Speedlinq: ervaringen! - Deel 2

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 19.415 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 15:42:
Hallo!

ik ben een beetje dom geweest (zoals maxima het ooit zo mooi zei :+ ) en heb gisteren een 5mbit all-in babyxl besteld, WAARNA ik al het negatieve nieuws rondom Speedlinq gelezen heb.

Moet ik me echt zorgen maken en misschien zelfs mijn aanvraag cancelen of is het allemaal wel te doen? Ik woon in Amsterdam in een nieuwbouw appartement en had nog geen kpn aansluiting, scheelt dit veel met de te verwachten problemen?
Same here, de negative ervaringen worden echter eerder gepost integenstelling tot de goede. Lees dit topic eens nog een keer na maar leg de nadruk op de goede ervaringen, die zal je heus wel tegenkomen. Wat jij hebt gedaan is selectief lezen, dat heb je niet zelf in de hand omdat negatieve dingen eenmaal eerder de aandacht trekken.
Ook heb ik gekozen voor een doe-het-zelf installatie. Ik heb echter geen ervaring met het installeren van ADSL (heb wel zelf kabel van @home aangelegd in vorige woning, maar dat was eitje 8) ), hebben jullie nog handige tips mbt de installatie van de router (wireless, analoog)?
Het is een kwestie van splitter er tussen doen, modem aanzetten en wachten tot je een ip krijgt, meestal krijg je de volgende dag pas een ip toegekent omdat ze dan pas je verbinding actief zetten. Althans, dat was bij mij zo, ik installeerde de boel midden in de nacht. Hoe je de rest wil configureren qua router en dergelijke moet je helemaal zelf bepalen, laat je anders inspireren door de topics @ GoT.
Met vriendelijke groet,

Rob
Zoals je ook in de faq's kan lezen hoef je hier op got niet te groeten, want je groet hier automagisch al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Het is 19:44 Rotterdam Centrum. BabyXL Allin abonnement 8 mbit. Last van disconnecties. Iemand nog anders probleem?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik niet (Rotterdam Zuid, ook BabyXL).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

http://www.bestadsl.nl/aanb2/index.htm leuke actie enzo maar 1 ding snap ik nog niet helemaal.
Wij hebben hier een telefoonkabel van KPN liggen en onze provider is Scarlet. Op de site van bestadsl staat dat je een verbinding kan krijgen als je niet over een kpn abbo beschikt voor vaste telefonie, dan betaal je 10 euro meer.

Mensen van speedlinq zeiden dat ik dat niet hoefde te betalen omdat ik al een lijn van KPN heb liggen, helaas kan ik nergens een helpdesk oid van bestadsl.nl vinden.

//edit

http://websignup.freesurf.../web/signup?referer=metro

Op deze pagina moet je dus opgeven wat voor lijn je hebt. Ik heb een "ja gewone analoge telefoon lijn" dan hoeft bestadsl toch niet een extra lijn aan te leggen en kan het hier gewoon over heen?

[ Voor 23% gewijzigd door MrVegeta op 09-02-2006 14:31 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Dit is gewoon een KPN lijn waarover een verbinding met Scarlet loopt. Er wordt al voor die lijn betaald, dus hoeft er niet extra betaald te worden. Die € 10 extra is voor "kaal koper", dus een lijn zonder telefoonverbinding er over.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Aargh, dit is echt vervelend aan het worden. Bel net nog een keer voor de zekerheid met iemand van Speedlinq die zei dat ik wel die 9,50 moest extra betalen. Vervelend dat ik best-adsl niet meer telefonisch kan bereiken, of met een mail.

//Edit ik heb het gevonden.

Ik heb hier thuis een Analoge KPN lijn liggen met een als provider Scarlet. Dan kan je toch ADSL ontvangen? Als je op de website van best-adsl invult dat je een analoge lijn beschikt dan kost het 19,95. Dit geld ook voor een ISDN lijn. Als je invult dat je niet over telefoonlijn beschikt komen die 9,95 euro kosten er over heen.

"Over welk type telefoonlijn zal Speedlinq ADSL geleverd worden
Speedlinq ADSL wordt geleverd over een bestaande vaste telefoonlijn van KPN. Deze telefoonlijn kan een gewone telefoonlijn (analoog) of een ISDN telefoonlijn zijn. Het type lijn staat vermeld op de KPN telefoonfactuur.

Ook als u ISDN in combinatie met een Quatrovox wilt gebruiken dient u voor ISDN te kiezen.

Als je nog geen telefoonlijn hebt en dit aangeeft dan zal Speedlinq hier een nieuwe (zgn dedicatedline) door KPN laten aanleggen.
Indien er een verkeerde keuze wordt gemaakt zal dit een flinke vertraging in de oplevering van uw lijn tot gevolg hebben. "

Hier staat echt duidelijk dat als je nog niet over telefoonlijn beschikt dat moet KPN een aanleggen en dan moet je daarvoor betalen.

Maar wij beschikken wel over een Analoge KPN lijn. Dus dat hoeft allemaal niet meer :D.
Ik wil er wel 100% zeker van zijn dus stel ik nog ff een domme vraag. Hoe kun je er zeker van zijn dat ik over een analoge KPN lijn beschik? (we hebben Scarlet als provider).

Sorry voor alle vragen maar het gaat wel om 120 euro meer of minder.

[ Voor 77% gewijzigd door MrVegeta op 09-02-2006 15:14 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Die 9,50 is voor kaal koper wat dit dus heel duidelijk niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 10:25
Speedlinq - Babyxl Amstelveen (1186)
Het is zinds gisteravond 02:00 weer raak. Steeds disconnect, en soms nog sloom ook.

Nog andere met dezelfde problemen?

[ Voor 3% gewijzigd door Nijn op 09-02-2006 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:32

JMT

MOEHHHHHH

Gek, ik heb nu juist sinds een klein weekje niet veel last meer godzijdank..(*ff afklopt*)..... En..... Ook hier = BabyXL A'veen 1186.... :X Buurman? :P

Tamtidam... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:28
Mr. Liu schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 15:09:
Die 9,50 is voor kaal koper wat dit dus heel duidelijk niet is.
Inderdaad, en mocht je trouwens toch aanvragen zonder KPN lijn (indien je die scarlet opzegt o.i.d.) dan betaal je geen installatiekosten van KPN als je het op deze manier via Speedlinq doet. Terwijl als je zelf een lijn aan zou laten leggen met een KPN BudgetBellen bijvoorbeeld, je dit nog wel 45 euro gaat kosten voor het aansluiten.

Hou ook Speedlinq in de gaten wat betreft bellen, want daar komen ze ook mee binnenkort voor 4,95.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hm ik zit nu het bestel forumlier van bestadsl te bekijken. Alleen weet ik niet goed wat ik me hierbij voor moet stellen.

"Nu met gratis modem!"

Ethernet Single-PC router : kwalitatieve router waarmee je de computer direct op het internet aansluit via de ethernetkaart in de computer. Dit modemtype is goed beveiligd door een eigen firewall. Het is eenvoudig te installeren en zeer stabiel. Bovendien heeft het een router functie.

Dit lijkt me een goed plan, aangezien alleen ik er gebruik van maak (en als het moet doen we er een router tussen) maar dit is een router en geen modem, moet ik hier dan wel voor betalen?

//Edit.

Ethernet 1 PC Analoog
(= gewone telefoonlijn) Router (prijs is 99,00 euro) terwijl je een gratis modem van 69 euro krijgt.
Wat een gedoe altijd.

//Edit2.
Het is ook altijd zo'n wir war van regels en dergelijk.

Aanvullende Actievoorwaarden "MEGA DEAL" BEST ADSL actie - All-in 8064 & All-in 2048
Ethernet single-pc router 99,- 30,- 69,- De router kost dus 30 euro.

