Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Allang gezegt en bevestigd: even sterk zoniet sterker als de 360.MaxBurn schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 19:58:
[...]
En dat weten we dus ook niet..niets is bevestigd. Hij zal heus krachtig zijn maar als hij bv. maar de helft kan van de 360 of PS3 dan zijn ze toch best wel in de aap gelogeerd. (de helft van een 360/ps3 is namelijk nog steeds krachtig te noemen)
Ik overdrijf natuurlijk maar ik wil gewoon NU weten hoe het ding performed, hoe de 3rd party support is, etc.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Bevestigd door? Niet door Nintendo in ieder geval.schnumi schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:07:
[...]
Allang gezegt en bevestigd: even sterk zoniet sterker als de 360.
xbox 360
ps3
nintendo rev
aangezien ik alleen van de laatste de 1e en laatste 10 minuten gezien heb
ik moet natuurlijk open minded blijven en weten dat er nog een aantal dagen e3 voor de boeg is maar damn wat een kans laat men hier liggen vind ik
[ Voor 6% gewijzigd door Tom Yam op 17-05-2005 20:10 ]
oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook
gedetailleerde omschrijving van de conferentie
This is the Way.
Anoniem: 93354
Ik begin het vermoeden te krijgen dat morgen niet veel beter word dan dit (waarom zou je eerst met iets braks komen als iedereen iets vets verwacht om een dag later wel met iets te komen wat eigelijk op de eeste dag had gemoeten?).
Anoniem: 15278
Jawel, in verschillende interviews.MaxBurn schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:09:
[...]
Bevestigd door? Niet door Nintendo in ieder geval.
This space is occupied
Er staat alleen helemaal niet wat IGN nu vond...HIValicious schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:10:
http://cube.ign.com/articles/615/615089p1.html?reload=true
gedetailleerde omschrijving van de conferentie
WIE..elke keer als iemand zoiets zegt komen er brakke links en quotes van Aries etc. Ze moeten vooral niets zeggen, lekker ruimte houden voor overwegend negatieve speculatieJawel, in verschillende interviews.

[ Voor 39% gewijzigd door Max|Burn op 17-05-2005 20:14 ]
Anoniem: 132650
This is the Way.
De NDS is dan ook niet neergezet als directe concurrent van de PSP maar juist als iets nieuws.Anoniem: 132650 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:13:
Wat ik ook jammer vind dat games voor de DS er grafisch niet mooi uitzien Qua vergelijking met de PSP.
Anoniem: 132650
- Speelt NES, SNES, N64 en GC games
- Heeft een Flash HDD van 512 mb
- Speelt DVD's
- Klein formaat
- Smash Bros bij launch
- Alle bekende IP's worden al gebruikt voor nieuwe titles (Mario, Zelda)
- IBM&ATI zorgen ervoor dat ie op technisch gebied aantrekkelijk wordt
mis ik wat?
Voor nu zit ik gewoon als een boog gespannen op o.a IGN voor wat meer nieuws..
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Anoniem: 31421
Ik vrees dat Nintendo de eerste slag verloren heeft met deze zeer teleurstellende presentatie.
stelletje doemdenkers, denk je nou echt dat ze de rev. niet laten zien op de e3?
stakkers..
This space is occupied
De micro gameboy is cool maar ok, het is een leuk apparaatje voor de heb maar verder niet.
Ook het uiterlijk van de Revolution vond ik eerder vandaag niet mooi, toen ik het ding zal, op een klein brak plaatje... viel het zoooooooo tegen... nu ik hem Live heb gezien, vind ik hem wel mooi en stoer. Gelukkig heeft het apparaat dezelfde naam gehouden Revolution !!!!! \o/
Al met al... viel het toch tegen
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Je weet toch wel dat de gamecube veel kleiner is dan de Xbox terwijl ze kwa kracht ongeveer even sterk zijn. Waarom zou dat nu niet kunnen?Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:25:
Toch vraag ik me af hoe ze net zoveel kracht als de 360 in zo'n klein apparaat willen stoppen. Een notebook is immers niets voor niets duurder en minder krachtig dan een desktop PC. Kleiner betekent gewoon inleveren op specs. En het berich dat hij maar 2 keer zo krachtig is als een GC voorspelt weinig goeds in mijn ogen....
Ik vrees dat Nintendo de eerste slag verloren heeft met deze zeer teleurstellende presentatie.
Anoniem: 60403
Dat weten we dus nog nietCorteX schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:34:
Maar al die verhalen van die blog over stereoscopische beelden enz. zijn dus onzin?
Die presentatie was op een paar hoogtepunten na bagger. Het kan mij absoluut niet interesseren dat die gast een nummer gemaakt heeft met Elektroplankton, laat dan anders een online demonstratie zien! Het andere probleem was dat Nintendo zoveel belangrijke nieuwe spellen heeft weggelaten, Metroid Dread bijvoorbeeld.TheEvilCuber schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:27:
De presentatie was top!, maar ze lieten niet zien waar JULLIE op hoopte. De e3 is nog niet eens begonnen dus kap even met janken allemaal.
stelletje doemdenkers, denk je nou echt dat ze de rev. niet laten zien op de e3?
stakkers..
Het was een ramp van een persconferentie, maar niet het einde van Nintendo. Nintendo kan best nog iets revolutionairs hebben, maar wat dat is zullen we voorlopig naar moeten gokken.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Niemand die 't weet. Want ze hebben niks laten zien, behalve een zwart doosje dat net zo goed een leeg zwart plastic hulsje kon zijnCorteX schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:34:
Maar al die verhalen van die blog over stereoscopische beelden enz. zijn dus onzin?
