We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
geprijsd abonnement. Alleen even telefonisch moeten navragen wanneer de actievoucher terugbetaald zou worden, maar dat gaat deze maand gebeuren is me gezegd.
Nu alleen iets vaags, heb All-in 4096 (tijdelijk ipv 2048), modem traint op 4480 down / 832 up zoals altijd, maar mn downloadsnelheid van verschillende servers (VS, Europa, NL) komt niet boven 123 kiB/s uit, ongeveer 1,3 mbit dus. Normaal haal ik gemakkelijk 470 kiB/s down, en over de 80 up, op m'n Speedtouch 546. Nu hoorde ik een tijdje geleden wel op de servicelijn dat er een landelijke storing was, toen had ik een dag een paar keer uitval. Heeft iemand ook last van mindere snelheid de afgelopen dagen? Vermeld aub ook even of je All-In (BabyXL/Tiscali), X-tra (BBned) of Comfort (KPN) hebt.
4101
Vorige week veel halve snelheid, eind van de week een dag met knipperlichtverbinding. Verder eigenlijk altijd tevreden over de verbinding
Verwijderd
Op de website staat dat je het bedrag terug krijgt na de tweede autoamtische incasso, bedoelen ze met de 2e afschrijving degene die ná de afschrijving aansluitkosten+eerste 2 maanden plaats vindt of direct na deze incassering? Gezien ze bij de eerste autm. incasso meteen 2 maanden afschrijven, van de komende en voorgaande maand.misbehavingman schreef op zondag 05 februari 2006 @ 01:55:
Tot nu toe weinig problemen gehad met Speedlinq. Telco-telco migratie ging goed, en zeer mooi
geprijsd abonnement. Alleen even telefonisch moeten navragen wanneer de actievoucher terugbetaald zou worden, maar dat gaat deze maand gebeuren is me gezegd.
Hoe lang duurde het voordat je een bevestiging kreeg van ontvangst kreeg?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2006 21:38 ]
Als je nog in je eerste jaar van je contract zit niet nee, als je daar al uit bent ben je vrij om te doen wat je wilt. Misschien als je je abo verlengt naar 2 jaar (wat die nieuwe aanbieding ook is) dat ze voor je kunnen regelen.Me_Again schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 13:03:
Op www.speedlinq.nl staat nu het aanbod 5120/1024 (wat ik nu heb) voor 12,50 EURO per maand (alleen eerste 12 maanden). Kan ik dan hun opbellen (vanaf werk natuurlijk) en zeggen dat ik van 25,00 EURO per maand naar 12,50 moet? Kan dit?
//
Stuur voor de zekerheid eentje aangetekend met handtekening retour. Ze hebben daar nogal eens de neiging om post zoek te makenTHW Arie schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 13:21:
Na alle slechte verhalen over de administratie en helpdesk van Speedlinq stuur ik wel voor de zekerheid 2x een opzegformulier.
Nou dat wordt dan toch echt hun probleemTimmy schreef op maandag 06 februari 2006 @ 13:27:
[...]
Stuur voor de zekerheid eentje aangetekend met handtekening retour. Ze hebben daar nogal eens de neiging om post zoek te maken
Heb een foto van 2 brieven met postzegel, klaar voor verzending. Brieven in 2 verschillende brievenbussen gegooid in verschillende plaatsen. Als ze het in hun hoofd halen om na februari toch nog geld in te houden is dat een goed excuus om een boel herrie te gaan schoppen
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
(http://www.bestadsl.nl/aanb2/index.htm)
Nu heb ik hier het standaard modem bij besteld vraag ik mij af welk standaard modem dit exact is. In de omschrijving staat Allied Data single-pc ethernet modem (analoog)
Is er nog een firmware update beschikbaar nodig om dit modem via het Baby netwerk op 8mb goed te laten lopen?
Bij het bestellen zie ik in het kostenoverzicht €24.95 per maand staan i.p.v. de bestelde €19.95 aanbieding. Moet je nu elke maand die 24,95 betalen en krijg je het later terug of wordt het standaardbedrag per maand meteen aangepast op de actieprijs omdat ik via bestadsl.nl heb besteld
http://www.speedlinq.nl/php/faqfirst.php
http://www.speedlinq.nl/php/privacy.php#actie8
Ja, daar heb je wat aan, heb je ook een foto van toen je hem in de brievenbus wierp?Heb een foto van 2 brieven met postzegel, klaar voor verzending.
[ Voor 4% gewijzigd door man-o-script op 06-02-2006 18:24 ]
//
Hallo, ik weet dat het niet boeiend is wat ik vraag, maar zouden jullie please even willen kijken of je op spelpunt kan komen en het hier even willen melden??
Ben vooral benieuwd of bbned klanten er wel op komen, zelf zit ik bij babyxl.
Mijn dochter en ik hebben een abbo bij spelpunt, maar ik kan er zo weinig mee als ik er niet op kan.
Hallo , ik kan gewoon op spelpunt.nl
met speedlinq/Baby Xl hier in spijkenisse (vlakbij hoogvliet)
dus ligt niet aan speedlinq . lijkt me , staat er niks in je hostfile verkeerd ??
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Verwijderd
Hier ook weer sinds vandaag.Macros schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:47:
Het werkt hier ook weer gewoon.
Verwijderd
Wat is hostfile?Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 12:37:
Hallo, ik weet dat het niet boeiend is wat ik vraag, maar zouden jullie please even willen kijken of je op spelpunt kan komen en het hier even willen melden??![]()
Ben vooral benieuwd of bbned klanten er wel op komen, zelf zit ik bij babyxl.
Mijn dochter en ik hebben een abbo bij spelpunt, maar ik kan er zo weinig mee als ik er niet op kan.
Hallo , ik kan gewoon op spelpunt.nl
met speedlinq/Baby Xl hier in spijkenisse (vlakbij hoogvliet)
dus ligt niet aan speedlinq . lijkt me , staat er niks in je hostfile verkeerd ??
Ik blijf het vreemd vinden dat het niet kunnen bereiken van spelpunt plaatselijk was, op dit forum 2 mensen uit Hoogvliet via Speedlinq.
