[Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL firmwares Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 74.927 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Wat is bij jullie de snelste firmware qua WAN<>LAN transfers?

Als ik de nieuwste firmware (4.70.6) van linksys zelf op mijn WRT54GS gebruik haal ik 3.3MB/sec, pas na een reset naar factory default echt stabiel.

Andere firmwares lijken hier niet aan te kunnen tippen, deze schijnen (op een enkele van Sveasoft na) allemaal gebaseerd te zijn op oudere versies van de originele linksys firmware.

Iemand met andere firmware hogere constante snelheden gehaald?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik heb dus ook de sveasoft firmware gebruikt, maar zijn er websites waarop staat wat je nou eigenlijk allemaal in de ssh kan doen? Ben zelf wel goed bekend met linux maar ik zou niet weten welke commando's er allemaal mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Op dit moment draai ik de sveasoft alchemy firmware maar ik merk helaas wel stabiliteitsproblemen.
Voornamelijk als ik een paar torrentjes aan heb staan wil het apparaat nog weleens vastlopen (even uit/aan zetten om te verhelpen)

Op het vastlopen na ben ik opzich wel tevreden met deze firmware, al zou het eenvoudiger moeten zijn om een static ip in te stellen.
Ik denk dat ik HyperWRT maar eens ga proberen, misschien dat ik dan minder problemen krijg.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

HyperWRT ondervind ik weinig problemen mee.. het enige wat ik echt heel erg mis -- ook in de officiele firmware -- is de mogelijkheid per MAC het IP in te stellen... hoe moeilijk kan 't zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:23
Iemand eigenlijk enig idee wanneer we een nieuwe versie van HyperWRT kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

* CrashOne blijft het belachelijk vinden dat sveasoft geld kan verdienen aan het verkopen van software welke origineel is gepubliceerd onder GPL...

Dat ze support verkopen, oke, maar de source is gewoon niet beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Laatst online: 12-02-2017
apNia schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:10:
HyperWRT ondervind ik weinig problemen mee.. het enige wat ik echt heel erg mis -- ook in de officiele firmware -- is de mogelijkheid per MAC het IP in te stellen... hoe moeilijk kan 't zijn :(
Idem hier!
Heb al een smeekbede richting Linksys gestuurd, maar ja, automatic replies enzo :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

CrashOne schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:15:
* CrashOne blijft het belachelijk vinden dat sveasoft geld kan verdienen aan het verkopen van software welke origineel is gepubliceerd onder GPL...

mag toch niet eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Laatst online: 22:15

defiant

Moderator General Chat
CrashOne schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:15:
Ik vind dat ook merkwaardig, vooral omdat sveasoft het voor mekaar krijgt positief in het nieuws te komen en een trouwe aanhang te creeën. Dat de maker van sveasoft zelf geen lievertje is mag blijken uit de verhalen op de volgende pagina:
http://wrt54g.thermoman.de/

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Aangezien de source van sveasoft beschikbaar is ga ik wel kijken hoe die het gedaan hebben, misschien dat ik HyperWRT kan aanpassen zodat die dezelfde mogelijkheid ook krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Waar is de source dan te krijgen? Ik heb een mail wisseling met Sveasoft gehad waar uit blijkt dat hun source niet te krijgen is, ook niet als je betaalt.

Sveasoft komt er idd goed mee weg, ze hebben de originele source (GPL) aangepast en gepubliceerd onder Apache License V2. Ze beweren nu dat ze deze nooit hoeven vrij te geven, terwijl GNU GPL zegt dat als je de code gebruikt je de aanpassingen ook vrij moet geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

CrashOne schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 20:14:
Waar is de source dan te krijgen? Ik heb een mail wisseling met Sveasoft gehad waar uit blijkt dat hun source niet te krijgen is, ook niet als je betaalt.
Op deze site is de firmware en de sourcecode van een aantal versies te krijgen.
Het zal niet de nieuwste firmware versie zijn maar ook bij de 0.6 serie was die mogelijkheid al aanwezig.
Sveasoft komt er idd goed mee weg, ze hebben de originele source (GPL) aangepast en gepubliceerd onder Apache License V2. Ze beweren nu dat ze deze nooit hoeven vrij te geven, terwijl GNU GPL zegt dat als je de code gebruikt je de aanpassingen ook vrij moet geven...
Dat kunnen ze allemaal leuk zeggen maar het blijft zo dat een gedeelte van de code in hun firmware een GPL licentie heeft, en de GPL licentie verplicht ze om de source vrij te geven.
Of je het nou aanpast of niet, die verplichting blijft, anders zouden ze alles van scratch af overnieuw moeten schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
Ik heb vandaag de Talisman firmware (versie 1.0.4, andere versies zijn hier te vinden) erop gezet.
Dit werkte allemaal vlekkeloos.

De eerste bevindingen:
Er zit een vrij serieuze tekortkoming in de DHCPd
Bij Alchemy was de DHCPd al niet echt standaard, aangezien mijn printer-server (Jetdirect) telkens opnieuw een IP adres bleef aanvragen. Deze DHCPd kan wel netjes een IP toewijzen aan mijn printerservertje, maar er zijn wat andere kleine dingetjes.
De gateway die de DHCPserver meegeeft is altijd het IP-adres van de linksys en je kunt het nu op de een of andere manier niet meer zelf aanpassen. (kon bij Alchemy wel)
De DNS-server die meegegeven wordt is het IP-adres van de Linksys zelf en op de router zelf staat dat IP-adres ook als eerste in de resolv.conf Kortom time-outs van heb ik jou daar.
Beheer vanaf de WiFi-kant gaat ook erg traag, ook al benader ik daarbij de Linksys via een IP-adres.
Wanneer je zelf de IP-gegevens op de laptop handmatig instelt kun je wel gewoon rap internetten, maar de config-pagina blijft wat traag.

