Speedlinq: ervaringen! - Deel 2

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 19.425 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 13:32

JMT

MOEHHHHHH

Goochem schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:55:
[...]
Overigens heb ik de Speedtouh 510 voorzien van de laatste firmware en ingesteld voor het Tiscali/BabyXL netwerk, en de verbinding loopt nu vele malen sneller en stabieler. Top 8).
Je bedoelt firmware version v4.3.1.5 ? Die heb ik laatst nl ook ergens gevonden alleen was ik er niet zeker van of Speedlinq 't ook zou supporten ofzo, of maakt dat niets uit welke firmware je hebt en werkt je lijn dus gewoon oke?

Tamtidam... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11-2023
Je kunt de laatste firmware (R4.2.7) voor de SpeedTouch 510(i) vinden op deze site.

Je vindt daar overigens ook een configuratietooltje, werkt top! 8)

Goochem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Goochem schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:55:
Overigens heb ik de Speedtouh 510 voorzien van de laatste firmware en ingesteld voor het Tiscali/BabyXL netwerk, en de verbinding loopt nu vele malen sneller en stabieler. Top 8).
Zelfde geval hier ten opzichte van de 816-2P...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

iemand ervaringen met MEGA SPEED! X-tra 10000 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic007
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-08 11:27
Even een tip met betrekking tot het actievoucher:

Ik heb het originele voucher eerst per post opgestuurd, met speedlinq rekening. Toen heb ik 2 maanden niks gehoord.
Vervolgens heb ik het voucher van http://www.speedlinq.nl/php/form_actievoucher.php geprint en samen met speedlinq rekening gefaxt naar: 070-3830185.

Diezelfde week kreeg ik bericht dat ze het hebben ontvangen.

Het geld moet ik nog krijgen.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Mijn bevindingen na 6 maanden Speedlinq:

- Aansluiting ging prima
- Actievoucher ook prima geregeld
- Had na enkele maanden last van het klapperen van mijn modem (AD 810) maar na een firmware update die op de speedlinq site te vinden is daar geen last meer van
- Download snelheid is prima in orde
- Upload laat te wensen over.

Al met al een tevreden klant van speedlinq.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
LeMerchant schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:42:
iemand ervaringen met MEGA SPEED! X-tra 10000 ?
Ik weet dat dit alleen beschikbaar is op het BBned netwerk. :/

Ik denk dat het niet mogelijk is om over te stappen van het BaByXL/Tiscali Wholesale netwerk naar het BBNed netwerk voor deze actie?!? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Weet iemand of ze nog die semi-datalimiet hanteren? Kvind dat nl. wel uit de tijd (FUP mijn kont mijn inziens).
Ik zou ooit 5gb limiet hebben gehad (mocht je met 10%overheen, en 3 maanden achtereenvolgens met 25%). maar heb die limiet nooit gehaald.
Toevallig zit ik deze maand er RUIM boven, kheb veel streams zitten kijken.

Weet iemand of ze die limieten hebben opgetrokken?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke aanbieding gevonden op een site van Speedlinq, namelijk een 8mbit verbinding voor maar 20 euri's per maand.
Hier kan je dat vinden: http://www.best-adsl.nl/
Leuke aanbieding hoor :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:55:
Leuke aanbieding gevonden op een site van Speedlinq, namelijk een 8mbit verbinding voor maar 20 euri's per maand.
Hier kan je dat vinden: http://www.best-adsl.nl/
Leuke aanbieding hoor :P
B) Die gaat ik bestellen _/-\o_ B)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovtwout
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-08 08:55
Aanbieding ziet er goed uit, kan ik eindelijk weg bij Het Net.

Een aantal dingen zijn een beetje vaag, ik kies dus voor het 8192/1024 X-tra abonnement.
Op de aanbieding staat gratis modem t.w.v. 69 euro, maar welke dit is wordt niet genoemd. Hier lees ik iig dat alle modems bij dit abo gratis zijn, maar het gaat wel over hogere (oude?) tarieven. Daarnaast ben ik door het aanmeldformulier aan het lopen maar ik ben de Algemene Voorwaarden m.b.t deze actie nog niet tegengekomen, zou wel prettig zijn als ze die (wat eerder) zouden geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

marcovtwout schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:11:
Aanbieding ziet er goed uit, kan ik eindelijk weg bij Het Net.

Een aantal dingen zijn een beetje vaag, ik kies dus voor het 8192/1024 X-tra abonnement.
Op de aanbieding staat gratis modem t.w.v. 69 euro, maar welke dit is wordt niet genoemd. Hier lees ik iig dat alle modems bij dit abo gratis zijn, maar het gaat wel over hogere (oude?) tarieven. Daarnaast ben ik door het aanmeldformulier aan het lopen maar ik ben de Algemene Voorwaarden m.b.t deze actie nog niet tegengekomen, zou wel prettig zijn als ze die (wat eerder) zouden geven.
Op http://gathering.tweakers...message/24486318#24486318
is het gesprek ook een beetje begonnen. Bij de algemene voorwaarden van speedlinq en dan ergens onderaan staan de voorwaarden van best-adsl. Ik ben er ook over na het denken om over te stappen.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimane
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-04 00:40
mijn ervaaring met speedlinq laat wat te wensen over
echt bagger service. hun sluiten de eerste keer de adsl niet goed aan sturen ze nog een monteur langs moete we 100 euri dokken omdat de eerste het verrot heeft aangesloten.
verder is de helpdesk goed iig de technische helpdesk de administratieve helpdesk weet nix ..
daarnaast heb ik mijn geld voor het modem en de aansluitkosten nog niet teruggehad terwijl dat wel in de aktie stond..
ondertusse heb ik et abonnement 2 maanden.;)
maarja zal wel gewoon pech zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovtwout
Aanvullende Actievoorwaarden BEST ADSL actie - X-tra 8192 & All-in 2048

Zo te zien kan je alleen een crappy modem gratis krijgen.

"Je installeert het door jou ontvangen modem geheel zelf. Speedlinq heeft hiervoor een gebruikersvriendelijke installatie handleiding geschreven. Deze tref je aan in het modempakket."

Ik neem dus aan dat je geen "gebruikersvriendelijke installatie handleiding" krijgt al neem je geen modem. Is zelf mijn Speedtouch 510 configgen een probleem?

[ Voor 49% gewijzigd door marcovtwout op 28-10-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:28
Lees eens 13 posts terug ;)

[ Voor 60% gewijzigd door man-o-script op 28-10-2005 20:02 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovtwout
Ja die had ik idd, maar bij openen leek het wel erg veel op het ding wat ik eerder gebruikt had voor Het Net, en waar je dus niet al die netwerken kon kiezen }:O
Voor de mensen die het nog niet weten dit heb je nodig om de actiekorting terug te krijgen en dat kan pas na 2 maanden van betaling.

*Bij het invullen van het formulier kan je kiezen tussen een contractsperiode van 1 of 2 jaar. Ik neem dus aan dat het niet stilzwijgend verlengd wordt, en zo ja hoe blijf je dan abonnee?

[ Voor 22% gewijzigd door marcovtwout op 29-10-2005 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

lier

MikroTik nerd

marcovtwout schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:07:
*Bij het invullen van het formulier kan je kiezen tussen een contractsperiode van 1 of 2 jaar. Ik neem dus aan dat het niet stilzwijgend verlengd wordt, en zo ja hoe blijf je dan abonnee?
Misschien interessant om eens de algemene voorwaarden te lezen ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Ik had 15 dagen geen inet, waarom weet ik nog steeds niet, het probleem lag 100% niet aan mijn kant en het enige antwoord dat ik kreeg van hun is dat het wel eens gebeurd dat er "vocht oid" in de lijn zit 8)7
Ik zou a4'jes vol kunnen typen over hoe brak de helpdesk is en dat je alleen met dreigen en met de mensen van de 2de lijn verder komt. Ik wil verder geen tijd besteden aan deze malifide provider en ik raad iedereen ook aan om niet met ze in zee te gaan. Ze zijn je geld gewoon niet waard. Ik ga nu proberen om de kosten die ik gemaakt heb terug te krijgen. Hoe dat afloopt horen jullie later.

