Steam: CatBearCow
Verwijderd
http://www.wowwiki.com/Mo...t_on_friendly_target_only-Skyhawk- schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 10:41:
Waarom zie ik hier weinig over macro`s enzo?
Zelf zal ik zo opzoek voor een soort "waarschuwings-macro" dat weergeeft dat ik een persoon heal. (Shaman)
Want anders krijg je steeds te zien: Heal me, Heal me. terwijl je al bezig bent.
Wat ik dan niet snap is na de slachting gelijk een paar vasn die ±lvl10 om raids zitten te zeuren, alsof hun er wat mee winnen.
Ook nog een wat kleinere aanval op Astranaar waar één kutventje steeds weer orders probeerde te geven, niet dat er ook maar 1 iemand luisterde... Hij was zelf verder nergens te bekennen, totdat de aanval over was... Bleek een lvl18 te zijn, woohoo, daar zal ook iedereen naar luisteren...
Lvl 10's winnen er niks mee misschien maar ze mogen best 'zeuren' om een counter-attack omdat een raid tegen je natuurlijk nooit leuk is. En hetlvl van iemand bepaald toch niet of iemand luistert naar je? Mijn ervaring is dat er geen hond luistert naar de teamleader en mar doet wat ie zelf wil tijdens raids.Starchild schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 10:55:
Gister een aanval op Darnassus. Was wel een heel erg grote slachting.
Wat ik dan niet snap is na de slachting gelijk een paar vasn die ±lvl10 om raids zitten te zeuren, alsof hun er wat mee winnen.
Ook nog een wat kleinere aanval op Astranaar waar één kutventje steeds weer orders probeerde te geven, niet dat er ook maar 1 iemand luisterde... Hij was zelf verder nergens te bekennen, totdat de aanval over was... Bleek een lvl18 te zijn, woohoo, daar zal ook iedereen naar luisteren...
Ik ben op Vashj mijn eigen guild begonnen! The Sinister Shade SocietyStarchild schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 10:55:
Dus als je daar zit, en je bent een rogue, whisper dan naar Diango
Arrogantie wekt weer irritatie op...
Aan de andere kant van zijn "schuiltplaats" stonden vier level ?? horde en een schatje van level 12 hem op te wachten. Het enige wat ik kon verzinnen was strippen en voor ze staan dansen. Terwijl hun aan het juichen waren en alle vijf afgeleid waren en ook met me aan het dansen/spitten waren wist de paladin rustig achter ze langs te sluipen en te ontsnappen op zijn warhorse.
Zag helaas wel zijn corpse vlak bij de boot in Ratchet toch net niet sneaky genoeg geweest dat laatste stukje. Oh well, ik zelf zit tenminste in Booty. Nu weer ontsnappen uit bootybay
Lage levels zijn nog niet vaak genoeg gewiped. Zodra je echt weet wat doodgaan is ben je bereid als team te spelen om niet doodtegaan. Arrogantie heeft weinig plaats binnen teamplay Als hoge level ben je er meer aan gewend om twee/drie uur met vijf man door een dungeon te kruipen en te wachten voor mana breaks, healthbreaks enzo.
[ Voor 17% gewijzigd door Yellow|A op 06-05-2005 11:12 ]
|{ brrr }] |
Verwijderd
Was dat op het real BloodFeather? Daar word elke dag rond 21:00 uur wel een raid om Astranaar gehouden door Hord. Je kan er de klok op zetten. Wel grappig dat je dan als 'high lvl' er gewoon door heen loopt en gelijk 10 van die gasten afmaakt met wat AoE spellsStarchild schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 10:55:
Ben qua build trouwens bijna alles in disc, iemand boven de lvl 45 die ervaring heeft met de zelfde build of raden jullie een re-spec aan richting holy of shadow? op dit moment heb ik 27 punten in disc, 5 in shadow en 3 in holy
AMD Ath II X4 760K, G.Skill 8GB DDR3-2133, Saphire 2GB R7 260X OC in een mooi Coolcube Maxi doosje
Ik denk dat dat op alle realms gebeurd... Astranaar is zo mooi bij The Barrens.Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 11:09:
[...]
Was dat op het real BloodFeather? Daar word elke dag rond 21:00 uur wel een raid om Astranaar gehouden door Hord. Je kan er de klok op zetten. Wel grappig dat je dan als 'high lvl' er gewoon door heen loopt en gelijk 10 van die gasten afmaakt met wat AoE spells
Het was op Emerald Dream...
Voor het eerst ook maar mee gegaan op een raid naar Crossroads... wat... ehm... niet echt zo heel erg lekker verliep
Ik ben gister uit verveling ook maar eens naar kalimdor gevaren en via via bij astranaar terecht gekomen. Ik geloof rond 00.00 uur daar ergens. Het was er uitgestorven, geen kip te zienStarchild schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 11:12:
[...]
Ik denk dat dat op alle realms gebeurd... Astranaar is zo mooi bij The Barrens.
Het was op Emerald Dream...
Voor het eerst ook maar mee gegaan op een raid naar Crossroads... wat... ehm... niet echt zo heel erg lekker verliep(Te weinig lvl50+ spelers)
Was er iemand constans aan het spammen of er een rogue was die een lockbox open wou maken in general chat, wel om de 5 seconden en dat echt een hele tijd. Het was gewoon heel vervelend dus ik type netjes zonder aan te vallen of agressie in general chat dat iedereen het nou wel gelezen heeft en er waarschijnlijk even geen rogues zijn die zin hebben of zo, of ie alsjeblieft wat minder wou spammen want sommigen hebben daar last van. Begint die gast meteen te schelden en wordt bij gevallen door nog meer mensen dat ik een "idiot" was, iemand kon namelijk net in-loggen of stv binnen rijden en het nog niet gelezen hebben blah blah... Wou het nog uitleggen maar ze probeerde me allemaal in de zeik te zetten dus ik dacht stik er maar in dan leer ik je wel niet hoe het hoort.
Kwam ik er later een paar tegen waar ik de naam van herkende, allemaal rond de lvl 20-25 dus, die snappen gewoon nog niet hoe het spel voor hogere lvl's in elkaar zitten denk ik.
AMD Ath II X4 760K, G.Skill 8GB DDR3-2133, Saphire 2GB R7 260X OC in een mooi Coolcube Maxi doosje
Simpel het water in omhoog zwemmen langs STV mini stukje duskwood en je zit weer in westfallYellow|A schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 11:08:
Zag helaas wel zijn corpse vlak bij de boot in Ratchet toch net niet sneaky genoeg geweest dat laatste stukje. Oh well, ik zelf zit tenminste in Booty. Nu weer ontsnappen uit bootybay
.
Kijk, en dat bedoel ik nou exactVibhuti schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 11:21:
Kwam ik er later een paar tegen waar ik de naam van herkende, allemaal rond de lvl 20-25 dus, die snappen gewoon nog niet hoe het spel voor hogere lvl's in elkaar zitten denk ik.
Pas op de FrenzysRaz- schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 11:25:
[...]
Simpel het water in omhoog zwemmen langs STV mini stukje duskwood en je zit weer in westfall
[ Voor 24% gewijzigd door White Dust op 06-05-2005 11:29 ]
Kom je vanavond weer naar Southshore? Net als gisteren, hehehe. Neem gerust wat vriendjes mee, al moet je me wel met rust laten als ik met Braintje aan het vechten ben. Dat heb ik net met 'm afgesproken namelijk.jarnotjuh schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 10:08:
@htt-thalan
dit komt me bekend voor. tip: /ignore...
Je moest eens weten hoeveel mensen ignored staan bij mij. Hoe kan je die list trouwens zien?
Of in ironforge: Plz gimmeh some spare money....
/ignore maar weer
Denk dat ik er zo al wel 30 geignored heb...
Verder waren jullie voor het eerst deze week in de meerderheid in SS.
Uhuh. En dan gaan die mensen op mounts dood, of ze guards rennen terug, en dan zit je opeens in een groep van 100 pissed off guards. LekkerVibhuti schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 11:12:
Snap nooit waarom er niet meer mensen inzien dat je met een paar man op mounts die guards moet weglokken en dan tarrenmill zo binnen kunt rennen. Is erg leuk want ze verwachten het helemaal niet.
https://niels.nu
Dat zijn er echt vééééélHydra schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 11:46:
[...]
Uhuh. En dan gaan die mensen op mounts dood, of ze guards rennen terug, en dan zit je opeens in een groep van 100 pissed off guards. Lekker
Ik bleef van een afstandje kijken hoe een groep zijn dood tegemoet rende door die Undead NPC guards aan te vallen daar. Er kwam me daar een meute uit die toren zetten, die moeten echt klem gezeten hebben want zo groot is die toren niet. Ze hebben bij Blizzard gewoon een zip-bestand in die toren zitten, guards.zip met 1 op 100 compressie
Het werkt gewoon echt, tuurlijk zal niet iedereen het altijd overleven maar hehe, t'is potdomme een raid we gaan nou toch niet lopen watte dat we af en toe een keertje dood gaan
[ Voor 19% gewijzigd door Vibhuti op 06-05-2005 11:52 ]
gister nog een berichtjegeschreven aan een GM over die bedelaars. Ik wordt er echt scheitziek van. Sta je in IF even je post te checken popt er ineens een trade schermpje met in je whisper in caps 'MONEY ' Dat is mij 5x achter elkaar gebeurt bij dezelfdepersoon.. toen ik hem vertelde dat ie op moest houden anders ging ik het reporten ging ie gewoon door maar dan met het bericht ''gimme some money @#$ ( bitch volgens mij ) ja en dan hang je voor mij..Vibhuti schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 11:37:
oh ja, die bedelaars, soms geeft ik iemand wat geld als het er symphatiek aan toe gaat, laatst bijvoorbeeld aan een noob die net al zijn geld in de fishing skill gestopt had en toen geen hengel had hehe, heb ik meteen een stronger fishing pole met +5 to fishing aan hem gegeven en zelf een nieuwe gehaald nog even uitgelegd hoe die moet vissen, grappig hoor.
Als je zo graag geld wilt hebben ga dan 2 gather profs gebruiken en verkoop al je meuk in de AH tegen redelijke prijzen.. over de ah gesproken. Op doomhammer is de AH in IF nu wel ontzettend verneukt. Laatst zag ik mithril spurs in de AH staan (recipe) zonder buyout.. Als het zonder buyout is dan weet je bijvoorbaat al dat het dikke pret wordt wtb prijzen. Maar ik denk doe gek ik bied 8g voor dat recept. Weet ik zeker dat ik het heb.. krijg ik een paar uur later een mailtje dat ik ben geoutbid.dus ik kijk in de AH ... staat de current bid op dat recept op 30 goud. Dat is veeeel te veel.
Ik ben er bijna over aan het denken om een horde char aan te maken en die te gebruiken om te gaan zoeken in ogrimar ah om mij goedkope items te geven want ik heb gehoord dat daar de economy nog gewoon goed is.
Mwhahaha, lijerPromWarMachine schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 11:33:
[...]
Kom je vanavond weer naar Southshore? Net als gisteren, hehehe. Neem gerust wat vriendjes mee, al moet je me wel met rust laten als ik met Braintje aan het vechten ben. Dat heb ik net met 'm afgesproken namelijk.
Verder waren jullie voor het eerst deze week in de meerderheid in SS.Weer eens iets anders.
Die hellbringer waar jij bij stond, die "ken" ik. Gaat ie 3x op mij zitten, jij staat er vrolijk bij de kijken
Ik weet niet of ik ga raiden, wil eerst ff lvl'en
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Moet je wel een extra account hebben, of zit je op PvEWebgnome schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 12:05:
[...]
gister nog een berichtjegeschreven aan een GM over die bedelaars. Ik wordt er echt scheitziek van. Sta je in IF even je post te checken popt er ineens een trade schermpje met in je whisper in caps 'MONEY ' Dat is mij 5x achter elkaar gebeurt bij dezelfdepersoon.. toen ik hem vertelde dat ie op moest houden anders ging ik het reporten ging ie gewoon door maar dan met het bericht ''gimme some money @#$ ( bitch volgens mij ) ja en dan hang je voor mij..
