Speedlinq: ervaringen! - Deel 2

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 19.424 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit in rotterdam met speedlinq en heb echt NOOIT problemen, alleen wil ik meer mailboxen hebben.

Nu heb ik ook die gasten gebeld daar en die legden mij niet uit dat dat niet gaat zonder bij te betalen. :r

Waarom, je hebt 1 domein en daar kun je oneindig mail adressen aan koppelen,, het is toch niet normaal dat ik maar 1 mail adres krijg, degene die als eerste de mail ophaald krijgt dus alles binnen.

Nou sorry hoor, als mijn jaar op is ga ik dit ook lekker opzeggen, betaal er ook VEEL te veel voor, 65 euro voor 8mbit. (die snelheid haal ik overigens wel altijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:28
Je kan ook een copy on server laten staan bijvoorbeeld 2 weken...

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:43

-ET-

Phone Home

Mijn verbinding is weer oke.

althans geen time-outs meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 14:06
Ikke ook ff meedoen, heb aankomende 14 februari 2 jaar speedlinq (bij m'n ouders dan) maar heb een jaartje op kamers gezeten dus nix doorgehad van eventuele snelheidsverhogingen (die er niet zijn) dus ikke doodleuk ongeveer 6 weken geleden verhoging aangevraagd, had toen 512/256 voor 25 € p/m en het abbo voor 25 € was toen 3072/1024.

Nu 6 weken verder is het abbo 5120/1024 geworden en ik heb nogsteeds 512/256,

Vrijdag 4 november de verhoging aangevraagd maar aangezien dat hem om een vrijdag ging d8 ik van nou ok, laat ik dan maar 5 weken nemen (op de site staat 2-4 weken voor snelheidsverhoging).
Ik heb voor Rent-a-Whizzkid, pretium adsl geinstalleerd en dat was met form veldje omzetten en binnen 24 uur verhoging, bij andere providers als het goed is ook zo.
Maargoed, ik w8 vrijdag nog ff af en anders gaan we maar is ff bellen.

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah dat van die mail accounts vind ik nou weer niet echt kots smiley's waard. Het is gewoon cheap ass internet en dan moet je niet alteveel extra diensten verwachten zoals 5 mailboxen, homepageruimte en dat soort crap.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:21:
mjah dat van die mail accounts vind ik nou weer niet echt kots smiley's waard. Het is gewoon cheap ass internet en dan moet je niet alteveel extra diensten verwachten zoals 5 mailboxen, homepageruimte en dat soort crap.
Toen dr tijd stond dat op de site, 5 e-mail boxen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

lier

MikroTik nerd

@Gab3
Waarom, je hebt 1 domein en daar kun je oneindig mail adressen aan koppelen,, het is toch niet normaal dat ik maar 1 mail adres krijg, degene die als eerste de mail ophaald krijgt dus alles binnen.
Ik weet dat bij Demon als je gebruik wil maken van verschillende mail adressen, dat je dan de mail moet ophalen per mail adres.

Moeilijke omschrijving, laat ik het anders proberen te zeggen:

mijndomein@demon.nl

1@mijndomein.demon.nl
2@mijndomein.demon.nl
3@mijndomein.demon.nl

Houdt in dat bij het invullen van de gegevens in je mail client in plaats van je mijndomein@demon.nl het aangemaakte mail adres moet opgeven. Misschien is dit bij Speedlinq ook het geval.

Als jij geen wijziging op je Internet abonnement hebt gedaan en de voorwaarden zijn niet gewijzigd, dan heb je uiteraard recht op je 5 maildozen...(en neem daarvoor gezellig contact op met de immer vriendelijke helpdesk.).

Wat je natuurlijk altijd kan doen is een eigen mail server gaan draaien die intern de verdeling van de mail afhandelt. Hiermee voorkom je enige vorm van een beroep moeten doen op je ISP.

[ Voor 10% gewijzigd door lier op 14-12-2005 14:06 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 13:47:

Toen dr tijd stond dat op de site, 5 e-mail boxen
Dan nog. Het is heel normaal dat dat alleen maar een alias is.

Wil je aparte mailboxes met passwords en de hele meuk? Neem dan een echte provider want ga dit niet van Speedlinq verwachten

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 21:01
Ik had mijn opzegging opgestuurd,kreeg ik van de week een telefoontje van ze of ik niet naar een ander abbo wilde voor minder geld(had ik ook verwacht dat ze dat zouden doen)heb nu een 1/4Mbit abbo die 23 dec.geactiveerd zou worden,bleek mijn lijn vannacht dood te zijn,ik denk"zouden ze mij nu misschien overgezet hebben?"bleek dus ook nog waar te wezen.Heb de boel gereset en heb nu 450KB download en 78KB up,werkt echt sneller.

btw.heb het laatste halfjaar geen klachten meer gehad,was dus wel een reden om te blijven.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 05:10

paQ

ja dat is dus ook wat ik zou moeten hebben... 78 minimaal aan upload... eigenlijk 128...
maar als je dan maanden lang niet boven de 18 uit komt, dan houdt het toch echt op :|

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik heb zojuist mijn zomeractie voucher korting bijgestort gekregen, dus ik ben nog immer uiterst tevreden over deze cheape isp met dure helpdesk (die ik nog niet heb hoeven bellen gelukkig), iig een stuk tevredener dan @home wat ik hiervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

mijn ervaringen:
24 nov aangemeld
6 dec welkomstbrief
9 dec aansluitdatum
9 dec nog geen modem ontvangen (bellen)
16 dec modem opgehaald op postkantoor
17 dec klacht over te laat modem, nog geen antwoord

speedtest.bbned.nl
speedtest.cistron.nl
download tussen 700KB en 750KB, ik woon 400 meter van centrale, zijn dit acceptabele waarden?

aansluiting: ISRA -> aansluitkastje -> splitter -> modem -> 15m UTP -> comp
als ik het modem direct in aansluitkastje plug: maakt niet uit voor snelheid
ik heb niets veranderd aan de modem instellingen (n00b)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

netjes toch?
maar wat heb je aan upstream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Wat voor soort abbo heb je dan met 750KB down? 1/6 ofzo?

