Speedlinq: ervaringen! - Deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 19.422 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een berichtje voor de mensen die er over denken om het via een advocaat af te handelen.

Momenteel ben ik via mijn rechtsbijstandverzekering bezig om Speedlinq te dwingen om mijn lijn vrij te geven.

De goede volgorde is:
Opzeggen per aangetekende brief met ontvangstbewijs waarin een redelijke termijn om de lijn vrij te geven.
(geen enkele reactie overigens)
Rekeningnummer van Speedlinq blokkeren vanaf de laatste termijn dat ze theoretisch recht hebben op het maandbedrag.
Stekker uit de router/modem en de lijn niet meer gebruiken.

Het is wel een traag proces maar je hebt iig het gevoel dat je je recht haalt.
Het nadert nu zo'n beetje de fase dat ze voor de rechter gesleept gaan worden tenzij ze alsnog dit verhaal op een nette manier afsluiten.
Als dit achter de rug is en het is voor de rechter gekomen dan kan dat een zaak worden waar naartoe verwezen kan worden, wat het proces over het algemeen versnelt.

Voor mensen zonder rechtsbijstandverzekering loont het de moeit om de klachten te bundelen en dan via een rechtswinkel te procederen dat scheelt in de kosten.

De meest snelle manier om er vanaf te komen is om de telefoonlijn bij de KPN op te zeggen en daarna een nieuwe lijn te nemen.
Het nadeel is dan de kosten van af/aansluiten en de incassotroep van Speedlinq moet dan nog afgehandeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Ik bekijk dit toch echt met hele scheve ogen. Hoe is het toch mogelijk dat we anno2005 ZULKE MOEITE moeten doen, om een abonnement op te zeggen. Dit is toch van de zotte?
Overigens zit ik om andere redenen te denken SL op te zeggen, maar misschien laat ik het maar mooi zo even ;)

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Liu schreef op zondag 24 juli 2005 @ 18:25:
[...]

Ik heb een aantal mailtjes die ik verwacht inderdaad ook niet binnengekregen. Ik heb er ondertussen ook een klacht over ingediend via de web-site van Speedlinq, eens kijken wat dat oplevert.

[...]

Wel zorgen dat je ook een alternatief e-mail adres in vult en direct na ontvangst van de bevestiging op de link erin drukken. Tot die tijd wordt het niet doorgestuurd naar de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lt. Marx schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 00:27:
Kbegin nu toch wel te twijfelen heb nu een jaar ervareing met speedlinq en daarvoor nog een jaar ij mijn moeder. Ik woon zelf in utrecht en mijn moeder in niewerkerk (vlakbij r'dam). Maar werkelijk nog nooit een storing of wat dan ook gehad. Een keer dat de lijn 2 uurtjes down was maar daar had ik netjes een mailtje over gekregen dat ze aan het netwerk zouden werken. Ik begin nu toch wel redelijk te twijfelen over nog een speedlinq abbootje! Wel jammer want die 5mbit is wel leuk voor die prijs.

offtopic:
Ik had inderdaad niet de moeite genomen om het topic door te lezen, als tweakert wel een beetje een schande, sorry :)
wil iemand mij de gegevens toe e-mailen wat ik in moet vullen in het outlook progamma om post te kunnen versturen en te ontvangen ben al 2 weken bezig
kan nu wel post versturen maar niet ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:53:
[...]
wil iemand mij de gegevens toe e-mailen wat ik in moet vullen in het outlook progamma om post te kunnen versturen en te ontvangen ben al 2 weken bezig
kan nu wel post versturen maar niet ontvangen
Als je mij net gemaild hebt, het antwoord is onderweg.
Ik maak zelf geen gebruik (meer) van Outlook, maar de gegevens die ik heb zijn:
POP:
Servernaam - mail.<speedlinq domein>.speedlinq.nl (in mijn geval dus mail.apveening.speedlinq.nl, in jouw geval wat je hebt aangevraagd bij Speedlinq)
Poort - 110
Gebruikersnaam - die moet in de brief staan, begint waarschijnlijk met "sp" gevolgd door 6 of 7 cijfers.

SMTP:
Servernaam - gelijk aan POP
Poort - 25
Gebruikersnaam - gelijk aan POP

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reset2003
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 17:56:

Voor mensen zonder rechtsbijstandverzekering loont het de moeit om de klachten te bundelen en dan via een rechtswinkel te procederen dat scheelt in de kosten.
Ik heb het juridisch loket dus gemaild en kreeg net een mailtje terug waarin hun vragen of ik langs kom met alle bewijzen en het contract.
Ik ga donderdagavond naar het Juridisch Loket in den haag, en zal dan ckr de vooruitgang hier posten en hoop dat andere mensen dat ook zullen doen.

Dell U2711HM | Dell1707FP | Logitech G510 | Coolermaster Stacker 830 | Intel Core i5 2500K | AsRock Z68 Extr3 Gen3 | Corsair Vengeance LP 16gig DDR3 1600Mhz | XFX6870 1gig | Samsung SH-222AB DVDRW | Samsung 820 series 120gig SSD boot disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Dus voor de goede orde mensen, op dit moment maar ff niet aan Speedlinq beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 20:56
Hehe, wat ben ik blij met ervaringstopics op GoT :) Je zal er maar nietsvermoedend intrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

ToFast schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:02:
Dus voor de goede orde mensen, op dit moment maar ff niet aan Speedlinq beginnen!
Vrieskist schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:34:
Hehe, wat ben ik blij met ervaringstopics op GoT :) Je zal er maar nietsvermoedend intrappen.
Houd er wel even rekening mee dat er genoeg mensen zijn bij wie het allemaal wel goed werkt. Die zullen hier over het algemeen niet of weinig posten, dus ik heb het idee dat deze topic een beetje vertekenend werkt. Ik geef direct toe dat de helpdesk te duur is, maar die heb ik eigenlijk nog niet nodig gehad. Wat betreft de bereikbaarheid van Speedlinq moet ik ook maar afgaan op de ervaringen van anderen en die lijkt dan ook suboptimaal. Wat ik wel met zekerheid kan vertellen is dat ik een redelijk tevreden Speedlinq gebruiker ben en dat een recente snelheidsupgrade zonder problemen is doorgevoerd.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reset2003
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mr. Liu schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:26:
[...]
Houd er wel even rekening mee dat er genoeg mensen zijn bij wie het allemaal wel goed werkt. Die zullen hier over het algemeen niet of weinig posten.
Ben ik het helemaal met je eens. Ik vind speedlinq ook wel okay, maar zodra je er iets mis gaat of je hebt een probleem gaat het wel goed mis is mijn ervaring. En kan je weinig service verwachten.
Ik hoorde dat hun een nieuwe helpdesk hebben geopend, wellicht dat ze inmiddels wat beter mensen kunnen helpen met internetproblemen, maar kwa administratieve problemen heb ik tog hele slechte ervaringen met hun.

[ Voor 26% gewijzigd door Reset2003 op 03-08-2005 10:44 ]

Dell U2711HM | Dell1707FP | Logitech G510 | Coolermaster Stacker 830 | Intel Core i5 2500K | AsRock Z68 Extr3 Gen3 | Corsair Vengeance LP 16gig DDR3 1600Mhz | XFX6870 1gig | Samsung SH-222AB DVDRW | Samsung 820 series 120gig SSD boot disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvherk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik heb idd ook ontzettend veel problemen met Speedlinq gehad.
Uiteindelijk heeft het 4 maanden geduurt voordat het werkte.

In het kort:
- alle brieven zijn aangetekend verstuurt geweest.
- alle brieven nooit een reactie op gekregen.
- toen ontdekt dat website klachten form wel werd behandeld.
- Technische helpdesk zitten maar enkele personen die wel sociaal zijn en sommige weten ook hoe het in elkaar steek (technisch)
- ik denk dat er uiteindelijk 4 lijntesten zijn gedaan. Allemaal goed, volgend Speedlinq. NOT!!!
- heb uiteindelijk meer dan 100 euro aan bel kosten gehad.
- ben door de Costumer Service Centre Manager als leugenaar uitgemaakt
- in het proces zou ik modeling hebben gezegd dat het abbonement per direct als ontbonden zag. Heb ik ten eerste nooit gezegt en ten tweede klopt er natuurlijk geen reed van aangezien je ALTIJD schriftelijk en via het service-website formulier MOET opzeggen. Hierdoor heeft Speedlinq monteur naar centrale gestuurt, zou weer werken... niet dus.
- In de derde maand overdacht om zwaar geschut in te zetten... uiteindelijk niet gedaan

Waarom: 4 maanden zware frustratie, administratieve rompslomp, ge-erger en zeer beperkt internet van de buur man... In mijn laatste toegemoed koming een Tiscali monteur langs laten komen, op kosten Speedlinq! Monteur is niet eens 3 minuten binnen geweest. Even testen en wist gelijk dat het niet in mijn huis zat! Na 2 uur werd ik keurig door de monteur gebeld met melding dat zou werken. 's Avonds getest en gaan met die banaan. Bij mij dat de DSL kaart in de centrale niet goed geinstalleerd. Het maakte wel contact,maar bij eerste sync was direct weer de verbinding weg. Meen we te herinneren dat de kaart alleen even extra aangedrukt diende te worden... Daar zak je broek toch van af?
Het met behulp van het Tiscalie ticketnummer en naam van de handler een brief met duidelijk stelling en eisen bij Speedlinq neergelegd.
Al met al, misschien te veel gedult, maar het is nu werkend. Sinds die geen problemen kunnen ontdekken.

Laatste tip voor problemen:
- heb je klachten, stuur een aangetekende brief MAAR vul ook het formulier voor klachten op de service website in! Daar reageren ze wel op. Helaas en raar genoeg is de website het enigste middel om redelijk te communiceren. Ook een reply op een mail van Speedlinq is NIET mogelijk.
- als je problemen heb en contact heb met netwerk partijen zoals bbned, babyxl of tiscali. Vraag altijd hun ticketnummer en de naam van de ticket handler. Kan verdomde handig als bewijs dienen naar Speedlinq...

