[19" TFT] De Ultieme TFT ervaringen Deel 5

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.689 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 13:58

PromoX

Flying solo

duncanvdlinden schreef op maandag 09 mei 2005 @ 17:08:
Een vraag :), zijn er al PVA tft's 17" met een snelle reactietijd+DVI?
Samsung heeft dit al wel bijvoorbeeld maar dan 19", ik prefereer 17" meer dan 19", en de prijs zou dan ook wat lager uitvallen, want die 19" pva 8ms van samsung is aardig prijzig :p (1000:1)
http://product.samsung.co...detail.jsp?prod_id=DE19PS

fujitsu siemens heeft trouwens ook een prachtig pva panel, zelfde specs :p
Ik zit eigenlijk ook te wachten op 17" versies. Ik vind 19" ook net wat te groot. De iiyama e431s3 (tn panel) wordt misschien ook wel een goed scherm, maar zo'n gamer ben ik nu ook niet en dan ga ik liever voor een MVA/PVA scherm.

Ik denk dat je deze van fujitsu siemens bedoelt?

[ Voor 13% gewijzigd door PromoX op 09-05-2005 18:07 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Geloof dat bv. die geliefde Xerox z'n 8ms hier ook op slaan?
Het stukje over contrast ratio's is ook interessant. Bij IPS/PVA geloof ik de specs wel, maar bij MVA (puur vanwege de vele verschillende makers) en zeker bij TN twijfel ik. Bij TN wordt er al zoveel gesjoemeld...
Ik heb ook nergens gezegd dat ik mij ook maar één r*k aantrek van die reactie tijden, ik ben de eerste om u bij te treden als je beweert dat daar mee gesjoemeld wordt en dit geen representatieve waarden zijn (ik denk dat er wel een vage norm is maar niemand houd zich daaraan. Ik doe zelf ingenieursstudies en ik besef maar al te goed dat een parameter om verschillende producten met elkaar te vergelijken met opgemeten en geïndexeerd worden volgens normen!!)

Mijn prioriteiten zijn kleurechtheid, redelijke zwartweergave en goede inkijkhoek. Dus die in mijn ogen minderwaardige 6 bit TN panelen overweeg ik zelfs niet. Als je ooit een goed 8 bit paneel gezien hebt en je plaatst daarnaast zo een TN paneel dan weet je het wel. Sommige zijn op het gebied van kijkhoek al even miserabel als een laptop scherm, dat zegt genoeg.

(het 19" scherm van dell is ook zeker de moeite, mooie constructie, in hoogte verstelbaar, en heel mooie kleuren, ghost een beetje, maar vind ik niet belangrijk)

Je kan uit de reactie tijd, en het feit dat het een nieuwe generatie overdrive paneel is, wel opmaken dat het een relatief snel paneel is, maar of het nu 8, 12 of 18 ms is boeit me niet. Dus bij de xerox heb je dvi, goed paneel, en dat het sneller is is mooi meegenomen. Maar op die getallen staar ik mij niet blind
"Issues like warranty and pixel defect rate used to plague LCD buyers in the past, but quality control on most well recognized branded monitors today are high enough that we rarely experience these problems anymore."
Hehe...Xerox anyone ? Wil niet zeggen dattie slecht is, maar zoals iemand al eerder zei, een scherm het eerste als je aan Xerox denkt.
Sinds wanneer heeft xerox geen reputatie te verdedigen? Het is een grote naam, die bij mij toch voor kwaliteit en vetrouwen staat.
Waarom zouden ze dan hun goede reputatie te grabbel gooien met een halfbakken scherm?
Als het niet zou voldoen aan de standaarden en de naambekendheid van xerox zouden ze het zeker niet op de markt brengen. Ze gaan zich daar hun broek niet aan scheuren, dat is het zeker niet waard. Zoals trouwens ook al gezegd werd zijn er maar een handjevol paneel fabrikanten, dus wat xerox moet doen is een behuizing en interface voorzien, en daar zie ik ze wel toe in staat, jij niet? :)
Het is een gezond bedijf met genoeg expertise om zich in die markt te mengen.
Daarbij, ik denk niet dat het het eerste bedrijf is dat zijn deel wil meepikken van de interessante LCD markt.

Daarenboven, als je kijkt naar de specs, plus ook nog eens de garantie die xerox biedt (3 jaar garantie is zeker niet slecht voor consumer electronica) en hun pixel policy (waar anderen wel eens een voorbeeld kunnen aan nemen) dan kan ik denk ik gerust zijn wat betreft de kwaliteit.

(ik moet niet herinneren aan het sterrehemel debacle bij de iiyama 17" schermen een tijdje terug (zie betreffende topic) en hun ronduit verwerpelijke en arrogante houding van het bedrijf in deze. Zoals in de eerste plaats al die dingen op de markt brengen, met de attitude van "de simpele consument zal hier toch niets van zeggen en ondertussen verdienen we nog iets aan die minderwaardige batch", en dan hun terughoudendheid ivm met het terugnemen van schermen die sterk in gebreke waren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Zo lees ik dingen over het zwart van TFT's in algemene zin. Nogmaals het zwart van die Xerox (en dat geldt denk ik voor nagenoeg alle PVA/MVA panels) is wel zo zwart dat bij complete duisternis je echt het idee hebt naar een CRT te zitten starten.
Zo mogen we dat horen :)
[b][message=23344094,noline]Maar als het echt alleen PUUR om gaming gaat zou ik voor die Samsung gaan... waarom?
Die samsung heeft een VEEL grotere kijkhoek dan die IIyama, ziet er mooier uit, is iets goedkoper.
Hoe weet je dat zo zeker? De Samsung 913N gebruikt hetzelfde paneel als de Benq en de kijkhoek daarvan is heel klein. Van de E480S van IIyama zijn nog nauwelijks reviews te vinden dus hoe kom je tot die conclusie?
Sinds wanneer heeft xerox geen reputatie te verdedigen? Het is een grote naam, die bij mij toch voor kwaliteit en vetrouwen staat.
Veel mensen kennen Xerox alleen van hun goedkope printers... Geen grote reputatie dus, maar dat maakt blijkbaar niets uit, want de Xerox staat al 2 weken op nummer 1 in de hele LCD (dus 15 tot 45 inch) pricewatch van t.net

[ Voor 25% gewijzigd door Yokozuna op 09-05-2005 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ware woorden!!!

Je moet ons alleen eens uitleggen hoe de Xerox X7 19i zo goedkoop kan zijn, het zou me eigenlijk nieteens zoveel verbazen als Fujitsu/Siemens en de aankomende Samsung niet schrikbarend veel beter uit de test komen. Maar dat moeten we nog zien...

[ Voor 95% gewijzigd door Yokozuna op 09-05-2005 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 12:35
Anoniem: 74885 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 16:52:
[...]

...
hoop interessante info
...
Je koopt een xerox en die gaan echt hun goede naam niet te grabbel gooien met een yoko achtig matsu-mitsu product ;)
Dat er maar een aantal febrikanten waren die displays maakten wist ik al. Maar het was mij niet eerder bekend (voordat ik dit topic had doorgelezen) dat xerox ook LCD schermen leverde.
Ik geloof best dat deze xerox schermen even goed zijn als een sony,samsung of whatever
ander merk dat zijn naam heeft bewezen in deze industrie.
Toch kan ik mij niet van de gedachte ontdoen dat de laatste tijd allerlei soorten fabrikanten die eerder niet in deze industrie zaten nu ineens LCD beginnen te maken alleen maar omdat ze weten dat hier geld valt te rapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Goed nieuws, meer winkels ontdekken de Xerox X7 19i :)

http://www.azerty.nl/default.jsp?pid=3118

De 400 euro grens is al bijna overschreden.
Toch kan ik mij niet van de gedachte ontdoen dat de laatste tijd allerlei soorten fabrikanten die eerder niet in deze industrie zaten nu ineens LCD beginnen te maken
Prove it :) Noem naast Xerox nog eens 2 fabrikanten die er begin 2004 zijn bijgekomen.

[ Voor 48% gewijzigd door Yokozuna op 09-05-2005 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
PromoX schreef op maandag 09 mei 2005 @ 18:05:
[...]

Ik zit eigenlijk ook te wachten op 17" versies. Ik vind 19" ook net wat te groot. De iiyama e431s3 (tn panel) wordt misschien ook wel een goed scherm, maar zo'n gamer ben ik nu ook niet en dan ga ik liever voor een MVA/PVA scherm.

