Speedlinq: ervaringen! - Deel 2

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 19.419 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Sinds twee weken heb ik nieuwsgroepen van Eweka. Mijn speedlinq abbonement is 5120/1024 met het daarbij behorende Fair Use van 100 GB per maand. Op de website van Speedlinq kun je inloggen op "servicepunt". Als je dan naar "Data Verkeer" gaat kun je zien hoeveel je gedownload hebt.

Het probleem bij mij is dat ik deze maand 60 GB aan bestanden heb download met nieuwsgroepen, alleen Speedlinq geeft aan dat ik deze maand 9019 Mbytes heb gedownload, ofterwijl 8,71 GB 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben niet down geweest.... (niet gemerkt althans), snelheid lijkt nu wel een stuk beter trouwens, viel me meteen op toen ik online ging vandaag.

edit:
Te vroeg gejuicht, snelheid is alweer een heel eind naar beneden... Net 650Kb/sec nu 350kB/sec :/
En vriendin meld: oh, jah, euh internet viel nog een paar keer even weg.... O+ Wel beetje problemen gehad dus ;(

En voor DJKim, heeft hij een copperjet? Zoja, dan moet er een crosscable tussen hangen.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2006 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Effe vraagje. Mijn buitenlandse collega met Speedlinq Xtra 10mbit abo, wonend in Zevenkamp Rotterdam, heeft al sinds zondag een storing. Als hij utp kabel direct van ADSL modem naar zijn pc sluit, dan heeft ie nog geen verbinding. Ik heb nog geen tijd gehad om bij hem langs te gaan maar iemand bekend?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkson
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024
Over het servicepunt gesproken: ik probeer daar op in te loggen met mijn standaard login en pass die ik ook voor de mail gebruik (die ik wel kan ophalen) maar ik kom maar niet op het service punt of de webmail :(

Dus weet iemand hier meer wat me een telefoontje servidedesk scheelt :)

[edit]niet meer van toepassing. Nu doet ie het wel... :s

[ Voor 10% gewijzigd door Dirkson op 25-01-2006 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Dat kost je € 0,70 per minuut (en je kan je op dit moment de moeite en de kosten besparen, ze zijn dicht).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet alleen de mail server, maar ook de sites zijn slecht te bereiken...
overigens heb ik nog een paar opties; mijn sagem modem...daar was toen al wat verhaal over en mijn pc..op dit moment loopt alles redelijk, maar als het zo doorgaat geen Speedlinq meer..ondanks de mooie prijsstelling en dan ook maar een echt Ethernet modem (advies ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Sinds ik bij Speedlinq ben, klaag ik best wel veel. Maar volgens mij is er geen één ISP die een goede stabiele verbinding levert, zonder storingen en met een goede (lees gratis) klantenservice. Ik heb Speedlinq genomen omdat ze zo goedkoop waren en toch een hoge snelheid hebben (totdat ik 20mbit van wanadoo zag voor 23.95 per maand |:(), maar dan moeten ze ook ergens op bezuinigen... toch?

Dan nog iets. Ik heb deze maand ongeveer 65 GB gedownload met nieuwsgroepen (niet die van Speedlinq!). Dan zou ik ongeveer op 75 GB zitten inclusief surfen en downloaden van andere bestanden.
Op de website van Speedlinq staat echter iets anders, namelijk dit:

Afbeeldingslocatie: http://img76.imageshack.us/img76/9533/image17pv.jpg

Ik heb dus 9101 Mega bytes gedownload deze maand (ook het totaal van dit jaar).

9101 / 1024 = 8,889 GB

Kan iemand dit grote verschil verklaren? Geeft Speedlinq nou een verkeerd data aan, of gaan die nieuwsgroepen van Eweka Usenet ( = waarvan ik mijn nieuwsgroepen heb) niet via Speedlinq, zodat het niet geregistreerd wordt? Dat zou mooi zijn want dan kan ik non stop downloaden met nieuwsgroepen, zonder dat ik op mijn Fair Use (van 100 GB) hoef te letten 8)

[ Voor 59% gewijzigd door Me_Again op 26-01-2006 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
lol, ik zie vandaag voor het eerst die news service in mij service punt erbij staan. Heeft iemand het en bevalt het?

[ Voor 17% gewijzigd door tatata op 26-01-2006 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Deze week de bestelling geplaatst voor het X-tra 2048/1024 abbo (BBned).
Deze is het eerste jaar 4Mb/1Mb, voor het schamele bedrag van €20 per maand.

Daarbij heb ik er voor gekozen een SpeedTouch 510 router te nemen.

Het is de bedoeling over te stappen van Wanadoo/KPN naar Speedlinq/BBned.
We hebben aangegeven 28-2-2006 graag de oplevering te hebben.

Ik ben zeer benieuwd hoe het zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag een ADSL2+ Speedlinq verbinding.
Ik heb tevens een Speedtouch 516. Ik krijg het echter niet voor elkaar om meerder pcs aan te sluiten op dit modem. Voor de multi verbinding gebruik ik een switch.

Kan iemand mij vertellen waarom ik het niet voor elkaar krijg om een goede verbinding te krijgen ? (upload zuigt zwaar en download hapert vreselijk)...
Ik heb dus wel het internet op alle pcs, maar het lijkt gewoon nergens op. hoort 10000/1000 te zijn, maar ik kan je vertellen dat hij piekt naar 5000 (met heel veel haperingen)..en een upload van nog geen 300..

Ik zit vlakbij de centrale dus dit is geen punt...had hiervoor TweakDSL en daar had ik altijd 95% van de beloofde bandbreedte...deze twee abbos maken beide gebruik van BBNed dus ik verwacht ook hetzelfde punt waar het vandaan komt (de centrale dus)...

Het ligt dus 100% cker aan de instellingen, ik snap alleen niet waar het fout gaat.

Bedankt voor jullie hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Ik weet niet of jullie dit al gelezen hadden op de Speedlinq website:
Vanaf begin dit jaar maken de netwerkleveranciers en Speedlinq aanpassingen in het ADSL netwerk waardoor de verbindingen met een maximale upload snelheid van 1024 kbps stabieler zullen worden. Hierdoor zal het risico dat de verbinding continu opnieuw wordt opgezet sterk gereduceerd zijn. In de loop van februari zullen alle bestaande verbindingen dit zogenaamde stabiel profiel geschakeld zijn. Nieuwe ADSL aanvragen worden standaard geleverd met het nieuwe stabiele profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:32

JMT

MOEHHHHHH

Me_Again schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 17:46:
Ik weet niet of jullie dit al gelezen hadden op de Speedlinq website:

[...]
Hmm als je dit hier vandaan hebt:
http://www.speedlinq-faq....id=37&sc_id=206&fq_id=391
stond dit er volgens mij vorig jaar ook al in... 't Is dat er geen jaartal bij staat...;x

Tamtidam... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
stond dat er vorig jaar ook al???? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na verzoek tot migratie van 3072 (35.-) naar 4092 (20 euro!) vandaag uitgevoerd door splinq. Verder geen problemen, en heb ook nooit de helpdesk nodig gehad. Nu een jaar tevreden klant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

BTW neem geen Xtra 10mbit abo..... volgens kun je beter Allin BabyXL 8mbit nemen.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Is het normaal dat mijn verbinding 50 KB/s langzamer is dan dat ie (theoretisch) hoort te zijn?

