[Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL firmwares Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 74.929 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 13:06
Ok, ik dacht dat dd-wrt (v23/v23SP1) zo stabiel was, not :{

Heb het een dagje aangekeken (zelfs minder nog dan 24u), maar 't er maar weer afgemikkerd. Disconnects op IRC vlogen om me oren, en 't ligt niet aan de verbinding.

Jammer dat ik niet echt weet of hyperwrt ongeveer dezelfde dingen aanbiedt als dd-wrt (oa static ip, uitgebreide opties voor portforwarding zoals in range en losse poort, snmp, syslogd), anders zou ik overwegen om hyperwrt eens te installeren/flashen.
Zit nu weer op linksys, maar dat is ook niet alles, zo ontzettend beperkt ;(

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:07
Dimmu schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 22:17:

Heb het een dagje aangekeken (zelfs minder nog dan 24u), maar 't er maar weer afgemikkerd. Disconnects op IRC vlogen om me oren, en 't ligt niet aan de verbinding.

Jammer dat ik niet echt weet of hyperwrt ongeveer dezelfde dingen aanbiedt als dd-wrt (oa static ip, uitgebreide opties voor portforwarding zoals in range en losse poort, snmp, syslogd), anders zou ik overwegen om hyperwrt eens te installeren/flashen.
Tofu 13c bied in ieder geval static dhcp :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dimmu schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 22:17:

Probeer Thibor 14 dan eens. Heeft alles wat je wilt + nog veel meer. Thibor 14 is het vervolg op tofu13, aangezien men daar mee gestopt is en bevat alles van Thibor + Tofu. Heb hem hier draaien en ben er zeer tevreden over.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Microkid schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 05:26:
[...]

Probeer Thibor 14 dan eens. Heeft alles wat je wilt + nog veel meer. Thibor 14 is het vervolg op tofu13, aangezien men daar mee gestopt is en bevat alles van Thibor + Tofu. Heb hem hier draaien en ben er zeer tevreden over.
Is dit ook voor de wrt54g serie? Ik heb n.l. gelezen dat 't alleen voor de GS geschikt was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

Microkid schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 05:26:
[...]

Idem hier

Waar ik bij oudere firmwares nog wel eens last van had dat na een paar weken het wifi gedeelte niet meer goed wilde functioneren. Maar met Thibor14 is het wifi gedeelte na 3 weken uptime nog steeds ontzettend rapjes.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Ik heb gezien dat 't geen SNMP ondersteund, klopt dit? (overigens; zoals ik het nu begrijp is de oude name dus HyperWRT :P , en de nieuwe naam Thibor XX)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Dimmu schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 06:40:
[...]
Is dit ook voor de wrt54g serie? Ik heb n.l. gelezen dat 't alleen voor de GS geschikt was..
Ja, is er ook voor de G versie, ik heb het hier immers draaien :)

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Ik ben overigens zelf weer terug gegaan van Thibor14 naar Tofu13c. Om de een of andere reden heb ik het gevoel dat Tofu soepeler draait. Ik heb een WRT54G V2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:40
Dimmu schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 17:30:
Ik heb gezien dat 't geen SNMP ondersteund, klopt dit? (overigens; zoals ik het nu begrijp is de oude name dus HyperWRT :P , en de nieuwe naam Thibor XX)..
Standaard niet, maar ik heb het wel werkend, volgens de instructies op deze pagina: http://www.breedbandmodem...s/content/index.php?id=71

Enige nadeel is dat je zelf een webserver moet hebben draaien.

Ikzelf ga niet iedere keer dat ik moet herstarten een telnet- sessie starten, dus ik heb het volgende neergezet in 'Startup Script':
code:
1
2
3
4
5
6
#!/bin/sh
cd /tmp
wget http://192.168.0.2/wrt54g/snmpd
wget http://192.168.0.2/wrt54g/snmpd.conf
chmod +x ./snmpd
./snmpd -c /tmp/snmpd.conf

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Heb het net (half uurtje geleden) geflashed, morgen maar verder naar kijken :7.
Zover ik zie is alleen de snmp die er niet bij zit, maar door 't toe te voegen aan startscript zal 't wel moeten werken.. :D
Ga ik ook morgen doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik draai nu de Hyperwrt 2.1b1 + Thibor14. Zonder iets te veranderen qua instellingen is het bereik hetzelfde gebleven als met de standaard firmware die meegeleverd was.

Volgens de methode zoals 2 posts hierboven heb ik snmp werkend. Best leuk om te zien hoeveel en wanneer de verbinding gebruikt wordt.

Het enige wat niet helemaal lekker werkt in deze firmware is het veranderen van WPA Shared Key bij gebruik van WPA Personal met TKIP. Als ik de key daar verander is de router gelijk niet meer bereikbaar via telnet/http of te pingen, ook niet via de bedrade verbinding. Pas na een reboot door de stroom eraf te halen werkt het allemaal weer, beetje vreemd.

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Kwam er zojuist achter dat ik niet meer bij m'n servers kon komen. Omdat ik eerst dacht dat het Casema kabelmodem de boosdoener was eerst met Casema gebeld. Echter zijn melden dat het modem gewoon in de lucht is en prima werkt. Dus verdenk ik nu m'n WRT54G. Het zou door p2p kunnen komen, dus heb ik er een script toegevoegd wat het vollopen van het buffer of routing tabel zou moeten oplossen.
echo 4096 > /proc/sys/net/ipv4/ip_conntrack_max
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/icmp_echo_ignore_broadcasts
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/icmp_ignore_bogus_error_responses
echo 512 > /proc/sys/net/ipv4/neigh/default/gc_thresh1
echo 2048 > /proc/sys/net/ipv4/neigh/default/gc_thresh2
echo 4096 > /proc/sys/net/ipv4/neigh/default/gc_thresh3
echo "600 1800 120 60 120 120 10 60 30 120" > /proc/sys/net/ipv4/ip_conntrack_tcp_timeouts
Echter, het heeft niet geholpen. Zijn er nog andere oplossingen om het vollopen van het buffer of routing tabel te voorkomen? Ik gebruik trouwens Thibor 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 13:45
Ik heb de openwrt firmware op mijn wrt54g (v2.2) gezet maar van deze software begrijp ik de bieten. Ik wil graag weer terug naar de oorspronkelijke linksys firmware. Helaas werkt de web interface niet meer (idd, ik had beter moeten lezen) met de openwrt fw dus nu weet ik niet hoe ik de oorspronkelijk fw er weer op kan krijgen. :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
TAG_ScorpioN schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 10:45:
Ik heb de openwrt firmware op mijn wrt54g (v2.2) gezet maar van deze software begrijp ik de bieten. Ik wil graag weer terug naar de oorspronkelijke linksys firmware. Helaas werkt de web interface niet meer (idd, ik had beter moeten lezen) met de openwrt fw dus nu weet ik niet hoe ik de oorspronkelijk fw er weer op kan krijgen. :'( :'(
Zie de onderstaande pagina waarop diverse methodes staan:

http://wiki.openwrt.org/OpenWrtDocs/Deinstalling

Over het algemeen vind ik TFTP het makkelijkst werken, echter moet je wel een oude firmware erop zetten. De nieuwste firmwares zijn meestal te groot om via TFTP te installeren.

