[Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL firmwares Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 74.933 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:06
Is er een mogelijkheid om een USB adapter aan te sluiten op een WRT54g V2.1

Deze versie is ook neit te vinden op wikipedia, hij heeft een:

CPU ModelBroadcom BCM4712 chip rev 1
CPU Clock200 MHz

Iemand bekend met deze versie ?
Draai nu:Firmware: DD-WRT v23 SP2 (09/15/06) std

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:23

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

VerkerkSander schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 09:02:

Iemand bekend met deze versie ?
Draai nu:Firmware: DD-WRT v23 SP2 (09/15/06) std
Lees eens een eindje terug zou ik zeggen. Die firmware is al een paar keer voorbijgekomen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
Bor de Wollef schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 09:10:
[...]

Lees eens een eindje terug zou ik zeggen. Die firmware is al een paar keer voorbijgekomen.
Ik denk dat 'ie het heeft over de versie 2.1 van de WRT54G

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

Alle WRT54G(/GS/GL) hebben geen usb poort.

Alleen de WRTSL54GS heeft een usb poort (3rd party firmware + linksys bekeken dan).

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

GekkeR schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:03:
Alleen de WRTSL54GS heeft een usb poort (3rd party firmware + linksys bekeken dan).
Waar kun je die voor gebruiken? Extra opslag ruimte oid?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:06
GekkeR schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:03:
Alle WRT54G(/GS/GL) hebben geen usb poort.

Dat wist ik alleen mijn chip ondersteund wel USB dacht miss is het erop te solderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kaassoevlee schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 13:23:
[...]

Waar kun je die voor gebruiken? Extra opslag ruimte oid?
printer maybe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Bor de Wollef schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 17:17:
[...]
Voor mij niets anders dan Hyper WRT + thibor op dit moment. Nu nog wachten op een stable Tomato versie :)
Wat is er dan (nog) instabiel aan Tomato (momenteel v 0.05 hier) tot op heden? 8)7
Volgens mij is nl. gewoon de Linksys-hardware zelf in 9 van de 10 gevallen de instabiele factor...

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

hbokh schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:27:
[...]
Wat is er dan (nog) instabiel aan Tomato (momenteel v 0.05 hier) tot op heden? 8)7
Volgens mij is nl. gewoon de Linksys-hardware zelf in 9 van de 10 gevallen de instabiele factor...
Het is alpha versie: need I say more? Niet iets dat je in productie wil nemen. Ik merk overigens totaal niets van instabiliteit van de originele Linksys firmware. De meeste zaken die ik tegen kom zijn configuratie fouten en een gebrek aan kennis bij de gebruikers. Ik weet dat dit hard klinkt maar mensen zijn nu eenmaal snel geneigd het apparaat of het programma de schuld te geven terwijl men zich niet voldoende in de materie verdiept. Problemen met ontvangst etc kunnen bv vaak gewoon verklaard worden. No flame intended tegen wie dan ook hoor, gewoon een observatie van de problemen die ik in sommige topics voorbij zie komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 26-09-2006 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

Eh Bor... ik had het niet over de Linksys-firmware, maar over de hardware...
Als ik nu een nieuwe router van het type WRT zou kopen, zou ik waarschijnlijk toch voor een Asus gaan namelijk. Het feit dat de switch ook in mijn 2e WRT54GL v1.1 op 9k6-modemsnelheid draait i.p.v. 100FD (om wat voor vage reden dan ook), vind ik reden genoeg om deze hardware te wantrouwen!

Tomato mag dan beta zijn, ik heb nog niets vreemds meegemaakt. Tot op heden zeker zo stabiel als Thibor's HyperWRT, maar de staat van dienst is natuurlijk aanmerkelijk korter van de rode groente.

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

hbokh schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:39:
Eh Bor... ik had het niet over de Linksys-firmware, maar over de hardware...
* Bor slaat zich voor de kop. Je hebt helemaal gelijk, ik had er te snel overheen gelezen. Mijn oprechte excusses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Defiant schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 18:20:
[...]

yup:Firmware Version: v4.71.1, Hyperwrt 2.1b1 + Thibor15c
Alleen m'n router is een WRTG v2.0, maar dat maakt in principe niet uit.
Ik heb ook een WRT54G v2.0 Ik draai nu Firmware Version: v3.01.3 - HyperWRT 2.0. Wat kan ik hier nu aan upgraden als een bovenstaande bericht, want Tribor e.d. zeg me effe niks.

Verwijderd

Heb nu Hyperwrt 2.1b1 erop gezet, maar de firmware blijft Version: v3.03.6. Hoe krijg ik net als Defiant naar v4.7.1.1?
En wat is Thibor? Bedankt alvast.

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 00:51:
Heb nu Hyperwrt 2.1b1 erop gezet, maar de firmware blijft Version: v3.03.6. Hoe krijg ik net als Defiant naar v4.7.1.1?
En wat is Thibor? Bedankt alvast.
http://www.thibor.co.uk/

Gewoon met google te vinden. Zelf eerst zoeken mag ook hoor ;)

Verwijderd

@Bor:
Aha, Ik had niet begrepen dat Thibor de opvolger van HyperWRT was. Google was idd een goeie optie geweest. Iig bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipmans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09-2022
Beste mensen,

Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een Linksys WRT54GL router, enthausiast als ik was over de 3rd party firmware ging ik direct aan de slag.

Deze site bood een duidelijke handleiding die ik dan ook precies gevolgt heb echter niet zonder problemen.
http://www.lifehacker.com...o-a-600-router-178132.php

Het installeren van de DD-WRT v23 SP2 mini firmware ging goed waarnaar ik de DD-WRT v23 SP2 standard firmware moest upgraden (vanuit mijn nieuwe DD-WRT interface)

Hier ging het mis! na enkele minuten een statusbalk te hebben bewonderd verscheen er een error message "upgrade failed"

Dit tot gevolg dat de router niet meer te benaderen is via de webinterface.
Tevens blijft de power led knipperen.

Wat heb ik geprobeer dit probleem op te lossen:
- Rest button aan de achterkant (diverse malen) ingedrukt a 30 sec.
- Stroom eraf/erop

Dit alles mocht niet baten, wel kan ik de router nog pingen.