Verbinding: 5120/1024

5120 Kbits * 0,125 (of delen door acht) = 640 Kbytes, maar ik haal maar 590 KB/s (afstand tot centrale is 800 meter).

Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja, dat is ATM en TCP/IP overhead. 15-20% gaat daaraan verloren.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alphonss
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-12-2024
De fabel dat je bitrate moet delen door 8 en dat je dan de snelheid in bytes per sec. krijgt is moeilijk de wereld uit te krijgen. Hier ook nogmaals een keer, delen door 10 !!! En ik ga geen uitleg meer geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 23:34
Me_Again schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:10:

[...]

Dan nog iets. Ik heb deze maand ongeveer 65 GB gedownload met nieuwsgroepen (niet die van Speedlinq!). Dan zou ik ongeveer op 75 GB zitten inclusief surfen en downloaden van andere bestanden.
Op de website van Speedlinq staat echter iets anders, namelijk dit:

[afbeelding]

Ik heb dus 9101 Mega bytes gedownload deze maand (ook het totaal van dit jaar).

9101 / 1024 = 8,889 GB

Kan iemand dit grote verschil verklaren? Geeft Speedlinq nou een verkeerd data aan, of gaan die nieuwsgroepen van Eweka Usenet ( = waarvan ik mijn nieuwsgroepen heb) niet via Speedlinq, zodat het niet geregistreerd wordt? Dat zou mooi zijn want dan kan ik non stop downloaden met nieuwsgroepen, zonder dat ik op mijn Fair Use (van 100 GB) hoef te letten 8)
Ik gebruik ISPmonitor om die pagina's uit te lezen en om bij te houden hoeveel verkeer ik gebruik
( _/-\o_ ).
Volgens mij is het iets van de laatste maanden dat de getallen van ISPmonitor (die ook rechtstreeks mijn netwerkkaart monitort) en Speedlinq nogal verschillen. Ik heb alleen het idee dat de upload door Speedlinq veel en veel hoger wordt aangegeven dan dat het eigenlijk is. De download is dan weer een stuk lager.

Die Fair Use zou ik me niet zo'n zorgen over maken, heb er regelmatig flink boven gezeten en nog niks van Speedlinq daarover gehoord. Bovendien waarschuwen ze eerst als je volgens hun teveel bandbreedte verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Op een ander forum had ik deze vraag ook gepost, en daar zeiden ze dit:
dat ligt er een beetje aan op welke poorten speedlinq meet, als ze inderdaad poort 119 (usenet) buiten beschouwing laten, dan zou het misschien wel kunnen
of ze meten het daadwerkelijke verkeer waar ze zelf kosten voor dragen (usenet via eweka is zo goed als kosteloos, omdat het niet via het 'echte internet' loopt, maar op een andere goedkopere manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hey jongens, ik ben van plan om van

Down tot 750 kbit/s - Up tot 250 kbit/s* € 17,95 p.m. (@Home).
Over te stappen naar
All-in 8064 € 30,00 p/mnd Nu 1e jaar 8064/1024.

Is dit een goede verbinding? Ik neem aan dat we hier in Sneek, Friesland het verschil wel merken, maar ik zou graag weten of er iets is wat ik over het hoofd zie, voordat ik aan een contract vast zit wat helemaal niet bij mij past.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 21:01
MrVegeta schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:10:
Hey jongens, ik ben van plan om van

Down tot 750 kbit/s - Up tot 250 kbit/s* € 17,95 p.m. (@Home).
Over te stappen naar
All-in 8064 € 30,00 p/mnd Nu 1e jaar 8064/1024.

Is dit een goede verbinding? Ik neem aan dat we hier in Sneek, Friesland het verschil wel merken, maar ik zou graag weten of er iets is wat ik over het hoofd zie, voordat ik aan een contract vast zit wat helemaal niet bij mij past.
Ik heb zelf de 4/1 abbo en ben zeer tevreden,had hiervoor 3/1,was ook redelijk,en daarvoor @Home,die was minder(vooral voor die 47,50 euro) betaal nu 20 euro voor een goede,snelle lijn.

btw.woon ook in Sneek ;)

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hé kijk. Dat is nog eens handig!

Mag ik vragen wat voor download/upload je hebt? En hoe lang je moest wachten todat je de ADSL verbinding had?

Mag ik ook vragen wat voor telefoon verbinding jij hebt? Want je moet toch voor die speedlinq abbo's een KNP Belbudget abbo hebben? Ik heb namelijk wel KPN maar dan via scarlet telefonie. Ik weet niet precies hoe dat in elkaar zit...

trouwens dit zat ik ook net op best-adsl.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.best-adsl.nl/images/index_11_2.gif
Is dit dezelfde verbinding als die ik wil alleen dan 10 euro goedkoper?

[ Voor 59% gewijzigd door MrVegeta op 29-01-2006 20:08 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Mijn Upload zit rond de 78KB en down 450KB,ik had mijn verbinding zeer snel(binnen de oplever termijn)en je moet in iedergeval een telefoon verbinding hebben via kpn(als die koperdraad er maar ligt).
Die aanbieding lijkt mij van speedlinq,alleen zie ik dat niet staan.Als dat niet zo is,zo ik hem niet zo snel nemen aangezien speedlinq tot de snelsten behoort(alleen die helpdesk |:( )

[ Voor 18% gewijzigd door Fern op 29-01-2006 20:25 ]

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik neem aan dat je wel gewoon kan internetten en belle tegelijk? Mijn vader beweerd bij en laag dat dat niet zo is. }:O

Ik zal morgen met de mensen van speedlinq bellen om iets te regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
LOL....denkt hij nog dat we internetten met een 28K8(?) modem,tja dan kun je niet bellen en surfen tegelijk.Zou wel even vragen of het geen problemen geeft omdat je telefonie hebt via scarlet.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Ik heb nu Wanadoo Family aangevraagd en zodra de opleverdatum bekend is gaat de opzegbrief naar Speedlinq. Hoop niet dat ze de brief 'kwijtraken'. Niet teveel beste verhalen gelezen over opzeggen bij Speedlinq :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Aangetekend versturen en ook faxen (en die feiten in de brief vermelden). Verder je bankrekening goed in de gaten houden en automatische incasso's direct laten storneren. Daarna kan Speedlinq rustig die brief kwijtraken (als het een ISP-ISP migratie zonder sloop van de ADSL-verbinding zelf is).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp
  • Laatst online: 25-07 17:01

klomp

Zooi...

Right, na een paar maanden gewacht te hebben op een terugstorting van de aansluitkosten (actie destijds op 5/1 abbo's) heb ik tot op heden nog niks terug gezien van dat geld.

Heb diverse malen contact gehad met de financiele administratie daaro, en sinds korte tijd werkt het emal adres niet meer van de financiele admini.

vrijdag nog maar eens gebeld naar die veel te dure helpdesk, en daar te horen gekregen "dat ik gewoon pech heb want de actie geld niet meer en het is nu al veel te laat om nog iets te doen"

Fijn zo, wat is dat voor shit actie? Ik heb gewoon recht op dat geld, toch? Nou volgens het persoon aan de lijn, die trouwens belabberd nederlands sprak (of het nou een pas ingevlogen buitenlander was of een dronken nederlander ofzo) wist me op zeer subtiele wijze te vertellen dat ik in de stront kan zakken en kan fluiten naar dat geld.