PS: Als je er nu over na denkt om een Speedlinq abbo te nemen, kijk eens op inet consumenten fora je zal dan snel genoeg inzien dat je beter je geld aan een echte provider kan geven.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Positieve ervaring erbij:

Aangevraagd, goedgekeurd, modem erbij besteld. Zojuist pc verhuisd, netwrkkabel erin en draaien maar, niks geen instellingen veranderd. Het werkte meteen. tot nu toe prima dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Laatst online: 15-09 18:02

PowerFlower

être diable et jouer fleur

marcovtwout schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:07:
[...]
Speedlinq verlengt niet stilzwijgend (als zo'n beetje de enige provider in Nederland), na afloop van je contractsduur blijft gewoon je abonnement doorlopen. Het is dus niet zo dat je als je niet binnen een periode van precies een maand je abonnement opzegt je automatisch weer voor een jaar er aan vast zit en ook niet dat plotseling je verbinding stopt :P

• bdegroot
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 23:04
Zie het onderstaande bericht van Speedlinq.
Vanaf begin dit jaar maken de netwerkleveranciers en Speedlinq aanpassingen in het ADSL netwerk waardoor de verbindingen met een maximale upload snelheid van 1024 kbps stabieler zullen worden. Hierdoor zal het risico dat de verbinding continu opnieuw wordt opgezet sterk gereduceerd zijn. In de loop van februari zullen alle bestaande verbindingen dit zogenaamde stabiel profiel geschakeld zijn. Nieuwe ADSL aanvragen worden standaard geleverd met het nieuwe stabiele profiel.

Indien je nog steeds problemen hebt met het continu opnieuw opzetten van de verbinding verzoeken wij je contact op te nemen met de Technische Helpdesk (0900 - 7733354). Zij kunnen dan in overleg met de netwerkleverancier besluiten om de verbinding te voorzien van nog een stabieler profiel
Ofwel....iedereen krijgt een DSLAM profiel van max 832 kbit upload speed. Ik zit 250 meter van de centrale, en mijn upload is maar 832 Bit/s , wat dus makkelijk 1024 zou kunnen zijn.... dit is een beetje jammer.

Zelfde ervaringen van speedlinq klanten?

Mijn SNR margins zijn down: 27db en up 10 db, genoeg ruimte dus voor wat extra upload snelheid

gr,
Bas

• DJkim
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Zo! Ik ben lang niet hier geweest. Voor mensen die Speedlinq willen nemen. Het is best wel goeie internet provider totdat je een probleem gaat krijgen. Maar verder is het wel ok met verbinding. Helpdesk is ergste ooit en duur om te bellen ook. Maar goed ik zag dat er nieuwe acties waren dus ik wilde weten of ik geen gratis overstap kon maken zonder dat ik verder merk met mijn verbinding. Ik wilde graaag die 10mbit verbinding (huidig 3mbit) maar wat bleek. Ik moet mijn huidige abbo opzeggen en opnieuw aanvragen. Ik vertelde aan medewerkster van helpdesk dat het niet beetje dom was om eerst het abbo op te laten zeggen en vervolgens nieuwe abbo aan laten vragen. 8)7 Want ik wilde wel graag met 1 jaar gewoon verlengen maar die vrouwtje kon geen andere mogelijkheden geven. Vervolgens ging ik dan maar abbo opzeggen maar je moet dan eerst het via online een opzeg formulier aanvragen en zonder je speedlinq nick kun je niet eens een formulier aanvragen (telefonisch kon dat niet). Maar goed verder ben ik wel tevreden met mijn lijn hoor maar misschien alleen al voor kutte helpdesk ga ik naar wel ander provider.

Lucky Goldstar

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
bdegroot schreef op donderdag 10 november 2005 @ 19:49:
Zie het onderstaande bericht van Speedlinq.

[...]

Ofwel....iedereen krijgt een DSLAM profiel van max 832 kbit upload speed. Ik zit 250 meter van de centrale, en mijn upload is maar 832 Bit/s , wat dus makkelijk 1024 zou kunnen zijn.... dit is een beetje jammer.

Zelfde ervaringen van speedlinq klanten?

Mijn SNR margins zijn down: 27db en up 10 db, genoeg ruimte dus voor wat extra upload snelheid

gr,
Bas
Je spreekt met 'dus' in je zin: wat dus makkelijk 1024 zou kunnen zijn. Verdiep je eerst even in de ADSL (G.DMT) techniek voordat je zulke uitspraken doet. Upstream is niet afhankelijk zozeer van afstand, dat is de downstream.

Upstream voor G.DMT is heel normaal 832Kbps en 1024Kbps wordt heel soms gehaald met bepaalde modem (chipset) + dslam (chipset) combinaties als de lijn het toelaat en aansluiting tussen ISRA & modem optimaal (lees perfect) is.
DJkim schreef op donderdag 10 november 2005 @ 23:36:
Zo! Ik ben lang niet hier geweest. Voor mensen die Speedlinq willen nemen. Het is best wel goeie internet provider totdat je een probleem gaat krijgen. Maar verder is het wel ok met verbinding. Helpdesk is ergste ooit en duur om te bellen ook. Maar goed ik zag dat er nieuwe acties waren dus ik wilde weten of ik geen gratis overstap kon maken zonder dat ik verder merk met mijn verbinding. Ik wilde graaag die 10mbit verbinding (huidig 3mbit) maar wat bleek. Ik moet mijn huidige abbo opzeggen en opnieuw aanvragen. Ik vertelde aan medewerkster van helpdesk dat het niet beetje dom was om eerst het abbo op te laten zeggen en vervolgens nieuwe abbo aan laten vragen. 8)7 Want ik wilde wel graag met 1 jaar gewoon verlengen maar die vrouwtje kon geen andere mogelijkheden geven. Vervolgens ging ik dan maar abbo opzeggen maar je moet dan eerst het via online een opzeg formulier aanvragen en zonder je speedlinq nick kun je niet eens een formulier aanvragen (telefonisch kon dat niet). Maar goed verder ben ik wel tevreden met mijn lijn hoor maar misschien alleen al voor kutte helpdesk ga ik naar wel ander provider.
Vergeet niet dat je uit verschillende pakket reeksen aan het kiezen bent en dus niet te maken hebt met een up/downgrade situatie maar met een dsl-netwerk (telco) migratie. 3Mbit wordt geleverd over het BaByXL/Tiscali netwerk en de 10/1 aanbieding via BBned.

Opzich moet het dan nogsteeds naadloos kunnen middels een telco-telco migratie naar BBned toe vanaf BaByXL, maar dan zou je wellicht jezelf nog een keer los van dit abonnement moeten aan laten sluiten en aanvragen met de melding dat je reeds DSL hebt. Dit abonnement dan opzeggen als je overgang is gelukt en betaal je een maandje dubbel alleen.

[ Voor 48% gewijzigd door bjck op 10-11-2005 23:49 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdegroot
Upstream voor G.DMT is heel normaal 832Kbps en 1024Kbps wordt heel soms gehaald met bepaalde modem (chipset) + dslam (chipset) combinaties als de lijn het toelaat en aansluiting tussen ISRA & modem optimaal (lees perfect) is.
Vorige huis, zelfde stad, zelfde modem, zelfde dsl provider. Veel verder van centrale, haalde ik makkelijk 960kbits.
Lees: Dslam UT starcom met globespan chipset
Lees: allied data v4 met globespan chipset
Lees: Direct bij isra gesplit en aangeloten, nog geen 50 cm draad.
Lees: annex-A, 275 meter van wijkcentrale

Ik veel gelezen over dit onderwerp, dus dit zijn volgens mij wel de omstandigheden waar 1024 gehaald moet kunnen worden.