Een duidelijk antwoord voor dit probleem heb ik niet kunnen vinden, zodoende hoop ik op een passend antwoord, een andere mogelijkheid is terug gaan naar de winkel en hem omruilen al betwijfel ik of dit zo makkelijk zal gaan.

Bij voorbaat dank,
Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

flipmans schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:03:
Beste mensen,

....

Bij voorbaat dank,
Frank
Even zoeken op een de brick guide. Op deze site is wel meer info te vinden: http://www.linksysinfo.org/portal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Dag allemaal,

Ik draai op mijn WRT54G V5 de Firmware: DD-WRT v23 SP2 (09/15/06) micro

Het signaal is echter echt om te huilen. Ik zit nu misschien 8 meter ervandaan. 2 deuren en het signaal is laag. Heb de Xmit Power op 89 al gezet in de firmware. Verder al channel gewijzigd ook.

Wat kan ik nog meer proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:00

BHQ

89mW is te hoog, 84mW is de veilige max. Zet je channel eens op automatisch..

Stom gezegd: omlaag kan ook helpen. Je moet een beetje de goede verhouding ruis/aantal mW's zien te vinden. Het kan net zo goed ook een brak clientkaartje zijn met een veel lagere radio power of een antenne die niet goed gericht is.

[ Voor 22% gewijzigd door BHQ op 08-10-2006 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Ik heb hem nu op 70 gezet. Het rare is dat ik bij draadloos netwerk selecteren eerst te zien krijg dat alle 5 streepjes vol zijn maar als ik eenmaal verbonden ben dan valt het signaal drastisch omloog. Net de router van de computer kast meer naar rechts verplaatst maar het signaal blijft erg slecht.

Ik heb overigens een Asus A6T met ingebouwd wireless. Straks nog een keer met me Dlink DWLG650 proberen, gebruik die alleen voor back|track eigenlijk.

Zou het ook met iets softwarematigs te maken kunnen hebben? Gezien het snelle dalen van het bereik na eenmaal verbonden te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Doe je dit onder windows of onder linux? Onder Linux heb ik precies hetzelfde probleem namelijk (atheros kaart onder ubuntu met madwifi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Bor de Wollef schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:10:
[...]

Even zoeken op een de brick guide. Op deze site is wel meer info te vinden: http://www.linksysinfo.org/portal/
Hoe weet jij zeker dat de router bricked is?
Een knipperende powerled is daarvoor niet genoeg. Alle 4 de lan-leds moeten daarvoor ook branden.
Aangezien de router nog gewoon te bereiken is via ping.. is het zeker geen brick.

branden alle 4 de lan-leds en knippert de powerled... een brick
oplossing: de linksys openmaken.. en de flash chip op de juiste plek kortsluiten.
of makkelijker en veiliger, en 100% succes garantie.. met jtag er nieuwe firmware inflashen.

knippert de powerled.. en de lan leds reageren gewoon, dan boot de router niet. oplossing: via tftp de firmware er opnieuw opzetten :)

[ Voor 5% gewijzigd door job op 08-10-2006 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 14:25
Yapser schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 11:43:
89mW is te hoog, 84mW is de veilige max. Zet je channel eens op automatisch..

Stom gezegd: omlaag kan ook helpen. Je moet een beetje de goede verhouding ruis/aantal mW's zien te vinden. Het kan net zo goed ook een brak clientkaartje zijn met een veel lagere radio power of een antenne die niet goed gericht is.
hoe kom je er achter waar het clientkaartje is ingesteld ? Ik heb sinds kort ook DD-WRT(micro) op me linksys (v5) staan. Standaart was 28mW en max is iets van 257mW (dacht ik, zit op me werk). Hij staat nu op 70mW

Dus de beste instelling is om te kijken wat het clientkaartje gebruikt bijv 50mW om dit ook op de router in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wanneer je slecht ontvangst hebt raad ik aan eerst het zendvermogen van de router niet omhoog te schroeven. Dit heeft namelijk vrijwel nooit echt zin. Naast het signaal word ook de ruis sterker. Bovendien werk je met 2 richtingsverkeer en zal je client niet harder gaan of zelfs kunnen zenden. Het gevolg hiervan is dat de verbinding vrijwel nooit beter word maar af en toe wel slechter.

De beste manier om de ontvangst te verbeteren is te zorgen voor een betere plaatsing van je access point, een betere richting van de antennes of het plaatsen van een betere antenne. Vooral dit laatste doet wonderen bij de goedkope soho routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje over de linksys WRT54G : ik heb een V2 en een V5, de eerste met sveasoft, de 2e met DD-WRT v23.
Met beide heb ik hetzelfde probleem : ik probeer het ip adres te veranderen naar 192.168.2.1
dan valt de verbinding (natuurlijk) weg. Als ik daarnaa probeer op het nieuwe ip adres weer kontakt
te krijgen met de router lukt dit niet.....wat doe ik fout ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 09-09 12:30
heb je het ip adres van de computer waar je achter zit wel aangepast zodat deze in de juiste range zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:42:
Nog een vraagje over de linksys WRT54G : ik heb een V2 en een V5, de eerste met sveasoft, de 2e met DD-WRT v23.
Met beide heb ik hetzelfde probleem : ik probeer het ip adres te veranderen naar 192.168.2.1
dan valt de verbinding (natuurlijk) weg. Als ik daarnaa probeer op het nieuwe ip adres weer kontakt
te krijgen met de router lukt dit niet.....wat doe ik fout ??
Een ip-adres dat met 192 begint is een klasse C adres, dwz dat de eerste drie nummers het netwerk bepalen. Als je dus van 192.168.1.1 naar 192.168.2.1 gaat, kom je op een ander netwerk te zitten.

Het kan wel, maar dan moet je ook de computer vanwaar je de router benadert een adres op het 192.168.2 netwerk geven. Bijvoorbeeld door op de router de DHCP range te veranderen en daarna je pc rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Wat betreft die andere antenne's... welke zijn geschikt en ook beter dan de standaard wrt54g v5 antenne's?

Op dit moment heeft me laptop/router grote problemen met het bereik als ik in de woonkamer zit, achterin het huis. Hij heeft gewoon problemen om door de muren heen te gaan. Hij gaat dus 1 verdieping naar beneden en door 3 muren heen en dat lukt hem gewoon niet. AP ergens anders zetten is weer erg lastig. Ik ga er van de week wel wat mee experimenteren.

