wat ik ook soms erg vreemd vindt is dat sommige mensen meer bieden als de winkelprijs

voor 275 euro (dus met jou 100 euro meer) heb je weinig dSLR hoorwimpie schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 20:39:
Tweedehands kopen klinkt leuk, en zou ook leuk moeten zijn. Helaas zie je er alle tweedehands sites volstaan met vraagprijzen die soms winkelprijzen overtreffen!
En voor € 100,- meer koop ik liever een nieuwe camera mét garantie. Zie bijvoorbeeld Canon 300D / 20D bodies.
|>
Niet helemaal waar. Ik heb nu de Nikkor 50mm 1.4, en heb nog steeds niet het gevoel dat de kitlens van de D70 'te slecht' is. Misschien komt dat nog, maar ik verwacht het niet. Het is gewoon een handige zoomlens, met een handig bereik. In het Canon-systeem heb je (bij mijn weten) geen 'voordelige' 18-50 met acceptabele kwaliteit, voor zover ik weet. Dan zit je direct aan lenzen van meer dan €700 vast. En dát is wel handig om naar te kijken voor je je camera kooptgium schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:47:
[...]
De kitlens moet niet een reden zijn om voor een systeem te kiezen. Je zegt het zelf al: de kitlens is leuk om mee te beginnen, maar de Canon kitlens is ook een leuke lens om mee te beginnen. Om mee te beginnen dus, want als je toch wat geïnteresseerder raakt in je DLSR, dan zul je waarschijnlijk tegen de beperkingen lopen van een kitlens, en dan maakt het dus niet of het de kitlens van je Nikon of van een ander merk is.
Kijk dus verder dan een kitlens en kies zeker niet voor een systeem omdat die toevallig een betere kitlens erbij levert. (Met uitzondering natuurlijk van de Canon 5D 'kitlens' of Panasonics nieuwe DSLR met zn Leica 'kitlens' )
Je hebt de 17-85 IS van Canon en de 18-50/2.8 van Sigma voor minder dan 500 euro. De 17-85 IS presteert optisch iets beter dan de kitlens (hoewel de meningen daar ook verschillend over zijn) van Canon en men zegt dat deze gelijk is aan de 18-70 van Nikon. De 18-50/2.8 is scherper dan beiden. En er zijn de laatste tijd heel wat alternatieven aangekondigd van de alternatieve merken, zoals een nieuwe 16-50/2.8, een 17-50/2.8, en een 17-70/2.8-4. Voor wat meer geld (ik denk vanaf 300 euro) heb je dus al een lens die optisch beter zal presteren dan een kitlens.MBV schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 22:55:
[...]
Niet helemaal waar. Ik heb nu de Nikkor 50mm 1.4, en heb nog steeds niet het gevoel dat de kitlens van de D70 'te slecht' is. Misschien komt dat nog, maar ik verwacht het niet. Het is gewoon een handige zoomlens, met een handig bereik. In het Canon-systeem heb je (bij mijn weten) geen 'voordelige' 18-50 met acceptabele kwaliteit, voor zover ik weet. Dan zit je direct aan lenzen van meer dan €700 vast. En dát is wel handig om naar te kijken voor je je camera koopt
[ Voor 3% gewijzigd door guillaumemay op 05-03-2006 15:48 ]
[ Voor 9% gewijzigd door ForrestX op 05-03-2006 15:33 ]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2006 16:52 ]
Waarom dan niet de Tamron 17-35 f/2.8-4? Dat lijkt mij, qua kwaliteit, een veel betere keuze.Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 16:52:
-Tamron AF 19-35/3.5-4.5 //259
[ Voor 18% gewijzigd door tazzman op 05-03-2006 17:43 ]
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Als je dan toch voor de 16-35/2.8 gaat, waarom dan niet wachten op de nieuwe lenzen als de EF-S 17-55/2.8 IS, Tokina's 16-50/2.8 en Tamrons 17-50/2.8? Weet je trouwens nu al zeker dat je die f/2.8 veel gaat gebruiken, want dan is een 17-40/4 zeker een optie. Met het prijsverschil kun je dan één of zelfs twee lichtsterke primes kopen.Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 16:52:
Ik ben van plan het volgende te gaan kopen:
-Canon EOS 350D Body Zwart //679
-Canon EF 16-35/2.8L USM //1329
-Canon EF 100/2.8 MAKRO USM //509
2500
Heeft iemand ervaring met één of beide lenzen? Zo ja, wat zijn je bevindingen.
