[19" TFT] De Ultieme TFT ervaringen Deel 5

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.723 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een korte update:
Ik heb nu dus de Samsung 913N gekocht en ben erg tevreden wat betreft gaming.

Maar ben vandaag even aan de slag gegaan met grafisch werk. Ik heb een website geupdate en aan wat logo's geknutselt. En dan valt de 913N me toch wat tegen. Ik krijg het allemaal niet zo helder als op een CRT scherm.

Misschien dat ik de 913N weer terug breng en voorlopig even bij CRT blijf. Ik kijk het de komende dagen nog even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik hoop dat ik morgen te horen krijg of de Xerox geleverd kan worden. Vind het trouwens echt een slechte zaak dat een bedrijf zo slordig met de specs omgaat. Zouden de fabrikanten allemaal nog steeds denken dat mensen alleen naar ## ms kijken.
Ik ben bijna nog nooit een monitor tegengekomen waarvan alle specs op elke site dezelfde waren. Ook bij mijn keuze moest ik apart informeren naar wat de correcte ms/contrastverhouding e.d. was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 16:02
Even een opmerking over dat de 193p ongeschikt is voor games.
Das dus bullshit he. Eerst was alles onder de 25ms perfect voor games en nu is het opeens 8ms geworden. Van ghosting merk ik dus niets bij UT2004 of halflife2. Zelfs niet als ik erop let.

mijn opstelling.
Afbeeldingslocatie: http://www.crashdummy.nl/cache/dual193p_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 17:29:
Even een korte update:
Ik heb nu dus de Samsung 913N gekocht en ben erg tevreden wat betreft gaming.

Maar ben vandaag even aan de slag gegaan met grafisch werk. Ik heb een website geupdate en aan wat logo's geknutselt. En dan valt de 913N me toch wat tegen. Ik krijg het allemaal niet zo helder als op een CRT scherm.

Misschien dat ik de 913N weer terug breng en voorlopig even bij CRT blijf. Ik kijk het de komende dagen nog even aan.
DVI, of VGA? Ik twijfelde ook of een tft wel even mooi beeld gaf als een CRT. Met dvi vind ik het zelfs mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:36
-Sir_Killalot- schreef op maandag 02 mei 2005 @ 17:25:
[...]

Hoewel hun uitleg wel oprecht is...mag gewoon niet kunnen. Tussen de kleuren mag dan vrij weinig verschil zitten (betwijfel ik enigzins...maar ok), tussen de panels zit een veel groter verschil!
Idd vreemde zaak. Dat ze dan een uitbreiding op het typenr doen ofzo. Er zijn dus daadwerkelijk 3 versies nu. Een met 16ms en 2 met 8ms waarvan de 800:1 een mva paneel is en de 700:1 een tn paneel. Aangezien ik ook graag films op het ding bekijkt wil ik dan ook de 800:1 hebben met een MVA paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Sillymidget schreef op maandag 02 mei 2005 @ 17:33:
Das dus bullshit he. Eerst was alles onder de 25ms perfect voor games en nu is het opeens 8ms geworden. Van ghosting merk ik dus niets bij UT2004 of halflife2. Zelfs niet als ik erop let.

mijn opstelling.
[afbeelding]
_/-\o_ eindelijk iemand die het begrijpt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Blaxje schreef op maandag 02 mei 2005 @ 17:35:
[...]

haha :D
ik zal vanavond trouwens ff betere fotos maken. en ook even de pivotoptie tonen..
echt vet handig als je met website bezig bent (php code is meestal hoger dan breed) en hoef je niet zo te scrolllen. En 2 in pivot is helemaal vet. haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 14:42

Darth Punk

professionalized prutz0r

ik vind het belachelijk hoe Xerox heeft gereageerd. Er zit een wereld van verschil tussen TN en MVA/PVA panelen. TN is op heel veel punten minder tot slecht ter vergelijking met een MVA of PVa panel. de punten zijn hier al zo vaak opgenoemd: 6 bit <-> 8 bit, zwartweergave, contrast, etc, etc ,etc

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Blaxje schreef op maandag 02 mei 2005 @ 17:35:
[...]

nee hij begrijpt het helemaal niet... <zucht>

de reactietijd op zichzelf zegt KONT, heeft met het soort panel te maken... een 20ms PVA panel heeft bv uitlopers richting de 120ms!!! als jij dat lekker vindt gamen... mwah dan had je net zo goed een scherm van 50 Euro kunnen kopen, want dan zie je waarschijnlijk ook verder geen kwaliteitsverschillen ertussen en een paar HIFI Yoko speakers erbij :+

Vroeger was 20ms idd genoeg om REDELIJK goed te kunnen gamen op een TN paneel!!! en echt niet op een PVA paneel

[ Voor 10% gewijzigd door n00bs op 02-05-2005 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
n00bs schreef op maandag 02 mei 2005 @ 18:00:
[...]

nee hij begrijpt het helemaal niet... <zucht>

de reactietijd op zichzelf zegt KONT, heeft met het soort panel te maken... een 20ms PVA panel heeft bv uitlopers richting de 120ms!!! als jij dat lekker vindt gamen... mwah dan had je net zo goed een scherm van 50 Euro kunnen kopen, want dan zie je waarschijnlijk ook verder geen kwaliteitsverschillen ertussen en een paar HIFI Yoko speakers erbij :+

Vroeger was 20ms idd genoeg om REDELIJK goed te kunnen gamen op een TN paneel!!! en echt niet op een PVA paneel
Je gaat nu vanalles erbij betrekken. Het gaat over de Samsung 193p, en ik heb er zeer weinig ghosting mee ondervonden, ook tijdens games. Ik weet niet wat voor tft jij hebt, maar dat moet wel een state of the art Eizo zijn ofzo, als je alles zo snel slecht vindt.

Oh en btw, achter m'n zin stond een knipogend icoontje, zodat je het niet letterlijk hoeft op te vatten. :>

[ Voor 7% gewijzigd door Blaxje op 02-05-2005 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Chiron

Moderator Discord
Sillymidget schreef op maandag 02 mei 2005 @ 17:33:

mijn opstelling.
[afbeelding]
tja een 8ms tn paneel doet alleen maar 8ms op grey-to-grey of black-white oid.. gemiddeld zal ie misschien rond de 20 a 25 zitten...

heb zelf een e481, een s-ips paneel op 25ms.. ook praktisch geen ghosting te zien in games, kan er vrolijk Call of Duty mee spelen iig :)

millisecs zeggen echt kont tegenwoordig... het lijkt wel de gigahertzen hype van intel van een tijdje terug

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
naja nog wat plaatjes dan. (Jezus ik kan echt geen fotos maken..)

"normale" stand:
Afbeeldingslocatie: http://www.crashdummy.nl/?open=thumb&src=http://www.crashdummy.nl/cache/2.JPG

Linker gedraaid:
Afbeeldingslocatie: http://www.crashdummy.nl/?open=thumb&src=http://www.crashdummy.nl/cache/1.JPG

Beide 90graden gedraaid:
Afbeeldingslocatie: http://www.crashdummy.nl/?open=thumb&src=http://www.crashdummy.nl/cache/4.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.crashdummy.nl/?open=thumb&src=http://www.crashdummy.nl/cache/5.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.crashdummy.nl/?open=thumb&src=http://www.crashdummy.nl/cache/3.JPG
wat trouwens erg mooi is en wat ik bij nog geen ander tft scherm heb gezien, is dat je de onderkant van je scherm als het ware op je bureau kan laten staan. Als een soort fotolijst. (goed te zien bij éénna laatste plaatje)

[ Voor 15% gewijzigd door RuudBurger op 02-05-2005 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 14:42

Darth Punk

professionalized prutz0r

hmmmmz.....ik denk ook dat je ghosting in 2 vakjes moet indelen; een theoretische, omdat het oog nog bij zoveel ms Ghosting kan waarnemen en een praktische: en die is voor iedereen verschillend. De één ziet ghosting op een TN panel met 8 ms(totaal, dus niet 8 ms GtG) en een ander ziet geen ghosting op een MVA of zelfs IPS met 20 ms responsetijd. :)

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Precies hetzelfde dat sommige mensen totaal geen knipperend beeld zien bij 60 tot bv 75Hz :? en ik pas vanaf 85Hz bij de meeste monitoren met een gelijke videokaart pas geen trilling zie

[ Voor 10% gewijzigd door n00bs op 02-05-2005 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Inderdaad, blijkbaar is niet iedereen zo veeleisend. Ik moet toegeven dat ik de 193P nog niet zelf heb gezien, maar ik heb in mijn ogen vaak genoeg gelezen dat de 193P gewoon zichtbaar last heeft van detailvermindering bij snelle beweging en ook duidelijke nagloei, dat lijkt me toch genoeg zeggen (naast dat er gewoon een traag PVA paneel in zit).