Stelde mij ook teleur. Net nu de aandacht op ze gevestigd is laten ze nog niks zien. Je merkte het ook aan het publiek, zuinig met applaus enzo. Maar dat ze niet veel gingen laten zien was op zich al bekend, alleen 1 of 2 in game revo filmpjes is wel het minste wat ik had verwacht...
Qua DS vond ik het however toch wel weer cool, nieuwe Mario, Mario & Luigi 2, Metroid Prime Hunters...
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Alles kan! Maar aangezien de Xbox dit keer niet een bij elkaar geraapte pc is en hij behoorlijk krachtig is lijkt het mij moeilijk om met de huidige stand van de techniek dezelfde specs in een veel kleinere doos te krijgen. Als dat zo makkelijk zou zijn, dan zouden notebooks ook wel bijna net zo goedkoop zijn als desktop pc's. Ik denk dat als het zo makkelijk was, dat MS dat ook wel had gedaan met de 360. Ze hebben immers veel kritiek gehad om de inmense omvang van de Xbox.Elroy schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:32:
Je weet toch wel dat de gamecube veel kleiner is dan de Xbox terwijl ze kwa kracht ongeveer even sterk zijn. Waarom zou dat nu niet kunnen?
en een blauw ledjeLiToKi schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:36:
[...]
Niemand die 't weet. Want ze hebben niks laten zien, behalve een zwart doosje dat net zo goed een leeg zwart plastic hulsje kon zijn.
Ik ben ook niet geweldig positief over wat ze lieten zien, in tegendeel, niks dat echt mijn aandacht trok en de line-up voor de Cube op Zelda na is nogal "lacklustre". De Revo vind ik echter wel mooi om te zien en de mogelijkheid om oude spellen te downloaden vind ik geweldig, kan ik weer mp Goldeneye spelen maar nu met goede sticks, WaveRace64, SuperMetroid (nooit gespeeld), SuperMarioBros3, nee dat vind ik eigenlijk wel een strake move. Helaas dat dan ook het enige beetje info was op dat gebied. Dat neemt niet weg dat ik net als iedereen wel iets nieuws wil zien en, tsja het oog wil ook wat, iets beter in graphics dan we nu van de Cube gewend zijn. Heel even kwam Samus voorbij en dat vond ik er niet echt "next-gen" uit zien, maar we zullen wel zien wat dat nou precies was.
Het echt positieve vond ik wel weer dat Zelda nu heel anders lijkt dan ik had verwacht. Een donkere sfeer met speel/verhaal-elementen die mij wel goed aanstaan. Dat ziet er dan wel weer goed uit.
En het is natuurlijk allang duidelijk dat Nintendogs de Halo3-beater is. Helaas kon ik niet zien wat die puppies met elkaar deden toen Miyamoto-san zijn hondje de loop liet...
Het is voor mij duidelijk, Infinium-Labs is de loser van de grote 4 =P
You look like I need a drink.
edit: Het kan zijn dat ik, een lange tijd nadat ik een Rev. koop, ook een PS3 koop. Voor Nintendo is dat eigenlijk slecht. In principe kan Nintendo makkelijk DE nummer 1 worden door gewoon EN hun eigen super first party's en second party's te houden EN een dijk van een third party lijn neer te zetten. Waarom zouden third party hits niet op de Rev. kunnen draaien?...Ja een imago probleem en een probleem met third party's...los het gewoon op FFS
[ Voor 38% gewijzigd door Max|Burn op 17-05-2005 20:48 ]
Downloaden via een officiele Nintendo service, meer weet ik er ook niet van.babba schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:44:
Hoe kun je dan NES, SNES en N64 games spelen op de RevolutionMet roms op een dvd'tje ofzo
You look like I need a drink.
Wel jammer idd dat je bij mensen nu alweer nintendo moet gaan verdedigen. En dat terwijl de next gen nog moet beginnen. Ik heb liever dat iedereen een keer z'n mond gaat houden omdat nintendo alle monden open deed vallen.MaxBurn schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:44:
Weet je wat het is..mensen zoals "wij" (= online lui die de verschillende conferences volgen) maar vooral de PS2 en Xbox fanboys die online dit soort zooi bijhouden..zullen nu al helemaal geen trek meer in een Rev. hebben en brengen dit ook over op hun omgeving. Ik weet gewoon dat er mooie dagen komen voor de Revolution (en ja ook voor de PS3 o.a) maar zo kijkt lang niet iedereen ernaar.
+ geen Mario 128.Oke..dit is allemaal 1 grote hoax geweest. Weten jullie dat alles wat Aires heeft gezegd uit is gekomen? Hij heeft ook zoiets gezegd als The Nintendo Conference is like their version of the movie The Game.
En verder dit :
Op de site van www.nintendo.com/e32005 blabla
MMaRsu | E3 2005 zegt:
was een filmpje van een marketing vrouw
MMaRsu | E3 2005 zegt:
die vertelde yeah on tuesday we are doing the conference and wednesday some of this..and then friday..en dan begint ze tegen je te lullen dat ze nog niet klaar zijn dat je later terug moet komen
Denk na, komt nog wel meer
Maar nintendo mag wel graag een schijnbeweging maken en dan met iets leuks komen. Als de revolution echt maar 2 a 3 keer sterker is al de cube, lijkt me dat wel een groot probleem.
De GAB mirco, snap ik ook niet echt.