Alleen wel vaag dat een traceroute niet verder komt dan mijn router lijkt het...
Foto's van brieven die je gaat versturen is echt niet voldoende en houdt nimmer stand mocht een probleem over de opzegging escaleren.
Nee dat begrijp ik ook wel.Timmy schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 08:49:
[...]
Foto's van brieven die je gaat versturen is echt niet voldoende en houdt nimmer stand mocht een probleem over de opzegging escaleren.
Als het ze zou lukken mijn 2 brieven kwijt te raken zou dit echter wel mijn beeld bevestigen dat Speedlinq een zooitje is. Of als je het wat minder naief ziet, dat ze je gewoon proberen te naaien zover ze kunnen. (Actievouchers die niet ontvangen zouden zijn, opzegbrieven die niet aankomen).
Het is sowieso al belachelijk dat ze zelf aanraden om het aangetekend te versturen. Lees: de rest gaat in de schredder.
Gelukkig zijn er ook nog ISP's waarbij een telefoontje genoeg is om een opzegging te doen
[ Voor 42% gewijzigd door Floppie op 07-02-2006 14:21 ]
Offtopic:
Toen ik vorig jaar mijn abbo bij de sportschool persoonlijk ging opzeggen omdat ik ergens anders heen ging moest ik zelfs een brief sturen
Om er een paar te noemen: Planet Internet, XS4ALL, Wanadoospydoggie schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:28:
Dat zijn er toch maar weinig, vrijwel iedere ISP vraagt er om om je abbo per brief op te zeggen....
Verwijderd
ik ben een beetje dom geweest (zoals maxima het ooit zo mooi zei
Moet ik me echt zorgen maken en misschien zelfs mijn aanvraag cancelen of is het allemaal wel te doen? Ik woon in Amsterdam in een nieuwbouw appartement en had nog geen kpn aansluiting, scheelt dit veel met de te verwachten problemen?
Ook heb ik gekozen voor een doe-het-zelf installatie. Ik heb echter geen ervaring met het installeren van ADSL (heb wel zelf kabel van @home aangelegd in vorige woning, maar dat was eitje
Met vriendelijke groet,
Rob
Als ik jou was, zou ik me niet teveel zorgen maken. Er zijn nog altijd veel meer mensen waarbij er totaal geen problemen zijn. Dat het hier een beetje anders lijkt, komt doordat mensen niet echt de neiging hebben tot klagen en zeuren als alles goed gaat.
Wat betreft het aanleggen, ik heb het nu twee keer gedaan en het is echt vrij eenvoudig.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Verwijderd
Same here, de negative ervaringen worden echter eerder gepost integenstelling tot de goede. Lees dit topic eens nog een keer na maar leg de nadruk op de goede ervaringen, die zal je heus wel tegenkomen. Wat jij hebt gedaan is selectief lezen, dat heb je niet zelf in de hand omdat negatieve dingen eenmaal eerder de aandacht trekken.Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 15:42:
Hallo!
ik ben een beetje dom geweest (zoals maxima het ooit zo mooi zei) en heb gisteren een 5mbit all-in babyxl besteld, WAARNA ik al het negatieve nieuws rondom Speedlinq gelezen heb.
Moet ik me echt zorgen maken en misschien zelfs mijn aanvraag cancelen of is het allemaal wel te doen? Ik woon in Amsterdam in een nieuwbouw appartement en had nog geen kpn aansluiting, scheelt dit veel met de te verwachten problemen?
Het is een kwestie van splitter er tussen doen, modem aanzetten en wachten tot je een ip krijgt, meestal krijg je de volgende dag pas een ip toegekent omdat ze dan pas je verbinding actief zetten. Althans, dat was bij mij zo, ik installeerde de boel midden in de nacht. Hoe je de rest wil configureren qua router en dergelijke moet je helemaal zelf bepalen, laat je anders inspireren door de topics @ GoT.Ook heb ik gekozen voor een doe-het-zelf installatie. Ik heb echter geen ervaring met het installeren van ADSL (heb wel zelf kabel van @home aangelegd in vorige woning, maar dat was eitje), hebben jullie nog handige tips mbt de installatie van de router (wireless, analoog)?
Zoals je ook in de faq's kan lezen hoef je hier op got niet te groeten, want je groet hier automagisch al.Met vriendelijke groet,
Rob
Lucky Goldstar
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Wij hebben hier een telefoonkabel van KPN liggen en onze provider is Scarlet. Op de site van bestadsl staat dat je een verbinding kan krijgen als je niet over een kpn abbo beschikt voor vaste telefonie, dan betaal je 10 euro meer.
Mensen van speedlinq zeiden dat ik dat niet hoefde te betalen omdat ik al een lijn van KPN heb liggen, helaas kan ik nergens een helpdesk oid van bestadsl.nl vinden.
//edit
http://websignup.freesurf.../web/signup?referer=metro
Op deze pagina moet je dus opgeven wat voor lijn je hebt. Ik heb een "ja gewone analoge telefoon lijn" dan hoeft bestadsl toch niet een extra lijn aan te leggen en kan het hier gewoon over heen?
[ Voor 23% gewijzigd door MrVegeta op 09-02-2006 14:31 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
//Edit ik heb het gevonden.
Ik heb hier thuis een Analoge KPN lijn liggen met een als provider Scarlet. Dan kan je toch ADSL ontvangen? Als je op de website van best-adsl invult dat je een analoge lijn beschikt dan kost het 19,95. Dit geld ook voor een ISDN lijn. Als je invult dat je niet over telefoonlijn beschikt komen die 9,95 euro kosten er over heen.
"Over welk type telefoonlijn zal Speedlinq ADSL geleverd worden
Speedlinq ADSL wordt geleverd over een bestaande vaste telefoonlijn van KPN. Deze telefoonlijn kan een gewone telefoonlijn (analoog) of een ISDN telefoonlijn zijn. Het type lijn staat vermeld op de KPN telefoonfactuur.