Daarna kan ik je aanraden op Tofu13c over te gaan. Tot nu toe de meest stabiele firmware voor mijn WRT54G V2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Volgens http://wiki.openwrt.org/F...39abc9f574f5eeb986e37eced heeft openWrt wel een web interface.

Kan iemand mij uitleggen wat het grote voordeel van openWrt is en of via de webinterface alles is in te stellen?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik ben ook maar weer terug gegaan naar de standaard Linksys firmware. Vond het static gedeelte en de WOL functie wel prettig maar ik had problemen om mijn PDA te connecten. Had ook wat problemen met mijn laptops... Wireless verbinding zakte weg. Maar het grootste probleem wat ik had, wat drie keer is voor gekomen is dat ik geen ipadres meer kreeg van de router.

Ik draaide de mini firmware van DD-WRT 2.3

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Laatst online: 25-07 13:45
Ricardo87 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 13:14:
[...]

Zie de onderstaande pagina waarop diverse methodes staan:

http://wiki.openwrt.org/OpenWrtDocs/Deinstalling

Over het algemeen vind ik TFTP het makkelijkst werken, echter moet je wel een oude firmware erop zetten. De nieuwste firmwares zijn meestal te groot om via TFTP te installeren.

Daarna kan ik je aanraden op Tofu13c over te gaan. Tot nu toe de meest stabiele firmware voor mijn WRT54G V2.
Bedankt voor je tips. Helaas is het probleem nog niet verholpen. Ik had het al via tftp geprobeert, zowel via een command prompt als via een apart programmaatje. In beide gevallen krijg ik timeouts wanneer ik probeer te flashen. De firmware die ik erop probeer te zetten is ongeveer 2,8 mb.

Ik heb ook gegekeken naar de link die je me gaf met de verschillende mogelijkheden om te deinstalleren. Optie 1 (mtd utility) werkt niet want dan moet de router de fw van het internet af plukken en die verbinding heeft die nu juist niet. Optie 2 (webif)) klinkt eenvoudig alleen heb ik geen idee hoe ik de "webif" in mijn browser moet laden. De uitleg op de site is te cryptisch voor me :/ Optie 3 is tftp, en dat werkt dus ook niet.

Het vreemde is dat ik wel gewoon netjes het openwrt programma zie als ik via telnet een verbinding maak met de router. Ik vroeg me af of er geen optie is voor die mtd utility waarbij je de fw niet van het net haalt maar gewoon van een lokale schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
TAG_ScorpioN schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:39:
[...]

Bedankt voor je tips. Helaas is het probleem nog niet verholpen. Ik had het al via tftp geprobeert, zowel via een command prompt als via een apart programmaatje. In beide gevallen krijg ik timeouts wanneer ik probeer te flashen. De firmware die ik erop probeer te zetten is ongeveer 2,8 mb.

Ik heb ook gegekeken naar de link die je me gaf met de verschillende mogelijkheden om te deinstalleren. Optie 1 (mtd utility) werkt niet want dan moet de router de fw van het internet af plukken en die verbinding heeft die nu juist niet. Optie 2 (webif)) klinkt eenvoudig alleen heb ik geen idee hoe ik de "webif" in mijn browser moet laden. De uitleg op de site is te cryptisch voor me :/ Optie 3 is tftp, en dat werkt dus ook niet.

Het vreemde is dat ik wel gewoon netjes het openwrt programma zie als ik via telnet een verbinding maak met de router. Ik vroeg me af of er geen optie is voor die mtd utility waarbij je de fw niet van het net haalt maar gewoon van een lokale schijf.
Die ene keer dat ik mijn router heb "gebricked" heb ik hem ook weten te recoveren via een Linksys TFTP tooltje. Je kan hem downloaden via:

ftp://ftp.linksys.com/pub/network/WRT54G_2.00.8_US_code.exe

Je installeer dan wel een firmware uit 2003 op de router, maar als je er eenmaal weer inkomt is het een kwestie van updaten naar de meest recente Linksys versie en daarna eventueel naar Tofu13c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Tranzy schreef op woensdag 05 april 2006 @ 09:39:
Ik ben ook maar weer terug gegaan naar de standaard Linksys firmware. Vond het static gedeelte en de WOL functie wel prettig maar ik had problemen om mijn PDA te connecten. Had ook wat problemen met mijn laptops... Wireless verbinding zakte weg. Maar het grootste probleem wat ik had, wat drie keer is voor gekomen is dat ik geen ipadres meer kreeg van de router.

Ik draaide de mini firmware van DD-WRT 2.3
Ik vond DD-WRT ook niet echt stabiel, de functionaliteit die jij gebruikte zit ook HyperWrt Thibor 14, een stabielere firmware ben ik nog niet tegen gekomen (heb er sveasoft, dd-wrt en hyperWrt op gehad).

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DD-WRT micro build werkt op de V5 :), de installatie is wat omslachtig met JTAG kabels enzo maar het is een stap vooruit :) http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv2/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:00

BHQ

Woah da's zeker een stap vooruit, nu op het nerdje wachten die een Linksys FW h4xx3d zodat je daarmee een gemodde firmware kan uppen ;)

-edit- direct linkje: http://wrt-wiki.bsr-clan....ash_Your_Version_5_WRT54G

[ Voor 28% gewijzigd door BHQ op 06-04-2006 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 21:01
Ik heb een vraag(als iemand dit leest)over welk GPL code ik het best kan gebruiken zoals die door Linksys zelf wordt aangeboden:werkt de GPL-NE ook als je al een GPL-EU code hebt?
bericht hoort hier eigenlijk niet ,maar ik kan niets relevanters vinden,vandaar :|

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Ik heb eindelijk even tijd gevonden om SNMP aan te zetten, maar zowel cacti als MRTG kunnen er niet wijs uit worden.
Wat zijn precies de data volgens http://www.breedbandmodem...s/content/index.php?id=71 ? Private als public keys zijn eigenlijk nodig, maar 't werkt schijnbaar niet goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:50
Fern schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 20:54:
Ik heb een vraag(als iemand dit leest)over welk GPL code ik het best kan gebruiken zoals die door Linksys zelf wordt aangeboden:werkt de GPL-NE ook als je al een GPL-EU code hebt?
bericht hoort hier eigenlijk niet ,maar ik kan niets relevanters vinden,vandaar :|
De verschillende firmwares (EU-DE-ETSI-etc) verschillen meestal maar een paar regels, nl het aantal kanalen en de een paar voorkeuren. Veranderingen tss WRT54G - GS en GL zijn ook zeer minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
Dimmu schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:40:
Ik heb eindelijk even tijd gevonden om SNMP aan te zetten, maar zowel cacti als MRTG kunnen er niet wijs uit worden.
Wat zijn precies de data volgens http://www.breedbandmodem...s/content/index.php?id=71 ? Private als public keys zijn eigenlijk nodig, maar 't werkt schijnbaar niet goed...
Welke firmware gebruik je hiervoor?
Ik heb al tijden een Alchemy firmware in gebruik en als je denkt dat 't zinnig is, wil ik mijn MRTG-config wel even posten.
Niet alle data is even zinvol, die je uit de router krijgt.

