Linksys WRT54G v5: Zijn de crashes echt zo erg?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.897 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Simke schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 14:07:

-edit-

of zou dit niet voor de v5 zijn, dat kan natuurlijk ook ;)
Inderdaad, deze moet je hebben: http://www-nl.linksys.com...2FCommon%2FVisitorWrapper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
idd, ook net ontdekt 8)7 thx
en als dat nog niet lukt de 1.0.9 dan maar eens proberen

Simke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:55

job

Hoe is het nu eigenlijk gesteld met de V5?
Ik heb er laatst een aangeschaft (voor een ander), en het viel me eigenlijk meteen op dat de router tijdens het installeren al vast liep.

En dat als ik in de router ging (ook zonder instellingen te veranderen) de router rap vastliep.
Dus, in het admin gedeelte... browser afsluiten... beetje browsen.. en opeens deed internet het niet meer. Het switch en wireless gedeelte deed het gewoon, maar de de router zelf was niet meer te benaderen.

Op dit moment draait de router een volledige dag probleemloos, maar ik vrees het ergste.
Of is 1.0.0.9 een flinke verbetering? zoja dan ga ik die nog even flashen.

edit: Ik heb dit bericht net geplaatst geplaatst.
En ik krijg een smsje dat de router continue vast loopt.
Deze gaat terug naar de winkel, en eens kijken of ik hem kan ruilen voor een wrt54GL.
Rare lui bij linksys om zomaar te gaan kloten met de serie nummers.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 05-06-2006 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Misschien een interessant artikel om te lezen over de V5. Volgens Tom's hardwareguide is het idd een 'lousy router' in vergelijking met de GL-versies. Hier staat het artikel:

http://www.tomsnetworking...really_is_a_lousy_router/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Subtiel kickje :) die link van de Meuktracker van Tweakers is dood... heeft iemand voor mij een alternatief linkje? op de website van Linksys zit ie nog op 1.0.0.6

Mijn wrt54g kapt er per dag 3x mee...niet meer te bereiken... ook gaat als ik het oranje security lampje uitzet (dat knopje voorop) gaat het knopje wit knipperen en is mijn verbinding weg...reset is dan enige optie :/

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een v5.1 met v1.00.6 en het ding draait al anderhalve maand stabiel.

Heb em ook pas anderhalve maand :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Voor firmware 1.00.9 moet je even op de Linksys site inloggen als US. Dan kun je bij downloads wel de nieuwste versie pakken. In Nederland (en Europa) zitten ze nog een versienummer lager. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Voor de mensen die een wrt54G versie 5 hebben.
Sinds vandaag is het mogelijk om eenvoudig een alternatieve firmware (totnutoe alleen dd-wrt) erop te zetten.
Hoe dit moet is hier te lezen: http://www.bitsum.com/ope...asp?WRT54G5%5FCFE#preview

[ Voor 6% gewijzigd door job op 24-06-2006 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

job schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 21:20:
Voor de mensen die een wrt54G versie 5 hebben.
Sinds vandaag is het mogelijk om eenvoudig een alternatieve firmware (totnutoe alleen dd-wrt) erop te zetten.
Hoe dit moet is hier te lezen: http://www.bitsum.com/ope...asp?WRT54G5%5FCFE#preview
Het is wel redelijk eenvoudig maar bijna geen enkele van de ontwikkelaars van alternative firmwares ondersteund de V5.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

objectief2 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 03:33:
Voor firmware 1.00.9 moet je even op de Linksys site inloggen als US. Dan kun je bij downloads wel de nieuwste versie pakken. In Nederland (en Europa) zitten ze nog een versienummer lager. :)
Let er wel op dat er in de USA minder channels gebruikt worden dan in de EU. Er zijn daarom ook minder channels beschikbaar wanneer je een US based firmware gaat flashen. Kortom: de US en EU firmwares zijn NIET hetzelfde.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Bor de Wollef schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 21:21:
Het is wel redelijk eenvoudig maar bijna geen enkele van de ontwikkelaars van alternative firmwares ondersteund de V5.
Nee, klopt.
Nu nog niet, het is ook pas sinds vandaag mogelijk.
dd-wrt werkt er nu gewoon prima op. Daar is een micro versie (met webmanagement) van.
Bij een nieuwe dd-wrt versie zal deze micro versie ook gewoon vernieuwd worden. Dus ondersteuning is het probleem niet.

Nu er iemand de moeite heeft genomen om de V5 te ondersteunen zullen de andere ontwikkelaars ook wel een werkende versie maken.
Zie voor alle informatie: http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=438

[ Voor 8% gewijzigd door job op 24-06-2006 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameCrazy
  • Laatst online: 06-03-2022
Heeft iemand het al gedaan?, is dat ding nou eindelijk waar hij voor bedoelt was? :>

[ Voor 7% gewijzigd door GameCrazy op 25-06-2006 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

GameCrazy schreef op zondag 25 juni 2006 @ 13:30:
Heeft iemand het al gedaan?, is dat ding nou eindelijk waar hij bedoelt was? :>
Ja, ik heb het ook uitgeprobeerd.
Ik had destijds een tweede wrt54G gekocht...
De ene (voor een klant) crashte constant, mijne draaide prima.
Als ik de routers omdraaide crashte die in het netwerk van de klant wel, bij mij thuis niet.
Heb een omgeruild voor een 3com (De wrt54GL was niet te krijgen hier in groningen), de ander gehouden.

