Speedlinq: ervaringen! - Deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 19.419 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 21:01
bjck schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 17:31:
[...]

Hoezo :? Veel mensen zeggen op omdat het elders weer eens goedkoper is zoals altijd. En alleen dat als reden hebben.
Die |:( voor m'n kop is allang weg nu ik bij speedlinq zit.Dus "lets try another dumb head".

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb sinds kort een abbo bij speedlinq (BBNED)
Mijn modem is goed, alle ledjes branden. WAN / LAN / ADSL / Ethernet.
Modem is de Speedtouch 580.
Standaard tooltje gedraaid van de CD-ROM die je krijgt van Speedlinq. Die upload een BBNED config bestand en dat gaat ook goed.
Mijn PC Krijgt keurig een IP-nummer via de DHCP server.
Maar nu komt het... ik kan dus niet het internet op. Pingen van sites lukt niet, tevens surfen via een ip-nummer gaat ook niet. Pingen van mijn Speedtouch gaat wel ok.
Nu heb ik via de webinterface op mijn speedtouch gekeken, maar ik zie bij connecties geen actieve connecties. Verder heeft de speedtouch zelf ook geen DNS servers etc. gekregen van speedlinq server. Dus kan de speedtouch zelf het internet niet op. Heeft iemand enig id wat hier aan de hand is ?
Bellen met de helpdesk wil ik als laatste middel toepassen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Bartoz schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 10:27:
Ik heb sinds kort een abbo bij speedlinq (BBNED)
...
Heeft iemand enig id wat hier aan de hand is ?
Bellen met de helpdesk wil ik als laatste middel toepassen....
Heb je je internetverbinding al geactiveerd?

Nadat je je modem hebt geconfigureerd kun je het niet het internet op zonder te activeren. Dit staat als het goed is beschreven op de bijgeleverde Speedlinq cd-rom.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Niet online
Twee Dee schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 10:41:
[...]

Heb je je internetverbinding al geactiveerd?

Nadat je je modem hebt geconfigureerd kun je het niet het internet op zonder te activeren. Dit staat als het goed is beschreven op de bijgeleverde Speedlinq cd-rom.
BBNET hoeft niet geactiveerd te worden volgens de documentatie die ik heb alleen BabyXL geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Nu online

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Bartoz schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 10:57:
[...]

BBNET hoeft niet geactiveerd te worden volgens de documentatie die ik heb alleen BabyXL geloof ik...
Ahh ok, ik heb inderdaad Speedlinq over het BabyXL netwerk dus vandaar mijn suggestie...

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Niet online
Kleine update van mijn ervaring tot nu toe...
Gebeld met Speedlinq, kosten 20 euro.
Probleem uitgelegt. Hoop proberen. Ping zus ping zo.
Wat blijkt na een kwartier ... het netwerk is nog niet actief ...
Volgens mijn welkomsbrief zou het de 19 opgeleverd worden. Nu, de 21ste nog niets.
Morgen weer proberen en nog maar es bellen als het niet in orde is.
Begint goed :(
Maar snel een brief opstellen waarin ik mijn 20 euro belkosten terug ga vorderen omdat zei hun plichten niet nakomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobot
  • Laatst online: 06-09 13:15
Mijn ervaring met Speedlinq tot nu toe:
Ben overgestapt van:
Demon BabyXL 4096/1024 voor 55 euro per maand
Naar:
Speedlinq BabyXL 5120/1024 aanbieding voor een jaar 25 euro per maand

Moest uiteraard wel de modem betalen (69 euro) en de aansluitkosten (89 euro) maar die zou ik na 2 maanden dus terug ontvangen.
Voucher hiervoor is de deur uit dus volgende week maar eens bellen (op mijn werk) of deze is aangekomen.

Allied Data Copperjet 810 modem ontvangen, aangezien ik al via Demon op Baby XL zat veranderde eigenlijk weinig.

Dag van oplevering 15 Juli, ik kijken naar mijn IP adres en wat bleek, zat nog steeds op Demon, gebeld met mijn werk telefoon naar de helpdesk en binnen 1 uur was ik over en werkte alles.

Dag daarna even de configuratie van de modem doorgekeken en paar dingetjes aangepast............modem werkt niet meer, paar keer gereset maar alleen het powerlampje brande nog maar.

Gebeld via telefoon van me werk en na wat instructies van de 13 jarige helpdesk medewerker te hebben uitgevoerd kwamen we beiden tot de conclusie dat de modem kapot was.
2 dagen later nieuw modem binnen gekregen (moet hem nog ophalen op postkantoor) en moet de oude modem terugsturen (gratis, indien de modem echt stuk blijkt).

In de tijd dat de verbinding nog wel werkte nog even de "nieuwsgroepen" uitgeprobeerd, na een korte test met wat verschillende NZB bestanden tot de conclusie gekomen dat er geen bestand in zijn geheel binnen komt, kortom, ik neem een abbonement op Eweka.nl en probeer deze wel te delen met iemand zodat het me maar 3,75 per maand kost.

Snelheid van de verbinding via Speedlinq is best goed, modem traint in op 5632/736 en via speedtest.nl kom ik op ongeveer 500 KB/sec download uit, dus best netjes voor 25 euro in de maand.

Volgens de algemene voorwaarden ga ik na 1 jaar weer meer betalen, dus tegen die tijd stap ik wel weer over naar hetgeen wat dan voordelig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Niet online
Wederom een update;
Na contact te hebben gehad met Speedlinq, 1e keer helpdesk.
Conclusie, netwerk nog niet geactiveerd, terwijl dit wel het geval zou moeten zijn.
Volgend dag moest het werken..... en .... het werkte de volgende dag :)
Nog maar even een post van mijn DHCP log, dit is wat je dus in iedere geval moet zien zodat je zeker weet dat het netwerk actief is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
00:02:53  
  LOGIN User logged in on HTTP (from 10.0.0.x) 

00:02:02  
  DHCP lease ip-address xx.xx.xxx.xx bound to intf ETHoA_1 

DHCP xx.xx.xxx.xx (255.255.255.0) set on intf ETHoA_1: ok. 

DHCP server (xx.xx.xxx.x) offers xx.xx.xxx.xx to intf ETHoA_1 

DHCP offer received from xx.xx.xxx.x (can be relay agent) for intf ETHoA_1 

00:01:02  
  xDSL linestate up (downstream: 2048 kbit/s, upstream: 928 kbit/s) 

00:00:12  
  DHCP server up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag problemen met mijn verbinding (regio Almere)... Zijn er anderen die dezelfde problemen ondervinden. Hij vind wel een goed DSL signaal maar wil geen IP renew doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 11:23:
.. Zijn er anderen die dezelfde problemen ondervinden.
:O

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg nuttige reactie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 11:23:
Ik heb sinds vandaag problemen met mijn verbinding (regio Almere)... Zijn er anderen die dezelfde problemen ondervinden. Hij vind wel een goed DSL signaal maar wil geen IP renew doen..
't Zelfde heb ik gisteravond een aantal uur gehad. Wel ADSL, maar geen ip.. Dus geen internet.

Daarbij post ik binnenkort mijn ervaringen met Speedlinq zodra ik van alle onzin met hun af ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:18

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Ik heb nog steeds problemen om van buiten af mijn PC te bereiken middels een FTP/VNC verbinding.. kan iemand mij uitleggen hoe ik poorten moet forwarden, of de modem in Bridge stand zet zodat alles weer gewoon werkt :?

