[Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL firmwares Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 74.932 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:05
Is er een mogelijkheid (met een van de firmwares) om makkelijk een bepaald IP adres (of DynDNS naam) te blokken? Ik wil namelijk graag een bepaalde poort open laten staan maar enkele IP's hiervoor blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan mij prima in BaT zijn analyse vinden.

Gisteren mijn WRT54GL opgehaald. Het enige wat ik met de originele firmware heb gedaan is de administrator button aangeklikt en direct geupdate.

Ik heb zitten te twijfelen tussen DD-wrt en Tomato. De vele positieve reacties hier op GoT hebben mij doen besluiten in eerste instantie aan de slag te gaan met Tomato.

De mooie interface, Static DHCP functie, analyse monitor en snelheid zijn dus echt top. Het upgraden ging ook super eenvoudig. Ik update liever deze router dan de bios van mijn asus plankie.. maar goed.

Nu dus een dag (avond eigenlijk) draaien. even flink wat torrents gedownload. Utorrent en emule samen flink laten downloaden. Daarbij online tv gekegen via Vista Media Center. Echt geen centje pijn. Nu kom ik van een brakke SMC router af, dus ben natuurlijk niet verwend geweest.

In ieder geval tot nu toe flink blij:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 11:58
sretlow schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 08:31:
Is er een mogelijkheid (met een van de firmwares) om makkelijk een bepaald IP adres (of DynDNS naam) te blokken? Ik wil namelijk graag een bepaalde poort open laten staan maar enkele IP's hiervoor blokkeren.
In Tomato, en naar ik aanneem alle custom fw's, kan je een script instellen.Het is namelijk allemaal linux gebaseerd, heerlijk.

Kijk eens hier voor een ip tables script generator.
En hier om te spelen met QoS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 13:06
BaT schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 01:05:
Dus heb ik net gekozen voor Tomato Firmware v1.04.0944.

Werkt als een tiet; m'n verbinding is sneller als voorheen (helaas alleen gemeten met speedtest.nl na de fw upgrade... niet voor, dus misschien is @home aan het upgraden met speeds).

De charts zijn subliem; zo kan ik m'n wifi netwerk makkelijk in de gaten houden als internet een beetje traag wordt (heb een paar mensen in de buurt toegang gegeven voor internet; vandaar) en zien of het daar aan ligt of niet. QOS moet ik nog mee knoeien; dit is toch uitermate handig in zo'n situatie; of heb ik het verkeerd?
De charts; is dat ook per (intern) ipadres te bekijken? Ik vraag me namelijk af en toe wel af wat mijn huisgenote verbruikt qua bandbreedte (wat handig is als ik aan het online gamen ben)..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:34

BaT

Sjowhan schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 10:35:
[...]

De charts; is dat ook per (intern) ipadres te bekijken? Ik vraag me namelijk af en toe wel af wat mijn huisgenote verbruikt qua bandbreedte (wat handig is als ik aan het online gamen ben)..
Volgens mij niet precies per ip; wel per verbinding (wired of wifi). Je ziet wel ergens een optie bij de grafieken "SCALE" en die kan je dan van 'uniform' naar 'per ip' zetten; ik zie echter dan niet verschillende lijntjes per ip (wat ik ook het liefst zou willen zien).

Wel grappig dat ik kijkende naar de activiteiten van de afgelopen 5 uur kon opmaken dat 'n vriendin om 9:11 haar laptop aandeed. Ook handig is dat als mensen met wifi bezig zijn; je bij het het tabblad 'devices' ziet wat voor een verbinding ze hebben en hoe sterk die dus dis.

Het draait nu een dag; en nog steeds super soepel. Trouwens ,ik ook moet toegegeven dat ik eerst voor DD-WRT wou gaan; maar door de positieve signalen hier van Tomato, ben ik toch voor deze gegaan en laat hem er ook mooi opstaan.

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
  • Laatst online: 03-09 15:05
Ik had eigenlijk ook net besloten voor DD-WRT te gaan. Kende Tomato niet. Net ff gekeken. Misschien toch maar eens proberen. Maar voor wat betreft de firewall regel.

Kan iemand mij toch niet gewoon even de regel geven om bv ip adres 212.142.x.y op poort 12000 te blokken (de rest van de ip's moeten wel doorgelaten worden). En een regel voor bv. mark.homeip.org op poort 12000 te blokken. En hoe kan ik deze weer ongedaan maken?

Dat is namelijk het enige dat ik wil. Ik hoef duis niet zo de gehele firewall opnieuw in te richten. Voor mijn gebruik is de standaard firewall voldoende.

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

sretlow schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:56:Kan iemand mij toch niet gewoon even de regel geven om bv ip adres 212.142.x.y op poort 12000 te blokken (de rest van de ip's moeten wel doorgelaten worden).
iptables -A INPUT -s <IP_ADDRESS> -j DROP

Verder een HOWTO lezen lijkt me niet overbodig als je je op dit vlak gaat begeven...

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Ik heb het probleem dat ik na de upgrade van 7.0 op mijn WRT54G naar 7.0.0.4
ongeveer elke 24 uur zonder internet zit. met 7.0 had ik dit probleem niet, het is op te lossen door een harde reset van de router maar ik baal hier van.

is er een BIN file voor de 7.0 (oude) firmware ? op linksys staat alleen een execute en die werkt niet lekker. andere firmwares heb ik niet zoveel behoefte aan aangezien ik niet zoveel waarde hecht aan dat ding, als ik maar wifi en internet heb. met de standaard interface kan ik al genoeg stuff instellen.