Het updaten ging vrij eenvoudig..
Een tip hang de router rechtstreeks aan je pc ipv hem gewoon in je netwerk te laten hangen.
En stel uiteraard een vast ip adres in in de range van de router.
De router draait nu als een zonnetje..
En is nu eenvoudig up te daten als er een nieuwe versie van dd-wrt uitkomt.

Het enige wat jammer is, is dat je er alleen de micro versie opkunt zetten. (andere firmwares zijn te groot). SNMP mis je daardoor. Voor mij geen ramp.
Ik wilde alleen de mogelijkheid hebben om de signaalsterkte te verhogen.

En let wel op, op dit moment is het nog niet nodig om weer terug te gaan naar de vxworks firmware.
Maar een tool is nog in de maak.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 25-06-2006 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameCrazy
Ik wil het ook wel proberen, alleen weet ik niet hoe je die laatste stap zou moeten uitvoeren.

TFTP transfer DD-WRT micro (not mini, not standard) to your router (whose IP will be 192.168.1.245). For example, "TFTP -i 192.168.1.245 PUT dd-wrt.v23_micro_generic.bin". This is an essential step. Until you transfer a firmware over, your router's power LED will just keep blinking.

Kan iemand dat mischien uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Is moeilijker dan je denkt :)
Je zorgt ervoor dat je router rechtstreeks aan je pc hangt (ik had hem aan poort 1 hangen).
Je geeft je pc een fixed ip adres (b.v. 192.168.1.100).

Je opent een dosscherm (startmenu > uitvoeren > cmd).
Navigeert in het dosscherm naar de directory waar je de image hebt staan..
en voert vervolgens gewoon de volgende regel in:
TFTP -i 192.168.1.245 PUT dd-wrt.v23_micro_generic.bin
kwestie van een paar seconden.. en je krijgt een bericht dat het gelukt is.

Halve minuut wachten totdat de router de nieuwe firmware geinstalleerd heeft... en je kan via 192.168.1.1 de router in.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 25-06-2006 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameCrazy
job schreef op zondag 25 juni 2006 @ 16:49:
Is moeilijker dan je denkt :)
Je zorgt ervoor dat je router rechtstreeks aan je pc hangt (ik had hem aan poort 1 hangen).
Je geeft je pc een fixed ip adres (b.v. 192.168.1.100).

Je opent een dosscherm (startmenu > uitvoeren > cmd).
Navigeert in het dosscherm naar de directory waar je de image hebt staan..
en voert vervolgens gewoon de volgende regel in:
TFTP -i 192.168.1.245 PUT dd-wrt.v23_micro_generic.bin
kwestie van een paar seconden.. en je krijgt een bericht dat het gelukt is.

Halve minuut wachten totdat de router de nieuwe firmware geinstalleerd heeft... en je kan via 192.168.1.1 de router in.
Word dan die regel die je in dos moet invullen: "C:\Documents and settings\naam>Mijn documenten\Bestanden\ TFTP -i 192.168.1.245 PUT dd-wrt.v23_micro_generic.bin"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ipv een > moet er dan een \ komen te staan, maar dat zou kunnen werken.
Als, tftp om kan gaan met spaties in directories... dus dat is de vraag.
Het is makkelijker om gewoon naar de map zelf te navigeren met "cd" (change directory).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameCrazy
Bedankt, het is me nou gelukt :*) nou is even uit testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Laat ons weten wat je bevindingen zijn, ik ben mijn wrt54g v5 meer dan beu! Ik zou zo snel mogelijk willen flashen als het echt wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg ik hem in godsnaam in Manangement Mode. Ik volg de instructies en het power on lampje blijft knipperen maar ik kan hem niet bereiken op 192.168.1.1 en 192.168.0.1 (het ip adres normaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 20:16:
Hoe krijg ik hem in godsnaam in Manangement Mode. Ik volg de instructies en het power on lampje blijft knipperen maar ik kan hem niet bereiken op 192.168.1.1 en 192.168.0.1 (het ip adres normaal)
192.168.1.1 is het normale ip adres..
Dus hoe jij bij 0.1 komt weet ik niet...
Dus zorg ervoor dat de router helemaal weer in de factory state is.

maar zo zou het moeten.
Stekker eruit trekken. 10 seconden wachten.
resetknop indrukken, en ingedrukt houden terwijl je de stekker er weer in doet.
nog even 10 seconden die resetknop ingedrukt houden..

Dan zou de router in management mode moeten staan.
Zorg voor een vast ip in de range van de router en dan zou je er in moeten kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 25-06-2006 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zondag 25 juni 2006 @ 20:21:
[...]

192.168.1.1 is het normale ip adres..
Dus hoe jij bij 0.1 komt weet ik niet...
Dus zorg ervoor dat de router helemaal weer in de factory state is.

maar zo zou het moeten.
Stekker eruit trekken. 10 seconden wachten.
resetknop indrukken, en ingedrukt houden terwijl je de stekker er weer in doet.
nog even 10 seconden die resetknop ingedrukt houden..

Dan zou de router in management mode moeten staan.
Zorg voor een vast ip in de range van de router en dan zou je er in moeten kunnen.
Dank je wel, maar het was mij al gelukt. De client stond op static ip adres met gateway 192.168.0.1 (heb ik zelf ingesteld omdat het voordat de router er stond ook 0.1 was) en daarom lukte het dus niet, even DHCP aangezet weer en DD-WRT draait nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 22:27:
[...]