Als je zo graag geld wilt hebben ga dan 2 gather profs gebruiken en verkoop al je meuk in de AH tegen redelijke prijzen.. over de ah gesproken. Op doomhammer is de AH in IF nu wel ontzettend verneukt. Laatst zag ik mithril spurs in de AH staan (recipe) zonder buyout.. Als het zonder buyout is dan weet je bijvoorbaat al dat het dikke pret wordt wtb prijzen. Maar ik denk doe gek ik bied 8g voor dat recept. Weet ik zeker dat ik het heb.. krijg ik een paar uur later een mailtje dat ik ben geoutbid.dus ik kijk in de AH ... staat de current bid op dat recept op 30 goud. Dat is veeeel te veel.
Ik ben er bijna over aan het denken om een horde char aan te maken en die te gebruiken om te gaan zoeken in ogrimar ah om mij goedkope items te geven want ik heb gehoord dat daar de economy nog gewoon goed is.
pve ofcjohnnyv.nl schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 12:09:
[...]
Moet je wel een extra account hebben, of zit je op PvE
Gebeurt vaak idd. Eerst volgende keer dat ze weer om geld zeiken zeg ik gewoon:Webgnome schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 12:05:
[...]
gister nog een berichtjegeschreven aan een GM over die bedelaars. Ik wordt er echt scheitziek van. Sta je in IF even je post te checken popt er ineens een trade schermpje met in je whisper in caps 'MONEY ' Dat is mij 5x achter elkaar gebeurt bij dezelfdepersoon.. toen ik hem vertelde dat ie op moest houden anders ging ik het reporten ging ie gewoon door maar dan met het bericht ''gimme some money @#$ ( bitch volgens mij ) ja en dan hang je voor mij..
Als je zo graag geld wilt hebben ga dan 2 gather profs gebruiken en verkoop al je meuk in de AH tegen redelijke prijzen
Je wil geld? Is goed, kom maar mee.
Dan lopen we naar buiten, naar 1 of ander zwijn of een beer, en dan zeg ik, kill dat beest.
Als het beest dood is, zeg ik, nou looten, pak alles wat erin ligt.
Als hij het heeft, zeg ik, ok nu meekomen, terug naar binnen.
Spreek een npc trader aan, en verkoop de loot.
Done.
Zo moeilijk is het nou
Gewoon WOW opstarten en inloggen, dan download ie patch 1, dan patchen en weer opstarten voor patch 2.SouLmaN schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 10:55:
Iemand al download lokaties voor de 1.4.2 patch ?
Dit keer weer patchen zonder torrent, klein bestandje dus.
Nothing to see here
De server zou toch om 12 weer up moeten komen? Er staat 1 uur GMT+2 op de site. Das dan toch 12 uur nederlandse tijd? Anders zit ik nu voor niets te wachten.
[ Voor 40% gewijzigd door mbooij op 06-05-2005 12:20 ]
Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing
Vanwege de zomertijd zitten we nu in GMT+2 (in de winter GMT+1). Helaas zal je nog even geduld moeten hebben. ;-)mbooij schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 12:19:
Ik ga niet zeuren over de server maar heb gewoon een vraagje...
De server zou toch om 12 weer up moeten komen? Er staat 1 uur GMT+2 op de site. Das dan toch 12 uur nederlandse tijd? Anders zit ik nu voor niets te wachten.
Kijk, nou is het me duidelijk tnx. Ik ga weer wat anders doen.purge schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 12:23:
[...]
Vanwege de zomertijd zitten we nu in GMT+2 (in de winter GMT+1). Helaas zal je nog even geduld moeten hebben. ;-)
Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing
Dus nu moet ik mijn dag doorkomen met hier een beetje posten en op thottbot te lezen tot het 17:00 uur is
[ Voor 18% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-05-2005 12:29 ]
Verwijderd
Lol, om dezelfde reden ben ik vandaag ook maar naar me werk gegaan.HTT-Thalan schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 12:29:
Ik kreeg van mijn projectleider de vraag of ik vrijdag geen vrij wilde, het zou toch stil zijn op vrijdag en weinig te doen, en donderdag was sowieso vrij, lekker lang weekend. Toen zei ik, neuh, tot en met 14:00 zijn de server van WoW toch down, dus ik kom wel gewoon werken
Dus nu moet ik mijn dag doorkomen met hier een beetje posten en op thottbot te lezen tot het 17:00 uur is
Zit je ook op vashj? Ben me mentaal aan het voorbereiden, wil vanavond gnomegeran doen, heb net 2 nieuwe dolken gekocht van 29 max damage, leuke dingen maar ik zie dat ze nog steeds niks voorstellen bij de toxic revenger. Hopen dat hij dropt vanavond. Ik wil er 2 hebbenVerwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 12:31:
[...]
Lol, om dezelfde reden ben ik vandaag ook maar naar me werk gegaan.
Jullie zijn dus beide n00bs omdat jullie geen weaponswitch mod gebruiken.HTT-Thalan schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 10:28:
[...]
Och, na een paar whispers hield hij op een gegeven moment wel op met zeiken hoor. Sallaint detail: Hij beweerde glashard dat zijn 2 zwaarden veel beter waren dan mijn 2 daggers, ik had 'prutuitrustig' zoals hij dat dan noemde. Helaas liet het duel dat hij daarna met me aan wilde gaan zien dat het gemis van daggers (openen met cheapshot, backstab, en dan vanish plus ambush) vernietigend kan zijn. Ik heb hem ronduit verslagen in luttele seconden met skills die je alleen kunt als je een dagger hebt
1) automatisch switchen naar de gewenste wapens wanneer schakelen naar stealth en out of stealth
2) in battle switchen van wapens voor bepaalde skills (gouge, switchen naar dagger en backstab)
Zo zou ik dus idd openen met ambush, dan kom ik dus uit stealth, mijn mod switched dan sword in mainhand en dagger in offhand (voor de snelle poison apply). Als ik dan stun dan switch ik met 1 knop me dagger naar mainhand en backstab ik en weer terug.
Je kan het beste van beide werelden hebben. Vrijwel 9 van de 10 rogues gebruikt die mod. Ook al spelen sommige subtly rogues dual dagger, dan nog zullen ze voor pve die mod gebruiken omdat ze bij pve wel een sword of mace zullen gebruiken.
Geen weaponswitch mod = gimptastic.
Ik vind mods een beetje spelbederf. Ik verlies liever zonder mods dan dat ik win met mods. Bovendien ben ik van nature vrij chaotisch van aard en wil niet te veel met allerlei addons van doen hebben. Gewoon lekker simpel 2 dolken in mn klauwen en verders niks. Ik gebruik nog niet eens macro's, al ben ik dat wel van plan voor het first aiden enzo.Kaap schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 12:44:
[...]
Jullie zijn dus beide n00bs omdat jullie geen weaponswitch mod gebruiken.
1) automatisch switchen naar de gewenste wapens wanneer schakelen naar stealth en out of stealth
2) in battle switchen van wapens voor bepaalde skills (gouge, switchen naar dagger en backstab)
Zo zou ik dus idd openen met ambush, dan kom ik dus uit stealth, mijn mod switched dan sword in mainhand en dagger in offhand (voor de snelle poison apply). Als ik dan stun dan switch ik met 1 knop me dagger naar mainhand en backstab ik en weer terug.
Je kan het beste van beide werelden hebben. Vrijwel 9 van de 10 rogues gebruikt die mod. Ook al spelen sommige subtly rogues dual dagger, dan nog zullen ze voor pve die mod gebruiken omdat ze bij pve wel een sword of mace zullen gebruiken.
Ik heb gisteravond voor het eerst de 'usebyname heavy bandage' ontdekt. Dacht eerst dat het niet werkte maar toen ik rechtermuisknop deed op een bandage healde hij gelijk een partymember die ik toevallig geselekt had, vrij handig
Verwijderd
Nope, zit op Shadowsong in een grote nederlandse guild: Lost Warriors, vanavond ga ik ook gnomeregan doen, gister heb ik stockede gedaan, zat in een erg goede group, heb er 6 quests in 1x kunnen doen.HTT-Thalan schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 12:42:
[...]
Zit je ook op vashj? Ben me mentaal aan het voorbereiden, wil vanavond gnomegeran doen, heb net 2 nieuwe dolken gekocht van 29 max damage, leuke dingen maar ik zie dat ze nog steeds niks voorstellen bij de toxic revenger. Hopen dat hij dropt vanavond. Ik wil er 2 hebben
Er vielen ook veel goede items, maar met rollen verlies ook gewoon zo goed als altijd.
Ben benieuwd naar gnomeregan ik hoorde dat dat wel een vette instance is.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2005 12:54 ]
Onzin, dat is niet te veel. Het is juist een van de recepten voor producten die erg gewild zijn (waarom is beyond me, 3% extra mount speed is niet merkbaar), en daarom verkopen die dingen gewoon erg goed. Zo veel is 30 gold niet, ik heb pas nog Demonslaying formulas verkocht voor 40 gold each.Webgnome schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 12:05:
Weet ik zeker dat ik het heb.. krijg ik een paar uur later een mailtje dat ik ben geoutbid.dus ik kijk in de AH ... staat de current bid op dat recept op 30 goud. Dat is veeeel te veel.
https://niels.nu
Ik ben nu wel benieuwd hoe de verhouding op mijn server, vashj, is.
Ik heb 4 missies in de stockade gedaan, met 3 andere rogues en een priest om te healen. Dat was echt vet om te doen, 4 mobs sappen en dan met zijn 5en de laatste in elkaar tremmenVerwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 12:54:
[...]
Nope, zit op Shadowsong in een grote nederlandse guild: Lost Warriors, vanavond ga ik ook gnomeregan doen, gister heb ik stockede gedaan, zat in een erg goede group, heb er 6 quests in 1x kunnen doen.
Er vielen ook veel goede items, maar met rollen verlies ook gewoon zo goed als altijd.
Ben benieuwd naar gnomeregan ik hoorde dat dat wel een vette instance is.
Zo word het een stuk makkelijker. Ben dan ook van plan om mijn eigen guild met rogues proberen te vullen met minimaal 40 25+ rogue's om dan een leuke raid op de orcs te doen. Die weten niet van ze overkomen als ze allemaal crits uit het niets zien komen

ook mensen last van? nazjul-nerub zit ik
[ Voor 3% gewijzigd door PoweRoy op 06-05-2005 13:30 ]
[This space is for rent]
http://www.warcraftrealms.com/census.php?serverid=503HTT-Thalan schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:19:
Hoe kun je eigenlijk zien hoe de verhouding horde/alliance is op een bepaalde server? Ik heb al heel wat klagers gelezen op de WoW forums over de enorme aantallen alliance die het schijnbaar verpesten voor de horde spelers. Ik koos zelf human omdat ik dat de enige char vond die er normaal en best gaaf uitzag, en omdat de bossen vrolijk licht zijn. Ik hou niet van dat donkere onheilspellende, ook niet als het green zone is.
Ik ben nu wel benieuwd hoe de verhouding op mijn server, vashj, is.
niet echt helemaal eerlijk dus
Verwijderd
\Kaap schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 12:44:
[...]
Jullie zijn dus beide n00bs omdat jullie geen weaponswitch mod gebruiken.
vind dit eigenlijk ook gewoon mods die niet kunnen...
gaat mij iets teveels richting bots op...
mjah blizz laat het (nog steeds) toe, dus het hoort bij het spel...