Wat krijg je uit cfgmaker als je die de router laat pollen?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-09 09:14
Als ik de HyperWRT wil installen
geeft hij na een paar seconden update failed
aan wat zou dit kunnen liggen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Mijn router doet niks meer sinds gisteren... Bummer ...
Nog mensen die meegemaakt hebben dat hun router het spontaan opgaf?
Resetten doet ook niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
DieterVDW schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:16:
Mijn router doet niks meer sinds gisteren... Bummer ...
Nog mensen die meegemaakt hebben dat hun router het spontaan opgaf?
Resetten doet ook niks...
http://www.hyperwrt.org/wiki/RecoverFromABrick
Sven_Vdb schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:38:
Als ik de HyperWRT wil installen
geeft hij na een paar seconden update failed
aan wat zou dit kunnen liggen ??
WRT54G V5 ? Die draaien namelijk geen linux meer.
Anders moet je eens op het HyperWRT forum kijken.

[ Voor 35% gewijzigd door Avenger 2.0 op 10-05-2006 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Ja ok maar een bricked router krijg je normaal toch na mislukte flash of zoiets,
toch niet spontaan?
Ook niet echt enthousiast om dat ding open te prutsen eigenlijk,
maar resets etc krijgen er geen leven meer in grr ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je in contact wilt komen met Thibor (maker van de HyperWRT Thibor firmware) dan kun je dit doen via http://www.linksysinfo.or...orums&file=viewforum&f=25

Je kunt daar tevens feature requests en bug reports posten. Hij heeft nu in 1 week tijd al 3 releases uitgebracht, dus er wordt ook daadwerkelijk iets gedaan met je feature requests en/of bug reports.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
DieterVDW schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 23:34:
Ja ok maar een bricked router krijg je normaal toch na mislukte flash of zoiets,
toch niet spontaan?
Ook niet echt enthousiast om dat ding open te prutsen eigenlijk,
maar resets etc krijgen er geen leven meer in grr ...
Normaal met linksys/hyperwrt niet. Bij sveasoft/dd-wrt kan het al eens gebeuren als je een onstabiele beta hebt gebruikt. Je kan eens proberen nieuwe firmware te uploaden bij bootup. En anders best even teruggaan naar de winkel als er nog garantie op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
TD-er schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:22:
[...]

Welke firmware gebruik je hiervoor?
Ik heb al tijden een Alchemy firmware in gebruik en als je denkt dat 't zinnig is, wil ik mijn MRTG-config wel even posten.
Niet alle data is even zinvol, die je uit de router krijgt.

Wat krijg je uit cfgmaker als je die de router laat pollen?
Ik gebruik de HyperWRT-firmware met Thibor :).
Geen Alchemy-firmware helaas.

Moet er wel bijzeggen dat ik met dd-wrt geen problemen had m.b.t. de SNMP-gegevens, deze kon ik dan ook handmatig aanpassen in het webadmin van de router :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Heb de router weer levende gekregen dankzij de flashchip-pin-16-naar-aarde truuk .
Most excellent!

Heb er nu tofu opgezet en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben!
Hopelijk is 'm ook wat stabiel, en dan heb ik de ideale firmware gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 20:26
Upgrade are failed:
Ik wou nu graag deze firmware flashen. Niet al te moeilijk, toch? Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar het resulteert elke keer in "upgrade are failed" :P. Nu wou ik teruggaan naar een oudere firmware versie (van linksys zelf) (v1.30), maar ook die werkte niet. Iemand een idee? (Ik draai op dit moment v4.20.7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het nog eens, maar dan in duidelijk nederlands :)

[ Voor 94% gewijzigd door Equator op 06-07-2006 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 09:10:
Jowww people op treakers, volgends mij heb ik ook een raar iets met deze linksys!!!
net gister bij de mediamarkt gehaald en aangesloten op 1 pc met draad en 1 laptop zonder draad en alles werkte goed!!!
DHCP enzow enzow
Maaruu wat gewoon raar is, ik haalde de power stekker er eventjes uit deze weg te werken achter mijn buro en toen ging het lampje niet meer aan van de wireless, nooit meer!!!!!! dus mijn laptop heeft geen toegang tot het www meer :'( :'( en netwerk shizzles natuurlijk ook niet :*)
maaruu hebben jullie dit wel eens mee gemaakt??
Greetzzz Pac
Zou je je omschrijving volgende keer iets uitgebreider/anders kunnen doen?

Maar goed, ik neem aan dat je nadat je de adapter achter je bureau geplaatst hebt het ook weer geprobeerd hebt met de adapter in hetzelfde stopcontact als waar je eerst getest hebt?
Het zou bijvoorbeeld kunnen dat je stopcontact achter/onder je bureau niet goed plaats biedt aan de adapter en dat de adapter bijvoorbeeld niet goed genoeg contact maakt.
Heb je verder ook geprobeerd om de kabel tussen de adapter en je Linksys in een andere hoek te leggen. Mogelijk is er ergens in de kabel een kabelbreuk ontstaan en dan kan het zijn dat 'ie in een bepaalde hoek nog wel goed contact maakt.

Anders is het gewoon een kwestie van garantie lijkt me.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey Technische Dienst Medewerker
Sorry voor de niet al te uitgebreide info, maaruu ik zal je proberen te zeggen wat er aan de hand is!!
Eerst werkte alles goed!! internet via draad en draadloos geen probleem!!!

Lampjes van de internet aan Lampjes van de power Lampjes van de wireless
Lampjes van de Ethernet verbinding en ik heb gewoon internet via de pc

Maar na dat ik dus de stekker er uit haalde en der weer in wegens ff opruimen van de kabels
dee alleen het lampje niet meer van de wireless Dus alleen geen internet via draadloos 8)7 8)7 Vage shizzless van deze Linksys WRT54G :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de onderstaande link heb ik nog niet voorbij zien komen.

http://forums.hardwarezone.com/showthread.php?t=998127

er zijn enkele leuke firmwares te vinden voor de wrt54g(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:00

BHQ

Waar denk je dat we het de -hele- thread over hebben? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 20:47

ferno

Hoi,

Ik volg deze thread nu een tijdje.
Ik draai nu zelf HyperWRT en DD-wrt op mijn wrt54g en wrt54gl.
Nu zit ik te denken beide routers op hyperwrt tofu of thibor te gaan draaien.

Deze schijnen stabieler dan de DD-WRT te zijn en meer functies dan Hyperwrt (waar ik erg tevreden over ben) te hebben.

Ik wil beide routers in WDS met WPA gaan draaien.

Wat ik mij nu afvraag is of er mensen zijn die zowel Thibor en tofu draaiende hebben gehad en wat de ervaringen daarmee waren.