Het gaat om een Copperjet 830 modem :)

[ Voor 9% gewijzigd door AngelDust op 23-07-2005 13:14 ]

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om je lijn 1 of 2 maanden voor de datum van het 1e jaar af te laten sluiten. (om dus over te kunnen stappen naar een andere provider)
Uiteraard betaal ik die 2 maanden dan gewoon de abonnementskosten door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 21:24:
Weet iemand of het mogelijk is om je lijn 1 of 2 maanden voor de datum van het 1e jaar af te laten sluiten. (om dus over te kunnen stappen naar een andere provider)
Uiteraard betaal ik die 2 maanden dan gewoon de abonnementskosten door.
Uhm, gewoon overstappen :?

Je vraagt gewoon vanavond nog aan bij andere ISP en geeft aan dat je al DSL hebt. Opzeggen kan je dan altijd nog doen (gezien de termijn) als je al over bent. Lekker veilige manier ook ;)

Overstappen regel je bij je nieuwe ISP, oude ISP hoeft daar niet eens iets van te weten. Lijn wordt dan gewoon op jou verzoek overgezet van netwerk of van ISP. De kracht van de consument, grrrouw ;)

Eigenlijk de beste manier ook nog eens om niet de data vlak bij elkaar te zetten zodat je hudige ISP de opzegging erder verwerkt dan je nieuwe de overstap....

[ Voor 26% gewijzigd door bjck op 23-07-2005 21:27 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfff als die storing nog lang aanhoud stap ik nog eerder dan twee maanden voor afloop abbonement over.. (zit nu gehele dag met een dooie lijn en helpdesk is niet te bereiken)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 21:25:
[...]

Je vraagt gewoon vanavond nog aan bij andere ISP en geeft aan dat je al DSL hebt. Opzeggen kan je dan altijd nog doen (gezien de termijn) als je al over bent. Lekker veilige manier ook ;)

Overstappen regel je bij je nieuwe ISP, oude ISP hoeft daar niet eens iets van te weten. Lijn wordt dan gewoon op jou verzoek overgezet van netwerk of van ISP. De kracht van de consument, grrrouw ;)

Eigenlijk de beste manier ook nog eens om niet de data vlak bij elkaar te zetten zodat je hudige ISP de opzegging erder verwerkt dan je nieuwe de overstap....
Hmm, bij de helpdesk van mijn nieuw gekozen provider (Versatel) zeiden ze dat ik moest checken bij mijn huidige provider of ze er wel mee akkoord gingen. Dus twee maanden eerder stoppen en gewoon 2 maanden doorbetalen.

Dus ik kan bij mijn nieuwe provider gewoon als aansluitdatum 1 oktober aanvragen en vervolgens mijn oude provider opzeggen per 11 november (jaar voorbij) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gewoon lekker aanvragen en asap laten aansluiten. Opzeggen op 't laatste moment doen dat mogelijk is (ietsje speling natuurlijk). Stel dat anders jou lijn 'alvast' wordt opgezegd door Speedlinq omdat jij over 3 maanden opzegt kan Versatel je lijn niet meer over laten zetten en moet je wachten tot hij is gesloopt. En zit je weken zonder i-net....

Dus gewoon aanvraag doen en over laten zetten. Reden dat ze het vragen is wel netjes omdat mensen anders overstappen en daarna pas erachter komen dat ze nog 10 maanden moesten betalen door contracttermijnen....

Huidige ISP hoeft niet eens te weten van je plannen/acties. Die krijgen vanzelf bericht: "deze verbinding is vanaf nu overgenomen". Ondanks dat moet je vaak nog wel even je abonnement opzeggen natuurlijk, maar liefst zo laat mogelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 23-07-2005 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay bedankt voor jullie replies. Jullie hebben er meer verstand van dan de helpdesks.
Slecht geinformeerde helpdesks schijnen een bekend fenomeen te worden :( .

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2005 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 22:50:
Okay bedankt voor jullie replies. Jullie hebben er meer verstand van dan de helpdesks.
Slecht geinformeerde helpdesks schijnen een bekend fenomeen te worden :( .
Mwah, beetje onze eigen schuld ook als consument. Moet allemaal maar goedkoper en goedkoper. Kijk bij XS4all de prijzen even in en bedenk dat daar een puike helpdesk achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik niet met je eens, maar goed dan raken we off-topic

[ Voor 162% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2005 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 22:37:
Gewoon lekker aanvragen en asap laten aansluiten. Opzeggen op 't laatste moment doen dat mogelijk is (ietsje speling natuurlijk). Stel dat anders jou lijn 'alvast' wordt opgezegd door Speedlinq omdat jij over 3 maanden opzegt kan Versatel je lijn niet meer over laten zetten en moet je wachten tot hij is gesloopt. En zit je weken zonder i-net....

Dus gewoon aanvraag doen en over laten zetten. Reden dat ze het vragen is wel netjes omdat mensen anders overstappen en daarna pas erachter komen dat ze nog 10 maanden moesten betalen door contracttermijnen....

Huidige ISP hoeft niet eens te weten van je plannen/acties. Die krijgen vanzelf bericht: "deze verbinding is vanaf nu overgenomen". Ondanks dat moet je vaak nog wel even je abonnement opzeggen natuurlijk, maar liefst zo laat mogelijk.
Ik weet niet of dit de zaak veranderd maar ik wil graag naar een ADSL2 abonnement (Versatel) en ik heb nu dus "gewone" ADSL van Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 01:22:
[...]

Ik weet niet of dit de zaak veranderd maar ik wil graag naar een ADSL2 abonnement (Versatel) en ik heb nu dus "gewone" ADSL van Speedlinq
Dat maakt geen r*** uit wat voor verbinding je aanvraagd. Je vraagt bij Versatel een overstap aan en zij zorgen dat jou telefoonlijn aan hun apparatuur gekoppeld wordt. Welke apparatuur dat mogen zij bepalen immers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderstaand verhaal haal ik uit de voorwaarden van Speedlinq ( http://www.speedlinq.nl/php/faq.php ) :
Hieronder 1 voorbeeld hoe de termijnen werken:

Op 15 januari 2005 is het abonnement aangevangen. Op 15 december 2005 ontvangt Speedlinq het Opzegformulier. Dit is voor het verstrijken van de minimum contractsduur.
De opzegtermijn van 1 maand gaat lopen vanaf 15 januari 2006 en eindigt op 15 februari. Eind februari 2006 wordt het abonnement beeindigd en laat Speedlinq de lijn vrijmaken.

Schijnbaar moet toch eerst Speedlinq de lijn vrij geven voordat ik kan overstappen naar Versatel en lijkt het dus niet zo te zijn dat Versatel gewoon 2 maanden vantevoren zijn gang kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT
  • Laatst online: 13:32

JMT

MOEHHHHHH

Hm, nog meer mensen problemen met de mail via speedlinq? Ik kan sinds gisteravond rond 21:00 geen nieuwe mails meer ontvangen, testmail naar me hotmail versturen gaat wel weg maar komt niet aan :? :(

Ohja, webmail geeft ook constant "er zijn geen nieuwe berichten" terwijl ik zeker weet dat er in de tussentijd nwe mails zouden binnengekomen moeten zijn...

[ Voor 29% gewijzigd door JMT op 24-07-2005 14:24 . Reden: toevoeging ]

Tamtidam... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 12:46:
Onderstaand verhaal haal ik uit de voorwaarden van Speedlinq ( http://www.speedlinq.nl/php/faq.php ) :
Hieronder 1 voorbeeld hoe de termijnen werken:

Op 15 januari 2005 is het abonnement aangevangen. Op 15 december 2005 ontvangt Speedlinq het Opzegformulier. Dit is voor het verstrijken van de minimum contractsduur.
De opzegtermijn van 1 maand gaat lopen vanaf 15 januari 2006 en eindigt op 15 februari. Eind februari 2006 wordt het abonnement beeindigd en laat Speedlinq de lijn vrijmaken.