Mijn Conclusie:
Speedlinq is cheap, is okay als het werkt maar laat de stress factor in je lijf bij problemen extreem hoog oplopen.
Een Customer Service Centre mag in mijn ogen nooit de communicatie laag tussen de klant en organisatie zo moeilijk maken. Er is in feite maar 1 kanaal... de service website. Beetje lastig om te benaderen als je internet niet werkt. Daarnaast is het in mijn ogen raar dat je GEEN reply kan sturen op mail van Speedlinq. Het top punt is een CSM manager die ZWAAR onbeschoft haar werkt deed, en in weze alleen de belangen van Speedlinq behartigde en blijkbaar de ontelbare signalen uit 'het veld' (de klanten en potentiele klanten) niet weet te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-01 07:34

RDX

Ik heb Speedlinq All-In 5120/1024.
Had in het begin problemen met mijn modem (waarschijnlijk firmware vernaggeld door stroomonderbreking tijdens modem-reset).

Probleem zelf opgelost door modem op te sturen naar AlliedData. Daarna nog 1x contact gehad met speedlinq helpdesk voor instellingen: had ze snel aan de lijn en in 1x juiste instellingen. (heb alleen de instellingen later nog gewijzigd en van router op bridged gezet, zodat mijn server/router het externe ip-adres krijgt en niet een 10.nogiets ipadres)

Ben dus tevreden over speedlinq, de service en het product (kan zijn dat anderen natuurlijk hele andere ervaringen hebben).

Twijfel alleen wel of mijn upload (of de response) net zo hoog/snel is als mijn chello classic. Mijn server lijkt iets trager te reageren bij dezelfde upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik zelf probeer, ondanks sommige ervaringen in dit topic, het toch voor komende jaar (owkee, 13 maanden, met hun kromme opzeg beleid) een met Speedlinq (5120/1024). De modem die ik ontving (gewoon gekozen voor de standaard gratis modem), is een Allied Data Copperjet 810 (8M0 staat voorop?). De CopperJet monitor tool geeft me echter aan, dat er de "CopperJet 810 RouterPlus v5.16 ER6" firmware op staat, terwijl ik volgens mij toch echt een modem besteld heb. Verder oogde hij bij ontvangst gebruikt, dus zou het kunnen dat dit een modem is van een andere klant, die teruggestuurd is? (En dat ze dan niet eens iets triviaal als firmware checken), of kan het iets anders zijn? Verder zou mijn lijn de 8e opgeleverd worden, echter krijgt de modem nu al een link. Kan iemand me in de goede richting sturen waar ik naar moet kijken over of ik nou wel of geen link heb? (bijvoorbeeld in de web-interface?). Ik ben denk ik nogal "verwend" met de eenvoud van een bridged kabel-modem tov ADSL, wat dus gewoon erg nieuwig voor me is :P

[edit]
Owjah, hij geeft als status van de ADSL verbinding "showtime", klinkt heel leuk, maar wat moet ik me daarbij voorstellen? ;P

[ Voor 8% gewijzigd door Kippenijzer op 04-08-2005 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
CJT810 is het gewoon. En de firmware kan hem zowel als modem (bridge) als als router laten werken. Naampje is alleen 'routerplus' maar zegt niets over de configuratie die er in zit.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Na wat verder doorklikken (ik had toch nog eea gemist), zag ik idd dat hij wss wel in een vorm van bridged staat op dit moment. Weet iemand toevallig waaraan ik straks kan zien dat de lijn echt actief is? Of is dat puur trial en error tegen de tijd dat hij zou moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Laatst online: 18:02

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Mr. Liu schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 16:03:
Mensen die wegens wanprestatie op willen zeggen raad ik aan een aangetekende brief te sturen met daarin onder andere de volgende punten:
• Opzegging per (redelijke termijn) met onderbouwde redenen waaronder een niet functionerende, onbereikbare en veel te dure helpdesk
• Uitgaan van accoord indien niet binnen 2 weken schriftelijke reactie ontvangen
• Aangetekende brief is ook per normale post verstuurd (wel doen)

Gegeven dat Speedlinq dus niet op aangetekende brieven reageert, hangen ze gewoon.
Elke automatische incasso na de opzegdatum direct storneren.
Rustig de deurwaarder laten komen en hem de kopie van de aangetekende brief tonen.

Misschien is het wel handig als een aantal mensen hier, die op willen zeggen om dit soort redenen, hun acties coördineren (zelfde brief, zelfde opzegdatum) en ook als getuige beschikbaar zijn voor elkaars rechtzaken als Speedlinq zo stom mocht zijn het zover te laten komen.

Disclaimer: IANAL

NB.: Ik ben een tevreden Speedlinq gebruiker dus ik zal niet meedoen, maar ik verwacht dat de service wel verbetert na een paar van dit soort acties.
Je IANAL disclaimer is tamelijk terecht (nofi Mr. Liu!)... als de deurwaarder (na een kort bezoekje aan de rechter, waar je volgens deze handleiding niet geweest bent) langs komt, zal dat hem weinig (meer) interesseren. Dan neemt hij gewoon het eerste van waarde mee dat hij kan vinden (tenzij je nog even snel gaat pinnen ) :X

Ofwel: "opzeggen wegens wanprestatie omdat ik het wanprestatie vind", bijvoorbeeld, is niet echt een juridisch waterdichte reden tot opzeggen ;) En ook een rechter zal dat vinden. Een contract is tweezijdig - d.w.z., beide kanten kunnen wanpresteren (wat je als klant bijv. doet door niet te betalen), en beide kanten moeten redelijke termijn krijgen dat te herstellen (je wordt ook niet de minuut dat je niet betaald hebt meteen al afgesloten; andersom moet Speedlinq even de tijd krijgen het voor je te regelen). Je kunt dus niet zomaar een aangetekende brief sturen en dan ophouden met betalen - als je niet uitkijkt betaal je uiteindelijk nog voor een tijd lang zonder dat je er iets voor terug krijgt, en vaak niet ten onrechte, je kunt niet zomaar eenzijdig besluiten dat het eikels zijn en dat je er mee ophoudt!

Btw, blijf in gedachten houden dat Speedlinq nog maar net bestaat en groeit als kool. Ze hebben dus nogal groeistuipen en voor zover ik het weer zie in dit topic zijn eigenlijk de enige echte klachten die over het (voortijdig) opzeggen... de tevreden klanten hebben hier natuurlijk weinig te zoeken :) Voor de Consumentenbond is Speedlinq dan ook niet een van de probleemproviders (ik zal in het midden laten welke dat wél zijn) :X Speedlinq heeft van de providers in NL de meeste nieuwe klanten per maand, maar absoluut niet de meeste klachten per maand ;)

[ Voor 6% gewijzigd door PowerFlower op 04-08-2005 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Is er eigenlijk nu al IEMAND geweest, die omdat hij 'teveel' downloadde, op zijn vingers is getikt door SL?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

op de 2048 zit een limiet van 25 GB / 4096 50GB, dus bij SP word je niet zo snel op de vingers getikt denk ik.

ik blijf lekker bij Chello :Y (waar ik nooit een probleem mee heb gehad) nu ik allerlij slechte dingen over SP hoor (zelfs van kennissen en collega's :shock: ).
Vond de aanbieding van 25 euro 5120 wel leuk, maar liever 50 euro betalen voor geen gezeik dan 25 voor wel :X

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

PowerFlower schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:00:
[...]
Je IANAL disclaimer is tamelijk terecht (nofi Mr. Liu!)... als de deurwaarder (na een kort bezoekje aan de rechter, waar je volgens deze handleiding niet geweest bent) langs komt, zal dat hem weinig (meer) interesseren. Dan neemt hij gewoon het eerste van waarde mee dat hij kan vinden (tenzij je nog even snel gaat pinnen ) :X

Ofwel: "opzeggen wegens wanprestatie omdat ik het wanprestatie vind", bijvoorbeeld, is niet echt een juridisch waterdichte reden tot opzeggen ;) En ook een rechter zal dat vinden. Een contract is tweezijdig - d.w.z., beide kanten kunnen wanpresteren (wat je als klant bijv. doet door niet te betalen), en beide kanten moeten redelijke termijn krijgen dat te herstellen (je wordt ook niet de minuut dat je niet betaald hebt meteen al afgesloten; andersom moet Speedlinq even de tijd krijgen het voor je te regelen). Je kunt dus niet zomaar een aangetekende brief sturen en dan ophouden met betalen - als je niet uitkijkt betaal je uiteindelijk nog voor een tijd lang zonder dat je er iets voor terug krijgt, en vaak niet ten onrechte, je kunt niet zomaar eenzijdig besluiten dat het eikels zijn en dat je er mee ophoudt!
Ik ben het volkomen met je eens, maar met één van de puntjes die ik heb aangeraden sta je nog behoorlijk sterk, namelijk "Uitgaan van accoord indien niet binnen 2 weken schriftelijke reactie ontvangen". Daarmee heeft Speedlinq dus zelf alle mogelijkheden om te vertellen dat ze (al dan) niet accoord gaan met de opzegging. Als ze niet accoord gaan, moet je natuurlijk netjes doorgaan met betalen. Gegeven dat Speedlinq een reputatie heeft op het gebied van niet reageren, gaan ze dus bij verstek accoord met de opzegging.
Btw, blijf in gedachten houden dat Speedlinq nog maar net bestaat en groeit als kool. Ze hebben dus nogal groeistuipen
Dat is het probleem van Speedling, dat mag niet het probleem van de klanten zijn of worden.
en voor zover ik het weer zie in dit topic zijn eigenlijk de enige echte klachten die over het (voortijdig) opzeggen...
Lees nog maar eens goed, ik kom teveel klachten tegen over niet (goed) opgeleverde lijnen, kapot uitgeleverde modems, een onbereikbare danwel incompetente helpdesk en nog een paar van dat soort zaken.
de tevreden klanten hebben hier natuurlijk weinig te zoeken :)
Ik kom er af en toe nog een paar tegen in dit draadje.
Voor de Consumentenbond is Speedlinq dan ook niet een van de probleemproviders (ik zal in het midden laten welke dat wél zijn) :X Speedlinq heeft van de providers in NL de meeste nieuwe klanten per maand, maar absoluut niet de meeste klachten per maand ;)
Dan moet het bij sommige andere providers wel echt beroerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