PS. en wat denk jij dan dat er gedaan is, nadat je het speedlinq bericht hebt gelezen?? beetere firmware geladen? Denk het niet, gewoon iedereen op een veilige marge gezet lijkt me. Niet?

[ Voor 18% gewijzigd door bdegroot op 11-11-2005 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje waarvan ik het antwoord niet zo snel op de site kan vinden, ondersteunt de webspace van speedlinq ook PHP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Helaas niet... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat ik me altijd afvraag; waar zit de 'catch' bij dit soort prijzen (8mb voor 20 euro? :?) als je het vergelijken gaat met Planet of Xs4all.

Is Speedlinq zo goedkoop of die andere providers zo duur?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Service, daar komt het op neer. De dienst is prima, de service eromheen is niet je-van-het. Je moet een formulier mailen, je kan niet bellen. De helpdesk is extern en te bereiken via een betaald telefoonnummer (en uitgaande van dit forum ietwat onkundig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Mijn ouders zijn aan het overwegen ADSL via Speedlinq af te nemen. Mijn vader heeft de postcode check gedaan, een pakket uitgezocht en contact gehad met de helpdesk. Op dat laatste punt loopt het spaak op dit moment. Zo is het niet duidelijk of het geheel ook gaat werken met ISDN-1 (let op: dus niet de standaard ISDN-2). Hiernaast werd hem gemeld dat hij het KPN abonnement moest opzeggen. Dat laatste is nogal vreemd omdat hij niets wil afnemen wat betreft voice diensten.

Zijn er hier mensen die een speedlinq abonnement gebruiken ism ISDN-1 (en een quattrovox huiscentrale)?

Wie kan iets vertellen over de verplichting tot opzeggen van de KPN lijn? Ik heb nu 2 keer gebeld met de helpdesk maar daar word je niet echt vrolijk van. Wat de een zegt spreekt de volgende medewerker gewoon weer tegen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschil tussen ISDN2 en ISDN1 is dat je maar 1 B-kanaal hebt ipv. 2.
Dat wil zeggen dat je niet meer gelijktijdig kunt bellen met 2 telefoons en dat er 2 nummer zijn ingeleverd. (nog maar 2 ipv. 4)
Dat moet voor ADSL geen enkel verschil maken.(zelf van ISDN2 naar ISDN1 gegaan)
De splitter wordt voor het NT1 kastje aangesloten direct op het ISRA-punt (waar de draad het huis binnenkomt) alwaar het signaal gescheiden wordt in spraak en data.
Data gaat naar de PC en spraak naar NT1 --> Quatrovox --> analoge apparaten.

Het abonnement opzeggen bij de KPN is absolute onzin en zeker niet verplicht.
Werd er misschien verteld waarom ? (nieuwsgierig)

De onkunde van de helpdesk van Speedlinq is algemeen bekend.
Waarschijnlijk hebben ze geen idee wat ISDN1 is.

In dit geval is het misschien slimmer om een provider te zoeken met wat meer technische knowhow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdegroot
ISDN1 en ADSL

Lees: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1084275
Heeft u op dit moment ISDN2 in combinatie met ADSL. U kunt met behoud van uw ADSL-aansluiting en uw ISDN-apparatuur overstappen op ISDN1. ISDN1 heeft dezelfde voordelen als ISDN2, maar dan met 1 lijn en 2 nummers. En het kost minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slofsky
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 11:59
Mijn Speedlinq is vandaag opgeleverd, en ik heb gelijk al wat problemen met de FTP-toegang tot mijn domeinnaam. Ik lees overal dat je in een FTP moet connecten naar "www.jedomeinnaam.speedlinq.nl" met je username en password, maar ik kom er niet in! Kan iemand mij de exacte details geven hoe je toegang kan krijgen tot je Speedlinq webspace? Bij voorbaat dank :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
bdegroot schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 11:12:
[...]

Vorige huis, zelfde stad, zelfde modem, zelfde dsl provider. Veel verder van centrale, haalde ik makkelijk 960kbits.
Lees: Dslam UT starcom met globespan chipset
Lees: allied data v4 met globespan chipset
Lees: Direct bij isra gesplit en aangeloten, nog geen 50 cm draad.
Lees: annex-A, 275 meter van wijkcentrale

Ik veel gelezen over dit onderwerp, dus dit zijn volgens mij wel de omstandigheden waar 1024 gehaald moet kunnen worden.

PS. en wat denk jij dan dat er gedaan is, nadat je het speedlinq bericht hebt gelezen?? beetere firmware geladen? Denk het niet, gewoon iedereen op een veilige marge gezet lijkt me. Niet?
Dan kan 't in je lijn zitten opzich. Of je hangt aan een andere centrale misschien toch? Of je lijn is langer dan de checks zeggen en de kwaliteit weet je niet gewoon, mogelijk een verstoring in onderste deel frequenties waar je upstream zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelk
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
@Slofsky:
Met
code:
1
ftp spxxxxxx@www.xxxxxxxxxxxxxxxxxxx.speedlinq.nl

zou het moeten lukken. Bij mij werkt het iig.

[ Voor 11% gewijzigd door marcelk op 15-11-2005 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Slofsky schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 21:27:
Mijn Speedlinq is vandaag opgeleverd, en ik heb gelijk al wat problemen met de FTP-toegang tot mijn domeinnaam. Ik lees overal dat je in een FTP moet connecten naar "www.jedomeinnaam.speedlinq.nl" met je username en password, maar ik kom er niet in! Kan iemand mij de exacte details geven hoe je toegang kan krijgen tot je Speedlinq webspace? Bij voorbaat dank :).
Je usernaam is wat anders dan je subdomein naam. Usernaam en password zouden in een welkomstbrief moeten staan.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slofsky
Bedankt voor jullie reacties, alleen krijg ik in FlashFXP nog steeds de error dat hij niet kan connecten. Ik begrijp dat mijn username verschilt van mijn domeinnaam, maar als ik het in het formaat invoer wat marcelk aangeeft kan hij nog steeds geen verbinding zoeken. Als ik connect naar het (IP adres) "www.domeinnaam.speedlinq.nl" en bij username mijn "sp******" invul en bij password mijn wachtwoord lijkt hij wel verder te komen, maar ik krijg nog steeds een error van connection timed out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Bor de Wollef schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 10:13:
Mijn ouders zijn aan het overwegen ADSL via Speedlinq af te nemen. Mijn vader heeft de postcode check gedaan, een pakket uitgezocht en contact gehad met de helpdesk. Op dat laatste punt loopt het spaak op dit moment. Zo is het niet duidelijk of het geheel ook gaat werken met ISDN-1 (let op: dus niet de standaard ISDN-2). Hiernaast werd hem gemeld dat hij het KPN abonnement moest opzeggen. Dat laatste is nogal vreemd omdat hij niets wil afnemen wat betreft voice diensten.

Zijn er hier mensen die een speedlinq abonnement gebruiken ism ISDN-1 (en een quattrovox huiscentrale)?

