![]() Voorgaande delen ![]() • WhatPulse Online keyboard en muis tracker • WhatPulse Online keyboard en muis tracker - Deel 2 • WhatPulse Online keyboard en muis tracker - Deel 3 • WhatPulse Online keyboard en muis tracker - Deel 4 • WhatPulse Online keyboard en muis tracker - Deel 5 • WhatPulse Online keyboard en muis tracker - Deel 6 • WhatPulse Online keyboard en muis tracker - Deel 7 ![]() Wat is Whatpulse? ![]() Whatpulse is een project dat je keys en clicks kan bijhouden door middel van een programma dat je op je computer installeert. Het programma heeft ook de mogelijkheid (dus niet verplicht) om je toetsaanslagen apart te registreren zodat je een mooi overzicht kan krijgen welke toets jij nou het meest indrukt. Uiteindelijk draait het bij de meeste mensen om de competitie. Wij staan nu met team GoT op de eerste plek en ons doel is om het meest bedreigende team "LUELinks" voor te blijven. Maar als hun in dit tempo doorgaan met het groeiende aantal leden en keys gaan we het nog moeilijk krijgen. Dus daarom hebben we ook jou hulp nodig. Lijkt het je leuk om voor jezelf en/of voor het GoT team mee te doen lees dan verder... ![]() Dus Whatpulse is een keylogger? ![]() Dit zou mijn eerste vraag zijn waarop ik antwoord zou willen hebben als ik dit voor het eerst las dus dit maar eerst: Ja, zo zou je het best kunnen zeggen. Maar niet 1 die wachtwoorden of andere zaken "steelt". Diverse mensen (ook hier op GoT) hebben het Whatpulse programma gesnifft of het geen informatie verzend die de privacy schend. Ook heb ik persoonlijk nergens geruchten of feiten gelezen dat het Whatpulse programma onveilig is. Hiernaast komt het feit dat er nu al tienduizenden mensen meedoen met dit project over de gehele wereld dus dat als het onveilig zou zijn dit echt wel opgemerkt was. ![]() Hoe kan ik beginnen? ![]() 1. Je gaat naar Whatpulse.org en je registreert je daar. 2. Vervolgens moet je het programma (de cliënt) downloaden en installeren zodat je keys en clicks bijgehouden kunnen worden. 3. Nu ben je in principe klaar. Maar als je ook nog bij een team wilt horen dan ga je naar my.whatpulse.org/teams (deze link werkt alleen als je geregistreerd en ingelogd bent op whatpulse.org) om een team te kunnen joinen. Let op; De nieuwe Linux client werkt op dit moment nog niet. Deze wordt echter op dit moment gedevved Ons team van GoT heet simpelweg GoT. Dus als je ons wilt joinen zoek je daar op. Je hebt wel een wachtwoord nodig om ons team te kunnen joinen dit wachtwoord is: fratsers ![]() Veel voorkomende problemen ![]() Hoe moet ik inloggen als ik het Whatpulse programma heb opgestart? Je moet bij het opstarten een venster krijgen zoals te zien is op voorbeeld 1. Je vult je username en wachtwoord in en drukt vervolgens op Get Account Information (eventueel vul je nog een Proxy in als je daarachter werkt). Bij een succesvolle join moet jij in datzelfde venster bij het kopje status je account informatie te zien krijgen. Druk vervolgens op OK en vanaf nu worden je keys en clicks geregistreerd. Hoe kan ik mijn keys en clicks nu zenden naar whatpulse.org? Dit kan je doen door dubbel te klikken op het W plaatje in je systray. Het Whatpulse programma zelf heeft ook diverse instellingen om dit automatisch te laten doen. Dat zenden wordt ook wel "Pulsen"; genoemd. Ik krijg meldingen dat er niet in het register geschreven kan worden? Je kunt Whatpulse alleen gebruiken als je rechten hebt tot schrijven in het Windows register. Dit i.v.m. de beveiliging tot cheaten bijvoorbeeld. Ik ben keys en/of clicks zomaar kwijt geraakt? Vanwege de beveiliging schrijft het Whatpulse programma in een zogenaamde .bin bestand EN in het Windows register. Er is geen mogelijkheid om dit te backuppen ook weer vanwege de cheatgevoeligheid. Om te voorkomen dat je zomaar keys en/of clicks kwijt raakt: sluit Whatpulse of Windows op de juiste manier af. Dus niet