456 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:13:
Is er eigenlijk nu al IEMAND geweest, die omdat hij 'teveel' downloadde, op zijn vingers is getikt door SL?
Ik in ieder geval niet, maar het is ook niet zo vaak gebeurd (wel veel) nadat ik het lange tijd rustig ruim binnen de grenzen had gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Mr. Liu schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:31:
Ik ben het volkomen met je eens, maar met één van de puntjes die ik heb aangeraden sta je nog behoorlijk sterk, namelijk "Uitgaan van accoord indien niet binnen 2 weken schriftelijke reactie ontvangen". Daarmee heeft Speedlinq dus zelf alle mogelijkheden om te vertellen dat ze (al dan) niet accoord gaan met de opzegging. Als ze niet accoord gaan, moet je natuurlijk netjes doorgaan met betalen. Gegeven dat Speedlinq een reputatie heeft op het gebied van niet reageren, gaan ze dus bij verstek accoord met de opzegging.
Ik zou daar niet zomaar op durven wedden (je kunt het proberen, maar er is een risico). Bij One.Tel/Scarlet heeft het me iig weinig geholpen (maar goed, die reageren ook gewoon helemaal niet, al vier jaar lang niet, en het komt maar niet tot een rechtszaak, maar dat is een ander verhaal).
Dat is het probleem van Speedling, dat mag niet het probleem van de klanten zijn of worden.
Dat is natuurlijk waar. Maar als het klopt wat ik daar over gehoord heb, zijn ze hard bezig het te veranderen (ze lezen dit soort forums natuurlijk ook, en ik neem aan dat de directeurs niet erg blij worden van verhalen over klanten die maar geen reactie krijgen op een opzegging). Net zo goed als ze de vorige telefonische helpdesk er uit gegooid hebben omdat die niet goed was.
Lees nog maar eens goed, ik kom teveel klachten tegen over niet (goed) opgeleverde lijnen, kapot uitgeleverde modems, een onbereikbare danwel incompetente helpdesk en nog een paar van dat soort zaken.
Volgens mij is de nieuwe helpdesk een stuk beter. En veel van de problemen met lijnen zijn natuurlijk niet ISP specifiek, maar netwerk-specifiek - het zou wel eens interessant zijn te weten welke netwerken er nu consequent een zooitje van maken, want bij veel ISP's heb je tenslotte de keuze uit verschillende netwerken (als Tiscali of KPN je lijn verprutst, zul je dat probleem met datzelfde netwerk bij een andere ISP ook hebben). En kapot uitgeleverde modems zijn natuurlijk ook een geval van "deze leveren we onze klanten nooit meer", daar wordt Speedlinq natuurlijk ook geschuffeld van ;)
Dan moet het bij sommige andere providers wel echt beroerd zijn.
Yup :) Plus dat zoals ik hierboven al zeg het vaak niet ISP-specifieke problemen zijn, maar netwerkspecifieke, en die hebben álle ISP's. Het belangrijkste is vaak dat de ISP het netwerk goed onder druk kan zetten om hun zaken op orde te hebben imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koper137
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12-2024

koper137

uhhhhhh

ok ik heb besloten mijn abo op te zeggen, loopt 20 aug af, en het loopt dan nog 1 maand door geloof ik.
hoe kan ik dit het beste doen???

___________________________*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

lier

MikroTik nerd

koper137 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 19:09:
ok ik heb besloten mijn abo op te zeggen, loopt 20 aug af, en het loopt dan nog 1 maand door geloof ik.
hoe kan ik dit het beste doen???
Als je alleen deze pagina al had gelezen, had je geweten dat de grootste kans op reactie via een online formulier is:
Laatste tip voor problemen:
- heb je klachten, stuur een aangetekende brief MAAR vul ook het formulier voor klachten op de service website in! Daar reageren ze wel op. Helaas en raar genoeg is de website het enigste middel om redelijk te communiceren. Ook een reply op een mail van Speedlinq is NIET mogelijk.
- als je problemen heb en contact heb met netwerk partijen zoals bbned, babyxl of tiscali. Vraag altijd hun ticketnummer en de naam van de ticket handler. Kan verdomde handig als bewijs dienen naar Speedlinq...
Daarnaast is het altijd verstandig om de opzeging ook schriftelijk te doen en deze aangetekend te versturen.
De goede volgorde is:
Opzeggen per aangetekende brief met ontvangstbewijs waarin een redelijke termijn om de lijn vrij te geven.

[ Voor 57% gewijzigd door lier op 08-08-2005 13:39 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Hmm, zijn die copperjets echt zo brak? Omdat ik niet zonder reden een modem wilde, en geen router, heb ik bij de bestelling om een *modem* gevraagd, zo'n copperjet met routerplus firmware kan me dus ook gestolen wordenm aar ala, dat ding heeft een standaard configuratie preset "NL Tiscali (BabyXL) Bridged, dus dan selecteren we die toch uit het drop down lijstje. Waarna het ding weigert weer tot leven te komen (enkel het power lampje blijft branden, bij het power erop zetten gaat nog wel even de eth led knipperen, zoals altijd bij het starten, maar meer komt er niet uit het ding. Is hij nou dood? Moet ik nou serieus een modemruil gaan aanvragen? Zou toch spijtig zijn, sowiezo ontgaat het me even waarom het ding geen "firmware-push" bij het booten kan zoals extreem veel andere apparaten :'(

[edit]
Met de hartelijke dank aan http://speedyron.op.het.net/TFTPRescue.htm (en het helaas moeten installeren van Win98, omdat buiten de Cabletron TFTPD geen enkele het goed lijkt te doen, en dit kreng *natuurlijk* weer niet werkt onder XP) werkt het modem weer. Nu eens gaan twijfelen of ik hem nu nog een keer in Bridge mode durf te zetten :/

[ Voor 20% gewijzigd door Kippenijzer op 09-08-2005 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Speedlinq heeft vandaag een nieuwe firmware (5.15 ER15, lijkt een downgrade maar is een upgrade) op hun site gezet in de vorm van een recovery tool.
(mocht deze tool niet je ip vinden van je netwerkkaart dan moet je je modem nogmaals booten en op refresh klikken)

http://www.speedlinq.nl/php/modem.php
Of rechstreeks:http://www.speedlinq.nl/html/modemsupport/810/515.exe

Na het installeren van deze firmware moet het modem weer stabiel zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA
  • Niet online

PWA

morgen komt er op de page ook weer een bescrijving voor 810 modems die alleen maar een power led hebben. zeggen ze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:07
Kippenijzer schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:50:
Hmm, zijn die copperjets echt zo brak? Omdat ik niet zonder reden een modem wilde, en geen router, heb ik bij de bestelling om een *modem* gevraagd, zo'n copperjet met routerplus firmware kan me dus ook gestolen wordenm aar ala, dat ding heeft een standaard configuratie preset "NL Tiscali (BabyXL) Bridged, dus dan selecteren we die toch uit het drop down lijstje. Waarna het ding weigert weer tot leven te komen (enkel het power lampje blijft branden, bij het power erop zetten gaat nog wel even de eth led knipperen, zoals altijd bij het starten, maar meer komt er niet uit het ding. Is hij nou dood? Moet ik nou serieus een modemruil gaan aanvragen? Zou toch spijtig zijn, sowiezo ontgaat het me even waarom het ding geen "firmware-push" bij het booten kan zoals extreem veel andere apparaten :'(

[edit]
Met de hartelijke dank aan http://speedyron.op.het.net/TFTPRescue.htm (en het helaas moeten installeren van Win98, omdat buiten de Cabletron TFTPD geen enkele het goed lijkt te doen, en dit kreng *natuurlijk* weer niet werkt onder XP) werkt het modem weer. Nu eens gaan twijfelen of ik hem nu nog een keer in Bridge mode durf te zetten :/
Ik heb precies hetzelfde gehad, lees: Copperjet 810 vastgelopen
Heb hierna het modem maar als router geconfigureerd gehouden en een extra routering gemaakt, aangezien ik er een router aan heb hangen.

Je besteld een MODEM en krijgt er één, die ook als Router werkt.

Voor de rest ben ik tevreden over Speedlinq. Zeker omdat ik Chello de deur uit heb kunnen doen, scheelt me dat toch mooi 300 euro op jaarbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Het prijsverschil tov mijn @home was inderdaad de primaire overweging, maar verder was het een pure gok. Na het dmv win98 flashen van de modem doet hij het weer prima, alleen snap ik niet wat bridge stand nou precies is ofzo, ik was bij @home gewend dat mijn server/router het echte internet IP kreeg, en er dus echt enkel een modem ding tussen zat, bij mijn copperjet, die steld in bridge mode te staan krijg ik alsnog een private-IP, en dus niet het internet IP, wat me, zodat de router stadnaard het "echte" externe IP weet. Of dit normaal is of niet weet ik niet, want helaas heb ik eigenlijk daarvoor te weinig kennis van het spul :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
Ik heb tot nu toe bijna nooit problemen met mijn verbinding maar wel met de homepage.
Ik krijg het niet voor elkaar om daar iets te uploaden.

Met flashfxp krijg ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
WinSock 2.0 -- OpenSSL 0.9.7g 11 Apr 2005
[R] Connecting to bama -> DNS=www.bama.speedlinq.nl IP=62.100.30.164 PORT=21
[R] Connected to bama
[R] 220 Welcome to the FreeSurf homepage FTP server
[R] USER sp803349
[R] 331 Password required for sp803349.
[R] PASS (hidden)
[R] 230 User sp803349 logged in.  Access restrictions apply.
[R] SYST
[R] 215 UNIX Type: L8
[R] FEAT
[R] 500 'FEAT': command not understood.
[R] REST 100
[R] 350 Restarting at 100. Send STORE or RETRIEVE to initiate transfer.
[R] REST 0
[R] 350 Restarting at 0. Send STORE or RETRIEVE to initiate transfer.
[R] PWD
[R] 257 "/" is current directory.
[R] TYPE A
[R] 200 Type set to A.
[R] PASV
[R] 227 Entering Passive Mode (62,100,30,164,17,46)
[R] Opening data connection IP: 62.100.30.164 PORT: 4398
[R] Data Socket Error: Connection timed out
[R] List Error
[R] PASV
[R] 227 Entering Passive Mode (62,100,30,164,216,141)
[R] Opening data connection IP: 62.100.30.164 PORT: 55437
[R] Data Socket Error: Network is unreachable
[R] List Error
[R] QUIT
[R] 221-You have transferred 0 bytes in 0 files.
[R] 221-Total traffic for this session was 600 bytes in 0 transfers.
[R] 221-Thank you for using the FTP service on beige.qinip.net.
[R] 221 Goodbye.
[R] Logged off: bama

Ik zie nergens mijn ip adres hierboven staan?

