Speedlinq: ervaringen! - Deel 2

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 19.421 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Ik heb besloten om de overstap naar Wanadoo (ADSL2+) te maken. Alleen ik weet niet of ik nu al kan opzeggen.

Vorig jaar op 10-2-2005 is mijn abonnement in gegaan.
In de voorwaarden staat het volgende:
1.13 Opzegtermijn
Periode van een maand, die in acht genomen moet worden bij het opzeggen van het Abonnement. Deze periode vangt aan na de minimumduur van het Abonnement, of zoveel later als de schriftelijke opzegging is ontvangen.
Ik maak hieruit op dat als ik nu opzeg... de opzegtermijn ingaat op 10-2-2006 en ik dus op 10-3-2006 afgesloten zou moeten zijn. Klopt dit of lees ik het niet goed?

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Dat klopt, want je bent (stilzwijgend) een nieuw jaarcontract aangegaan met Speedlinq...

Life is hard :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08 21:32
Me_Again schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:04:
Dat klopt, want je bent (stilzwijgend) een nieuw jaarcontract aangegaan met Speedlinq...

Life is hard :X
Het contract wordt niet automatisch met een jaar verlengd... Na de minimum contractsduur (=1jr) geldt een opzegtermijn van één maand. Het is dus niet zo dat je na de minimum contractsduur weer voor een jaar vastzit aan Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
hmm vreemd, want dat system had ik wel bij mijn vorige isp, Versatel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Wazzup! schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 13:47:
Zojuist Speedlinq ADSL2+ X-tra 10000 besteld. Hopelijk gaat het zonder problemen. Ze raden dus alleen aan om eerst speedlinq te bestellen en dan je oude op tezeggen, maar ik heb natuurlijk al lang me oude adsl lijn opgezegt en die verloopt op 15 februari namelijk van myadsl. Lijkt me wel optijd toch? Ook is het allebij van bbned dus misschien dat dat nog wat scheelt?
Kan zijn dat je overstap nu niet gaat lukken. Als er eenmaal een 'labeltje' aan je lijn is gehangen om hem te gaan opheffen kan er niets meer mee gedaan worden.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-03 20:42
jagermeister schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 19:43:
Ik heb besloten om de overstap naar Wanadoo (ADSL2+) te maken. Alleen ik weet niet of ik nu al kan opzeggen.

Vorig jaar op 10-2-2005 is mijn abonnement in gegaan.
In de voorwaarden staat het volgende:

[...]
Ik maak hieruit op dat als ik nu opzeg... de opzegtermijn ingaat op 10-2-2006 en ik dus op 10-3-2006 afgesloten zou moeten zijn. Klopt dit of lees ik het niet goed?
Opzeggen kan al voortijdig, je opzegtermijn gaat dan inderdaad in op 10-2-2006, waarna je lijn wordt opgezegd op 10-3-2006, maar je abonnement wordt pas beeindigd aan het einde van de maand, dus op 31-3-2006.

Voorbeeld van de Speedlinq FAQ over opzeggen:
Op 15 januari 2005 is het abonnement aangevangen. Op 15 december 2005 ontvangt Speedlinq het Opzegformulier. Dit is voor het verstrijken van de minimum contractsduur.

De opzegtermijn van 1 maand gaat lopen vanaf 15 januari 2006 en eindigt op 15 februari. Eind februari 2006 wordt het abonnement beeindigd en laat Speedlinq de lijn vrijmaken.
Tip: vraag je Wanadoo abo niet te vroeg aan want anders heb je veel overlapping bij het switchen tussen de abo's.

[ Voor 10% gewijzigd door TweakV op 11-01-2006 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Ik heb op dit moment internet van Versatel via hun netwerk en ik wil dus overstappen op Speedlinq via het Tiscali netwerk. Hoe moet ik dit aanpakken om de downtime miminaal te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-07 17:01

klomp

Zooi...

Ik heb m'n verbinding nu een maand of 4, ik heb die terugstorting die ze beloofd hadden bij mijn abbo nog STEEDS niet gehad, terwijl ik na de eerste factuur dat ding op gestuurd heb!

En wel krijg ik elke maand een leuke factuur van hun, hoe zulle ze het vinden als ik gewoon 3 facturen NIET betaal, dan heb ik die 80 euro er ook zon beetje weer uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft niemand problemen met nieuwsgroepen? Het lijkt serieus wel of ze gecapped worden, of doe ik iets fout/staat er iets verkeerd ingesteld (heb niets veranderd aan de instellingen van het modem, standaard BBned copperjet 816-2p in bridged mode met daarachter een linksys wrt54g router).

Ik haal 2.5 mbit van de 8 die ik zou moeten kunnen halen... Ongeacht het tijdstip, met 4 connecties.

Ps, met @home breedband haalde ik van dezelfde (pay)server wel gewoon de max (5mbit) en ook haalt een kameraad van me zijn max van chello (8mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 23:16:
Heeft niemand problemen met nieuwsgroepen? Het lijkt serieus wel of ze gecapped worden, of doe ik iets fout/staat er iets verkeerd ingesteld (heb niets veranderd aan de instellingen van het modem, standaard BBned copperjet 816-2p in bridged mode met daarachter een linksys wrt54g router).

Ik haal 2.5 mbit van de 8 die ik zou moeten kunnen halen... Ongeacht het tijdstip, met 4 connecties.

Ps, met @home breedband haalde ik van dezelfde (pay)server wel gewoon de max (5mbit) en ook haalt een kameraad van me zijn max van chello (8mbit).
Verschillende ISP's, verschillende backbone netwerken gekoppeld. Dus vanaf de payserver hebben jullie allemaal een compleet andere routering naar jezelf toe. En dat kan sneller zijn of trager natuurlijk.

Het is maar net waar je ISP bandbreedte inkoopt via welke netwerken. En dat moet dan toevallig een beetje goed uitkomen met waar je payserver bandbreedte inkoopt en koppelingen heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 11-01-2006 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

TweakV schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:23:
[...]

Opzeggen kan al voortijdig, je opzegtermijn gaat dan inderdaad in op 10-2-2006, waarna je lijn wordt opgezegd op 10-3-2006, maar je abonnement wordt pas beeindigd aan het einde van de maand, dus op 31-3-2006.

Voorbeeld van de Speedlinq FAQ over opzeggen:

[...]

Tip: vraag je Wanadoo abo niet te vroeg aan want anders heb je veel overlapping bij het switchen tussen de abo's.
Heldere info. Hier heb ik iets aan _/-\o_

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ik wil hier ook even mijn mening neer pleuren over mijn speedlinq ervaringen.. :) (Xtra 8mbit op een analoge verbinding)

Ik had eerst een ISDN verbinding met Tiscali ADSL via het KPN netwerk. (6mbit).
Deze heb ik beiden opgezegt en ze zouden per 28 december aflopen. Later kreeg ik een telefoontje van KPN dat het tot 9 Januari door zou lopen en dat er dan meteen een analoge op kon.

9 Januari ging 's morgens de telefoon lijn en de ADSL er af. om 10.30 belde de monteur dat hij onderweg was en er om 11.00 zou zijn (zoals afgesproken). Ik die gozer ff geholpen en een kopje koffie bezorgt en de monteur was al snel weer weg.