Dus welke is er gekozen en waarom.

640K Should be enough for everyone! ;) Bill Gates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

Tofu is een tijdje geleden gestopt met zijn firmwares en Thibor heeft nu de G erbij gedaan.
Dus het blijft uiteindelijk nu tussen HyperWRT+T , DD-WRT (voor jou dan schat ik , anders ook nog OpenWRT en de rest).

Waarom ik Thibor draai en niet DD-WRT (ik heb ze beide gehad) , is eigenlijks zonder speficieke reden.
Ik heb een mini firmware van DD-WRT om ervoor te zorgen dat ik die altijd kan flashen (mocht er ooit iets gebeuren , dan kom ik niet oog in oog met te weinig flash geheugen).
Ik had Thibor (eerst Tofu dus) het eerst (voor DD-WRT) en ben er niet ongelukkig mee , dus ik had geen reden om te kijken naar DD-WRT (wat werkt werkt he :)).

Denk dat je met beide niet echt verkeerd zit iig.

Met puur HyperWRT (zonder Thibor) heb ik geen ervaring.
Voordat ik Tofu gebruikte had ik Sveasoft prut.

[ Voor 10% gewijzigd door GekkeR op 30-05-2006 03:38 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
ferno schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 00:46:
Hoi,

Ik volg deze thread nu een tijdje.
Ik draai nu zelf HyperWRT en DD-wrt op mijn wrt54g en wrt54gl.
Nu zit ik te denken beide routers op hyperwrt tofu of thibor te gaan draaien.

Deze schijnen stabieler dan de DD-WRT te zijn en meer functies dan Hyperwrt (waar ik erg tevreden over ben) te hebben.

Ik wil beide routers in WDS met WPA gaan draaien.

Wat ik mij nu afvraag is of er mensen zijn die zowel Thibor en tofu draaiende hebben gehad en wat de ervaringen daarmee waren.

Dus welke is er gekozen en waarom.
Ik heb ook een WRT54G en zweer nog steeds bij Tofu. Tofu 13c haalt bij mij perfecte uptimes (meer dan een maand) en bied genoeg functies.

Thibor vond ik te log voor de G, dingen als parental control e.d. heb ik toch niet nodig en hij klooit in mijn ogen teveel met elementaire dingen uit de firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:24
Ricardo87 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:09:
[...]

Ik heb ook een WRT54G en zweer nog steeds bij Tofu. Tofu 13c haalt bij mij perfecte uptimes (meer dan een maand) en bied genoeg functies.
Ik heb ook de tofu13c en had gisteren een uptime van 70 dagen. Werkt prima, en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 11:58
Ik heb hier HyperWRT 2.0 draaien en die heebt momenteel een uptime van :
Uptime: up 255 days, 18:20, load average: 0.14, 0.10, 0.03
Ik moet er niet aan denken om elke paar dagen mijn router te moeten resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ricardo87 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:09:
[...]

Ik heb een hele tijd gebruik gemaakt van tofu 13c naar alle tevredenheid. Ben sinds een maand overgestapt op thibor 15c en heb het gevoel dat me internetsites wat trager geladen worden dan met tofu 13c. Ik kijk nog ff de kat uit de boom en stap misschienw eer over. Heb alleen geen zin om weer alle instellingen terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Hier ook Thibor15c naar een vrij oude release van 2 jaar terug... (naam van de release weet ik niet meer , veel functies had het niet tov de linksys off. firmware)

Anyway ik ga eens proberen snmpd aan de praat te krijgen... iemand toevallig wat mrtg config files die ik eens kan inzien? :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferno

ferno

Domino schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:36:
Ik heb hier HyperWRT 2.0 draaien en die heebt momenteel een uptime van :

[...]

Ik moet er niet aan denken om elke paar dagen mijn router te moeten resetten.
Dat heb ik dus ook met Hyper WRT 2.1 Beta.

Nooit de router resetten (alleen als ik aan het rotzooien ben).

Ik heb wel een script draaien om mijn NAT tables te clearen anders gaat hij om de paar dagen stuiteren wegens heavy torrent verkeer.

Ik begrijp hieruit dat met de andere firmwares deze uptimes niet gewoon zijn?
Of gebruiken de meeste van jullie de opstart script niet??

Opzich ben ik met HyperWRT wel tevreden maar ik mis een paar funkties, WDS (schijnt wel te kunnen maar alleen lazy icm wep) fixed DHCP (vast ip adressen uitdele
n via DHCP) SSH en SNMP.

[ Voor 13% gewijzigd door ferno op 31-05-2006 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Het enige wat ik graag toegevoegd had zien worden aan HypertWRT is SNMP.

De rest is vrij useless in een thuisomgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferno

ferno

Huh,

WDS vind ik behoorlijk nuttig, ik heb twee routers dus vind ik het wel fijn om over het huis te kunnen roamen zonder zorgen.

Een SSH server vind ik weer handig om van buitenaf een tunnel naar mijn interne netwerk te kunnen openen.

Fiexd DHCP is weer erg handig als je meerder computers met DHCP wilt bedienen maar wel op elke machine (of enkele) een fixed ip wilt.

SNMP vind ik juist het misnt belangrijk maar wel erg cool om via cacti of PTRG grafiekjes van de router statistics te genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Natuurlijk is het voor iedereen anders, maar WDS, SSH en Fixed DHCP is in mijn situatie niet handig.

Ik heb een appartement, genoeg bereik met 1 router. Fixed DHCP los ik op met Fixed IP ;).
SSH is niet nodig.

Verder is SNMP meer als alleen grafiekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

SNMP aan de praat met dank aan de linkjes hierboven.

Nog even een lijstje met interfaces zoals die op mijn linksys staan:

code:
1
2
3
4
Eth0 - Wired 
Eth1 - Wireless
Vlan0 - Wired <-> Wireless 
Vlan1 - Internet

Die vlan0 lijkt er wel op dat daar alle data van Wired <-> Wireless op word gegooid , echt alle data eroverheen klopt niet , echter puur wired <-> wireless lijkt wel te kunnen. Ik kan ook mijn mrtg.cfg posten mocht iemand er belang bij hebben :)

Ik gebruik overigens Thibor15c , draai mrtg op een debian box die daardoor leuke grafiekjes maakt :+

[ Voor 13% gewijzigd door Raku op 01-06-2006 21:50 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
Er is gisteren/eergisteren nog een nieuwe firmware update geplaatst voor de WRT54GS v5

http://www.linksys.com/se...2FCommon%2FVisitorWrapper

volgense de changelog worden er toch het dingen opgelost...