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

8192 lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik heb eind november mijn moeder geholpen met aanmelden voor Speedlinq en ik heb vanavond de installatie afgerond. Het enige probleem dat ik had bleek veroorzaakt te worden door ongeduld. Na het instellen van het modem bleek het iets langer dan ik verwacht had nodig te hebben om de verbinding te activeren. Toen ik dat doorhad, was verder alles zo geregeld.

Nu nog het voucher opsturen en het één en ander terugvangen, maar dat zou ook geen probleem mogen zijn.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

yep, 8/1mbit (best-adsl.nl aanbod). zit op nu m'n werk, zal vanavond even upload testen. wat is trouwens de beste manier om snelheden e.d. te meten?

[ Voor 39% gewijzigd door rick77 op 20-12-2005 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rick77 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 09:49:
[...]

yep, 8/1mbit (best-adsl.nl aanbod). zit op nu m'n werk, zal vanavond even upload testen. wat is trouwens de beste manier om snelheden e.d. te meten?
http://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ja maar dan weet je je upload nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook een paar problemen met speedlinq.
2 maanden terug hebben wij van KPN een nieuw telefoon nummer gekregen waardoor het internet niet meer werkt.
Nu heb ik zeker 5 verhuisberichten verstuurd met het nieuwe nummer erop maar kreeg maar geen reactie. Dus heb ik gebeld en toen beweerden ze dat ze nooit een verhuisbericht hebben ontvangen terwijl ik er 2 aangetekend heb verstuurd.
Nu loopt mijn contract af eind januari en heb 2 weken terug ook 5 opzeg formulieren verstuurd.
En toen ik gisteren belde of ze die hadden ontvangen ontkende ze dat ook nog!
Nu raadde de gene achter de telefoon me aan om het te faxen dus ga ik dat maar 5 keer proberen!

Ohw en nu zeiden ze wel dat ze het verhuisformulier hadden ontvangen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 13:58:
<knip>
Ohw en nu zeiden ze wel dat ze het verhuisformulier hadden ontvangen!!!
Too little too late.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor hun zeker, morgen ga ik faxen en na die fax gooi ik er een belletje achteraan.

BTW dat telefoonnummer is wel belachelijk duur 0.70 p/min :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

paQ schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:05:
netjes toch?
maar wat heb je aan upstream?
speedtest.nl:
down: varieert rond 700KB
up: 97KB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook lekker : Eind vorige maand opgezegd, opzeggingsformulier aangetekend verzonden. Hoorde maar niets dus van de week maar eens gebeld, blijken ze van niets te weten. Of ik nog maar een keer wilde opzeggen...
Dat ga ik dus niet doen, kan ik 2 maanden extra betalen (65 euro). Bewijsje van de PTT-post heb ik, is dat voldoende ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:13:
Ook lekker : Eind vorige maand opgezegd, opzeggingsformulier aangetekend verzonden. Hoorde maar niets dus van de week maar eens gebeld, blijken ze van niets te weten. Of ik nog maar een keer wilde opzeggen...
Dat ga ik dus niet doen, kan ik 2 maanden extra betalen (65 euro). Bewijsje van de PTT-post heb ik, is dat voldoende ?
Als je bewijs hebt dat de brief is afgeleverd is dat voldoende denkik. heb je dat ook tegen speedlinq gezegd. Dan zeeten ze je contract wel stop denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thejoker80 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:20:
[...]

Als je bewijs hebt dat de brief is afgeleverd is dat voldoende denkik. heb je dat ook tegen speedlinq gezegd. Dan zeeten ze je contract wel stop denk ik :)
Uiteraard heb ik dat tegen de jongedame van de Helpdesk verteld, maar ze bleef maar hetzelfde verhaal vertellen. Ik fax de kopie wel van het bewijs, stuur een kopie met tekst en uitleg op en dan zoeken ze het verder maar lekker uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:34:
[...]
Uiteraard heb ik dat tegen de jongedame van de Helpdesk verteld, maar ze bleef maar hetzelfde verhaal vertellen. Ik fax de kopie wel van het bewijs, stuur een kopie met tekst en uitleg op en dan zoeken ze het verder maar lekker uit..
En vergeet niet om de machtiging voor de incasso in te trekken en als ze toch incasseren direct storneren.

• Fern
rick77 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 18:28:
[...]

speedtest.nl:
down: varieert rond 700KB
up: 97KB
Vindt ik hele nette waarden,vooral je upload,zou ik blij mee wezen ;)

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Fern schreef op donderdag 22 december 2005 @ 18:43:
[...]

Vindt ik hele nette waarden,vooral je upload,zou ik blij mee wezen ;)
ok ik ga blij zitten wezen met kerst ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om Speedlinq Xtra 10000 te bestelen die tijdelijk 14.95 is en daarna 30 euro per maand.

Is gewoon 1 jarig contract toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het nu ook opgezecht, helpdesk heeft toch geen zin, van die simpele kutjes die niks weten..

Ik ga weer terug naar chello 8)7

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Zijn er al mensen die langer dan 12 maanden bij Speedlinq onder contract stonden en een snelheids upgrade hebben aangevraagd?

Ik zou straks in februari namelijk wel wat sneller willen. Nu heb ik een contract met Speedlinq van 2 jaar. Volgens mij in februari 2007 verlopen. Vraag me dan af of ik dan in januari 2006 ook al in aanmerking kom voor die snelheidsupgrade...(huidige aanbiedingen). (sta immers dan al >12 maanden onder contract)

Ik zie 8064/1024 wel zitten. En..als deze snelheid maar een jaar zou gelden, dan zou dit verlaagd worden in feb 2007... precies de termijn dat mijn contract afloopt. Kan ik meteen opzouten en weer eens gaan shoppen binnen providerland. Of werkt het niet op deze manier?

Overigens: Ben uiterst tevreden over Speedlinq. Heb dan gelukkig nooit gebruik hoeven te maken van die heldesk enzo....