//Edit3. Zo het is de deur uit, het is besteld. Nu maar zien wat er gaat gebeuren... ben benieuwd of alles goed gaat.

[ Voor 35% gewijzigd door MrVegeta op 09-02-2006 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Vanavond heb ik weer last van disconnecties. Als ik game dan om de zoveelste minuten ben ik helemaal lagged out en na 1 min weer alles ok. R'dam Centrum 3031 .. ben ik nog steeds enige?

22:00 bijna en nog steeds disconnecties

Ken iemand e-mail van technisch support of moet ik echt weer gaan bellen?

[ Voor 29% gewijzigd door DJkim op 09-02-2006 21:58 ]

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze vragen ook aan speedlinq geprobeerd te stellen maar er wordt niet echt gereageerd op webforms of zo :( Misschien dat er hier mensen zijn die de antwoorden wel weten :)

- Wat zijn eigenlijk de exacte modemtypes die bij speedlinq geleverd/besteld worden ? e.g. wat is het verschil tussen de één PC router en het ethernet modem, het ethernet modem kan volgens mij namelijk ook als router gebruikt worden, waarom dan € 30,00 extra betalen ...

- Zitten er ook modems bij die een VoIP mogelijkheid hebben ?

- Hebben jullie enig idee hoe lang de levertijd op "kaal koper" is en of er hier ook extra aansluitkosten voor gerekend worden (TweakDSL doet dit namelijk wel).

Alvast bedankt voor alle info _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

DJkim schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 20:36:
Vanavond heb ik weer last van disconnecties. Als ik game dan om de zoveelste minuten ben ik helemaal lagged out en na 1 min weer alles ok. R'dam Centrum 3031 .. ben ik nog steeds enige?

ik had vanochtend ook last van disconnecties.. gisteren ook trouwens... (delft, BabyXL)...

ligt waarschijnlijk aan babyXl, want ik zie nooit de BBNED of KPN klanten van Speedlinq klagen...

begin me echt eraan te irriteren.. begint een patroon te worden. lijkt geen verdwaalde disconnect meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
Ik vroeg me ook af wat nu het verschil was tussen de gratis modem i.c.m. Best Adsl en de Single PC Ethernet router van Eur 30,-
Hier staat meer info over de verschillende types modems/routers die worden aangeboden door Speedlinq: http://www.speedlinq.nl/php/leesmeer.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
DJkim schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 20:36:

Grappig :) Woon zelf ook in 3031 (Goudsesingel), maar nergens last van.
Mocht je echt last houden stuur me dan eens een mailtje met al je gegevens (naw, modem, abo, etc.) dan kan ik eens voor je kijken.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 10:25
JMT schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 18:07:
Gek, ik heb nu juist sinds een klein weekje niet veel last meer godzijdank..(*ff afklopt*)..... En..... Ook hier = BabyXL A'veen 1186.... :X Buurman? :P
1186SB > Jol

Overigens waren de problemen rond 16:00 eindelijk weer over.

[ Voor 13% gewijzigd door Nijn op 10-02-2006 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Het is 7:37 smorgen. BabyXL Allin 8mbit abo, Zxyel Prestige 650R-31 met LinksyWRT54G. nog steeds disconnecties. Ik ga bijna denken dat het aan mijn adsl modem ligt.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

man-o-script schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 02:28:
[...]

Grappig :) Woon zelf ook in 3031 (Goudsesingel), maar nergens last van.
Mocht je echt last houden stuur me dan eens een mailtje met al je gegevens (naw, modem, abo, etc.) dan kan ik eens voor je kijken.
ben jij ook bij BABYXL?

nou zonet weer raak.. modem uitgevallen.. maar het is wel snel weer opgelost!

[ Voor 11% gewijzigd door wiske80 op 10-02-2006 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LeGato23 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 00:33:
Ik vroeg me ook af wat nu het verschil was tussen de gratis modem i.c.m. Best Adsl en de Single PC Ethernet router van Eur 30,-
Hier staat meer info over de verschillende types modems/routers die worden aangeboden door Speedlinq: http://www.speedlinq.nl/php/leesmeer.php
Die info had ik inderdaad ook gezien, het zegt echter vrij weinig dat er een "wireless" modem aangeboden wordt, in het geval van een speedtouch kan dat een 570, 716 of een 580 zijn zelfde met de copperjets.

Wat hebben de mensen hier die al een speedlinq abbo hebben precies voor modems gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:32

JMT

MOEHHHHHH

nijn-01 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 02:33:
[...]
1186SB > Jol
Overigens waren de problemen rond 16:00 eindelijk weer over.
Ok, nee dus, Jungfrau hier

Tamtidam... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Nog steeds last van disconnecties hier in Rotterdam centrum. Toch maar modem opnieuw installeren.

Update : het lag niet aan ADSL modem. Die werkt gewoon goed. Maar nog steeds last van disconnect.. ik word beetje gek.

[ Voor 39% gewijzigd door DJkim op 10-02-2006 20:21 ]

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJkim schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 19:02:
Nog steeds last van disconnecties hier in Rotterdam centrum. Toch maar modem opnieuw installeren.

Update : het lag niet aan ADSL modem. Die werkt gewoon goed. Maar nog steeds last van disconnect.. ik word beetje gek.
Dit kan een "klapperende poort" zijn, wordt vaak veroorzaakt door de combo modem/wijkcentrale.
Vaak is het op te lossen door een firmware update of door het modem in "bridge" mode te zetten (NB, in bride mode krijgt één apparaat (router of PC) achter het modem een publiek IP, je moet dan dus zelf voor nat/routing zorgen ;) ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Dat is toch standaard? Je ADSL Modem wordt in bridge modem geleverd en het staat ook op bridge. Ik heb hele nacht pingtest gedraaid en het is systematisch :)

Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/5678/tt7zq.jpg

Gebeld naar Speedlinq (25min gewacht :)) en helpdesk heeft wijkcentrale gechecked maar volgens systeem is er geen probleem en hij denkt dat mijn router LinksysWRT54G boosdoener is... maar ik heb al een keer gerest .. toch maar nog een keer resetten dan? 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door DJkim op 11-02-2006 11:39 ]

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJkim schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 10:46:
Dat is toch standaard? Je ADSL Modem wordt in bridge modem geleverd en het staat ook op bridge. Ik heb hele nacht pingtest gedraaid en het is systematisch :)
Een puur ADSL-modem staat inderdaad standaard op "bridge" veel modems hebben echter ook een ingebouwde router functionaliteit (modem krijgt extern IP van de provider en geeft interne adressen aan de PC'(s) (10.x of 192.x)).

Ram voor de zekerheid eens de nieuwste firmware in je modem en hang om het modem uit te sluiten eens een ander modem aan de lijn (bijvoorbeeld het modem van een kennis/buurman).

Als je de router draadloos het aangesloten: sluit de boel eens bekabeld aan en kijk of dat beter gaat.

Wat voor IP krijgt je router van het modem ? intern of extern ? als het een intern (192.x of 10.x) adres is dan doe je aan "dubbele NAT" wat niet al te stabiel is >:).

Succes met testen :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2006 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

:( Ik heb net Saegem modem gepakt en direct aangesloten en hetzelfde verhaal. Mijn router krijgt gewoon externe ip van mijn adsl modem. Dus volgens mij ligt het aan wijkcentrale.. en niet aan mijn modem.

BTW ik heb al 3 keer firmware update gedaan en aantal keer master reboot bij mijn router :X

[ Voor 20% gewijzigd door DJkim op 11-02-2006 12:40 ]

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJkim schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 12:38:
:( Ik heb net Saegem modem gepakt en direct aangesloten en hetzelfde verhaal. Mijn router krijgt gewoon externe ip van mijn adsl modem. Dus volgens mij ligt het aan wijkcentrale.. en niet aan mijn modem.