Dat vind ik nietJerox schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:58:
toe nu toe is het erg slap, als je het mij vraagt
Maar nintendo mag wel graag een schijnbeweging maken en dan met iets leuks komen. Als de revolution echt maar 2 a 3 keer sterker is al de cube, lijkt me dat wel een groot probleem.
Nou reken maar dat je power van 360 ziet en PS3...heb ff Forza gedaan op mijn XBox ziet er direct niet meer uit...
Ik snap NIntendo niet...echt niet
[ Voor 35% gewijzigd door S2S op 17-05-2005 21:18 ]
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Overigens komt er altijd erg veel nieuws m.b.t games uit NA de conference dus wat je zegt klopt echt niet.
[ Voor 28% gewijzigd door Max|Burn op 17-05-2005 21:21 ]
Anoniem: 31421
Is de IBM cpu even snel als in de Xbox360 ?MaxBurn schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:20:
S2S: de CPU is van dezelfde fabrikant als de PS3 en 360 en de GPU is even snel (en zelfde fabrikant) als die van de 360..wat denk je nou zelf?...
Er zal wel een reden zijn waarom de voorlopige screens voorlopig afkomstig zijn van dev. toestellen (dual G5's) en niet al van een werkend toestel.
Aangezien de Revolution nog eens zo klein is, zal de cpu toch zuinig moeten zijn. Dus waarschijnlijk trager geklokt dan die in de Xbox360
Voor de ATI GPU vermoed ik hetzelfde. Er is alleszins nog geen bevestiging of het om dezelfde GPU gaat (wat quasi onmogelijk is, de custom made GPU voor Xbox360). Ik denk eerder aan een iets aangepaste, trager geklokte R520 (zonder de eDram)
Laat me raden......... gisteren was het nog een uber vette gameS2S schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:17:
Het is altijd de conferentie en daarna weinig nieuws heb er al heel wat gezien in de loop der jaren...ben zwaar teleurgesteld door Nintendo...echt.
Nou reken maar dat je power van 360 ziet en PS3...heb ff Forza gedaan op mijn XBox ziet er direct niet meer uit...
Ik snap NIntendo niet...echt niet

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Anoniem: 86074
Ik hoop dat die UT2k7 ook richting Cube gaat .... zal wel niet
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 86074 op 17-05-2005 21:41 ]
edit:
Ehhh..was da?"A Man Called Reggie"
Jak X, Ratchet: Deadlocked,
& Our Favorite Nintendo VIP
edit2:
Er staat trouwens in geeneen E3 schedule iets over de Rev.
[ Voor 95% gewijzigd door Max|Burn op 17-05-2005 21:50 ]
USB-poorten? Ik denk dat Nintendo maar snel meer over de console moet vrijgeven. Ze zijn denk ik wel de goede richting aan het opgaan, maar vanwege die slechte persconferentie denkt de gemiddelde gamer misschien anders.Nintendo will use the Revolution to power its new generation of games, using power the company describes as "two to three times greater" than that of the GameCube. While the company has yet to release any processor details, we do know that the system will house 512 MB of flash memory; a dual-format front-loading disc drive which handles both DVDs and GCN-format discs; wireless controllers; two USB 2.0 ports; and built-in Wi Fi support.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
de next gen Gameboy als wireless controller!
[ Voor 54% gewijzigd door Dutchie! op 17-05-2005 22:06 ]
[ Voor 14% gewijzigd door Max|Burn op 17-05-2005 22:12 ]
ik vond het super grappig toen reggie met de cijfers kwam. heleboel grote getallen over hertzen enzo en dan zeggen dat nintendo 2 heeft. 2 miljard spellen verkocht in 20 jaar.
ik heb helaas nog maar de helft van de presentatie gezien(hij kapte m af
na dit half uur weet ik dat ik m ga kopen, zeker als ze smashbros bij de launch hebben.
deze persconferentie wakkerd bij mij de sterkste fanboy gevoelens op
mijn collectie "How repugnant! Boorish ogres grappling about, caterwauling! I find it utterly barbarous!
En games, mario 128. Ik had verwacht dat ik hem zou zien, maar nee. Maar dan nog wat maakt dat uit. Dat komt wel. Wat wil je er tegen doen dan. Miyamoto in mekaar gaan slaan?? En eisen dat hij informatie naar buiten brengt?? Waarom denk je dat ze dat bij nintendo niet doen?? Juist ja, omdat andere developers het idee ervan gewoon stelen. En als zei dan de game eerder uitbrengen als nintendo. Dan krijgt nintendo de schuld van de massa dat zei niet orgineel zijn. Ik weet dan wel beter. Maar de gemiddelde "12 jarige, de XB roeleert want die is sneller en niet paars" weet dat niet, die ziet een spel in de PU en leest het artikel. Ohw leuk denk hij, en koopt die game. Dan komt nintendo uit met die game, hij leest weer het artikel, dat heb ik een half jaar geleden ook al gedaan. En laat mario links liggen. Het klinkt dan wel stom. Maar zo gaat het gewoon.
