Geloof dat bv. die geliefde Xerox z'n 8ms hier ook op slaan?
Het stukje over contrast ratio's is ook interessant. Bij IPS/PVA geloof ik de specs wel, maar bij MVA (puur vanwege de vele verschillende makers) en zeker bij TN twijfel ik. Bij TN wordt er al zoveel gesjoemeld...
Ik heb ook nergens gezegd dat ik mij ook maar één r*k aantrek van die reactie tijden, ik ben de eerste om u bij te treden als je beweert dat daar mee gesjoemeld wordt en dit geen representatieve waarden zijn (ik denk dat er wel een vage norm is maar niemand houd zich daaraan. Ik doe zelf ingenieursstudies en ik besef maar al te goed dat een parameter om verschillende producten met elkaar te vergelijken met opgemeten en geïndexeerd worden volgens normen!!)
Mijn prioriteiten zijn kleurechtheid, redelijke zwartweergave en goede inkijkhoek. Dus die in mijn ogen minderwaardige 6 bit TN panelen overweeg ik zelfs niet. Als je ooit een goed 8 bit paneel gezien hebt en je plaatst daarnaast zo een TN paneel dan weet je het wel. Sommige zijn op het gebied van kijkhoek al even miserabel als een laptop scherm, dat zegt genoeg.
(het 19" scherm van dell is ook zeker de moeite, mooie constructie, in hoogte verstelbaar, en heel mooie kleuren, ghost een beetje, maar vind ik niet belangrijk)
Je kan uit de reactie tijd, en het feit dat het een nieuwe generatie overdrive paneel is, wel opmaken dat het een relatief snel paneel is, maar of het nu 8, 12 of 18 ms is boeit me niet. Dus bij de xerox heb je dvi, goed paneel, en dat het sneller is is mooi meegenomen. Maar op die getallen staar ik mij niet blind
"Issues like warranty and pixel defect rate used to plague LCD buyers in the past, but quality control on most well recognized branded monitors today are high enough that we rarely experience these problems anymore."
Hehe...Xerox anyone ? Wil niet zeggen dattie slecht is, maar zoals iemand al eerder zei, een scherm het eerste als je aan Xerox denkt.
Sinds wanneer heeft xerox geen reputatie te verdedigen? Het is een grote naam, die bij mij toch voor kwaliteit en vetrouwen staat.
Waarom zouden ze dan hun goede reputatie te grabbel gooien met een halfbakken scherm?
Als het niet zou voldoen aan de standaarden en de naambekendheid van xerox zouden ze het zeker niet op de markt brengen. Ze gaan zich daar hun broek niet aan scheuren, dat is het zeker niet waard. Zoals trouwens ook al gezegd werd zijn er maar een handjevol paneel fabrikanten, dus wat xerox moet doen is een behuizing en interface voorzien, en daar zie ik ze wel toe in staat, jij niet?

Het is een gezond bedijf met genoeg expertise om zich in die markt te mengen.
Daarbij, ik denk niet dat het het eerste bedrijf is dat zijn deel wil meepikken van de interessante LCD markt.
Daarenboven, als je kijkt naar de specs, plus ook nog eens de garantie die xerox biedt (3 jaar garantie is zeker niet slecht voor consumer electronica) en hun pixel policy (waar anderen wel eens een voorbeeld kunnen aan nemen) dan kan ik denk ik gerust zijn wat betreft de kwaliteit.
(ik moet niet herinneren aan het sterrehemel debacle bij de iiyama 17" schermen een tijdje terug (zie betreffende topic) en hun ronduit verwerpelijke en arrogante houding van het bedrijf in deze. Zoals in de eerste plaats al die dingen op de markt brengen, met de attitude van "de simpele consument zal hier toch niets van zeggen en ondertussen verdienen we nog iets aan die minderwaardige batch", en dan hun terughoudendheid ivm met het terugnemen van schermen die sterk in gebreke waren)