De flash-partitie die je tot je beschikking hebt is natuurlijk wel erg handig (gemount op /usr/local/)

Je kunt nu ook heel eenvoudig Mac-adressen koppelen aan IP-adressen voor je DHCP-server.
Wat betreft de QoS is er een stuk meer in te stellen, maar ik heb dat niet getest, omdat de Linksys dus niet mijn router is.

De firmware is erg veel stabieler bij het configureren dan de Alchemy. Deze laatste wist bij het spelen met de vlans nogal eens het loodje te leggen.

Bij het flashen vanaf Alchemy blijven IP-adres, login-gegevens, wepkey en MAC-list bewaard.
De rest (zelfs DNS-servers) is gedelete.
Eventuele overklok-acties zijn in de NVram bewaard gebleven. (bij mij 216 MHz)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:17
Hallo ,

Ben in bezit van een Linksys wrt54g router , ik heb @home internet.
Nu zitten er 2 bekabelde pcs aan vast , dat werkt allemaal perfect. Nu zit er ook een pc via wireless op . ( pc maakt gebruik van een usbkey) De verbining valt echter zeer regelmatig uit en het AP is dan ook niet meer vinden.

Ik maak gebruik van de 4.20.6

is dit probleem met een andere firmware opgelost , of is het een probleem wat nog steeds niet is opgelost. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Galaxis schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 21:55:
Hallo ,

Nu zitten er 2 bekabelde pcs aan vast , dat werkt allemaal perfect. Nu zit er ook een pc via wireless op . ( pc maakt gebruik van een usbkey) De verbining valt echter zeer regelmatig uit en het AP is dan ook niet meer vinden.

is dit probleem met een andere firmware opgelost , of is het een probleem wat nog steeds niet is opgelost. :?
Zou je iets specifieker kunnen zijn met "de verbinding valt uit" ?
Er is namelijk een probleem mogelijk waardoor je kaart je accesspoint wel kan zien, maar niet meer benaderen, pas na een reset werkt het weer (even)
Dat probleem staat hier beschreven: [rml]TD-er in "[ Ervaringen] Linksys WRT54G(S) Firmwares"[/rml]

Er zijn echter nog meer mogelijke oorzaken.
Voor zover ik weet zou de 4.0.7 beta dit namelijk fixen, maar jij hebt nu 4.20.6 (wist niet eens dat die er al was), dus je zou mogelijk een heel ander probleem kunnen hebben.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Galaxis schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 21:55:
Hallo ,

Schakel eens de powermanagement van je usb bus uit waar de wireless stick op hangt. Ik heb dit bij verschillende mensen met succes gedaan. Daarna blijft de verbinding wel stabiel.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 11:17
TD-er schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 23:31:
[...]

Zou je iets specifieker kunnen zijn met "de verbinding valt uit" ?
Er is namelijk een probleem mogelijk waardoor je kaart je accesspoint wel kan zien, maar niet meer benaderen, pas na een reset werkt het weer (even)
Dat probleem staat hier beschreven: [rml]TD-er in "[ Ervaringen] Linksys WRT54G(S) Firmwares"[/rml]

Er zijn echter nog meer mogelijke oorzaken.
Voor zover ik weet zou de 4.0.7 beta dit namelijk fixen, maar jij hebt nu 4.20.6 (wist niet eens dat die er al was), dus je zou mogelijk een heel ander probleem kunnen hebben.
De verbinding valt gewoon helemaal weg , mijn usb key ziet het AP dan ook totaal niet meer .
endeavor schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 23:45:
[...]

Schakel eens de powermanagement van je usb bus uit waar de wireless stick op hangt. Ik heb dit bij verschillende mensen met succes gedaan. Daarna blijft de verbinding wel stabiel.
Powermanagement staat al uit , dat was het eerste wat ik zelf ook dacht.

• Spixo
Met de nieuwe HyperWRT mod van Rupan is nu ook WPA2 toegevoegd.

http://www.css-auth.com/Tiny-eDNS/HyperWRT-G.bin.gz

Bij status geeft hij nu aan:
v4.20.6 - HyperWRT 2.1b1 (Rupan), Sep. 12, 2005

In combinatie met mijn Broadcom kaartje (dat ook WPA2 ondersteund) werkt het perfect :)

[ Voor 18% gewijzigd door Spixo op 15-09-2005 18:13 ]

• NightMare
  • Laatst online: 11-09 19:12
Wegens de recente veiligheids problemen met de WRT54G..
http://www.webwereld.nl/articles/37301

Daarin wordt gezegd dat je versie 4.20.7 moet installeren. Deze kan ik inderdaad downloaden van linksys.com

Maar als ik naar linksys.nl ga kan ik alleen 4.01.2 downloaden.

Wat ik me nu afvraag is het volgende: Zit er verschil in functionaliteit tussen de US versie en de EU versie? Kan ik zonder problemen de US versie erin flashen?
Heb ik dan minder kanalen ofzo of iets anders??

• Spixo
NightMare schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:05:
Wegens de recente veiligheids problemen met de WRT54G..
http://www.webwereld.nl/articles/37301

Daarin wordt gezegd dat je versie 4.20.7 moet installeren. Deze kan ik inderdaad downloaden van linksys.com

Maar als ik naar linksys.nl ga kan ik alleen 4.01.2 downloaden.