Battle.net Spud#2543
Verwijderd
dat heb ik ook, hij blijft hangen op "authenticating".PoweRoy schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:26:
hmm dvd zitten compilen en hopen dat ie voor 13u klaar washelaas dus, maar nu wilde ik spelen blijft ie hangen op connected
ook mensen last van? nazjul-nerub zit ik
ik zit op Terenas. volgens de realm status page moet Terenas trouwens online zijn.
Verdomme! Als dit echt klopt is het idd wel erg oneerlijk. Als ik dat had geweten had ik misschien wel horde gekozen, al was het maar als statement. Toch kom ik vrij veel horde tegen, en komt er vaker horde bij ons op bezoek dan andersom.butsj schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:28:
[...]
http://www.warcraftrealms.com/census.php?serverid=503
niet echt helemaal eerlijk dus
hij blijft hangen op connecting of autheticating.
Voor alle nederlandse spelers op die server ik zit in de nederlandstalige guild
Lion's of light. wisper me maar als je wilt joinen (wiseguy)
Overall 331,899 (62%) 206,128 (38%)Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:33:
ja hallo die census hangt aan mekaar van mensen die een mod installeren. Zolang ik geen officiele stats van Blizzard zie geloof ik daar helemaal niets van. Sowieso zou 66% of mijn server alliance zijn. Dat is dus echt dikke onzin.
Dat is ruim 500.000+, en ik geloof echt niet dat zoveel mensen census hebben geïnstalleerd...
Ik kan mezelf ook opzoeken in mn guild en heb ook census niet geinstalleerd, dus volgens mij kloppen deze stats wel
Verwijderd
Je kunt er wel een schatting bij maken ofc
Valt me wel op dat er zo'n 50000 roques zitten in alle eu servers bah
/Offtopic En ja ik kan ook al niet inloggen maar zal wel weer extended maintance zijn
Goed zo. Ik doe het steevast, als iemand bedelt om money, swa, zeg ik dat ie het niet krijgt, maar als er een tradewindow opent krijgt ie 100% zeker een /w <naam> Consider yourself reported, /ignore <naam> en vervolgens een harasment ticket naar blizzard.Webgnome schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 12:05:
Heb zelf nog nooit om een aalmoes gevraagd, en zit op 6 verschillende servers met iets van 10 lowlevel characters, dus ga alsjeblieft niet bij me bedelen.
(overigens geef ik wel eens geld, als iemand een goede reden heeft om dat te krijgen, laatst nog iemand een +- L25 Chest & Weapon gegeven omdat ie echt met troep rondliep (ging samen een quest met hem doen, en zag dat zijn gear er wat pauper uitzag))
[ Voor 14% gewijzigd door zion op 06-05-2005 14:00 ]
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Wat is er bah aan rogue's?Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:45:
Die site is alleen voor mensen die zo'n cencus mod hebben dus niet de hele server info staat erop
/Offtopic En ja ik kan ook al niet inloggen maar zal wel weer extended maintance zijn
/laughHTT-Thalan schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:19:
Ik koos zelf human omdat ik dat de enige char vond die er normaal en best gaaf uitzag, en omdat de bossen vrolijk licht zijn. Ik hou niet van dat donkere onheilspellende, ook niet als het green zone is.
Ik hou niet van donker onheilspellende dingen, dus ik ben geworden: een rogue!
ROFLMAO
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:33:
ja hallo die census hangt aan mekaar van mensen die een mod installeren. Zolang ik geen officiele stats van Blizzard zie geloof ik daar helemaal niets van. Sowieso zou 66% of mijn server alliance zijn. Dat is dus echt dikke onzin.
Dit is al eerder langsgekomen, maar misschien heb je het gemist:Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:45:
Die site is alleen voor mensen die zo'n cencus mod hebben dus niet de hele server info staat erop
Census doet gewoon een /who van alle characters op de server, dus dat is wel degelijk representatief, niet alleen mensen met een census mod worden geteld.
[ Voor 81% gewijzigd door zion op 06-05-2005 13:54 ]
systeem
Verwijderd
Zie weer posts over problemen van nieuwe patch je ziet characters niet enzo
Blij dat ik hem nog niet gedownload heb
@Htt wat er zo bah aan is? dat je om de 5 minuten geganked word in soutshore naast een quard door een level 60 roque en de quard niks doet /clap
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2005 13:50 ]
de stats zijn niet van de msnend ie census hebben alleen maar de plugin zoektnaar mensen in jou /who scherm en stuurt die gegevens doorbutsj schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:44:
[...]
Overall 331,899 (62%) 206,128 (38%)
Dat is ruim 500.000+, en ik geloof echt niet dat zoveel mensen census hebben geïnstalleerd...
Ik kan mezelf ook opzoeken in mn guild en heb ook census niet geinstalleerd, dus volgens mij kloppen deze stats wel
zion schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:49:
[...]
/laugh
Ik hou niet van donker onheilspellende dingen, dus ik ben geworden: een rogue!
ROFLMAO
Nee, serieus, ik vind de sfeer best bepalend. Ik word een beetje moedeloos als ik uren en uren moet doorbrengen in een bos waar je niks anders ziet dan spinnewebben, lijken, beesten en een gebrek aan zonlicht.
Om een of andere reden voelt het dan altijd een stuk veiliger als je weer in dat groene zonnige bos rondloopt met konijnen, zwijnen en beren
Dat is geen eigenschap van de rogue, maar van de speler daarachter. Ik heb ook wel eens orcs gezien die dermate laag geleveled waren dat ik ze met rust liet. Zijn ze hoger geleveld dan mij, dan waag ik wel eens een kansje waarbij ik ook vaak doodga.Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:49:
En tis trouwens weer zover
Zie weer posts over problemen van nieuwe patch je ziet characters niet enzo![]()
Blij dat ik hem nog niet gedownload heb
@Htt wat er zo bah aan is? dat je om de 5 minuten geganked word in soutshore naast een quard door een level 60 roque en de quard niks doet /clap
Als die betreffende speler mensen gankt die geen schijn van kans hebben, dan zou hij dat ook doen wanneer hij een pala of mage speelde. Hij kiest gewoon voor een rogue omdat hij dan veilig zijn kans onzichtbaar kan afwachten.
Feit is dat rogue's stukken zwakker zijn, maken ze een fout dan gaan ze er keihard aan.
Kortom, er is niks 'bah' aan een rogue.
[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-05-2005 13:55 ]
dan staat je nog heel wat te wachtenHTT-Thalan schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:52:
[...]
Nee, serieus, ik vind de sfeer best bepalend. Ik word een beetje moedeloos als ik uren en uren moet doorbrengen in een bos waar je niks anders ziet dan spinnewebben, lijken, beesten en een gebrek aan zonlicht.
Om een of andere reden voelt het dan altijd een stuk veiliger als je weer in dat groene zonnige bos rondloopt met konijnen, zwijnen en beren
Verwijderd
1. Nooit geganked worden als het niet uitkomt, dus altijd veilig zijn
2. Te hoge damage tegenover casters of teveel abilities (in ieder geval de combinatie ervan)
3. Altijd mensen ganken als het HEN niet uitkomt (waar je vervolgens niets tegen kan doen, omdat men lekker wacht tot je half dood bent)
4. abilities spammen op z'n kiddies en nog gevechten winnen. (lijkt wel old-school beat 'em up knoppen rammen)
5. De hoge (gankende) hoeveelheid ervan (80% van de tijd dat ik geganked wordt is het een rogue)
6. Het feit dat iedereen succesvol kan zijn met een rogue (ook in het ganken, dat het dus nog erger maakt)
7. Midden in een gevecht nogmaals te kunnen verdwijnen
8. 30 seconden sap dat veel te lang is voor PvP (Sap, premeditate (je zou zeggen een nutteloze skill) + eviscerate voor 1800 dmg FTW!)
9. Je hebt ook UD rogues en UD zijn irritant onafhankelijk van de class, dus een UD Rogue is meteen erger, waardoor een Rogue een nog ergere class is
10. 1400 dmg Ambush crits (en wie weet nog hoger)
De rest moet ik ff over nadenken.
Die census geeft alleen maar weer wat er door mensen met die mod gesignaleerd is. Je weet niet eens of die goed werkt, WAT ie dan signaleert en op welke manier. Bovendien zegt Blizzard zelf dat zowel deze site als een aantal anderen niet overeenkomen met de werkelijkheid. Het aantal spelers ligt inmiddels ook al veel hoger.
Wanneer komt de Teletubbie MMO?HTT-Thalan schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:52:
[...]
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2005 14:03 ]
Verwijderd
Het is wel de speler daarachter maar dat ze in 3 seconden je shield breken heb je toch niet echt kans op overleving... er is een soort bug dat als een mage bijvoorbeeld zit een roque altijd crit als die ambush doetHTT-Thalan schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:54:
[...]
Dat is geen eigenschap van de rogue, maar van de speler daarachter. Ik heb ook wel eens orcs gezien die dermate laag geleveled waren dat ik ze met rust liet. Zijn ze hoger geleveld dan mij, dan waag ik wel eens een kansje waarbij ik ook vaak doodga.
Als die betreffende speler mensen gankt die geen schijn van kans hebben, dan zou hij dat ook doen wanneer hij een pala of mage speelde. Hij kiest gewoon voor een rogue omdat hij dan veilig zijn kans onzichtbaar kan afwachten.
Feit is dat rogue's stukken zwakker zijn, maken ze een fout dan gaan ze er keihard aan.
Kortom, er is niks 'bah' aan een rogue.
Roques zijn en blijven de stunlock karakters maar het mag wel iets minder
En jij vind het niet bah maar ik wel
Dat kan natuurlijk wel kloppen, want je krijgt alleen een /who reply als iemand online is, dus klopt die census zelfs beter dan de officiële cijfers, want hij noteert alleen de ACTIEVE spelers.....Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:57:
Die census geeft alleen maar weer wat er door mensen met die mod gesignaleerd is. Je weet niet eens of die goed werkt, WAT ie dan signaleert en op welke manier. Bovendien zegt Blizzard zelf dat zowel deze site als een aantal anderen niet overeenkomen met de werkelijkheid. Het aantal spelers ligt inmiddels ook al veel hoger.
Voor de rest pakt ie gewoon de level, class en race van zijn who reply, lijkt me pretty straightforward.
systeem
Verwijderd
1 ) Tegenover altijd veilig zijn staat een grote downside:Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:57:
[...]
1. Nooit geganked worden als het niet uitkomt, dus altijd veilig zijn
2. Te hoge damage tegenover casters of teveel abilities (in ieder geval de combinatie ervan)
3. Altijd mensen ganken als het HEN niet uitkomt (waar je vervolgens niets tegen kan doen, omdat men lekker wacht tot je half dood bent)
4. abilities spammen op z'n kiddies en nog gevechten winnen. (lijkt wel old-school beat 'em up knoppen rammen)
5. De hoge (gankende) hoeveelheid ervan (80% van de tijd dat ik geganked wordt is het een rogue)
6. Het feit dat iedereen succesvol kan zijn met een rogue (ook in het ganken, dat het dus nog erger maakt)
7. Midden in een gevecht nogmaals te kunnen verdwijnen
8. 30 seconden sap dat veel te lang is voor PvP (Sap, premeditate (je zou zeggen een nutteloze skill) + eviscerate voor 1800 dmg FTW!)
9. Je hebt ook UD rogues en UD zijn irritant onafhankelijk van de class, dus een UD Rogue is meteen erger, waardoor een Rogue een nog ergere class is
10. 1400 dmg Ambush crits (en wie weet nog hoger)
De rest moet ik ff over nadenken.
[...]
Wanneer komt de Teletubbie MMO?
60% speed bij lopen. Ik kan voor geen meter reizen in stealth, dus reis ik vaak zonder stealth, behalve in hillsbrad hills, te gevaarlijk.
Bovendien kan ik niemand achterna zitten in stealth, dus als je een rogue vermoed, ga gewoon lopen, hij haalt je toch nooit in.