Op dit moment geen puf om op te staan, gisteren wat verkeerds gegeten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Vanmiddag heb ik de 'DD-WRT v23 SP2' firmware in mijn WRT54G V3.1 geflashed. Alles ging prima, en aan het eind kwam er te staan 'flashed succesfull' ofzo.

Als ik probeer in te loggen op 192.168.1.1 krijg ik de Setup Pagina te zien en zodra ik naar een andere pagina wil of instellingen wil wijzigen moet ik een user en password invoeren. Voorheen was dit altijd admin/admin, maar dat werkt nu niet meer.

Vervolgens heb ik de router meerdere malen gereset zodat het wachtwoord (zoals in de standaard Linksys firmware) admin wordt. Maar helaas is dit niet het geval en kan ik mijn router niet meer inkomen.

Kan iemand mij hierbij helpen plz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Probeer eens in te loggen met root/admin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Me_Again schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 14:08:
Vervolgens heb ik de router meerdere malen gereset zodat het wachtwoord (zoals in de standaard Linksys firmware) admin wordt. Maar helaas is dit niet het geval en kan ik mijn router niet meer inkomen.
Gewoon de handleiding (wiki dus) lezen.
Username root
paswoord admin

Standaard laat hij de systeminformation pagina zien, als je wilt zou je dat nog uit kunnen schakelen (ik geloof bij administration > management)

(edit: aah.. iets te lang m'n venster open laten staan. )

[ Voor 8% gewijzigd door job op 15-10-2006 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
job schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 15:23:
[...]
Gewoon de handleiding (wiki dus) lezen.
Username root
paswoord admin

Standaard laat hij de systeminformation pagina zien, als je wilt zou je dat nog uit kunnen schakelen (ik geloof bij administration > management)

(edit: aah.. iets te lang m'n venster open laten staan. )
root/admin had ik ook al geprobeerd, maar werkte niet. Heb de router uit/aan gezet en m'n pc gereboot. Nu werkt root/admin wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Bij DD-WRT moet je af en toe rebooten voor wijzigingen zijn doorgevoerd. Vreemd voor een linux based firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Ik ben nu overgestapt van de WAG54G V2 naar de WRT54G V3.1, omdat je het wireless signaal kunt boosten. Nadat ik eindelijk kon inloggen (lees hierboven) heb ik geprobeerd om de juiste instellingen voor mijn provider in te voeren (Speedlinq). Met de WAG54G kon ik deze op "RFC 1483 routed" en de VPI/VCI (34/0) instellen. Helaas gaat dat met deze WRT54G router niet. PPPoE heb ik ook geprobeerd en de juiste host / domein / user / wachtwoord ingevoerd, maar krijg geen ADSL verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De WRT54G heeft geen geintegreerd modem. Direct aan de ADSL verbinding hangen werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Bor de Wollef schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 18:10:
De WRT54G heeft geen geintegreerd modem. Direct aan de ADSL verbinding hangen werkt dus niet.
lol! En daar kom ik nu pas achter |:(

EDIT
Kan ik de WRT54G als accespoint gebruiken in combinatie met m'n oude WAG54G?

[ Voor 14% gewijzigd door Me_Again op 15-10-2006 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik wil een draadloos netwerk gaan opzetten in een groot pand, met 1 WRT54G, en dan 2 of 3 WAP54G's die het signaal gaan boosten (in repeater-mode). Heeft iemand hier ervaring mee (ik geloof dat dit alleen werkt met WEP als beveiliging), maar wat ik me écht afvraag, heeft iemand hier ervaring mee icm DD-WRT? Die firmware ziet er nl erg goed uit, dus ben ik van plan om die erop te zetten. Ik ben alleen bang dat het niet gaat werken icm de WAP54G's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:59
Defiant schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:34:
[...]

Mocht je je dit nog afvragen, de WRT's hebben geen echte switch, maar eigenlijk 4 aparte netwerkaarten die in brigde mode staan. Netwerkverkeer is dus belastend voor de CPU, en vandaar dat je niet full-speed kan gaan, maar extreme traagheid is natuurlijk niet goed.
Dushh, dacht ik dat ik eruit was, lees ik dit weer... :?
Nou ja, misschien valt het tegenwoordig wel allemaal mee, maar vraag blijft, is de keuze voor de WRT54GL een goeie keuze?

Te gebruiken voor een @home breedband verbinding die 2 computers (wired) moet verbinden. De wireless option is voor het geval er ooit eens een laptop op bezoek komt.. (wireless is toch een extra feature toch -die je uit kunt zetten- ??)
Overigens: ik leech nogal... :9

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
ik zit met een probleempje

ik heb gister DD-WRT v23 SP2 erin geflashed (daarvoor draaide ik al een half jaar sp1)
nu is die niet succesvol afgerond, de router loopt nog wel prima (internet doet het nog en alle beveiliging zit er ook nog op), maar als ik naar het menu wil en het ip-adres in de adresbalk typ dan krijg ik een blanco scherm.

weet iemand hoe dit op te lossen is

router is wrt54g v2.2

[ Voor 3% gewijzigd door Frunz op 24-10-2006 10:21 ]

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat is heel simpel, je moet even zoeken op regain access. Ik had dit ook, je moet met telnet inloggen en óf de httpd daemon activeren, of de httpredirect deactiveren met een nvram commando. Dit staat ergens in de documententatie beschreven (in de wiki).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
met telnet kom ik er niet in
welke username en password moet ik dan gebruiken?
gewoon die ik zelf heb ingesteld?

edit laat maar, heb het al gevonden

maar hoe flash ik dan een nieuwe firmware, of zorg ik dat het wel werkt?

[ Voor 35% gewijzigd door Frunz op 24-10-2006 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 14:25
Frunz schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:38:
met telnet kom ik er niet in
welke username en password moet ik dan gebruiken?
gewoon die ik zelf heb ingesteld?

edit laat maar, heb het al gevonden

Ik heb een link in mijn favorieten staan alleen ik kom er op dit moment niet op :o maar meschien jij wel :)

Hier heb je een handleiding om DD-WRT te instaleren
http://thescorpion420.dyn...l/content/view/27/36/1/3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
Killertjuh schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:04:
[...]