Met leech:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
~ Connecting...
~ Connected to www.bama.speedlinq.nl, waiting for response...
< 220 Welcome to the FreeSurf homepage FTP server
> USER sp803349
< 331 Password required for sp803349.
> PASS *****
< 230 User sp803349 logged in.  Access restrictions apply.
> REST 1
< 350 Restarting at 1. Send STORE or RETRIEVE to initiate transfer.
> REST 0
< 350 Restarting at 0. Send STORE or RETRIEVE to initiate transfer.
> SYST
< 215 UNIX Type: L8
> PWD
< 257 "/" is current directory.
~ Login completed.
> PORT 84,41,***,43,5,175
< 200 PORT command successful.
> TYPE A
< 200 Type set to A.
> LIST
< 150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
< 226 Transfer complete.

Met leech staat er wel het goede adres.

Met leech zie ik:
Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/3641/18fe.th.jpg

In geen van de mappen ben ik allowed om iets te uploaden.

Computer (xp) is rechtstreeks nu op de modem aangesloten en geen router funktie ingeschakeld. Ip op computer is dus echte ip.

Iemand een idee?

edit: Geen windows firewall of andere firewall ingeschakeld

[ Voor 4% gewijzigd door tatata op 14-08-2005 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

lier

MikroTik nerd

Misschien kan je proberen om een active connectie naar de FTP server op te zetten in plaats van een passive ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
lier schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:04:
Misschien kan je proberen om een active connectie naar de FTP server op te zetten in plaats van een passive ?
Dan krijg ik bij flashfxp wel de mappen te zien maar mag nog steeds negens schrijven. Werkt het bij jou wel (en heb je speedlinq)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Laatst online: 15-09 09:14
gek dat een hoop mensen problemen hebben met speedlinq, wij hadden binnen anderhalve week na aanvraag alles binnen, en het werkte direct :)

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:43

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Airdack schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:39:
gek dat een hoop mensen problemen hebben met speedlinq, wij hadden binnen anderhalve week na aanvraag alles binnen, en het werkte direct :)
Je ziet hier natuurlijk maar een klein percentage aan Speedlinq gebruikers langskomen en over het algemeen wordt er alleen maar gepraat over dingetjes die niet werken.

Als alles goed gaat is er niks te melden en daar lees je nooit iets over.

Dit zal je dus nooit zien:
Gisteren weer mijn homepage aangepast: Ingelogd via FTP en wat nieuwe plaatjes ge-upload en mijn index.html aangepast. Mijn login en wachtwoord werden geaccepteerd en de verbinding werd correct opgezet.

Daarna heb ik weer lekker gesurft op GoT en ik ben de hele tijd verbonden gebleven zonder downtime!

Weer een toppie toppie dag met Speedlinq!!!!

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
Twee Dee schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 13:30:
[...]

Je ziet hier natuurlijk maar een klein percentage aan Speedlinq gebruikers langskomen en over het algemeen wordt er alleen maar gepraat over dingetjes die niet werken.

Als alles goed gaat is er niks te melden en daar lees je nooit iets over.

Dit zal je dus nooit zien:

[.Gisteren weer mijn homepage aangepast: Ingelogd via FTP en wat nieuwe plaatjes ge-upload en mijn index.html aangepast. Mijn login en wachtwoord werden geaccepteerd en de verbinding werd correct opgezet.

Daarna heb ik weer lekker gesurft op GoT en ik ben de hele tijd verbonden gebleven zonder downtime!

Weer een toppie toppie dag met Speedlinq!!!!..]
:)

lol

[ Voor 30% gewijzigd door tatata op 16-08-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:02

GforceNL

Out of memory....

Hier ook alles goed in Rotterdam.

Alles was snel binnen, kortingsgeld was ook snel teruggestort.

Downtime: nog geen 5 minuten op een half jaar tijd en 1x snachts onderhoud van enkele uren wat van te voren aangekondingd was.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Sinds afgelopen februari gebruiker van speedlinq en alles werkt als een zonnetje hoor. De opstartproblemen die ik had kwamen door mijn eigen fout (stond te weinig geld op m'n rekening waardoor automatische incasso niet werkte). Tja dat je daarna wat extra geld kwijt bent aan het bellen naar de helpdesk om dit uit te vinden dat kan ik wel begrijpen.

Bij tig andere aanbieders laten ze je maandelijks betalen voor helpdesk, speedlinq is een van de aanbieders die je precies laat betalen wat je gebruikt, en dus betekent dat tijdelijk een hoge telefoonrekening.

Ik betaal liever een laag maandbedrag en als ik de helpdesk bel dan betaal ik daar wel voor. Een Helpdesk als overheadkosten over je klanten uitsmeren vind ik in mijn geval (ik heb genoeg verstand van zaken om 99% van de problemen zelf op te lossen) zonde van het geld.

Iedereen die niet weet wat ie doet, tja voor een dubbeltje op de eerste rang gaan zitten heeft geen nut.

Ook gebruikers die naar speedlinq gaan omdat die het "goedkoopst" is en dan klagen over het feit dat ze een helpdesk moeten betalen omdat dit niet in de maandelijkse kosten zit vind ik gewoon gezeur en gierigheid.

Alles heeft een prijs. Je krijgt nooit iets voor niets en prijsvechters moeten linksom of rechtsom compromissen zoeken om prijsvechter te kunnen zijn.

Efficiency en uitbesteden van bepaalde taken hoort daar nu eenmaal bij.

Zoals zo vaak staan dit soort topics uiteraard juist vol met reacties van mensen die juist problemen hebben, echter geeft dit ook een verkeerd beeld aangezien degene die geen problemen hebben meestal niet reageren in zo'n topic.

Via zakelijke relaties kan ik onderschrijven dat Speedlinq het afgelopen jaar voor hun organisatie een erg grote groei hebben doorgemaakt. Dat ze daardoor niet altijd alles even snel konden afhandelen, ok. Ook mijn geld kwam aan de late kant binnen, maar het kwam binnen.

Dit was mij bekend voordat ik eraan begon en je hoort mij niet klagen.

Daarnaast mailtjes beantwoorden van klanten kost ook tijd en dat kost dus ook geld. Ze hebben ervoor gekozen dit te minimaliseren en af te handelen via de telefoon aangezien ze je hier niet voor laten betalen en mailverkeer is gewoon niet betaald.

Als ik hun was zou ik een soort prepaid service aanbieden. Eerst strippenkaart betalen en daarna mailtjes beantwoorden e.d. Mocht de fout bij speedlinq liggen kunnen ze dat tegoed t.a.v. die klacht of het probleem weer teruggeven voor een andere keer. Aan het eind van het jaar kunnen ze nog openstaand tegoed aftrekken van je maandelijkse bijdrage.

Realiseer nou gewoon dat ze de helpdesk laten betalen door de mensen die het nodig hebben. Dan valt er een stuk minder te klagen.

[ Voor 18% gewijzigd door Cyberdeck op 16-08-2005 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Cyberdeck schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:17:
Realiseer nou gewoon dat ze de helpdesk laten betalen door de mensen die het nodig hebben. Dan valt er een stuk minder te klagen.
Op zich is dat een goed punt, maar je moet dan niet 10 minuten (of nog langer) in de wacht gezet worden, want die wachttijd betaal je wel, maar daarin word je echt niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ik zou graag willen weten welke modems nog meer compatible zijn met het speedlinq netwerk (xtra 1024). Ik vind de draadloze modem die zij aanbieden vrij prijzig. de Alcatel 580 4P voor €119. Dat kost hij ook als ik hem los in de winkel koop. DE Linksys WRT54G (4x 100Mbps, 54Mbps) is al voor +/- €70 verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:43

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

thejoker80 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 20:47:
Ik zou graag willen weten welke modems nog meer compatible zijn met het speedlinq netwerk (xtra 1024). Ik vind de draadloze modem die zij aanbieden vrij prijzig. de Alcatel 580 4P voor €119. Dat kost hij ook als ik hem los in de winkel koop. DE Linksys WRT54G (4x 100Mbps, 54Mbps) is al voor +/- €70 verkrijgbaar.
In principe is elke ADSL modem geschikt voor op het Speedlinq netwerk...
Je moet er alleen rekening mee houden dat je een analoge verbinding hebt of ISDN, daar zijn soms weer verschillende typen modems voor.

De WRT54G die je noemt heeft trouwens geen modem functionaliteit, dan moet je de WAG54G hebben en die kun je vinden vanaf €90...

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

ik ben van plan om over te stappen naar de ALL-in 5120 van speedlinq(BabyXL), maar ik wil weten als iemand ervaringen heeft met de FUP, die in feite geen echte FUP is (vage berichten gehoord hierover), maar gewoon een limiet heeft. })

Ik ben een aardige downloader , dus vandaar dat ik het effe vraag.
Iemand ooit brieven gehad van speedlinq waar je werd aangesproken over je downloadgedrag? :)

[ Voor 6% gewijzigd door wiske80 op 17-08-2005 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Even de topic doorlezen en je had een paar keer gelezen dat Speedlinq niet zo’n probleem maakt van het overschrijden van een datalimiet.
Ik heb eerlijk gezegd nooit iemand gehoord die er problemen mee heeft gehad.
Iemand die ik ken heeft zelfs een maand lang 2 á 3 DVD’tjes binnen gehaald en... niks aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80

wiske80

Solid

da's mooi, maar ik doe 2 a 3 dvd-tjes in 2 dagen.. Dus bij mij gaan er al snel 200 Gb per maand doorhen. Dus ik moet geen gezeik hebben. Wil rustig me dingetjes doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Laatst online: 15-09 09:14
het is vooral onduidelijk of die datarichtlijn alleen over download gaat, of over AL (up en down) het dataverkeer ... er staat in de FUP iets over dataverkeerrichtlijnen, maar deze hebben we al flink overschreden en nooit wat van gehoord ... maar dan wel overschreden als naar zowel up en down wordt gekeken, als het alleen over down gaat dan hebben we de datarichtlijn niet overschreden en dan klopt het dat we nog niks gehoord hebben van speedlinq :p

beetje vage situatie dus (vind ik)

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Ik heb de datarichtlijnen een aantal keren flink overschreden, upload en download afzonderlijk gingen er al overheen, dus het totaal nog veel erger. Ik heb er tot nog toe niets van gehoord.

Disclaimer: Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Laatst online: 25-01 12:49
Jammer dat ik hier in Hoogezand het babyxl netwerk niet kan krijgen. Maar ik stap nu over op het BBned netwerk, dat hier sinds een tijdje wel ligt.

2048/1024 voor €19,95 per maand, lijkt me niet slecht _/-\o_ (t for telecom)
Ben zat van direct adsl van kpn, 1600/512 voor €29,95 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door ToFast op 17-08-2005 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80

wiske80

Solid

ben blij te horen dat tot dusver de datarichtlijn niet erg streng is...

en inderdaad zijn ze vaag over als AL het verkeer onder de datarichtlijn valt of alleen de download.
Goed ik ga het proberen. Ik ga er gewoon voor.

