Speedlinq: ervaringen! - Deel 2

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 19.423 views sinds 30-01-2008

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:37:
Ik heb sinds woensdag het 5120/1024 abo van speedlinq, maar mijn snelheid is bij lange na niet de beloofde.

Ik laat nu dagelijk speedtest een paar keer draaien en kom qua download niet hoger dan zo'n 30 kb/s (wel redelijk constant), het vreemde is dat de upload met zijn bijna 80 kb/s een stuk acceptabeler is.

Nu heb ik voor een paar aansluitingsproblemen ook al een paar keer moeten bellen, maar mijn ervaring is niet bijzonder goed met de helpdesk. Vaak onkundig, doorverwijzingen naar derden wat achteraf niet blijkt te kloppen, enz. En wel per minuut 70 eurocent lichter.
Het vervelende is dat ze op de ingevulde formulieren amper reageren en een direct email-adres hebben ze niet (zie het eerder genoemde probleem van administratie@speedlinq.nl)

Wellicht dat iemand mij hier eerder verder kan helpen.
- Kan er misschien wat verkeerd ingesteld staan in mijn modem? (De CopperJet 810 Routerplus)
- En als ik daar wat moet wijzigen, wat is dan het standaard login/wachtwoord? Ik heb geen enkele handleiding erbij gekregen.
- Kan het te maken hebben met de plek van de splitter? (Hij zit niet voor alle telefoonaansluitingen, echter wel voor alle ingeplugde telefoons)
Modem kun je eigenlijk niet verkeerd instellen.
Probeer eens in de webinterface te kijken hoe het modem traint. Login/wachtwoord = admin/admin
Wanneer het modem gewoon op 5120 down traint dan heb je een pc probleem.
Zoniet dan kan dit inderdaad aan de bekabeling liggen, probeer anders het modem eens zonder splitter aan te sluiten, zo dicht mogelijk bij je IS/RA punt (punt waar telefoonlijn binnenkomt)

Verwijderd

Ik was inmiddels inderdaad achter admin/admin gekomen...

Ik kan de genoemde waarden nog niet direct vinden, wel het volgende, dat er op punten wel op lijkt:
Advanced DSL Port Configuration

--------------------------------------------------------------------------------
Return to basic attribute list...

Advanced Port Attributes
Name Value
DSP Firmware Version 02 42 Apr 17 2001 00:51:09 06
Connected true
Connect Mode g.dmt.a t1.413 g.lite multimode.p
Operational Mode g.dmt.a
State Showtime
Tx Bit Rate 800000
Rx Bit Rate 320000
Tx Cell Rate 1886
Rx Cell Rate 754
Us Rate 800
Ds Rate 320
Us Margin 10
Ds Margin 6

Annex Type AnnexA
Enable true
Interrupt Mask 3221291008
ATUR Id 4
Rev Number 0
Modem Param 520216607
ATM Enable 65537
ATM Config 3520074000
ATM Thresholds 50529027
Reverb Test 0
Modem Info 101057285
Max Tot Bits 7274649
DS Ind Bits 16777215
SF Count DS 5481471
SF Count US 5481470
Drop EOC Count 0
End EOC Thresh 69
EOC Reg Def 8224
Retrain Count 2
Perf Cnt Window 1764
CRCI Count 0
CRCF Count 0
FECI Count 64
FECF Count 0
ECS Count 0
ES Count 0
SES Count 0
LOSS Count 0
UAS Count 0
HECI Count 0
HECF Count 0
Tot HECI Count 3139
Tot HECF Count 0
User Cell I Count 3139
User Cell F Count 0
Idle Err I Count 0
Idle Err F Count 0
Margin Atten 786510
AGC Info 67240962
Mode Reg 16908544
Heeft het vette gedeelte er soms mee te maken?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Klinkt als heel beroerd aangesloten, fout ingesteld profiel of defecte CJT810.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Mr_DD
Tx Bit Rate 800000
Rx Bit Rate 320000

tx = up 800 kbps
Rx = down 320 kbps

Ik denk bekabeling niet heel erg lekker.... probeer m ook eens zonder splitter

offtopic:
bjck, ik vond je al zo slim maar nu weet ik waarvan... ik ken je :-)

Verwijderd

Zonder splitter heeft geen resultaat. Nog steeds (nagenoeg) dezelfde waarden. (een enkele keer iets hoger of zelfs iets lager).

Ik heb hier nog een oud sagem-usb modem liggen. Die ga ik anders zo eens proberen.

Verwijderd

Nou, de sagem hangt er nu aan en het vreemde is dat ik nu 108 kb/s downstream haal bij speedtest.nl en 52 kb/s upstream.

Het modem is een oudje, dus misschien dat ie niet meer aan kan? (een idee van een leek)

Maar dezelfde bekabeling heeft dus geen moeite met hogere snelheden, waarom dat modem dan wel?

• Mr_DD
Ik denk dat je toch je bekabeling eens aan moet passen, het modem direct bij ISRA met een korte kabel en dan ook nog eens zonder splitter.

Ohw ja....ontkoppel eens alle telefoontoestellen...
Misschien dat er toch ergens een aftakking gemaakt is voor je splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Test: Splitter losmaken en even met een mobiel je vaste nummer bellen. Rinkelt er iets? Dan is het niet goed.

Of je kijkt even of er nog een toestel een kiestoon heeft als je splitter loshebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk dat is een gouden tip...

Er bleek inderdaad een telefoon (verderop in huis) langs de splitter heen te gaan.
Hoe dan de kabels door de muur lopen is mij een raadsel, maar telefoon eruit en ik heb de goede snelheid.

Nu nog maar even kijken hoe ik nu de boel ga aansluiten, maar voorlopig heb ik snel internet...

Dank voor jullie hulp!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Zijn de homos in rotterdam of omstreken aan het werk ofzo, want ik heb sinds gister ineens dat mijn downloadsnelheid gehalveerd is. met 3072 haal ik nu 150kb/s op speedtest.nl
Wat is er aan de hand?? Nog meer mensen last van??

Signature

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:41

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

BMW_M3 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 18:25:
Zijn de homos in rotterdam of omstreken aan het werk ofzo, want ik heb sinds gister ineens dat mijn downloadsnelheid gehalveerd is. met 3072 haal ik nu 150kb/s op speedtest.nl
Wat is er aan de hand?? Nog meer mensen last van??
Lekkere reactie....

Centrale Rotterdam-Noord, nergens last van.

Geef eens wat meer gegevens:
-Wat voor modem?
-Iets veranderd in je aansluiting/kabels?
-Statuspagina van je modem (trainingswaarden / Signal to noise ratio's).

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

THW Arie schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 19:35:
[...]

Lekkere reactie....

Centrale Rotterdam-Noord, nergens last van.

Geef eens wat meer gegevens:
-Wat voor modem?
-Iets veranderd in je aansluiting/kabels?
-Statuspagina van je modem (trainingswaarden / Signal to noise ratio's).
Ik ben er gewoon pissed door.
Mijn modem is een CJ 810
Ik heb niets veranderd aan de kabels of aansluiting.
Ik merkte het vandaag ineens met downloaden dat het wel sneller kon, toen speedtest testje gedaan en het ging gewoon niet boven de 150 kb/s, soms zelfs 80 kb/s download.
Mijn Upload is rond de 80 en wel normaal volgens mij.

Lampjes van mijn modem branden normaal, zoals altijd.

Modem:
Name Value
DSP Firmware Version 02 42 Apr 17 2001 00:51:09 06
Connected true
Connect Mode g.dmt.a t1.413 g.lite multimode.p
Operational Mode g.dmt.a
State Showtime
Tx Bit Rate 832000
Rx Bit Rate 3392000
Tx Cell Rate 1962
Rx Cell Rate 8000
Us Rate 832
Ds Rate 3392
Us Margin 10
Ds Margin 28
Annex Type AnnexA
Enable true
Interrupt Mask 3221291008
ATUR Id 4
Rev Number 0
Modem Param 520216607
ATM Enable 65537
ATM Config 3520074000
ATM Thresholds 50529027
Reverb Test 0
Modem Info 101057285
Max Tot Bits 8260310
DS Ind Bits 1048575
SF Count DS 134633
SF Count US 134633
Drop EOC Count 0
End EOC Thresh 69
EOC Reg Def 8224
Retrain Count 0
Perf Cnt Window 1764
CRCI Count 0
CRCF Count 0
FECI Count 0
FECF Count 0
ECS Count 0
ES Count 0
SES Count 0
LOSS Count 0
UAS Count 0
HECI Count 0
HECF Count 0
Tot HECI Count 10
Tot HECF Count 0
User Cell I Count 10
User Cell F Count 0
Idle Err I Count 0
Idle Err F Count 0
Margin Atten 3670045
AGC Info 16777473
Mode Reg 16908544

Misschien dat dit jullie kunnen begrijpen, ik word er niet wijzer uit. Komt van de speedlinq pagina zelf. Van mijn service point.
Woensdag
Afbeeldingslocatie: http://www.a-ramic.speedlinq.nl/Ne/show_graphwoens.gif

Vrijdag
Afbeeldingslocatie: http://www.a-ramic.speedlinq.nl/Ne/show_graphvrij.gif

En vandaag:
Afbeeldingslocatie: http://www.a-ramic.speedlinq.nl/Ne/show_graph1.gif

Help mij, ik ben 350 kb/s gewend en dit werkt heel slecht op je zenuwen.

[ Voor 12% gewijzigd door BMW_M3 op 10-09-2005 20:12 ]

Signature

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 12:07
BMW_M3 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 19:57:
[...]