ik heb al een factory reset gedaan en de MTU zelfs drastisch verlaagd naar 1100 ipv 1500 (casema maxi) maar ook dit heeft geen effect gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Wat voor nut zou het verlagen van de MTU dan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de problemen met de 7.0.0.4 nog niet gehoord. RMA misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
job schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:07:
Wat voor nut zou het verlagen van de MTU dan hebben?
In principe neemt de grootte van een pakketje toe elke keer dat het door een NAT-router gaat. Er moet namelijk een soort van tag op komen zodat die router ook weer weet waarheen het antwoord moet gaan als het terug komt. Soms kan het fout gaan als de pakketjes groter dan 1500 Bytes worden, dus door de MTU te verlagen kun je dat voorkomen.
Verlagen naar 1100 lijkt mij alleen een beetje overdreven. Veel lager dan 1428 Bytes als MTU-advies heb ik nog nooit gezien.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ja oke, maar heb nog nooit een router gezien die door een mtu van 1500 op z'n muil ging.
Linksys zit sinds ze over zijn gegaan op een nieuw os voor de wrt54G gewoon te prutsen.
Daar kan je weining aandoen behalve de router om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

job schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:16:
Ja oke, maar heb nog nooit een router gezien die door een mtu van 1500 op z'n muil ging.
Linksys zit sinds ze over zijn gegaan op een nieuw os voor de wrt54G gewoon te prutsen.
Daar kan je weining aandoen behalve de router om te ruilen.
Ja, ik heb simpelweg wat geprobeerd en het heeft dus niet gewerkt, ik vindt het vreemd dat er een patroon in zit waarbij elke 24 uur de router reset, en aangezien de 7.0 firmware waarmee ik hem heb gekocht wel super werkte vindt ik het helemaal gek. ik wil hem dus niet RMA sturen, ik ga even een van die gehackte firmwares proberen dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 09:27
TD-er schreef op zondag 18 februari 2007 @ 23:12:
[...]

In principe neemt de grootte van een pakketje toe elke keer dat het door een NAT-router gaat. Er moet namelijk een soort van tag op komen zodat die router ook weer weet waarheen het antwoord moet gaan als het terug komt. Soms kan het fout gaan als de pakketjes groter dan 1500 Bytes worden, dus door de MTU te verlagen kun je dat voorkomen.
Verlagen naar 1100 lijkt mij alleen een beetje overdreven. Veel lager dan 1428 Bytes als MTU-advies heb ik nog nooit gezien.
Erhm, als 't goed is houd je router een NAT tabel bij in z'n geheugen waarin staat wie er met wie een sessie heeft en met welke source/destination poort. Het enige wat aan je pakketje word verbouwd is het source address (tenzij je met application layer gateways aan de gang gaat voor bv SIP enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

pt0x schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 10:07:
[...]

Ja, ik heb simpelweg wat geprobeerd en het heeft dus niet gewerkt, ik vindt het vreemd dat er een patroon in zit waarbij elke 24 uur de router reset, en aangezien de 7.0 firmware waarmee ik hem heb gekocht wel super werkte vindt ik het helemaal gek. ik wil hem dus niet RMA sturen, ik ga even een van die gehackte firmwares proberen dan maar.
dit is wel vervelend, WRT54G versie 7.0 is niet te flashen vanwege een andere chipset en 2MB flash ofzo. de firmwares die hier in dit topic zijn beschreven zijn niet klaar voor deze versie :(

kan dus niet anders als wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
*knip*

door de zoekfunctie zag ik de verkeerde posts als meest recent. :$

Naja, ik koop vanmiddag een WRT54GL dus zie dit dan maar als verkapte/mislukte bookmark. :+

[ Voor 220% gewijzigd door Gonadan op 28-02-2007 15:53 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Laatst online: 11-09 18:26
Op mijn WRT54G v2.2 met de laatste stable release van HyperWRT haal ik met 100/100mbit surfnet maximaal 3600kB/s tijdens downloads.
Sluit ik mijn pc rechtstreeks, dus zonder router aan. Dan haal ik opeens 5900kB/s met diezelfde download.

Is er firmware die deze vertraging kan verminderen? Hebben mensen hier al ervaring mee? Heeft iemand oplossingen?

[ Voor 3% gewijzigd door JasperE op 28-02-2007 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Draai je Thibor of de normale versie van HyperWRT?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
CrashOne schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 18:25:
Draai je Thibor of de normale versie van HyperWRT?
Stable 2.0 van deze pagina. Zojuist de netwerkkabels vervangen, maakt helaas ook geen verschil.
Op de router zelf staan zaken als QoS en Firewall natuurlijk uit.

[ Voor 21% gewijzigd door JasperE op 28-02-2007 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Dat is ook een erg oude firmware die al heel erg lang niet meer is bijgewerkt.
Probeer Thibor of Tomato eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
Helaas, geen verschil. Lijkt erop dat de router geen 100mbit aankan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:31

4POX

Everybody is wired

Ik las ergens dat de Linksys Routers maximaal 24 Mbit aankunnen. We weten nu ook wat die in praktijk kan uitvoeren.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:49

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

4POX schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:25:
Ik las ergens dat de Linksys Routers maximaal 24 Mbit aankunnen. We weten nu ook wat die in praktijk kan uitvoeren.
Er zijn linksys routers geweest die ipv een 100Mbit switch eigenlijk iets van een 24Mbit geval erin hadden zitten.
De WAG54G V1 bijvoorbeeld.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
Het is een leuk ding maar ik ben er al uit, ik ga vroeg of later overstappen en zoeken naar een beter alternatief. Het is tussen de 40 en 50% van de snelheid die ik met dit apparaat moet inleveren.

Raar eigenlijk dat ze hier de tekst "100mbit" op mogen zetten terwijl het dat toch niet in alle opzichten is....

[ Voor 5% gewijzigd door JasperE op 28-02-2007 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
JasperE schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:37:
[...]
Raar eigenlijk dat ze hier de tekst "100mbit" op mogen zetten terwijl het dat toch niet in alle opzichten is....
Och moet je eens kijken naar Gbit kaarten. Er staat Gbit op, maar -vooral met de goedkopere kaartjes- haal je in de praktijk vaak niet eens meer dan zo'n 160 Mbit.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vyndrox
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11-2023
Net van de WRT54G V7 de firmware vernieuwd naar 7.0.0.4, bleef op dezelfde plek zitten; had eerst 54% bereik en nu 80% !!!!

