil, maar dit is er verander: fancontroller(zat achter zwart plaatje), 2x120MM fan Rad erin met afdekplaat, poging tot kabels opruimen :P
Afbeeldingslocatie: http://img75.echo.cx/img75/4426/afbeelding0091bk.jpg
Voorkant :) , hier zie je de fancontroller goed en het LCD(die verkleuring valt in het echt nog wel mee)

Bij nacht pics:
Afbeeldingslocatie: http://img75.echo.cx/img75/5594/afbeelding0105tx.jpg
De mooie stille blauwe Arctic Cooling fans zie je hier :)
Afbeeldingslocatie: http://img75.echo.cx/img75/7342/afbeelding0110vb.jpg
Zijkant :)
Afbeeldingslocatie: http://img75.echo.cx/img75/9484/afbeelding0127vs.jpg
Bovenkant met groene CoolerMaster fans @ 7 volt dus heerlijk stil :)

To do list:
- Blauw plexi bij hdd bays
- Veel UV ccfls erin :P
-waterkoeling installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:54
Ik denk dat een processor installeren owk wel makkelijk is ;), zie de 3e foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

jappas schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 18:31:
Ik denk dat een processor installeren owk wel makkelijk is ;), zie de 3e foto.
Die komt hopelijk morgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91628

Gisteren heb ik mijn nieuwe Zalman VF700-Cu gemonteerd op mijn videokaart, een NVIDIA GeForce FX 5900 Ultra.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardcoregamerz.demon.nl/NVIDIA%20GeForce%20FX%205900%20Ultra%20@%20Zalman%20VF700%20Cu.JPG

Mijn case ziet er in zijn geheel nu ongeveer zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardcoregamerz.demon.nl/Casemod.JPG

Alleen de videokaart is deze week veranderd van koeler, maar de rest is nog altijd het zelfde gebleven. Voorlopig... :)

Wat vinden jullie trouwens van mijn casemod tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Laatst online: 05:18
Ziet er wel mooi uit, veel verschillende kleuren maar toch mooi.
Heb je nog wat meer foto's?

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wesleytjuh schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:17:
Ziet er wel mooi uit, veel verschillende kleuren maar toch mooi.
Heb je nog wat meer foto's?
Vanavond als het een beetje donkerder is zal ik nog wat extra fototjes gaan schieten, en deze posten in dit topic :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-06 18:47

DaWaN

'r you wicked ??

Anoniem: 91628 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:10:
Gisteren heb ik mijn nieuwe Zalman VF700-Cu gemonteerd op mijn videokaart, een NVIDIA GeForce FX 5900 Ultra.

[afbeelding]

Mijn case ziet er in zijn geheel nu ongeveer zo uit:

[afbeelding]

Alleen de videokaart is deze week veranderd van koeler, maar de rest is nog altijd het zelfde gebleven. Voorlopig... :)

Wat vinden jullie trouwens van mijn casemod tot nu toe?
Wat is dat gele onderin de voorkant ?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaWaN schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:32:

Wat is dat gele onderin de voorkant ?
Dat zijn 2 gele glowwires die ik door de ventilatie gaten heb getrokken. De koele lucht is wel iets minder geworden hierdoor. Maar ja, ik vond het er wel leuk uit zien dus heb ik het zo gelaten. Dit heb ik trouwens nog nooit bij een andere casemod gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Laatst online: 04-04-2024
Een beetje teveel kleuren vind ik, 1kleur blijft strakker, maar de glowwire is wel mooi gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Laatst online: 18-06 16:52
aangezien ik op kot zit en daar geen tv heb. En omdat ik nogal veel naar lan-party's ga had ik besloten om een x-box in mijn server te bouwen.
eerst x-box gemod zodat hij kon opstarten zonder dvd-rom en dus de spellen allemaal van de hd in te lezen. ook heb ik ongeveer 60 draadjes moeten verlengen om ze voor in mijn case te krijgen (power en controllers)
en zo ziet het ongeveer uit.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/maartenverheyen/x-box-case/caseklein.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/maartenverheyen/x-box-case/front%20(1)klein.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/maartenverheyen/x-box-case/frontaanklein.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/maartenverheyen/x-box-case/frontcompleet%20(2)klein.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/maartenverheyen/x-box-case/frontcompleetklein.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/maartenverheyen/x-box-case/frontklein.JPGAfbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/maartenverheyen/x-box-case/nieuwfrontklein.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/maartenverheyen/x-box-case/totaal%20shotklein.JPG
server en x-box werken zelfs nog :)
server is een p4 2.0 northwood 500 gig hd in het totaal,geforce mx 440 en een msi m-atx mobo.1 gig apacer ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-06 08:55
lol, is wel handig, alles in 1 kast. misschien heb je plaats voor nog wel zo'n pctje erbij, kijken hoeveel pc's je in en normale kast kan krijgen...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Laatst online: 22-06 11:16
DaNiEl KuNsT schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 23:18:
lol, is wel handig, alles in 1 kast. misschien heb je plaats voor nog wel zo'n pctje erbij, kijken hoeveel pc's je in en normale kast kan krijgen...
Een stacker is geen normale kast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 21-06 17:04

Nox

Noxiuz

Kan je P4 wel zonder fan ?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Heaget schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:41:
[...]

ook al is het een Revoltec.

