Speedlinq: ervaringen! - Deel 2

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 19.255 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 18:02
DJkim schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 21:20:
telefoonlijn-splitter-ADSL modem

zo ziet verbinding eruit. En 1 week lang heeft goed gewerkt en sinds gisteren avond is het weer begonnen zonder dat ik wat gedaan heb. Hoe kan ik zien of het niet mijn adsl modem is niet telkens verbinding verliest? Anders is het toch echt BabyXl oorzaak denk ik hoor.
Kijk nog eens goed naar de aansluiting vanaf waar je KPN-lijn binnenkomt en je splitter. Vermoedelijk heb je dan een ongebruikte vertakking zitten of zit ergens iets niet helemaal lekker (draadbreukje, iets half contact in een stekker op stopcontact verbinding of een RJ11 die niet lekker op een kabeltje zit) of je hebt een aftakking voor je splitter op je kabel zitten/gezet ergens.

Dit geeft van dit soort wispelturige klachten namelijk.

Want zonder splitter had je exact hetzelfde toch?

Mail me anders wat foto's van je aansluiting helemaal, er moet iets raars in zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 18-02-2006 22:46 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ik heb een telefoonlijn die uit muur komt. Het was van vorige bewoner. Ik heb daarmee 2 jaartjes zonder probleem geinternet... Ik zou niet weten waar ik het moet zoeken.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04 19:05
DJkim schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 23:24:
Ik heb een telefoonlijn die uit muur komt. Het was van vorige bewoner. Ik heb daarmee 2 jaartjes zonder probleem geinternet... Ik zou niet weten waar ik het moet zoeken.
Vreemd dat iedereen dan ineens problemen met de lijn heeft op bijna exact de zelfde tijd,moet bijna wel dat lijntje zijn dat je huis binnenkomt,heb je er niet toevallig bovenop gestaan ;)

mijn lijntje doet het weer :) ik weer blij >:) ik niet meer zeuren :X

[ Voor 8% gewijzigd door Fern op 18-02-2006 23:37 ]

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Ik heb gewoon verbinding... alleen disconnect om de 5 min. :)
Hoe kan ik het best uitgebreid testen? Ik gebruik Pinglotter en daar zie ik packet loss maar ik wil uitgebreider gaan testen.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159268

Zit all 2 jaar lang bij speedlinq had voorheen 3Mbit, Ben sinds kort overgestapt op 8Mbit

Maar bij mij ligt ook iedere 5 min zo wat verbinding er uiten nu ben ik het ook echt zat want het is all 2 weken zo.

en kan niet internet met me ethernetmodem :( (Allied data 810) ook all setup tooltje gebruik van Copperjet maar blijft iedere keer hakken bij
(Power cycle modem and wait a few seconds) power er af gehaald enzo maar werkt echt niet

dus moet ik nog steeds verder met me usb modempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DJkim schreef op zondag 19 februari 2006 @ 00:07:
Hoe kan ik het best uitgebreid testen? Ik gebruik Pinglotter en daar zie ik packet loss maar ik wil uitgebreider gaan testen.
Disconnecten elke 5 minuten komt door teveel errors op je DSL lijn. Dat zie je ook terug als packetloss in pingplotter en een vervelende internet verbinding ondanks de snelheid er wel is (packetloss is naar).

Dat disconnecten van je DSL lijn komt door een grote (te grote) hoeveelheid errors op je lijn wat wordt veroorzaakt door of een defect modem (heb je al uitgesloten) of een net-aan-niet goede bekabeling. Een draadbreukje, slechte stekker verbinding etc etc etc.
Anoniem: 159268 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 00:19:
Zit all 2 jaar lang bij speedlinq had voorheen 3Mbit, Ben sinds kort overgestapt op 8Mbit

Maar bij mij ligt ook iedere 5 min zo wat verbinding er uiten nu ben ik het ook echt zat want het is all 2 weken zo.

en kan niet internet met me ethernetmodem :( (Allied data 810) ook all setup tooltje gebruik van Copperjet maar blijft iedere keer hakken bij
(Power cycle modem and wait a few seconds) power er af gehaald enzo maar werkt echt niet

dus moet ik nog steeds verder met me usb modempje
Als een ander modem (dus je USB modem) het wel goed doet is de CJT gewoon defect. Die is redelijk makkelijk natuurlijk en door jezelf al uitgesloten in deze gemakkelijke test.

