[19" TFT] De Ultieme TFT ervaringen Deel 5

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.672 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Oude CRT's, dat zijn vissenkommen. Daar hebben we verdomme een decennium mee gedaan en dan gaan ze nog zeuren over glasplaten, we zijn verwende mensen geworden, en dat is de maatschappij :)
Tenzij je spel-engine er niet tegen kan. UT99 draait bv best ok met 100fps VSync, maar 60 = crap. 75 is al beter maar nog steeds niet lekker. Andere games hebben er weer totaal geen last van.
Dat zal het zijn.
(http://www.prad.de/board/attachment.php?attachmentid=3191) dan begin ik toch te twijfelen of die glasplaat zo'n succes is.
De reden voor een glasplaat: Een glasplaat zorgt voor een dieper zwart, omdat het backlight licht er nauwelijks op geprojecteerd wordt gezien glas dat licht voor het grootste deel doorlaat, in tegenstelling tot een anti glare laag. Het is niet voor niets dat Sony X-Black TFT's altijd een glasplaat gebruiken.

Die foto is bovendien in een uiterst ongelukkige situatie genomen; Hoevaak staat er iemand met witte kleding precies in het zicht als je aan het werken bent? Reflectie van kamer-licht kun je zelf beinvloeden door je werkplek fatsoenlijk(er) in te richten. Wat echter wel een nadeel is, is dat de glasplaat bij de Xerox de hele TFT bedekt, dat is onnodig. Enkel het paneel bedekken is voldoende en zorgt ook voor een minder grote "reflectie-kijkhoek" :)

Ik zou trouwens ook even wachten tot de Fujitsu/Siemens + Viewsonic wat beter beschikbaar worden. De Viewsonic (blijkbaar zijn er ook al 2 Viewsonic versies in de omloop (800:1 versus 600:1)). is nog niet verkrijgbaar en de Fujitsu slechts beperkt. P.S.: Kan iemand die Fujitsu in de pricewatch zetten? Het wordt tijd om de TN paneeltjes uit de "t.net Pricewatch Top 6" te stoten en het voorbeeld van Xerox te volgen.
maar in Duitsland worden ze al uitgeleverd
He, wanneer heb ik dat eerder gehoord (8>

[ Voor 137% gewijzigd door Yokozuna op 12-05-2005 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:14

n00bs

Het is weer Zomer!

Uhm zeg dat niet te hard over die reflecties... ik heb licht direct van achteren en hier op zolder met groot raam richting zuid-westen heb ik dus de HELE dag zon... glasplaat is dus echt crap voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-05 23:08
@YmmiT
Woops, kzie dattik op de verkeerde persoon reageer. Foutje, bedank! (argh hoe oud is dat alweer niet?)
Naja vat er ff niks meer van, laat maar :P
Yokozuna schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 00:10:
Oude CRT's, dat zijn vissenkommen. Daar hebben we verdomme een decennium mee gedaan en dan gaan ze nog zeuren over glasplaten, we zijn verwende mensen geworden, en dat is de maatschappij :)
Ja, maar toen was er ook gewoon geen keus. Schermen waren zo, punt. Wil niet zeggen dan niemand het vervelend vond. Ik vind het hoogst irritant dat ik op een zonnige dag gewoon geen r**t zie op mn CRT ook al staatie van het raam afgekeerd (moet mn kastdeuren open zetten om de grootste reflectie tegen te gaan). Of met de gordijnen en alles dicht zitten..mja, leuk is anders. Of gewoon naar buiten gaan natuurlijk :P.
De reden voor een glasplaat: Een glasplaat zorgt voor een dieper zwart, omdat het backlight licht er nauwelijks op geprojecteerd wordt gezien glas dat licht voor het grootste deel doorlaat, in tegenstelling tot een anti glare laag. Het is niet voor niets dat Sony X-Black TFT's altijd een glasplaat gebruiken.
Mja...andere vonden weer dat het pas echt werkte bij hogere brightness en noemden het liever X-Bright

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Uiteindelijk ben ik dus in het voordeel, voor mij is een glasplaat geen probleem, en met een matte anti-glare kan ik ook wel genoegen nemen, de VP912s had ook een matte laag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 12:47
Ik wil misschien ook de Xerox TFT aanschaffen, maar ben ook bang oor de glasplaat.
Zeker omdat hij ook meegaat naar campzone :X Volgens mij zie ik dan niks :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 06:40
ik vind zon glasplaat er juist enorm mooi uitzien :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
eX0duS schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:05:
Ik wil misschien ook de Xerox TFT aanschaffen, maar ben ook bang oor de glasplaat.
Zeker omdat hij ook meegaat naar campzone :X Volgens mij zie ik dan niks :|
Dat kan goed kloppen, maar om voor 1 LAN party nou een product links voor te laten liggen terwijl je er x jaar mee doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Maar zoals ik al eerder vroeg, is die glasplaat er niet af te slopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142779

ik heb sedert gisteren mijn eerste tft en het is de xerox geworden.
prachtig ding gewoon.
het is waar de glasplaat weerspiegelt fel maar eigenlijk is dit niet zo vervelend. enerzijds wen je er aan (je hersenen filteren het weerspiegelde beeld weg) en anderzijds kan je ook maatregelen treffen om het weerspiegelen te beperken (positie, blinden halfdicht, geen felle lamp achter je zetten, etc...)

het grootte verschil met mijn 17" crt is wel enorm.

ik heb wel nog een vraagje, is er een middel om te zien welke versie van de xerox je hebt? ik bedoel dan softwaregewijs zoals bij mijn crt die door mijn beeldkaart als een phillips 107b herkent wordt. (op de doos zit de 8ms sticker en volgens de invoerder is het de 300cd, 1000:1 versie maar hoe kan ik dit veriffieren? hoe weet ik bvb dat het niet de TN 8ms versie is? op het scherm achteraan staat enkel january 2005.

alvast dank voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Nieuws: DisplayPort gaat mogelijk DVI vervangen
Dit zal volgens de planning in het derde kwartaal van dit jaar nog gebeuren, waarna de VESA zal beslissen of DisplayPort tot standaard gemaakt wordt als opvolger van de DVI-verbinding. DisplayPort zal zowel interne als externe aansluitingen ondersteunen met een optionele digitale-audiospecificatie. Bovendien zou de technologie gebruikmaken van een kleinere connector en hogere refresh rates, kleurdieptes en resoluties aankunnen dan de huidige beeldschermen kunnen verwerken.
Eindelijk 100/120Hz @ native resolutie? :) Het wordt trouwens ook een 10bit output (i.p.v. 8 zoals nu) + geen stugge kabels meer. Ben alleen benieuwd hoe goed ze blijven zitten, waarschijnlijk niet veel beter dan USB kabels. Hopelijk wordt het een clicksysteem zoals bij UTP kabels, klik klaar. nieuws: VESA bijna klaar met opvolger voor DVI
hoe weet ik bvb dat het niet de TN 8ms versie is?
Die heeft een contrast van 700:1. Heb je alsnog niets aan, maar je kunt het zelf zien, als het zwart net zo diep (of dieper) is als dat van je CRT dan heb je hooogstwaarschijnlijk de goede versie :)
Maar zoals ik al eerder vroeg, is die glasplaat er niet af te slopen?
Dacht je soms dat iemand dat voor je ging proberen? haha

[ Voor 31% gewijzigd door Yokozuna op 12-05-2005 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Yokozuna schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:29:
Eindelijk 100/120Hz @ native resolutie? :) Het wordt trouwens ook een 10bit output (i.p.v. 8 zoals nu) + geen stugge kabels meer. Ben alleen benieuwd hoe goed ze blijven zitten, waarschijnlijk niet veel beter dan USB kabels. Hopelijk wordt het een clicksysteem zoals bij UTP kabels, klik klaar. nieuws: VESA bijna klaar met opvolger voor DVI
Volgens mij koop jij zo nooit een nieuw scherm :P. Hoewel het leuke features heeft, vraag ik me het nut af. 24/32-bits doet het prima voor gewoon gebruik, aangezien 18-bits difthering meestal al niet eens wordt opgemerkt.

En dan... geen schroeven (meeste laten hun scherm toch aan de PC zitten :?) vinnik ook weer minder. Dat Plug-and-Play gaat ietise tever zo. Wat is er gebeurd met vast = vast? Ik hoef nou niet zonodig mn scherm er zo uit kunnen te trekken. Net als SATA...goed, het is een feature dat je um makkelijk kan verwisselen terwijl je bezig bent (met een IDE kabel lukt je dat NO WAY, als het al ondersteund werd :P), maar het is wel zo kapot of los. Kan je al die kabels weer goed doen :(.

Dan verder...ik ook nog geen spijt van mn 481S gezien het volgende:
Les inconvénients de l'overdrive
*EDIT:
Voor degene zonder franse slag :P: Disadvantages of the overdrive
Het viel me al op met TN, dus wat mij betreft mogen ze Overdrive nog even perfectioneren.

Ook nog es een testje gedaan: Ghosting (blurring) op je CRT 8)7.
Je zegt: dies gek en gelijk heb je, want het ligt ook niet aan je CRT
Test:
1x CRT @ 100Hz en 1x TFT @ 75 Hz (DVI) - in kloon mode (ja...dit werkt...zolang je maar DVI aansluit - zelfs DOS doet het: CRT @ 70Hz, TFT @ 60Hz)
UT2K4 - Onslaught Map 'Primeval'
1x 'Press fire to start' text
Wat te doen:
Kies een mooi stukje grond uit, liefst met droge modder en wat gras en strafe lekker wat heen en weer terwijl je je op een stuk gras concentreerd. Het verschil? CRT roelt...TFT blurt - aka de beruchte 'ghosting'
Dan opnieuw, maar nu concentrerend naar de blauwe text "Press fire.." en in je achterhoofd lettend op de rest van het beeld. Iets wat je in principe normaal ook doet, je crosshair (of met racegames bv. ). Het verschil? Mwa.. weinig tot geen. Tis alsof je uit een treinraam kijkt naar de rails en niet enorm met je ogen loopt te flippen :P maar strak vooruit kijkt.