Maargoed, het is hetzelfde als mensen zeggen 'dit speel draait op 1280x1024 prima op m'n Radeon 9600' en dan kijk je zelf en draait het met 45FPS, denk je 'wat zijn die mensen snel tevreden' :)

Was ik maar zo snel tevreden, zou me een bak geld schelen...
hmmmmz.....ik denk ook dat je ghosting in 2 vakjes moet indelen; een theoretische, omdat het oog nog bij zoveel ms Ghosting kan waarnemen en een praktische: en die is voor iedereen verschillend. De één ziet ghosting op een TN panel met 8 ms(totaal, dus niet 8 ms GtG) en een ander ziet geen ghosting op een MVA of zelfs IPS met 20 ms responsetijd. :)
Blijkbaar ja.

Trouwens heel typisch, als je een TFT in normale stand zet lijkt hij voor het oog redelijk vierkant. Kantel je hem 90 graden, dan lijkt hij opeens enorm rechthoekig. Dat is echt gezichtsbedrog, zegt maar weer hoe erg we aan 5:4 of 4:3 verhouding gewend zijn geraakt :)

[ Voor 98% gewijzigd door Yokozuna op 02-05-2005 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

ja lol... wel offtopic, maar ik ken zat van die mensen JA MAN Doom3 en Far Cry "lopen als ene tiet". Ik zo kijken... HORRIBLE echt niet om aan te zien... misschien 20-30fps avg. met framedrops misschien wel richting de 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Voor sommige mensen is bescheidenheid een groot woord als het om PC's gaat :)

ontopic: Ik wilde in de startpost nog een stap 5 maken: naderhand.
  • defecte pixels checken
  • drivers installeren ja/nee
Alleen hier heb ik dus weinig ervaring mee, op m'n 2 ex-TFT's heb ik gewoon de drivers geinstalleerd en kon bij de (oude) 430 gewoon 75Hz (VGA) selecteren en bij de VP912s gewoon 70Hz (DVI). Nou las ik ookal dat je TFT met DVI aangesloten ook gewoon op 75Hz refreshrate ingesteld kon worden. Vind ik vreemd, 70Hz was al uitzonderlijk voor zover ik wist... Ik weet ook niet of dit in de startpost moet, het is hier nooit ter sprake gekomen, blijkbaar weinig problemen mee.

Defecte pixels hoe te checken: volgens mij komen mensen er snel genoeg achter.

Moet dit in de starpost?

[ Voor 87% gewijzigd door Yokozuna op 02-05-2005 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:40:

Defecte pixels hoe te checken: volgens mij komen mensen er snel genoeg achter.

Moet dit in de starpost?
Misschien toch wel handig. Kan een hoop vragen schelen. Je kunt misschien een link maken naar "monitor test" (moet nu helaas weg, anders had ik de link even opgezocht... vanavond misschien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planned
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-05 19:21
@ Sillymidget

Detecteert de 'pivot-software' van de Samsung 193p welke monitor (in een dual setup) je gedraaid hebt of moet je zelf een monitor selecteren?
Ik ben van plan een 193p aan te schaffen om samen met een 19" CRT een dual monitor setup te bouwen.
Ik zou niet graag hebben dat als ik het beeld van de 193p draai dat dan ook het beeld van de CRT draait.

Graag meer info hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 20:24:
Misschien toch wel handig. Kan een hoop vragen schelen. Je kunt misschien een link maken naar "monitor test" (moet nu helaas weg, anders had ik de link even opgezocht... vanavond misschien).
Yo, dat wilde ik al vragen, ik hoor het nog wel!
Niet helder? Op welke manier? De 913N is op maximale helderheid volgens mij nog helderder (feller) dan een CRT. Misschien bedoel je wat anders. Het kan wel dat het zwart minder zwart is en dat de kleureninterpolatie (om van 262000 naar 16,2 miljoen kleuren) niet supergoed is. Het is wel apart, want op m'n VP912s (12ms TN paneel) zagen windows achtergrondjes er vrijwel perfect uit, blauwwaarden van de lucht die perfect in elkaar overliepen, maar als ik bijvoorbeeld op MSN een icoontje van iemand zag zag het er gewoon duidelijk slechter uit dan op m'n CRT.

[ Voor 79% gewijzigd door Yokozuna op 02-05-2005 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Planned schreef op maandag 02 mei 2005 @ 20:32:
@ Sillymidget

Detecteert de 'pivot-software' van de Samsung 193p welke monitor (in een dual setup) je gedraaid hebt of moet je zelf een monitor selecteren?
Ik ben van plan een 193p aan te schaffen om samen met een 19" CRT een dual monitor setup te bouwen.
Ik zou niet graag hebben dat als ik het beeld van de 193p draai dat dan ook het beeld van de CRT draait.

Graag meer info hierover.
de pivot software detecteerd het gewoon. je kan key instellen (standaard: ctrl+shift+1, 90g: ctrl+shift+2..etc) en als je daar op drukt draait hij het scherm waar de muis op dat moment in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op maandag 02 mei 2005 @ 20:42:
[...]

Yo, dat wilde ik al vragen, ik hoor het nog wel!

[...]

Niet helder? Op welke manier? De 913N is op maximale helderheid volgens mij nog helderder (feller) dan een CRT. Misschien bedoel je wat anders. Het kan wel dat het zwart minder zwart is en dat de kleureninterpolatie (om van 262000 naar 16,2 miljoen kleuren) niet supergoed is. Het is wel apart, want op m'n VP912s (12ms TN paneel) zagen windows achtergrondjes er vrijwel perfect uit, blauwwaarden van de lucht die perfect in elkaar overliepen, maar als ik bijvoorbeeld op MSN een icoontje van iemand zag zag het er gewoon duidelijk slechter uit dan op m'n CRT.
Ik heb hiervoor dus de Sony SDM-HS95PB gehad en die toonde de jpg en psd plaatjes net ietsje scherper. Verder was het lezen van een GOT topic bij die Sony een verademing, echt een heel rustig beeld. De 913N is zeker niet slecht, maar ja als je weet dat het beter kan, ben je niet tevreden. Vandaar dat ik er over denk even te wachten op een TFT die de scherpte heeft van de Sony en de snelheid van de Samsung.

Ik erger me nog aan een dingetje bij de 913N. Als ik ga gamen moet ik em echt via het magicbright menu op "entertainment" zetten, anders zie je de donkere ruimtes niet goed in COD. Als je daarna weer gaat photoshoppen, moet je em weer op custom zetten anders is alles veel te fel. Zo blijf je bezig.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ yokozuna

Zoals beloofd twee links wellicht handig voor startpost.

Monitor test voor het testen op dode (sub)pixels:
MonitorTest is a tool that allows users to investigate the quality and performance of their computer monitor or LCD flat panel screens. With more people spending more time in front of computer monitors it is important to purchase a quality monitor that will provide crisp, bright images, while reducing the strain on your eyes. MonitorTest displays a series of specially designed images on the screen at a variety of different resolutions and color depths to test for optimum visual performance. Each of 25 different test screens have been created to test a particular aspect of the monitors performance. As a monitor is often the most expensive part of a computer system, this type of testing is essential for the adjustment & selection of a quality monitor. Users would include computer repair centers, system integrators, quality assurance personnel, graphic designers and anyone that cares about the quality of their monitor. MonitorTest runs in Windows and will work at any resolution, aspect ratio and color depth supported by your monitor and graphics card.