Schijnbaar moet toch eerst Speedlinq de lijn vrij geven voordat ik kan overstappen naar Versatel en lijkt het dus niet zo te zijn dat Versatel gewoon 2 maanden vantevoren zijn gang kan gaan.
Ja-wel.... ze kunnen verzoek indienen om jou lijn over te laten zetten. Als dat bevestigd is met een datum van oplevering/omzetting kan je gewoon opzeggen bij Speedlinq. Doe het dus niet andersom want dan werkt het niet meer....

Een 'telco-telco-migratie' noemen ze het ook wel. Je geeft aan je nieuwe ISP aan dat je al ADSL hebt op je lijn en dat die niet wordt opgeheven. Dan kunnen zij bij KPN (die telefoonlijnen omprikt) zo'n aanvraag doen. Als deze is goedgekeurd en de datum wanneer dit gaat gebeuren is bekend kan de oude ISP de lijn niet meer laten slopen.

Wacht dus altijd met opzeggen totdat de nieuwe ISP bevestigd heeft dat het goed is. Als er aan jou lijn een labeltje hangt 'deze gaat per xx-xx-2005 gesloopt worden' kan nieuwe ISP lijn niet meer overzetten.

Vaak is opzeggen bij een ISP automatisch ook opzeggen van je DSL-lijn. Dit is niet losgekoppeld dus opzeggen met de melding 'niet mijn lijn slopen' werkt vaak niet. Dan zeg je dus niets op immers.

* bjck verzoekt je ook vriendelijk om deze discussie niet in twee threads (van je huidige en gewenste nieuwe ISP) te voeren.

Overstappen regel je met nieuwe ISP, dus niet bij de oude kijken hoe dat moet. Waarom zouden die je immers informeren als je weggaat? Doen ze alleen als je klant wilt worden natuurlijk...

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 24-07-2005 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

JMT schreef op zondag 24 juli 2005 @ 14:23:
Hm, nog meer mensen problemen met de mail via speedlinq? Ik kan sinds gisteravond rond 21:00 geen nieuwe mails meer ontvangen, testmail naar me hotmail versturen gaat wel weg maar komt niet aan :? :(

Ohja, webmail geeft ook constant "er zijn geen nieuwe berichten" terwijl ik zeker weet dat er in de tussentijd nwe mails zouden binnengekomen moeten zijn...
Ik heb een aantal mailtjes die ik verwacht inderdaad ook niet binnengekregen. Ik heb er ondertussen ook een klacht over ingediend via de web-site van Speedlinq, eens kijken wat dat oplevert.
Sinds laat gisteravond of vroeg vanmorgen heb ik geen mogelijkheid meer e-mail te ontvangen via mijn Speedlinq e-mail adres. Dit heb ik gemerkt door het uitblijven van e-mails die ik wel verwacht. Ook bij het verzenden via mijn Speedlinq account treedt er een probleem op. Ik krijg geen foutmelding, maar testmailtjes naar alternatieve e-mail adressen komen niet aan.

Misschien is het een idee om bij storingen een melding op de website van Speedlinq te zetten?
Wel zorgen dat je ook een alternatief e-mail adres in vult en direct na ontvangst van de bevestiging op de link erin drukken. Tot die tijd wordt het niet doorgestuurd naar de helpdesk.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT

JMT

MOEHHHHHH

Mja ik heb inmiddels ook via 't klachtenformulier op de site van Speedlinq een klacht verstuurd en een alternatief meeladres ingevuld. Nu inderdaad even afwachten wat er van komt. Overigens wel vanmiddag rond 16:30 een enkel mailtje ontvangen die om 15:15 binnen had kunnen zijn, de rest is nog steeds "spoorloos".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Ik kreeg om 19:58 een bevestigingsmailtje van Speedlinq binnen dat ik om 18:19 al via het opgegeven alternatieve adres had binnengekregen. De rest is inderdaad ook nog steeds spoorloos.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 23:34
Bij mij doet de mail het ook niet.
Verder niks gehoord van Speedlinq daarover, behalve dan dat ze een factuur sturen naar mn eerder opgegeven alternatief emailadres. Normaal kreeg ik die altijd op mijn Speedlinq adres.

Hoe halen ze het in hun hoofd om niks te vertellen over een mogelijke mailstoring, maar wel direct een kale rekening sturen naar een ander mailadres 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT

JMT

MOEHHHHHH

Hm dan moet die hier ook nog komen. Dat zal vast een geautomatiseerd proces zijn...
Verder zojuist de mail weer eens gecheckt en er kwamen maar liefst 5 binnen, tegen normaal zo'n 30... :| 4 van yahoo groups van gisteravond en eentje van een kennis van vanmorgen (!) Die test van mezelf naar me hotmail is nog altijd niet op hotmail aangekomen. Kortom 't is geloof ik goed mis... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De speedlinq mailserver bezorgt geen mail. Heeft iemand daar ook last van? Ik mail via Outlook en als smtp: mail.dommeinnaam.speedlinq.nl en hij bezorgt gewoon niet. Ontvangen kan wel. Word er GEK van. Hij verzend het bericht wel maar het komt nooit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
Verzenden en ontvangen doet hij hier beide niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT

JMT

MOEHHHHHH

jhamw1, als je even terugleest merk je dat er al meer mensen zijn die daar last van hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koper137
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12-2024

koper137

uhhhhhh

mijn telefoonlijn die ik via killed voice gebruikte is opgezegt. abo loopt tot en met aug, en er is nu een nieuwe tel via mijn huisgenoot aangevraagt(oorzaak verwijdering adsl lijn). wat kan ik nu het beste doen: abo verlengen en nieuwe tel nr opgeven voor wijziging lijn of abo opzeggen en gewoon op die nieuwe lijn adsl aanvragen bij speedlinq of een andere isp? heb nu zowiezo geen internet...

___________________________*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
koper137 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:45:
mijn telefoonlijn die ik via killed voice gebruikte is opgezegt. abo loopt tot en met aug, en er is nu een nieuwe tel via mijn huisgenoot aangevraagt(oorzaak verwijdering adsl lijn). wat kan ik nu het beste doen: abo verlengen en nieuwe tel nr opgeven voor wijziging lijn of abo opzeggen en gewoon op die nieuwe lijn adsl aanvragen bij speedlinq of een andere isp? heb nu zowiezo geen internet...
Lijn mag niet gesloopt worden door aanleg telefonie. Telefonie zou op ander aderpaar geleverd moeten worden. Weet je zeker dat ze niet telefonie en DSL allebei op een apart aderpaar hebben gezet?

Anders gewoon speedlinq bellen en dit duidelijk uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koper137

koper137

uhhhhhh

nee ik maakte gebruik van killed-voice, en had dus geen nummer meer op die lijn, daardoor kon mijn nieuwe huisgenoot zonder mijn weten gewoon op die lijn een nieuw nummer aanvragen(de hond!), en nu ben ik dus de pineut.

of zou ik toch rechten hebben, aangezien ik gewoon killed voice toeslag betaal a 9,50 en 32.50/maand.
bjck schreef op maandag 25 juli 2005 @ 13:41:
[...]

Lijn mag niet gesloopt worden door aanleg telefonie. Telefonie zou op ander aderpaar geleverd moeten worden. Weet je zeker dat ze niet telefonie en DSL allebei op een apart aderpaar hebben gezet?

Anders gewoon speedlinq bellen en dit duidelijk uitleggen.