Wie kan iets vertellen over de verplichting tot opzeggen van de KPN lijn? Ik heb nu 2 keer gebeld met de helpdesk maar daar word je niet echt vrolijk van. Wat de een zegt spreekt de volgende medewerker gewoon weer tegen.
Bovengenoemde opstelling heb ik thuis exact draaien.
Heb overigens mijn abonnement opgezegd (denk dat het prijsverschil de moeite waard is voor de extra service, maar dat is helemaal persoonlijk natuurlijk !).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdegroot
bjck schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 22:33:
[...]
Dan kan 't in je lijn zitten opzich. Of je hangt aan een andere centrale misschien toch? Of je lijn is langer dan de checks zeggen en de kwaliteit weet je niet gewoon, mogelijk een verstoring in onderste deel frequenties waar je upstream zit.
Dit zijn mijn tone waardes (even met een zyxel gemeten die precies hetzelfde traint):

tone 0- 31: 00 00 00 08 99 ab bc bc cc cc cb bb a9 99 98 00
tone 32- 63: 00 00 00 00 02 22 34 44 44 45 55 55 55 66 66 66
tone 64- 95: 06 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 26
tone 96-127: 66 66 66 66 56 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66
tone 128-159: 66 66 66 66 66 66 66 66 56 65 55 56 55 55 55 55
tone 160-191: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 56 56 65
tone 192-223: 66 66 66 66 66 66 66 65 65 55 55 55 55 55 55 55
tone 224-255: 55 55 55 55 55 55 44 44 44 44 30 00 00 00 00 00

Mij zegt het niet zoveel...maar kan jij er iets uithalen bjck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slofsky schreef op woensdag 16 november 2005 @ 07:58:
Bedankt voor jullie reacties, alleen krijg ik in FlashFXP nog steeds de error dat hij niet kan connecten. Ik begrijp dat mijn username verschilt van mijn domeinnaam, maar als ik het in het formaat invoer wat marcelk aangeeft kan hij nog steeds geen verbinding zoeken. Als ik connect naar het (IP adres) "www.domeinnaam.speedlinq.nl" en bij username mijn "sp******" invul en bij password mijn wachtwoord lijkt hij wel verder te komen, maar ik krijg nog steeds een error van connection timed out.
Bij opties dien je "connection type" op "PORT" te zetten in plaats van "PASV".
In CuteFTP had dit wel effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:05

Neo

Jongens even een vraag. Ik wil speedlinq opzeggen, alleen ik vind het heel onduidelijk hoe lang je er nou aan vast zit. Wat ik uit de documentatie/faq kan halen is dat als je voor dat je abo eindigt je nog een maand extra aan hun vast zit.

Edit: net een andere pagina gevonden, hier staat het heel duidelijk
Hieronder 2 voorbeelden hoe de termijnen werken:

Op 15 januari 2005 is het abonnement aangevangen. Op 15 december 2005 ontvangt Speedlinq het Opzegformulier. Dit is voor het verstrijken van de minimum contractsduur.

De opzegtermijn van 1 maand gaat lopen vanaf 15 januari 2006 en eindigt op 15 februari. Eind februari 2006 wordt het abonnement beeindigd en laat Speedlinq de lijn vrijmaken.

Op 15 januari 2005 is het abonnement aangevangen. Op 15 februari 2006 ontvangt Speedlinq het Opzegformulier. De minimum contractsduur is verstreken, en er heeft geen verlenging plaatsgevonden.

De opzegtermijn van 1 maand gaat lopen vanaf 15 februari, het moment van ontvangst, en eindigt op
15 maart. Eind maart 2006 wordt het abonnement beëindigd en laat Speedlinq de lijn vrijmaken.
Dit betekend dus dat je er 13 ipv 12 maanden aan vast zit zoals ik het lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Ik zou gewoon nu het formulier voor opzegging invullen. Leg daarin je situatie voor aan Speedlinq. Zij kunnen je zo vertellen op welke datum je lijn ongeveer vrijgegeven zal kunnen worden. Kan toch geen kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Laatst online: 22:05

Neo

nee inderdaad ik heb een mailtje gestuurd en anders bel ik wel even. Maar ik dacht misschien heeft iemand hier al ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slofsky
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 10:27:
[...]

Bij opties dien je "connection type" op "PORT" te zetten in plaats van "PASV".
In CuteFTP had dit wel effect.
Dat was het! Bedankt voor de hulp :) !

Edit: Damn, Speedlinq ondersteunt geen PHP :/ .

[ Voor 23% gewijzigd door Slofsky op 16-11-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat je sp-nummer is ? Hier wordt om gevraagd in het opzeggingsformulier. En aangezien ik het formulier niet retour wil ontvangen met de melding dat het onvolledig is vraag ik het maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Dat is je Speedlinq-nummer. Hetzelfde nummer dat je ook gebruikt om je mail op te halen (user name) met alle e-mail programma's.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Liu schreef op maandag 21 november 2005 @ 10:43:
Dat is je Speedlinq-nummer. Hetzelfde nummer dat je ook gebruikt om je mail op te halen (user name) met alle e-mail programma's.
Ik gebruik(te) nooit mijn speedlinq mailadres, maar goed zal dan ook wel ergens in mijn online faktuur staan ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyD
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Kan je zonder offline te zijn overstappen van Wanadoo (ADSL lite via KPN) naar Speedlinq (All-in 3072/1024 op babyxl netwerk)

Indien niet mogelijk, hoe lang ben je offline bij de overstap van Wanadoo naar Speedlinq? (Ik lees verschillende antwoorden variërend van een kwartier tot 6 weken en soms langer).
Heeft iemand ervaring hiermee, misschien zelfs specifiek met overstap Wanadoo naar Speedlinq?

Mijn huidige ADSL abonnement loopt nog tot eind januari 2006. Ik heb 1 maand opzegtermijn.
Kan ik al eerder via het netwerk van Speedlinq internetten (uiteraard betaal ik mijn abonnementskosten t/m eind 2006 aan Wanadoo)? Of kan ik pas na eind 2006, wanneer mijn Wanadoo abonnement is verlopen, via het netwerk van Speedlinq internetten?

Ik heb overigens een ISDN2 abonnement bij KPN, mocht dit van invloed zijn op bovenstaande vragen.

[ Voor 10% gewijzigd door AnthonyD op 22-11-2005 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

@AnthonyD:
Ben jaar geleden overgestapt van Demon (BBNed) naar Speedlinq (toen BabyXL).
Totale downtime bedroeg ongeveer tien minuten.
ISDN is hier niet van invloed (voor zover ik weet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Ben aan het overwegen om 8/1mbit te nemen voor 19.95 (best-adsl/speedlinq aanbieding). alleen kan ik nergens op de site van speedlinq (niet in de voorwaarden/tarieven) vinden of er kosten zijn verbonden aan het evt. opzeggen na de minumale contractduur. iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Ik zou de voorwaarden opslaan en afdrukken. Mocht er dan niets in deze voorwaarden vermeld staan over enige afsluitkosten, dan kan je je daar altijd op beroepen.

Ik zou ook regelmatig (nieuwe) voorwaarden inzien op de website, zodat je bij gunstigere voorwaarden daar op de hoogte van bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyD
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
@lier: bedankt voor je info.

Maakt het overigens voor de lengte van downtime uit of je wisselt van Niet-KPN naar Niet KPN (bijv. in jouw geval van BBNed naar BabyXL) of dat je wisselt van KPN netwerk naar bijv. BabyXL?

Heeft iemand ervaring met specifiek het overstappen van Wanadoo (ADSL via KPN) naar Speedlinq (All-in abonnement op babyxl netwerk)? Hoe lang is de downtime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

AnthonyD schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:47:
@lier: bedankt voor je info.

Maakt het overigens voor de lengte van downtime uit of je wisselt van Niet-KPN naar Niet KPN (bijv. in jouw geval van BBNed naar BabyXL) of dat je wisselt van KPN netwerk naar bijv. BabyXL?