Waarom dat? Is Revoltec een minder goed merk dan? Oja die Antec NeoPower ziet er goed uit, en is een bekend merk. Ook is hij niet echt heel duur.
Bij antec weet je iets zekerder dat als je een 450 watt voeding krijgt je ook daadwerkelijk 450 watt eruit krijgt... dat idee heb ik bij Revoltec/Superflower/Qtec toch wat minder.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124620

ik weet niet zeker, maar ik dacht dat ik ooit gezien heb dat je dit zelf kan maken:

"CD-ADAPTER-CASSETTE"

Afbeeldingslocatie: http://www1.be.conrad.com/m/3000_3999/3200/3230/3232/323268_BB_00_FB.EPS.jpg

is dit mogenlijk :?

want €12.- vind ik nogal duur voor z'n dingetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Laatst online: 18-06 16:52
die p4 is onderklokt en kan zonder fan hij staat op ongeveer 50° maar met die warm weer heb ik toch de fan erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Nu online
Dit is het verhaal van het lelijke eendje wat een mooi eendje werd. Ik heb de kast op de kop getikt voor 10€ en kwam er al snel achter dat er een hele hoop lastige dingen in zaten, een NON-ATX moederbord sleede en ga zo maar door, een leuke uitdaging dus. Omdat ik geen [CIP] wou opnenen doe ik het maar zo. Hopelijk kunnen jullie wat comments op deze kast geven. Hij is natuurlijk nog niet klaar, maar voordat ik naar een LAN na de zomer ga moet hij wel af zijn. Hier steek ik van wal met mijn verhaal.

Jammer, hier paste net geen 2 fans, dus wat doe je dan....

Afbeeldingslocatie: http://img78.exs.cx/img78/3059/r0300121.jpg

Ff'ies de dremel erop.

Afbeeldingslocatie: http://img78.exs.cx/img78/3869/r0300123.jpg

Zo en nu passen er wel 2 fans in.

Afbeeldingslocatie: http://img83.exs.cx/img83/3217/r0300126.jpg

Dit is het top paneel, het is allemaal al een tijdje geleden dat dit is gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://img17.exs.cx/img17/8468/r0300145.jpg

En een foto wat dichterbij.

Afbeeldingslocatie: http://img78.exs.cx/img78/8624/r0300159.jpg

Hier ben ik bezig om het zaagblad te maken.

Afbeeldingslocatie: http://img79.exs.cx/img79/6794/r0300167.jpg

Nog meer.

Afbeeldingslocatie: http://img79.exs.cx/img79/7312/r0300165.jpg

Klaar.

Afbeeldingslocatie: http://img83.exs.cx/img83/15/r0300169.jpg

http://img113.exs.cx/my.p...image=sidepanel4tj.jpg%20

Zijpaneel design.

Afbeeldingslocatie: http://img213.exs.cx/img213/654/r03000523gy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img213.exs.cx/img213/6009/r03000542uh.jpg

1 Intake to show u,

Afbeeldingslocatie: http://img50.exs.cx/img50/3779/r03000672ff.jpg

2 Intake fans will be installed here. The front panel will come over it you dont see much of it.

*Update*

En vanf hier kan ik een mooi verhaal maken, omdat de foto's hierboven al een half jaar geleden zijn gemaakt weet ik er nog weinig over te vertellen. De foto's die nu komen waren een tussenfase, doordat ik m'n pc op een speciale manier heb opgehangen kon ik hem een week of 2 niet gebruiken. Ik ging langzaam dood van binnen, toen heb ik op een avond tot diep in de nacht alles in elkaar gezet en alles weer aangesloten. Hier zie je het resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://img68.echo.cx/img68/6726/r03000012ei.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img68.echo.cx/img68/2838/r03000050kl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img68.echo.cx/img68/4006/r03000073eq.jpg

Nog een foto van mijn CPU watercooling in het donker.
Afbeeldingslocatie: http://img229.echo.cx/img229/4210/r03000226iy.jpg

Hier hebben we nog wat specifieke foto's van mijn watercooling en de rest van het zooitje. Kan er eigenlijk maar weinig over vertellen.