[ Voor 9% gewijzigd door koper137 op 25-07-2005 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wat KPN hier doet mag gewoon niet. Ze kunnen niet een aderpaar gebruiken voor telefonie waar al een dienst op aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 12:26
Dr_Hell schreef op maandag 25 juli 2005 @ 11:02:
Verzenden en ontvangen doet hij hier beide niet meer...
Heb vandaag ff gebeld: Speedlinq heeft problemen met een aantal servers, ikzelf krijg de hele dag al geen ip-adres meer. Men heeft problemen in meerdere regio's, waaronder waddinxveen.
Helaas wist hij niet wanneer dit was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT

JMT

MOEHHHHHH

Wow, toch nog -en- op mn normale speedlinq adres, -en- op me alternatieve aangekomen:

Beste heer *,

Wij hebben uw klacht ontvangen, hierin heeft u te kennen gegeven niet
normaal gebruik te kunnen maken van uw e-mail account. Verzonden berichten
komen namelijk niet goed aan.

Om deze reden hebben wij het een en ander nagezocht, daarbij is gebleken
dat er op dit moment een storing is opgetreden in onze mail server. Hier
wordt op dit moment hard aan gewerkt. Dit zal dus binnenkort worden
opgelost.

Hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,

Toch nog een vrij snel antwoord :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koper137

koper137

uhhhhhh

bjck schreef op maandag 25 juli 2005 @ 13:51:
Wat KPN hier doet mag gewoon niet. Ze kunnen niet een aderpaar gebruiken voor telefonie waar al een dienst op aanwezig is.
ja net ff speedlinq gebeld, het klopt idd, KPN zit fout, maar het gaat met hoe dan ook geld kosten, speedlinq zegt dat ik het beste die lijn kan laten herstellen, killed voice ofniet, anders moet ik waarschijnlijk toch verhuiskosten betalen. Heb nu al een voorstel via een snelheidswijzigingsformulier ingediend, dat ik mijn abo wil verlengen maar geen verhuiskosten a 125! euro wil betalen. ff afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

JMT schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:51:
Wow, toch nog -en- op mn normale speedlinq adres, -en- op me alternatieve aangekomen:

Beste heer *,

Wij hebben uw klacht ontvangen, hierin heeft u te kennen gegeven niet
normaal gebruik te kunnen maken van uw e-mail account. Verzonden berichten
komen namelijk niet goed aan.

Om deze reden hebben wij het een en ander nagezocht, daarbij is gebleken
dat er op dit moment een storing is opgetreden in onze mail server. Hier
wordt op dit moment hard aan gewerkt. Dit zal dus binnenkort worden
opgelost.

Hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,

Toch nog een vrij snel antwoord :-)
Die heb ik alleen nog maar via mijn alternatieve e-mail adres (GMail) binnengekregen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

koper137 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:27:
[...]
ja net ff speedlinq gebeld, het klopt idd, KPN zit fout, maar het gaat met hoe dan ook geld kosten
Laat KPN voor de kosten opdraaien, hun fout ==> hun kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Ook problemen met het verzenden van email. Ontvangen schijnt wel te lukken (maak geen gebruik van pop3 mail, maar van eigen pop server)
Verzenden gaat nog niet helaas.

Ook geen reactie op mijn email. Heb ze ook geadviseerd om storingen op de site te plaatsen, zodat ze overmatige mailvlo kunnen voorkomen...

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mr. Liu schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:31:
[...]

Laat KPN voor de kosten opdraaien, hun fout ==> hun kosten.
Zo werkt 't vaak niet helemaal. Maar je kan speedlinq ook gewoon het zelf laten uitzoeken en de lijn in storing melden. Of je probeert KPN te porren omdat ze jou iets leveren en iets anders slopen tegelijk.

Als je een kinderzitje gaat kopen voor op je fiets is het ook niet de bedoeling dat de fietsenmaker je voorwiel dan maar wegneemt.

Maar is er een KPN man bij je binnen geweest en heeft die bij jou binnen iets veranderd ook? Of zit alles hetzelfde als het zat en zit er nu weer een kiestoon op die koperlijn en geen DSL opeens.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 25-07-2005 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
456 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 17:04:
Ook problemen met het verzenden van email. Ontvangen schijnt wel te lukken (maak geen gebruik van pop3 mail, maar van eigen pop server)
Verzenden gaat nog niet helaas.

Ook geen reactie op mijn email. Heb ze ook geadviseerd om storingen op de site te plaatsen, zodat ze overmatige mailvlo kunnen voorkomen...
Heb nu mail probleem op dit moment(regio Sneek)verzenden lukt niet,maar ach da's waarschijnlijk niets nieuws toch? :Z

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT

JMT

MOEHHHHHH

Inmiddels druppelden er weer zo'n 35 mails in een tijdsbestek van de laatste ca 5 uurtjes binnen, de achterstand wordt schijnbaar nu (weliswaar nog erg traag) ingelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

JMT schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 01:46:
Inmiddels druppelden er weer zo'n 35 mails in een tijdsbestek van de laatste ca 5 uurtjes binnen, de achterstand wordt schijnbaar nu (weliswaar nog erg traag) ingelopen...
Dat is al een hoop meer dan bij mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 18:01
JMT schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 01:46:
Tip om de pijn wat te verzachten: de nog-niet-binnengekomen mails zijn wel via speedlinq webmail te benaderen... Versturen gaat zelfs via Speedlinq Webmail nog niet :| (dinsdag 08:03 uur)

[ Voor 3% gewijzigd door pwhooftman op 26-07-2005 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:13
Goeie verbinding, maar de laatste tijd steeds slechter.
Als ik bijvoorbeeld Guild Wars zit te spelen wordt mijn connectie soms verwijderd. (MSN, Xfire, GW, alles valt uit).

Ik bel speedlinq nooit, er is zelfs op TV geweest dat dat al gouw in de 50+ euro kan uitlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Killion schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 08:04:
Goeie verbinding, maar de laatste tijd steeds slechter.
Als ik bijvoorbeeld Guild Wars zit te spelen wordt mijn connectie soms verwijderd. (MSN, Xfire, GW, alles valt uit).

Ik bel speedlinq nooit, er is zelfs op TV geweest dat dat al gouw in de 50+ euro kan uitlopen.
Tja, dan weten ze ook niet dat je problemen hebt.
Overigens is mijn ervaring dat per mail (wat ze zelf overigens ook aanraden) te melden.

Overigens is mail nog naadje. Het lijkt alsof er soms een batch uitgaat, met de tot dan toe opgespaarde mail, maar de mail die je daarna probeert te versturen (zoals gezegd, ik gebruik enkel de smtp server) die loopt dan weer dood.
In ieder geval een geruststelling dat de mails niet kwijt zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT

JMT

MOEHHHHHH

pwhooftman schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 08:02:
[...]
Tip om de pijn wat te verzachten: de nog-niet-binnengekomen mails zijn wel via speedlinq webmail te benaderen... Versturen gaat zelfs via Speedlinq Webmail nog niet :| (dinsdag 08:03 uur)
Mja, zonet eerst even via webmail gekeken, stonden er idd weer een aantal in, daarna Eudora opgestart en ze binnen laten halen, is de webmail site daarna weer "leeg". Ook gisteren en zondag was als er niets binnen viel te halen ook niets te zien op de webmail site...Niets bijzonders toch...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Ik krijg net mijn testmailtjes die ik gedurende de maikloze periode heb verstruurd binnen. is het probleem verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
Hier zijn de verzonden en ontvangen test-mailtjes ook eindelijk aangekomen.
Een vertraging van een dag dus ongeveer lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Mijn testmailtjes hangen nog ergens in het systeem en doen dat dus al ongeveer twee dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Net inderdaad weer 1tje verzonden, komt idd niet aan.