Heeft iemand ervaring met specifiek het overstappen van Wanadoo (ADSL via KPN) naar Speedlinq (All-in abonnement op babyxl netwerk)? Hoe lang is de downtime?
nee hoor maakt niets uit.. Ik ben overgestapt ook en had geen enkele downtime.. gewoon op dag van aansluiting oude modem eruit, nieuwe modem erin en werkte direkt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

@baukster
bedankt voor je snelle reactie, was ook wel mijn idee ja... staat inderdaad niets over in de voorwaarden. alleen kosten voor up/downgrade en heraansluiting...

verder niemand ervaringen met opzeggen speedlinq (via bbned) en evt. kosten voor het beeindigen?

EDIT:
sorry, ik moet toch beter lezen. ik heb het al gevonden in de faq op de site van speedlinq, misschien hebben jullie er dus ook wat aan:

"Speedlinq berekent normaal gesproken geen opzegkosten aan het einde van het contract.
Binnen de minimumduur kan een abonnement niet worden opgezegd. Indien je toch je contract voortijdig wenst te beëindigen, moeten alle resterende abonnementsgelden worden betaald, inclusief de maand opzegtermijn.
Speedlinq berekent alleen opzegkosten bij definitieve afsluiting van de verbinding in een incassotraject."

[ Voor 51% gewijzigd door rick77 op 22-11-2005 16:28 ]

• Freddyevil
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-07 12:58
@ (ex-)Speedling gebruikers:

Ik overweeg de huidige aanbieding van Speedling te nemen,
is dit wel verstandig? Een groot vertrouwen heb ik niet echt d.m.v. de ervaringen die ik reeds heb gelezen en de grote verschillen tussen de prijs van hun en de prijzen van andere aanbieders.

Graag een reactie.
Alvast bedankt,

Freddy

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

nou technisch is het een goeie isp, dus de meeste mensen zullen er wel tevreden mee zijn, maar ze werken volgens mij met de laagst mogelijke kosten ooit, besteden alles uit.

Service verlenen en klachten netjes afhandelen doen ze niet. Als jij een probleem hebt ergens mee en je wil iets veranderd hebben, dan moet je de 0,70ct/min kostende slecht bereikbare helpdesk bellen. Als de dienstverlening slecht is en je wilt bijvoorbeeld het contract ontbinden (wat onder bepaalde voorwaarden kan), dan kan dat niet en wijzen ze je keihard op de AV (waar andere isp's over het algemeen coulant proberen te zijn). Er wordt niet gereageerd op vragen via de mail (zelfs geen template antwoorden behalve "dit adres is niet in gebruik").

Op diverse gebruikersfora zijn nogal wat klachten over deze isp te lezen. Het is een provider die je kan vergelijken met de slechte jaren van UPC, ze zijn niet te beroerd om zelfs als ze geen gelijk hebben gewoon incassobureau's op je af te sturen en zelfs een rechtzaak tegen je te beginnen als jij bijvoorbeelt niet wil betalen als er heel lang een storing is geweest...

Dus, technisch prima, maar zadel niet je ouders op met een goedkoop=duurkoop isp.

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 24-11-2005 20:11 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alphonss
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-12-2024
Na het lezen van dit forum kreeg ik de kriebels, maar uiteindelijk
geen problemen met aanvraag, oplevering en aktiekorting.

Hier nog een lijstje met data.

31 augustus aangemeld voor "Abo 5120 all in" voor €25,- per maand
12 september brief met userid/password, oplevering 17 september
13 september modem
15 september geprobeerd, wel kunnen activeren, maar nog geen internet
16 september internet up and running, een dag voor op de planning!
21 november is de volledige aktie korting bijgeschreven op mijn rekening.

Snelheiden (emule) liggen behoorlijk hoger dan van mijn oude (drie maanden geleden) CHELLO-plus account....

Een erg tevreden klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 21:01
Ben nu al bijna een jaar lid van speedlinq.In het begin wat ellende met de verbinding en service,maar de laatste maanden eigenlijk alleen maar een goede verbinding,kreeg zelfs een mailtje dat er werkzaamheden waren op een bepaalde datum,keurig dus,ze beginnen het te leren.Nu hebben ze dus weer nieuwe abonnementen zag ik,snel en voor minder kosten(heb nu een 1/3voor 35 euro),nu twijfel ik een beetje of ik moet opzeggen of niet :?

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je verbinding goed werkt en je bent te vreden kan je ook een jaartje bijtekenen en naar een nieuw aanbod overstappen (op zelfde dsl netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik heb ook een Speedlinq abbo, over de verbinding zelf alleen maar lof(2048/1024).

Alleen hoe ze dat met betalen doen, dat je eerst wel de kosten moet betalen van het modem ed, is wel kut.

En gelukkig heb ik ze nog niet hoeven te bellen, want dat is asociaal duur ja en slechte service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spetzje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-09 20:39
Ik heb op dit moment een Premium abonnement bij Caiway (kabel-internet), wat dus inhoudt dat ik me aan een datalimiet van 25 GB / maand moet houden. Ik heb het 3 jaar volgehouden maar sinds er eindelijk ADSL wordt aangeboden waar ik woon, overweeg ik om over te stappen naar Speedlinq en daarbij gebruik te maken van de BEST-ADSL X-tra 8192/1024 aanbieding, op het BBned netwerk:

BEST-ADSL X-tra 8192/1024 aanbieding

Omdat ik nog niet echt bekend ben met het ADSL-gebeuren heb ik een paar, voor jullie denk ik simpele, vraagjes (ik heb deze thread + algemene/actie-voorwaarden van speedlinq doorgelezen maar het spijt me als de volgende vragen reeds voogekomen zijn en/of de antwoorden te vinden zijn bij speedlinq):

1. Hoe kom ik erachter wat voor type telefoonlijn ik heb (een analoge of ISDN)? Ik heb, zoals geadviseerd paar posts terug, op de factuur van mijn telefoonrekening gekeken maar daar kan ik niks nuttigs vinden.

2. Is het verplicht dat ik gebruik maak van KPN voor mijn vaste telefoonlijn waarop ik ADSL wil aansluiten? M'n pa is namelijk een jaar geleden overgestapt naar Tele2, voorheen dus KPN. En ik heb ergens in deze thread gelezen dat iedereen sowieso een KPN telefoonlijn heeft, ook al denk je van niet? Enlighten me plz.

3. De aanbieding zegt: 8192/1024 ipv 6016/1024. Ik weet dat je gedurende de hele contractsperiode van 1 jaar beschikt over de 8192/1024 snelheid zoals vermeld in de actievoorwaarden. Maar betekent dit dat je na de contractsperiode terugvalt naar een 6016/1024, of lagere snelheid? Dit geldt trouwens niet alleen voor deze BEST-ADSL actie, ook de andere ADSL-abonnementen van Speedlinq zijn (tijdelijk?) verhoogd.

4. Je kan kiezen uit een aantal modems (ethernet, single-pc, multi-pc etc.). Ik maak op dit moment gebruik van een kabelmodem en een wi-fi router waar 2 pc's draadloos mee verbonden zijn. Ik hoef dus alleen een ethernet modem bij Speedlinq aan te schaffen (gratis) en die op de plek van mijn kabelmodem te zetten?