Daarna heb ik meteen het router/modempje aangesloten en geinstalleerd, dit ging makkelijk en meteen goed. Helaas geen internet.... :? Ik meteen de (veel te dure) helpdesk gebeld en er werd mij verteld dat ik nog geen ip adres kreeg van de server, dit kon nog 2 dagen duren (standaard procedure). Nou goed gister kwam ik 's avonds thuis en idd mijn internet werkte.

Tiscali (KPN) 6Mbit €49,- per maand
Afstand tot centrale 483 meter
Downstream 635 kB/s (5.08 Mbit/s)
Upstream 61 kB/s (0.48 Mbit/s)
Ping 23ms

Speedlinq (BBned) X-tra 8Mbit €19,95,- per maand (na het eerst jaar €24,95 per maand)
Afstand tot centrale 483 meter
Downstream 749 kB/s (5.99 Mbit/s)
Upstream 104 kB/s (0.83 Mbit/s)
Ping 31ms

Al met al ben ik zeer tevreden over de verbinding ik mag dan wel die 8 mbit nog lang niet halen maar voor dit geld hoor je mij niet klagen... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp
  • Laatst online: 25-07 17:01

klomp

Zooi...

Ik ben misschien heel dom nu, maar je speedlinq lijntje is dus sneller, hoe kan het dan dat je ping hoger is? die hoort toch juist lager te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:58
bjck schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:56:
[...]

Kan zijn dat je overstap nu niet gaat lukken. Als er eenmaal een 'labeltje' aan je lijn is gehangen om hem te gaan opheffen kan er niets meer mee gedaan worden.
Hmmm daar was ik bang voor ik had dus aan myadsl door moeten geven dat ik een andere adsl aansluiting wilde hebben zodat het adsl signaal behouden bleef nu sluiten ze het helemaal af. Als ik het goed begrijp? Ik ga maar is informeren of dat nog verandert kan worden anders zit ik volgens speedlinq 6 weken zonder das wel erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Speedlinq heeft geen complete bestanden op hun servers... dus nieuwsgroepen kun je vergeten, ik heb de hoop al opgegeven :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

klomp schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:12:
Ik ben misschien heel dom nu, maar je speedlinq lijntje is dus sneller, hoe kan het dan dat je ping hoger is? die hoort toch juist lager te zijn?
Een ping is de tijd die je nodig hebt om een request the beantwoorden, hier heeft je download snelheid nauwelijks invloed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ik haalde gister gewoon volle snelheid van tweaknews (750 kB/s) nu kom ik echter niet meer boven de 460..... :/ erg vreemd allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:12

BHQ

klomp schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:12:
Andersom. Bij adsl2+ is de ping vaak hoger zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

tss, niet echt speedlinq gerelateerd maar misschien zijn er meer mensen die het gehad hebbem:

Wilde gister mijn modem ff verplaatsen(speedtouch 580i) Toen ik hem opnieuw aan wilde zetten brande het power lichtje. Het ethernet lichtje gaat regelmatig aan en uit. De rest gaat niet aan. Heb al geprobeerd om hem een tijdje uit te zetten(een nacht), omecht de stroom eraf te halen , ook adapter uit stopcontact gehaald.(uur of 5) maar het mag allemaal niet baten.

Kan het modem ook niet bereiken via mijn pc. De verbinding geeft wel aan dat ie in orde is. Enige wat mij opvalt is dat er alleen pakketjes verzonden worden en geen één ontvangen. Iemand een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wazzup! schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:41:
[...]

Hmmm daar was ik bang voor ik had dus aan myadsl door moeten geven dat ik een andere adsl aansluiting wilde hebben zodat het adsl signaal behouden bleef nu sluiten ze het helemaal af. Als ik het goed begrijp? Ik ga maar is informeren of dat nog verandert kan worden anders zit ik volgens speedlinq 6 weken zonder das wel erg lang.
Informeren kan altijd. Speedlinq krijgt vanzelf een okee of een afwijzing op je overstap aanvraag.

MyADSL kan weinig meer voor je doen dan denk ik, opgezegd is opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me_Again schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:08:
[...]

Speedlinq heeft geen complete bestanden op hun servers... dus nieuwsgroepen kun je vergeten, ik heb de hoop al opgegeven :'(
Heb een payserver, ik had ook al gezien dat die van speedlinq zelf niet echt goed was ;(

Als ik het goed begrijp kan er van tweaknews normaal gesproken wel met volle snelheid gedownload worden dus? Hmm, maar eens overwegen om dat te nemen dan...

Zie dat het 10 dagen gratis proberen is, eens proberen! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ongeveer 10 maanden een adsl verbinding via speedlinq en ben er zeer tevreden over :) De snelheid is altijd hetzelfde en ook de ping zit altijd op 12ms. Het enigste minpunt wat ik heb is dat ze mijn restitutie bedrag nog steeds niet hebben teruggestort en heb dat na de 1e twee maanden toch mijn voucher gestuurd en heb zelfs een bevestiging via de mail gehad dat ze het terug zouden storten :(

Maar ja, wat mijn vraag eigenlijk is, ik wil toch weer een abbo bij hun nemen voor het volgende jaar, heb nu 3072 down en 1024 up verbinding via Tiscali. En ik wil dan die 10000 down en 1024 up verbinding bij ze nemen, wat kan ik dan het beste doen? Wil toch ook (wat logisch is) het bedrag terug gestort hebben op mijn rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
Misschien beetje domme vraag hiero. Maar 2 jaar geleden toen ik myadsl verbinding nam moest ik nadat ik besteld had op de site een formulier uitprinten (getekend) samen met kpn rekening opsturen via de post.

Moet dat bij deze lijn nou niet dan? Heb inmiddels een brief ontvangen dat ze het modem geld gaan afschrijven dat is ook gebeurd. Is het nou een kwestie van afwachten? Vind het opzich wel raar anders dat je zonder te tekenen een adsl verbinding kan aanvragen.

Beetje domme vraag waarschijnlijk maar ik vraag het maar ff voor de zekerheid. Bel liever de klantenservice niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Het is op zich misschien wel een beetje raar, maar reken maar dat ze je weten te achterhalen als je een ander op die manier een kunstje probeert te flikken (je IP-adres heeft Speedlinq en andere ISP's werken echt wel mee bij oplichting en aanverwanten).

Om antwoord te geven op je vraag: ja, gewoon rustig afwachten. Ik heb eind november mijn moeder geholpen met aanvragen (en een paar weken later met aanleggen) zonder handtekening en zonder problemen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
Mr. Liu schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:26:
Het is op zich misschien wel een beetje raar, maar reken maar dat ze je weten te achterhalen als je een ander op die manier een kunstje probeert te flikken (je IP-adres heeft Speedlinq en andere ISP's werken echt wel mee bij oplichting en aanverwanten).

Om antwoord te geven op je vraag: ja, gewoon rustig afwachten. Ik heb eind november mijn moeder geholpen met aanvragen (en een paar weken later met aanleggen) zonder handtekening en zonder problemen.
Dat is idd zo.
Dan wacht ik het rustig af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu sinds een paar weken Slowlinq all-in 3072/1024 via het BabyXL/Tiscali netwerk en ben verre van tevreden.