Verder vraag ik mij af of de body past bij deze lenzen. En dan vooral de "Canon EF 16-35/2.8L USM". Ik heb 1.6 crop wat betekend dat ik +/- 25 - 55 mm effectief heb. Het hangt natuurlijk van de situatie af of het voldoende is. De vraag die er aan vast hangt is wat slimmer is. De 350 kopen met de bovenstaande lenzen of een 20 D met het onderstaande setje.
Zelf denk ik dat de bovenste set mij gewoon veel beter gaat bevallen zeker wat de kwaliteit van de lenzen betreft. Wat denken jullie?
-Canon EOS 30D Body //1499
-Tamron AF 19-35/3.5-4.5 //259
-Sigma AF 55-200/4,0-5,6 DC Canon //149
-Canon EF 100/2.8 MAKRO USM //509
2400
Verwijderd
Die f2.8 van de 16-35/2.8 ga ik zeer waarschijnlijk niet al te vaak gebruiken. f4 zal het waarschijnlijk worden op grauwe dagen en f8 en meer op zonnige dagen. Waarom ik vooral voor deze lens ga is omdat het contrast ervan zeer goed is. Verder zou hij uitstekend moeten presteren op > f4. Vooral wat scherpte betreft. Ik weet niet wat de andere lenzen die je aanhaalt voor foto's geven wat betreft scherpte en contrast?gium schreef op zondag 05 maart 2006 @ 18:02:
[...]
Als je dan toch voor de 16-35/2.8 gaat, waarom dan niet wachten op de nieuwe lenzen als de EF-S 17-55/2.8 IS, Tokina's 16-50/2.8 en Tamrons 17-50/2.8? Weet je trouwens nu al zeker dat je die f/2.8 veel gaat gebruiken, want dan is een 17-40/4 zeker een optie. Met het prijsverschil kun je dan één of zelfs twee lichtsterke primes kopen.
Maar ik ben het ermee eens dat je beter je geld kan zetten in je lenzen dan in je body. Alleen als je zeker weet dat je tegen een beperking op zal lopen van een body, zou ik voor een duurdere/betere body gaan.
Dan kan je net zo goed een 17-40/4 L kopen... optisch net zo goed op alle vergelijkbare brandpuntsafstanden en diafragma's (en uit sommige tests zelfs beter), minder flare en ook nog eens stukken goedkoper (=geld over voor bijv. een prime). De nieuwe EF-S 17-55/2.8 komt in mei uit en men hoopt dat deze de 17-40 en 16-35 zal wegvagen als het gaat om het optische prestaties. De 17-55/2.8 IS zal waarschijnlijk €1100 gaan kosten.Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 18:39:
[...]
Die f2.8 van de 16-35/2.8 ga ik zeer waarschijnlijk niet al te vaak gebruiken. f4 zal het waarschijnlijk worden op grauwe dagen en f8 en meer op zonnige dagen. Waarom ik vooral voor deze lens ga is omdat het contrast ervan zeer goed is. Verder zou hij uitstekend moeten presteren op > f4. Vooral wat scherpte betreft. Ik weet niet wat de andere lenzen die je aanhaalt voor foto's geven wat betreft scherpte en contrast?
Ik ga dan in ieder geval voor de 350 body. De beperkingen van de goedkopere lezen uit mijn andere optie zal ik zeker eerder tegenaan gaan lopen dan de beperkingen van de goedkopere body.
Verder denk vermoed ik dat 2.8 nu niet echt lichtsterk genoemd kan worden vooral vanwege het verlies aan scherpte.
Ik denk niet dat hij zoveel beter zal zijn dan de 17-40L maar we wachten rustig afgium schreef op zondag 05 maart 2006 @ 19:02:
[...]
Dan kan je net zo goed een 17-40/4 L kopen... optisch net zo goed op alle vergelijkbare brandpuntsafstanden en diafragma's (en uit sommige tests zelfs beter), minder flare en ook nog eens stukken goedkoper (=geld over voor bijv. een prime). De nieuwe EF-S 17-55/2.8 komt in mei uit en men hoopt dat deze de 17-40 en 16-35 zal wegvagen als het gaat om het optische prestaties. De 17-55/2.8 IS zal waarschijnlijk €1100 gaan kosten.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
Misschien kan ik dat beter doen.. Een d50 body kopen en m'n geld steken in duurdere lenzen?tazzman schreef op zondag 05 maart 2006 @ 17:43:
[...]
Mijn insteek: betere een goedkopere body en goed glas dan een dure 30D met wat prut lenzen.
offtopic:tazzman schreef op maandag 06 maart 2006 @ 00:04:
offtopic: wellicht kunnen mijn 70-200mm f/2.8L en jouw 24-105mm f/4L IS eens gaan lunchen - ze liggen saampjes bij ETB zo te zien.