BTW ik heb al 3 keer firmware update gedaan en aantal keer master reboot bij mijn router :X
Dan weet ik het ook zo niet meer (buiten het testen met een ander modem).

Wanneer het probleem optreedt met het modem rechtstreeks aangesloten op de PC dan kan de helpdesk er in ieder geval niet meer mee aankomen dat het aan je router ligt.

Valt de linesync ook weg op het moment dat de verbinding verbreekt ? Het line of adsl lampje gaat dan knipperen op het modem.

Is dit het geval en is je bekabeling wel allemaal goed aangesloten (kort op ISRA geen telefoons voor de splitter etc.) dan is het waarschijnlijk een probleem in de centrale -> wordt het toch de helpdesk :(

Je staat natuurlijk nog sterker wanneer je aan kan geven dat het met een ander modem wel/niet goed werkt dan moeten ze óf een ander modem aan je geven óf de centrale repareren.

Nogmaals succes ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Hoi ik heb het op mijn desktop als op mijn laptop geprobeerd. Beide hetzelfde verhaal. Verder heb ik Zyxel als Saegem modem geprobeerd en hetzelfde verhaal. Lynsync is er gewoon en er is geen telefoon voor splitter geinstalleerd (anders had ik eerder last van :)) Ik denk toch dat ik weer die dure helpdesk moet gaan bellen :(
Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/5109/ttt6ri.jpg
Overal packetloss... ik snap geen reet meer. Het is toch niet normaal.. ligt probleem ergens anders?

Weer 20 min gewacht en iemand aan de lijn gekregen bij Speedlinq en toevallig was zelfde helpdeskmedewerker 8) en ik heb uitgelegd wat ik allemaal gedaan had en hij gaf deze keer wel toe dat het aan klapperend wijkcentrale moet liggen dus hij gaat het doorgeven aan zijn ander collega en ik moet tm dinsdag wachten :X en 30 euro armer 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door DJkim op 11-02-2006 13:34 ]

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
DJkim schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 13:18:
Hoi ik heb het op mijn desktop als op mijn laptop geprobeerd. Beide hetzelfde verhaal. Verder heb ik Zyxel als Saegem modem geprobeerd en hetzelfde verhaal. Lynsync is er gewoon en er is geen telefoon voor splitter geinstalleerd (anders had ik eerder last van :)) Ik denk toch dat ik weer die dure helpdesk moet gaan bellen :(
Sluit die ZyXEL eens aan (bridge of router maakt niet uit) met resentste firmware. Kijk dan na een uurtje eens in je modem (als hij bridge is even PC vast IP geven en er direct aan hangen) via telnet, dan kan je zien of er veel lijnfouten op je DSL lijn zijn. Dat zou namelijk dit best wel eens verklaren.

Iets veranderd dan toch in huis? Misschien niet direct iets aangesloten op je lijn, maar iets van een storings bron in de buurt van de lijn of modem geplaatst? HiFi speakers verplaatst bijvoorbeeld....

En sluit je modem eens aan zonder splitter gewoon direct op je hoofdaansluitpunt (ISRA). Zelfs een aftakking voor je splitter waar niets op is aangesloten kan opeens vervelende dingen gaan veroorzaken op je DSL signaal.

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 11-02-2006 15:01 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Ik heb soorgelijke test al uitgevoerd met twee modems (Zyxel en Saegem) en uiteraard direct aan mijn computer aangesloten (zie boven) die packetloss lijkt wel periodieke geval. Om de 5 minuten is er een disconnect voor 1 min dan gaat ie weer verder. Dus volgens mij is het gewoon klapperend wijkcentrale die even gereboot moet worden? Maar in ieder geval draai ik op dit moment pingplotter en ik kom over 6-8 uurtjes weer thuis. :) Ik laat nog even weten.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DJkim schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 15:02:
Ik heb soorgelijke test al uitgevoerd met twee modems (Zyxel en Saegem) en uiteraard direct aan mijn computer aangesloten (zie boven) die packetloss lijkt wel periodieke geval. Om de 5 minuten is er een disconnect voor 1 min dan gaat ie weer verder. Dus volgens mij is het gewoon klapperend wijkcentrale die even gereboot moet worden? Maar in ieder geval draai ik op dit moment pingplotter en ik kom over 6-8 uurtjes weer thuis. :) Ik laat nog even weten.
Die 1 minuut weg kan je linesync zijn die wegvalt. Met als veroorzaker een groot aantal errors op je DSL verbinding. Dat weer veroorzaakt kan worden door modem of eerder nog verstoring op je telefoonlijn. Dit zit meestal (in 99% van de gevallen) tussen ISRA en je modem in.

Soms lijkt het of je het goed hebt aangesloten, maar met een ISRA in de muur zit er vaak een aftakking bij aangesloten of een beldraad (kort draadje dat B met EB verbindt) wat de veroorzaker is. Een los contactje bij een RJ11 stekkertje dat niet goed op de kabel (meer) zit of een draadbreuk.

Je kan lang en kort naar Pingplotter kijken, maar de oorzaak hal je er niet mee boventafel. Je kan met een ZyXEL prima zien of er weinig of heel veel errors oplopen op een lijn. En het nalopen en nog eens goed bekijken kan nooit kwaad.

"een klapperende wijkcentrale" kan ik mij niets bij voorstellen wat iemand daarmee zou kunnen bedoelen.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 11-02-2006 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 15:09:
[...]
"een klapperende wijkcentrale" kan ik mij niets bij voorstellen wat iemand daarmee zou kunnen bedoelen.
Om precies te zijn is het een klapperende poort op de DSLAM, wil bij UTStarcoms nog wel eens voorkomen. Meestal is het dan echter met een ander modem wel opgelost, is dit niet het geval dan is er een probleem met de poort/kaart in de centrale of inderdaad een probleem in de bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Ik ben nu even niet thuis maar bij een kennis.. maar in ieder geval alvast bedankt voor jullie antwoorden. :)

Maar bekabeling lijkt mij ook onwaarschijnlijk. Ik heb op 2 lijnen bij mijn thuis uitgeprobeerd. Dus ook met beide ADSL modem. Ik dacht ook misschien lag het aan mijn bekabeling. Maar ISRA-Modeom moet wel goed zijn aangezien ik bij twee lijnen zelfde resultaten heb behaald.

Ik zal thuis voor zekerheid nog een keer nagaan of bekabeling goed is.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximumPower
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-04 16:44
Verlenging/wijziging abonnement All-in 4096/1024 naar All-in 8096/1024.

Hier een opsomming van mijn ervaring wat betreft mijn Speedlinq abonnement en de bijbehorende tarieven:

Vanaf vorig jaar 24 februari 2005 aangesloten bij Speedlinq All-in 4096/1024. Dit was toen een goed verlopen migratie/overstap van Planet.nl (3Mbit/1Mbit a 55 EURO = Planet & KPN) naar Speedlinq voor 45 EURO p/m (minus de toen geldende actie/kortings tarieven).

Wat heeft dit All-in 4096/1024 nou eigenlijk in werkelijkheid gekost het afgelopen jaar (is dus 10 maanden):
De 1e drie maanden het actie tarief van 34,95 i.p.v. 45 betaald, daarna nog 7 maanden de volle 45,- p/m, dit is in totaal EURO 419,85 en dat delen we door 10 en wordt dus 41,99 p/m.

Het gehele jaar nihil problemen gehad en alles werkt nog steeds naar tevredenheid en dus de keuze gemaakt om te verlengen bij Speedlinq.

In januari 2006 opgebeld naar Speedlinq. De juffrouw die ik aan de telefoon kreeg vertelde mij dat ik reeds na 10 maanden kon verlengen/wisselen van abonnement. Zo gezegd zo gedaan, ik heb me daarom aangemeld via het snelheid-wijzigings formulier op de SL website en het All-in 8064/1024 gekozen die voor 30 EURO p/m werd aangeboden.