Sinds dag 1 is de snelheid nergens te vinden en is internet enorm traag. Diverse speedtests gedaan en gemiddeld komt de downloadsnelheid niet veel hoger uit dan 200kbps, terwijl ie ruim 15 keer zo snel zou moeten zijn in gunstigste geval.:(:(:(

Zojuist weer even getest via speedtest.nl en ziehier de resultaten:
dowload: 25.7 KByte/sec (=206 kbps)
upload: 37.1 KByte/sec (=297 kbps)
connection: 20.0 Conn/min <<< dit is de eerste keer dat ik hier naar kijk, klopt deze waarde?

Hoe los ik dit op? Modem en splitter (speedtouch 546) is automatisch geconfigureerd en geinstalleerd middels en volgens bijgeleverde Speedlinq cd-rom. Computer is vrij van virussen en spyware, dus dat lijkt het me ook niet te zijn.

Graag jullie advies want echt vrolijk word ik niet van Speedlinq en hun service...

PS, ben een leek op computergebied...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Welke sites heb je geprobeerd voor de snelheidstests? En op welk tijdstip?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovenstaande test is van een uurtje geleden en is gedaan via de site speedtest.nl.

De andere testen, met praktisch dezelfde resultaten, heb ik gedurende de afgelopen week gedaan op wisselende tijden via de site internetten.nl . Resultaten varieerden niet echt veel: downloadsnelheid gemiddeld rond de 200kbps, ongeacht het tijdstip en met virusscanner en firewall uit.

Zodra ik trouwens dingen ga downloaden zie ik de snelheid drastisch teruglopen in het downloadvenster.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben inmiddels 13 maanden tevreden klant van Speedlinq. In het begin een beetje geneuzel met het overstappen van Zonnet naar Speedlinq, destijds was die helpdesk ook nog niet in orde. Nu is de helpdesk prima in orde, ben tot nu toe verder prima en vakkundig geholpen.

Vorige maand overgestapt van All-in 3072/1024 naar All-in 8mbit/1024. Even gebeld met helpdesk, formuliertje ingevuld. Kreeg een mailtje met vier verschillende aanbiedingen, waarvan ik dus de 8mbit/1024 voor 25 euries per maand heb besteld. Drie dagen later werd ik wakker en keek... Tadaaa 8mbit! Klasse :) Snelheid is erg goed, gebruik Usenet van Eweka en haal bijna m'n 8mbit eruit.

Nog even een update voor de startpost: bandbreedtestatistieken zijn er tegenwoordig wel! Bijna real-time, ongeveer 10 minuten vertraging. Je kunt precies zien hoeveel en wanneer je je internetverbinding hebt gebruikt. Je hebt er niet zo heel veel aan maar het is best vermakelijk om eens te zien hoe een fanatieke internetter je nou echt bent...

@Zoefdedwaas: dat zijn echt belachelijke snelheden en ik kan me niet voorstellen dat het aan Speedlinq ligt :? Wat zeggen ze ervan op de Helpdesk?

Edit: was nog even in hoerige MSN-modus dus schreef :S ipv :? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, de snelheid is hier momenteel ook superslecht.... Is s'avonds altijd zo tot nu toe... Ik kijk het nog even aan, anders ga ik toch zo'n klachtenformulier invullen....

speedtest.nl:
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 83.5 KByte/sec (=668 kbps)

Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 54.1 KByte/sec (=433 kbps)

Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 203.0 Conn/min

speedtest.bbned.nl:
komt niet boven de 120kB/sec uit

Overdag is het iets beter maar ook dan niet boven de 600kB/sec uit meerdere servers geprobeerd... Ik heb toch echt een 8mbit download en een 1mbit upload abonnement...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update:

Vanavond nog mijn beklag gedaan hier over Speedlinq. Nu een andere harde schijf in de computer (schoon geinstalleerd) en aangesloten op het internet.

Gevolg:
download: 357.6 KByte/sec (=2861 kbps) <<< was 200kbps
upload: 38.3 KByte/sec (=306 kbps) <<< was ook lager
connections: 1028.0 Conn/min <<< was 20,0 !!!

Geen idee wat nu het probleem was, want schijf is niet veel anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:56:

@Zoefdedwaas: dat zijn echt belachelijke snelheden en ik kan me niet voorstellen dat het aan Speedlinq ligt :? Wat zeggen ze ervan op de Helpdesk?
Helpdesk heb ik niet gebeld; m'n eerste ervaring met de helpdesk was al niet goed. Na 7 minuten wachten a 70cpm was ik het al zat en heb ik 'm maar opgegooid. Ben gaan googlen waarna ik heb besloten de helpdesk maar te mijden; veels te veel klachten over ondeskundigheid en lange wachttijden.

Maar, enig idee wat het wel zou kunnen zijn? Spyware en virussen zijn het niet (gescand met diverse programmas afzonderlijk.)

Met deze schijf erin werkt alles klaarblijkelijk prima, terwijl op de andere schijf (waar alle software ook pas was geinstalleerd) vanaf dag 1 problemen heeft gegeven en alles op dezelfde manier is gebeurd.

Excuses naar Speedlinq is wel op zijn plaats...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obeja
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 23:13:
upload: 38.3 KByte/sec (=306 kbps) <<< was ook lager
Je upload zou met 1024 upload wel boven de 100KB/s mogen uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Enne... dit geprobeerd?

ipconfig /release
adapter modem verwijderen
telefoonkabel loskoppelen van modem
vijf minuten wachten
reboot pc
telefoonkabel aankoppelen van modem
adapter modem aansluiten
ipconfig /renew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:32

JMT

MOEHHHHHH

Wrom zou je vijf minuten moeten wachten? "Onthoudt" er "iets" hoelang je gewacht hebt... :?
Overigens was er vandaag zowat de gehele dag overdag (lees tussen 11:45 en 20:15) totale down-time in Amstelveen, jammer genoeg kan de speedlinq.nl website er niets over melden, maar de xs4all.nl juist wel : http://www.xs4all.nl/nieu...7&taal=nl&msect=Storingen
Begintijd probleem: 12.15
Duur: Onbekend
Door een storing kunnen klanten met een Cistron/BabyXl verbinding in
Amstelveen momenteel problemen ondervinden met hun verbinding. BabyXl
doet er alles aan om het probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen.
Onze excuses voor het ongemak.
Oke ook Xs4all was een half uur "later" met hun tijdstip van hoelaat het begon, vind dit toch superveel stukken beter dan niets! :-) Was alleen niet zo slim om vanmiddag vanuit m'n werk al even op de xs4all storingenpagina te kijken zodoende kwam ik er pas vanavond achter dankzij iemand anders die via Cistron/BBned zit, en dan nog ik noem het service, daar kan Speedlinq zelf ook nog een hoop van leren!...(En een aantal andere providers....)

Tamtidam... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Zoefdedwaas & Hatebreeder & andere het-ligt-gewoon-aan-Speedlinq's-k*tverbinding-zeurpieten:

Nu wil ik niet twijfelen aan jullie intelligentie, maar ik snap niet waarom jullie bij voorbaat zo uithalen naar Speedlinq. Het is namelijk vrij onlogisch dat jullie problemen van de kant van Speedlinq komen. Naar ik mag aannemen is Speedlinq's ADSL-apparatuur op je telefoonlijn in orde en degelijk geconfigureerd, op dat punt kan echt heel weinig foutgaan! Het is niet zo dat je even naar de helpdesk belt, dat ze daar dan vervolgens op een knopje drukken en je internet het wel ineens fatsoenlijk doet. Als je belt met de helpdesk testen ze alle belangrijke punten van Speedlinq naar jouw computer toe en dat is 99 van de 100 keer dik in orde. Alleen op de helpdesk kunnen ze dit testen dus bellen is voor verbindingsproblemen van die aard een goed idee!

