[Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL firmwares Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 74.854 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:19
Afbeeldingslocatie: http://chriscarey.com/software/gkrellm/wrt54g/wrt54g.gif

De wireless routers van Linksys zijn erg populair bij particuliere gebruikers. De WRT54G, WRT54GS en WRT54GL zijn bijna identiek aan elkaar en voor allen zijn dan ook veel gemodde firmwares te vinden. Het zijn er ondertussen zoveel dat ik door de bomen het bos niet echt meer zie. Vandaar dit topic.

Welke firmwares zijn er:

Officiële Linksys firmware: http://www.linksys.com

HyperWRT http://www.hyperwrt.org/Downloads.shtml
HyperWRT is a power boost firmware for the Linksys WRT54G and WRT54GS router. The goal of this project is to add a limited set of features to the last Linksys firmware, extending its possibilities but staying close to the official firmware.
Sveasoft http://www.sveasoft.com/content/view/2/1/
The Sveasoft firmware is a replacement firmware upgrade for ASUS, Belkin, Buffalotech, and Linksys wireless routers. Our firmware adds dozens of sophisticated features to these sub-$100 routers turning them into the equivalent of products costing hundreds or thousands of dollars.
DD-WRT http://www.dd-wrt.com
DD-WRT is simply a project which is based on the official GPL Sources of Sveasoft Alchemy. Due the nature of GPL based projects, this firmware will be also release under this license. Initially i wrote this modification to make it possible, to use the Linksys WRT54G/GS inside our Wireless Lan network as cheap replacement for our professional Lancom and Orinocco access points. so what was missing? first, we are using radius authentication with a central account management inside our network for user authentication. There is already a radius application available for OpenWRT, but openwrt was no choice since it is not user friendly for a non computer professional without any linux knowledge. so i just integrated it with some small enhancements in the alchemy software.
Tomato http://www.polarcloud.com/tomato
Tomato is a small, lean and simple replacement firmware for Linksys' WRT54G/GL/GS, Buffalo WHR-G54S/WHR-HP-G54 and other Broadcom-based routers. It features a new easy to use GUI, a new bandwidth usage monitor, more advanced QOS and access restrictions, enables new wireless features such as WDS and wireless client modes, raises the limits on maximum connections for P2P, allows you to run your custom scripts or telnet/ssh in and do all sorts of things like re-program the SES/AOSS button, adds wireless site survey to see your wifi neighbors, and more.
En zo zijn er nog tal van andere firmwares beschikbaar. Dit topic is om te discussieren over:
  • Welke firmware gebruik je, en met welke router?
  • Hoe zijn je ervaringen met deze firmware?
  • Heb je andere firmwares geprobeerd, en hoe was je mening hierover?
Let op:
De meeste firmwares die worden genoemd in dit topic werken alleen op de volgende versies:
Linksys WRT54G v1-v4, WRT54GS v1-v4, WRT54GL v1.x. Controleer dit goed voordat je over gaat tot flashen!

Update 25 april 2007:
Startpost wat opgeschoont. Links weer werkend gemaakt en Tomato toegevoegd.

[ Voor 45% gewijzigd door Spixo op 25-04-2007 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6546

ik heb een Linksys WRT54G en gebruik op dit moment de HyperWRT firmware, omdat dat de enige firmware is waarmee ik mijn adsl modem zo ver krijg te verbinen met het internet (speedtouch home)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-06 21:47
Ik gebruik Wifi-box. -> http://sourceforge.net/projects/wifi-box/
Wel een iets oudere firmware, 2.02.2.1 pre-wfb, omdat de nieuwste firmware ervoor zorgt dat mijn wrt54g steeds vastloopt als ik via wifi aan het internetten ben(of uberhaupt dataverkeer genereer via wifi).

In tegenstelling tot de nieuwste firmware werkt de iets oudere firmware deze zeer naar mijn zin, WPA encryptie icm radius werkt prima, evenals het verhogen van het zendvermogen, wat nodig is als ik buiten in het zonnetje wil internetten(de afstand is net iets te groot met het standaard zendvermogen).

[ Voor 5% gewijzigd door pierce op 26-04-2005 08:06 ]

5564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Ik zit momenteel eigenlijk te twijfelen tussen HyperWRT en Alchemy. Ik draai al tijden op HyperWRT maar hoor ook goede verhalen over de andere.

Helaas ben ik niet zo voor bloated firmwares en blijf ik het liefst het dichtste bij de orginele, HyperWRT is dus eigenlijk perfect...

Iemand die beide heeft getest een een zinnig oordeel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 22:50

r0b

Nog een redelijk bekende: http://openwrt.org/
OpenWrt is a Linux distribution for the Linksys WRT54G. Instead of trying to cram every possible feature into one firmware, OpenWrt provides only a minimal firmware with support for add-on packages. For users this means the ability to custom tune features, removing unwanted packages to make room for other packages and for developers this means being able to focus on packages without having to test and release an entire firmware.
Ik gebruik het zelf helaas niet, aangezien ik een WAP54G heb (alleen AP dus), maar het lijkt veelbelovend. :)

Veel informatie betreffende de verschillende firmwares voor Linksys apparatuur kan je ook vinden op http://www.linksysinfo.org/
(Kijk bijvoorbeeld eens onder 'Downloads'.)

[ Voor 13% gewijzigd door r0b op 27-04-2005 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

Wij gebruiken hier hyperwrt omdat je je transmit power kan vergroten naar 100% (default=50%) Helaas heeft het ding nogal moeite om door 1 simpel muurtje en een deur te komen.

Op mijn powerbook haal ik dan ook neverrrr noooit 54mbit :( Tot nu toe bevalt het stukken beter dan Alchemy want die wilde nog wel eens (1x p week) haperen (weg verbinding) en alleen een hard reset verhielp het.

[ Voor 25% gewijzigd door JaWa op 27-04-2005 01:30 ]

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierce
  • Laatst online: 25-06 21:47
JaWa schreef op woensdag 27 april 2005 @ 01:28:
Wij gebruiken hier hyperwrt omdat je je transmit power kan vergroten naar 100% (default=50%)
Dat kan met een andere firmware, bijvb. wifi-box, ook.

Ik heb overigens sinds gisteravond hyperwrt draaien, nu wil ik ze natuurlijk allemaal ff testen ;)
Werkt tot op heden prima en snel.

5564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Helaas ben ik niet zo voor bloated firmwares en blijf ik het liefst het dichtste bij de orginele, HyperWRT is dus eigenlijk perfect...
Als je geen bloat wil kan je ook kijken naar OpenWrt. Dat is echter heel anders dan de oorspronkelijke firmware.