2 ) Die hoge damage is bij crits, bovendien moet je build erop aangepast zijn, wat ten koste gaat van dingen als HP, en er staat tegenover dat we zelfs bijna geen hits kunnen hebben.
3 ) Doodgaan komt nooit uit. Een mage of shaman kan hetzelfde, dan niet in stealth, maar wel vanaf een grote afstand. Tegen de tijd dat jij binnen melee range ben, is je hp al down the drain.
4 ) Dikke onzin. Ik kan niks spammen aangezien elke ability een cooldown heeft en meer dan de helft van mijn energy kost. Je moet 3 seconden wachten tot je diezelfde ability nog eens kan gebruiken, en in een gevecht is dat heel lang.
5 ) Is wederom een eigenschap van de speler, niet de rogue. Als de rogue niet zou bestaan zouden dezelfde figuren dit geintje met een shaman of mage flikken.
6 ) WoW IS bedoeld voor mensen die een makkelijk toegankelijke MMORPG willen spelen, alle chars zijn makkelijk te leren. En nee, zo easy is het naderhand niet, je moet verdomd goed op je timers letten en bliksemsnel reageren. Je moet leren welke skills wel en niet samengaan en niet in paniek raken als iemand hem countert, wat vaak gebeurt.
7 ) Dat kunnen we maar eens per 5 minuten, en het werkt 50% van de tijd niet goed. Daar komt bij dat de meeste chars wel een AoE attack kunnen doen, die het effect direct ongedaan maakt, en sommige chars doen zelfs spells die vanish compleet onmogelijk maken.
8 ) Het mag lang zijn, maar je blijft wel onaangeroerd. Want bij de eerste hit word je weer wakker.
9 ) Ieder ras heeft voors en tegen. Undead dus ook vast wel, ik speel ze niet.
10 ) Die eerste crit zorgt er wel voor de de meeste rassen (die veel meer hp hebben om mee te beginnen) direct op het niveau van de rogue beginnen qua HP. Zonder een dergelijke opener heeft de rogue bij voorbaat al geen kans, omdat hij anders nooit de duizenden HP points van een warrior kan wegwerken met zijn energy beperking van 100 punten. ( de meeste moves kosten 45-60 energy)
Het is dus bij lang niet zo makkelijk als jij zegt
[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-05-2005 14:17 ]
Er is vanaf vandaag dan ook een level cap ingesteld voor instances, blizzard is dus gewoon voor de "no-brainer" oplossing gegaanVerwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 10:09:
Je locatie wordt vanaf de client doorgegeven
dan wordt het wel te makkelijk om te hacken idd.
oplossing **Instant kill voor <lvl50 bij stratholm** op het moment dat je er komt gwoon poem dood
maargoed blizzard zal wel opzoek zijn naar de moeilijkste oplossing
Wat ook wel kan helpen is de positie van die kistjes iedere keer veranderderen *random* zodat ze nooit precies weten waar ze heen moeten teleporteren voor de kistjes en er dus 99 van de 100keer naast landen en dan wel agro trekken
Er staat aangegeven dat de level-cap "very generous" is, maar ik hoop dat ze hem wel een beetje realistisch hebben gedaan (e.g. L15 voor DM, L30 voor Uldaman ofzo, daaronder heb je er toch niks te zoeken)
systeem
Hij had het over mages in zijn voorbeeld, die dragen CLOTH en zijn dus insta-kill, niks meer HP dan Rogues, minder HP dan rogues die leather dragen.HTT-Thalan schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 14:14:
Die eerste crit zorgt er wel voor de de meeste rassen (die veel meer hp hebben om mee te beginnen) direct op het niveau van de rogue beginnen qua HP. Zonder een dergelijke opener heeft de rogue bij voorbaat al geen kans, omdat hij anders nooit de duizenden HP points van een warrior kan wegwerken met zijn energy beperking van 100 punten. ( de meeste moves kosten 45-60 energy)
Dit had ik best even in mijn reply hierboven kunnen zetten
[ Voor 6% gewijzigd door zion op 06-05-2005 14:21 ]
systeem
Er word geroepen dat elke noob met een rogue kan winnen. Dat is dus ook dikke BS, want ik ben een noob bij MMORPG's (dit is mijn eerste) en ik kan bijna nooit winnen. Als ik een orc ambush, cheapshot, ss, backstab en evis, verlies ik vaak nog, omdat hij zijn karakter gewoon beter onder controle heeft. Het vergt een hoop leren en trainen IRL om een echte assassin te zijn, en in WoW ook. Net zoals de meeste mages moeten leren dps te doseren, en warriors moeten leren tanken en aggro houden, moet de rogue leren te killen zonder zelf dood te gaan.
Klopt, maar dat probleem heb je dan ook bij een Warrior tegenover een mage, waarbij de warrior nog eens veel meer hp heeft dan de rogue. Die kunnen tanken als geen ander en enorme meppen uitdelen, die zelfs zonder crits al als mokerslagen aankomen.zion schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 14:20:
[...]
Hij had het over mages in zijn voorbeeld, die dragen CLOTH en zijn dus insta-kill, niks meer HP dan Rogues, minder HP dan rogues die leather dragen.
Dit had ik best even in mijn reply hierboven kunnen zetten
Het mag dan makkelijk zijn de hp's van een mage weg te werken, de mage heeft dat voordeel wat hij verliest tegenover een rogue juist weer bij andere chars. Een willekeurige speler kan aan het grinden zijn, en aangevallen worden door de mage. Bevriezen, spammen met alles wat hij heeft, en tegen de tijd dat de zwaar vertraagde speler bij de mage aankomt, is hij bijna al zijn hp al kwijt voor hij de eerste hit kan toedienen.
Er zijn altijd omstandigheden waarbij iemand in het voordeel of nadeel is, als het allemaal perfect eerlijk was, was de lol er gauw vanaf. Wij rogues moeten 'self-sustaining' zijn, zoals dat heet, we kunnen niet op de backup van een team wachten want we zijn geen teamspelers. We kunnen niet tanken, niet rangen, niet taunten, niet healen en hebben geen AoE. Compleet waardeloos dus. Zelfs in een raid is de enige functie van een rogue om loslopende spelers te vangen.
Zie de rogue's maar als loslopende, vervangbare pionnen. Een oorlog kan niet zonder.
Waarom?
- Geen/nauwelijks armor --> ik heb nu met ice shield amper 600 (en dat is al veel op mijn nivo)
- IEDEREEN valt me aan zodra ik ook maar 1 fireball afschiet --> de l*l
Ik heb ook soms het gevoel dat een mage er helemaal niet hoeft te zijn
Je bent de damage-dealer van de alliance. Bijna niemand kan zoveel schade doen, en dan nog in een AoE gebied ipv melee, dan een mage. Dat je zwak armor hebt, hoeft geen probleem te zijn, omdat het de bedoeling is dat ze niet bij je in de buurt komen, je bevriest of sheeped ze.Wimo. schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 14:27:
Even wat anders.. Ik ben nu ongeveer 2 maanden bezig met mijn 1e mannetje (een Mage) die ondertussen bijna level 30 is .. Maar steeds vaker en vaker kom ik tot de conclusie dat een Mage behoorlijke .. nutteloos.. is in PVP en PVE gevechten![]()
Waarom?
- Geen/nauwelijks armor --> ik heb nu met ice shield amper 600 (en dat is al veel op mijn nivo)
- IEDEREEN valt me aan zodra ik ook maar 1 fireball afschiet --> de l*l
Ik heb ook soms het gevoel dat een mage er helemaal niet hoeft te zijnEen shammy heeft leather armor, een warlock heeft een minion erbij en de priest kan zichzelf tenminste healen. Is er hier misschien een andere high level Mage die dit even kan uitleggen? Misschien dat mijn superpowers nog moeten komen
European Maintenance Times Changed
Daliniya, 04/05/2005
In response to player input, the European weekly maintenance hours have been changed. Starting May 11th, Europe’s new maintenance window will be on Wednesday mornings from 5:00 am until 11:00 am CEST (Central European Summer Time). If a patch is applied during maintenance, then the window will be from 3:00 am until 11:00 am CEST.
This week’s maintenance will go ahead for the last time on Friday morning from 5:00 am until 13:00 pm CEST.
systeem
Verwijderd
1) Je kunt vooruitkijken dus een rogue gaat vroeg stealth in en HOEFT dus ook niet stealthed te reizen. Daarnaast zijn spelers opportunisten (en vooral rogues naar mijn idee) dus het maakt hen echt niet uit of ze nu een 45 hunter achterna zitten of onderweg een caster die halverwege dood is tegen te komen om die meteen de nek om te draaien.HTT-Thalan schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 14:14:
[...]
1 ) Tegenover altijd veilig zijn staat een grote downside:
60% speed bij lopen. Ik kan voor geen meter reizen in stealth, dus reis ik vaak zonder stealth, behalve in hillsbrad hills, te gevaarlijk.
Bovendien kan ik niemand achterna zitten in stealth, dus als je een rogue vermoed, ga gewoon lopen, hij haalt je toch nooit in.
2 ) Die hoge damage is bij crits, bovendien moet je build erop aangepast zijn, wat ten koste gaat van dingen als HP, en er staat tegenover dat we zelfs bijna geen hits kunnen hebben.
3 ) Doodgaan komt nooit uit. Een mage of shaman kan hetzelfde, dan niet in stealth, maar wel vanaf een grote afstand. Tegen de tijd dat jij binnen melee range ben, is je hp al down the drain.
4 ) Dikke onzin. Ik kan niks spammen aangezien elke ability een cooldown heeft en meer dan de helft van mijn energy kost. Je moet 3 seconden wachten tot je diezelfde ability nog eens kan gebruiken, en in een gevecht is dat heel lang.
5 ) Is wederom een eigenschap van de speler, niet de rogue. Als de rogue niet zou bestaan zouden dezelfde figuren dit geintje met een shaman of mage flikken.
6 ) WoW IS bedoeld voor mensen die een makkelijk toegankelijke MMORPG willen spelen, alle chars zijn makkelijk te leren. En nee, zo easy is het naderhand niet, je moet verdomd goed op je timers letten en bliksemsnel reageren. Je moet leren welke skills wel en niet samengaan en niet in paniek raken als iemand hem countert, wat vaak gebeurt.
7 ) Dat kunnen we maar eens per 5 minuten, en het werkt 50% van de tijd niet goed. Daar komt bij dat de meeste chars wel een AoE attack kunnen doen, die het effect direct ongedaan maakt, en sommige chars doen zelfs spells die vanish compleet onmogelijk maken.
8 ) Het mag lang zijn, maar je blijft wel onaangeroerd. Want bij de eerste hit word je weer wakker.
9 ) Ieder ras heeft voors en tegen. Undead dus ook vast wel, ik speel ze niet.
10 ) Die eerste crit zorgt er wel voor de de meeste rassen (die veel meer hp hebben om mee te beginnen) direct op het niveau van de rogue beginnen qua HP. Zonder een dergelijke opener heeft de rogue bij voorbaat al geen kans, omdat hij anders nooit de duizenden HP points van een warrior kan wegwerken met zijn energy beperking van 100 punten. ( de meeste moves kosten 45-60 energy)
Het is dus bij lang niet zo makkelijk als jij zegt
2) Meeste rogues gaan voor combat en krijgen dus onnoemelijk hoge crits, waardoor ze niet eens hoge stamina nodig hebben. Als ze door ranged aan worden gevallen is het wederom een kwestie van sprint/vanish (hunter's mark daargelaten)
3) Wederom Vanish/sprint. Een rogue zie je niet aankomen dus is er vrijwel nooit sprake van een unstealthed rogue. Als dat wel zo is, heb je nog altijd een langere casting tijd op een spell als caster dan de tijd die een rogue nodig heeft om te stealthen
4) Spammen van sinister strike wordt wel degelijk veel gedaan. De helft van de rogues houdt zijn energy niet eens in de gaten. Dat jij daar dan niet bij hoort, tja...
