Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 03:09:
@Zoefdedwaas & Hatebreeder & andere het-ligt-gewoon-aan-Speedlinq's-k*tverbinding-zeurpieten:
Nu wil ik niet twijfelen aan jullie intelligentie, maar ik snap niet waarom jullie bij voorbaat zo uithalen naar Speedlinq. Het is namelijk vrij onlogisch dat jullie problemen van de kant van Speedlinq komen. Naar ik mag aannemen is Speedlinq's ADSL-apparatuur op je telefoonlijn in orde en degelijk geconfigureerd, op dat punt kan echt heel weinig foutgaan!
> Hierdoor leek mij dat het probleem zich in mijn geval bij Speedlinq ligt. Ik heb nooit eerder internetklachten gehad met deze pc en deze heeft toch al aardig wat jaartjes aan adsl gehangen. Zoals je zei, alles is op juiste wijze geinstalleerd en daar kan in principe weinig mee mis zijn gegaan. Als je dan een trage snelheid krijgt die op < 10% is van wat abonnement belooft krijg je toch twijfels. Helemaal als je gaat zoek op google en blijkt dat de drivers van de modems soms onjuist zijn op de bijgeleverde installatie cdrom en er toch wel heel erg veel ontevreden mensen zijn met Speedlinq. Daarnaast werkte het adsl wel middels het account, waarbij het aannemelijk is dat de instellingen goed zijn...
Het is niet zo dat je even naar de helpdesk belt, dat ze daar dan vervolgens op een knopje drukken en je internet het wel ineens fatsoenlijk doet. Als je belt met de helpdesk testen ze alle belangrijke punten van Speedlinq naar jouw computer toe en dat is 99 van de 100 keer dik in orde. Alleen op de helpdesk kunnen ze dit testen dus bellen is voor verbindingsproblemen van die aard een goed idee!
> Prima, maar als ik eerst x minuten moet wachten a 70cpm eer ik een medewerker aan de lijn krijg, ik lees dat de klantenservice niet altijd even deskundig is ed dan houdt het voor mij snel op.
Logischer is het dat het aan je computer, netwerkapparatuur of telefoonbekabeling ligt.
* Je draadloos netwerk is niet goed geconfigureerd of kan gewoonweg niet overweg met de snelheid waarvoor je betaald hebt.
> Niet van toepassing, computer kan snelheid 100% zeker aan.
* Je router is verouderd/niet goed/niet geupdate of kan niet goed omgaan met de instellingen die Speedlinq naar alle redelijkheid van je router mag verwachten. Eigen apparatuur is eigen risico.
> Router zit in de modem; die heeft Speedlinq geleverd en dan mag je verwachten dat ie goed is.
* Je pc zit vol met spyware of virussen [anti-virus en anti-spyware software zijn geen garantie voor een schone computer!!!] of heeft dat gezeten, waardoor bepaalde belangrijke instellingen aangepast zijn. Schone&verse installatie doet wonderen.
> Geen virussen en spyware, instellingen op standaard...Bovendien was de software op de computer vers geinstalleerd.
* Je Internet Explorer is er na jaren van dienst achter gekomen dat het eigenlijk een vrij instabiel en buggy-ding is, idem voor Windows. Is alles up-to-date enzo? Hiervoor geldt ook weer dat een lekkere schone install wonderen doet. Het bestaat uit zoveel verschillende kleine onderdeeltjes dat het inevitable is dat dat verdomde ding over zichzelf gaat struikelen op een gegeven moment...
>Gechecked en is grotendeels up-to-date. Software was schoon geinstalleerd.
* Ergens zit er iets fout in je hardware waardoor bijvoorbeeld het verkeer van je netwerkkaart niet goed verwerkt wordt, of je harde schijf is aan vervanging toe [of is vol...].
> Check, dit zou evt mogelijk kunnen zijn met de HD. Netwerkkaart is oke, met de schijf waar ik nu mee internet en waar tevens het besturingssysteem opstaat geen enkel probleem, ook de snelheid is nu perfect. Zou de harddisk zelf kunnen zijn al had ik daar geen klachten over tot nu toe. Alle software is ook dezelfde als de andere schijf, alleen is de ''trage'' schijf voller.
* Je hebt een USB-modem [dat is nog altijd de grap van de dag: "ik haal mijn 8mbit niet en maar een kwart van de connecties die anderen hebben op speedtest.nl"]. USB-modem ondersteunt snelheden tot maar iets van 3mbit.
>Nope, niet het geval. Heb ethernetmodem die bij abonnement is geleverd, speedtouch 546.
* Speedtest.nl is ook niet alles. Er kan een hoop fout gaan van jouw pc naar speedtest.nl toe. Ik haal zelf bijvoorbeeld veel minder upload dan zou kunnen. Daarentegen als ik een FTP-servertje draai haal ik wel gewoon mijn volle uploadsnelheid als iemand leeched. Datzelfde geldt voor het aantal connecties: soms 1300, soms 700.
>De verschillen tussen de diverse andere speedtests en sites lagen er dicht bij elkaar. Dus zegt toch wel iets. Overal was en is ie even traag..
Maar, toch bedankt. Door dit mailtje bespaar je mensen tientallen/honderden euro's. Er zijn nogal wat klachten over de Speedlinq helpdesk. Zoiezo zijn die niet echt bereidwillig. Alles moet via de telefonische helpdesk. Ze mogen niet bellen en mailen las ik...