Dit alles kon zo'n 10 werkdagen gaan duren, werd mij aan de telefoon verteld. Na 9 werkdagen kreeg ik bevestiging per e-mail. Ook was die zelfde 9e werkdag mijn snelheid aangepast naar 8064/1024.

In de diverse e-mails werd mij een opgave en verrekening gedaan van het 'teveel' in januari betaalde abonnements geld van 45 EURO met dat van het nieuw geldende (lagere) abonnements bedrag van 30 EURO (Het teveel betaalde geld (45-30=15 EURO) werd gecrediteerd en verrekend met het nieuwe (lagere) abonnements bedrag van die maand en de maand februari 30 i.p.v. 45). Kortom: Januari en Februari 2006 betaal ik dus 30 EURO p/m.

Waarom verlengd: bij mij ging het vooral om het nu nog lagere abonnements tarief wat op dit moment geldt en alle 'extra' snelheid die ik dan meer krijg is mooi meegenomen. Ook dat ik geen problemen heb gehad dit afgelopen jaar was voor mij een doorslaggevende factor om ook weer dit aankomende jaar met deze provider in zee te gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door MaximumPower op 12-02-2006 12:27 ]

Minimum to the MaximumPower!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Laatst online: 11-07 15:13
Ik kreeg precies hetzelfde aanbod, maar ik ga wel weg bij Speedlinq. :/

Ik heb ook weinig problemen gehad, alleen een traag modem in het begin.

Maar de HCC-aanbieding van TweakDSL is nog scherper geprijsd, namelijk € 19,95 ipv € 30,- per maand en dan ook nog telefonie (VoATM/VoDSL) erbij en natuurlijk de geweldige newsserver waar die van Speedlinq niet aan kan tippen (en waar ze nog extra geld voor vragen).

Ik was een best tevreden klant bij Speedlinq, maar als ik bij een ander € 120,- per jaar kan besparen, dan ben ik dief van mijn eigen portemonnee als ik dat niet doe! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Epitome schreef op zondag 12 februari 2006 @ 18:09:
Ik kreeg precies hetzelfde aanbod, maar ik ga wel weg bij Speedlinq. :/

Ik heb ook weinig problemen gehad, alleen een traag modem in het begin.

Maar de HCC-aanbieding van TweakDSL is nog scherper geprijsd, namelijk € 19,95 ipv € 30,- per maand en dan ook nog telefonie (VoATM/VoDSL) erbij en natuurlijk de geweldige newsserver waar die van Speedlinq niet aan kan tippen (en waar ze nog extra geld voor vragen).

Ik was een best tevreden klant bij Speedlinq, maar als ik bij een ander € 120,- per jaar kan besparen, dan ben ik dief van mijn eigen portemonnee als ik dat niet doe! :Y)
Doe eens een linkje er tegenaan gooien ;) Tevreden ook over Speedlinq, maar over 2,5 maand verhuizen dus weer vrij spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Heeft jou probleem niet met het volgende te maken?
http://www.speedlinq.nl/php/faq.php
vraag: Continu wegvallen verbinding (klapperen)

antwoord: Speedlinq levert zeer snelle ADSL verbindingen. De upload snelheid van de meeste abonnementen is 1024 kbps.
Dit is de meest maximale upload snelheid die mogelijk is bij een ADSL verbinding. Om deze snelheid te kunnen behalen, worden de lijn en het netwerk als het ware compleet “open” gezet. Voordeel is dat hierdoor de hoogst haalbare ADSL snelheid mogelijk is. Een minder gunstige bijkomstigheid is dat de verbinding hierdoor iets minder stabiel kan zijn waardoor de verbinding met regelmaat opnieuw wordt opgezet. Hierdoor lijkt het of de verbinding continu wegvalt.
Vanaf begin dit jaar maken de netwerkleveranciers en Speedlinq aanpassingen in het ADSL netwerk waardoor de verbindingen met een maximale upload snelheid van 1024 kbps stabieler zullen worden. Hierdoor zal het risico dat de verbinding continu opnieuw wordt opgezet sterk gereduceerd zijn. In de loop van februari zullen alle bestaande verbindingen dit zogenaamde stabiel profiel geschakeld zijn. Nieuwe ADSL aanvragen worden standaard geleverd met het nieuwe stabiele profiel.

Indien je nog steeds problemen hebt met het continu opnieuw opzetten van de verbinding verzoeken wij je contact op te nemen met de Technische Helpdesk (0900 - 7733354). Zij kunnen dan in overleg met de netwerkleverancier besluiten om de verbinding te voorzien van nog een stabieler profiel.
Mijn probleem is nog anders.
Een vriendin van mij heeft ook Speedlinq.
Telkens als we aan het chatten zijn en ze Internet Explorer voor een poosje niet gebruikt heeft komt ze er niet meer op.
Voorbeeld: we zitten via Gtalk te chatten en ik stuur haar een link.
Die link kan ze dan niet openen, omdat haar verbinding met internet uitgevallen is. Ondertussen chatten we vrolijk verder.
Hetzelfde gebeurt ook als ze een half uurtje weg is en even een emailtje wil versturen.
Ze heeft een Copperjet 816 modem.
DHCP staat in het modem op enabled.
Iemand enig idee wat het is?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het modem. De interne dhcp-server loopt vast.

Je kunt hem op bridged zetten (zoals je hem gekregen hebt ;)) of een nieuwere firmware proberen :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximumPower
Epitome schreef op zondag 12 februari 2006 @ 18:09:
knip> Maar de HCC-aanbieding van TweakDSL is nog scherper geprijsd, namelijk € 19,95 ipv € 30,- per maand en dan ook nog telefonie (VoATM/VoDSL) <knip
Over welke Down/Upload snelheid praten we dan bij deze HCC-aanbieding van TweakDSL? Je bericht heeft mijn nieuwsgierigheid opgewekt, maar als ik bij TweakDSL.nl check zie ik daar TweakEL (256/256 kbit) en nog een TisDSL Lite (512/256 kbit) voor 19,95 staan... verklaar je nader?

Voor een 4-8/1Mbit (UltraDSL) rekent men 69,95 en is dus 2,33x30,- 8)7. Leg mij dit even uit? Waar zit hier de adder onder het gras of waar lees ik dan overheen? Dit vraagt om meer uitleg...

In afwachting op een reactie over de specificaties van deze ?HCC-aanbieding van TweakDSL?

Want anders moeten we toch echt in november 2006 gaan rennen naar de HCC voor nog zo'n ?graag even de complete specificaties hier doorgeven? aanbieding!

[ Voor 6% gewijzigd door MaximumPower op 13-02-2006 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximumPower
BAUKstEr schreef op zondag 12 februari 2006 @ 18:56:
[...]

Doe eens een linkje er tegenaan gooien ;) Tevreden ook over Speedlinq, maar over 2,5 maand verhuizen dus weer vrij spel...
Die link wil ik dus ook wel even zien?

[ Voor 3% gewijzigd door MaximumPower op 13-02-2006 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Ik wil er best een link tegenaan gooien, maar je kon er alleen gebruik van maken tot half december... :o

http://www.tweakdsl.nl/hcclogin.php HCC login code: hwdsl05
Dit zijn de voorwaarden: http://www.tweakdsl.nl/PDF/actievw_hcc2.pdf

Maar zoals ik al zei kan je er nu geen gebruik meer van maken, ik heb begin december TweakDSLB8HCC VoDSL aangevraagd en mijn Speedlinq loopt tot eind februari.
Maar dat was geen probleem, vanaf 1 maart zit ik dus bij TweakDSL. (8>

Iemand anders mag dus Speedlinq: ervaringen! - Deel 3 maken als hij zich geroepen voelt!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximumPower
Epitome schreef op maandag 13 februari 2006 @ 00:34:
knip> http://www.tweakdsl.nl/hcclogin.php HCC login code: hwdsl05
Dit zijn de voorwaarden: http://www.tweakdsl.nl/PDF/actievw_hcc2.pdf <knip

Maar zoals ik al zei kan je er nu geen gebruik meer van maken... <knip
De adder onder het gras is nu dus gevonden... snelle aanbieding voor snelle beslissers dus!