Ik ben er gewoon pissed door.
Mijn modem is een CJ 810
Ik heb niets veranderd aan de kabels of aansluiting.
Ik merkte het vandaag ineens met downloaden dat het wel sneller kon, toen speedtest testje gedaan en het ging gewoon niet boven de 150 kb/s, soms zelfs 80 kb/s download.
Mijn Upload is rond de 80 en wel normaal volgens mij.

Lampjes van mijn modem branden normaal, zoals altijd.

Help mij, ik ben 350 kb/s gewend en dit werkt heel slecht op je zenuwen.
Je kunt ook overdrijven, je bent je nu een beetje aant aanstellen hoor :? :? 8)7 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door Martijn op 10-09-2005 20:03 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:12

BHQ

Martijn schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 20:03:
[...]

Je kunt ook overdrijven, je bent je nu een beetje aant aanstellen hoor :? :? 8)7 8)7
Hij haalt minder dan de helft dan de snelheid waarvoor ie betaald. Genoeg reden om te klagen.

• bjck
Yapser schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 20:43:
[...]

Hij haalt minder dan de helft dan de snelheid waarvoor ie betaald. Genoeg reden om te klagen.
En als het nu ergens bij hemzelf zit? Dan zit je toch hoog van de toren te blazen en te wijzen achteraf voor niets...

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Waar zit het dan?

Mijn kabels zijn ok, ik heb niets veranderd. Het is ineens zo geworden. Ik heb ook op virussen gescand en spyware, ook helemaal clean. Alsof ik ergens afgeknepen word lijkt het. Maar waar??

Signature

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Je modem traint zo te zien op normale snelheid. Dus daar ligt het niet aan.

Kun je proberen via een FTP een groot bestand te downloaden? Of updates binnenhalen van Windows Update?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Heel maf, maar hij doet het weer gewoon normaal. :?
Dan lag het toch echt aan hun, of aan de lijn hier in de buurt.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:02

PowerFlower

être diable et jouer fleur

BMW_M3 schreef op zondag 11 september 2005 @ 10:56:
Heel maf, maar hij doet het weer gewoon normaal. :?
Dan lag het toch echt aan hun, of aan de lijn hier in de buurt.
Nou ik zou daar niet te snel vanuit gaan...
THW Arie schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 21:28:
Je modem traint zo te zien op normale snelheid. Dus daar ligt het niet aan.
Kortom als je dit in de toekomst wil voorkomen, zou ik toch maar eens kijken wat er bij jou in huis foutgaat, want als je modem op normale snelheid traint ligt het dus niet aan Speedlinq. Dus de kosten van bellen naar de helpdesk kun je je besparen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Laatst online: 15-09 09:14
ik had eerst 3072kbit abo, nix aan de hand ...

toen zagen we de 5120 staan, goedkoper en sneller dus, dus we zijn overgestapt ... overdag werkt alles perfect, 600kb/s download, 80 kb/s upload, zoals je kan verwachten dus ... en nu, in de avond, 100-200 kb/s download, en upload varieert gigantisch ....

het lijkt wel alsof ik weer kabel heb :(

ik zag dat meer mensen hier last van hadden, dus ik hoop dat het tijdelijk is!

edit:
vergeet die download maar, die is nu zelfs maar 50kb/s van verschillende nederlandse servers, dus dit is echt (vergeef me het taalgebruik) poep :/

[ Voor 17% gewijzigd door Airdack op 12-09-2005 20:41 ]

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
En hoe gaat bijv. een test file van (concurrent) Versatel:

http://www2.versatel.nl/100mb.bin

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Airdack schreef op maandag 12 september 2005 @ 20:37:

toen zagen we de 5120 staan, goedkoper en sneller dus, dus we zijn overgestapt ... overdag werkt alles perfect, 600kb/s download, 80 kb/s upload, zoals je kan verwachten dus ... en nu, in de avond, 100-200 kb/s download, en upload varieert gigantisch ....

edit:
vergeet die download maar, die is nu zelfs maar 50kb/s van verschillende nederlandse servers, dus dit is echt (vergeef me het taalgebruik) poep :/
Ik ben blij dat ik niet de enige ben met dit probleem, ik begon het probleem echt aan mijzelf te wijten. Ik heb de 3072 lijn en overdag en 's ochtens heerlijke normale snelheden. Maar savonds is het echt behelpen geblazen. Gisteravond downloadsnelheden van 50 en 33 kb/s. Wel raar dat de upload wel altijd varieert rond de 80 kb/s. Maar die downloadsnelheden, dat is niet normaal. :r

EDIT- Waar woon je Airdack?

[ Voor 4% gewijzigd door BMW_M3 op 13-09-2005 11:11 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Laatst online: 15-09 09:14
Ik woon in Delft, ik begreep dat een paar andere mensen die problemen hadden in Rotterdam wonen ... maar ik ken ook iemand ergens uit Brabant met hetzelfde problem :S

Misschien heeft speedlinq de laatste tijd zoveel nieuwe abonees gekregen dat het netwerk het niet meer aankan savonds ... het lijkt op dit moment haast alsof ik weer kabel heb ;)

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Laatst online: 15-09 15:28
Kreeg ik net in m'n mail (woon zelf in R'dam centrum):

Aankondiging werkzaamheden
Beste Speedlinq abonnee,

Enkele tijd geleden is onze ADSL netwerkleverancier begonnen de telefooncentrale bij u in de buurt geschikt te maken voor nieuwe diensten zoals ADSL2+, bellen over internet en internettelevisie.

Om deze werkzaamheden te kunnen afronden, is het helaas nodig het ADSL signaal kort te onderbreken. Dit zal in de ochtend van woensdag 21 september
2005 gebeuren. De onderbreking zal ongeveer 30 minuten in beslag nemen en plaatsvinden tussen 08.00 en 12.00.

Dit betekent voor u het volgende:

Gedurende de werkzaamheden is uw ADSL-verbinding uit de lucht, waardoor u niet kunt internetten, e-mailen of anderszins gebruik maken van internetgebonden applicaties.

Als de werkzaamheden zijn afgelopen, zal uw ADSL-verbinding vanzelf weer gaan werken. U hoeft hier niets voor te doen.

Indien uw aansluiting onverhoopt niet meteen vanzelf gaat werken, adviseren wij u uw modem even uit te zetten om het vervolgens na een aantal minuten weer aan te zetten. Mocht dit geen oplossing bieden dan adviseren wij u onze helpdesk te bellen. Doe dit uiteraard pas na de eerder genoemde eindtijd van de werkzaamheden.

Onze technische heldesk is van maandag tot vrijdag bereikbaar tussen 08.30 en 21.30 op telefoonnummer 0900-7733354.

We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en danken u alvast voor uw begrip.

Met vriendelijke groeten,

Speedlinq Customer Care

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
wiske80 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 14:55:
da's mooi, maar ik doe 2 a 3 dvd-tjes in 2 dagen.. Dus bij mij gaan er al snel 200 Gb per maand doorhen. Dus ik moet geen gezeik hebben. Wil rustig me dingetjes doen :)
Zulke gasten als jou verzieken de boel gewoon.

Net als die gasten op feestjes, die niet 1-2-3 xtc pillen slikken, want dan blijft het nog schier en gezellig, maar nee ze kauwen er 8 op en nemen ook nog wat GHB in. Patienten noem ik dat.

Als je 10-15 dvdtjes in de hele maand download, is dat meer dan voldoende. En anders heb jij ook niks beters te doen dan in je eentje films kijken(hoezo sociaal leven) want ik denk niet dat je veel vrienden zal hebben die dat ook willen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lee shier ove reen gemaskeer dip adres, ken je dat zelf verwijderen? ofwat? want mijn servers zijn op mij 62 ip adres van speedlinq totaal onbereikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Ik heb nu een maand of 2 ook zo'n 5/1 abo. Alleen heb ik geen voucher ofzo gekregen. Moet ik die zelf aanvragen of hoe krijg ik mijn kosten van modem en aansluiting terug?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Laatst online: 10-09 16:06
Airdack schreef op maandag 12 september 2005 @ 20:37:

edit:
Ik zit in rotterdam (3067) en heb sinds gisteren de 5120 verbinding. Overdag 630 en nu 530 down (http://www2.versatel.nl/100mb.bin), up 95 overdag en 85 savonds. Scheelt dus bijna niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-SaveMe- schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 17:25:
Ik heb nu een maand of 2 ook zo'n 5/1 abo. Alleen heb ik geen voucher ofzo gekregen. Moet ik die zelf aanvragen of hoe krijg ik mijn kosten van modem en aansluiting terug?
uittypen vanaf het web, uitprintenm, kopie van rekening bijvoegen (mag ook mail factuur zijn) en dan ben je klaar, op speedlinq.nl stata bij ormulieren een link!

Nog ene tip!
3 dagen naardat je hem verstuurd heb, vraga via mail een bevestiging! ook via formulieren te vinden!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 17:47 . Reden: iets vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tatata schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 17:29:
[...]

Ik zit in rotterdam (3067) en heb sinds gisteren de 5120 verbinding. Overdag 630 en nu 530 down (http://www2.versatel.nl/100mb.bin), up 95 overdag en 85 savonds. Scheelt dus bijna niets.
In begin wel last van gehad, maar kwam omdat alles fout wa singesteld (router e.d.) let er ook op dat je de kabel gebruikt die erbij geleverd is! was ook een fout van me, is een cross cable geloof ik, de snelheid is afhankelijk van je afstand tot de server en de kwaliteit van het koper, als het koper maar etstjes van tempratuur afwijkt kan de verbinding al slomer of sneller worden, de belasting van meerdere abbos in de straat is ook een punt.