Als je het nog niet gedaan hebt, zet dan zsm boot_wait aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik gebruik zelf de hyperwrt versie. Ben er erg tevreden mee vanwege de vele mogelijke instellingen. Ik heb verder alleen de originele linksys fw gedraaid en ben toen binnen een week overgeschakeld op de hyperwrt.Heb er nooit problemen mee gehad, dus ben er tot nu toe nog altijd bij gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142960

Ik heb die van alchemy geprobeerd, maar helaas werkte het niet allemaal soepel.. Ik moest meerdere routers laten communiceren met elkaar, maar mijn wireless expender stopte met het doorvoeren van info toen mijn "hoofd" linksys ap/router die firmware gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20279

JaWa schreef op woensdag 27 april 2005 @ 01:28:
Wij gebruiken hier hyperwrt omdat je je transmit power kan vergroten naar 100% (default=50%) Helaas heeft het ding nogal moeite om door 1 simpel muurtje en een deur te komen.
Hmm, dat is vrij ongezond voor de componenten in de WRTG. De maker van HyperWRT stelt dat 83% echt het maximum is dat je best kan instellen om een normale levensduur van de radiozender/ontvanger te garanderen. Als je echt problemen hebt om een ruimte te overbruggen, zou je kunnen overwegen een bridge ergens in het midden te plaatsen.

Trouwens, hoe hoger je de transmit power zet, hoe meer "noise" er wordt gegenereerd, en hoe lager de uiteindelijke snelheid dan zal zijn, zeker als je vrij dicht bij de router zit. De maximale afstand is natuurlijk wel hoger.

Ikzelf gebruik trouwens HyperWRT versie 2.03b. Werkt perfect. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:21
Eerst: waarschuwing is op zijn plaats m.b.t. het gebruiken van een firmware. Aangezien de hardware van de nieuwe linksys wrt54g-modellen veranderd zijn, werkt de meeste (uitgebrachte) firmware niet! (zelf ondervonden :P)

Het gaat om de versie 2.2. Je kan zien op de onderkant van de router of je versie 2.0 of 2.2 hebt; begint je S/N met CDF7 heb je een versie 2.2, CDF5 betekend dat je versie 2.0 hebt.

Afwachten dus op FW-updates ;)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 21:10

Cansu

Cirus the Virus

Ik heb de WRT54G versie 1.0 en draai daar nu Alchemy 1.0 final op. Dit heeft voordelen mbt tot de HyperWRT 1.3 die ik eerst draaide. Namelijk statiscg dhcp. Nu kan ik eindelijk een pc op basis van mac een vast ip toekennen. Nu hoef ik niet steeds de portforwarding aan te passen. Ook kan ik hier de power boosten net als de hypwrt.
Beide firmwares hebben altijd stabiel gelopen.
Enige probleem is dat ik QOS niet goed aan de praat krijg met de alchemy final. Iemand meer ervaring daarmee?

Viva la Netherlands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
  • Laatst online: 14-08-2024
Waar ik nu met Belkin spul en met mijn eigen wrt54g tegenaan gelopen ben met verschillende firmware behalve de Hyperwrt is dat de nic driver voor de switch op een gegeven moment wel werkt maar geen dhcp pakketjes meer doorlaat, dus handmatig instellen van het ip en je kon gewoon netwerken, of je moest de router rebooten. Ik heb dit gehad met de dd firmware, met sveasoft en met wifibox. Waarschijnlijk omdat deze allen toen niet gebaseerd waren op de nieuwste linksys firmware (paar maandjes geleden alweer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Bas! schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 11:06:
Waar ik nu met Belkin spul en met mijn eigen wrt54g tegenaan gelopen ben met verschillende firmware behalve de Hyperwrt is dat de nic driver voor de switch op een gegeven moment wel werkt maar geen dhcp pakketjes meer doorlaat, dus handmatig instellen van het ip en je kon gewoon netwerken, of je moest de router rebooten. Ik heb dit gehad met de dd firmware, met sveasoft en met wifibox. Waarschijnlijk omdat deze allen toen niet gebaseerd waren op de nieuwste linksys firmware (paar maandjes geleden alweer).
Ik heb last van precies hetzelfde probleem!
Ik heb er een topic over geopend, zie HIER.

Nog iets wat ik ervaren heb:
Als ik de Sveasoft Alchemy final firmware gebruikte had ik (naast het DHCP probleem) ook voor dat het wireless gedeelte er plots gewoon de brui aan gaf voor een tijdje.
Er is dan gewoon geen wireless netwerk meer, terwijl het wired gedeelte nog vlot werkt!
Heel erg vreemd en behoorlijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-06 22:15
Draai hier naar volle tevredenheid de laatste versie van HyperWRT op mijn versie 1.0 WRT54G.
Gekozen vanwege power instelling, WDS en niet te veel afwijking van de originele firmware.
Super stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144270

Beste Tweakers,

Vrijdag heb ik chello extreme ontvangen en aangesloten. Aansluiten ging prima en de snelheid is waanzinnig wanneer ik het modem direct op mijn pc aansluit. Echter wanneer ik mijn router (goedkope digitus) ertussen aansloot halveerde de snelheid. Ik heb daarom de WRT54G gekocht omdat deze wel 20mbit aan zou moeten kunnen volgens de verkoper. Het is iets verbeterd maar nog steeds niet optimaal: +/- 13 mbit. Zou een firmware flash dit misschien op kunnen lossen? En zo ja, welke firmware kunnen jullie mij aanraden? Ik flash niet zo graag dus wil ze liever niet allemaal testen.
Alvast bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 144270 op 15-05-2005 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-06 12:27
Kun je de wap-54g ook verwerken in de startpost, want veel firmwares ondersteunen beide en ik het een wap54g ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Lennart_1337 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 12:55:
Kun je de wap-54g ook verwerken in de startpost, want veel firmwares ondersteunen beide en ik het een ap54g ;)
Heb het er even bij gezet voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:58

defiant

Moderator General Chat
Ik heb zelf een WRT54G v2.0, met hyperwrt 2.0b1, zeer stabiele firmware met weinig problemen. (het heeft niet alle features die ik zou wensen, maar de "bloated" firmwares zoals sveasoft schijnen toch instabieler te zijn). Ik gebruik nu static ip's, en dan daarmee is het probleem van dynamische DHCP ip's ook opgelost.

Op linksys boards zie je overigens wel veel verschillen tussen de revisies, versies na v2.0 willen nog al eens instabiel zijn (welke firmware je ook gebruikt).
De hardware revisie informatie kan je overigens zien op deze pagina:
http://192.168.1.1/SysInfo.htm

Het grote voordeel van bijna alle custom firmware is inderdaad het kunnen installen van de transmit power, maar 100% (of meer zoals bij sveasoft) schijnt het leven van je WRT54G(S) niet echt te bevorderen. Het modden van de case met behulp van een extra fan schijnt te helpen. (bij 100% transmit (of meer) power ontwikkeld hij meer hitte).

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-06 12:27
Update:
De gebruiker Lennart_1337 attendeerde me op het volgende:

quote:
Lennart_1337 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 12:55:
Kun je de wap-54g ook verwerken in de startpost, want veel firmwares ondersteunen beide en ik het een ap54g ;)

Droog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-06 08:41
Ik draai al een 7 tal maanden openwrt op me router.
Het is niet de simpelste distributie, maar als het 1maal draait wel hartstikke stabiel.
Je hebt voor openwrt geen webinterface zoals de rest, maar alles is via cmd line in te stellen.