Wat ik me nu afvraag is het volgende: Zit er verschil in functionaliteit tussen de US versie en de EU versie? Kan ik zonder problemen de US versie erin flashen?
Heb ik dan minder kanalen ofzo of iets anders??
Ik meen dat je met de US versie 2 kanalen minder hebt.

Echter, die veiligheidsproblemen zitten volgens mij alleen in SES. Dat is dat knopje op de nieuwe WRT54G routers voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Laatst online: 11-09 19:12
Ja maar ik zou toch graag die laatste firmware erop willen hebben. Als het alleen die 2 kanalen zijn heb ik er geen probleem mee maar dat wil ik zeker weten.

Zijn er andere personen die 4.20.7 erop hebben geflashed? En zo ja, werkt dit naar behoren?

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik heb op mijn EU WRT54GS de laatste US firmware staan, dat is 4.70.6
Dus ik neem aan dat je op een G ook de US firmware kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

Oei,

Ik schrik daar toch wel even van dat er zoveel lekken zijn gevonden. Dus ik zit nu ook met een dilemma. Upgrade naar de 4 serie van de firmware. Of de gemodde 3 serie firmware op mijn Linksys laten staan.

Als ik upgrade zal ik vele functies kwijtraken (VPN, dDHCP) maar ben ik wel gedekt tegen kwaadaardige hackers. Dilemma, Dilemma

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:50
Ricardo87 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:38:
Iemand eigenlijk enig idee wanneer we een nieuwe versie van HyperWRT kunnen verwachten?
Als ik terug een beetje tijd heb. Heb een drukke vakantie gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Avenger 2.0 schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:41:
[...]

Als ik terug een beetje tijd heb. Heb een drukke vakantie gehad ;)
Vet, gebaseerd op 4.20.7? Heb nu Kai erbij maar dat is wat mij betreft overbodig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Draai nu de volgende build:

v4.20.7 - HyperWRT 2.1b1+tofu3, Sep. 18, 2005

HyperWRT2.1b1 + Linksys 4.20.7 + Busybox 1.01

En het status venster heeft nu leuke stats met hoeveel data je hebt verplaatst :)

http://www.polarcloud.com/files/hw4207t3.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ricardo87 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:12:

En het status venster heeft nu leuke stats met hoeveel data je hebt verplaatst :)

Het upgraden was nogal schrikken.
Ik draaide (Free) Talisman van Sveasoft (een beetje aangepast zodat je 'm op elke WRT54G kon draaien ongeacht je MAC-adres) en bij het upgraden gaf 'ie na zo'n 2 minuten aan dat 'ie niet gelukt was, de upgrade.
Na zo'n 15 minuten de router gereset en power-LEDje bleef knipperen.
Na een poosje nog maar even getracht 'm via de webinterface te benaderen en toen kreeg ik weer de blauwe interface te zien.
Nu maar hopen dat deze een stukje stabieler is dan die Talisman, want die liep elke week wel minstens 1x vast. (DHCP, SSH en web-interface werken niet meer, WiFi-bridge wel.)
Dus maar even deze firmware gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ricardo87 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:12:

Nice, ben benieuwd wanneer er een versie uitkomt gebaseerd op 4.70.6 voor de WRT54GS, die data stats vind ik nl wel erg leuk.

[ Voor 15% gewijzigd door CrashOne op 20-09-2005 21:34 ]

• Spixo
De updates gaan snel.

v4.20.7 - HyperWRT 2.1b1+tofu5, Sep. 20, 2005

http://www.polarcloud.com.nyud.net:8090/files/hw4207t5.zip

Het is nu mogelijk om via een druk op de SES knop (op de router) wireless te enablen of disablen :).

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 20:35
Ricardo87 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:47:
De updates gaan snel.

Het is nu mogelijk om via een druk op de SES knop (op de router) wireless te enablen of disablen :).
Deze werkt niet op de WRT54GS of wel?

• Spixo
Ralpy schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:28:
[...]

Deze werkt niet op de WRT54GS of wel?
Nee, de nieuwste build voor de WRT54GS is:

v4.70.6_Hyperwrt-2.1b1-(Thibor), Sep. 17, 2005

http://bagupremier.free.f...rwrt_GS_4.70.6-170905.bin

Met support voor static DHCP :)

• TD-er
Ricardo87 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:47:
De updates gaan snel.

Is het onderhand al mogelijk om een gateway mee te geven met de DHCP-server?
De WRT54G is niet mijn router en dus ook niet de gateway, maar ik heb nog geen firmware gezien die een gateway mee kon geven. Ook niet als gateway op de WRT zelf trouwens (dus NTP werkte ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ricardo87 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:35:
[...]

Nee, de nieuwste build voor de WRT54GS is:

v4.70.6_Hyperwrt-2.1b1-(Thibor), Sep. 17, 2005

http://bagupremier.free.f...rwrt_GS_4.70.6-170905.bin

Met support voor static DHCP :)
Zijn dit officiele releases van HyperWRT? Ik kan deze nl niet vinden op hyperwrt.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik momenteel:
Sveasoft Alchemy

Maar ik zoek eigenlijk een firmware maarmee ik via http op mijn router kan inloggen en dan een WakeonLAN signal naar mijn pc kan stuuren Voor RDP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
CrashOne schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 08:14:
[...]

Zijn dit officiele releases van HyperWRT? Ik kan deze nl niet vinden op hyperwrt.org
Het zijn mods op de HyperWRT 2.1b1 door forumbezoekers.