[ Voor 4% gewijzigd door guillaumemay op 06-03-2006 20:36 ]
Met de grip, de telelens en die 2 extra 1GB CF kaarten (hopelijk geen trage kaarten, anders kun je ze net zo goed wegdoen) lijkt het me ook een redelijke prijs. Vooral die extra garantie die hij erbij heeft gekocht drijft de prijs op, want voor een geheel nieuw setje uit de winkel zou je denk ik niet meer dan 100 euro bij hoeven te betalen.]-[Skinlab]-[ schreef op maandag 06 maart 2006 @ 20:57:
Ik heb een vraag mbt een tweede hands Canon EOS 350D.
Ik ben helemaal niet in het dslr gebeuren (gewend aan een compactcamera) en heb nu via speurders op een advertentie gereageerd.
De verkoper biedt:
EOS 350D + Kitlens (1 jaar oud)
Sigma 70-255 lens (budget, nieuwprijs ongeveer 150euro)
Batterygrip
Extra Accu
2x 1gb Compact Flash
1x 512 en 1x 128mb
Extra garantie bij Dixons tot 3-2008
Tas
Statief
2 fotografie cursus boeken
Nieuwprijs is 1600+euro.
Ik kan de set overnemen voor 1000euro en ga aanstaande vrijdag kijken.
Aangezien het niet om de hoek is (kerkrade -> haarlem) wil ik toch van te voren weten waar ik op moet letten.
De camera is vrij weinig gebruikt ivm tijdgebrek, ik ga dan ook zeker letten op gebruiks sporen. Tevens zou ik moeten letten op stof op de sensor, moet ik dit checken en hoe doe ik dit?
Waar moet ik verder nog op letten?
De prijs lijkt me trouwens wel enorm goed!
Ik ben dus op zoek naar tips voor aanstaande vrijdag.
alvast bedankt
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
[ Voor 31% gewijzigd door guillaumemay op 07-03-2006 17:14 ]
wilde ze net nog gaan toevoegen... was het even vergeten... (er zijn er ook zo veel)ExCibular schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 18:12:
Vergeet ook Olympus niet:
E-300 (low budget nog hier en daar verkrijgbaar.
E-500
E-330
Ook de E-1 is nog vekrijgbaar voor onder de 1500. Maar dit is net als de E-300 een uitloop model.Mcdeath schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 18:13:
[...]
wilde ze net nog gaan toevoegen... was het even vergeten... (er zijn er ook zo veel)
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
de introductieprijs van de e-330 zal iets onder de €1000,- liggen en met kitlens voor minder dan €1100,-. de e-330 met kitlens scheelt nauwelijks met de d70s en de prijzen van deze camera zullen nog wel dalen.gium schreef op maandag 06 maart 2006 @ 20:34:
De nieuwe Panasonic en de E330 van Olympus vallen door hun prijs nu buiten de budget DSLRs
woo, waar laat jij je zo afzetten?Mcdeath schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 18:10:
Startcamera's Canon:
[...] (20D veelal duurder dan 1500 euro)
dan is het begrip budget aan ernstige devaluatie onderhevig; aan het begin van dit topic - nog geen jaar geleden - vielen camera's tot €1500,- nog onder de noemer "budget"...Garyu schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:46:
Er zijn aan de ene kant wel beginners die er voor kiezen, maar een prijs van meer dan 1000 euro vind ik dan weer niet direct onder de noemer "budget" vallen.
Daar ben ik het zeker niet mee eens - juist tweedehands camera's kunnen voor vele een prima instap zijn in de dSLR wereld. Voor een aardig bedrag kan je een b.v. een 10D of D70 kopen, wat prima camera's zijn voor zeer schappelijke prijzen. En ook oudere pro camera's zoals een 1D zijn gebruikt voor een goede prijs te koop - wat sommige "starters" erg opweg helpt wanneer zij juist behoefte hebben aan een snelle sport camera o.i.d.Garyu schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:46:
Tweedehands camera's zou ik eigenlijk ook in de lijst niet meenemen, of in ieder geval niet direct.
Ik heb zelf mijn D70 ook tweedehands gekocht, dus ik wil het ook niet afraden of afkeuren of wat dan ook. Ik zou ze alleen heel duidelijk afscheiden van de "nieuwe" modellen, omdat ze aan andere criteria moeten voldoen. Daarbij komen de gebruikelijke wees-voorzichtig-met-tweedehands tips weer om de hoek kijken enzo.tazzman schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 22:03:
[...]