Verwijderd

Ik werk bij Cable1 en ga morgen weer een Speedlinq installatie uitvoeren in Enkhuizen.
Tijd geleden dat ik Speedlinq heb gedaan, maar we zien het wel. Ik hoop i.i.g. voor deze mensen dat ik ze blij kan gaan maken :)

BTW: Excuses voor deze topic-kick :P

Verwijderd

kleine vraag, hoeveel krijg je nou nog er uur bij cable1, IK DOE HET VOOR DE HELFT!! >:)

anywayz, die gast die hier toen keer was (4 jaar terug) was wel aardig :)

weet iemand trouwens oplossing voor ip probleem (lees ff terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alphonss
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-12-2024
Na het lezen van dit forum kreeg ik toch de kriebels, maar uiteindelijk
geen problemen met aanvraag en de oplevering van mijn verbinding.

31 augustus aangemeld
12 september brief met userid/password, oplevering 17 september
13 september modem
15 september geprobeerd, wel kunnen activeren, maar nog geen internet
16 september internet up and running, een dag voor op de planning!

Modem 510i
Abo 5120 all in
Speedtest: 450kBytes/sek
Per maand: € 25,-

Stuur nu de voucher in en vraag een paar dagen later een bevestiging via internet.

Waarom zou je die dure € 0,70 per minuut helpdesk nog bellen? 8)7

ps. in de rustigere uren geeft speedtest meer dan 600kbyte/sek download snelheid aan.

[ Voor 21% gewijzigd door alphonss op 18-09-2005 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:21
hoi beste mensen,

vandaag mn speedlinq allin 5120 aangesloten. had nooit met adsl gewerkt maar werkt als een beest hier.

speedtest: download rond de 580 kb/s soms zelfs over de 600
upload is lager dan ik gewend ben bij chello mar ja 80 vind ik ook wel genoeg.

alleen ik had nog een paar vraagjes over de mail en newsservers?

ten eerste hoe stel in de mail in op outlook. wat is mijn username?

en over de newsservers? zijn deze een beetje compleet bij speedlinq of is het ook gewoon bagger zoals bij chello (waar ik vandaan kom)

edit: ik wooon trouwens 1430 meter van de centrale af

ik ben trouwens ingelogd op mn modem met admin/admin (CopperJet 810 RouterPlus) op http://172.19.3.1/

maaar hoe zorg ik ervoor dat dit ding mn poorten forward? begrijp de interface neit helemaal want ik krijg dus alleen maar low id's met p2p etc

[ Voor 24% gewijzigd door dangerpaki op 16-09-2005 22:09 ]

• JMT
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 13:32

JMT

MOEHHHHHH

dangerpaki schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:02:
vandaag mn speedlinq allin 5120 aangesloten. had nooit met adsl gewerkt maar werkt als een beest hier.
Welkom :)
alleen ik had nog een paar vraagjes over de mail en newsservers?
ten eerste hoe stel in de mail in op outlook. wat is mijn username?
Je username is gewoon dat wat vermeldt staat in je welkomstbrief. Gewoon zo invullen in je mailclient, zonder @ etc er achter dus.
Mailservers:(Incoming): mail.jouwnaam.speedlinq.nl (in mijn geval mail.jmt.speedlinq.nl) , hangt er vanaf wat je aangegeven hebt als je "domain-name".
Voor outgoing/SMTPserver geldt 't zelfde.

Succes :)

Tamtidam... :)

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 11:59

Pater

Terry Tate

dangerpaki schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:02:
maaar hoe zorg ik ervoor dat dit ding mn poorten forward? begrijp de interface neit helemaal want ik krijg dus alleen maar low id's met p2p etc
Erg handige link.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
komt er ook VOIP bij speedlinq? (mijn speedlinq loopt over het babyxl netwerk )
Ik kan er niks over vinden op de site, maar alle andere providers komen er wel mee.
Of is er nog een andere manier dan via je eigen provider?

Shampie

The "real" Champ will always be The Champ

• dangerpaki
JMT schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 02:42:
[...]

Welkom :)

[...]

Je username is gewoon dat wat vermeldt staat in je welkomstbrief. Gewoon zo invullen in je mailclient, zonder @ etc er achter dus.
Mailservers:(Incoming): mail.jouwnaam.speedlinq.nl (in mijn geval mail.jmt.speedlinq.nl) , hangt er vanaf wat je aangegeven hebt als je "domain-name".
Voor outgoing/SMTPserver geldt 't zelfde.

Succes :)
he bedankt. is inderdaad gelukt met de mail adres. dus als ik het goed begrijp maakt het neit uit wat je invult als email adres zolan het maar blblabla@joudomein.speedlinq.nl is, en je krijgt alle mailtjes dus op een adres.
bedankt voor de link maar helaas staat de copperjet 810 (sowieos geen enkele copperjet) erbij.

is het iemand al gelukt om de poorten sucesvol te forwarden op de copperjet 810 router plus? zo ja dan wil ik graag weten hoe dit precies in zn werk gaat.

edit: ok ik heb de manual gevonden van de copperjet 81x en 82x.
ftp://ftp.allieddata.com/...ual CJT 81x 82x v1.10.pdf

staan wat bealngrijke dingen in over port forwarding. (reserved mapping) doe je voordeel ermee zou ik zeggen. (misschien iets om in de startpost te zetten)

[ Voor 62% gewijzigd door dangerpaki op 17-09-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reactie op newsserver:

news.username.speedlinq.nl (slecht, weinig retentie, weinig groepen, wel volledigheid)

anywayz IK STAP NA DIT JAAR OVER NAAR EEN ANDERE!

ik heb dus ook het 5/1 aanbod van 25 euro, ik zit hier nu op een speed van:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Sep 18 2005 om 10:57:43 UTC+0200)

Download : 369.5 KByte/sec
Upload : 62.8 KByte/sec
Connection : 848.0 Conn/min
Ping test Nederland : 18.0 ms
maargoed, aangezien de snelheid niet echt top is, wat me eigenlijk nu nog niet eens zo boeit.
Wat me wel boeit is het modem, 3 defect in kleine 3 maanden tijd... wat me ook boeit is de helpdesk (check speedlinq.nl) daar staan 2 grafiekjes, als e naar de technische kijkt zie je eigenlijk dat je niet kan bellen, al 3 maanden lang 30 euro verbelt!
Reden?
IP werkt niet goed (62 is toch netwerk? ik kom er tenminste neit mee naar mn servers)
Inet werkt niet
Modem Defect
Slome Snelheid (speedlinq: als het laer is dan 300kb zit u wss te ver van de server, of heeft u slecht koper in huis, piep pie piep....)

De helpdesk vind ik echt bagger
5/10 keer krijg je nog een allochtoon die alleen kan zeggen: pc opnieuws starten m'neer

Iemand een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je hangt aan het Tiscali (BaByXL) DSL-netwerk. Meest makkelijk is een overstap met je lijn naar een andere ISP die van dat netwerk gebruikt en een overstap faciliteert (dus niet Demon helaas).

Tiscali zelf, Compuserve, Quicknet, TweakDSL etc?

Overstap aanvragen met wensdatum, dan als die bevestigd is netjes opzeggen bij Speedlinq.

Maar als je echt een slechte zelfgemaakte aansluiting hebt tussen KPN hoofdaansluiting (ISRA) en je modem blijft dat even slecht natuurlijk. Ander modem krijgt je wel natuurlijk als je bij andere ISP aanmeldt.

[ Voor 42% gewijzigd door bjck op 18-09-2005 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
De helpdesk vind ik echt bagger
5/10 keer krijg je nog een allochtoon die alleen kan zeggen: pc opnieuws starten m'neer

Iemand een goed alternatief?
no offence maar dat allochtoon had er niet bij gehoven, ik ben zelf klant geweest bij chello daar kreeg ik ook mensen die met dat soort ideeen kwamen. (computer opnieuw starten, kazaa eraf, virus scanner, spyware etc etc) en het waren over het algemeen geen allochtonen. dus allochtoon of autochtoon heeft er niets mee te maken.

Maar weer ontopic:
Maar als je echt een slechte zelfgemaakte aansluiting hebt tussen KPN hoofdaansluiting (ISRA) en je modem blijft dat even slecht natuurlijk. Ander modem krijgt je wel natuurlijk als je bij andere ISP aanmeldt.
inderdaad. maar daarnaast, als kpn het gewoon verknald heeft voor jou door slecht koper aan te leggen of je zit te ver dan is adsl misschien gewoon geen goeie optie voor jou.
heb zelf gelukkig (verbazingwekend eignelijk) wel goed koper liggen. snap het ook niet, woon in een bagger wijk en zou verwachten dat kpn hier echt bagger zou hebben neergelegd nou dat valt dus eignelijk heel erg mee.

nog een paar ideetjes waar het aan zou kunnen liggen (als het om de snelheid gaat):
kijk eens of je niet storing factoren hebt zoals meerdere telefoons voor je splitter. of dat je koper binnenshuis splits voor je bij de splitter komt ofzo. andere splitter misschien??

heb zelf alle telefoons en alle splitsingen eraf gegooid, nu een telefoon die eerst dor de splitter gaat. werkt fantastisch, speedtest meestal rond de 580 kb/s en zit 1429 meter vand e centrale af.