Ook als u ISDN in combinatie met een Quatrovox wilt gebruiken dient u voor ISDN te kiezen.
Als je nog geen telefoonlijn hebt en dit aangeeft dan zal Speedlinq hier een nieuwe (zgn dedicatedline) door KPN laten aanleggen.
Indien er een verkeerde keuze wordt gemaakt zal dit een flinke vertraging in de oplevering van uw lijn tot gevolg hebben. "
Hier staat echt duidelijk dat als je nog niet over telefoonlijn beschikt dat moet KPN een aanleggen en dan moet je daarvoor betalen.
Maar wij beschikken wel over een Analoge KPN lijn. Dus dat hoeft allemaal niet meer
Ik wil er wel 100% zeker van zijn dus stel ik nog ff een domme vraag. Hoe kun je er zeker van zijn dat ik over een analoge KPN lijn beschik? (we hebben Scarlet als provider).
Sorry voor alle vragen maar het gaat wel om 120 euro meer of minder.
[ Voor 77% gewijzigd door MrVegeta op 09-02-2006 15:14 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Het is zinds gisteravond 02:00 weer raak. Steeds disconnect, en soms nog sloom ook.
Nog andere met dezelfde problemen?
[ Voor 3% gewijzigd door Nijn op 09-02-2006 15:43 ]

Tamtidam... :)
Inderdaad, en mocht je trouwens toch aanvragen zonder KPN lijn (indien je die scarlet opzegt o.i.d.) dan betaal je geen installatiekosten van KPN als je het op deze manier via Speedlinq doet. Terwijl als je zelf een lijn aan zou laten leggen met een KPN BudgetBellen bijvoorbeeld, je dit nog wel 45 euro gaat kosten voor het aansluiten.Mr. Liu schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 15:09:
Die 9,50 is voor kaal koper wat dit dus heel duidelijk niet is.
Hou ook Speedlinq in de gaten wat betreft bellen, want daar komen ze ook mee binnenkort voor 4,95.
//
"Nu met gratis modem!"
Ethernet Single-PC router : kwalitatieve router waarmee je de computer direct op het internet aansluit via de ethernetkaart in de computer. Dit modemtype is goed beveiligd door een eigen firewall. Het is eenvoudig te installeren en zeer stabiel. Bovendien heeft het een router functie.
Dit lijkt me een goed plan, aangezien alleen ik er gebruik van maak (en als het moet doen we er een router tussen) maar dit is een router en geen modem, moet ik hier dan wel voor betalen?
//Edit.
Ethernet 1 PC Analoog
(= gewone telefoonlijn) Router (prijs is 99,00 euro) terwijl je een gratis modem van 69 euro krijgt.
Wat een gedoe altijd.
//Edit2.
Het is ook altijd zo'n wir war van regels en dergelijk.
Aanvullende Actievoorwaarden "MEGA DEAL" BEST ADSL actie - All-in 8064 & All-in 2048
Ethernet single-pc router 99,- 30,- 69,- De router kost dus 30 euro.
//Edit3. Zo het is de deur uit, het is besteld. Nu maar zien wat er gaat gebeuren... ben benieuwd of alles goed gaat.
[ Voor 35% gewijzigd door MrVegeta op 09-02-2006 20:14 ]
22:00 bijna en nog steeds disconnecties
Ken iemand e-mail van technisch support of moet ik echt weer gaan bellen?
[ Voor 29% gewijzigd door DJkim op 09-02-2006 21:58 ]
Lucky Goldstar
Verwijderd
- Wat zijn eigenlijk de exacte modemtypes die bij speedlinq geleverd/besteld worden ? e.g. wat is het verschil tussen de één PC router en het ethernet modem, het ethernet modem kan volgens mij namelijk ook als router gebruikt worden, waarom dan € 30,00 extra betalen ...
- Zitten er ook modems bij die een VoIP mogelijkheid hebben ?
- Hebben jullie enig idee hoe lang de levertijd op "kaal koper" is en of er hier ook extra aansluitkosten voor gerekend worden (TweakDSL doet dit namelijk wel).
Alvast bedankt voor alle info
ik had vanochtend ook last van disconnecties.. gisteren ook trouwens... (delft, BabyXL)...DJkim schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 20:36:
Vanavond heb ik weer last van disconnecties. Als ik game dan om de zoveelste minuten ben ik helemaal lagged out en na 1 min weer alles ok. R'dam Centrum 3031 .. ben ik nog steeds enige?
ligt waarschijnlijk aan babyXl, want ik zie nooit de BBNED of KPN klanten van Speedlinq klagen...
begin me echt eraan te irriteren.. begint een patroon te worden. lijkt geen verdwaalde disconnect meer.
Hier staat meer info over de verschillende types modems/routers die worden aangeboden door Speedlinq: http://www.speedlinq.nl/php/leesmeer.php
GrappigDJkim schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 20:36:
Vanavond heb ik weer last van disconnecties. Als ik game dan om de zoveelste minuten ben ik helemaal lagged out en na 1 min weer alles ok. R'dam Centrum 3031 .. ben ik nog steeds enige?
Mocht je echt last houden stuur me dan eens een mailtje met al je gegevens (naw, modem, abo, etc.) dan kan ik eens voor je kijken.
//
1186SB > JolJMT schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 18:07:
Gek, ik heb nu juist sinds een klein weekje niet veel last meer godzijdank..(*ff afklopt*)..... En..... Ook hier = BabyXL A'veen 1186....Buurman?
Overigens waren de problemen rond 16:00 eindelijk weer over.
[ Voor 13% gewijzigd door Nijn op 10-02-2006 02:33 ]
Lucky Goldstar
ben jij ook bij BABYXL?man-o-script schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 02:28:
[...]
GrappigWoon zelf ook in 3031 (Goudsesingel), maar nergens last van.
Mocht je echt last houden stuur me dan eens een mailtje met al je gegevens (naw, modem, abo, etc.) dan kan ik eens voor je kijken.
nou zonet weer raak.. modem uitgevallen.. maar het is wel snel weer opgelost!