Conclusie...0 ghosting is geen vereiste, hoewel ik kan begrijpen dat met tekst bv het blurren met scrollen vervelend is (je concentreerd je nou eenmaal op de tekst).

[ Voor 14% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 12-05-2005 17:22 . Reden: vertaling toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Kies een mooi stukje grond uit, liefst met droge modder en wat gras en strafe lekker wat heen en weer terwijl je je op een stuk gras concentreerd. Het verschil? CRT roelt...TFT blurt
Op basis van je eigen TFT trek je een conclusie voor alle TFT's?

[ Voor 19% gewijzigd door Yokozuna op 12-05-2005 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Yokozuna schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:16:
Op basis van je eigen TFT trek je een conclusie voor alle TFT's?
Zeg ik dat dan :P? Dacht het niet. Je kent me toch wel beter dan dat ik dergelijke onzin zou verkondigen :P?

Maar volgens mij snap ik de verwaring:
-Sir_Killalot- schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:39:
En dan nog...ghosting (blurring) op je CRT 8)7.
Dat 'En dan nog' is fout, lijkt het nog terug te slaan op het vorige. Ik bedoelde dit als compleet losstaand testje. Het was niet als argument tegen Overdrive ofzo hoor, zeker niet. Mijn excuses.

Heb overigens nog es wat MVA (600:1 / 700:1) panelen bekeken (waaronder een BenQ LCD 16ms, welke dus al Overdrive-achtig gedrag vertoont, stond ook al in die Franse Tomshardware review dat het in TVs al langer wort toegepast.), maar als je daar met een oranje scherm naar staat te kijken....argh :S Het is van opzij zoveel lichter (en zwart grijzer) dat ik toch zo m'n bedenkingen heb bij VA als zijnde het beste alternatief. Je hebt dan nl. eigenlijk altijd last van 'een kijkhoek'. Zolang je maar niet diagonaal kijkt naar een IPS paneel, vind ik de kijkhoek van IPS toch superieurder aangezien je als persoon (of 2 personen naast elkaar) toch het minste vervorming hebt. Wat dat betreft heb je als single user met een TN nog minder vervorming.
Uiteraard sla ik hier totaal de PVA variant over omdat ik die niet binnen handbereik had. Hoewel ik eigenlijk enigzins hetzelfde effect verwacht weet ik niet in hoeverre de net iets andere stand van PVA kristallen van invloed is.

[ Voor 43% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 12-05-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

Ondank de prijs zit ik er aan te denken om de iiyama h1900 te kopen.
Waarom :?
Omdat dit (zover ik weet) het enige (verkrijgbare) scherm is wat aan al mijn eisen voldoet.

(lage reactietijd MVA-P scherm, DVI, pixelperfect ;), eventueel downscale 1600x1200)

Helaas kan ik geen reviews vinden van dit scherm (het liefst eentje van ome tom met al zijn testen.)
Maar ik vraag me toch een beetje af of ik me na de koop "bekocht" ga voelen of dat ik toch blij zal zijn met een "top" scherm. Ook vraag ik me af of de kenners denken dat deze schermen binnen nu en een 3maanden voor (veel) minder te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130941

Defspace schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 21:02:
Ondank de prijs zit ik er aan te denken om de iiyama h1900 te kopen.
Waarom :?
Omdat dit (zover ik weet) het enige (verkrijgbare) scherm is wat aan al mijn eisen voldoet.

(lage reactietijd MVA-P scherm, DVI, pixelperfect ;), eventueel downscale 1600x1200)

Helaas kan ik geen reviews vinden van dit scherm (het liefst eentje van ome tom met al zijn testen.)
Maar ik vraag me toch een beetje af of ik me na de koop "bekocht" ga voelen of dat ik toch blij zal zijn met een "top" scherm. Ook vraag ik me af of de kenners denken dat deze schermen binnen nu en een 3maanden voor (veel) minder te krijgen zijn.
Lager dan de 800 euri's die hij nu kost zal hij binnen 3 maanden zeker worden! Ik denk alleen dat je met jouw eisen voor veel minder geld ook een overdrive MVA paneel kan krijgen. Zal alleen het 1600x1200 verhaal lastig worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik vind ook die IIyama het meest interessant, maar 800 Euro is die simpelweg NIET waard ;) 600 ga ik uiterlijk voor een TFT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Same here. 800 euro, dan kun je net zo goed meteen doorsparen voor een 20/24" Dell TFT.
Het is van opzij zoveel lichter (en zwart grijzer) dat ik toch zo m'n bedenkingen heb bij VA als zijnde het beste alternatief.
Ik heb een review gelezen van een overdrive MVA paneel (een van de drie nieuwe) van een erkende pro-review site waarin gezegd werd dat tot een kijkhoek van 100 graden (dus 50 vanaf recht-ervoor) de weergave nagenoeg perfect was.

Dat was eerlijk gezegd niet anders bij de Sony HS95PB die ik bij Mycom heb gezien (die heeft echter wel een heel nieuw paneel met 1000:1 contrast etc.). Ik heb niet op een orange scherm getest, maar de screensaver met zwart en wit en wat groen bleef prima weergegeven vanaf de zijkant.

[ Voor 91% gewijzigd door Yokozuna op 13-05-2005 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 12:47
Yokozuna schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:17:
[...]

Dat kan goed kloppen, maar om voor 1 LAN party nou een product links voor te laten liggen terwijl je er x jaar mee doet...
Nee, voor 1 LAN niet.
Maar dat wil ook zeggen dat ik thuis er last van kan/zal hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dat kan, het nadeel en voordeel is inmiddels bekend, weeg ze af en kijk wat je liever hebt.

Als nog iemand de nieuwe Fujitsu aan de pricewatch wil toevoegen, zet ik em in de startpost :)

[ Voor 37% gewijzigd door Yokozuna op 13-05-2005 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Yokozuna schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 01:32:
Ik heb niet op een orange scherm getest, maar de screensaver met zwart en wit en wat groen bleef prima weergegeven vanaf de zijkant.
Dan is hetvolgende misschien wat voor de TS?
Ik heb dit uit het Samsung 710N/T topic waar een proffesioneel fotosoeper (!) er ook 1 had gekocht (12ms TN), maar stapeldol werd van het kleurverloop (duh...). Dit bleek bij oranje het beste zichtbaar. Bovenin werd dit rood tot donkerrood (vanwege TN waar je gewoon NIET van onderen tegenaan kan kijken) en naarmate je naar beneden ging naar oranje en onderin gewoon geel.
Bij VA gebeurd iets dergelijk waar je dus als je van opzij langsloopt eerst gelig oranje hebt, vervolgens echt oranje dan donker/rodig oranje en weer terug naar geel. (sommige grijstinten verdwijnen hierdoor ook). Het is wel zo dat het kleurverloop vergeleken niet opvalt als je er recht voor zit zoals wel het geval is bij TN (kijkhoek van likmevestje :r ). Maar bij VA zit je dus eigenlijk naar beeld te kijken wat je bij TN bovenin krijgt..
IPS blijft het langst de oorspronkelijke kleur en verdonkerd eigenlijk alleen maar, mits je in een verticale of horizontale kijkhoek blijft, want diagonaal wordt gewoon paars/blauw. Je krijgt dus enkel donkerder oranje, oranje en weer donkerder oranje te zien. Geen uitschieters naar (licht!)geel of diep oranje (wat soms bijna rood is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verkleuring is TFT specificiek, op m'n Viewsonic VP912s (12ms TN) werd het beeld bijv. gelig (naast dat het contrast uiteraard minder werd). Toen bij m'n vriend z'n IIyama E435s (matig 10ms TN paneeltje) gekeken en daar verkleurde er niets, alleen het contrast werd minder, kijkhoek was zelfs groter dan bij m'n VP912s.

Het kan best dat op een aantal VA panelen verkleuring optreedt, dat zie je zelfs prima bij Acer TFT's die hier in Tilburg (Vi Computer) staan. Maar het lijkt me dus sterk dat verkleuring echt een VA eigenschap is, bij de Sony HS95PB was dat bijv. niet het geval. Zou het bij de Xerox weleens willen testen, hebben ze helaas niet bij Dynabyte/Mycom/Mediamarkt etc. staan.