Ik heb die stink coupon opgestuurd, en netjes gevraagd om een notificatie als ze dat ding ontvangen hadden. Niks.. Nakkes.. Geen reactie geen niks en nu een grote bek als ik wil weten waarom niet?!

Het gaat me niet eens zozeer om dat geld meer nu, wat ik overigens als student goed kan gebruiken! Maar eerder om het principe beloftes nakomen! Stelletje fuckers daaro zo kan ik ook wel aan geld komen om abbo's goedkoop te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slofsky
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 11:59
Een vraag met betrekking tot de stabiliteit van jullie Speedlinq-verbindingen. Ongeveer vijf keer per dag knalt mijn internetverbinding eraf. Als ik vervolgens mijn router aan- en uitzet doet alles het weer. Is dit een bekend probleem en zo ja, wordt er naar gekeken? Ik ben die Speedlinq helpdesk inmiddels meer dan zat, daarom probeer ik het hier even :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp

klomp

Zooi...

Ik heb hetzelfde probleem, en een vriend van me die net een week zijn speedlinq verbinding heeft ook, zonder enige reden klapt het eruit en 2 minuten later werkt alles vanzelf weer.

Die helpdesk doet net alsof het altijd zo druk is dat je eerst 15 minuten aan de wacht staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Dat vind ik rijkelijk vaak. Er gaan bij mij hele weken voorbij dat de verbinding actief blijft zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slofsky
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 11:59
Hmm ok, bedankt. Het valt me op aangezien ik het pas ongeveer een week heb, daarvoor nooit problemen gehad met instabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Bij mij is hij de laatste weken een stuk instabieler geworden.

@ Mr. Liu: bedankt voor de tip omtrent migreren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Ik moet wel toegeven dat het de laatste tijd wat minder is. Een half uur geleden of zo lag hier de verbinding er ook voor een paar minuten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Is er ook ergens een telefoon nummer dat ik kan bellen voor informatie over een abbo bij Speedlinq? Ik heb namelijk wat vragen.

- KPN gedoe.
- best-adsl.nl aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
MrVegeta schreef op maandag 30 januari 2006 @ 12:51:
Is er ook ergens een telefoon nummer dat ik kan bellen voor informatie over een abbo bij Speedlinq? Ik heb namelijk wat vragen.

- KPN gedoe.
- best-adsl.nl aanbieding.
Enkel voor het bestellen van bestadsl-aanbiedingen kan je 0527-638639 bellen. Ik vond het nummer vorige week terug in de voorwaarden die op www.speedlinq.nl te vinden zijn. Mogelijk kunnen zij je verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT

JMT

MOEHHHHHH

Mr. Liu schreef op maandag 30 januari 2006 @ 12:26:
Ik moet wel toegeven dat het de laatste tijd wat minder is. Een half uur geleden of zo lag hier de verbinding er ook voor een paar minuten uit.
Idd, hier ook tussen 11:58 en 12:04 no connection en connection attempt timed out in mIRC... Afgelopen nacht ook al van 02:23 t/m 02:27 maar dat merkte ik vanmorgen pas...
't Was voorheen idd een stuk stabieler, soms zelfs langer dan een maand nonstop online kunnen blijven op een bepaalde server....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

JMT schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:44:
[...]

Idd, hier ook tussen 11:58 en 12:04 no connection en connection attempt timed out in mIRC... Afgelopen nacht ook al van 02:23 t/m 02:27 maar dat merkte ik vanmorgen pas...
't Was voorheen idd een stuk stabieler, soms zelfs langer dan een maand nonstop online kunnen blijven op een bepaalde server....
ik heb inderdaad hetzelfde probleem.. Internet valt vaak weg voor zeker een paar minuten uit sinds een week of 2.
Ik vindt het best irritant. Vraag me nu af als het aan babyXl of Speedlinq ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp

klomp

Zooi...

Ik heb vanmiddag contact gehad met een van de mensen van de helpdesk, en deze vertelde mij dat ze een week geleden een grote crash gehad hebben.
Bij de herstel werkzaamheden ondervinden ze hier, nog steeds, problemen en dat is de reden dat het er af en toe uitpleurt..

Aldus een medewerker van Speedlinq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
klomp schreef op maandag 30 januari 2006 @ 23:05:
Ik heb vanmiddag contact gehad met een van de mensen van de helpdesk, en deze vertelde mij dat ze een week geleden een grote crash gehad hebben.
Bij de herstel werkzaamheden ondervinden ze hier, nog steeds, problemen en dat is de reden dat het er af en toe uitpleurt..

Aldus een medewerker van Speedlinq.
Ook heel netjes van ze dat ze gebruikers even een mail sturen hierover. Echt F**K speedlinq zo langzaam aan. Ik stap gelijk over wanneer het kan en zal inderdaad een fax+aangetekende brief+email sturen, op tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Vergeet alles wat ik hier heb gepost over Speedlinq! Het is gewoon kut!

Vorige week viel vrijdag 's nachts ineens mijn verbinding weg, ik dacht dat het onderhoud was en ben naar bed gegaan, en idd 's morgens werkte mijn internet weer naar behoren. Toen dit zich nog enkele keren voordeed ben ik eens gaan kijken naar de router en hier uit blijkt dat ik geen ip adres krijg van de DHCP.

Toen het gister overdag gebeurde begon ik me eraan te storen en heb ik eens een telefoontje naar de helpdesk gepleegd... Bah bah meneer laat mij eerst vrolijk alle netwerk instelling controleren en wil weten of er niet toevallig een computer is met hetzelfde ip adress als de router, en nog een hoop van dat soort dingen. Kabel lengte van de splitter naar de router etc,etc... Ik had hem al verteld hoe mijn netwerkje eruit zag en dat ik gewoon geen ip kreeg van hun DHCP, maar goed die gast doet ook alleen maar zijn werk...

Meneer wilde mij niet verder helpen totdat ik het probeer zonder splitter en zonder switch.. Nouja vooruit laat ik mee werken.... Geen resultaat zoals ik al verwacht had..

Weer terug bellen...... Terwijl ik in de wacht stond was ik even aan het kijken in de config van mijn router en merkte ik dat hij traag was.... Even een ping test gedaan naar de router...:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<1ms
<1ms
<1ms
<1ms
478ms
740ms
210ms
time-out
1790ms
230ms
<1ms
<1ms

Niet helemaal inorde dus, na het herstellen van de instellingen naar vendor settings werkte de router weer... het feest was na 2 minuten echter weer afgelopen...

Toen ik hierna een behulpzame medewerker aan de telefoon kreeg heb ik hem het probleem opnieuw uitgelegd. Ook meneer deed even een ping test naar mijn router een ook hij kreeg voornamelijk time-out's terug... Na nog vanalles geprobeerd te hebben krijg ik nu een nieuwe router.

Het probleem dat ik geen ip adres krijg van de DHCP lijkt mij hiermee echter niet opgelost. De telefoon kosten die ik gemaakt heb ga ik proberen terug te vorderen van Speedlinq het is namelijk niet mijn- maar hun fout dat mijn verbinding niet werkt en wil ik niet voor de kosten opdraaien.

