[Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL firmwares Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 74.967 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:07

defiant

Moderator General Chat
yup:Firmware Version: v4.71.1, Hyperwrt 2.1b1 + Thibor15c
Alleen m'n router is een WRTG v2.0, maar dat maakt in principe niet uit.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Verwijderd

Ik heb sinds enkele dagen de WRT54G. Firmware Version: v7.00.0

Op zich werkt het aardig. Alleen valt de verbinding af en toe weg. Niet alleen draadloos, ook de vaste verbinding is al een keer of 4 weggevallen.
Vanochtend heb ik op de linksys site met een helpdeskmedewerker gechat. Hij zei dat ik de instellingen van m'n router moest backuppen, de router moest resetten en de instellingen weer recoveren.

Puik plan.. not.

Toen ik na het resetten van mijn router de router probeerde te bereiken, kreeg ik een wit scherm waar ik alleen maar nieuwe firmware kon uploaden. Na de power er even afgehaald te hebben kwam ik weer op de normale config pagina terecht.
De instellingen terugzetten dan maar. Dit lukte niet... ERROR: de file is geen 'gonfiguration file'... Fijn.
Het power lampje knipperde, wat betekend dat er een software/firmware probleem is.
Dus ik weer naar de helpdesk-chatpagina. Na de welbekende stomme vragen kwam ook hij tot de conclusie dat er nog geen nieuwe of oude firmware is te downloaden voor V7. Hij raadde me maar aan om een andere router te halen. Waarop ik vroeg of ik weer versie 7 moest kopen, of een oudere versie. Hij raadde me een oudere versie aan.
Toen ik daaruit concludeerde dat versie 7 dus veel fouten bezat krabbelde hij terug.
Wanneer de nieuwe firmware uitkomt weten ze ook niet.. :(

Heeft er nog iemand ervaring met versie 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 10:13
Ik heb een paar dagen geleden ook deze router aangeschaft, wrt54g v7 dus, en ik moet zeggen alles werkt hier prima zowel het wireless gebeuren met alle security opties en ook programma´s als DC++ en bittorrent leveren geen hoofdpijn op, geen crashes en zo, gewoon stabiel. Er is alleen een ding wat ik niet begrijp. ICPM request worden alleen geblockt wanneer ik poorten geforward heb met alleen tcp of alleen udp. Wanneer ik zowel udp al tcp voor bijvoorbeeld DC++ forward naar mijn pc dan worden die ping requests dus niet geblokt. Dit vind ik voor een router van linksys/cisco op zijn zachtst gezegd nogal merkwaardig :?
Ik hoop dat ik iets fout doe maar heb dus geen idee wat dit dan zou moeten zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:41

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dit vind ik voor een router van linksys/cisco op zijn zachtst gezegd nogal merkwaardig :?
Haal dat Cisco er maar voor weg. Hoewel er een cisco systems logo op de voorkant prijkt zijn de Linksys routers niet te vergelijken met kwaliteits spullen van Cisco.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een vaag probleem
ik heb de linksys wrtg54g en heb em geflashed naar HyperWRT-4.20.6 maar toen kreeg ik een upgrade failed. dus ik nog een keer proberen weer upgrade failed. en nu kom ik helemaal niet meer in de webinterface en het power lampje knippert de hele tijd.

Wat moet ik nu doen? reset hielp ook niet.

edit/
Mine (a WRT54G ver. 2) was bricked by this new firmware also.

I was able to get it back by....

Downloading the latest official firmware EXE file from Linksys.
Set my PC to IP Address 192.168.1.2 (I usually use a different internal IP range)
Pulled the plug on the router.
Pressed in the reset button on the back of the router while plugging it back in.
Waited until I could ping 192.168.1.1 from my laptop.
Ran the Linksys updater which ran successfully.

Here is where things got strange once the router was flashed with the official firmware all my old settings came back automatically (IP Address, Port forwarding etc.) I thought I would have to re-program it for sure.

I then flashed it back to HyperWRT 2.1b1 (Rupan) using the web interface which is what I'm using now...
kijk dan staat er "Ran the Linksys updater which ran successfully." wat bedoelt ie daarmee? want in de webinterface kan ik niet komen.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:42
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:44:
Ikijk dan staat er "Ran the Linksys updater which ran successfully." wat bedoelt ie daarmee? want in de webinterface kan ik niet komen.
Dan zal daarmee wel het tftp.exe tooltje bedoeld worden, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die werkt niet bij mij.. krijg unable to connect server.
Terwijl ik hem wel gewoon kan pingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:44:
Ik heb nu een vaag probleem
ik heb de linksys wrtg54g en heb em geflashed naar HyperWRT-4.20.6 maar toen kreeg ik een upgrade failed. dus ik nog een keer proberen weer upgrade failed. en nu kom ik helemaal niet meer in de webinterface en het power lampje knippert de hele tijd.
Als dit niet je eerst flash is naar hyperwrt, dan moet je de router resetten, en de eerst 2 seconden via tftp de firmware flashen (hyperwrt heeft boot_wait namelijk aanstaan, voordat de router boot, zet hij zichzelf een paar seconden open voor tftp transfers van nieuwe firmware).
Is dit je eerst flash naar custom firmware, dan kan je wel eens pech hebben, boot_wait staat dan namelijk uit, en dan moet je hardwarematig de router openzetten voor tftp, zie hier voor een guide.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, now for the nitty gritty fun part. Locate pin 15 (third white mark starting from pin 1). Take your jewelers screwdriver (philips head is what I used, nice and pointy) and touch the point between pins 15 and 16 (see NOTE1). While holding the screwdriver there, plug in the power and watch your ping screen. Hopefully you will be amazed (like I was) at seeing the pings starting to succeed. Don't be so happy that you drop the screwdriver on the board and start sparks flying. Remove the screwdriver and the pings should continue:

de eerste advies werkte niet.

dus wil ik de 2de proberen. maar hij connect pin 15 met 16 zodat het resultat is dat ie de router kan pingen. ik heb hem nog niet eens los gehad en ik kan hem gewoon pingen de router..
Maar tftp kan hij niet connecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 19:33:
dus wil ik de 2de proberen. maar hij connect pin 15 met 16 zodat het resultat is dat ie de router kan pingen. ik heb hem nog niet eens los gehad en ik kan hem gewoon pingen de router..
Maar tftp kan hij niet connecten
Als je hem kunt pingen lijkt me de truc met het kortsluiten niet nodig. Je hebt wel het eerste advies van Defiant PRECIES opgevolgd? Zoals ik het begrijp, start je eerst het tftp tooltje op, vult het juiste adres in enz., alleen je drukt nog niet op enter. Dan boot je de router, en onmiddellijk daarna druk je op enter. Je hebt maar een zeer kort moment daarvoor, misschien dat het daarom niet lukt? Probeer het anders nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja heb 1 keer gehad flashing firmware en toen darna router weer gereboot en toen weer niks..

Toen weer geprobeerd en nu zegt ie unable to write firmware to rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik nu een nieuwe linksys wrt54G gekocht maar die is versie 5.1
Welke firmwares kan ik daarop flashen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCR
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:29

DCR

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:54:
Ik heb sinds enkele dagen de WRT54G. Firmware Version: v7.00.0

Op zich werkt het aardig. Alleen valt de verbinding af en toe weg. Niet alleen draadloos, ook de vaste verbinding is al een keer of 4 weggevallen.
Vanochtend heb ik op de linksys site met een helpdeskmedewerker gechat. Hij zei dat ik de instellingen van m'n router moest backuppen, de router moest resetten en de instellingen weer recoveren.

Puik plan.. not.

Toen ik na het resetten van mijn router de router probeerde te bereiken, kreeg ik een wit scherm waar ik alleen maar nieuwe firmware kon uploaden. Na de power er even afgehaald te hebben kwam ik weer op de normale config pagina terecht.
De instellingen terugzetten dan maar. Dit lukte niet... ERROR: de file is geen 'gonfiguration file'... Fijn.
Het power lampje knipperde, wat betekend dat er een software/firmware probleem is.
Dus ik weer naar de helpdesk-chatpagina. Na de welbekende stomme vragen kwam ook hij tot de conclusie dat er nog geen nieuwe of oude firmware is te downloaden voor V7. Hij raadde me maar aan om een andere router te halen. Waarop ik vroeg of ik weer versie 7 moest kopen, of een oudere versie. Hij raadde me een oudere versie aan.
Toen ik daaruit concludeerde dat versie 7 dus veel fouten bezat krabbelde hij terug.
Wanneer de nieuwe firmware uitkomt weten ze ook niet.. :(

Heeft er nog iemand ervaring met versie 7?
Ik heb precies dezelfde problemen. Sinds een paar maanden ook de v7 versie van deze router en om de zoveel tijd springt de verbinding er een paar seconden uit. zowel de vaste verbinding als de draadloze verbinding. Dit brengt veel frustraties met zich mee, met name voor de draadloze verbinding.

Ik zou het fijn vinden als iemand me kan vertellen of er al een nieuwe firmware te krijgen is. eventueel een alternatieve of een oudere die wel goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Ik heb sinds 2 dagen een Linksys WRT54GS-EU , maar tijdens het spelen van World of Warcraft heb ik dit probleem :

http://en.wikipedia.org/wiki/WRT54G
Earlier versions of the Linksys firmware (<4.50.00) have a bug that causes "ghost town" effects in World of Warcraft
Hier wordt goed uitgelegd hoe het zou moeten worden gefixt: http://www.xtremepcr.com/linksys-wow/

Maar als ik dan allerlei firmwares download Hoger dan 4.0 krijg ik dit te zien als ik de firmware wil uploaden : Upgrade are failed!

In de Readme van linksys staat dat het een .RMT bestand zou moeten zijn
7) Browse for the firmware file that you have just extracted. The file name should end in .rmt
terwijl in de voorbeelden het toch echt altijd een .bin bestand is.

http://www.xtremepcr.com/linksys-wow/
Click the "Browse..." button, and select the .BIN file you downloaded in step #1. For this example, I saved the .bin file to my desktop. Double-click the file name, or click the "Open" button to continue.
Nou,toen had ik zoiets van,: Meschien komt het doordat ik EU versie heb. Maar zoveel EU firmwares kon ik niet vinden,enige was WRT54GS_3.37.8_ETSI_code. [ Betwijfel of het iets uitmaakt trouwens]

Probleem is dus dat ik geen firmwares kan veranderen.
Firmware Version: v1.50.5
Melding : Upgrade are failed!
Probeerde firmwares : Version 4.50.5 Version 4.00.5 Version 4.71.1
Adapter : WMP54GS-EU

Please help _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:29:
Ik nu een nieuwe linksys wrt54G gekocht maar die is versie 5.1
Welke firmwares kan ik daarop flashen ?
Op dit moment maar 1.
dd-wrt sp1 (en dan specifiek de generic-micro versie).

• Bernaar
  • Laatst online: 07-03 15:22
Ook ik heb een WRT54G v7 router gekocht en ervaar dat internet er af en toe uit vliegt. Iemand enig idee of Linksys hier al van op de hoogte is en of er aan een oplossing gewerkt word? Het vreemde is wel dat het netwerk uit 4 pc's bestaat en tot nu toe hebben er alleen 2 van deze last van een uitvallende verbinding. We zijn allemaal draadloos.

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
Onlangs de WRT54GL gekocht, zeer tevreden met het dingetje, maar er natuurlijk gelijk andere firmware op gezet.
Begonnen met open-wrt, maar later toch besloten voor DD-WRT te gaan... allemaal net wat soepeler en net wat gebruiksvriendelijker.

"Stilte, een gat in het geluid...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guitarist
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:42
Demn, ik heb sinds kort ook v7, en hier doet hij het ook niet }:|

http://www.brianesselbrugge.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik gebruik de V7 inmiddels een maand. Eigenlijk nog geen problemen gehad, heb altijd een goede en snelle verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 16:34:
Maar als ik dan allerlei firmwares download Hoger dan 4.0 krijg ik dit te zien als ik de firmware wil uploaden : Upgrade are failed!

Probleem is dus dat ik geen firmwares kan veranderen.
Firmware Version: v1.50.5
Melding : Upgrade are failed!
Probeerde firmwares : Version 4.50.5 Version 4.00.5 Version 4.71.1
Adapter : WMP54GS-EU

Please help _/-\o_
Misschien een beetje laat, maar ik las het nu pas :)
Die melding van lager dan versie 4.x.x slaat op de oude revisie van de GS.
De nieuwe GS routers hebben een nieuwe firmware nummering gekregen.
Op dit moment is voor jou router (waarschijnlijk versie 6.0) 1.50.8 te verkrijgen.
De EU firmwares zal je waarschijnlijk de laatste van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Sjaakmeister schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:51:
Ik gebruik de V7 inmiddels een maand. Eigenlijk nog geen problemen gehad, heb altijd een goede en snelle verbinding.
Maar met hoeveel pc's ben jij (tegelijk) draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Bernaar schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:39:
[...]

Maar met hoeveel pc's ben jij (tegelijk) draadloos?
Ik heb standaard 1 PC (bedraad), 1 server (bedraad, en een laptop (draadloos) aangesloten, er zijn hier ook wel eens mensen over de vloer geweest die met hun lappie ook zonder probleem verbinding krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door Sjaakmeister op 27-08-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Sjaakmeister schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 13:32:
[...]

Ik heb standaard 1 PC (bedraad), 1 server (bedraad, en een laptop (draadloos) aangesloten, er zijn hier ook wel eens mensen over de vloer geweest die met hun lappie ook zonder probleem verbinding krijgen.
Het krijgen van een verbinding is ook geen probleem, het gaat erom dat deze een periode (aantal uren) lang achter elkaar achter internet zitten. Het punt is dat 1 van de draadloze bij ons thuis ook geen enkel probleem heeft, maar de rest wel.

Ik vraag me dan ook af, de mensen die hetzelfde probleem hebben als ik, hebben jullie ook de modem in een netwerkpoort van de linksys WRT54G v7 router aangesloten? Ik heb de livebox van Orange. Wellicht dat mensen met hetzelfde probleem wat overeenkomsten zien?

• hbokh
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Inmiddels heb ik mijn WRT54GL laten omruilen bij WiFiShop.nl, omdat men bij Linksys een hardware-defect vermoede aan het switch-gedeelte. De nieuwe GL doet het inderdaad wel een stuk beter.
Ondertussen draait hierop momenteel gewoon de standaard geleverde Linksys-firmware v4.30.7 met WPA2 Personal. Zat dat nou ook in de vorige Linksys-firmware? 8)7 Volgens mij namelijk niet...
Deze meest recente firmware is inmiddels ook voor Europeanen gewoon te downloaden van de Linksys-site (site onbereikbaar op het moment van schrijven).

[20060901] De Linksys-site is er weer, een enorme URL volgt:
http://www-nl.linksys.com...2FCommon%2FVisitorWrapper

[ Voor 28% gewijzigd door hbokh op 01-09-2006 21:01 . Reden: Aanvulling; URL naar firmware ]

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een WRT54G v2.0 gekocht (tweedehands) en heb ik HypertWRT 2.0 op gezet. Op de site van HypeWRT staat: "HyperWRT is based on Linksys 3.03.6 firmware for the WRT54G". Update gedaan en weer ingelogd op de router, staat er: "Firmware Version: v3.01.3 - HyperWRT 2.0". Waarom is dit anders?

Verder zie ik hier ook post met een veel hogere Firware versie icm HyperWRT. Hoe zit het nu precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik draai momenteel DD-WRT v23 SP1 Final (05/16/06) std op mijn WRT54GL, maar wil ook eens kijken hoe HyperWRT Thibor werkt. Kan ik gewoon upgraden van DD-WRT naar HyperWRT Thibor of moet ik eerst terug naar de officiele Linksys firmware? En wat voegt HyperWRT Thibor toe boven op DD-WRT?

[ Voor 8% gewijzigd door jelmervos op 03-09-2006 10:36 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 05:58
DD-WRT is uitgebreider, ik zou daar bij blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:57:
Is DD-WRT recenter dan HyperWRT? Ik heb nu HyperWRT 2.0 geinstalleerd op m'n WRT54G v2.0, maar deze is van februari 2005. Kan dit kloppen (zie vorige pagina onderste post)?

Wat heeft DD-WRT meer dan HyperWRT? En kan je idd DD-WRT zomaar over de HyperWRT flasen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Schweino schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:57:
Oke. Ik dacht dat HyperWRT uitgebreider was. Bijvoorbeeld met QoS. DD-WRT werkt opzich goed, redelijk stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

Ik heb HyperWRT Thibor 15c gewoon over DD-WRT heen geflasht (op mijn ingeruilde router, die ik daarvoor later weer met een Linksys-firmware geflasht heb :Y ). Dat gaf geen probleem.

Nee, DD-WRT was het probleem: als ik een instelling in bijv. QoS had gewijzigd moest de firmware zo nodig 3x rebooten en zelfs dan was het JFFS-filesystem meestal ook nog niet opgekomen... daar was een power-cycle voor nodig!
DRIE KEER rebooten voor een Linux-based systeem is mij echt te gortig! Vandaar dat ik voor HyperWRT ging. Dat werkte zelfs zonder reboot na een wijziging. Dan maar geen SNMP...

This is my sick nature.

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:05

Animal_X

Rodin

Ik heb gisteren een WRT54G'tje gehaald, maar ben er nog niet over te spreken... De router staat in de woonkamer hier waar een vaste PC op een meter of 3 van de router staat en een laptop die hier en daar rondzwerft. Signlaalsterkte valt mij heel erg tegen.. Hij loopt meestal wat heen en weer tussen de 18Mbps en de 24Mps, met wat kleine pieken omhoog en naar beneden op zowel de laptop als de vaste pc... Absoluut niet stabiel dus... Ik heb al geprobeerd de router te verplaatsen en antennes te verzetten, maar niets lijkt te helpen...

Teleurstellend dus...

Het is een v7 btw...

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 20:38

Crusader

Arc Nature

Animal_X schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:08:
Ik heb gisteren een WRT54G'tje gehaald, maar ben er nog niet over te spreken... De router staat in de woonkamer hier waar een vaste PC op een meter of 3 van de router staat en een laptop die hier en daar rondzwerft. Signlaalsterkte valt mij heel erg tegen.. Hij loopt meestal wat heen en weer tussen de 18Mbps en de 24Mps, met wat kleine pieken omhoog en naar beneden op zowel de laptop als de vaste pc... Absoluut niet stabiel dus... Ik heb al geprobeerd de router te verplaatsen en antennes te verzetten, maar niets lijkt te helpen...

Teleurstellend dus...

Het is een v7 btw...
Experimenteer eens met de kanalen. Misschien gewoon erg druk op het door jou gebruikte kanaal.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Crusader schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 00:46:
[...]

Experimenteer eens met de kanalen. Misschien gewoon erg druk op het door jou gebruikte kanaal.
Ik heb meerdere kanalen geprobeerd, maar mocht helaas niet baten... Ik heb max 36Mbps gezien... Volgens mij is die versie 7 gewoon een onding i.v.m. de vorige versies.... :/

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Animal_X schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 02:25:
[...]

Ik heb meerdere kanalen geprobeerd, maar mocht helaas niet baten... Ik heb max 36Mbps gezien... Volgens mij is die versie 7 gewoon een onding i.v.m. de vorige versies.... :/
Nou ik haal met HyperWRT op een G(S) met een laptop met een 11Mbitkaartje op 50 meter nog steeds vol bereik ! En dat op de max van 83%, 100% gaat je CPU niet leuk vinden.

(daar zit nog hier en daar wat staalrommel tussen ook)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 02:31 . Reden: vermogen toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-09 09:20
Volgens mij is een bitrate van tussen de 20 en 30Mbit vrij normaal voor een 54G(S),maar wat wordt eigenlijk bedoeld met niet"stabiel",valt dan de verbinding weg of fluctueerd de up/down stream,laatste lijkt mij ook bijna normaal.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Kaassoevlee schreef op zondag 03 september 2006 @ 10:32:
En wat voegt HyperWRT Thibor toe boven op DD-WRT?
Met name meer stabiliteit. Wat betreft features is dd-wrt een stuk uitgebreider. Helaas heeft dd-wrt hier nooit echt soepel gedraaid (onstabiel, vaak reboot nodig bij wijzigen instellingen etc). Hyberwrt + thibor is op dit moment een beetje de defacto standaard 3rd party firmware.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 08-09-2006 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 00:08
Het enige wat ik mis aan de firmwares die op het net staan is:

Een poort van buiten naar binnen laten forwaren naar een andere port en dit ook specifiek kan toewijzen aan een ip-adres.
Voorbeeld:

Standaard RDP-port is 3389 maar van buiten af wil ik Port 1024 gebruiken, en dat deze dan intern door word gezet naar 3389 op ip 192.168.100.1 bijvoorbeeld.

Dit kan eigenlijk bij elke pisrouter behalve bij onze uitgebreide linksys :?

Verder heb ik de Tarifah firmware b025 erop welke echt prima bevalt.
Qua stabiliteit en functionaliteit en snelheid vind ik dit van alle firmwares die ik geprobeerd heb tot noch toe de beste.
Ik heb een linksys WRT54G v2.1 uit mijn hoofd.

[ Voor 25% gewijzigd door GeeMoney op 08-09-2006 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

The_Dart schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 10:18:
Het enige wat ik mis aan de firmwares die op het net staan is:

Een poort van buiten naar binnen laten forwaren naar een andere port en dit ook specifiek kan toewijzen aan een ip-adres.
Voorbeeld:

Standaard RDP-port is 3389 maar van buiten af wil ik Port 1024 gebruiken, en dat deze dan intern door word gezet naar 3389 op ip 192.168.100.1 bijvoorbeeld.

Dit kan eigenlijk bij elke pisrouter behalve bij onze uitgebreide linksys :?
Port redirection kan gewoon met hyperwrt hoor, volgens mij zelfs met de default firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 03-10 05:58
Crusader schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 00:46:
[...]

Hoe zit dat dan met het instelen van de kanalen? Is het beter om niet op een kanaal te gaan zitten wat de buren bijvoorbeeld ook gebruiken? Ik heb overigens 3x een linksys wrt54GL in huis om de dekking in elke hoek te kunnen garanderen. Is het aan te raden om deze allemaal op hetzelfde kanaal te gooien of juist niet? Heb voor allemaal wel dezelfde ssid gebruikt zodat mijn laptop lekker makkelijk van router naar router kan hoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 20-09 16:06
Ik zou ze zover mogelijk van elkaar zetten qua frequentie.
Dus niet opeenvolgende kanalen gebruiken en kijken wat de buren gebruiken.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 00:08
Bor de Wollef schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 10:44:
[...]

Port redirection kan gewoon met hyperwrt hoor, volgens mij zelfs met de default firmware.
Mag jij me vertellen waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik draai zelf de retail firmware al een tijdje niet meer. Waar de optie zit in de retail kan ik je dus niet zo snel zeggen. Wel kan ik vertellen dat je gewoon port redirection kunt doen met hyperwrt + thibor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 02:28:
[...]

Nou ik haal met HyperWRT op een G(S) met een laptop met een 11Mbitkaartje op 50 meter nog steeds vol bereik ! En dat op de max van 83%, 100% gaat je CPU niet leuk vinden.

(daar zit nog hier en daar wat staalrommel tussen ook)
Mja... Ik heb ook wel eens eerder bij een vriend een WRT54G neergezet, en die had door het hele huis ook 54Mbps... Maar deze hier haalt zelfs op 2 meter afstand die snelheid nog niet, en met niet stabiel bedoel ik het fluctueren van de snelheid.

Wat ik overigens ook vreemd vind is dat wanneer ik de ene antenne van de router afdraai, de verbinding gelijk weg valt, en wanneer ik dat bij de andere doe dit totaal geen effect op de signaalsterkte heeft. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Animal_X schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 17:41:
[...]
Wat ik overigens ook vreemd vind is dat wanneer ik de ene antenne van de router afdraai, de verbinding gelijk weg valt, en wanneer ik dat bij de andere doe dit totaal geen effect op de signaalsterkte heeft. :?
De ene zendt, de andere ontvangt. Zolang de zendantenne er nog op zit detecteert je laptop een goed signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

DieterVDW schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 18:07:
[...]

De ene zendt, de andere ontvangt. Zolang de zendantenne er nog op zit detecteert je laptop een goed signaal.
okay, thanx! Dat wist ik niet... Maar ik heb nu practisch alles geprobeerd en de verbinding is echt onder standaard... Zo nu en dan zakt hij terug tot een snelheid dat het openen van webpagina's zelfs te traag wordt...

Ik ga morgen terug naar de winkel om een andere exemplaar halen... Geen v7 iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

Een tweaker hier al tofu's nieuwste genaamd "Tomato" geprobeerd? Nu nog in v0.03 en experimenteel /beta.
Het lijkt mij persoonlijk erg fijn, met AJAX en SVG, zodat je vanuit de web-interface zelf al bandbreedte-grafieken kan bekijken.
Zie ook de screenshots.

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

hbokh schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 20:46:
Een tweaker hier al tofu's nieuwste genaamd "Tomato" geprobeerd? Nu nog in v0.03 en experimenteel /beta.
Het lijkt mij persoonlijk erg fijn, met AJAX en SVG, zodat je vanuit de web-interface zelf al bandbreedte-grafieken kan bekijken.
Zie ook de screenshots.
Ik wist nog niet van het bestaan van Tomato af maar het ziet er naar uit als iets waar ik al heel lang naar op zoek ben. De screenshots zijn in ieder geval veel belovend! Nu maar hopen dat het redelijk snel stable zal worden!

Ik ben zeker geinteresseerd in ervaringen indien er mensen zijn die het al hebben draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
DieterVDW schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 18:07:
Wat is dan de zendantenne (bijvoorbeeld van voren gezien)?

Ik vraag dat omdat, toen ik laatst een webshop belde voor een betere antenne, de verkoper zei dat dat in wezen niets uitmaakte. De WRT54G(S) bepaalt zelf welke antenne de zend- en ontvangstantenne is, afhankelijk van de signaalsterkte. Mits in de Advanced Wireless Settings de RX en TX parameters op AUTO staan. Volgens de verkoper maakte het niets uit of je nu de linker of rechter aansluiting gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:13
hbokh schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 20:46:
Zie ook de screenshots.
Nice, die ga ik ff proberen!

Ik heb hier een stapel Linksyssen liggen (10 stuks ofzo) van m'n werk. En ik moet zeggen: ze zijn redelijk onverwoestbaar.

Totaal gecrashte linksyssen recoveren 6x nodig geweest, en allemaal succesvol (als in: totaal niet meer pingbaar enz). Als een reset niet werkte, pin 15/16 kortsluiten voor 2sec tijdens boot, of pin 16 tijdens boot aan GND voor 2 sec, en voila: 192.168.1.1 is pingbaar. FW ernaartoe TFTP-en en draaien weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Bernaar schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 02:15:
Ook ik heb een WRT54G v7 router gekocht en ervaar dat internet er af en toe uit vliegt. Iemand enig idee of Linksys hier al van op de hoogte is en of er aan een oplossing gewerkt word? Het vreemde is wel dat het netwerk uit 4 pc's bestaat en tot nu toe hebben er alleen 2 van deze last van een uitvallende verbinding. We zijn allemaal draadloos.
Ik zal nog even doorgeven wat voor ons de oplossing was, voor als iemand met hetzelfde probleem dit leest; de router verplaatsen. Het bleek dat de locatie van het ding net een plek was waar het signaal op een of andere manier niet doorheen kwam. Het signaal moest ook 2 verdiepingen omhoog naar een computer waar het signaal dus niet of soms doorkwam. Ook voor de computer die relatief dichtbij was (ongeveer 6 meter), viel de verbinding regelmatig uit.

Na verplaatsen van het apparaat naar een andere kamer hadden alle 4 de computers bereik zonder dat internet nog uitviel. Verder heb ik ook nog het kanaal veranderd en heb ik een aantal 'stabielere' instellingen in de router toegepast, op advies van de linksys support. Ohja, en ik heb firmware geupdate naar v7.00.1

Maar ik denk dat de grootste oplossing toch wel het verplaatsen was. Ik dacht dus in eerste instantie dat het daar niet aan lag omdat je verwacht dat 6 meter en 1 muur verder niet uit moet maken. Maar de locatie was dus duidelijk een soort van bermuda-driehoek waar signalen niet goed doorkwamen. Ik hoop dat ik dit ook werkt voor mensen die hetzelfde probleem hebben, probeer het zou ik zeggen!

Update: Het heeft toch niet geholpen, internet valt nog steeds regelmatig uit, voornamelijk als iemand verbinding maakt, of bijvoorbeeld online komt met MSN Messenger, of als je elkaar aanspreekt (binnen het netwerk) via Messenger.

[ Voor 7% gewijzigd door Bernaar op 18-10-2006 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

Bij gebrek aan mannen met ballen :+ heb ik zelf maar "Tomato" op mijn Linksys WRT54GL v1.1 geïnstalleerd en ik moet zeggen dat ik na bijna 24uur gebruik nog geen redenen heb gevonden om terug te gaan!
De "ingebouwde" CIFS-client maakt het mogelijk de bandbreedte-data te saven op een Samba-share en ook de SVG-grafieken van het bandbreedte-verbruik over de laatste 5 uur en de QoS-taartdiagrammen zijn erg lekker strak!

Ik heb een (zeer) kleine review geschreven in het Engels op mijn weblog: http://bok.xs4all.nl/webl...mato-firmware-for-wrt54g/

En omdat een verwijzing op digg.com ook nog steeds ontbrak:
http://digg.com/software/...r_WRT54G_but_so_different
(clickety-click - dugg!)

This is my sick nature.

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
ik heb net de HyperWRT op mijn WRTGS v1.0 gezet.

Wat een verschil. Meteen overal in huis een super connectie, terwijl ik mijn signaal sterkte nog niet eens heb opgekrikt. Een aanrader voor mensen die niet teveel willen prutsen aan hun router maar toch wat extra's willen.

Is er ook een firmare die een protocol kan forwarden ipv poorten via NAT?
Ik wil graag proto 41 opzenzetten voor ipv6.

[ Voor 18% gewijzigd door 4of9 op 16-09-2006 10:15 ]

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• hbokh

hbokh

4of9 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 10:09:
Is er ook een firmare die een protocol kan forwarden ipv poorten via NAT?
Ik wil graag proto 41 opzenzetten voor ipv6.
Eh... protocol-forwarding? 8)7
Je wilt gewoon IPv6 naar binnen halen als ik het goed begrijp? Dan heb je volgens mij meer aan DD-WRT (DD-WRT v23 SP2 is eergisteren uitgebracht).
Lees dit eens: http://dd-wrt.com/wiki/index.php/IPv6

This is my sick nature.

• 4of9
hbokh schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 13:38:
[...]

Eh... protocol-forwarding? 8)7
Je wilt gewoon IPv6 naar binnen halen als ik het goed begrijp? Dan heb je volgens mij meer aan DD-WRT (DD-WRT v23 SP2 is eergisteren uitgebracht).
Lees dit eens: http://dd-wrt.com/wiki/index.php/IPv6
een quote van sixx.net faq:
Many users are currently located behind NATs which prohibit the usage of proto-41 IPv6 in IPv4 tunnels [RFC3056] unless they manually reconfigure their NAT setup which in some cases is impossible as the NAT cannot be configured to forward proto-41 ([RFC1933]) to a specific host.
protocol forwarding bestaat dus wel degelijk...

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 22:04
Ik draai DD-WRT v23 SP2 op mijn Linksys WRT54GL router sinds dat deze firmware uit is en ik ben er tevreden over. Tot zover ben ik geen problemen tegen gekomen, ook niet met bittorrent. Ik heb het zelfs voor elkaar gekregen om '6tunnel' aan de praat te krijgen op die router.

• hbokh

hbokh

4of9 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 14:51:
Oke, leermoment voor mij! :P

This is my sick nature.

• Bor

Bor

4of9 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 14:51:
[...]

een quote van sixx.net faq:

[...]

Doel je hierbij bv op het cisco "ip foreward-protocol udp 53" wat eigenlijk gewoon tunneling is?

• 4of9
volgens mij niet. (ik weet het niet zeker) Maar ik weet dat je voor ipv6 protocol 41 moet forwarden als je een NAT router draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 20:43
Sinds dit weekend ben ik in bezit van de Linksys WRT54GL

Heb een aantal wellicht noob vragen, maar het is mijn eerste router en krijg een aantal dingen niet voor elkaar.

Ik lees in meerdere topics dat je in kan loggen op je router om wat settings te veranderen, hoe moet dat? De enige manier die bij mij nu bekend is op gegevens naar mijn router te sturen is via de bijgeleverde installatie cd...

Tenslotte heb ik ook een psp en wil via de router wireless i-net hierop draaien, dit krijg ik ook niet voor elkaar. Als ik met mn psp ga scannen dan vind ik de router, voer de gegevens en wepkey in en vervolgens kan mijn psp geen verbinding maken met de router.

edit: heb ik tenslotte ook nog een software matige firewall nodig? Ik draaide altijd Kerio Personal Firewall maar is dit nog steeds nodig aangezien de router toch als een hardwarematige firewall werkt?

[ Voor 26% gewijzigd door Qosmic op 18-09-2006 19:37 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
je kunt naar de webgui van de router connecten door in je browser te surfen naar 192.168.1.1 (althans bij mij gs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
hbokh schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 17:19:
Bij gebrek aan mannen met ballen :+ heb ik zelf maar "Tomato" op mijn Linksys WRT54GL v1.1 geïnstalleerd en ik moet zeggen dat ik na bijna 24uur gebruik nog geen redenen heb gevonden om terug te gaan!
De "ingebouwde" CIFS-client maakt het mogelijk de bandbreedte-data te saven op een Samba-share en ook de SVG-grafieken van het bandbreedte-verbruik over de laatste 5 uur en de QoS-taartdiagrammen zijn erg lekker strak!
Ik was inderdaad al benieuwd naar ervaringen met tomato, zoals het er nu naar uit ziet is het een complete rewrite van de GUI en functionaliteit. Maar ik blijft voorlopig toch denk ik bij thibor, voornamelijk omdat ik toch wel waarde hecht aan stabiliteit, nog geen problemen gehad met een uptime van meer dan 100 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Tomato is natuurlijk nog beta dus je kunt dezelfde stabilteit ook niet verwachten. Wat ik wel interessant vind: zijn de normale thibor features ook allemaal in Tomato te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51
Nou, ik heb DD-WRT v23 SP 2 op m'n WRT54G v5. Hij is pas uit en werkt goed, beter dan die originele Linksys firmware :X

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Cold_Phoenix schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:42:
Nou, ik heb DD-WRT v23 SP 2 op m'n WRT54G v5. Hij is pas uit en werkt goed, beter dan die originele Linksys firmware :X
Lol, ik heb nog geen 3rd party firmware gezien die het niet even goed of beter deed dan de originele firmware ;)

• hbokh

hbokh

Bor de Wollef schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:41:
Tomato is natuurlijk nog beta dus je kunt dezelfde stabilteit ook niet verwachten. Wat ik wel interessant vind: zijn de normale thibor features ook allemaal in Tomato te vinden?
Effe checke op http://www.thibor.co.uk/ ... jazeker!
Mijn indruk van Tomato is dat het "gewoon" de Linksys-firmware v4.30.7 is met de extra functies aangezet (transmit-power, SSH, remote syslogging, etc.) plus een sterk gemoderniseerde web-UI (dus met AJAX en SVG) .

[ Voor 0% gewijzigd door hbokh op 20-09-2006 12:59 . Reden: typo ]

This is my sick nature.

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:44
Ik weet dat het hier niet thuishoord maar toch post ik het hier...

Ik heb nu een WRT54G naar behoren, een kennis heeft ook een router nodig dus wou ik deze er ook voor kopen alleen nu heb je allemaal verschillende versies: wat is eigenlijk het verschil ? welke kan je het beste nemen ? GB-EU-ML etc...

Met internet kom ik er niet uit, en vond het niet waardig genoeg voor een nieuw topic.

• job

job

Ik denk dat het verschil tussen GB en EU de stekker is.
De GB versie heeft een verkeerde stekker aan de adapter zitten.
ML komt me zo niet bekend voor, dus ga voor zekerheid en neem de EU versie.

Als je nu een WRT54G voor je kennis wilt kopen raadt ik de koop van Versie 7 van deze router af.
Versies 6 zijn vast nog wel volop te verkrijgen.
Of ga op veilig en schaf een GL aan.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 20-09-2006 16:41 ]

• mwoe
  • Laatst online: 25-09 11:18
Cold_Phoenix schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:42:
Vraagje:
heb zelf ook de wrt54g v5 maar nog met v23 sp1.
Heb je ergens een upgrade guide of zo?

Thanx

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

• mwoe
  • Laatst online: 25-09 11:18
mwoe schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:08:
[...]

Vraagje:
heb zelf ook de wrt54g v5 maar nog met v23 sp1.
Heb je ergens een upgrade guide of zo?

Thanx
Never mind:
toch iets kunnen vinden op de dd-wrt site.
Kan gewoon met de webinterface in de gui zelf.
Wel aangeven dat ie de boel na het flashen moet resetten.
De settings kan je van te voren backuppen en later weer terugzetten

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 18:44
Afgelopen weekend een WRT54GL v1.1 geinstalleerd bij iemand en er meteen de laatste versie van DD-WRT opgezet, as usual. Ik moet eerlijk zeggen dat die SP2 versie zoveel beter is! Wow.

Kortom, ik moest mijn eigen speelgoed ook even laten upgraden want ik draaide nog de "Christmas Edition" oftewel V23. Na de upgrade moest ik overigens wel even powercyclen voordat hij het deed, maar nu hij het eenmaal doet moet ik zeggen.. Wow, upgrade is het zeker waard. Alles is stukken sneller, scheelt een hoop reboots wat hij vroeger deed.

Ik gebruik overigens ook een PPTP-server hierin, en deze verbind nu gewoon sneller.

Niets meer dan lof, het enige wat me stoort is de Moneybooker en Paypal banners onderaan. Het zijn kleintjes maar ze zitten er immers wel in.

Overigens: Heeft iemand hier een IPKG pakket voor Radius gebruikt? Zo ja, wat zijn de bevindingen? Ik zou graag m'n authenticatie een tikkeltje veiliger willen met een Radiusserver óp m'n WRT54GS (toch nog 14MB geheugen vrij)

[ Voor 13% gewijzigd door Sypher op 20-09-2006 22:52 ]

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:44
job schreef op woensdag 20 september 2006 @ 16:41:
Ik denk dat het verschil tussen GB en EU de stekker is.
De GB versie heeft een verkeerde stekker aan de adapter zitten.
ML komt me zo niet bekend voor, dus ga voor zekerheid en neem de EU versie.

Als je nu een WRT54G voor je kennis wilt kopen raadt ik de koop van Versie 7 van deze router af.
Versies 6 zijn vast nog wel volop te verkrijgen.
Of ga op veilig en schaf een GL aan.
Wat is de GL versie dan ?

• Bor

Bor

De GL versie is de linux based variant op dit moment (de huidige wrt54g versies draaien geen linux meer). Op deze manier ben je er zeker van dat je 3rd party firmware kunt draaien. Imho is de GL inderdaad de beste keus.

• job

job

Naast dat de GL versie super makkelijk een andere firmware versie op te zetten is.
Heeft de GL versie ook meer geheugen, daardoor heb je keuze uit verschillende alternatieve firmwares en kan je er veel meer software opzetten.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 21-09-2006 11:25 ]

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik heb een vraagje :)

Wij hebben hier een WRT54Gv5, en ik heb de laatste tijd constant last van wisselend traag internet, en wegvallende verbinding, dus dat hij echt een minuut niets doet, en daarna weer beter.

Als ik mijn verbindingstatus in de gaten houdt gaat deze constant van 18mbp/s naar 11, 5.5, 2, 5.5, 18, 12

You get the point ;)

Zou andere firmware een oplossing bieden? Iets met een beter en constanter signaal?

HyperWRT zegt dit op de site:

- Adjustable Transmit Power

Houdt dat in dat je het signaal sterker kan maken?

[ Voor 12% gewijzigd door Angeloonie op 21-09-2006 20:21 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Bor

Bor

Angeloonie schreef op donderdag 21 september 2006 @ 20:20:

Ja, maar de ruis word ook sterker. Effectief helpt het meestal niets tot nauwlijks iets. De beste oplossing is meestal een betere antenne monteren.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
van hyperwrt naar dd-wrt sp2 gegaan

met internet werkt nu veel beter :? had eerst altijd veel timeouts bij veel verbinden en nu nix, pagina's worden ook veel sneller opgevraagd

echt vaag..

• grun93
Ja, maar daar heb je weinig aan als je niet ook wat doet aan de andere kant. Wireless is immers tweerichting verkeer, anders dan bij een gewone zender.

M'n eigen ouwe Linksys heeft default een vermogen van 28 mW. Toegestaan in Nederland is 100 mW. Er bestaat zelfs firmware die belooft tot 250 mW te gaan. Daar heb je niks aan, je router wordt veel te heet en is binnen de kortste keren kapot. Zelf heb ik hem nu op 42 mW staan, daarmee kan ik m'n laptop op alle plaatsen in en rond huis gebruiken waar ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 20-09 16:06
Rev! schreef op donderdag 21 september 2006 @ 21:50:

met internet werkt nu veel beter :? had eerst altijd veel timeouts bij veel verbinden en nu nix, pagina's worden ook veel sneller opgevraagd

echt vaag..
Nou nee is niet echt vaag. Zou best kunnen dat 'ie nu de DNS-requests veel beter kan afhandelen, of dat de DHCP server de DNS van je provider gewoon doorgeeft.
grun schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:42:
[...]

Ja, maar daar heb je weinig aan als je niet ook wat doet aan de andere kant. Wireless is immers tweerichting verkeer, anders dan bij een gewone zender.

M'n eigen ouwe Linksys heeft default een vermogen van 28 mW. Toegestaan in Nederland is 100 mW. Er bestaat zelfs firmware die belooft tot 250 mW te gaan. Daar heb je niks aan, je router wordt veel te heet en is binnen de kortste keren kapot. Zelf heb ik hem nu op 42 mW staan, daarmee kan ik m'n laptop op alle plaatsen in en rond huis gebruiken waar ik wil.
Het is wel zo dat je meestal meer download dan upload (bij internet gebruik, in een gewoon netwerk met een fileserver is het vaak vrijwel gelijk) Als je laptop dan beter het signaal van het accesspoint kan ontvangen, is dat dus mooi meegenomen.
Maar goed, het is wel zo dat het inderdaad meer storing geeft en dus is het beter om de positie van het accesspoint wat te veranderen.
Met de antennes dus zo ver mogelijk van de muur af en soms kan een paar cm verplaatsen al heel erg uitmaken.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
TD-er schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 09:57:
Maar goed, het is wel zo dat het inderdaad meer storing geeft en dus is het beter om de positie van het accesspoint wat te veranderen. Met de antennes dus zo ver mogelijk van de muur af en soms kan een paar cm verplaatsen al heel erg uitmaken.
Met dat laatste ben ik het helemaal eens. Inderdaad had ik in mijn reply moeten vermelden dat ik ook gebruik maak van twee externe antennes, zoals die bij bosjes aangeboden worden op ebay bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Rev! schreef op donderdag 21 september 2006 @ 21:50:

echt vaag..
Was dat HypeWRT Thibor?

Die draai ik nu en heb helemaal geen problemen.

Misschien iets voor het weekend om eens weer een keer een DD-WRT build te proberen.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ben gisteravond op m'n WRT54G v2 overgestapt van Sveasoft Talisman 1.1 naar DD-WRT 23 SP2. Op zich een hele verbetering, alleen heb ik nu problemen met m'n SPA3000. Hij registreert wel en bij uitgaand bellen gaat de telefoon over aan de andere kant, alleen gesprekken kunnen niet gevoerd worden omdat er geen geluid overheen gaat. De lijn blijft stil, heel stil. Als ik naar huis bel, dan gaat de telefoon helemaal niet over, het blijft wederom stil. Ik heb dezelfde poorten opengezet als in de Talisman firmware, dus 5060 en een reeks in de 16000 serie (weet even niet uit mijn hoofd welke).
De statuspagina van de SPA3000 laat zien dat ie registered is.
Moet ik de speciale VoIP firmware gebruiken of doe ik iets fout?

[ Voor 11% gewijzigd door Crusader op 22-09-2006 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik zit sterk te twijfelen om over te stappen ... Ik draai nu Firmware Version: v4.71.1, Hyperwrt 2.1b1 + Thibor15c.

Ik vind het een super firmware ...maar heb soms het probleem dat ik een paar seconden geen pagina kan laden (DNS probleem???).

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 17:16
Ik heb een vraagje :)

Wij hebben hier een WRT54Gv5, en ik heb de laatste tijd constant last van wisselend traag internet, en wegvallende verbinding, dus dat hij echt een minuut niets doet, en daarna weer beter.

Als ik mijn verbindingstatus in de gaten houdt gaat deze constant van 18mbp/s naar 11, 5.5, 2, 5.5, 18, 12

You get the point ;)

Zou andere firmware een oplossing bieden? Iets met een beter en constanter signaal?

Probeer eens een ander kanaal te gebruiken dat zal volgens mij eerder het probleem oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Tranzy schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:23:
Ik zit sterk te twijfelen om over te stappen ... Ik draai nu Firmware Version: v4.71.1, Hyperwrt 2.1b1 + Thibor15c.

Ik vind het een super firmware ...maar heb soms het probleem dat ik een paar seconden geen pagina kan laden (DNS probleem???).
had ik dus ook met hyperwrt (zie eerder)

trouwens ik heb discover networks gedaan, en daarna op join geklikt op bij 1 van de netwerken, maar nu is de router niet meer te berijken (heel internet is down)
heb dit vanaf afstand gedaan dus ik kan het nu niet fixen en zit dus iedereen zonder internet :')
maargoed weet iemand wat hij doet als je join network doet? bridgen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Heb mezelf er weer een keer aan gewaagt, heb deze middag DD-WRT v23 SP2 op m'n GS gegooit.

Gelijk viel me al op dat het een stuk trager is dan HyperWRT Thibor 15c, de webgui is niet snel, internet af en toe traag soms zelfs helemaal weg (bij erg veel bittorrent verkeer).

GUI is wel erg mooi, maar dat weegt niet op tegen de traagheid, ik prpbeer het dit weekend nog even, maar denk dat ik wel weer terug ga naar HyperWRT Thibor 15c, die geeft mij toch de meest stabiele verbinding.

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:15
Heb sinds vanmiddag DD WRT 23 op mijn linksys wrt45g staan.
Had eerst een beetje schrik om het te doen maar heb toch doorgezet en de simpele flash methode gebruikt.

Ik vind het op het eerste zicht wel fijn en sneller werken maar ik heb nog niet alle functionaliteiten van deze firmware geprobeert. Hopelijk zijn al de foutjes van de linksys firmware weggewerkt zodat ik lekker kan surfen :9

• Bor

Bor

shello schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 17:00:
Heb sinds vanmiddag DD WRT 23 op mijn linksys wrt45g staan.
Had eerst een beetje schrik om het te doen maar heb toch doorgezet en de simpele flash methode gebruikt.

Ik vind het op het eerste zicht wel fijn en sneller werken maar ik heb nog niet alle functionaliteiten van deze firmware geprobeert. Hopelijk zijn al de foutjes van de linksys firmware weggewerkt zodat ik lekker kan surfen :9
Sneller ten opzichte van de normale Linksys firmware? De ervaring die ik met DDWRT heb is juist het tegenovergestelde. DD-WRT zie ik zelf ook meer als feature firmware. HyperWRT+thibor is imho meer de snelle firmware.

Voor mij niets anders dan Hyper WRT + thibor op dit moment. Nu nog wachten op een stable Tomato versie :)

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 23-09-2006 17:17 ]

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Zo, dat was een kort uitstapje, na een dag alweer terug bij HyperWRT Thibor 15c.

DD-WRT is mij te instabiel, dacht dat dat allemaal wel opgelost zou zijn, maar helaas. Net Bor de Wollef zegt, meer een feature firmware dan een snelle en stabiele.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Op mijn WTT54G v2 anders nog steeds een stabiele DD-WRT v23 SP2, zonder vastlopers of wat dan ook. Moet wel toegeven dat ik wireless uitgeschakeld heb omdat ik m'n router niet als toegangspunt gebruik, daar heb ik een WAP54G voor.