Evaluatie versie te downloaden op http://www.passmark.com/ftp/montest.exe (30 dagen gratis gebruik)

De "Schlierentest" van Prad.de voor het waarnemen van ghosting:

http://www.prad.de/new/monitore/schlieren.html (link naar flash-animatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Bedankt, komt erin vanavond!
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 21:58:
Ik erger me nog aan een dingetje bij de 913N. Als ik ga gamen moet ik em echt via het magicbright menu op "entertainment" zetten, anders zie je de donkere ruimtes niet goed in COD. Als je daarna weer gaat photoshoppen, moet je em weer op custom zetten anders is alles veel te fel. Zo blijf je bezig.
Je zou dat liever met 1 knop willen wisselen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Yokozuna op 02-05-2005 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
Yokozuna schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:31:
Was ik maar zo snel tevreden, zou me een bak geld schelen...
So true :P
Trouwens heel typisch, als je een TFT in normale stand zet lijkt hij voor het oog redelijk vierkant. Kantel je hem 90 graden, dan lijkt hij opeens enorm rechthoekig. Dat is echt gezichtsbedrog, zegt maar weer hoe erg we aan 5:4 of 4:3 verhouding gewend zijn geraakt :)
gewenning is een raar iets :P. Iemands gezicht ziet er in de spiegel ook heel anders uit dan direct - het gezicht is nl. vaak niet helemaal symmetrisch
Yokozuna schreef op maandag 02 mei 2005 @ 22:29:
Je zou dat liever met 1 knop willen wisselen :)
Kan toch :? Dwz...met 1 knop krijg je de keuzes welke modus je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 23:53

robhof

Lembongan view

-Sir_Killalot- schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 01:31:

[...]

Kan toch :? Dwz...met 1 knop krijg je de keuzes welke modus je wilt.
Yep, ideaal! Op m'n oude crt liep ik ook altijd te pielen met meer/minder brightness tussen spellen en bijv. internet. Erg prettig dat je op de 913N zo makkelijk kunt switchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dat is zeker handig, bij de 193P hadden ze geloof ik die knoppen vervangen door software!!! |:(

Er zijn tal van situaties te bedenken dat je IN-game of IN-video iets aan het beeld wilt veranderen... meestal de helderheid en niet bij alle games kan je Alt-Tabben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 17:09
En om over Linux nog maar niet te spreken, domme zet idd |:(

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik kwam op prad.de een nieuw overdrive MVA panel TFT tegen van Viewsonic + erg interessante review! Kwa design gelijk aan de VP912s dus een flink zware voet maar wel in hoogte verstelbaar + kantelbaar. Prad.de maar meteen even fatsoenlijk in de startpost gezet :)

De VP191b: http://www.behardware.com/articles/563/page1.html
  • Alleen bij The Matrix was er last van een twinkling effect zoals volgens mij ook op een berg TN panelen is waar te nemen, bij een andere film had men hier weer minder last van (ging vooral om zwart waardes). Het enige nadeel dat ik heb kunnen ontdekken.
  • Ze zijn het met me eens geen IPS panelen meer in de startpost te zetten, ze worden simpelweg weggeconcurreerd door overdrive VA panels:
    Compared to this new monitor generation, IPS monitors have nothing going for them. Video quality is less good and the reactivity is lower
  • Het is een fabeltje dat AUOptronics alleen snelle TN paneeltjes maakt :)
    Finally, as we have said all along in this article, this monitor is great but that is mainly due to its panel. It hasn’t been produced by ViewSonic, but by AU Optronics, one of the three major LCD manufacturers to the world.
Ik denk dat het nog te vroeg is hem in de startpost op te nemen, eerst maar eens kijken of hij een goed beschikbaar wordt. Viewsonic gaat trouwens wel goed. Ze hebben al overdrive TN en MVA panelen klaarstaan. Je zou inderdaad gek zijn nu een TFT te kopen :)

[ Voor 213% gewijzigd door Yokozuna op 03-05-2005 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Yokozuna schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:31:
Inderdaad, blijkbaar is niet iedereen zo veeleisend. Ik moet toegeven dat ik de 193P nog niet zelf heb gezien, maar ik heb in mijn ogen vaak genoeg gelezen dat de 193P gewoon zichtbaar last heeft van detailvermindering bij snelle beweging en ook duidelijke nagloei, dat lijkt me toch genoeg zeggen (naast dat er gewoon een traag PVA paneel in zit).
Niet iedereen is een gamer. ;) Dat maakt de keus een stuk gemakkelijk voor mij, anders had ik ook een tijdje gewacht. Maar de games die ik heel af en toe speel, draaien goed (vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
n00bs schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 11:51:
Dat is zeker handig, bij de 193P hadden ze geloof ik die knoppen vervangen door software!!! |:(
En terecht, de 193p is een design monitor, het staat zelfs op de site van Samsung. :9
Ik heb btw mn eigen helderheid en contrast ingesteld (custom), heb het een beetje tussen internet en entertainment in gehouden; heerlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Yokozuna schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 12:34:
Ik kwam op prad.de een nieuw overdrive MVA panel TFT tegen van Viewsonic + erg interessante review! Kwa design gelijk aan de VP912s dus een flink zware voet maar wel in hoogte verstelbaar + kantelbaar. Prad.de maar meteen even fatsoenlijk in de startpost gezet :)

De VP191b: http://www.behardware.com/articles/563/page1.html
  • Alleen bij The Matrix was er last van een twinkling effect zoals volgens mij ook op een berg TN panelen is waar te nemen, bij een andere film had men hier weer minder last van (ging vooral om zwart waardes). Het enige nadeel dat ik heb kunnen ontdekken.
  • Ze zijn het met me eens geen IPS panelen meer in de startpost te zetten, ze worden simpelweg weggeconcurreerd door overdrive VA panels:

[...]
  • Het is een fabeltje dat AUOptronics alleen snelle TN paneeltjes maakt :)

[...]
Ik denk dat het nog te vroeg is hem in de startpost op te nemen, eerst maar eens kijken of hij een goed beschikbaar wordt. Viewsonic gaat trouwens wel goed. Ze hebben al overdrive TN en MVA panelen klaarstaan. Je zou inderdaad gek zijn nu een TFT te kopen :)
He! Zelfde specs als dat AUO panel dat in de Xerox XA7 19i zit :)

AU M190EN03 V0

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Koel. Viel me ookal op kwa specs. Viewsonic is standaard wel een wat duurder merk, maar dan nog, deze TFT gaat waarschijnlijk 550 euro kosten, toch bijna 150 meer dan de Xerox.

Wel geinig reclame plaatje van AUOptronics trouwens:

Afbeeldingslocatie: http://www.auo.com.tw/auoDEV/gfx/topbar_products.gif

[ Voor 106% gewijzigd door Yokozuna op 03-05-2005 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
De Viewsonic zal wel een stukje duurder worden dan de Xerox, Viewsonic 'kennende'... Daar krijg je dan wel weer perfecte ergonomie voor terug natuurlijk...

Ik blijf tot nu toe toch bij de Xerox (met het MVA paneel uiteraard!), wat krijgen we nog meer? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Waarom worden hier niet de 3D TFT schermen besproken :p ik bedoel voor rond de 800 Euro heb je geloof ik wel een degelijk 3D scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De langverwachte 193P Plus, introprijs kan best boven de 600 euro liggen. Als die gezakt is naar 540 zal de Xerox onder de 400 euro gezakt zijn :)

Trouwens best goede reviewers bij behardware.
Waarom worden hier niet de 3D TFT schermen besproken :p ik bedoel voor rond de 800 Euro heb je geloof ik wel een degelijk 3D scherm
Ja dat wordt echt de grootste stap voorwaards. Ik bedoel, games worden steeds mooier en realistischer, maar ECHT realisme creeer je pas door diepte. Sinds de voodoo2 was dat concept er al met 3D brilletjes, maar het is nooit doorgebroken. Het hele beeld telkens 2x gerenderd moest worden -> 2x lagere FPS. Waren nog geen slimme trucs voor. Maar dan nog, ik denk dat dit in heel de PC community gewoon de grootste stap voorwaards wordt.

[ Voor 79% gewijzigd door Yokozuna op 03-05-2005 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

ik kan geen enkele ervaring vinden van iemand met de HP TFT 1940 (). Een monitor die op dit moment er opkomt in het zakelijke verkeer.

Onlangs heb ik deze besteld omdat ik de monitor ken er een beduidend beter kwaliteitsbeleving bij heb/krijg dan een Samsung of Benq.