Mocht ik hierna nog veel problemen hebben dan wacht ik tot ik mijn geld van het actie voucher terug krijg en laat ik daarna alles wat ze afschrijven storneren en komen ze hun troep maar ophalen...

Edit:
Ik ben pas 3weken klant bij Speedlinq, het is echt om te :'( :r :r :r

[ Voor 3% gewijzigd door Jay-v op 31-01-2006 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06-2024
ook sinds 3 weken abonnee van speedlinq, en in het begin had ik ook problemen met de verbinding, hoge pingtijden, trage verbinding. Ik heb hiervoor 2x de helpdesk moeten bellen, ik werd wel goed geholpen aan de andere kant van de lijn, niet van die achterlijke gebruikershandleidingen die opgerateld werden maar gewoon met verstand van zaken.
ik heb ook niet extreem lang hoeven wachten voordat ik uberhaupt iemand aan de telefoon kreeg +/- 5min.
De 2e keer heb ik wat pingtijden naar gameservers opgegeven omdat daar het grootste probleem zat, ze zijn genoteerd en er zou wat aan gedaan worden. Ik ben een aantal dagen later zelf opgebeld door hun helpdesk met de mededeling dat de problemen opgelost moesten zijn, zo niet of ik het dan wilde laten weten.
Sinds die tijd zijn mijn pingtijden weer redelijk normaal, en dat is alweer 2 weken geleden, alleen gisteravond was het weer even raak met hoge ping. Ik kijk het nog even aan anders bel ik wel weer op als het blijft aanhouden.
Maar ik kan niet zeggen dat ik echt slecht geholpen ben of dat ze een slechte service hebben, ik ben door Demon zelfs nooit teruggebeld als ik een probleem oid had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT

JMT

MOEHHHHHH

Zouden ze nu mss tegen hun max capaciteit zitten sinds ze weer enorm stunten met abo's en er zoals te lezen is een aantal nieuwe abonnee's bijgekomen zijn... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ToFast schreef op maandag 30 januari 2006 @ 23:10:
[...]

Ook heel netjes van ze dat ze gebruikers even een mail sturen hierover. Echt F**K speedlinq zo langzaam aan. Ik stap gelijk over wanneer het kan en zal inderdaad een fax+aangetekende brief+email sturen, op tijd..
Succes met het vinden van een provider die wel alle storingen netjes naar alle klanten mailt.
spydoggie schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 09:32:
Vergeet alles wat ik hier heb gepost over Speedlinq! Het is gewoon kut!

Edit:
Ik ben pas 3weken klant bij Speedlinq, het is echt om te :'( :r :r :r
Jij hebt dus last van een modem wat niet goed werkt, ook iets wat elke ISP kan overkomen...

Speedlinq is alles behalve mijn favoriete ISP, maar dit wat jullie hier als onacceptabel verkondigen, komt bij elke ISP weleens voor (ook xs4all).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

JvS schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 12:13:
[...]

Succes met het vinden van een provider die wel alle storingen netjes naar alle klanten mailt.
[...]

Jij hebt dus last van een modem wat niet goed werkt, ook iets wat elke ISP kan overkomen...

Speedlinq is alles behalve mijn favoriete ISP, maar dit wat jullie hier als onacceptabel verkondigen, komt bij elke ISP weleens voor (ook xs4all).
Ja dat klopt, maar dat verklaart niet de eerdere problemen met het vaker niet verkrijgen van een IP-Adres van hun server...

Verder vind ik het jammer dat ik zolang aan de telefoon moest zitten, 70ct p/m is echt te veel, ik heb nu al meer als 30euro extra telefoon kosten. Als student zijnde kan ik dat geld eigenlijk niet missen...

Ik vind het trouwens ook vreemd dat het modem gewoon werkt, echter na een tijdje last heeft van lag en er mee kapt.... Ik moet dalijk dit modem RMA sturen, en dan testen ze hem bij speedlinq, ondervinden ze niks (wat zou kunnen want hij werkt soms gewoon een hele dag) brengen ze mij weer kosten in rekening (waarschijnlijk automatische incasso) dit vind ik niet zo prettig en eerlijk gezegt zie ik dat er wel aankomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

spydoggie schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 12:22:
Verder vind ik het jammer dat ik zolang aan de telefoon moest zitten, 70ct p/m is echt te veel, ik heb nu al meer als 30euro extra telefoon kosten. Als student zijnde kan ik dat geld eigenlijk niet missen...
Waarom denk je dat je abo zo goedkoop is? Als je een goedkope en goed helpdesk had je een 'echte' provider moeten nemen. XS4all is een stuk duurder en je raadt het al; een helpdesk die bereikbaar is op normale tijden en ook in het weekend tegen interlokaal tarief (020, Amsterdam nummer).

Dit had je van te voren kunnen weten dus nu niet achteraf lopen zeiken. Het geld dat je nu bespaard heb op je abo ben je nu weer kwijt aan telefoon kosten dus het goedkope aan je abo komt toch ergens vandaan :)

[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 31-01-2006 12:32 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 20:14

Martijn02

/* No Comment */

Wie weet er hoe het gaat bij opzeggen van het abonement?

Wij zijn in december verhuist, en hebben toen omdat we geen gezeik wilden met verhuizen een nieuwe telefoonlijn aangevraagd in ons nieuwe pand, en daar Zakelijk ADSL van KPN laten aanleggen. 27 december is het volledig ingevulde opzegformulier aangetekend de deur uit gegaan, en 29 december had ik de getekende "handtekening retourkaart" (hierop is trouwend door degene die getekend heeft geen datum ingevuld)

Volgens de website zou de website dus aan het eind van de opzegtermijn opgeheven worden, en volgens mij zou dat dus eind deze maand zijn.

Het enige wat ik van speedlinq heb gekregen is een brief met de aanbieding om het abonement te upgraden voor een lagere prijs. Op de bijgevoegde antwoordkaart stond ergens onderaan in vrij kleine lettertjes "Indien Speedlinq de antwoordkaart niet / niet tijdig retour ontvangt wordt het abonnement conform de contractsvoorwaarden definitief beeindigd" (is dit serieus hun manier om een opzegging te bevestigen?)

Hoe weet ik nu wanneer speedlinq de lijn opheft (of heeft opgeheven) en hun zooi van de lijn haalt? wat voor die tijd kan ik de lijn niet opzeggen bij KPN (lijn loopt naar een pand waar wij sinds 31-12-2005 geen toegang meer toe hebben, en wordt dus niet gebruikt (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Martijn02 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 13:02:
Wie weet er hoe het gaat bij opzeggen van het abonement?
Ik durf er verder geen waarde oordeel aan te geven, maar op het Tros Radar forum staat het vol met horror verhalen over mensen die van speedlinq willen afkomen.

Email wat ze niet als geldig opzegmiddel accepteren, aangetekende briefen met handtekening retour die 'niet ontvangen' is etc etc.

Suc6 met opzeggen :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

Ja, ik had al het een en ander gelezen, vandaar ook dat ik het opzegformulier aangetekend met handtekening retour opgestuurd. Als het aan mij ligt krijgen ze na het abonnementsgeld van januari geen cent meer en wordt alles gestorneerd. Maar als ze dan weigeren de lijn vrij te maken dan blijf ik aan de abonnementskosten van KPN vastzitten, en daar heb ik ook niet zoveel zin in. KPN kan/wil de lijn niet opheffen zolang er nog zooi van speedlinq aanhangt, klinkt logisch, maar daarmee heeft Speedlinq dus spreekwoordelijke een stok om mee te slaan... niet leuk...