5) Heb je gelijk in, maar nu zijn het rogues en dus zijn ze bah
6) Wederom, rogues zijn opportunisten, ze wachten echt niet tot je weer geheald bent, je wordt gewoon gesapped zodra je gaat zitten. Wat mij betreft mag sap iemand gewoon weer healen net als polymorph
7) Vaker dan eens in de 5 minuten heb je het ook niet nodig. Een AoE heeft over een range een casting tijd of is instant maar dan met een beperkte radius, als je een beetje weet wat je aan het doen bent als rogue wordt je dus niet gepakt.
9) Nee maar undead zijn gewoon irritant
10) Ik heb niets tegen een eerste crit, na stealth zou je ook wel als bonus een crit moeten krijgen. Maar dergelijke damage in PvP vind ik veel te hoog.
Het is dus wel zo makkelijk als ik zeg. Ik ben ook vaak de receiving end dus ik weet waar ik het over heb. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze niet te verslaan zijn, maar ze hoeven van mij niet volgende patch weer +dmg of critical chance te krijgen. Dan zie ik liever een nerf, zoals ik enkele dagen geleden in een post al zei.
Je zei een paar posts eerder al dat je spelers lager dan jouw level niet gankte en altijd hogere lvls aanvalt. Logisch dat je dan sowieso al een handicap hebt t.o.v. hen. Bovendien zei je ook eerder dat je het merendeel van je char bedient met de muis. Misschien ben jij dan dus wel helemaal geen goed voorbeeld van de 'gemiddelde' rogue.HTT-Thalan schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 14:21:
Als aanvulling op mijn 'rogue' uitleg hierboven:
Er word geroepen dat elke noob met een rogue kan winnen. Dat is dus ook dikke BS, want ik ben een noob bij MMORPG's (dit is mijn eerste) en ik kan bijna nooit winnen. Als ik een orc ambush, cheapshot, ss, backstab en evis, verlies ik vaak nog, omdat hij zijn karakter gewoon beter onder controle heeft. Het vergt een hoop leren en trainen IRL om een echte assassin te zijn, en in WoW ook. Net zoals de meeste mages moeten leren dps te doseren, en warriors moeten leren tanken en aggro houden, moet de rogue leren te killen zonder zelf dood te gaan.
Moet je in het echt ook mensen gaan cheap shotten en backstabben om beter te worden? Je kunt in ieder geval niet stealthen of vanishen IRL volgens mij.
Een mage KIEST ervoor damage te doseren en dan gaat het puur over instances je leert het niet. In PvP ga je voluit. Slecht voorbeeld. Tanken gaat volgens mij automatisch, (mobs slaan jou, jij hebt armor, je neemt wat hits) misschien dat je het over aggro houden hebt?
Je spreekt jezelf tegen. Een warrior mag dan veel hits kunnen hebben, veel stamina hebben ze niet. Bovendien gaan fireballs gewoon door armor heen hoor. Hun damage komt niet eens in de buurt van een rogue neem dat maar van mij aan.HTT-Thalan schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 14:26:
[...]
Klopt, maar dat probleem heb je dan ook bij een Warrior tegenover een mage, waarbij de warrior nog eens veel meer hp heeft dan de rogue. Die kunnen tanken als geen ander en enorme meppen uitdelen, die zelfs zonder crits al als mokerslagen aankomen.
Het mag dan makkelijk zijn de hp's van een mage weg te werken, de mage heeft dat voordeel wat hij verliest tegenover een rogue juist weer bij andere chars. Een willekeurige speler kan aan het grinden zijn, en aangevallen worden door de mage. Bevriezen, spammen met alles wat hij heeft, en tegen de tijd dat de zwaar vertraagde speler bij de mage aankomt, is hij bijna al zijn hp al kwijt voor hij de eerste hit kan toedienen.
Er zijn altijd omstandigheden waarbij iemand in het voordeel of nadeel is, als het allemaal perfect eerlijk was, was de lol er gauw vanaf. Wij rogues moeten 'self-sustaining' zijn, zoals dat heet, we kunnen niet op de backup van een team wachten want we zijn geen teamspelers. We kunnen niet tanken, niet rangen, niet taunten, niet healen en hebben geen AoE. Compleet waardeloos dus. Zelfs in een raid is de enige functie van een rogue om loslopende spelers te vangen.
Zie de rogue's maar als loslopende, vervangbare pionnen. Een oorlog kan niet zonder.
Als je een mage in de buurt zit ren je toch weg? En anders accepteer je je lot al. Of je bereidt je voor op een robbertje vechten. Dat geldt overigens ook voor anders classes idd.
- Rogues hoeven niet te tanken want daar komt het niet op aan (altijd 1 op 1 gevechten)
- Rogues hebben throwing knives of bijv. crossbows
- Rogues hoeven niet te taunten want ze zijn geen tanks.
- Een rogue zonder First Aid is stom bezig
- Zoals ik al zei Rogues zijn gemaakt voor 1 op 1 gevechten.
- Rogues zijn waardeloos in instances behalve voor deuren en chests openmaken, daarna mogen ze weg.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2005 14:59 ]
Dat is het hele idee toch ook! Een rogue IS een opportunist, dat is de hele bedoeling van zijn class!Assassins worden ingezet om iemand stil, snel en ongezien uit te schakelen, en de bedoeling is nu juist dat je dat niet aan ziet komen. Een warrior die zijn class goed speelt heeft evenveel kans om jou compleet te ownen dan dat een goed gespeelde rogue dat doet, maar omdat je mij niet zag aankomen ben ik de lamer.Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 14:47:
[...]
*blabla opportunist bla bla*
Het is dus wel zo makkelijk als ik zeg. Ik ben ook vaak de receiving end dus ik weet waar ik het over heb. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze niet te verslaan zijn, maar ze hoeven van mij niet volgende patch weer +dmg of critical chance te krijgen. Dan zie ik liever een nerf, zoals ik enkele dagen geleden in een post al zei.
Mage's, warlocks en shaman kunnen ook spammen, daar hoor je mij toch ook niet over?
Helft van de tijd kom ik niet eens weg van een attack, omdat ik ter plekke neergesabeld word while stunned. Soms word ik zelfs te grazen genomen door een AoE terwijl ik juist probeerde een raid te omzeilen met een grote boog omdat ik geen zin in het gevecht had.
Er zijn nu eenmaal bepaalde gebieden waar je kans hebt dat er rogue's aanwezig zijn. Als jij een keer of 5 door een slimme shaman afgemaakt word zonder dat jij ooit een kans maakte, vind jij die shaman bah. Das dus onzin, want als die shaman gespeeld zou worden door een ontzettende noob zou jij hem maar een zwak ventje vinden, die shamans zijn vast waardeloze spelers.
Nogmaals, er is helemaal niks lame aan een rogue, het karakter is ontzettend goed in elkaar gestoken en uitgebalanceerd. De manier waarop het door sommigen misbruikt word is een ander verhaal. Maar als de rogue zou verdwijnen kiezen de klootzakjes wel een shaman of pally uit, en begint het verhaal weer opnieuw.
Er zijn zat gebieden waarop jouw karakter in het voordeel is. Vertel me eens wat je speelt, waar, en welke level je bent?
Verwijderd
Laat me raden... jij speelt dan Alliance?Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:33:
Meeste van die Census dingen zijn spot on... hoewel ik het idd op Bladefist niet merk, aangezien Horde meer lvl 60's lijkt te hebben op het moment. Maar op 90% van de servers zijn Alliance in de meerderheid, soms is het zo erg dat Nightelves populatie alleen al meer spelers heeft dan de totale Horde bij elkaar.
Ik speelde hiervoor op US server Arthas, en daar is het net zo erg.
http://www.warcraftrealms...axlevel=60&servertypeid=2
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2005 15:01 ]
Het is niet zo dat ik nooit iemand aanval die lager is, 1 of 2, soms 3 levels lager vind ik nog wel kunnen, zeker als ze je uitdagen door een beetje rond newbies te gaan dansen uit frustratie.Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 14:47:
Je zei een paar posts eerder al dat je spelers lager dan jouw level niet gankte en altijd hogere lvls aanvalt. Logisch dat je dan sowieso al een handicap hebt t.o.v. hen. Bovendien zei je ook eerder dat je het merendeel van je char bedient met de muis. Misschien ben jij dan dus wel helemaal geen goed voorbeeld van de 'gemiddelde' rogue.
Moet je in het echt ook mensen gaan cheap shotten en backstabben om beter te worden? Je kunt in ieder geval niet stealthen of vanishen IRL volgens mij.![]()
Een mage KIEST ervoor damage te doseren en dan gaat het puur over instances je leert het niet. In PvP ga je voluit. Slecht voorbeeld. Tanken gaat volgens mij automatisch, (mobs slaan jou, jij hebt armor, je neemt wat hits) misschien dat je het over aggro houden hebt?
Ik val wel eens een loslopende hoger gelevelde orc aan puur om dat beeld te doorbreken dat wij rogue's altijd de zwakkeren aanpakken, ik wil een fatsoenlijke rogue zijn, en geen lafbek. Houd niet in dat ik niet vaak genoeg lekker in stealth blijf toekijken als ik weet dat ik geen kans maak, natuurlijk.
Ik speel nog hoofdzakelijk met de muis, maar dat is omdat ik geen numpad heb op mijn laptop, en dus lastig in kan delen. Ik heb wel een speedpad, maar die is linkshandig en voegt dus rechts niets toe. Misschien dat een numpad handig kan zijn, op usb. Met de weinig moves die ik momenteel heb, gaat het nog wel. Ik open bijvoorbeeld met cheapshot, laat mijn energy terugkomen terwijl de vijand 4 seconden 'gewone' messteken moet doorstaan (hij kan toch niks doen) en op het moment dat hij losbreekt een gouge, zodat ik achter hem kan staan. Dan wacht ik ongeveer 3 sec met aanvallen, zodat mijn energy weer terugkomt, en doe een backstab, waarna hij weer omdraait. Dan heb ik vaak al 4 punten (met geluk 5) te pakken, eventueel nog een SS, dan heb ik genoeg voor een 5 point Evis.
Klinkt heel ideaal, maar in 75% van de gevallen is dit nog maar 25% van de hp van een enemy eraf, omdat ik gewoon niet, of niet genoeg gecrit heb. En op het moment dat die evis erdoor is, zit ik zonder energie, en dan is de beurt aan de vijand. Een manier is om de vanishen en dan overnieuw te beginnen, en true, de meeste zware vijanden gaan er dan idd gigantisch aan, want de crit op je ambush bij de 2e stealth crit bijna altijd, maar die vanish heeft een timer en die wil je liever bewaren om ervandoor te gaan als het foutloopt.
Het is dus best lastig spelen, want je hebt wel kritieke damage, en verassingseffect, maar niet genoeg 'materiaal' om het daarna goed af te maken. Misschien dat dat met lvl 60 veel beter word, maar het is momenteel allesbehalve heiligmakend.
Het is dus op het moment dat je vanuit stealth besluit aan te vallen een kwestie van geluk. Je kan besluiten om je geluk een handje te helpen en je build op crit aan te passen, en dan haal je minimaal 50% van je hits een crit. Dat is idd een hoop, maar je armor en hp worden er onevenredig sterker mee, dus je word relatief gezien zwakker tegenover je enemy's. En de schade die een lvl 60 rogue doet is groot, maar tegen de tijd dat je daar aankomt zijn je vijanden ook lvl 60, en heb je die crits ook hard nodig.
[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-05-2005 15:04 ]
Dus mochten er warriors zijn die willen overstappen omdat ze zogenaamd "underpowered" zijn, niet doen, kom je wel overheen
Precies wat ik zeg. Rogue's zijn allesbehalve almachtig.Mozin schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:02:
Ik speel warrior, lvl 50, alliance op Bloodscalp, en ik moet zeggen dat het interessanter begint te worden hoe hoger level je bent als warrior (geldt waarschijnlijk voor alle classes, maar toch). Rond level 30/40 heeft de warrior een dipje, maar nu gaat het steeds beter. Ik solo met een 2h weapon en ik speel in groepen met 1h en shield. zoals het hoort. Oh ja, en ik ben onlangs armorsmith geworden! Ook word ik steeds vaker gewhispered of ik mee wil met instances.