Ik denk dat je deze van fujitsu siemens bedoelt?
ik bedoel de P19-2, die is net zo snel als de samsung 8ms, http://www.prad.de/pdf/fujitsu_siemens_p19-2.pdf,
maar die 17" had ik nog niet gezien! erg mooie specs, iets minder ms maar als men zegt dat een 25ms PVA al niet te vergelijken is met een 25ms TN panel, denk ik dat die 14ms best te doen is :p

ik ben ook niet zo'n hardcore gamer dus ik ga dus ook voor kwaliteit als ik een tft koop, de inkijk hoek is ook net iets beter bij PVA panels, 178 graden is weer 18 graden meer als de meeste andere.

edit:
damn ik gooi nu alle termen door elkaar.... :p

[ Voor 6% gewijzigd door duncanvdlinden op 09-05-2005 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
FN- en PDA panelen?

_/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Yokozuna op 09-05-2005 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

jos707 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 18:48:
[...]

Dustrie.
Toch kan ik mij niet van de gedachte ontdoen dat de laatste tijd allerlei soorten fabrikanten die eerder niet in deze industrie zaten nu ineens LCD beginnen te maken alleen maar omdat ze weten dat hier geld valt te rapen.
Tja, dat is meestal de reden om iets te gaan maken, het berust zelden op liefdadigheid...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 23-06 13:58

PromoX

Flying solo

duncanvdlinden schreef op maandag 09 mei 2005 @ 19:17:
[...]

ik bedoel de P19-2, die is net zo snel als de samsung 8ms, http://www.prad.de/pdf/fujitsu_siemens_p19-2.pdf,
maar die 17" had ik nog niet gezien! erg mooie specs, iets minder ms maar als men zegt dat een 25ms PVA al niet te vergelijken is met een 25ms TN panel, denk ik dat die 14ms best te doen is :p

ik ben ook niet zo'n hardcore gamer dus ik ga dus ook voor kwaliteit als ik een tft koop, de inkijk hoek is ook net iets beter bij PVA panels, 178 graden is weer 18 graden meer als de meeste andere.

edit:
damn ik gooi nu alle termen door elkaar.... :p
Wat ik ook mooi vind aan die Fujitsu-Siemens is die voet.
Afbeeldingslocatie: http://www.prad.de/new/images/monitore/fsc_p19-2_front.jpg
Ik heb nu een bureau met een verhoging voor de monitor, waardoor de meeste tft's (zonder in hoogte verstelbare voet) veel te hoog komen te staan. Dat zal bij dat scherm dus niet zo'n probleem zijn.

Verder vind ik het design niet super met die geïntegreerde boxjes, maar ik ga er vanuit dat de beeldkwaliteit veel goedmaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door PromoX op 09-05-2005 20:14 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij zeggen of het scherm in belgië ook verkrijgbaar is? De webshops die jullie aanhalen liggen allemaal in nederland. (niet dat ik daar een probleem mee heb, maar op de meeste sites staat niet goed aangegeven of ze ook naar belgië zenden)

Maar belangrijker: weten jullie of het mogelijk is een factuur te vragen in bij een aankoop in nederland (vanuit belgië) (voor de belastingen)

Ik snap trouwens niet dat het zo relatief goedkoop kan. Overdrive paneel met 24 bit kleuren (!!!), schitterend design, mooie uitvoering, met die glasplaat bedoel ik dan. geen luidsprekers, DVI en dat voor de meer dan redelijke 400€ prijs. Als sony of samsung zo een scherm zou uitbrengen dat begon dat aan 600 euro , zeker weten. Zoals bvb dit sony scherm: Sony HS95P (ook met glasplaat maar dan een vrij lelijk design imho) = 550€.

En de populariteit van het scherm bij tweakers.net lijkt blijkbaar vruchten af te werpen. => Bij meer shops verkrijgbaar en de prijs is zelfs nog iets gedaald. Je kan zo een verband natuurlijk niet aantonen, maar voor het paneel aangehaald werd op GoT was het scherm onbekend en ombemind. (denk dat ik trouwens zelfs voor het eerst de naam xerox heb laten vallen op het 19" forum deel 4, ging toen nog wel over de vorige versie van dit scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74885

Yokozuna schreef op maandag 09 mei 2005 @ 18:30:
Je moet ons alleen eens uitleggen hoe de Xerox X7 19i zo goedkoop kan zijn.
Eigenlijk is het zo dat wat jij betaald voor een stukje elektronica eigenlijk veels te veel is :)
De prijs van een product wordt voornamelijk bepaald door de prijs die de markt als acceptabel beschouwd.
Prijsvechters gaan daar lekker onder zitten, exclusieve winkels met idem klanten gaan er lekker boven zitten.
Waarom zou je als retailer, minder voor een product gaan vragen als dat je er voor kan krijgen?
Het is zelfs zo dat een retailer (en de fiscus) meer aan een product verdient dan de producent, deze moet het echt hebben van het grote volume waarin hij produceerd om uit de kosten te komen en dan ook nog wat winst te realiseren.
Het is eigenlijk een grote samenzwering tegen ons consumenten ;)
Wat voor een prijs je ook betaald, je betaald altijd teveel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-05 23:08
duncanvdlinden schreef op maandag 09 mei 2005 @ 17:08:
Een vraag :), zijn er al PVA tft's 17" met een snelle reactietijd+DVI?
Samsung heeft dit al wel bijvoorbeeld maar dan 19", ik prefereer 17" meer dan 19", en de prijs zou dan ook wat lager uitvallen, want die 19" pva 8ms van samsung is aardig prijzig :p (1000:1)
http://product.samsung.co...detail.jsp?prod_id=DE19PS
Jawel en hij heet...*trommelgeroffel*...de 173P+!
Anoniem: 131051 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 18:11:
Sinds wanneer heeft xerox geen reputatie te verdedigen? Het is een grote naam, die bij mij toch voor kwaliteit en vetrouwen staat. Waarom zouden ze dan hun goede reputatie te grabbel gooien met een halfbakken scherm?
Kzei ook helemaal niet dat ze slecht zouden zijn, maar in die guide werd zo pats-boem gezegd: koop geen naamloos ding o.i.d.
(ik moet niet herinneren aan het sterrehemel debacle bij de iiyama 17" schermen een tijdje terug (zie betreffende topic) en hun ronduit verwerpelijke en arrogante houding van het bedrijf in deze. Zoals in de eerste plaats al die dingen op de markt brengen, met de attitude van "de simpele consument zal hier toch niets van zeggen en ondertussen verdienen we nog iets aan die minderwaardige batch", en dan hun terughoudendheid ivm met het terugnemen van schermen die sterk in gebreke waren)
Klopt - dat vond ik ook niet kunnen (afgezien dat de E435S ook gewoon een ***scherm is). Maar ja...wie doet het niet? Dingen verkopen die eigenlijk minder zijn? Goed...nu komt het gebrek meestal niet naar voren (een 6800 core waarvan 4 kapotte pipelines zijn disabled bv), maar het blijft een zakenwereld he. (Overigens dacht ik dat degene die er last van hadden weldegelijk een nieuw scherm kregen :? Maarja...er zijn natuurlijk mensen die het gewoon gekocht hebben en er niet zo kritisch naar kijken. Die zijn dan idd in principe 'genept'.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142779

@alvi,

ik ben ook belg en heb vandaag de xerox besteld (levering normaal binnen een paar werkdagen) ik betaal 439 euro, dat is pakweg 30 euro meer dan in nederland maar met vervoers of verzendingskosten uit nederland en de eventuele extra kost mocht het om de een of andere reden teruggestuurd moeten worden, denk ik dat uiteindelijk het prijsverschil verwaarloosbaar is.

samsung is wel bij ons in belgie merkbaar duurder, vandaar ook dat ik niet wacht op de 193p + die zal hier zeker tegen de 700 euro aanliggen vrees ik.

@ noobs, xeno, yoko, sir kill, delorean, chimera en alle andere luckyjans die hier nuttige info verschaften, alvast hartelijk dank!

greetz,

eld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
-Sir_Killalot- schreef op maandag 09 mei 2005 @ 21:50:
[...]

Jawel en hij heet...*trommelgeroffel*...de 173P+!
omg dat is dan ook wel werkelijk het neusje onder de zalm, 1500:1! 8ms etc. :9~ :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1111082902.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1111082903.jpg

en dan is het ook wel leuk om het verschil te zien tussen deze 2, die bovenste de 173P+ is beduidend beter.

Maargoed ik ga een beetje offtopic geloof ik want er moeten hier 19" tft's gepost worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Dr. eldritch

Kan je ook effe vermelden bij welke shop je die in belgië besteld hebt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-06 09:23
Ik zit er over na te denken om ook een beeldscherm te nemen... echter wil ik wel een philips (korting enz..)

http://www.consumer.phili...LBU4LJ0RMRCSHQNHKFSESI5P#

Mocht de link niet werken het gaat om de Philips 190X5FB.
Ik heb mezelf altijd voorgenomen dat als ik er 1 koop dat ik gelijk de beste neem... echter is deze wel erg mooi _/-\o_

Kennen jullie deze ? en ik speel soms een spelletje deze is 12Ms is dat nouw traag? ben geen Di Hard Gamer?