Maar goed, laten we niet op de zaken vooruitlopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Dan stuur je KPN een keurig briefje (met de nodige bijlages) dat je bij Speedlinq hebt opgezegd en verder weigert nog te betalen voor een telefoonlijn naar een pand waar je niet meer in kunt. Daarna is het het probleem van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

Mr. Liu schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 13:52:
Dan stuur je KPN een keurig briefje (met de nodige bijlages) dat je bij Speedlinq hebt opgezegd en verder weigert nog te betalen voor een telefoonlijn naar een pand waar je niet meer in kunt. Daarna is het het probleem van KPN.
Zou dat zomaar kunnen? Lijkt me niet dat KPN dat als zijn probleem gaat zien toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Martijn02 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 13:57:
[...]
Zou dat zomaar kunnen? Lijkt me niet dat KPN dat als zijn probleem gaat zien toch?
Reken maar van wel als ze de centen niet krijgen en jij (desnoods voor de rechter) kan aantonen dat jij je best hebt gedaan en je netjes aan alle regeltjes hebt gehouden.

EDIT:
Het kan nuttig zijn in zo'n geval om een goede rechtsbijstandverzekering te hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Freee!! op 31-01-2006 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hier heb je geen rechtsbijstand voor nodig hoor. En het gaat ook niet om de kpn telefoonlijn, maar om de adsl lijn. Je kan bij kpn overigens navragen of speedlinq een sloopopdracht ingediend heeft (je hebt speedlinq met een kpn-adsl abonnement begrijp ik?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

JvS schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 14:40:
Hier heb je geen rechtsbijstand voor nodig hoor. En het gaat ook niet om de kpn telefoonlijn, maar om de adsl lijn. Je kan bij kpn overigens navragen of speedlinq een sloopopdracht ingediend heeft (je hebt speedlinq met een kpn-adsl abonnement begrijp ik?.
Oude pand: Speedlinq ADSL over een kpn isdn-lijn.
Nieuwe pand: KPN Zakelijk ADSL over een kpn isdn-lijn.

Ik ga eens nabellen met KPN

[ Voor 4% gewijzigd door Martijn02 op 31-01-2006 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik bedoel: via wel adsl netwerk loopt die speedlinq verbinding? Is dat tiscali, bbnet of kpn-adsl (dan staat er op je kpn rekening ook een stukje voor de adsl verbinding). In het laatste geval kan die helpdesk het nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor
  • Laatst online: 12:06

Valor

yummie spam

Speedlinq is gewoon rond uit klote. Geen service als je dan uiteindelijk antwoord krijgt dan heb je er vaak nog geen zak aan. Lang leve dat ik er weg ben!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

ik vind speedlinq prima, hier nog nooit problemen gehad en ben al een half jaar lid. Enige nadeel vind ik die nieuwsservers.... laten echt nul komma nul compleetheid door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
@ Valor
Ben ik het helemaal mee eens. Ik wil Speedlinq niet afkraken ofzo, maar de verbinding die ze leveren is instabiel, ze behandelen je als een klein kind en hebben een helpdesk van niets...

@ kevlar01
Ze hebben nieuwe nieuwsserver, maar helaas mag je er maximaal één gebruiken @ 30 KB/s :r

[ Voor 51% gewijzigd door Me_Again op 31-01-2006 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Laatst online: 15-05 16:29

Macros

I'm watching...

Speedlinq is dan kut met opzeggen, maar wel goedkoop. In April loopt mijn eerste jaar af en is dus de aanbiedingstijd verlopen. Kan ik nu naar een andere aanbieding van hun weer voor een jaar?

Heeft iemand hier ervaring mee hoe ik dat aan moet vragen?

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 22:09

Pinobigbird

doesn't share food!

Macros schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 17:29:
Speedlinq is dan kut met opzeggen, maar wel goedkoop. In April loopt mijn eerste jaar af en is dus de aanbiedingstijd verlopen. Kan ik nu naar een andere aanbieding van hun weer voor een jaar?

Dan moet je het formulier invullen op deze pagina: http://www.speedlinq.nl/php/form_migreren.php

Dan kan je overstappen op het nieuwe tariefplan, met de nieuwe snelheden en nieuwe tarieven. Je krijgt dan niet de gratis modem enz. Je moet wel bij hetzelde netwerk blijven (BabyXL, BBned of KPN)

Als je het formulier invult en verzendt 1 dag na het aflopen van de 12 maanden, heb je binnen een dag of drie je nieuwe snelheid.

Wat je eventueel teveel betaald hebt voor die maand (als je naar een goedkoper abonnement bent gegaan), krijg je het verschil terug op de factuur.

Dit heb ik afgelopen maand ook gedaan: dat heeft Speedlinq prima afgehandeld.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros

Macros

I'm watching...

Bedankt, dat ga ik doen! Kijken hoeveel jaar we dat vol kunnen houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 22:09

Pinobigbird

doesn't share food!

Macros schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:44:
Bedankt, dat ga ik doen! Kijken hoeveel jaar we dat vol kunnen houden ;)
Dit is al mijn vierde jaar bij Speedlinq (vanaf het begin dus)
Dus ik ben al drie keer op deze manier overgestapt. Elke keer én goedkoper én sneller.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
ik wacht nu al een week op mijn snelheidsverhoging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb precies zo gehandeld, Abbo loopt af per 1 maart en heb ik vorige week opgezegd via genoemd formulier. Aanbod van hun om per direct kosteloos van 3072 naar 4092 te gaan tegen 20 euri per maand. Heb ik gedaan en voila , weer wat sneller. Ik heb nog niet veel te klagen en heb helpdesk nog nooit nodig gehad. NB: ik had al een speedtouch, werkt foutloos ;geleverd sagem modem heb ik nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedlinq is een prima provider mits je zelf zelfstandig genoeg bent om problemen op te lossen. Aangezien de meeste problemen ontstaan als er gebruik wordt gemaakt van de helpdesk, kun je zeggen dat speedlinq eigenlijk geen beginners-provider is, maar eentje voor de gevorderde knutselaar, die mans genoeg is om zonder de helpdesk te overleven. Voor degenen die dat niet onder de knie hebben: neem adsl bij KPN, Wanadoo of Versatel. Daar is de begeleiding beter. Maar de prijs hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinobigbird schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:47:
[...]

Dit is al mijn vierde jaar bij Speedlinq (vanaf het begin dus)
Dus ik ben al drie keer op deze manier overgestapt. Elke keer én goedkoper én sneller.
Ook ik was een zeer tevreden gebruiker!
Was ja, want sinds verleden week donderdag is het bagger, ook ik kreeg geen ip adres meer toegewezen.
Gisterenavond was ik weer online, probleem nu is dat ik bepaalde site´s niet kan bereiken, waaronder o.a. www.spelpunt.nl
Contact met de helpdesk maakt dat het volgens hun bij spelpunt ligt, dit terwijl ik op m´n werk er gewoon op kom, ook via wanadoo en versatal is het geen probleem om op spelpunt te komen.
De helpdesk medewerker bleef volhouden dat ik actie moet ondernemen om spelpunt te manen dit te herstellen...ben het spoor een beetje bijster wat dit betreft.