[ Voor 34% gewijzigd door bjck op 19-02-2006 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Verbinding is weer stabiel. En ik weet het niet zeker of het daardoor kwam maar ik heb mijn telefoon eruit gehaald (uit splitter) en sindsdien is verbinding stabiel. Misschien per toeval. Effe nog een dag testen.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:48
Hoort een topic niet dicht na 1000 posts?

Ik heb geen problemen met speedlinq en het werkt perfect. 5mbit/rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DJkim schreef op zondag 19 februari 2006 @ 01:24:
Verbinding is weer stabiel. En ik weet het niet zeker of het daardoor kwam maar ik heb mijn telefoon eruit gehaald (uit splitter) en sindsdien is verbinding stabiel. Misschien per toeval. Effe nog een dag testen.
Als dit wel gewoon goed gaat heb je een defecte splitter of misschien wel een soort kortsluiting op dat gedeelte van je aansluiting. Koppel je dat los werkt het blijkbaar wel gewoon prima ;)

Of je hebt je splitter niet op de juiste manier aangesloten, ergens toch een klein foutje misschien.
tatata schreef op zondag 19 februari 2006 @ 11:32:
Hoort een topic niet dicht na 1000 posts?
Klopt, maar wie start een nieuwe?

Als niemand een nieuwe start gaat deze de komende week ergens dicht.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 19-02-2006 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

DJkim schreef op zondag 19 februari 2006 @ 00:07:
Is je firmware wel up to date?
Want dit probleem had een vriendin van mij ook.
Na de updates was het over.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-05 14:35

rick77

... get to the point!

rick77 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 17:44:
Heb speedlinq 8/1 (best-adsl) op bbned sinds gisteren download (speedtest.bbned.nl) slechts rond de 2mbps of minder. iemand anders hier ook last van?

verder heb ik rond de tweede facturering de actievoucher opgestuurd (11 jan ontvangen), heel snel (14 jan.) reactie gekregen dat ze em hadden ontvangen. echter nog steeds geen betaling:/ hoe lang duurt dit normaal. en wat krijg je terug? ook ineens je 5 euro korting p/mnd voor alle maanden?
rick77 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 17:33:
Zie post hierboven. Speedlinq (8/1Mbit) sinds paar dagen langzame download (rond of onder 1Mbps) terwijl upload zoals altijd boven de 90 kBps ligt. Vanochtend had ik download boven de 700kBps, nu echter weer rete-langzaam. Iemand anders dit probleem? Weet iemand waar dit op duidt?
M.b.t. actiekortingen, vandaag 218 euro ontvangen :) (12 x 5 maand korting, 69 modem en 89 aansluitkosten). Tot nu toe redelijk tevreden met speedlinq.

Snelheid is nog steeds een probleem. Heb het idee dat het te maken heeft met netwerk-onderhoud door BBned van 14-15 feb. Was dit onderhoud landelijk? Heeft iemand anders hierna nog problemen gekregen met de snelheid van een BBned verbinding? Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar BBned om te informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:38

lordsnow

I know nothing

Ik ben me aan het orienteren ivm een overstap van @home naar ADSL + telefonie, en kwam zo Speedlinq All-in 5120 MEGADEAL tegen. Ik heb echter een aantal vragen:

1. Waneer komt Speedlinq Telefonie beschikbaar? En is dit VoIP of VoDSL?
2. Op de site staat dat de "Ethernet single-PC analoog" modem van het merk "Allied Data" is, maar wat is het type?
3. Is het betreffende modem ook geschikt voor VoDSL, VoIP en ADSL2?
4. In dit topic kom ik meldingen tegen dat sommige modems en routers problemen hebben met sommige van de abonnementen. Is het Allied Data modem geschikt voor het "All-in 5120" abonnement (BabyXL netwerk)?
5. Ik heb een Sitecom DC203 router, werkt deze icm met het eerder genoemde abonnement? (Sitecom werd samen met Trust en Sweexs in dit topic genoemd als mogelijke probleem gevallen)
6. Als ik voor een ander merk/type modem/router moet gaan, wat raden jullie aan?
7. Valt 80GB download per maand nog onder de FUP?
8. Is mijn regio/postcode (Enschede/7522) bekend als een "probleem regio" qua storingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12465