• Bor

Bor

Crusader schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 20:18:
Op mijn WTT54G v2 anders nog steeds een stabiele DD-WRT v23 SP2, zonder vastlopers of wat dan ook. Moet wel toegeven dat ik wireless uitgeschakeld heb omdat ik m'n router niet als toegangspunt gebruik, daar heb ik een WAP54G voor.
Dus eigenlijk gebruik je de firmware maar voor een heel klein deel. Moeilijk om te zeggen dat het helemaal stabiel is in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:06
Kheb nu al een weekje de DD-WRt op mijn Linksys WRT54G v5.1

http://en.wikipedia.org/wiki/Wrt54g#Hardware_revisions

hij bolt lekker, ik heb de Xmit Power verhoogd tot 56 8)7 , de router staat hier langs mijn vaste bureau pc, dus die hangt er hardwired op = geen probleem met noise. In de Living (twee muren door) gaat het internet lekker snel (54 mbps), op het terras (andere kant van het huis) verlaagd ie tot ongeveer de helft, signal strenght blijft wel nog steeds 4/5. Webradio luisteren lukt daar nog heel goed.

Experimenteren met Client-Bridged mode gaat nog niet zo goed :? , maar ik denk dat dit te wijten is aan het feit dat de host router (topcom wbr254g) serieuze barak is. Binnekort de WRT54GL in huis met wat meer flashgeheugen (zie wikipedia hierboven). En dan kan ik de volledige DD-wrt erop zetten ipv de micro |:( die ik er nu heb moeten opzetten op mijn wrt54g v5.1

Static DHCP werkt ook fijntjes, remote management doet het heel goed, en als je in dit geval een router hebt die regelmatig eens hardreset moet doen, kan je dat instellen met een bepaalde tijdsinterval of op een uur op een bepaalde dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Bor de Wollef schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 21:12:
[...]

Dus eigenlijk gebruik je de firmware maar voor een heel klein deel. Moeilijk om te zeggen dat het helemaal stabiel is in dit geval.
Daarom zet ik het er ook even bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 14:02

GekkeR

key = key

Draai nu al 5 dagen DD-WRT SP2 en het werkt perfect.

Thibor liet soms (na 30 a 40 dagen uptime) de verbindingen vol lopen als ik teveel p2p had open staan terwijl de "p2p settings" goed stonden.

Weet natuurlijk nog niet of DD-WRT hetzelfde gaat vertonen maar DD-WRT laat iig zien wat de resources doen.
Klik voor pic
Aangezien dd-wrt en hyperwrt+thibor voor mijn gevoel precies hetzelfde aanvoelen (tot nu toe) maakt de betere sysinfo in dd-wrt voor mij de reden het te gebruiken boven hyperwrt+t.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik draai al een paar weken DD-WRT op mijn WRT54GL, en heb totaal geen problemen met instabiliteit. Gebruik vanaf meerdere clients P2P (torrent) applicaties en heb soms meer dan 600 verbindingen open staan naar buiten. Heb nog nooit de router hoeven rebooten om resources op te ruimen.

Wat ik wel jammer vind is dat je bij soms het wijzigen van kleine instellingen (zoals de theme van de web UI) de verbindingen worden gereset, maar als alles 1 maal goed is ingesteld heb je daar geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Kaassoevlee schreef op zondag 24 september 2006 @ 16:50:
Ik draai al een paar weken DD-WRT op mijn WRT54GL, en heb totaal geen problemen met instabiliteit. Gebruik vanaf meerdere clients P2P (torrent) applicaties en heb soms meer dan 600 verbindingen open staan naar buiten. Heb nog nooit de router hoeven rebooten om resources op te ruimen.

Wat ik wel jammer vind is dat je bij soms het wijzigen van kleine instellingen (zoals de theme van de web UI) de verbindingen worden gereset, maar als alles 1 maal goed is ingesteld heb je daar geen last meer van.
600 is natuurlijk niet zoveel, ik kreeg boven de 1900 problemen bij DD-WRT, alles werd echt enorm traag. Bij HyperWRT nog nooit last van gehad (daar kon ik ook niet zien hoeveel verbindingen er open stonden, maar denk dat het wel eens op het zelfde zou moeten hebben gestaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
HyperBart schreef op zondag 24 september 2006 @ 10:59:
Kheb nu al een weekje de DD-WRt op mijn Linksys WRT54G v5.1

http://en.wikipedia.org/wiki/Wrt54g#Hardware_revisions

hij bolt lekker, ik heb de Xmit Power verhoogd tot 56 8)7 , de router staat hier langs mijn vaste bureau pc, dus die hangt er hardwired op = geen probleem met noise. In de Living (twee muren door) gaat het internet lekker snel (54 mbps), op het terras (andere kant van het huis) verlaagd ie tot ongeveer de helft, signal strenght blijft wel nog steeds 4/5. Webradio luisteren lukt daar nog heel goed.

Experimenteren met Client-Bridged mode gaat nog niet zo goed :? , maar ik denk dat dit te wijten is aan het feit dat de host router (topcom wbr254g) serieuze barak is. Binnekort de WRT54GL in huis met wat meer flashgeheugen (zie wikipedia hierboven). En dan kan ik de volledige DD-wrt erop zetten ipv de micro |:( die ik er nu heb moeten opzetten op mijn wrt54g v5.1

Static DHCP werkt ook fijntjes, remote management doet het heel goed, en als je in dit geval een router hebt die regelmatig eens hardreset moet doen, kan je dat instellen met een bepaalde tijdsinterval of op een uur op een bepaalde dag.
xmit power kan je veilig op 84 zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Het verhogen van de Xmit power helpt alleen nauwlijks bij slecht bereik. Dit word namelijk in de meeste gevallen veroorzaakt door een slechte antenne. Het verhogen van de xmit power verhoogt ook de ruis en daarmee heb je hetzelfde slechte signaal alleen dan "harder".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Volgens mij moet de wireless client zelf óók een sterker signaal uitzenden. In de praktijk heb ik zelf geen enkele verbetering gemerkt, hoe hoog ik het zendvermogen van het AP ook instelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Crusader schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:58:
Volgens mij moet de wireless client zelf óók een sterker signaal uitzenden. In de praktijk heb ik zelf geen enkele verbetering gemerkt, hoe hoog ik het zendvermogen van het AP ook instelde.
Inderdaad. Het is 2 richtingsverkeer. Alleen een sterk signaal ontvangen van het accespoint heeft geen zin wanneer je zelf niet goed binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:06
Rev! schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:19:
[...]

xmit power kan je veilig op 84 zetten :)
klopt ja, maar je hebt er toch niets aan (toch ?), want je wifi kaartje (of dongle in mijn desktop pc) moeten dan ook aan de 56mW zitten, en ik merkte dat ik met deze waarde ongeveer de beste verbinding had met mijn intel centrino Pro Wireless 2200BG (40mW) (met 40mw ingesteld op de router had ik minder verbindingssterkte)

Maar kga jouw waarde ook eens testen
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Dit topic gaat over de verschillende firmwares voor de WRT54G. Voor andere prolemen die je tegenkomt die niet firmware specifiek zijn gebruik je de search of start je een eigen topic.