Ik het er xlinkkai op draaien voor de xbox, en pptp voor vpn.
Tevens draait er shorewall als firewall en een statscollector.
Het verhogen van de transmit power, veroorzaakt ook veel meer ruis.
Op het openwrt forum staat ergens een grafiekje waar transmitpower tegen ruis is uitgezet.
Bij meer transmit power krijg je gewoon een minder stabiele verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Tito schreef op maandag 16 mei 2005 @ 11:59:
Ik draai al een 7 tal maanden openwrt op me router.
Het is niet de simpelste distributie, maar als het 1maal draait wel hartstikke stabiel.
Je hebt voor openwrt geen webinterface zoals de rest, maar alles is via cmd line in te stellen.

Ik het er xlinkkai op draaien voor de xbox, en pptp voor vpn.
Tevens draait er shorewall als firewall en een statscollector.
Het verhogen van de transmit power, veroorzaakt ook veel meer ruis.
Op het openwrt forum staat ergens een grafiekje waar transmitpower tegen ruis is uitgezet.
Bij meer transmit power krijg je gewoon een minder stabiele verbinding.
Kun je met OpenWRT ook aan static dhcp doen?
Anders switch ik hoor...
Vind het niet direct terug op de site...

[ Voor 3% gewijzigd door DieterVDW op 16-05-2005 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 02:09
Ik heb nu de HyperWRT op mijn wrt54g , maar ik zou graag de dd-wrt erop willen (samba support), moet ik dan ook ergens rekening mee houden, ik kan me namelijk voorstellen dat de nieuwe firmware mijn huidige config niet kan lezen. Of wordt die automatisch overschreven, als je hem flashed ? Zou graag willen weten hoe zoiets zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Fucking hell, WPA werkende krijgen met OpenWRT is precies wel geen lachertje grr...
Mja, lukt hier echt langs geen kanten...
Zelfs de wireless werkt precies maar de helft van de tijd...
OpenWRT is precies nog niet echt volwassen, ziet er nochtans erg beloftevol uit!
Maar waar kan ik een STABLE versie van OpenWRT vinden?
Op de site vind ik alleen maar experimentele versies (BAH!!!) die helemaal niet overeen komen met de docs (BAH!!!).

Edit: Ok, totaal geen succes met OpenWRT dus.
Zag er heel mooi uit, maar stabiele wireless met WPA is wel een vereiste.

Terug naar de ouwe trouwe linksys firmware dan maar, de enigste die z'n taak zonder morren doet.
Had 'm maar static dhcp argh!!.

Edit2: Hmm ik zie net dat HyperWRT een command shell heeft, misschien kan ik zo de dnsmasq config files aanpassen en static dhcp mogelijk maken...
FF testen!

Edit3: Nopez, kan niet...

[ Voor 108% gewijzigd door DieterVDW op 18-05-2005 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuisman
Edit2: Hmm ik zie net dat HyperWRT een command shell heeft, misschien kan ik zo de dnsmasq config files aanpassen en static dhcp mogelijk maken...
FF testen!
Misschien is DD-wrt ook wat voor jouw, daar zit namelijk samba support, en zover ik het begrijp, kun je dan gewoon \\routerip\samba ofzo doen, en dan krijg je de directory, in principe kan je dan zo de filetjes aanpassen denk ik ?

Iemand enig idee als er problemen optreden als je van hyperwrt naar dd-wrt gaat, ivm de configs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 25-06 08:41
DieterVDW schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 02:52:
Fucking hell, WPA werkende krijgen met OpenWRT is precies wel geen lachertje grr...
Mja, lukt hier echt langs geen kanten...
Zelfs de wireless werkt precies maar de helft van de tijd...
OpenWRT is precies nog niet echt volwassen, ziet er nochtans erg beloftevol uit!
Maar waar kan ik een STABLE versie van OpenWRT vinden?
Op de site vind ik alleen maar experimentele versies (BAH!!!) die helemaal niet overeen komen met de docs (BAH!!!).

Edit: Ok, totaal geen succes met OpenWRT dus.
Zag er heel mooi uit, maar stabiele wireless met WPA is wel een vereiste.

Terug naar de ouwe trouwe linksys firmware dan maar, de enigste die z'n taak zonder morren doet.
Had 'm maar static dhcp argh!!.

FF testen!

Ik heb zowel wireless als static dhcp met openwrt. Ik heb niet de expermintal build van openwrt draaien. Ze zijn naar expermintal over gestapt door de releases van nieuwe v2.2 routers.
Daar draaide de stable releases niet op.
Static dhcp krijg je door /etc/ethers te gebruiken. Dit moet er in staan:
00:0F:66:D8:xx:xx 192.168.1.2
en in /etc/dnsmasq dit read-ethers

Voor wpa moet je wel wat meer moeite doen.
Zorgen dat je de NAS binary krijgt voor de kernel en dan deze cmd line toepassen:
/usr/sbin/nas -P /tmp/nas.pid -l br0 -H 34954 -i eth1 -A -m 2 -k wpacode -s ssid -w 4 -g 3600

Tuurlijk is openwrt niet de gebruiksvriendelijkste flash. Maar je kan echt alles aanpassen.
Heb nog geen firmware gevonden die ipv6,pptp,ssh toegang,stats en KAID kan.
Wil alleen QoS nog is aan de praat krijgen.. Maar dan zal ik ook wel naar expermintal moeten of zelf moeten builden.
DD-wrt full version met dropbear lijkt me opzich ook nog wel wat

[ Voor 7% gewijzigd door Tito129 op 18-05-2005 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Tito schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:17:
[...]

Ik heb zowel wireless als static dhcp met openwrt. Ik heb niet de expermintal build van openwrt draaien. Ze zijn naar expermintal over gestapt door de releases van nieuwe v2.2 routers.
Daar draaide de stable releases niet op.
Static dhcp krijg je door /etc/ethers te gebruiken. Dit moet er in staan:
00:0F:66:D8:xx:xx 192.168.1.2
en in /etc/dnsmasq dit read-ethers

Voor wpa moet je wel wat meer moeite doen.
Zorgen dat je de NAS binary krijgt voor de kernel en dan deze cmd line toepassen:
/usr/sbin/nas -P /tmp/nas.pid -l br0 -H 34954 -i eth1 -A -m 2 -k wpacode -s ssid -w 4 -g 3600

Tuurlijk is openwrt niet de gebruiksvriendelijkste flash. Maar je kan echt alles aanpassen.
Heb nog geen firmware gevonden die ipv6,pptp,ssh toegang,stats en KAID kan.
Wil alleen QoS nog is aan de praat krijgen.. Maar dan zal ik ook wel naar expermintal moeten of zelf moeten builden.
DD-wrt full version met dropbear lijkt me opzich ook nog wel wat
Ik vind het concept van OpenWRT inderdaad wel super, maar ik krijg het gewoon totaal niet draaiende :s ... Maar zal nog eens een poging wagen!
Maar kun je me misschien eens de versie die jij gebruikt doorspelen? (zie profiel)
Vind het nogal flauw dat de stable builds niet meer beschikbaar zijn op hun site...
En wat bedoel je precies met NAS binary voor de kernel?
Is ipkg install nas voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:29
DieterVDW schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 00:40:
[...]