Ook laf dat ze mijn mail niet beantwoorden op mijn vraag wat er momenteel gaande is.
Al met al sterkt het in mijn keuze vanaf oktober maar eens fijntjes weer over te stappen op een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Speedlinq aan een SBS server hangen. Als de SMTP van speedlinq uitvalt gooi ik de server normaliter (jaja want het gebeurt vaker) op DNS. Dan gaat ie zelf via DNS de mail routen naar buiten. Maar dat lijkt nu ook niet lekker te werken :(, en dat terwijl we hier nogal urgent mailverkeer hebben. Weet iemand of er andere smtp servers werken via de lijn van Speedlinq? (ik kan bv. de speedlinq smtp gewoon over mijn Planet Inet draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem: enige tijd geleden kreeg ik van Speedlinq een AD Copperjet 810 die stuk gaat als je settings opslaat. Vervolgens kreeg ik een nieuwe met hetzelfde probleem. Uiteindelijk heb ik ze allebei kunnen fixen met een firmware update mbv TFTP (zie eerder in deze thread). Maar nu wil Speedlinq de (eerste) kapotte modem terug |:(.

Ik had erop kunnen wachten natuurlijk, maar wat nu te doen? Een werkend modem terug sturen lijkt me niet handig... Ik zou eventueel een modem weer stuk kunnen maken door een halve firmware erin te flashen }). Maar komen ze daar achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gewoon brief je d'r bij dat je het opgelost heb en hoe. Neem aan dat ze dat wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

iemand nou al ervaring met dat SPEED SPECIAL All-in 5120 voor 25 euro?

iemand idee wat de kleine lettertjes zijn als die er zijn..? Het klinkt namelijk wel goed opzich,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

assass schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 09:45:
iemand nou al ervaring met dat SPEED SPECIAL All-in 5120 voor 25 euro?

iemand idee wat de kleine lettertjes zijn als die er zijn..? Het klinkt namelijk wel goed opzich,.
Waar ik ooit ben in getrapt (maar weet niet of dat voor dat abo geldt) is de fair use policy. Vaak hebben ze bij acties, die zgn. fair use policy 'naar beneden geschroefd'.
Met andere woorden, een datalimiet! (waar ze zich al dan niet echt strikt aan houden, om die FUP maar in stand te houden).
Zo was mijn abo normaliter een datarichtlijn (jajajajaja) van 10gb, maar met de actie was die ineens maar 5gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

456 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 10:16:
[...]

Waar ik ooit ben in getrapt (maar weet niet of dat voor dat abo geldt) is de fair use policy. Vaak hebben ze bij acties, die zgn. fair use policy 'naar beneden geschroefd'.
Volgens mij is de datarichtlijn voor dat 5 mbit abo gewoon 100 gb, ik zag nergens staan dat het specifiek voor die actie anders was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

AngelDust schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 13:13:
Ik heb nog steeds problemen om van buiten af mijn PC te bereiken middels een FTP/VNC verbinding.. kan iemand mij uitleggen hoe ik poorten moet forwarden, of de modem in Bridge stand zet zodat alles weer gewoon werkt :?

Het gaat om een Copperjet 810 Routerplus modem :)
Ik ben er nog steeds niet uit, heb al van alles geprobeerd .. :/

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
Heb je in je router de goede poorten geforward naar het goede ip-adres? (20 en 21)
Heb je in je FTP programma alles goed ingesteld?
Als je zelf je eigen FTP server wil testen, zoek dan eens naar een web2ftp site oid, dan kan je zelf vanuit je netwerk kijken of het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Dr_Hell schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 13:40:
Heb je in je router de goede poorten geforward naar het goede ip-adres? (20 en 21)
Heb je in je FTP programma alles goed ingesteld?
Als je zelf je eigen FTP server wil testen, zoek dan eens naar een web2ftp site oid, dan kan je zelf vanuit je netwerk kijken of het werkt
Ehmm.. als je me kan vertellen hoe ik dat doe ... dan zou het makkelijk zijn .. (forwarden) .. :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
Het grote poortmappingsverhaal
Even zoeken en je kan vast wel wat nuttigs vinden :)

EDIT: Zo te zien in de manual kan je het gewoon instellen via een web interface.

[ Voor 35% gewijzigd door Dr_Hell op 27-07-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Hmmz, ik zit hier bij mijn moeder die ook net een simpel speedlinq abbo heeft afgesloten. Ze heeft een single pc ethernet router besteld...nou maak ik verbinding met internet via dat ding ( een Copperjet 816-2p van allied data, maar ik begin me steeds meer af te vragen of dit wel een router is....je zou zeggen dat de PC dan een intern adres krijgt (192.168 oid) en de router het speedlinq IP..maar nee, ik krijg gewoon op de PC een 84.41 adres..oftewel, niet erg lokaal...mensen die dit bekend voorkomt / weten hoe dat zit?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
kamstra schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 13:52:
Hmmz, ik zit hier bij mijn moeder die ook net een simpel speedlinq abbo heeft afgesloten. Ze heeft een single pc ethernet router besteld...nou maak ik verbinding met internet via dat ding ( een Copperjet 816-2p van allied data, maar ik begin me steeds meer af te vragen of dit wel een router is....je zou zeggen dat de PC dan een intern adres krijgt (192.168 oid) en de router het speedlinq IP..maar nee, ik krijg gewoon op de PC een 84.41 adres..oftewel, niet erg lokaal...mensen die dit bekend voorkomt / weten hoe dat zit?
Die CJT816-2P staat standaard gewoon in bridge en dus externe IP op je PC.

Je kan hem ook als router instellen (succes). IP vrijgeven op je PC eerst! --> PC instellen vast op 172.19.3.10 --> surfen naar http://172.19.3.1/ met admin/admin als login & password.

Daarna wordt 't lastiger omdat het verreweg van 't meest logische modem is. Princiepe is:

Huidige WAN profiel d'r uit gooien. Nieuwe aanmaken onder Bridge (1483Bridged uit bovenste groep). 0/34 voor BaByXL en 0/35 voor BBned.

En vergeet niet dat je ook handmatig de DHCP-server op LAN moet aanzetten en misschien zelfs NAT nog aan moet zetten. 't Gaat niet vanzelf en verreweg van gemakkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

whehe...hmmmz :P

thx voor de info :) nou weet ik iig dat het wel de goeie is...maar of ik dat allemaal uit ga proberen :+
't is maar voor een simpel pctje van mijn moeder, denk dat ik m dan maar mooi zo laat staan :D

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMT

JMT

MOEHHHHHH

Volgens mij is de mailproblematiek -eindelijk- opgelost..... Mag ook wel na 4 (vier!) dagen.... Jeesss...! :|
Heb trouwens dit laatste jaar (vanaf okt) met speedlinq veel vaker mailprobs dan toen met chello (de 5 jaren ervoor) ....:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
kamstra schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:02:

thx voor de info :) nou weet ik iig dat het wel de goeie is...maar of ik dat allemaal uit ga proberen :+
't is maar voor een simpel pctje van mijn moeder, denk dat ik m dan maar mooi zo laat staan :D
Als je firewall etc maar op orde hebt en houdt op die PC. Anders zou 't nog gemakkelijker zijn om een cheap-ass routertje d'r achter te knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 13:32:
[...]