Wat je hebt gezien over de Revo is toch super cool. Ik bedoel hij ziet er echt VEEL beter uit dan de rest. En dat had ik echt niet verwacht. Eigenlijk is het deze keer een beetje omgekeerd. Voor mij dan, want ik vind de Revo dan de 360 en dan pas de PS3 het mooist. Ik bedoel dat blauwe lampje, dat is gewoon super stijlvol. Als ik kan kiezen tussen een PS3/XB360/Revo naast mn tv, dan weet ik het wel. Dat ding zie je haast niet (pluspunt) en als je hem ziet, dan zie je een klein stijlvol kastje, met een blauwe lamp erin. Ik zou willen dat al mn apparatuur er zo uit zou zien. En er zit ook nog een DVD in. Nou dan kan mn DVDspeler ook gelijk de deur uit. (doe ik niet doordat die regiovrij is en DivX kan afspelen). Maar als me dat niet zou uitmaken, dan zou ik em zo verkopen. En er zitten geen een controller aansluitingen op = nog strakker. Zelf een vriend van mijn, die is echt een nintendo hater, vind de Revo mooi. Nou dan moet je nogal wil je hem overtuigen.
En over de kracht van de console maak ik me echt geen zorgen. Ik bedoel nintendo doet altijd meer met minder, en dat is knap. Tot nu toe kunnen alle nintendo console qua graphics makkelijk meekomen met de rest. Kijk maar naar RE4, gewoon geweldig. Daar kan geen XB game tegenop.
En dan de online support. Vorige keer zat iedereen nog te zeuren dat dat er niet was. Nu is het er, en dan hoor je er niemand over. Ja over de retro games die je kan downloaden, en hoe dat zuigt, want daarvoor heb ik een SNES. Je HOEFT het niet te gebruiken. Ik ben er juist heel blij mee. Dat is toch gewoon super dat je die games weer kan spelen. Net als online, het is gewoon gratis. Geweldig toch. Ik heb nu XBL, ik gebruik het af en toe. Met de Revo kan ik dan gewoon online gaan als ik dat wil, en die 60€ in mn portomonee houden. Dan heb ik er weer een game bij.
Net als die beugel aan de Cube. Dat ding is echt vet handig, ik heb em al vaak gebruikt. Maar dan gaan er mensen zeuren dat dat dom is. Je hoeft het niet te gebruiken. Je zal wel denken wat heeft dit ermee te maken?? Niks, maar het gaat om het idee. Als je het shit vindt, gebruik het dan niet. En loop er dan niet over te zeuren. Je hebt een keuze. Als je dingen aan de Revo shit vind, maar andere dingen gewoon goed/geweldig/super vind. Focus je daar dan op. En je gebruikt bv de download service van oude games niet.
En ik heb een Cube en een XB. Dus ik kan me enigzins neutraal noemen. En misschien koop ik wel gewoon alle nieuwe consoles. Ze hebben allemaal goede en slechte punten, en proberen allemaal zoveel mogelijk gamers voor zich te winnen. En dat doen ze op hun eigen manier.
[ Voor 1% gewijzigd door Vanitas op 17-05-2005 22:31 . Reden: Typo's ]
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Anoniem: 25534
Lees de stopicstart grondig door..modchip gepraat is hier namelijk niet gewenst....Anoniem: 25534 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:30:
Ik lees de laatste tijd wat meer over het ombouwen van je gamecube, zodat je gekopieerde spellen kan spelen. Heeft iemand hier zelf al ervaring mee? En misschien wat tips en prijsjes e.d.?
[ Voor 40% gewijzigd door Max|Burn op 17-05-2005 22:34 ]
Anoniem: 144390
Op de frontpage staat dat de micro een helderder scherm heeft dan de originele GBA. Houdt dat ook in de GBA SP? Ik vond namelijk dat deze ook al wat helderder leek da de originele. Of is het het zelfde type als de SP?
Ik vind dat altijd een slecht argument. Als jij een goed idee hebt maar iemand anders werkt dat beter uit dan heb ik daar echt geen probleem mee. Ik wil een goed spel, origineel hoeft het niet te zijn. Als ik me maar kan vermaken. Als iemand Fallout1 of 2 namaakt met beter graphics (want die zijn ondertussen toch best wel oud) en zonder de foutjes dan zou ik die zeker gaan spelen en me uren vermaken. Toch is het niet origineel. Als iemand met het idee komt om met je controller te kunnnen schudden maar verder kan je er niets mee en iemand anders maakt gewoon een goed spel dan koop ik dat goede spel. Het kan mij niets schelen dat het origineel is, het moet gewoon een goed spel zijn.Vanitas schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:27:
... Juist ja, omdat andere developer het idee ervan gewoon stelen. En als zei dan de game eerder uitbrengen als nintendo...
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
Hier ben ik het echt 100% mee eens.
Ik had niet verwacht veel te zien van de Revo en wat ik nu gezien heb spreekt mij vreselijk aan.
Ik vind hem gigantisch mooi, echt vreselijk stijlvol. En het downloaden van oude games vind ik helemaal prachtig, hier kijk ik echt naar uit
Klein minpuntje:
Extra add-on nodig á la Xbox dus.Two disc formats, one slot: Instead of a tray, a single, innovative, self-loading media bay will play both 12-centimeter optical discs used for the new system as well as Nintendo GameCube discs. Owners will have the option of equipping a small, self-contained attachment to play movies and other DVD content.
Dat oude games downloaden zit ik persoonlijk niet op te wachten, ik speel de klassiekers wel via de emu:

Maar goed, zullen vast mensen dolbij mee zijn. Beetje jammer alleen dat Nintendo het daar van moet hebben.
Alstublieft. Wordt traditie dat ik als eerste met een stream komAristagon schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:43:
Als eerste thanks to D³ voor de link (weet niet of die hier eerst werd gepost of dat D³ hem origineel inbracht), toch leuk om gratis naar een goede stream te kijken dat was wel cool.