Ik gebruik hem echt enkel voor het kijken van een DVD'tje en een boel foto werk en enkel binnen Windows, geen games dus responsetijd is veel minder bealngrijk. Het rustige beeld wat het geeft en de grote kijkhoek zie ik als grote voordelen.

speks:
Oppervlaktebewerking
Actieve-matrix TFT (thin film transistor)
schermbehandeling
niet-reflecterende en anti-statische coating
Afmetingen scherm
19 inch diagonaal
Beeldhoek
178° horizontaal, 178° verticaal
Helderheid
250 nits
Contrastverhouding
600:1
Refresh responstijd
20 ms
pixelgrootte
0,294 mm
Kleuren
16 miljoen kleuren
Scherm, maximum pixelfrequentie
140 MHz
Scansnelheden
Horizontale frequentie: 53,3-82,1 kHz, verticale frequentie: 56-76 Hz
Resolutie
1280 x 1024 bij 60 Hz (analoog en digitaal)
Aanbevolen resolutie
Max. resolutie (analoog en digitaal): 1280 x 1024 @ 75 Hz; Voorgedefinieerde VESA-modi (non-interlaced): 640 x 480 bij 60 Hz, 72 Hz, 75 Hz - 720 x 400 bij 70 Hz - 800 x 600 bij 60 Hz, 72 Hz, 75 Hz - 1024 x 768 bij 60 Hz, 70 Hz, 75 Hz - 1280 x 1024 bij 60 Hz, 75 Hz; Voorgedefinieerde MAC-modus: 832 x 624 bij 75 Hz - 1152 x 870 bij 75 Hz; Voorgedefinieerde SUN-modus: 1152 x 900 bij 76 Hz;
Video-ingang
Twee connectoren: een 15-pins mini D-sub analoog VGA en een DVI-D (VGA analoog of digitaal)
Ingangssignaal
15-pins D-sub mini-connector, los
Gebruikersknoppen
Grootte en positionering, contrast, helderheid, klok, klokfase, instelbare kleurtemperatuur, serienummer, getoonde modus, slaapstandtimer, invoerselectie, reset, individuele kleurinstelling, full-screen resolutie
Randbreedte
17 mm links en rechts, 17 mm boven, 24 mm onder
Montage-interface
VESA montagesteun: standaard 4-gats patroon, 100 mm; voet moet eerst worden verwijderd
Externe I/O-poorten
USB 2.0 hub: Eigen voeding; een upstream en twee downstream poorten (inclusief kabel)
Bedieningspaneel
4-knops OSD (auto-aanpassen, menu, min, plus); aan/uit; OSD-knoppen van 2e niveau bevatten dual-input schakelaar
Interne audio
Geen audio inbegrepen op platformniveau
Stroomverbruik - omschrijving
Max. 70 W, standaard 40 W, gem. 33 W (bij weergave van standaard kantoorapplicaties)
Voeding
Zelfinstellend, 90 tot 265 V, interne voeding (ingebouwde voeding)
Stroomverbruik, standby
2 W
Afmetingen, metrisch - omschrijving
Met verpakking: 508 x 234 x 521 mm, zonder verpakking, met standaard: 477 x 265 x 413 mm, zonder verpakking, zonder standaard: 347 x 65 x 413 mm
Gewicht, metrisch - omschrijving
Zonder verpakking: 8,4 kg, met verpakking: 10,2 kg
Temperatuur bij gebruik
5 tot 35° C
Multimedia
HP Desktop Access Center – optioneel; bevat geïntegreerde microfoon/hoofdtelefooningang, hoofdtelefoon met telefoon- en pc-ondersteuning, een Multibay-slot voor plaatsing van een optische drive en vier USB-poorten,

Uitstekende schermprestaties dankzij een set geavanceerde kenmerken, zoals helderheid tot 250 cd/m2, een uitstekende contrastverhouding (tot 600:1), extra brede inkijkhoeken (tot 178 graden) en een korte responstijden (tot 25 ms).
• Superdunne randen (17 mm) maken een panoramische weergave met verschillende monitoren naast elkaar mogelijk. Instelmogelijkheden op het scherm van de monitor voor snelle, gemakkelijke aanpassing van helderheid, contrast en nog veel meer.
• Een ingebouwde USB-hub met één upstream en twee downstream poorten voor snelle, gemakkelijke aansluiting op allerlei randapparaten.
• Mogelijkheden voor 90-graden schermrotatie, kantelen, draaien en hoogte-instelling om een comfortabele schermpositie te kiezen in landscape of portrait oriëntatie.
• Nieuwe HP Display LiteSaver functie om de slaapstand op vaste tijden in te stellen beschermt tegen inbranden; verlaagt het stroomverbruik en de energiekosten en verlengt de levensduur van de monitor.
bron:http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/sm/WF05a/20877-156229-156229-156229-163693-12087836.html

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Update: Xerox populairste TFT in de pricewatch :) http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/73/top
HP1940: Uitstekende schermprestaties dankzij een set geavanceerde kenmerken, zoals helderheid tot 250 cd/m2, een uitstekende contrastverhouding (tot 600:1), extra brede inkijkhoeken (tot 178 graden) en een korte responstijden (tot 25 ms).
Niet bijzonder.
Ik gebruik hem echt enkel voor het kijken van een DVD'tje en een boel foto werk en enkel binnen Windows, geen games dus responsetijd is veel minder bealngrijk. Het rustige beeld wat het geeft en de grote kijkhoek zie ik als grote voordelen.
Ja, een MVA panel, er zijn wel meer MVA panels, ook goedkope die prima kwaliteit leveren. Wel goeie prijs trouwens van de HP: pricewatch: HP L1940 (19", 20ms, D-sub/DVI-D) Maar Acer is nog veel goedkoper en levert ook prima MVA panel TFT's.

[ Voor 140% gewijzigd door Yokozuna op 03-05-2005 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had die xerox uit de pricewatch nou geen ghosting maar wel die 16.7 kleuren? (tijdje dit topic niet gevolgd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meelmark schreef op maandag 02 mei 2005 @ 12:36:
Mailtje van Xerox ontvangen op een vraagje van mij:

We have two panels used for XA7-192i (8ms) in the factory:

AU M190EN03 V0 8ms GTG 250 nits 800:1 ANTI-GLARE MVA, 16.7M Colors
CMO M190E5-L0A 8ms 300 nits 700:1 ANTI-GLARE TN, 16.2M Colors

CMO panel used is 16.2M colors. This is the panel issue.
1) 16.7M: each R/G/B is 8 bits of color depth (2^24=16,777,216). This is what we call "true color".
2) 16.2M: each R/G/B is 6 bits (2^18=262,144). 2 bits out of 8 bits are used for color driver.
To compensate this for possible color loss, The suppliers use a technology called "FRC" to improve the colors.
With this enhancement of 6 bits + FRC, the colors displayed are 16.2M. 16.2M = 6 bits + FRC
In fact, 16.7M and 16.2M have no difference to human eyes. By the way, both are true colors while
VGA recognizing the monitor.

For differnt suppliers, they have cost, price and feasibility consideration.

Je moet dus de 250Nits hebben voor 16,7 miljoen kleuren volgens mij.
Ik dacht om me zo'n XA7-19I (8ms) aan te schaffen maar hoe kan me nu te weten komen welk panel er in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Topicstart lezen:
Opmerkingen: Het gaat hier nadrukkelijk om de 8ms versie met contrast van 800:1 of 1000:1. Er is ook een versie met een contrast van 700:1. De NIET kopen, Xerox gebruikt hierin een heel ander paneel.
Contrast controleren in de gegeven specificaties/ voor de zekerheid de winkel hierover mailen.

[ Voor 18% gewijzigd door Yokozuna op 03-05-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier net mijn 2 193's op mijn bureau gezet, en ik moet eerlijk zijn. Het zal wat wennen zijn. Maar dat was de overstap van 15 naar 17" CRT ook. En dan nog eens van conventionele naar flatron ook.

Maar de zwartwaarden zijn perfect, ondanks het feit dat het venster net op de schermen schijnt (het licht uiteraard). Ik heb wel de indruk dat het eene scherm wat geler is dan het andere, maar ik zal de instellingen nog wat moeten leren kennen.

Alleszins ik hoop dat de schermen hiet nog wat jaren kunnen blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:38
Ik heb net een mailtje terug van een winkel voor dat Xerox scherm, in de versie die zij hebben zit dit paneel:

Is dit nou het goeie scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordLynx schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 15:38:
Ik heb net een mailtje terug van een winkel voor dat Xerox scherm, in de versie die zij hebben zit dit paneel:

Is dit nou het goeie scherm?
jA ;) (mva)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:36
Dat is hetzelfde paneel als ik in m'n Dell heb zitten, had je even eerder mee moeten zijn, kortingen zijn nu helaas afgelopen. Wel een prima paneel overigens!