Volgens mij is de datarichtlijn voor dat 5 mbit abo gewoon 100 gb, ik zag nergens staan dat het specifiek voor die actie anders was.
Ik heb dat summersale abo'tje vorig jr aangescahft. op BBned, 512 up, 256 down.
Normaliter was dat 10gb, maar ergensi nde gebruikersvw. stond dat het 5Gb was. Je mag hier 10% overheen zitten. Zit je 2 maanden achter elkaar tussen de 10% en 25%, dan trekken ze aan de bel. ook als je boven 25% komt, trekken ze aan bel.
Ergens haal ik het ook niet eens (meer), maar eigenlijk zou ik er eens goed overheen moeten knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Laatst online: 11:59

Pater

Terry Tate

Ik heb Speedlinq nu sinds begin maart en ik vind het erg lekker werken. Een stuk beter dan Chello. Ok, Chello was misschien iets sneller down (de laatste 2 maanden met 512 KBps), maar daar staat tegenover dat de verbinding met Speedlinq een stuk stabieler is.

Heerlijk om op Apple.com direct streaming trailers te kunnen bekijken. Met Chello lukte dat niet, dan moest je hem altijd inladen, omdat daar het soms heel snel ging en dan weer langzaam, weer snel, dan weer langzaam, etc.

Zelfde met downloaden, heerlijk zo'n constante snelheid. En dat voor 7,50 euro voor de eerste zes maanden (3 Mbit down/512 Kb up).

Datalimietje (onofficeel, heb ik ergens gelezen) ligt ongeveer op de 35 GB per maand, maar daar zit ik nooit overheen.

[ Voor 10% gewijzigd door Pater op 27-07-2005 16:03 ]

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr_Hell schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 13:50:
Het grote poortmappingsverhaal
Even zoeken en je kan vast wel wat nuttigs vinden :)

EDIT: Zo te zien in de manual kan je het gewoon instellen via een web interface.
Dat kan inderdaad (inloggen met admin/admin), maar je moet wel oppassen dat je hem niet stuk maakt. Sommige copperjet 810s schijnen door speedlinq met brakke firmware geleverd te worden waardoor hij niet meer opstart nadat je de settings opslaat. Als je zo'n modem hebt kan je beter geen settings opslaan, of eerst firmware updaten voordat je iets configureert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Kijk, op zich is het geen datalimiet, immers, je MAG over die grens heen zonder bij te betalen.
Maar ik zie het toch meer als een marketing truc, een FUP verkoopt beter dan een datalimiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de datalimieten bij speedlinq zijn volgens mij wel veel hoger dan de concurrenten bij dezelfde snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een opzegformulier? Ik heb al 5 keer om een formulier gevraagd, maarkrijg gewoon geen formulier/antwoord. Ik heb nu echt genoeg van die gasten. Na 3,5 jaar vertikken die lui het gewoon om me fatsoenlijk af te sluiten. Ik heb eerst emailcontact gehad wat elke keer goed beantwoord werd, maar zodra je om een opzegformulier vraagt reageren ze ineens niet meer :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
Dit tref je aan via deze link: http://www.speedlinq.nl/php/form_opzeggen_definitief.php
Het definitieve opzegformulier verstuur je per post naar het adres dat op het formulier staat.
Vergeet niet je handtekening te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks dude.....opzeggen die klojo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
kamstra schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:02:

Is gewoon een handleiding voor op de website van Speedlinq :-)

http://www.speedlinq.nl/html/modemsupport/816/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximumPower
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-04 16:44
456 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 17:10:
Net inderdaad weer 1tje verzonden, komt idd niet aan.

Ook laf dat ze mijn mail niet beantwoorden op mijn vraag wat er momenteel gaande is.
Al met al sterkt het in mijn keuze vanaf oktober maar eens fijntjes weer over te stappen op een andere provider.
FYI, ik heb dinsdag (toen kwam ik :O er namelijk pas achter dat er een storing was) een e-mail gestuurd naar de Speedlinq helpdesk, vandaag donderdag, antwoord gekregen:

Beste meneer/mevrouw,

Afgelopen zondag is Speedlinq het slachtoffer geworden van een zogenaamde “spam run”. Dit houdt in dat een persoon onze e-mailserver geprobeerd heeft te misbruiken voor het versturen van grote hoeveelheden spam e-mail.

Onze 24 uurs monitoring heeft dit onmiddellijk gesignaleerd en maatregelen zijn genomen. Onze mailserver heeft hierdoor weliswaar op zondag 24 juli enige vertraging opgelopen. Op dit moment hebben wij echter alles weer onder controle en werkt de mailafhandeling naar behoren.

Indien je toch nog problemen met e-mail verkeer ervaart verzoeken wij je contact op te nemen met onze technische helpdesk.
Geopend van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 21.30 op nummer 0900-7733354.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Jennifer
Speedlinq

Tja... dat kan gebeuren. Hopelijk is het nu wel helemaal in orde, in ieder geval werkt het bij mij allemaal weer goed.

Minimum to the MaximumPower!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

MaximumPower schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 00:18:
[...]

FYI, ik heb dinsdag (toen kwam ik :O er namelijk pas achter dat er een storing was) een e-mail gestuurd naar de Speedlinq helpdesk, vandaag donderdag, antwoord gekregen:

Beste meneer/mevrouw,

Afgelopen zondag is Speedlinq het slachtoffer geworden van een zogenaamde “spam run”. Dit houdt in dat een persoon onze e-mailserver geprobeerd heeft te misbruiken voor het versturen van grote hoeveelheden spam e-mail.

Onze 24 uurs monitoring heeft dit onmiddellijk gesignaleerd en maatregelen zijn genomen. Onze mailserver heeft hierdoor weliswaar op zondag 24 juli enige vertraging opgelopen. Op dit moment hebben wij echter alles weer onder controle en werkt de mailafhandeling naar behoren.

Indien je toch nog problemen met e-mail verkeer ervaart verzoeken wij je contact op te nemen met onze technische helpdesk.
Geopend van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 21.30 op nummer 0900-7733354.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Jennifer
Speedlinq

Tja... dat kan gebeuren. Hopelijk is het nu wel helemaal in orde, in ieder geval werkt het bij mij allemaal weer goed.
Klopt. Maar ik heb 'Dat kan gebeuren' te vaak moeten zeggen bij SL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reset2003
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik probeer al 2 dagen de helpdesk van speedlinq te bereiken.
Als ik het 0900 nummer bel (voor de administratieve helpdesk) krijg ik vrolijk een meneer te horen die me de eerste 30 seconden onnodige dingen verteld.

Daarna moet ik een keuze maken. Ik kies dan voor optie 2, en daarna hoor ik dus totaal niks meer :( / Geen muziekje, geen stem die me verteld om nog even te wachten.

Zit nu al 10 min te luistteren naar niks aan de telefoon.
Iemand misschien een idee wat er aan de hand is ????? 8)7 8)7

Dell U2711HM | Dell1707FP | Logitech G510 | Coolermaster Stacker 830 | Intel Core i5 2500K | AsRock Z68 Extr3 Gen3 | Corsair Vengeance LP 16gig DDR3 1600Mhz | XFX6870 1gig | Samsung SH-222AB DVDRW | Samsung 820 series 120gig SSD boot disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reset2003 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 13:34:
Ik probeer al 2 dagen de helpdesk van speedlinq te bereiken.
Als ik het 0900 nummer bel (voor de administratieve helpdesk) krijg ik vrolijk een meneer te horen die me de eerste 30 seconden onnodige dingen verteld.

Daarna moet ik een keuze maken. Ik kies dan voor optie 2, en daarna hoor ik dus totaal niks meer :( / Geen muziekje, geen stem die me verteld om nog even te wachten.