Dank je wel, maar het was mij al gelukt. De client stond op static ip adres met gateway 192.168.0.1 (heb ik zelf ingesteld omdat het voordat de router er stond ook 0.1 was) en daarom lukte het dus niet, even DHCP aangezet weer en DD-WRT draait nu :)
Zou je je ervaringen kunnen posten en misschien wat screenshots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Miki schreef op zondag 25 juni 2006 @ 23:44:
Zou je je ervaringen kunnen posten en misschien wat screenshots?
Die kan ik je ook wel geven :)
Wat wil je weten?
Met dd-wrt heb je alle opties die je met de linksys firmware ook hebt, inclusief vele extra instellingen.
Daarnaast is de router stabieler, hij kan gewoon meer connecties aan (ideaal voor p2p).
Hij is nog niet vastgelopen.. wat je met de linksys firmware al lukt door gewoon wat instellingen te veranderen.
Maar ik ben ook niet echt veel bezig geweest met de instellingen, dus misschien dat ik het nog tegen kom.
Op het gebied van QOS zijn er al een aantal voor geconfigureerde protocollen beschikbaar
Maar waar het mij om gaat is het veranderen van de zendsterkte van het wireless gedeelte.

Ik heb in elkgeval gemerkt dat het inloggen en het navigeren in het router menu stukken sneller is.
Ook is het internetten lijkt wat rapper te gaan.. maar dat kan bedrog zijn.

Waar je wel op moet letten, met de micro versie (de enige die werkt op V5) is pptp niet mogelijk.
De enige optie is een statisch ip, of een dynamisch.

Door de manier waarop het normale os (vxvorks) omzeep wordt geholpen en de nieuwe firmware er in wordt geflashed krijgt je router wel andere mac adressen. De wan mac en wireless mac kan je desgewenst weer wijzigen naar een ander mac adress. De lan mac is volgens mij niet te wijzigen.

Maar als je meer wilt weten, vraag het maar.

Wat screenshots (clickable):
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jobslagter/dd-wrt/login_th.jpg
Als je naar de browser navigeert (192.168.1.1) krijg je dit scherm voor je neus.
Dit gedeelte is niet paswoord beveiligt (kan wel). Als je vanaf daar verder gaat krijg je wel een inlogscherm voor je neus. Wat meteen opvalt is de nieuwe lay-out. waar versie 22 van dd-wrt nog de linksys lay-out heeft, heeft deze versie zijn eigen opmaak en kleurgebruik.
Rechtsboven zijn een aantal statistieken te zien:
De tijd, uptime. Gemiddele load (laatste minuut, laatste 5 minuten, laatste 15 minuten)
En je wan ip.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jobslagter/dd-wrt/setup_scherm_th.jpg
Het setup scherm, spreekt voorzich.
Let ook op de help kolom rechts. Deze is veel uitgebreider dan bij de linksys firmware.
Voor bijna alle opties is wel een uitleg te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jobslagter/dd-wrt/wireless_advanced_th.jpg
In het geavanceerde deel van de wireless instellingen kan je een hele boel aanpassen.
Bij de optie Xmit (onderaan) kan je de zendsterkte van je draadloze gedeelte instellen.
Het maximum is 251, maar wordt sterk afgeraden (wegens te veel warmte productie van de radiochip).
De maker van dd-wrt raadt een maximum aan van 70 mwatt.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jobslagter/dd-wrt/qos_th.jpg
De Qos instellingen
Zoals je hier kan zien zijn er een boel vooraf geprogrammeerde programma's te kiezen die gekoppelt zijn aan de juiste poorten. Zo kan je eenvoudig bepaalde protocollen voorang geven op een ander.
Het is zelfs mogelijk om bepaalde programma's volledig te blokkeren (dmv de poorten te blokkeren).

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jobslagter/dd-wrt/status_th.jpg
Een uitgebreid status scherm waar je het geheugen gebruik kunt bekijken.
Het hoge geheugen gebruik blijkt normaal te zijn (hebben meerdere gebruikers is gebleken).
Dit is opzich ook wel te verklaren door het weinige geheugen dat de V5 heeft (8 Mb).
Daarnaast heb ik me laten vertellen dat dd-wrt van te voren al geheugen cached om deze te gebruiken (er is dus meer geheugen vrij voor de router om mee te werken dan je kan zien in de stats).

[ Voor 19% gewijzigd door job op 26-06-2006 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Dit ziet er zeer goed uit, morgen middag op mijn gemak ook maar is proberen. Hopelijk heb ik dan eindelijk een stabiele router.

Hoe stabiel is eigenlijk de dhcp server? Bij de orginele v5 gaat het soms gruwelijk mis en merk je dat ie over z'n nek gaat. Op dit moment staat deze dus uitgeschakeld met de orginele v5 software en lijkt het aardig te doen, up time van enkele dagen nu.

[ Voor 51% gewijzigd door Miki op 26-06-2006 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Dhcp lijkt het hier prima te doen.
Al zijn er hier maar 9 pc's.. maar tot nu toe doet het zijn werk.
Bij de V5 had ik al snel dat de router ip's dubbel begon uit te delen.