Daar ben ik het zeker niet mee eens - juist tweedehands camera's kunnen voor vele een prima instap zijn in de dSLR wereld. Voor een aardig bedrag kan je een b.v. een 10D of D70 kopen, wat prima camera's zijn voor zeer schappelijke prijzen. En ook oudere pro camera's zoals een 1D zijn gebruikt voor een goede prijs te koop - wat sommige "starters" erg opweg helpt wanneer zij juist behoefte hebben aan een snelle sport camera o.i.d.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
[ Voor 3% gewijzigd door tazzman op 08-03-2006 01:07 ]
Een kit is al te bestellen voor minder dan 950 Euro op internet. De body only staat er al bij voor 850 Euro.lateef schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:55:
[...]
de introductieprijs van de e-330 zal iets onder de €1000,- liggen en met kitlens voor minder dan €1100,-. de e-330 met kitlens scheelt nauwelijks met de d70s en de prijzen van deze camera zullen nog wel dalen.
dat klinkt goed, in nederland?ExCibular schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 12:22:
Een kit is al te bestellen voor minder dan 950 Euro op internet. De body only staat er al bij voor 850 Euro.
Jazeker!tazzman schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:28:
En een Canon EOS 1D is gebruikt overigens ook al voor rond de 1000 euro te krijgen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ja, ik moest even die site weer zoeken waar ik ze had gevonden. Hij staat nog bij erg weinig winkels in de prijslijsten. http://www.kieskeurig.nl/...D1BD4C1257103004E3C95.htm
kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/
Het kan relatief lastig zijn om in de bergen te fotograferen. Schitteringen, schaduwen en highlights door de bergen kunnen de metering behoorlijk in de war gooien. Zorg dus dat je je functies weet te vinden. (van te vorenwouter37 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 08:47:
zondag een aantal foto's gemaakt met een Olympus E-500 wat een verademing in vergelijking met mijn fuji S5000. ben gisteren naar een winkel geweest om even wat modellen te bekijken heb daar ook verschillende in de hand gehouden. voor dat ik de winkel in kwam leek mij de canon 350D wel wat maar.... die ligt niet lekker in de hand veel te klein.
Toen de Nikon D50 en de Olympus E-500 een heel stuk beter
Nu hebben ze een leuke aanbieding met de E-500 met 2 lensen de 14-45 en de 40-150. Nu heb ik nog een vraag ik maak zomers veel foto's in de bergen heeft dat nog speciale eisen aan een toesel?
een UV filter is dat nodig? de 1 zegt van wel de ander niet
aan het strand, in de sneeuw en volgens mij in de (al dan niet besneeuwde) bergen hebben UV/skylightfilters echt een toegevoegde waarde. in dit soort situaties doet een overdaad aan uv-licht een afbreuk aan de beeldkwaliteit. ik zou daar dus wel een UV-filter gebruiken.ExCibular schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:16:
UV/skylight filters zijn een beetje persoonlijk.
Verwijderd
of het worden collectorsitems zoals olympus' pen f spiegelreflexcamera's, die ook gebruik maken van een porroprisma. dat zou niet zo slecht zijn voor de tweedehandswaarde van de e-300 en de e-330, ik zou iig niet zo gauw een ander 'moderne' spiegelreflexcamera van meer dan 40 jaar oud weten waar je nog gerust €200,- voor kan vragen.Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 14:38:
Tweedehands zullen het zwarte schapen zijn, hoe goed ook
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 14:38:
de introductieprijs van de e-330 zal iets onder de €1000,- liggen en met kitlens voor minder dan €1100,-. de e-330 met kitlens scheelt nauwelijks met de d70s en de prijzen van deze camera zullen nog wel dalen.
Als ik me niet vergis heeft de olympus 300 en de 330 niet het uiterlijk van een dlsr door het prisma. Dat maakt ze kansloos op de dlsr markt. Image is heel belangrijk.
Dat weet je nooit. Zie de reden van Lateef. En denk bijvoorbeeld ook aan eenIn geen geval wordt je van het verkopen van een camera rijk. En met de intrede van digitaal is dat alleen maar erger geworden.Wie zijn kamera ooit wil verkopen, kan beter iets anders kopen. Tweedehands zullen het zwarte schapen zijn, hoe goed ook
[ Voor 3% gewijzigd door Excibular op 14-03-2006 16:55 ]
Dank je voor deze aanvulling. Ik heb een cheapo UV filter die ik vooral heb gekocht als bescherming op het strand. Maar ik ben eigenlijk niet zo tevreden over de resultaten met de filter en ik zie nauwelijks verschil. Vandaar dat ik eigenlijk vaak liever zonder schiet. Misschien zou een kwalitatief betere filter een oplossing zijn voor mij maar ik schiet niet zo heel veel op locaties met een overdaad aan UV lucht.lateef schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:23:
[...]
aan het strand, in de sneeuw en volgens mij in de (al dan niet besneeuwde) bergen hebben UV/skylightfilters echt een toegevoegde waarde. in dit soort situaties doet een overdaad aan uv-licht een afbreuk aan de beeldkwaliteit. ik zou daar dus wel een UV-filter gebruiken.