[ Voor 13% gewijzigd door jsiegmund op 03-05-2005 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn heb Xerox besteld volgens mij ben ik genept......

hij is van december 2004 en nergens een 8ms stickertje te bekennen.....

ik ga nu effe mailtje sturen naar xerox ofzo.. gvd.. tzal toch nie da ik genept wordt.. :( :( :( :( :( :(

te vroeg aan het huilen gegaan :9 even met xerox gebeld. progress heeft alleen maar 8ms schermen gehad dus..... nou ga ik em uitproberen :7

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
plaats zo even wat leuke pics :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
iCe01 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 16:13:
Dat is hetzelfde paneel als ik in m'n Dell heb zitten, had je even eerder mee moeten zijn, kortingen zijn nu helaas afgelopen. Wel een prima paneel overigens!
Zelfde panel, ook overdrive?
te vroeg aan het huilen gegaan :9 even met xerox gebeld. progress heeft alleen maar 8ms schermen gehad dus..... nou ga ik em uitproberen :7
Ben benieuwd

[ Voor 24% gewijzigd door Yokozuna op 03-05-2005 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 15:35:
Heb hier net mijn 2 193's op mijn bureau gezet, en ik moet eerlijk zijn. Het zal wat wennen zijn. Maar dat was de overstap van 15 naar 17" CRT ook. En dan nog eens van conventionele naar flatron ook.

Maar de zwartwaarden zijn perfect, ondanks het feit dat het venster net op de schermen schijnt (het licht uiteraard). Ik heb wel de indruk dat het eene scherm wat geler is dan het andere, maar ik zal de instellingen nog wat moeten leren kennen.

Alleszins ik hoop dat de schermen hiet nog wat jaren kunnen blijven staan.
dat gele heb ik ook "last" van. ik heb ze op mijn ti4400 zitten en dus 1 op vga en ander op dvi.
die op de vga is geelig.
ik erger me er niet aan iig. maar dan zie je wel het verschil tussen vga en dvi goed.

binnenkort maar dual dvi kaartje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
mm ik heb net ff gekeken naar dat het ene scherm geeler is.
maar als ik de vga en dvi omdraai heb hetzelfde probleem..hetzelfde scherm blijft dus geel.
iemand een idee?

(2x 193p dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:16
iCe01 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 16:13:
Welk scherm van Dell is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planned
  • Laatst online: 15-05 19:21
GoEV6 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 18:47:
[...]

Welk scherm van Dell is dat dan?
Dat paneel zit soms (!) in de Dell UltraSharp 1905FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Jippie net Xerox scherm opgehaalt. Gekocht bij www.shop4it.nl en daar ook opgehaalt.
Met die man daar afgesproken (de computerzaak heet OK Systems trouwens op de deur) dat ik hem eerst kon bekijken op dode pixels. Ze hadden hem al klaar gezet en aangesloten voor mij met het plastic folie nog op het scherm. Ze konden zelf geen dode pixels ontdekken. Ik mocht ook nog mijn eigen tfttest programma op de pc zetten waarbij ik goed kon checkken met alle kleuren (wit, zwart, rood, groen, blauw). Geen enkele dode pixel :) Hij zei dat zou ik zelf ook doen als ik een tft scherm zou kopen :D Hij wilde graag het programmatje hebben voor toekomstige kopers. Dus 100% goeie winkel en service!!!
Ik vroeg ook nog hoe ik nu zeker kon zien dat ik de 8ms versie had. Na ja op de doos, scherm en papieren kan je daar dus echt niks over vinden en hij dus ook niet. Hij heeft hem van de distributeur van xerox met de 8 ms specs ontvangen. Via www.prat.de gevonden dat als je de versie van Januari 2005 had met een sticker op de doos waarbij onder de streepjes code (aan de zijkant) het upc nr (staat dus geen upc maar alleen het nr 7 46345 59802 3) je goed zat. En dat had ik bij deze ;) Of er wel of geen 8MS op de doos staat wil dus niets zeggen (misschien dat ze daar later in duitsland bij de importeur zelf mee begonnen zijn).
Thuis uitgepakt en aangesloten op de DVI poort van mijn videokaart en wauw wat een mooi beeld. Meteen de test der testen voor mijzelf gedaan en dat is quake3 mod urbanterror. 2.5 jaar geleden had ik bij mij dell computer een 17 inch tft erbij en dat was dus echt niet te spelen toen met quake3. Bij de geringste beweging ghoste en blurde het hele schem zodat het onstpeelbaar werd. Nu is er nog steeds een lichte blur met snelle bewegingen maar zeker niet storend en is het prima speelbaar. Bij Counterstrike source kon ik zelfs bijna niks ontdekken.
Moet nog wat spelen met instellingen van colors, brightnes en contrast. Het spiegelen van de glasplaat valt erg mee in de praktijk. Daar heb je eigenlijk alleen last van als je zwarte stukken op het scherm hebt. Op dit moment is het buiten schemerig en heb ik er helemaal geen last van.
Het afspelen van films werkt super. Prachtig beeld.
Het enige vreemde dat ik heb is dat mijn videokaart (ati 9700) maar tot 1280*960 kan worden ingesteld?? Als ik dan kijk in het menu van de monitor staat er 1280*1024 in het OSD.
Zal de laatste omega drivers eens gaan installeren en kijken of ik hem op 1280*1024 kan krijgen.
Hier staat trouwens nog een test van de xerox op prat.
http://www.prad.de/board/...ght=&hilightuser=0&page=1
Nogmaals _/-\o_ voor www.shop4it.nl

Update: na de installatie van de drivers kan ik hem wel op 1280*1024 zetten. Daarstraks stond ie toch niet in de native mode denk ik. Bij quake3 nu nog minder blurring en veel scherper :D
Prachtig scherm :9~

[ Voor 10% gewijzigd door luckyjan op 03-05-2005 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sillymidget schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 18:30:
mm ik heb net ff gekeken naar dat het ene scherm geeler is.
maar als ik de vga en dvi omdraai heb hetzelfde probleem..hetzelfde scherm blijft dus geel.
iemand een idee?

(2x 193p dus)
Tsja, het is zeker niet storend, maar ja. Ik hoopte van 2 keer exact hetzelfde beeld te hebben. Als ik mijn gele tegen jouw normale ruil hebben we beide een set met gelijke kleur 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@luckyjan jij hebt zeker het laatste scherm, blijkbaar had 1/2 van tweakers.net gemailed voor een scherm. ze zouden het pas 4/5 dagen weer binnen krijgen (vaak is dat wel langer). maar naar het lezen van jouw post ga ik zeker wachten op de nieuwe schermen die ze binnen krijgen. :)

hoe ziet de zaak eigenlijk uit, is het gewoon een winkel (of wat moet ik me ervan voorstellen).

Lucky in jouw naam klopt dus wel :9 (Hupo is jalours :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 21:12:
blijkbaar had 1/2 van tweakers.net gemailed voor een scherm. ze zouden het pas 4/5 dagen weer binnen krijgen (vaak is dat wel langer).
Ja, niet zo gek, dat scherm stond vandaag al op nummer 1 van populairste TFT schermen :)
Ze konden zelf geen dode pixels ontdekken. Ik mocht ook nog mijn eigen tfttest programma op de pc zetten waarbij ik goed kon checkken met alle kleuren (wit, zwart, rood, groen, blauw). Geen enkele dode pixel :) Hij zei dat zou ik zelf ook doen als ik een tft scherm zou kopen :D Hij wilde graag het programmatje hebben voor toekomstige kopers. Dus 100% goeie winkel en service!!!
Inderdaad, hulde! Hier kan elke winkel een voorbeeld aan nemen. Ik zal je stukje even in de startpost zetten. Jouw ghosting bevindingen vind ik trouwens heel typisch. Een vriend van me heeft een IIyama 435 (17" 10ms TN paneel, maargoed) en daar was is Halflife2 Counterstrike ook praktisch geen ghosting te ontdekken, maar tijdens een potje Quake1 weer wel en in NFS2 Underground (naam kwijt) ook, vrij lichtjes, maar wel waarneembaar. Apart altijd hoe ghosting per spel kan verschillen

[ Voor 19% gewijzigd door Yokozuna op 03-05-2005 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 21:12:
@luckyjan jij hebt zeker het laatste scherm, blijkbaar had 1/2 van tweakers.net gemailed voor een scherm. ze zouden het pas 4/5 dagen weer binnen krijgen (vaak is dat wel langer). maar naar het lezen van jouw post ga ik zeker wachten op de nieuwe schermen die ze binnen krijgen. :)

hoe ziet de zaak eigenlijk uit, is het gewoon een winkel (of wat moet ik me ervan voorstellen).