Ik heb last van precies hetzelfde probleem!
Ik heb er een topic over geopend, zie HIER.

Nog iets wat ik ervaren heb:
Als ik de Sveasoft Alchemy final firmware gebruikte had ik (naast het DHCP probleem) ook voor dat het wireless gedeelte er plots gewoon de brui aan gaf voor een tijdje.
Er is dan gewoon geen wireless netwerk meer, terwijl het wired gedeelte nog vlot werkt!
Heel erg vreemd en behoorlijk irritant.
Waarschijnlijk heb jij last van hetzelfde als waar ik last van had.
Dit bleek te liggen aan een bepaalde sequentie aan data waardoor de ontvanger in een ongedefinieerde status komt. (vermoedelijk resonantie in de ontvanger) De overdrachtsnelheid maakt hierbij niet uit, een divx-je kijken via het netwerk en kopieren hadden beide hetzelfde resultaat.
De beta-firmware van linksys lijkt dit op te lossen, door bij het detecteren van die stroom aan data een frame later maar even stil te blijven en dan weer vrolijk verder te gaan.
via linksysinfo.org werd echter ook een andere, in mijn ogen elegantere, oplossing geboden.
Via de SSH-toegang van de Sveasoft firmware, kun je het volgende doen:
1. Make sure SSH (or telnet) is enabled on router.
2. Login to router via SSH (or telnet).
3. Enter "nvram show | grep clkfreq" to see the current clock speed of the CPU on your router.
4. Enter "nvram set clkfreq=235" (or whatever clock speed you want to set it to).
5. Enter "nvram commit".
6. Enter "reboot" (or just pull the power plug and plug it back in).
7. Once the router is back up, login to it via SSH (or telnet) and enter "nvram show | grep clkfreq" again to make sure the clock is set to the speed you entered.
Bij mij was een overklok naar 216 MHz voldoende om af te zijn van alle vastlopers.

[ Voor 3% gewijzigd door TD-er op 19-05-2005 19:25 . Reden: "set" toegevoegd ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuisman
3. Enter "nvram show | grep clkfreq" to see the current clock speed of the CPU on your router.
4. Enter "nvram clkfreq=235" (or whatever clock speed you want to set it to).
5. Enter "nvram commit".
7. Once the router is back up, login to it via SSH (or telnet) and enter "nvram show | grep clkfreq" again to make sure the clock is set to the speed you entered.
moet dat niet ( bij 4) nvram SET clkfreq=235 zijn ?!?

volgens mij wel ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Shuisman op 18-05-2005 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
SHuisman schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 23:10:
[...]

moet dat niet ( bij 4) nvram SET clkfreq=235 zijn ?!?

volgens mij wel ;)
Ehh ja klopt, ik kon de eerste post in dat topic niet zo snel meer terug vinden (27 pagina's) , die ik toen dertijd zelf gebruikt had, maar hier is 'ie:
For anyone using $veasoft's Talisman, enable telnet/ssh and issue the following commands at the prompt.

nvram set clkfreq=216
nvram commit

And reboot the router. This has the same effect as the new beta firmware, it overclocks the CPU slightly.
Vandaar ook "mijn gekozen" freq. van 216

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
TD-er schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 17:43:
[...]

Waarschijnlijk heb jij last van hetzelfde als waar ik last van had.
Dit bleek te liggen aan een bepaalde sequentie aan data waardoor de ontvanger in een ongedefinieerde status komt. (vermoedelijk resonantie in de ontvanger) De overdrachtsnelheid maakt hierbij niet uit, een divx-je kijken via het netwerk en kopieren hadden beide hetzelfde resultaat.
De beta-firmware van linksys lijkt dit op te lossen, door bij het detecteren van die stroom aan data een frame later maar even stil te blijven en dan weer vrolijk verder te gaan.
via linksysinfo.org werd echter ook een andere, in mijn ogen elegantere, oplossing geboden.
Via de SSH-toegang van de Sveasoft firmware, kun je het volgende doen:

[...]

Bij mij was een overklok naar 216 MHz voldoende om af te zijn van alle vastlopers.
Wow, als dit zou werken, dan zou dat echt wel suuuper zijn!
Even proberen, ik hou jullie op de hoogte!!

Edit: Mja, in ieder geval weer dezelfde onstabiele wireless bij alchemy...
Nu even Satori proberen...

[ Voor 5% gewijzigd door DieterVDW op 19-05-2005 03:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
DieterVDW schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 02:37:
[...]

Wow, als dit zou werken, dan zou dat echt wel suuuper zijn!
Even proberen, ik hou jullie op de hoogte!!

Edit: Mja, in ieder geval weer dezelfde onstabiele wireless bij alchemy...
Nu even Satori proberen...
Had je wel de "verbeterde" commando's gebruikt, oftewel nvram set ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99823

Ik gebruik de final release van sveasoft alchemy firmware op 2 WRT54G's (v. 2.2) en dit werkt prima. Ik laat beide AP's met elkaar communiceren via WDS, en die link is erg stabiel. Wat ik wel merk is dat wanneer ik een grote file transfer doe wireless via een PC naar een andere (wired), de snelheid van de wireless PC van 54 Mbps inzakt naar 1 Mbps. en daarna de communicatie kwijt ben. (Wireless link nog wel aanwezig, maar kan bijv. niet meer pingen). (Ondanks dat ik met de wireless client een paar meter van het AP afzit). Maar als je toch alleen maar een beejte internet werkt het prima. Ik hoef de AP's nooit een power cycle te geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99823 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 12:42:
Ik gebruik de final release van sveasoft alchemy firmware op 2 WRT54G's (v. 2.2) en dit werkt prima. Ik laat beide AP's met elkaar communiceren via WDS, en die link is erg stabiel. Wat ik wel merk is dat wanneer ik een grote file transfer doe wireless via een PC naar een andere (wired), de snelheid van de wireless PC van 54 Mbps inzakt naar 1 Mbps. en daarna de communicatie kwijt ben. (Wireless link nog wel aanwezig, maar kan bijv. niet meer pingen). (Ondanks dat ik met de wireless client een paar meter van het AP afzit). Maar als je toch alleen maar een beejte internet werkt het prima. Ik hoef de AP's nooit een power cycle te geven. :)
En daar is zelfs al een oplossing voor namelijk de CPU snelheid te verhogen :

4. Enter "nvram set clkfreq=235" (or whatever clock speed you want to set it to).
5. Enter "nvram commit".

Dit komt tevens voor met de officiele firmware van linksys en er is een beta firmware die ook de CPU snelheid aanpast : http://www.siemens-mobile....php?dir=WRT45G/Official/

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 99823 op 19-05-2005 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Anoniem: 99823 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:26:
[...]