Logischer is het dat het aan je computer, netwerkapparatuur of telefoonbekabeling ligt.
* Je draadloos netwerk is niet goed geconfigureerd of kan gewoonweg niet overweg met de snelheid waarvoor je betaald hebt.
* Je router is verouderd/niet goed/niet geupdate of kan niet goed omgaan met de instellingen die Speedlinq naar alle redelijkheid van je router mag verwachten. Eigen apparatuur is eigen risico.
* Je pc zit vol met spyware of virussen [anti-virus en anti-spyware software zijn geen garantie voor een schone computer!!!] of heeft dat gezeten, waardoor bepaalde belangrijke instellingen aangepast zijn. Schone&verse installatie doet wonderen.
* Je Internet Explorer is er na jaren van dienst achter gekomen dat het eigenlijk een vrij instabiel en buggy-ding is, idem voor Windows. Is alles up-to-date enzo? Hiervoor geldt ook weer dat een lekkere schone install wonderen doet. Het bestaat uit zoveel verschillende kleine onderdeeltjes dat het inevitable is dat dat verdomde ding over zichzelf gaat struikelen op een gegeven moment...
* Ergens zit er iets fout in je hardware waardoor bijvoorbeeld het verkeer van je netwerkkaart niet goed verwerkt wordt, of je harde schijf is aan vervanging toe [of is vol...].
* Je hebt een USB-modem [dat is nog altijd de grap van de dag: "ik haal mijn 8mbit niet en maar een kwart van de connecties die anderen hebben op speedtest.nl"]. USB-modem ondersteunt snelheden tot maar iets van 3mbit.
* Speedtest.nl is ook niet alles. Er kan een hoop fout gaan van jouw pc naar speedtest.nl toe. Ik haal zelf bijvoorbeeld veel minder upload dan zou kunnen. Daarentegen als ik een FTP-servertje draai haal ik wel gewoon mijn volle uploadsnelheid als iemand leeched. Datzelfde geldt voor het aantal connecties: soms 1300, soms 700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hiervoor een @home breedband verbinding gehad, daarmee haalde ik de volle 5mbit (bijna 600kBps, vanaf speedtest.nl en ook vanaf dergelijke ftp servers, mijn netwerk is dus goed geconfigureerd,
Ik neem aan dat mijn linksys wrt54g deze snelheid makkelijk aan kan.
Ik heb 0 spyware op mijn pc, haal de snelheden zowel met mozilla als met IE.
Alle updates zijn uitgevoerd.
Harde schijf is nieuw (maxtor 160 gig), maar waarom haal ik wel de max bij @home?
Heb een copperjet 816-2p.
Speedtest.nl is inderdaad niet alles, daarom heb ik ook geprobeerd vanaf ftp.snt.utwente.nl en ook vanaf ftp.xs4all.nl, beide niet boven de 600kBps uit, en s'avonds niet boven de 130kBps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ik heb een 8mbit lijn maar ik haal zelden 800kbps hoor. Vaak lager dan 600kbps. BTW hebben jullie ook zo'n hoge ping op NL gameservers?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik wil binnenkort een Speedlinq 4mbit abo nemen voor 15 euro pm. (Aanbieding adslwinkel.nl)
Ik zie nu dat m'n toekomstige woning 1653 meter van de centrale af ligt... is dat veel? Zou dat m'n max. snelheid kunnen beinvloeden?

Ik moet eerst een KPN belbudget abo afsluiten voordat ik adsl kan aanvragen he? Hoe lang duurt het voordat KPN aan de praat is? Adsl aanvraag duurt ook wel 3 weken toch? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Victorio schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:37:
Ik wil binnenkort een Speedlinq 4mbit abo nemen voor 15 euro pm. (Aanbieding adslwinkel.nl)
Ik zie nu dat m'n toekomstige woning 1653 meter van de centrale af ligt... is dat veel? Zou dat m'n max. snelheid kunnen beinvloeden?

Ik moet eerst een KPN belbudget abo afsluiten voordat ik adsl kan aanvragen he? Hoe lang duurt het voordat KPN aan de praat is? Adsl aanvraag duurt ook wel 3 weken toch? :'(
Afstand tot de centrale kan zeker je snelheid beinvloeden. 1653 is vaak de meest gunstige berekening, hemelsbreed. Is vaak dus langer.
KPN belbudget is idd noodzakelijk. Vaak kan KPN dat binnen een weekje actief maken.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Victorio schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:37:

BelBudget als je telefonisch bestelt binnen 3 dagen actief en je mag al vantevoren nummer uitkiezen. Als je nummer hebt en lijn is actief dan kun je het meteen aanvragen en verder duurt het 2 a 3 weken met Speedlinq.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Oh welk nummer moet ik dan bellen bij KPN?

En kan ik dat al aanvragen voor een adres waarvan ik pas vanaf volgende week de sleutel heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Gewoon klantenservice van KPN... effe zoeken op www.kpn.com.... verder heb ik even een vraag. Ik denk dat ik dit eerder heb gesteld maar als iemand ISDN box heeft van vorige bewoner maar hij gebruikt verder niet... Kan hij gewoon ISDN box gewoon slopen en nieuwe contact maken voor analoge lijn?

P.S

Ik heb net iets gevonden 0900-0244

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijdje speedlinq. Ik baal alleen enorm van de e-mailadressen die ze leveren. Veel te lang en omslachtig. Zo moeilijk is het toch niet om gewoon naam@speedlinq.nl te bieden?

Hoe hebben anderen dit opgelost? Ik wil namelijk wel gewoon een pop3 adres.

Ik ga eens zoeken naar een betaalbare aanbieder van normale pop3 adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 03:09:
@Zoefdedwaas & Hatebreeder & andere het-ligt-gewoon-aan-Speedlinq's-k*tverbinding-zeurpieten:

Nu wil ik niet twijfelen aan jullie intelligentie, maar ik snap niet waarom jullie bij voorbaat zo uithalen naar Speedlinq. Het is namelijk vrij onlogisch dat jullie problemen van de kant van Speedlinq komen. Naar ik mag aannemen is Speedlinq's ADSL-apparatuur op je telefoonlijn in orde en degelijk geconfigureerd, op dat punt kan echt heel weinig foutgaan!
> Hierdoor leek mij dat het probleem zich in mijn geval bij Speedlinq ligt. Ik heb nooit eerder internetklachten gehad met deze pc en deze heeft toch al aardig wat jaartjes aan adsl gehangen. Zoals je zei, alles is op juiste wijze geinstalleerd en daar kan in principe weinig mee mis zijn gegaan. Als je dan een trage snelheid krijgt die op < 10% is van wat abonnement belooft krijg je toch twijfels. Helemaal als je gaat zoek op google en blijkt dat de drivers van de modems soms onjuist zijn op de bijgeleverde installatie cdrom en er toch wel heel erg veel ontevreden mensen zijn met Speedlinq. Daarnaast werkte het adsl wel middels het account, waarbij het aannemelijk is dat de instellingen goed zijn...
Het is niet zo dat je even naar de helpdesk belt, dat ze daar dan vervolgens op een knopje drukken en je internet het wel ineens fatsoenlijk doet. Als je belt met de helpdesk testen ze alle belangrijke punten van Speedlinq naar jouw computer toe en dat is 99 van de 100 keer dik in orde. Alleen op de helpdesk kunnen ze dit testen dus bellen is voor verbindingsproblemen van die aard een goed idee!
> Prima, maar als ik eerst x minuten moet wachten a 70cpm eer ik een medewerker aan de lijn krijg, ik lees dat de klantenservice niet altijd even deskundig is ed dan houdt het voor mij snel op.
Logischer is het dat het aan je computer, netwerkapparatuur of telefoonbekabeling ligt.
* Je draadloos netwerk is niet goed geconfigureerd of kan gewoonweg niet overweg met de snelheid waarvoor je betaald hebt.
> Niet van toepassing, computer kan snelheid 100% zeker aan.
* Je router is verouderd/niet goed/niet geupdate of kan niet goed omgaan met de instellingen die Speedlinq naar alle redelijkheid van je router mag verwachten. Eigen apparatuur is eigen risico.
> Router zit in de modem; die heeft Speedlinq geleverd en dan mag je verwachten dat ie goed is.
* Je pc zit vol met spyware of virussen [anti-virus en anti-spyware software zijn geen garantie voor een schone computer!!!] of heeft dat gezeten, waardoor bepaalde belangrijke instellingen aangepast zijn. Schone&verse installatie doet wonderen.
> Geen virussen en spyware, instellingen op standaard...Bovendien was de software op de computer vers geinstalleerd.
* Je Internet Explorer is er na jaren van dienst achter gekomen dat het eigenlijk een vrij instabiel en buggy-ding is, idem voor Windows. Is alles up-to-date enzo? Hiervoor geldt ook weer dat een lekkere schone install wonderen doet. Het bestaat uit zoveel verschillende kleine onderdeeltjes dat het inevitable is dat dat verdomde ding over zichzelf gaat struikelen op een gegeven moment...
>Gechecked en is grotendeels up-to-date. Software was schoon geinstalleerd.
* Ergens zit er iets fout in je hardware waardoor bijvoorbeeld het verkeer van je netwerkkaart niet goed verwerkt wordt, of je harde schijf is aan vervanging toe [of is vol...].
> Check, dit zou evt mogelijk kunnen zijn met de HD. Netwerkkaart is oke, met de schijf waar ik nu mee internet en waar tevens het besturingssysteem opstaat geen enkel probleem, ook de snelheid is nu perfect. Zou de harddisk zelf kunnen zijn al had ik daar geen klachten over tot nu toe. Alle software is ook dezelfde als de andere schijf, alleen is de ''trage'' schijf voller.
* Je hebt een USB-modem [dat is nog altijd de grap van de dag: "ik haal mijn 8mbit niet en maar een kwart van de connecties die anderen hebben op speedtest.nl"]. USB-modem ondersteunt snelheden tot maar iets van 3mbit.
>Nope, niet het geval. Heb ethernetmodem die bij abonnement is geleverd, speedtouch 546.
* Speedtest.nl is ook niet alles. Er kan een hoop fout gaan van jouw pc naar speedtest.nl toe. Ik haal zelf bijvoorbeeld veel minder upload dan zou kunnen. Daarentegen als ik een FTP-servertje draai haal ik wel gewoon mijn volle uploadsnelheid als iemand leeched. Datzelfde geldt voor het aantal connecties: soms 1300, soms 700.
>De verschillen tussen de diverse andere speedtests en sites lagen er dicht bij elkaar. Dus zegt toch wel iets. Overal was en is ie even traag..

Maar, toch bedankt. Door dit mailtje bespaar je mensen tientallen/honderden euro's. Er zijn nogal wat klachten over de Speedlinq helpdesk. Zoiezo zijn die niet echt bereidwillig. Alles moet via de telefonische helpdesk. Ze mogen niet bellen en mailen las ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel af en toe kom ik niet meer op internet.
Ik dacht eerst dat dit aan de provider Speedlinq lag, maar nadat ik de modem (Speedtouch 546) even
een harde reset geef en opnieuw configureer dan krijg ik weer verbinding met het internet.
Het vreemde is dat als ik niet meer het net op kan dat ik dan nog wel de modem kan benaderen via 10.0.0.138 en ook alle 4 de lampjes op de modem branden.
Nou is het niet zo'n ramp om de modem even te resetten maar nou hoorde ik dat dit type modem wel vaker voor problemen zorgt.
Heeft iemand dezelfde ervaring met dit type modem en daar een oplossing voor gevonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Ik zie inneens op de website van Speedlinq dat ze goede nieuwsgroepen hebben:

news.speedlinq.nl

Voorheen was dit altijd bagger, want er stonden geen complete bestanden op, maar volgens mij is hier verandering in gekomen. Ik download nu gewoon weer met nieuwsgroepen, zelfs bestanden die 10 dagen oud zijn :P

En dan te bedenken dat ik net voor 2 maanden aan Eweka heb vooruitbetaald 8)7

http://www.speedlinq.nl/php/diensten.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Voorheen moest je toch verbinden met news.gebruikersnaam.speedlinq.nl? Zie dat het twee verschillende ip-adressen oplevert. News.speedlinq.nl is inderdaad completer dan de ander. Goeie tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Volgens mij hebben ze news.speedlinq.nl nog niet eens zo heel lang in gebruik... maar ik kan weer gratis downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alphonss
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik gebruik speedlinq (en de bijbehorende news server(s)) vanaf september vorig jaar. Dus "niet eens zo heel lang" krijgt dan een apparte lading....

[ Voor 48% gewijzigd door alphonss op 21-01-2006 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Laatst online: 18-08 21:01
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 15:53:
Heel af en toe kom ik niet meer op internet.
Ik dacht eerst dat dit aan de provider Speedlinq lag, maar nadat ik de modem (Speedtouch 546) even
een harde reset geef en opnieuw configureer dan krijg ik weer verbinding met het internet.
Het vreemde is dat als ik niet meer het net op kan dat ik dan nog wel de modem kan benaderen via 10.0.0.138 en ook alle 4 de lampjes op de modem branden.
Nou is het niet zo'n ramp om de modem even te resetten maar nou hoorde ik dat dit type modem wel vaker voor problemen zorgt.
Heeft iemand dezelfde ervaring met dit type modem en daar een oplossing voor gevonden ?
Ik heb dat probleem met m'n router(sweex),als ik die flink reset(lees:een 8)7 verkoop )heb ik weer verbinding,ik denk dat ik toe ben aan een nieuwe router
:?

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me_Again schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 20:12:
Ik zie inneens op de website van Speedlinq dat ze goede nieuwsgroepen hebben:

news.speedlinq.nl

Voorheen was dit altijd bagger, want er stonden geen complete bestanden op, maar volgens mij is hier verandering in gekomen. Ik download nu gewoon weer met nieuwsgroepen, zelfs bestanden die 10 dagen oud zijn :P

En dan te bedenken dat ik net voor 2 maanden aan Eweka heb vooruitbetaald 8)7

http://www.speedlinq.nl/php/diensten.php
wow ja, bedankt voor de tip! hij lijkt gelocked te zijn op 3mbit op dit moment... maar even afwachten tot het met meer snelheid beschikbaar wordt voor 4.95, het gaat iig sneller dan mijn payserver (heb het idee dat die afgeknepen wordt door speedlinq, een file via ftp halen van dezelfde server gaat namelijk wel met maximale speed)

edit: haal nu al 3.5mbit met 8 connecties.. much better dan mijn payservers (waar ik max 2.5 mbit haal) hoei :D

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Voor diegene mij Zyxel modem setting vroeg

Speedlinq: ervaringen!