-Real power isn't given, it must be taken-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Na 152 dagen uptime met HyperWRT Thibor 15c had ik besloten om over te stappen op Tomato, omdat deze laatste meer handige functionaliteit bied betreft "access restriction".
Aardig stabiel maar na een paar dagen was de web interface niet meer bereikbaar.

Qua stabiliteit kan het nog niet op tegen HyperWRT Thibor 15c, maar een leuk begin is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

CrashOne schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:30:
Na 152 dagen uptime met HyperWRT Thibor 15c had ik besloten om over te stappen op Tomato, omdat deze laatste meer handige functionaliteit bied betreft "access restriction".
Aardig stabiel maar na een paar dagen was de web interface niet meer bereikbaar.

Qua stabiliteit kan het nog niet op tegen HyperWRT Thibor 15c, maar een leuk begin is er.
Dat is vreemd! Mijn Tomato is nu meer dan 38 dagen up-and-running en de web-interface is nog steeds prima benaderbaar. Nooit eerder een dergelijk probleem ervaren.
Welke browser(s) gebruik je?

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Firefox, maar met een andere browser was hij ook niet meer benaderbaar.
Ik weet niet wat jij allemaal hebt ingesteld, maar ik heb aardig wat extra's ingesteld, QoS, Access Restrictions, Static DHCP en een aantal port forwards. Draadloos draait op WPA AES en MAC adres filter.

Geen idee waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

Ok...ik wil een nieuwe firmware downloaden voor een WRT54G v7, maar op de site kan ik alleen de 54G's selecteren vor v6.0 :? Wie weet hoe ik eraan kan komen? Die uit dit topic staat er blijkbaar niet meer.

[ Voor 31% gewijzigd door JT op 04-03-2007 19:56 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Over de crashende webinterface.
Ik heb het ook gehad met een van de eerdere Thibor-firmwares. Webinterface niet te bereiken, maar als accesspoint werkte 'ie prima.
Ik had toen de boel compleet gereset en opnieuw schoon ingesteld en daarna 100+ dagen uptime zonder enig probleem.
Nu met Tomato heb ik ook al ruim 84 dagen uptime, perfect stabiele verbinding en de webinterface werkt nog steeds prima.

Kortom, mogelijk dat er nog een of andere instelling van vroeger in de weg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:07
JT schreef op zondag 04 maart 2007 @ 19:49:
Ok...ik wil een nieuwe firmware downloaden voor een WRT54G v7, maar op de site kan ik alleen de 54G's selecteren vor v6.0 :? Wie weet hoe ik eraan kan komen? Die uit dit topic staat er blijkbaar niet meer.
Ga naar www.linksys.nl (dus niet .com). Klik op download en ziedaar de WRT54G v7 staat erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

ik heb een WRT54G v2.2 hier staat ook tomato als firmware op best wel tevreden over,
alleen hij is heel traag met laden van website's zowel iIE als FF op windows en mac,
ik zit te denken dat ik iets fout ingesteld heb, iemand een idee want vindt het vervelend, had zelf een nieuwe gekocht van de week maar deze vandaag terug gebracht was egt alles behalve stabiel werd er gek van dit was een v7

zou het kunnen liggen aan dns ? die staat niet ingesteld in de router
zo ja welke moet ik gebruiken voor dns adres ben @home gebruiker

had daar straks wel paar ingezet maar hierdoor kon ik in mijn mail hotmail niet meer binnen halen en deden een aantal sites lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:17:
zou het kunnen liggen aan dns ? die staat niet ingesteld in de router
zo ja welke moet ik gebruiken voor dns adres ben @home gebruiker
dns zou die gewoon automatisch moeten pakken.
DIt laat tomato zien op mijn router:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jobslagter/got/tomato_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
Wat ik nog niet helemaal snap is waarom wrt54g eigenaars accepteren dat de router regelmatig crasht. Enkel vanwege de mogelijkheid zelf een firmware te kiezen?

Ik gebruik hem zelf slechts als wireless router voor mijn laptop en daar heb ik nog geen crash meegemaakt.
WAN -> Hoofd PC -> Router -> Draadloze apparaten
Ik doe het zo omdat het apparaat maar 3.6MB/sec kan routen vanaf WAN, voor normale thuisverbindingen overigens meer dan genoeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

De nieuwe G versies zijn inderdaad niet al te betrouwbaar.
De oude G, en alle GL's crashen niet.

Maar hoe kom je erbij dat mensen dit accepteren?
De WRT54G was vroeger een stabiele goede browser, maar tegenwoordig gebruiken ze een ander OS en een andere chipset. Mensen die deze goede naam kennen, maar niet van de huidige problemen weten zullen misschien een G kopen.
Koop je nu een wrt, dan moet je gewoon een GL kopen ipv de G. Even duur, beter, stabieler en je kan ook nog de software vervangen.
Een nieuwe G kan je overigens de software niet van vervangen, en de mensen die een G kopen weten meestal niet dat deze "slecht" is.

Overigens heeft niet iedereen problemen met de nieuwe G. Bij sommigen werkt het voorbeeldig, terwijl anderen er grote problemen mee hebben.

[ Voor 111% gewijzigd door job op 09-03-2007 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loenen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:57
Tomato 1.05 is er:
* Removed several updates made during the last few versions which may have caused more problems for some.
* Fixed device list may not show all (again).
* Added weekly bandwidth usage page and reworked the daily and monthly pages. The weekly page uses the the daily data so no additional changes to the data file is needed.
* Time: Added more new DST, adjusted a few TZ, increased field size of servers, blocked servers (kiss-o-death/stratum=0) can be cleared in the GUI (shown only if there is a blocked server).
* Logging: Cron event logging can now be disabled, mark interval can now be adjusted, limit can now be disabled.
* PPTP, RTSP, H.323 NAT helper modules can now be disabled in Advanced/Conntrack incase anyone has problems with these. These were always loaded in previous versions.
* Upgraded Dnsmasq to 2.38.
* Upgraded Dropbear to 0.49.
* Added support for Buffalo WZR-G54.
* Added support for Linksys WRTSL54GS without USB. There is absolutely no USB support built-in or installable! I was asked for this even without USB. Unfortunately, I don't think I'll be able to make a full version for this one anytime soon.
* etc.
Direct maar even testen, ben erg te spreken over Tomato. Stabiel, lekker snelle interface en biedt voor mij voldoende functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:47:
Overigens heeft niet iedereen problemen met de nieuwe G. Bij sommigen werkt het voorbeeldig, terwijl anderen er grote problemen mee hebben.
Zo heb ik er grote problemen mee. Elke dag m'n internet er een keer uit en regelmatig crashes. Gelukkig koop ik maar 1x iets slechts van een bepaald merk, daarna nooit meer. Helaas linksys, weer een klantje minder :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ik had er ook problemen mee, bij een klant. vooral van het dubbele ip probleem... en een wegvallende draadloze verbinding. Gelukkig was dat een V5 versie, dus die draait nou mooi dd-wrt... (gister zag ik toevallig dat die een uptime van 138 dagen had :P).