En ik heb DVI en wil daar ook gebruik van maken als het kan ... word dat bij deze ondersteund?

Of wat zijn andere leuke philips monitoren? Of moet ik geen philips nemen?

Thanks Guys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berendbot-je
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-05-2020
Ik heb vanavond mijn FSC P19-2 gekregen, geen dode pixels etc. Was ff wennen want ik had een top IIyama 19" CRT. Maar ben erg te spreken over mijn nieuwe monitor. Kleuren etc, bevallen me erg goed, valt op hoe scherp een tft kan zijn naast mijn crt.

Heb America's Army ff gespeeld, werkt super. Ok, het is geen crt maar echt absoluut perfect om FSP mee te spelen. AA heeft een paar donkere maps, deze zijn zelfs zeer goed te doen.
Echt top dit ding!

Een vraagje nog: Ik merk dat mijn fps wordt beperkt tot de refresh rate van de monitor, 75hz in dit geval. Ik heb een 9800Pro, in Radlinker geeft hij aan dat Vsync altijd uit staat. Ik heb met refreshlock de refresh in games van 60 naar 75hz weten te zetten.
Is deze beperking van fps normaal of weet iemand misschien een oplossing?

[ Voor 29% gewijzigd door berendbot-je op 10-05-2005 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
VerkerkSander schreef op maandag 09 mei 2005 @ 23:17:
Mocht de link niet werken het gaat om de Philips 190X5FB.
[...]
Kennen jullie deze ? en ik speel soms een spelletje deze is 12Ms is dat nouw traag? ben geen Di Hard Gamer?
Philips 190S5CS 19 inch TFT 16ms ervaringen
Is het topic over z'n broertje: de 190S5. Komt zo'n beetje op hetzelfde neer. Het waren 16 ms schermen die zijn 'geupgrade' naar 12 (. Ik zeg niet dat Philips slecht is, maar qua responstijden overdreven ze een beetje. 12 haaltie niet, maarja zozeer boeit dat niet. Performance in het algemeen is vrijwel hetzelfde.
Heb dit scherm gezien, kijkhoek was best goed voor een TN, zo ook de kleuren. Maar zoals alle 6-bit TNs...hier en daar verkleuringen bij bepaalde overgangen en onregelmatige ghosting. Vind een 25ms IPS stukkie beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130941

-Sir_Killalot- schreef op maandag 09 mei 2005 @ 23:58:
[...]

Philips 190S5CS 19 inch TFT 16ms ervaringen
Is het topic over z'n broertje: de 190S5. Komt zo'n beetje op hetzelfde neer. Het waren 16 ms schermen die zijn 'geupgrade' naar 12 (. Ik zeg niet dat Philips slecht is, maar qua responstijden overdreven ze een beetje. 12 haaltie niet, maarja zozeer boeit dat niet. Performance in het algemeen is vrijwel hetzelfde.
Heb dit scherm gezien, kijkhoek was best goed voor een TN, zo ook de kleuren. Maar zoals alle 6-bit TNs...hier en daar verkleuringen bij bepaalde overgangen en onregelmatige ghosting. Vind een 25ms IPS stukkie beter.
Volgens mij niet helemaal waar. De 190S5FS is een upgrade van de 190S5CS (de CS is ook niet meer te krijgen). Verschil zit hem in de reactiesnelheid en de voet die in de nieuwe versie niet meer in hoogte verstelbaar is (lekkere upgrade ;) ).

De 190X5FB lijkt wat specificaties betreft hetzelfde scherm, maar heeft ingebouwde speakers (wat je niet wilt, geloof me). Overigens hebben al deze schermen geen DVI-ingang.

Als je perse een Philips wilt kun je eventueel ook voor de duurdere B-serie gaan. Heb daar echter hier nog maar weinig reviews over gelezen. Ik zou die Philips-korting van je maar even bewaren voor een mooie TV of zo en voor je TFT een ander merk kiezen.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 130941 op 10-05-2005 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 18:55

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

is die 193p+ al leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
  • Laatst online: 06-07 19:23
berendbot-je schreef op maandag 09 mei 2005 @ 23:57:
Een vraagje nog: Ik merk dat mijn fps wordt beperkt tot de refresh rate van de monitor, 75hz in dit geval. Ik heb een 9800Pro, in Radlinker geeft hij aan dat Vsync altijd uit staat. Ik heb met refreshlock de refresh in games van 60 naar 75hz weten te zetten.
Is deze beperking van fps normaal of weet iemand misschien een oplossing?
zet Vsync uit, staat bij videokaart opties. (bij nvidia dan)

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Het ging mij puur om het paneel wat erin zit - niet welke behuizing ze nu weer hadden verzonnen.
Als je perse een Philips wilt kun je eventueel ook voor de duurdere B-serie gaan. Heb daar echter hier nog maar weinig reviews over gelezen. Ik zou die Philips-korting van je maar even bewaren voor een mooie TV of zo en voor je TFT een ander merk kiezen.
B serie = S-IPS :Y) / P serie = MVA, maar wat ik daarvan heb gelezen... :r Voldeed totaal niet aan de specs (contrast VEEL te laag, reactietijd 2x zo groot), maar goed dat was maar 1 review echter kwamen de overige schermen er goed uit (specs strookten met de tests), dus zal toch wel aan het scherm gelegen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-06 09:23
Anoniem: 130941 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 08:59:
[...]

Volgens mij niet helemaal waar. De 190S5FS is een upgrade van de 190S5CS (de CS is ook niet meer te krijgen). Verschil zit hem in de reactiesnelheid en de voet die in de nieuwe versie niet meer in hoogte verstelbaar is (lekkere upgrade ;) ).

De 190X5FB lijkt wat specificaties betreft hetzelfde scherm, maar heeft ingebouwde speakers (wat je niet wilt, geloof me). Overigens hebben al deze schermen geen DVI-ingang.

Kijk hier heb ik wat aan... echter vind ik alle schermen zo standaart eruit zien en die Philips is gewoon echt mooi..

Zijn er meer van zulke schermen van andere merken die wel goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VerkerkSander schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 11:40:
[...]

Kijk hier heb ik wat aan... echter vind ik alle schermen zo standaart eruit zien en die Philips is gewoon echt mooi..

Ik zou zeggen; check de startpost! Daar staan zat opties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:01

n00bs

Het is weer Zomer!

VerkerkSander schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 11:40:
[...]

Waarvoor koop jij een pc/monitor etc? voor de looks of functionaliteit? als het alleen om de looks gaat koop lekker een Apple ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berendbot-je
Ik heb in de driver van mijn Ati Radeon 9800pro Vsync op "altijd uit" staan. Ook in het spel America's Army staat Vsync uit. Ook in 3dmark2003 zie ik maximaal 75fps.
Eerst werd mijn fps begrensd op 60, waarschijnlijk door 60hz. Met een refreshlock naar 75hz zijn de fps omhoog gegaan. Nu naar 75fps. Echter mijn systeem kan veel meer aan, zoals ik eerder met mijn crt al heb gemerkt.

Waar kan deze fps begrensing nor meer door komen, of hoe kom ik er vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125274

Ik heb eindelijk maar eens de knoop doorgehakt om maar eens gek te doen en heb bij Qsupp
de Hyundai L90+ besteld voor 339 euro.
Wel heeft ie 1 dode pixel aan de linker kant maar die is niet (echt) storend volgens de verkoper,over 3 weken heb ik m in huis en zal ik een uigebreide review schrijven aangezien niet veel mensen deze bezitten.