Ik ben me echt wel bewust dat het nergens optimaal is, maar had ik al een trauma na 3 jaar Chello, was blij dat ik eindelijk verlost was van die maffia en nu dit weer.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:34:
Speedlinq is een prima provider mits je zelf zelfstandig genoeg bent om problemen op te lossen. Aangezien de meeste problemen ontstaan als er gebruik wordt gemaakt van de helpdesk, kun je zeggen dat speedlinq eigenlijk geen beginners-provider is, maar eentje voor de gevorderde knutselaar, die mans genoeg is om zonder de helpdesk te overleven. Voor degenen die dat niet onder de knie hebben: neem adsl bij KPN, Wanadoo of Versatel. Daar is de begeleiding beter. Maar de prijs hoger.
Dat denk ik ook. Ondanks dat was ik zo ongelukkig dat juist mijn modem niet meer aan ging. Na van alles geprobeert te hebben toch maar gebeld. 2 dagen later een nieuw modem in huis en weer online.Niet slecht toch? Inclusief een vers jaar garantie op het (nieuwer model) modem.

minpuntje: de jongeman aan de telefoon wist niet hoe ik mijn gemaakte belkosten moest terugkrijgen (ik moest immers bellen naar een helpdesk à 70 eurocent per minuut omdat zij een modem hadden geleverd welke kapot ging binnen de garantieperiode. hij was het er wel mee eens) moet nog een klachtenformuliertje invullen daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

JvS schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:45:
Ik bedoel: via wel adsl netwerk loopt die speedlinq verbinding? Is dat tiscali, bbnet of kpn-adsl (dan staat er op je kpn rekening ook een stukje voor de adsl verbinding). In het laatste geval kan die helpdesk het nakijken.
Het loopt via bbnet. Gisteren dus gebeld met KPN, Speedlinq had dus nog geen teken van leven gegeven en ook nog geen sloopopdracht ingediend. Ik heb de aardige mevrouw uitgelegd dat ik nogal wat horrorverhalen had gelezen en gehoord mbt. het opzeggen van Speedlinq, en ze kwam met het voorstel om de lijn op te zeggen, dan wordt de eventueel aanwezige adsl automatisch gesloopt.

Omdat ik het hoofdnummer van de oude aansluiting wil behouden gaan we nu eerst een nummerwijziging doen op de oude lijn, en daarna wordt het oude nummer toegewezen aan onze nieuwe lijn. Ze zou meteen de formulieren voor het opzeggen van de oude lijn meesturen.

Deze actie koste me dus eenmalig 16.- maar scheelt me de extra abonnementskosten in de tijd dat ik op speedlinq wacht. Daarbij ben ik niet meer afhankelijk van ze, ze kunnen dus zogezegd de [insert hier willekeurige middeleeuwse ziekte] krijgen. Vanaf vandaag worden al hun incasso's gestorneerd.

Keep you updated...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Gvd, ligt er weer uit hierzo. Krijg sinds vanochtend weer eens geen IP meer, net als vorige week. Nog meer mensen met deze storing of is het dit keer zeer lokaal?

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80

wiske80

Solid

Nee hoor.. jij bent niet de enige.. ik sta op vanochtend en ook geen IP.. ligt er gewoon uit hier.(delft)

begint me echt te irriteren nu met speedlinq of babyXL! weet niet wie de schuld heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:57:
Heb precies zo gehandeld, Abbo loopt af per 1 maart en heb ik vorige week opgezegd via genoemd formulier. Aanbod van hun om per direct kosteloos van 3072 naar 4092 te gaan tegen 20 euri per maand. Heb ik gedaan en voila , weer wat sneller. Ik heb nog niet veel te klagen en heb helpdesk nog nooit nodig gehad. NB: ik had al een speedtouch, werkt foutloos ;geleverd sagem modem heb ik nooit gebruikt.
Betekent dat dat ze in de eerste plaats je opzegging niet accepteren omdat ze hopen dat je toch een abbo neemt?
Of staat er gewoon: uw abbo wordt opgezegd per 1 april mits we voor de tijd uw antwoordformulier ontvangen voor de nieuwe tarieven blabla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

wiske80 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:49:
Nee hoor.. jij bent niet de enige.. ik sta op vanochtend en ook geen IP.. ligt er gewoon uit hier.(delft)
Ah, ok. Ik zit in Tilburg, dus dan is het duidelijk weer eens landelijk..
begint me echt te irriteren nu met speedlinq of babyXL! weet niet wie de schuld heeft
Volgens mij is Speedlinq de culprit; adsl verbinding ziet er goed uit en alles werkt totdat er een ip afgegeven moet worden. Volgens mij doet Speedlinq dat. Of doet BabyXL ook DHCP diensten ofzo?

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Hoogvliet gewoon verbinding via BabyXL.
Wel vraag ik me nog steeds af of er meer speedlinq gebruikers niet op spelpunt kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:26
thejoker80 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:43:
minpuntje: de jongeman aan de telefoon wist niet hoe ik mijn gemaakte belkosten moest terugkrijgen (ik moest immers bellen naar een helpdesk à 70 eurocent per minuut omdat zij een modem hadden geleverd welke kapot ging binnen de garantieperiode. hij was het er wel mee eens) moet nog een klachtenformuliertje invullen daarvoor.
Begin er niet aan. Ik heb, omdat ze m`n adsl niet zoals afgesproken aansloten, een uur aan de telefoon gehangen om uit te zoeken wat er mis was. Uiteindelijk bleek dat ze vergeten waren een order te sturen.

In totaal koste het 5 brieven en heel wat woede voordat ik 30% van de belkosten terug kreeg. Het te veel betaalde abbonoment en die 70%? tja...

Dit komt simpelweg omdat Speedlinq de binnenkomende brieven en mails niet volledig doorleest, maar gewoon een beetje kijkt wat er in staat en dan een antwoord geven. Bespaart tijd = geld. Niet mee eens? Klant belt wel = geld.

Overigens lig ik er ook zinds 2 weken steeds weer uit. Het begon met een lokale BBned storing, maar inmiddels heb ik er al (voor zover bekend) 9 keer uit gelegen incl. vanmorgen. Soms voor 2 uur, soms voor hele dagdelen.

(Ik zit overigens via BBned en in Amstelveen).

Ik dacht ook, Speedlinq is wel OK, als je geen service nodig hebt, en geen newsservers.
Maar dit gezeur veranderd de zaak. Owja, en nog steeds die drijgende FUP.

[ Voor 9% gewijzigd door Nijn op 01-02-2006 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

rellehenk schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 10:08:
[...]