En daar is zelfs al een oplossing voor namelijk de CPU snelheid te verhogen :

Make sure SSH (or telnet) is enabled on router.
5. Enter "nvram commit".

Dit komt tevens voor met de officiele firmware van linksys en er is een beta firmware die ook de CPU snelheid aanpast : http://www.siemens-mobile....php?dir=WRT45G/Official/
en ook hier de "nvram set clkfreq=xxx" :)

[ Voor 5% gewijzigd door TD-er op 19-05-2005 19:25 . Reden: "set" toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
TD-er schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 10:55:
[...]

Had je wel de "verbeterde" commando's gebruikt, oftewel nvram set ...
Ja hoor, overclockt naar 216 ...
Zal nu alchemy er weer opzetten en es overclocken naar 235...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Laatst online: 24-06 13:21
Ik had ook de wireless problemen met mijn router en de nog beta firmware bood de oplossing.
Wat heb ik gedaan:
- De beta versie gedownload van http://www.siemens-mobiles.org/linksys/
Ik heb de overgeclockte versie genomen (die met high in de naam)
- Beacon van 100 naar 50 gezet
- MTU naar 1400 ipv 1500

En ik kan nu gewoon grote bestanden over het netwerk heen sturen en tot nu toe is mijn verbinding er nog niet uitgevlogen.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TD-er schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:42:
[...]

en ook hier de "nvram set clkfreq=xxx" :)
Helemaal gelijk, had van een andere site cope/paste gedaan, kom net thuis, probeer het, en niet werken tot ik zag dat er set tussen moet staan ;)

Zal originele post aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:22
Ik heb juist het probleem dat mijn wireless connectie er elke 5 minuten uit vliegt.

Gebruik een WRT54GS met eer de Alchamy versie en een WPC54G met laatste driver.

Nu originele linksys laatste firmware er op gezet, en weer dumpt hij de connectie na zo 5 minuten.
Draai alleen PREMIT ONLY voor MAC, maar als ik dat uitzet, zelfde probleem.

Moet ik hem nu ook overclocken? want het gaat ook alleen bij licht surfen :-(

EDIT

Okay, andere kaart er in , en die deed het wel gewoon zonder mokken!
Dus software van WPC54g verwijderd en alleen de driver geinstalleer.
Opeens was WPA encryptie ook een stukje taart! daar deed die altijd ontzettend moelijk over.
_/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Stinger_Ventura op 29-05-2005 22:55 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Dat overclocken hielp trouwens niet bij mij...
In Alchemy bleef de wireless onbetrouwbaar.

Nu draai ik weer Satori.
Als oplossing voor het DHCP probleem heb ik een scriptje dat regelmatig opgeroepen wordt door cron.
Dat checkt dan even dmv ping of er wireless clients verbonden zijn. Indien dit niet zo is reboot 'm ff.
Sindsdien geen problemen meer :) .

Btw: ik veronderstel dat rebooten de levensduur van de router niet inkort?
Want als er geen wireless clients geconnected zijn reboot de router dan wel elke 10 minuten :s .
Nog niet direct een oplossing bedacht voor dat probleem ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DieterVDW schreef op zondag 29 mei 2005 @ 20:57:
Dat overclocken hielp trouwens niet bij mij...
In Alchemy bleef de wireless onbetrouwbaar.

Nu draai ik weer Satori.
Als oplossing voor het DHCP probleem heb ik een scriptje dat regelmatig opgeroepen wordt door cron.
Dat checkt dan even dmv ping of er wireless clients verbonden zijn. Indien dit niet zo is reboot 'm ff.
Sindsdien geen problemen meer :) .

Btw: ik veronderstel dat rebooten de levensduur van de router niet inkort?
Want als er geen wireless clients geconnected zijn reboot de router dan wel elke 10 minuten :s .
Nog niet direct een oplossing bedacht voor dat probleem ...
Da's op zich vreemd. De wireless connectie bij mij met met alchemy is juist onwijs stabiel. Ook voor het overclocken was hij stabiel. Het enige probleem dat ik had voor het overclocken was juist het copieren van bestanden over de wireless link, dan kreeg je opeens iets als "The network place is no longer available" o.i.d. Welke Alchemy versie gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Anoniem: 99823 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 09:09:
[...]

Da's op zich vreemd. De wireless connectie bij mij met met alchemy is juist onwijs stabiel. Ook voor het overclocken was hij stabiel. Het enige probleem dat ik had voor het overclocken was juist het copieren van bestanden over de wireless link, dan kreeg je opeens iets als "The network place is no longer available" o.i.d. Welke Alchemy versie gebruik je?
Alchemy Final 1.0 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep gebruik ik ook. Toen je die firmware erop heb gezet, heb je wel de setup defaults geladen voordat je begonnen bent met instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Anoniem: 99823 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:18:
Yep gebruik ik ook. Toen je die firmware erop heb gezet, heb je wel de setup defaults geladen voordat je begonnen bent met instellingen?
Ja echt al vanalles geprobeerd hoor.
Meestal heb ik de eerste 10 minuten nadat ik de firmware erop gezet heb gewoon totaal geen wireless...
Heel bizar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:58

defiant

Moderator General Chat
DieterVDW schreef op maandag 30 mei 2005 @ 18:46:
[...]
Meestal heb ik de eerste 10 minuten nadat ik de firmware erop gezet heb gewoon totaal geen wireless...
Heel bizar...
Welke versie WRT54G heb je ? (op te zoeken: hier )

Ik zie op forums namelijk veel klachten over de WRT54G v2.2, alle genoemde problemen die in deze thread komen voor: wireless disconnects, problemen met grote bestanden, instabiliteit.

Ik vind het vreemd dat linksys die problemen nog niet officieel heeft toegegeven/opgelost, maar ik krijg ook de indruk dat de linksys klanten service veel te wensen overlaat.

[ Voor 10% gewijzigd door defiant op 30-05-2005 20:14 . Reden: url correctie ]

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DieterVDW schreef op maandag 30 mei 2005 @ 18:46:
[...]

Heel bizar...
Da's inderdaad vreemd. Ik heb HW versie 2.2 op mijn beide routers (gebruik WDS), en ik hoef echt nooit te powercyclen omdat ik geen wireless link krijg. Beide routers staan in het raamkozijn, een op de 2e etage en een op de achtste etage, en tussen beide gewoon een WDS link met de standaard antenne's. Werkt echt mega stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Wel versie 2.0 bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je al wel gezocht in het sveasoft forum?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Anoniem: 99823 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 09:30:
[...]