Dus mochten er warriors zijn die willen overstappen omdat ze zogenaamd "underpowered" zijn, niet doen, kom je wel overheen. En mocht je bang zijn voor rogues, niet nodig, met een paar overpowers en een enkele crit liggen ze (en wat geluk natuurlijk, hehe).
Verwijderd
Ik speel in gebieden waar jouw rogue nog niet komt. Ik ben bijna lvl 46 Mage en mijn character is nergens in voordeel want overal wordt je geganked na 40 als je niet uitkijkt. (Waar zou ik mijn voordeel uit moeten halen? Het hoge gras als ik blink gebruik in de wetlands? Dat zou dan ook het enige zijn.) Vind ik niet erg want ik doe er net zo hard aan mee.HTT-Thalan schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 14:54:
[...]
Dat is het hele idee toch ook! Een rogue IS een opportunist, dat is de hele bedoeling van zijn class!Assassins worden ingezet om iemand stil, snel en ongezien uit te schakelen, en de bedoeling is nu juist dat je dat niet aan ziet komen. Een warrior die zijn class goed speelt heeft evenveel kans om jou compleet te ownen als dat een goed gespeelde rogue dat doet, maar omdat je mij niet zag aankomen ben ik de lamer. inderdaad
Mage's, warlocks en shaman kunnen ook spammen, daar hoor je mij toch ook niet over?
Helft van de tijd kom ik niet eens weg van een attack, omdat ik ter plekke neergesabeld word while stunned. Soms word ik zelfs te grazen genomen door een AoE terwijl ik juist probeerde een raid te omzeilen met een grote boog omdat ik geen zin in het gevecht had. mages stunnen niet (of ze hebben hun talent points heel verkeerd zitten) Als jij in de buurt komt van een raid is dat je eigen schuld, daar hebben andere mensen ook last van. Het onderwerp is nog steeds rogues. Mages en Warlocks zijn niet overpowered. Shamans trouwens wel IMO
Er zijn nu eenmaal bepaalde gebieden waar je kans hebt dat er rogue's aanwezig zijn. Als jij een keer of 5 door een slimme shaman afgemaakt word zonder dat jij ooit een kans maakte, vind jij die shaman bah. Das dus onzin, want als die shaman gespeeld zou worden door een ontzettende noob zou jij hem maar een zwak ventje vinden, die shamans zijn vast waardeloze spelers. Inderdaad, shamans zijn ook overpowered. EN mail armor EN heals EN goed in melee EN shapeshiften. Daarentegen verliest een shaman als er een slechte speler achter zit. Je moet precies weten wanneer je welke spell moet gebruiken + healen. Daar kan ik dus op zich nog wel respect voor opbrengen.
Nogmaals, er is helemaal niks lame aan een rogue, het karakter is ontzettend goed in elkaar gestoken en uitgebalanceerd. De manier waarop het door sommigen misbruikt word is een ander verhaal. Maar als de rogue zou verdwijnen kiezen de klootzakjes wel een shaman of pally uit, en begint het verhaal weer opnieuw. De spelers zijn niet lame, want ik heb 2 guildies waar ik graag mee lvl, mede door het feit dat ze overpowered zijnDe class nodigt gewoon uit tot dit soort gedrag en dat vind ik jammer.
Er zijn zat gebieden waarop jouw karakter in het voordeel is. Vertel me eens wat je speelt, waar, en welke level je bent?
Sap valt niet te doorbreken. Als mage moet je wel stilstaan om flinke schade te doen en dat wil je niet want dan ben je dood, je moet dus blijven bewegen en dus komt het op kleine burst damage aan. Dan duurt het dus heel lang voor je een rogue neer hebt.HTT-Thalan schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:12:
[...]
Blink is al 1 groot voordeel van jou, tegenover mijn stuns, je kan een stun doorbreken en tegelijkertijd op ranged afstand komen te staan, waardoor mijn voordeel direct een nadeel word. Ik kan niet ranged aanvallen (hooguit 50dmg per 5 seconden met mijn geweer) en met een frost + een paar AoE is het al klaar. Die 980 hp die ik nu heb zijn binnen 3 rake spells weg als sneeuw voor de zon.
Ik moet zeggen dat ik zelden een Rogue van een warrior zie winnen.HTT-Thalan schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:05:
[...]
Precies wat ik zeg. Rogue's zijn allesbehalve almachtig.
Ik weet niet of je het nieuws bijhoudt, maar als je thottbot veel leest zou je misschien weten dat rogues en warriors de endgame zwaar domineren qua damage omdat mages een tekort aan endgame items hebben.HTT-Thalan schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 14:29:
[...]
Je bent de damage-dealer van de alliance. Bijna niemand kan zoveel schade doen, en dan nog in een AoE gebied ipv melee, dan een mage. Dat je zwak armor hebt, hoeft geen probleem te zijn, omdat het de bedoeling is dat ze niet bij je in de buurt komen, je bevriest of sheeped ze.
@ Wimo:
Ik zou als ik jou was respeccen naar Fire 20/Arcane 31(als je die niet al hebt)
Als je Presence of Mind en Pyroblast hebt, kun je behoorlijk wat burst damage doen. Voor dat je dat allebei hebt ben je echter wel lvl 40+. (pak ook Evocation mee, fijn voor de regen
Je wordt nu eenmaal als eerste aangevallen als caster omdat je een grote impact hebt op de uitkomst van een gevecht. Daar moet je mee leren leven. Als mage moet je je in ieder geval kunnen verdedigen met CoC, Frost Nova en Blink. Al ren je rondjes, je wordt in ieder geval niet geraakt.
Zodra je lvl 40+ bent moet je maar eens in Southshore gaan helpen. De casters zijn echt een grote hulp daar. En je kunt met een flamethrowing fireball op een behoorlijk afstand toch wat schade aanrichten. Je krijgt meteen in de gaten hoe krachtig een caster kan zijn in PvP. Geen wonder dat een paar guildies nu allemaal een mage zijn begonnen bijvoorbeeld.
Gebruik verder Mana Shield zodra je de kans hebt. Beter wat mana kwijt dan je health.
Verder is het denk ik oefening baart kunst. Je moet een tijdje in de class zitten om te weten wanneer je wat moet doen. De eerste 1vs1 gevechten in pvp gaan vaak heel fout.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2005 15:26 ]
Blink is al 1 groot voordeel van jou, tegenover mijn stuns, je kan een stun doorbreken en tegelijkertijd op ranged afstand komen te staan, waardoor mijn voordeel direct een nadeel word. Ik kan niet ranged aanvallen (hooguit 50dmg per 5 seconden met mijn geweer) en met een frost + een paar AoE is het al klaar. Die 980 hp die ik nu heb zijn binnen 3 rake spells weg als sneeuw voor de zon.Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:08:
[...]
Ik speel in gebieden waar jouw rogue nog niet komt. Ik ben bijna lvl 46 Mage en mijn character is nergens in voordeel want overal wordt je geganked na 40 als je niet uitkijkt. (Waar zou ik mijn voordeel uit moeten halen? Het hoge gras als ik blink gebruik in de wetlands? Dat zou dan ook het enige zijn.) Vind ik niet erg want ik doe er net zo hard aan mee.
Ik weet het niet hoor, maar ik heb als L48 warlock ~2000 hp, en ik heb hier eerder in het topic gelezen (en ook wel gemerkt) dat er rogues zijn die dit als crit. doen, dat betekent dus één crit en ik ben een goner....HTT-Thalan schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:12:
Blink is al 1 groot voordeel van jou, tegenover mijn stuns, je kan een stun doorbreken en tegelijkertijd op ranged afstand komen te staan, waardoor mijn voordeel direct een nadeel word. Ik kan niet ranged aanvallen (hooguit 50dmg per 5 seconden met mijn geweer) en met een frost + een paar AoE is het al klaar. Die 980 hp die ik nu heb zijn binnen 3 rake spells weg als sneeuw voor de zon.
True, een warrior doet dat óók, maar die zie ik aankomen en laat ik seducen/fearen whatever, om hem vervolgens what lash of pains vergezeld van wat DoT's en een flinke hap schaduw toe te dienen...
Iets wat ik niet zie kan ik ook niet fearen/seducen, dus ben ik gewoon altijd een goner, instant, klaar.
systeem
Om als rogue een 2000 crit te KUNNEN doen moet je:zion schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:20:
[...]
Ik weet het niet hoor, maar ik heb als L48 warlock ~2000 hp, en ik heb hier eerder in het topic gelezen (en ook wel gemerkt) dat er rogues zijn die dit als crit. doen, dat betekent dus één crit en ik ben een goner....
True, een warrior doet dat óók, maar die zie ik aankomen en laat ik seducen/fearen whatever, om hem vervolgens what lash of pains vergezeld van wat DoT's en een flinke hap schaduw toe te dienen...
Iets wat ik niet zie kan ik ook niet fearen/seducen, dus ben ik gewoon altijd een goner, instant, klaar.
1 ) Level 60 zijn
2 ) een crit build hebben (ten koste van heel veel andere dingen)
3 ) een dolk hebben die onmogelijk veel schade doet, zijn lastig te krijgen
4 ) Niet opgemerkt worden
5 ) Heel veel geluk hebben. Een crit is geen vast getal, je hebt een XX kans op XX extra schade, het kan dus 1000 zijn, maar ook 2000. Met een beetje pech is het 500. Met nog meer pech mis je zelfs.
De kans dat je het haalt zit erin, maar is erg afhankelijk van een aantal factoren. En de kans die je hebt op een dergelijke hit reduceert gelijk je kans om te overleven tegenover normale gevechten, omdat je alles op crit bouwt en niet op combat.
Als jij dus gepakt word door iemand die een 2000 crit op jou krijgt, maakt het niet uit of dat een rogue/crit rogue/warrior was, tegen een level 60 leg jij het sowieso wel af, rogue of niet.
[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-05-2005 15:24 ]
Mages zijn ook niet bedoeld om klappen op te vangen (goh..spells?). Het gevaarlijkste wapen van een rogue is stunlock. Een goede mage tegen een goede rogue zal nooit van te voren beslist zijn. Blink/poly + spam is net zo min een pretje als stunlock.
En die vooroordelen zijn al helemaal dubieus. Als iedere class die ganked irritant zou zijn zou ik dus geen een class kunnen spelen. Juist ja. Horde spelers ganken niet meer, Alliance spelers ook niet. Dat JIJ geganked wordt als zijnde horde of alliance kun je dit zo ervaren maar dan kijk je niet verder dan de spreekwoordelijke neus lang is.
Gisteren een gank-poging door 2 horde spelers in Alterac mountains, tja dat kan. Ga ik toch niet meteen roepen OMG TEH HORDE GANK0RZ SUX0RZ TEH BIG ONE!1!! Nee, ik loop met opgeheven hoofd terug naar mijn corpse en probeer ze terug te pakken.
Natuurlijk zijn er zaken die niet helemaal kloppen of aanpassing vereisen, maar Blizzard weet dit een stuk beter dan iedereen die roept dat "X SUXORS!1!", waar X staat voor Human, Gnome, Night Elf, Dwarf, Undead, Orc, Tauren, Troll, Mage, Priest, Paladin, Rogue, Shaman, Druid, Hunter, Warrior, Warlock, Blizzard, thee zonder suiker en Telekids.
Laten we nou gewoon fijn die game gaan spelen, want oh..die is zo mooi.