Oh, voor de mensen die router straks flashen naar dd-wrt.
De router heeft (in tegenstelling tot de linksys firmware) bij het inlogscherm nu wel een username nodig.
Inloggen doe je met:
username: root
password: admin

[ Voor 11% gewijzigd door job op 26-06-2006 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand soms hoe je het LAN mac adress verandered? In telnet nvram set lan_hwaddr=00:0F:66:C7:7A:8A en vervolgens nvram commit doen werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ik kreeg dit voorbeeld voorgeschoteld:
inloggen met telnet.. (192.168.1.1, user password)

nvram set il0macaddr=00:14:bf:2e:80:76
nvram set et0macaddr=00:14:BF:2E:83:74
nvram commit

Maar je weet dat zodra je de router reset, je het mac adress kwijt bent?
De enige manier om je mac adress permanent te veranderen is door deze in vxworks_killer.bin te zetten.
Maar om die te kunnen uploaden moet je weer terug naar vxworks :P, maar daar komt nog een tooltje voor.
lees hoe en wat hier: http://www.bitsum.com/ope.../ow.asp?WRT54G5%5FCFE#h13

[ Voor 12% gewijzigd door job op 26-06-2006 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op maandag 26 juni 2006 @ 12:13:
Ik kreeg dit voorbeeld voorgeschoteld:
inloggen met telnet.. (192.168.1.1, user password)

nvram set il0macaddr=00:14:bf:2e:80:76
nvram set et0macaddr=00:14:BF:2E:83:74
nvram commit

Maar je weet dat zodra je de router reset, je het mac adress kwijt bent?
De enige manier om je mac adress permanent te veranderen is door deze in vxworks_killer.bin te zetten.
Maar om die te kunnen uploaden moet je weer terug naar vxworks :P, maar daar komt nog een tooltje voor.
lees hoe en wat hier: http://www.bitsum.com/ope.../ow.asp?WRT54G5%5FCFE#h13
Ja het is mij al gelukt. Had via het router menu/diagnostics het commando nvram show ingevuld copy paste naar notepad, naar de mac adressen zoeken en die veranderen met telnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

Ik heb zonet ook de nieuwe firmware erop gezet en het werkt goed.
Ik heb nergens problemen mee gehad. Al met al een mooie build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik ben geloof ik ook de pineut. Bij mij werkt de internet naar behoren echter ik krijg de VPN niet aan de praat.

Ik heb versie 5.1 en de software release is 1.00.6.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:13:
Ja het is mij al gelukt. Had via het router menu/diagnostics het commando nvram show ingevuld copy paste naar notepad, naar de mac adressen zoeken en die veranderen met telnet.
Ik ben er achter gekomen dat je maar 1 mac adres hoeft te wijzigen..
Alleen die van je lan (et0macadd).
Je wan krijgt dan een mac adres 1 waarde hoger.
Je wlan 2 waarden hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Woehoe ik heb DD-WRT micro V23 SP1 nu ook draaien. De installatie is inderdaad vrij simpel als je de tijd neemt en netjes de handleiding stap voor stap volgt. Ik ben echt zeer overtuigd van de mogelijkheden van dit stukje firmware.

God zijdank ben ik nu verlost van Linksys :Y)

Update:
Het eerste wat opvalt is dat de router stabiel is. Daarbij gaat het nu tijdens het aanmelden van clients op het netwerk goed. Met de linksys firmware werden andere pc's van het netwerk gekegeld als ik met mijn laptop aanmelde.

Dit is echt een aanrader voor mensen met een G5 versie.

[ Voor 37% gewijzigd door Miki op 29-06-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 09:06:
Weet iemand soms hoe je het LAN mac adress verandered? In telnet nvram set lan_hwaddr=00:0F:66:C7:7A:8A en vervolgens nvram commit doen werkt niet.
Dit snap ik niet helemaal, is het dit MAC adres van de router? Kan je dat niet via de normale manier (webinterface) veranderen?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Flashen duurt nog geen 10 min :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Even wat stats na een week DD-WRT micro V23 SP1:
code:
1
Uptime 7 days, 1 min  Load Average 0.16, 0.08, 0.01

U leest het goed, na een week nog steeds niet down :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Miki schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 20:19:
Even wat stats na een week DD-WRT micro V23 SP1:
code:
1
Uptime 7 days, 1 min  Load Average 0.16, 0.08, 0.01

U leest het goed, na een week nog steeds niet down :9
Ik heb nu wel problemen met mijn WPA2 keys, verbinden gaat niet goed. FF WPA proberen.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 21:32
ik heb mijn router eindelijk stabiel!
router v5 en versie 6 van firmware.
Hoe? geen wireless meer gebruiken...
Is niet wat ik van plan was, maar ben allang blij dat mijn internet er niet steeds meer uitklapt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-edit-
sorry, ik had niet verder gekeken dan de eerste pagina

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
VonFoX schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 20:20:
[...]

Ik heb nu wel problemen met mijn WPA2 keys, verbinden gaat niet goed. FF WPA proberen.
WPA gebruik ik op dit moment, ik zie ook het nut niet in van WPA2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Miki schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 22:09:
[...]

WPA gebruik ik op dit moment, ik zie ook het nut niet in van WPA2.
Ik zit weer op de originele Linksys firmware, ook dat werkt dus :)
Toen kwam ik erachter dat mijn laptop niet wilde verbinden omdat ik een verkeerde key gebruikte (ik heb een tekstbestandje WPA2 key op mijn desktop en laptop, die waren verschillend 8)7 ).
Dit weekend dus maar weer dd-wrt flashen. Dat gaat goed, en snel, binnen 10 minuten staat je nieuwe firmware erop.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

VonFoX schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 08:31:
[...]