Zit nu al 10 min te luistteren naar niks aan de telefoon.
Iemand misschien een idee wat er aan de hand is ????? 8)7 8)7
Dat heb ik ook al vaker meegemaakt.. Er zit volgens mij niets anders op, dan ophangen en opnieuw proberen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reset2003
  • Niet online
Jemig, dat kost me wel een hoop geld zeg.

Wat een honden zijn het: Reageren nooit op mail, aangetekende brieven.

Had vorige week een medewerker aan de lijn: 'Oh meneer uw contract was al in augustus 2004 afgelopen heeft u geen brief gestuurd?

ik: Jawel maar julie reageren nooit op aangetekende brieven, of formulieren die ik opstuur per mail.

Medewerker: Nou ik ga het nu voor u regelen en binnen 2 dagen bent u afgesloten.

ik: Zou tog eindelijk een keer mogen gebeuren jah, jij belt mij zodra ik afgesloten ben??

Medewerker: Ja, meneer ik zet het in het systeem en als ik die dag niet hoef te werken zal een collega van mij u bellen.'

Een week later nog niks gehoord.
Nouja, net weer 15 min zitten wachten op niks.
Denk dat ik toch maar een mailtje naar rechtshulp ga sturen om te kijken wat voor aktie er valt te nemen.

Ik heb nu al 9 keer gebeld en alle 9 keren hoor ik helemaal niks :(
speedlinq zit lekker geld te maken zo |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Reset2003 op 29-07-2005 14:37 ]

Dell U2711HM | Dell1707FP | Logitech G510 | Coolermaster Stacker 830 | Intel Core i5 2500K | AsRock Z68 Extr3 Gen3 | Corsair Vengeance LP 16gig DDR3 1600Mhz | XFX6870 1gig | Samsung SH-222AB DVDRW | Samsung 820 series 120gig SSD boot disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:55

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

mijn speedlinq contract is afgelopen en ik vind die 5mbit down 1mbit up ook wel leuk :P! Maar ik heb het gevoel dat er een addertje onder het gras zit maar ik kan hem alleen niet vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

lier

MikroTik nerd

Lt. Marx schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 14:35:
mijn speedlinq contract is afgelopen en ik vind die 5mbit down 1mbit up ook wel leuk :P! Maar ik heb het gevoel dat er een addertje onder het gras zit maar ik kan hem alleen niet vinden!
Eigenlijk heb je best humor...
Staan hier (alleen al in dit ene forum) ruim 16 pagina's van mensen met ervaringen en jij vraagt je nog af wat het addertje onder het gras is...? Beetje leeswerk kan geen kwaad, lijkt mij !

Sterker nog, je bent zelf een gebruiker...(lotgenoot ?)

Samengevat:
Of je hebt geluk en het werkt (en dan werkt het best goed eigenlijk) of je hebt pech en krijgt enorme telefoonkosten. Beetje Russisch roulette zeg maar.

[ Voor 5% gewijzigd door lier op 29-07-2005 14:55 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reset2003
  • Niet online
Lt. Marx schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 14:35:
Wat dacht je van een helpdesk die slecht te bereiken is, € 0,70 per minuut kost en waarbij je bijna nooit geholpen van wordt.

Ik heb alleen maar slechte ervaringen met speedlinq, ik zou het zelf niet aanraden aan iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

naja, gezien bovenstaande ervaringen; geen speedlinq voor mij maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dus nu bijna 6 weken dat abbo'tje, 5 mbit down en 1024 kbit up. Heb tot nu toe bijna alleen maar ellende gehad. Ben bijna 40 euro verder met het bellen naar hun helpdesk. En het eerste wat je hoort is:

A. Je kan je abbonement NIET opzeggen
B. Het ligt aan jou, bij Speedlinq is alles goed.

Om het laatste "incident" als voorbeeld te nemen: 's-nachts opeens geen data meer over de lijn... 's-ochtends bellen. Helpdesk gaf eerst geen gehoor en na meerdere malen proberen toch contact. Mocht ik van de helpdeskmedewerker allemaal settings gaan aanpassen, een isra (direct aansluiten op je telefoonlijn zonder splitter, wat ik dus bijna wekelijks van hun moest doen) check uitvoeren etc etc. Toch maar weer gedaan en wat blijkt als ik terugbel: een collega van de eerste zegt doodleuk dat alle lijnen inderdaad "plat" liggen ivm een migratie. Dat had de eerste helpdeskmedewerker mij ook kunnen zeggen. Dit was allemaal NIET gemaild. Ook bleek ik 2 dagen later een nieuw IP-Adres te hebben gekregen.

Gezien dit en nog meer problemen met Speedlinq toch maar ff bellen met de administratie en even vragen hoe ik het beste kan opzeggen. NIET DUS. Een zekere CARMEN wist mij doodleuk te vertellen dat opzeggen niet kon en zij bij wanbetalingen direct een deurwaarder op me af zouden sturen. Onbeschof en vervelend. Ik heb getracht haar duidelijk te maken dat ik graag betaal voor een ADSL abbonnement maar dat ik wel waar voor mijn geld wilde. Meermaal per dag uitvallen op de lijn, instabiliteit dus, beschouw ik dan ook als een wanprestatie. Carmen vond het nodig om mij telkens in de rede te vallen en begon zelfs haar stem te verheffen. Ik was even abuis, want ik was toch degene die ontevreden was...

Kortom dat hoog in de ivoren toren gedrag van Speedlinq ben ik behoorlijk zat. Mijn download is mij reuze meegevallen, mijn upload schommelt meestal tussen de 47 en 70 kbit terwijl het volgens hun een 1024 lijn is... Het contact met de helpdesk en adminstratie is tot nu toe 1 grote frustratie geweest en om heel eerlijk te zijn: als ik dit allemaal had kunnen vermoeden, dan had ik met plezier het wat duurdere abonnement bij Planet gehouden....

En uiteraard, aan het eind van mijn contract ben ik weg, bij speedlinq althans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Mensen die wegens wanprestatie op willen zeggen raad ik aan een aangetekende brief te sturen met daarin onder andere de volgende punten:
• Opzegging per (redelijke termijn) met onderbouwde redenen waaronder een niet functionerende, onbereikbare en veel te dure helpdesk
• Uitgaan van accoord indien niet binnen 2 weken schriftelijke reactie ontvangen
• Aangetekende brief is ook per normale post verstuurd (wel doen)

Gegeven dat Speedlinq dus niet op aangetekende brieven reageert, hangen ze gewoon.
Elke automatische incasso na de opzegdatum direct storneren.
Rustig de deurwaarder laten komen en hem de kopie van de aangetekende brief tonen.

Misschien is het wel handig als een aantal mensen hier, die op willen zeggen om dit soort redenen, hun acties coördineren (zelfde brief, zelfde opzegdatum) en ook als getuige beschikbaar zijn voor elkaars rechtzaken als Speedlinq zo stom mocht zijn het zover te laten komen.

Disclaimer: IANAL

NB.: Ik ben een tevreden Speedlinq gebruiker dus ik zal niet meedoen, maar ik verwacht dat de service wel verbetert na een paar van dit soort acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb al geruime tijd problemen met deze internet provider.

3 of 4 maanden geleden begon de onzin. Mijn upload snelheid zakte langzaam. Ik kon voorheen altijd genieten van 70 kbs of meer. Ondertussen is het zo triest dat ik de 2kbs niet meer haal.

Speedlinq kon maar geen problemen vinden. 't Moest dan wel aan mij liggen. Virussen, firewalls, kazaa's, spyware.. noem maar op. Dus niet..

Uiteindelijk moest ik maar een monteur erbij halen, de kosten zou ik terug krijgen als die monteur zou aantonen dat 't niet aan mij lag.