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 13:03
Iemand ervaring met hun aanbieding? SPEED SPECIAL All-in 5120 voor 25 euri. Er staat vast lage prijs. Ze beiden nagenoeg dezelfde snelheid aan voor duurder. Vind ik op zich vreemd.

Wat is het verschil tussen de connecties? Ze bieden over KPN, BBNED en BABYXL waarvan de laatste via de aanbieding loopt.

Is de modem thompson speedtouch modem 510 die ik van xs4all heb hiervoor nog in te zetten? Is dat handig?

Hoe is de nieuwgroep support? Ik las dat het over het netwerk van Tiscali gaat. Kan je dan ook bij hun nieuwsserver omega.tiscali.nl? (schijnt goed te zijn volgens binaries4all.)

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
scorelord schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 10:26:
Is de modem thompson speedtouch modem 510 die ik van xs4all heb hiervoor nog in te zetten? Is dat handig?

Deze werkt bij mij thuis beter dan de bijgeleverde CopperJet 816-2P.

Hoe is de nieuwgroep support? Ik las dat het over het netwerk van Tiscali gaat. Kan je dan ook bij hun nieuwsserver omega.tiscali.nl? (schijnt goed te zijn volgens binaries4all.)

De nieuwsserver van Speedlinq zelf is poep. Omega zal ik vanavond eens proberen, had er nog nooit van gehoord :)

Verwijderd

scorelord schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 10:26:
Iemand ervaring met hun aanbieding? SPEED SPECIAL All-in 5120 voor 25 euri. Er staat vast lage prijs. Ze beiden nagenoeg dezelfde snelheid aan voor duurder. Vind ik op zich vreemd.

Wat is het verschil tussen de connecties? Ze bieden over KPN, BBNED en BABYXL waarvan de laatste via de aanbieding loopt.

Zojuist met technische helpdesk van speedlinq gesproken (70 ect/min), ene Arno.

Mijn incidentmelding: "Bij het connecten aan de nieuwsserver krijg ik een authenticatie error (502)(verschillende newsreaders geprobeerd). Voor zondag 14-08-05 kon ik verbinding krijgen. Onder hetzelfde domein/username/password kan ik wel mail ophalen."

Antwoord 1: "Probeert u (in de newsreader) eens de server te verwijderen en vervolgens opnieuw aan te maken."

Ik: "Heeft niet geholpen."

Antoord 2 (na navraag bij 2e lijn): "We zijn bezig met het optimaliseren van de nieuwsserver. In de loop van september (exacte datum niet bekend) komt deze beschikbaar."

Nu is mijn vraag aan jullie. Is er iemand die uberhaupt kan connecten aan de speedlinq newsserver (news.<domeinnaam>.speedlinq.nl)? Zo ja hoe, waarmee?

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
BAUKstEr schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 11:34:
Deze werkt bij mij thuis beter dan de bijgeleverde CopperJet 816-2P.
In wat voor opzicht dan? :?

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:07
wiske80 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:41:
ik ben van plan om over te stappen naar de ALL-in 5120 van speedlinq(BabyXL), maar ik wil weten als iemand ervaringen heeft met de FUP, die in feite geen echte FUP is (vage berichten gehoord hierover), maar gewoon een limiet heeft. })

Ik ben een aardige downloader , dus vandaar dat ik het effe vraag.
Iemand ooit brieven gehad van speedlinq waar je werd aangesproken over je downloadgedrag? :)
De FUP houdt in, dat er voor een All-in 5120 een limiet van 100 Gb wordt gehanteerd.
Lees: http://www.speedlinq.nl/php/privacy.php

Misschien iets voor in de startpost?

fair use policy BabyXL/Tiscali en BBned
Speedlinq hanteert op een aantal abonnementen een Fair Use Policy. De Fair Use Policy is verwoord in artikel 9.8 van de Algemene Voorwaarden. Met een Fair Use Policy mag een Speedlinq abonnee onbeperkt van internet gebruik maken, mits dit binnen een redelijke hoeveelheid dataverkeer gebeurt (Fair Use).

Bij Fair Use is er dus geen harde datalimiet. Wel hanteert Speedlinq een datarichtlijn, die de hoeveelheid data aangeeft die je zonder meer maandelijks mag gebruiken.

Om misbruik te voorkomen mag Speedlinq een abonnee die meer dan 3 maanden achter elkaar de Fair Use met meer dan 10 % overschrijdt migreren naar een hoger abonnement. Eveneens mag Speedlinq bij excessief datagebruik (meer dan 25 % boven de datarichtlijn) de abonnee (tijdelijk) beperken in het gebruik van het abonnement of hem migreren naar een hoger abonnement. De kosten ter grootte van de overschrijding mogen dan in rekening gebracht worden, wanneer deze de abonnee door Speedlinq zijn medegedeeld en de overschrijving is blijven voortbestaan.

Bovenstaande Fair Use Policy houdt dus voor Speedlinq in dat het de kosten van eenmalige overschrijding van dataverkeer niet aan de abonnee doorberekent, terwijl het daar zelf wel voor wordt belast. Voor de abonnee houdt dit in dat hij bij herhaalde overschrijding migreert naar een abonnement passende bij het door hem gegenereerde dataverkeer.

Onderstaand overzicht geeft de Fair Use aan van de verschillende abonnementstypen.

Fair Use Richtlijn op All-in abonnementen (BaByXL/Tiscali netwerk)
All-in 384 3,5 GB p/mnd
All-in 1024 15 GB p/mnd
All-in 2048 25 GB p/mnd
All-in 3072 35 GB p/mnd
All-in 4096 50 GB p/mnd
All-in 5120 100 GB p/mnd
All-in 8064 250 GB p/mnd

Fair Use Richtlijn op X-tra abonnementen (BBned netwerk)
X-tra 512 5 GB p/mnd
X-tra 1024 15 GB p/mnd
X-tra 2048 25 GB p/mnd
X-tra 8192 250 GB p/mnd

fair Use policy KPN
In tegenstelling tot BaByXL/Tiscali en Bbned hanteert Speedlinq geen datarichtlijn op ADSL van KPN. Fair Use op ADSL van KPN wordt bepaald door het gemiddeld gebruik van de abonnees op het ADSL netwerk van KPN. Bij overduidelijk bovengemiddeld gebruik is dus sprake van "gebruik boven de fair use limiet / gebruik boven de richtlijn."

[ Voor 69% gewijzigd door NokiaFan op 18-08-2005 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Kap es met nummers posten

[ Voor 90% gewijzigd door Remy op 19-08-2005 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met Speedlinq heeft tot nu toe behoorlijk wat te wensen over gelaten.
Ik heb het 4096/1024 Kbit/s abbonement via BBNed.

23-05 - Verbinding aangevraagd
21-06 - Modem geleverd

Toen is de ellende begonnen, het wilde niet werken, maar waarom? Na ongeveer 1,5 uur gebeld te hebben met Speedlinq tegen hun lieve tarief was ik nog niets wijzer. Ik heb de helpdesk ook meerdere malen moeten bellen omdat de mensen steeds zeiden dat ik de splitter moest verwijderen en de modem op de hoofdaansluiting moest knutselen.

Het mooie hiervan is dat je natuurlijk steeds een ander persoon aan de lijn krijgt die weer hetzelfde verhaal begint over hoe de splitter is aangesloten wat ik zie op de modem enz. enz.

Uiteindelijk na een week bellen is er beloofd een nieuwe modem op te sturen. Deze ontvangen en nog niet werken. Toen heb ik aangedrongen op het bezoek van een monteur die ook gekomen is van BBned.

De beste man vertelde mij dat er met de lijn niets mis was en na het aansluiten van zijn testmodem binnen 10 seconden verbinding had. Daarop dus mijn terrechte vraag wat ik nu moet zeggen tegen Speedlinq. Hij zei dat er waarschijnlijk is mis is in de firmware van de modem, of de modem gewoon niet geschikt is voor onze lijn (niet dat deze speciaal is) maar dat er gewoon iets niet goed ging.

Ik weer aan de lijn met speedlinq, maar het was natuurlijk allemaal niet waar, de modem was perfect en getest door BBned. Tot mijn groote dank kreeg ik na een lange tijd iemand aan de lijn met verstand van zaken (na ongeveer 1.5 maand) die mij zo kon vertellen wat ik moest veranderen op het modem. En toen werkte het.

Maar na een telefoonrekening van ruim 280 euro bellen naar Speedlinq was het waarschijnlijk toch wel goedkoper geweest om een duurder abbonent te nemen wij een provider met service en mensen met verstand van zaken.

Sinds 25-07 werkt mijn internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

wiske80 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 14:55:
da's mooi, maar ik doe 2 a 3 dvd-tjes in 2 dagen.. Dus bij mij gaan er al snel 200 Gb per maand doorhen. Dus ik moet geen gezeik hebben. Wil rustig me dingetjes doen :)
Ik bedoelde 2 á 3 DVD’tjes per nacht ;)
En dat dan de hele maand door.

[ Voor 7% gewijzigd door Ken. op 20-08-2005 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80

wiske80

Solid

x KeN x schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:06:
[...]

Ik bedoelde 2 á 3 DVD’tjes per nacht ;)
En dat dan de hele maand door.
ahhh.. dats dat het betere nieuws... bedankt... Heb die All-in 5120 aangevraagd. Ben aan het overstappen. hopelijk gaat alles goed. Jullie horen nog het nieuws...

Ik hoop alleen nooit de helpdesk te moeten bellen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Wat betreft Fup, ik vind dat ze daar niet moeilijk over moeten doen. 99% van de gebruikers haalt die datalimiet niet eens. Stel 80% van de gebruikers heeft een internet gebruik zoals ik (en dat is boven gemiddeld) dan blijft er genoeg bandbreedte over voor mensen die er flink overheen gaan. In totaal blijft de provider dan wel onder hetgeen ze inkopen.