[ Voor 65% gewijzigd door dangerpaki op 18-09-2005 12:25 ]

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:08
Dag allemaal ;)

Een vraagje: Ik heb recentelijk een huis gekocht, en daar trek ik binnenkort in. Telefoon, tv, alles is opgezegd. Nu wil ik uiteraard graag een ADSl abonnement. Na wat overwegingen heb ik besloten de 20mbit aanbieding van versatel aan te schaffen. Maar hiervoor heb ik een KPN lijn nodig. Geen probleem, KNP belbudget aangeschaft.

Maar het is en blijft een nieuw product, en ik wil gewoon zonder problemen online zijn, dus ben ik op zoek gegaan naar alternatieven. Mijn ouders zitten al jaren bij KPN zonder problemen, maar die vind ik nogal door voor de geboden snelheid.

Na wat gesurf kwam ik terecht op speedlinq.nl. De 5 mbit - 1mbit aanbieding voor 25 Euro lijkt mij een goede deal. Maar goede deals hebben meestal wat haken en ogen. Mijn vraag aan jullie: wat zijn de haken en ogen?

Ik leid trouwens van de website af dat de all-in abonnementen niet via KPN lopen. Heb ik die nu eigenlijk voor jan-met-de-korte-achternaam aangeschaft?

En ik heb begrepen dat de nieuwsserver slecht is? Nouja, dat is dan wel weer op te lossen met een goedkoop abonnementje elders

Flickr PSN ID= cheironnl

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

cheiron schreef op woensdag 21 september 2005 @ 14:48:
Dag allemaal ;)

Een vraagje: Ik heb recentelijk een huis gekocht, en daar trek ik binnenkort in. Telefoon, tv, alles is opgezegd. Nu wil ik uiteraard graag een ADSl abonnement. Na wat overwegingen heb ik besloten de 20mbit aanbieding van versatel aan te schaffen. Maar hiervoor heb ik een KPN lijn nodig. Geen probleem, KNP belbudget aangeschaft.

Maar het is en blijft een nieuw product, en ik wil gewoon zonder problemen online zijn, dus ben ik op zoek gegaan naar alternatieven. Mijn ouders zitten al jaren bij KPN zonder problemen, maar die vind ik nogal door voor de geboden snelheid.

Na wat gesurf kwam ik terecht op speedlinq.nl. De 5 mbit - 1mbit aanbieding voor 25 Euro lijkt mij een goede deal. Maar goede deals hebben meestal wat haken en ogen. Mijn vraag aan jullie: wat zijn de haken en ogen?

Ik leid trouwens van de website af dat de all-in abonnementen niet via KPN lopen. Heb ik die nu eigenlijk voor jan-met-de-korte-achternaam aangeschaft?

En ik heb begrepen dat de nieuwsserver slecht is? Nouja, dat is dan wel weer op te lossen met een goedkoop abonnementje elders
Haken en ogen:

Dure helpdesk
Twijfelachtig niveau van de helpdesk
'gratis aansluitkosten en modem' moet je eerst zelf betalen en dan terugvragen met een formulier.

De All-in gaan via Tiscali, Extra via BBned, en Comfort via KPN.
Overigens heb je die KPN aansluiting sowieso nodig, omdat je zonder actieve KPN lijn geen ADSL kunt aanvragen. Dat KPN abo kun je daarna opzeggen, maar je hebt kans dat je ISP dan 8 euro aan jou gaat doorbereken (die krijgen zij weer in rekening van KPN als je geen KPN-abo hebt).

Zelf ben ik erg tevreden over Speedlinq, maar ga ik binnenkort toch overstappen op Wanadoo ADSL2+. Die leveren voor 23 euro in de maand 20/1. Speedlinq levert voor 25 euro 5/1.
Ik wilde eerst gewoon bij Speedlinq blijven en overstappen naar 5/1, maar dat kon alleen door een bedrag bij te betalen. Hier heb ik geen zin in, dus ik ga binnenkort maar eens het opzegformulier versturen.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

THW Arie schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:26:
[...]
Ik wilde eerst gewoon bij Speedlinq blijven en overstappen naar 5/1, maar dat kon alleen door een bedrag bij te betalen. Hier heb ik geen zin in, dus ik ga binnenkort maar eens het opzegformulier versturen.
Moet je eens opletten hoeveel er kan als Speedlinq het opzegformulier binnen heeft >:)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-07 17:01

klomp

Zooi...

Vandaag aangemeld bij speedlinq voor het 5120/1024 abbo'tje

Ben benieuwd hoe alles zal verlopen en hoe lang het ongeveer duurt voordat mijn lijntje klaar voor gebruik is.

Ik heb hier paar keer iets gelezen over een voucher dat je op moet sturen om kosten terug te krijgen voor het aansluiten, er staat op de site echter dat je geen aansluitkosten en geen modem betaald, now im confused. K heb trouwens geen modem genomen want ik heb al een routertje liggen van mijn vorige verbinding waar ik deze appart voor heb gekocht toen dertijds (is dan ook geen modem die hun zelf leverden) (tweakdsl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Henkie-Jan schreef op maandag 12 september 2005 @ 22:01:
En hoe gaat bijv. een test file van (concurrent) Versatel:

http://www2.versatel.nl/100mb.bin
zit met een 5 mbit lijn vanv ersatel op 1400 meter afstand en doe op dit moment 590 kb/s met dit bestand wel erg netjes moet ik zeggen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

klomp schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:02:
Vandaag aangemeld bij speedlinq voor het 5120/1024 abbo'tje

Ben benieuwd hoe alles zal verlopen en hoe lang het ongeveer duurt voordat mijn lijntje klaar voor gebruik is.

Ik heb hier paar keer iets gelezen over een voucher dat je op moet sturen om kosten terug te krijgen voor het aansluiten, er staat op de site echter dat je geen aansluitkosten en geen modem betaald, now im confused. K heb trouwens geen modem genomen want ik heb al een routertje liggen van mijn vorige verbinding waar ik deze appart voor heb gekocht toen dertijds (is dan ook geen modem die hun zelf leverden) (tweakdsl)
In eerste instantie betaal je wel de aansluitkosten en de kosten voor de modem, maar die krijg je dan met die voucher terug. Op die manier maakt Speedlinq gebruik van de mensen die te lui zijn om die voucher terug te sturen, want dat is heel makkelijk geld verdienen.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Pater schreef op maandag 26 september 2005 @ 15:48:
[...]
In eerste instantie betaal je wel de aansluitkosten en de kosten voor de modem, maar die krijg je dan met die voucher terug. Op die manier maakt Speedlinq gebruik van de mensen die te lui zijn om die voucher terug te sturen, want dat is heel makkelijk geld verdienen.
En wat dacht je van de rente over een leuk bedrag :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik beheer/installeer momenteel een eenvoudig mail servertje voor mijn zwager die nu bij Demon zit. Hij wil misschien overstappen naar Speedlinq, ik had zelf al ff gezocht in dit topic en kwam wat reacties tegen van mensen dat poort 25 zou openstaan, maar ik wil het toch even zeker weten.

Dit is dus geen probleem?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

THW Arie schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:26:
[...]

Haken en ogen:

Dure helpdesk
Twijfelachtig niveau van de helpdesk
'gratis aansluitkosten en modem' moet je eerst zelf betalen en dan terugvragen met een formulier.

De All-in gaan via Tiscali, Extra via BBned, en Comfort via KPN.
Overigens heb je die KPN aansluiting sowieso nodig, omdat je zonder actieve KPN lijn geen ADSL kunt aanvragen. Dat KPN abo kun je daarna opzeggen, maar je hebt kans dat je ISP dan 8 euro aan jou gaat doorbereken (die krijgen zij weer in rekening van KPN als je geen KPN-abo hebt).

Zelf ben ik erg tevreden over Speedlinq, maar ga ik binnenkort toch overstappen op Wanadoo ADSL2+. Die leveren voor 23 euro in de maand 20/1. Speedlinq levert voor 25 euro 5/1.
Heb jij ook al een leuke aanbieding gehad om toch nog te blijven ?

Ik mag voor 25 euro 8mbit houden ... doe ik lekker niet ;) (ik ga ook voor wanadoo 20m + tel)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Mr. Liu schreef op maandag 26 september 2005 @ 18:50:
[...]

En wat dacht je van de rente over een leuk bedrag :?
3.5% rente over een bedrag van 89 (89 euro aansluitkosten, modem is gratis, abonnement is vast lage prijs, geen cashback daarvoor) is 3,12 euro, maar je krijgt het geld binnen drie maanden teurg, dus 0,78.

Je loopt dus 2 postzegels mis....

Met andere woorden, I couldn't generally care less...

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Pater schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:57:
[...]
3.5% rente over een bedrag van 89 (89 euro aansluitkosten, modem is gratis, abonnement is vast lage prijs, geen cashback daarvoor) is 3,12 euro, maar je krijgt het geld binnen drie maanden teurg, dus 0,78.

Je loopt dus 2 postzegels mis....

Met andere woorden, I couldn't generally care less...
Ik had het niet over de rente die jij misloopt, maar die Speedlinq vangt (dat is een iets groter bedrag over een iets langere tijd, dezelfde truc die banken uithalen bij valuteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Maar juist doordat ze op grote schaal dit kunnen aanbieden, kunnen ze het voor zo'n laag tarief aanbieden. Natuurlijk, ze profiteren natuurlijk ervan als ze 50.000 abonnees hebben, maar is dit zo'n ramp? Het is legaal, dus ik zie het probleem niet. Voor hun telt dit wel aardig mee, omdat ze dit op grote schaal toepassen, maar door die grote schaal is die dienst weer betaalbaar (economies of scale).