Last Firmware Version: 1.50.8
- Resolves issue with using DNS server behind the router
- Resolves issue with loading configuration through HTTPS
- Resolves issue with PPPoE CHAP authentication
- Resolves issue with using Ping Plotter
- Resolves issue with SSH disconnects
- Resolves issue with DHCP WAN connection not acquiring the correct IP
- Resolves issue with UPnP
- Adds support for WRT54GS v.6
- Resolves issue with Access Restriction
- Resolves issue with incorrect time display
- Resolves issue with using subnets other than 255.255.255.0
- Resolves security issue when using IRC
- Resolves issue with WAN address being pingable when port forwarding is enabled
- Resolves issue with using Kultalinkki banking software
- Resolves issue where web GUI becomes unreachable if remote management is enabled on port 80 or 443
- Resolves issue with slow internal loopback, i.e., accessing a local server through the WAN IP address
- Resolves issue with accessing online game servers
- Resolves issue with AOL 9.0 client

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svandelft.nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-02-2024
wrong post :/

[ Voor 99% gewijzigd door svandelft.nl op 07-06-2006 01:53 ]

System Spec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng_
  • Laatst online: 25-04 12:20

Sjeng_

BIERTJAH!?

Bestaan er ook programmaatjes waarmee je per IP aangesloten op je Linksys Router de traffic kan monitoren én managen? Zodat je irritante leechers op je netwerk kan cappen met een snelheidslimiet of een datalimiet? Ik zoek me kapot, en daarbij heb ik ook niet zoveel verstand van die dingen als de meeste mensen die hier posten, als ik deze verhalen allemaal lees...

Ik heb een WRT-54GS, een vrij nieuwe, nu ong. 6 maanden oud. Bleek bij nader onderzoek een type te zijn dat minder goed was dan zijn voorganger. Heb ik mij laten vertellen...

Sjeng aon de geng!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:57
Ik heb die router en heb er via de kabel 3 pc's op aangesloten. Nu komt er een 4e pc bij die een beetje ongelukkig staat waar kabel niet bij komt; wil hem dus wireless verbinden.

Maar hoe zit het nou met de standaard beveiliging? Nu is nog alles via de kabel, maar als ik het bovenstaande doorzet wil ik niet hebben dat elke harry met zijn laptop rond mijn pand op m'n netwerk/pc kan hengsten.

Is de standaard out-of-the-box beveiliging genoeg? Of moet ik nog extra dingen gaan aanzetten? Extra software installeren? Zo ja, welke.

[ Voor 14% gewijzigd door Silent Thunder op 11-06-2006 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Ik draai nu die Thibor 15c voor het eerst en draait al een week stabiel ... Ben er erg tevreden over !

Edit: heb trouwens een WRT54G v.3.1

[ Voor 18% gewijzigd door Tranzy op 11-06-2006 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Iemand eigenlijk enig idee of je met een bepaalde firmware gewoon er zelf linux appjes op kan runnen? Ik zou bijvoorbeeld best remote willen browsen via links/lynx of een servertje voor een game willen opzetten zonder dat ik een PC aan wil laten staan. Thuis heerst nogal angst voor brand en zodoende blijven er nooit PCs aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Iemand eigenlijk enig idee of je met een bepaalde firmware gewoon er zelf linux appjes op kan runnen?
Tuurlijk kan dat. OpenWrt bijvoorbeeld. Je moet er wel rekening mee houden dat het geen x86 processor is en je dus niet 'zo maar' even wat binaries kan installeren. Tevens is de processor niet al te snel, zit er weinig geheugen in etc.Ik heb geen flauw idee wat je voor een gameserver nodig hebt, maar ik denk dat je er niet te veel van moet verwachten (als je het al aan de praat krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

jeroene schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 08:51:
[...]
Tuurlijk kan dat. OpenWrt bijvoorbeeld. Je moet er wel rekening mee houden dat het geen x86 processor is en je dus niet 'zo maar' even wat binaries kan installeren. Tevens is de processor niet al te snel, zit er weinig geheugen in etc.Ik heb geen flauw idee wat je voor een gameserver nodig hebt, maar ik denk dat je er niet te veel van moet verwachten (als je het al aan de praat krijgt).
Desalniettemin zou het wel interessant zijn een irssi aan de praat te krijgen of zoiets :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Hier een WRT54GL die na enkele Tofu's nu de laatste Thibor draait. Ding is eigenlijk nog nooit down geweest sinds ik braaf na iedere update een NVRAM reset uitvoerde. Heb wel gemerkt dat het geen grapje is om inderdaad na iedere update gewoon een reset uit te voeren en alles opnieuw in te kloppen... Beetje meer werk maar je ontloopt zo toch vreemde vastlopers, die ik in den beginne wel had (liever lui was toen het devies nog)...
Mooi is ook dat je met Thibor Speedbooster kado krijgt op je G(L)!!

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:57
Silent Thunder schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:18:
Ik heb die router en heb er via de kabel 3 pc's op aangesloten. Nu komt er een 4e pc bij die een beetje ongelukkig staat waar kabel niet bij komt; wil hem dus wireless verbinden.

Maar hoe zit het nou met de standaard beveiliging? Nu is nog alles via de kabel, maar als ik het bovenstaande doorzet wil ik niet hebben dat elke harry met zijn laptop rond mijn pand op m'n netwerk/pc kan hengsten.

Is de standaard out-of-the-box beveiliging genoeg? Of moet ik nog extra dingen gaan aanzetten? Extra software installeren? Zo ja, welke.
^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Desalniettemin zou het wel interessant zijn een irssi aan de praat te krijgen of zoiets :)
Je kan natuurlijk ook zelf even zoeken... Op het forum staan links naar irssi-packages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik ben in het bezit van een WRT54G versie 2. Was laatst even aan het kijken naar nieuwe firmware, maar de huidige is 4.20.8...van september 2005. Op de US site zie ik recentere firmware staan van 2006.

Kan ik nu de recentere US firmware laden op mijn europese model? Zo niet, wat zijn eigenlijk de verschillen tussen beide routers?

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

jeroene schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:27:
[...]
Je kan natuurlijk ook zelf even zoeken... Op het forum staan links naar irssi-packages.
Vroeg ik wat dan? Ik zeg dat het interessant zou zoiets op de router te hebben , als ik het daadwerkelijk zou willen had ik inderdaad wel gezocht. Ik heb het zelf nieteens nodig (linux server) , ik maak alleen de suggestie dat dat interessant is.

Als ik had willen weten of het al werkte had ik wel met een mix van hoofdletters/vraagtekens en onduidelijke taal dat aangegeven.

[ Voor 12% gewijzigd door Raku op 23-06-2006 11:39 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
Black Piet schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 11:32:
Ik ben in het bezit van een WRT54G versie 2. Was laatst even aan het kijken naar nieuwe firmware, maar de huidige is 4.20.8...van september 2005. Op de US site zie ik recentere firmware staan van 2006.

Kan ik nu de recentere US firmware laden op mijn europese model? Zo niet, wat zijn eigenlijk de verschillen tussen beide routers?
gaat perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
We gaan het maar gelijk proberen!

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

WPA2 met AES lijkt me voorlopig wel afdoende om Harry buiten te houden toch ??

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
Black Piet schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 11:32:

US firmware ondersteund volgens mij wel iets minder kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 07:27
m3gA schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 08:45:
[...]