Ik zit weer op de originele Linksys firmware, ook dat werkt dus :)
Toen kwam ik erachter dat mijn laptop niet wilde verbinden omdat ik een verkeerde key gebruikte (ik heb een tekstbestandje WPA2 key op mijn desktop en laptop, die waren verschillend 8)7 ).
Dit weekend dus maar weer dd-wrt flashen. Dat gaat goed, en snel, binnen 10 minuten staat je nieuwe firmware erop.
Zo :)
DD-wrt is geinstalleerd op mijn v5! Alles werkt, ook WPA2. Bittorrent is iig al sneller, en ik kan nu surfen als utorrent aanstaat. Dat ging met de Linksys firmware niet ... :(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 11:18
vraagje:

kan je op de wrt54g v5 met dd-wrt firmware ook die speedbooster functionaliteit activeren?

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

De optie zit er wel in (heet alleen anders), maar het activeren ervan heeft geen effect.
De speedbooster zit dacht ik alleen in de wrt54gs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 11:18
Ook hier geen problemen met de v5 versie en dd-wrt :)

Afgelopen donderdag via marktplaats voor 40 euries gekocht en gelijk s'avond aangesloten.
Vrijdagmiddag had de gui al problemen. De basispagina laadde niet meer correct en kon ook niets meer selecteren. :( Ter info: ik gebruik deze wrt54g alleen als wireless accesspoint waarop 1 laptop verbonden is op dit moment.

Gelijk vrijdagavond de dd-wrt versie erop en tot op heden geen problemen >:)

Triest dat een bedrijf als linksys aan de problemen met deze router eigenlijk niets gedaan heeft }) , maar hulde aan de open source community _/-\o_

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ook hier geen problemen met DD-WRT. Stond er in een kwartiertje op, geen crashes, in 1 keer verbinding bij opstarten (daar schortte het nog aan met de linksys firmware).

Nu nog een vervanger voor de Linksys Wireless Monitor (v4.3), en Windows ZERO is geen optie. Iemand suggesties?

edit:
WPA2 krijg ik alleen geen verbinding; dan maar WPA houden.

Werkt aanzienlijk sneller dan de Linksys firmware, zowel bij laden van de router-tabs als bij het opslaan van je instellingen! Laten we voortaan de firmware upgrades van DD-WRT ook maar gaan opgeven voor de meuktracker!

[ Voor 40% gewijzigd door AllSeeyinEye op 18-07-2006 08:52 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 26-09 14:54
Wat is beter om te gebruiken. WPA of WEP ? ik gebruik nu WEP of is WPA veiliger ?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:22
WPA is veiliger (en makkelijker). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonzzzz
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
wat is beter.. de mini of de standaard. En wat zijn de verschillen
bij DD-WRT v23 dan :D

Edit>
WtF! als ik de DD-WRT v23 eroverheen flash dan zegt ie rond de 55% "Upgrading are failed" :S wtf?

kan iemand mij helpen..

dd-wrt.v23_mini_wrt54g.bin << deze moet ik toch ehbben?

nvm.. had de verkeerde gedownload :S

[ Voor 72% gewijzigd door dragonzzzz op 18-07-2006 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
WRT54G V5? eerst ff al die andere VXwork killertjes enzo erop loslaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonzzzz
  • Niet online
Yapser schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 15:04:
WRT54G V5? eerst ff al die andere VXwork killertjes enzo erop loslaten :)
laat maar.. tis al gelukt.. na 4 keer proberen ofzo...

[ Voor 81% gewijzigd door dragonzzzz op 18-07-2006 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Laatst online: 28-08 10:30

ACID-dude

Make More Music!

Heeft iemand al nieuws over dd-wrt en de wrt54g v7?

Ik had een van de eerste v5's, kloteding dus. Teruggestuurd naar Linksys, prompt enkele dagen later komt de flashmethode uit voor v5's... Krijg ik een v7 terug, die het WEER niet doet en die ik WEER niet kan flashen. Ik word echt helemaal gek van die lui daar.. Zit nu al maanden met een router die geen dag normaal gefunctioneerd heeft. :(

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Yapser schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:05:
Ook als m'n lieve torrentjes maar 20 KB/sec down en 15 KB/sec up doen heb ik het..
Ooit gehoord van downloaden via usenet? Zelf doe ik het al een tijdje en en haal tussen de 350kb/sec en de 420kb/sec. Heb ook een tijdje via torrents gedownload maar ben daar snel genoeg mee opgehouden toen ik usenet leerde kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
guidovb schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 16:23:
[...]

Ooit gehoord van downloaden via usenet? Zelf doe ik het al een tijdje en en haal tussen de 350kb/sec en de 420kb/sec. Heb ook een tijdje via torrents gedownload maar ben daar snel genoeg mee opgehouden toen ik usenet leerde kennen.
Uiteraard leech ik ook fijn van usenet, maar voor (exclusieve) muziek heb ik toch liever torrents. Snelheid boeit me niet zo, maar m'n verbinding moet niet enorm traag worden door het aantal connections.

tussen 350kbit en 420kbit is toch best weinig, ik zit regelmatig aan de 6500kbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

dragonzzzz schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 14:30:
dd-wrt.v23_mini_wrt54g.bin << deze moet ik toch ehbben?
Even voor de duidelijk voor andere gebruikers :)
Als je de versie die hierboven in de quote staat download en erop flasht (als je dat al lukt) heb je een grote kans dat je je router molt.
Ten eerste is de mini versie te groot om in het flashgeheugen te passen, je moet namelijk de micro versie hebben.