Ik heb een link in mijn favorieten staan alleen ik kom er op dit moment niet op :o maar meschien jij wel :)

Hier heb je een handleiding om DD-WRT te instaleren
http://thescorpion420.dyn...l/content/view/27/36/1/3/
link lijkt dood

en dat van die nvram commando's snap ik niet, kan je misschien een beetje uitleg geven?

[ Voor 10% gewijzigd door Frunz op 24-10-2006 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
ik ben er nog steeds niet uit, kan iemand een beetje uitleg geven over telnet en wat ik daar allemaal in kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
dog4life schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:27:
Dat is heel simpel, je moet even zoeken op regain access. Ik had dit ook, je moet met telnet inloggen en óf de httpd daemon activeren, of de httpredirect deactiveren met een nvram commando. Dit staat ergens in de documententatie beschreven (in de wiki).
ik ben nog steeds niet verder. ik heb nu met telnet de httpredirect uitgezet maar ik kom nog steeds niet in mijn webinterface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Frunz schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:38:
Een nieuwe firmware kan je het makkelijkst met tftp doen vanuit een dosbox.

Ga in een dosbox (cmd) in de map staan waar je de firmware hebt staan en toets het volgende in:
tftp -i 192.168.1.1 PUT dd-wrt.v23_generic.bin
Waarschijnlijk zal er niets gebeuren, omdat de router al opgestart is. trek daarom de stekker van de router er kort even uit en meteen weer in zodat de router reboot. Wacht even een minuutje tot het werkt. Mocht je een time-out krijgen, probeer het nogmaals, en nogmaal en nogmaals.

edit: had wat tijd over, dus hier een betere handleiding :)

dd-wrt heeft een korte vertraging voordat hij gaat booten, in deze vertraging kan je (indien nodig) via tftp de software opnieuw installeren. Je moet dus goed timen om het commando op tijd te geven.
Een manier die ik wel vrij eenvoudig vind, en vaak succesvol:
zorg voor een vast ip adres in de 192.168.1.X reeks.
Zorg ervoor dat als je achter de pc zit, je je router binnen handbereik hebt.
Open twee dosboxes.
In de ene laat je het commando ping -t 192.18.1.1 lopen (een continue ping)
In de andere voer je alvast het commando "tftp -i 192.168.1.1 PUT dd-wrt.v23_generic.bin" in (druk nog niet op enter).

je trekt de stekker van de router eruit.. en je ziet in het ene dosbox dat de pings niet meer aankomen.
Selecteer nu de dosbox met het tftp commando.
stop de stekker erin, en zodra je weer een ping hebt start je het tftp commando (daarom moet je ook binnen handbereik van je router zitten). De timing is vrij precies maar na een paar keer proberen zal het je wel lukken :).
Als de timing goed is zal je router de nieuwe firmware binnenkrijgen en automatisch installeren..
Als de statusled gaat knipperen is de router de firmware aan het installeren, waarna hij automatisch weer reboot en router weer benaderbaar is via een browser.

Wat de mislukte update betreft.. ga altijd upgraden via iexplorer, met firefox kan het wel eens misgaan. Of doe als ik en gebruik tftp.. dat werkt altijd foutloos.

[ Voor 53% gewijzigd door job op 29-10-2006 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05-2021

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Om mezelf even te quoten uit het Orange Family topic:
Als ik Vista RC1 begin te downloaden als de router nét aanstaat, trekt hij de eerste 60mb binnen met inderdaad 1200 tot 1600 kb/s, maar daarna zakt hij enorm snel in naar zo'n 120 kb/s. Vervolgens afwisselend naar de ene keer 400, dan weer 1000, dan weer 60, dus het draadloze deel is gewoon zwaar kud.
Ik gebruik inmiddels weer de gewone officiële Linksys firmware (v4.30.7) op de WRT54GL. Blijkbaar werkt de draadloze verbinding nét na het opnieuw aanzetten van de router vlekkeloos, omdat ik dan makkelijk 1,5 mb/s haal. Waar kan het aan liggen dat deze snelheid toch weer inkeldert?

Een situatieschets: een site survey op de router met DD-WRT firmware leverde een hoop netwerken in de omgeving op, maar die worden door de client-kaartjes slechts af en toe opgepikt. Draadloze channel van onze router is nu 3, welke niemand in de omgeving gebruikt.
Het is een oud huis, gebouwd in de jaren 30 denk ik. Geen betonnen vloeren of muren, vooral veel hout.
Het draadloze netwerk heeft een WPA2 AES/TKIP beveiliging, verder alle instellingen maar weer naar default gezet, omdat we er dan nog de minst trage verbinding uit weten te halen...

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik HyperWRT en DD-WRT ook installeren op een WRT54GL?
Ik krijg hier namelijk niks van gevonden op hun websites.

Het lijkt mij van wel want de WRT54GL is gewoon de nieuwe WRT54G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 11:16:
Ik krijg hier namelijk niks gevonden van op hun websites.

Ik draai al tijden Hyperwrt + thibor op een GL. Dat staat overigens ook gewoon op de thibor site en is ook makkelijk te vinden met de search / google.

Meer info voor je hier en hier.

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 05-11-2006 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Niet en maar of. Ik draai DD-WRT op mijn GL, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Wel,eigenlijk is de GL dus de "oude" WRT54Gv4, omdat sinds die "nieuwe" v5 de router niet meer af-fabriek op linux draait....
Gelukkig is er voor v5 t/m v6 nog DD-WRT micro !!

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ik krijg hier namelijk niks van gevonden op hun websites..
Dan kan je niet zoeken: http://www.dd-wrt.com/wik...-WRT%3F#Supported_Devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 21:22
hey guys ik zit met een probleempje

ik heb een wrt54g v 2.2 en heeft altijd prima gedraaid onder sveasoft talisman free 1.04.
maar nu opeens wil hij niet meer goed werken. ik kom interface niet meer op (192.168.1.1) en volgens ipconfig /all is dit ook veranderd naar 83.81.76.1

ik heb geprobeerd te flashen via tftp zoals hiervoor is gezegd maar ik krijg telkens een time out. ik weet niet meer wat ik moet doen is hij nu bricked? want ik kan wel gewoon internetten maar ik kom niet meer in de user interface dus lijkt me neit dat hij bricked is toch? kan iemand me hiervan redden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:14
Ik heb ook een vraag met betrekking tot mijn WRT54GS router. Niet echt qua firmware mara ben beetje huiverig met het openen van een nieuw topic hier om dan te horen te krijgen dat ik de search moet gebruiken (welke ik heb gebruikt maar niet mijn probleem verholpen is).