Verwijderd

Heb gisteren de 4.20.7 firmware van Linksys op mijn WRT54G v3.1 gezet, maar het de netwerk blijft om de zoveel tijd wegvallen. Daarnaast geeft hij heel soms aan dat ik wel een draadloze verbinding heb met signaalsterkte zeer goed, maar dan laat hij internetpagina's niet in.

Oh ja, en af en toe doet hij het ook nog gewoon. Wat meestal helpt is draadloze verbinding even uitschakelen en weer inschakelen, maar ik word niet echt vrolijk van al die connectieproblemen.

Iemand tips? Andere firmware?

specs: wrt54g v3.1; wmp54g pci-card; linksys 4.20.7 firmware; @Home
settings: G-only; channel 11; ssid broadcast disable, wpa-personal tkip; dhcp server enable

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 08:26:
ik gebruik momenteel:
Sveasoft Alchemy

Maar ik zoek eigenlijk een firmware maarmee ik via http op mijn router kan inloggen en dan een WakeonLAN signal naar mijn pc kan stuuren Voor RDP
Daar kan je toch die Alchemy voor gebruiken ?

Je logt in via SSH . En voert dan onder de terminal het wol progje op.

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

4POX schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 20:42:
[...]

Daar kan je toch die Alchemy voor gebruiken ?

Je logt in via SSH . En voert dan onder de terminal het wol progje op.
Hu Dit snap ik niet precies wat je met terminal bedoeld.

• apNia

apNia

terminal, je prompt...

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 17:28:
Heb gisteren de 4.20.7 firmware van Linksys op mijn WRT54G v3.1 gezet, maar het de netwerk blijft om de zoveel tijd wegvallen. Daarnaast geeft hij heel soms aan dat ik wel een draadloze verbinding heb met signaalsterkte zeer goed, maar dan laat hij internetpagina's niet in.

Oh ja, en af en toe doet hij het ook nog gewoon. Wat meestal helpt is draadloze verbinding even uitschakelen en weer inschakelen, maar ik word niet echt vrolijk van al die connectieproblemen.

Iemand tips? Andere firmware?

specs: wrt54g v3.1; wmp54g pci-card; linksys 4.20.7 firmware; @Home
settings: G-only; channel 11; ssid broadcast disable, wpa-personal tkip; dhcp server enable
Probeer eens een ander kanaal dan 11. Verder kan je ff kijken of er nieuwe firmware is voor je pci-card. Gewoon de allernieuwste downloaden en windows pakt vanzelf de laatste werkbare versie, indien er verschillende revisies van je kaartje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:06

Maku

Derp

Ik heb een wrt54g v2.2 en momenteel de laatste firmare versie van linksys zelf gedownload en de nieuwste drivers voor mijn Laptop kaartje ( intel 2915abg ) ik heb of GEEN verbinding of excelent maar heel zwak ( 2 van 5 streepjes ) dit is heel vervelend .. ik zit 1 verdieping hoger dan de accespoint maar er wel pal boven ..

Ik dacht er aan een firmare te downloaden waarmee ik de zend sterkte kan verhogen maar ik dacht toch eerst even hier voor een verklaring vragen :)

Ps alle energie besparende dingen staan uit en heb de linksys en intel website geraadpleegd maar niets helpt

Iemand een idee ?

[ Voor 15% gewijzigd door Maku op 08-10-2005 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Het verhogen van het vermogen van je accespoint heeft weinig nut als je het vermogen van je nic niet hoger kan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil niet te lui overkomen maar is er niet ergens een overzicht te vinden met features van de verschillende firmwares? Ik heb eigenlijk geen tijd om alle verschillende firmwares te testen alleen om te kijken welke verschillen erin zitten. Welke firmware beschikt over de meeste features? Is er ergens een page met verschillen?

/edit

OK.

Info gevonden op Linksysinfo.org, wellicht handig in de eerste post?

http://www.linksysinfo.or...ontent&pa=showpage&pid=31

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Wanneer je recht boven het accesspoint zit, kun je beter de antenne's plat neerleggen en als je een antenne op je WiFi-kaartje hebt kun je die beter ook in die richting leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27
TD-er schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 15:35:
Wanneer je recht boven het accesspoint zit, kun je beter de antenne's plat neerleggen en als je een antenne op je WiFi-kaartje hebt kun je die beter ook in die richting leggen.
Wou net zeggen, of je moet je laptop een kwartslag draaien (typt minder handig) :P anders is de polarisatie niet meer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Nieuwe release Linksys 4.20.8 + HyperWRT 2.1 + tofu6.
Changes in tofu6:
- Linksys 4.20.8 code base + HyperWRT 2.1b1.
- Fixed firewall script executing twice. It's now called only after firewall services has started.
- Fixed some characters like \ not passing cleanly through the script and command web pages.
- Fixed web-based ping not showing error messages.
- Fixed static lease not reloaded during server restart if it was outside of the defined DHCP range.
- Fixed hostname from a DHCP packet not saved if lease was static. This is the one visible in http://192.168.1.1/DHCPTable.asp.
- Fixed a few memory leaks in the original firmware.
- Fixed Firefox 1.0.x problem with drop-down listboxes. See notes.
- New script and command web pages. They now open in a normal window and the text area follows the width and height of the window (except in IE where height wont budge).
- New static DHCP web page. It can now handle up to 100 entries and it now has a hostname / local domain name field. See notes.
- DHCP server now only gives the address of the router for DNS to allow Dnsmasq to handle the DNS requests. See notes.
- Extended content blocking to 20 domain names and 18 url keywords.
- Enabled ingress qdisc and fw classifier. These are used for traffic shaping using tc and through scripts that use tc like wondershaper.
- Connection uptime is now shown for PPPoE, PPTP, L2TP, and Telstra Cable connections.
- Changed SES button (Cisco logo) to respond differently if SES is disabled: The button acts as a wireless on/off button (note: it must be enabled in the first place) or if "/tmp/ses_button" exists, the file is executed.
- New command: "led <white/amber/dmz/diag/wl> <on/off> [...]" The keywords can be shortened to 2 chars. ex: "led white on am on" makes the Cisco logo bright amber.
Werkt hier uitstekend. Vooral de nieuwe static DHCP pagina is een uitkomst :D.

