@lateef:
arg.
het storende is dat je misschien ook wel gelijk hebt.
Statief heb ik wel nodig denk ik. Als ik terugkom van mijn vriendin en het is (of wordt) donker, zijn er aan de horizon vaak schitterende dingen te zien (moet langs een stuk akker).
Vaak moet ik dan een paaltje zoeken ofzo (wordt'ie nog steeds niet scherp. Heel raar), terwijl een statief gewoon makkelijker is.
Daarnaast ben ik best wel een nachtdier, en vindt het prettig om 's nachts gewoon een beetje rond te lopen en te klikken. Daarbij komt ook nog eens kijken dat ik relatief veel zelfportretjes maak (voor fotomanipulatie), waarbij een statief echt een uitkomst is.
Ik stel niet echt veel eisen aan dat ding (ik hoef geen waterpasmeter of airco erop), hij hoeft alleen mijn camera stil te houden. Kan dat dan alleen met een statief van € 100,-?
Waarom geen d50 (of een andere goedkopere) body?
Het is misschien onlogisch om het meest uit te geven voor iets wat het meest in prijs daalt, maar ik ben hier wel van plan een tijdje mee te doen.
En met 'een tijdje' bedoel ik dan ook _minstens_ 2 á 3 jaar. Daarom wil ik een camera die enigzins met mij meegroeit. Ben bovendien ook niet echt van plan het spul te verkopen. Zou'm dan liever als back-up gebruiken.
Ik kom van een P&S systeem af, dus echt veel gewend qua kwaliteit ben ik niet. Daarom gaat voorlopig mijn behoefte uit naar alleen maar 'aardige' lenzen. Het kan later dan alleen maar beter worden nietwaar?
Misschien kun je het wel vergelijken met een SLI opstelling met twee brakke grafische kaarten.
Het kost misschien evenveel als een 7800GT (waar je minder prestatie voor terugkrijgt), maar je kan later als het geld ervoor wél hebt, twee 7800's kopen, waardoor je je prestaties opeens verdubbeld en je 'investering' in een SLI moederbord terugverdient.
Ik snap dat het knap onzinnig kan worden gevonden dat je zo'n mooi (en duur) systeem als SLI 'verlamt' door er twee verouderde grafische kaarten in te doen, maar voor mezelf werkt dat wel het beste. Zo weet ik dat ik, als ik geld genoeg heb voor goeie kaarten, de prestaties niet worden tegengehouden door mijn moederboard.
Beetje brak voorbeeld, maar ik hoop dat je me begrijpt. Voor iedereen ligt dit anders.
Vanuit een economisch-standpunt heb je misschien wel gelijk, maar vanuit een Rick-standpunt weer niet
@hjs: hmm... bedankt voor de tip. Maar ik had mezelf voorgenomen mijn spulletjes bij een 'echte' fotozaak te halen
(zie ook mijn eerdere post/vraag. heeft iemand daar trouwens nog een antwoord op?). Vind ik voor mezelf een prettiger idee.
[
Voor 11% gewijzigd door
Hot Pixel op 23-03-2006 10:47
]