[ Voor 3% gewijzigd door jagermeister op 25-12-2005 14:00 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

:) Mijn contract loopt 26/Jan/2006 af en ik heb vorige week woensdag een upgrade aangevraagd. Ik heb een Allin 4mbit en binnen 2 dagen had ik gratis upgrade naar 8mbit en mijn abo geld ook meteen gewijzigd naar 30 euro per maand.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Ik heb ondertussen al twee snelheidsverhogingen gehad. De eerste keer ging de snelheidsverhoging zelfs gepaard met een (kleine) prijsverlaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Even een vraagje tussendoor. Ik heb voor een buitenlandse collega ook een Xtra 10mbit abo aangevraagd. Hij heeft inmiddels ADSL modem al binnen (1 1/2 week geleden) en eergisteren heb ik modem voor hem aangesloten en er brandde oranje licht onder ADSL die af en toe knipperde... en hij kon verder geen verbinding maken. Wil dit zeggen dat ie nog op een aansluiting moet wachten? Er brandt wel een Oranje licht maar geen groen zoals ik had verwacht. Zijn abo was eind november aangevraagd

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 13:32

JMT

MOEHHHHHH

DJkim schreef op maandag 26 december 2005 @ 19:44:
Even een vraagje tussendoor. Ik heb voor een buitenlandse collega ook een Xtra 10mbit abo aangevraagd. Hij heeft inmiddels ADSL modem al binnen (1 1/2 week geleden) en eergisteren heb ik modem voor hem aangesloten en er brandde oranje licht onder ADSL die af en toe knipperde... en hij kon verder geen verbinding maken. Wil dit zeggen dat ie nog op een aansluiting moet wachten? Er brandt wel een Oranje licht maar geen groen zoals ik had verwacht. Zijn abo was eind november aangevraagd
Ik wil niet al te veel zeggen, maar kan een verbinding van buiten Nederland ook op een Speedlinq/Babyxl/Tiscali/ADSL/whatever verbinding aansluiten met dit abonnement :?

Tamtidam... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

buitenlandse collega.
er staat toch niet in het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Heb je de installatie CD wel gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 13:32

JMT

MOEHHHHHH

Owja sowwy leesvaud, wat wil je ook om 2 uur snachts :)

Tamtidam... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Ten eerste, hij heeft alleen modem ontvangen en verder zat er geen CD. Ik heb Speedlinq gebeld en klantenservice kon meteen vertellen dat hij zijn ADSL modem van firmware update voorzien. Maar hij komt niet binnen bij zijn ADSL moddem Allied Coppert 615 is het btw..... 172.19.3.1 is ip voor ADSL modem maar geen toegang.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-12-2023

Manis

a4

DJkim schreef op maandag 26 december 2005 @ 19:44:
Ik heb exact hetzelfde op de X-tra10000 via bbNed! Zit inderdaad geen config cdtje bij. Ik was van mening dat er geen ADSL op de lijn zat, doordat m'n adsl lampje bleef knipperen en vanuit het configmenu werd aangegeven dat het modem aan het handshaken en trainen was. Hiervoor heb ik de helpdesk benaderd. Die wijten het probleem aan een modem met een te oude upgrade ?!?!?!? Waarom krijg ik deze dan oplgeleverd???

Ik heb nu inmiddels m'n Copperjet 816 ge-upgrade naar 6.02, maar nog steeds handshaking en training.... Uiteindelijk heb ik m'n oude Zyxel 650R-31 gepakt en deze geconfigureerd voor deze verbinding. Helaas trained deze max. op 8192 of soms zelfs op 74xx, maar werkt wel. Ik vermoed dat het Copperjet modem defect is ofzo... Ik ga dan ook niet moeilijk doen want die gasten zijn al moeilijk genoeg en van de week zelf een adsl2 modem halen...

Ohja, en vandaag kreeg ik een brief van speedlinq met een cdtje erbij... Om het modem te voorzien van de laatste upgrade.. ga ik morgen fftjes proberen... Misschien helpt deze firmware update wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
CJT voorzien van juiste firmware van website en daarna naar 'vendor defaults' resetten. Dan zou hij wel syncen volgensmij. Even via quickmenu juiste instellingen er weer in en gaan.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Ik moest volgende firmware downloaden vervolgens firmware updaten in dit volgorde

1) cjt-r6_router_voatm_adsl1-0600sr2.tbi
2) cjt-r6_router_voatm_adsl2-0602sr1.tbi

Omdat modem nog ADSL1 is, was noodzakelijk. Alleen kom ik gewoon niet in http://172.19.3.1/.
TCP/IP Setting zijn allemaal auto

Iemand nog suggestie?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je TCP/IP settings niet op auto zetten maar even vast op: 172.19.3.10/255.255.255.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou naar Speedlinq zijn gegaan voor € 30 per maand met 10000 ADSL2 verbinding maar die heb ik geannuleerd nadat ik 8 weken nog niets hoorde betreffende de oplevering. De centrale zit hier te vol dus ik moet maar wachten en ik heb nu ADSL via Planet. nou dan blijf ik daar maar. Ik zou op een wachtlijst staan maar ik hoor echt helemaal niets meer van Speedlinq. Aangetekende brief (2 weken geleden) gestuurd maar er gebeurd echt niets van hun kant. Echt heel irritant is het om met zo'n bedrijf te werken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Hey het werkt :) net even ADSL modem geupdated en vanavond hoop maar dat het werkt. BTW is er config profile voor deze abo?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een jaar tot volle tevredenheid Speedlinq 8mbit abbo gehad. Werkte perfect, supersnel en superstabiel. Ben vanwege de prijs/ snelheid overgestapt naar wanadoo family + telefonie.

Echter, ALS er iets fout gaat; bereid je dan voor op het ergste. Dure helplijn van 70 eurocent per minuut, weinig echt technisch geschoolde mensen en aantekeningen die door 1 medewerker worden gemaakt zijn bij het volgende telefoontje 'ineens' verdwenen. Zo ging opzeggen uiterst moeizaam en pas na een aangetekende brief is het mij gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

hehehe als je werkt en je mag op het werk bellen dan valt misschien nog wel mee :D
Maar ik moet eerlijk toegeven. Ik vond echt een van ergste klantenservice ooit.. vorig jaar dan en laatste 3 weken heb ik vaker contact opgenomen met ze en minder wachttijden en vlottere antwoorden dan voorheen dus er is veel dingen verbeterd aan ze.