Het is wel voor BabyXL netwerk wat ik nu heb... dus je moet voor BBNED moet je ander getal invullen.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik heb news.speedlinq.nl ook weer eens geprobeerd en haal met mijn 5210 Speedlinq abonnement net zo hoge snelheden als met Tweaknews (rond de 568 kb p/s). Het lijkt wel of de newsserver van Speedlinq volledig beschikbaar is.

Wat ik alleen niet helemaal kan bevatten is de retentietijd die ze aangeven. Als je op de hoofdpagina van Speedlinq kijkt en je wacht totdat de reclame te voorschijn komt van News Service dan staat er letterlijk retentietijd tot 2 jaar. Lijkt me wel erg veel.

Verder ben ik heel tevreden over Speedlinq en als het zo doorgaat blijf ik zeker bij deze provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08 12:51
Is er een stroing op het speedlinq netwerk omdat ik vanmorge Geen i-net had.
ik keek in de ST 510 modem en daar zag ik delete ip (en dan onze IP van uit Speedlinq).

ik het modem even uit en weer aan. na het opstaren geen IP toegewezen.

dammm dan maar even de Mac van mij via KPN direct laten inbellen en zag in de webmail geen problemen.

maar na 15min kreeg ik weer een IP en zat ik op i-net.

vaag heeft iemand dit ook mee gemaakt of is er toch een storing???

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:20
Vanacht om 1 uur lag mijn internet er ook uit (via bbnet) Maar nu werkt het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mich schreef op zondag 22 januari 2006 @ 10:36:
Vanacht om 1 uur lag mijn internet er ook uit (via bbnet) Maar nu werkt het weer :)
blijkbaar had denk ik BBnet een storing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkson
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024
Tot nu toe ben ik nog niet ontevreden over Speedlinq. Binnen drie weken na aanvraag had ik signaal, alleen jammer dat toen het modem nog niet bezorgd was. Maar die is inmiddels ook binnen :)

Dinsdag moet de cable guy nog ff langskomen om de boel fatsoenlijk aan te sluiten want in een appartement zonder IS/RA is het toch wat raar allemaal.

Vraag me wel af wat die wachtwoord beveiliging om dat modem doet :s Is het zo raar dat ik dat ding zelf wil configgen? Iemand ideetjes omdat te fixen? Want de standaard Administrator / leeg zoals in de manual van Alcatel zelf staat doet het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
Dirkson schreef op zondag 22 januari 2006 @ 12:03:
Tot nu toe ben ik nog niet ontevreden over Speedlinq. Binnen drie weken na aanvraag had ik signaal, alleen jammer dat toen het modem nog niet bezorgd was. Maar die is inmiddels ook binnen :)

Dinsdag moet de cable guy nog ff langskomen om de boel fatsoenlijk aan te sluiten want in een appartement zonder IS/RA is het toch wat raar allemaal.

Vraag me wel af wat die wachtwoord beveiliging om dat modem doet :s Is het zo raar dat ik dat ding zelf wil configgen? Iemand ideetjes omdat te fixen? Want de standaard Administrator / leeg zoals in de manual van Alcatel zelf staat doet het niet :(
Welke modem modem heb je de 510 of de 546

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Hier nog een keer Zyxel modem setting. BTW ik heb net een firmware upgrade gedaan en snelheid is ietsje omhoog gedaan en veel stabieler :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mediaupload.net/images/2006/Jan/22/Yt0a173pR9589Ithb.jpg

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
ik gebruik nog steeds de ST 510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
De renentie van 2 jaar klopt inderdaad niet, want ik had een .nzb van 1 maand oud die niet meer op de Speedlinq server staat...

@HateBreeder
Wat voor payserver gebruik(te) jij dan? Ik heb nu Eweka, en daar valt niet over te klagen. In totaal krijg je 4 servers, elk tot 400 ~ 500 KB/s en dat voor 7,50 per maand :)
Ik denk dat ik daar toch nog even blijf, moet eerst maar zien hoe lang Speedlinq dit gaat volhouden...

[ Voor 14% gewijzigd door Me_Again op 22-01-2006 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkson
daanski82 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:17:
[...]

Welke modem modem heb je de 510 of de 546
585

Kan dat ding niet configureren omdat er een wachtwoord beveiliging op zou zitten... suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Volgens mij beveiligt speedtouch zijn modeminstellingspagina niet uit doos. met de 585 is dat misschien anders, daar heb ik (in tegenstelling tot zo'n beetje alle andere modellen) geen hands-on ervaring mee.

Maar als er een wachtwoord op zit, dan moet je hem dus resetten, dan is het weer wachtwoordvrij (en anders staat het wachtwoord in een handleiding, de resetknop ook trouwens ;)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
even een positief berichtje over speedlinq ,

2 weken geleden een verhuizing aangevraagd , nadat ik de datum wist dat kpn de lijn zou overzetten

een brief van kpn dat speedlinq het had aangevraagd en daarna een brief van speedlinq de lijn op
21-01-2006 overgezet zou worden , helemaal netjes , vrijdagavond 20-01-2006 was de lijn al door Speedlinq/BabyXl overgezet , zonder problemen en doet het helemaal goed

Hulde voor speedlinq op naar het 3e jaar zonder problemen , echt geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Mich schreef op zondag 22 januari 2006 @ 10:36:
Bij mij dus ook (Rotterdam, BabyXL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT

JMT

MOEHHHHHH

Hier (Amstelveen) ook, afg nacht van 00:53 t/m 09:24 vanmorgen... Net als afg vrijdag van 07:07 t/m 15:15 (Plaatselijke storing bij Tiscali volgens storingspagina ergens op tiscali.nl) en afg dinsdag van 11:44 t/m 20:16 (Plaatselijke storing maar dan bij BabyXL (volgens storingen gemeld op xs4all.nl website... ) :| 3 keer is scheepsrecht toch? Nu graag weer anderhalf jaar nauwelijks downtime....:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Ik heb die newsserver eens geprobeerd. Hij had maar een retentie van 2 dagen en ik download nu maar met 30 kb/s, en als ik meer servers wil dan krijg ik de melding: too many users connected. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Oude bestanden downloaden vaak langzaam. Vreemd ik download hier met 10 servers @ 582 KB/s terwijl mijn verbinding 5120/1024 is. Zeker een sterk signaal :)

Even een vraagje. Twee maanden terug heb ik een abbo genomen bij Speedlinq voor 25 Euro per maand: 5120/1024. Op hun website staat nu 6016/1024 voor ook 25 Euro per maand. Kan ik gewoon een snelheidsverhoging aanvragen? Het gaat mij alleen om het eerste jaar...

[ Voor 46% gewijzigd door Me_Again op 23-01-2006 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Volgens mij kan je pas van nieuwe tarieven gebruik maken nadat het eerste contractjaar om is.
En over die newsserver: ik zie nu dat ze een gratis lijntje hebben van 32 Kbyte/s :'(
Van het weekend ging het nog wel full speed, maargoed.