[ Voor 11% gewijzigd door wiske80 op 10-02-2006 12:29 ]
Verwijderd
Die info had ik inderdaad ook gezien, het zegt echter vrij weinig dat er een "wireless" modem aangeboden wordt, in het geval van een speedtouch kan dat een 570, 716 of een 580 zijn zelfde met de copperjets.LeGato23 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 00:33:
Ik vroeg me ook af wat nu het verschil was tussen de gratis modem i.c.m. Best Adsl en de Single PC Ethernet router van Eur 30,-
Hier staat meer info over de verschillende types modems/routers die worden aangeboden door Speedlinq: http://www.speedlinq.nl/php/leesmeer.php
Wat hebben de mensen hier die al een speedlinq abbo hebben precies voor modems gekregen ?
Ok, nee dus, Jungfrau hiernijn-01 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 02:33:
[...]
1186SB > Jol
Overigens waren de problemen rond 16:00 eindelijk weer over.
Tamtidam... :)
Update : het lag niet aan ADSL modem. Die werkt gewoon goed. Maar nog steeds last van disconnect.. ik word beetje gek.
[ Voor 39% gewijzigd door DJkim op 10-02-2006 20:21 ]
Lucky Goldstar
Verwijderd
Dit kan een "klapperende poort" zijn, wordt vaak veroorzaakt door de combo modem/wijkcentrale.DJkim schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 19:02:
Nog steeds last van disconnecties hier in Rotterdam centrum. Toch maar modem opnieuw installeren.
Update : het lag niet aan ADSL modem. Die werkt gewoon goed. Maar nog steeds last van disconnect.. ik word beetje gek.
Vaak is het op te lossen door een firmware update of door het modem in "bridge" mode te zetten (NB, in bride mode krijgt één apparaat (router of PC) achter het modem een publiek IP, je moet dan dus zelf voor nat/routing zorgen

Gebeld naar Speedlinq (25min gewacht

[ Voor 35% gewijzigd door DJkim op 11-02-2006 11:39 ]
Lucky Goldstar
Verwijderd
Een puur ADSL-modem staat inderdaad standaard op "bridge" veel modems hebben echter ook een ingebouwde router functionaliteit (modem krijgt extern IP van de provider en geeft interne adressen aan de PC'(s) (10.x of 192.x)).DJkim schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 10:46:
Dat is toch standaard? Je ADSL Modem wordt in bridge modem geleverd en het staat ook op bridge. Ik heb hele nacht pingtest gedraaid en het is systematisch
Ram voor de zekerheid eens de nieuwste firmware in je modem en hang om het modem uit te sluiten eens een ander modem aan de lijn (bijvoorbeeld het modem van een kennis/buurman).
Als je de router draadloos het aangesloten: sluit de boel eens bekabeld aan en kijk of dat beter gaat.
Wat voor IP krijgt je router van het modem ? intern of extern ? als het een intern (192.x of 10.x) adres is dan doe je aan "dubbele NAT" wat niet al te stabiel is
Succes met testen
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2006 12:13 ]
BTW ik heb al 3 keer firmware update gedaan en aantal keer master reboot bij mijn router

[ Voor 20% gewijzigd door DJkim op 11-02-2006 12:40 ]
Lucky Goldstar
Verwijderd
Dan weet ik het ook zo niet meer (buiten het testen met een ander modem).DJkim schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 12:38:
Ik heb net Saegem modem gepakt en direct aangesloten en hetzelfde verhaal. Mijn router krijgt gewoon externe ip van mijn adsl modem. Dus volgens mij ligt het aan wijkcentrale.. en niet aan mijn modem.
BTW ik heb al 3 keer firmware update gedaan en aantal keer master reboot bij mijn router
Wanneer het probleem optreedt met het modem rechtstreeks aangesloten op de PC dan kan de helpdesk er in ieder geval niet meer mee aankomen dat het aan je router ligt.
Valt de linesync ook weg op het moment dat de verbinding verbreekt ? Het line of adsl lampje gaat dan knipperen op het modem.
Is dit het geval en is je bekabeling wel allemaal goed aangesloten (kort op ISRA geen telefoons voor de splitter etc.) dan is het waarschijnlijk een probleem in de centrale -> wordt het toch de helpdesk
Je staat natuurlijk nog sterker wanneer je aan kan geven dat het met een ander modem wel/niet goed werkt dan moeten ze óf een ander modem aan je geven óf de centrale repareren.
Nogmaals succes

Overal packetloss... ik snap geen reet meer. Het is toch niet normaal.. ligt probleem ergens anders?
Weer 20 min gewacht en iemand aan de lijn gekregen bij Speedlinq en toevallig was zelfde helpdeskmedewerker

[ Voor 31% gewijzigd door DJkim op 11-02-2006 13:34 ]
Lucky Goldstar
Sluit die ZyXEL eens aan (bridge of router maakt niet uit) met resentste firmware. Kijk dan na een uurtje eens in je modem (als hij bridge is even PC vast IP geven en er direct aan hangen) via telnet, dan kan je zien of er veel lijnfouten op je DSL lijn zijn. Dat zou namelijk dit best wel eens verklaren.DJkim schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 13:18:
Hoi ik heb het op mijn desktop als op mijn laptop geprobeerd. Beide hetzelfde verhaal. Verder heb ik Zyxel als Saegem modem geprobeerd en hetzelfde verhaal. Lynsync is er gewoon en er is geen telefoon voor splitter geinstalleerd (anders had ik eerder last van) Ik denk toch dat ik weer die dure helpdesk moet gaan bellen
Iets veranderd dan toch in huis? Misschien niet direct iets aangesloten op je lijn, maar iets van een storings bron in de buurt van de lijn of modem geplaatst? HiFi speakers verplaatst bijvoorbeeld....
En sluit je modem eens aan zonder splitter gewoon direct op je hoofdaansluitpunt (ISRA). Zelfs een aftakking voor je splitter waar niets op is aangesloten kan opeens vervelende dingen gaan veroorzaken op je DSL signaal.