US firmware ondersteund volgens mij wel iets minder kanalen.
Klopt, USA is 11 kanalen en EU is 13 kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Ik ben me wat aan het verdiepen in DD-WRT v23. Lijkt me een mooie uitgebreide firmware. Maar, als ik de installation manual bekijk (dat ding dat ze 'wiki' noemen), dan is de installatie niet zo straight forward als de meeste andere firmwares, of toch?

Ik heb een gs v1.0 met Thibor14 firmware. Als ik de wiki goed begrijp moet ik:
- eerst terugflashen naar originele Linksys software;
- daarna eerst de mini dd-wrt flashen met tftp;
- dan pas de standard dd-wrt flashen met tftp (of de voip of vpn versie);
- nvram clearen (resetbutton 30 seconden ingedrukt houden).

Verder kan ik nog qua dd-wrt smaak kiezen uit een generic version, of v23 + sp1, of apparaat specifieke versies, in mijn geval dus de wrt54gs. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 23:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

grun schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 20:19:
Ik ben me wat aan het verdiepen in DD-WRT v23. Lijkt me een mooie uitgebreide firmware. Maar, als ik de installation manual bekijk (dat ding dat ze 'wiki' noemen), dan is de installatie niet zo straight forward als de meeste andere firmwares, of toch?

Ik heb een gs v1.0 met Thibor14 firmware. Als ik de wiki goed begrijp moet ik:
- eerst terugflashen naar originele Linksys software;
- daarna eerst de mini dd-wrt flashen met tftp;
- dan pas de standard dd-wrt flashen met tftp (of de voip of vpn versie);
- nvram clearen (resetbutton 30 seconden ingedrukt houden).

Verder kan ik nog qua dd-wrt smaak kiezen uit een generic version, of v23 + sp1, of apparaat specifieke versies, in mijn geval dus de wrt54gs. Iemand suggesties?
Interessante vragen. Ik zit naar hetzelde te kijken. Ik twijfel nog tussen tofu en dd-wrt. De installatie van DD-wrt is niet zo straightforeward idd. Echter, schijnt het prima te doen te zijn. Het vergt alleen wat meer stappen.

Via deze links kun je enkele verschillende firmwares met elkaar vergelijken:

http://www.linksysinfo.or...ontent&pa=showpage&pid=31

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las net op security.nl een artikel over: "Linux hacker hackt Linksys WRT54G router"

Blijkt dat versie 5 en 6 nu ook te flashen zijn met een DD-WRT micro firmware.

http://www.linuxdevices.com/

Iemand hier al geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Bor de Wollef schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 20:22:
Via deze links kun je enkele verschillende firmwares met elkaar vergelijken:
Kijk, daar heb ik wat aan, bedankt.

Uit het overzicht blijkt dat dd-wrt als enige alles kan wat een mens zich maar kan wensen, je kunt het zo gek niet bedenken of het zit erin. Nou heb ik niet alles nodig natuurlijk, maar ik vind dat klooien met firmwares best geinig om te doen, en het geeft voldoening als je net die ene (combinatie van) instelling(en) vindt die een fractie beter resultaat geven als toen je begon. Problemen heb ik eigenlijk niet op dit moment, of het zou moeten zijn dat ik de ene keer net wel, en de andere keer net niet wireless kan connecten vanaf de woonkamer naar de andere kant van het huis, een verdieping hoger.

Inmiddels heb ik vele honderden messages gelezen over dd-wrt, en ik denk dat 9 van de 10 installatieproblemen te voorkomen zijn door de instructies nauwgezet te volgen. Meestal vergeet men na de flash de router te restoren naar factory defaults en/of de router te rebooten. Dat laatste schijnt erg belangrijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameCrazy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-03-2022
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:31:
Las net op security.nl een artikel over: "Linux hacker hackt Linksys WRT54G router"

Blijkt dat versie 5 en 6 nu ook te flashen zijn met een DD-WRT micro firmware.

http://www.linuxdevices.com/

Iemand hier al geprobeert?
Ja al gedaan, werkt echt fantastische :9 ik kan het iedereen aanraden die een versie 5 heeft of hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GameCrazy schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:37:
[...]

Ja al gedaan, werkt echt fantastische :9 ik kan het iedereen aanraden die een versie 5 heeft of hoger
Kun je toevallig wat screenshots plaatsen van de GUI die gebruikt wordt? Ben erg benieuwd hoe het er uit ziet namelijk. (durf op dit moment nog niet te flashen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameCrazy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-03-2022
Dan moet je hier even kijken staan een aantal screenies :P (ze staan onderaan)

Linksys WRT54G v5: Zijn de crashes echt zo erg?

[ Voor 6% gewijzigd door GameCrazy op 30-06-2006 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deido
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-07 10:25
is er een marnier voor PPoA ondersteuning, ik heb namenlijk planet, en ik heb mijn ADSL2MUE ook op PPoA staan

Straight from Vertigo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

grun schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 20:19:
Vorige week heb ik mijn nog glimmende WRT54GL v1.1 voorzien van DD-WRT v23 SP1.
Gewoon in de Linksys webGUI in InternetExploder, FireFox wordt afgeraden!
Eerst de mini, toen std. Het viel mij erg mee, maar ik had dan ook deze tutorial uitgeprint, meerdere malen gelezen en tijdens de flash-actie op schoot:

http://www.dd-wrt.com/wik..._v4_Installation_Tutorial

Het werkt leuk, maar niet alles werkt even goed overigens.
Het blijkt dat syslogd naar een remote log-systeem het niet doet bij mij en dan wordt op het forum door BrainSlayer (de hoofdontwikkelaar) even tussen neus en lippen door gezegd dat "de meeste kernellogging eruit is gelaten om ruimte te sparen". Ik noem dat een dode mus...

Update, 1700u : syslogging werkt wel - ik heb "syslog-ng" geinstalleerd op mijn FreeBSD-doos en logging komt binnen. Ik zal wel iets fout hebben gedaan met de standaard instellingen...

QoS doet het ook niet zoals ik zou verwachten en het DD-WRT-forum nodigt niet echt uit om door te vragen. Er zijn erg veel vragen en dus ook veel ruis, helaas.

Ik heb nu HyperWRT klaar staan in de hoop dat die wel doet wat ik verwacht. Dan maar geen Samba-mount en SNMPd...

[ Voor 8% gewijzigd door hbokh op 30-06-2006 17:00 . Reden: Update - aanvulling ]

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
hbokh schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:31:
http://www.dd-wrt.com/wik..._v4_Installation_Tutorial
[...]
Ik heb nu HyperWRT klaar staan in de hoop dat die wel doet wat ik verwacht. Dan maar geen Samba-mount en SNMPd...
Mooie tutorial, bedankt.