[ Voor 33% gewijzigd door Yokozuna op 13-05-2005 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Yokozuna schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 14:44:
Verkleuring is TFT specificiek, op m'n Viewsonic VP912s (12ms TN) werd het beeld bijv. gelig (naast dat het contrast uiteraard minder werd). Toen bij m'n vriend z'n IIyama E435s (matig 10ms TN paneeltje) gekeken en daar verkleurde er niets, alleen het contrast werd minder, kijkhoek was zelfs groter dan bij m'n VP912s.
Ja maar dat ligt OOK aan de Film over het paneel he (TN+Flim ;)). Hoe beter die laag hoe beter de kijkhoek wordt. Maar verkleuring in verticale hoek en dan speciaal van onderaf is absoluut aanwezig.
Het kan best dat op een aantal VA panelen verkleuring optreedt, dat zie je zelfs prima bij Acer TFT's die hier in Tilburg (Vi Computer) staan. Maar het lijkt me dus sterk dat verkleuring echt een VA eigenschap is, bij de Sony HS95PB was dat bijv. niet het geval.
VA/IPS heeft geen Film laag, het is echt paneel specifiek. Ik wil wedden dat als je dat scherm met puur oranje had gezien dat het je ook was opgevallen. Andere kleuren doen het ook wel, maar oranje is gewoon een worst-case scenario. Heb je er dus per defenitie last van? Neu, want wie kijkt er nou naar 'Oranje' de hele dag :+ :P ;)
Zou het bij de Xerox weleens willen testen, hebben ze helaas niet bij Dynabyte/Mycom/Mediamarkt etc. staan.
Zodra (...als?) die bij DynaByte komt zallik um es uitgebreid bekijken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
is dat wat?

Medion 19inch TFT scherm voor €299
19”ACTIEF SXGA TFT Monitor

• Beeldschermdiagonaal 48,2cm
• Reactietijd: 8ms
• DVI-D en VGA-aansluitingen
• Contrast (typ.): 700:1
• Helderheid (typ.): 300cd/m2
• Kijkhoek typ: 150°/135°
• Plug & Play
• Maximale resolutie: 1280 x 1024
• On Screen Display
• 2 ingebouwde luidsprekers
• Stralingsnorm TCO 03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

William/Ax3

We are Starstuff

Iemand al enig idee wanneer die Viewsonic VX924 te verkrijgen zal zijn? Op de site staat shipping in May... Maarja of dat zal wel weer voor US zijn..

Is het de moeite nog om op dit scherm te wachten?

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89898

Hallo,

kan iemand mij iets vertellen over de atec neoview al190n, kan er weinig over vinden, behalve specs natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
William/Ax3 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 19:22:
Iemand al enig idee wanneer die Viewsonic VX924 te verkrijgen zal zijn? Op de site staat shipping in May... Maarja of dat zal wel weer voor US zijn..

Is het de moeite nog om op dit scherm te wachten?
Als je een hardcore gamer (veel shooters e.d.) bent waarschijnlijk wel. Maar je kunt natuurlijk ook... 3x raden wat je anders kunt halen :)
VA/IPS heeft geen Film laag, het is echt paneel specifiek.
Blijkbaar is de vervorming niet specifiek voor VA panelen want ik heb twee VA panelen gezien waarbij de vervorming die je postte niet waarneembaar was (hoewel dus geen orange test). Blijkbaar verschilt het ondanks geen gebruik van een filmlaag toch per VA paneel, daar ga ik nog steeds vanuit :) Maar ik ben wel geinteresseerd in die orange test, maar een keer als windows achtergrond nemen als het mogelijk is in de winkels.
Medion 19inch TFT scherm voor €299
19”ACTIEF SXGA TFT Monitor

• Beeldschermdiagonaal 48,2cm
• Reactietijd: 8ms
• DVI-D en VGA-aansluitingen
• Contrast (typ.): 700:1
• Helderheid (typ.): 300cd/m2
• Kijkhoek typ: 150°/135°
• Plug & Play
• Maximale resolutie: 1280 x 1024
• On Screen Display
• 2 ingebouwde luidsprekers
• Stralingsnorm TCO 03
Het kan best dat hetzelfde paneel als in de Benq wordt gebruikt,de specificaties zijn voor 99% hetzelfde :) Door grote inkoop van de Aldi in Duitsland kunnen ze volgens mij wel tot zo'n lage prijs komen. Volgens mij vind je het een prima TFT als je een gamer bent die verder weinig eisen heeft. Check anders even deze topicreeks: [rml]Goedkope aldi/lidl/bouwmarkt/etc AV aanbiedingen [ Deel 9][/rml] daar staan ervaringen van gebruikers in.

[ Voor 76% gewijzigd door Yokozuna op 13-05-2005 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonefox
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-05 14:01
En voor degenen die op zoek zijn naar een VA overdrive paneel en nog wat geduld hebben: eind juni komt van Belinea o.a. de 10 19 20 (ref. 111919) uit met een MVA AU Optronics 8 ms paneel.

Vrij vertaald vanaf behardware.com heeft dit scherm hetzelfde paneel als in de Viewsonic VP191b wordt gebruikt, met DVI interface, pivot en in hoogte verstelbaar. En dat alles voor een prijs van € 399,-. Da's niet duur voor zo'n scherm (tenminste als dat ook de prijs in Nederland wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-04 22:17
Dan wordt het dus de glasplaat afwegen tegen de betere ergonomie :)

Zal wel hetzelfde paneel zijn als de Xerox, of heeft AUO al twee 8 ms MVA panelen?

edit:

Voor mensen die op zoek gaan naar dit scherm van Belinea, let wel op die ref. 111919... De huidige Belinea 10 19 20 heeft 111912 als referentie namelijk.

[ Voor 40% gewijzigd door Chimera op 13-05-2005 21:51 ]

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Vrij vertaald vanaf behardware.com heeft dit scherm hetzelfde paneel als in de Viewsonic VP191b wordt gebruikt, met DVI interface, pivot en in hoogte verstelbaar. En dat alles voor een prijs van € 399,-. Da's niet duur voor zo'n scherm (tenminste als dat ook de prijs in Nederland wordt).
+1 informatief! +1 interessant!

Dat wordt erg interessant inderdaad, vooral gezien de Viewsonic met een gemiddelde reactietijd van 14ms theoretisch absoluut 0, geen ghosting moet laten zien bij een refreshrate van 60- of 70Hz. Daar moeten alleen nog meer proreviews van verschijnen (in ieder geval engelse) Belinea dus goedkoper en misschien heeft die Belinea ook geen glasplaat, wat n00bs e.a. tevreden zal stellen ;)

Toms Hardware heeft laatst een artikel geschreven over 3 belangrijke TFT's met (dezelfde) 8ms TN paneel, als ze slim zijn doen ze dat ook over een pakket belangrijke TFT's (Xerox, Belinea, Viewsonic) met (blijkbaar hetzelfde!) overdrive VA paneel.

Xerox en Belinea, 'van budget merk tot high end topper' ? Ik ben benieuwd wat duurdere types als waarschijnlijk de Samsung 193P+ en in mindere mate de Viewsonic extra hebben te bieden, zeker gezien de Belinea ook in hoogte te verstellen is etc. Ik weet niet of ik 100 euro of meer extra over heb voor bijvoorbeeld iets betere beeldkwaliteit of een ander design terwijl de Xerox er ook prima uitziet, en de Belinea hopelijk ook. Jaja, vandaag is de perfecte dag om nog even te wachten!
Voor mensen die op zoek gaan naar dit scherm van Belinea, let wel op die ref. 111919... De huidige Belinea 10 19 20 heeft 111912 als referentie namelijk
Handig is dat he, dat hetzelfde typenummer wordt gebruikt terwijl een ander paneel gebruikt gaat worden, zorgt voor veel duidelijkheid, vooral voor de mensen die zich er niet in verdiepen :'(

[ Voor 82% gewijzigd door Yokozuna op 13-05-2005 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een vraag over de sdm-s93h van SONY.

Deze is v.a. morgen voor € 332 bij Office Centre te koop.

Er wordt vermeld dat de responsetijd 15 ms is maar dit kon ik nergens bevestigd zien. De shops welke ik kon vinden melden nl. 25 ms en op de website van Sony kon ik dot model helemaal niet vinden.

Ik heb me nog niet zo verdiept ik dit soort schermen maar wel een keer de Sony even bekeken en ik vond het scherm qua beeld prima.

Vraag:
Zijn er gebruikerservaringen?
Ik vind geen reviews met Google. Iemand anders iets gelezen?
Wat is nu de responstijd, 15 of 25 ms

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
'Lag' met nieuwe monitor

Dat is al een gebruikerservaring :X

Maar dat is een echte gamer (aan z'n videokaart te zien), hij zal ongetwijfeld een heel mooi beeldje geven, maar niet zo snel (25 ms idd, volgens Prad.de).

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Raar, toch echt uitgebreid gezocht en ik kwam hem niet tegen met de search. :(

Nou, gamen is ook niet een dagelijkse praktijk. Een keer in de 5 jaar HalfLife of Doom en dan heb ik het wel gehad.

Wel ga ik een poging tot videomontage wagen en verder uiteraard het standaard huis- tuin- en keukengebruik.

Vraag me af of er bij de montage en bij gebruik als full-screen TV het e.e.a. er nog goed uit zal zien.

Ben wat huiverig over TFT's maar de prijs lijkt me goed en aanvaardbaar voor Mw. GA. Ik wil er waarschijnlijk 3 kopen. 2 om mijn hudige dual-screenopstelling te vervangen en 1 om als monitor op mijn 15" laptop aan te sluiten.

Twijfels alom ineens.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Guardian Angel schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 23:35:
Een vraag over de sdm-s93h van SONY.

Deze is v.a. morgen voor € 332 bij Office Centre te koop.

Er wordt vermeld dat de responsetijd 15 ms is maar dit kon ik nergens bevestigd zien. De shops welke ik kon vinden melden nl. 25 ms en op de website van Sony kon ik dot model helemaal niet vinden.
25ms, opgebouwd uit 15 ms rise en 10 ms fall. Dit heb ik van de sony site, de technische specificaties.

Het is een MVA paneel, van een tijdje terug dus.
Ik heb me nog niet zo verdiept ik dit soort schermen maar wel een keer de Sony even bekeken en ik vond het scherm qua beeld prima.
Volgens ome tom vallen de kleuren iets tegen, maar is de kijkhoek (zeer) goed. Voor gamen is niet zo geschikt maar niet iedereen speelt zoveel heftige spelletjes.