[ Voor 47% gewijzigd door Floppie op 24-01-2006 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
  • Laatst online: 29-09-2024
Mmm... dat valt me wel weer tegen ja van Speedlinq. Retentietijd van tekstberichten is 2 jaar en van binaries slechts 14 dagen. En dat voor een best wel hoog bedrag. Want als ik dezelfde snelheid wil behalen die ik nu met Tweaknews behaal (568 kb p/s) betaal ik toch al € 10.95 per maand. En dat terwijl ik nu € 69,95 voor een heel jaar betaal bij Tweaknews met retentietijden tussen de 28 en 30 dagen voor binaries!

En als ik zou overstappen naar Tweakdsl krijg ik de toegang tot de nieuwsgroepen gratis. Dus ik wacht nog maar even af wat Speedlinq verder gaat doen met bijv. de telefonie. Mocht het niet interessant zijn dan kijk ik aan het einde van mijn contract maar even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:04

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik heb sinds kort problemen met mijn site. Ik kan geen bestanden meer uploaden omdat ik gewoon niet meer in kan loggen. Het maakt niet uit met welk ftp programma ik probeer in te loggen, ze geven allemaal aan dat er geen connectie is. Alleen met cute ftp professional 7.1 kan ik inloggen maar dan kan ik geen bestanden wijzigen :? |:( , dan krijg ik een http error.

Wie weet misschien nog een goede ftp client? Ik heb bulletproof, wf_ftp en cute ftp geprobeert.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT

JMT

MOEHHHHHH

Active/Passive setting :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Weet bij de meeste programma's niet waar het verstopt zit. Bij cute ftp wel, en daar helpt het aanpassen niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
icecoolsniper schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:26:
Ik heb sinds kort problemen met mijn site. Ik kan geen bestanden meer uploaden omdat ik gewoon niet meer in kan loggen. Het maakt niet uit met welk ftp programma ik probeer in te loggen, ze geven allemaal aan dat er geen connectie is. Alleen met cute ftp professional 7.1 kan ik inloggen maar dan kan ik geen bestanden wijzigen :? |:( , dan krijg ik een http error.

Wie weet misschien nog een goede ftp client? Ik heb bulletproof, wf_ftp en cute ftp geprobeert.
Ik heb hetzelfde soort probleem. Kan wel inloggen maar geen bestanden kopieren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT

JMT

MOEHHHHHH

Gek genoeg hier geen problemen met AbsoluteFTP, waarbij geldt voor login op Speedlinq ftp account PASV *uit* staat... (Nieuw filetje als test gekopieerd van harde schijf naar ftp, en binnen ftp andere file verplaatst naar andere map, ging allemaal oké...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me_Again schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:25:
De renentie van 2 jaar klopt inderdaad niet, want ik had een .nzb van 1 maand oud die niet meer op de Speedlinq server staat...

@HateBreeder
Wat voor payserver gebruik(te) jij dan? Ik heb nu Eweka, en daar valt niet over te klagen. In totaal krijg je 4 servers, elk tot 400 ~ 500 KB/s en dat voor 7,50 per maand :)
Ik denk dat ik daar toch nog even blijf, moet eerst maar zien hoe lang Speedlinq dit gaat volhouden...
ik gebruik nu newsxs, maximaal 2.5mbit haal ik (van de 8 waarvoor ik betaal)

en het gekke, een bestand via ftp gaat wel met 700kB/sec vanaf dezelfde server....Heb tevens tijdelijk een tweaknews proefabonnement, dit gaat met maar 100kB/sec... met 4 threads.

Gisteren news.speedlinq.nl geprobeerd, dit ging met maximaal 4mbit.... Nu is het gelocked op 256 kbps... Mooi klote weer....

edit:
Ik haal nu maximaal 100kB/sec, ook vanaf newsxs, via poort 119
Probeer ik het op dit moment via ftp, haal ik 300 (nog niet maximaal, maar wel een stuk meer)....

Heb ondertussen ook al naar Speedlinq gebeld trouwens over mijn snelheid , linecheck gedaan, modem trainde "smakelijk" in volgens helpdeskmedewerker, dus het was uitgesloten dat het aan speedlinq lag... Klopt dit? Hij gooide het op mijn router, maar een directe verbinding geeft precies hetzelfde... Ik ben geen adsl-pro, maar dit lijkt me puur een capaciteitstekort, aangezien de snelheid s'avonds nog trager is, maar ik haal nooit de volledige 8mbit...

edit2:
Via ftp van newsxs loopt het nu zelfs op naar 500kB/sec, dit is voor mij een prima snelheid, waarom werkt dit niet via poort 119 met die snelheid 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Controleer hier eens hoe ver je van de centrale zit. Wanneer je te ver wegzit, bijvoorbeeld 3 Km, dan kan je snelheid omlaag gaan en je ping omhoog.

Ik kom er nu achter dat ik maximaal 1 speedlinq news server kan gebruiken tegelijk. Haal dan ook niet een hogere snelheid dan 40 KB/s. Ben ik even blij dat ik EwekaUsenet heb 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit 400 meter van de centrale ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Volgens Speedlinq heb ik een erg sterk signaal, terwijl ik er 850 meter vandaan zit :)
Dan moet het toch ergens anders aanliggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkson
JvS schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:57:
Maar als er een wachtwoord op zit, dan moet je hem dus resetten, dan is het weer wachtwoordvrij (en anders staat het wachtwoord in een handleiding, de resetknop ook trouwens ;)).
Thanks dat was hem, Stond idd ergens verstopt in een handleiding (die ik overigens zelf van speedtouch.nl heb moeten downen).

BBNed settings erop krijgen was weer een ander verhaal. Gelukkig gelukt via installatie CD, want via config tool van speedtouch.nl lukte het me niet :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

JMT schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:33:
Gek genoeg hier geen problemen met AbsoluteFTP, waarbij geldt voor login op Speedlinq ftp account PASV *uit* staat... (Nieuw filetje als test gekopieerd van harde schijf naar ftp, en binnen ftp andere file verplaatst naar andere map, ging allemaal oké...)
getest met absolute ftp, maar het werkt nogsteeds niet. Er staat dan i control connection closed normally. Ik krijg met bulletproof de error dat de server de control connectie heeft verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT

JMT

MOEHHHHHH

Vaagheid, ik weet 't anders ook niet... Lijkt er idd op dat de server de connectie verbreekt oid...Enige wat ik me nog kan bedenken is dat je niet vanaf een Speedlinq-IP connect maar dat lijkt me zeer sterk.. :X Overigens als je login/pw verkeerd ingevuld is zou Absoluteftp dat ook netjes melden dus dat is 't ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT

JMT

MOEHHHHHH

Zeg ligt het aan mij of ligt www.speedlinq.nl idd plat inclusief de mail? Vanmorgen lag ik er weer eens 4 keer in 2 uur korte tijd eruit en 't lijkt alsof de (surf)snelheid op dit moment ook vrij laag is dan normaal gesproken... :/

Edit: Lama, doet 't nu net ineens weer....

[ Voor 11% gewijzigd door JMT op 25-01-2006 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06-2024
JMT schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 15:47:
Zeg ligt het aan mij of ligt www.speedlinq.nl idd plat inclusief de mail? Vanmorgen lag ik er weer eens 4 keer in 2 uur korte tijd eruit en 't lijkt alsof de (surf)snelheid op dit moment ook vrij laag is dan normaal gesproken... :/
ligt aan jou...werkt prima hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurabes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 12:10

Vurabes

Homo Sapiens Informaticus

JMT schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 15:47:
Ligt toch niet helemaal aan jou denk ik, het heeft er bij mij net ook een aantal uur uitgelegen en daarvoor was de verbinding heel erg langzaam (Nijmegen). Ik ben sinds een paar minuten weer online.