Lucky Goldstar

• Sur_G
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Moet je die voucher van de BEST ADSL actie binnen een bepaalde tijd terug sturen?

• Freee!!

Freee!!

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sur_G
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Heb het inmiddels in de voorwaarden kunnen vinden, pff wat lopen er bij SL veel acties door elkaar heen.
Anyway in de AV staat niet helemaal duidelijk omgeschreven hoe het nou zit met die verlaagde maandbedrag per maand(Best ADSL actie). krijg je nou elke maand een factuur korting, of wordt deze korting x 12 samen met de modemkosten gestort na inlevering voucher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Nou.. dan even mijn laatste post in deze topic (wh00 !)
Na ongeveer anderhalf jaar en veel gezeur ben ik nu eindelijk verlost van Speedlinq.
(bekijk een fractie van mijn problemen in het eerste deel van deze topic.. :X)

Ik moet echter wel zeggen dat de lijn wel lekker stabiel was.
Alleen de snelheid, service en organisatie schoten niet echt op.

De switch naar Versatel is gelukkig een goede geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Wij gaan binnenkort beginnen aan Speedlinq, een X-tra 2048/1024 (waarschijnlijk tijdelijk 2x zo snel), na alles ellende die er te lezen valt ben ik benieuwd hoe het zal gaan.
We laten KPN en Wanadoo achter ons, dus dat is al een goede start dacht ik zo!

Ik zal mijn ervaringen hier vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, medetweakers!

Ik heb net een speedlinq abonnement aangeschaft en weet eigenlijk niet wat ik er van moet vinden.
Alles werkt echt snel (3012/1024) maar ik heb een vraagje.

Hoe kijken jullie hoeveel MB of GB jullie al hebben gedownload of geupload.
Speedlinq.nl -> My Speedlinq -> Service Punt -> Dataverkeer statistieken...

Hier kun je zien hoeveel MB je gedownload hebt, maar ik heb de laatste tijd echt meer dan 5 GB gedownload (fils en muziek) en bij deze statistieken staat:

December: 651(down) 319(upl) (MB)

Maar dat is echt veeeel te weinig.... ik meen het.....

-Weten jullie misschien waar het aan ligt?!
-Kunnen ze bij Speedlinq niet alles zien wat ik binnengehaald heb en moet deze info geloven en gewoon doorgaan met downloaden??
-Of is het gewoon een oplichterstrucje waarmee ze een schijn wekken dat je nog bijna niets gedownload hebt?????
-Is het aan te raden om een of ander programma te installeren waarmee je kunt kijken wat je gedownload hebt???

Kunnen jullie me helpen want ik ben een newbie op het gebied van ADSL-internet en heb helemaal geen ervaring met Speedlinq??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daantje20 schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 10:05:
Wij gaan binnenkort beginnen aan Speedlinq, een X-tra 2048/1024 (waarschijnlijk tijdelijk 2x zo snel), na alles ellende die er te lezen valt ben ik benieuwd hoe het zal gaan.
We laten KPN en Wanadoo achter ons, dus dat is al een goede start dacht ik zo!

Ik zal mijn ervaringen hier vermelden.
Same here, alleen kom ik van Demon, waar ik overigens nooit problemen mee heb gehad :)

Ik vind de prijzen van hun abo's alleen erg duur vergeleken met anderen. Als het goed is gaat per 2jan mijn Speedlinq abo in. Op 16jan wordt mijn Demon abo gestopt, ik neem aan dat Speedlinq dit gewoon zonder problemen per 2-1 overneemt? Ik heb ze daar toen de opdracht voor gegeven. Mij benieuwen hoe dat in zijn werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
De statistiekpagina's zijn momenteel stuk :) Dat zijn ze wel vaker. Voor je eigen gemoedsrust kan je zelf een programma gebruiken voor je D/U-stats natuurlijk. Ik heb nog nooit een melding gehad dat de FUP overschreden was, terwijl ik er toch weleens flink overheen heb gezeten. Niet zo belangrijk dus...
Als je de juiste procedure hebt gevolgd die op de site van Speedlinq staat, dan is er waarschijnlijk niets aan de hand. Als je van Demon een bevestiging hebt voor de datum waarop de lijn wordt vrijgegeven, dan weet je wanneer je Speedlinq-lijn geactiveerd zou moeten worden.

[ Voor 23% gewijzigd door BAUKstEr op 30-12-2005 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie.... ik zal er rekening mee houden. ThanX! ;)
BAUKstEr schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 13:16:
[...]

De statistiekpagina's zijn momenteel stuk :) Dat zijn ze wel vaker. Voor je eigen gemoedsrust kan je zelf een programma gebruiken voor je D/U-stats natuurlijk. Ik heb nog nooit een melding gehad dat de FUP overschreden was, terwijl ik er toch weleens flink overheen heb gezeten. Niet zo belangrijk dus...

[...]

Als je de juiste procedure hebt gevolgd die op de site van Speedlinq staat, dan is er waarschijnlijk niets aan de hand. Als je van Demon een bevestiging hebt voor de datum waarop de lijn wordt vrijgegeven, dan weet je wanneer je Speedlinq-lijn geactiveerd zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 12:55:
[...]