Ik zit zelf te twijfelen of ik hem (Sony SDM-S93) ga halen, de Acer AL1922hs, maar daar zijn erg weinig reviews van. Ik weet wel van een duitse site dat daar een Samsung Wide PVA van 20 ms in zit, dus als dat hetzelfde paneel als een 193P zou zijn, dan lijkt het me wel een goede koop.

Zitter er trouwens bij een DVI-scherm vaak een DVI-kabel, of meestal niet? (voor specifieke modellen kan je inderdaad de winkel bellen, maar niet voor alle :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-06 20:51
berendbot-je schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 17:43:
Heb dus sinds een dag mijn eerste TFT, de P19-2.
He Berend, ik las in die duitse (Prad) review over de p19-2 dat ie een pieptoon op hele hoge frequente geeft als het geluid aan of juist uit (mute) staat, maar die zin begreep ik niet helemaal. Hoor jij iets raars en ben jij sowieso in staat hele hoge tonen te horen, ik hoor dat soort dingen namelijk altijd gelijk en anderen soms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Kun je dan meteen een user-reviewtje schrijven berendbotje? :)

Je kunt bijvoorbeeld letten op
  • bij welke winkel gekocht: goede afhandeling? etc.
  • ghosting (nagloei en/of detailvermindering bij snelle bewegingen op het scherm)
  • contrast (dus hoe diep is het zwart, zie je de backlight? (vaak aan de rand van het scherm))
  • kleurechtheid
  • kijkhoek
  • mate van reflectie van omgevingslicht door het scherm
  • bijzonderheden (design, werkwerking van de kabels, ergonomie, drivers etc.)
De Belinea 101920 (oude) ziet er trouwens wel aardig uit, kwa bezel in ieder geval:

Afbeeldingslocatie: http://www.belinea.com/include/data/101920_111912/101920_111912xl.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door Yokozuna op 14-05-2005 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

OMG Ik weet het nu alweer niet meer...
Voor mij zou op nr1 de Samsung 193P Plus komen... maar die komt met geluk pas eind aug.
Op 2: de IIyama H1900, maar is nu nog VEEL te duur.
Dan hebben we nog de al geteste Viewsonic die het ook goed doet, maar vind ik teveel geld voor dat model.
Dan nu nog die Belinea, maar daar is nog geen review van en van de Xerox zoek ik ook nog een goede review, alleen die heeft weer een glasplaat (dus valt eigelijk af voor mij).

En ik neem aan dat andere merken ook snel overdrived schermen uit zullen brengen... wat jammer van Samsung zeg, als eerste aankondigen en pas als laatste iets op de markt brengen echt een grote misser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dank.

Inmiddels ben ik bij OC geweest, beetje raar dat ik het thuis niet kon vinden. Sterker nog, ook bij OC konden we, de verkoper en ik, niets vinden.

Ik heb gevraagd hoe zij omgaan met dode pixels. Zijn er dode pixels dan mag je het scherm, tot 14 dagen, terugbrengen en krijg je direct een ander mee. Da's heel netjes dus.

Omdat Alternate in de buurt zat daar even gekeken naar een Samsung (typenummer vergeten te noteren)

Nu stonden daar niet veel TFT's maar van wat er stond, sprong deze 19"er uit qua kleur, scherpte en helderheid. De pest is dat je dus vrijwel nergens alle schermen die in aanmerking komen naast elkaar kunt zetten.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik heb gevraagd hoe zij omgaan met dode pixels. Zijn er dode pixels dan mag je het scherm, tot 14 dagen, terugbrengen en krijg je direct een ander mee. Da's heel netjes dus.
Waar is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 17:49:
Ben nog steeds benieuwd naar evt. ervaringen van eigenaren van de Acer AL1914ms.
Ik heb daar over bericht UTFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99584

Ik heb nu een IIyama E431S 17inch echt een wereld scherm heb er 1,5 jaar geleden dan ook 500euro voor neergelegd.

Tegenwoordig zijn de 19 inch schermen lekker geprijst.
Nu zit ik te denken aan een nieuw scherm:
Samsung Syncmaster 913N (19", 8ms, D-sub) of de BenQ FP937S+ (19", 8ms, D-sub/DVI)

Ik heb niet zoveel verstand van TN-panelen en overdrive enz.

Daarom deze vraag: Zal 1 van deze schermen een goede upgrade zijn of is het beter op te wachten op nieuwere modellen??? :?
Wat ik erop doe is vooral gamen en voor de rest huis tuin keuken gebruik.

Mijn dank is groot _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:33
vandaag eindelijk mijn xerox binnen! Ik vond op de plaatjes al dat hij een mooi design heeft, maar als je hem thuis uitpakt is het helemaal geweldig! echt super mooi beeldscherm! Ik schok wel toen ik hem de eerste keer aanzette want toen gaf hij zo'n hoge pieptoon. Net zoals bij oude (philips) tv's. Maar 5 minuten later was dit al weg..... misschien nieuwigheid?
Ook ik ben zeer tevreden over die glasplaat ervoor. Het ziet er mooi uit en het beeld wordt er ook beter van. De reflectie is wel aanwezig, maar zoals iemand hier eerder al zei: dit wordt wel weggefilterd door je hersenen. En dat klopt want ik heb er helemaal geen last van als ik gewoon zit te werken.
Wel een beetje jammer is dat ik 2 dode pixels en 1 dode subpixel heb. Ik kan het scherm terug sturen maar weet nog niet cker of ik dat ga doen aangezien ik er niet echt last van heb.
Heb net nfs underground 2 gespeeld en zag weinig verschil ten opzichte van mijn oude 19 inch tft, dus verder geen ghosting of wat dan ook.

Ben echt super blij met dit schherm en kan hem bij iedereen aanraden! pics komen misschien nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Gefeliciteerd met je aankoop! Mooi dat ie inderdaad zo goed is ;)

Over die pics, wat meer real life pics zouden wel goed zijn, pleeaaseee? :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
OC = Office Centre (Kamer van Koophandel inschrijving vereist).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130941

Anoniem: 99584 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 15:23:
Ik heb nu een IIyama E431S 17inch echt een wereld scherm heb er 1,5 jaar geleden dan ook 500euro voor neergelegd.

Tegenwoordig zijn de 19 inch schermen lekker geprijst.
Nu zit ik te denken aan een nieuw scherm:
Samsung Syncmaster 913N (19", 8ms, D-sub) of de BenQ FP937S+ (19", 8ms, D-sub/DVI)

Ik heb niet zoveel verstand van TN-panelen en overdrive enz.

Daarom deze vraag: Zal 1 van deze schermen een goede upgrade zijn of is het beter op te wachten op nieuwere modellen??? :?
Wat ik erop doe is vooral gamen en voor de rest huis tuin keuken gebruik.

Mijn dank is groot _/-\o_ .
Je moet natuurlijk zelf de afweging maken of het de moeite waard is om een goed functionerend scherm te vervangen door een scherm dat net iets groter is, maar zo goed als hetzelfde doet. Zou als ik jou was nog even genieten van je Iiyama 17" en die 400 euro's lekker uitgeven aan iets anders waar je wel wat mee opschiet ;) .

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 130941 op 14-05-2005 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Laatst online: 13-06 08:03
Yokozuna schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 14:44:

Het kan best dat op een aantal VA panelen verkleuring optreedt, dat zie je zelfs prima bij Acer TFT's die hier in Tilburg (Vi Computer) staan. Maar het lijkt me dus sterk dat verkleuring echt een VA eigenschap is, bij de Sony HS95PB was dat bijv. niet het geval. Zou het bij de Xerox weleens willen testen, hebben ze helaas niet bij Dynabyte/Mycom/Mediamarkt etc. staan.
Xerox wordt ook een beetje gelig als je kijkhoek vergroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Viewsonic VP191b (8ms) nu op voorraad bij Micromail voor 525 euro
Zie startpost, VP191b toegevoegd, Xerox userreviewtje ook.
Anoniem: 130941 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 15:50:
[...]Je moet natuurlijk zelf de afweging maken of het de moeite waard is om een goed functionerend scherm te vervangen door een scherm dat net iets groter is, maar zo goed als hetzelfde doet. Zou als ik jou was nog even genieten van je Iiyama 17" en die 400 euro's lekker uitgeven aan iets anders waar je wel wat mee opschiet ;) .
Inderdaad, als je upgrade kun je het beter meteen goed doen en een overdrive MVA paneel kopen. (zie allround TFT's van startpost)
Xerox wordt ook een beetje gelig als je kijkhoek vergroot.
Misschien gebruikt die Sony HS95PB stiekem wel een TN paneel (dus ook de versie met P). Dat contrast van 1000:1 is echt niet bijzonder gezien de helderheid max 450cd/m2 is. Misschien is de coating en/of filmlaag van de Sony gewoon bijzonder goed. Misschien verkleurd hij daarom niet :)

Maar is het echt zo erg? Zie je de gele gloed meteen als je er niet recht voor zit? En hoeveel?
Kan niemand wat foto's maken?? Er zijn hier nu al 4 eigenaren; delorean7, Xenobinol, luckyjan en floffert.

Ik weet dat foto's niet altijd representatief zijn, maar bij onderstaande foto is de linkse de nieuwe Viewsonic VP191b (met overdrive MVA paneel), daar valt geen gele gloed te zien (eerder wat blauwe).