Nu even tomato 1.05 installeren op de twee GL's die hier in huis hangen.
1.04 draait prima, en vooral de QOS vind ik super van tomato. Dus de 1.05 erop en eens kijken hoe lang die het volhouden.

[ Voor 30% gewijzigd door job op 12-03-2007 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 02:53
Damn... mijn wrt54g v1 is volgens mij overleden..
Ik had hierop hyperwrt draaien met een iets verhoogde output icm. met 7dBi antennes.
Op die antennes kom ik later terug.

Maar op een gegeven moment zag ik alleen het rode diag lampje en na een paar keer resetten helemaal niks meer. :(

Ding ligt nu hier uitelkaar en waarschijnlijk is de zender doorgebrand? :S
Ik weet niet of het aan de verhoogde ouput ligt, die mogelijk zijn bij de hyperwrt's. Anders zet ik later gewoon op de default output.

Ow.. voor degene die andere antennes willen gaan halen.. Ze verhogen het bereik niet zo veel. Zonde van je geld.

But to the point nu.. Ik heb bij aanbod om een wrt54g v1 t/m 3 gevraagd. Misschien dat iemand hier zijn wrt'tje niet meer wilt hebben? O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Crashcat op 12-03-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
waarom haal je niet gewoon een GL?

maare hier draait de v 3.1 met tomato al 2 jaar met 80MW, ook getest met high gain antennes en 251mw haha ik haalde 134 meter met mn laptoppie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
hmm.... Tomato maar een keer proberen dan.. Ik was tot nu toe tevreden met hyperwrt.
Over die G of GL.. Ben een beetje vastgeroest met tweaken.. Lees : lui.

Die GL's, zijn die in de winkel nog steeds op v1.1?
Heb nl. via pricewatch een beschrijving gevonden waarin staat dat de huidige versie 1.1 is.

[ Voor 32% gewijzigd door Crashcat op 12-03-2007 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een gemodde firmware beschikbaar voor de v7 ?
Ik kan het nergens vinden...of ben ik nou gek...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Crashcat schreef op maandag 12 maart 2007 @ 23:21:
Die GL's, zijn die in de winkel nog steeds op v1.1?
Heb nl. via pricewatch een beschrijving gevonden waarin staat dat de huidige versie 1.1 is.
Jep, die GL's zijn nog steeds op v1.1 dus nog steeds vergelijkbaar met versie 4 van de G.
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 23:30:
Is er ook een gemodde firmware beschikbaar voor de v7 ?
Ik kan het nergens vinden...of ben ik nou gek...?
Nope, is er niet. En zal er waarschijnlijk ook niet komen.
De cpu die erin zit wordt niet veel gebruikt, dus niet al te zinvol om daar veel tijd in te steken voor een custom firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik draai de dd-wrt micro versie ,
DD-WRT v23 SP2 (08/03/06) micro
Time: 10:56:43 up 11 days, 10:56, load average: 0.00, 0.00, 0.00
WAN disabled
Het enige probleem dat ik ermee ondervind is dat hij te pas en te onpas een reboot doet, hoe het komt weet ik niet, maar het gebeurd meestal al het netwerk niet gebruikt word (heb er dus niet veel last van !).

Voor de rest is dit super firmwire, vooral het vergrote van het draadloos bereik is super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40
job schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:54:
... vooral de QOS vind ik super van tomato.
Gisteren ook Tomato maar eens geinstalleerd (draai al een anderhalf jaar dd-wrt maar had soms last van crashes). Upgrade ging vlotjes en ook alle instellingen waren makkelijk te vinden (en interface is mooi en snel, grafiekjes! :9~ ). Daarna ook eens naar de QoS instellingen gekeken (deze had ik bij dd-wrt nooit werkend gekregen) en inderdaad dit werkte soepel.
Dat dacht ik toch althans want nu blijkt dat wanneer ik QoS inschakel mijn downloadsnelheid niet meer maximum ~1Mbyte/s is maar 500-600kbyte/s, wat toch wel een zeer groot verschil is.

Heeft iemand nog die ervaring/dat probleem? Of is hier ook een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

Kiff schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 12:27:
[...]
Heeft iemand nog die ervaring/dat probleem? Of is hier ook een oplossing voor?
Alleen maar ingeschakeld? En heb je dan ook de waardes voor Inbound Limit en Outbound Rate / Limit juist aangepast? Hier staan ze op In: 6000 en Out: 768 kbits/s (de standaard waardes van Basic ADSL - XS4ALL).
Indien waardes correct en nog steeds een probleem, reset de router eens door de reset-button aan de achterkant ca. 30 seconden in te drukken.

[ Voor 4% gewijzigd door hbokh op 15-03-2007 15:55 . Reden: Biertje? ]

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40
hbokh schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 15:36:
[...]

