Verlenging/wijziging abonnement All-in 4096/1024 naar All-in 8096/1024.
Hier een opsomming van mijn ervaring wat betreft mijn Speedlinq abonnement en de bijbehorende tarieven:
Vanaf vorig jaar 24 februari 2005 aangesloten bij Speedlinq All-in 4096/1024. Dit was toen een goed verlopen migratie/overstap van Planet.nl (3Mbit/1Mbit a 55 EURO = Planet & KPN) naar Speedlinq voor 45 EURO p/m (minus de toen geldende actie/kortings tarieven).
Wat heeft dit All-in 4096/1024 nou eigenlijk in werkelijkheid gekost het afgelopen jaar (is dus 10 maanden):
De 1e drie maanden het actie tarief van 34,95 i.p.v. 45 betaald, daarna nog 7 maanden de volle 45,- p/m, dit is in totaal EURO 419,85 en dat delen we door 10 en wordt dus 41,99 p/m.
Het gehele jaar nihil problemen gehad en alles werkt nog steeds naar tevredenheid en dus de keuze gemaakt om te verlengen bij Speedlinq.
In januari 2006 opgebeld naar Speedlinq. De juffrouw die ik aan de telefoon kreeg vertelde mij dat ik reeds na 10 maanden kon verlengen/wisselen van abonnement. Zo gezegd zo gedaan, ik heb me daarom aangemeld via het snelheid-wijzigings formulier op de SL website en het All-in 8064/1024 gekozen die voor 30 EURO p/m werd aangeboden.
Dit alles kon zo'n 10 werkdagen gaan duren, werd mij aan de telefoon verteld. Na 9 werkdagen kreeg ik bevestiging per e-mail. Ook was die zelfde 9e werkdag mijn snelheid aangepast naar 8064/1024.
In de diverse e-mails werd mij een opgave en verrekening gedaan van het 'teveel' in januari betaalde abonnements geld van 45 EURO met dat van het nieuw geldende (lagere) abonnements bedrag van 30 EURO (Het teveel betaalde geld (45-30=15 EURO) werd gecrediteerd en verrekend met het nieuwe (lagere) abonnements bedrag van die maand en de maand februari 30 i.p.v. 45). Kortom: Januari en Februari 2006 betaal ik dus 30 EURO p/m.
Waarom verlengd: bij mij ging het vooral om het nu nog lagere abonnements tarief wat op dit moment geldt en alle 'extra' snelheid die ik dan meer krijg is mooi meegenomen. Ook dat ik geen problemen heb gehad dit afgelopen jaar was voor mij een doorslaggevende factor om ook weer dit aankomende jaar met deze provider in zee te gaan.
[
Voor 5% gewijzigd door
MaximumPower op 12-02-2006 12:27
]