Afbeeldingslocatie: http://www.behardware.com/medias/photos_news/00/12/IMG0012101.jpg

[ Voor 80% gewijzigd door Yokozuna op 14-05-2005 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Beetje lastig om een foto van te maken. Maar je krijgt een beetje een idee van hoe geel :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.lukken2/xeroxgeel.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.lukken2/xeroxgeel2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.lukken2/xeroxgeel3.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door luckyjan op 14-05-2005 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115890

Waarom is de iiyama van de FP afgehaald :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
luckyjan schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 18:53:
Beetje lastig om een foto van te maken. Maar je krijgt een beetje een idee van hoe geel :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Das duidelijk ja. De kijkhoek lijkt trouwens met alle respect ook zwaar geblabberd op die foto's. Het lijkt wel een TN paneel zo erg is het contrast al gedaald (verdonkering van het scherm) bij de kijkhoek van de foto. Maarja, foto's zeggen (hopelijk) niet alles?

offtopic: Zou je het niet mooier vinden als het GoT forum gecentreerd ipv. links uitgelijnd in het beeld wordt weergegeven? Dat kan :)
Waarom is de iiyama van de FP afgehaald?
De IIyama E480s is een nakomertje, een trendvolgertje -> 8ms TN paneeltje zonder DVI ingang, daar hebben en hadden we de Samsung 913N al voor en die is prima beschikbaar. Volgens mij zijn er in deze reeks 1 of 2 posts over de e480s neergezet, en dat ging over de slechte beschikbaarheid. Dit scherm zal het toch nooit maken en is simpelweg overbodig (en lelijk).

[ Voor 82% gewijzigd door Yokozuna op 14-05-2005 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Yokozuna schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 23:17:
[...]

Das duidelijk ja. De kijkhoek lijkt trouwens met alle respect ook zwaar geblabberd op die foto's. Het lijkt wel een TN paneel zo erg is het contrast al gedaald (verdonkering van het scherm) bij de kijkhoek van de foto. Maarja, foto's zeggen (hopelijk) niet alles?

offtopic: Zou je het niet mooier vinden als het GoT forum gecentreerd ipv. links uitgelijnd in het beeld wordt weergegeven? Dat kan :)

[...]

De IIyama E480s is een nakomertje, een trendvolgertje -> 8ms TN paneeltje zonder DVI ingang, daar hebben en hadden we de Samsung 913N al voor en die is prima beschikbaar. Volgens mij zijn er in deze reeks 1 of 2 posts over de e480s neergezet, en dat ging over de slechte beschikbaarheid. Dit scherm zal het toch nooit maken en is simpelweg overbodig (en lelijk).
Contrast komt meer door de flits. In het echt is het contrast een stuk beter :) Het ging even om een idee over de gele waas te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115890

Yokozuna schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 23:17:
[...]

[...]

Maar ze hebben geen andere bij de paradigit :'(

En regenboog en die andere zaken hebben niet zoeen goede service :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik zou zeggen, als hij beschikbaar is, ga gewoon voor de E480s. Alle Samsung 913N klanten zijn tevreden met hun aankoop, dus dat zul je met een gelijkwaardig product als de E480s ook wel zijn. Ik las dat ook DEZE TFT hetzelfde Samsung 8ms TN paneel gebruikte. Dat is in ieder geval een grote vooruitgang t.o.v. de geflopte 17" versie met 10ms TN paneel, de E435s.
Het ging even om een idee over de gele waas te krijgen ;)
Heb je daar een flitser voor nodig? })

[ Voor 20% gewijzigd door Yokozuna op 15-05-2005 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Yokozuna schreef op zondag 15 mei 2005 @ 00:02:
Ik zou zeggen, als hij beschikbaar is, ga gewoon voor de E480s. Alle Samsung 913N klanten zijn tevreden met hun aankoop, dus dat zul je met een gelijkwaardig product als de E480s ook wel zijn. Ik las dat ook DEZE TFT hetzelfde Samsung 8ms TN paneel gebruikte. Dat is in ieder geval een grote vooruitgang t.o.v. de geflopte 17" versie met 10ms TN paneel, de E435s.

[...]

Heb je daar een flitser voor nodig? })
Ach ja dat heb je met auto instellingen van de camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22173

wat betreft de xerox XA7-19i:

is het toeval dat zowel Azerty Hardware als Salland Automatisering in Raalte zitten? ;)

salland verkoopt volgens de online specs trouwens de 1000:1 versie, maar gezien het verhaal van xerox over de panel shortage zal je daar dus waarschijnlijk wel de 800:1 versie krijgen? is er iets bekend over de (mogelijke) kwaliteitsverschillen tussen de 800 en 1000 versie?

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 22173 op 15-05-2005 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89184

De Viewsonic VP191b (mva 8ms) meteen maar besteld bij micro-mail. Had al een aantal goede reviews over gelezen. :)

Hoop alleen niet dat ze een oude ref. sturen (dus niet de 8ms mva panel)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dit is een verdraaid goed topic. Prima topicstart en nuttige info, hulde. Zo nuttig dat Mw. GA zojuist zei toch maar voor een betere TFT uit te kijken, geen Sony SDM 93 dus voor mij.

Nog maar eens het hele topic doorspitten en in winkels gaan kijken. Zal wel na onze vakantie definitief gaan beslissen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Zal ik misschien nog een laatste stap in de startpost zetten "tips voor het schrijven van een userreview" ? Misschien handig als leidraad, maakt het schrijven van een userreviewtje uitnodigender?
Anoniem: 89184 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:33:
De Viewsonic VP191b (mva 8ms) meteen maar besteld bij micro-mail. Had al een aantal goede reviews over gelezen. :)
Tof!
Hoop alleen niet dat ze een oude ref. sturen (dus niet de 8ms mva panel)...
Waarom heb je ze daar niet over gemailed, kleine moeite toch? Zoiets zou ik echt niet in het midden laten.
Nog maar eens het hele topic doorspitten en in winkels gaan kijken. Zal wel na onze vakantie definitief gaan beslissen.
Hulde :)

[ Voor 53% gewijzigd door Yokozuna op 15-05-2005 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Mja, alleen mis ik nog steeds het stukje over de 8ms van bv de Xerox. Dit is niet de ISO waarde, maar G-to-G,wat bij *VA panelen de standaard is om weer te geven. En natuurlijk...Deze G-to-G waarde is nog altijd lager dan de ISO waarde, dus why bother (marketing staat voor niets he :/ ). De ISO waarde (welke nu met Overdrive een zeer goede indicatie is voor de werkelijke respons en zelfs iets te hoog ligt voor het gemiddelde) ligt eerder ergens tussen de 12 en 20 ms. De topmonitor van Eizo haalt bv. 12ms ISO en 8ms G-to-G. De Xerox dacht ik dat z'n ISO waarde 20ms was.

Dat piepen van die Xerox kan best es aan de voeding liggen, maar dan is het misschien geen zuivere koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Jep, maar ik ga het liefste uit van metingen van Toms Hardware en andere sites, grey-grey-grey of black-white-black schakelingen; de gemiddelde reactietijd komt er dichter bij in de buurt, maar de gemiddelde reactietijd zelf blijft nog altijd het meest representatief.

Uiteindelijk maakt het toch niet zoveel uit de responsetijd nou voor grey-grey-grey of b-w-b schakelingen geldt, want bij overdrive VA panelen komt het toch altijd neer op bijna geen tot geen ghosting.

[ Voor 53% gewijzigd door Yokozuna op 15-05-2005 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117116

samsung 930B

Ik ben wat ah rondshoppen op sites in Amerika (lage dollar :P) en ik vraag ik mij af of het een beetje zinvol is om een scherm te laten overzenden.

O.a. of het mogelijk zou zijn om een scherm bijvoorbeeld een Samsung te ruilen hier in Nederland mochten er dode pixels zijn... iemand met ervaring?

Ik vraag mij af of er ervaringen of reviews zijn van de Samsung 930B.

In ieder geval is het 8ms, 700:1, 1280x1024 native res, 300cd/m3 brightness, dvi/vga en matte finish.

't is in ieder geval een TN met een niet al te schokkende viewing angle naar het schijnt.

ik kom enorme rebates (80 dollar eraf) tegen; het enige wat ik heb gevonden echter zijn wat gebruikers die over het algemeen erg blij zijn met het schermpje dus geen reviews. De enige klacht die ik vond was over backlight bleeding maar al deze gebruikers kregen uiteindelijk een goed exemplaar met geen zichtbare bleeding.

Topics speciaal over dit scherm:
anandtech forum

hardforum

Maar goed ik vraag mij af of iemand mij wat reviews kent van de Samsung 930B en hoe dit ding zich verhoudt tot de 913N?

Gracias
(PS Over de viewsonic: de goedkoopste plek waar ik een Viewsonic VX924 zag was op www.techonweb.com, $419 wat neerkomt op EUR 332,- maar dan is er nog de shipping en als je pech hebt de import tax... En zie dingen zijn overal nog out of stock; 2+ weeks)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 117116 op 15-05-2005 20:55 . Reden: type: TN ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-06 19:29
Ja, ik heb wel eens voedingssuplementen uit Amerika overlaten vliegen, vanwege het prijsverschil in Nederland (Merk: Solgar, gewoon drie keer zo duur hier!) Maar toen moest ik achteraf ook nog invoerbelasting betalen iets van 55 euro over een bedrag van 'n kleine 200 euro, dus als je besluit iets over te laten vliegen uit een niet EU land, bedenk dat de bijkomende kosten zoals verzendkosten en invoerrechten aanzienlijk zijn.