Echter 2 a 3 dvd's per nacht vind ik wel ontzettend belachelijk. In dat geval zou ik me niet zo druk maken over FUP maar juist over de legaliteit van je acties. Als bepaalde rechtshebbende instanties zou ik me juist daar op richten, want (bepaalde extreme uitzonderingen daargelaten) maak je mij niet wijs dat je 2 a 3 dvd's aan data in of uit moet sturen per nacht op een consumentenlijntje en dat dat legaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
@CrazyKillar

Waarschijnlijk alleen je CJT816 even resetten naar de factory-defaults en daarna had je sync? Instellingen d'r opnieuw in en werken waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:27:
@CrazyKillar

Waarschijnlijk alleen je CJT816 even resetten naar de factory-defaults en daarna had je sync? Instellingen d'r opnieuw in en werken waarschijnlijk.
Ik zou niet zo meer kunnen zeggen wat ik precies heb verandert, het kwam er in ieder gegval op neer dat van de totale helpdesk maar 1 persoon wist hoe het op te lossen was door een paar opties te veranderen. Ze zeiden er ook bij dat de oplossing voor het probleem nog maar net was gevonden.

Ik blijf het maar een raar verhaal vinden waarom het zolang heeft mogen duren...

Hopelijk blijft het werken

(klopt voor het vaderland onder de tafel) :X

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 17:04 . Reden: typtyfus ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 21:44

En1

Nou ik heb het dus 1 jaar gehad en totaal niet tevreden over..
ik ben u al 3 maanden aan de gang om mijn 225 euro terug te krijgen die ik nog steeds niet gezien heb :( terwijl ze zeggen dat het wel overgemaakt is.. ja niet dus :( elke x hetzelfde antwoord.. ja meneer hier staat dat het betaald is.. ik ga wel even het hoofdkantoor informeren! grrr

conclusie: niet tevreden dus :P maar dat was al wel duidelijk :+

Maximum effort - Deadpool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel eens shcriftelijk bewijs van betaling gevraagd(kopie afschrift ofzo)? En heb je weleens gevraagd naar welk rekeningnummer zij het hebben overgemaakt?

Bij mij waren de centen binnen twee weken na versturen voucher al binnen, het kan dus wel degelijk heel snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:04

icecoolsniper

never run from a sniper!

ik heb nu problemen met mijn mail account. Ik had mijn domeinnaam gisteren omgezet en vanochtend weer teruggezet naar het oude. Nu werkt mijn mail echter niet meer. Er staat dat het +- 30 min duurt voordat het in hun systeem verwerkt is. Het duurt nu al ongeveer 2 uur en het werkt nog steeds niet.
Wie heeft er tips?

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Laatst online: 14-09 21:05

iop

hallo even een vraagje, ik was van plan over te stappen van tweakdsl naar (bv.) speedlinq, ik heb hier een adsl router staan (blauw 'ADSL Ethernet Router') van tweakers, kan ik deze gewoon houden en gebruiken voor speedlinq?

ik wil graag wat goedkoper ( < 40€ ) internetten, en heb bemerkt dat sneller ook vaak kan.

ik heb al op het app. gezocht, maar kan geen merk vinden.

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• En1
  • Laatst online: 31-08 21:44

En1

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:42:
Heb je wel eens shcriftelijk bewijs van betaling gevraagd(kopie afschrift ofzo)? En heb je weleens gevraagd naar welk rekeningnummer zij het hebben overgemaakt?

Bij mij waren de centen binnen twee weken na versturen voucher al binnen, het kan dus wel degelijk heel snel!
ja de opstart kosten wel maar de 3 maanden gratis kreeg ik aan het einde van me contract terug, en ze zeggen dat het betaald is en bewijs geven ze niet en mag ook niemand van het hoofdkantoor spreken :( schiet lekker op zo! en het rekeningnr is ook goed, ze hebben zelfs na opzegging nog een paar x abbo kosten van me rekening gehaalt, heb ik wel laten stoneren maarja..
vind allemaal erg raar geregeld daar

Maximum effort - Deadpool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag, aangesloten bij Speedlinq. (BaByXL/5mb)

Bij het activeren, werd data vertoont die ik moest bevestigen o.a. mijn aansluitnr. Dit kon ik nergens vinden - bellen dus. Volgens Speedlinq - gewoon negeren want alleen voor interne doeleinde bedoeld. Waarom dan vertonen?

Lijn geactiveerd en nog steeds geen verbinding - weer bellen. Kreeg te horen dat het activeren 60 min. duurt.

Hadden ze dat in de activeringscherm gemeld had ik veel ergenis en euro's kunnen besparen.

VERZOEK
Krijg mijn Edimax BR6104 niet aan de praat (werkte heel goed met mijn vorige ISP).

Alvast bedankt
Groetjes

• wiske80

wiske80

Solid

nou dats handige tips... heb ook dezelfde aangevraagd. Helaas heb ik het pas eind september ivm opzeggen huidige ISP..

Om je Edimax aan de praat te krijgen heb je wel deze instellingen goed:

Bij een DSL-verbinding via BaByXL:
VPI: 0
VCI: 34
Encapsulatie protocol: RFC1483 LLC/Snap Bridged IP

Misschien moet je eerst activerern met modem die je hebt gekregen en dan deze plaatsen en weer naar activatie pagina om MAC te wijzigen.

BTW... welke modem heb je van hun gehad. Ik heb de CJ8M0 E-U gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

iop tha man schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 12:59:
hallo even een vraagje, ik was van plan over te stappen van tweakdsl naar (bv.) speedlinq, ik heb hier een adsl router staan (blauw 'ADSL Ethernet Router') van tweakers, kan ik deze gewoon houden en gebruiken voor speedlinq?

ik wil graag wat goedkoper ( < 40€ ) internetten, en heb bemerkt dat sneller ook vaak kan.

ik heb al op het app. gezocht, maar kan geen merk vinden.
iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Kijk eens bij je eigen ISP of ze geen andere abonnementen kunnen aanbieden waar je naartoe kunt overstappen?

De blauwe e-tech werkt alleen op 't BaByXL/Tiscali netwerk met firmware 3.40 of hoger. Als je een te-oude variant hebt van E-tech kan je deze niet updaten hoger dan 3.27 en kan hij als je naar dat netwerk stapt in de prullenbak.

@ Azania

Misschien heb je een instelling vergeten op te slaan in je modem. Toen je modem hebt herstart (dat moet na activatie!) is hij terug gegaan naar de oude instellingen misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

ik heb nu SurfDSL
1Mbit/512Kbit € 39,95
ik vind deze te duur en te traag, eigen provider heeft geen goede alternatieven voor zover ik kan zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat is een verbinding via 't Tiscali netwerk bij TweakDSL?

Dat heb je vast nog geen jaar nu, overstappen kan wel maar je zal je eerste jaar moeten betalen natuurlijk.

[ Voor 69% gewijzigd door bjck op 27-08-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

bjck schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:42:
Dat is een verbinding via 't Tiscali netwerk bij TweakDSL?

Dat heb je vast nog geen jaar nu, overstappen kan wel maar je zal je eerste jaar moeten betalen natuurlijk.
meerdere jaren al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
TweakDSL werkt pas een halfjaar ofzo met Tiscali samen nu.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

dus niet via het tiscali netwerk, dat vroeg je toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Hmm, gisteren lag de verbinding opeens plat, van alles geprobeerd maar m'n modem/router bleef aangeven dat ik geen ip-adres kreeg van Speedlinq. Meerder mensen die gisternacht dit probleem hadden? Begon bij mij om 00:58.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 21:01
Levo schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 20:39:
Hmm, gisteren lag de verbinding opeens plat, van alles geprobeerd maar m'n modem/router bleef aangeven dat ik geen ip-adres kreeg van Speedlinq. Meerder mensen die gisternacht dit probleem hadden? Begon bij mij om 00:58.
Ik had het zelfde probleem,modem resetten gaf niks(nogal wiedes,maar je weet maar nooit)bekabeling weer gechecked(je weet maar nooit)nee....het probleem lag alweer niet bij mij,want een paar uur later was ik weer(zomaar)online?
Het is toch altijd weer het zelfde liedje,een tijd gaat het goed ,totdat.
En natuurlijk is dit weer de ......keer.
Volgens mij maakt het ook niet uit waar je woont want iemand in Sittard kan het zelfde probleem hebben als in Bedum.

btw.hun mail server doet ook heel vreemd,krijg ineens linken naar Canon in mijn mail die ik naar anderen stuur :(

PowerStation

Verwijderd

[
Wat voor modem heb jij ? Ze zeggen bij mij dat het aan men modem ligt opeens.

quote]Fern schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 23:50:
[...]

Ik had het zelfde probleem,modem resetten gaf niks(nogal wiedes,maar je weet maar nooit)bekabeling weer gechecked(je weet maar nooit)nee....het probleem lag alweer niet bij mij,want een paar uur later was ik weer(zomaar)online?
Het is toch altijd weer het zelfde liedje,een tijd gaat het goed ,totdat.
En natuurlijk is dit weer de ......keer.
Volgens mij maakt het ook niet uit waar je woont want iemand in Sittard kan het zelfde probleem hebben als in Bedum.

btw.hun mail server doet ook heel vreemd,krijg ineens linken naar Canon in mijn mail die ik naar anderen stuur :([/quote]

• bjck
iop tha man schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 11:59:
dus niet via het tiscali netwerk, dat vroeg je toch?
Bij TweakDSL kan je pas sinds een paar maanden abonnementen bestellen via 't Tiscali DSL netwerk. Dat bedoelde ik ;)

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 21:01
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 10:57:
[
Wat voor modem heb jij ? Ze zeggen bij mij dat het aan men modem ligt opeens.

Ik heb nu een Syslink modem,voorheen de Sagem.
De Syslink bevalt uitstekend.

PowerStation

Verwijderd

wiske80 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 10:52:
nou dats handige tips... heb ook dezelfde aangevraagd. Helaas heb ik het pas eind september ivm opzeggen huidige ISP.

BTW... welke modem heb je van hun gehad. Ik heb de CJ8M0 E-U gehad.
Modem = CJ8M0 E-U (tot nu helemaal geen problemen)

Betreft Edimax router;

Eigenlijk was het heel eenvoudig
1. Onder tools,
kies Configuration Tools
kies "Restore to factory defaults"
Daarna verschijnt opnieuw het inlogscherm (password hoeft niet)

Quick Setup Wizard opstarten
onder - Broadband Type - kies voor "Cable Modem"

uitloggen en :*)

Suk6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:12
Om voor de verandering ook maar eens wat positiefs over Speedlinq te melden. Ik gebruik het hier nu al een jaar naar volle tevredenheid. De actiekortingen netjes terug gekregen, de snelheden worden gehaald en ook nog geen storingen gehad.
Daarom heb ik gisteren maar besloten het contract met een jaar te verlengen en de lijn kosteloos te upgraden naar dubbele snelheid (all-in 2048, met 2048/1024 naar 4096/1024), ik ben benieuwd wanneer ik van deze snelheid mag gaan genieten.

http://www.speedlinq.nl/html/migtab.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Waarschijnlijk vrij vlot, ging bij mij zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een (leuk) verhaal(tje):

-Op 24-12-2004 een aanvraag gedaan voor een speedlinq abbo via de 'adsl winkel' met een gratis modem.

