Jippie net Xerox scherm opgehaalt. Gekocht bij
www.shop4it.nl en daar ook opgehaalt.
Met die man daar afgesproken (de computerzaak heet OK Systems trouwens op de deur) dat ik hem eerst kon bekijken op dode pixels. Ze hadden hem al klaar gezet en aangesloten voor mij met het plastic folie nog op het scherm. Ze konden zelf geen dode pixels ontdekken. Ik mocht ook nog mijn eigen tfttest programma op de pc zetten waarbij ik goed kon checkken met alle kleuren (wit, zwart, rood, groen, blauw). Geen enkele dode pixel

Hij zei dat zou ik zelf ook doen als ik een tft scherm zou kopen

Hij wilde graag het programmatje hebben voor toekomstige kopers. Dus 100% goeie winkel en service!!!
Ik vroeg ook nog hoe ik nu zeker kon zien dat ik de 8ms versie had. Na ja op de doos, scherm en papieren kan je daar dus echt niks over vinden en hij dus ook niet. Hij heeft hem van de distributeur van xerox met de 8 ms specs ontvangen. Via
www.prat.de gevonden dat als je de versie van Januari 2005 had met een sticker op de doos waarbij onder de streepjes code (aan de zijkant) het upc nr (staat dus geen upc maar alleen het nr 7 46345 59802 3) je goed zat. En dat had ik bij deze

Of er wel of geen 8MS op de doos staat wil dus niets zeggen (misschien dat ze daar later in duitsland bij de importeur zelf mee begonnen zijn).
Thuis uitgepakt en aangesloten op de DVI poort van mijn videokaart en wauw wat een mooi beeld. Meteen de test der testen voor mijzelf gedaan en dat is quake3 mod urbanterror. 2.5 jaar geleden had ik bij mij dell computer een 17 inch tft erbij en dat was dus echt niet te spelen toen met quake3. Bij de geringste beweging ghoste en blurde het hele schem zodat het onstpeelbaar werd. Nu is er nog steeds een lichte blur met snelle bewegingen maar zeker niet storend en is het prima speelbaar. Bij Counterstrike source kon ik zelfs bijna niks ontdekken.
Moet nog wat spelen met instellingen van colors, brightnes en contrast. Het spiegelen van de glasplaat valt erg mee in de praktijk. Daar heb je eigenlijk alleen last van als je zwarte stukken op het scherm hebt. Op dit moment is het buiten schemerig en heb ik er helemaal geen last van.
Het afspelen van films werkt super. Prachtig beeld.
Het enige vreemde dat ik heb is dat mijn videokaart (ati 9700) maar tot 1280*960 kan worden ingesteld?? Als ik dan kijk in het menu van de monitor staat er 1280*1024 in het OSD.
Zal de laatste omega drivers eens gaan installeren en kijken of ik hem op 1280*1024 kan krijgen.
Hier staat trouwens nog een test van de xerox op prat.
http://www.prad.de/board/...ght=&hilightuser=0&page=1
Nogmaals

voor
www.shop4it.nl
Update: na de installatie van de drivers kan ik hem wel op 1280*1024 zetten. Daarstraks stond ie toch niet in de native mode denk ik. Bij quake3 nu nog minder blurring en veel scherper
Prachtig scherm
[
Voor 10% gewijzigd door
luckyjan op 03-05-2005 21:44
]