Wat ik in duitse en amerikaanse reviews heb gelezen is ie super voor gaming:
specs:
Brand HYUNDAI
Model L90D+
Cabinet Color Silver
Display
Panel a-si TFT/PVA LCD
Screen Size 19"
Display Type SXGA
Maximum Resolution 1280x1024
Recommended Resolution 1280x1024
Viewing Angle 150°(H) / 135°(V)
Pixel Pitch 0.294mm
Display Colours 16.7 Million
Brightness 300 cd/m2
Contrast Ratio 700:1
Response Time 8ms
Horizontal Fresh Rate 31kHz ~ 80 kHz
Vertical Fresh Rate 56 ~ 75 Hz
Connectivity
Input Video Compatibility R.G.B Analog, Digital Signal
D-Sub 1
DVI 1
Power
Power Supply 100 - 240 V AC
Power Consumption 45W(Max)
Convenience
User Controls Analog: Brightness,Contrast, H/V-Position, Clock phase, Color Control, Language, Miscellaneous, Auto color Auto Adjustment, Audio
Digital: Brightness,Contrast, Language, Miscellaneous, AUDIO, INPUT SELECT
Regulatory Approvals cULus, TUV-GS, SEMKO, FCC Class B, CE,EN55022-B, VCCI
Built in Speakers Built-in 2x 2w speakers
Dimensions
Dimensions (W×H×D) 16.3" x 17.1 x 7.9"
Weight 12.3 lbs
Warranty
Manufacturer Warranty 3-year warranty

"To our great surprise, the L90D+'s color rendering is excellent. Marketed as a gamer's monitor, the L90D+ has color fidelity that matches the best CRT monitors! It's simply excellent, and in fact very close to the quality you get with MVA panels, but without the slowness"

Ik hou jullie op de hoogte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De L90+ is toch gewoon een TN-paneel en niet een PVA zoals hierboven staat? Dan kloppen die 16,7 milj. kleuren ook niet...

Ik hoop voor je dat het een defecte subpixel betreft en niet een dode hele pixel. Die zullen namelijk wel altijd opvallen.

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 130941 op 10-05-2005 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ontopic: Als ik straks een overdrive VA TFT ga kopen verwacht ik er wel 3 jaar + mee te doen, dan wil ik eigenlijk ook wel een versie met TV tuner, grote voordeel: PC kan uit, scheelt een hoop geluid+stroom. Omdat het een lange termijn (3jaar+) oplossing is, mag het van mij ook wel wat kosten eigenlijk. Ik heb alleen 0 ervaring met TV tuners in TFT's, ook geen idee hoe ze presteren (anti aliasing, kartelrandjes afwerking, geluidsoutput op de TFT?) Hoe staan jullie daar tegenover? Het lijkt me wel hardstikke handig, zo'n ingebouwde tuner.

Over die L90D+ = 8ms TN paneeltje idd (zie je ook aan de kijkhoek), zelfde als Benq en Samsung, je betaalt extra voor DVI aansluiting+hoogte verstelbaar+kantelbaar. Die 16,7 miljoen kleuren = specificatiefoutje, vast perongeluk... Not.
@ noobs, xeno, yoko, sir kill, delorean, chimera en alle andere luckyjans die hier nuttige info verschaften, alvast hartelijk dank!
Oh dat moet ik nog even in de startpost zetten, wel zo netjes :)
1500:1! 8ms etc.
Serieus? Ik dacht dat het gewoon 1000:1 contrast (overdrive) PVA panelen werden, bij de 19" versie iig. 1500:1 is wel gigantisch diep zwart, waar blijven die backlights tegenwoordig? :)

[ Voor 134% gewijzigd door Yokozuna op 10-05-2005 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Laatst online: 04-06 07:44

Darth Punk

professionalized prutz0r

deze review op de franse Ome Tom moet je gewoon lezen(ViewSonic VP912s en ViewSonic VP191(MVA overdrive panel!!!)
bron: http://www.tomshardware.f...p?IdArticle=900&NumPage=1
en check dit plaatje[da's t plaatje met de responsetijdengrafiek van de benq met de VP191 uit de bovenstaande review): Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.fr/images/moniteur/20050425/latency_vp191b.jpg Die maakt gewoon eventjes G-E-H-A-K-T van ome tom's benq referentie monitor!!!!!!!!!!!!!!!

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Gaaf. Jezus, responsetijd gemiddeld 14ms, bij de "Pure game TFT's" zoals de Samsung 913N lag dit rond de 25ms en daar viel al bijna geen ghosting op waar te nemen. Op 60Hz zou je dus onmogelijk ghosting kunnen zien, volgens de theorie (1000/60 = 16.7ms en 15 < 16.7)

Enige wat een beetje tegenvalt is het contrast. Niet echt diep zwart, 0.35cd/m2. Ziet er vast prima uit, maar moderne VA panelen halen al 0.25cd/m2.

[ Voor 89% gewijzigd door Yokozuna op 10-05-2005 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

@Yokozuna: indeed, maar die responsetijden maken dit scherm denk ik wel eventjes een super gamer-TFT. Ben eigenlijk wel benieuwd wat de Xerox en de Fujitsu Siemens zouden scoren in zo'n grafiek :)

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Hehe, deze monitor neigt dan iets meer naar gamer inderdaad, iets minder zwart, maar in ieder geval killer reactietijden. Laagste ooit vertoond in ieder geval, ben heel erg benieuwd naar engelse proreviews, vooral of die 14ms gemiddeld nu echt voor NUL ghosting zorgt, zoniet, dan klopt de theorie niet.

Voor 0 ghosting bij een refreshrate van 70Hz mag de reactietijd niet boven de (1000/70=) 14,3ms uitkomen. Dat is hier ookal zo'n beetje het geval. Pluim hoor, nu nog een leesbare review :)

[ Voor 55% gewijzigd door Yokozuna op 10-05-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

hmmz: als ik artikelen van prad.de lees dan gebruik ik altijd Altavista's Babelfish. De vertalingen zijn niet perfect, maar wel stukken beter dan Google's vertaler.

Maar toch....wat is beter: (800 : 1 of 1000 : 1 contrast) of (snellere responsetijd voor dagelijks gebruik) :? die VP191 heeft 800 : 1 en niet zo heel goede zwart weergave, terwijl de P19-2 1000 : 1 heeft en de zwart weergave beter uit de verf komt :)

En waar blijven de reviews over de Xerox nouw? deze monitor is voor niet echt interressant(ik wil de FSC P19-2 in het zwart :P), maar ik gewoon graag weten hoe deze monitor presteert! Want dan weet je ook (als het goed is :P) waarom je voor de P19-2 meer betaalt voor accessoires als Pivot, in hoogte verstelbaar, etc )

[ Voor 9% gewijzigd door Darth Punk op 10-05-2005 16:27 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yokozuna schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:18:

Voor 0 ghosting bij een refreshrate van 70Hz mag de reactietijd niet boven de (1000/70=) 14,3ms uitkomen. Dat is hier ookal zo'n beetje het geval. Pluim hoor, nu nog een leesbare review :)
Begrijp ik nou dat ghosting Hz-afhankelijk is?? Bij minder Hz minder ghosting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142779

@ alvi

de site is weeweewee IST punt be (weet niet of ik rechtstreekse links mag geven hier.)
de xerox zit niet in hun aanbod maar als je ze erover mailt is het geen probleem.

trouwens ik heb net nieuws gehad dat het reeds aangekomen is (gisteren besteld)

morgen heb ik dus eindelijk mijn eerste tft :-) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-05 11:37
Anoniem: 130941 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 16:27:
[...]

lijkt me logisch ja...

als de reactietijd van het scherm sneller is dan de tijd die uw scherm nodig heeft om een beeld op het scherm te zette, is het beeld dat opgebouwd moet worden dus altijd klaar tegen dat uw monitor het wil tonen.

tenminste, dat klinkt leuk in de theorie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105281

Ik heb me een paar dagen geleden toch maar de 913N gehaald in plaats van de Xerox, Een vriend van me op school had hem al een tijdje geleden bij salland besteld. dus ben ik effe bij hem gaan kijken. en het scherm mag dan wel een topper zijn, maar die glas plaat ervoor vind ik vreselijk (dacht dat het wel zou meevallen) eigenlijk is dat ook de reden waarvoor ik van crt naar tft wou gaan.

De 913N bevalt me zeer goed, kleuren komen goed navoren (snap eigenlijk niet waarom iedereen klaagt over dat het zwart bij de 913N niet echt zwart is, ik zie s,avonds mijn eigen scherm niet meer eens in een donkere kamer bij het weergeven van zwart). Ik heb nog niet echt iets negatiefs ondekt. Had hem voor de lol maar eens naast mijn notebook (N1050V gelegt 15" tft) nawat testjes stond ik toch effe te kijken als ik beide scherm rood liet weergeven, de 913N was echt rood maar toen ik naar mijn notebookje keek was het oranje :) (ik vond het scherm van mijn notebook altijd prachtig tegen over een crt monitor) - dus ik was meer dan tevreden over de 913N. toen ook maar effe op ghosting getest bij de 913N kan ik bijna niet zien (heel erg vaag), maar op mijn notebook was het heel ............................ ERG. Terwijl ik altijd prima kon gamen op mijn notebookje.

heb ook ongeveer 8 dode pixels gevonden op mijn notebook (waren me nog nooit opgevallen). Mijn 913N heeft nog 0 dodepixels.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 105281 op 10-05-2005 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berendbot-je
Heb dus sinds een dag mijn eerste TFT, de P19-2.
Nu merk ik dat tft's toch met sommige zaken anders omgaan dan crt's hierdoor heb ik enkele tft-onduidelijkheden, misschien kan iemand me helpen?