Lucky in jouw naam klopt dus wel :9 (Hupo is jalours :D )
Ik was ook de eerste die hem gemailed had ;) Had de link eerder dan de rest gevonden maar nog ff lekker geheimgehouden haha.
Het is een toch wel flinke zaak. Zag er professioneel uit. Hier heb ik hun bedrijfsfolder gevonden (ff www.oksystems.nl geprobeert stond namelijk op de factuur). Staan ook foto's in de pdf http://www.oksystems.nl/BEDRIJFSBROCHURE.pdf
Haha die man zei ook van wat raar een paar dagen nadat jij had gemailt krijg ik nu opeens een heleboel mailtjes van mensen ;) Heb hem toen de pricewatch van tweakers laten zien en uitgelegt over dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Je bezorgt em kopers, volgende keer klantenkorting vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Yokozuna schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 21:45:
Je bezorgt em kopers, volgende keer klantenkorting vragen :)
Ach als een winkel je op die manier helpt (met die dode pixel test) dan verdienen ze ook kopers.
Ze zijn eigenlijk om 17.00 dicht dus was de vraag of ik dat haalde vanuit eindhoven (kon pas om 16.15 uur weg). Zegt die verkoper dat is geen probleem dan wacht ik wel even op u. Ik verwachte een of ander webshopje bij iemand thuis en blijkt het een zeer verzorgde zaak te zijn en hele vriendelijke (2) verkopers. En het belangrijkste GEEN dode pixels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 20:57:
[...]

Tsja, het is zeker niet storend, maar ja. Ik hoopte van 2 keer exact hetzelfde beeld te hebben. Als ik mijn gele tegen jouw normale ruil hebben we beide een set met gelijke kleur 8)
haha

als je de oplossing heb gevonden hoor ik graag van je wat het was.
mag ik vragen welke videokaart je hebt?

en of de Magic Tune bij jou op allebei de schermen werkt. Ik heb namelijk 1xdvi en 1xvga. en de software is er volgens mij niet echt op gemaakt. doet een beetje raar iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Zie die Xerox nou in de pricewatch :) Op eenzame hoogte, en het aantal winkels dat hem verkoopt/gaat verkopen blijft maar groeien.

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/73/top

[ Voor 16% gewijzigd door Yokozuna op 03-05-2005 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
@ luckyjan: zou je willen zeggen hoe dat tft test programma heet en waar ik het (legaal en gratis ;) ) zou kunnen downloaden? Haal nl morgen of overmorgen 2x 17" Samsung 172X op :D

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
BvK P4 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 22:29:
@ luckyjan: zou je willen zeggen hoe dat tft test programma heet en waar ik het (legaal en gratis ;) ) zou kunnen downloaden? Haal nl morgen of overmorgen 2x 17" Samsung 172X op :D
Op de site van prad. Simpel proggie dat full screen wit zwart blauw groen en rood laat zien.
http://www.prad.de/download/tft-test.exe

Dammed :( zie ik daar opeens een dode subpixel grrr. Vooral bij zwart te zien. Ik weet zeker dat ie er voorheen nog niet was. Maarja mag de pret niet drukken :D Hopen dat ie het ook vanzelf weer gaat doen.

[ Voor 21% gewijzigd door luckyjan op 03-05-2005 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekner
  • Laatst online: 12-09 10:18
Hier dus ook het geweldige Xerox XA7-19I scherm, 1e scherm een aantal dode subpixels (gelukkig toch maar een garantie genomen) nu geen dode (sub)pixels meer.
Het enige nadeel dat ik aan dit scherm kan ontdekken is het feit dat het niet in hoogte verstelbaar is... verder niets dan lof. _/-\o_

C'est moi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik ben benieuwd hoe dat scherm zo gigantisch populair is (in de pricewatch en kwa aantal kopers), lijkt me sterk dat dat alleen door dit topic komt. Xerox is bovendien een vrij onbekend merk in de TFT wereld en in pro-reviews kan ik ook moeilijk een aanleiding vinden want die heb ik nog niet gevonden :)
Dammed :( zie ik daar opeens een dode subpixel grrr. Vooral bij zwart te zien. Ik weet zeker dat ie er voorheen nog niet was. Maarja mag de pret niet drukken :D Hopen dat ie het ook vanzelf weer gaat doen.
Lijkt me enorm sterk dat je defecte pixel het opeens in een paar dagen weer doet, je kunt hem beter meteen terugsturen of er genoegen mee nemen, want een paar dagen wachten haalt hoogstwaarschijnlijk niets uit. Op de wettelijke 8 dagen niet tevreden geld terug heb je geen recht want je hebt de TFT van tevoren in werking kunnen zien...

[ Voor 52% gewijzigd door Yokozuna op 03-05-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

Stom inderdaad, die dode pixels willen nog wel eens na verloop van een paar uur komen opdagen. Het is in zo'n geval echter wel vaak zo, dat je ze er als het ware weer uit kunt "masseren"

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Is dat de regel ja? Dat defecte pixels die later ontstaan er vaak uitgemasseerd worden en defecte pixels die er al inzaten niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

Regel niet zover ik weet, maar zeker ook geen uitzondering op een regel :P Je hoort in ieder geval vaak dat die er ook wel weer uit gemasseerd worden...

offtopic:
Thermaltaker is weer terug op z'n favoriete topic

[ Voor 20% gewijzigd door Thermaltaker op 03-05-2005 23:17 ]

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
luckyjan schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 22:55:
Ja duh...In de winkel testen zegt geen bal, op het feit na dat je niet met een reeds vergaarde monitor op stap gaat... Heb deze iiyama 481s nu een dikke maand ofzo - kan nu pas met (redelijke) zekerheid zeggen dat ik geen deuie pikselkes hebt.
Yokozuna schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 23:06:
Ik ben benieuwd hoe dat scherm zo gigantisch populair is (in de pricewatch en kwa aantal kopers), lijkt me sterk dat dat alleen door dit topic komt. Xerox is bovendien een vrij onbekend merk in de TFT wereld en in pro-reviews kan ik ook moeilijk een aanleiding vinden want die heb ik nog niet gevonden :)
Onbekend hoeft niet slecht te zijn, maar ergens vraag ik me toch af hoe ze dit featurevolle scherm (met glasplaat nota bene, voor de prijs de deur uit kunnen doen). Ze maken er wel een teringzooi van met 3 schermen (toch? :P)...1 nummer.

Pfff,...dit topic groeit als een ongecontroleerde kernreactie...

[ Voor 35% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 03-05-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Yokozuna schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 23:10:
Is dat de regel ja? Dat defecte pixels die later ontstaan er vaak uitgemasseerd worden en defecte pixels die er al inzaten niet?
Beetje lastig met die glasplaat ervoor 8) Ga geen 100km rijden voor 1 dode subpixel en dan een ander scherm krijgen met straks misschien wel meerdere dode subpixels na verloop van tijd. Ik probeer er niet naar te kijken (altijd lastig als je weet waar ie zit ;) ) Als het bij deze ene blijft kan ik er mee leven.

[ Voor 33% gewijzigd door luckyjan op 03-05-2005 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Beetje lastig met die glasplaat ervoor
+1 inzichtvol :)

Shop4it heeft nog geen beoordeling in de shopsurvey, kun je misschien ff invullen lucky:
http://www.tweakers.net/shopsurvey/4710

[ Voor 49% gewijzigd door Yokozuna op 03-05-2005 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Yokozuna schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 23:31:
[...]