[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 11-02-2006 15:01 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Lucky Goldstar
Die 1 minuut weg kan je linesync zijn die wegvalt. Met als veroorzaker een groot aantal errors op je DSL verbinding. Dat weer veroorzaakt kan worden door modem of eerder nog verstoring op je telefoonlijn. Dit zit meestal (in 99% van de gevallen) tussen ISRA en je modem in.DJkim schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 15:02:
Ik heb soorgelijke test al uitgevoerd met twee modems (Zyxel en Saegem) en uiteraard direct aan mijn computer aangesloten (zie boven) die packetloss lijkt wel periodieke geval. Om de 5 minuten is er een disconnect voor 1 min dan gaat ie weer verder. Dus volgens mij is het gewoon klapperend wijkcentrale die even gereboot moet worden? Maar in ieder geval draai ik op dit moment pingplotter en ik kom over 6-8 uurtjes weer thuis.Ik laat nog even weten.
Soms lijkt het of je het goed hebt aangesloten, maar met een ISRA in de muur zit er vaak een aftakking bij aangesloten of een beldraad (kort draadje dat B met EB verbindt) wat de veroorzaker is. Een los contactje bij een RJ11 stekkertje dat niet goed op de kabel (meer) zit of een draadbreuk.
Je kan lang en kort naar Pingplotter kijken, maar de oorzaak hal je er niet mee boventafel. Je kan met een ZyXEL prima zien of er weinig of heel veel errors oplopen op een lijn. En het nalopen en nog eens goed bekijken kan nooit kwaad.
"een klapperende wijkcentrale" kan ik mij niets bij voorstellen wat iemand daarmee zou kunnen bedoelen.
[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 11-02-2006 15:11 ]
Verwijderd
Om precies te zijn is het een klapperende poort op de DSLAM, wil bij UTStarcoms nog wel eens voorkomen. Meestal is het dan echter met een ander modem wel opgelost, is dit niet het geval dan is er een probleem met de poort/kaart in de centrale of inderdaad een probleem in de bekabeling.bjck schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 15:09:
[...]
"een klapperende wijkcentrale" kan ik mij niets bij voorstellen wat iemand daarmee zou kunnen bedoelen.
Maar bekabeling lijkt mij ook onwaarschijnlijk. Ik heb op 2 lijnen bij mijn thuis uitgeprobeerd. Dus ook met beide ADSL modem. Ik dacht ook misschien lag het aan mijn bekabeling. Maar ISRA-Modeom moet wel goed zijn aangezien ik bij twee lijnen zelfde resultaten heb behaald.
Ik zal thuis voor zekerheid nog een keer nagaan of bekabeling goed is.
Lucky Goldstar
Hier een opsomming van mijn ervaring wat betreft mijn Speedlinq abonnement en de bijbehorende tarieven:
Vanaf vorig jaar 24 februari 2005 aangesloten bij Speedlinq All-in 4096/1024. Dit was toen een goed verlopen migratie/overstap van Planet.nl (3Mbit/1Mbit a 55 EURO = Planet & KPN) naar Speedlinq voor 45 EURO p/m (minus de toen geldende actie/kortings tarieven).
Wat heeft dit All-in 4096/1024 nou eigenlijk in werkelijkheid gekost het afgelopen jaar (is dus 10 maanden):
De 1e drie maanden het actie tarief van 34,95 i.p.v. 45 betaald, daarna nog 7 maanden de volle 45,- p/m, dit is in totaal EURO 419,85 en dat delen we door 10 en wordt dus 41,99 p/m.
Het gehele jaar nihil problemen gehad en alles werkt nog steeds naar tevredenheid en dus de keuze gemaakt om te verlengen bij Speedlinq.
In januari 2006 opgebeld naar Speedlinq. De juffrouw die ik aan de telefoon kreeg vertelde mij dat ik reeds na 10 maanden kon verlengen/wisselen van abonnement. Zo gezegd zo gedaan, ik heb me daarom aangemeld via het snelheid-wijzigings formulier op de SL website en het All-in 8064/1024 gekozen die voor 30 EURO p/m werd aangeboden.
Dit alles kon zo'n 10 werkdagen gaan duren, werd mij aan de telefoon verteld. Na 9 werkdagen kreeg ik bevestiging per e-mail. Ook was die zelfde 9e werkdag mijn snelheid aangepast naar 8064/1024.
In de diverse e-mails werd mij een opgave en verrekening gedaan van het 'teveel' in januari betaalde abonnements geld van 45 EURO met dat van het nieuw geldende (lagere) abonnements bedrag van 30 EURO (Het teveel betaalde geld (45-30=15 EURO) werd gecrediteerd en verrekend met het nieuwe (lagere) abonnements bedrag van die maand en de maand februari 30 i.p.v. 45). Kortom: Januari en Februari 2006 betaal ik dus 30 EURO p/m.
Waarom verlengd: bij mij ging het vooral om het nu nog lagere abonnements tarief wat op dit moment geldt en alle 'extra' snelheid die ik dan meer krijg is mooi meegenomen. Ook dat ik geen problemen heb gehad dit afgelopen jaar was voor mij een doorslaggevende factor om ook weer dit aankomende jaar met deze provider in zee te gaan.
[ Voor 5% gewijzigd door MaximumPower op 12-02-2006 12:27 ]
Minimum to the MaximumPower!

Ik heb ook weinig problemen gehad, alleen een traag modem in het begin.
Maar de HCC-aanbieding van TweakDSL is nog scherper geprijsd, namelijk € 19,95 ipv € 30,- per maand en dan ook nog telefonie (VoATM/VoDSL) erbij en natuurlijk de geweldige newsserver waar die van Speedlinq niet aan kan tippen (en waar ze nog extra geld voor vragen).
Ik was een best tevreden klant bij Speedlinq, maar als ik bij een ander € 120,- per jaar kan besparen, dan ben ik dief van mijn eigen portemonnee als ik dat niet doe!