Reggie noemde het hun beste scherm ooit kwa kwaliteit oid.Anoniem: 144390 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:33:
om dat er geen apart topic is voor de gameboy micro vraag ik het hier maar even;
Op de frontpage staat dat de micro een helderder scherm heeft dan de originele GBA. Houdt dat ook in de GBA SP? Ik vond namelijk dat deze ook al wat helderder leek da de originele. Of is het het zelfde type als de SP?
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
Ik denk van welAnoniem: 144390 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:33:
om dat er geen apart topic is voor de gameboy micro vraag ik het hier maar even;
Anoniem: 144390
maar dat komt natuurlijk ook door de hogere resolutie van de ds neem ik aan. De micro blijft natuurlijk qua specs totaal hetzelfde. Wat me trouwens ook opviel dat op de foto onder de micro gewoon een mini jack aansluiting zat, in tegenstelling tot de gba SPAap schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:37:
[...]
Ik denk van welaangezien de NDS ookal scherper is dan de GBA: SP (dacht ik)

Tja
f.k.a D³
natuurlijk zal de revolution qua specs onderdoen voor de ps3/x360, nintendo wil namelijk een mass-market appeal hebben en niet alleen voor de rijke verwende kinderen games brengen
x360 zal wel 400 euro gaan kosten (als t niet meer is) en hetzelfde verwacht ik van afzetter sony
en het ding heet de revolution, en denk je nou echt dat mensen bij nintendo datgene wat ze nu hebben laten zien zelf een "revolution" waardig vinden? denk t niet
zal "revolution" een beetje overdreven zijn? denk t wel....
maar dan nog verwacht ik tegen het eind van het jaar een mooie presentatie en een slap in the face van microsoft voordat de x360 in de verkoop gaat...
aan de andere kant, ik behoudt mezelf het recht voor om te dromen dat Nintendo echt een unieke experience gaat brengen, maar toch diep diep van binnen denk ik 'ai, als het maar niet een dreamcast-repeat wordt'.... en stiekem, heel stiekem zie ik een x360 ook wel zitten....
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Smoesjes om de verdoezelen dat de revo niet klaar was:
- Zullen we hem laten zien of niet op de E3?
- Oh damn, iedereen gaat onze controller (oeps) revolutie namaken, hoe KAN dat nou, de andere consoles zijn al gepresenteerd, hoe kunnen ze dan nog iets gaan namaken van Nintendo?
- Viel het nou niemand op (blijkbaar niet, aangezien ik nog niets erover heb gelezen). Dat die Japanner die de revolution presenteerde, zei dat het productiemodel nog kleiner wordt. Dat is toch best gek, dat betekent namelijk dat het design ook nog best iets kan veranderen. Dat zelfs of juist de case niet af is.
Nintendo zal vast met een degelijke console komen. Ik begin alleen heel bang te worden, dat ze net als Sega wel is verdrukt kunnen gaan worden in het geweld van Sony en Microsoft...
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Hmm. Het zou kunnen. Hopelijk niet. Maar ik denk toch wel dat je gelijk hebt.D³ schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:35:
Dat SM128 niet is getoond geeft toch wel aan dat het een Rev titel wordt, als er überhaupt een SM128 is (we hebben er nog nooit wat van gezien toch?).
Ja dat viel me ook op, dat is echt minder.Klein minpuntje:
[...]
Extra add-on nodig á la Xbox dus.
Had ik niet verwacht van Nintendo.
Hoe de fap, krijg je die textures zo geweldig mooi?Dat oude games downloaden zit ik persoonlijk niet op te wachten, ik speel de klassiekers wel via de emu:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar goed, zullen vast mensen dolbij mee zijn. Beetje jammer alleen dat Nintendo het daar van moet hebben.[...]
Het lijkt net alsof ze uit dr pak scheurt in het eerste plaatje.D³ schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:41:
Caps van 1 of andere Metroid teaser, voor de...Rev?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tja
[ Voor 31% gewijzigd door Vanitas op 17-05-2005 22:54 ]
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
De gepresenteerde DS van vorig jaar is ook anders als het productiemodelHoedje schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:51:
- Viel het nou niemand op (blijkbaar niet, aangezien ik nog niets erover heb gelezen). Dat die Japanner die de revolution presenteerde, zei dat het productiemodel nog kleiner wordt. Dat is toch best gek, dat betekent namelijk dat het design ook nog best iets kan veranderen. Dat zelfs of juist de case niet af is.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Dat zijn gewoon pics uit een trieste emu. Die rendert de N64 games foutief in een veel hogere resolutie waarbij totaal voorbij wordt gegaan aan hoe het spel er origineel uitzag. Ook de verhoudingen zijn fout want SM64 gebruikt geen vierkante beeldpunten. Emulators zijn om teVanitas schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:51:
[...]
Hoe de fap, krijg je die textures zo geweldig mooi?
[...]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Dat zijn idd pics van een emulator, maar dan wel van Roms met door fans remaked textures. Je kan hier meer over vinden op de forums van www.ngemu.com en www.emualk.net.ari3 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 23:05:
[...]