Afbeeldingslocatie: http://img160.imageshack.us/img160/2580/sdhcp4vr.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Kun je nu ook een andere gateway meegeven met de DHCP-lease?
en op een 10.x.x.x netwerk de boel routeren? (dit laatste heb ik al een tijdje niet meer getest, dus kan al eerder veranderd zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
TD-er schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:47:
Kun je nu ook een andere gateway meegeven met de DHCP-lease?
en op een 10.x.x.x netwerk de boel routeren? (dit laatste heb ik al een tijdje niet meer getest, dus kan al eerder veranderd zijn)
Zoiets...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/68216/full.jpg

Gebruik dan wel een andere firmware, namelijk DD-WRT.

[ Voor 8% gewijzigd door Graham op 10-10-2005 16:16 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-12-2019
Er wordt gesproken over verschillende versies vwb firmware voor de WRT54GS. Ook hier http://tweakers.net/meuktracker/10620
Wat is het verschil tussen den EU 4.50.9 en de 3.37.8 ETSI code, en de hamvraag, welke kun je beter gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik draai hier voor de GS Hyper WRT Thibor, welke gebaseerd is op 4.70.6 van Linksys zelf (US). Die draait ook gewoon op alle EU versies (met uitzondering van de nieuwe nieuwste routers, v4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Tofu7 is gelanceerd, gebaseerd op de 4.20.9 firmware van Linksys.
- Linksys 4.20.9 code base. [The only difference between 4.20.8 and 4.20.9 are changes in the simplified Chinese language files (not included here).]
- Added Client, WET, and WDS modes from Thibor's project.
- Added an experimental fix for the "Capture(xxx)" problem with Opera (only?) browser. To enable, run "nvram set capfix=1".
- Fixed the 4GB bug in transfer statistics. A program now watches every 2 minutes to avoid the rollover problem.
- Active Client List renamed as Device List. It now shows all the ARP entries that it finds. Interface names and RSSI information are now shown if available. DHCP lease can now be deleted, and static lease can now be transferred automatically to the Static DHCP page. AJAX support added.
- Static DHCP page rewritten into a more cleaner, simplier table design.
- Dnsmasq upgraded to 2.23. It now also functions as the DHCP server, replacing udhcpd. It's bigger that udhcpd + the old Dnsmasq, but hopefully this will fix the problems some are having with udhcpd. udhcpc still functions as the client. Dnsmasq is also now used for DNS inside the router.
- Some light optimization in the httpd's asp parser.
- Fixed a small httpd leak I fixed before but broke again.
O.a. WDS ondersteuning :D

http://www.polarcloud.com...HyperWRT_G_4209_tofu7.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Nu nog de VPN server erin en ik heb een reden om over te stappen :D

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:06
Heb een uurtje geleden de router (v2.2) geflashed naar de dd-wrt 01.11.05--versie. Eerst de mini, toen de standaard. Zover ik 't kan zien ben ik er alleen maar op vooruit gegaan. Geen VPNserver aanwezig, wel de nodige extratjes wat je normaal niet krijgt *D

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke firmware heeft een vpn server zodat ik een vpn verbinding kan maken naar mn WRT54G om mijn pc via WOL aan te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Ik post maar even een waarschuwing: de V5 van de WRT54G werkt ipv linux onder VXworks. Hierdoor, en door de kleinere geheugenomvang, zijn alle voorgaande firmwares (ook de 3rd party) niet meer bruikbaar bij deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
tvdleur schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 01:24:
Ik post maar even een waarschuwing: de V5 van de WRT54G werkt ipv linux onder VXworks. Hierdoor, en door de kleinere geheugenomvang, zijn alle voorgaande firmwares (ook de 3rd party) niet meer bruikbaar bij deze versie.
Dat gaan ze wel merken in de verkopen vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDWRT v23b heeft toch gewoon een (PPTP) VPN server??

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 12:39
Draai zelf met een iets oudere versie; maar daar zit het ook gewoon in..

Werkt echt voortreffelijk (nu alleen wat minder omdat m'n modem de connectie reject, terwijl de portmaps gemaakt zijn... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:03

sphere

Debian abuser

Ik heb nu de DD-WRT v22 firmware op mijn v1.0 (:?) WRT54GS geknald. In ieder geval werkt ssh nu wel, itt tot met de sveasoft firmware die ik had. Wat ik echter niet zo goed begrijp is het wol progje. Die zegt gewoon standaard "Killed", en ik kan ook niet echt vinden wat nou de argumenten zijn die je het mee moet geven.

Onder Debian gebruikte ik ether-wake, maar dat zit niet in DD-WRT vziw, alleen in OpenWRT. Natuurlijk kan ik webbased WOL gebruiken, maar ik wil liever niet afhankelijk zijn daarvan. Uit de Wiki van DD-WRT word ik verder ook weinig wijzer.