Voor 12,50 > 5120 kbit is dan ook niet eens zo slecht dus, maar wel gewoon aan te vragen en waarschijnlijk volgende keer weer meer en nog goedkoper en zeker geen 69,95. Maar ja... je kan toch ook geen appels met peren vergelijken.

Bedankt voor je snelle reactie.

[ Voor 6% gewijzigd door MaximumPower op 13-02-2006 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Voor iedereen die veel download, bijvoorbeeld met nieuwsgroepen:
Geachte meneer x,

Het downloaden van de nieuwsgroepen wordt wel meegenomen in de registratie van uw dataverkeer, maar het komt inderdaad voor dat niet al het datverkeer geregistreerd wordt, waardoor het totaal per maand lager uitvalt dan de werkelijke hoeveelheid.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

met vriendelijke groet,

Rinske
Speedlinq
Volgens Speedlinq zat ik vorige maand op 11 GB, terwijl ik met nieuwsgroepen 115 GB had gedownload. Mijn fairuse is 100 GB p/m...

Zo te zien zijn ze niet zo streng met het overschreiden van het FU, en anders merk ik het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic007
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-08 11:27
Hoe is het eigenlijk gesteld met de nieuwsgroepen van speedlinq ? Ik moest altijd verbinden met news.<account>.speedlinq.nl en nu is het gewoon news.speedlinq.nl. Het is nu ook mogelijk om (betaald) een sneller niews account te nemen.
Hebben ze hun news netwerk verbeterd ? Hoe verhoudt het zich tot eweka e.d ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde voor de aanbieding van Bestadsl gaan in mijn nieuwe huis (8mbit / 1Mbit). Nu heb ik geen vaste aansluiting in mijn nieuwe huis. Dus wilde ik die 9,50 erbij doen per maand. Mijn vraag is: kan ik dan ook bellen of gebelt worden op die lijn of is dat puur de huur ervan? Anders zou ik voor die 17 cent per maand namelijk beter eerst een vast lijn van kpn kunnen nemen (budgetbellen) en dan die aansluiting eroverheen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:29:
Ik wilde voor de aanbieding van Bestadsl gaan in mijn nieuwe huis (8mbit / 1Mbit). Nu heb ik geen vaste aansluiting in mijn nieuwe huis. Dus wilde ik die 9,50 erbij doen per maand. Mijn vraag is: kan ik dan ook bellen of gebelt worden op die lijn of is dat puur de huur ervan? Anders zou ik voor die 17 cent per maand namelijk beter eerst een vast lijn van kpn kunnen nemen (budgetbellen) en dan die aansluiting eroverheen gooien.
Puur huur. Helaas kan je niet zonder de infrastructuur van KPN. Ik zou gewoon BelBudget erbij nemen. Kan je indien gewenst ook later makkelijker switchen naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 21:33
BAUKstEr schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 12:56:
[...]

Puur huur. Helaas kan je niet zonder de infrastructuur van KPN. Ik zou gewoon BelBudget erbij nemen. Kan je indien gewenst ook later makkelijker switchen naar een andere provider.
volgens mij gaat speedlinq binnenkorttoch ook digitaal telefonie aanbieden?

likt me wel handig...kost je neit veel minder dan kpn ofzo want je betaalt nog steeds die tien eruo extra en 4,50 voor telefonie maar je hoeft in ieder geval geen belkostenmeer te betalen naar vaste telefoons in nederland. scheelt jet och weer wel een tientje ofzo in de maand op zn minst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkson
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024
Wat zijn eigenlijk de exacte modemtypes die bij speedlinq geleverd/besteld worden ? e.g. wat is het verschil tussen de één PC router en het ethernet modem, het ethernet modem kan volgens mij namelijk ook als router gebruikt worden, waarom dan € 30,00 extra betalen ...
ik heb een alcatel speedtouch 585 gekregen
Zitten er ook modems bij die een VoIP mogelijkheid hebben ?
geen idee
Hebben jullie enig idee hoe lang de levertijd op "kaal koper" is en of er hier ook extra aansluitkosten voor gerekend worden (TweakDSL doet dit namelijk wel).
Ik had het op 23-12 besteld en had 19-1 signaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Dirkson op 15-02-2006 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Wil toch nog even melden dat de opzegprocedure van Speedlinqs kant ook netjes is verlopen. Ze hebben per ommegaande een bevestiging van de opzegging teruggestuurd :)

Verwijderd

Ik heb voor mijn nieuwe woning de best-adsl 2048/1024 aanbieding genomen, waarbij ik een nieuwe KPN verbinding heb laten aanleggen (voor alleen ADSL). Afgelopen vrijdag kwam er een KPN monteur langs en werd mij verzekerd dat ik een uur later zou kunnen internetten.
Toen ik even later mijn browser startte kreeg ik inderdaad de activatiepagina van Speedlinq te zien. De modem (een Allied Data CopperJet 816-P2) werd geconfigureerd en moest herstart worden. Toen ik dat deed kwam ik echter niet meer op het internet.
Nou heb ik op wat forums rondgekeken (via een andere internetverbinding... ;)) en kwam ik erachter dat de modem automatisch geconfigureerd was voor BBned, terwijl dit BaByXL had moeten zijn. Ik heb handmatig de VPI/VCI veranderd van 0/35 naar 0/34 en nou heb ik eindelijk verbinding.
Alleen...de snelheid van die verbinding is erg beroerd. :/ Op een of andere manier komen sites heel traag binnen, terwijl sites als Speedtest en Mordax beweren dat ik zo'n 230 Kbyte/s down en 85 Kbyte/s up haal. Het lijkt wel alsof het binnenhalen van grote stukken data wel snel gaat en kleine stukken (zoals bijvoorbeeld de plaatjes van een willekeurige site) niet (oftewel: verbindingen maken met de webserver gaat traag). Weet iemand wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?

• man-o-script
Misschien heb je hier wat aan?
http://www.speedlinq.nl/php/modem.php

//

Verwijderd

Ik heb al de nieuwste firmware geinstalleerd, namelijk versie 6.02. De modem als router laten fungeren heb ik (nog) niet gedaan, maar het lijkt me niet dat daar de oorzaak ligt (aangezien standaard de bridged modus gebruikt wordt en dit dus eigenlijk zou moeten werken :))

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

@Campo, ik heb nu ook best-adsl aangevraagt, hoe lang duurde het bij jou? Vanaf het moment dat je het via de site bestelde tot je verbinding had?

Ik moet nu wachten tot ze het van de giro rekening hebben afgeschreven geloof ik.

Verwijderd

Ik heb het abonnement maandag 23 januari afgesloten. Ik werd toen donderdag 2 februari gebeld door KPN om een afspraak te maken om mijn telefoonlijn te controleren ( :?). Ondertussen werd dinsdag 7 februari het modem afgeleverd. Afgelopen vrijdag kwam de monteur langs en had de verbinding direct moeten werken, maar goed, dat deed ie dus niet meteen.
Al met al heeft het dus zo'n 2,5 week geduurd, heel acceptabel als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoppie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:52
Heb de best-adsl 8048/1024 Tiscali/BabyXL aanbieding genomen. Alles ging prima tot nu toe, binnen 2 weken heb ik vandaag mijn (wel gebruikte) Copperjet 810 ontvangen.

