De laatste lenzen die Minolta op de markt brengt, zijn zelfs Tamrons, maar dan in licht aangepaste versies.
Dit doet verder niks af van de de kwaliteit van die lenzen, want die is goed.
De Minolta 7D body is al te vinden voor onder de 900 euro. Als je hier de kitlens van de 5D bij kunt scoren (18-70mm) heb je voor een vgl. bedrag als een D70s kit, een betere body, met AS en een zoeker waar je je vingers bij aflikt. (Het verschil tussen een D70 zoeker en de 7D zoeker moet je niet onderschatten, alsof je de overstap maakt van een 15inch scherm (D70) naar een 21inch scherm (7D))
Op dit moment is de Minolta 7D gewoon een hele sterke deal. En het is dat ik de hoge isos van Canon nodig heb, en simpelweg Canon beschouw als míjn merk, anders had ik een 7D gekocht ipv een 20D.
Overigens heb ik niks tegen Nikon, als dat zo mocht lijken; de D70 is een prima camera, en de nieuwe D200 een absolute killer, ik denk alleen dat Minolta te vaak aan de kant geschoven wordt als zijnde een B-merk of iets dergelijks, en dat vind ik onterecht, eigenlijk zijn alle digitale reflexen die je op dit moment kunt kopen gewoon goed. Het ene merk heeft gewoon iets dat het andere niet heeft:
Canon: weinig ruis bij hoge iso-waardes, snelle autofocus
Nikon: zeer nauwkeurig lichtmeting, hoge flits-synchronisatie snelheid
Olympus: dust-buster (automatische stofverwijderaar, geen stof op je sensor), pixelmapping
Minolta: AS (ingebouwde image stabilizer), grote zoeker
Pentax: Alle K-bajonet objectieven passen erop, vanaf jaren 70, grote zoeker.
Het hangt er maar vanaf wat je wil.