Betekent dat dat ze in de eerste plaats je opzegging niet accepteren omdat ze hopen dat je toch een abbo neemt?
Of staat er gewoon: uw abbo wordt opgezegd per 1 april mits we voor de tijd uw antwoordformulier ontvangen voor de nieuwe tarieven blabla?
Zie mijn bericht hierboven

Ik zat trouwens net nog eens op de brief te kijken, er stond nog een voetnoot in kleine letters:
Deze aanbieding geld alleen voor bestaande abonnees waarvan de minimum contractsperiode is verlopen en van wie wij een opzegformulier hebben ontvangen. Indien Speedlink de anwoordkaart niet / niet tijdig ontvangt en wiij wel een opzegformulier hebben ontvangen, wortd het abonnement conform de contractsvoorwaarden definitief beeindigd.
/edit:
overgens kan ik na mijn opzegging kiezen voor een van de volgende abonnementen:

2048 / 1024kbps voor 15,- per maand
4096 / 1024kbps voor 20,- per maand
6016 / 1024kbps voor 25,- per maand
8064 / 1024kbps voor 30,- per maand

Tevens kan ik kiezen voor een van de extra's

- 1 maand gratis internet (credit op factuur)
- gratis Grundig DVD speler
- gratis ethernet modem

Dus als je abonnement al langer dan een jaar loopt en nog minimaal een jaar bij speedlinq wilt blijven* is het mischien de moeite waard om even "op te zeggen"

* = wat ik overgens niemand zou aanraden

[ Voor 25% gewijzigd door Martijn02 op 01-02-2006 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

nijn-01 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 11:06:
[...]

Begin er niet aan. Ik heb, omdat ze m`n adsl niet zoals afgesproken aansloten, een uur aan de telefoon gehangen om uit te zoeken wat er mis was. Uiteindelijk bleek dat ze vergeten waren een order te sturen.

In totaal koste het 5 brieven en heel wat woede voordat ik 30% van de belkosten terug kreeg. Het te veel betaalde abbonoment en die 70%? tja...

Dit komt simpelweg omdat Speedlinq de binnenkomende brieven en mails niet volledig doorleest, maar gewoon een beetje kijkt wat er in staat en dan een antwoord geven. Bespaart tijd = geld. Niet mee eens? Klant belt wel = geld.

Overigens lig ik er ook zinds 2 weken steeds weer uit. Het begon met een lokale BBned storing, maar inmiddels heb ik er al (voor zover bekend) 9 keer uit gelegen incl. vanmorgen. Soms voor 2 uur, soms voor hele dagdelen.

(Ik zit overigens via BBned en in Amstelveen).

Ik dacht ook, Speedlinq is wel OK, als je geen service nodig hebt, en geen newsservers.
Maar dit gezeur veranderd de zaak. Owja, en nog steeds die drijgende FUP.
Hoezo zou ik e rniet aan beginnen? Ik heb nu geen geld en als ik een klachtenformuliertje invul heb nog enigzins kans op mijn geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik weet dat het niet boeiend is wat ik vraag, maar zouden jullie please even willen kijken of je op spelpunt kan komen en het hier even willen melden?? :>
Ben vooral benieuwd of bbned klanten er wel op komen, zelf zit ik bij babyxl.

Mijn dochter en ik hebben een abbo bij spelpunt, maar ik kan er zo weinig mee als ik er niet op kan.

Speedlinq beweert dat het bij spelpunt ligt en spelpunt dat het bij speedlinq ligt en ik ben de dupe.
Als ik aankomend weekend er nog niet op kan, ga ik een klacht indienen en ze in gebreke stellen, tevens zal ik mijn rechtsbijstandverzekering bellen en vragen wat mijn recht is in deze.

Wordt gek van die bueaucratie...BAH, walgelijk!!! :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:28
Spelpunt.nl kan ik gewoon op hoor met BabyXL (Rotterdam), en rechtsbijstandverzekering, tja ik denk dat het weinig uit gaat halen als ik eerlijk mag zijn.
Waar blijft je traceroute hangen dan?

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foutje, te snel geklikt.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

man-o-script schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 12:48:
Spelpunt.nl kan ik gewoon op hoor met BabyXL (Rotterdam), en rechtsbijstandverzekering, tja ik denk dat het weinig uit gaat halen als ik eerlijk mag zijn.
Waar blijft je traceroute hangen dan?
Dit is echt weird, ik woon in Hoogvliet (gemeente Rotterdam) en kom er dus niet op :?

Uhhhh, traceroute...wasda???

Wat er gebeurd als ik spelpunt probeer te bereiken is dat hij de pagina niet kan openen, kan de server niet vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor
  • Laatst online: 12:06

Valor

yummie spam

Macros schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 17:29:

Bij dit soort bedrijven zeg je op en trek je na een maand het recht in dat ze mogen afschrijven van je rekening.

En dan wel bellen heb *eikels* |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros

Macros

I'm watching...

Ik heb Speedlinq over BabyXL in Hoogvliet en dit is de traceroute:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Tracing route to www.spelpunt.nl [194.126.241.16]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.0.1
  2    12 ms    16 ms    11 ms  rtd-bbxl-r1.ne.qinip.net [62.100.61.1]
  3    13 ms    14 ms    14 ms  62.100.32.65
  4    17 ms    19 ms    14 ms  62.100.32.65
  5    14 ms    14 ms    15 ms  asd-sar-edge1-gi2-5.ne.qinip.net [62.100.32.105]

6    15 ms    71 ms    48 ms  asd-nik-edge1-gi1-1.ne.qinip.net [62.100.32.81]

7     *        *        *     Request timed out.
  8     *        *        *     Request timed out.

Ik kan er dus ook niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macros schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:43:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13

Oke dan, enig idee wat ik zelf zou kunnen doen om er weer op te komen??

Thanks in elk geval voor het checken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros

Macros

I'm watching...

Je zou eens op http://www.xb.nl/ kunnen kijken of zij je verder kunnen helpen. Zoek een email adres en leg het probleem voor. Ik denk dat er iets mis in hun routing tabellen.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT

JMT

MOEHHHHHH

Spelpunt doet het hier (Amstelveen, via BabyXL) ook "gewoon".Wel lag ook ik vanmorgen vroeg er alwéér 3 keer uit, eerst paar minuten rond 7u en 7:15, en daarna van 07:31 t/m 09:15 weer totale disconnectie !@$#%$ Word er nu ook echt wel moe van.... :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:26
thejoker80 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 12:06:
[...]

Hoezo zou ik e rniet aan beginnen? Ik heb nu geen geld en als ik een klachtenformuliertje invul heb nog enigzins kans op mijn geld?
Tja, als je het zo ziet. Maar je bent gewaarschuwd, de woede die ze bij je weten op te roepen door constant je brief niet te lezen en dezelfde standaard brief terug te sturen dat ze niet goedkoop kunnen zijn als ze hun helpdesk niet duur maakte...
Wel lag ook ik vanmorgen vroeg er alwéér 3 keer uit, eerst paar minuten rond 7u en 7:15, en daarna van 07:31 t/m 09:15 weer totale disconnectie !@$#%$ Word er nu ook echt wel moe van.... :
Helemaal mee eens. Hopen dat het wordt opgelost, want we hebben geen prestatiecontract met Speedlinq. Slechts een contract dat zegt dat zij hun best zullen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80

wiske80

Solid

Op de site van speedlinq is me opgevallen dat er onder de SPEED ACTIE die ze nu hebben staat " Nu ook mogelijk zonder KPN abbonement". Wist niet dat dat kon. Weet iemand daar meer over en als het werkelijk waar is.

Voor zover ik weet is dat als je in nederland ADSL wilt aanvragen je minimaal een belbudget KPN abbo moet hebben. Of is dat ook al verandert?