Iemand ideeen?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Ik zou je adviseren om op http://www.linksysinfo.org (forum) eens te kijken. Daar komt de maker van de firmware ook namelijk ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Je kan natuurlijk ook op DD-wrt's eigen forum kijken / vragen ;) (www.dd-wrt.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Vanmiddag geupgrade naar v23 Final.... Netjes! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

OK, de oplossing was:
code:
1
/usr/sbin/wol -h 192.168.1.255 my:ma:ca:dd:re:ss

Daarmee kan ik lekker vanaf de commandline de boel aanslingeren en voorlopig is dat genoeg. Zo'n webbased oplossing vond ik niets. Weet iemand trouwens of DD-WRT firmware automatisch je DDNS lease venieuwt? De Linksys firmware deed dit niet, kreeg ik ineens een mailtje dat de registration almost expired was. Beetje jammer als mijn DDNS weg is, kan ik ook niet meer SSH'en ;)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Tofu zit inmiddels op Tofu11x, werkt al enkele dagen erg stable hier. Ik vind de static DHCP interface van Tofu helemaal fantastisch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
TD-er schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 01:45:
[...]

Dat gaan ze wel merken in de verkopen vermoed ik.
voor de mensen die linux erop willen is er de WRT54GL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Weer mail van mijn vrienden van DynDNS :(
A hostname you have registered with Dynamic Network Services at DynDNS,
anaalplug.homelinux.org, with current IP address w.x.y.z, will expire in
the next 5 days. This expiration is due to an automatic timeout; your host
has not been updated for 30 days, and hosts are removed after not being
updated for 35 days. This is our policy to prevent a stagnant DNS system.
Users with static IP addresses can use the Static DNS system, which does
not have this timeout.
Ik ga maar weer eens op zoek naar een oplossing, want deze firmware doet het kennelijk ook niet automagisch (DD-WRT v22)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Is er ook custom firmware voor WRT54G v5? Ik kan nergens vinden.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
DJkim schreef op zondag 01 januari 2006 @ 13:28:
Hier zou die moeten staan
http://www1.linksys.com/i...e.asp?intfwid=106&coid=28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Router Model: WRT54GS v1

Ik gebruik nu HyperWRT 2.1b1 gebasseerd op officiele Linksys v3.37.7
Deze draait tot nu toe het beste op mijn router.

Zelf run ik heel veel bittorrents at the same time en maakt dus een hele zooi connecties.
Het mooie aan HyperWRT is dat je de startup script kan aanpassen/toevoegen met het webinterface en timeouts op 30 min zetten ipv de standaard 5 dagen waardoor me router na paar uur heftig bittorrenten al eruit knalt. Runt heel stabiel nu.

Hiervoor Officiele Linksys 4.50.9 en knalde dus om de par uur eruit.
DD-WRT knalt er nog sneller uit, heb nog niet gekeken of hier de startup script aan te passen is.
Sveasoft Alchemy 1.0 ook getest, kan startup script niet aanpassen.

Mijn keuze gaat naar HyperWRT door de optie om de startupscript aan te passen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
DJkim schreef op zondag 01 januari 2006 @ 13:28:
nee..V5 draait vxworks ipv linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

The Conman schreef op zondag 01 januari 2006 @ 18:17:
Router Model: WRT54GS v1

Ik gebruik nu HyperWRT 2.1b1 gebasseerd op officiele Linksys v3.37.7
Deze draait tot nu toe het beste op mijn router.

Zelf run ik heel veel bittorrents at the same time en maakt dus een hele zooi connecties.
Het mooie aan HyperWRT is dat je de startup script kan aanpassen/toevoegen met het webinterface en timeouts op 30 min zetten ipv de standaard 5 dagen waardoor me router na paar uur heftig bittorrenten al eruit knalt. Runt heel stabiel nu.

Hiervoor Officiele Linksys 4.50.9 en knalde dus om de par uur eruit.
DD-WRT knalt er nog sneller uit, heb nog niet gekeken of hier de startup script aan te passen is.
Sveasoft Alchemy 1.0 ook getest, kan startup script niet aanpassen.

Mijn keuze gaat naar HyperWRT door de optie om de startupscript aan te passen :P
Probeer de laatste HyperWRT Thibor eens, nog stabieler en gebasseerd op 4.70.6. Je merkt het vooral in de transfer snelheden, met HyperWRT 2.1b haal je niet hoger dan 2.2MB/sec, met Thibor 3.3MB/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

waar haal je die thibor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 16:47
Hmm, ben nu van de speed-troubles af (WRT54G v5) nadat ik de nieuwe officiele firmware geinstalleerd heb: v1.00.6. Had vooral last van de achterblijvende snelheid bij het leechen van nieuwsgroepen en moest ook regelmatig de router resetten. Echter sinds de laatste dagen heb ik hier geen last meer van! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40
Ik ga zodadelijk mijn GL halen, maar twijfel nog welke firmware ik er nu op ga zetten. Ik twijfel namelijk tussen Thibor en dd-wrt, ze hebben allebei teveel features voor mij (maar wel een kaid wat ik wel wil) maar kan nergens vinden welke van de 2 beter presteert of meer betrouwbaar is. Iemand ervaring met beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

Volgens mij is Thibor voor de GS en Tofu voor de G(L) niet ?

De Hyperwrt+Thibor/Tofu firmwares zijn erg goed.
kheb op t moment een uptime van 25 dagen (and counting) en kheb nog geen rare slowdowns (BT/eMule) gehad.

Zelf geen ervaring met DD-wrt.
Zie ook niet echt een reden om over te stappen oa. omdat dd-wrt een alchemy basis heeft/had? (ben nou eenmaal geen sveasoft fan :P).