-Op 14-01-2005 nog geen brief of iets ontvangen dus ik mailen.

-Op 04-02-2005 nog geen reactie.

Alleen dit automatische bericht

Beste Speedlinq abonnee, (Toen dacht ik nog was ik dit maar)

Speedlinq is momenteel hard bezig met het opzetten van een tweede Administratieve Helpdesk. Op dit moment wordt ook het mailverkeer anders ingericht. Het kan zijn dat je mail hierdoor iets later dan normaal wordt beantwoord, waarvoor we je begrip vragen.

Met vriendelijke groet,

Speedlinq Administratie

-Ondertussen maar een goed gegoogled en erachter gekomen dat Speedlinq eerst incasseert om daarna een paar maanden later het geld terug te sturen.

Dus ik een nieuw mailtje om ze maar even te helpen.

-En ja hoor op 7-2 ontving ik een mailtje..

Beste...
Mijn excuses voor de late reactie,
Het is inderdaad zo dat de eerste afschrijving bij u mislukt is,
En zoals u al aan geeft wilt u dit graag overmaken. U kunt dit overmaken
op;
...
Zodra dit bedrag bij ons binnen is zal uw aanvraag verder verwerkt
worden.
Met vriendelijke groet,
Jennifer
Speedlinq

Keurig een rekening nummer maar GEEN bedrag!

-Dus ik maar weer een mailtje,

Leek op: Jennifer, ik wil best betalen maar heb geen flauw idee hoeveel!

Krijg ik vervolgens op 11-2-2005 dit bericht.

L.S.

Vanaf heden is het emailadres administratie@speedlinq.nl niet meer in gebruik.
Zoals we eerder hebben aangegeven, heeft Speedlinq nu het nieuwe vraag en antwoord / FAQ systeem ingevoerd. Je hebt ons eerder een vraag gesteld. Helaas moeten we je vragen je vraag nogmaals te stellen, maar ditmaal via het nieuwe systeem.
Bij deze bieden wij je onze excuses hiervoor aan.
Je komt in het nieuwe systeem via www.speedlinq.nl/faq

-Dit was voor mij de druppel. En aangezien ze in het vorige mailtje aangegeven hadden dat er pas verder gegaan zou worden na het ontvangen van een x bedrag, heb bij Tweakdsl een abbo aangevraagd (en binnen een paar weken draaide alles perfect. )

-Op 23-2-2005 besluit de administratie in tegenstelling tot het vorige bericht toch maar mijn vraag te beantwoorden:

Om uw aanvraag verder in behandeling te kunnen nemen dient u het bedrag van de modem namelijk 69,00 euro zelf op ons rekening overmaken...
Uw aanvraag wordt verder in behandeling genomen zodra wij dit bedrag hebben ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Sandra
Speedlinq

-Hier waren ze dus iets te laat mee, bijna 2 maanden na de aanvraag weet ik eindelijk hoe duur het modem zou zijn. Ik heb geen reactie meer gegeven.

-Nu 03-09-2005 ben ik sinds een paar dagen in het bezit van mijn EERSTE brief van Speedlinq
Hierin staat:

Enige tijd geleden heeft Speedlinq u per brief geinformeerd over het feit dat u nog een openstaande factuur heeft voor het door u aangevraagde modem. In deze brief verzochten wij om de openstaande factuur alsnog te voldoen. Nu, vier weken later hebben we van u nog geen betaling of reactie mogen ontvangen.........

Nu willen ze binnenkort 25 euro gaan incasseren voor de administratieve afhandeling, en als mijn gegevens niet correct zijn dan moet ik het maar storten, en als ik het niet stort dan gaan ze incasseren en dan komen de incassokosten voor mijn rekening..( hoe hoog die kosten zijn staan er natuurlijk niet bij.)

Ja ik snap het ook niet maar dat staat er. Ze gaan incasseren maar als het niet correct is moet ik maar betalen en als ze dat niet ontvangen gaan ze incasseren, het staat er echt.

Ik heb die brief waarnaar verwezen wordt dus niet.

En dan nog de klap op de vuurpijl:

Het rekeningnummer op de brief is foutief ik kan er niet eens naar betalen!

-Wat raden jullie aan? Bellen naar een 0900 nummer heb ik geen trek in, op mail reageren ze niet of erg laat. (Of heeft iemand een ander 'goed'mail adres?)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2005 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Laatst online: 13-09 08:34
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 20:56:
Ik heb ook een (leuk) verhaal(tje):

-Op 24-12-2004 een aanvraag gedaan voor een speedlinq abbo via de 'adsl winkel' met een gratis modem.

-Op 14-01-2005 nog geen brief of iets ontvangen dus ik mailen.

-Op 04-02-2005 nog geen reactie.

Alleen dit automatische bericht

Beste Speedlinq abonnee, (Toen dacht ik nog was ik dit maar)

Speedlinq is momenteel hard bezig met het opzetten van een tweede Administratieve Helpdesk. Op dit moment wordt ook het mailverkeer anders ingericht. Het kan zijn dat je mail hierdoor iets later dan normaal wordt beantwoord, waarvoor we je begrip vragen.

Met vriendelijke groet,

Speedlinq Administratie

-Ondertussen maar een goed gegoogled en erachter gekomen dat Speedlinq eerst incasseert om daarna een paar maanden later het geld terug te sturen.

Dus ik een nieuw mailtje om ze maar even te helpen.

-En ja hoor op 7-2 ontving ik een mailtje..

Beste...
Mijn excuses voor de late reactie,
Het is inderdaad zo dat de eerste afschrijving bij u mislukt is,
En zoals u al aan geeft wilt u dit graag overmaken. U kunt dit overmaken
op;
...
Zodra dit bedrag bij ons binnen is zal uw aanvraag verder verwerkt
worden.
Met vriendelijke groet,
Jennifer
Speedlinq

Keurig een rekening nummer maar GEEN bedrag!

-Dus ik maar weer een mailtje,

Leek op: Jennifer, ik wil best betalen maar heb geen flauw idee hoeveel!

Krijg ik vervolgens op 11-2-2005 dit bericht.

L.S.

Vanaf heden is het emailadres administratie@speedlinq.nl niet meer in gebruik.
Zoals we eerder hebben aangegeven, heeft Speedlinq nu het nieuwe vraag en antwoord / FAQ systeem ingevoerd. Je hebt ons eerder een vraag gesteld. Helaas moeten we je vragen je vraag nogmaals te stellen, maar ditmaal via het nieuwe systeem.
Bij deze bieden wij je onze excuses hiervoor aan.
Je komt in het nieuwe systeem via www.speedlinq.nl/faq

-Dit was voor mij de druppel. En aangezien ze in het vorige mailtje aangegeven hadden dat er pas verder gegaan zou worden na het ontvangen van een x bedrag, heb bij Tweakdsl een abbo aangevraagd (en binnen een paar weken draaide alles perfect. )

-Op 23-2-2005 besluit de administratie in tegenstelling tot het vorige bericht toch maar mijn vraag te beantwoorden:

Om uw aanvraag verder in behandeling te kunnen nemen dient u het bedrag van de modem namelijk 69,00 euro zelf op ons rekening overmaken...
Uw aanvraag wordt verder in behandeling genomen zodra wij dit bedrag hebben ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Sandra
Speedlinq

-Hier waren ze dus iets te laat mee, bijna 2 maanden na de aanvraag weet ik eindelijk hoe duur het modem zou zijn. Ik heb geen reactie meer gegeven.

-Nu 03-09-2005 ben ik sinds een paar dagen in het bezit van mijn EERSTE brief van Speedlinq
Hierin staat:

Enige tijd geleden heeft Speedlinq u per brief geinformeerd over het feit dat u nog een openstaande factuur heeft voor het door u aangevraagde modem. In deze brief verzochten wij om de openstaande factuur alsnog te voldoen. Nu, vier weken later hebben we van u nog geen betaling of reactie mogen ontvangen.........

Nu willen ze binnenkort 25 euro gaan incasseren voor de administratieve afhandeling, en als mijn gegevens niet correct zijn dan moet ik het maar storten, en als ik het niet stort dan gaan ze incasseren en dan komen de incassokosten voor mijn rekening..( hoe hoog die kosten zijn staan er natuurlijk niet bij.)

Ja ik snap het ook niet maar dat staat er. Ze gaan incasseren maar als het niet correct is moet ik maar betalen en als ze dat niet ontvangen gaan ze incasseren, het staat er echt.

Ik heb die brief waarnaar verwezen wordt dus niet.

En dan nog de klap op de vuurpijl:

Het rekeningnummer op de brief is foutief ik kan er niet eens naar betalen!

-Wat raden jullie aan? Bellen naar een 0900 nummer heb ik geen trek in, op mail reageren ze niet of erg laat. (Of heeft iemand een ander 'goed'mail adres?)
In ieder geval je e-mail uitwisseling bewaren. voor de rest nog 1 maal een brief + e-mail sturen met uitleg over de situatie, en dan alle dreig mail/brieven negeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met speedlinq: Ben sinds januari 2005 bij deze club,sinds die tijd ben ik zeer regelmatig bezig geweest met informeren naar beschikbaarheid van binaries op de server
Ik zie dat er in al die tijd niets[ verandert is. Steeds hetzelfde antwoord: vanaf volgende maand zal de server binaries gaan bevatten! En nu nog steeds niets!!!
Speedlinq met binaries??? Wie gelooft daar nog in??? 8)7
Ik heb mijn abbo in iedergeval om deze reden per jan 2006 opgezegt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 00:20:
Mijn ervaring met speedlinq: Ben sinds januari 2005 bij deze club,sinds die tijd ben ik zeer regelmatig bezig geweest met informeren naar beschikbaarheid van binaries op de server
Ik zie dat er in al die tijd niets[ verandert is. Steeds hetzelfde antwoord: vanaf volgende maand zal de server binaries gaan bevatten! En nu nog steeds niets!!!
Speedlinq met binaries??? Wie gelooft daar nog in??? 8)7
Ik heb mijn abbo in iedergeval om deze reden per jan 2006 opgezegt!!
Al zou een ISP 't willen gaan aanbieden met een redelijk niveau en redelijk acceptabelle retentie hebben ze grote investeringen nodig en zeker 1 a 2 engineers full-time om 't te onderhouden. En vergeet niet de enorme hoeveelheid hardware en rackspace die 't vergt.