[ Voor 89% gewijzigd door martijn_tje op 15-03-2006 08:33 ]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Daar heb je gelijk inmartijn_tje schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 18:57:
@ ExCibular
Ik denk niet dat het heel veel zin heeft om je erg druk te maken om de post van jack77. Hij heeft namelijk wel vaker de rare actie om een ongeluanceerdere afzeik post te plaatsen over camera's die niet kennelijk van "zijn" merk zijn.
voorbeeldje over de Minolta 7D
Verwijderd in "Vergelijking EOS 350D <> Dynax 7D"
[...]
Hoewel je gelijk hebt dat dat een sterk staaltje van niet-onderbouwen van z'n mening is, lijkt het me niet nodig om zo openbaar op de man te gaan spelen. Als je je ergers aan zijn gedrag kun je een mod daarover inlichten, als hij echt de fout in gaat. Anders kun je hem mailen of via ICQ/MSN aanspreken, als hij die gegevens openbaar heeft.martijn_tje schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 18:57:
@ ExCibular
Ik denk niet dat het heel veel zin heeft om je erg druk te maken om de post van jack77. Hij heeft namelijk wel vaker de rare actie om een ongeluanceerdere afzeik post te plaatsen over camera's die niet kennelijk van "zijn" merk zijn.
Voorbeeldje over de Minolta 7D
Verwijderd in "Vergelijking EOS 350D <> Dynax 7D"
[...]
Veel meer als het simpel weg uitlokken van flames is het niet, dat kan iedereen. Meeste andere mensen hebben gelukkig ook andere talenten. Lees anders maar eens z'n post historie maar eens door en verbaas je over de grote hoeveelheid "lovende" woorden over Minolta
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
bedankt voor de info. maar een ik wil een UV filter vooral voor in de bergen als ik het goed heb hoe hoger je gaat hoe meer UV (toch?). verder denk ik dat ik voor de olympus ga ivm die aanbieding met die 2 lenzen.ExCibular schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 17:04:
[...]
Dank je voor deze aanvulling. Ik heb een cheapo UV filter die ik vooral heb gekocht als bescherming op het strand. Maar ik ben eigenlijk niet zo tevreden over de resultaten met de filter en ik zie nauwelijks verschil. Vandaar dat ik eigenlijk vaak liever zonder schiet. Misschien zou een kwalitatief betere filter een oplossing zijn voor mij maar ik schiet niet zo heel veel op locaties met een overdaad aan UV lucht.
Dat is een beetje wat ik bedoelde te zeggen. Ik heb niet zoveel goede ervaring met UV filters maar ik ben met mijn camera dan ook nooit echt de bergen in geweest.wouter37 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:19:
[...]
bedankt voor de info. maar een ik wil een UV filter vooral voor in de bergen als ik het goed heb hoe hoger je gaat hoe meer UV (toch?). verder denk ik dat ik voor de olympus ga ivm die aanbieding met die 2 lenzen.
Die vat ik even niet? Waarom zijn de 1D MkII en de D2h zwarte schapen?ExCibular schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:54:
[...]
Als zwarte schaap zou deE-300 zich wel bevinden in goed gezelschap van o.a. Canon 1D mk2 en ook Nikon D2H
Allebei camera's die tweedehands veel waarde verliezen, zullen dus ook wel zwarte schapen zijn?!tazzman schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 11:38:
[...]
Die vat ik even niet? Waarom zijn de 1D MkII en de D2h zwarte schapen?
Dat valt wel mee - een 1D MkII die voor 3600 aangeschaft was, heb ik op de kop getikt voor 2600 euro. Dat is zo'n 1000 euro waardeverlies. Mijn 10D + BG-ED3 had ik gekocht voor 1750 euro en anderhalf jaar later weer verkocht voor 750 euro. Dat is ook 1000 euro waardeverlies.ExCibular schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 15:34:
[...]