Aan Hyperwrt ga je je geen buil vallen, ik heb zowel de 'gewone' als de Thibor14 versies geprobeerd (wel op een gs ipv een gl). Beide zo stabiel als een huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10-2022
Ik heb een WRT54GS v4 om zeep geholpen met DD-WRT.
Niet van mezelf, maar op het werk. We willen van het 24-bits subnet masker 'probleem' af.
Na install DD-WRT kon ik het systeem totaal niet meer bereiken.
Het power-lampje bleef constant knipperen.
Gelukkig zijn er pientere jongens op het internet.
Dus gelukkig heb ik um weer aan de praat kunnen krijgen.

Heb er dus maar gewoon weer de Thibor 15c versie op geknald.
Daar heb ik verder weinig problemen mee.
Alleen is hiermee het 24-bits masker niet mee opgelost.

Maar we houden hoop. Linksys heeft het al wel voor de WRT54GS v5 gedaan dus............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wat is het 24 bits masker probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10-2022
Bor de Wollef schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 23:56:
Wat is het 24 bits masker probleem?
Linksys vindt het niet noodzakelijk dat je zelf een subnetmasker kan kiezen ander dan 24-bits (of groter).
Wat we nodig hebben op het werk is een 16-bits subnet. Dat behoort NIET tot de mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

Iemand een idee waarom die 10/100 switch in een WRT54GL v1.1 (met DD-WRT) zo v-e-r-s-c-h-r-i-k-k-e-l-i-j-k traag werkt?
Naast een wireless Apple iBook G4 heb ik er momenteel 2 PCs aanhangen op poort1 en poort 4 en de onderlinge communicatie (filetransfer PC to PC) is echt huilen met de pet op...
Is het de hardware (de WRT54GL dus), de firmware (toch maar HyperWRT installeren) of zal ik uiteindelijk m'n 5-poorts unmanaged Linksys Workgroup Switch er weer aanhangen en hier de PCs aanhaken?

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GameCrazy schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 00:15:
Dan moet je hier even kijken staan een aantal screenies :P (ze staan onderaan)

Linksys WRT54G v5: Zijn de crashes echt zo erg?
Perfect, ziet er goed uit.

Heb gelijk de handleiding en bestanden gedownload en de router geflashed. Had eerst een andere handleiding en deze bestanden bleken niet te werken. Kreeg melding dat de firmware niet correct was. Daarna nieuwe handleiding gezocht

Upgrading to Linux from a VX Works Router

En de bestanden uit deze handleiding werkten wel. Je moet wel veel geduld hebben. Het lijk af en toe dat het mis gaat maar de router wordt op dat moment opnieuw gestart of i.d.

Mijn ervaring is net zoals eerder al door anderen is aangegeven dat de router stabieler is geworden. Ik heb nog geen problemen kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 08:33
Ikzelf gebruik 2 routers: 1 WRT54G v2.2 en 1 WRT54GL v1.1, in WDS. Beide draaien DD-WRT, de 'unstable' builds (eigenlijk de v23 SP1 maar met latere fixes).

Nog nooit problemen gehad met DD-WRT. Hiervoor had ik Sveasoft Alchemy draaien, maar die deed de router op regelmatige tijdstippen hangen.

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:36
Deido schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 01:50:
is er een marnier voor PPoA ondersteuning, ik heb namenlijk planet, en ik heb mijn ADSL2MUE ook op PPoA staan
Volgens mij niet. Ik ken geen firmware die dat kan, alleen PPoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

rvnieuwh schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 00:09:
[...]

Linksys vindt het niet noodzakelijk dat je zelf een subnetmasker kan kiezen ander dan 24-bits (of groter).
Wat we nodig hebben op het werk is een 16-bits subnet. Dat behoort NIET tot de mogelijkheid.
Da's inderdaad niet handig maar waarschijnlijk een voortvloeisel uit het feit dat deze routers ook niet echt voor corporate omgevingen bedoelt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Zijn er hier mensen die HyperWRT Thibor draaien op een WRT54GL versie CL7B (serienummer begin)? Thibor heeft zelf namelijk alleen CL7A genoemd op zijn site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

Bor de Wollef schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 16:16:
Zijn er hier mensen die HyperWRT Thibor draaien op een WRT54GL versie CL7B (serienummer begin)? Thibor heeft zelf namelijk alleen CL7A genoemd op zijn site.
Ik heb het nog steeds niet geprobeerd, maar als ik kijk op Wikipedia dan staat daar voor de WRT54GL, CL7B:

No known major differences from the above mentioned WRT54GL version 1.0.
URL: http://en.wikipedia.org/wiki/WRT54G

Ik ben DD-WRT een klein beetje zat. Als ik bep. wijzigingen doe (bijv. kanaal of QoS wijzigen), dan moet 'ie 3x warm rebooten en zelfs dan wordt de Samba-share vaak niet eens automatisch gemount...
Ik bedoel:het is geen Windoze, maar Linux. DRIE KEER rebooten...
Daarom sta ik te trappelen om een andere firmware te proberen (waaronder "Thibor" dus).

U P D A T E - 9 juli
Ik draai nu

Firmware Version: v4.71.1, Hyperwrt 2.1b1 + Thibor15c

op een Linksys WRT54GL v1.1, de CL7B dus :)
Vreemde crashes in WindowsXP terwijl ik EnemyTerritory speelde waren de laatste druppel...

[ Voor 17% gewijzigd door hbokh op 09-07-2006 13:55 . Reden: Aanvulling ]

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik heb de 5.1 linksys, wat is het voordeel om er die linux firmware erop te zetten?
Hij werkt nu perfect met een goed bereik overal waar nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

hjs schreef op maandag 10 juli 2006 @ 11:17:
Ik heb de 5.1 linksys, wat is het voordeel om er die linux firmware erop te zetten?
Indien je geen behoefte hebt aan extra features (zoals bv snmp, vpn server etc) zou ik gewoon bij de originele firmware blijven. De garantie schijnt namelijk te vervallen wanneer je 3rd party firmwares gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

hjs schreef op maandag 10 juli 2006 @ 11:17:
Het is maar net waar je behoefte aan hebt... WPA2 als extra mogelijkheid vind ik persoonlijk wel een veilig gevoel, dat ik de transmit-power kan opvoeren is ook mooi meegenomen en SSH is ook leuk. Verder is het vooral het hoge knutsel-gehalte denk ik.

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xand3r
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 11:55
Kan iemand mij helpen. Ik heb twee wrt54g routers. Ik heb er dd-wrt op staan. Ik gebruik wds om te zorgen dat ze met elkaar kunnen communiceren. De ene (hoofd) router heeft ip 192.168.1.1 de andere 192.168.2.1. De hoofd router verzorgt dchp en dat werkt goed. Als ik op beide routers een pc aansluit kan ik van de ene pc naar de andere en omgekeerd. Echter alleen op de pc op de hoofd router kan ik internet benaderen. Op de pc op de andere router niet. Ik kan daar ook niet 192.168.1.1 pingen, maar bijvoorbeeld wel een pc op de hoofd router met ip 192.168.1.100. Wat wel weer te pingen is op de pc die op de andere router is aangesloten is bijvoorbeeld 192.168.2.1 (de repeater router zeg maar). Terwijl het ip van de pc aan die repeater router 192.168.1.101 is.
Is het niet mogelijk om vanaf de repeater router het internet op te gaan direct via de hoofd router?? Ik snap er niks van, want ik krijg er ook een ip adres van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Sinds gisteren draai ik Thibor 15c op mijn WRT54GL 1.1. Tot nu toe draait het lekker stabiel en de extra features zijn absoluut handig. Thibor heeft nu overigens ook zelf 1.1 support op de website staan. Dit was voor een paar dagen geleden nog niet zo. De installatie is echt een piece of cake. In een paar minuten ben je klaar met upgraden. Hierna moet je nog even de factory defaults terug zetten en kun je van start. Wat ik overigens een heel erg handige optie vind is het aan en uitzetten van de wireless interface middels de Cisco secure easy setup knop op de voorkant. Wanneer je secure easy setup uit hebt staan word deze knop automatisch een wireless aan/uit knop.