Doe eens een linkje er tegenaan gooienEpitome schreef op zondag 12 februari 2006 @ 18:09:
Ik kreeg precies hetzelfde aanbod, maar ik ga wel weg bij Speedlinq.![]()
Ik heb ook weinig problemen gehad, alleen een traag modem in het begin.
Maar de HCC-aanbieding van TweakDSL is nog scherper geprijsd, namelijk € 19,95 ipv € 30,- per maand en dan ook nog telefonie (VoATM/VoDSL) erbij en natuurlijk de geweldige newsserver waar die van Speedlinq niet aan kan tippen (en waar ze nog extra geld voor vragen).
Ik was een best tevreden klant bij Speedlinq, maar als ik bij een ander € 120,- per jaar kan besparen, dan ben ik dief van mijn eigen portemonnee als ik dat niet doe!
Heeft jou probleem niet met het volgende te maken?
http://www.speedlinq.nl/php/faq.php
Mijn probleem is nog anders.vraag: Continu wegvallen verbinding (klapperen)
antwoord: Speedlinq levert zeer snelle ADSL verbindingen. De upload snelheid van de meeste abonnementen is 1024 kbps.
Dit is de meest maximale upload snelheid die mogelijk is bij een ADSL verbinding. Om deze snelheid te kunnen behalen, worden de lijn en het netwerk als het ware compleet “open” gezet. Voordeel is dat hierdoor de hoogst haalbare ADSL snelheid mogelijk is. Een minder gunstige bijkomstigheid is dat de verbinding hierdoor iets minder stabiel kan zijn waardoor de verbinding met regelmaat opnieuw wordt opgezet. Hierdoor lijkt het of de verbinding continu wegvalt.
Vanaf begin dit jaar maken de netwerkleveranciers en Speedlinq aanpassingen in het ADSL netwerk waardoor de verbindingen met een maximale upload snelheid van 1024 kbps stabieler zullen worden. Hierdoor zal het risico dat de verbinding continu opnieuw wordt opgezet sterk gereduceerd zijn. In de loop van februari zullen alle bestaande verbindingen dit zogenaamde stabiel profiel geschakeld zijn. Nieuwe ADSL aanvragen worden standaard geleverd met het nieuwe stabiele profiel.
Indien je nog steeds problemen hebt met het continu opnieuw opzetten van de verbinding verzoeken wij je contact op te nemen met de Technische Helpdesk (0900 - 7733354). Zij kunnen dan in overleg met de netwerkleverancier besluiten om de verbinding te voorzien van nog een stabieler profiel.
Een vriendin van mij heeft ook Speedlinq.
Telkens als we aan het chatten zijn en ze Internet Explorer voor een poosje niet gebruikt heeft komt ze er niet meer op.
Voorbeeld: we zitten via Gtalk te chatten en ik stuur haar een link.
Die link kan ze dan niet openen, omdat haar verbinding met internet uitgevallen is. Ondertussen chatten we vrolijk verder.
Hetzelfde gebeurt ook als ze een half uurtje weg is en even een emailtje wil versturen.
Ze heeft een Copperjet 816 modem.
DHCP staat in het modem op enabled.
Iemand enig idee wat het is?
Je kunt hem op bridged zetten (zoals je hem gekregen hebt
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Over welke Down/Upload snelheid praten we dan bij deze HCC-aanbieding van TweakDSL? Je bericht heeft mijn nieuwsgierigheid opgewekt, maar als ik bij TweakDSL.nl check zie ik daar TweakEL (256/256 kbit) en nog een TisDSL Lite (512/256 kbit) voor 19,95 staan... verklaar je nader?Epitome schreef op zondag 12 februari 2006 @ 18:09:
knip> Maar de HCC-aanbieding van TweakDSL is nog scherper geprijsd, namelijk € 19,95 ipv € 30,- per maand en dan ook nog telefonie (VoATM/VoDSL) <knip
Voor een 4-8/1Mbit (UltraDSL) rekent men 69,95 en is dus 2,33x30,-

In afwachting op een reactie over de specificaties van deze ?HCC-aanbieding van TweakDSL?
Want anders moeten we toch echt in november 2006 gaan rennen naar de HCC voor nog zo'n ?graag even de complete specificaties hier doorgeven? aanbieding!
[ Voor 6% gewijzigd door MaximumPower op 13-02-2006 00:09 ]
Die link wil ik dus ook wel even zien?BAUKstEr schreef op zondag 12 februari 2006 @ 18:56:
[...]
Doe eens een linkje er tegenaan gooienTevreden ook over Speedlinq, maar over 2,5 maand verhuizen dus weer vrij spel...
[ Voor 3% gewijzigd door MaximumPower op 13-02-2006 00:11 ]
http://www.tweakdsl.nl/hcclogin.php HCC login code: hwdsl05
Dit zijn de voorwaarden: http://www.tweakdsl.nl/PDF/actievw_hcc2.pdf
Maar zoals ik al zei kan je er nu geen gebruik meer van maken, ik heb begin december TweakDSLB8HCC VoDSL aangevraagd en mijn Speedlinq loopt tot eind februari.
Maar dat was geen probleem, vanaf 1 maart zit ik dus bij TweakDSL.
Iemand anders mag dus Speedlinq: ervaringen! - Deel 3 maken als hij zich geroepen voelt!!
De adder onder het gras is nu dus gevonden... snelle aanbieding voor snelle beslissers dus!Epitome schreef op maandag 13 februari 2006 @ 00:34:
knip> http://www.tweakdsl.nl/hcclogin.php HCC login code: hwdsl05
Dit zijn de voorwaarden: http://www.tweakdsl.nl/PDF/actievw_hcc2.pdf <knip
Maar zoals ik al zei kan je er nu geen gebruik meer van maken... <knip
Voor 12,50 > 5120 kbit is dan ook niet eens zo slecht dus, maar wel gewoon aan te vragen en waarschijnlijk volgende keer weer meer en nog goedkoper en zeker geen 69,95. Maar ja... je kan toch ook geen appels met peren vergelijken.
Bedankt voor je snelle reactie.