Daarnaast heb je het nadeel als er iets mis met je product is, 'even' omruilen er niet bij is he ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Magnolia op 15-05-2005 20:27 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yokozuna schreef op zondag 15 mei 2005 @ 15:25:

Waarom heb je ze daar niet over gemailed, kleine moeite toch? Zoiets zou ik echt niet in het midden laten.
Heb ik meteen ook gedaan. Aangezien het zondag is en morgen 2e pinksterdag kan het nog wel even duren voordat ik bericht heb. :)

Als ik deze tft (m'n aller eerste) binnen krijg zal ik een uitgebreide review posten met pics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22173

Magnolia schreef op zondag 15 mei 2005 @ 20:26:
Ja, ik heb wel eens voedingssuplementen uit Amerika overlaten vliegen, vanwege het prijsverschil in Nederland (Merk: Solgar, gewoon drie keer zo duur hier!) Maar toen moest ik achteraf ook nog invoerbelasting betalen iets van 55 euro over een bedrag van 'n kleine 200 euro, dus als je besluit iets over te laten vliegen uit een niet EU land, bedenk dat de bijkomende kosten zoals verzendkosten en invoerrechten aanzienlijk zijn.

Daarnaast heb je het nadeel als er iets mis met je product is, 'even' omruilen er niet bij is he ;)
ik heb een tijdje geleden een midi-apparaat uit amerika laten komen waar ik geen tax over heb hoeven betalen. inclusief shipping heeft dat me toen zo'n 75 euro gescheeld tov de nederlandse prijs (400 euro). verzendkosten waren iets van 25 dollar (voor een appararaat van ongeveer twee kilo).

nu alleen hopen dat ie niet kapot gaat inderdaad, maargoed de meeste internationale bedrijven kunnen ook in nl prima garantie-reparaties voor je regelen (hooguit tegen materiaalkosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kheb ook nog een contactje in amerika die voor 25% van de prijs kan versturen, en naar haar toe is het vanaf de website free shipping, dus dat zal wel loslopen (afgezien van import kosten; ik heb ze al wel een paar keer niet hoeven betalen)...

echter de grootste vraag die ik heb is dus: wat voor scherm is die Samsung 930B eigenlijk? Ervaringen, reviews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30015

Oke, een offtopic vraagje tussendoor, weet dat niet de bedoeling is maar ik heb het idee dat er hier een paar zitten die echt wel verstand hebben van tft's. Weet verder ook niet echt waar ik moet zijn met zo'n vraagje O-) .

Ik heb een toshiba laptop, en op het scherm zijn een stuk of 4 witte puntjes te zien. Zijn alleen te zien vanaf een bepaalde hoek, niet vanaf een rechte 90 graden hoek voor het scherm.... Op een zware achtergrond zijn ze juist minder te zijn, op een witte het meest. Zouden dit dode pixels kunnen zijn? Heb het idee dat ze daar wel een beetje groot voor zijn.. Of is het wat anders? Iemand misschien een foto van een dode pixel? Kon ik niet vinden zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Kan je ze niet weg masseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
-Sir_Killalot- schreef op zondag 15 mei 2005 @ 15:45:
Mja, alleen mis ik nog steeds het stukje over de 8ms van bv de Xerox. Dit is niet de ISO waarde, maar G-to-G,wat bij *VA panelen de standaard is om weer te geven. En natuurlijk...Deze G-to-G waarde is nog altijd lager dan de ISO waarde, dus why bother (marketing staat voor niets he :/ ). De ISO waarde (welke nu met Overdrive een zeer goede indicatie is voor de werkelijke respons en zelfs iets te hoog ligt voor het gemiddelde) ligt eerder ergens tussen de 12 en 20 ms. De topmonitor van Eizo haalt bv. 12ms ISO en 8ms G-to-G. De Xerox dacht ik dat z'n ISO waarde 20ms was.

Dat piepen van die Xerox kan best es aan de voeding liggen, maar dan is het misschien geen zuivere koffie.
Mijn XEROX heb ik nog nooit horen piepen. Bij die andere die dit wel had op het forum was het bij de ingebruikname en daarna niet meer. Aangezien de winkel de mijne al had aangezet om te checken op dode pixels heb ik het daarom misschien nooit gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twido
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-01-2021

Twido

Eens een ALFA, altijd een ALFA

voila, na vele maanden hier en vooral op prad en eigenlijk zowat overal :) alles gelezen te hebben over TFT schermen wil ik toch wel even iets kwijt. Ik heb reeds zelf een 4 tal tft's gehad (hitashi 17" en 19" , LG 15" en als laatste de nec 1970GX) en al verschillende getest (sony SDM 94 of zoiets met TN 12 ms, Benq met 8ms TN). Heb geen zin om al de juiste modellen hier op te noemen omdat het niet belangrijk is over wat ik wil aanhalen.

En dat is dit: zou het niet kunnen dat al de VA panels die nu uit zijn met overdrive niet gewoon dezelfde zijn (Eizo, Fujitsu, Xerox , viewsonic, en komende). volgens mij althans wel ook al verschillen de contrast waarden hier en daar (verkoopstechniek) toch denk ik dat het gewoon allemaal om hetzelfde panel gaat maar dat de toegevoegde waarde ligt in de electronica die erachter zit van elk merk waardoor er wel wat verschillen kunnen zijn maar deze zullen eerder klein zijn.

Dus in dit geval is kiezen redelijk eenvoudig niet.
Je hebt een budget
Je hebt een voorkeur voor een bepaald design
je bent pro of contra een glossy scherm (glasplaat of gelijkend)
je hebt bepaalde eisen. bv: pivot, boxen, hoogteverstelling, enz...

Voor mij is dit dan erg eenvoudig want ik wil geen speakers, prijs max 500 euro, liefst hoogteregeling.
Glossy mag ook want de sony en nec hadden dit en het is een duidelijke verbetering naar kleurdiepte en levendigheid toe maar je moet de monitor goed kunnen opstellen :)
Dus voor mij is de viewsonic de meest passende en de xerox. Simpel toch of zie ik het allemaal verkeerd.

1 ding weet ik wel zeker , als gamer moet je , je geen zorgen maken over één van deze schermen want ik heb op al mijn schermen en geteste schermen CS gespeeld en op de laatste types is dit zonder problemen mogelijk. Maar op de snelle TN panels moet ik toch wel de opmerking maken dat de inkijkhoek erg krap is en de kleurweergave naar mijn menig bedroevend is.

Dus volgens mij kan best iedereen nu een VA panel kopen met overdrive en gewoon aan de hand van zo een lijstje je scherm bepalen. De prijs kan noch amper een probleem zijn als je ziet dat de xerox amper 400 euro kost, de belinea waarschijnlijk nog goedkoper wordt en de viewsonic in frankrijk reeds onder de 500 euro zit en de siemens zit ook daar rond.

alvast een dikke proficiat aan de makers van dit topic !!!

Dan heb ik ook een vraag , ja daar dienen de forums voor nietwaar :)
de xerox heeft een vast DVI kabel, kan iemand me vertellen hoe lang die is want mijn pc staat onder de tafel en dus is de afstand redelijk groot. Ook had ik graag iets gehoord van de geluiden die de voeding maken want bij de nec was dit erg storend en vooral omdat ik een 0db pc heb (externe waterkoeling met verwarmingsketelpomp en 200 liter watervat zonder fans, fanlose voeding en HD's in gesloten behuizing ook watergekoeld). Dus dit is erg belangrijk voor mij. ook had ik dit graag geweten voor de viewsonic. En dan als laatste, kent er iemand nog winkels die 1 van deze schermen levert met (sub)pixelgarantie want PC-Vergelijk bestaat niet meer helaas. Ik ben Belg dus levering naar hier moet ook wel kunnen of de winkel moet aan de grens gelegen zijn.

Alvast bedankt voor op mijn gezeur neergekeken te hebben.

cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zou denk ik zelf voor de Belinea gaan, aangezien deze met exact hetzelfde panel uit gaan komen als de Viewsonic tegen een Xerox prijs ;)

Over die Xerox ik zou het niet weten, je kan natuurlijk Xerox ook mailen hierover. Verder dat geluid was maar gemeld bij een enkele gebruiker en was maar 5 minuten... maar of andere schermen hier ook last van hebben :?