Ten tweede is ook de wrt54G versie verkeerd, deze gaat uit van 16mb werkgeheugen, wat ook te veel is.
De enige versie die op de wrt54G V5 5.1 & 6 werkt is de micro_generic.bin versie.
Let daar dus op.
Verder is het ook belangrijk de juiste instructies te volgen..
Dit is de juiste instructie (geschreven door de persoon die het mogelijk heeft gemaakt om de de V5 5.1 en 6 te kunnen flashen): http://www.bitsum.com/ope...asp?WRT54G5%5FCFE#preview

[ Voor 7% gewijzigd door job op 18-07-2006 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonzzzz
  • Niet online
Jah... ik had het niet goed gelezen -_-
En omdat de link bij WRT wiki het niet deed. ging ik ervan uit dat het gewoon die WRT54G.bin versie was.. Maar had die tutorial nog 1 doorgelezen toen zag ik pas dat ik die micro.generic nodig had..

btw.. dit was die tutorial waarvan ik het gevolgt had:
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Vxworkskiller

Maar ik moet zeggen dat mijn WRT54G v5 nu stukken beter werkt dat eerst. Ik ga hem vanaf morgen als hoofdrouter gebruiken en kijken of ik 1 week uptime kan halen en geen crashes krijg :D

(heb nu een draytek 2200E+ als hoofdrouter en daarachter de WRT54G als accespoint.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Die zou je ook kunnen gebruiken.
Die zou gelijk moeten zijn aan mijn link (bitsum), alleen loopt de dd-wrt wiki een paar dagen achter.
De bitsum site is van de maker van de vxworks_killer en vxworks_prep, dus met die site heb je altijd de meeste up to date info.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 18-07-2006 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hmmm zit nu weer met hetzelfde probleem dat ik had met de oude versies van de linksysfirmware, nl dat zodra er gedownload wordt met utorrent (of bitcomet dat voor de test maar weer eens geinstalleerd werd), internetten nagenoeg onmogelijk wordt: zo traag als dikke stront....

Dat probleem had ik niet meer met de 1.006 en 1.009 firmware van linksys, nu met DD-WRT dus weer wel. Max connections al verhoogd naar 4096 en tcp/udp timeouts verlaagd naar 120, maar geen verbetering....

Wie weet welke instellingen ik nog aan moet passen?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
momenteel heb ik deze router ook geflasht naar een DD-WRT. In het begin ging het prima maar nu vind hij de router niet meer via mijn laptop. Als ik hem via draadloze netwerken zie staan. wil hij maar niet connecten. Ook heb ik wel eens dat hij is verbonden maar na 10 sec vind hij de router niet meer. Is er een mogelijkheid om de oude linksys versie er weer op te zetten? ik kan namelijk helemaal niet meer draadloos werken nu :(

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ja terug naar vxworks is ook mogelijk. Staat gewoon op de site van dd-wrt.
Of beter, de meest up-to-date link (van de persoon die ddwrt en de revert mogelijk maakt) http://www.bitsum.com/ope...asp?WRT54G5%5FCFE#preview
(zoek naar het woord revert).

Let wel op dat je met de revert als je de stappen niet opvolgt je je router zo kan slopen.
(repareren kan altijd met een jtag cable, maar dan moet je wel aan het solderen gaan).

Maar wel apart dat je draadloze netwerk niet goed werkt...
Heb nu op een aantal wrt54g v5 routers dd-wrt gezet, maar nooit problemen gezien.
(zorg er wel voor dat je een stabiele firmware hebt (16-05-2006).. de alpha versies zijn niet voor niets alpha.)

[ Voor 24% gewijzigd door job op 22-07-2006 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
ik heb geen idee welke ik heb.. maar als ik de alpha versie heb, kan ik dan gewoon naar de stable versie gaan ?
edit in de router staat: DD-WRT v23 SP1 Final (05/16/06) micro

Maar het rare is... hij zoekt de router nu wel... hij verkrijgt een netwerkadres en hij is verbonden, maar gelijk daarna valt de verbinding meteen weer weg en moet ie een nieuw ip adres weer aanvragen. Wat zou ik hier aan kunnen doen?

[ Voor 64% gewijzigd door Possible op 22-07-2006 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

laat maar....

[ Voor 96% gewijzigd door AllSeeyinEye op 23-07-2006 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Ik heb nu weer de oude linksys firmware erop staan... Nu heb ik weer gewoon een constante verbinding :? erg raar... ik heb nu 1.009 erop staan van may 2006. Helaas werkt de DD-WRT niet naar behoren bij mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Possible schreef op zondag 23 juli 2006 @ 10:17:
Ik heb nu weer de oude linksys firmware erop staan... Nu heb ik weer gewoon een constante verbinding :? erg raar... ik heb nu 1.009 erop staan van may 2006. Helaas werkt de DD-WRT niet naar behoren bij mij :(
Denk dat ik dat ook maar ga doen. Krijg de torrents niet naar behoren werkend.... Kan je gewoon de linksys software flashen of zijn er extra handelingen nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
AllSeeyinEye schreef op zondag 23 juli 2006 @ 12:55:
[...]

Denk dat ik dat ook maar ga doen. Krijg de torrents niet naar behoren werkend.... Kan je gewoon de linksys software flashen of zijn er extra handelingen nodig?
Ik heb de bovenstaande link van job gebruikt.. en daarmee was het gelukt:
http://www.bitsum.com/ope...asp?WRT54G5%5FCFE#preview

edit: nu ik de oude versie heb valt nu ook bedraad de verbinding af en toe weg 8)7 :X heel vervelend na een aantal seconden is de verbinding er weer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Possible schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:02:
[...]