Alleen maar ingeschakeld? En heb je dan ook de waardes voor Inbound Limit en Outbound Rate / Limit juist aangepast? Hier staan ze op In: 6000 en Out: 768 kbits/s (de standaard waardes van Basic ADSL - XS4ALL).
Indien waardes correct en nog steeds een probleem, reset de router eens door de reset-button aan de achterkant ca. 30 seconden in te drukken.
Ingeschakeld en ook geconfigureerd (rates goed gezet (zoals ISP spec) en classifications een beetje aangepast). Zal het toch eens proberen met een reset zoals je voorstelt of misschien de rates nog wat hoger te zetten (kan geen kwaad neem ik aan?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
Heb vandaag m'n wrt54gl binnen en gelijk Tomato erop gezet.
Ik moet zeggen dat het een erg goede firmware is. :)

Moet alleen de Qos beetje tweaken, aangezien er hier nog 3 gebruikers zijn.
De ontvangst moet ik nog even testen, want in een kamer is daar het bereik altijd heel slecht.
Maar dat komt omdat er een keuken met apparatuur in de weg staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

Tomato v1.06 is vandaag uitgebracht.
Naast een aantal bugfixes is er door Jon nu ook support voor de "Asus WL-500G Premium without USB" meegebakken. Zie http://www.polarcloud.com/tomato_106.

[ Voor 3% gewijzigd door hbokh op 18-03-2007 23:23 ]

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
Hmmm....minor fixes. Het werkt als een trein vvor mij, dus ik wacht wel even af.
Als is ik de firmware upgrade.. Kan ik hier weer dan de backup instellingen laden?

[ Voor 36% gewijzigd door Crashcat op 19-03-2007 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 23:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

hbokh schreef op zondag 18 maart 2007 @ 23:20:
Tomato v1.06 is vandaag uitgebracht.
Naast een aantal bugfixes is er door Jon nu ook support voor de "Asus WL-500G Premium without USB" meegebakken. Zie http://www.polarcloud.com/tomato_106.
Nice, is de configuratie van 1.05 compatible met deze (maw is een reset to factory default wel of niet nodig)?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Niet nodig.
Als dit nodig zou zijn staat het wel bij de release notes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

job schreef op maandag 19 maart 2007 @ 13:25:
Niet nodig.
Als dit nodig zou zijn staat het wel bij de release notes.
Thanks. Ik ben al aan het upgraden. Ik heb nog een bugje gevonden in 1.05 (average setting) die ik nog niet gemeld heb. Misschien is die bug nu ook aangepakt. Zoniet dan zal ik hem alsnog gaan melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
Raar probleem met Tomato 1.05..
Ik heb met of zonder Qos moeite om een webpagina te laten loaden :S
Heb al een reboot gedaan, want ik dacht dat het misschien aan het aantal connections lag, maar dit helpt voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Crashcat schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:00:
Raar probleem met Tomato 1.05..
Ik heb met of zonder Qos moeite om een webpagina te laten loaden :S
Heb al een reboot gedaan, want ik dacht dat het misschien aan het aantal connections lag, maar dit helpt voor geen meter.
Reset to defaults wel uitgevoerd na het flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
Bor de Wollef schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:28:
[...]

Reset to defaults wel uitgevoerd na het flashen?
Zekers.. Ben nu ff het aantal connecties aan het verhogen. Maar ik had er nog ruim voldoende over.
Ff verder zoeken en tweaken dan maar :(

-edit: |:( moeilijkste problemen zijn altijd het makkelijkst te solven.
Heb m'n livebox opnieuw opgestart en het werkt weer vlekkeloos.. Als dit zo doorgaat dan moet ik maar een keer het livebox thread opzoekken. :o

[ Voor 26% gewijzigd door Crashcat op 19-03-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dat toch met Crashes .... ?
Ik draai al sinds 27 dec. 2006 ...
Nog nooit een crash gehad...
Firmware 7.00.4
Altijd goed bereik...
Downloaden gaat perfect, Azureus gaat net zo snel als op mijn andere (Bedraade) PC's
En hij wordt best wel intensief gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterke
  • Laatst online: 12-09 10:53
Ik heb mijn WRT54G v2 onlangs geflasht van hyperwrt + tofu13c naar tomate 1.06. Nu krijg ik echter geen verbinding meer tussen bedrade LAN pc, en wireless pc. wireless kan wel naar router connecten, maar pingen tussen vast en wireless niet mogelijk. heb al restore default settings geprobeerd, ben niet aan routing tables geweest, al denk ik dat de oplossing daar wel ergens ligt. iemand suggesties aan wat dit kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
Blasterke schreef op maandag 26 maart 2007 @ 10:35:
Ik heb mijn WRT54G v2 onlangs geflasht van hyperwrt + tofu13c naar tomate 1.06. Nu krijg ik echter geen verbinding meer tussen bedrade LAN pc, en wireless pc. wireless kan wel naar router connecten, maar pingen tussen vast en wireless niet mogelijk. heb al restore default settings geprobeerd, ben niet aan routing tables geweest, al denk ik dat de oplossing daar wel ergens ligt. iemand suggesties aan wat dit kan liggen?
Heb je na het flashen op clear nvram of reset knop gedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterke
  • Laatst online: 12-09 10:53
Crashcat schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 22:01:
[...]

Heb je na het flashen op clear nvram of reset knop gedrukt?
Ja, op de reset knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DetoR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-08 14:03
kan ik mijn dns van mijn router:

Firmware Version: v4.71.1, Hyperwrt 2.1b1 + Thibor15c

met adres 192.168.1.1 en tevens ook een dns forwarden naar een dns server in mijn netwerk?

aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Heb je het al geprobeerd?
Met tomato kan het in elkgeval probleemloos.

Als ik je cryptische vraag althans goed begrepen heb.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 01-04-2007 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DetoR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-08 14:03
job schreef op zondag 01 april 2007 @ 18:07:
Heb je het al geprobeerd?
Met tomato kan het in elkgeval probleemloos.