+1 inzichtvol :)

Shop4it heeft nog geen beoordeling in de shopsurvey, kun je misschien ff invullen lucky:
http://www.tweakers.net/shopsurvey/4710
Das goed. Doe ik morgen wel ff. Hier nog een handig klein programma voor pixel test.
http://www.laptopshowcase.co.uk/downloads/DPB.zip

Update: Toch maar meteen ff gedaan. Kloppen op de glasplaat helpt ook niet :+

[ Voor 10% gewijzigd door luckyjan op 03-05-2005 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ook met mn xerox aan het werken gegaan... eerste indruk GEIL :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

maar qua revieuw kan ik niet zo heel veel doen denk ik want heb van te voren op 15 inch crtje gewerkt.. (van sony lijkt 17 inch)

wat me wel opviel was de grote :+ so de billuh das echt effe wennen kreeg er vet last van mn ogen..
kan ook goed aan instellingen liggen hoor iemand nog tips qua kleurinstellingen?..

verder wat coduo gespeeld en dat ging gewoon lekker... filmpje afgespeeld ging ook goed...

damn 1 pixel rechts in midden blijft groen... als het beeld licht is is het goed te doen zie je hem niet eens, alleen met donker beeld valt hij op....

heb niet met pixelgarantie gekocht.. maar zou ik er nu nog iets mee kunnen doen? omdat ze bij progress aanbieden scherm met of zonder pixelgarantie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luckyjan schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 23:24:
[...]

Beetje lastig met die glasplaat ervoor 8) Ga geen 100km rijden voor 1 dode subpixel en dan een ander scherm krijgen met straks misschien wel meerdere dode subpixels na verloop van tijd. Ik probeer er niet naar te kijken (altijd lastig als je weet waar ie zit ;) ) Als het bij deze ene blijft kan ik er mee leven.
Ik heb ook 2 dode subpixels (groen) in mijn E481 die alleen met een zwarte achtergrond te zien zijn. Ik maak er juist een spel van ze te ontdekken. Het lukt me alleen nooit ;) .... Ik neem aan dat je op meer dan 30 cm van je scherm zit. Dan lijkt het me dat ze niet opvallen...
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 09:17:

wat me wel opviel was de grote :+ so de billuh das echt effe wennen kreeg er vet last van mn ogen..
kan ook goed aan instellingen liggen hoor iemand nog tips qua kleurinstellingen?..
Had ik ook aan het begin... Wat een fel licht! Vooral 's avonds. Ik heb gelijk de brightness omlaag gegooid!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sillymidget schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 22:23:
[...]
haha

als je de oplossing heb gevonden hoor ik graag van je wat het was.
mag ik vragen welke videokaart je hebt?

en of de Magic Tune bij jou op allebei de schermen werkt. Ik heb namelijk 1xdvi en 1xvga. en de software is er volgens mij niet echt op gemaakt. doet een beetje raar iig.
Er zit momenteel een FX5200 in de PC, heb ze beide op vga gezet. Ik was van plan op 1 op DVI te zetten, maar ik kan maar amper verschil in het beeld zien, dus gebruik ik nog maar good old vga. Magic tune werkt op beide schermen zonder problemen. Maar wat mij opvalt is dat de rand van de schermen minimaal verschilt. De gelige heeft een rand die wat grover lijkt dan het andere. Het is totaal niet storend. Maar ik moet toch erger op kunnen muggeziften 8)

Waarom zijn het geen schermen met een échte 4/3 verhouding is mij ook de vraag. Maar goed is het scherm wel. Vooral de zwartwaarden en het tegenhouden van lichtinval zijn zelfs beter als mijn LG Flatrons CRT, wat toch geen schermen zijn van slechte kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTW voor iemand die het nog interressant vind om te weten Xerox heeft zelf een picel policy voor europa is die zelfs nog aangescherpt.. minimaal 1 witte pixel mag er in voorkomen.. daarna valt hij binnen de garantie (ronny zit stiekem te hopen dat er dalek nog een niet meer gaat werken :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luckyjan schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 23:24:
Ik probeer er niet naar te kijken (altijd lastig als je weet waar ie zit ;) ) Als het bij deze ene blijft kan ik er mee leven.
Ik heb ook dik een uur zitten zoeken naar de defecte subpixels op mijn xerox, heeft me een uur gekost.
In totaal had ik er 4 gevonden, later nog een keertje gekeken, zag ik er nog maar 3.
Na even flink te zijn doorgezakt afgelopen weekend, weet ik ze helemaal niet meer te vinden ;)
Bij mij zaten alle dode subpixels redelijk uit het midden, op een afstand van meer dan een halve meter van het scherm kon je ze zelfs helemaal niet meer herkennen, zelfs als je weet waar ze zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:36
Yokozuna schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 17:20:
[...]

Zelfde panel, ook overdrive?
Hoe kun je dat zien? Type nummer is
AUO (M190EN03) v017 volgens het OSD, vandaar dat ik dacht dat het dezelfde zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
3D stereo beelden op TFT's (n.a.v. n00bs) nieuws

nieuws: 3d-stereo-beeldschermen, klaar voor de massa?
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 09:51:
BTW voor iemand die het nog interressant vind om te weten Xerox heeft zelf een picel policy voor europa is die zelfs nog aangescherpt.. minimaal 1 witte pixel mag er in voorkomen.. daarna valt hij binnen de garantie (ronny zit stiekem te hopen dat er dalek nog een niet meer gaat werken :o )
Oh das wel beter, net als Viewsonic dus nu. Zal ik even melden in startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Voor degenen die dit nog niet wisten:

Voor een betere (volgens sommige dan) weergave van je letters op het scherm in windows xp (aangezien de letters er op een TFT scherper uitzien):

moet je bij eigenschappen voor beeldscherm tabblad vormgeving kiezen en daar effecten aanklikken. Daar zie je de optie randen van letters vloeiend op het scherm weergeven. Die moet je aanvinken en dan voor cleartype kiezen.

[ Voor 3% gewijzigd door luckyjan op 04-05-2005 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Wat doet cleartype nu precies? Want ik snap het niet, een TFT geeft normaal een perfect scherp beeld aan, op de 2 TFT's die ik gehad heb waren de letters prima leesbaar en scherper dan op een CRT.

Wat moet daar nog aan verbeterd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Yokozuna schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 18:11:
Wat doet cleartype nu precies? Want ik snap het niet, een TFT geeft normaal een perfect scherp beeld aan, op de 2 TFT's die ik gehad heb waren de letters prima leesbaar en scherper dan op een CRT.

Wat moet daar nog aan verbeterd worden?
De letters worden dan wat ronder wat sommige (zoals ik) prettiger vinden om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik volg dit topic nou al geruime tijd omdat ik er ook over nadenk een andere tft aan te schaffen.

Ik ben momenteel in het bezit van een 15" Iiyama ax3818utc. Specs:
Respons time35ms
Resolutie 1024x768
Inkijkhoek Horizontaal (graden) 150
Inkijkhoek Verticaal (graden) 140
Helderheid (cd/m2) 250
Contrast 350: 1

Nou zag ik de Samsung 193P staan bij de Mediamarkt en de MyCom. Nou vroeg ik me het volgende af: de 193P heeft een responcetijd van 20ms. De monitor die ik nu heb heeft 35ms. Nou is dat schermpje wat ik nu heb wel bijna antiek, dus ik zal er uberhaupt wel op vooruit gaan, maar voor die 569euro bij MyCom wil ik er wel GOED mee vooruit gaan natuurlijk. Welke andere monitoren raden julle mij aan? Ik game niet zo heel veel, maar kijk wel vaak films en tv op mn pc. Kwaliteit en inkijkhoek vind ik dus erg belangrijk. Design ook. Hebben jullie nog andere suggesties of lijkt de Samsung 193P de beste keus voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrammaTonic
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-07 20:10
Ik heb net mijn BenQ 19" FP937s+ binnen gehad.

Ik heb hem nu op Dsub aangesloten.
Als ik hem op DVI wil aansluiten krijg ik wel beeld maar ik mis rood.
Ik heb dit ook tijdens het bootscherm dus aan de drivers kan het eingelijk niet liggen.
Ik gebruik een DVI-D single cable en ik heb een X850XT PE van Club3d.

Hebben jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McRubz schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 18:49:
Ik volg dit topic nou al geruime tijd omdat ik er ook over nadenk een andere tft aan te schaffen.