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:58
Hyperwrt is zo stabiel als wat.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rcadee/linksys.png

Ikzelf moet eens kijken naar de tofu/thibor addons.

[ Voor 22% gewijzigd door Domino op 10-02-2006 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is momenteel nu de beste aankoop om nadien te flashen -> De WRT54GL of een WRT54GS v4?

De GL wordt na de flash ook een GS, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

Mocht je nu nog een nieuwe router willen aanschaffen kan je eventueel kijken naar de WRTSL54GS ( ja , lang he :P ).

Deze wordt door een aardige group modders gezien als de opvolger van de wrt54g(s) series.
Er is zelfs al een OpenWRT release voor , voor de mensen die het gebruiken.

(HyperWRT , DD-WRT etc zijn er daarintegen nog NIET voor)

Mocht je nog bij de oude wrt54g(s) series blijven , dan zou ik de WRT54GL pakken.
De wrt54gs heeft namelijks ook nu een V5 (die dus niet op linux draait).

En de WRT54GL kan inderdaad oa. HyperWRT+Thibor aan zodat je Speedbooster erbij krijgt (GS)

[ Voor 9% gewijzigd door GekkeR op 12-02-2006 22:18 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een guide/tutorial voor de settings van Tofu/Thibor firmware, zodat je een uitleg krijgt over alle settings, mogelijkheden, ... van de firmware eens hij er op staat?

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:06
Domino schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 10:11:
Hyperwrt is zo stabiel als wat.

[afbeelding]

Ikzelf moet eens kijken naar de tofu/thibor addons.
Op welke router draai je deze? G/GS/??

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
WRT54G versie 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik heb een WRT54G met een Chello extreme verbinding. Eigenlijk heb ik weinig problemen met dit ding maar mis wel dingen als WOL en static dhcp.

Buiten deze opties ... ga ik een verbetering merken. Met andere woorden ... raden jullie het aan om een 3rd party firmware te proberen. Ik zit aan de DD-WRT te denken omdat deze toch wel de meeste opties heeft (waaronder dus WOL).

tnx

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
sphere schreef op maandag 26 december 2005 @ 23:28:
OK, de oplossing was:
code:
1
/usr/sbin/wol -h 192.168.1.255 my:ma:ca:dd:re:ss

Daarmee kan ik lekker vanaf de commandline de boel aanslingeren en voorlopig is dat genoeg. Zo'n webbased oplossing vond ik niets. Weet iemand trouwens of DD-WRT firmware automatisch je DDNS lease venieuwt? De Linksys firmware deed dit niet, kreeg ik ineens een mailtje dat de registration almost expired was. Beetje jammer als mijn DDNS weg is, kan ik ook niet meer SSH'en ;)
Kan je mij uitleggen wat je hebt gedaan om dit voor elkaar te krijgen.

Ik heb een portforward naar 192.168.1.254 port 9 udp gemaakt.
Wol enabled in "Administration" maar verder niets ingevuld. (Of hoeft deze optie niet?)
Deze 2 regels geplakt in de "Diagnostics" "Run" en dan save startup.
ip neigh change 192.168.1.254 lladdr ff:ff:ff:ff:ff:ff nud permanent dev br0
ip neigh add 192.168.1.254 lladdr ff:ff:ff:ff:ff:ff nud permanent dev br0

en dan dat commando ingevoerd: /usr/sbin/wol -h 192.168.1.255 <MAC>

[ Voor 4% gewijzigd door Tranzy op 21-02-2006 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Tranzy schreef op maandag 20 februari 2006 @ 16:16:
Ik heb een WRT54G met een Chello extreme verbinding. Eigenlijk heb ik weinig problemen met dit ding maar mis wel dingen als WOL en static dhcp.

Buiten deze opties ... ga ik een verbetering merken. Met andere woorden ... raden jullie het aan om een 3rd party firmware te proberen. Ik zit aan de DD-WRT te denken omdat deze toch wel de meeste opties heeft (waaronder dus WOL).

tnx
Ikzelf zie de meerwaarde van wol en static dhcp niet in een thuissituatie.
Ik zal je dan ook aanraden om bij de huidige situatie te blijven.

Vindt je de services wel nodig ben je verplicht om naar een 3rd paty firmware te gaan.
Ik kan je HyperWRT van harte aanraden, eventueel met tofu/thibor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Inmiddels een blije en tevreden gebruiker van DD-WRT firmware met WERKENDE Wol en static DHCP functie.
  • Waarom static DHCP:
Gebruik VAAK mijn FTP server en remote desktop. Heb ook een xbox, laptop en PDA aan mijn router hangen. Dus het gebeurt vaak dat een device een ip toegekend krijgt die eigenlijk voor mijn vaste pc bedoelt is. (ja ik weet dat ik een vast ip kan toekennen aan mijn pc maar ik ben LUI ! ...en automatiseer graag alles...goh ...zou daar de term "automatisering" vandaan komen ? ;) )

Ik heb voor mijn werk altijd een wel eens een document/tooltje nodig die ik niet bij me heb maar wel op de pc thuis heb staan ... of ik zie wel eens een handig tooltje bij een klant die ik ff snel upload naar huis.
  • Waarom WOL
Wil een beetje de energie kosten drukken thuis door mijn pc 's nachts uit te zetten ...maar soms vergeet ik hem wel eens 's morgens aan te zetten en kan ik niet op mijn pc komen.

[ Voor 17% gewijzigd door Tranzy op 21-02-2006 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb m'n wrt5g succesvol geflashed naar de laatste hyperwrt +tofu, maar heb een probleem...