De firmware Copperjet 810 Upgrade voor het Baby XL netwerk van de Speedlinq site gedownload en geïnstalleerd. Na een reboot kreeg ik een activatie scherm van Tiscali te zien met mijn tel nr e.d., dit bevestigd en de Copperjet en PC opnieuw geboot.

Nu krijg ik alleen geen verbinding :'( meer met internet (geen Ip nummer volgens mij). Maar de ADSL LED op de Copperjet is wel aan en de 8mb LED ook. Dus er is wel ADSL signaal lijkt mij.

Iemand een idee of ervaring waarom ik geen websites kan benaderen? :?

Volgens de welkoms brief van Speedlinq zou ik pas v.a. 21-2-2006 signaal hebben, maar ik heb al verbinding met Internet gehad. Moet ik nu wachten tot 21-2-2006 voordat Tiscali voor mij een IP adres gaat uitgeven of zo.
8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Geurt-kun schreef op zondag 12 februari 2006 @ 21:27:

Mijn probleem is nog anders.
Een vriendin van mij heeft ook Speedlinq.
Telkens als we aan het chatten zijn en ze Internet Explorer voor een poosje niet gebruikt heeft komt ze er niet meer op.
Voorbeeld: we zitten via Gtalk te chatten en ik stuur haar een link.
Die link kan ze dan niet openen, omdat haar verbinding met internet uitgevallen is. Ondertussen chatten we vrolijk verder.
Hetzelfde gebeurt ook als ze een half uurtje weg is en even een emailtje wil versturen.
Ze heeft een Copperjet 816 modem.
DHCP staat in het modem op enabled.
Iemand enig idee wat het is?
Dit probleem komt voor in firmware 6.00 bij de Copperjet 816 en heeft te maken met DNS.
Ik raad je aan om firmware 6.02 te installeren, probleem moet dan opgelost zijn.
Link: (Copperjet 816 DNS bug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Shoppie schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 00:53:
Heb de best-adsl 8048/1024 Tiscali/BabyXL aanbieding genomen. Alles ging prima tot nu toe, binnen 2 weken heb ik vandaag mijn (wel gebruikte) Copperjet 810 ontvangen.

De firmware Copperjet 810 Upgrade voor het Baby XL netwerk van de Speedlinq site gedownload en geïnstalleerd. Na een reboot kreeg ik een activatie scherm van Tiscali te zien met mijn tel nr e.d., dit bevestigd en de Copperjet en PC opnieuw geboot.

Nu krijg ik alleen geen verbinding :'( meer met internet (geen Ip nummer volgens mij). Maar de ADSL LED op de Copperjet is wel aan en de 8mb LED ook. Dus er is wel ADSL signaal lijkt mij.

Iemand een idee of ervaring waarom ik geen websites kan benaderen? :?

Volgens de welkoms brief van Speedlinq zou ik pas v.a. 21-2-2006 signaal hebben, maar ik heb al verbinding met Internet gehad. Moet ik nu wachten tot 21-2-2006 voordat Tiscali voor mij een IP adres gaat uitgeven of zo.
8)7 :?
Tiscali levert alleen maar de DSL lijn zelf en levert het verkeer af bij het netwerk van Speedlinq, een soort 'rietje' of 'tunneltje' is het dus. Speedlinq moet je een IP toewijzen en uitdelen als je daarom vraagt via DHCP. Als je linesync hebt is het 'tunneltje' ook klaar bij Tiscali/BaByXL.

Maar 't kan zijn dat ze dit pas doen als de verbinding officieel is opgeleverd pas inderdaad.

Misschien kan je ze bellen of ze je alvast een IP willen toekennen voor het weekend.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 17-02-2006 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoppie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:52
bjck schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 08:33:
[...]

Tiscali levert alleen maar de DSL lijn zelf en levert het verkeer af bij het netwerk van Speedlinq, een soort 'rietje' of 'tunneltje' is het dus. Speedlinq moet je een IP toewijzen en uitdelen als je daarom vraagt via DHCP. Als je linesync hebt is het 'tunneltje' ook klaar bij Tiscali/BaByXL.

Maar 't kan zijn dat ze dit pas doen als de verbinding officieel is opgeleverd pas inderdaad.

Misschien kan je ze bellen of ze je alvast een IP willen toekennen voor het weekend.
Bedankt voor deze reactie en de heldere uitleg.

Even bellen naar Speedlinq is meestal niet "even" vrees ik en is een te dure grap met een 0900 nummer van € 0,70 PM. :( Maar nu ik weet dat het aan Speedlinq is om mijn IP toe te kennen moet ik maar even wachten tot de officiele datum.

Ik heb dan maar van het weekend een oude langzame verbinding, maar zal 21-3 wel even melden of de zaken van Speedlinq dan wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Ondertussen is bij mij de welkomst brief binnen gekomen met gebruikersnaam en wachtwoord :*) , de oplevering van de BBned Lijn is gepland voor 28-2-2006, ben heel benieuwd of dat allemaal gaat lukken :|

Het modempakket is nog onderweg denk ik. Weet iemand toevallig hoe ik het beste die Voucher kan insturen voor korting? :?

Ik laat wel weer weten als er iets te melden valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08 21:32
Samen met de voucher moet je een rekening van KPN of Speedlinq meesturen. Ik heb ervoor gekozen om de voucher aangetekend te versturen (gaat toch om een hoop geld). Na een tijdje kan je bij Speedlinq checken of ze je voucher goed hebben ontvangen, dit kan via het ontvangstbewijs actievoucher formulier. Je krijgt dan via de mail bericht of je voucher goed is ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Heb speedlinq 8/1 (best-adsl) op bbned sinds gisteren download (speedtest.bbned.nl) slechts rond de 2mbps of minder. iemand anders hier ook last van?

verder heb ik rond de tweede facturering de actievoucher opgestuurd (11 jan ontvangen), heel snel (14 jan.) reactie gekregen dat ze em hadden ontvangen. echter nog steeds geen betaling:/ hoe lang duurt dit normaal. en wat krijg je terug? ook ineens je 5 euro korting p/mnd voor alle maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Je krijgt je aansluitingskosten + 69,95 voor je modem/router en 60 euro, 12 x 5 euro korting voor de komende maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:59

knakworst

Get more sats!

BAUKstEr schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 12:56:
[...]

Je betaalt dan natuurlijk wel eenmalig aansluitkosten aan KPN. Ik heb er daarom zelf voor gekozen, om het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Dr0pSHoT schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 07:40:
[...]

Dit probleem komt voor in firmware 6.00 bij de Copperjet 816 en heeft te maken met DNS.
Ik raad je aan om firmware 6.02 te installeren, probleem moet dan opgelost zijn.
Link: (Copperjet 816 DNS bug)
Ik krijg de update niet voor elkaar.
Krijg steeds dezelfde foutmelding. Dacht eerst dat het aan de firewall lag, maar na het uitschakelen kreeg ik dezelfde melding.
Hieronder volgt een eventlog van het modem.
6 days, 04:39:15 ht_update:Product class is 228, should be 229
6 days, 04:39:15 ht_update:Update completed with status: failed
6 days, 04:39:38 ht_update:Product class is 228, should be 229
6 days, 04:39:38 ht_update:Update completed with status: failed

6 days, 04:42:16 ht_update:Product class is 228, should be 229
6 days, 04:42:16 ht_update:Update completed with status: failed
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

Edit:
Het bleek dus dat ik eerst dat ik van 6.00 SR1 naar 6.00 SR2 moest updaten.
Daarna kon ik pas naar 6.02 SR1 updaten.

Firmware 6.00 SR2 heb ik op de site van ftp://ftp.allieddata.nl/p...Info/SupportSite/xDSL.htm gedownload.

