Ik ben me aan het oriënteren op routers en vraag me af of de v5 echt zo vaak crashed. Wat zijn jullie ervaringen?
Verwijderd
Ik heb een V5 en hij is alleen een paar keer vastgelopen met de oude firmware (1.0.0.2) toen ik in het control panel van de router zat te kloten. Maar je kunt ook is kijken naar de routers van Asus (wl500G) die zijn ook goed
De nieuwste firmware schijnt een hoop probleem op te lossen (zoals altijd bij linksys)
maar de oudere versies schijnen toch nog steeds beter te zijn.
Ik zou even wat winkels afbellen om te vragen naar de versie nummers die ze hebben. (moeten ze wel op de router zelf kijken en de doos dus openmaken)
maar de oudere versies schijnen toch nog steeds beter te zijn.
Ik zou even wat winkels afbellen om te vragen naar de versie nummers die ze hebben. (moeten ze wel op de router zelf kijken en de doos dus openmaken)
Verwijderd
Je hoeft niet op de onderkant van de router te kijken, je kunt aan de eerste 4 letters van het serienummer (serienummer staat op de doos) zien welke versie in de de doos zit.
Komt van www.linksysinfo.orgKnown serial numbers (first 4 characters) vs versions / Chipsets:
WRT54G
CDF0 = WRT54G v1.0 / ADM6996L Chipset / CPU 125Mhz
CDF1 = WRT54G v1.0 / ADM6996L Chipset / CPU 125Mhz
CDF2 = WRT54G v1.1 / ADM6996L Chipset / CPU 125Mhz
CDF3 = WRT54G v1.1 / ADM6996L Chipset / CPU 125Mhz
CDF5 = WRT54G v2.0 / ADM6996L Chipset / CPU 200Mhz
CDF7 = WRT54G v2.2 / BCM5325EKQM Chipset / CPU 200Mhz
CDF8 = WRT54G v3.0 / BCM5325EKQM Chipset / CPU 200Mhz
CDF9 = WRT54G v3.1 / BCM5325EKQM Chipset / CPU 200Mhz
CDFA = WRT54G v4.0 / BCM5352E Chipset / CPU 200Mhz
CDFB = WRT54G v5.0 / BCM5352EKPB Chipset / CPU 200Mhz
NOTE: The WRT54G v5.0 has 2Mb/8Mb Ram, it uses VxWorks OS and is incompatable with 3rd Party Firmware.
WRT54GL
CL7A = WRT54GL / BCM5352E Chipset / CPU 200Mhz
WRT54GS
CGN0 = WRT54GS v1.0 / ADM6996L Chipset / CPU 200Mhz
CGN1 = WRT54GS v1.0 / ADM6996L Chipset / CPU 200Mhz
CGN2 = WRT54GS v1.1 / BCM5325EKQM Chipset / CPU 200Mhz
CGN3 = WRT54GS v2.0 / BCM5325EKQM Chipset / CPU 200Mhz
CGN4 = WRT54GS v2.1 / BCM5325EKQM Chipset / CPU 200Mhz
CGN5 = WRT54GS v3.0 / BCM5352E Chipset / CPU 200Mhz
CGN6 = WRT54GS v4.0 / BCM5352E Chipset / CPU 200Mhz
Ik heb er een besteld. De nieuwe firmware schijnt een hoop op te lossen.
Got it en voorlopig nog geen crashes, internet word wel trager als ik torrents aangooi.
Verwijderd
redelijk logisch daar torrents bandwith FRETTEN...Yapser schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:47:
Got it en voorlopig nog geen crashes, internet word wel trager als ik torrents aangooi.
nix fouts aan de hand dus
Ook als m'n lieve torrentjes maar 20 KB/sec down en 15 KB/sec up doen heb ik het..
Komt waarschijnlijk omdat je torrent te veel connecties maakt enzo.Yapser schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:05:
Ook als m'n lieve torrentjes maar 20 KB/sec down en 15 KB/sec up doen heb ik het..
Verwijderd
je hebt er last van of niet, en als je er last van hebt, dan zet je die lieve torrentjes toch gewoon alleen s'nachts aan

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 20:12 ]
Zou goed kunnen jamagnifor schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:07:
[...]
Komt waarschijnlijk omdat je torrent te veel connecties maakt enzo.
Can't do. PC's gaan hier 's avonds allemaal uit.Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:11:
je hebt er last van of niet, en als je er last van hebt, dan zet je die lieve torrentjes toch gewoon alleen s'nachts aan
Ik ben de bezitter van een V5 nadat mijn V1.0 de geest gaf... wat een onding in vergelijk de vorige versies...
onderbouwing: 1x per 2 dagen compleet niet benaderbaar / vast ook met firmware updates...
onderbouwing: 1x per 2 dagen compleet niet benaderbaar / vast ook met firmware updates...
Is dit draadloos of bekabeld?Yapser schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:47:
Ik heb zelf sinds kort ook een WRT54G v5 maar ben er niet blij mee.
Probleem:
Verbreekt geregeld de PPTP verbinding met mn speedtouch 510 annex A modem die ik NIET als router heb geconfigureerd. De Linksys logt in.
Opstelling:
Speedtouch 510 -> Linksys WRT54G v5 -> 3x Win XP PC (alle drie via kabel aangesloten, uit eindelijk moeten er 2 draadloos gaan)
Het is binnen een week al mn 2e Linksys omdat ik dacht dat de vorige kapot was. Heb zelfs gechat met Linksys USA en die persoon daar kwam ook tot die conclusie, dus omgeruild. Vorige had precies hetzelfde probleem, ook met de nieuwste firmware er in.
Iemand een ideè of tip
Extra info, de Linksys heb ik ipv een draytek 2200E gezet omdat ik draadloos wil. Instellingen in de speedtouch zijn gelijk gebleven en met de draytek draait het al 2 jaar zonder problemen
Probleem:
Verbreekt geregeld de PPTP verbinding met mn speedtouch 510 annex A modem die ik NIET als router heb geconfigureerd. De Linksys logt in.
Opstelling:
Speedtouch 510 -> Linksys WRT54G v5 -> 3x Win XP PC (alle drie via kabel aangesloten, uit eindelijk moeten er 2 draadloos gaan)
Het is binnen een week al mn 2e Linksys omdat ik dacht dat de vorige kapot was. Heb zelfs gechat met Linksys USA en die persoon daar kwam ook tot die conclusie, dus omgeruild. Vorige had precies hetzelfde probleem, ook met de nieuwste firmware er in.
Iemand een ideè of tip
Extra info, de Linksys heb ik ipv een draytek 2200E gezet omdat ik draadloos wil. Instellingen in de speedtouch zijn gelijk gebleven en met de draytek draait het al 2 jaar zonder problemen
[ Voor 14% gewijzigd door GeBas op 04-01-2006 22:56 ]
| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |
Ik heb er nu ook al spijt van. De interface-pagina's laden erg traag terwijl m'n pa aan het downen is van nieuwsgroepen en niet eens snel (ca. 250 KB/sec). Asus WL-500G had ik eerder moeten nemen, maar dat mocht niet van m'n ouders/budget
.
Nou, met mn vorige heb ik goed kunnen werken via Wifi, alleen zo´n beetje elk kwartier verbreekt is dus de verbinding.
Op mn 2e heb ik wifi nog niet ingesteld, dacht eerst een testen of de verbinding goed gaat.
Heb mn draytek er nu maar weer tussen gezet...alleen dat is nou net niet de bedoeling
Op mn 2e heb ik wifi nog niet ingesteld, dacht eerst een testen of de verbinding goed gaat.
Heb mn draytek er nu maar weer tussen gezet...alleen dat is nou net niet de bedoeling
Is zeker een aanrader ja, hij is alleen wat moeilijk leverbaar op dit moment...Ricardo87 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:48:
Je kan natuurlijk ook gewoon de WRT54GL bestellen
Bovendien kun je hem naar een GS flashen, dan wordt het een WRT54GSL !!
[ Voor 13% gewijzigd door BN op 04-01-2006 23:09 ]
"Grandma was slow, but she was old....!!"
De normale WRT54G is naar een WRT54GS te flashenBN schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:08:
[...]
Bovendien kun je hem naar een GS flashen, dan wordt het een WRT54GSL !!
Geen idee, maar ik had zo'n idee dat je draadloos bedoelde. Kon me niet voorstellen dat het bekabeld ook langzaam gaat.
Tip: Wie bandbreedte/snelheid wilt, moet eens kijken naar 802.11a (5GHz) apparatuur. Is over het algemeen wel alleen duurder dan traditionele 802.11b/g apparatuur en juist de goede producten zijn meer voor de zakelijke/outdoor markt. Erg stabiel en snel ook, als je het goed doet.
Oh, er is ook een WRT55AG, dual-band
[ Voor 5% gewijzigd door chim0 op 04-01-2006 23:27 ]
Check Thibor's HyperWRT firmware maar eens op de hierboven door jou aangehaalde site...GeBas schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:12:
[...]
De normale WRT54G is naar een WRT54GS te flashenHoe doe je dit
Hopen dat Linksys snel weer met firmware updates komt, want dit is echt piece of poep. Bij mij zijn de interface-pagina's soms echt te traag of ze komen volledig niet.
Morgen maar eens mailen als ik er aan denk, ik meld wat er uit komt.
Hoe moet ik me die voorstellen, is dat wel een grafische webinterface? En kan ik evt. makkelijk terug naar de originele firmware?
Ben benieuwd. Ik ga vanavond m'n firmware van mijn speedtouch eens upgrade (indien mogelijk)Yapser schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 02:13:
iemand aanvullingen?Geachte heer/mevrouw,
Ik heb gister een Linksys WRT54G aangeschaft in de hoop dat het een v4 zou zijn omdat hier Linux op draait en deze router goed bekend staat. Het is een v5 geworden.
Ik ervaar de volgende problemen sinds ik de router in mijn netwerk geplaatst heb (met de nieuwste firmware):
1) Webinterface is soms traag en onoproepbaar. een reset van het apparaat is nodig als je er -dan- weer wil inkomen.
2) Tijdens bepaalde instellingen (bijv. QoS) verliezen bepaalde programma's even hun verbinding. Dit is soms lang genoeg om bijvoorbeeld een Skype conservatie te stoppen.
3) Als een machine aan het downloaden is (ca. op 300 KB/sec) is de interface enorm traag.
4) Bij het gebruik van BitTorrent word de gehele internetverbinding traag. Dit terwijl er slechts 3 torrents draaien die ook nog eens afgekapt zijn op nog niet eens de helft van mijn downstream.
5) (bij anderen, zelf gebruik ik geen vast IP) De router verliest na een tijd zijn statische IP.
6) (ook bij anderen) De router verliest zijn gateway.
Is er een vooruitzicht wanneer er weer een nieuwe firmware komt of kunt u mij eventueel voorzien van een beta-firmware? Bij mijn Speedtouch is alle bovenstaande nog -nooit- geweest in de periode dat ik dit modem heb gebruikt (1,5 jaar).
Ook een vorig simpel Unex routertje crashte niet bij deze hoeveelheid verkeer, en deze router stamt uit het tijdperk dat er nog 50 MHz processortjes in routers zaten.
Ik hoop dat jullie mijn kritiek serieus nemen en met vriendelijke groet,
Yapser
Ik heb een poosje geleden ook een v5 gehaald. Mijn webinterface was stuk maar dankzij online helpdesk en irc van tweakers kunnen fixen. Inmiddels is deze nu een maand up zonder rare problemen.
Heel gezeik met ouders nu over dit ding omdat ie het niet goed doet en ik 'm wilde 
Jesus..
Jesus..
Ik heb momenteel de v3.1 router en een v5 router. De v3.1 router heeft nu dd-wrt firmware draaien, omdat mijn wifi als client gebruikt moet worden. Mijn eigen netwerk is bedraad, daardoor moet de router de utp door routeren naar wifi.
Met beide routers heb ik totaal geen problemen ook niet met veel p2p verkeer (torrent, en shareaza).
De v5 heefi overigens 1.00.1 firmware, niet de nieuwste.
Met beide routers heb ik totaal geen problemen ook niet met veel p2p verkeer (torrent, en shareaza).
De v5 heefi overigens 1.00.1 firmware, niet de nieuwste.
Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.
Ik wil graag ook even mijn bevindingen over V5 posten. Helaas ging mijn V2 na een jaar kapot, ik ermee naar de winkel. Enfin alles uitgelegd en geen probleem. Achteraf gezien wel want ik kreeg dus een V5 mee
Maar goed, na anderhalve dag met firmware 1.0.2 de eerste reboot en dat ging zo door tot firmware 1.0.4. Sinds die tijd is het stabieler, alleen gemiddeld om de week is er weer een reboot nodig (zoals een half uur geleden). Ik heb een vermoeden dat het apparaat de vele uploadconnecties van P2P-software niet aankan, wellicht ivm het geringe geheugen. Dit was met V2 totaal nooit een issue dus het ligt echt aan de nieuwste versie.
Ik heb zojuist een mail gestuurd aan support@linksys voor een nieuwe betafirmware. Als die er is kijk ik het nog een tijdje aan en anders ga ik er waarschijnlijk toch maar afscheid van nemen, of alsnog proberen te ruilen voor een V4.
Moraal van het verhaal: Als je de kans hebt om iets anders te kopen doe dat dan want V5 is gewoon niet je van het
Ik heb zojuist een mail gestuurd aan support@linksys voor een nieuwe betafirmware. Als die er is kijk ik het nog een tijdje aan en anders ga ik er waarschijnlijk toch maar afscheid van nemen, of alsnog proberen te ruilen voor een V4.
Moraal van het verhaal: Als je de kans hebt om iets anders te kopen doe dat dan want V5 is gewoon niet je van het
Verwijderd
Ook rare problemen met de WRT54G van de buurvrouw, dan wil DHCP van het lan weer niet, dan weer te weinig verbindingssterkte, dan zijn alle setting opeens weer weg. Dan wil static IP of een andere setting weer niet.
Het is mijn overbuurvrouw en bij hun in huis geeft mijn eigen wlan router een uitstekende verbinding, en de WRT54G die daar in huis staat zwak tot geen, (1 verdieping hoger)
Ik wou dat ze de doos nog had, dan kan ik hem ruilen
Het is mijn overbuurvrouw en bij hun in huis geeft mijn eigen wlan router een uitstekende verbinding, en de WRT54G die daar in huis staat zwak tot geen, (1 verdieping hoger)
Ik wou dat ze de doos nog had, dan kan ik hem ruilen
Ik ga eens proberen mn MNTU aan te passen naar 1400 of 1300. Houd jullie op de hoogte.
Krijg ik leuk een mailtje van Linksys terug met de 1.0.0.4 firmware en 'deze zou nog niet op internet te verkrijgen zijn en zou mijn problemen oplossen'. Deze firmware zuigt even hard.
* BHQ is blij met zn wl-500g deluxe
* BHQ is blij met zn wl-500g deluxe
Ja, helaas moet Linksys het wat betreft routersupport hebben van de community en aangezien die WRT54Gv5 geen Linux meer draait valt daar weinig aan te redden....Yapser schreef op maandag 16 januari 2006 @ 09:32:
Krijg ik leuk een mailtje van Linksys terug met de 1.0.0.4 firmware en 'deze zou nog niet op internet te verkrijgen zijn en zou mijn problemen oplossen'. Deze firmware zuigt even hard.
Niet voor niets dat de v4 onder de naam WRT54GL opnieuw is gelanceerd!!
Deze laatste draait dus weer als vanouds.
1.0.0.4 firmware is gewoon op de linksys.nl te downloaden. 2 weken terug nog geïnstalleerd. Op een V5 waar 1.0.0.2 qua firmware opstond.Yapser schreef op maandag 16 januari 2006 @ 09:32:
* Barrycade is blij met zn wl-500g deluxe
Qua support vallen ze me ook behoorlijk tegen. Ik heb donderdag gemaild met het verzoek of ze evt een betafirmware zouden kunnen verstrekken. Tot op heden nog geen reactie gezien. En als je aan de telefoon hangt dan ben je zomaar twintig minuten onderweg voor je iemand te spreken krijgt

Er is nieuwe firmware die het proberen waard is: 1.00.6! Te downloaden van de site van Linksys
Verwijderd
Ik heb sinds kort ook een wrt54g v5 router.
reden dat ik die router wilde was omdat ik goede verhalen hoorde over linksys, dit zullen dan oudere type's zijn. de eerste keer dat ik de router wilde gebruiken was meteen raak. om het half uur was de hele verbinding weg met internet. ik kon echter nog wel op de server komen. dit geld voor draad en draad lose verbindingen. Nu heb ik het een stuk beter gekregen door niet dat automatiche beveilegings knop te gebruiken. ik heb de nieuwste firmware er op gezet (1.6) en ik heb Qos ingesteld, Nu lijkt het beter te gaan maar het gebeurt nog steeds te vaak dat de verbinding weg valt.
ik heb tot nu toe kunnen vernemen dat dit minnimaal 1 keer per dag is en dat toch echt te vaak is. dus ik hoop dat linksys hier snel wat aan gaat doen.
Mijn oude e-tech router van 10 euro doet het zelfs beter
reden dat ik die router wilde was omdat ik goede verhalen hoorde over linksys, dit zullen dan oudere type's zijn. de eerste keer dat ik de router wilde gebruiken was meteen raak. om het half uur was de hele verbinding weg met internet. ik kon echter nog wel op de server komen. dit geld voor draad en draad lose verbindingen. Nu heb ik het een stuk beter gekregen door niet dat automatiche beveilegings knop te gebruiken. ik heb de nieuwste firmware er op gezet (1.6) en ik heb Qos ingesteld, Nu lijkt het beter te gaan maar het gebeurt nog steeds te vaak dat de verbinding weg valt.
ik heb tot nu toe kunnen vernemen dat dit minnimaal 1 keer per dag is en dat toch echt te vaak is. dus ik hoop dat linksys hier snel wat aan gaat doen.
Mijn oude e-tech router van 10 euro doet het zelfs beter
Er zijn dus meer mensen met problemen met deze router, zelf heb ik ook last van regelmatig wegvallende verbindingen. De verbinding is dan op geen enkele manier terug te krijgen. De enige oplosing is al m'n apparaten (modem, router, pc) rebooten, dan werkt 't weer. Ik heb vandaag de 1.006 firmware erop gezet, hopen dat het nu beter is

[ Voor 3% gewijzigd door PhoenixT op 22-01-2006 23:26 ]
With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!
Verwijderd
Ja er zijn heel veel mensen die dit probleem hebben. ik werk bij een computer shop, ik durf al bijna niet meer linksys wrt54g's v5 te verkopen want ze komen heel vaak terug. maar goed het lijkt iets beter te gaan met versie 1.6
Verwijderd
Die van mij crashed ook de hele tijd. Ik heb de nieuwste firmware erop gezet en het lijkt minder vaak te crashen, maar gebeurt nog steeds. Ik baal er echt van.
Verwijderd
Ik heb de WRT54G ook, bij mij download hij via een VPN netwerk(draadloos) echt met dramatische snelheden. Is hier wat aan te doen? Om de snelheid te verhogen? Ik heb gister firmware 1.00.6 geinstalleerd, maar hierdoor is de downloadsnelheid niet beter geworden
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 14:09 ]
Heb zelf een D-Link DI-614+, die bij "hoge upload" van 60KB/sec om de 2 minuten zowat reboot/crasht. Zelf heeft ie zowiezo wel vaker kuren dat ie wel eens een paar keer per dag reboot. Om nog maar te zwijgen over de problemen om mijn PSP er soms via wireless op te krijgen. Soms wil het niet, soms wil het wel. Wat een rommel ! Hoppa, terwijl ik dit typ is ie weer op zijn buik gegaan. Grote rommel ! Vroeger had ik een US Robotics router zonder wireless, die durfde ook wel eens een keer in de zoveel maand spontaan te rebooten. Zijn er wel deftige routers buiten Cisco spul ?
Met de laatste firmware heb ik geen problemen meer gehad sindsdien. Ik heb mezelf echter voorgenomen dat de volgende router of een Zyxel of een Draytek wordt. Met uploadcontrol en de nieuwste snufjesPhuncz schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 17:53:
Zijn er wel deftige routers buiten Cisco spul ?
Zijn die zoveel beter dan ?
Heb vandaag de laatste nieuwe firmware (toevallig gisteren uitgebracht na ruim een jaar geen updates), nog steeds regelmatig crashes...
Heb vandaag de laatste nieuwe firmware (toevallig gisteren uitgebracht na ruim een jaar geen updates), nog steeds regelmatig crashes...
Verwijderd
Ik had eerst ook een wrt54g. Ik werd er compleet gestoord van. Zolang hij het deed was allles goed, maar hij viel te vaak uit. Met name de laatste dag was het om de 5 min ongeveer prijs. Ben toen een belkin gaan halen. De F5D7230df4. Deze is wel een tikkeltje langzamer in gebruik tegenover de linksys, maar tot nu toe stabiel. Niet te vergeten ook goedkoper.
De WL-500G is een voorbeeld van een -echt- degelijk apparaat. Speedtouch spul ook.
Volgens linksys heeft men de WRT54G v5 met VxWorks gemaakt vanwege kostenbesparing (minder geheugen nodig, door lagere footprint van VxWorks). Maar als ik pricewatch kijk, zie ik dat de WRT54GL (de v4 dus) 66 euro is, en de WRT54G v5 56 euro. Nou vind ik 10 euro kostenbesparing nou niet echt de moeite waard voor een product wat inprincipe minder goed presteert qua stabiliteit/etc, daarnaast gooien ze ook enigszins hun naam te grabbel.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Is de Linksys WRT54GL een stabiele router die niet te ingewikkeld is ? Dan ga ik me misschien zo eentje aanschaffen. Zyxel en Draytek ziet er wel goed spul uit, maar veels te ingewikkeld voor mij
is de WL-500G Deluxe, of de 520G ook een degelijk apperaat? ik wil kunnen downloaden en WoWen tegelijk... de routers van SMC en Edimax lopen dan vast...
Ik heb Multikabel Power kabelinternet [5mbit/1mbit]
Nou nee het is meer zo van ..... niet iedereen gebruikt het, dan hoeven ze het niet te hebben en er ook niet voor te betalen. Zie ook hier:Defiant schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 23:26:
Volgens linksys heeft men de WRT54G v5 met VxWorks gemaakt vanwege kostenbesparing (minder geheugen nodig, door lagere footprint van VxWorks). Maar als ik pricewatch kijk, zie ik dat de WRT54GL (de v4 dus) 66 euro is, en de WRT54G v5 56 euro. Nou vind ik 10 euro kostenbesparing nou niet echt de moeite waard voor een product wat inprincipe minder goed presteert qua stabiliteit/etc, daarnaast gooien ze ook enigszins hun naam te grabbel.
http://hardware.slashdot.org/article.pl?sid=05/12/01/2326222
Ik heb zelf de WRT54G gehad en ook de WL500G Deluxe, het zou met beide gewoon moeten kunnen in mijn ogen. Maar EIGENLIJK zou het met SMC en Edimax ook geen probleem mogen zijn. Persoonlijk vind ik de interface van de WL500G Deluxe minder dan die van WRT54G, maar voor beide is ook custom firmware beschikbaar. Daarnaast heeft de WL500G Deluxe nog USB poorten waarmee je externe USB HD en/of USB printer aan het netwerk kan hangen.BiG-GuY schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 09:04:
is de WL-500G Deluxe, of de 520G ook een degelijk apperaat? ik wil kunnen downloaden en WoWen tegelijk... de routers van SMC en Edimax lopen dan vast...
[ Voor 39% gewijzigd door punisher007 op 27-01-2006 09:16 ]
Ik heb de WL-500G (non-Deluxe) en die werkt perfect. Heb 'm tot nu toe nog niet kunnen laten crashen met Bittorrent en eMule verkeer, terwijl ik toch af en toe tegen de 900 a 1000KB/s aan het downloaden ben met zeer veel connecties. Je kan er vanuit gaan dat de Deluxe versie net zo goed zoniet beter is. De webinterface is niet helemaal mijn smaak maar verder goed te doen en doet z'n werk. Draadloos gaat bij mij prima, al had ik eerst wat problemen met het bereik maar dat is verholpen door een andere draadloze chipset te gebruiken, lag waarschijnlijk aan het WiFi kaartje zelf. De router mag misschien iets prijzig zijn maar ik betaal liever iets meer dan dat ik straks met een constant crashende router zit.BiG-GuY schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 09:04:
Dan denk ik dat ik me zo eentje ga halen. Ben die crappy D-Link beu die elke paar minuten crasht...
Tuurlijk, maar het probleem is dat v5 niet stabiel is en veel problemen heeft, dit in tegenstelling tot de linux modellen. Je zou zeggen dat ze eerst de kinderziektes uit de v5 hadden moeten halen, en ik bedoelde daarmee dat een tientjes verschil met zo'n verschil aan stabiliteit/etc dan niet echt gerechtvaardigd is.Punisher007 schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 09:13:
Nou nee het is meer zo van ..... niet iedereen gebruikt het, dan hoeven ze het niet te hebben en er ook niet voor te betalen.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Is zo'n V5 dan echt zo crap ? Moet ik er straks eens op letten dat ik geen "CDFB"-versie heb... Welke vergelijkbare toestellen zijn nog stabiel/betrouwbaar van Linksys ?
De WRT54GL is hetzelfde als de WRT54G v4, dus die kan je overwegen. Daarnaast is zoals gezegd de Asus WL-500G een stabiele en goede router.Phuncz schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 15:15:
Is zo'n V5 dan echt zo crap ? Moet ik er straks eens op letten dat ik geen "CDFB"-versie heb... Welke vergelijkbare toestellen zijn nog stabiel/betrouwbaar van Linksys ?
OK bedankt voor de info ! Straks eens zien dan
Als nog iemand tips heeft, laat maar horen !
De WRT54GX is een klasse beter inderdaad en ook een stuk duurder, zie voor ervaringen deze thread.BiG-GuY schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:20:
wat vinden jullie van de: WRT54GX? is die vergelijkbaar met deze? merk je de hogere snelheid/meer bereik echt?
Heb deze gehaald: Linksys WRT54GS

Na een US Robotics en D-Link, is dit toch een heel andere klasse. Heb met US Robotics, Belkin, D-Link en nog wat spul ervaring maar deze is toch veeeeel duidelijker en sneller qua configgen, ook veel features, degelijk gebouwd toestel en ik merk dat het lekker vlot loopt. Heel erg tevreden van !

Na een US Robotics en D-Link, is dit toch een heel andere klasse. Heb met US Robotics, Belkin, D-Link en nog wat spul ervaring maar deze is toch veeeeel duidelijker en sneller qua configgen, ook veel features, degelijk gebouwd toestel en ik merk dat het lekker vlot loopt. Heel erg tevreden van !
Verwijderd
Opgepast, er is een nieuwe versie van de WRT54GS in de Verenigde Staten in roulatie gebracht die eveneens is uitgerust met het vxworks systeem ipv een OS gebaseerd op de Linux kernel. Bovendien is een WRT54GSv.4 net hetzelfde als een WRT54Gv.4 en WRT54GL intern, dus zijn meerprijs absoluut niet waard. Enkel de firmware verschilt, en de "speedboosting" functie van de GS kan je met third party firmwares ook op een G model activeren (alle G modellen < 5 natuurlijk).Phuncz schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:15:
Heb deze gehaald: Linksys WRT54GS
[afbeelding]
Ik heb deze:
Die speedboosting boeit me niet, maar de WRT54G die ze in de winkel hadden waren allemaal v5 dus.
Die speedboosting boeit me niet, maar de WRT54G die ze in de winkel hadden waren allemaal v5 dus.
We zouden misschien beter een ander topic kunnen maken over de v5 versie..
Hier valt zoveel over te klagen..
Ik heb hem ook gekocht (had helaas geen idee van een v5) omdat linksys hier goed bekend stond.
Mijn probleem was dat bij alle langere connecties de verbinding wegviel.
Dus emule, streaming (bijvoorbeeld pandora.com) en online gamen ging niet. Surfen wel, prima zelfs.
Ik heb dus een WRT54G achter een @home Motorola surfboard.
Met kabel werkt alles perfect, normaal surfen ook.
Wat heb ik allemaal geprobeerd?
Alle kanalen, met en zonder beveiliging, alle firmwares. 1.00.6 is wel beter, maar nog steeds niet goed.
Ik heb het gekocht bij informatique, die hebben navraag gedaan en ik mocht het direct omruilen voor draytek. Maar goed, eigenwijs (of tweaker
), ik wil dat linksys spul gewoon aan de gang hebben.
Dus de linksys-chat gedaan.
Hier kreeg ik een aantal tips.
Reset na de firmware update (30 sec indrukken) ipv reboot of power on/off
beacon interval en RTS naar 2304
MTU naar 1400
Dit maakte het beter maar nog niet perfect. Nu werkt alles, behalve online gamen.
Een tweede chat had als suggestie de MTU naar 1350 te zetten. Nu kan ik online blijven met gamen, maar de verbinding is nog steeds niet goed. Ping tussen de 35 en de 999!.
Ter info: ik speel alleen ET.
Nu vroeg ik mij af: als ik het goed begrijp is de MTU de pakketgrootte van alle bestanden zoals ze worden verstuurd. Internet gebruikt standaard een mut van 675. Kan ik dan die MTU van de router dan niet beter op 675 zetten?
Hier valt zoveel over te klagen..
Ik heb hem ook gekocht (had helaas geen idee van een v5) omdat linksys hier goed bekend stond.
Mijn probleem was dat bij alle langere connecties de verbinding wegviel.
Dus emule, streaming (bijvoorbeeld pandora.com) en online gamen ging niet. Surfen wel, prima zelfs.
Ik heb dus een WRT54G achter een @home Motorola surfboard.
Met kabel werkt alles perfect, normaal surfen ook.
Wat heb ik allemaal geprobeerd?
Alle kanalen, met en zonder beveiliging, alle firmwares. 1.00.6 is wel beter, maar nog steeds niet goed.
Ik heb het gekocht bij informatique, die hebben navraag gedaan en ik mocht het direct omruilen voor draytek. Maar goed, eigenwijs (of tweaker
Dus de linksys-chat gedaan.
Hier kreeg ik een aantal tips.
Reset na de firmware update (30 sec indrukken) ipv reboot of power on/off
beacon interval en RTS naar 2304
MTU naar 1400
Dit maakte het beter maar nog niet perfect. Nu werkt alles, behalve online gamen.
Een tweede chat had als suggestie de MTU naar 1350 te zetten. Nu kan ik online blijven met gamen, maar de verbinding is nog steeds niet goed. Ping tussen de 35 en de 999!.
Ter info: ik speel alleen ET.
Nu vroeg ik mij af: als ik het goed begrijp is de MTU de pakketgrootte van alle bestanden zoals ze worden verstuurd. Internet gebruikt standaard een mut van 675. Kan ik dan die MTU van de router dan niet beter op 675 zetten?
MTU van 1500 werkt meestal het beste. Jammer dat de WRT54GS nu ook een verziekte versie is.
Linksys had een goede reputatie met hun vorige WRT54G's.
Linksys had een goede reputatie met hun vorige WRT54G's.
Sweex r0xt, en dan een los AP erachter.
Kost wat meer, maar draait ook lekkerder.
Misschien heb ik een iets minder standaard netwerk (Windows 2k DHCP, DNS en WINS server), maar deze opstelling draait al 2 jaar heerlijk
Kost wat meer, maar draait ook lekkerder.
Misschien heb ik een iets minder standaard netwerk (Windows 2k DHCP, DNS en WINS server), maar deze opstelling draait al 2 jaar heerlijk
If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.
Iemand nog opmerkingen over welke instellingen ik kan proberen en liefst ook waarom?
Als je bij Linksys wil blijven, ruil hem dan maar gauw om voor een WRT54GL zou ik zeggen...IJzerboot schreef op zondag 05 februari 2006 @ 09:47:
Iemand nog opmerkingen over welke instellingen ik kan proberen en liefst ook waarom?
Ja die WRT54G v5 (en nu ook WRT54GS v5) draaien geen linux meer maar VxWorks. Niet dat VxWorks slecht is, maar de linksys implementatie ervan is dit duidelijk wel... Alleen de WRT54GL draait nog linux.
Klopt inderdaad.IJzerboot schreef op zondag 05 februari 2006 @ 11:06:
omdat dat eigenlijk die v4 met linux is?
Klopt, er is pas een nieuwe versie uitgekomen met ook het VxWorks besturingssysteem...
Hmm, de linksys tijden herleven dus weer... Eerst een BEFW11S4 Ver4 gehad, die zich binnen een week op had gehangen zonder dat ik er ooit weer leven in kon krijgen, vervolgens nieuwe gekregen die steeds gereset moest worden 
Nou heb ik de WRT54G V5, welke ik binnen 2 dagen al zowat dood heb kunnen krijgen. Ik kan totaal niet meer in de webinterface komen, ik kan het doosje wel pingen, maar meer ook niet. WLAN en routing doen het verder "perfect", als in, ik heb de NAT uitgeschakeld in dat ding maar kan alleen vanaf LAN naar WAN pingen, andersom is alles op een of andere manier gefirewalld...
Nou heb ik de WRT54G V5, welke ik binnen 2 dagen al zowat dood heb kunnen krijgen. Ik kan totaal niet meer in de webinterface komen, ik kan het doosje wel pingen, maar meer ook niet. WLAN en routing doen het verder "perfect", als in, ik heb de NAT uitgeschakeld in dat ding maar kan alleen vanaf LAN naar WAN pingen, andersom is alles op een of andere manier gefirewalld...
Ik heb ook problemen met mijn v5.
Na verschillende chatsessies met linksys en allerlei dingen geprobeerd te hebben, werkt emule nog steeds niet goed en kan ik bijvoorbeeld niet wireless gamen.
Die chatservice wordt trouwens wel steeds slechter. De vorige chat duurde ruim een uur en toen bleek dat ik al zijn tips allang geprobeerd had, disconnecte hij...
Misschien toch maar doen wat Informatique me aanbood: inruilen voor een draytek..
Na verschillende chatsessies met linksys en allerlei dingen geprobeerd te hebben, werkt emule nog steeds niet goed en kan ik bijvoorbeeld niet wireless gamen.
Die chatservice wordt trouwens wel steeds slechter. De vorige chat duurde ruim een uur en toen bleek dat ik al zijn tips allang geprobeerd had, disconnecte hij...
Misschien toch maar doen wat Informatique me aanbood: inruilen voor een draytek..
Logisch toch??? Met alles onder de V5 hadden ze niets te doenIJzerboot schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 10:28:
Ik heb ook problemen met mijn v5.
Met die van mij merk ik dat emule en bittorent het prima doen. Op het moment dat mijn mede downloader de bovenbuurman (zit ook op mn router) bezig gaat trekt de router het een dag en zit dan vast... Toch maar eens vragen wat hij gebruikt....
[ Voor 17% gewijzigd door tvdleur op 13-02-2006 18:26 ]
Kun je wat meer info geven over hoe jij je v5 ingesteld hebt?
Statische IP of port triggering etc.
WEP / FW / MTU / RTS etc.
Statische IP of port triggering etc.
WEP / FW / MTU / RTS etc.
Ik heb de MTU van de mijne op manual 1500 staan (dit nav traagheid in vergelijk mijn overleden v1.0 wrt54g, die had deze op 1500 en de huidige V5 had auto m op 1300 oid, traagheidprobleem meteen verholpen toen
.) Daarnaast heb ik alles DHCP. WEP 128 erop, verder weinig bijzonders. firmware 1.00.6
Ik heb op 6 april ook een WRT54G V5 aangeschaft en je raden het waarschijnlijk al... gisterenavond overleden! De router heeft 1,5 week fatsoenlijk gewerkt en verloor daarna af en toe de verbinding. Gisterenmiddag begon de ellende dat de router iedere minuut zichzelf ging reset-ten.
Hiervoor heb ik een draytek 2600plus gehad die 2 jaar lang onafgebroken heeft gewerkt. Kwa instellingen en mogelijkheden komen de apparaten redelijk overeen, kwa kwaliteit wordt duidelijk dat dit niet het geval is. Ik ben de zoveelste die erin gestonken is en alleen op naam/faam linksys heeft gekocht. Vanmiddag de router maar omruilen...of proberen me geld terug te krijgen.
Hiervoor heb ik een draytek 2600plus gehad die 2 jaar lang onafgebroken heeft gewerkt. Kwa instellingen en mogelijkheden komen de apparaten redelijk overeen, kwa kwaliteit wordt duidelijk dat dit niet het geval is. Ik ben de zoveelste die erin gestonken is en alleen op naam/faam linksys heeft gekocht. Vanmiddag de router maar omruilen...of proberen me geld terug te krijgen.
Valt hij gewoon in slaap of werkt hij na een factory reset terug?
Bij m'n WAP11 (oud ding, maar heeft ook last van het sleep probleem) heb ik het opgelost door een condensator binnenin aan de voedingsingang te solderen. Blijkbaar is het ding gewoon erg gevoelig op voor de spanning die hij krijgt. Misschien een tip voor de mensen die durven hun garantie te verbreken?
Bij m'n WAP11 (oud ding, maar heeft ook last van het sleep probleem) heb ik het opgelost door een condensator binnenin aan de voedingsingang te solderen. Blijkbaar is het ding gewoon erg gevoelig op voor de spanning die hij krijgt. Misschien een tip voor de mensen die durven hun garantie te verbreken?
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
De router ging steeds aan uit aan uit... vage poep in ieder geval. Ik heb trouwens een nieuwe router gekregen van Paradigit. Ik zal morgen mijn bevindingen posten!Evil_Homer schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 17:23:
Valt hij gewoon in slaap of werkt hij na een factory reset terug?
Ik heb op GoT nog een draadje gevonden met misschien wel oplossingen om deze router stabiel te krijgen: WRT54G V5 troubleshooting-strategie de opgeven tips zijn wel de moeite waard om te proberen.
[ Voor 15% gewijzigd door Miki op 18-04-2006 18:35 ]
Yeah!
meuktracker: Linksys WRT54G 1.00.9
Nu snel kijken of de zooi stabieler is!
* Resolves issue with MAC cloning
* Resolves issue with L2TP connection
* Resolves issue with using DNS server behind the router
* Resolves issue with loading configuration through HTTPS
* Resolves issue with PPPoE CHAP authentication
* Resolves issue with using Ping Plotter
* Resolves issue with SSH disconnects
* Resolves issue with DHCP WAN connection not acquiring the correct IP
* Resolves issue with UPnP
* Adds support for WRT54G v.6
* Resolves issue with Access Restriction
* Resolves issue with incorrect time display
* Resolves issue with using subnets other than 255.255.255.0
* Resolves security issue when using IRC
* Resolves issue with WAN address being pingable when port forwarding is enabled
* Resolves issue with using Kultalinkki banking software
* Resolves issue where web GUI becomes unreachable if remote management is enabled on port 80 or 443
* Resolves issue with slow internal loopback, i.e., accessing a local server through the WAN IP address
* Resolves issue with accessing online game servers
* Resolves issue with WAN address being pingable when port forwarding is enabled
* Resolves issue where web GUI becomes unreachable if remote management is enabled on port 80 or 443
* Resolves issue with slow internal loopback, i.e., accessing a local server through the WAN IP address
[ Voor 85% gewijzigd door PhoenixT op 18-05-2006 19:55 ]
Kan een amerikaanse firmware op een europese router gezet worden?Cold_Phoenix schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 19:55:
Yeah!
![]()
![]()
Ja hoor, heb hem zojuist zonder problemen met Amerikaanse firmware geflasht van 1.0.6 naar 1.0.9. Geen probleem dus
Sterker nog, de Europese firmware werkt bij mij niet eens

[ Voor 5% gewijzigd door PhoenixT op 19-05-2006 20:24 ]
Ik heb de WRT54GC, en heb echt nergens last van gehad *klopklop*
De GC is dan ook een compleet andere router en rond andere hardware (Marvell).
Ik moet dan ook toegeven dat ik niet echt veel verstand heb van routers, heb deze gekocht omdat ik snel een router nodig had zonder echt tijd me te oriënteren. En over Sweex, heb zelf ook een sweex router gehad, en moet zeggen dat ik heb best een goed apparaat is, misschien niet de snelste, ook lastiger qua configureren maar draaide 3/4 jaar zonder echt noemenswaardige problemen.
Ik heb een v5 (v6 zit eraan te komen blijkbaar), maar hij crasht (met firmware 9) dus nooit! Ook niet met e-mule, B
T, alles aan. Wifi bereik is ook goed, config is simpel. Top ding
Yo.
Gooi eens een hoop torrents aan (bijv. Linux-distro's) en gooi je max. connecties eens op iets boven de 500. Als internet op alle pc's dan goed beschikbaar blijft (serverlijst van een game pingen?) lijken de problemen me opgelost
Zo... een paar maanden verder en nog steeds de V5. Vanaf 1.0.0.6 en met afsluiting van de ontzettende meukpc van de bovenbuurman is hij warempel stabiel al voor een maand. 
De V2 die ik nog heb staan blijft nog ff in de doos voor later
De V2 die ik nog heb staan blijft nog ff in de doos voor later
Boven de 500? Dan crasht ieYapser schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 16:58:
Gooi eens een hoop torrents aan (bijv. Linux-distro's) en gooi je max. connecties eens op iets boven de 500. Als internet op alle pc's dan goed beschikbaar blijft (serverlijst van een game pingen?) lijken de problemen me opgelost

Yo.
Tis maar net wat je crap noemt. Een gemiddeld alcatel speedtouch modem gaat ook compleet over de zeik in NAT mode met zulke belastingen. Mag hier regelmatig ons modem resetten omdat we met 10 man dat modem staan te bestoken.
ok, ik heb bij een klant dus ook problemen met deze linksys maar ik zit nu wel met een vraag:
iedereen spreekt van firmware versie 1.0.6 (en 1.0.9 US), maar als ik de firmware wil downloaden van linksys.com krijg ik:
WRT54G - Wireless-G Broadband Router
Firmware Date: 5/25/2006
Firmware Release Version: 4.30.5 (.exe file)
Firmware File Size: 3.57 MB
mis ik iets of is die 4.30.5 een andere benaming of zo voor de 1.0.6?
Kan gelijk niet meer volgen...
-edit-
of zou dit niet voor de v5 zijn, dat kan natuurlijk ook
iedereen spreekt van firmware versie 1.0.6 (en 1.0.9 US), maar als ik de firmware wil downloaden van linksys.com krijg ik:
WRT54G - Wireless-G Broadband Router
Firmware Date: 5/25/2006
Firmware Release Version: 4.30.5 (.exe file)
Firmware File Size: 3.57 MB
mis ik iets of is die 4.30.5 een andere benaming of zo voor de 1.0.6?
Kan gelijk niet meer volgen...
-edit-
of zou dit niet voor de v5 zijn, dat kan natuurlijk ook
[ Voor 8% gewijzigd door Simke op 31-05-2006 14:10 ]
Simke