Als ik je cryptische vraag althans goed begrepen heb.
heb dus nog een 2e router wireless met tomato erop.. zal eens de opties bekijken

aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

DetoR schreef op zondag 01 april 2007 @ 17:33:
kan ik mijn dns van mijn router:

Firmware Version: v4.71.1, Hyperwrt 2.1b1 + Thibor15c

met adres 192.168.1.1 en tevens ook een dns forwarden naar een dns server in mijn netwerk?
Inderdaad kan ik op een bak in mijn LAN (192.168.1.0/24) gewoon aan Tomato DNS-requests opvragen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
# nslookup 
> server 192.168.1.1
Default server: 192.168.1.1
Address: 192.168.1.1#53
> www.selwerd.nl 
Server:         192.168.1.1
Address:        192.168.1.1#53

Non-authoritative answer:
www.selwerd.nl  canonical name = warbase.selwerd.nl.
Name:   warbase.selwerd.nl
Address: 129.125.102.126
> exit
Probeer ook eens op deze wijze op bijv. een Windoos aan HyperWRT te vragen...
Maar Tomato heeft dan wel weer o.a. de optie Use Internal Caching DNS Forwarder.

[ Voor 5% gewijzigd door hbokh op 03-04-2007 10:15 . Reden: Aanvulling / typo ]

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Laatst online: 23:05
hey,

Ik heb de FIrmware 7.00.1 op mijn linksys WRT54G staan. Ik wil graag firmware 7.00.4 erop zetten, maar voordat ik dat doe wil ik even de voordelen weten ervan.

7.00.1 werkt perfect, maar mis toch af en toe het bereik. Boven valt het internet soms net aan weg. Ik las in dit topic een bericht erover dat de 7.00.4 versie de power-output naar 80% brengt. Nu heb ik hier maar 1 bericht over gevonden. Verder staat er zowel in de Firmware upgrade info pagina geen informatie hierover dat ze dit hebben veranderd. Op internet zelf kan ik het ook zo 1-2-3 niet vinden.

Veranderd de 7.00.4 versie daadwerkelijk de power-output van 50% naar 80%?

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subrosa
  • Laatst online: 20:04
ik heb mijn wrt54g ver2 ook net geupgrade van ddwrt 23 naar tomato 1.06
dit omdat ik vaak helemaal geen verbinding meer kreeg met de ddwrt FW en de linksys FW
misschien heb ik er geen last meer mee met deze FW.

anders toch opzoek naar een andere router.
want direct van modem naar pc werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
Is het al gelukt?
Mijn routing table ziet er zo uit.. 192.167.10.0 is voor mijn router

192.168.1.0 * 255.255.255.0 0 vlan1 (WAN)
192.168.10.0 * 255.255.255.0 0 br0 (LAN)
127.0.0.0 * 255.0.0.0 0 lo
default 192.168.1.1 0.0.0.0 0 vlan1 (WAN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Laatst online: 23:05
Dbm12 schreef op maandag 02 april 2007 @ 09:25:
hey,

Ik heb de FIrmware 7.00.1 op mijn linksys WRT54G staan. Ik wil graag firmware 7.00.4 erop zetten, maar voordat ik dat doe wil ik even de voordelen weten ervan.

7.00.1 werkt perfect, maar mis toch af en toe het bereik. Boven valt het internet soms net aan weg. Ik las in dit topic een bericht erover dat de 7.00.4 versie de power-output naar 80% brengt. Nu heb ik hier maar 1 bericht over gevonden. Verder staat er zowel in de Firmware upgrade info pagina geen informatie hierover dat ze dit hebben veranderd. Op internet zelf kan ik het ook zo 1-2-3 niet vinden.

Veranderd de 7.00.4 versie daadwerkelijk de power-output van 50% naar 80%?
Inmiddels heb ik Firmware 7.00.4 erop staan en ik moet zeggen dat is 1000x beter dan de 7.00.1 versie.

Range is inderdaad geboost. De spontane drops van de verbinding zijn volledig verdwenen en alles werkt 100%. Intern netwerk. 1.1 MB per seconde (tis langzaam, maar er is maar een 10mbit kaartje op me PC en die kan toch echt niet harder dan dat)

Het werkt super, Zonder problemen, al enkele dagen zonder reset. Sinds de aankoop 9 dagen geleden werkt het 100% en alle klachten die ik hier lees over slechte verbinding, slecht games spelen, drops van verbinding bij de WRT54G is nog niet gebeurd.

Met andere woorden. De router kan wel werken ;)

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook Tomato 1.06 op m'n WRT54G v2.2 draaien, en moet zeggen dat de QoS echt toppie is!

Hiervoor draaide ik DD-WRT v23 SP2, maar die had regelmatig last van crashes en de QoS werkte voor geen meter.

Het is misschien een idee dat mensen hier hun QoS configuratie posten van Tomato, want QoS is nooit een 'out-of-the-box solution'. Zo kunnen we van elkaar afkijken en elkaars QoS wat meer tweaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ik heb de standaard QOS instelling van tomato gehouden. Was het er wel mee eens.
Alle basiszaken zoals dns en dhcp als eerste, daarna www, daarna de rest.

Alleen de upload en download waardes ingevuld en sindsdien nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand overigens ofdat er tussen de WRT54G v2.2 en de WRT54GL v1.1 nog performance verschillen zijn?

Ik zit namelijk te overwegen om eventueel een WRT54GL v1.1 te gaan kopen als het veel uitmaakt.

Ik blijf gewoon vastzitten aan Linksys omdat ik veel goede ervaringen met deze routers heb, en 3rd party firmwares wil blijven gebruiken omdat ik de QoS functionaliteit zo handig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 13:01:
Weet iemand overigens ofdat er tussen de WRT54G v2.2 en de WRT54GL v1.1 nog performance verschillen zijn?

Ik zit namelijk te overwegen om eventueel een WRT54GL v1.1 te gaan kopen als het veel uitmaakt.

Ik blijf gewoon vastzitten aan Linksys omdat ik veel goede ervaringen met deze routers heb, en 3rd party firmwares wil blijven gebruiken omdat ik de QoS functionaliteit zo handig vindt.
Als je gaat voor de beste performance, dit vond ik in de DD-WRT FAQ:
Cheapest: Buffalo WHR-G54S
Fastest DD-WRT Performance*: Avila Gateworks GW2348-4
Most memory: Routerboard 532A or Avila Gateworks GW2348-4
Most flexible options (antennas, external storage, etc): Routerboard 532A
Best range using built-in antenna: Buffalo WHR-HP-G54
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Supported_Devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Misschien niet helemaal ontopic, maar ik vraag me af of er al N routers zijn met opensource firmwares zoals de WRT54G. Ben nu nog er tevreden over mijn WRT54GS, maar in de toekomst kan ik me voorstellen dat ik sneller wil maar niet achteruit wil gaan qua functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt me nog niet helemaal, maar weet iemand hoe ik gewoon lekker kan leechen en tegelijk via VoIP kan bellen zonder dat het gesprek 'hakkerig' klinkt?