Hier de saaie PSU, slecht gesleeved en lelijk zwart gespoten.
Afbeeldingslocatie: http://img172.exs.cx/img172/4003/r03000013od.jpg

Zo en dan zit er een laagje Carbon Fiber over de kap van de PSU, ziet er al een stuk beter uit.
Afbeeldingslocatie: http://img48.exs.cx/img48/4940/r03000025as.jpg

En daar legt het dan, alle onderdelen op mijn bureau net nadat ik het eruit heb gehaald.
Afbeeldingslocatie: http://img48.exs.cx/img48/2191/r03000043xh.jpg

Droogtesten van Watercooling foto met flits.
Afbeeldingslocatie: http://img48.exs.cx/img48/2194/r03000053md.jpg

En zonder flits.
Afbeeldingslocatie: http://img48.exs.cx/img48/8809/r03000065lz.jpg

De pomp zonder flits
Afbeeldingslocatie: http://img48.exs.cx/img48/8012/r03000079kh.jpg

CPU waterblok op de processor gemonteerd.
Afbeeldingslocatie: http://img48.exs.cx/img48/7121/r03000088pf.jpg

En nog een keer van de zijkant.
Afbeeldingslocatie: http://img48.exs.cx/img48/7761/r03000099ci.jpg

Moederbord gemonteerd in de kast, was geen standaar ATX dus ik moest eerst ff wat gaten boren. Moederbord zit op een plexi glas plaat.
Afbeeldingslocatie: http://img48.exs.cx/img48/116/r03000101de.jpg

Close upje.
Afbeeldingslocatie: http://img48.exs.cx/img48/4422/r03000110ib.jpg

En zo staat het er op 2de paasdag bij :wink:
Afbeeldingslocatie: http://img48.exs.cx/img48/9365/r03000128mn.jpg

En zo met flits.
Afbeeldingslocatie: http://img48.exs.cx/img48/8408/r03000137dx.jpg

Close Up van radiator, ja je ziet het goed die zit OP de kast.
Afbeeldingslocatie: http://img107.exs.cx/img107/6319/r03000141cg.jpg

Na 2 weken van hard door modden ( en een kapot fototoestel ) zijn dit de resultaten. Geen foto's van de vooruitgang maar wel het resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://img9.echo.cx/img9/3853/p10100700wd.jpg

Uv neon (nog maar 2 installed)
Afbeeldingslocatie: http://img9.echo.cx/img9/4654/p10100731dk.jpg

En hier een wat onduidelijke foto van het geheel.

http://img145.imageshack.us/img145/1786/p10100823ub.jpg

En hier een mooie foto.

http://img145.imageshack.us/img145/1741/p10100852rw.jpg

Dat was het voor nu, vanavond word de plexi plaat onder m'n Radiator vervangen door wat anders. En ik ben van plan om een custon front panel te maken want met deze ziet het er somber uit, is zowat niets aan te doen. Ik zal vanavond ook wat foto's maken van m'n sidepanel gespoten en wel.

Nu heb ik nog 2 vragen. VRAAG1, jullie kunnen allemaal zien hoe ik mijn rad heb zitten, nu hoorde ik laatst van iemand dat het weinig uitmaakt of je rad blaast of zuigt. Is dat echt zo of maakt het wel verschil, als het niet uitmaakt dan draai ik hem om, dat zou 10X beter zijn voor mijn airflow.

VRAAG2, heeft iemand weleens een custom front panel gemaakt? Zo ja heb je dan nog goede tips?

Grtz
Heaget

Ik heb je laatste 2 plaatjes maar even omgezet in een link. Het is hier op GoT de bedoeling dat je je plaatjes resized naar max 570 pixels breed. Bovendien zijn groeten onder een post niet nodig, wij Tweakers groeten elkaar impliciet al :)

[ Voor 13% gewijzigd door Sprite_tm op 30-06-2005 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

^^

ziet er mooi uit :)

Als je een fontpanel gaat maken, goed meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95352

0. Thumbs!

1. Volgens mij is lucht aanzuigen van buiten de kast beter, deze is koeler.

2. Ik niet, maar ik zou mdf gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137316

Heb de kabels weggewerkt enzo.. Alleen jammer dat de cpu met de warme weer van afgelopen week rond de 60°c werd. :'(

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.yuksel/pck.jpg ] Clickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
  • Laatst online: 11-08-2024
60 graden met een OC van 50% en een boxed cooler met 32 graden kamertemperatuur vind ik nog meevallen, had niet echt anders verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proximus
  • Laatst online: 08-06 13:45

Proximus

100% OC

Is jou kast niet vreselijk stoffig?
Je moet je koelblok ook eens leeghalen etc...dan daalt je temperatuur gegarandeerd!

Xeon X5650 - Asus P6T Deluxe - 9GB DDR3 - R9 280X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137316

Proximus schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:32:
Is jou kast niet vreselijk stoffig?
Je moet je koelblok ook eens leeghalen etc...dan daalt je temperatuur gegarandeerd!
Ik heb een celeron D 320.. Prescotje dus..
En nee, mijn pc is van binnen en buiten stofvrij.. Klik anders op de ultiem grote foto :o

@Mr. S. Inderdaad, maar ik wil hem toch wel wat koeler hebben, dus ga na de zomer een Arctic cooler kopen. Een Freezer 4 om precies te zijn

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 137316 op 30-06-2005 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-06 15:49
Anoniem: 137316 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:39:
[...]
En nee, mijn pc is van binnen en buiten stofvrij..
oh dan ligt het aan mij dat ik boven op je GPU en pci kaartje stof zie liggen >:) ;)

My favorite programming language is solder.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
AUB alleen plaatjes/thumbnails van maximaal 600 pixels breed posten.