Heb je al wel gezocht in het sveasoft forum?!?
Ja hoor, vind niet veel rond dat probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Openwrt draait hier als een tiet op een WRT54GS, ook WPA ondersteuning op wireless draait goed.
Inmiddels draait apache met php en wat snmp zooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43235

iemand al de open source firmware geprobeerd die oa hier http://www.wifiapparatuur.nl/ wordt aangeboden?? heb nu de 54g v 2.2 en haal op de 1e verdieping 40 %. volgens de aanbieder van de open source firmware zou het antennebereik en dus t zendvermogen door deze firmware aanzienlijk verhoogd worden. Aangezien ik een echte noob ben durf ik het niet goed aan, en wil ik eerst weten of iemand positieve ervaringen met deze firmware heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Let er op dat je bij het verhogen van het zendvermogen waarschijnlijk ook een chip moet koelen in het accesspoint.
Er zijn ook wel tests online te vinden waaruit blijkt dat de transfer-snelheid lager wordt door het verhogen van het zendvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Laatst online: 25-06 10:11

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

wat ik me afvraag, wat is de keuze dat jullie hiervoor kiezen ipv de standaard firmware? Ook zou ik graag willen weten of ik terug kan switchen naar de standaard firmware vanuit bijv hyperWRT (lijkt tot nu toe de populairste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
apNia schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:41:
wat ik me afvraag, wat is de keuze dat jullie hiervoor kiezen ipv de standaard firmware? Ook zou ik graag willen weten of ik terug kan switchen naar de standaard firmware vanuit bijv hyperWRT (lijkt tot nu toe de populairste)
Het enige wat ik eigenlijk zeker wil is static DHCP (ip adressen laten toewijzen op basis van mac adres). Moesten ze dat in de originele firmware stoppen, dan gebruik ik zeker die,
want jammer genoeg werken de meeste 'alternatieve' firmwares niet al te best op mijn routertje...
Terug switchen is absoluut geen probleem, je mag switchen zoveel je wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Laatst online: 11:38
Ik vandaag een aantal poorten geopend maart het kan maar tot 10.
Kan een bepaalde firmware dit fixen tot bijvoorbeeld oneindig ports forwarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik dacht te hebben gelezen dat die HyperWRT er iig een zooi toevoegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
apNia schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 00:54:
Ik dacht te hebben gelezen dat die HyperWRT er iig een zooi toevoegt...
Yup, daar krijg je er 20...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:09
Beste mensen, ik heb de sveasoft firmware in mijn WRT54G v1.1 gezet, en heb hier de nodige problemen mee. Alles werkt prima, TOTDAT ik WPA instel. Op dat moment valt het WLAN ledje uit en is WLAN ook niet meer beschikbaar. Zet ik hem terug op of WEP of geen beveiliging, dan werkt de wireless weer wel.

Dit heb ik ook met andere firmware versies van Linksys zelf als ik ze uit America haal. Alleen met de Europese download vanaf linksys.nl heb ik het probleem niet. Maar die firmware kan maar de helft van de sveasoft... Snapt iemand dit? Volgens sveasoft moet mijn router gewoon geschikt zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 23:12
Ervaringen:
Ik heb een WRT54G versie 2.0 vanaf vorige jaar november nadat ik ADSL bij XS4ALL aangevraagd had. Ik wilde mijn router zo hebben dat hij het internet IP kreeg en dus niet de modem. Na her en der zoeken vond ik dit topic sip_spoof / dhcp_spoof met Linksys WRT54G. Hier kan je vinden hoe je een Speedtouch in een zo genoemde sip spoof / dhcp spoof modus krijgt en hierdoor je router ipv de modem het IP krijgt.

Dit heb ik de eerste keer gedaan met de Wifibox firmware 2.02.2.6, deze firmware werkt erg goed behalve dat het wifi signaal na enkele dagen steeds zwaker wordt.

Tot een week geleden gebruikte ik deze firmware, tussen door wel eens wat andere geprobeerd maar altijd weer terug gegaan naar de Wifibox firmware. Nu ben ik helemaal over naar DD-WRT #22 prefinal4 (Talismen). Deze firmware bevalt me nog beter dan die Wifibox. Ook omdat er geen ontwikkelingen (voor zo ver ik zie) zijn bij Wifibox. De DD-WRT heeft vele features, welke eigenlijk te veel zijn om op te noemen maar tot dus ver is dit de fijnste firmware voor de WRT54G die ik uitgeprobeerd heb (Wifibox, HyperWRT en Sveasoft).

Een van de features is de RFlow & MACupd Caputure. Met behulp van een programma genaamde RFlow & MACupd Caputure kan je veel informatie bekijken van je router. Zoals welke clients wat doen, welke poorten ze gebruiken etc etc...

dd-wrt
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60357/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60356/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60355/thumb.jpg

Eigenlijk moet je hetzelf even uitproberen om het te ervaren.

Nog wat leuke dingen (eventueel voor in de SP):
http://www.linksysinfo.org/ - DE site voor support en firmwares voor de WRT54G

En nog een manier om zeker te weten welke versie WRT54G/GS je hebt...
There are serveral versions of the WRT54G and WRT54GS. different powersupplies, chipsets, features, though all based on similar firmware.

To find out which model you have please go by the Serail Number of your WRT54G/GS. this is the only true way of finding out.

Known serial numbers (first 4 characters) vs versions / Chipsets:

WRT54G
CDF0 = WRT54G v1.0 / ADM6996L Chipset
CDF1 = WRT54G v1.0 / ADM6996L Chipset
CDF2 = WRT54G v1.1 / ADM6996L Chipset
CDF3 = WRT54G v1.1 / ADM6996L Chipset
CDF5 = WRT54G v2.0 / ADM6996L Chipset
CDF7 = WRT54G v2.2 / BCM5325EKQM Chipset
CDF8 = WRT54G v3.0 / BCM5325EKQM Chipset

WRT54GS
CGN0 = WRT54GS v1.0 / ADM6996L Chipset
CGN1 = WRT54GS v1.0 / ADM6996L Chipset
CGN2 = WRT54GS v1.1 / BCM5325EKQM Chipset
CGN3 = WRT54GS v2.0 / BCM5325EKQM Chipset

using the "SysInfo.htm" is not recommended, this gives on some versions the same answer and therefore cannot be used as an accurate way of finding out which model version you have.

[ Voor 2% gewijzigd door Graham op 10-06-2005 02:31 . Reden: edit ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Martijn schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 01:25:
Beste mensen, ik heb de sveasoft firmware in mijn WRT54G v1.1 gezet, en heb hier de nodige problemen mee. Alles werkt prima, TOTDAT ik WPA instel. Op dat moment valt het WLAN ledje uit en is WLAN ook niet meer beschikbaar. Zet ik hem terug op of WEP of geen beveiliging, dan werkt de wireless weer wel.
Ik had ook problemen met wegvallende wireless met de Sveasoft Talisman firmware,
met de Sveasoft Satori firmware had ik daar geen last van.
Het was mij niet opgevallen dat dit verband hield met de gebruikte encryptie, maar ik zal het eens testen om te zien of ik dat kan bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87513

Iemand al 2 WRT54G routers gekoppeld draadloos.
Bedraad werkend krijgen is geen probleem maar draadloos word toch iets anders merk ik. Ik heb op allebei Alchemy V1.0 v3.37.6.8sv firmware zitten.
Nu krijg je met deze firmware nogal wat extra features zoals WDS. Nu moet ik het schijnbaar met WDS aan de praat krijgen. Met de orginel firmware kon ik pingen vanuit de routers maar dat is nu door een volgens mij linux commandline vervangen en daar heb ik niet veel suger van.
Ik kan met een laptop draadloos contact zoeken met allebei de routers.
Router 1 192.168.1.123 (Zit internet verbinding op)
Router 2 192.168.1.120 (wil ik koppelen met router 1 zodat ik mijn wireless range vergroot en de clients hier ook internet op kunnen met router 1 als gateway).