- Waarom heb ik de keuze 60-75hz als een tft niet echt met hertzen werkt?
- Welke effect/invloed heeft dit op het beeld, levensduur etc.?
- Waarom wordt tijdens gamen, 3dmark etc. mijn fps beperkt tot de refresh rate terwijl Vsync UIT staat?
- Heeft deze refresh rate nog effect op ghosting?
- Waarom wordt er wanneer de monitor is aangesloten met DVI 60hz gekozen en Analoog 75hz?
- Welk effect/invloed etc. heeft dvi op deze hz-en?

[ Voor 24% gewijzigd door berendbot-je op 10-05-2005 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Om maar weer over de refresh te beginnen (pls gooi het nou in de startpost want het wordt elke keer weer gevraagd)

[rml]n00bs in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT ervaringen Deel..."[/rml]

Overigens Yokozuna, was ik in de eerste instantie dus ook op zoek naar een TFT inc. Tuner... weet niet of je dat nog kan herinneren, maar goed ik zie NERGENS een TFT scherm met tuner met overdrive of op de planning :(

Er is gewoon TE weinig markt voor die combinatie... de Samsung 930MP bv is wel een mooi scherm qua specs niet looks ;) maar geen overdrive nix... en hij is al oud voor een TFT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
berendbot-je schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 17:43:
Heb dus sinds een dag mijn eerste TFT, de P19-2.
Nu merk ik dat tft's toch met sommige zaken anders omgaan dan crt's hierdoor heb ik enkele tft-onduidelijkheden, misschien kan iemand me helpen?

- Waarom heb ik de keuze 60-75hz als een tft niet echt met hertzen werkt?
- Welke effect/invloed heeft dit op het beeld, levensduur etc.?
- Waarom wordt tijdens gamen, 3dmark etc. mijn fps beperkt tot de refresh rate terwijl Vsync UIT staat?
- Heeft deze refresh rate nog effect op ghosting?
- Waarom wordt er wanneer de monitor is aangesloten met DVI 60hz gekozen en Analoog 75hz?
- Welk effect/invloed etc. heeft dvi op deze hz-en?
dat hertzen verhaal is puur hoe de monitor het signaal binnenkrijgt, maar omdat een tft niet met bewegende balken werkt zal hij dat niet weergeven, het is dus misschien wat onzinnig maar videokaarten werken er nou 1maal mee, het is dus zelf een beetje kijken wat mooier oogt, hoe de tft het signaal omzet, wel is het zo dat met sommige spellen de framerate geblokkeert wordt tot je maximale refreshrate, als bij jou 75hz het mooist werkt zou ik hem daarom ook daarop houden.

hoe bevalt jou verder het scherm? ik ben zeer benieuwd naar dit scherm (de 17" versie eigenlijk maar deze kun je er best naastzetten), zou je foto's kunnen maken van het scherm in werking? :) recht met licht, schuin en donker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Anoniem: 130941 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 16:27:
[...]

Nee :) De ghosting is vast, de detailvermindering/nagloei is dus vast. Het is alleen van de refreshrate afhankelijk of je die kunt zien. Bij een film van 25 frames per seconde zul je minder snel ghosting zien dan wanneer je een spel aan het spelen bent met de refreshrate op 75Hz, omdat het scherm vaker ververst. Maar als die responsetijd echt 14ms gemiddeld is, dan verwacht ik dat je ook op 75Hz gewoon geen ghosting gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Die techniek is niet gepanteerd en daarnaast had iemand al die info gepost over dat Xerox scherm... mensen jullie moeten toch beter lezen wat er al gepost wordt in het topic want ik zie veel dingen elke keer weer opnieuw gepost en gevraagd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Refreshrate stukje toegevoegd aan stap 5.

Ik snap niet wat hier over te vragen valt. Gewoon zo hoog mogelijk zetten, maakt tegenwoordig echt niet meer uit kwa scherpheid van het beeld (bij een DVI aansluiting in ieder geval). Als de refreshrate met de software niet meer zo hoog kan, maar je (in het algemeen) vind hem hoog genoeg, dan is het toch goed?! Als je hem hoger wilt dan de-installeer je de software als je de eventuele extra functies van de software kunt missen.

Meer valt daar toch niet over te vragen?

[ Voor 88% gewijzigd door Yokozuna op 10-05-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

n00bs schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:00:
Die techniek is niet gepanteerd en daarnaast had iemand al die info gepost over dat Xerox scherm... mensen jullie moeten toch beter lezen wat er al gepost wordt in het topic want ik zie veel dingen elke keer weer opnieuw gepost en gevraagd worden
Ik hou het topic aardig bij maar dat stuk over die refreshrate in combinatie met ghosting was me even ontgaan... Bedenk wel dat dit topic razendsnel gaat en bijna niet bij te houden is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

offtopic:
Ben ik het met je eens ;) soms raak ik gewoon geirriteerd omdat ik veel vragen in veel topics 20x gesteld zie raken... en ik kan moeilijk rekening houden wie wel of wie niet goed leest... op een gegeven moment scheer je alles over 1 kam :)

Mocht iemand nog 19" TFT's zien MET overdrive PVA/MVA MET tuner... post deze dan aub hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
n00bs schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:44:
offtopic:
Ben ik het met je eens ;) soms raak ik gewoon geirriteerd omdat ik veel vragen in veel topics 20x gesteld zie raken... en ik kan moeilijk rekening houden wie wel of wie niet goed leest... op een gegeven moment scheer je alles over 1 kam :)

Mocht iemand nog 19" TFT's zien MET overdrive PVA/MVA MET tuner... post deze dan aub hier.
Kan je niet beter een externe tuner nemen? of is dat niet mooi, handig etc?
Als er al zo'n scherm zou zijn, denk ik dat de prijs extreem duur zal zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Nou de 930MP is ook goed betaalbaar, maar niet lekker voor gaming... meer zoals de 193P is (Samsung).

Maar externe tuners zijn vrij duur en meestal kwalitatief ook niet echt lekker, daarnaast zit je weer met een extra contactaansluiting... het liefste heb ik gewoon een scherm als de 193P plus of de Xerox maar dan met interne tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berendbot-je
Mensen bedankt voor de HZ uitleg. Alles is me duidelijk op 1 ding na, waarom mijn fps begrenst is op 75 wanneer Vsync UIT staat. Misschien weet iemand hoe het komt of kan verhelpen?
duncanvdlinden schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 17:59:
[...]
hoe bevalt jou verder het scherm? ik ben zeer benieuwd naar dit scherm (de 17" versie eigenlijk maar deze kun je er best naastzetten), zou je foto's kunnen maken van het scherm in werking? :) recht met licht, schuin en donker?
Ben zeer tevreden met mijn scherm!
Was bang dat een tft me tegen ging vallen omdat ik van een "hoogwaardige" crt (19" visionmaster Pro 452) afstap. Ik ben ontwerper van beroep maar speel ook vaak een FPS game, hierdoor was ik nogal terughoudend. Kleuren bevallen me erg goed, zwart is zwart en games zijn perfect te spelen. Het was ff wennen, maar wil zeker niet meer terug.

Ik zal proberen zo snel als mogelijk foto's voor je te maken, heb echter mijn camera uitgeleend en die verwacht ik nog niet 1-2-3 terug. Misschien dat op korte termijn een maat van me een paar foto's voor je kan maken dan zal ik je zeker laten zien.
Als je nog meer wilt weten laat me het maar weten.

[ Voor 10% gewijzigd door berendbot-je op 10-05-2005 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Sluit eens een CRT aan en ga je game spelen, kijk eens naar je FPS en daarna sluit je jouw TFT aan en check weer je FPS. Het kan misschien zijn dat je simpelweg een lagere FPS hebt dan vroeger door vele omstandigheden... check dat svp eerst voor een laatste maal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Bovendien maakt het niets uit dat de FPS begrenst zijn op 75FPS want je TFT kan toch niet meer weergeven.

Niet dat 70Hz haperig aanvoelt, maar ik hoop toch dat TFT's binnen 2 jaar ofzo eens op een maximale refreshrate van 100 zijn in te stellen. Het zal vast de prijzen laag houden dat de standaard max 75Hz is, maar het mag gerust eens wat hoger na x jaar :)

offtopic: Over die TV tuners, ik vind eigenlijk alle TV tuners zwaar bagger behalve die, ingebouwd in TV's zelf, misschien dat daar meer beeldverbeterend materiaal in zit, maar als je die screenshots ziet van 720x536 captures van TV uitzendingen op de PC, dan ziet het er gewoon slecht uit, of vaag of juist heel blokkerig (slechte AA) en met paarse/blauwe gloed tussen oppervlakken met groot contrast. Ook van een afstandje en niet-fullscreen. Hopelijk wordt dit met digitale TV wat beter (minder omzettingen nodig, minder signaal vervorming)

P.S.: Delorian, zou je misschien ook wat foto's van de Xerox kunnen maken? Ik begrijp dat je het druk hebt, en opzich weten we nu dat de Xerox supergoed is, maar we hebben nog geen foto's, dus zou tof zijn.