Ook hier geldt weer, I couldn't generally care less dat zij misschien 2 postzegels op mij verdienen en dat ze over het hele spectrum wel een aardig zakcentje binnenhalen. Het is vervelender als je vergeet of te laks bent om dat bedrag terug te vragen (en geloof me, als penningmeester van een vereniging zie je al met 70 mensen al dat er zo'n 5 personen te laks zijn om hun geld terug te vragen/lidmaatschap opzeggen/enige andere actie ondernemen om te voorkomen dat hun verlies oploopt).

Battle.net tag

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:57
Die 5/1 ziet er goed uit. Denk dat ik die ook maar ga nemen. Maar hoe is nu de bevinding van speedlinq? Heb een beetje door gelezen maar zag er niet zo snel iets over? Zit in Nieuwerkerk ad IJssel in de beurt van rotterdam.

Verwijderd

Ben eind deze maand eindelijk van Speedlinq af.
Het begon meteen al verkeerd.. ze hadden een actie, geen aansluitingskosten, gratis modem, mooie snelheid voor een prima prijs.
Ik dacht, die moet ik hebben :)
Week na mn aanvraag was er ineens geld van mn rekening geboekt, in totaal iets van 120 euri.
Dus ik bel speedlinq op (eerst 2 minuten pielen in dat trage belsysteem natuurlijk) krijg ik te horen dat het in mn voorwaarden stond dat het eerst afgeschreven wordt :X
Na twee succesvolle boekingen zou ik het geld terug gestort krijgen, werd me vriendelijk verteld.
Kom op man, dat zal vast legaal zijn als ik er voor heb getekend, maar in mijn boekje staat het gelijk aan naaien! :(
Mn snelheid nooit gehaald, heb een 2048/1024 abbo, maar dat was effectief 1700/125 !! |:(
Ik zit practisch bovenop de kast, einde van de straat, honderd meter verderop.
Monteur is geweest om alles na te kijken, lijntest uitgevoerd, nooit iets van gehoord. :/
Ik betaal al anderhalf jaar 45 euri, inmiddels zijn alle abbo's in snelheid toegenomen en in prijs verlaagd, ze zijn alleen vergeten hun klanten die al een jaar betalen mee te nemen in de ontwikkerlingen :?
Verhuiskosten, 125 euri's, hoe halen ze het in hun hoofd?
Komt nog eens bij dat je abbo opnieuw in gaat als je verhuisd, je zit na je verhuizing sowiezo nog een jaar aan ze vast.. lekker hoor, prima marketing :r
En dan die helpdesk, 70 ct.p/min om vervolgens een koe aan de lijn te krijgen die je nerges mee kan helpen :?
Probeer ze ook maar niet te mailen, duurt in de meeste gevallen weken voor je een reactie krijgt.
Ben blij dat ik begin volgende maand weer lekker bij xs4all zit, kan ik eindelijk weer eens normaal online gamen :Y)
Ik hoor en lees niet veel positiefs over Speedlinq, zou zo'n bedrijf zich werkelijk staande houden door verpesten van de markt en zuigen aan hun klanten?
Niet best.. maar goed, das slechts mijn ervaring O-)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 05:49 . Reden: typfouten ]

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 05:41:
<knip>
Ik hoor en lees niet veel positiefs over Speedlinq, zou zo'n bedrijf zich werkelijk staande houden door verpesten van de markt en zuigen aan hun klanten?
De verklaring is daar al een paar keer voor gegeven. Er zijn niet zoveel tevreden gebruikers die dat even komen melden. Als je eens een keer goed rondkijkt hier op het forum vind je voor alle belangrijke providers een topic en bij zo ongeveer allemaal bestaat het grootste deel van de posts uit ontevreden gebruikers.

• PowerFlower

PowerFlower

Komt nog eens bij dat je abbo opnieuw in gaat als je verhuisd, je zit na je verhuizing sowiezo nog een jaar aan ze vast.. lekker hoor, prima marketing :r
Dat is omdat de kosten voor een provider voornamelijk zitten in het laten aansluiten van jouw lijn. Dat is echt een kwestie van meters kabel die speciaal voor jou in de KPN centrale getrokken worden. Die investering hebben ze er pas na maanden uit. Dus als je verhuist, en er dus een nieuwe kabel voor je getrokken moet worden, is het vrij logisch dat ze je minimaal een jaar vast willen houden. Dat is overigens bij álle ADSL providers zo (de voorwaarden van Speedlinq op het gebied van verlenging van een abonnement zijn zelfs zo'n beetje de meest soepele van alle providers).
Mr. Liu schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:18:
De verklaring is daar al een paar keer voor gegeven. Er zijn niet zoveel tevreden gebruikers die dat even komen melden. Als je eens een keer goed rondkijkt hier op het forum vind je voor alle belangrijke providers een topic en bij zo ongeveer allemaal bestaat het grootste deel van de posts uit ontevreden gebruikers.
Tbf is er niet echt een groot XS4All topic vol ontevreden gebruikers. Maar goed, daar betaal je dan ook de hoofdprijs voor. Hollanders, dubbeltjes, eerste rang, en zo ;)

• man-o-script
Week na mn aanvraag was er ineens geld van mn rekening geboekt, in totaal iets van 120 euri.
[...]
Kom op man, dat zal vast legaal zijn als ik er voor heb getekend, maar in mijn boekje staat het gelijk aan naaien! :(
Ah, dus als jij een ISP was zou je zo zonder enig geld te hebben gezien gewoon een modem ter waarde van 79 euro opsturen? Dit is niet alleen bij Speedlinq zo maar bij meerdere providers, iniedergeval op het Tiscali netwerk en nog bij wat andere losse providers (staat ook in dit topic).
Mn snelheid nooit gehaald, heb een 2048/1024 abbo, maar dat was effectief 1700/125 !! |:(
[...]
Verhuiskosten, 125 euri's, hoe halen ze het in hun hoofd?
Dat je de snelheden niet hebt gehaald is inderdaad jammer.
De verhuiskosten worden in rekening gebracht door het netwerk (Tiscali en KPN voor de lijn) en wederom alleen door Speedlinq doorberekend.
En dan die helpdesk, 70 ct.p/min om vervolgens een koe aan de lijn te krijgen die je nerges mee kan helpen :?
Probeer ze ook maar niet te mailen, duurt in de meeste gevallen weken voor je een reactie krijgt.
Ben blij dat ik begin volgende maand weer lekker bij xs4all zit, kan ik eindelijk weer eens normaal online gamen :Y)
Die laatste zin doet het hem inderdaad ;)
Maar als jij het dubbelde wilt betalen aan XS4ALL voor een goede helpdesk, ga je gang :)

Ik probeer niet alles van ze goed te praten, maar komop he, ook een beetje verder kijken dan je neus lang is.

//

• wiske80
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

het is neem ik aan mogelijk met een eigen modem/router op het speedlinq netwerk voor all-in abbo te gaan toch?

Is een kwestie van de goede VCI/VPI instellingen van babyXL invoeren en pluggen maar?

Iemand dit al succesvol gedaan en die zijn ervaringen wilt delen?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

lier

MikroTik nerd

wiske80 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 00:35:
het is neem ik aan mogelijk met een eigen modem/router op het speedlinq netwerk voor all-in abbo te gaan toch?

Is een kwestie van de goede VCI/VPI instellingen van babyXL invoeren en pluggen maar?

Iemand dit al succesvol gedaan en die zijn ervaringen wilt delen?
Wiske,

Ik volg dit topic (en deel 1 ook...) al een hele tijd. Als jij de moeite had genomen om even verder te lezen, had je zeker 10 posts gevonden waarin de juiste waarden voor je modem staan. Daarnaast een beetje initiatief in het googlen zal je niet misstaan !

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zou iemand me nog antwoord kunnen geven op mijn vraag van een paar dagen geleden of poort 25 open staat bij Speedlinq, in verband met het draaien van Exchange in een Speedlinq netwerk?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

lier

MikroTik nerd

Gunner schreef op donderdag 29 september 2005 @ 09:39:
Zou iemand me nog antwoord kunnen geven op mijn vraag van een paar dagen geleden of poort 25 open staat bij Speedlinq, in verband met het draaien van Exchange in een Speedlinq netwerk?
Gunner,

Ook voor jou geldt even het topic door worstellen en je hebt het antwoord gevonden...
(en ja, poort 25 staat echt helemaal open)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ja, ik had het wel gelezen, maar wou even een second en third opinion. Thanks anyways :)

• wiske80

wiske80

Solid

lier schreef op donderdag 29 september 2005 @ 08:19:
[...]

Wiske,

Ik volg dit topic (en deel 1 ook...) al een hele tijd. Als jij de moeite had genomen om even verder te lezen, had je zeker 10 posts gevonden waarin de juiste waarden voor je modem staan. Daarnaast een beetje initiatief in het googlen zal je niet misstaan !
Ja ik snap je best. En heb ook dat alles gedaan. Over 2 dagen wordt mijn lijn geactiveerd, maar ik gebruik nu een Copperjet 816-2P van Speedxs en heb van speedlinq een Coppertjet 810 gehad, maar ik wil graag me 816-2P behouden. Wat ik wil weten is als ik eerst mijn lijn moet "activeren" met die 810 en dan die 816-2P met juiste config erop gooien, of kan ik met de juiste instellingen van BAbyXL op me 816-2p direkt het netwerk op.

Want daar wordt ik nog niet wijzer uit van alle ervaringen van de mensen hier.