[ Voor 3% gewijzigd door wiske80 op 01-02-2006 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Je kan zonder een KPN lijn te hebben gewoon een abo aanvragen, of na aanvraag je KPN abo opzeggen. MAAR er komt dan wel netjes 9,50 bij je Speedlinq rekening, dit zijn gewoon de doorberekende kosten die KPN rekent aan Speedlinq voor het gebruik van het stukje koper.
Een Budgetbellen voor € 9,67 komt dus praktisch op hetzelfde neer. Scheelt alleen wat aansluitkosten en aanvraagperiode.
Macros schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:43:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13

Eerstvolgende hop is ams1.gamepoint.net, dus je zou eens moeten kijken of er ergens tussen Qinip.net (van XB inderdaad, de technische partij die de lijnen voor Speedlinq verzorgt) en Gamepoint.net wat mis zit. Speedlinq kan hier zelf echter weinig aan doen.

[ Voor 58% gewijzigd door man-o-script op 01-02-2006 18:39 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

man-o-script schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 18:35:

Eerstvolgende hop is ams1.gamepoint.net, dus je zou eens moeten kijken of er ergens tussen Qinip.net (van XB inderdaad, de technische partij die de lijnen voor Speedlinq verzorgt) en Gamepoint.net wat mis zit. Speedlinq kan hier zelf echter weinig aan doen.
Dat speedlinq hier niets aan kan doen verbaasd mij.
Ik ben toch klant bij speedlinq, dus zouden zij toch voor mij moeten kijken wat er mis is, althans, zo simpel denk ik hoor.
Vergelijk het met een verzekeringsadviseur die voor jou bemiddelt, stel dat jij aanspraak wilt maken op jouw verzekering en die VA zegt dat je zelf contact op moet nemen, of zie het nou helemaal verkeerd...kan goed hoor, maar ik probeer het te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 10:00

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:36:
[...]

Dat speedlinq hier niets aan kan doen verbaasd mij.
Ik ben toch klant bij speedlinq, dus zouden zij toch voor mij moeten kijken wat er mis is, althans, zo simpel denk ik hoor.
Vergelijk het met een verzekeringsadviseur die voor jou bemiddelt, stel dat jij aanspraak wilt maken op jouw verzekering en die VA zegt dat je zelf contact op moet nemen, of zie het nou helemaal verkeerd...kan goed hoor, maar ik probeer het te begrijpen.
Jij boekt bij de VVV in Groningen een weekendje weg naar Zeeland, route beschrijving erbij.
A28 bij Zwolle is opgebroken en daar houdt de weg opeens op. Je Kunt niet meer verder.
Kan je dat de VVV verwijten?
Vandaar dat ze zeggen dat speedlinq hier weinig aan kan doen.

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jagermeister schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 19:43:
Ik heb besloten om de overstap naar Wanadoo (ADSL2+) te maken. Alleen ik weet niet of ik nu al kan opzeggen.

Vorig jaar op 10-2-2005 is mijn abonnement in gegaan.
In de voorwaarden staat het volgende:

[...]
Ik maak hieruit op dat als ik nu opzeg... de opzegtermijn ingaat op 10-2-2006 en ik dus op 10-3-2006 afgesloten zou moeten zijn. Klopt dit of lees ik het niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedlinq is de meest slechtste en beroerdste provider die ik ken.

Al bij het aanmelden heb ik geprobeerd mijn gegevens in hun bestand te wijzigen. dit koste hun meer dan een maand.
Daarna enkele gevallen dat mijn verbinding steeds wegviel door hun modem, rond deze periode zegde ze ook gelijk de e-mail service op waardoor je dus alleen voor 70 cent per minuut zo'n helpdeskmuts aan de lijn krijgt nadat je eerst 20 minuten naar een of andere andre rijeu heb moeten luisteren.
Dit heb ik 3x moeten doen En TOEN pas kreeg ik een nieuwe modem ( bijna 2 maanden verder )
Telefoon kosten kan je niet op hun terug declareren, Tenminste ze zegen van wel maar waneer puntje bij paaltje komt en je ze een mail via hun website stuurt ( JAaa dit kan wel!) Maar dan alleen voor puur klachten! ) krijg je een kort sjabloon achtig antwoord terug van een uit de kluiten gewassen

nsb-er die je verteld dat je geen kans maakt op declaratie voor je telefoon kosten ( die niet gering zijn ) .
Terug reageren gaat ook niet lekker want je moet a. 3 weken op antwoord wachten en b. je krijgt telkens van een andere knuppel antwoord.
Toen ik laats over wou stappen naar een andere profider en hun 2 x een brief heb gestuurd met de hele beleefde vraag of ze ALSJEBLIEFT een reactie willen sturen van bevestiging met daarbij de datum waneer ik van hun service af ben, geven ze geen antwoord en laten me vierkant in december in de kou staan.

Conclusie ;
Speedlinq, prima profider, lekker snel en niet al te duur ( zonder telefoon kosten meegerekend )
Ga alleen niets van die service verwachten, bij deze hockey club krijgt u namelijk geen antwoord en als je dat al krijgt gaat dat je 3 weken ( minimaal ) of een schandalig hoge telefoon rekening kosten.
En waneer je van die muts te horen krijgt dat je je geld kan terug vragen hang dan gelijk op , bespaar je liever je tijd en moeite die krijg je samen met je geld toch nooit terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 18:04:
Speedlinq is de meest slechtste en beroerdste provider die ik ken.
[...]
Conclusie:
Speedlinq, prima profider, lekker snel en niet al te duur
Mooie conclusie >:)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe ;)
Internet via speedlinq is prima maar de rest :r :r

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkson
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024
Na alle (spook)verhalen over het verdwijnen van vouchers e.d. begon ik hem toch een beetje te knijpen. Maar gisteren kreeg ik het bevrijdende bericht dat ze mijn voucher hadden ontvangen. Dit zonder er weer lang op gewacht te hebben. Nu nog mijn geld daadwerkelijk terug krijgen, maar daar heb ik wel vertrouwen in.

Mijn ervaringen met speedlinq zijn tot nu toe dus nog louter positief. (ff afkloppen ;)) alles is namelijk tot nu toe retesnel afgehandeld! En aangezien ik niet game of servers draai zijn de signaal onderbrekingen ook (nog) niet storend geweest.

[edit]typo

[ Voor 14% gewijzigd door Dirkson op 03-02-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80

wiske80

Solid

Dirkson schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:34:
En aangezien ik niet game of servers draai zijn de signaal onderbrekingen ook (nog) niet storend geweest.

[edit]typo
maar je hebt ze wel gehad. En aangezien de meeste van ons het de laatste tijd hebben en het steeds frequenter wordt (bijna dagelijks hier) kan ik niet echt positief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT

JMT

MOEHHHHHH

't Blijft idd uberhaupt gewoon storend als je net ff lekker bezig bent met surfen of met iemand in een gesprek zit via MSN/IRC/...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat de verwerkingstermijn is van het teruggave formulier? Ik heb vorige week het formulier ingevuld en op de website gevraagd om een ontvangst bevestiging maar heb nog niets vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Op www.speedlinq.nl staat nu het aanbod 5120/1024 (wat ik nu heb) voor 12,50 EURO per maand (alleen eerste 12 maanden). Kan ik dan hun opbellen (vanaf werk natuurlijk) en zeggen dat ik van 25,00 EURO per maand naar 12,50 moet? Kan dit?
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.