De upstream krijgt wel de hoogste prioriteit met VoIP, maar de downstream niet. Ik heb al gespeeld met de downstream waardes, maar het gaat denk ik niet lukken.

Heeft iemand dit al voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Weet je zeker dat je download het probleem is?
QOS op downloaden kan eigenlijk niet echt.. nogal onlogisch om pakketten die al op je router aankomen weer in de wacht te zetten (wat er voor zorgt dat pakketen dusdanig vertragen dat ze opnieuw worden verzonden.. wat weer extra verkeer met zich meebrengt).

Hakkelen kan net zogoed komen omdat je upload volzit.. (ontvangst pakketjes kunnen niet snel genoeg verzonden worden..).
Zorg ervoor dat je bij de upload zo'n 80 - 90 % van je maximum upload invult.. Minder is ook een poging waard aangezien je upload nooit gegarandeerd is en vaak fluctueert.

Daarnaast zou je eens kunnen kijken naar het maximiaal aantal connecties van je leech programma. Kijk eens of het zin heeft deze eens naar beneden te schroeven.

En als het komt doordat je download volzit... dan ga je toch wat langzamer leechen?
Ik zie het probleem niet.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 10-04-2007 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijven instellingen behouden bij een firmware upgrade van 7.0.0.1 naar 7.0.0.4? Ik wil eigenlijk remote een upgrade doen. Maar dan moet de verbinding wel automatisch herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Na een firmware upgrade dien je altijd een restore to factory defaults uit te voeren. In veel gevallen werkt het zonder ook wel maar kun je last krijgen van erg moeilijk te troubleshooten problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de WRT54G router, met een verouderde firmware van AUG 2005....
Deze wil ik gaan upgraden naar 7.00.4; toen kwam ik op de pagina bij Linksys met de firmwares.

Daar zie ik ook de bovenste V7.00.0 staan met Setup Wizard, wat houdt dat precies in?

De situatie hier is nu: Internet -> Speedtouch 510 -> Linksys WRT54G ->naar PC's (wireless)...

Ik wil graag de Speedtouch eruit doen en internet/netwerk via de Linksys laten lopen.. is dat mogelijk? Want op internet lees ik dat iedereen er een appart modem tussen zet etc...

En kan ik de router dan configureren met die Setup Wizard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Nee je kan die speedtouch er niet tussenuit halen. Die speedtouch is o.a. een modem.
Is je wrt een modem? Nee, dus de speedtouch moet er tussen blijven.

De setupwizard is software om je router te configureren. Een simpelere manier dan via de webconfig.. dus lekker niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee dat is helder, bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Geen probleem.
Oh, wat me nu pas opvalt. Ik vraag me af of je versie 7.00.4 wel op je router kan zetten.
Jouw wrt komt uit augustus 2005 zeg je. Dat zal dan waarschijnlijk een wrt versie 4 (of eerder zijn) dan kan je er nooit een sofware opzetten die voor de wrt versie 7 (andere processor en os) bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

En dan even mijn ervaringen:

Heb een v5 gekregen toen hij net nieuw was destijds, en ik dus nog niet wist dat deze een stuk beperkter was... Had altijd m'n linuxmachine als router, maar door een verhuizing is die situatie onlangs veranderd en wou ik de linksys gaan gebruiken. En inderdaad, zelfs met de nieuwste firmware bleef 't ding hangen zodra ik een torrent opende (het max aantal connecties in m'n client moest dusdanig verlaagd worden dat de snelheid weer onacceptabel werd). Dus toen DD-WRT Micro er op gezet, en sindsdien geen centje pijn :) Fantastisch.

Deze week goedkoop aan een v7 kunnen komen (had er plannen voor, maar die gaan niet door..), een teruggebracht exemplaar bij een lokale computerzaak. Gelukkig wist ik dat 7.00.4 installeren wel eens kon gaan helpen en inderdaad. Met de stock firmware draait 't ding prima, heb even een stress test gedaan met 3 torrents tegelijk met een maximaal aantal connecties van 100 per stuk ;) (for the record: bij 40 connecties op 1 torrent crashte mn v5 al). Ging allemaal prima. Helemaal niet zo'n slechte koop, zo'n v7, als soms beweerd wordt.

Dus nu ga ik die v7 neerzetten bij m'n moeder, waar ik destijds een v2.2 neergezet heb, dan kan ik die mooi thuis gebruiken voor experimentjes/klooien....

[ Voor 0% gewijzigd door m-m op 19-04-2007 10:20 . Reden: sp ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Even een update, ik draai al geruime tijd op Tomato 1.06 en tot nu toe heb ik het idee dat dit de meest stabiele firmware is voor mijn WRT54G V2.0.

Heb hiervoor DD-WRT gedraaid maar die "slibte" na een bepaalde tijd toch steeds weer dicht waarna een reboot nodig had. DD-WRT draait daarintegen wel weer perfect op mijn ASUS WL500G Deluxe :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Titelchange op verzoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Ik heb sinds kort een WRT54GL en krijg ip via DHCP (cable).
M'n computers krijgen ook een nummer toegewezen, maar is het mogelijk
om deze uitgedeelde ip's static te maken? Kan dit met de huidige
fabrieksfirmware die er in zit, of moet ik misschien flashen?

Ik heb gezocht in de webinterface, maar weet niet goed of het sowieso mogelijk is...