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Ok, moet je me 2 keer raken, dus aansneaken, backstab, stun, finishing move.... same thing.HTT-Thalan schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:23:
Als jij dus gepakt word door iemand die een 2000 crit op jou krijgt, maakt het niet uit of dat een rogue/crit rogue/warrior was, tegen een level 60 leg jij het sowieso wel af, rogue of niet.
@Immodium: Ik vindt het van geen een andere class erg als ze me killen, alleen bij rogues heb ik nog nooit een eerlijke kans gehad als warlock, ik heb nog nooit een rogue kunnen killen, en nog nooit een rogue meegemaakt die eenzelfde level aanviel, altijd 5 levels beneden ze (minstens)...
Ik ben ooit begonnen aan een rogue maar omdat ik me er bijvoorbaat al voor schaamde om straks ook een van die gankers te zijn ben ik er maar weer mee opgehouden.
[ Voor 38% gewijzigd door zion op 06-05-2005 15:33 ]
systeem
FlamewarImodium schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:27:
Dit begint meer op een flamewar te lijken dan een zinvolle discussie. Als de game echt zo ongebalanceerd was als sommige van jullie mij doen willen geloven dan had ik deze allang niet meer gespeeld. Jaja de rogue kan lekker rondsneaken, mages hebben kutarmor en UD is irritant. Poe poe, lekker genuanceerd zeg. Dit soort kritiek doet mij vermoeden dat velen van jullie kritiek leveren zonder zelf de classes/races gespeeld te hebben.
Mages zijn ook niet bedoeld om klappen op te vangen (goh..spells?). Het gevaarlijkste wapen van een rogue is stunlock. Een goede mage tegen een goede rogue zal nooit van te voren beslist zijn. Blink/poly + spam is net zo min een pretje als stunlock.
En die vooroordelen zijn al helemaal dubieus. Als iedere class die ganked irritant zou zijn zou ik dus geen een class kunnen spelen. Juist ja. Horde spelers ganken niet meer, Alliance spelers ook niet. Dat JIJ geganked wordt als zijnde horde of alliance kun je dit zo ervaren maar dan kijk je niet verder dan de spreekwoordelijke neus lang is.
Gisteren een gank-poging door 2 horde spelers in Alterac mountains, tja dat kan. Ga ik toch niet meteen roepen OMG TEH HORDE GANK0RZ SUX0RZ TEH BIG ONE!1!! Nee, ik loop met opgeheven hoofd terug naar mijn corpse en probeer ze terug te pakken.
Natuurlijk zijn er zaken die niet helemaal kloppen of aanpassing vereisen, maar Blizzard weet dit een stuk beter dan iedereen die roept dat "X SUXORS!1!", waar X staat voor Human, Gnome, Night Elf, Dwarf, Undead, Orc, Tauren, Troll, Mage, Priest, Paladin, Rogue, Shaman, Druid, Hunter, Warrior, Warlock, Blizzard, thee zonder suiker en Telekids.
Ik probeer alleen te beargumenteren dat de rogue echt niet zo 'bah' is als beweerd word. Wij zijn net zo gebalanceerd aanwezig als de rest. Gankers zijn spelers, geen karakters, iedereen kan ganken, maar omdat rogues kunnen stealthen word dat als oneerlijk gezien. Met de rogue is niks mis, met de spelers erachter helaas vaak wel.
Hier probeert hij nog steeds te beweren dat de skills van een rogue niet in verhouding zijn tot wat anderen kunnen, terwijl dit gewoon een voorbeeld van goed/slecht spelen is, niet van geluk. Je kan, als je goed bent, je skills ook misbruiken, maar dat kan iedereen.
Met andere woorden, warlocks zijn gewoon niet de sterkste in PVP en zullen het veelal tegen rogues afleggen (tenminste, in mijn beleving). Maar ja, mages geven rogues weer klappie. En oof, Shadow priests zijn pas nasty!zion schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:29:
[...]
Ok, moet je me 2 keer raken, dus aansneaken, backstab, stun, finishing move.... same thing.
..dus?
EDIT : Thalan, ik had het ook niet over jou. Als je mijn post goed leest vind ik de kritiek die sommige mensen geven ongegrond. Ik vind de rogue zelf ook een hele leuke class
[ Voor 18% gewijzigd door Down op 06-05-2005 15:33 ]
Ik kan crits halen van 400dmg, op mijn huidige level, level 28 dus.zion schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:29:
[...]
Ok, moet je me 2 keer raken, dus aansneaken, backstab, stun, finishing move.... same thing.
Als ik straks level, laten we zeggen, 35 ben, haal ik makkelijk 700 crit op 1 hit. Laten we er voor het gemak van uitgaan dat ik idd een stunlock op jou (level 46) kan halen, en daarbij 3 crits kan landen.
Denk je echt dat ik van je zou winnen? Ik zou geen schijn van kans maken
Bovendien, een redelijk voordeel voor de rogue is ook niet meer dan rechtvaardig, in de vorm van die stealth, omdat wij geen team achter ons hebben staan, geen warrior om voor ons te tanken of een druid om te healen, we moeten onszelf en ons hachje zien te redden, dat is zelfs voor een ganker niet altijd makkelijk, zeker niet in contested area. Als ze je zien ben je de sjaak. En goed ook.
[ Voor 27% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-05-2005 15:36 ]
Ik probeer mijn keuze te verdedigen. Ik koos geen rogue om te ganken, maar omdat ik het idee van een assassin altijd gaaf heb gevonden. Het sneaken, het duistere aspect ervan, de skills die je nodig moet hebben om het in je eentje te kunnen redden.Imodium schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:32:
[...]
Met andere woorden, warlocks zijn gewoon niet de sterkste in PVP en zullen het veelal tegen rogues afleggen (tenminste, in mijn beleving). Maar ja, mages geven rogues weer klappie. En oof, Shadow priests zijn pas nasty!
..dus?
Dat er mensen zijn die dat verkeerd gebruiken betekent niet dat mijn rogue 'bah' is.
Verwijderd
1) Klopt, ben je nog steeds in 1 keer dood als caster. Zoniet, dan doet de sinister strike die 1 seconde later komt dat wel.HTT-Thalan schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:23:
[...]
Om als rogue een 2000 crit te KUNNEN doen moet je:
1 ) Level 60 zijn
2 ) een crit build hebben (ten koste van heel veel andere dingen)
3 ) een dolk hebben die onmogelijk veel schade doet, zijn lastig te krijgen
4 ) Niet opgemerkt worden
5 ) Heel veel geluk hebben. Een crit is geen vast getal, je hebt een XX kans op XX extra schade, het kan dus 1000 zijn, maar ook 2000. Met een beetje pech is het 500. Met nog meer pech mis je zelfs.
De kans dat je het haalt zit erin, maar is erg afhankelijk van een aantal factoren. En de kans die je hebt op een dergelijke hit reduceert gelijk je kans om te overleven tegenover normale gevechten, omdat je alles op crit bouwt en niet op combat.
2) Als je je als rogue niet op damage richt, vraag ik me af waar je dan goed in wilt zijn
3) Wat doe je als je lvl 60 bent? lvl 60 Instances raiden. Hoeft echt niet lang te duren voor je een dergelijke dolk hebt. Een guildie van mij heeft nu een Heartseeker en Heartseeker bow en doet al bijna zulke damage en die is pas lvl 55
4) Heel moeilijk ook...
5) Een crit is een vast percentage van de damage die je doet. De crit op crit is hetzelfde percentage. De aanvankelijke damage kan dan varieren, de crit is altijd hetzelfde percentage. Je kunt tenslotte bij een aantal classes de crit damage ook met een percentage verhogen. (soms zelfs tot 100%)
Een rogue heeft nog steeds een rol als damage dealer, het heeft dus geen zin je daar niet op te richten. Iedereen die effectief wil zijn gaat dus voor die crits. Bovendien maken rogues altijd gebruik van stealth in duels e.d. dus 'normaal' vechten zoals jij het noemt is er niet bij.
Het maakt inderdaad niet uit waar die crit vandaan komt, maar zoals de warlock hier boven al zei, een warrior zie je aankomen. Andere classes vinden dus dat rogues daar over het algemeen al voldoende bonus in een gevecht mee hebben. The element of surprise brengt veel mensen al in verwarring. Overigens, ik heb gisteren met mijn lvl 45 een lvl 55 warrior neergelegd, dat hoef ik bij een rogue dus niet te proberen.
Je kan natuurlijk ook erg je best doen om alles wat krom is recht te breien he?HTT-Thalan schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:32:
Als ik straks level, laten we zeggen, 35 ben, haal ik makkelijk 700 crit op 1 hit. Laten we er voor het gemak van uitgaan dat ik idd een stunlock op jou (level 46) kan halen, en daarbij 3 crits kan landen.
Denk je echt dat ik van je zou winnen? Ik zou geen schijn van kans maken
Ik had het uiteraard over eenzelfde level rogue als ik, dus L48, alhoewel die waarschijnlijk voor een L43 of lager gaan, want je kan ze toch uitzoeken niet
Nee het feit dat er weer over gediscussiëerd wordt is omdat rogues zichzelf keer op keer bewijzen als gankers (of iig sneakers) en zichzelf uit alle macht daartegen verdedigen, en blizzard nog steeds een doof oor toekeerd.Mozin schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:36:
Gaan we weer.. Het feit dat er zoveel over gediscussierd wordt, komt doordat het juist zo goed gebalanceerd is (zoals elke game van Blizzard), geen enkele class is blijvend het best.
(en ik heb het er niet over dat rogues blijvend het best zijn, maar ik zeg dat ze in PvP wel érg sterk zijn...)
[ Voor 46% gewijzigd door zion op 06-05-2005 15:44 ]
systeem
Nou, zo erg is het toch niet? Geen flamewar, geen nijd (bij mij iig niet) gewoon een gezonde discussie. Ik beweer dat het eerlijk is, hij beweert van niet. Zolang het een gewoon gesprek blijft heb ik er geen moeite mee.Mozin schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:36:
Gaan we weer.. Het feit dat er zoveel over gediscussierd wordt, komt doordat het juist zo goed gebalanceerd is (zoals elke game van Blizzard), geen enkele class is blijvend het best.
Zeg Zeg ! Nogmaals, blizzard hoeft niet aan te passen om de reden dat het spel echt netjes in balans is, het zijn de spelers die het soms uit balans brengen.zion schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:36:
[...]
Je kan natuurlijk ook erg je best doen om alles wat krom is recht te breien he?
Ik had het uiteraard over eenzelfde level rogue als ik, dus L48, alhoewel die waarschijnlijk voor een L43 of lager gaan, want je kan ze toch uitzoeken niet
[...]
Nee het feit dat er weer over gediscussiëerd wordt is omdat rogues zichzelf keer op keer bewijzen als gankers en zichzelf uit alle macht daartegen verdedigen, en blizzard nog steeds een doof oor toekeerd.
(en ik heb het er niet over dat rogues blijvend het best zijn, maar ik zeg dat ze in PvP wel érg sterk zijn...)
Het voordeel dat de rogue heeft in PvP is compleet teniet in bijna alle situaties! Als je met zijn 2e op reis gaat is de kans dat je door een rogue gepakt word al meer dan 50% minder geworden, en als je dan nog doodgaat heb je gewoon een verdomd goeie speler tegen je gehad.
In raids kunnen we niks, behalve hier en daar wat steken, we gaan geheid neer met ons leren armor.
Bij het questen is de rogue gewoon zichtbaar en dus een enorm makkelijke target voor alles wat ranged is!
Iemand die door een rogue gepakt word was dus gewoon alleen op pad, en dat moet je dan misschien minder doen. Als je graag alleen op pad wil, roll dan een druid, warrior of rogue. Dan loop je veel minder risico. En dan heb ik het nog niet eens over de drankjes als Free Action potion, (tegen een stun) Swiftness (net zo hard rennen als een rogue) en drankjes om stealth te kunnen zien.
