Vergeet alles wat ik hier heb gepost over Speedlinq! Het is gewoon kut!
Vorige week viel vrijdag 's nachts ineens mijn verbinding weg, ik dacht dat het onderhoud was en ben naar bed gegaan, en idd 's morgens werkte mijn internet weer naar behoren. Toen dit zich nog enkele keren voordeed ben ik eens gaan kijken naar de router en hier uit blijkt dat ik geen ip adres krijg van de DHCP.
Toen het gister overdag gebeurde begon ik me eraan te storen en heb ik eens een telefoontje naar de helpdesk gepleegd... Bah bah meneer laat mij eerst vrolijk alle netwerk instelling controleren en wil weten of er niet toevallig een computer is met hetzelfde ip adress als de router, en nog een hoop van dat soort dingen. Kabel lengte van de splitter naar de router etc,etc... Ik had hem al verteld hoe mijn netwerkje eruit zag en dat ik gewoon geen ip kreeg van hun DHCP, maar goed die gast doet ook alleen maar zijn werk...
Meneer wilde mij niet verder helpen totdat ik het probeer zonder splitter en zonder switch.. Nouja vooruit laat ik mee werken.... Geen resultaat zoals ik al verwacht had..
Weer terug bellen...... Terwijl ik in de wacht stond was ik even aan het kijken in de config van mijn router en merkte ik dat hij traag was.... Even een ping test gedaan naar de router...:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <1ms
<1ms
<1ms
<1ms
478ms
740ms
210ms
time-out
1790ms
230ms
<1ms
<1ms |
Niet helemaal inorde dus, na het herstellen van de instellingen naar vendor settings werkte de router weer... het feest was na 2 minuten echter weer afgelopen...
Toen ik hierna een behulpzame medewerker aan de telefoon kreeg heb ik hem het probleem opnieuw uitgelegd. Ook meneer deed even een ping test naar mijn router een ook hij kreeg voornamelijk time-out's terug... Na nog vanalles geprobeerd te hebben krijg ik nu een nieuwe router.
Het probleem dat ik geen ip adres krijg van de DHCP lijkt mij hiermee echter niet opgelost. De telefoon kosten die ik gemaakt heb ga ik proberen terug te vorderen van Speedlinq het is namelijk niet mijn- maar hun fout dat mijn verbinding niet werkt en wil ik niet voor de kosten opdraaien.
Mocht ik hierna nog veel problemen hebben dan wacht ik tot ik mijn geld van het actie voucher terug krijg en laat ik daarna alles wat ze afschrijven storneren en komen ze hun troep maar ophalen...
Edit:
Ik ben pas 3weken klant bij Speedlinq, het is echt om te
[
Voor 3% gewijzigd door
Jay-v op 31-01-2006 09:49
]