Ik hou het maar even bij deze 4 vragen. Ik zou het erg fijn vinden als iemand een antwoord kan geven op mijn vragen!! Aanvullende informatie over Speedlinq/ADSL dat nuttig kan zijn voor een ADSL-noob als ik is natuurlijk ook welkom :)

Alvast bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door spetzje op 01-12-2005 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons werkt Speedlinq naar behoren. Wel wat opstartproblemen, ze waren vergeten een schakeling om te zetten bij de KPN. En dat kost je dan € 37 voor naar de helpdesk te bellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

JvS schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:07:
[..]
ze zijn niet te beroerd om zelfs als ze geen gelijk hebben gewoon incassobureau's op je af te sturen en zelfs een rechtzaak tegen je te beginnen als jij bijvoorbeelt niet wil betalen als er heel lang een storing is geweest...
Noem mij eens een voorbeeld van iemand op een forum waar ze een rechtszaak tegen begonnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

spetzje schreef op donderdag 01 december 2005 @ 19:48:
1. Hoe kom ik erachter wat voor type telefoonlijn ik heb (een analoge of ISDN)? Ik heb, zoals geadviseerd paar posts terug, op de factuur van mijn telefoonrekening gekeken maar daar kan ik niks nuttigs vinden.
Heb je meer nummers en/of meer lijnen? Nee, dan heb je hoogstwaarschijnlijk een analoge aansluiting. Verder zou het toch echt wel op de KPN factuur moeten staan die je elke twee maanden met de post krijgt.
2. Is het verplicht dat ik gebruik maak van KPN voor mijn vaste telefoonlijn waarop ik ADSL wil aansluiten? M'n pa is namelijk een jaar geleden overgestapt naar Tele2, voorheen dus KPN. En ik heb ergens in deze thread gelezen dat iedereen sowieso een KPN telefoonlijn heeft, ook al denk je van niet? Enlighten me plz.
Ik weet niet of het verplicht is, maar gegeven dat Tele2 een carrier-select bedrijf is dat gebruik maakt van bestaande (KPN) aansluitingen, is dat hoogstwaarschijnlijk niet echt relevant.
3. De aanbieding zegt: 8192/1024 ipv 6016/1024. Ik weet dat je gedurende de hele contractsperiode van 1 jaar beschikt over de 8192/1024 snelheid zoals vermeld in de actievoorwaarden. Maar betekent dit dat je na de contractsperiode terugvalt naar een 6016/1024, of lagere snelheid? Dit geldt trouwens niet alleen voor deze BEST-ADSL actie, ook de andere ADSL-abonnementen van Speedlinq zijn (tijdelijk?) verhoogd.
Officieel val je terug, maar tegen die tijd zijn de snelheden wel weer verhoogd danwel de prijzen verlaagd, dus daar moet dan wel een mouw aan te passen zijn (is mij tenminste altijd nog wel gelukt).
4. Je kan kiezen uit een aantal modems (ethernet, single-pc, multi-pc etc.). Ik maak op dit moment gebruik van een kabelmodem en een wi-fi router waar 2 pc's draadloos mee verbonden zijn. Ik hoef dus alleen een ethernet modem bij Speedlinq aan te schaffen (gratis) en die op de plek van mijn kabelmodem te zetten?
Ja
Ik hou het maar even bij deze 4 vragen. Ik zou het erg fijn vinden als iemand een antwoord kan geven op mijn vragen!! Aanvullende informatie over Speedlinq/ADSL dat nuttig kan zijn voor een ADSL-noob als ik is natuurlijk ook welkom :)
Bij deze
Alvast bedankt!
Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
CPS (Carrier-Pre-Select) diensten als Tele2 zijn niet van invloed en maakt niets uit bij het aanleggen van ADSL op dezelfde telefoonlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

PowerFlower schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:08:
[...]

Noem mij eens een voorbeeld van iemand op een forum waar ze een rechtszaak tegen begonnen zijn?
http://forum.trosradar.nl/?url=forum/viewtopic.php?t=28131
http://forum.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=33440

Dit forum zit vol met mensen die wat snel vinden dat ze gelijk hebben, maar ook met mensen die daadwerkelijk gelijk hebben. UPC, Scarlet en Speedlinq (en wanadoo en versatel naar mijn mening ook een beetje :P) zijn de isp's die niet echt als heel prettig bekend staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

JvS schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 09:50:
[...]
http://forum.trosradar.nl/?url=forum/viewtopic.php?t=28131
http://forum.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=33440

Dit forum zit vol met mensen die wat snel vinden dat ze gelijk hebben, maar ook met mensen die daadwerkelijk gelijk hebben. UPC, Scarlet en Speedlinq (en wanadoo en versatel naar mijn mening ook een beetje :P) zijn de isp's die niet echt als heel prettig bekend staan.
Ik bedoel het niet mierenneukerig, want ik begrijp je punt... maar ook in die topics staat alleen maar heel erg vaak "het incassobureau dreigt met een rechtszaak". Nofi, maar dat is wat incassobureaus doen: dreigen met een rechtszaak; het blijft bij dreigen, want zelf kunnen ze die zaak helemaal niet aanspannen. In mijn (meer algemene) ervaring is het zo dat als je als bedrijf je geld binnen wil krijgen, je zo'n incassobureau gewoon hard laat zeuren net zo lang totdat iemand die het "vergeten" is toch betaalt. Als je het er níet mee eens bent - negeer dan de opmerkingen over "ja maar anders spannen we een zaak aan..." want het is net zo geldig als "ja maar anders vinden wij je flauw!". Als Speedlinq zélf dat zou zeggen, zou ik het daarentegen niet zo snel negeren :P

Een rechtszaak tegen een consument kost een bedrijf gewoon geld, zeker bij dit soort bedragen. De enige reden dat een bedrijf daar ooit zo ver mee door gaat is dat ze natuurlijk niet over zich heen kunnen laten lopen want dan betaalt niemand meer. En van het "zelfs een rechtszaak tegen je aanspannen" is dus niet snel sprake, en eerlijk gezegd heb ik ook nog nergens concreet gehoord over een "Speedlinq vs. Jan met de Pet". En die dreiging van het incassobureau kun je dus met een flinke kilo zout nemen, hoewel ze het vast helemaal niet leuk vinden dat ik dat zeg (zij krijgen waarschijnlijk gewoon een percentage van wat ze binnen weten te krijgen).

Volgens mij blijft de uitdaging voor Speedlinq om hun bedrijf te laten groeien. Het traditionele probleem: je wordt heel snel groter met een goed product. Op een gegeven moment is een goed product niet meer genoeg: je moet je klanten vasthouden, strak uitgevoerde procedures hebben, zorgen voor duidelijke, snelle en heldere communicatie. Ben benieuwd of ze dat voorelkaar krijgen, en lang genoeg en goed genoeg volhouden om óók van hun slechte naam af te komen.

[ Voor 19% gewijzigd door PowerFlower op 02-12-2005 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ze reageren gewoonweg totaal niet op bijzonder valide punten die je per mail of brief of wat dan ook stuurt. Lees gewoon dat topic eens door hoe dat bedrijf zijn klanten behandelt, daar wil je gewoonweg niets mee te maken hebben. Ok prijs/snelheid technisch zijn ze zeer ok. Ze gebuiken het tiscali dsl netwerk, dat ook gewoon een prima product is. De techniek voor internet besteden ze uit aan een bedrijf dat het ook relatief prima doet, maar verder is het een welhaast criminele bende hoe schofterig zij met klanten omgaan. En daarnaast maakt het niet uit of nou het incassobureau die communicatie doet of speedlinq zelf. Speedlinq zelf is degene die dit beleid bedacht heeft. En die bedrijven die ermee dreigen, doen het overigens ook wel hoor (en al blijft het bij dreigen, ook lekker dan!). UPC heeft ook al regelmatig rechzaken gestart (en vaak verloren) tegen hun eigen klanten. Speedlinq doet een beetje mee op datzelfde niveau.

Ook lees je in dat topic van zat mensen die hun opzegbrief aangetekend versturen (met handtekening retour) waarvan speedlinq gewoon keihard beweert die brief nooit ontvangen te hebben en die gaan vervolgens door met factureren, jij belt om te vragen waarom het nog niet opgezegd is en dan krijg je als antwoor dat ze geen opzeggingen in behandeling nemen omdat er nog facturen (van na die opzeggen!!) openstaan... En als je die niet betaalt en gewoon niet meer betaalt, krijg je dus weer dreigementen van een incassobureau.