Ik heb de bovenstaande link van job gebruikt.. en daarmee was het gelukt:
http://www.bitsum.com/ope...asp?WRT54G5%5FCFE#preview

edit: nu ik de oude versie heb valt nu ook bedraad de verbinding af en toe weg 8)7 :X heel vervelend na een aantal seconden is de verbinding er weer :?
Misschien is jou router gewoon brak en ligt het totaal niet aan de software die je erop draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Possible schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:02:
Had ik met de linksys firmware ook last van.
Daarom ben ik overgestapt naar dd-wrt en geen problemen meer.
Maar blijkbaar wil het met utorrent bijvoorbeeld niet zo lekker werkt, maar dat heb ik nooit gebruikt en weet ik niets van af.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 24-07-2006 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonzzzz
  • Niet online
Ik weet dat het niet hier hoort, maar kan geen topic vinden (die onlangs nog gebruikt is.) over de Linksys WRT54GL.

Ik heb afgelopen zaterdag een GL gehaald. Want mijn G v5 sucks.
Nu heb ik vandaag zitten kloten en wou de HyperWRT firmware erop zetten. Ik heb de 2.0 versie gedownload. En ging hem gewoon erop flashen. Er stond 100%.. en finito dacht ik!!
Dus ik wachten.. tot hij reboot.. maar hij gaf (IE) een error dat hij de pagina niet kon weergeven. Dus ik naar mijn instellingen kijken. En zie dat mijn ip weg is.

Ik ga mijn ip enzo herstellen en kreeg nix van mijn router!! :S WTF?
Het lijkt erop dat mijn router dood is ofzo. Maar hij geeft wel aan dat mijn inet / pc's aangesloten zijn. En hij is niet bricked want de lampjes branden niet allemaal tegelijk (tenminste.. ze knipperen niet allemaal tegelijk)

Wie o wie kan mij helpen!!
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Als de router bricked is kan je dit zien doordat de rechter 5 ledjes continue branden (ook zonder utp kabels aangesloten) en als de powerled knippert.

Probeer eens een vast ip, desnoods kan je met tftp de firmware er opnieuw opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnvdSluis
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 17:08
Mijn V5 was ook rete traag en viel steeds uit. Eerst de 1.09 firmware van linksys eropgezet. geen resultaat. Daarna de de DD-WRT mirco erop gezet en nu hij doet het nu perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe een check. Ik kan een WRT54G overnemen. Nu lees ik dat V3 en V4 beter zijn dan V5. Ik kan effe niet volgens hoe ik moet zien welke deze is? Op de onderkant staat WRT54G ver. 1.1 Dus dan is dit een?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
http://en.wikipedia.org/wiki/WRT54G

Zie schema voor de betekenis van je V1.1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx voor de link. Dit model is dus een van de eerste met een 125 processor. Hebben ze voor deze ook hacked firmware of beter om een hogere versie te nemen?

Iemand al ervaring over de WRT300N? Ik zie kan er weinig over vinden qua reviews e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ja, je V 1.1 is ook alternatieve firmware op te zetten.
Ik zou zeggen kijken eens rond op diverse sites (openwrt, hyperwrt, dd-wrt)

De wrt300N is overigens ook ondersteund door dd-wrt..
Maar dan wel alleen met V24 van de software versie, welke nog geeneens beta is.
(en ik vraag me af of je wel van de hogere draadloze snelheid kan genieten met die firmware)

Maarja wat is het nut van een 802.11N router (wat de wrt300N is) als de standaard er nog niets eens doorheen is.
Fabrikanten gokken erop dat de veranderingen die nog plaats vinden voordat de standaard er doorheen is nog met de firmware is op te lossen... Waarschijnlijk is dit ook wel zo.. maar je bent wel de sjaak als dat straks niet lijkt te lukken. Ik zou zeggen wacht nog maar mooi even met de aanschaf van 802.11N producen.

[ Voor 84% gewijzigd door job op 02-08-2006 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apestaartje
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Possible schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 21:56:
momenteel heb ik deze router ook geflasht naar een DD-WRT. In het begin ging het prima maar nu vind hij de router niet meer via mijn laptop. Als ik hem via draadloze netwerken zie staan. wil hij maar niet connecten. Ook heb ik wel eens dat hij is verbonden maar na 10 sec vind hij de router niet meer. Is er een mogelijkheid om de oude linksys versie er weer op te zetten? ik kan namelijk helemaal niet meer draadloos werken nu :(
Toevallig heb ik m'n WRT54G versie V5. ook een paar dagen geflashed.
Eerst leek het flashen mislukt, maar vraag me niet hoe, heb ik de boel toch weer aan de gang gekregen.
De originele Vworks heb ik zelfs nog nooit gebruikt, dus weet ook niet of het een verbetering is.

Mijn bevindingen:
Alles leek in 1e instantie goed te werken, tot dat hij na een up-time van ruim 1,5 dag toch vastliep.
Moet ik wel erbij vermelden dat Emule aanstond met een max. connectons van (maar) 250.
Ik heb van de Wiki-site de instellingen overgenomen om P2P te optimaliseren omdat internet erg traag ging als Emule aanstond.

In het begin leek draadloos ook goed te werken, maar sinds vandaag dus ook niet meer, zelfs niet na het resetten van de WRT
Soms is dan even het SSID van de WRT te zien als ik draadloos via de laptop of PDA zoek, maar daarna lijkt de WRT zomaar helemáál geen signaal meer uit te zenden en vindt mijn laptop hem dus (ook) niet.

De ene keer brand dat "Cisco" lampje wel en de andere keer niet , vreemd het lijkt of dat met elkaar te maken heeft. (wat is de functie eigenlijk van dat lampje cq. drukknopje?)