• marcelk
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
wiske80 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 11:50:
[...]

Ja ik snap je best. En heb ook dat alles gedaan. Over 2 dagen wordt mijn lijn geactiveerd, maar ik gebruik nu een Copperjet 816-2P van Speedxs en heb van speedlinq een Coppertjet 810 gehad, maar ik wil graag me 816-2P behouden. Wat ik wil weten is als ik eerst mijn lijn moet "activeren" met die 810 en dan die 816-2P met juiste config erop gooien, of kan ik met de juiste instellingen van BAbyXL op me 816-2p direkt het netwerk op.

Ben op 23 augustus 2005 overgestapt van Compuserve (2048/1024) naar Speedlinq (All-in-one 5120/1024). Ik kon mijn Sagem modem van mijn Compuserve-abo gewoon blijven gebruiken. Heb de Copperjet niet nodig gehad.

• PowerFlower

PowerFlower

wiske80 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 11:50:
[...]

Als je die goede instellingen op je 816-2P invoert kun je daar gewoon meteen mee aan de slag (je hoeft de 810 dus niet eens uit te pakken). Het maakt Speedlinq niet uit welk modem je gebruikt, het enige is natuurlijk dat de helpdesk alleen de settings van de door Speedlinq zelf geleverde modems kent en je dus misschien niet kan helpen als het niet lukt. Maar daar kom je natuurlijk gewoon weer hier voor in dat geval, scheelt een boel geld :p

• wiske80

wiske80

Solid

prima.. bedankt powerflower en marcelk... ga de 810 dan lekker niet uitpakken en gewoon direkt met de 816 proberen. :P

[ Voor 3% gewijzigd door wiske80 op 29-09-2005 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:46:
[...]

Heb jij ook al een leuke aanbieding gehad om toch nog te blijven ?

Ik mag voor 25 euro 8mbit houden ... doe ik lekker niet ;) (ik ga ook voor wanadoo 20m + tel)
Ja dat wil ik ook proberen, dan doe ik het wel ;)
Maar zover gaan ze nog niet, ik kan 5/1Mb krijgen voor 25,- maar dat is een normale aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
marcelk schreef op donderdag 29 september 2005 @ 12:01:
[...]

Ben op 23 augustus 2005 overgestapt van Compuserve (2048/1024) naar Speedlinq (All-in-one 5120/1024). Ik kon mijn Sagem modem van mijn Compuserve-abo gewoon blijven gebruiken. Heb de Copperjet niet nodig gehad.
Is niet heel gek dat je die gewoon kan blijven gebruiken. Is een ISP-ISP migratie gewoon vanaf Compuserve naar Speedlinq. (Beide Tiscali netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80

wiske80

Solid

ok.. dus ik heb me 816-2P aangesloten. Kreeg eerste geen scherm bij connect.babyxl.com
Toen die 810 aangesloten.. kreeg ik het wel.. .Maar heb niet op activeren geklikt. Heb toen weer die 816-2P aangesloten en toen kreeg ik daar ook het scherm en heb nu wel activeren gedrukt.

Ze zeiden om modem 15 seconden uit te zetten en dan weer aan en dan moet het werken.
Wel dat gedaan, maar nadat het aanwas... had ik geen IP en geen internet.

Ik dus weer de 810 erin zetten en zelfde (geen IP en internet dus). Ik dacht laat me erin laten en na een uurtje had ik wel IP en internet.

Dus ik dacht misschein duurt het wel zo een tijdje. Maar als ik nu de 816-2p weer erin ga doen, denk ik dat ik ook weer een uurtje ofzo zal moeten wachten ..
Iemand die me antwoord op die vraag kan geven?

Want ik weet dat bij me oude Provider (speedxs) als je een andere modem erin plugt het ongeveer 3 uur duurt voordat ie een IP toegewezen krijgt....
Ik neem dus aan dat het ook op dezelfde manier werkt bij speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Heb m'n Speedlinq opzegformulier geprint en Wanadoo ADSL Family aangevraagd.

Ben zeer tevreden over Speedlinq, de lijn was erg stabiel, 1x dns storing gehad van een uurtje, 1x onderhoud aan de centrale van BabyXL.
Qua prijs was Speedlinq vorig jaar de beste optie, nu is echter Wanadoo goedkoper.
Wanadoo levert voor 23 euro per maand 20/1 ADSL2+. Eigenlijk wilde ik overstappen naar Speedlinq 5/1 voor 25 euro per maand, maar dit kon niet zonder 70 euro overstapskosten. Na het aanvragen van het opzegformulier kon dit wel, maar als ik telkens moet dreigen voor een sneller abonnement hoeft het voor mij niet.
Inmiddels dus bij Wanadoo een overname van de lijn aangevraagd, omdat ik niet het risico wil lopen 3 weken zonder internet te zitten (de standaard tijd die het duur om op een leeggemaakte ADSL lijn weer signaal te krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_DD
wiske80 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 13:24:
ok.. dus ik heb me 816-2P aangesloten. Kreeg eerste geen scherm bij connect.babyxl.com
Toen die 810 aangesloten.. kreeg ik het wel.. .Maar heb niet op activeren geklikt. Heb toen weer die 816-2P aangesloten en toen kreeg ik daar ook het scherm en heb nu wel activeren gedrukt.

Ze zeiden om modem 15 seconden uit te zetten en dan weer aan en dan moet het werken.
Wel dat gedaan, maar nadat het aanwas... had ik geen IP en geen internet.

Ik dus weer de 810 erin zetten en zelfde (geen IP en internet dus). Ik dacht laat me erin laten en na een uurtje had ik wel IP en internet.

Dus ik dacht misschein duurt het wel zo een tijdje. Maar als ik nu de 816-2p weer erin ga doen, denk ik dat ik ook weer een uurtje ofzo zal moeten wachten ..
Iemand die me antwoord op die vraag kan geven?

Want ik weet dat bij me oude Provider (speedxs) als je een andere modem erin plugt het ongeveer 3 uur duurt voordat ie een IP toegewezen krijgt....
Ik neem dus aan dat het ook op dezelfde manier werkt bij speedlinq
De 816 2P is standaard geconfigureerd voor BBned, jij hebt waarschijnlijk een All-in (BabyXL) verbinding... je zult dus de configuratie in het modem aan moeten passen.
Wanneer je het modem verwisselt hoef je niet eerst te wachten totdat je weer een ip op kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelk
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
bjck schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 12:17:
[...]

Is niet heel gek dat je die gewoon kan blijven gebruiken. Is een ISP-ISP migratie gewoon vanaf Compuserve naar Speedlinq. (Beide Tiscali netwerk)
Had niet anders verwacht. Maar je weet het maar nooit bij overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80

wiske80

Solid

Dr0pSHoT schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 19:44:
[...]

De 816 2P is standaard geconfigureerd voor BBned, jij hebt waarschijnlijk een All-in (BabyXL) verbinding... je zult dus de configuratie in het modem aan moeten passen.
Wanneer je het modem verwisselt hoef je niet eerst te wachten totdat je weer een ip op kunt halen.
Ja dat weet ik.. IK heb de configuratie ook mooi verandert naar BabyXL settings. Want ik kon er wel mee op de connect.babyxl.com pagina. Na activatie moet ik uit en weer aan maken. En ik kreeg geen IP. IN handleiding staat dat na activatie het binnen paar seconden moet werken. Wel dat deed ie niet.
Heb toen de 810 die ik van speedlinq gehad heb erop gedaan. Die kreeg pas na anderhalf uur een IP.

Ik denk dat ik vannacht die 816-2P ga connecten en gewoon de avond laten. Denk haast wel dat het morgenochtend werkend moet zijn.

Geef wel een update morgen;
UPDATE: Zoals ik al vermoedde. Bij nieuwe modem duurt het best een uurtje of 2 voordat er een IP op verkregen wordt. Heb vannacht die 810 eruit getrokken en de 816-2P erin gedaan en vanochtend was er gewoon internet op.

Tot nu toe gewoon tevreden met speedlinq. 5/1 abbo en normaal mooie snelheden. 600kb/sec download en 92kb/sec upload. Ben alleen in download beetje teruggegaan (8/1 van speedxs).

Conclusie: tevreden Speedlinq klant. >:)

[ Voor 13% gewijzigd door wiske80 op 01-10-2005 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Ik vind speedlinq maar naaiers:
" In eerste instantie betaal je wel de aansluitkosten en de kosten voor de modem, maar die krijg je dan met die voucher terug"

Ik had ook via tfortelecom speelinq 2048/1024 besteldt. Had nergens gelezen dat je zon ******* voucher kreeg en moest opsturen, en je modem geld etc er ook gewoon van af wordt getrokken. En deze pas na enkele maanden abbogeld betaald te hebben, terug gestort te worden.

Nergens had ik dit gelezen in de voorwaarden of op bij de actie zelf. Dus ze naaien je een oor aan, allemaal kut gedoe om niks, en maar lekker rentenieren en hopen dat mensen geen voucher terug sturen, of krijgen...

IK ben volgend jaar weg hie bij speeqkwalr!

edit:
even lichte sensuur

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 12-10-2005 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

ToFast schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:24:
Ik vind speedlinq maar naaiers:
" In eerste instantie betaal je wel de aansluitkosten en de kosten voor de modem, maar die krijg je dan met die voucher terug"

Ik had ook via tfortelecom speelinq 2048/1024 besteldt. Had nergens gelezen dat je zon ********* voucher kreeg en moest opsturen, en je modem geld etc er ook gewoon van af wordt getrokken. En deze pas na enkele maanden abbogeld betaald te hebben, terug gestort te worden.