De goede man is op bezoek geweest, en heeft fijn alles onderzocht. Ook heeft ie contact gehad met BabyXL en daar wat dingen proberen te regelen. Zijn conclusie was in ieder geval. 't Ligt niet aan mij, en 't lijkt ook niet aan KPN's koperdraad te liggen.

Dus met dat verhaal naar Speedlinq gebeld, en daarbij verteld dat ik m'n geld terug wil van de monteur. De telefoonniste werd me toen een potje onbeschoft. Of ik wel normaal was dat ik Speedlinq die monteur wil laten betalen? Hierna was voor mij eigelijk de maat vol.

Laatste keer duidelijk aangegeven dat er problemen zijn met mijn lijn. En dat ik dit opgelost wil hebben. Termijn eraan gehangen en verteld dat ik alle kosten die ik gemaakt heb door deze onzin ook terug wil zien. Die brief per mail, post en aangetekende post verstuurd.

Een dag voor het verstrijken van 't ultimatum een reactie van Speedlinq, na een lijntest was gebleken dat al mijn problemen wel verholpen moesten zijn... Dus alles was ok, en als dat niet zo was moest ik maar bellen. (mijn lijn was altijd al inorde volgens al hun lijntests)

Dit weigerde ik. Opnieuw aan ze geschreven, en gezegd dat ze tot vrijdag zouden hebben. En anders is het uit met de pret.

Voor de zekerheid nog eventjes met een advocaat gebeld om te weten of ik eigelijk alles wel gedaan heb zoals 't hoort.. En dat bleek zo te zijn :)

Vorige week vrijdag heb ik Speedlinq dus in gebreken gesteld.

Afgelopen woensdag hun abonnementsgeld laten storneren bij de bank. En hun rekeningnummer geblokkeert. En vandaag heeft KPN de telefoonlijn afgesloten. Jammer dat de DSL dienst tegenwoordig nog altijd mogelijk is zonder dat er spraak op de lijn zit.

Nog altijd geen reactie van speedlinq gehad.. Maar verwacht er nu wel snel eentje.. Over 't feit dat ik niet betaald heb natuurlijk. zucht..

Klik hier voor Speedtest resultaten van mijn lijn... Ik woon in Brunssum, te vinden onderaan ;)

Lang verhaal... Ik weet 't :)

edit: paar typo's

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Kbegin nu toch wel te twijfelen heb nu een jaar ervareing met speedlinq en daarvoor nog een jaar ij mijn moeder. Ik woon zelf in utrecht en mijn moeder in niewerkerk (vlakbij r'dam). Maar werkelijk nog nooit een storing of wat dan ook gehad. Een keer dat de lijn 2 uurtjes down was maar daar had ik netjes een mailtje over gekregen dat ze aan het netwerk zouden werken. Ik begin nu toch wel redelijk te twijfelen over nog een speedlinq abbootje! Wel jammer want die 5mbit is wel leuk voor die prijs.

offtopic:
Ik had inderdaad niet de moeite genomen om het topic door te lezen, als tweakert wel een beetje een schande, sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic007
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-08 11:27
Even mijn (korte) ervaring. Heb 23 juli mijn 5120/1024 aansluiting gekregen. Het heeft 2 dagen gewerkt, en nu is mijn Allied Data 810 modem dood. De 810 laat enkel nog zijn power LED zien, en laat bij opstarten alleen 7x het ethernet lampje knipperen. Geen USB, geen linkstate, reset knop doet ook niks.

Heb gelukkig via een ander modem (DrayTek Vigor) mijn verbinding weer kunnen krijgen.

Iemand dezelfde ervaring ? voordat ik een kapitaal aan de helpdesk ga besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Hmmmm is dat niet een ervaring die meer gaat over de modem dan over speedlinq? Lijkt me onwaarschijnlijk dat een adsl connectie een modem kan slopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reset2003
  • Niet online
Vandaag weer een aantal keren met speedlinq geprobeerd te bellen. ;(

Ik wordt het nu wel een beetje zat. Iedere keer bel ik, kies ik een 2 en vervolgens hoor ik dus helemaal niks meer :( :(

Vandaag gebeld met de bank en hun rekening laten blokkeren zodat ze niks meer kunnen afschrijven.
Ik vind hun erg irritant. Sinds augustus 2004 opgezegd en nogsteeds geld van m'n rekening afhalen |:(

Nu het volgende probleem; Ik wil dus een andere internetprovider maar aangezien die speedlinq nogsteeds de lijn open heeft staan kan ik dus geen andere internetprovider nemen (adsl) |:( |:(

Ik zit nu te wachten totdat speedlinq de lijn afsluit, maar aangezien ik nooit reactie op mijn mail/brieven/aangetekende brieven krijg, en ik ze nu ook helemaal niet meer kan bereiken weet ik niet meer wat ik moet doen.

Ik denk erover om een rechtzaak te beginnen, maar ik heb hier geen ervaring mee. Ik heb wel al naar rechtshulp gemaild maar tot nu toe geen reactie terug ontvangen.
Misschien dat mensen hier nog wat tips hebben over hoe ik dat het beste kan doen??

Wat Mr. Liu voorstelt om de krachten te bundelen lijkt mij een goed plan. Ik ben iniedergeval van de partij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik kwam Speedlinq ook tegen, mijn huidige kpn direct adsl loopt bijna af.

Maar na al deze reacties gelezen te hebben, waag ik me er niet aan:

IN 15 DAGEN TIJD:
* Email verkeer ligt eruit :r
* Upload stoort bij sommigen enorm :?
* Vaak plat liggend netwerk(ja Spam zeker 8)7 )
* Connectie problemen :X
* Slechte (onbereikbare, dus dure) klantenservice :Z
* Problemen met opzeggen |:(

Al met al dus nu geen aanrader meer. Alleen de prijs/snelheid in theorie is een mooi GEGEVEN, meer niet.

Toch maar bij kpn blijven, of Speedxs? Kpn is betrouwbaar en niet zo moeilijk, alleen €30 voor 1600/512 en speedxs 33,50(incl 99.) voor 2048/1024 en via BBNED. BBNED zelf is wel in orde, maar wat ik me afvroeg zal KPN binnenkort weer een snelheids update doen???
Als dat in de buurt komt van die 2048/1024 ben ik heel tevreden ;)

[ Voor 26% gewijzigd door ToFast op 01-08-2005 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
Sinds ik een nieuw modem heb gekregen, heb ik geen problemen meer met Speedlinq gehad.
Nu gebruik ik het e-mailadres van Speedlinq dan ook niet en de helpdesk hoef ik ook niet meer te bellen.
Download en upload zijn precies wat ze moeten zijn en ik heb ook geen connectieproblemen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds het begin al problemen met die gasten van Speedlinq.
Ik vind het gewoon een louche bedrijf !
Ze hebben geen officieel adres. Althans het is nergens te vinden op hun site.
Tip ! http://www.kvk.nl en zoek naar Speedlinq. Daar kun je al je aangetekende post naartoe sturen.
Niet dat het zin heeft, want ze reageren dan nog steeds niet.
Ik vind het gewoon een bedrijf wat niet in Nederland hoort ! Ze reageren nergens op !

}) Kunnen we met zijn alle niet 1 of andere handtekeningenactie opstarten en/of een rechtszaak aanspannen tegen die gasten ? We hebben dan wel een advocaat o.i.d. nodig denk ik ? >:)

Ik doe in ieder geval mee ! Ik wil van die lui af en dat lukt me niet. :(

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Of radar weer inschakelen, net als de vorige keer. Vaak zijn dat soort consumenten programma's wel bij machte om een reactie te ontlokken bij een bedrijf.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.