Same here, alleen kom ik van Demon, waar ik overigens nooit problemen mee heb gehad :)

Ik vind de prijzen van hun abo's alleen erg duur vergeleken met anderen. Als het goed is gaat per 2jan mijn Speedlinq abo in. Op 16jan wordt mijn Demon abo gestopt, ik neem aan dat Speedlinq dit gewoon zonder problemen per 2-1 overneemt? Ik heb ze daar toen de opdracht voor gegeven. Mij benieuwen hoe dat in zijn werk gaat.
Laat mij dat even weten, ik zit nog bij demon en vind die 65 voor 8mb toch aan de dure zijde worden.. ik zag die 6MB voor 25.. niet veel minder snel (je haalt het toch never) en de rest is ook OK
vriend van me heeft direct SpdLnk aangevraagd, maar ik zit dus in zelfde bootje als jij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Effe vraagje. Iemand die X-tra abo van 10mbit heeft, haal je die snelheid? Als ik bij mijn collega een speedtest run dan haalt ie nimmer 600kb/s laat staan 800kb/s heb ik nog niet eens kunnen halen. Telefooncentrale staat iets van 150 m van z'n huis vandaan dus afstand is ook geen probleem. Ligt het aan Copperjet 815 modem ofzo?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit soort dingen kan je bij speedtest bij de statistieken zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 18:00:
[...]

Laat mij dat even weten, ik zit nog bij demon en vind die 65 voor 8mb toch aan de dure zijde worden.. ik zag die 6MB voor 25.. niet veel minder snel (je haalt het toch never) en de rest is ook OK
vriend van me heeft direct SpdLnk aangevraagd, maar ik zit dus in zelfde bootje als jij
Nou, het is vanacht gebeurd :)

Ik kijk net in mijn speedtouch modem, hij is sids 10 uurtjes weer up, dus ze hebben vanacht de bende omgezet :)

Demon wordt per 16jan beëindigd, maar dat is dus geen probleem, wordt gewoon over genomen. Ik heb precies de aanwijzingen gevolgd, eerst Speedlinq aanvragen en dan 2weken later Demon opzeggen :) Tip: Log in bij Demon om op te zeggen, lukt dat niet stuur ze een mail. Ik heb ze toen een fax gestuurd en daar hebben ze schijnbaar niets mee gedaan, anders zou mijn abo gewoon gister afgelopen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Laatst online: 13-09 10:00

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

vanaf 20 december zou ik aangesloten moeten zijn op mijn nieuwe adres.
Nog steeds geen inet opgeleverd op het nieuwe adres en heb al meerdere malen aan de telefoon gehangen.
Geen oplossing, lampje van de adsl op de modem gaat gewoon niet branden.
Als je ook eenmaal problemen hebt bij speedlinq is het ook wel meteen groot feest.
Ik blijf maar bellen en storingsformulieren opsturen, wie weet helpt het.
Door dit soort acties daalt het vertrouwen wel weer sterk en moet nog maar zien of ik het abonnement verleng na mijn periode.
Jammer als de service ver achter blijft. Veel kun je niet verwachten maar een storing binnen 2 weken oplossen lijkt me niet echt teveel gevraagd.
ik baal :(

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJkim schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 15:55:
Effe vraagje. Iemand die X-tra abo van 10mbit heeft, haal je die snelheid? Als ik bij mijn collega een speedtest run dan haalt ie nimmer 600kb/s laat staan 800kb/s heb ik nog niet eens kunnen halen. Telefooncentrale staat iets van 150 m van z'n huis vandaan dus afstand is ook geen probleem. Ligt het aan Copperjet 815 modem ofzo?
Probeer eens een speedtest te doen met Firefox. Ik heb Versatel 20Mbit en als ik Internet Explorer gebruik haal ik bij www.speedtest.nl ongeveer 800Kb/s en als ik Firefox gebruik haal ik ruim 1500 Kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ik kreeg van de week nog een mailtje van Speedlinq (ben inmiddels geen klant meer) voor een mevrouw wie haar modem nog niet verstuurd was.
OOK aan mijn e-mail adres gericht :?

:(

wat een stomme fout zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:45:
[...]

Nou, het is vanacht gebeurd :)

Ik kijk net in mijn speedtouch modem, hij is sids 10 uurtjes weer up, dus ze hebben vanacht de bende omgezet :)

Demon wordt per 16jan beëindigd, maar dat is dus geen probleem, wordt gewoon over genomen. Ik heb precies de aanwijzingen gevolgd, eerst Speedlinq aanvragen en dan 2weken later Demon opzeggen :) Tip: Log in bij Demon om op te zeggen, lukt dat niet stuur ze een mail. Ik heb ze toen een fax gestuurd en daar hebben ze schijnbaar niets mee gedaan, anders zou mijn abo gewoon gister afgelopen zijn.
Hmm,

Nu nog even uitzoeken wat de nieuwe aanbiedeingen worden bij spdlnq en dan kiezen.

Hoelang ben je nu offline geweest dan? eigenlijk niet merkbaar (omdat je snel omging of lag te slapen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

s'nachts slaap ik :P, dus geen idee hoe lang de overzetting geduurd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Hey ik ben nu ook aan het twijfelen om over te stappen van mijn Demon 512kb naar een speedlinq 8Mb want de verschillen in kosten zijn toch een beetje te groot aan het worden bij Demon imho.Het meest spijtige vindt ik dat ik niet over kan stappen op een Flexpress abbo want anders had ik gewoon klant gebleven bij Demon.

Voor de rest echter zeer tevreden over demon echt nergens problemen mee gehad in de 1- 1,5 jaar dat ik klant ben maar aangezien ik nu toch van plan ben om wat meer te gaan leechen en seeden wil ik wel dat de snelheden wat hoger gaan liggen en ik wil de comp niet dag en nacht aan hebben om grote bestanden binnen te halen...(zijn mijn ouders niet echt blij mee ivm de stroomrekening :O )

Kan iemand voor mij bevestigen of dat ik dan een goede keus maak om over te stappen van Demon naar Speedlinq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, knijpt Speedlinq sommige BitTorrent poorten af? Gisteren ging hij als een speer, nu krijg ik bij elkaar iets van 30kb/sec :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Hey als je daar last van hebt kun je een andere poort dan een standaard bittorrent poort kunnen toewijzen in je client en die poort open zetten in je windows firewall en/of eventueel andere firewall software..dat zou eventuele dichtknijping moeten voorkomen...
gewoon ff checken welke poort vrij is en eentje kiezen (ik geloof dat er veelal geadviseerd wordt om tussen ca 48000 en 56000 te gaan zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems

piems

Ik heb eindelijk verbinding!
Bleek achteraf niet bij speedlinq te zitten maar bij een instelling in de centrale.
daardoor leek het alsof mijn lijn prima functioneerde maar kreeg geen kiestoon.
Aangezien ik zelf geen telefoon heb aangesloten op die lijn was dat ook moeilijk te constateren :)
Monteur van de kpn is vandaag geweest en binnen een half uurtje was ik weer online.

