Ik heb op dit moment een Premium abonnement bij Caiway (kabel-internet), wat dus inhoudt dat ik me aan een datalimiet van 25 GB / maand moet houden. Ik heb het 3 jaar volgehouden maar sinds er eindelijk ADSL wordt aangeboden waar ik woon, overweeg ik om over te stappen naar Speedlinq en daarbij gebruik te maken van de BEST-ADSL X-tra 8192/1024 aanbieding, op het BBned netwerk:
BEST-ADSL X-tra 8192/1024 aanbieding
Omdat ik nog niet echt bekend ben met het ADSL-gebeuren heb ik een paar, voor jullie denk ik simpele, vraagjes (ik heb deze thread + algemene/actie-voorwaarden van speedlinq doorgelezen maar het spijt me als de volgende vragen reeds voogekomen zijn en/of de antwoorden te vinden zijn bij speedlinq):
1. Hoe kom ik erachter wat voor type telefoonlijn ik heb (een analoge of ISDN)? Ik heb, zoals geadviseerd paar posts terug, op de factuur van mijn telefoonrekening gekeken maar daar kan ik niks nuttigs vinden.
2. Is het verplicht dat ik gebruik maak van KPN voor mijn vaste telefoonlijn waarop ik ADSL wil aansluiten? M'n pa is namelijk een jaar geleden overgestapt naar Tele2, voorheen dus KPN. En ik heb ergens in deze thread gelezen dat iedereen sowieso een KPN telefoonlijn heeft, ook al denk je van niet? Enlighten me plz.
3. De aanbieding zegt: 8192/1024 ipv 6016/1024. Ik weet dat je gedurende de hele contractsperiode van 1 jaar beschikt over de 8192/1024 snelheid zoals vermeld in de actievoorwaarden. Maar betekent dit dat je na de contractsperiode terugvalt naar een 6016/1024, of lagere snelheid? Dit geldt trouwens niet alleen voor deze BEST-ADSL actie, ook de andere ADSL-abonnementen van Speedlinq zijn (tijdelijk?) verhoogd.
4. Je kan kiezen uit een aantal modems (ethernet, single-pc, multi-pc etc.). Ik maak op dit moment gebruik van een kabelmodem en een wi-fi router waar 2 pc's draadloos mee verbonden zijn. Ik hoef dus alleen een ethernet modem bij Speedlinq aan te schaffen (gratis) en die op de plek van mijn kabelmodem te zetten?
Ik hou het maar even bij deze 4 vragen. Ik zou het erg fijn vinden als iemand een antwoord kan geven op mijn vragen!! Aanvullende informatie over Speedlinq/ADSL dat nuttig kan zijn voor een ADSL-noob als ik is natuurlijk ook welkom
Alvast bedankt!
[
Voor 13% gewijzigd door
spetzje op 01-12-2005 21:01
]