Ook de onboard site survey is handig af en toe (dit kan nu dus gewoon vanaf de router). Zaken als snmp en uitgebreide stats ontbreken helaas. Het nut van SSH access zie ik nog niet direct gezien je alles gewoon vanaf de web interface kunt doen (ook het runnen van commando's). Natuurlijk is het verhogen van de transmit power een van de beste opties. Dat is dan ook de primare reden waarom ik toch de overstap naar Thibor heb gedaan.

Een kleine waarschuwing nog voor mensen die het zelfde overwegen: terug naar de originele linksys firmware kan met de WRT54GL 1.1 helaas nog niet omdat de originele firmware voor deze router niet te downloaden is. Ik heb onlangs contact gehad met Linksys hierover. Men kan niet aangeven wanneer een nieuwe (of uberhaubt de release versie) versie ter download aangeboden zal worden. Dit kan zeker nog enige tijd gaan duren! Een flash van een WRT54GL 1.1 is op dit moment dus nog een one way street.

[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 18-07-2006 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Xand3r schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 22:09:
Kan iemand mij helpen. Ik heb twee wrt54g routers. Ik heb er dd-wrt op staan. Ik gebruik wds om te zorgen dat ze met elkaar kunnen communiceren. De ene (hoofd) router heeft ip 192.168.1.1 de andere 192.168.2.1. De hoofd router verzorgt dchp en dat werkt goed. Als ik op beide routers een pc aansluit kan ik van de ene pc naar de andere en omgekeerd. Echter alleen op de pc op de hoofd router kan ik internet benaderen. Op de pc op de andere router niet. Ik kan daar ook niet 192.168.1.1 pingen, maar bijvoorbeeld wel een pc op de hoofd router met ip 192.168.1.100. Wat wel weer te pingen is op de pc die op de andere router is aangesloten is bijvoorbeeld 192.168.2.1 (de repeater router zeg maar). Terwijl het ip van de pc aan die repeater router 192.168.1.101 is.
Is het niet mogelijk om vanaf de repeater router het internet op te gaan direct via de hoofd router?? Ik snap er niks van, want ik krijg er ook een ip adres van.
Het beste kun je die 2e router gewoon als accesspoint instellen en dus alleen de LAN-poortjes gebruiken.
Dan is het netwerk lekker transparant en zit je dus ook binnen hetzelfde subnet.
De reden dat je via de 2e router ook geen IP-adres krijgt van de DHCP server is ook gewoon omdat je 2e router die data niet door stuurt. Voor hem is het alsof die DHCP-pakketjes vanaf het internet komen. De DHCP-requests komen dus ook niet door de router heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

rvnieuwh schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 23:45:
Ik heb een WRT54GS v4 om zeep geholpen met DD-WRT.
Niet van mezelf, maar op het werk. We willen van het 24-bits subnet masker 'probleem' af.
Na install DD-WRT kon ik het systeem totaal niet meer bereiken.
Het power-lampje bleef constant knipperen.
Gelukkig zijn er pientere jongens op het internet.
Dus gelukkig heb ik um weer aan de praat kunnen krijgen.
Dan heb je (waarschijnlijk) de router waarschijnlijk niet volledig geflashed. Zoals in de beschrijving staat, moet je als het powerlampje knippert de laatste stap voltooien. Hiervoor moet er wel een statisch ip ingesteld zijn. Zie ook de troubleshooting sectie van de handleiding!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Ik heb ook een vreemd probleem met Hyper WRT. Ik krijg m'n Wlan niet aan de praat en zie dat er bij de wireless settings niet eens een Wlan MAC staat..... Waar kan dit aan liggen?

/edit: harde reset (30 sec indrukken van de reset knop) loste het probleem op.

[ Voor 45% gewijzigd door Schweino op 21-07-2006 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Ik heb een klein probleempje. Zo nu en dan lijkt het erop alsof mijn internet verbinding eruit vliegt ... ik kan dan een paar seconden geen pagina meer laden. Mijn verbinding valt niet weg want mijn newsgroup downloads lopen nog. Het lijkt erop alsof er niets meer geresolved kan worden. Een paar tellen later even mijn browser opstarten en het werkt weer. Of even direct een repair op mijn lanverbinding.

Er staan geen events in mijn log als het gebeurd.

Het is niet zo heel storend maar het irriteerd me dat ik de oorzaak niet kan vinden.

Ik draai XP Pro UK SP2 ... (heb al een keer een herinstallatie gedaan)
Asus A8N-SLi onboard lan (zie volledige specs in sig.)
Firmware Router WRT54G v 3.1 = v4.71.1, Hyperwrt 2.1b1 + Thibor15c
Netwerk kaart al een keer van autosensing agehaald.

Heeft er iemand een id? of moet ik hier een apart topic van gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Laatst online: 00:11

defiant

Moderator General Chat
Tranzy schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:23:
Ik heb een klein probleempje. Zo nu en dan lijkt het erop alsof mijn internet verbinding eruit vliegt ... ik kan dan een paar seconden geen pagina meer laden.
[...]
Firmware Router WRT54G v 3.1 = v4.71.1, Hyperwrt 2.1b1 + Thibor15c
Ik heb precies hetzelfde, en ook alleen bij het browsen, ik kan ongeveer 1 a 4 seconden geen pagina opvragen, maar daarna is alles weer normaal. Ik heb de exacte oorzaak nog niet gevonden, maar ben er ook nog niet echt naar opzoek geweest.
hbokh schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 17:50:
Iemand een idee waarom die 10/100 switch in een WRT54GL v1.1 (met DD-WRT) zo v-e-r-s-c-h-r-i-k-k-e-l-i-j-k traag werkt?
Mocht je je dit nog afvragen, de WRT's hebben geen echte switch, maar eigenlijk 4 aparte netwerkaarten die in brigde mode staan. Netwerkverkeer is dus belastend voor de CPU, en vandaar dat je niet full-speed kan gaan, maar extreme traagheid is natuurlijk niet goed.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Draai je dezelfde firmware ?

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Dit topic gaat over de verschillende firmwares voor de WRT54G. Voor andere prolemen die je tegenkomt die niet firmware specifiek zijn gebruik je de search of start je een eigen topic.