Dat zijn gewoon pics uit een trieste emu. Die rendert de N64 games foutief in een veel hogere resolutie waarbij totaal voorbij wordt gegaan aan hoe het spel er origineel uitzag. Ook de verhoudingen zijn fout want SM64 gebruikt geen vierkante beeldpunten. Emulators zijn om te
En emulatoren zijn wel in te stellen dat ze het zoals de N64 laten zien, maar je hebt gelijk niks is beter dan een echte console. Dan kan je tenminste op de bank hangen met een pot bier
What a fine day for Science! | Specs
Ik vond de presentatie ook tegen vallen. Vorig jaar konden ze ons zo goed verrassen
www.tri-state.nl
ik denk dus dat nintendo nu het minste zal verkopen, maar dat vind ik niet erg zolang ze maar blijven produceren en winst blijven maken om nog andere leuke systemen op de markt te kunnen zetten. desnoods voor een kleinere markt (fanboys en japaners).
en ik hoop dat die screen van die controller (met de 2 losse delen) een vroeg concept is wat werkelijkheid gaat worden. waarbij het wel mogelijk is om vast te koppelen. Het lijkt me heel leuk als beide delen een eigen giroscoop hebben waardoor je zo al een race spel kan bedienen. zal er leuk uitzien. Helaas is dit weer wishfull thinking
mijn collectie "How repugnant! Boorish ogres grappling about, caterwauling! I find it utterly barbarous!
Anoniem: 115248
Eerst willens en wetens een enorme spanning opbouwen door maandenlang te roepen dat ze een revolutionaire nieuwe console aan het maken zijn, en dan op het moment supreme doodleuk zeggen dat ze het nog een tijdje geheim willen houden.
Alleen de buitenkant laten zien (en dan zelfs nog een voorlopige versie!) stelt natuurlijk niks voor. In feite druist het juist in tegen nintendo's principes dat alles om de gameplay draait. Een paar filmpjes van revoltution-spellen was toch wel het allerminste geweest wat ze hadden kunnen doen.
Zelfs als ze dat gedaan hadden, dan had ik al gezegd dat ik het teleurstellend vond.
En Kirby wordt niet eens een echte 3D platformer! Weer zo'n irritant semi 3D spel. Wat meestal gewoon een 2D spelletje is met rottige controls. (Viewtiful Joe uitgezonderd). Juist één van de spellen waar ik me nog wel op verheugde
Texture packs a-go-go. Meeste zijn niet zo geweldig echter, dus ik houd het vaak bij het origineel. Maar voor bijv de HUD, of zoiets als het schild van Link vind ik het wel mooi. Hier een vergelijk tussen de originele en hi-res textures.Vanitas schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:51:
Hoe de fap, krijg je die textures zo geweldig mooi?
Verder een flinke scheut AF en AA er over natuurlijk, en spelen met een GC controller
f.k.a D³
Een voorbeeld van zo'n uitbreiding die je kunt downloaden zou bijvoorbeeld een DiVX/XViD player kunnen zijn die films vanaf DVD/CD/USB-storage/SD-kaart/het netwerk zou kunnen afspelen en daardoor een soort media center wordt. Nintendo zou het homebrew ontwikkelaars zelfs mogelijk kunnen maken om software aan te bieden via Nintendo WiFi Connect(belachelijke naam hoor, Nintendo!), eventueel betaald. Dit zou deze dienst in een soort van iTunes voor de Revolution kunnen veranderen. Je zou mogelijk zelfs een Linux distributie kunnen downloaden en op een externe harde schijf kunnen installeren, waardoor je Linux op de Revolution hebt en dan zelfs gesteund door Nintendo!(Ok, Linux is misschien wat vergezocht, maar homebrew spellen zouden wel moeten kunnen, denk ik) Dit zou de kosten voor kleine studios ook omlaag kunnen brengen. Een kleine studio zoals PopCap zou Zookeeper Bejeweled via deze service te koop aan kunnen bieden voor een lage prijs en Nintendo verdient dan mee met een klein percentage van de opbrengst(winstgevend gratis online model anyone?). Nintendo kan dan met downloadbare kleinere simpele spellen het non-gamer publiek aanspreken, terwijl het ook de gamer markt kan aanspreken met onder andere games op DVD.
Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer de uitlatingen van Iwata op zijn plek beginnen te vallen.
Trouwens wist Matt al langer wat we te zien zouden krijgen van de Revolution, maar hij zei toch dat Nintendo dit keer wel erg goed bezig was. Zou Nintendo op het laatste moment besloten hebben dingen geheim te houden of krijgen we op de beursvloer meer te zien van de Rev?
Update: Dit is wat Matt zelf te zeggen had, ik krijg inderdaad de indruk dat er op het laaste moment dingen uit de persconferentie verwijderd zijn:
Sorry voor de lange post.Yo guys,
Sorry for the delay on all of this. I was as surprised by the conference as all of you were. I figured Nintendo would show more Metroid footage than it did -- and sadly it didn't unveil any other Revolution demos, a disappointment.
Of course, the console looks great and I'm excited about some of its features. Still, there's no way around it: I really was hoping the Big N would pull out more.
I think the philosophy behind it all is that Nintendo doesn't want to get caught up in Sony and Microsoft's system war. It wants to separate itself from the competition. But -- and I told this to the folks from NOA today -- that just ain't happening. As long as Nintendo makes videogames, people are going to compare them to Microsoft and Sony.
There actually were some exciting announcemnents caught up in all of the hoopla. Smash Bros. for Revolution launch. New Revolution Mario, Zelda, Metroid Prime and Final Fantasy Crystal Chronicles titles in development. An attachable device for Revolution that plays DVDs. You know, these are some pretty damned cool revelations.
I think what it ultimately boiled down to was, Nintendo didn't show demos. And that frankly pissed off a lot of folks.