[ Voor 10% gewijzigd door n00bs op 16-05-2005 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139466

Is er overigens nog wat bekend over de + modellen van Samsung? Wanneer deze uitkomen in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 10:43
Mijn 17" CRT-scherm is rijp voor de schroot aan het worden, nu wil ik overstappen op een Samsung 913N, heeft dat zin met mijn GeForce FX 5200 Ultra of zou ik echt een nieuwe videokaart moeten kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248

hebben jullie al de Belinea 10 19 02 besproken? Zeer goedkoop en prima geschikt voor games:

Afbeeldingslocatie: http://www.lesnumeriques.com/produits/47/290/47_290_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
En dat is dit: zou het niet kunnen dat al de VA panels die nu uit zijn met overdrive niet gewoon dezelfde zijn (Eizo, Fujitsu, Xerox , viewsonic, en komende). volgens mij althans wel ook al verschillen de contrast waarden hier en daar (verkoopstechniek) toch denk ik dat het gewoon allemaal om hetzelfde panel gaat maar dat de toegevoegde waarde ligt in de electronica die erachter zit van elk merk waardoor er wel wat verschillen kunnen zijn maar deze zullen eerder klein zijn.
Belinea/Viewsonic/Xerox alledrie hetzelfde paneel:
AU Optronics M190EN03 V0 8ms GTG 250 nits 800:1 MVA, 16.7M Colors

Belinea en Viewsonic geen glasplaat + wel in hoogte verstelbaar + kantelbaar, Belinea 100 euro goedkoper dan de Viewsonic -> dat wordt simpel.
Mijn 17" CRT-scherm is rijp voor de schroot aan het worden, nu wil ik overstappen op een Samsung 913N, heeft dat zin met mijn GeForce FX 5200 Ultra of zou ik echt een nieuwe videokaart moeten kopen?
Het is aanbevolen om in 1280x1024 te spelen idd, want dat geeft het scherpste beeld. Maar je kunt ook gewoon 1024x768 selecteren. Je kunt er ook voor kiezen dat bij een lagere resolutie maar een deel van het scherm gebruikt wordt -> zwarte randen maar wel perfect scherp beeld op een lagere-dan-native resolutie (1024x768/800x600). Bij joekels als 19" TFT's is dat nieteens zo'n probleem. Kun je voor kiezen in de ATi/nVidia drivers.
Anoniem: 89184 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 20:52:
[...]Heb ik meteen ook gedaan. Aangezien het zondag is en morgen 2e pinksterdag kan het nog wel even duren voordat ik bericht heb. :)

Als ik deze tft (m'n aller eerste) binnen krijg zal ik een uitgebreide review posten met pics :)
Oke nice! Kun je dan meteen even kijken of jouw scherm ook last heeft van gele gloed als je er van de zijkant naar kijkt. Het mooirste zou zijn als je dan bijv. vanaf een kijkhoek van 30 graden, 50 graden en zover mogelijk naar de zijkant fotografeert, en zonder flitser :)
hebben jullie al de Belinea 10 19 02 besproken? Zeer goedkoop en prima geschikt voor games
Zou je naast de Acer in de startpost kunnen zetten, maar voegt verder weinig toe. We kunnen wel allerlei oude 16ms TN paneeltjes gaan bespreken maar dat schiet niet op.
Is er overigens nog wat bekend over de + modellen van Samsung? Wanneer deze uitkomen in Nederland?
Bekend is dat het nog wel even zal duren en dat je ondertussen uit prima modellen van Xerox, Viewsonic, Fujitsu en Belinea kunt gaan kiezen :)

[ Voor 159% gewijzigd door Yokozuna op 16-05-2005 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Yokozuna> En niet te vergeten het zeer goede alternatief voor mensen met geld teveel... de IIyama H1900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Mensen met geld teveel doen we niet aan >:) Die H1900 zou trouwens ook gewoon dat AU Optronics paneel gebruiken, maar dan de 1000:1 contrast versie. Uiteindelijk betaal je dus 220 euro (ofzo) meer dan voor de Belinea, alleen een berg extra opties/instellingen.

[ Voor 91% gewijzigd door Yokozuna op 16-05-2005 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik ben al twee dagen bezig met doorlezen van de ultieme TFT ervaringen maar echt veel wijzer word ik er niet van aangezien vaak mensen met hetzelfde scherm tegenstellende beweringen doen. Ik hoop wel dat iemand deze vraag kan beantwoorden: Is de Overdrive techniek al bruikbaar genoeg of moeten er nog veel "fouten" worden uitgehaald?
Ik ben een een gamer/huis-tuin&keuken gebruiker maar hecht veel waarde aan mooie kleuren in games. Ik heb nog steeds een 17" CRT scherm (zonder bolling) om die reden. Een overdrive MVA/PVA paneel lijkt mij dan ook de oplossing. Maar zoals vaak met nieuwe dingen, het klinkt allemaal leuk maar echt goed werkt het nog niet.
Een bijkomend probleem dat ik heb is dat ik binnenkort een Geforce 6800GT binnenkrijg, maar mijn 3 jaar oude scherm ondersteund maar tot en met 1024 x 768 . Redelijk zonde vind ik zelf.
Is het mij aan te bevelen te gaan voor bijv de Xerox X7 19i 8ms of kan ik beter wachten tot de overdrive markt zich wat verder ontwikkeld? Alvast bedankt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

IIyama H1900: Niet alleen het extra contrast... maar ook een 10bits paneel ipv 8bits :) (dus in theorie betere overgangen van grijstinten).

Mlancee >
Hoe bedoel je bruikbaar genoeg? waarom denk je dat het anders op de markt is gekomen? TFT's waren toch ook hiervoor bruikbaar... :? met overdrive wordt alleen het inzetbare gebied van een bepaald paneel nog groter. En dit had je ongeveer op elke bladzijde kunnen lezen en de reviews die ik onder andere had gepost... dus ik snap echt niet waarom je post :?

En waarom zou je willen wachten als je nu met een crappy CRT zit :? met een overdrive TFT ga je 100% vooruit in kwaliteit. En als je NU nog wil wachten, dan kan je beter helemaal geen normale TFT meer kopen en gelijk overgaan op OLED over een jaar of 2. NU is de tijd om juist een TFT te kopen.

Als ik jou was zou ik gewoon voor die Xerox gaan OF voor die Belinea (die komt over 1 maand uit)

[ Voor 10% gewijzigd door n00bs op 16-05-2005 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik ben al twee dagen bezig met doorlezen van de ultieme TFT ervaringen maar echt veel wijzer word ik er niet van
Dankje.
Tegengestelde beweringen.
? Overdrive zorgt voor een lagere responsetijd en heel soms zorgt het (bij de Viewsonic iig) in films voor moeite met bepaalde tinten (een of andere Matrix scene). Daar zijn echt geen tegengestelde beweringen over gedaan.

Nieuwe waardevolle info die hier gepost wordt, wordt in de startpost gezet zodat je aan de startpost genoeg moet hebben en zo overzicht behoudt. Dat je vervolgens het hele topic doorleest en het verwarrend wordt en je soms discussies tegenkomt, dat is jouw eigen risico :)
Maar zoals vaak met nieuwe dingen, het klinkt allemaal leuk maar echt goed werkt het nog niet.
Dat de Viewsonic VP191b af en toe moeite met een bepaalde tint in films heeft kwalificeer jij als 'echt goed werkt overdrive nog niet' ? Want meer nadelen van overdrive zijn er momenteel niet te noemen, beetje kort door de bocht dus.

[ Voor 138% gewijzigd door Yokozuna op 16-05-2005 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Yokozuna schreef op maandag 16 mei 2005 @ 12:10:
Mensen met geld teveel doen we niet aan >:)
Yokozuna, ik vind dat het best goed doet voor je eerste TS, maar vraag je toch even stil bij te staan bij het feit dat niet iedereen jouw mening deelt. Goedkopere 12/16ms TN panelen in 19" kunnen nog steeds een prima alternatief zijn voor mensen met vrij weinig eisen naast kunnen tekstverwerken. Niet iedereen is gamer/filmfanaat en aan de andere kant zullen er ook vast mensen zijn die die H1900 of de Eizo 778 (nog steeds de snelste PVA Overdrive naar ik meen) zeer interessant vinden. Je hoeft natuurlijk niet elke incarnatie te vertegenwoordigen, worden er beetje te veel in TFTland, en het was/is het doel van het topic om de ultieme TFT te vinden, maar laat ze er niet zonder pardon er helemaal uit.

@Mlancee
[rml]-Sir_Killalot- in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT ervaringen Deel..."[/rml]
Artikel was door iemand anders al eerder gepost voor de reactietijden van Overdrive, maar dit was toch ook nuttige info.
@Yokozuna/n00bs
laat hem zelf maar beslissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Je hoeft natuurlijk niet elke incarnatie te vertegenwoordigen, worden er beetje te veel in TFTland, en het was/is het doel van het topic om de ultieme TFT te vinden, maar laat ze er niet zonder pardon er helemaal uit.
Dat doe ik ook niet. Zoals reeds in de startpost staat, zijn Acer TFT's voorbeelden van schermen voor mensen met lagere eisen en een lager budget. Ik ga verder niet een groot deel van oudere/goedkopere schermen opsommen, omdat waarschijnlijk maar een heel klein deel van de gebruikers daar baat bij zal hebben. Zelfde geldt voor de zeer dure schermen. Misschien dat er wel enkele in de startpost kunnen als er straks nog maar 2 categorien TFT's zijn (hardcore gaming en allround).

Ik raad hem ook niet af het scherm te nemen
Zou je naast de Acer in de startpost kunnen zetten, maar voegt verder weinig toe. We kunnen wel allerlei oude 16ms TN paneeltjes gaan bespreken maar dat schiet niet op.
Ik zeg enkel waarom ik hem niet in de startpost zet/heb gezet.

[ Voor 110% gewijzigd door Yokozuna op 16-05-2005 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
@ N00bs & Yokozuna
Die eerste pagina is ook allemaal heel goed duidelijk hoor :) Alleen dan begin ik toch altijd weer te twijfelen als ik de negatieve kanten ergens van lees (wel of toch geen ghosting, wel of toch geen diep zwart). Die overdrive stond ik waarschijnlijk gewoon te sceptisch tegenover, het lijkt gewoon allemaal te fantastisch om de voordelen van MVA/PVA en TN panelen te combineren. Blijkbaar te snel mijn conclusies getrokken :).
Dat stukje over de "Disadvantages of the overdrive" had ik trouwens al doorgenomen maar toch bedankt. Ik ga over een maandje maar eens kijken of ik die Belinea kan krijgen, van die glazen plaat wil ik eigenlijk wel af :*) Ik zal een review schrijven zodra ik er een binnen heb (van een expert op het gebied van.. eh.. CRT's ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Die belinea is nog niet beschikbaar toch he? Of is het die van het prentje dat hierboven ergens gepost werd. De poster laat immers uitschijnen dat het ook een goed scherm is om te gamen. Maar als ik mij niet vergis is dat een TN scherm, en TN, wel ja... :r :r :r

Maar goed. Beste scherm om nu te kiezen is Xerox, Viewsonic, en fujitsu siemens (allemaal uit de allround categorie, met overdrive) Ze zien er allemaal wel redelijk uit, maar Xerox is toch de absolute winnaar als het op design aankomt. Ik vind de overdrive Viewsonic VP191b nogal... ouderwets... aandoen. Niets mis mee verder, maar springt niet direct in het oog als het om design gaat. Ik denk dat ik nog effe ga wachten op die belinea, zien wat dat wordt.