[ Voor 13% gewijzigd door Geurt-kun op 17-02-2006 22:05 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Zie post hierboven. Speedlinq (8/1Mbit) sinds paar dagen langzame download (rond of onder 1Mbps) terwijl upload zoals altijd boven de 90 kBps ligt. Vanochtend had ik download boven de 700kBps, nu echter weer rete-langzaam. Iemand anders dit probleem? Weet iemand waar dit op duidt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
rick77 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 17:33:
Zie post hierboven. Speedlinq (8/1Mbit) sinds paar dagen langzame download (rond of onder 1Mbps) terwijl upload zoals altijd boven de 90 kBps ligt. Vanochtend had ik download boven de 700kBps, nu echter weer rete-langzaam. Iemand anders dit probleem? Weet iemand waar dit op duidt?
Klinkt als een overbelast netwerk(segment) als het 's nachts (na 02.00 uur) en 's morgens sneller is als overdag en in de avond uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08 12:51
heeft iemand vanavond problemen met het net van speedling.
al een paar x is de DSL er gegaan en nu is alles weg signaal is er wel maar geen data.

Edit: ik krijgt geen IPadres tegewezen.

[ Voor 14% gewijzigd door daanski82 op 18-02-2006 19:44 ]

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:29

Macros

I'm watching...

Hier in Hoogvliet (omgeving Rotterdam) werkt het ook niet. Dan maar surfen via de buren...

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Net weer verbonden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Hier ook problemen vooral net. Laatste paar dagen ook. Zonet kreeg ik geen IP toegewezen.
Hoogezand(groningen) 2048/1024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
heb 2 min geleden weer een IP gekeren en ik zet weer op ADSL(mijn post heb ik zojuist via onze ISDN verbinding gedaan tering wat retetraag :-p)

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 21:01
Hier ook problemen(Sneek,frl) verbinding weg,restten even verbinding.Geen verbinding mail server.
Daarna weer reset,verbinding........verbinding weg 8)7

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Ik heb vorige week gepost over disconnects en het was zondag opgelost en het is weer terug. :) zelfde symtoom als vorige keer. Ik begin beetje eraan gewend te raken.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier (a'dam-noord) lag de verbinding er ook even uit. Geen idee voor hoe lang, ging net eten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DJkim schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 20:16:
Ik heb vorige week gepost over disconnects en het was zondag opgelost en het is weer terug. :) zelfde symtoom als vorige keer. Ik begin beetje eraan gewend te raken.
Heb je echt niets op je telefoonlijn aangesloten behalve alleen je modem? Niet eens een aftakking tussen ISRA & modem?

Dus zelfs niet een splitter? Niet een toestel etc?

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 18-02-2006 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
wat betreft die disconects daar heb ik ook vaak last van . ik heb nog steeds de ST 510 en dan komt in de log XDSL down. een paar min later XDSL up en dan weer een IP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

telefoonlijn-splitter-ADSL modem

zo ziet verbinding eruit. En 1 week lang heeft goed gewerkt en sinds gisteren avond is het weer begonnen zonder dat ik wat gedaan heb. Hoe kan ik zien of het niet mijn adsl modem is niet telkens verbinding verliest? Anders is het toch echt BabyXl oorzaak denk ik hoor.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donalduck
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 10:31
Ik heb zelf ook speedlinq 2048/1024 en ik vind het een fijne provider. We delen de verbining hier met zen 4en en het gaat prima. de downloadsnelheid ligt bijna identiek aan de reale 2048. Een goede provider dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DJkim schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 21:20:
telefoonlijn-splitter-ADSL modem

zo ziet verbinding eruit. En 1 week lang heeft goed gewerkt en sinds gisteren avond is het weer begonnen zonder dat ik wat gedaan heb. Hoe kan ik zien of het niet mijn adsl modem is niet telkens verbinding verliest? Anders is het toch echt BabyXl oorzaak denk ik hoor.
Kijk nog eens goed naar de aansluiting vanaf waar je KPN-lijn binnenkomt en je splitter. Vermoedelijk heb je dan een ongebruikte vertakking zitten of zit ergens iets niet helemaal lekker (draadbreukje, iets half contact in een stekker op stopcontact verbinding of een RJ11 die niet lekker op een kabeltje zit) of je hebt een aftakking voor je splitter op je kabel zitten/gezet ergens.

Dit geeft van dit soort wispelturige klachten namelijk.

Want zonder splitter had je exact hetzelfde toch?

Mail me anders wat foto's van je aansluiting helemaal, er moet iets raars in zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 18-02-2006 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Ik heb een telefoonlijn die uit muur komt. Het was van vorige bewoner. Ik heb daarmee 2 jaartjes zonder probleem geinternet... Ik zou niet weten waar ik het moet zoeken.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 21:01
DJkim schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 23:24:
Ik heb een telefoonlijn die uit muur komt. Het was van vorige bewoner. Ik heb daarmee 2 jaartjes zonder probleem geinternet... Ik zou niet weten waar ik het moet zoeken.
Vreemd dat iedereen dan ineens problemen met de lijn heeft op bijna exact de zelfde tijd,moet bijna wel dat lijntje zijn dat je huis binnenkomt,heb je er niet toevallig bovenop gestaan ;)

mijn lijntje doet het weer :) ik weer blij >:) ik niet meer zeuren :X

[ Voor 8% gewijzigd door Fern op 18-02-2006 23:37 ]

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Ik heb gewoon verbinding... alleen disconnect om de 5 min. :)
Hoe kan ik het best uitgebreid testen? Ik gebruik Pinglotter en daar zie ik packet loss maar ik wil uitgebreider gaan testen.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit all 2 jaar lang bij speedlinq had voorheen 3Mbit, Ben sinds kort overgestapt op 8Mbit

Maar bij mij ligt ook iedere 5 min zo wat verbinding er uiten nu ben ik het ook echt zat want het is all 2 weken zo.

en kan niet internet met me ethernetmodem :( (Allied data 810) ook all setup tooltje gebruik van Copperjet maar blijft iedere keer hakken bij
(Power cycle modem and wait a few seconds) power er af gehaald enzo maar werkt echt niet

dus moet ik nog steeds verder met me usb modempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DJkim schreef op zondag 19 februari 2006 @ 00:07:
Hoe kan ik het best uitgebreid testen? Ik gebruik Pinglotter en daar zie ik packet loss maar ik wil uitgebreider gaan testen.
Disconnecten elke 5 minuten komt door teveel errors op je DSL lijn. Dat zie je ook terug als packetloss in pingplotter en een vervelende internet verbinding ondanks de snelheid er wel is (packetloss is naar).

Dat disconnecten van je DSL lijn komt door een grote (te grote) hoeveelheid errors op je lijn wat wordt veroorzaakt door of een defect modem (heb je al uitgesloten) of een net-aan-niet goede bekabeling. Een draadbreukje, slechte stekker verbinding etc etc etc.
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 00:19:
Zit all 2 jaar lang bij speedlinq had voorheen 3Mbit, Ben sinds kort overgestapt op 8Mbit

Maar bij mij ligt ook iedere 5 min zo wat verbinding er uiten nu ben ik het ook echt zat want het is all 2 weken zo.

en kan niet internet met me ethernetmodem :( (Allied data 810) ook all setup tooltje gebruik van Copperjet maar blijft iedere keer hakken bij
(Power cycle modem and wait a few seconds) power er af gehaald enzo maar werkt echt niet

dus moet ik nog steeds verder met me usb modempje
Als een ander modem (dus je USB modem) het wel goed doet is de CJT gewoon defect. Die is redelijk makkelijk natuurlijk en door jezelf al uitgesloten in deze gemakkelijke test.