Hoe kan ik nu onderling pingen ?
Moet ik bij WDS het subnet invullen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Anoniem: 87513 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 09:27:
Bedraad werkend krijgen is geen probleem maar draadloos word toch iets anders merk ik. Ik heb op allebei Alchemy V1.0 v3.37.6.8sv firmware zitten.
Nu krijg je met deze firmware nogal wat extra features zoals WDS. Nu moet ik het schijnbaar met WDS aan de praat krijgen. Met de orginel firmware kon ik pingen vanuit de routers maar dat is nu door een volgens mij linux commandline vervangen en daar heb ik niet veel suger van.
Router 2 192.168.1.120 (wil ik koppelen met router 1 zodat ik mijn wireless range vergroot en de clients hier ook internet op kunnen met router 1 als gateway).

Kijk hier eens:
http://www.sveasoft.com/modules/phpBB2/viewtopic.php?t=7655

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58201

bestaat er ook firmware die dynamic dns kan updaten van de noIP site in plaats van DynDNS.org site?
en ook het zendvermogen omhoog van wifi. (WRT54G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87513 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 09:27:

Ja, ik heb 2 routers via WDS draaien, zonder problemen, draait al weken goed zonder power cycle. Daarachter staat een adsl modem. Ik gebruik ook WPA met AES excryptie. Ik heb de WDS howto van het sveasoft forum gebruikt. Geloof dat het deze is : http://www.sveasoft.com/modules/phpBB2/viewtopic.php?t=8742

Tip, als je het eenmaal werkend hebt, save/backup dan je configs van beide routers. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Anoniem: 58201 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:40:
bestaat er ook firmware die dynamic dns kan updaten van de noIP site in plaats van DynDNS.org site?
Er is een package voor OpenWrt.
en ook het zendvermogen omhoog van wifi. (WRT54G)
Dat kan ook met OpenWrt al schijnt in de nieuwere AP's dit altijd al op maximaal te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Voor mensen die HyperWRT gebruiken. Ik zag helemaal geen increase in m'n wireless sterkte. Vergeet ik nou iets in te stellen, offeeee..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
apNia schreef op maandag 20 juni 2005 @ 10:18:
Voor mensen die HyperWRT gebruiken. Ik zag helemaal geen increase in m'n wireless sterkte. Vergeet ik nou iets in te stellen, offeeee..?
Is er niet een submenu bij Wireless dat Advanced Settings oid heet in de webinterface? Daar kan je vaak de signaal sterkte instellen bij non-officieele firmwares.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-06 12:18
Iemand een idee of het mogelijk is om WINS te draaien??

op deze router?

is dat meogelijk icm Samba en zo ja welke firmware moet ik dan hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Iemand een idee of het mogelijk is om WINS te draaien??
Samba is niet te draaien omdat er te weinig vrije ruimte is op de flashschijf.

Er zijn wel andere routers die je kan hacken om er een HD aan kan hangen (ASUS) en daar schijnt het wel te kunnen.

Waarom wil je een WINS server op je router draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Graham schreef op maandag 20 juni 2005 @ 10:51:
[...]

Is er niet een submenu bij Wireless dat Advanced Settings oid heet in de webinterface? Daar kan je vaak de signaal sterkte instellen bij non-officieele firmwares.
Toch wel bizar.. ik verhoog de Transmit Power en merk tussen het laagste (25%) en hoogste (100%) in streepjes vrij weinig verschil ook qua speed niks bijzonders...
Ik meen trouwens ook ooit iets te hebben gelezen over overhitting bij 100%, hoe serieus moet ik dit nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
Samba kun je wel laten draaien met de SD/MMC card hack. En het waarom?? WINS kan erg handig zijn om machines tussen twee netwerken via VPN te laten resolven.

Veni, vidi et cervesiam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

apNia schreef op maandag 20 juni 2005 @ 10:18:
toevallig, ik heb precies hetzelfde maar dan met HyperWap (voor de WAP54G) , via netstumbler blijf ik hetzelfde resultaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Samba kun je wel laten draaien met de SD/MMC card hack.
Ah, dat kende ik nog niet. Je kan ook via cifs een share op een ander apparaat mounten ;)
En het waarom?? WINS kan erg handig zijn om machines tussen twee netwerken via VPN te laten resolven.
Gaat dat niet met DNS?

Ik zou zelf eerder een WINS server op 1 van die andere machines laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-05 15:19
weet iemand of de hyperwrt het ook doen op v2.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

dude.. echt de frontpage van hyperwrt in grote letters:
HyperWRT will work on these hardware versions :
WRT54G : V1, V1.1, V2, V2.2, V3
WRT54GS : V1, V1.1, V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-05 15:19
ja sorry was een beetje in de war van al die versies :) ik bedoelde dus wifi-box, hyperwrt werkt bij mij gewoon niet (dan krijg ik geen internet), en dd-wrt is zo instabiel als wat, die draai ik nu..

dus weet iemand of wifi-box op v2.2 draait?

[ Voor 24% gewijzigd door sjobiscity op 23-06-2005 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
sjobiscity schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 10:21:
ja sorry was een beetje in de war van al die versies :) ik bedoelde dus wifi-box, hyperwrt werkt bij mij gewoon niet (dan krijg ik geen internet), en dd-wrt is zo instabiel als wat, die draai ik nu..

dus weet iemand of wifi-box op v2.2 draait?
Zou eens kijken op het forum op www.linksysinfo.org

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

weet iemand of hyperWRT IPs kan uitdelen aan hand van MAC? de originele firmware onhoudt wel wie wat kreeg van de DHCP, maar sinds hyperWRT er op zit is 't lekker random IPtjes weer :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 21:10

Cansu

Cirus the Virus

apNia schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 20:33:
weet iemand of hyperWRT IPs kan uitdelen aan hand van MAC? de originele firmware onhoudt wel wie wat kreeg van de DHCP, maar sinds hyperWRT er op zit is 't lekker random IPtjes weer :|
Volgens mij kan de HyperWRT dat niet. De Alchemy versie 1.0 final van Sveasoft kan dat wel.
Daar vul je een pc naam in + mac + gewenste ip en die pc met die nac krijgt altijd dat ene ip.

Viva la Netherlands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11681

Welke firmware ondersteund dan SNMP? Helaas mijn huidige Satori-4.0 v2.07.1.7 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Anoniem: 11681 schreef op zondag 03 juli 2005 @ 02:14:
Welke firmware ondersteund dan SNMP? Helaas mijn huidige Satori-4.0 v2.07.1.7 niet.
Alchemy wel, kijk maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806

apNia schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:34:
[...]