[ Voor 6% gewijzigd door MaximumPower op 13-02-2006 00:57 ]
Volgens Speedlinq zat ik vorige maand op 11 GB, terwijl ik met nieuwsgroepen 115 GB had gedownload. Mijn fairuse is 100 GB p/m...Geachte meneer x,
Het downloaden van de nieuwsgroepen wordt wel meegenomen in de registratie van uw dataverkeer, maar het komt inderdaad voor dat niet al het datverkeer geregistreerd wordt, waardoor het totaal per maand lager uitvalt dan de werkelijke hoeveelheid.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
met vriendelijke groet,
Rinske
Speedlinq
Zo te zien zijn ze niet zo streng met het overschreiden van het FU, en anders merk ik het wel
Hebben ze hun news netwerk verbeterd ? Hoe verhoudt het zich tot eweka e.d ?
Verwijderd
Puur huur. Helaas kan je niet zonder de infrastructuur van KPN. Ik zou gewoon BelBudget erbij nemen. Kan je indien gewenst ook later makkelijker switchen naar een andere provider.Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:29:
Ik wilde voor de aanbieding van Bestadsl gaan in mijn nieuwe huis (8mbit / 1Mbit). Nu heb ik geen vaste aansluiting in mijn nieuwe huis. Dus wilde ik die 9,50 erbij doen per maand. Mijn vraag is: kan ik dan ook bellen of gebelt worden op die lijn of is dat puur de huur ervan? Anders zou ik voor die 17 cent per maand namelijk beter eerst een vast lijn van kpn kunnen nemen (budgetbellen) en dan die aansluiting eroverheen gooien.
volgens mij gaat speedlinq binnenkorttoch ook digitaal telefonie aanbieden?BAUKstEr schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 12:56:
[...]
Puur huur. Helaas kan je niet zonder de infrastructuur van KPN. Ik zou gewoon BelBudget erbij nemen. Kan je indien gewenst ook later makkelijker switchen naar een andere provider.
likt me wel handig...kost je neit veel minder dan kpn ofzo want je betaalt nog steeds die tien eruo extra en 4,50 voor telefonie maar je hoeft in ieder geval geen belkostenmeer te betalen naar vaste telefoons in nederland. scheelt jet och weer wel een tientje ofzo in de maand op zn minst
ik heb een alcatel speedtouch 585 gekregenWat zijn eigenlijk de exacte modemtypes die bij speedlinq geleverd/besteld worden ? e.g. wat is het verschil tussen de één PC router en het ethernet modem, het ethernet modem kan volgens mij namelijk ook als router gebruikt worden, waarom dan € 30,00 extra betalen ...
geen ideeZitten er ook modems bij die een VoIP mogelijkheid hebben ?
Ik had het op 23-12 besteld en had 19-1 signaal.Hebben jullie enig idee hoe lang de levertijd op "kaal koper" is en of er hier ook extra aansluitkosten voor gerekend worden (TweakDSL doet dit namelijk wel).
[ Voor 9% gewijzigd door Dirkson op 15-02-2006 15:11 ]
Verwijderd
Toen ik even later mijn browser startte kreeg ik inderdaad de activatiepagina van Speedlinq te zien. De modem (een Allied Data CopperJet 816-P2) werd geconfigureerd en moest herstart worden. Toen ik dat deed kwam ik echter niet meer op het internet.
Nou heb ik op wat forums rondgekeken (via een andere internetverbinding...
Alleen...de snelheid van die verbinding is erg beroerd.

http://www.speedlinq.nl/php/modem.php
//
Verwijderd
Ik moet nu wachten tot ze het van de giro rekening hebben afgeschreven geloof ik.
Verwijderd
Al met al heeft het dus zo'n 2,5 week geduurd, heel acceptabel als je het mij vraagt.
De firmware Copperjet 810 Upgrade voor het Baby XL netwerk van de Speedlinq site gedownload en geïnstalleerd. Na een reboot kreeg ik een activatie scherm van Tiscali te zien met mijn tel nr e.d., dit bevestigd en de Copperjet en PC opnieuw geboot.
Nu krijg ik alleen geen verbinding
Iemand een idee of ervaring waarom ik geen websites kan benaderen?
Volgens de welkoms brief van Speedlinq zou ik pas v.a. 21-2-2006 signaal hebben, maar ik heb al verbinding met Internet gehad. Moet ik nu wachten tot 21-2-2006 voordat Tiscali voor mij een IP adres gaat uitgeven of zo.

Dit probleem komt voor in firmware 6.00 bij de Copperjet 816 en heeft te maken met DNS.Geurt-kun schreef op zondag 12 februari 2006 @ 21:27:
Mijn probleem is nog anders.
Een vriendin van mij heeft ook Speedlinq.
Telkens als we aan het chatten zijn en ze Internet Explorer voor een poosje niet gebruikt heeft komt ze er niet meer op.
Voorbeeld: we zitten via Gtalk te chatten en ik stuur haar een link.
Die link kan ze dan niet openen, omdat haar verbinding met internet uitgevallen is. Ondertussen chatten we vrolijk verder.
Hetzelfde gebeurt ook als ze een half uurtje weg is en even een emailtje wil versturen.
Ze heeft een Copperjet 816 modem.
DHCP staat in het modem op enabled.
Iemand enig idee wat het is?
Ik raad je aan om firmware 6.02 te installeren, probleem moet dan opgelost zijn.
Link: (Copperjet 816 DNS bug)
Tiscali levert alleen maar de DSL lijn zelf en levert het verkeer af bij het netwerk van Speedlinq, een soort 'rietje' of 'tunneltje' is het dus. Speedlinq moet je een IP toewijzen en uitdelen als je daarom vraagt via DHCP. Als je linesync hebt is het 'tunneltje' ook klaar bij Tiscali/BaByXL.Shoppie schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 00:53:
Heb de best-adsl 8048/1024 Tiscali/BabyXL aanbieding genomen. Alles ging prima tot nu toe, binnen 2 weken heb ik vandaag mijn (wel gebruikte) Copperjet 810 ontvangen.