[ Voor 34% gewijzigd door bjck op 19-02-2006 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Verbinding is weer stabiel. En ik weet het niet zeker of het daardoor kwam maar ik heb mijn telefoon eruit gehaald (uit splitter) en sindsdien is verbinding stabiel. Misschien per toeval. Effe nog een dag testen.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Laatst online: 10-09 16:06
Hoort een topic niet dicht na 1000 posts?

Ik heb geen problemen met speedlinq en het werkt perfect. 5mbit/rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DJkim schreef op zondag 19 februari 2006 @ 01:24:
Verbinding is weer stabiel. En ik weet het niet zeker of het daardoor kwam maar ik heb mijn telefoon eruit gehaald (uit splitter) en sindsdien is verbinding stabiel. Misschien per toeval. Effe nog een dag testen.
Als dit wel gewoon goed gaat heb je een defecte splitter of misschien wel een soort kortsluiting op dat gedeelte van je aansluiting. Koppel je dat los werkt het blijkbaar wel gewoon prima ;)

Of je hebt je splitter niet op de juiste manier aangesloten, ergens toch een klein foutje misschien.
tatata schreef op zondag 19 februari 2006 @ 11:32:
Hoort een topic niet dicht na 1000 posts?
Klopt, maar wie start een nieuwe?

Als niemand een nieuwe start gaat deze de komende week ergens dicht.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 19-02-2006 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

DJkim schreef op zondag 19 februari 2006 @ 00:07:
Is je firmware wel up to date?
Want dit probleem had een vriendin van mij ook.
Na de updates was het over.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

rick77 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 17:44:
Heb speedlinq 8/1 (best-adsl) op bbned sinds gisteren download (speedtest.bbned.nl) slechts rond de 2mbps of minder. iemand anders hier ook last van?

verder heb ik rond de tweede facturering de actievoucher opgestuurd (11 jan ontvangen), heel snel (14 jan.) reactie gekregen dat ze em hadden ontvangen. echter nog steeds geen betaling:/ hoe lang duurt dit normaal. en wat krijg je terug? ook ineens je 5 euro korting p/mnd voor alle maanden?
rick77 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 17:33:
M.b.t. actiekortingen, vandaag 218 euro ontvangen :) (12 x 5 maand korting, 69 modem en 89 aansluitkosten). Tot nu toe redelijk tevreden met speedlinq.

Snelheid is nog steeds een probleem. Heb het idee dat het te maken heeft met netwerk-onderhoud door BBned van 14-15 feb. Was dit onderhoud landelijk? Heeft iemand anders hierna nog problemen gekregen met de snelheid van een BBned verbinding? Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar BBned om te informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:59

lordsnow

I know nothing

Ik ben me aan het orienteren ivm een overstap van @home naar ADSL + telefonie, en kwam zo Speedlinq All-in 5120 MEGADEAL tegen. Ik heb echter een aantal vragen:

1. Waneer komt Speedlinq Telefonie beschikbaar? En is dit VoIP of VoDSL?
2. Op de site staat dat de "Ethernet single-PC analoog" modem van het merk "Allied Data" is, maar wat is het type?
3. Is het betreffende modem ook geschikt voor VoDSL, VoIP en ADSL2?
4. In dit topic kom ik meldingen tegen dat sommige modems en routers problemen hebben met sommige van de abonnementen. Is het Allied Data modem geschikt voor het "All-in 5120" abonnement (BabyXL netwerk)?
5. Ik heb een Sitecom DC203 router, werkt deze icm met het eerder genoemde abonnement? (Sitecom werd samen met Trust en Sweexs in dit topic genoemd als mogelijke probleem gevallen)
6. Als ik voor een ander merk/type modem/router moet gaan, wat raden jullie aan?
7. Valt 80GB download per maand nog onder de FUP?
8. Is mijn regio/postcode (Enschede/7522) bekend als een "probleem regio" qua storingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. VoDSL, geen idee wanneer het komt
2. Allied Data Copperjet 816-2p
3. ADSL2 ja VoDSL ja VOIP voor zover ik weet niet
4. Ja
5. Geen ervaring, maar ik zou niet kunnen indenken waarom het niet zou werken
6. Heb de Allied Data modem, die is hier stabiel, haal alleen niet altijd de snelheid die ik wil halen, maar ik weet niet of het aan het modem ligt of aan Speedlinq zelf (modem traint prima in dus ik gok Speedlinq)
7. Op http://www.speedlinq.nl/php/privacy.php zie je bij jou abonnement: All-in 5120 100 GB p/mnd 80 zal dus geen probleem zijn
8. Ik woon in de buurt, verbinding is stabiel, snelheid niet altijd even hoog... Maar ik heb BBneD geen BabyXL, weet niet tot in hoeverre dit uitmaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Met de laatste firmware upgrade is het Allied Data Copperjet 816-2P modem ook geschikt voor ADSL2+
ftp://ftp.allieddata.nl/public/Product_Info/SupportSite/xDSL/copperjet_816-2P.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
Ik wil het derde deel van dit topic wel opstarten, als ik de topicstart van Epitome over mag nemen. En Epitome er verder geen problemen mee heeft als ik dit topic voortzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik heb laatste tijd dat als ik bittorent gebruikt, mijn internet uitvalt, maar mijn modem zegt gewoon dat er connectie is... Echt irritant is het want elk keer als ik iets download ben ik bang dat mijn internet uitvalt, moet ik dus modem opnieuw opstarten, krijgt meestal de pc's een ander ip adres, moet ik dat veranderen bij xbox media center etc etc..

btw mijn modem is een zyxel prestige 650h-31 op babyxl abbonoment van speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Ik ben bang dat dat aan de Zyxel ligt (maar ik heb hetzelfde probleem :( ). Wat betreft de ip-adressen van de PC's is de oplossing vrij eenvoudig. Geef de PC's ieder een eigen vast IP adres (en zet ze meteen ook in de hosts-tabel). De automatisch toegekende IP-adressen zijn voor de incidentele laptop die een keer op bezoek komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
1. Waneer komt Speedlinq Telefonie beschikbaar? En is dit VoIP of VoDSL?
Volgens de planning half maart, maar pin me er niet op vast.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

was de internet verbinding gisteren en vandaag bij jullie ook zo traag. Ik heb een 8192 / 1024 verbinding heb altijd gedownload met 700 a 800 kb/s maar nu haal ik amper de 100 ook die test gedaan op speedtest.bbned.nl zeggen ze dat ik een 40kb/s lijntje heb lol. Ik woon in de omgeving den haag. In zoetermeer. Ik kon nergens iets vinden over werkzaamheden op deze datum dus vond het een beetje gek.

groetjes apixx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
SJ_online schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:56:
Ik wil het derde deel van dit topic wel opstarten, als ik de topicstart van Epitome over mag nemen. En Epitome er verder geen problemen mee heeft als ik dit topic voortzet.
Maar zoals ik al zei kan je er nu geen gebruik meer van maken, ik heb begin december TweakDSLB8HCC VoDSL aangevraagd en mijn Speedlinq loopt tot eind februari.
Maar dat was geen probleem, vanaf 1 maart zit ik dus bij TweakDSL. (8>

Iemand anders mag dus Speedlinq: ervaringen! - Deel 3 maken als hij zich geroepen voelt!! ;)
Nee, hoor geen probleem. Ik ga dus naar TweakDSL eind deze maand en ik heb geen zin en tijd om een nieuwe topic start te maken. Dus be my guest! ;)
Check wel eerst alle data, mocht je het willen gebruiken voor je nieuwe startpost. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
Ik heb net deel 3 geopend, dus ik zou het op prijs stellen als jullie daar verder zouden willen gaan.

Hoewel de startpost nog niet up-to-date is zal ik proberen om deze zo snel mogelijk op orde te maken.

Grote dank gaat uit naar Epitome voor het maken van de startpost en het maken van deel 1 en deel 2! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.