Nergens had ik dit gelezen in de voorwaarden of op bij de actie zelf. Dus ze naaien je een oor aan, allemaal kut gedoe om niks, en maar lekker rentenieren en hopen dat mensen geen voucher terug sturen, of krijgen...

IK ben volgend jaar weg hie bij speeqkwalr!
Dat ze dit bij TforTelecom niet duidelijk maken is jammer, maar op de site van Speedlinq wordt het toch duidelijk aangegeven bij de actievoorwaarden.
Bovendien zat bij mijn aansluitpakket de voucher bijgesloten en kreeg ik zonder problemen na 3 succesvolle betalingen mijn geld terug.

Als jij niet de actievoorwaarden leest kun je moeilijk de provider de schuld gaan geven van je 'probleem'.

[ Voor 2% gewijzigd door bjck op 12-10-2005 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

nou zo werkt het in nederland net ff niet... Je moet daar vantevoren de voorwaarden overhandigd krijgen en een regeltje "lees op de website de voorwaarden" telt dus niet. ToFast kan dus wettelijk gezien die kosten storneren, als speedlinq hem dan afsluit simpelweg die periode niet betalen, ze in gebreke stellen, ze 14 dagen de kans geven het te fixen en kan dan gewoon het contract ontbinden.

Speelinq kennende zullen ze dan vrij aggresief met incassobureau's dreigen en werken, maar die instanties kennen de wet over het algemeen wel en als die ook een plaat voor hun kop hebben en het doorzetten (en jij uiteraard niet betaalt) en het voor de rechter komt sta je al helemaal sterk.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Tja, ik snap niet dat mensen akkoord gaan met voorwaarden die ze blijkbaar niet gelezen hebben. Een heleboel winkels overhandigen je die voorwaarden niet, wat voor de consument achteraf (terecht) reden is om het hele contract af te blazen. Waarom nemen die winkels dit risico?

En wie is er in dit geval verantwoordelijk voor het niet ter beschikking stellen van de voorwaarden?
Want je komt volgens mij in een vrij lastige situatie als je betaling gaat weigeren aan Speedlinq, omdat TforTelecom je de voorwaarden niet gegeven heeft.
Je sluit immers een abonnement af met Speedlinq, via een 'tussenpersoon' als TforTelecom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
THW Arie schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:35:
Tja, ik snap niet dat mensen akkoord gaan met voorwaarden die ze blijkbaar niet gelezen hebben. Een heleboel winkels overhandigen je die voorwaarden niet, wat voor de consument achteraf (terecht) reden is om het hele contract af te blazen. Waarom nemen die winkels dit risico?

En wie is er in dit geval verantwoordelijk voor het niet ter beschikking stellen van de voorwaarden?
Want je komt volgens mij in een vrij lastige situatie als je betaling gaat weigeren aan Speedlinq, omdat TforTelecom je de voorwaarden niet gegeven heeft.
Je sluit immers een abonnement af met Speedlinq, via een 'tussenpersoon' als TforTelecom.
Jullie hebben gelijk wat betreft de 'tussenpersoon'. Maar moet ik nu al op de site op zoek gaan naar de voorwaarden en kleine lettertjes? Ik geloof toch echt dat ze dit beleid expres zo houden...Er is goed over nagedacht, ze hopen dat ze mensen kunnen naaien en ik vind dat ze dat op zich ook wel doen.

De hele dienstverlening is niet je-van-het. Tuurlijk mijn adsl werkt... En zelfs naar behoren(uptime/snelheid), maar dienstverlening zoals klantenservice en afhandeling etc houdt meer dan dat alleen in. En dat is precies waar veel mensen de mist in gaan. Tja ik zelf nu dus ook een beetje, maar terrecht want als je een actie bestelt zou het niet zo moeten zijn dat heel ergens anders eigenlijk de voorwaarden staan en je deze niet krijgt voorgeschoteld :r Waarpm denk je dat de helpdesk 0.70c/m is?? whaha laat me niet lachen stelletje afzetters zijn het.

Bedrijven worden hedendaags steeds brutaler en hopen dat mensen veel fouten maken, of er niet achteraan gaan.

Een voorbeeld, voor speedlinq hadden we adsl-direct van KPN. Netjes opgezegd in de gestelde termijn. Toch halen ze nog even voor een maandje extra geld eraf(weten ze donders best dat ze fout zitten hoor)....Na een boze 'nette' brief gestuurd te hebben werd er gebeld en na afloop van het gesprek zou er een halve maand later pas het geld terug gestort worden(nee dat kon niet meteen zei men... ;) right dikke vinger tuurlijk kan dat, maar dat willen jullie niet) 8)7

Ik zie mezelf steeds keiharder worden. Op internet opgelicht?> kan niks aan worden gedaan meneer....valt onder het civiel recht bla bla bla. Ja maar is wel 500euro, nou meneer daar maken wij geen zaak van.....Race naar die gast toe, pomp em inelkaar> pak zn portemonne haal er 50euro uit en neem paar onderdelen van zn pc mee. OPZOUTEN met dat spul, keihard aanpakken. Laat maar aangifte doen tegen huiselijk geweld, ik ga er zo weer heen....

De wet in NL is zo belachelijk, je kunt beter een meid verkrachten dan een auto stelen. Je kunt beter een meid penetreren dan een inbreker in je huis helemaal verrot te meppen... :Z

[ Voor 10% gewijzigd door ToFast op 11-10-2005 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ja ik zie je probleem. Ik heb zelf nog wat uit te vechten met Wanadoo.

Die zouden mij een bevestigingsbrief sturen van Wanadoo ADSL Family, maar zonder deze gekregen te hebben is mijn lijn van Speedlinq naar Wanadoo gemigreerd.
Ik zit nu dus tot eind februari met 2 abonnementen.

Al boos met de klantenlijn van Wanadoo gebeld en die gaven al aan dat ze fout zaten. Maar toen ik vroeg om iets daarover zwart op wit te ontvangen kon dit niet.
Er is wel een aantekening gemaakt bij het gesprek in het systeem, waar hun fout uitgelegd staat.
Nu kan ik dus weer een klachtenbrief en een vordering gaan sturen.

Het kan er tamelijk chaotisch aan toe gaan in ADSL land.

Zie ook het voorbeeld van de mensen die bij Fiberworld op de hoogte wilden worden gehouden van de ADSL2+ beschikbaarheid in de buurt en zonder medeweten om werden gezet naar Fiberworld, ook al was ADSL2+ niet eens beschikbaar.

Het probleem is dat blijkbaar zonder handtekening of andere schriftelijke overeenkomst een ADSL lijn door een andere aanbieder overgenomen kan worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Kanarie op 11-10-2005 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je hebt dus aangevraagd en het is opgeleverd. Alleen kwam je er achter dat je nog een financiele verplichting (contract) had bij Speedlinq tot en met februari 2006? Of had je Wanadoo aangegeven per einde februari 2006 de lijn over te zetten en hebben ze dat eerder/te-vroeg gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80

wiske80

Solid

nog een kleine vraag, waar ik op de site niet wijzer van wordt is, wordt je een-jarig contract na dat jaar stilstwijgend verlengd of heb je dan mogelijk om elk moment op te zeggen?

Dacht dat ik iemand daarover hoorde klagen op een forum, maar kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

ToFast schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:48:
[...]

Jullie hebben gelijk wat betreft de 'tussenpersoon'. Maar moet ik nu al op de site op zoek gaan naar de voorwaarden en kleine lettertjes? Ik geloof toch echt dat ze dit beleid expres zo houden...Er is goed over nagedacht, ze hopen dat ze mensen kunnen naaien en ik vind dat ze dat op zich ook wel doen.
Nee, zo werkt dat niet. Jij hoeft dus niet op hun site op zoek naar kleine lettertjes, als jij de voorwaarden niet overhandigd hebt gekregen bij het afsluiten in een winkel, dan tellen die voorwaarden niet en geen aansluitkosten is geen aansluitkosten en gratis modem is gratis modem.

Actievoorwaarden stellen mag best, maar dan moet je die er wel bijzetten.
Een voorbeeld, voor speedlinq hadden we adsl-direct van KPN. Netjes opgezegd in de gestelde termijn. Toch halen ze nog even voor een maandje extra geld eraf(weten ze donders best dat ze fout zitten hoor)....Na een boze 'nette' brief gestuurd te hebben werd er gebeld en na afloop van het gesprek zou er een halve maand later pas het geld terug gestort worden(nee dat kon niet meteen zei men... ;) right dikke vinger tuurlijk kan dat, maar dat willen jullie niet) 8)7
mjah komt lomp over, ik ken de facturatie bij kpn wel. Dat gaat namelijk per 2 maanden vooruit en automatisch. Creditfacturen gaan dan op de volgende rekening, dat is gewoon een manier om het redelijk netjes te houden. Ik heb er voor mijn werk veel mee te maken (werk op de helpdesk van kpn-adsl als bijbaan), maar volgens mij is kpn zo'n beetje het enige ex/semi-monopolie bedrijf met in de miljoenen klanten in nederland dat facturatie en administratie goed op orde heeft.
wiske80 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 00:08:
nog een kleine vraag, waar ik op de site niet wijzer van wordt is, wordt je een-jarig contract na dat jaar stilstwijgend verlengd of heb je dan mogelijk om elk moment op te zeggen?

Dacht dat ik iemand daarover hoorde klagen op een forum, maar kan het nergens vinden.
Wees maar gerust dat dat wel gebeurt, dat doen zowat alle goedkope ISP's. Maar dat staat vast in de algemene voorwaarden :).