Toch wel bizar.. ik verhoog de Transmit Power en merk tussen het laagste (25%) en hoogste (100%) in streepjes vrij weinig verschil ook qua speed niks bijzonders...
Ik meen trouwens ook ooit iets te hebben gelezen over overhitting bij 100%, hoe serieus moet ik dit nemen?
Nja, een fannetje erop lijkt me wel erg handig ze worden idd aardig warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan ik deze ergens downloaden of moet je dan eerst lid worden van Sveasoft? Bij Seasoft kan ik niets vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 11681 op 03-07-2005 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Die sveasoft firmware heb ik gedownload van een site van iemand die vond dat Sveasoft zich toch echt aan de GPL moest houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Anoniem: 11681 schreef op zondag 03 juli 2005 @ 21:55:
[...]

Kan ik deze ergens downloaden of moet je dan eerst lid worden van Sveasoft? Bij Seasoft kan ik niets vinden.
http://www.linksysinfo.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Iemand nog enige ervaring met firewall van WRT54G? Want ik krijg toch veel port scans...

[ Voor 4% gewijzigd door DJkim op 04-07-2005 10:26 ]

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Iemand nog enige ervaring met firmware van WRT54G? Want ik krijg toch veel port scans...
Wat heeft het ontvangen van portscans te maken met de firmware in je router? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan wel de firmware van Sartori downloaden op die genoemde site. Echter geen firmware van Alchemy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Anoniem: 11681 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 15:43:
Ik kan wel de firmware van Sartori downloaden op die genoemde site. Echter geen firmware van Alchemy.
eerste hit op "sveasoft alchemy GPL" bij Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackoo1988
  • Laatst online: 25-06 22:16
Als ik aan het downloaden ben via nieuwsgroepen, knalt mijn verbinding eruit met deze router, kan dat door een firmware update verholpen worden?

MvG.

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Als ik aan het downloaden ben via nieuwsgroepen, knalt mijn verbinding eruit met deze router, kan dat door een firmware update verholpen worden?
Waarschijnlijk wel. Als je grote bestanden (of gewoon veel) download dan wilde hij er wel eens uitklappen. Voor de oplossing van dit probleem is al een paar maanden een officiele release te downloaden bij Linksys. Volgens mij zit deze oplossing ook in alle recente alternatieve firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150215

Ik heb een WRT54G v2.2 en daar kreeg ik geen wifibox firmware in (update are failed). Versie weet ik zo ff niet, was vorige maand de recentste. Ik heb toen Alchemy pre5.3 geprobeerd, zelfde verhaal. Volgens mij kon ik er toen nog wired in en heb ik toen Linksys 3.03.6 erin gezet. Sindsdien kom ik er wired echter niet meer in, alleen nog wireless. Ook de WAN-port doet het niet meer. Kabels, NIC en modem zijn goed (eenzelfde v2.2 van een kennis geeft geen enkel probleem). Inmiddels heb ik wireless de 4.00.7 van Linksys er in gezet, maar nog steeds geen ports. Ik las op linksysinfo.org dat het uitvallen van de ethernet ports door een Sveasoft firmware komt, alleen niet hoe en of ik dat kan verhelpen. Is mijn router nou stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:16

Adze

CCNP !

Anoniem: 150215 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:53:
Ik heb een WRT54G v2.2 en daar kreeg ik geen wifibox firmware in (update are failed). Versie weet ik zo ff niet, was vorige maand de recentste. Ik heb toen Alchemy pre5.3 geprobeerd, zelfde verhaal. Volgens mij kon ik er toen nog wired in en heb ik toen Linksys 3.03.6 erin gezet. Sindsdien kom ik er wired echter niet meer in, alleen nog wireless. Ook de WAN-port doet het niet meer. Kabels, NIC en modem zijn goed (eenzelfde v2.2 van een kennis geeft geen enkel probleem). Inmiddels heb ik wireless de 4.00.7 van Linksys er in gezet, maar nog steeds geen ports. Ik las op linksysinfo.org dat het uitvallen van de ethernet ports door een Sveasoft firmware komt, alleen niet hoe en of ik dat kan verhelpen. Is mijn router nou stuk?
Probeer eens het volgende. Met een originele linksys firmware. Terwijl je de reset knop ingedrukt houdt, spanning erop. 30 sec. knop ingedrukt houden. Hierna zal het nvram gereset worden. Nu nog een keer uit en aan, en hopelijk heb je een werkend doosje terug.

[ Voor 14% gewijzigd door Adze op 25-07-2005 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150215

YesYesYes, dat had ik er de eerste keer niet bijgelezen, dat je voor de 30sec reset de spanning erop moest zetten terwijl je de reset indrukt. Ik heb gewoon die knop 30sec ingedrukt en dat hielp ook al niet. Maar nu doet ie het dus weer, joepie :-) Mijn dank is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

5. Enter "nvram commit".
Volgens het HyperWRT forum moet dit ook mogelijk zijn op HyperWRT, maar ik snap echt niet hoe. :? Als ik in google zoek op SSH op Telnet kom ik in allebei de gevallen op een programma uit, en via de CMD geeft hij foutmeldingen. Weet iemand hoe dit dan wel moet? Ik zit nu namelijk op een onbeveiligd netwerk, anders valt hij regelmatig (om het half uur) uit. :'(

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
spk2go schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 10:17:Volgens het HyperWRT forum moet dit ook mogelijk zijn op HyperWRT, maar ik snap echt niet hoe. :? Als ik in google zoek op SSH op Telnet kom ik in allebei de gevallen op een programma uit, en via de CMD geeft hij foutmeldingen. Weet iemand hoe dit dan wel moet? Ik zit nu namelijk op een onbeveiligd netwerk, anders valt hij regelmatig (om het half uur) uit. :'(
Wat is nu precies je vraag? Hoe je op de router kunt komen? Gezien het noemen van "CMD" ga ik maar even uit van het feit dat je met windows werkt.

Start een dosbox en geef in "telnet 192.168.1.1". Als je router een ander ip adres heeft moet je die gebruiken natuurlijk. SSH zit standaard niet in Windows en daar moet je dus een client voor downloaden. Ik gebruik altijd PuTTY. Dit programma kan je ook gebruiken voor een telnet sessie overigens; het werkt een stuk beter dan de standaard windows telnet client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik snapte dus niet hoe je via telnet/SSH moest inloggen, en of dit uberhaubt zou werken met hyperWRT firmware. Nu snap ik het wel, en is mijn probleem meteen opgelost. Bedankt! (hij loopt nu op 216mhz, kijken hoe lang hij het nu beveiligd uithoudt)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

ik was trouwens in de veronderstelling dat voor ik er nieuwe firmware op gooide de standaard firmware IP's toch sort of onthield per computer.. maar nu ik weer de oude firmware er op heb gekieperd lijkt hij dat niet meer te doen.. iemand die iets weet over het onthouden van IP's bij de originele firmware?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Dit topic gaat over de verschillende firmwares voor de WRT54G. Voor andere prolemen die je tegenkomt die niet firmware specifiek zijn gebruik je de search of start je een eigen topic.