Minpuntje is dat ze dat best eerder hadden kunnen spotten ipv 2 weken afschuiven op babyxl.
verder treft speedlinq in deze geen blaam. prima provider ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

moah, er valt weinig af te schuiven, jij geeft dit door aan speedlinq die geven het door aan tiscali en als het dan uiteindelijk bij kpn blijkt te liggen, geeft tiscali het aan kpn door. Dus dit klopt allemaal prima enis niet "afschuiven".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems

piems

volgens de route van het probleem oplossen is het inderdaad geen afschuiven maar zo komt het wel bij de klant over. Dus is het voor mij wel afschuiven.
Als ik 2 weken moet wachten totdat er eindelijk iemand wakker wordt bij babyxl en de kpn aanstuurt, wat ik overigens nu zelf in gang heb gezet, en dat speedlinq doodleuk antwoord: dat ligt bij Tiscali dan is dat voor mij afschuiven.
Ik kan Tiscali zelf niet bellen om de situatie te bespoedigen en moet het doen met het dure servicenummer.
Dat speedlinq daar niets aan kan doen snap ik ook maar dat maakt het niet minder irritant.
ben allang blij dat ik weer verbinding heb :+

[ Voor 10% gewijzigd door piems op 04-01-2006 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

BTW mensen die BBNED Xtra abo hebben aangevraagd. Je moet ADSL model van firmware update voorzien. Ik snap nog steeds niet waarom ze modem niet leveren met firmware update? Maar goed verder is alles ok. Ik had er namelijk voor 2 buitenlandse collegas ADSL aangevraagd bij eentje is het met beetje moeite(firmware update) gelukt en bij ander is modem onderweg door TPG zelf teruggestuurd dus ik heb gebeld om dat ding terug te krijgen en dat was 2 weken geleden en nog steeds niks van ze gehoord.

En een vraag tussendoor. Collega van mij woont in een huurflat en ik zag aantal geleden pas dat hij zo een ISDN box thuis had terwijl ik een ADSL voor analoge lijn had aangevraagd. Maak het wat uit? of moet ik naar Speedlinq bellen? of KPN om ISDN doos weg laten halen?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

het type lijn is anders.
vraag me af of dan je ADSL signaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net speedlinq gekregen en so far so good.
Heb een abbo van 3072/1024.
Heb even speedtest gedaan en alles ok behalve de ping test.
Test duurt ontzettend lang en geeft dan aan dat ik 0.0 ms heb.
Iemand een idee waarom de ping het niet doet ?
De modem die ik gebruik is trouwens de Speedtouch 546.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

DE reden waarom ik weg ben bij speedlinq....

pings duren zo lang totdat je een time out krijgt op de browser
up kreeg ik trouwens niet meer eruit dan een magere 18 K
(van de 128)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een ping van 0.0 is wel HEEL erg snel ;)

dinsdag wordt mijn speedlinq 8mbit down voor 30 euro verbinding opgeleverd, vandaag modem gekregen, so far so good, ben benieuwd! (heb als backup nog een @home proefabbo :) )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu ook bij Speedlinq, in een studentenhuis. Alleen is de verbinding sinds een paar dagen weg. Geen internet dus :( Het rare is dat de modem géén adsl signaal krijgt, (brandt geen lampje), maar dat de modem wel een IP krijgt (iets van 80.x.x.x). Als er geen signaal is, kan ie toch ook geen ip toegewezen krijgen, of zie ik dat nu verkeerd???

Verder heb ik dit natuurlijk al aan speedlinq gemeld via de online forms, alleen nog geen reactie gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Sinds vandaag continu disconnects,die duren slechts een seconde ofzo,maar wel vervelend als je aan het gamen bent,meer mensen last van gehad? Ik zit in regio 8600.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
piems schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:39:
volgens de route van het probleem oplossen is het inderdaad geen afschuiven maar zo komt het wel bij de klant over. Dus is het voor mij wel afschuiven.
Als ik 2 weken moet wachten totdat er eindelijk iemand wakker wordt bij babyxl en de kpn aanstuurt, wat ik overigens nu zelf in gang heb gezet, en dat speedlinq doodleuk antwoord: dat ligt bij Tiscali dan is dat voor mij afschuiven.
Ik kan Tiscali zelf niet bellen om de situatie te bespoedigen en moet het doen met het dure servicenummer.
Dat speedlinq daar niets aan kan doen snap ik ook maar dat maakt het niet minder irritant.
ben allang blij dat ik weer verbinding heb :+
Als je op een nieuwe telefoonlijn ADSL aanvraagt (linesharing) en je hebt geen eens een kiestoon meldt je je al bij de verkeerde partij als je naar de ISP gaat bellen :?

Als je KPN had gebeld één dag na oplevering van je telefoonlijn dat je geen kiestoon had thuis hadden ze het binnen enkele werkdagen opgelost en had je ook netjes ADSL gehad. Je had wel ADSL op je lijn, allene kwam die nooit bij jou thuis aan. Dat kunnen Speedlinq en Tiscali(BaByXL) immers ook niet ruiken dat jou telefoonlijn niet inorde is :P

Kortom geen afschuiven, maar de lange weg gekozen door jezelf. Opzich had een helpdeskmedewerker deze vraag ook wel kunnen stellen of je wel een kiestoon had van KPN met juiste nummer (dus dat alles klopt bij jou thuis).
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:03:
Heb net speedlinq gekregen en so far so good.
Heb een abbo van 3072/1024.
Heb even speedtest gedaan en alles ok behalve de ping test.
Test duurt ontzettend lang en geeft dan aan dat ik 0.0 ms heb.
Iemand een idee waarom de ping het niet doet ?
De modem die ik gebruik is trouwens de Speedtouch 546.
Speedtouch blokkeert standaard een ping van buitenaf en geeft hierop dus geen antwoord. Dat geeft notatie van 0.0 blijkbaar op speedtest.nl.