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 12-10-2005 00:18 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

bjck schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 00:01:
Je hebt dus aangevraagd en het is opgeleverd. Alleen kwam je er achter dat je nog een financiele verplichting (contract) had bij Speedlinq tot en met februari 2006? Of had je Wanadoo aangegeven per einde februari 2006 de lijn over te zetten en hebben ze dat eerder/te-vroeg gedaan?
Ik wist van tevoren dat ik nog iig t/m januari vast zat aan Speedlinq. Dus wilde ik Wanadoo per januari aanvragen, online formulier ingevuld. Hierop bleek je echter geen datum te kunnen kiezen en heb ik de helpdesk gebelt.
De vriendelijke helpdeskmevrouw vertelde me dat Wanadoo niet per een bepaalde datum kan opleveren en raadde me aan te wachten op de bevestigingsbrief, hierin stond dan een klantnummer etc, waarmee ik de aanvraag kon annuleren bij de afdeling 'opzeggingen'.
Deze brief heb ik echter nooit gehad, ik krijg gelijk een 'opleveringsbrief' met hierin de opleverdatum.
Nu was de overzetting van de Speedling-lijn door Wanadoo niet meer te stoppen beweerde de vriendelijke helpdeskmeneer.
Ze konden de aanvraag wel annuleren, maar dan zou er helemaal geen ADSL signaal meer op mijn lijn aanwezig zijn vanaf 5 oktober.
En dan kan je dus 3 weken wachten voor je weer ADSL aan kunt vragen en Speedlinq is niet zo snel/handig met alles. Aangezien ik voor mijn studie niet zonder internet kan was dit dus geen optie en heb ik de lijn laten overnemen door Wanadoo, met de aantekening dat zij een fout hebben gemaakt.

Nu maar hopen dat ik ook echt m'n geld terugkrijg.

[ Voor 4% gewijzigd door Kanarie op 12-10-2005 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
wiske80 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 00:08:

Je kan na 12 maanden opzeggen met een maand opzegtermijn. Dus je bent minimaal 13 maanden abonnee. Of minimaal 13 maanden voordat je kan downgraden of overstappen naar een actie abonnement/product (als dat kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

bjck schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 00:30:
[...]

Je kan na 12 maanden opzeggen met een maand opzegtermijn. Dus je bent minimaal 13 maanden abonnee. Of minimaal 13 maanden voordat je kan downgraden of overstappen naar een actie abonnement/product (als dat kan).
Behalve als je gaat dreigen met weggaan door het opzegformulier op te vragen, dan kun je opeens zonder kosten overstappen naar een actie-abonnement.
Bijvoorbeeld van het 3/1 abonnement voor 35 euro naar het 5/1 abonnement van 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
THW Arie schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 00:31:

Behalve als je gaat dreigen met weggaan door het opzegformulier op te vragen, dan kun je opeens zonder kosten overstappen naar een actie-abonnement.
Bijvoorbeeld van het 3/1 abonnement voor 35 euro naar het 5/1 abonnement van 25 euro.
Ik bevestig dit. Rond het eind van deze week wordt mijn abonnement gewijzigd zoals je hierboven omschreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80

wiske80

Solid

THW Arie schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 00:31:
[...]

haha.. goeie tip... dan dreigen maar he... zo blijkt het alleen te werken... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat ze het doen is al heelwat.

Abonnementen hebben bepaalde prijzen. Soms zijn er acties waar nieuwe abonnees van kunnen profiteren, maar dit is geen product zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp

klomp

Zooi...

Ik heb sinds vandaag mijn 5/1 verbinding. Ik haal een constante snelheid van rond de 528kb/s down en 70 up.. Ben voor zover tevreden. Ook de installatie verliep makkelijk en de tijd tussen aanmelding en daadwerkelijk een werkende verbinding was net geen 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds maandag mijn 5/1 verbinding.
Ik heb mijn modem zo ingesteld dat hij een bridge is geworden en die heb ik aan een sweex-router gehangen..een lb00020 router.
Maar nu wil het geval dat mijn router de verbinding op ongeveer 160kb/s afknijpt.
Weet iemand waar dit door kan komen?? Ik heb wel al DMZ in mijn router zo ingesteld dat alle poorten naar mij zijn geopend..
Als ik de modem direct aan mijn pc hang, dan heb ik geen last van die harde limiet..

[Update] Ik bedenk me net dat mijn sweex-router zelf een harde limiet heeft, de wan-poort heeft maar een beperkte bandbreedte. Heb het nu opgelost door de sweex-router als bridge te gebruiken en de speedtouch als adsl/router[/update]

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Laat je modem lekker zelf routeren. Desnoods zet je er een goedkope switch tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp

klomp

Zooi...

Ik heb ooit zelf voor een andere verbinding een router gekocht, deze gebruik ik dus ook voor speedlinq nu. Ik haal op mordax.nl en speedtest.nl meer dan 500KB/s.. Lekker dus..

in de praktijk van het downloaden, van bijvoorbeeld een torrent, haal ik vaak niet meer dan 140KB maar dat heeft weer te maken met het aanbod van andere mensen..

Misschien dat dat het geval ook bij jou is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Mr. Liu schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 15:19:
Laat je modem lekker zelf routeren. Desnoods zet je er een goedkope switch tussen.[/quote]
Neej joh, die router is er nu eenmaal, en ik gebruik de Demilitarized Zone van dat ding om alle poorten naar mij te "mappen". Ik heb de router al eens ingesteld als bridge, maar toen kon ik van buitenaf geen verbinding met extern bureablad maken. En dat is wel zo heilig voor mij..

Ondertussen gedaan ja, na veel zwoegen en zweten ben ik er achter gekomen dat "NAPT" een vorm van "DMZ" is. En deze heb ik nu goed kunnen configureren
klomp schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 22:06:
Ik heb ooit zelf voor een andere verbinding een router gekocht, deze gebruik ik dus ook voor speedlinq nu. Ik haal op mordax.nl en speedtest.nl meer dan 500KB/s.. Lekker dus..

in de praktijk van het downloaden, van bijvoorbeeld een torrent, haal ik vaak niet meer dan 140KB maar dat heeft weer te maken met het aanbod van andere mensen..

Misschien dat dat het geval ook bij jou is?
Ik gebruik geen bittorent of enig ander p2p programma.
Mijn snelheid heb ik getest door middel van het downloaden van grote bestanden van tucows.com en download.com.

Met de router er tussen kwam ik niet boven de 160 kb/s en zonder router kwam ik zelfs aan de 600kb/s.

Ik heb het probleem tijdelijk opgelost om mijn kabelverbinding op de router te zetten om de ander verbinding van internet te voorzien en de speedlinq-verbinding op me eigen pc aan te sluiten.

Nog iemand andere suggesties?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 03:04:
Ik heb sinds maandag mijn 5/1 verbinding.

Ik heb mijn modem zo ingesteld dat hij een bridge is geworden en die heb ik aan een sweex-router gehangen..een lb00020 router.

Maar nu wil het geval dat mijn router de verbinding op ongeveer 160kb/s afknijpt.

Weet iemand waar dit door kan komen?? Ik heb wel al DMZ in mijn router zo ingesteld dat alle poorten naar mij zijn geopend..

Als ik de modem direct aan mijn pc hang, dan heb ik geen last van die harde limiet..
Weet je zeker dat je modem intraint op 5/1 M ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 22:27:
[...]

Weet je zeker dat je modem intraint op 5/1 M ?
Yeps, dat weet ik vrij zeker. zie ook mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11-2023
Ik heb sinds enkele maanden SpeedLinq 5mbit. De snelheid is goed tot zeer goed. Ik merk alleen dat als ik voor langere tijd de verbinding opentrek (flink downloaden) dat het modem er continu uitklapt. Volgens SpeedLinq is dit "klapperen", wat ook meerdere malen op dit forum voorkomt.

Ik heb het modem (Copperjet 810) voorzien van de nieuwe firmware versie 5.15. Maar dat helpt allemaal niet.

Weet iemand een oplossing?

Ik heb eventueel ook een Speedtouch Home 510 tot mijn beschikking. Hoe moet ik deze instellen/programmeren om te kunnen gebruiken met mijn Speedlinq abbo?

Goochem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80

wiske80

Solid

ik had dat met de copperjet 816-2P, maar met een nieuwe firmware was dat opgelost.

JE moet de speedtouch home 510 gewoon instellen met de babyXL instellingen : VCI:34 VPI:0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Bij Breedbandwinkel is er nu trouwens een exclusieve aanbieding:
Speedlinq X-tra 1024 (1024/512)
De eerste 12 maanden betaalt u slechts € 9,95 per maand, na het eerste jaar betaalt u € 15,00 per maand. U ontvangt een GRATIS USB of ethernet modem (t.w.v. € 69,00), u betaalt GEEN aansluitkosten (t.w.v. € 89,00) en u heeft geen datalimiet!

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11-2023
wiske80 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:08:
ik had dat met de copperjet 816-2P, maar met een nieuwe firmware was dat opgelost.

JE moet de speedtouch home 510 gewoon instellen met de babyXL instellingen : VCI:34 VPI:0
Hopelijk komen ze snel ook met een nieuwe firmware update voor die CopperJet 810...

Overigens heb ik de Speedtouh 510 voorzien van de laatste firmware en ingesteld voor het Tiscali/BabyXL netwerk, en de verbinding loopt nu vele malen sneller en stabieler. Top 8).

Goochem

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.