Mijn desktop is wired verbonden en werkt prima, evenals m'n laptop die wireless verbonden is. Van zodra ik m'n xbox wired connecteer aan m'n router, valt m'n internetverbinding, ... weg! De xboxconnectie werkt wel...
Ik kan via m'n desktop wel nog in de setup komen van de router, maar heb al vanalles geprobeerd en krijg geen internet connectie meer.
Ik los het dan op door de kabel van de xbox eruit te trekken + een harde reset.

Weet iemand een oplossing? Zou m'n xbox ook het ip nemen dat voor m'n desktop bedoeld is, zoals hierboven uitgelegd?

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:57
[knip]

even topic van gemaakt

[ Voor 149% gewijzigd door Silent Thunder op 04-03-2006 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Inmiddels ben ik overgestapt naar Thibor 14 omdat tofu heeft aangegeven geen firmwares meer te ontwikkelen voor de WRT54G.

Ik draai nu op mijn WRT54G v2.0:

v4.70.8, Hyperwrt 2.1b1 + Thibor14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:31

tomic

Smexylittlebabe!

Wat ik me nou afvraag is dat als ik een third-party firmware op mn 54G v2.0 zet, of ik vanaf me router een klein webservertje kan draaien? En hoeveel mb er dan nog over is... :)

Heeft iemand hier ervaring mee of een advies?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 21:57

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zelf heb ik al snel na aanschaf van m'n WRT54G deze geflasht met HyperWRT, puur voor de extra mogelijkheden. Deze heeft er ruim 2 jaar opgestaan. Toen wilde ik eens wat meer gaan spelen met QoS, en kwam er achter dat ik m'n WRT zo'n beetje elke week moest resetten omdat ie vast liep. Na wat zoekwerk op internet bleek dat zowel de originele als hyperwrt firmware niet al te beste QoS hadden. Ik ben daarna op tofu gestuit, een upgrade/update op Hyperwrt, en deze erop gezet. Sinds tofu12 draait QoS hier prima mee (vooral het beperken van p2p is werkt nu prima). Recent nog tofu13 erop gezet. Voorlopig blijft deze versie erop staan. Rete stabiel, veel extra's en een goede QoS.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

probleem is meestal dat de oude firmware de nieuwe in de weg zit
Jemoet echt een aantal keer resetten, restore defaults, restten, power eruit
Daarna gaat het meestal stukken beter

Ik heb hier 1xwrt54g en 2xwrt54gs staan, alle met thibor 14, werkt als een speer: ca 2.8 mb/s via wlan
Op de wrt54g had ik eerst problemen met de speed, na divere resets zoals hierboven ging het wel goed
Crashes zijn over, ook bij zulke transfers via wlan. De rest, wat in dd-wrt erbij zit gebruik ik toch nooit en vertraagt alleen maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

tomic schreef op zondag 19 maart 2006 @ 18:48:
Wat ik me nou afvraag is dat als ik een third-party firmware op mn 54G v2.0 zet, of ik vanaf me router een klein webservertje kan draaien? En hoeveel mb er dan nog over is... :)

Heeft iemand hier ervaring mee of een advies?
die heeft maar 16mb, dus veel meer kun je vrees ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien kunnen jullie me hier even helpen?..

ik heb een WRT54G met firmware 1.006 en hierop aangesloten zitten Devolo dlan adapters voor de desktops en mijn xbox 360 en ik gebruik mijn laptop wireless.

ik heb mijn 360 een manual ip gegeven van 192.168.1.101 en in mijn router dit ip ook in DMZ gezet. maar hij blijft de poorten dichthouden. weet iemand wat het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 17:18:
misschien kunnen jullie me hier even helpen?..

ik heb een WRT54G met firmware 1.006 en hierop aangesloten zitten Devolo dlan adapters voor de desktops en mijn xbox 360 en ik gebruik mijn laptop wireless.

ik heb mijn 360 een manual ip gegeven van 192.168.1.101 en in mijn router dit ip ook in DMZ gezet. maar hij blijft de poorten dichthouden. weet iemand wat het probleem is?
Valt die 192.168.1.101 niet binnen het bereik van de DHCP-server? Dus dat dat IP-adres mogelijk al uitgedeeld is aan een andere machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja die valt binnen het bereik, maar als ik mijn xbox manual instel op dat ip. kan hij dan alsnog dat ip aan een ander uitdelen?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:41:
ja die valt binnen het bereik, maar als ik mijn xbox manual instel op dat ip. kan hij dan alsnog dat ip aan een ander uitdelen?...
De DHCP server heeft alleen weet van welke adressen hij heeft lopen uitdelen, niet welke adressen er in gebruik zijn. Dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm ja ik hebnu DHCP server helemaal uitgezet

en het helpt nog niks...

Afbeeldingslocatie: http://img482.imageshack.us/img482/1641/untitled0yu.jpg

en dan de poorten:

Afbeeldingslocatie: http://img394.imageshack.us/img394/9734/untitled7td.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 21:57

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Eehm, wellicht ligt het aan mij, maar je schrijft eerst dat je je xbox op 192.168.1.101 gezet hebt, maar in je forwarding plaatje staat dat je alles forward naar 192.168.1.107. Aangezien 101 niet gelijk is aan 107 gaat dit natuurlijk nooit werken :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee snap ik. maar ik heb het ip in mijn xbox ook aangepast naar 107. ;):)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Dit topic gaat over de verschillende firmwares voor de WRT54G. Voor andere prolemen die je tegenkomt die niet firmware specifiek zijn gebruik je de search of start je een eigen topic.