Modem kun je eigenlijk niet verkeerd instellen.Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:37:
Ik heb sinds woensdag het 5120/1024 abo van speedlinq, maar mijn snelheid is bij lange na niet de beloofde.
Ik laat nu dagelijk speedtest een paar keer draaien en kom qua download niet hoger dan zo'n 30 kb/s (wel redelijk constant), het vreemde is dat de upload met zijn bijna 80 kb/s een stuk acceptabeler is.
Nu heb ik voor een paar aansluitingsproblemen ook al een paar keer moeten bellen, maar mijn ervaring is niet bijzonder goed met de helpdesk. Vaak onkundig, doorverwijzingen naar derden wat achteraf niet blijkt te kloppen, enz. En wel per minuut 70 eurocent lichter.
Het vervelende is dat ze op de ingevulde formulieren amper reageren en een direct email-adres hebben ze niet (zie het eerder genoemde probleem van administratie@speedlinq.nl)
Wellicht dat iemand mij hier eerder verder kan helpen.
- Kan er misschien wat verkeerd ingesteld staan in mijn modem? (De CopperJet 810 Routerplus)
- En als ik daar wat moet wijzigen, wat is dan het standaard login/wachtwoord? Ik heb geen enkele handleiding erbij gekregen.
- Kan het te maken hebben met de plek van de splitter? (Hij zit niet voor alle telefoonaansluitingen, echter wel voor alle ingeplugde telefoons)
Probeer eens in de webinterface te kijken hoe het modem traint. Login/wachtwoord = admin/admin
Wanneer het modem gewoon op 5120 down traint dan heb je een pc probleem.
Zoniet dan kan dit inderdaad aan de bekabeling liggen, probeer anders het modem eens zonder splitter aan te sluiten, zo dicht mogelijk bij je IS/RA punt (punt waar telefoonlijn binnenkomt)