De firmware Copperjet 810 Upgrade voor het Baby XL netwerk van de Speedlinq site gedownload en geïnstalleerd. Na een reboot kreeg ik een activatie scherm van Tiscali te zien met mijn tel nr e.d., dit bevestigd en de Copperjet en PC opnieuw geboot.
Nu krijg ik alleen geen verbindingmeer met internet (geen Ip nummer volgens mij). Maar de ADSL LED op de Copperjet is wel aan en de 8mb LED ook. Dus er is wel ADSL signaal lijkt mij.
Iemand een idee of ervaring waarom ik geen websites kan benaderen?![]()
Volgens de welkoms brief van Speedlinq zou ik pas v.a. 21-2-2006 signaal hebben, maar ik heb al verbinding met Internet gehad. Moet ik nu wachten tot 21-2-2006 voordat Tiscali voor mij een IP adres gaat uitgeven of zo.
![]()
Maar 't kan zijn dat ze dit pas doen als de verbinding officieel is opgeleverd pas inderdaad.
Misschien kan je ze bellen of ze je alvast een IP willen toekennen voor het weekend.
[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 17-02-2006 08:34 ]
Bedankt voor deze reactie en de heldere uitleg.bjck schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 08:33:
[...]
Tiscali levert alleen maar de DSL lijn zelf en levert het verkeer af bij het netwerk van Speedlinq, een soort 'rietje' of 'tunneltje' is het dus. Speedlinq moet je een IP toewijzen en uitdelen als je daarom vraagt via DHCP. Als je linesync hebt is het 'tunneltje' ook klaar bij Tiscali/BaByXL.
Maar 't kan zijn dat ze dit pas doen als de verbinding officieel is opgeleverd pas inderdaad.
Misschien kan je ze bellen of ze je alvast een IP willen toekennen voor het weekend.
Even bellen naar Speedlinq is meestal niet "even" vrees ik en is een te dure grap met een 0900 nummer van € 0,70 PM.
Ik heb dan maar van het weekend een oude langzame verbinding, maar zal 21-3 wel even melden of de zaken van Speedlinq dan wel werken.
Het modempakket is nog onderweg denk ik. Weet iemand toevallig hoe ik het beste die Voucher kan insturen voor korting?
Ik laat wel weer weten als er iets te melden valt...
verder heb ik rond de tweede facturering de actievoucher opgestuurd (11 jan ontvangen), heel snel (14 jan.) reactie gekregen dat ze em hadden ontvangen. echter nog steeds geen betaling:/ hoe lang duurt dit normaal. en wat krijg je terug? ook ineens je 5 euro korting p/mnd voor alle maanden?
Je betaalt dan natuurlijk wel eenmalig aansluitkosten aan KPN. Ik heb er daarom zelf voor gekozen, om het niet te doen.BAUKstEr schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 12:56:
[...]
Puur huur. Helaas kan je niet zonder de infrastructuur van KPN. Ik zou gewoon BelBudget erbij nemen. Kan je indien gewenst ook later makkelijker switchen naar een andere provider.
Ik krijg de update niet voor elkaar.Dr0pSHoT schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 07:40:
[...]
Dit probleem komt voor in firmware 6.00 bij de Copperjet 816 en heeft te maken met DNS.
Ik raad je aan om firmware 6.02 te installeren, probleem moet dan opgelost zijn.
Link: (Copperjet 816 DNS bug)
Krijg steeds dezelfde foutmelding. Dacht eerst dat het aan de firewall lag, maar na het uitschakelen kreeg ik dezelfde melding.
Hieronder volgt een eventlog van het modem.
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?6 days, 04:39:15 ht_update:Product class is 228, should be 229
6 days, 04:39:15 ht_update:Update completed with status: failed
6 days, 04:39:38 ht_update:Product class is 228, should be 229
6 days, 04:39:38 ht_update:Update completed with status: failed
6 days, 04:42:16 ht_update:Product class is 228, should be 229
6 days, 04:42:16 ht_update:Update completed with status: failed
Edit:
Het bleek dus dat ik eerst dat ik van 6.00 SR1 naar 6.00 SR2 moest updaten.
Daarna kon ik pas naar 6.02 SR1 updaten.
Firmware 6.00 SR2 heb ik op de site van ftp://ftp.allieddata.nl/p...Info/SupportSite/xDSL.htm gedownload.
[ Voor 13% gewijzigd door Geurt-kun op 17-02-2006 22:05 ]
Klinkt als een overbelast netwerk(segment) als het 's nachts (na 02.00 uur) en 's morgens sneller is als overdag en in de avond uren.rick77 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 17:33:
Zie post hierboven. Speedlinq (8/1Mbit) sinds paar dagen langzame download (rond of onder 1Mbps) terwijl upload zoals altijd boven de 90 kBps ligt. Vanochtend had ik download boven de 700kBps, nu echter weer rete-langzaam. Iemand anders dit probleem? Weet iemand waar dit op duidt?
al een paar x is de DSL er gegaan en nu is alles weg signaal is er wel maar geen data.
Edit: ik krijgt geen IPadres tegewezen.
[ Voor 14% gewijzigd door daanski82 op 18-02-2006 19:44 ]
Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Hoogezand(groningen) 2048/1024
Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.
Daarna weer reset,verbinding........verbinding weg

Lucky Goldstar
Verwijderd
Heb je echt niets op je telefoonlijn aangesloten behalve alleen je modem? Niet eens een aftakking tussen ISRA & modem?DJkim schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 20:16:
Ik heb vorige week gepost over disconnects en het was zondag opgelost en het is weer terug.zelfde symtoom als vorige keer. Ik begin beetje eraan gewend te raken.
Dus zelfs niet een splitter? Niet een toestel etc?
[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 18-02-2006 20:31 ]
zo ziet verbinding eruit. En 1 week lang heeft goed gewerkt en sinds gisteren avond is het weer begonnen zonder dat ik wat gedaan heb. Hoe kan ik zien of het niet mijn adsl modem is niet telkens verbinding verliest? Anders is het toch echt BabyXl oorzaak denk ik hoor.
Lucky Goldstar
Dit topic is gesloten.