[ Voor 75% gewijzigd door Yokozuna op 10-05-2005 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berendbot-je
n00bs schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 19:09:
check dat svp eerst voor een laatste maal
Sorry misschien heb ik het verkeerd, maar "proef" ergens een ergernis bij je. Nergens voor nodig, ik snap wel dat er veel gevraagd wordt zonder dat er zelf iets uit wordt gezocht of gelezen, maar dat is hier niet het geval: ik heb eerst gecheckt op mijn crt en het www afgezocht voor dat ik het hier heb gevraagd. Heb ook duidelijke "test" resultaten:

Neem 3dmark2003, eerste test (vliegtuig toestand):
Crt - 110 - 120 fps
tft - strak 75 fps af en toe iets minder

A's army:
Crt - max 95 fps met soms pieken over de 100
tft - strak 75 fps en af en toe iets minder

Deze tft-resultaten zijn nadat ik refreshlock heb toegepast, hiervoor waren namelijk alle resultaten "slechts" strak 60 fps op mijn tft.
Ik heb geprobeerd met Vsync aan & uit, zowel via Radlinker als in de game ingesteld, maar geeft zelfde resultaat.
Weet je misschien een andere oorzaak of oplossing?

Niet dat deze fps limit erg hinderlijk is, 75fps in een FPS game is toch vrij aardig. Maar bijvoorbeeld je 3dmark score raakt "achter", maar goed ook dit is absoluut niet het einde van de wereld. Ben gewoon nieuwsgierig hoe dit kan.

[ Voor 10% gewijzigd door berendbot-je op 10-05-2005 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Foto's Xerox X7 19i:

http://www.prad.de/board/attachment.php?attachmentid=3185

http://www.prad.de/board/attachment.php?attachmentid=3187

http://www.prad.de/board/attachment.php?attachmentid=3188

http://www.prad.de/board/attachment.php?attachmentid=3189

http://www.prad.de/board/attachment.php?attachmentid=3190

http://www.prad.de/board/attachment.php?attachmentid=3192

Waarom trouwens 'we verwachten dat je echte thumbnails maakt, blabla' Ze worden toch al netjes verkleind naar de maximale forum resolutie.

Modbreak:Omdat we vervolgens wel gewoon een paar MB aan foto's binnentrekken, terwijl het resized nog niet eens een halve MB zou zijn? B)

Als je even de moeite had genomen te lezen wat er in de FAQ stond waar in dezelfde tekst naar wordt gelinkt, had je dat zelf kunnen bedenken. :/

[ Voor 119% gewijzigd door Roelant op 12-05-2005 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Vet mooie pics voor n scherm met een mooi prijsje. En is het een goede aankoop?

* Darth Punk hoopt dat de Fujistu Siemens ScenicView P19-2 black ook snel leverbaar wordt, dan heb ik ook een mooi schempje :P Ik dan ook pics maken :)

Edit: Waarom draai je een Duits OS :P :? (2e plaatje)

[ Voor 13% gewijzigd door Darth Punk op 10-05-2005 20:36 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121286

voor de Belgen hier, de prijs die ik voorlopig gevonden heb voor die xerox xa7 is 439 euro op www.mpl.be

http://www.mpl.be/products.aspx?id=9&sid=47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74885

Hé, mijn monitor ;)
Hij is mooi hè _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Darth_Punk schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 20:33:
Edit: Waarom draai je een Duits OS :P :? (2e plaatje)
Omdat Yoko deze foto's van iemand van het Duitse forum van prad.de heeft gehaald? :D

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 130941 op 10-05-2005 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Yokozuna schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 20:03:
Foto's Xerox X7 19i:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Waarom trouwens 'we verwachten dat je echte thumbnails maakt, blabla' Ze worden toch al netjes verkleind naar de maximale forum resolutie.
Het gaat meer om de grootte van de plaatjes kwa bestandsgrootte. Aangezien mensen soms wel is foto's van zeg maar 2-3 (of kleiner) mb postenen dat is niet leuk voor de 56 kb/s mensen. :) Je kan er
dus thumbnails van maken. :)

Maar het blijft een mooi scherm en ik ga ze is lekker bekijken en bewonderen :9 :P
Alleen jammer dat ze niet zo'n hoge kwaliteit hebben, hadden ze maar een betere camera gebruikt. ;(

[ Voor 9% gewijzigd door Satch op 10-05-2005 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Anoniem: 130941 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 20:50:
Omdat Yoko deze foto's van iemand van het Duitse forum van prad.de heeft gehaald? :D
Tadaaa.

Ik ga echt nog geen TFT kopen, we zitten net in een omschakeling in de hele TFT sector en ik heb het geld momenteel hard nodig voor drums, ook een dure hobby :)

En die 56kb zeurkousen, ja, zulke mensen kunnen de schijt krijgen. Tegenwoordig heb je voor 25-30 euro per maand, relatief goedkoper en sneller internet dan 56kb modempjes en prima beschikbaar.

[ Voor 157% gewijzigd door Yokozuna op 10-05-2005 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
  • Laatst online: 15:30
Ja, zulke mensen kunnen de schijt krijgen. Tegenwoordig heb je voor 25-30 euro per maand, relatief goedkoper en sneller internet dan 56kb modempjes en prima beschikbaar.
hehe ja dit is tweakers.... wie komt er hier nou met een 56kb modem?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De IIyama S480E-B3 is nu trouwens verkrijgbaar bij 4Launch, maarja, we moet zo'n ding nu nog:
http://www.4launch.nl/sho...info.php?productid=009149

[ Voor 16% gewijzigd door Yokozuna op 10-05-2005 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Yokozuna schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:28:
[...]

Tadaaa.

Ik ga echt nog geen TFT kopen, we zitten net in een omschakeling in de hele TFT sector en ik heb het geld momenteel hard nodig voor drums, ook een dure hobby :)

En die 56kb zeurkousen, ja, zulke mensen kunnen de schijt krijgen. Tegenwoordig heb je voor 25-30 euro per maand, relatief goedkoper en sneller internet dan 56kb modempjes en prima beschikbaar.
Het is niet mijn idee hoor, staat in de FAQ en is het beleid van GoT :>

[ Voor 3% gewijzigd door Satch op 10-05-2005 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
Metal schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:20:
[...]

Het gaat meer om de grootte van de plaatjes kwa bestandsgrootte. Aangezien mensen soms wel is foto's van zeg maar 2-3 (of kleiner) mb postenen dat is niet leuk voor de 56 kb/s mensen. :) Je kan er
dus thumbnails van maken. :)

Maar het blijft een mooi scherm en ik ga ze is lekker bekijken en bewonderen :9 :P
Alleen jammer dat ze niet zo'n hoge kwaliteit hebben, hadden ze maar een betere camera gebruikt. ;(
ik heb vandaag ook de xerox :*) :9~ :*) :9~ besteld. zal zodra ik hem heb ook even wat fotootjes hier neer zetten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien wel aardig om een indruk te krijgen van het backlight-lekken van mijn Iiyama E481S :o

Een foto van opzij in het donker
Afbeeldingslocatie: http://img241.echo.cx/img241/7040/img13062xg.jpg

en een foto recht ervoor...

Afbeeldingslocatie: http://img241.echo.cx/img241/9881/img13073mq.jpg

niet echt best dus.... maar over het algemeen computer ik niet in het pikkedonker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

berendbot-je schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 19:49:
[...]

Sorry misschien heb ik het verkeerd, maar "proef" ergens een ergernis bij je. Nergens voor nodig, ik snap wel dat er veel gevraagd wordt zonder dat er zelf iets uit wordt gezocht of gelezen, maar dat is hier niet het geval: ik heb eerst gecheckt op mijn crt en het www afgezocht voor dat ik het hier heb gevraagd. Heb ook duidelijke "test" resultaten:

Neem 3dmark2003, eerste test (vliegtuig toestand):
Crt - 110 - 120 fps
tft - strak 75 fps af en toe iets minder

A's army:
Crt - max 95 fps met soms pieken over de 100
tft - strak 75 fps en af en toe iets minder

Deze tft-resultaten zijn nadat ik refreshlock heb toegepast, hiervoor waren namelijk alle resultaten "slechts" strak 60 fps op mijn tft.
Ik heb geprobeerd met Vsync aan & uit, zowel via Radlinker als in de game ingesteld, maar geeft zelfde resultaat.
Weet je misschien een andere oorzaak of oplossing?