[ Voor 26% gewijzigd door bjck op 08-01-2006 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Ik heb op dit moment nog een Versatel ADSL lijn maar vanaf maart wil mijn moeder overstappen. Ik heb dus rondgekeken en bij T for Telecom hebben ze een exclusieve aanbieding van Speedlinq: 3072/1024 voor 9,95 per maand (tweede jaar 19,95).

Klinkt wat mij betreft als een superdeal (heb nu 1024/320@19,95 p/m), alleen lees ik regelmatig slechte berichten over de (dure) helpdesk.

In mijn jaar met Versatel (en daarvoor Tiscali) heb ik eigenlijk nooit een probleem gehad en ik zou dan ook bij god niet weten waar ik een helpdesk voor nodig zou moeten hebben, dus hoe groot is de kans dat ik bij Speedlinq wel de helpdesk nodig zal hebben?

Heeft Speedlinq een betrouwbare ADSL lijn voor iemand die in Rotterdam centrum woont? Of zijn er regelmatig downtimes en dat soort narigheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Ik kan je alleen over eigen ervaring vertellen, maar ik ben nu bij twee Speedlinq aansluitingen betrokken geweest (mezelf en mijn moeder) en dat ging beide keren zonder problemen (althans zonder problemen die aan Speedlinq te wijten zijn in mijn geval) en zonder de -inderdaad te dure- helpdesk nodig te hebben. Hier in Rotterdam Zuid gaat het gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benotti schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:39:
Ik heb op dit moment nog een Versatel ADSL lijn maar vanaf maart wil mijn moeder overstappen. Ik heb dus rondgekeken en bij T for Telecom hebben ze een exclusieve aanbieding van Speedlinq: 3072/1024 voor 9,95 per maand (tweede jaar 19,95).

Klinkt wat mij betreft als een superdeal (heb nu 1024/320@19,95 p/m), alleen lees ik regelmatig slechte berichten over de (dure) helpdesk.

In mijn jaar met Versatel (en daarvoor Tiscali) heb ik eigenlijk nooit een probleem gehad en ik zou dan ook bij god niet weten waar ik een helpdesk voor nodig zou moeten hebben, dus hoe groot is de kans dat ik bij Speedlinq wel de helpdesk nodig zal hebben?

Heeft Speedlinq een betrouwbare ADSL lijn voor iemand die in Rotterdam centrum woont? Of zijn er regelmatig downtimes en dat soort narigheden?
Ik heb net hetzelfde 3072/1024 genomen en loopt tot op heden als een trein.
Die ping bij speedtest lukt niet maar als je via dos een ping test doet dan is het prima in orde.
Tot op heden de volgende gemiddelde snelheden:

Down: 360 KB
Up: 97 KB
Connections: 900
Ping: 19 ms ( ping www.speedlinq.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
  • Laatst online: 19-08 21:32
Ik heb voor mijn ouders een Speedlinq 4096/1024 verbinding genomen en door alle negatieve berichten op dit forum maakte ik me wel een beetje zorgen, maar het werkt echt probleemloos.

Down: 460 KB
Up: 70 KB

Heb trouwens het idee dat ze bij Speedlinq de zaakjes steeds beter op orde hebben, alleen het tarief van de helpdesk mag nog wel iets naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

De techniek is nooit het probleem geweest van speedlinq, de klantenservice (of beter het gebrek daaraan) wel. Opzeggingen die niet aankomen, rare constructies, gedreig met incassobureau's, rechtzaken enzo. Tot op het schandalige af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Dat het technische gedeelte goed zit is mooi om te horen, een klantenservice heb ik nooit nodig gehad :)

Het enige waar ik me nog wel een beetje zorgen om maak, is de kortingsvoucher die je moet opsturen om de aansluitkosten en modemkosten terug te krijgen. Zijn hier nog problemen mee te verwachten? (as in, ik krijg die voucher nooit, zij beweren hem weer nooit van mij te hebben ontvangen etc)

Opzeggingen die niet aankomen is een minder groot probleem, lijkt me (en van later zorg). Aangetekende brief sturen en de machtiging stop zeggen moet voldoende zijn lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Benotti schreef op maandag 09 januari 2006 @ 13:26:
Dat het technische gedeelte goed zit is mooi om te horen, een klantenservice heb ik nooit nodig gehad :)

Het enige waar ik me nog wel een beetje zorgen om maak, is de kortingsvoucher die je moet opsturen om de aansluitkosten en modemkosten terug te krijgen. Zijn hier nog problemen mee te verwachten? (as in, ik krijg die voucher nooit, zij beweren hem weer nooit van mij te hebben ontvangen etc)

Opzeggingen die niet aankomen is een minder groot probleem, lijkt me (en van later zorg). Aangetekende brief sturen en de machtiging stop zeggen moet voldoende zijn lijkt me :)
Ik heb geen problemen gehad met die geld terug actie eveneens niet met de opzegging van mijn abbo.had deze niet eens aangetekend verstuurd en toch hadden ze hem :)

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
  • Laatst online: 19-08 21:32
Benotti schreef op maandag 09 januari 2006 @ 13:26:

Je kunt nagaan of de voucher is aangekomen bij Speedlinq door een mailtje te sturen, dit staat zelfs op de kortingsvoucher. Denk dat ze de procedure hebben aangepast na de vele klachten hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 18:48:
Hmm, knijpt Speedlinq sommige BitTorrent poorten af? Gisteren ging hij als een speer, nu krijg ik bij elkaar iets van 30kb/sec :|
Lijkt het wel op.

Bij mij ging het downloaden met Azureus tot zondag goed. Maandag en vandaag veel problemen gehad. Kreeg geen gele of groene downloads meer. Gebeld met Speedlinq en gevraagd of ze bij p2p progjes lijnen knijpen. Als antwoord kreeg ik nee dat doen wij niet. Na dit telefoontje terug naar pc gelopen en wat denk je alle downloads lopen weer alleen maar gele en groene smilies. Weet niet zeker of ze lijnen knijpen, maar het lijkt er wel op.