Ook geeft de WRT bij de "Wireless status->packet-info" veel TX errors ook al heb ik bij de "Wireless basic-settings" de "Sensitivity Range (ACK Timing) op 0 gezet, wat werd aanbevolen bij veel TX errors.

Nog iets vreemds waar ik toevallig ook achterkwam, is toen ik bij de site van Gibson Research de "Shields UP!" modus koos en ik bij verschillende testjes "Failed" kreeg, dit terwijl ik mijn Software-matige firewall (ZoneAlarm Pro) aan had staan op de pc.

Wel stond de firewall op de WRT zelf uit, maar eerder werd dat (bij mijn vorige Medion router) ook door ZoneAlarm tegengehouden en kreeg ik nooit "Failed" te zien bij Shields Up!.

Zet ik nu de firewall wél aan in de WRT dan kom ik wel glansrijk door alle testjes van Shields Up!.

(Ik heb ook nog 'n WRT versie 3.1 met DD-WRT erop en kwam erachter dat die precies hetzelfde heeft met het firewall verhaal.)

Goed, dit zijn mijn bevindingen tot nu toe, het lijkt erop dat de software van DD-WRT voor versie 5 gewoon nog een beetje moet uit-kristalliseren of zoiets, anders weet ik 't ook niet.
Het blijft natuurlijk wel knap wat de heer BS geflikt heeft. _/-\o_

Hopelijk wordt het (nog) wat stabieler en ondersteunen ze binnenkort PPTP in een niet-alpha-versie. voor V5.

Anders moet ik toch maar eens terug naar de laatste Vworks. :?

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 20:06:
Ja, je V 1.1 is ook alternatieve firmware op te zetten.
Ik zou zeggen kijken eens rond op diverse sites (openwrt, hyperwrt, dd-wrt)
[
Ik ben een noob wat dit betreft hoor. Heb je wat sites of gewooon googlen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

www.openwrt.org
www.hyperwrt.org
www.dd-wrt.org

Of lees eens de wrt wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/WRT54G
Of www.linksysinfo.org

[ Voor 49% gewijzigd door job op 04-08-2006 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

apestaartje schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:56:
[...]

Ik heb van de Wiki-site de instellingen overgenomen om P2P te optimaliseren omdat internet erg traag ging als Emule aanstond.
Waar heb je die settings gevonden?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Goed ik ben maar weer eens overgestapt naar de DD-wrt firmware, aangezien hij ook met de originele firmware van linksys niks meer vind :( Ook met deze firmware vind hij deze router gewoon NIET :( Als ik bijvb naar een onbeveiligd draadloos netwerk connect om te testen, gaat dit wel gewoon goed, en is er een constante verbinding (signaal is wel zeer laag) Echter hij de laptop vind mijn router gewoon niet terwijl ie 20 cm verwijderd is van de router. Heeft iemand enig idee wat het probeem kan zijn?

PS: Heb een sony vaio laptop FE21H als type met een intel wirless kaartje..

[ Voor 7% gewijzigd door Possible op 15-08-2006 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Je zou eens met netstumbler kunnen kijken of je netwerk uberhaupt wel op te pikken is..
Misschien dat de router gewoon fysiek stuk is.

Zeker weten dat de antennes goed aangedraaid zijn? Heb wel eens uur met een router zitten kloten tot ik erachter kwam dat ik ze wat vaster moest draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Tja het rare is soms vind hij de router wel en de andere keer niet.. maar als hij hem vind dan kan ik op 1 of andere manier ook niet connecten.... :(
Maar ik zal eens kijken met netstumbler !

edit: ik heb nu even de Inte driver geinstalleerd maar als ik dan naar mijn router connect schommelen de signaal waardes constant van uitstekend naar slecht tot zeer slecht en dan knalt hij er weer uit. Dus het lijkt mij een signaal probleem..

[ Voor 39% gewijzigd door Possible op 15-08-2006 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51
Hey, ik zie dat iedereen hier DD-WRT v23 SP1 gebruikt, maar ik zie dat er bij development versies ook een SP2 staat. Ik denk dat die ook uitontwikkeld is, want de developer is al met v24 begonnen.
Heeft iemand ervaringen met die SP2?
Over de zeldzame crashes die sommigen lijken te hebben: de v5 heeft heel weinig geheugen, dus zorg dat je in de firmware niet te veel services aan zet (loopt geheugen vol).

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

SP2 is nog niet stable.. daar zijn alleen alfa versies van te vinden.
Wat versie 24 betreft :P, dat is een nieuwe versie.. maar daar is (nog) geen micro versie van en is dus niet bruikbaar voor de V5 5.1 en 6.

[ Voor 34% gewijzigd door job op 04-09-2006 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51
Oke, dat begrijp ik. Maar waarom is SP2 nog in ontwikkeling, als v24 al in ontwikkeling is? Je zou zeggen dat je eerst v23 SP2 afmaakt en dan aan een nieuwe begint, en ze niet tegelijk ontwikkeld :?

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

v23 wordt door waarschijnlijk doorontwikkeld om de eigenaren van den wrt54G V5 5.1 en 6 nog te blijven ondersteunen, zoals het er nu uitziet zal v24 hier namelijk nooit op draaien.

Het zelfde idee als voor windows 2000 nog fixes uitbrengen toen XP al jaren uitwas.
Een oud product wordt nog gefixed zolang dat nodig is. Als SP2 voor versie 23 uitkomt zal brainslayer waarschijnlijk stoppen met deze versie.
Pagina: 1 2 Laatste