As for me, I'm disappointed but still optimistic. I really like the look of the console and Nintendo is finally going online. Lots of potential there. Meanwhile, on the GameCube front Zelda looks fantastic. And we're going to have TONS of direct-feed footage for you tomorrow morning.
Matt
Er zijn geen wetten die het verbieden om na een presentatie nog iets aan te passen, totdat ze in de winkels liggen mag alles, en daarna ook nog. Sony heeft de dual shock controller met analoge besturing en rumble functie ook rechtstreeks gekopieerd van de Nintendo 64, maar omdat de Playstation toen al lang uit was maakten maar weinig spellen echt goed gebruik van de analoge besturing, ook omdat die sticks op een onhandige plaats zitten, en nu op de Playstation 3 daar nog steeds zitten.Hoedje schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:51:
Ik denk dus dat nintendo de revolution nog lang niet klaar heeft. Dat ze op het laatste moment toch maar iets van de revolution naar buiten hebben gebracht om tegenwicht te bieden aan de X360 en de PS3.
Smoesjes om de verdoezelen dat de revo niet klaar was:
- Zullen we hem laten zien of niet op de E3?
- Oh damn, iedereen gaat onze controller (oeps) revolutie namaken, hoe KAN dat nou, de andere consoles zijn al gepresenteerd, hoe kunnen ze dan nog iets gaan namaken van Nintendo?
Nintendo heeft de controller van de gamecube ook na de presentatie nog aangepast, de B-knop was eerst ook boon-vormig, en er zat geen stuur-kruis en Z-trigger op.
Sony en Microsoft krijgen nu wel de belangstelling, dat is leuk maar je hebt er niet zoveel aan. Mensen gaan wachten op de nieuwe consoles, die 100x sneller (yeah right) zijn en kopen tot die tijd niet veel meer, of beginnen alvast te sparen. Tegen de tijd dat de consoles uitkomen moet iedereen dat weten en moet je weer een heleboel aan marketing uitgeven.- Viel het nou niemand op (blijkbaar niet, aangezien ik nog niets erover heb gelezen). Dat die Japanner die de revolution presenteerde, zei dat het productiemodel nog kleiner wordt. Dat is toch best gek, dat betekent namelijk dat het design ook nog best iets kan veranderen. Dat zelfs of juist de case niet af is.
Nintendo zal vast met een degelijke console komen. Ik begin alleen heel bang te worden, dat ze net als Sega wel is verdrukt kunnen gaan worden in het geweld van Sony en Microsoft...
Nintendo pakt het volgens mij slimmer aan, met het nieuwe Zelda spel rekken ze de levensduur GameCube nog lekker op, in de tussentijd geven ze steeds een beetje meer informatie over de Revolution zodat deze tot aan de launch in de aandacht blijft en GameCube eigenaren niet uit verveling een Xbox 360 of Playstation 3 gaan kopen.
Op het eerste gezicht lijkt het dat Nintendo niet zoveel aan marketing doet als Microsoft en Sony, maar eigenlijk zijn het gewoon een stel geniepige Jappaners die er toch maar weer in slagen om met minimale inspanning/kosten er zoveel mogelijk uit te slepen.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Anoniem: 51617
ik ga helaas wel uit verveling de PS3 halen. Waarschijnlijk ook de REV daar niet van. Ik heb zelf de conferentie nog niet gezien. Maar zoals ik kan lezen is er niet veel goeds over te spreken. Als nintendo zo doorgaat met het "geheim" houden, zouden ze het weleens mee hun graf in kunnen nemen!Johnny schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 02:55:
[...]
Nintendo pakt het volgens mij slimmer aan, met het nieuwe Zelda spel rekken ze de levensduur GameCube nog lekker op, in de tussentijd geven ze steeds een beetje meer informatie over de Revolution zodat deze tot aan de launch in de aandacht blijft en GameCube eigenaren niet uit verveling een Xbox 360 of Playstation 3 gaan kopen.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 51617 op 18-05-2005 03:05 ]
Anoniem: 55194
An attachable device for Revolution that plays DVDs

waarom niet gewoon in de revolution gooien ipv een add-on. Dat stinkt gewoon. En kom nou niet met het excuus dat je dat niet wilt en dat het zo fijn is. Nintendo loopt gewoon achter. Waarom altijd met deze dingen het laatste komen? Ook met dat online gedoe!
Volgens mij was dat gewoon een grapje/sneer naar MS aangezien zowel Iwata als het publiek lacherig reageerde.Iwata zei tijdens de persconferentie ook dat de Revolution DRM gaat ondersteunen, wat betekent dat Nintendo echt serieus is over de verspreiding van software via het internet
Anoniem: 56386
Wat denken jullie dat die nieuwe franchise word? Ik hoop op een nieuwe fps shooter, daar zie je er weinig van om de Gc.
Zelda.com staat hij dus in hoge kwaliteit. Ik weet nu al dat het een enorm gaaf spel word!
Beetje met je boemerang de tegels uit de grond slaan
[ Voor 40% gewijzigd door Xavier op 18-05-2005 08:56 ]
Op zich heb je wel een goed punt, en was mijn reactie gisteren ook doorspekt met teleurstelling, maar toch. Iets heel revolutionairs (in bijv. de besturing) kopieer je niet zo een-twee-drie, gewoon omdat de games het moeten ondersteunen, maar ook omdat het wel iets fundamenteler is dan de plaatsing van een knopje en rumble of niet...Johnny schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 02:55:
[...]