Ik ben momenteel in het bezit van een 15" Iiyama ax3818utc. Specs:
Respons time35ms
Resolutie 1024x768
Inkijkhoek Horizontaal (graden) 150
Inkijkhoek Verticaal (graden) 140
Helderheid (cd/m2) 250
Contrast 350: 1

Nou zag ik de Samsung 193P staan bij de Mediamarkt en de MyCom. Nou vroeg ik me het volgende af: de 193P heeft een responcetijd van 20ms. De monitor die ik nu heb heeft 35ms. Nou is dat schermpje wat ik nu heb wel bijna antiek, dus ik zal er uberhaupt wel op vooruit gaan, maar voor die 569euro bij MyCom wil ik er wel GOED mee vooruit gaan natuurlijk. Welke andere monitoren raden julle mij aan? Ik game niet zo heel veel, maar kijk wel vaak films en tv op mn pc. Kwaliteit en inkijkhoek vind ik dus erg belangrijk. Design ook. Hebben jullie nog andere suggesties of lijkt de Samsung 193P de beste keus voor mij?
Je zegt dat je niet veel gamed. De Samsung 193P is echter geschikt voor je als je helemaal niet gamed. Je hebt er namelijk veel last van ghosting mee. Verder moet je er op letten dat langzame 15" schermen nog wel geschikt zijn voor gamen en snelle graphics. Maar bij 19" ligt dit anders, je moet echt een heel erg snel scherm hebben (bij voorkeur <=8ms), wil je kunnen gamen.
Lees even de Topicstart goed door. Op dit moment is het zo dat de snelle schermen zoals je in de topic start hebt kunnen lezen, qua beeldkwaliteit wat minder zijn. De echt goede schermen met hoge beeldkwaliteit zoals de Sony zijn echter weer niet geschikt voor gaming. Zo is de situatie op dit moment je moet op een van beide aspecten water bij de wijn doen. Persoonlijk heb ik er voor gekozen even te wachten met de aanschaf van een TFT totdat beide aspecten acceptabel zijn verenigd in een scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, ik zit even ergens mee, ga een nieuwe monitor kopen, maar zie echt door het bomen het bos niet meer. Zoveel keus, zoveel goede monitoren.
Maar ik zoek een specifiek iets:
19" ,
rond de 12 ms response,
DVI
en ik wil ook graag die draaifunktie/pivot funktie die acer en samsung en vast nog een paar merken hebben, dat je je monitor 90 graden kan draaien bijvoorbeeld. Zodat je bijv. websites in de lengte beter kan lezen. Ik weet de exacte term niet :)
Qua prijs ergens rond de 400, liever iets er onder.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezZ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 18:45
De exacte term om je monitor 90 graden te draaien is trouwens portrait-landscape mode. Je kunt ook gewoon voor een goedkopere LCD monitor gaan en later de hoogte verstelbare stand er los bijkopen. Deze bijvoorbeeld ondersteunt ook portrait-landscape mode:

http://www.ecentric.nl/re...rgotron%20LCD%20Stand.htm

Kun je bijv. voor de Xerox gaan, die heeft nl. geen hoogteverstelbaarheid.

SneezZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Je zegt dat je niet veel gamed. De Samsung 193P is echter geschikt voor je als je helemaal niet gamed.
Mwoa, zo zwart wit moet je het nou ook niet zien. The Sims, Real time Strategy spellen e.d. zijn er prima mee te spelen. Dat je momenteel beter even kunt wachten is zeker zo.
Beste mensen, ik zit even ergens mee, ga een nieuwe monitor kopen, maar zie echt door het bomen het bos niet meer.
Met zulke eisen zou ik het bos zelf nieteens kunnen vinden :) Ga je je TFT ook nog voor iets bijzonders gebruiken, of alleen voor windows-algemeen? In dat laatste geval kun je volstaan met een goedkoop 19" TFT'tje (Acer). Als je hem voor andere doeleinden gaat gebruiken -> lees startpost.

[ Voor 103% gewijzigd door Yokozuna op 04-05-2005 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja wel dus doorheen gebladerd, maar geen van die monitoren heeft die portrait/landscape functie.. of ben ik erg scheel?

maar dat kan je dus zelf nog bewerkstelligen met die voet die hierboven is gepost?
(is er dan software voor die monitoren dat het beeld word gedraaid?)

Wat betreft gebruik ga ik er zeker ook mee gamen zo nu en dan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dit komt, omdat het scherm naast de DVI ingang ook nog in hoogte is te verstellen en gekanteld kan worden.
-> Hyundai L90D+
De voet is volledig inklapbaar en het scherm is kantelbaar
--> Samsung 193P

Allebei boven de 400 euro...

[ Voor 36% gewijzigd door Yokozuna op 04-05-2005 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 18:58:
[...]

Je zegt dat je niet veel gamed. De Samsung 193P is echter geschikt voor je als je helemaal niet gamed. Je hebt er namelijk veel last van ghosting mee. Verder moet je er op letten dat langzame 15" schermen nog wel geschikt zijn voor gamen en snelle graphics. Maar bij 19" ligt dit anders, je moet echt een heel erg snel scherm hebben (bij voorkeur <=8ms), wil je kunnen gamen.
Lees even de Topicstart goed door. Op dit moment is het zo dat de snelle schermen zoals je in de topic start hebt kunnen lezen, qua beeldkwaliteit wat minder zijn. De echt goede schermen met hoge beeldkwaliteit zoals de Sony zijn echter weer niet geschikt voor gaming. Zo is de situatie op dit moment je moet op een van beide aspecten water bij de wijn doen. Persoonlijk heb ik er voor gekozen even te wachten met de aanschaf van een TFT totdat beide aspecten acceptabel zijn verenigd in een scherm.
Bedankt voor je advies. Ik heb echter ook gelezen in sommige reviews dat het soms best meevalt met de ghosting. Waarom is bij een groter scherm het ghosting-effecht groter dan bij een 15"? Ik wil gewoon sowieso een scherm met 16.7M kleuren. Is het misschien beter te wachten op de 193P+ met overdrive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Waarom is bij een groter scherm het ghosting-effecht groter dan bij een 15"?
Geen idee, maar het is wel de realiteit, geldt ook voor 19" versus 17".
Is het misschien beter te wachten op de 193P+ met overdrive?
Niet perse, want er komen nog veel meer TFT's met overdrive VA paneel op de markt. De Xerox is bijv. al op de markt.

Over een half jaar beschikt 90%+ van de TFT's over een overdrive VA/TN paneel :)

[ Voor 19% gewijzigd door Yokozuna op 04-05-2005 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McRubz schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 21:50:
[...]
Waarom is bij een groter scherm het ghosting-effecht groter dan bij een 15"?
Wellicht een heel domme redenatie, maar misschien is het nagloei- effect op een 19" groter (beter waarneembaar) doordat de pixels op een 19" groter zijn? Te vergelijken met het feit dat een filmpje met een slechte kwaliteit op een kleiner scherm altijd scherper lijkt. Of een 37 cm TV vaak scherper is dan een 67 cm breedbeeld?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel momenteel tussen deze twee schermen:
Xerox XA7-19i
Benq FP937s+
Welk zou het beste zijn voor zowel office applicaties, af en toe een filmpje en een game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Xerox, beste allround, bijna zelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

Precies, de voordelen die de Benq heeft, zoals snelheid, heeft de Xerox ook. Daarbij komt, dat de Xerox een grotere kijkhoek en een betere zwartweergave zal hebben dankzij het VA paneel dat erin zit.

Ik vraag me trouwens af wanneer de eerste professionele review van de Xerox verschijnt. Ik ben erg benieuwd...

[ Voor 25% gewijzigd door Thermaltaker op 04-05-2005 23:58 ]

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat op dit moment 90% van de "welke-TFT-moet-ik-nemen" vragen beantwoord kunnen worden met: de Xerox!

Is nu de beste all-rounder. Alleen hardcore-gamers zullen wellicht voor een sneller TN paneel gaan.

We kunnen het topic wel sluiten ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:52:
Ik denk dat op dit moment 90% van de "welke-TFT-moet-ik-nemen" vragen beantwoord kunnen worden met: de Xerox!

Is nu de beste all-rounder. Alleen hardcore-gamers zullen wellicht voor een sneller TN paneel gaan.

We kunnen het topic wel sluiten ;)
Voorlopig, totdat er andere overdrived schermen uitkomen :) en dat zal toch redelijk snel gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal dus de Xerox wel worden :)
Hoe lang is dat scherm eigenlijk al beschikbaar want profesionele reviews zijn er nergens van te vinden. Of komt dit omdat Xerox redelijk onbekend is op het vlak van monitors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon even het topic doornemen Stoney... Dan vind je alles ;) .
Yokozuna schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 23:06:
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.