Allebei camera's die tweedehands veel waarde verliezen, zullen dus ook wel zwarte schapen zijn?!
oke tnx ik wou de camera gewoon in de winkel kopen wel iets duurder maar tochExCibular schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 11:23:
[...]
Dat is een beetje wat ik bedoelde te zeggen. Ik heb niet zoveel goede ervaring met UV filters maar ik ben met mijn camera dan ook nooit echt de bergen in geweest.
Maar behalve een UV filter zou ik ook gelijk nadenken over een polarizer (en evt andere filters maar dat is een beetje afhankelijk van je stijl/onderwerpen).
Ik weet niet waar je je camera wil bestellen maar kijk of je je filters gelijk mee kan bestellen. Misschien krijg je nog wat korting.
Voor welke camera je ook gaat: veel plezier! Als je de Olympus koopt, speciaal veel plezier met de 40-150. Dat is een hele leuke lens!
Daarom zal je mij niet gauw meer een nieuwe zien kopen.gium schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:52:
Als je zo erover gaat nadenken, dan zijn alle DSLR bodies eigenlijk zwarte schapen. Ik kan er niet één opnoemen die goed zijn waarde behoudt/heeft behouden.
[ Voor 13% gewijzigd door Hot Pixel op 21-03-2006 22:19 ]
en tot die conclusie ben je gekomen aan de hand van een review van phil askey? zijn reviews zijn best te gebruiken wanneer je technische specificaties wilt weten, maar ik zou niet te veel waarde hechten aan zijn gebruikerservaringen, noch aan zijn conclusies. conclusies moet je zelf maken en gebruikerservaringen van iemand die niet kan fotograferen zou ik niet al te hoog inschatten.Rick Meijer schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 22:51:
de d50 heb ik meegenomen in mijn berekeningen, maar is afgevallen vanwege de SD-card slot, en dat na een beetje pixelnöken de 350 een naar mijn mening mooier plaatje schiet (http://www.dpreview.com/reviews/nikond50/page23.asp).
CanonDon't you think that the Canon's sell simply because they're better cameras? You think too highly of me if you think I can make that much difference.
Ach. ze zijn allemaal wel goed. Hebben allemaal wel hun voor- en nadelen. Ik kan goed begrijpen dat het lastig is.Actually to be fair the E-500 offers quite a lot 'more' for the money than the 350D but can't match it at higher sensitivities.
hahaha... ben het helemaal met je eens. Hij schrijft leuke reviewtjes, maar daar houdt het in principe wel op. Zijn conclusie had ik nog geeneens gezien.lateef schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 23:09:
[...]
en tot die conclusie ben je gekomen aan de hand van een review van phil askey? zijn reviews zijn best te gebruiken wanneer je technische specificaties wilt weten, maar ik zou niet te veel waarde hechten aan zijn gebruikerservaringen, noch aan zijn conclusies. conclusies moet je zelf maken en gebruikerservaringen van iemand die niet kan fotograferen zou ik niet al te hoog inschatten.
Probleem is alleen dat je voor de d70(s) kitlens zo'n 230 euro betaald, en voor de Canon kitlens 60 euro. Wat dat betreft moet ik Nikon wel een schouderklopje geven. Ze besparen in principe op weinig. Daar kan Canon nog wel wat van leren.en qua lenzen zou ik die superzoom van sigma links laten liggen en de kitlens en de 55-200 lens van canon zijn ook niet bepaald hoogvliegers. de kitlens van de d70(s), die natuurlijk ook op de d50 past, is wel een mooie lens (voor de prijs), evenals de beide olympuslenzen van de twinlens kit.
[ Voor 5% gewijzigd door Hot Pixel op 21-03-2006 23:28 ]
heb je de olympus e-500 ook meegenomen in je overwegingen ?Rick Meijer schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 23:27:
[...]
hahaha... ben het helemaal met je eens. Hij schrijft leuke reviewtjes, maar daar houdt het in principe wel op. Zijn conclusie had ik nog geeneens gezien.
Het viel me gewoon op dat de 350d uitsnedes mij meer aanspraken qua kleur en scherpte dan de d50 (en ja dit is subjectief, en ja dit kun je bewerken).
[...]
Probleem is alleen dat je voor de d70(s) kitlens zo'n 230 euro betaald, en voor de Canon kitlens 60 euro. Wat dat betreft moet ik Nikon wel een schouderklopje geven. Ze besparen in principe op weinig. Daar kan Canon nog wel wat van leren.
Maar bedankt voor de tip in ieder geval zal morgen eens naar die prijzen kijken.