Ik heb redelijk veel ervaring met manieren waarop bedrijven met klanten omgaan. Op dit moment zijn scarlet en speedlinq de bedrijven waar je naar mijn mening ver vandaan moet blijven, die eerste omdat ze het gewoon niet kunnen bolwerken, die tweede omdat het gewoon een stel non-service gasten zijn die tot het uiterste gaan om mensen te laten betalen aan ze.

Nogmaals, als het werkt (wat het in de meeste gevallen ook wel doet, tis-dsl is gewoon prima), dan werkt het voor een schijntje prima, maar als je wat anders gedaan wil hebben of er is een storing, dan is het gewoon verreweg de meest klant-onvriendelijke ISP waar ik ooit van gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik heb zojuist de ontvangstbevestiging van de actievoucher ontvangen. Hiermee is eindelijk het "totaalplaatje", los van de werking van de dienst in de nog komende maanden natuurlijk, rond. Na de "problemen" hier in dit topic heb ik er toch redelijk bewust voor gekozen de "gok" te nemen met het 5/1 Abo van 25/maand. En met deze ontvangstbevestiging erbij ben ik dan dus een van de mensen die wel tevreden is (ook, het geld moet ook nog bijgeschreven worden, maar iig heb ik bewijs dat de voucher op tijd ontvangen is, dus daarover maak ik me net geen zorgen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Iemand ervaring met de kosten tijdens je abonnement laten verlagen door Speedlinq. Wij betalen nu 45 euro per maand voor 4Mbit BabyXL abbo, maar ik zie op de website dat de prijs nu 20 euro bedraagt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:41

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

rellehenk schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 23:16:
Iemand ervaring met de kosten tijdens je abonnement laten verlagen door Speedlinq. Wij betalen nu 45 euro per maand voor 4Mbit BabyXL abbo, maar ik zie op de website dat de prijs nu 20 euro bedraagt :(
Opzegformulier aanvragen, dan sturen ze je een aanbieding. Als je gewoon netjes om een lager abonnement vraagt via email, dan kan dat niet zonder overstapkosten. Wanneer je echter gaat dreigen met een opzegformulier, kan dit wel :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Nou ik heb twee weken geleden een opzegformulier opgestuurd en vandaag maar 'ns gebeld voor € 2,-...

Ze ontkennen mijn opzegformulier te hebben ontvangen, die tr :> t van de helpdesk had trouwens moeite om normaal Nederlands uit d'r strot te krijgen... |:(

Wat schetst mijn verbazing, kreeg meteen een aanbieding in mijn Speedlinq mailbox!

Maar die aanbieding is mij niet scherp genoeg voor meer dan € 120,- minder per jaar heb ik dezelfde snelheid, maar dan VoDSL erbij (TweakDSL), dan heb die oplichters van de KPN op de lange termijn ook niet meer nodig. :Y)

Morgen maar eens een aangetekende brief met handtekening retour het opzegformulier versturen en anders ga ik toch echt storneren als dat niet mocht helpen zoals ik helaas in dit topic heb gelezen.

Ik word echt kotsmisselijk van die bedrijven waarbij je bijna niets hoeft te doen om abonnee te worden, maar als je er vanaf wilt moet je zowat een advocaat inschakelen... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 10:00

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

THW Arie schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 23:44:
[...]

Opzegformulier aanvragen, dan sturen ze je een aanbieding. Als je gewoon netjes om een lager abonnement vraagt via email, dan kan dat niet zonder overstapkosten. Wanneer je echter gaat dreigen met een opzegformulier, kan dit wel :)
Nou dat is ook niet helemaal waar. Ik ga verhuizen en heb dus mijn lijn eerst opgezegd omdat ik wat anders wilde hebben. Later toch besloten om het te houden en gebeld. Geen opzegformulier ontvangen volgens de helpdesk. Blijkt een achterstand te zijn (of smoes)
verhuisformulier opgestuurd en kon voor 70 euro naar een snellere lijn. Zit nu op 3mbit voor 35 euro
Niet gedaan en gewoon verhuizen die handel.
wordt ik een week later gebeld door iemand van speedlinq dat ik kosteloos over kan stappen naar een snellere verbinding.
Heb nu gekozen voor de 8 mbit voor 30 euro :) 5mbit erbij minus 5 euro.
Prima deal en vond het prima service.

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook andere mensen met problemen op het moment? sloomheid, msn niet werkende etc. (A'dam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Laatst online: 02:43

-ET-

Phone Home

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 21:52:
ook andere mensen met problemen op het moment? sloomheid, msn niet werkende etc. (A'dam)
ik had er ook last van, ping problemen e.d. Was gister de hele dag hoe het vandaag is weet ik niet. Kan ik vanavond pas kijken. Omgeving alkmaar overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ben na 5 pagina's ellende maar gestopt met lezen op het Tros Radar forum

Zat mensen die zich afvragen waarom XS4ALL zo duur is, ik weet iig wel waarom Speedlinq zo goedkoop is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlalex
  • Laatst online: 09-03-2024
-ET- schreef op maandag 12 december 2005 @ 07:54:
[...]

ik had er ook last van, ping problemen e.d. Was gister de hele dag hoe het vandaag is weet ik niet. Kan ik vanavond pas kijken. Omgeving alkmaar overigens.
Heb hetzelfde probleem, bij een ping verwdijnen ongeveer de helft van de aanvragen. Heb net mijn modem proberen te pingen (zit op mijn werk) en verliest nog steeds de helft van de pakketjes. Zojuist ook even met de speedlinq helldesk gebeld, ze hadden het over een storing op het BabyXL/Tiscali netwerk. Ik zit in omgeving Zwolle, dus lijkt me een landelijke storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Hier in Rotterdam geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlalex
Mr. Liu schreef op maandag 12 december 2005 @ 14:20:
Hier in Rotterdam geen problemen.
heb je ook speedlinq via het babyxl/tiscali netwerk? Of is babyxl/tiscali hetzelfde als alleen tiscali? Kan nergens anders wat vinden over deze storing, dus zo groot zal hij dan ook niet zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Ik heb inderdaad ook Speedlinq over het BabyXL/Tiscalu netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 05:10

paQ

Ik heb al 14 maanden BabyXL speedlinq 4096.
sinds twe emaanden is het internetten re-te-traag soms...
upload komt niet boven de 140 kbps en pingen leidt vaak tot time-outs.

Als tig keer aangegeven, en nu na veel bellen en veel wachten, komt speedlinq met de opmerking dat het modem stuk moet zijn. dat moet ik dan wel maar even zelf vervangen want ik ben buiten de garantie.

:(

ik heb netjes aangegeven dat zij reeds van mijn klacht afwisten, twee wkeen nadat mijn garantie was verlopen. Zouden ze écht zo gaan mierenneuken nu?
wederom zou ik teruggebeld worden: niets meer gehoord.
vandaag 12 minuten in de wacht en geen verbinding...

heb een laatste mail gestuurd via de website (die overigens retesnel laadt uiteraard) vandaag terubellen met antwoord, anders zeg ik op...

ik heb niks gehoord, dus ik kap er gewoon mee... tis bijna diefstal dit :(

nu zie ik dus dat ik dus echt niet de enige ben met deze problemen.

als ik speedtest tests uitvoer, dan maakt ie het ping gebeuren nieteens af. na een minuut of 10 kapt ie maar gewoon met testen... sta ik op 40% ofzo :'(

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlalex
Mijn broer heeft precies hetzelfde probleem. Hij heeft hetzelfde abbonement en woont in dezelfde stad. Wat me verbaasde is dat hij in dezelfde ip range zit. Misschien dat deze hele range een probleem heeft? Het gaat om 84.41.243.xxx. Zouden diegene die dezelfde problemen hebben eens willen kijken of toevallig ook in die range zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

84.41.218.xxx Spijkenisse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Geen problemen op 84.41.189.xxx te Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 13:32