Niet dat deze fps limit erg hinderlijk is, 75fps in een FPS game is toch vrij aardig. Maar bijvoorbeeld je 3dmark score raakt "achter", maar goed ook dit is absoluut niet het einde van de wereld. Ben gewoon nieuwsgierig hoe dit kan.
Neehoor totaal geen ergenis :> ik als IT'er wilde gewoon eenmaal een laatste check, misschien heb je wel drivers etc veranderd, daarom leek het mij juist interessant nog eenmaal een laatste meting te doen, ik bedoel XP updates die je performance om zeep helpen.... etc het kan allemaal.
Daarnaast als jij je refreshrate hebt gelocked hoort dat totaal van geen invloed te zijn op je score van 3D mark...(futuremark). Daarom krijg ik alleen nog meer het idee dat je nog een keer moet testen zonder je PC uit te doen, dus nu een game starten tegen bots op je CRT, FPS noteren (avg) door stil te staan in een bepaalde scene, CRT loskoppelen, TFT eraan en kijken of je direct frame drops ziet... als dit dan toch het geval is verdenk ik een driver probleem van je videokaart.
Install dan gewoon eens de laatste chipsetdrivers en dan de laatste driver voor je videokaart. En probeer het eens met en zonder je drivers van je TFT scherm.

Verder ben ik het niet eens dat een hogere framerate geen zin heeft omdat je TFT scherm niet meer zou kunnen weer geven zoals Yokozuna zegt. Dit zou ik graag van een andere bron bevestigd willen zien. Want naar mijn idee hebben FPS en Hz'en van je scherm totaal NIETS met elkaar te maken... als jij een game zou spelen waarbij je refreshrate bv 30Hz zou zijn en hij is gelocked dan heb je dus wel 30 frame/sec en is naar mijn inzicht een game slecht speelbaar (slechte 3D gevoel), maar als je die lock eraf haalt en je haalt 60FPS maar je scherm staat op 30Hz, dan zie je naar mijn idee een vloeiende 3D game alleen met een onwijs knipperend beeld ;)

Maar hoe dan ook zal 75fps voor een game meer dan zat zijn, als de minimum framerate maar ruim boven de 30 blijft... en die 3D mark scores... agh is dat nog zo boeiend? om de week is er al weer iemand met een hogere score, dus tja ik vind alleen de feeling van je PC nog boeiend het was voor mij leuk ooit om hoog in de scores te staan op tweakers enzo, maar tegenwoordig vind IK dat niet meer boeiend. Als die games maar lekker lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
ik heb trouwens een mailtje gestuurd naar de winkel waar ik mijn xerox heb besteld (shop4it) met de vraag of ik gewoon garantie heb bij dode (sub)pixels en ik kreeg het volgende terug:

Alvorens wij het scherm versturen zullen wij het controleren op dode (sub)pixels. Indien bij aankomst blijkt dat er toch dode pixels zouden zijn kunt u het scherm retourneren binnen 10 dagen. U krijgt dan een vervangend exemplaar. Daarna geldt binnen de garntie van Xerox een tolerantie van 3 dode pixels.

Vertrouwende u hiermede voldoende te hebben geinformeerd. Wij zien met belangstelling uw opdracht tegemoet.

nu staat in de opening dat xerox een garantie heeft bij al 1 dode pixel..... welke van de twee is het nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Dat je binnen de 10 dagen terug kunt gaan met een dode (sub)pixel, na die termijn geldt dus de 'normale' norm van Xerox, en dit zijn dus drie dode pixels.

| I've got permission to color outside the lines |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 12:08
Joep schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:29:
Dat je binnen de 10 dagen terug kunt gaan met een dode (sub)pixel, na die termijn geldt dus de 'normale' norm van Xerox, en dit zijn dus drie dode pixels.
Goed om te weten. Ik heb die befaamde xerox besteld.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
Joep schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:29:
volgens mij is dit de garantie van de winkel maar niet van xerox zelf, want ze zeggen ook daarna geldt de garantie van xerox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Yokozuna schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 14:09:
Ontopic: Als ik straks een overdrive VA TFT ga kopen verwacht ik er wel 3 jaar + mee te doen, dan wil ik eigenlijk ook wel een versie met TV tuner, grote voordeel: PC kan uit, scheelt een hoop geluid+stroom.
Ken iemand die er een heeft, van Acer. De 1931m
Moet er alleen nog ff een Overdrive versie van komen :P

Wat ik overigens vandaag alweer voor de 3e keer zie...(ook in een MyCom foldertje):
"De razendsnelle responstijd van 25 ms elimineert trillingen op het scherm"
"Gezien de verbazingwekkend snelle responstijd van 12 ms is er geen risico op schermflikkering."
En MyCom iets met 14ms.
:r :r :r VERKOOPPRAAT ARGH! Of zijn ze nu echt ZO dom?! Afdeling Verkoop heeft ook echt geen FLAUWE notie van wat er bij Productie van de band rolt...
Ik kan hier absoluut niet tegen he...sufkoppen / klantenmisleiding :(
Serieus? Ik dacht dat het gewoon 1000:1 contrast (overdrive) PVA panelen werden, bij de 19" versie iig. 1500:1 is wel gigantisch diep zwart, waar blijven die backlights tegenwoordig? :)
Yip, de 17" heeft een veel hoger contrast, zal wel door de kleinere pixels/tussenruimte komen
Yokozuna schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 14:59:
Gaaf. Jezus, responsetijd gemiddeld 14ms, bij de "Pure game TFT's" zoals de Samsung 913N lag dit rond de 25ms en daar viel al bijna geen ghosting op waar te nemen. Op 60Hz zou je dus onmogelijk ghosting kunnen zien, volgens de theorie (1000/60 = 16.7ms en 15 < 16.7)
hmm ja dat berekeningetje... uhm was respons niet van totaal zwart naar wit en terug :P? Bij mijn weten heeftie dan 2 frames laten zien... :/ Ik bedoel...het is tenslotte geen CRT die wel steeds teruggaat naar zwart :/

[ Voor 5% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 11-05-2005 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
floffert schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:37:
[...]

volgens mij is dit de garantie van de winkel maar niet van xerox zelf, want ze zeggen ook daarna geldt de garantie van xerox
Je hebt het helemaal bij het rechte eind.. Vaak kan je bij een winkel een 'dode-pixel garantie/verzekering' afsluiten, maar als ik het zo lees dan krijg je dit er bij deze winkel al standaard bij..

[ Voor 4% gewijzigd door BenJoep op 10-05-2005 23:45 ]

| I've got permission to color outside the lines |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115890

Anoniem: 130941 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:55:
Misschien wel aardig om een indruk te krijgen van het backlight-lekken van mijn Iiyama E418S :o

Een foto van opzij in het donker
[afbeelding]

en een foto recht ervoor...

[afbeelding]

niet echt best dus.... maar over het algemeen computer ik niet in het pikkedonker ;)
Oei das minder weetje toevallig of de E418S-B dit ook heeft ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
-

[ Voor 255% gewijzigd door Yokozuna op 11-05-2005 03:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115890 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 00:49:
[...]

Oei das minder weetje toevallig of de E418S-B dit ook heeft ? :)
Typfoutje van mijn kant... het ging natuurlijk om de Iiyama E481S.... De E418S-B bestaat niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 22:05

Chiron

Moderator Discord
mijn e481 lekt ook, als je er recht voor zit dan zie je bovenin het scherm een lichte waas, het is nooit egaal donker.. echter als je eenmaal een film aan het kijken bent valt 't door het contrast met de film zelf totaal niet op, dus ik stoor me er verder totaal niet aan :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68237

floffert schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:16:
ik heb trouwens een mailtje gestuurd naar de winkel waar ik mijn xerox heb besteld (shop4it) met de vraag of ik gewoon garantie heb bij dode (sub)pixels en ik kreeg het volgende terug:

Alvorens wij het scherm versturen zullen wij het controleren op dode (sub)pixels. Indien bij aankomst blijkt dat er toch dode pixels zouden zijn kunt u het scherm retourneren binnen 10 dagen. U krijgt dan een vervangend exemplaar. Daarna geldt binnen de garntie van Xerox een tolerantie van 3 dode pixels.