Als ze het zouden inkopen bij derde zoals sommige ISP's nu ook doen kan je rekenen op enkele euro's per maand per gebruiker van die dienst. En daar is ook niemand bereid toe om voor te gaan betalen bovenop de abonnementsprijs toch :? Anders hadden mensen niet zo 'gezeurd' en wel zelf een abbonnementje genomen van enkele euro's bij een usenetprovider zoals tweaknews of eweka of giganews etc.

't Is iets wat sommige ISP's d'r bij doen als extra maar 't maakt geen onderdeel uit van de dienst. Er is maar 1 ISP die het een officieel onderdeel van de dienstverlening heeft gemaakt zelfs in nederland. Dus als je ergens een abonnement neemt voor een internet verbinding en je hebt niets afgesproken over binarie usenettoegang waar 'zeur' je dan achteraf over? Eigenlijk alleen over je zelf dat je een keuze hebt gemaakt die je achteraf anders zou maken misschien.

Niet persoonlijk bedoeld dit betoog, maar algemeen over binarie usenet en de vreemde verwachtingen van de consumenten in nederland dat het 'erbij hoort'

[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 04-09-2005 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Laatst online: 00:41

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Vanochtend geen line-sync meer op centrale Rotterdam-Noord.

Blijkt onderhoud te zijn van BabyXL aan de centrale, duurt van 7-12 op een maandagochtend. Rare tijd voor geplant onderhoud.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Als ik na het eerste jaar over wil stappen naar een sneller abonnement willen ze daarvoor eenmalig € 70,- in rekening brengen. Is natuurlijk omdat het snellere abonnement ondertussen goedkoper is dan het huidige abonnement. :|

Heeft iemand ervaring met een voordeliger aanbod als je te kennen geeft je abonnement te beëindigen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
THW Arie schreef op maandag 05 september 2005 @ 11:03:
Vanochtend geen line-sync meer op centrale Rotterdam-Noord.

Blijkt onderhoud te zijn van BabyXL aan de centrale, duurt van 7-12 op een maandagochtend. Rare tijd voor geplant onderhoud.
Apparatuur wordt vervangen om straks ADSL2+ mogelijk te maken op die centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Epitome schreef op maandag 05 september 2005 @ 11:21:
Als ik na het eerste jaar over wil stappen naar een sneller abonnement willen ze daarvoor eenmalig € 70,- in rekening brengen. Is natuurlijk omdat het snellere abonnement ondertussen goedkoper is dan het huidige abonnement. :|

Heeft iemand ervaring met een voordeliger aanbod als je te kennen geeft je abonnement te beëindigen? :?
Ik hoefde niks bij te betalen. Er zijn situaties dat je bij moet betalen, maar dat is voornamelijk als je goedkoper/langzamer wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

bjck schreef op maandag 05 september 2005 @ 11:23:
[...]

Apparatuur wordt vervangen om straks ADSL2+ mogelijk te maken op die centrale.
Zoiets had ik al verwacht.

Wel jammer dat ik nu een ander IP heb toebedeeld gekregen na 8 maanden een vaste te hebben gehad.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
THW Arie schreef op maandag 05 september 2005 @ 21:51:
[...]

Zoiets had ik al verwacht.

Wel jammer dat ik nu een ander IP heb toebedeeld gekregen na 8 maanden een vaste te hebben gehad.
Nieuwe apparatuur op de centrale. Gekoppeld op een fysiek ander netwerk en routers en daarom ook ander IP blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Mr. Liu schreef op maandag 05 september 2005 @ 17:42:
[...]

Ik hoefde niks bij te betalen. Er zijn situaties dat je bij moet betalen, maar dat is voornamelijk als je goedkoper/langzamer wilt.
Dat zou je idd denken, maar volgens Speedlinq's migratietabel niet.

Ik zou va All-In 3072 naar Speed Special 5120 willen, omdat dat abonnement 10 euro per maand goedkoper is, willen ze éénmalig 70 euro hebben... |:(

Van welk abonnement naar welk abonnement ben jij overgegaan en heb je toen aangegeven misschien naar een andere provider te gaan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Van All-in 1024 naar All-in 2048 (met voordeelsnelheid) voor dezelfde prijs. En het klopt wel wat ik schrijf, je wilt goedkoper, dus mag je bijbetalen. Het eerste jaar scheelt je dat alsnog € 50,- maar ik geef toe, leuk is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou jongens, nog steeds problemen met speedlinq? Als het eind deze maand niet verbeterd is zal ik toch TweakDSL moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 23:34
De laatste tijd werkt het hier wel redelijk.
Alleen een paar keer 's nachts gehad dat de verbinding een paar uur weg was.
En de mail lijkt het ook weer redelijk normaal te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Epitome schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 00:44:
[...]

Ik zou va All-In 3072 naar Speed Special 5120 willen, omdat dat abonnement 10 euro per maand goedkoper is, willen ze éénmalig 70 euro hebben... |:(

Van welk abonnement naar welk abonnement ben jij overgegaan en heb je toen aangegeven misschien naar een andere provider te gaan? :?
Als je maandbedrag omlaag gaat is het een downgrade eigenlijk, dus moet je eenmalige kosten betalen.

Maandprijs gelijk betaal je niets net als bij maandprijshoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Epitome schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 00:44:

Maarre, dan gaat dus ook de contractsduur van 12 maanden + 1 maand opnieuw in?

Verwijderd

Dr_Hell schreef op woensdag 07 september 2005 @ 13:00:
De laatste tijd werkt het hier wel redelijk.
Alleen een paar keer 's nachts gehad dat de verbinding een paar uur weg was.
En de mail lijkt het ook weer redelijk normaal te doen.
Speedlinq is dus gewoon bout.

• PowerFlower

PowerFlower

Sure. Eigenlijk is alles bout wat af en toe bij sommige mensen niet werkt. Windows, Linux, Intel, AMD, Cisco, KPN, Wanadoo, Telfort, Orange, @Home, de NS, KLM, de overheid, de VN, en vooral ook de gemeente Rotterdam. Allemaal bout, toch?

In ieder geval zuigt Demon:
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:27:
Maar demon zuigt volgens het Demon topic.
En Telebyte:
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 12:50:
Ehhh... ok, ik zal de consumentenbond als referentie gebruiken :S
quote: "De snelheid is zeer goed" ...juist ja...

Natuurlijk zullen de tevreden klanten niet het forum volspammen, maar je kan wel zien wat je ongeveer te wachten staat.
En KPN zuigt zeker:
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:20:
Ik kan je niet echt aanraden voor KPN te kiezen, de snelheiden daar zijn lager en de prijzen hoger dan babyxl/tiscali wholesale.
Laten we Compuserve niet vergeten:
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:53:
Een kennis van mij heeft ook dit pakket. Bij hem valt de lijn steeds uit, pas nadat hij de modem heeft gereset is hij weer online.
Een kleine selectie uit de wel 25 posts die je hebt op dit forum....

[ Voor 71% gewijzigd door PowerFlower op 08-09-2005 14:06 ]

Verwijderd

Ik heb sinds woensdag het 5120/1024 abo van speedlinq, maar mijn snelheid is bij lange na niet de beloofde.

Ik laat nu dagelijk speedtest een paar keer draaien en kom qua download niet hoger dan zo'n 30 kb/s (wel redelijk constant), het vreemde is dat de upload met zijn bijna 80 kb/s een stuk acceptabeler is.

Nu heb ik voor een paar aansluitingsproblemen ook al een paar keer moeten bellen, maar mijn ervaring is niet bijzonder goed met de helpdesk. Vaak onkundig, doorverwijzingen naar derden wat achteraf niet blijkt te kloppen, enz. En wel per minuut 70 eurocent lichter.
Het vervelende is dat ze op de ingevulde formulieren amper reageren en een direct email-adres hebben ze niet (zie het eerder genoemde probleem van administratie@speedlinq.nl)

Wellicht dat iemand mij hier eerder verder kan helpen.
- Kan er misschien wat verkeerd ingesteld staan in mijn modem? (De CopperJet 810 Routerplus)
- En als ik daar wat moet wijzigen, wat is dan het standaard login/wachtwoord? Ik heb geen enkele handleiding erbij gekregen.
- Kan het te maken hebben met de plek van de splitter? (Hij zit niet voor alle telefoonaansluitingen, echter wel voor alle ingeplugde telefoons)

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:37:
Ik heb sinds woensdag het 5120/1024 abo van speedlinq, maar mijn snelheid is bij lange na niet de beloofde.

Ik laat nu dagelijk speedtest een paar keer draaien en kom qua download niet hoger dan zo'n 30 kb/s (wel redelijk constant), het vreemde is dat de upload met zijn bijna 80 kb/s een stuk acceptabeler is.

Nu heb ik voor een paar aansluitingsproblemen ook al een paar keer moeten bellen, maar mijn ervaring is niet bijzonder goed met de helpdesk. Vaak onkundig, doorverwijzingen naar derden wat achteraf niet blijkt te kloppen, enz. En wel per minuut 70 eurocent lichter.
Het vervelende is dat ze op de ingevulde formulieren amper reageren en een direct email-adres hebben ze niet (zie het eerder genoemde probleem van administratie@speedlinq.nl)

Wellicht dat iemand mij hier eerder verder kan helpen.
- Kan er misschien wat verkeerd ingesteld staan in mijn modem? (De CopperJet 810 Routerplus)
- En als ik daar wat moet wijzigen, wat is dan het standaard login/wachtwoord? Ik heb geen enkele handleiding erbij gekregen.
- Kan het te maken hebben met de plek van de splitter? (Hij zit niet voor alle telefoonaansluitingen, echter wel voor alle ingeplugde telefoons)
Raar dat je upload wel goed is (80KB/s is wat je mag verwachten met 1Mbit ADSL).
Het standaardwachtwoord voor een CJ810 weet ik niet, maar google vast wel. Als je ingelogt bent is het misschien eens verstandig te kijken naar de trainingswaarden van je ADSL modem.

Die zien er ongeveer zo uit:

Downstream Rate: 3392 Kbps
Upstream Rate: 800 Kbps
Downstream Margin: 27 db
Upstream Margin: 10 db

Als je die informatie even post kunnen we weer wat meer over het probleem te weten komen.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.