Alles aangesloten zoals het hoort, netwerk is 100%. Alleen we komen met 3 pc's via kabels het internet niet op. Wij werken nog met een stuk antiek genaamt de COM21 van UPC/Chello dus moet je de instellingen op static ip zetten. Nu heb ik alles netjes ingevuld maar nog steeds geen verbinding. MAC adres gekloond niet veel beter. Wel word er bij mijn netwerklocaties een pictogram gemaakt met de naam Internet-Gateway. Hiermee kan ik verbinding maken en krijg dan een scherm dat er verbinding is ergens mee met 10mbps. Maar nog steeds geen internet. Met onze oude router (waar ik nu nog aan vast zit dus) krijg ik dat pictogram niet en heb ik gewoon internet.

Dit is misschien simpel voor velen, maar ik ben een netwerk n00b. Mocht mijn vraag ergens anders thuishoren dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
als ik juo was zou ik contact opnemen met upc en je modem zsm vervangen voor een docsis modem.

dat pictogram waar je het over hebt is upnp en verder irrelevant. je moet goed instellen hoe je internet met je router verbinding moet maken. met een docsis is dit gewoon dhcp maar voor de oude standaard moet je even diep graven in got en kom je er vanzelf achter. dit is echt opzoekwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:14
jozy schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 22:25:
als ik juo was zou ik contact opnemen met upc en je modem zsm vervangen voor een docsis modem.

dat pictogram waar je het over hebt is upnp en verder irrelevant. je moet goed instellen hoe je internet met je router verbinding moet maken. met een docsis is dit gewoon dhcp maar voor de oude standaard moet je even diep graven in got en kom je er vanzelf achter. dit is echt opzoekwerk
Mja heel fijn over dat nieuwe modem, ik woon in een gat. Oftewel wij kunnen com21 krijgen en verder niets :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

CreativeMind schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 20:40:
Alles aangesloten zoals het hoort, netwerk is 100%. Alleen we komen met 3 pc's via kabels het internet niet op. Wij werken nog met een stuk antiek genaamt de COM21 van UPC/Chello dus moet je de instellingen op static ip zetten. Nu heb ik alles netjes ingevuld maar nog steeds geen verbinding. MAC adres gekloond niet veel beter. Wel word er bij mijn netwerklocaties een pictogram gemaakt met de naam Internet-Gateway. Hiermee kan ik verbinding maken en krijg dan een scherm dat er verbinding is ergens mee met 10mbps. Maar nog steeds geen internet. Met onze oude router (waar ik nu nog aan vast zit dus) krijg ik dat pictogram niet en heb ik gewoon internet.
Heb je er nou sindskort een router tussen zitten? of altijd al?
Sindskort, dan moet je de router instellen als ware het een van de pc's is.
De pc's kan je nu weer fijn op dhcp zetten en dan moeten ze weer werken.
Kom je er niet uit, open dan mooi een eigen topic :) hier is niet de juiste plaats ervoor.
jozy schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 19:14:
hey guys ik zit met een probleempje

ik heb een wrt54g v 2.2 en heeft altijd prima gedraaid onder sveasoft talisman free 1.04.
maar nu opeens wil hij niet meer goed werken. ik kom interface niet meer op (192.168.1.1) en volgens ipconfig /all is dit ook veranderd naar 83.81.76.1

ik heb geprobeerd te flashen via tftp zoals hiervoor is gezegd maar ik krijg telkens een time out. ik weet niet meer wat ik moet doen is hij nu bricked? want ik kan wel gewoon internetten maar ik kom niet meer in de user interface dus lijkt me neit dat hij bricked is toch? kan iemand me hiervan redden
Dus je pc heeft opeens een wan ip adres gekregen? Apart.
Of tftp bij jou router werkt weet ik niet, het moet wel door de makers van sveasoft erin geprogrammeerd zitten. Bij dd-wrt werkt het wel (maar de timing is cruciaal).
Als ik jou was zou ik helemaal opnieuw beginnen. En begin dan met alleen een kabeltje tussen pc en router. De verbinding naar het modem laat je even voor wat het is. Zorg dat je je router weer aan de praat krijgt.. ga daarna verder met het internet.

En voor de volledigheid een router is bricked als: alle vier de lan ledjes continu branden.
(ja ook als er geen lan kabels inzetten, dus power eraan en als alle vier de lan ledjes gaan branden is die bricked). Een bricked router is trouwens wel weer te fixen :)
Kom je er niet uit.. dan is een eigen topic ook voor jou wel een goed idee.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 11-11-2006 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
job het is gelukt dankje: kep internet losgekoppeld en een hardreset uitgevoerd en toen kon ik er opeens wel in. saillaint detail was wel dat direct daarna ik ook mn motorola modem moest gaan resetten. maargoed het werkt weer als vroeger bedankt daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
job schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 21:36:
[...]

Een nieuwe firmware kan je het makkelijkst met tftp doen vanuit een dosbox.

Ga in een dosbox (cmd) in de map staan waar je de firmware hebt staan en toets het volgende in:
tftp -i 192.168.1.1 PUT dd-wrt.v23_generic.bin
Waarschijnlijk zal er niets gebeuren, omdat de router al opgestart is. trek daarom de stekker van de router er kort even uit en meteen weer in zodat de router reboot. Wacht even een minuutje tot het werkt. Mocht je een time-out krijgen, probeer het nogmaals, en nogmaal en nogmaals.

edit: had wat tijd over, dus hier een betere handleiding :)

dd-wrt heeft een korte vertraging voordat hij gaat booten, in deze vertraging kan je (indien nodig) via tftp de software opnieuw installeren. Je moet dus goed timen om het commando op tijd te geven.
Een manier die ik wel vrij eenvoudig vind, en vaak succesvol:
zorg voor een vast ip adres in de 192.168.1.X reeks.
Zorg ervoor dat als je achter de pc zit, je je router binnen handbereik hebt.
Open twee dosboxes.
In de ene laat je het commando ping -t 192.18.1.1 lopen (een continue ping)
In de andere voer je alvast het commando "tftp -i 192.168.1.1 PUT dd-wrt.v23_generic.bin" in (druk nog niet op enter).

je trekt de stekker van de router eruit.. en je ziet in het ene dosbox dat de pings niet meer aankomen.
Selecteer nu de dosbox met het tftp commando.
stop de stekker erin, en zodra je weer een ping hebt start je het tftp commando (daarom moet je ook binnen handbereik van je router zitten). De timing is vrij precies maar na een paar keer proberen zal het je wel lukken :).
Als de timing goed is zal je router de nieuwe firmware binnenkrijgen en automatisch installeren..
Als de statusled gaat knipperen is de router de firmware aan het installeren, waarna hij automatisch weer reboot en router weer benaderbaar is via een browser.