[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-05-2005 15:45 ]
Ten eerste, 'rogues' is een te brede term om te gebruiken. Een nogal onzinnig stereotype, enkel gebaseerd op jou beleving die dus niet representatief is voor de waarheid.
Ten tweede, rogues zijn (wederom in mijn beleving) best aardig in PvP en goed voor ganken. Wat moet hieraan verdedigd worden dan..?
Ten derde, wist je ook dat er PVE servers zijn?
Verwijderd
Mooi ff een break. Ik word een beetje ziek van het replyen.Imodium schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:27:
Dit begint meer op een flamewar te lijken dan een zinvolle discussie. Als de game echt zo ongebalanceerd was als sommige van jullie mij doen willen geloven dan had ik deze allang niet meer gespeeld. Jaja de rogue kan lekker rondsneaken, mages hebben kutarmor en UD is irritant. Poe poe, lekker genuanceerd zeg. Dit soort kritiek doet mij vermoeden dat velen van jullie kritiek leveren zonder zelf de classes/races gespeeld te hebben.
Je hebt wel wat punten, maar er zijn ontzettend veel mensen die de laatste damage upgrade van de rogues echt niet nodig vonden. (+1) Ik zou het liefst zien dat je noodzakelijkerwijs een zo krachtige class als rogue wat meer met 'twitch'-gameplay van doen zou hebben. Dat je daadwerkelijke 'micro' nodig hebt om er goed in te zijn. Je moet heel wat meer moeite doen voor sommige andere classes. Neem shamans en druids. Je moet ontzettend veel in de gaten houden.
Objectief gezien heeft een rogue het net zo moeilijk met een mage als een mage met een rogue. Maar een mage krijgt vaak de kans niet zijn firepower te laten zien. Waarom tegenstanders van rogues niet de mogelijkheid geven om uit een sap te komen bijvoorbeeld? Of lagere kans van slagen?
Ik weet trouwens niet of je op mij doelt, maar ik speel al sinds dag 1 WoW en heb dus ook alle classes wel aan de tand gevoeld. Ik ga dus niet zomaar in het wilde weg uit mijn nek lullen.
Uiteindelijk is dit nog steeds een discussie en flamewar vind ik wat te ver gaan. Er wordt volgens mij echt niemand uitgescholden hier of zo.
Telekids is ook bah...
Ik ben het in dit geval ontzettend met Zion eens.HTT-Thalan schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:43:
[...]
Zeg Zeg ! Nogmaals, blizzard hoeft niet aan te passen om de reden dat het spel echt netjes in balans is, het zijn de spelers die het soms uit balans brengen.
Het voordeel dat de rogue heeft in PvP is compleet teniet in bijna alle situaties! Als je met zijn 2e op reis gaat is de kans dat je door een rogue gepakt word al meer dan 50% minder geworden, en als je dan nog doodgaat heb je gewoon een verdomd goeie speler tegen je gehad.
In raids kunnen we niks, behalve hier en daar wat steken, we gaan geheid neer met ons leren armor.
Bij het questen is de rogue gewoon zichtbaar en dus een enorm makkelijke target voor alles wat ranged is!
Iemand die door een rogue gepakt word was dus gewoon alleen op pad, en dat moet je dan misschien minder doen. Als je graag alleen op pad wil, roll dan een druid, warrior of rogue. Dan loop je veel minder risico. En dan heb ik het nog niet eens over de drankjes als Free Action potion, (tegen een stun) Swiftness (net zo hard rennen als een rogue) en drankjes om stealth te kunnen zien.
Het spel is totaal niet in balans. Shamans zijn sowieso te krachtig. Bij mages heeft men alle spells generfed (was alleen bij polymorph de bedoeling) door hogere resist kansen. Druid cat form heeft een te lage DPS. (zou rond de 80% van de rogue's damage moeten liggen, maar dat ligt hij bij lange na niet) Iedere patch wordt er wel iets dat goed was om zeep geholpen. Zo werkt dat nu eenmaal. Zie je bij andere MMO's ook.
Ja lolbroek dan kunnen we allemaal wel alle potions inslaan.
Ik zou zeggen dat druids, shaman en rogues wel de makkelijkste kans hebben om een evt. gank te ontkomen. Maar warriors worden door hun onvermogen weg te komen ook vaak gegankt.
Telekids idd respect, dat was gewoon om wat reacties te ontlokken
Nogmaals een mage blinkt niet uit een sap. Als dat evt wel zou kunnen, is de kans dat het lukt iig veel te laag en is het mij nog nooit gelukt. En ik ondervind toch wel vaak gedwongen PvP in Feralas bijvoorbeeld.
Affijn, dat was mijn mening voor vandaag. Ik ga een pilske pakken en straks WoW spelen. Is toch leuker dan discussieren
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2005 16:03 ]
B: "Rogues" zijn juist niet een te brede term om te gebruiken, je kan over iets praten als zijnde normaal als een ruime meerderheid zich op een dergelijke manier gedraagt, aangezien minstens 80% van rogues zich gedraagt als eerder omschreven, kan je over rogues als een geheel praten als zijnde dat soort spelers, indien jij niet bij die 80% hoort, kan je jezelf beschouwen als "een speciaal geval" en hoef je jezelf dus niet aangesproken te voelen.
C: Wist je dat er ook signatures waren
het spel is niet in balans.HTT-Thalan schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:43:
Zeg Zeg ! Nogmaals, blizzard hoeft niet aan te passen om de reden dat het spel echt netjes in balans is, het zijn de spelers die het soms uit balans brengen.
Drog-redenatie, de kans dat je dan door 2 rogues gepakt wordt is weer net zo groot. Ik heb het over 1 op 1, niet 1 op X, en juist door dit soort reacties ontluikt me nog wel eens het gevoel dat rogues dondersgoed weten hoe de vork in elkaar steekt en zich dan maar tot zulke non-argumenten wenden.Het voordeel dat de rogue heeft in PvP is compleet teniet in bijna alle situaties! Als je met zijn 2e op reis gaat is de kans dat je door een rogue gepakt word al meer dan 50% minder geworden, en als je dan nog doodgaat heb je gewoon een verdomd goeie speler tegen je gehad.
Bullshit, ik ben regelmatig in southshore, en wat gebeurt er dan, rogues gaan achter vijandelijke linies staan en ganken de gasten die net ressen of naar achteren pullen om te healen... /golfclapIn raids kunnen we niks, behalve hier en daar wat steken, we gaan geheid neer met ons leren armor.
Met uitzondering van hunters mark kunnen jullie gewoon stealthen dus krijgen jullie één hit, die jullie makelijk kunnen opvangen met jullie armor.Bij het questen is de rogue gewoon zichtbaar en dus een enorm makkelijke target voor alles wat ranged is!
Waarom zou een rogue wel alleen op pad mogen en de rest niet? dat is dus al een héél grote inbalans in het spel en zorgt er effectief voor dat een rogue dus veel effectiever kan levellen als de rest altijd maar moet wachten op iemand die hetzelfde reisdoel heeft. (en een warrior is géén goede keus om in je eentje op stap te gaan)Iemand die door een rogue gepakt word was dus gewoon alleen op pad, en dat moet je dan misschien minder doen. Als je graag alleen op pad wil, roll dan een druid, warrior of rogue. Dan loop je veel minder risico.
Drankjes zijn irrelevant, we hebben het hier over de class opzich, niet over (consumable) extra'sEn dan heb ik het nog niet eens over de drankjes als Free Action potion, (tegen een stun) Swiftness (net zo hard rennen als een rogue) en drankjes om stealth te kunnen zien.
en even voor het duidelijke, ik heb momenteel een human warlock, human paladin, night-elf druid, night-elf hunter, night-elf priest, tauren shaman, troll rogue, orc warrior, maar aangezien de niet in mijn signature voorkomende characters allemaal L10-20 zijn vond ik ze niet het vermelden waard. (en nog wat < 10 chars die ik voornamelijk gebruik om iets naar toe te zenden)
[ Voor 80% gewijzigd door zion op 06-05-2005 16:18 ]
systeem
Ik heb op het moment van spreken ongeveer 50% kans dat mijn sap luktVerwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:46:
[...]
Objectief gezien heeft een rogue het net zo moeilijk met een mage als een mage met een rogue. Maar een mage krijgt vaak de kans niet zijn firepower te laten zien. Waarom tegenstanders van rogues niet de mogelijkheid geven om uit een sap te komen bijvoorbeeld? Of lagere kans van slagen?
Pittige tijden was anders echt wel Teh 1337 Shiznit manTelekids is ook bah...
En nee, ik doelde ook niet op jou, maar wel veel mensen die ongezouten kritiek leveren.
De mogelijkheid om te stunnen (en sap duurt totdat de victim damage krijgt) is eigenlijk HET wapen van de rogue. Voor de micro valt wel wat te zeggen (en dan ook in vergelijking met ander classes) maar toch vind ik niet dat dit dusdanig uit balans is.
Trouwens...Telekids respect!
Als je ze scherp bent op drog-redeneringen, waarom gebruik je ze zelf dan? Juist..80% van de rogues gedraagt zich zo. Uit welke duim is dit gezogen?zion schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:50:
A: Ik was mezelf al aan het nuanceren, alleen ik wordt nog wel eens wat bot als mensen met (IMNSHO) drog-redenaties komen.
B: "Rogues" zijn juist niet een te brede term om te gebruiken, je kan over iets praten als zijnde normaal als een ruime meerderheid zich op een dergelijke manier gedraagt, aangezien minstens 80% van rogues zich gedraagt als eerder omschreven, kan je over rogues als een geheel praten als zijnde dat soort spelers, indien jij niet bij die 80% hoort, kan je jezelf beschouwen als "een speciaal geval" en hoef je jezelf dus niet aangesproken te voelen.
C: Wist je dat er ook signatures waren(ik speel dus op een RP (PvE) server, maar aangezien ik PvP enabled cruciaal vind voor de RP ervaring heb ik die dus standaard aan.)
en even voor het duidelijke, ik heb momenteel een human warlock, human paladin, night-elf druid, night-elf hunter, night-elf priest, tauren shaman, troll rogue, orc warrior, maar aangezien de niet in mijn signature voorkomende characters allemaal L10-20 zijn vond ik ze niet het vermelden waard. (en nog wat < 10 chars die ik voornamelijk gebruik om iets naar toe te zenden)
Het feit dat je PvP enabled hebt doet het argument van je RP server uiteraard teniet, zet het dan uit.
Observaties van eerste hand, fora, general channels. Subjectief doch zeker niet uit de duim gezogen.Imodium schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 16:16:
Als je ze scherp bent op drog-redeneringen, waarom gebruik je ze zelf dan? Juist..80% van de rogues gedraagt zich zo. Uit welke duim is dit gezogen?
het feit dat je in eerste instantie weer eens met het non-argument van PvE servers kwam was al irrelevant, want dat veranderde niks aan de discussie.Het feit dat je PvP enabled hebt doet het argument van je RP server uiteraard teniet, zet het dan uit.
systeem
Ik ga niet 3 levels een beetje alleen maar op beesten inhakken.
Is er nog een beetje normaal gebied waar ze veel questen hebben voor lage lev 30ers?
Volgens mij zijn er in de wetlands nog een aantal quests voor lage level 30ers (of die moet je al gedaan hebben)DarkJedi schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 16:25:
Ik ben echt zo hard aan het balen. Eindelijk level 31 en dan ga je natuurlijk naar Atari Highlands om te questen. Maar die hufters hebben daar maar één level 31 quest en de rest is allemaal level 36 of hoger!
Ik ga niet 3 levels een beetje alleen maar op beesten inhakken.
Is er nog een beetje normaal gebied waar ze veel questen hebben voor lage lev 30ers?
De atari 1024 highlands btw
[ Voor 5% gewijzigd door zion op 06-05-2005 16:29 ]
systeem
Dit topic is gesloten.
Server down? Je hoeft het hier niet te melden of na te vragen ;)