De eerder genoemde Sigma 70-300 kreeg op zich wel goede reviews (én hij is niet zo duur (goedkoper dan de d70 kitlens))
Ik hoop inderdaad gewoon dat ik een soort Harry Potter ingeving krijg op het moment dat ik 'mijn' body vasthoudt.
Welke testers eigenlijk?MBV schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:08:
De canon 55-200 schijnt heel erg onscherp te zijn. Zo onscherp dat een van de testers de meting 3x heeft gedaan omdat hij dacht dat hij iets fout had gedaan. Ik zou dan gewoon voor de sigma 70-300 gaan
Ik heb de canon 55-200 en nog geen last van onscherpte gehadMBV schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:08:
De canon 55-200 schijnt heel erg onscherp te zijn. Zo onscherp dat een van de testers de meting 3x heeft gedaan omdat hij dacht dat hij iets fout had gedaan. Ik zou dan gewoon voor de sigma 70-300 gaan
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Ik kan op zo'n plaatje scherpte niet inschatten maar 100% scherp is die volgens mij zeker niet.qless schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:33:
[...]
Ik heb de canon 55-200 en nog geen last van onscherpte gehad
Zie oa (op 200 mm genomen) : klik
Niet op de achtergrond letten (glas van bushokje) maar op die 2 meiden)Januszjes schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:38:
[...]
Ik kan op zo'n plaatje scherpte niet inschatten maar 100% scherp is die volgens mij zeker niet.
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Ja dat begrijp ikqless schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:47:
[...]
Niet op de achtergrond letten (glas van bushokje) maar op die 2 meiden)
Zelfde linkje (gallery2) en dan rechtsboven aan op Full size: 3456x2304Januszjes schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:53:
[...]
Ja dat begrijp ikMaar nog vind ik de plaat niet scherp. Post hem anders een fullsize want echt veel kan ik er hier niet uit opmaken Verder is dit meer een discussie voor in het objectieven topic. Maar als je een fullsize hebt dan zou ik die graag zien!
Verwijderd in "Centraal objectieven-topic V6.0"gium schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:55:
[...]
Welke testers eigenlijk?Een budget telelens met een goed prijs-kwaliteitsverhouding is de 80-200 van Canon. Tussen de 50 en maximaal 100 euro te koop op de 2de handse markt. Kreeg op het dpreview forum de bijnaam 'pocket rocket', doordat het Canons kleinste en lichtste telezoomlens is. Ideaal voor bijv. op vakantie.
Ben nog maar beginnende prut fotograafMBV schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:17:
[...]
Verwijderd in "Centraal objectieven-topic V6.0"
En ik had me vergist, was de sigma 55-200.
@qless: sorry, maar echt haarscherp zou ik dat niet noemen. Zoieso is het grootste deel van de foto onscherper dan de spijkerbroek van de rechter dame, dus focus is niet optimaal. En als je voor dit soort foto's een 55-200 hebt gekocht
[ Voor 6% gewijzigd door qless op 22-03-2006 23:21 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| Verlanglijstje Canon: Accessoires: Geheugenkaartje 80 Statief: 50 Tas: 100 UV-Filters (3x) 90 Camera: 20D 1099 Lenzen: 50 mm 1.8 89 Sigma 70-300 215 Sigma 18-50 109 Totaal: 1832 (en met 350d 1422,-) Verlanglijstje Nikon Accessoires: Geheugenkaartje 80 Statief: 50 Tas: 100 Uv-filters (3x) 90 Camera: D70(s) + Kitlens 979 Lenzen: 50 mm 1.8 89 Sigma 70-300 215 Totaal: 1603 |
[ Voor 12% gewijzigd door Hot Pixel op 23-03-2006 08:05 ]
als je in één keer zoveel geleend geld uitgeef, zou ik toch meer geld investeren in de zaken die hun waarde behouden; goede lenzen. een digitale body daalt drastisch in waarde, terwijl goede lenzen redelijk waarde vast zijn. ik zou in jouw geval de d50 kopen en daar nog één of twee goede nikkors bij. daarnaast zal je van goede lenzen veel langer plezier hebben en minder snel het idee, had ik maar...Rick Meijer schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 07:55:
1832 keer één euro zijn een hoop centjes. [...] (lening bij IB groep).