Wat de mislukte update betreft.. ga altijd upgraden via iexplorer, met firefox kan het wel eens misgaan. Of doe als ik en gebruik tftp.. dat werkt altijd foutloos.
ben een aantal dagen bezig geweest met het proberen, maar het lukt echt niet. het lijkt er op dat de router alweer voledig geboot is op het moment dat mijn pings weer aankomen, waardoor de tftp te laat is om voor de boot iets te flashen

heeft iemand misschien een (andere) oplossing voor mij probleem (Frunz schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:21:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 19:55
Ik heb sinds vandaag een heel raar probleem. Ik heb al een tijdje de WRT54G V7 hij deed het altijd goed. Ik had redelijke ontvangs enz.. Maar ik heb er nu een extra routertje een WRT54GL (DD-WRT) bij gezet en nu kan ik alleen een beetje redelijke ontvangst krijgen op die GL... Ik heb ze al op verschillende kanalen gezet enz.. Maar niks helpt.

• job

job

Frunz schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:20:
[...]

ben een aantal dagen bezig geweest met het proberen, maar het lukt echt niet. het lijkt er op dat de router alweer voledig geboot is op het moment dat mijn pings weer aankomen, waardoor de tftp te laat is om voor de boot iets te flashen

heeft iemand misschien een (andere) oplossing voor mij probleem (Frunz schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:21:)
Je kan de router (mits hij niet fysiek kapot is) altijd repareren met jtag.
Zo heb ik al een aantal wrt54G's gefixed. Op de dd-wrt site staat wel een link naar uitleg over jtag.
Nadelen van de jtag methode: je moet een jtag kabel solderen, een pinheader in je router solderen (waardoor de garantie op je router vervalt).

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59
job schreef op donderdag 23 november 2006 @ 10:28:
[...]

Je kan de router (mits hij niet fysiek kapot is) altijd repareren met jtag.
Zo heb ik al een aantal wrt54G's gefixed. Op de dd-wrt site staat wel een link naar uitleg over jtag.
Nadelen van de jtag methode: je moet een jtag kabel solderen, een pinheader in je router solderen (waardoor de garantie op je router vervalt).
ik heb een paar dooie wrts gehad. dmv de pin10-to-ground truck heb ik ze allemaal weer kunnen recoveren, ze worden weer pingbaar op 192.168.1.1 en met tftp trap je er zo weer een FW in.

• job

job

Dat is inderdaad ook een optie :)
Een dooie router kan echter ook het gevolg zijn. Met m'n eigen router zou ik het nog wel aandurven.
Maar met die van een ander toch niet :).

En achja.. als je hem toch open hebt is de garantie toch al vervallen, dus een jumper solderen maakt dan weinig meer uit.
Wat die pin to ground trick.. staat me bij dat je bij de nieuwe wrt54G's een andere pin moet pakken dan met de oudere... Weet jij daar meer van?

[ Voor 8% gewijzigd door job op 23-11-2006 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn verhaal

Ik heb al tientallen maal geprobeert om een andere firmware te zetten om mijn WRT54GS maar allemaal zonder resultaat. Ik heb het al geprobeert door gwn in mijn router setup een nieuwe firmware te kiezen maar dan krijg ik ALTIJD en bij ELKE firmware 'upgrade are failed'.
Ook heb ik geprobeert om via command prompt te tftp'en maar dan krijg ik 'server error: access violation'. Kan iemand me helpen?

Momenteel staat er de stock firmware op: Firmware Version: v1.50.8
Onderaan mijn router staat 'version 6'

Elke hulp wordt geaprecieerd :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2006 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DetoR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-08 14:03
sinds kort ook eigenaar van een linksys wrt54GL router. (net 2 dagen).

nu wil ik mijn clients een static IP meegeven: hoe kan ik dit veranderen. ik wil ook de range van de dhcp veranderen. (welke firmware kan ik het beste gebruiken met de meeste opties ivm servers die ook aangekoppelt zitten ed.)

mij linksys draait op:

Vendor:LINKSYS
ModelName:WRT54GL
Firmware Version:v4.30.7 , Jun 20 2006
#:000
Boot Version:v3.7.4
CodePattern:W54G
Country:Europe

RF Status:enabled
RF Firmware Version:v4.30.7
RF Domain:ETSI (channel 1~13)
RF Channel:11
RF SSID:patjama.nl

-----Dynamic Information
RF Mac Address:*
LAN Mac Address:*
WAN Mac Address:*
Hardware Version:2.0
Device Serial No.:

aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Mensen .. ik kom ergens niet uit ..

Ik heb een WRT54G met firmware v4.71.1, Hyperwrt 2.1b1 + Thibor15c. En heb nu een Draytek Vigor 2910G. Ik wil de WRT54G op zolder zetten om daar vaste pc's oid op aan te sluiten. Nu heb ik in de setup gekeken en zag ik dat ik de keuze had tussen ondermeer Ethernet bridge en Client mode. Mijn gevoel zegt dat ik Ethernet Bridge moet pakken.