Had hierover ook een topic geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Laatst online: 11-07 15:13
Gewoon een andere poort kiezen dan de standaard, en die ook doorlussen in je router.

Probleem opgelost! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Ik kies standaard een andere poort. (die ik uiteraard wel forward) Ben er een flinke tijd mee begonnen toen ik ook het gevoel had dat er geknepen werd. Kleine moeite, groot plezier :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zouden ze ook nieuwsgroepen knijpen? ik heb sinds vandaag mijn 8mbit verbinding voorheen @home breedband waar ik volop de 5mbit haalde, nu met 8 mbit haal ik max 2.5 mbit met 4 connecties..... of lees ik ergens overheen en is dit bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epitome schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:21:
Gewoon een andere poort kiezen dan de standaard, en die ook doorlussen in je router.

en
Benotti schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:30:
Ik kies standaard een andere poort. (die ik uiteraard wel forward) Ben er een flinke tijd mee begonnen toen ik ook het gevoel had dat er geknepen werd. Kleine moeite, groot plezier :Y)
Een standaard poort wijzigen in azureus lukt me nog wel alleen denk dat ik de poort niet goed instel op mijn modem van speedlinq. Kunnen jullie mij hiermee helpen? Misschien met plaatjes voor een noob als ik. Plaatje van instellingen azureus zou ook geweldig zijn voor het geval ik dit ook verkeerd doe. Heb overigens wel gezocht of ergens kon vinden hoe je deze instellingen voor het modem insteld. Kon alleen niets vinden wat ongetwijfeld aan mij ligt. Heb een copperjet 810.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:10
Toch maar even een negatieve ervaring...

Ik heb een jaar lang een abonnement bij Speedlinq gehad. De aansluiting verliep voorspoedig: binnen 4 dagen had ik het pakket, kon ik eea installeren en was ik online. Gedurende de looptijd nooit noemenswaardige problemen gehad maar toen ik wilde opzeggen veranderde mijn mening over Speedlinq al snel.

Ruim drie maanden voor aflopen van het contract hem ik via hun website (zoals werd geadviseerd) een opzeggingsbrief aangevraagd. Nooit gekregen. Daarna dus maar een opzegging per aangetekende brief verstuurd. Wel ontvangen, de handtekening kwam retrour, maar nooit een reactie gekregen. Contact opgenomen met de helpdesk, ruim een kwartier in de wacht gestaan, waarna mij werd verteld dat ze niets ontvangen hadden.

Nog maar een aangetekende brief verstuurd, dit maal naar de helpdesk in Almere en het hoofdkantoor (?) in Den Haag. De handtekening voor ontvangst kwam snel, de bevestiging van Speedlinq niet. Kortom weer contact opgenomen met de helpdesk. Goed nieuws, de opzegging was ontvangen en verwerkt. Eind juli zou mijn abonnement aflopen. Mooi :D

Dacht ik...

Begin augustus had ik inmiddels een andere provider maar nog steeds werd er door Speedlinq geld van mijn rekening afgeschreven. Dit heb ik laten storneren en dat is zo drie maal gegaan. Toen werd ik er flauw van en heb ik een blokkade op mijn rekening laten zetten.

In november kreeg ik plots per brief een laatste waarschuwing van ze. Nog maar eens contact met de helpdesk opgenomen en mij werd verteld dat ze nooit een opzegging hadden ontvangen. Ik zou teruggebeld worden door het hoofdkantoor. Niet dus. Dus in de afgelopen weken nog een paar maal gebeld maar je wordt niet teruggebeld.

Inmiddels wordt de zaak door de rechtsbijstandverzekeraar opgepakt dus ik wacht lekker af... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan staat mij helaas nog heel wat te wachten met het opzeggen van mijn abbo ;( . Heb reeds 2 maanden geleden opgezegd maar nog geen reactie ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
Epitome schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:21:

Ik haal ook nog maar 22kb/s? Poort (random) 49885. Via private torrent site waar ik altijd 400kb/s haalde. 82 seeds lijkt me ook zat. Ik zal eens wat verder klooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicko
  • Laatst online: 14-06-2024
sinds afgelopen vrijdag het Speedlinq xtra abbo 8/1 maar ik haal hooguit 1mbit down. Ping tijden van meer dan 100ms.

Ik heb een eigen modem van zyxel 650h met daarachter een vigor 2200e router. Zodra ik het modem rechtstreeks aan mijn pc hang haal ik een half mbit meer download snelheid. Maar nog niet mijn gewenste snelheid, de ping tijden blijven tussen de 60 en de 150ms schommelen.
Is er nog iets wat ik zou kunnen proberen, of moet ik maar gelijk met speedlinq gaan bellen(klagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 13:58
Zojuist Speedlinq ADSL2+ X-tra 10000 besteld. Hopelijk gaat het zonder problemen. Ze raden dus alleen aan om eerst speedlinq te bestellen en dan je oude op tezeggen, maar ik heb natuurlijk al lang me oude adsl lijn opgezegt en die verloopt op 15 februari namelijk van myadsl. Lijkt me wel optijd toch? Ook is het allebij van bbned dus misschien dat dat nog wat scheelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg per april ook een speedlinq aansluiting.
Weet iemand of je van te voren je IP nummer kan opvragen?
Moet wat DNS records aanpassen namelijk, en vooral voor m'n mailserver is het handig als dat al een week v/t voren kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
tatata schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:59:
[...]Ik haal ook nog maar 22kb/s? Poort (random) 49885. Via private torrent site waar ik altijd 400kb/s haalde. 82 seeds lijkt me ook zat. Ik zal eens wat verder klooien ;)
Ik heb hetzelfde probleem. Was eerst bij versatel, en downloadde met minimaal 200 kb/s, nu heb ik Speedlinq en kom ik niet hoger dan de 25 kb/s. Terwijl de torrents genoeg seeders heeft... 8)7 Standaard poort of een andere lost het probleem bij mij niet op...
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.