[ Voor 49% gewijzigd door hjs op 23-03-2006 10:44 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Hot Pixel op 23-03-2006 10:47 ]
een statief van €50,- en waarschijnlijk zelfs van €100,- euro is daat te licht voor, zeker wanneer je een zwaardere 20d koopt.Rick Meijer schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 10:44:
Ik stel niet echt veel eisen aan dat ding (ik hoef geen waterpasmeter of airco erop), hij hoeft alleen mijn camera stil te houden. Kan dat dan alleen met een statief van € 100,-?
nee, niet echt, maar ik ben dan ook geen 'tweaker'Rick Meijer schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 10:44:
Beetje brak voorbeeld, maar ik hoop dat je me begrijpt.
goeie fotozaken bestaan nog nauwelijks in nederland. foka is vaak duur en niet altijd even kundig. kamera-express is niet echt een winkel (je kan er bijv. geen artikelen uitproberen), vriendelijk personeel hebben ze er nauwelijks en aan personeelskorting doen ze niet.Rick Meijer schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 10:44:(zie ook mijn eerdere post/vraag. heeft iemand daar trouwens nog een antwoord op?). Vind ik voor mezelf een prettiger idee.
Als de D50 geen tekortkomingen heeft die jij in de komende jaren zou gaan missen dan zou ik die zeker overwegen. Je houdt meer geld over voor lenzen, maakt dus gewoon betere foto's dan.Rick Meijer schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 10:54:
oh nee ik bedoelde helemaal niet dat de d50 minderwaardig zou zijn hoor
Da's nou ook de reden waarom het zo lastig kiezen is nietwaar? Als het werkelijk een minderwaardige camera zou zijn zou ik niet zo twijfelen.
[/small]
vergeet dan niet al die camera's die ook in aanmerking komen en die ik op de verschillende pagina's van dit topic al meerdere malen heb aangedragen.Januszjes schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:08:
Mensen bezwaar ertegen als ik een nieuwe sp maak? Zonee, dan begin ik er nu aan en hoop ik hem morgen online te zetten.
350dlateef schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:11:
[...]
vergeet dan niet al die camera's die ook in aanmerking komen en die ik op de verschillende pagina's van dit topic al meerdere malen heb aangedragen.
niet vergeten maar de samsungs heten;Januszjes schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:16:
Vergeet ik er nog een paar?
Hmm.. da's dan flink naadjelateef schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:05:
een statief van €50,- en waarschijnlijk zelfs van €100,- euro is daat te licht voor, zeker wanneer je een
zwaardere 20d koopt.
Okay, een ander voorbeeld dan (schoot me net te binnen).nee, niet echt, maar ik ben dan ook geen 'tweaker'
Foka it is thengoeie fotozaken bestaan nog nauwelijks in nederland. foka is vaak duur en niet altijd even kundig. kamera-express is niet echt een winkel (je kan er bijv. geen artikelen uitproberen), vriendelijk personeel hebben ze er nauwelijks en aan personeelskorting doen ze niet.
het is wel duidelijk, maar je vergelijking gaat naar mijn idee niet op. de ontwikkelingen in de dSLR markt gaan op dit moment zo hard dat indien je een beperkt budget hebt (alhoewel 1800 euro vind ik niet echt een beperkt budget, zeker niet voor een student), je beter wat meer geld kunt investeren in goede lenzen dan in een iets betere body. over twee of drie jaar zal je wellicht wel een nieuwe body willen. maar als je gelijk goede lenzen koopt, heb je niet de noodzaak om andere lenzen (in het zelfde bereik) te kopen.Rick Meijer schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:52:
Hoop dat dit wat duidelijker is.
ik wil wel een nieuwe startpost maken. als ik dat moet doen zeg (typ) het maar ff.Januszjes schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:19:
Als iemand anders tijd heeft om een nieuwe te maken, prima! Ik heb er namelijk toch niet helemaal de tijd voorBen even druk met wat schoolzaken.
Ik ben zelf wel onder de indruk van Konijnenberg... Heel erg fijn personeel en je kan alles uitproberen. Bovendien hebben ze ook gewoon veel... Fijne zaakRick Meijer schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:52:
[..]
Foka it is then
Ik hoor trouwens van anderen dat het wel meevalt met de kundigheid van de foka-werknemers. Het zijn in elk geval geen Media Markt Mutsen, wat ik heb begrepen.
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Foka duur? Voor zover ik weet hebben ze heel normale prijzen. Uiteraard boven die van grote internetshops (broer konijn haalt daar ook een groot deel van zijn omzet uit, dus heeft hij daarover minder kosten en schaalvoordeel, en een F-- lokatie), maar dat is bij elke normale winkel zo. Kijk maar eens naar de betere PC-winkels enzo, het kost gewoon geld om een winkel te hebben op een A lokatie.
Ik vond het vanuit de randstad wel een tochtje waard...
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
[ Voor 10% gewijzigd door Hot Pixel op 23-03-2006 23:46 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq