voila, na vele maanden hier en vooral op prad en eigenlijk zowat overal

alles gelezen te hebben over TFT schermen wil ik toch wel even iets kwijt. Ik heb reeds zelf een 4 tal tft's gehad (hitashi 17" en 19" , LG 15" en als laatste de nec 1970GX) en al verschillende getest (sony SDM 94 of zoiets met TN 12 ms, Benq met 8ms TN). Heb geen zin om al de juiste modellen hier op te noemen omdat het niet belangrijk is over wat ik wil aanhalen.
En dat is dit: zou het niet kunnen dat al de VA panels die nu uit zijn met overdrive niet gewoon dezelfde zijn (Eizo, Fujitsu, Xerox , viewsonic, en komende). volgens mij althans wel ook al verschillen de contrast waarden hier en daar (verkoopstechniek) toch denk ik dat het gewoon allemaal om hetzelfde panel gaat maar dat de toegevoegde waarde ligt in de electronica die erachter zit van elk merk waardoor er wel wat verschillen kunnen zijn maar deze zullen eerder klein zijn.
Dus in dit geval is kiezen redelijk eenvoudig niet.
Je hebt een budget
Je hebt een voorkeur voor een bepaald design
je bent pro of contra een glossy scherm (glasplaat of gelijkend)
je hebt bepaalde eisen. bv: pivot, boxen, hoogteverstelling, enz...
Voor mij is dit dan erg eenvoudig want ik wil geen speakers, prijs max 500 euro, liefst hoogteregeling.
Glossy mag ook want de sony en nec hadden dit en het is een duidelijke verbetering naar kleurdiepte en levendigheid toe maar je moet de monitor goed kunnen opstellen

Dus voor mij is de viewsonic de meest passende en de xerox. Simpel toch of zie ik het allemaal verkeerd.
1 ding weet ik wel zeker , als gamer moet je , je geen zorgen maken over één van deze schermen want ik heb op al mijn schermen en geteste schermen CS gespeeld en op de laatste types is dit zonder problemen mogelijk. Maar op de snelle TN panels moet ik toch wel de opmerking maken dat de inkijkhoek erg krap is en de kleurweergave naar mijn menig bedroevend is.
Dus volgens mij kan best iedereen nu een VA panel kopen met overdrive en gewoon aan de hand van zo een lijstje je scherm bepalen. De prijs kan noch amper een probleem zijn als je ziet dat de xerox amper 400 euro kost, de belinea waarschijnlijk nog goedkoper wordt en de viewsonic in frankrijk reeds onder de 500 euro zit en de siemens zit ook daar rond.
alvast een dikke proficiat aan de makers van dit topic !!!
Dan heb ik ook een vraag , ja daar dienen de forums voor nietwaar

de xerox heeft een vast DVI kabel, kan iemand me vertellen hoe lang die is want mijn pc staat onder de tafel en dus is de afstand redelijk groot. Ook had ik graag iets gehoord van de geluiden die de voeding maken want bij de nec was dit erg storend en vooral omdat ik een 0db pc heb (externe waterkoeling met verwarmingsketelpomp en 200 liter watervat zonder fans, fanlose voeding en HD's in gesloten behuizing ook watergekoeld). Dus dit is erg belangrijk voor mij. ook had ik dit graag geweten voor de viewsonic. En dan als laatste, kent er iemand nog winkels die 1 van deze schermen levert met (sub)pixelgarantie want PC-Vergelijk bestaat niet meer helaas. Ik ben Belg dus levering naar hier moet ook wel kunnen of de winkel moet aan de grens gelegen zijn.
Alvast bedankt voor op mijn gezeur neergekeken te hebben.
cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db