[ Voor 5% gewijzigd door Vurabes op 25-01-2006 15:52 ]

On a clear day you can C#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Jep, volgens mij idd weer grote poep bij Speedlinq vandaag. Al sinds begin van de middag geen Internet meer thuis. ADSL connectie is gewoon ok, maar ik krijg geen IP meer toegewezen. Jammer, de laatste tijd ging het nl. heel goed.

Edit: Vurabes is weer online, dan ga ik het thuis ook weer eens proberen :)

[ Voor 15% gewijzigd door koraks243 op 25-01-2006 15:53 ]

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT

JMT

MOEHHHHHH

Ja 't is erg belabberd sinds 8 dagen..... Zoals ik al eerder schreef langdurige storingen en nu dit gedoe weer.... Ging idd lange tijd (lees anderhalf jaar) erg super... (afgezien van 2 a 3 keer urenlang geen email)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
hehe ik had ook geen internet signaal deze hele middag... maar nu weer wel (gelukkig?) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Laatst online: 26-07 23:34
Hier in Rotterdam heeft de verbinding er vanmiddag ook een aantal uur uitgelegen. Afgelopen zaterdagnacht/zondagochtend ook al voor een paar uur :'(

Als er een storing is, soit. Maar als ook speedlinq.nl en de mail en zo er uit ligt, dan is het óf een grote storing geweest, die heel speedlinq lam legt, óf ze hebben iets aan onderhoud gedaan waarvoor alles down moest. In dat laatste geval zou ik het wel gaaf vinden om het van tevoren te weten zodat ik er rekening mee kan houden.

Een aparte pagina waar storingen en onderhoud vermeld worden zou wel ideaal zijn, dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Dr_Hell schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 16:11:
Een aparte pagina waar storingen en onderhoud vermeld worden zou wel ideaal zijn, dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
Inderdaad. Dat vind ik sowieso het zwakke punt van Speedlinq: de informatievoorziening naar bestaande klanten toe. Als je op zoek bent naar een nieuwe abonnement, dan loopt de site over van aanbiedingen, tabellen enz. enz. Maar als je eenmaal netjes maandelijks je abonnementsgeld afdraagt, heb je op speedlinq.nl eigenlijk helemaal niks meer te zoeken. Beetje zonde en volgens mij ook geen erg vruchtbare lange-termijnstrategie.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT

JMT

MOEHHHHHH

Ja precies, aparte storingsmeldingpagina zoals bij tiscali.nl/.../mededelingen of bij xs4all.nl (dankzij deze sites kwam ik er achter wat er mis was vorige week dinsdag en vrijdag in Amstelveen...) zou heel handig zijn...
Wat vandaag betreft geen idee, hooguit dus 4 keer enkele minuten eruitgelegen that's all for today here.... *ff afklopt......*

Overigens lagen die storingen van vorige week resp. aan BabyXL/Tiscali en vrijdags aan Tiscali, van zondagnacht weet ik nog steeds niet waardoor dat kwam, en vandaag dus aan Speedlinq zelf wschl... :|

[ Voor 24% gewijzigd door JMT op 25-01-2006 16:21 . Reden: Tekst aangevuld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koraks schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 16:18:
[...]

Inderdaad. Dat vind ik sowieso het zwakke punt van Speedlinq: de informatievoorziening naar bestaande klanten toe. Als je op zoek bent naar een nieuwe abonnement, dan loopt de site over van aanbiedingen, tabellen enz. enz. Maar als je eenmaal netjes maandelijks je abonnementsgeld afdraagt, heb je op speedlinq.nl eigenlijk helemaal niks meer te zoeken. Beetje zonde en volgens mij ook geen erg vruchtbare lange-termijnstrategie.
Helemaal mee eens. Een ander groot nadeel: andere providers verhogen tussentijds de snelheden. Speedlinq nooit. Als je het niet in de gaten houdt, kun je zomaar jaren teveel betalen voor wat je krijgt. En als je gebruik wilt maken van een nieuwe, beter aanbieding moet je een nieuw contract afsluiten. Je bent dan weer voor een jaar gebonden.

Als bestaande klant krijg je ook geen korting bij een upgrade, bijvoorbeeld omdat je geen modem nodig hebt (die aan nieuwe gratis wordt aangeboden) of omdat er niks geinstalleerd hoeft te worden.

Met bestaande klanten gaan ze dus slecht om. Kennelijk gaan ze ervan uit dat overstappen te lastig is...

Edit: hier in Amsterdam zijn trouwens ook problemen de laatste dagen. Ik heb het idee dat het steeds aan het DNS ligt. Mijn router geeft aan dat ik contact heb, maar de browser kan de server van de pagina's niet vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2006 16:49 . Reden: ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT

JMT

MOEHHHHHH

Speedlinq zou idd ook (automatisch) lagere kosten moeten berekenen als je 't duurste abo hebt en er inmiddels een stuk goedkopere aanbiedingen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

ja ik had vanmiddag ook zeker 3 of 4 uurtje geen internet. De afgelopen 2-3 dagen heb ik zelf een paar keer uitvallen van internet hier.(Delft)
Ik denk dat ik spijt begin te krijgen van me overstap naar Speedlinq...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
JMT schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 17:25:
Speedlinq zou idd ook (automatisch) lagere kosten moeten berekenen als je 't duurste abo hebt en er inmiddels een stuk goedkopere aanbiedingen zijn...
De simpelste en effectiefste oplossing is het aanvragen van verhuizing/opzegging van je abonnement. Er wordt dan contact met je opgenomen voor een aanbieding. Nadeel is dat je dus wel een situatie moet fingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Ik had het opzegformulier al uitgeprint en nu weet ik zeker dat ik hem op ga sturen. Denk je even snel te bellen om te horen of er een storing is: "De minimale wachttijd bedraagt 15 minuten" x 0.70 E = 10.50 minstens. :X
Meteen maar weer opgehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lag er vanmiddag ook een uurtje uit, na 16.00 weer online.
Mijn jaar abbo 3072 verloopt per 1 - 2 en ik heb opgezegd. Nu per direct nieuw aanbod om over te stappen . Ik wil best 4092 Kb voor 20 euri. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
BAUKstEr schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 17:43:
[...]De simpelste en effectiefste oplossing is het aanvragen van verhuizing/opzegging van je abonnement. Er wordt dan contact met je opgenomen voor een aanbieding. Nadeel is dat je dus wel een situatie moet fingeren.
Bedoel je dat je onder je jaarcontract uit kunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:42
rellehenk schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 17:47:
Ik had het opzegformulier al uitgeprint en nu weet ik zeker dat ik hem op ga sturen. Denk je even snel te bellen om te horen of er een storing is: "De minimale wachttijd bedraagt 15 minuten" x 0.70 E = 10.50 minstens. :X
Meteen maar weer opgehangen.
Ik heb vanmiddag ook een dikke 10 minuten aan de lijn van de helpdesk gehangen om te horen dat het een algehele storing is die voor nog onbekende tijd zal duren. Probleem lag dus niet hier thuis. Moet ik daar nou ook nog kosten voor maken? :(
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.