Ik heb wat settings geprobeerd maar het wil niet echt lukken.

heeft iemand het met deze firmware al een keertje opgezet ?

gelukt!!...als iemand het wil weten hoe ...laat maar even weten

[ Voor 12% gewijzigd door Tranzy op 27-11-2006 22:06 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DetoR
wat als ik na mijn update niet meer kan pingen naar 192.168.1.1
ook als ik deze vast( dus niet laten toewijzen) invoer enweer opnieuw ping maar geen antwoord krijg?

is nu mn linksys dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Hoe branden de ledjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DetoR
lan kabel brand gewoon constant. en het powerledje knippert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

HEADS UP!
Tomato Version 1.00.0905 is recentelijk vrijgegeven.
Jazeker, versie een-punt-nul.
Zie hier de (Engelstalige) changelog en de download van deze alternatieve firmware voor WRT54[G|L|S] en Buffalo WHR-G54S/WHR-HP-G54S --> http://www.polarcloud.com/tomato/

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

hbokh schreef op maandag 04 december 2006 @ 23:14:
HEADS UP!
Zie hier de (Engelstalige) changelog en de download van deze alternatieve firmware voor WRT54[G|L|S] en Buffalo WHR-G54S/WHR-HP-G54S --> http://www.polarcloud.com/tomato/
Nice! Ik denk dat ik nu zeker bereid ben de overstap te wagen vanaf thibor. Zitten de thibor functies trouwens allemaal in Tomato?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DetoR
dan wil ik hem erwel op kunnen zetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

DetoR schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 00:05:
dan wil ik hem erwel op kunnen zetten :(
En dat lukt niet omdat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DetoR
wat als ik na mijn update niet meer kan pingen naar 192.168.1.1
ook als ik deze vast( dus niet laten toewijzen) invoer enweer opnieuw ping maar geen antwoord krijg?

is nu mn linksys dood?
lan kabel brand gewoon constant. en het powerledje knippert

laatste firmware die ik had geprobeerd was Alchemy-V1.0.bin (zit die toevallig in andere range?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerst ff een hard reset 1,5minuut reset button indrukken en dan om de 20 seconde de stroom eraf met tjssenpauzes van 10 sconden.

daarna even je pc een statisch ip geven in dezelfde range als de router>192.268.1.25 dan proberen te pingen.

als dit niet werkt herhaal je dit nog eene paar keer en als dat niet werkt issie dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

HEADS UP!
Ziet er zeer netjes uit. Ben zeer benieuwd naar mensen met ervaring met deze firmware icm een WRT54GL. Draai nu DD-WRT, maar wil wel overstappen naar Tomato.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

Draai het nu zo'n 24 uur zonder noemenswaardige problemen.
Ja, je moet niet over een hele trage lijn via een OpenVPN en proxy de real-time bandwidth stats bekijken, dat vind 'ie niet leuk! :+
Het is net als de vorige versies erg stabiel; de QOS-taartdiagrammen zien er ook strak uit en je kan de interface nu ook een ander kleurtje geven.
Nu nog wel even uitvinden hoe ik een custom color scheme voor CSS moet installeren.

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19

Sosabowski

nerd

HEADS UP!
Woei dat ziet er mooi uit. Misschien toch maar eens overwegen om van de standaad firmware af te stappen.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik heb momenteel een uptime van 73 days, 04:23:43 met v4.71.1, Hyperwrt 2.1b1 + Thibor15c, erg stabiel dus. Nu vind ik Tomato er erg mooi uit zien, maar vraag me af of het ook deze stabiliteit kan bieden. Ik wacht nog even af, vind het nu super dat ik geen om kijken naar die router heb.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

hbokh schreef op woensdag 06 december 2006 @ 00:03:
Draai het nu zo'n 24 uur zonder noemenswaardige problemen.
Wat voor WRT model heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:07
Inderdaad, ik zou graag eens willen horen van de mensen die Tomato draaien wat voor type ze precies hebben. Bijv:

WRT54G v2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
CrashOne schreef op woensdag 06 december 2006 @ 00:35:
Ik heb momenteel een uptime van 73 days, 04:23:43 met v4.71.1, Hyperwrt 2.1b1 + Thibor15c, erg stabiel dus. [...]
Die HyperWRT is inderdaad erg stabiel:
code:
1
2
Firmware Version :  v4.20.9 - HyperWRT 2.1b1+tofu7, Oct. 26, 2005     
          Uptime :  198 days, 13:12:24

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

Hier staat een Linksys WRT54GL v1.1 met (dus) momenteel Tomato v1.00
Draai Tomato al sinds v0.03 en geen problemen ondervonden. Slechts wat bugs in de GUI die snel werden opgelost door Jon (de ontwikkelaar van Tofu en Tomato) met een nieuwe release.
Ik vind Tomato zelfs zo goed dat ik geld gedoneerd heb! <+:)

[ Voor 42% gewijzigd door hbokh op 06-12-2006 14:55 ]

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DetoR
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:26:
eerst ff een hard reset 1,5minuut reset button indrukken en dan om de 20 seconde de stroom eraf met tjssenpauzes van 10 sconden.

daarna even je pc een statisch ip geven in dezelfde range als de router>192.268.1.25 dan proberen te pingen.

als dit niet werkt herhaal je dit nog eene paar keer en als dat niet werkt issie dood
nope was dood denk ik... met linksys gebelt die heeft een ref.nr voor mij aangemaakt kon hem gewoon omruilen bij de desbetreffende computerwinkel.

draai nu Firmware Version: v4.71.1, Hyperwrt 2.1b1 + Thibor15c op een WRT54GL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook nog steeds een probleem met mijn wrt54g.. versie7

De verbinding loopt af en toe helemaal vast, vooral bij veel verkeer. Als ik bijvoorbeeld firefox open, en 4 tabs open, laad hij alleen de eerste, en de andere drie krijgen een error, " blabla de website duurde te lang om te laden, kreeg geen reactie" zoiets.

Dit gebeurt op mijn laptop wireless, maar ook op de bedrade pc beneden met internet explorer.. Een soort van choken of iets dergelijks?

Heb vanmiddag wel een 7.003 firmware van linksys zelf gekregen, die zorgt voor een iets beter bereik, maar lost dat andere probleem niet op.