En dan kiezen tussen die Viewsonic, Xerox, FS, en belinea. (gewoon omdat ik nog niet 100% overtuigd ben van die glasplaat, overdag kan wel redelijk wat licht binnen in mijn kamer hier. En om nu altijd met volledig gesloten gordijnen te zitten. Anderzijds merk ik nu ook terwijl ik dit aan het typen ben dat ook zonder directe lichtinval (gordijen zijn net toe tot het punt om dat te vermijden) mijn crt ook nogal reflecteert. En in feite heb ik mij daar nooit echt aan gestoord, omdat het nu eenmaal zo is... Toch nog effe overwegen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 07:44

Darth Punk

professionalized prutz0r

@Yokozuna: op zich is de verniewde VP191 van ViewSonic ook interessant, maar Micro-Mail heeft/geeft toch geen 0 pixelgarantie? Ik koop alleen een tft met 0 pixelgarantie, omdat ik voor dat grote bedrag ook een perfect scherm mag verwachten

Deze vraag aan Yoko i.v.m. dat Yoko ervaring heeft met deze zaak

[ Voor 13% gewijzigd door Darth Punk op 16-05-2005 15:36 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Darth_Punk schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:33:
@Yokozuna: op zich is de verniewde VP191 van ViewSonic ook interessant, maar Micro-Mail heeft/geeft toch geen 0 pixelgarantie? Ik koop alleen een tft met 0 pixelgarantie, omdat ik voor dat grote bedrag ook een perfect scherm mag verwachten
Ik dacht dat Viewsonic automatisch een 0-pixel policy hanteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
@ Alvi

de Belinea en de Xerox hebben allebei hetzelfe paneel, of ik moet er heel erg naast zitten. Foto's ervan zijn trouwens genoeg te vinden met google/afbeeldingen, of zijn dit de foto's van het oude model? Het nieuwe model heeft ref no 111919 toch?

[ Voor 22% gewijzigd door Mlancee op 16-05-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 13:24
Als je 1 dode pixel hebt kan je hem omlaten ruilen bij Viewsonic.

Ik heb dus 1 dode sub-pixel, en dan geldt het niet :(

Alleen bij 3 of meer sub-pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

@Mlancee

yep, dacht ik ook. Volgens mij hebben ze zelfs alle vier hetzelfde paneel (zou me toch niet verbazen) . Dus enige keuze criterium dat deze 4 nog onderscheidt is design en ergonomie (en functies eventueel...) en de prijs. Daarom toch nog effe wachten tot de belinea beschikbaar wordt. En dan kiezen tussen die vier.

(van die belinea vind ik niet echt iets hoor. Allemaal nogal vaag. Ook op de site van belinea zelf vind ik niet echt welk paneel overdrive VA is. Maar kan zijn dat ik niet goed genoeg gezocht heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Chimera schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 21:47:
Dan wordt het dus de glasplaat afwegen tegen de betere ergonomie :)

Zal wel hetzelfde paneel zijn als de Xerox, of heeft AUO al twee 8 ms MVA panelen?

edit:

Voor mensen die op zoek gaan naar dit scherm van Belinea, let wel op die ref. 111919... De huidige Belinea 10 19 20 heeft 111912 als referentie namelijk.
Mlancee schreef op maandag 16 mei 2005 @ 17:01:
@ Alvi

de Belinea en de Xerox hebben allebei hetzelfe paneel, of ik moet er heel erg naast zitten. Foto's ervan zijn trouwens genoeg te vinden met google/afbeeldingen, of zijn dit de foto's van het oude model? Het nieuwe model heeft ref no 111919 toch?
De nieuwe heeft inderdaad ref. 111919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De Xerox, Belinea en Viewsonic gebruiken alledrie hezelfde paneel ja. Maar de Fujitsu weet ik het niet meer, iemand? Vraag me eigenlijk af waar Benq en IIyama blijven, jullie? :)
Darth_Punk schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:33:

Deze vraag aan Yoko i.v.m. dat Yoko ervaring heeft met deze zaak
MicroMail heeft geen pixelgarantie, Viewsonic zelf biedt een 0 pixel policy. Dus vanaf 1 dode pixel (altijd wit/zwart) of 3 defecte subpixels (altijd rood/groen/blauw) kun je je TFT omruilen. Dat is best redelijk vind ik, 2x beter dan de ISO (class-II) standaard (2 dode pixels, 6 defecte subpixels) die veel andere merken hanteren.

Verder prima zaak, zit op een industrieterrein, standaard voor goedkope postordershopjes :) Ben er zelf langsgeweest, prima personeel. Als je de TFT ter plekke daar wilt checken op pixels moet je ze ff mailen, ik weet nl. niet of dat mogelijk is bij MicroMail.

Het is alweer tijd voor deel 6, niet gezond :).

[ Voor 61% gewijzigd door Yokozuna op 16-05-2005 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 20:53
Ik wil denk ik die Xerox bij Azerty gaan kopen (ga daar een systeem bestellen, gelijk een scherm erbij nemen is wel zo makkelijk), maar ik twijfel nog over de pixelgarantie erbij. Vind 65 euro eigenlijk best een hoop geld voor een monitor van 400 euro. Komen dode pixels nou nog steeds veel voor of kan ik het risico wel nemen? En waar kan ik de policy van Xerox vinden, in de OP staat wel 1 pixel maar bij Xerox zelf is dit nergens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik zit te piekeren over de topic titel '[19" TFT] De Ultieme TFT ervaringen Deel 5'

Het topic gaat al tijden niet meer over ervaringen alleen, het gaat eigenlijk over alles dat met 19" TFT's heeft te maken: ervaringen, pro-reviews, nieuws, discussie, advies. De topictitel dekt de lading niet (meer). Misschien is het beter gewoon alleen 'ervaringen' uit de titel te schrappen, dat staat meteen krachtiger 8)
Vind 65 euro eigenlijk best een hoop geld voor een monitor van 400 euro. Komen dode pixels nou nog steeds veel voor of kan ik het risico wel nemen?
65 euro is veel inderdaad. Defecte pixels komen nog steeds voor, maar ik heb geen percentages. Denk wel dat de kans 1/8 of groter is dat je 1 of meer defecte (sub)pixels hebt.

Die 65 euro is ongeveer het bedrag dat iemand korting krijgt als de winkel 'jouw' terug gebrachte TFT met defecte pixels doorverkoopt.

[ Voor 129% gewijzigd door Yokozuna op 16-05-2005 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Laatst online: 06:35
LordLynx schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:59:
En waar kan ik de policy van Xerox vinden, in de OP staat wel 1 pixel maar bij Xerox zelf is dit nergens te vinden.
Ik heb gister Xerox hierover gemailed, ook omdat er hier niet gerept wordt over de subpixel policy. Als ik antwoord krijg plak ik dat wel hier.
Verder bedankt voor alle super info, Yokozuna en alle anderen die in dit topic hun kennis delen, ben een stuk wijzer geworden door dit topic en ben daarmee gelukkig afgebracht van mijn idee gewoon voor een van de goedkoopste 19" TFT'tjes te gaan :)
* Finraziel kan niet wachten tot zijn vakantiegeld binnen is en hij kan gaan rekenen of de nieuwe pc + xerox schermpje gaat lukken :D

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verder bedankt voor alle super info, Yokozuna en alle anderen die in dit topic hun kennis delen, ben een stuk wijzer geworden door dit topic en ben daarmee gelukkig afgebracht van mijn idee gewoon voor een van de goedkoopste 19" TFT'tjes te gaan :)
Job done!
kan niet wachten tot zijn vakantiegeld binnen is en hij kan gaan rekenen of de nieuwe pc + xerox schermpje gaat lukken :D
Same here, van die TFT dan :)

[ Voor 7% gewijzigd door Yokozuna op 16-05-2005 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 20:53
finraziel schreef op maandag 16 mei 2005 @ 19:41:
[...]

Ik heb gister Xerox hierover gemailed, ook omdat er hier niet gerept wordt over de subpixel policy. Als ik antwoord krijg plak ik dat wel hier.
Geweldig, ik ben benieuwd. Als het 1 pixel is vind ik het iig geen 65 euro voor een verzekering waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124934

Samsung 913N geweldige TFT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:46
Ik krijg hem over 2 daagjes binnen :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

<niet spammen willend dus laatste keer meldend >
:*)
hoe verhoudt die 913N zich tot de 930B? Die is nl erg goedkoop in de US...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb de 913N sinds zaterdag, echt een top ding! Als iemand iets wil weten erover, vraag maar raak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Wat zijn voor jullie de belangrijkste redenen geweest het scherm te kopen? Lage prijs? Lage responsetijd? Design? Naamsbekendheid v/h merk? Enz... wat is belangrijker?

[ Voor 43% gewijzigd door Yokozuna op 16-05-2005 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Deel 5 behoort bij deze tot de geschiedenis :P
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.