zomaar de power of reset knop van je PC indrukken. Ook kun je beter niet het Whatpulse programma afsluiten via taakbeheer. Verder als je last hebt van een onstabiel systeem die regelmatig vastloopt of zomaar reset is het verstandig op je keys en clicks regelmatig (automatisch) te laten pulsen, zodat een eventueel verlies minimaal is. Ook als je gaat experimenteren als in overklokken of andere zaken waar de PC een grote kans van slagen heeft zomaar te rebooten of vast te lopen is het verstandig om van te voren alvast te pulsen. Mooi dan installeer ik Whatpulse ook op mijn moeders pc Dit mag dus niet! Je mag Whatpulse WEL op meerdere PC's installeren maar ALLEEN als jij er dan ook daadwerkelijk gebruik van maakt. Als iemand anders gebruik gaat maken van de PC waar whatpulse op staat dan wordt je geacht uit te loggen. Natuurlijk is dit systeem vrij moeilijk te controleren, maar cheaters (dit wordt gezien als een vorm van cheaten ja) worden vanzelf opgemerkt en dan wordt je hele account gebanned! Niet leuk voor jezelf en zeker niet voor het team (die dan keys verliest en mogelijk een slechte naam hierdoor krijgt). Activity Throttle Breached? Dit is meestal een cheat beveiligings issue. Je kan sowieso maximaal 1 keer in de minuut pulsen. Een tweede check is of je avKPS niet hoger ligt dan 4. avKPS is average keys per second. Als jij bijvoorbeeld gebruik maakt van 2 pc's en je pulsed op de ene pc keys en je wilt daarna ook de keys pulsen van de andere PC dan heb je veel kans dat je deze message krijgt. Er staat dan dat je een uur moet wachten ofzo, maar afhankelijk dus hoeveel tijd ertussen zit t.o.v. de keys kan dit (veel) langer duren. ![]() Statistieken ![]() Via Whatpulse Signature Images kun je een eigen signature plaatje maken waarin je eigen (en eventuele team) statistieken te zien zijn. Het is wel leuk om te zien hoe goed je het doet Op GoT kan je gelukkig geen plaatjes in je sig plaatsen, dus hier heb je er weinig aan Verder maakt Lighteye elke dag tussen 06.00 en 09.00 uur zogenaamde dagstatistieken (worden gepost in dit topic). Die 6-9 is maar een indicatie, er kan altijd wat tussenkomen waardoor het niet mogelijk is. De post kan wat later komen, maar het zal meestal niet veel schelen. De dagstatistieken worden eerst allemaal gedownload zoals ze op dat moment op whatpulse.org staan. En vervolgens heeft Lighteye een programma in Visual Basic 6 geschreven die de cijfertjes omzet tot de dagelijkse statistieken. Waarom dan die dagelijkse statistieken terwijl het op whatpulse.org "actueel" is? Nou omdat, zoals ik al eerder zei, het makkelijker is om de cijfertjes te vergelijken in hoeverre je als persoon of team erop vooruit gaat. En verder is het natuurlijk goed voor eventuele discussievoer Deze dagstatistieken worden gepost hier op GoT in UBB maar zijn ook te bewonderen via de HTML. laatste.html laat de laatste dagstatistieken zien. En.... wat bij Whatpulse niet kan, kan hier bij GoT wel: het behalen van mijlpalen! Hieronder staan de mijlpalen waarmee je met name genoemd zult worden in de statistieken!
op deze website verzend je je keyfrequenties-htm file, en je krijgt er een mooi plaatje voor terug! Voorbeeldje: ![]() ![]() Tot slot ![]() irc.tweakers.net/whatpulse is het IRC kanaal van het GoT team. Het is hier erg gezellig. De stats van het chatten op irc zijn hier te vinden. Ook Fok! heeft een team, en ze denken echt dat ze ons kunnen verslaan Om reclame te maken voor het GoT team zou je het volgende in je signature kunnen zetten:[url=laatste_got_topic_url]Join het GoT Whatpulse team[/url] of iets anders naar jouw smaak ![]() Dus help mee om GoT (the bloody Dutch AGAIN!) op #1 te houden ![]() Dank aan Lighteye voor het grotendeels maken van de vorige post, en voor het hosten van alle plaatjes en de HTML stats een speciale dank voor primemaximuz |
[ Voor 8% gewijzigd door Brobbel op 15-05-2005 15:20 ]