JMT

MOEHHHHHH

En ik heb hier te Amstelveen niets gemerkt van een of andere storing, ook hier is BabyXL/Tiscali...
edit: ( hier = 84.41.183.xxx )

[ Voor 14% gewijzigd door JMT op 13-12-2005 00:28 ]

Tamtidam... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

werkelijk wat een kl*rezooi is dat speedlinq, ik lig er nu al maanden lang 3-4 van de 7 dagen per week uit. De snelheden zijn helemaal niet waar ik voor betaal, ik heb nu 400kbps down en 7kbps up terwijl ik betaal voor 8/1 mbit. ik heb al vaak genoeg gebeld, geschreven maar steeds geen reactie en geen actie. Ook stuurde speedlinq een dood modem op dus heb ik geretouneert en opeens had ik een rekening van XX euro voor het 2e modem, ze vertelde me dat modem door mijn eigen schuld kapot was gegaan :S ik weet niet eens hoe ik dat ding zou moeten mollen. Maar goed ik moet toch nog t jaar af maken en daarna stap ik over naar iets anders want dit zuigt.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Laatst online: 02:43

-ET-

Phone Home

vlalex schreef op maandag 12 december 2005 @ 13:55:
[...]

Heb hetzelfde probleem, bij een ping verwdijnen ongeveer de helft van de aanvragen. Heb net mijn modem proberen te pingen (zit op mijn werk) en verliest nog steeds de helft van de pakketjes. Zojuist ook even met de speedlinq helldesk gebeld, ze hadden het over een storing op het BabyXL/Tiscali netwerk. Ik zit in omgeving Zwolle, dus lijkt me een landelijke storing.
yup, ik zit ook op BabyXL/Tiscali netwerk. Ik heb gisteren ook de helpdesk geprobeerd te bellen echter was de wachttijd meer dan 15 minuten dus mocht ik mijn naam postcode en huistelefoon inspreken en dan wordt ik binnen 24 uur teruggebeld. Maar dat zal dan wel weer zijn als ik op mijn werk zit.

vanavond maar eens kijken of ze het hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

LyP0 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 00:39:
Maar goed ik moet toch nog t jaar af maken en daarna stap ik over naar iets anders want dit zuigt.
Ik hoop dat ze je opzeg brief ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

hoe 'safe' is overstappen?
ik ga het vandaag nog opzeggen namelijk, maar hoe kan ik er zeker van zijn dat ik niet zonder verbinding kom te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben naar een andere ISP op zoek, want Demon wordt me te duur.
Eigenlijk kan ik deze aanbieding www.bestadsl.nl voor een 8192/1024 lijntje voor 19,95pm niet weigeren, maar ik wordt wel in twijfel gebracht door alle negatieve meldingen over deze ISP.
Misschien toch maar iets meer betalen en voor 12move gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

geloof me.. de rest raak je wel kwijt aan helpdesk kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 09:12:
Ik ben naar een andere ISP op zoek, want Demon wordt me te duur.
Eigenlijk kan ik deze aanbieding www.bestadsl.nl voor een 8192/1024 lijntje voor 19,95pm niet weigeren, maar ik wordt wel in twijfel gebracht door alle negatieve meldingen over deze ISP.
Misschien toch maar iets meer betalen en voor 12move gaan....
Ga voor wanadoo family... oid..

Nee deze ISP heeft het voor mij ook niet. Ik heb gelukkig een vrij probleemloos jaar met speedlinq achter de rug, echter heb ik in de 3e maand een snelheidsverhoging aangevraagd en dan word gelijk je contract met een jaar verlengd... niet goed lezen heet dat.
Maar daarom betaal ik nu nog 3 maanden aan die kl**tzakken... bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paQ schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 09:11:
hoe 'safe' is overstappen?
ik ga het vandaag nog opzeggen namelijk, maar hoe kan ik er zeker van zijn dat ik niet zonder verbinding kom te zitten?
Als je nieuwe provider een Telco-telco migratie ondersteund, dan trekken ze gewoon de lijn eruit en frotten hem in hun eigen apparatuur.
Ongeacht of je nog betaald aan je "oude" isp.

Kan dus binnen een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

daar ga ik maar eens naar op zoek dan.
zojuist de formulieren ingevuld en in een enveloppe gedaan.

en dat nog eens 4 keer B) :D

ben ik in ieder geval zeker dat er tenminste 1 aankomt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Op het Tros radar forum las ik dat ze zelf "aangetekend met handtekening retour" ontkenden ooit een brief ontvangen te hebben (en dat van veel verschillende personen)

Geeft toch te denken hoe ze met klanten omgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 16:37

RaseriaN

So much choices..

Speedlinq an sich is een goede ISP, goede snelheden en lage prijzen. Wij hollanders willen alles het liefst voor zo min mogelijk geld en zo veel mogelijk service. Bij Speedlinq moet je gewoon niet zijn als je veel/vaak helpdesk nodig gaat hebben.

Ik twijfel zelf om weg te gaan als mn jaarcontract om is, de snelheid is goed en weinig downtime maar gewoon de afhandeling van sommige dingen is echt schrikbarend..

Week geen internet gehad en hun bleven maar zeuren dat het de aansluiting was :/
Toch maar de beste man aan de overkant goed duidelijk gemaakt dat het mn werk zelf ook is (ICT, netwerkbeheer) en dat ik heus wel weet hoe je zon @#$@# kabeltje moet aansluiten en wanneer het probleem extern ligt. Raar genoeg werden ze toen wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Laatst online: 21:26
ben net een maand af van die gasten. moet helaas wel nog tot eind van deze maand betalen. Ik had een 2048/1024 abo. De upload heb ik nog nooit gehaald. Naja heb 2x de helpdesk nodig gehad. waarvan 1x echt hun schuld was. eerst uiteraard 18 min gewacht tot dat ze opnamen. en vervolgens hadden ze 7 minuten nodig om er achter te komen dat het idd hun schuld was. Nadat hij eerst 6 minuten alles op mij heeft geprobeerd af te schuiven :(.
zit nu bij lijbrandt. heb 10mb/10mb en die down/upload haal ik tenminste.

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Gunner schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 09:52:
Op het Tros radar forum las ik dat ze zelf "aangetekend met handtekening retour" ontkenden ooit een brief ontvangen te hebben (en dat van veel verschillende personen)

Geeft toch te denken hoe ze met klanten omgaan
Een hele simpele oplossing is gewoon stoppen met betalen en de aanmaningen en incasso's negeren en dat eenmalig in een brief duidelijk maken. Dan moet je alleen wel je niet laten intimideren door dreigementen van het incasso bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ik werd net teruggebeld (joh) door Speedlinq.

en ik kreeg een uniek sigaar uit eigen doos aanbieding.

op moment van klachtmelding was ik twee weken buiten de garantie. En buiten de garantie is buiten de garantie.... maaaaarrrrr.... men wilde dan toch het modem onder garantie vervangen, maar dan moet ik wel voor een jaar bijtekenen 8)7 8)7 |:( |:( |:(

zak erin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een jaar garantie is in nederland helemaal geen jaar garantie. Je hebt recht op een goed werkend apparaat en van een modem zonder bewegende onderdelen mag je rustig een levensduur van 5 - 15 jaar verwachten. Een apparaat dat na 14 maanden dus defect raakt voldoet niet aan de verwachtingen en dan is de leverancier verantwoordelijk voor de garantie afhandeling (je moet wel een deel zelf betalen, aangezien je hem al een jaar hebt gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

niet 14 maanden
12 maanden en 2 weken...

althans... defect...
ik Internet er nu ook mee :?

maar goed.
Ik ga nu een tweakdsl anavragen 16 - 24 Mbit op het BBned netwerk.
BBned claimt wel al ADSL2 op ISDN aan te kunnen sluiten, so welcome me as a new customer *D

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.