Er zijn geen wetten die het verbieden om na een presentatie nog iets aan te passen, totdat ze in de winkels liggen mag alles, en daarna ook nog. Sony heeft de dual shock controller met analoge besturing en rumble functie ook rechtstreeks gekopieerd van de Nintendo 64, maar omdat de Playstation toen al lang uit was maakten maar weinig spellen echt goed gebruik van de analoge besturing, ook omdat die sticks op een onhandige plaats zitten, en nu op de Playstation 3 daar nog steeds zitten.
Nintendo heeft de controller van de gamecube ook na de presentatie nog aangepast, de B-knop was eerst ook boon-vormig, en er zat geen stuur-kruis en Z-trigger op.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
wifi, downloaden oude games, downloaden extra levels en characters, kleine console. Minpunten: te weinig info! over bv. third party games, de hardware zelf, de controller.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat Nintendo de grote verliezer is, want er is gewoon niet voldoende informatie. Ik hoop wel dat er meer info komt voordat de xbox360 wordt gelanceerd anders ben ik bang dat Nintendo een hoop potentiële kopers mis zal lopen. Maar zelfs al komen er alleen maar vervolgen van de huidige cube-games, dan zou dat voor mij genoeg zijn om de Rev. te kopen.
Je kan het bovendien ook zo zien: Nintendo weet nu de specificaties van de PS3 en Xbox360, en Sony en Microsoft weten (bijna) niets over de Revolution.
http://www.jeux-france.co...-the-legend-of-zelda.html
En er worden ook nog wat dingen in bevestigd
http://files.tweakers.net/Nintendo/e3_zelda_tp_480.mov
Bedoelen ze er niet gewoon een afstandsbediening mee? Of een klein apparaatje die je in de USB poort kan pluggen en de Rev in DVD-mode ofzo kan zetten. Leg je dat ding voor een paar tientjes in de winkel zodat je de Rev zelf weer wat cheaper kunt maken. Voor mij hoeft het niet namelijk, een DVD speler. En voor de meesten inmiddels niet meer lijkt me. Vrijwel iedereen heeft tegenwoordig toch wel een DVD speler staan? En die is regio-vrijAnoniem: 55194 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 03:41:
[...]
![]()
![]()
![]()
waarom niet gewoon in de revolution gooien ipv een add-on. Dat stinkt gewoon. En kom nou niet met het excuus dat je dat niet wilt en dat het zo fijn is. Nintendo loopt gewoon achter. Waarom altijd met deze dingen het laatste komen? Ook met dat online gedoe!
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Robin Vreuls schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 09:49:
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan
http://files.tweakers.net/Nintendo/e3_zelda_tp_480.mov
Forbidden
You don't have permission to access /Nintendo/e3_zelda_tp_480.mov on this server.
This could be because you are NOT a Tweakers.net user
Due to bandwidth limitations you need to register before you leech.
--------------------------------------------------------------------------------
Apache/1.3.33 Server at files.tweakers.net Port 80
Tja, dat is te verwachten natuurlijk. Valt me nog mee, die prijs die ze noemen. Mainichi Shimbun == Dagelijkse Krant btw.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Anoniem: 93354
Uhm als ze mass appeal willen hebben zullen ze wel met goede gfx gaan komen. De revo krijgt als het goed is min om meer dezelfde specs als de xbox360 dus dat zal wel goed zitten.Phusebox schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:48:
ach, leuk en aardig die Nintendo conference, maar ik geloof echt niet dat dit is wat nintendo in de strijd zal brengen;
natuurlijk zal de revolution qua specs onderdoen voor de ps3/x360, nintendo wil namelijk een mass-market appeal hebben en niet alleen voor de rijke verwende kinderen games brengen
x360 zal wel 400 euro gaan kosten (als t niet meer is) en hetzelfde verwacht ik van afzetter sony
en het ding heet de revolution, en denk je nou echt dat mensen bij nintendo datgene wat ze nu hebben laten zien zelf een "revolution" waardig vinden? denk t niet
zal "revolution" een beetje overdreven zijn? denk t wel....
maar dan nog verwacht ik tegen het eind van het jaar een mooie presentatie en een slap in the face van microsoft voordat de x360 in de verkoop gaat...
aan de andere kant, ik behoudt mezelf het recht voor om te dromen dat Nintendo echt een unieke experience gaat brengen, maar toch diep diep van binnen denk ik 'ai, als het maar niet een dreamcast-repeat wordt'.... en stiekem, heel stiekem zie ik een x360 ook wel zitten....
En de duurste xbox versie gaat 360 dollar kosten.
Anoniem: 56386
Dit verbaasd mij niks met die hardware die het gebruikt. Nu vraag ik mij af wat die spellen gaan kosten omdat ze blue-ray gaan gebruiken.Captain N schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:03:
E3 2005: PS3 Price Revealed? One of the most expensive consoles ever created, according to Japanese reports.
Tja, dat is te verwachten natuurlijk. Valt me nog mee, die prijs die ze noemen. Mainichi Shimbun == Dagelijkse Krant btw.
ik hoop echt dat de prijs hetzelfde blijft of zelfs lager.
prijs blu-ray disk
als je hier ziet dat de blu-ray's van 23gigabyte ongeveer 18 euro kost, zullen de prijzen jammer genoeg weer omhoog gaan
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 56386 op 18-05-2005 10:19 ]
Mijn foto's op Flickr.
ff inloggen op de FrontPage helpt
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Geen cowboy?Captain N schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:16:
Ah, de Twilight Princess speelt zich af tussen OoT en WW, en link is een shephard...
Dit topic is gesloten.