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Mujo schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 18:54:

Ik heb gezocht in de webinterface, maar weet niet goed of het sowieso mogelijk is...
Ik weet niet of het ook bij de originele Linksys firmware zo is. Maar er zit een menuutje "Static DHCP" onder het tabblaadje "Status" bij mij (HyperWRT+Thibor15c firmware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Mujo schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 18:54:

Met Tomato kun je dit onder het 'Basic-->Static DHCP' menu kun je een mac adres aan een IP koppelen.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Idem dito in DD-WRT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:11

Totaalgeflipt

De enige echte

Nou ik heb nu ook op mijn Linksys WRT54GL v1.1 DD-WRT v2.3sp2 gezet.

Eerst de micro, en toen vanuit de micro geupdate naar de standard.
Draait op dit moment als een zonnetje, vanavond nog eens even resetten, en kijken of hij inderdaad bij 3 torrents ook op zijn bek gaat.

Kun je hem nu eigenlijk ook weer terug zetten naar linksys firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
ja hoor, terugflashen naar Linksys FW is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

En dat zou je dan gewoon kunnen doen door de .bin file te downloaden vanaf de website van linksys.
Nu ik toch aan het typen ben

Nog even een vraag....
Ik heb dus een Linksys WRT54GL v1.1
De nieuwste dus zeg maar.

Om zoveel mogenlijk profijt te hebben van het downloaden vanaf 2 computers met torrents, en ook nog redelijk kunnen internetten, heeft er dan nog iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Totaalgeflipt schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 18:10:

Om zoveel mogenlijk profijt te hebben van het downloaden vanaf 2 computers met torrents, en ook nog redelijk kunnen internetten, heeft er dan nog iemand tips?
Neem het duurste (snelste) internet abonnement bij je ISP.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Totaalgeflipt schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 18:10:
Op beide pc's de upload flink beperken.
Verbindingen slibben dicht omdat de upload vol is, en je pc de server niet kan laten weten dat hij het pakket ontvangen heeft.

Mocht je daarvoor niet de mogelijkheden hebben (bijvoorbeeld omdat je een van de pc's niet mag beheren), dan ga je toch gewoon met qos aan de slag?

[ Voor 14% gewijzigd door job op 15-05-2007 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Bedankt voor je antwoord,

We zijn hier met zijn 2e, ik en mijn huisgenoot,
En we kunnen hem beheren.
Dat QoS ga ik zowiezo eens naar kijken, wat het allemaal inhoud.

Wij hebben hier een @home regelmatig abbonement 4mbit 29.95
Op hoeveel zou ik de upload moeten cappen om nog een beetje normaal te kunnen internetten.

Wat ik eigenlijk bedoelde is, dat ik nu de standard dd-wrt er op heb staan.
En of de dd-wrt mini stabieler zou zijn in dat opzicht. Bij veel openstaande verbindingen, lijkt het dat die meer ruimte kan gebruiken omdat hij kleiner is. Of bazel ik nu wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ricardo87 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 19:32:
Even een update, ik draai al geruime tijd op Tomato 1.06 en tot nu toe heb ik het idee dat dit de meest stabiele firmware is voor mijn WRT54G V2.0.

Heb hiervoor DD-WRT gedraaid maar die "slibte" na een bepaalde tijd toch steeds weer dicht waarna een reboot nodig had. DD-WRT draait daarintegen wel weer perfect op mijn ASUS WL500G Deluxe :/
Oude quote, maar mijn ervaringen - ook met de oude WRT54g v2.0 - zijn exact hetzelfde :+ .
In vergelijking met HyperWRT, tofu, DD-WRT en de sveasoft varianten is Tomato in mijn geval duidelijk het meest stabiel. Draai het nu een maand of 2 en slechts 1x een reboot nodig gehad ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje: welke firmware kan ik het best installeren voor de WRT54G v5? Tomato 1.06 en HyperWRT schijnen alleen te werken op v1 tm v4 en ik heb op dit moment firmware v1.00.6, Jan. 10, 2006.

Ik heb al geruime tijd last van crashes. De router loopt echt om de haverklap vast. Ik zit zelf met een pc op de router en er is ook nog een imac via wifi aangesloten op de router. Laatst heb ik nog een patch geinstalleerd die de tcpip.sys aanpast naar 50 toegestane niet beantwoorde verbindingen per seconde. [Network] Netwerk verbinding pc valt weg

Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat de pc met een kabel aangesloten is op de router en de imac via wifi?

Bedankt!
Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

WRT54G versie 5 kan alleen de micro variant van dd-wrt draaien.
Op de dd-wrt site kan je de handleiding vinden om deze erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 00:01:
Even een vraagje: welke firmware kan ik het best installeren voor de WRT54G v5? Tomato 1.06 en HyperWRT schijnen alleen te werken op v1 tm v4 en ik heb op dit moment firmware v1.00.6, Jan. 10, 2006.

Ik heb al geruime tijd last van crashes. De router loopt echt om de haverklap vast. Ik zit zelf met een pc op de router en er is ook nog een imac via wifi aangesloten op de router. Laatst heb ik nog een patch geinstalleerd die de tcpip.sys aanpast naar 50 toegestane niet beantwoorde verbindingen per seconde. [Network] Netwerk verbinding pc valt weg

Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat de pc met een kabel aangesloten is op de router en de imac via wifi?

Bedankt!
Rob
Zolang je geen torrents draait of emule zou je eigenlijk nooit aan die 50 connecties moeten komen. Ik vind het installeren van een non supported patch dan ook een slecht advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 09:23:
[...]

Zolang je geen torrents draait of emule zou je eigenlijk nooit aan die 50 connecties moeten komen. Ik vind het installeren van een non supported patch dan ook een slecht advies.
Hmmm, maar wanneer ik wel torrents draai? Of soulseek? Dat zijn toch dingen die ik regelmatig gebruik en ondertussen gewoon browse, e-mail ophaal, etc. etc. Misschien dat dat het probleem is, maar dan nog vind ik het vreemd dat de router er telkens uitknalt. Of is dit een heel normaal probleem wanneer je torrents draait?

thanks!
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Dit topic gaat over de verschillende firmwares voor de WRT54G. Voor andere prolemen die je tegenkomt die niet firmware specifiek zijn gebruik je de search of start je een eigen topic.