Vertrouwende u hiermede voldoende te hebben geinformeerd. Wij zien met belangstelling uw opdracht tegemoet.

nu staat in de opening dat xerox een garantie heeft bij al 1 dode pixel..... welke van de twee is het nou?
ik heb voor een tijdje terug met iemand van xerox gebeld. deze meldde mij dat ze een pixel garantie hebben van minimaal 1 witte pixel. dus 1 MAG je er hebben, vanaf 2 witte pixels kan je hem terug sturen. dit is mij verteld. als je het nog zeker wil weten moet je gewoon even met xerox contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:50
Yokozuna schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 20:03:
Foto's Xerox X7 19i:

kan je ook eens een foto van de achterkant maken? ik wil hem aan de muur laten hangen, dus wil ik wel eens zien hij dat achter zit....

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Wel grappig dat je iedereen behalve Ymmit voor de gek kunt houden :)

[ Voor 64% gewijzigd door Yokozuna op 11-05-2005 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Yoko, ik wacht nog op een reactie ook van jou op mijn post :p

[rml]n00bs in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT ervaringen Deel..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dat Vsync bij jou blijkbaar voor een prestatieverlaging zorgt (in de zin van: lock op 30FPS bij een refreshrate van 30Hz ziet er minder vloeiend uit dan een lock op 60FPS terwijl de refreshrate nog steeds 30Hz is) daar kan ik niets aan doen. Dat hoort gewoon niet.

Door Vsync verstuurt de videokaart evenveel frames per seconde als de refreshrate van de TFT. Dit HOORT (!) dus niet voor een prestatieverlaging te zorgen, een lock op 75Hz dus niet, want dit is de maximale refreshrate van een TFT.

Door Vsync uit de zetten stuurt de videokaart zoveel frames per seconde naar de TFT als hij zelf wil. Per verversing van het beeld van de TFT moet de TFT soms dus meerdere frames tegelijk tonen, want hij krijgt er meerdere per verversing binnen. Hierdoor worden er soms stukken van 2 of 3 gerenderde frames in 1 verversing van de TFT vertoont, dit kun je zien op de TFT als je snel draait, het beeld wordt dan lichtelijk in 3 schijven verdeeld. Velen vinden dit niet storend, maar ik heb liever een stabieler beeld. Ik lock m'n FPS dus altijd (Vsync always on) omdat dit hier niet voor een prestatieverlaging zorgt maar wel voor een stabieler beeld.

De refreshrate heeft in die zin niets met de FPS te maken als je zegt, de videokaart rendert zoveel FPS als hij wil, of de refreshrate nou 60 of 120Hz is. Dat klopt. Het uiteindelijke resultaat wordt natuurlijk wel beperkt door de refreshrate. Je kunt ten slotte verschil in vloeiendheid zien als je je TFT op 60 of op 70Hz zet en je minimaal zoveel FPS haalt, je cursor kun je al vloeiender over het bureaublad zien bewegen. Dat wijst er toch duidelijk op dat de refreshrate een bottleneck is kwa uiteindelijk resultaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Yokozuna op 11-05-2005 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ yokozuna
Dit forum wordt zo langzamerhand een fulltime bezigheid voor je! Heb je uberhaupt nog wel tijd om te drummen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Mja, alles met mate! Ik zit nu op-kamers en hier staat nog geen (electronisch) drumstel, daarom heb ik momenteel veel geld nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yokozuna schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:41:
Mja, alles met mate! Ik zit nu op-kamers en hier staat nog geen (electronisch) drumstel, daarom heb ik momenteel veel geld nodig.
gigantisch off-topic:
Waarom een electronisch drumstel?? Kan toch niet tippen aan het geluid van raggen op een origineel drumvel (of beledig ik je nu :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Op-kamers en drummen op een normaal drumstel, lekker voor je studiegenoten...

[ Voor 21% gewijzigd door Yokozuna op 11-05-2005 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130941 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 09:02:
[...]

Typfoutje van mijn kant... het ging natuurlijk om de Iiyama E481S.... De E418S-B bestaat niet :o
Wat staat er dan in de startpost ? ;) IIyama E480S-B3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115890 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:01:
[...]

Wat staat er dan in de startpost ? ;) IIyama E480S-B3
Daar staat inderdaad de E480S-B3. Weet niet of deze te vergelijken is met de E481S (TN vs IPS-paneel). Wat backlight betreft zal het denk ik niet veel schelen. Maar zoals Chiron hierboven al zei is dat niet storend zolang je niet in een (volledig) donkere kamer zit. Een bureaulamp naast je scherm en het 'leaken' valt al niet meer op...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 130941 op 11-05-2005 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus je moet de hele tijd een lampje late branden naast je scherm :'( dit vind ik nogal storend ( zit in de huiskamer er brand altijd wel een lampje maar dat staat best ver af ) dan zal ik er nog eens over denken of ik niet een ander scherm pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115890 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:05:
Dus je moet de hele tijd een lampje late branden naast je scherm :'( dit vind ik nogal storend ( zit in de huiskamer er brand altijd wel een lampje maar dat staat best ver af ) dan zal ik er nog eens over denken of ik niet een ander scherm pak.
Ik zou als ik jou was sowieso niet voor die E480 gaan. Er zijn veel betere schermen voor hetzelfde geld!

* Anoniem: 130941 heeft ondanks de komst van overdrive MVA's nog geen spijt van de aankoop van zijn IPS E481 :)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 130941 op 11-05-2005 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130941 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:14:
[...]

Ik zou als ik jou was sowieso niet voor die E480 gaan. Er zijn veel betere schermen voor hetzelfde geld!

* Anoniem: 130941 heeft ondanks de komst van overdrive MVA's nog geen spijt van de aankoop van zijn IPS E481 :)
Maar die heeft 25ms :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
He, waarom zou je nog naar een E481S of een oude TFT met 8ms TN paneel omkijken. Ga voor de real stuff;, de overdrive VA/TN, anders ben je niet hip en loop je niet bij :) Zie startpost ofcourse.

Dat de trage VA panelen en de oude TN panelen nog in de startpost staan is, omdat ze nog niet volledig zijn vervangen door overdrive versies.

[ Voor 59% gewijzigd door Yokozuna op 11-05-2005 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 22:05

Chiron

Moderator Discord
als je de e481 bedoelt.. die heeft en s-ips scherm op 25ms.. dat is in de praktijk net zo snel als een 12/16 ms tn scherm, omdat een s-ips over alle kleuren gemiddeld 25 ms haalt. een tn scherm haalt misschien wel 12 of 16 ms op zwart/wit, maar als het op 'lastigere' kleurovergangen aan komt schiet de reactietijd ineens ver omhoog, waardoor je alsnog rond de 25 of erger nog zelfs hoger gemiddeld zit.
He, waarom zou je nog naar een E481S of een oude TFT met 8ms TN paneel omkijken. Ga voor de real stuff;, de overdrive VA/TN, anders ben je niet hip en loop je niet bij Zie startpost ofcourse.
Ik koop geen tft om 'hip' te zijn... en een e481 is nog zeker wel interessant vanwege de prijs, ik neem aan dat je een overdrive va scherm niet voor 380 euro kan krijgen.

[ Voor 27% gewijzigd door Chiron op 11-05-2005 17:28 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07 17:34
Wel voor 22,50 meer \o/

Als je toch veel geld aan het uitgeven bent... :9

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Laatst online: 23-03 18:56
19" TFT XEROX XA7-19i (DA/03/si-b) 379,90

bij gistron :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07 17:34
Cougar schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:40:

Die is 16ms...

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cougar schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:40:

En geen gaming scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Zijn er nu eigelijk al nieuwe schermen met en 24bit kleuren en die goed geschikt zijn voor gamen? (voor onder de 500 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 93354 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 18:23:
Zijn er nu eigelijk al nieuwe schermen met en 24bit kleuren en die goed geschikt zijn voor gamen? (voor onder de 500 euro)
Ik wil niet bot overkomen, maar lees nog eens de laatste paar pagina's van dit topic door want is al meerdere malen gevraagd en beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonefox
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-05 14:01
Slecht nieuws op behardware.com voor iedereen die zit te wachten op de Samsung 193Plus (waaronder ikzelf): "The 173Plus and 193Plus, unveiled in January won’t be released before August."

Ik weet niet of ik nog 3 maanden kan wachten. Misschien dat ik dan toch maar voor de Xerox of de Fujitsu-Siemens P19-2 ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

JESUS, das slecht voor Samsung.... erg domme stap. Iedereen zal in die tussentijd overgestapt zijn op een ander merk met overdrive... wat een tegenvaller zeg.

Half mei komt die IIyama H1900 uit volgens behardware... maar hij staat al in de pricewatch :? is t alvast backorder oid? hoe dan ook w8 ik op de review van dit scherm en hoop dat de prijs richting de 600 Euro gaat, dan haal ik die wel.

[ Voor 44% gewijzigd door n00bs op 11-05-2005 21:25 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.