Dit gebeurt er dus:
http://i17.tinypic.com/4bz5wsy.png

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey, jij hebt met agop gesproken klopt dat? ik heb je probleem gehoord, zou je eens aanraden om heel de router te resetten en dan opnieuw alles in te stellen, is vaak nodig met die laatste FW voordat die goed in werking gaat.

we hebben de FW getest, en hij kwam door 2 verdiepingen(6 meter) met 2 plafonds met gewapend beton heen en eht signaal was zeer goed.bereik werd beter als een wrt54GL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt, en dat heb ik vanmiddag al met hem gedaan, heel de router gereset, mn bereik is ook zeker wel verbeterd. Alleen hij doet het nog steeds zoals mijn plaatje aangeeft, dat plaatje heb ik vanavond gemaakt. En hij doet precies hetzelfde op de bedrade computer beneden..licht dus niet aan het wireless..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm heel vaag, heb deze FW bij meerdere mensen thuis getest(stuk of 10)en heb een heel aantal andere problemen tegengekomen met die router maar dit nog niet...heel raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 19:55

Sr_Ogel

Klop klop klop

Draai nu drie dagen Tomato Version 1.00.0905 op mijn WRT54g v2.2
Alles loopt als een zonnetje.
Eerst problemen met de bandwitdh grafiekjes.(geen grafieken)
Na de svg plugin was probleem opgelost

Draaide altijd nog standaard linksys firmware.
Deze werkte altijd goed zonder te moeten resetten of dergelijke.
Ik miste alleen de functie static dns.

Als de uptime het zelfde blijft als met de oude firmware dan ben ik tevreden
en zal hier tomato nog wel even blijven draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
ik zit nog steeds met het probleem van een paar pagina's terug

weet iemand hoe je een router moet flashen vanuit telnet (neem aan dat dit mogelijk is)

heb al gezocht maar ik kon niets vinden, wel dat je dingen in kan stellen, maar niet hoe je moet flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 09-09 12:30
check het ddwrt forum eens, daar staan legio tutorials hoe je een bricked linksys weer levend kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
Schweino schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 16:58:
check het ddwrt forum eens, daar staan legio tutorials hoe je een bricked linksys weer levend kan krijgen.
daar staat dat het met tftp moet, maar dat lukt niet

dus mijn vraag was en is: hoe flash ik een router met telnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
op deze site staat niets anders dan dat je hem open moet maken en pinnen met elkaar verbinden, ben er geen fan van, want bij mij gaat dat altijd fout. dit wil ik dus ook vermijden. vandaar dat ik ook vraag of iemand weet hoe (of) je met telnet kan flashen. (in jouw link staat niets over flashen met telnet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb de linksys WRT54G v.5.1 en ik wil eigenlijk zo dicht mogelijk bij de originele software blijven.
De software versie die er nu in zit is: 1.00.6 (januari 2006) serienummer beginnend met:CDFC
Het enige dat ik eigenlijk wil is het zendvermogen iets opschroeven,en eventueel wat meer entry's voor poortmapping.
Ik vond hier hacked firmware (
https://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=99199 ) maar dat is zo oud dat ik maar niet eens ga proberen dat er in te krijgen.
Er zijn zoveel verschillende dingen over te vinden.
Wie kan me voor deze router met deze versie en firmware adviseren welk werkende firmware het doet ?
Ik wil het liefst,maar dat moet logisch zijn,wel een werkend bakkie hebben,en ga er zeker niet in solderen of zo.

Blijft trouwens hinderlijk dat nog steeds na een stroomstoring het ding echt alles kwijt is,niet verschrikkelijk erg als je een bakup er in kunt aden,maar wel als je niet gezien hebt dat die storing er is,blijkt je draadloos netwerk opeens wijd open te staan !

Nogmaals ik hoef geen enorme andere mogelijkheden,alleen ik red het in de tuin en op de zolder net niet dus gewoon iets meer zendvermogen zou al fijn zijn,mijn laptop is sterk genoeg,het is de linksys die net te kort schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Nick39 schreef op zondag 10 december 2006 @ 11:10:
Ik heb de linksys WRT54G v.5.1 en ik wil eigenlijk zo dicht mogelijk bij de originele software blijven.
De software versie die er nu in zit is: 1.00.6 (januari 2006) serienummer beginnend met:CDFC
Het enige dat ik eigenlijk wil is het zendvermogen iets opschroeven,en eventueel wat meer entry's voor poortmapping.
Zendvermogen opschroeven heeft eigenlijk bijna nooit zin. Ik heb daarover al vaker iets gepost, geloof zelfs in dit topic. Misschien kun je dat terug vinden. Als het zendvermogen de enige reden is om naar een andere firmware te gaan zou ik liever zorgen voor betere antennes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd upgraden naar 1.01.1FW en high gain antennes erop schroeven(TNC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frunz schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 21:32:
[...]

op deze site staat niets anders dan dat je hem open moet maken en pinnen met elkaar verbinden, ben er geen fan van, want bij mij gaat dat altijd fout. dit wil ik dus ook vermijden. vandaar dat ik ook vraag of iemand weet hoe (of) je met telnet kan flashen. (in jouw link staat niets over flashen met telnet)
als je even verder kijkt op die site staat er ook dat als je wil telnetten je waarschijnlijk een seriele poort op de chip moet solderen.. word moeilijk dus

het makkelijkste is gewoon kijken of je hem kan pingen>zo ja TFTP
>zo nee doen zoals in de link staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
alexkroeze schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 15:46:
Draai nu drie dagen Tomato Version 1.00.0905 op mijn WRT54g v2.2
Alles loopt als een zonnetje.
Eerst problemen met de bandwitdh grafiekjes.(geen grafieken)
Na de svg plugin was probleem opgelost

Draaide altijd nog standaard linksys firmware.
Deze werkte altijd goed zonder te moeten resetten of dergelijke.
Ik miste alleen de functie static dns.

Als de uptime het zelfde blijft als met de oude firmware dan ben ik tevreden
en zal hier tomato nog wel even blijven draaien
Had altijd eerst DD-WRT maar die is behoorlijk TRAAG kwa webinterface, heb nu al tijdje Tomato draaien en moet zeggen Hij is snel heel snel, vooral met torrents enzo blijft deze probleemloos draaien terwijl dat met dd-wrt of tofu totaal neit gaat. dus voormij geen andere meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 11:35:
idd upgraden naar 1.01.1FW en high gain antennes erop schroeven(TNC)
Dat moeten dus 2 high gain antennes worden ?
De upgrade net gedaan,maar verhoogt de upgrade ook het zendvermogen dan ?
Misschien kan ik beter mijn tweedehands experia als tweede accesspoint er bij zetten.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Dit topic gaat over de verschillende firmwares voor de WRT54G. Voor andere prolemen die je tegenkomt die niet firmware specifiek zijn gebruik je de search of start je een eigen topic.