1. VoDSL, geen idee wanneer het komt
2. Allied Data Copperjet 816-2p
3. ADSL2 ja VoDSL ja VOIP voor zover ik weet niet
4. Ja
5. Geen ervaring, maar ik zou niet kunnen indenken waarom het niet zou werken
6. Heb de Allied Data modem, die is hier stabiel, haal alleen niet altijd de snelheid die ik wil halen, maar ik weet niet of het aan het modem ligt of aan Speedlinq zelf (modem traint prima in dus ik gok Speedlinq)
7. Op http://www.speedlinq.nl/php/privacy.php zie je bij jou abonnement: All-in 5120 100 GB p/mnd 80 zal dus geen probleem zijn
8. Ik woon in de buurt, verbinding is stabiel, snelheid niet altijd even hoog... Maar ik heb BBneD geen BabyXL, weet niet tot in hoeverre dit uitmaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 12465 op 19-02-2006 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Laatst online: 03-04 16:15
Met de laatste firmware upgrade is het Allied Data Copperjet 816-2P modem ook geschikt voor ADSL2+
ftp://ftp.allieddata.nl/public/Product_Info/SupportSite/xDSL/copperjet_816-2P.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09-2024
Ik wil het derde deel van dit topic wel opstarten, als ik de topicstart van Epitome over mag nemen. En Epitome er verder geen problemen mee heeft als ik dit topic voortzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik heb laatste tijd dat als ik bittorent gebruikt, mijn internet uitvalt, maar mijn modem zegt gewoon dat er connectie is... Echt irritant is het want elk keer als ik iets download ben ik bang dat mijn internet uitvalt, moet ik dus modem opnieuw opstarten, krijgt meestal de pc's een ander ip adres, moet ik dat veranderen bij xbox media center etc etc..

btw mijn modem is een zyxel prestige 650h-31 op babyxl abbonoment van speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:34

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik ben bang dat dat aan de Zyxel ligt (maar ik heb hetzelfde probleem :( ). Wat betreft de ip-adressen van de PC's is de oplossing vrij eenvoudig. Geef de PC's ieder een eigen vast IP adres (en zet ze meteen ook in de hosts-tabel). De automatisch toegekende IP-adressen zijn voor de incidentele laptop die een keer op bezoek komt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:11
1. Waneer komt Speedlinq Telefonie beschikbaar? En is dit VoIP of VoDSL?
Volgens de planning half maart, maar pin me er niet op vast.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169117

Hey,

was de internet verbinding gisteren en vandaag bij jullie ook zo traag. Ik heb een 8192 / 1024 verbinding heb altijd gedownload met 700 a 800 kb/s maar nu haal ik amper de 100 ook die test gedaan op speedtest.bbned.nl zeggen ze dat ik een 40kb/s lijntje heb lol. Ik woon in de omgeving den haag. In zoetermeer. Ik kon nergens iets vinden over werkzaamheden op deze datum dus vond het een beetje gek.

groetjes apixx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Laatst online: 03-04 16:15
SJ_online schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:56:
Ik wil het derde deel van dit topic wel opstarten, als ik de topicstart van Epitome over mag nemen. En Epitome er verder geen problemen mee heeft als ik dit topic voortzet.
Maar zoals ik al zei kan je er nu geen gebruik meer van maken, ik heb begin december TweakDSLB8HCC VoDSL aangevraagd en mijn Speedlinq loopt tot eind februari.
Maar dat was geen probleem, vanaf 1 maart zit ik dus bij TweakDSL. (8>

Iemand anders mag dus Speedlinq: ervaringen! - Deel 3 maken als hij zich geroepen voelt!! ;)
Nee, hoor geen probleem. Ik ga dus naar TweakDSL eind deze maand en ik heb geen zin en tijd om een nieuwe topic start te maken. Dus be my guest! ;)
Check wel eerst alle data, mocht je het willen gebruiken voor je nieuwe startpost. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09-2024
Ik heb net deel 3 geopend, dus ik zou het op prijs stellen als jullie daar verder zouden willen gaan.

Hoewel de startpost nog niet up-to-date is zal ik proberen om deze zo snel mogelijk op orde te maken.

Grote dank gaat uit naar Epitome voor het maken van de startpost en het maken van deel 1 en deel 2! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.