[Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL firmwares Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 74.934 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey, de FW maakt je zendvermogen niet beter maar het kan wel stabieler worden.

je kan eerst proberen of het al goed genoeg is met 1 high gain antenne, een 2e kan altijd nog gekocht worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 12:44:
hey, de FW maakt je zendvermogen niet beter maar het kan wel stabieler worden.

je kan eerst proberen of het al goed genoeg is met 1 high gain antenne, een 2e kan altijd nog gekocht worden
Er schenen gehackte firmwares te zijn die het nu ook met de 5.1 doen (iets met micro) maar aangezien ik dyslecisch ben blijf ik er maar vanaf.
Hoopte dat een amerikaanse firmware (omdat het schijnt dat daar meer vermogen gebruikt mag worden) mijn zendvermogen ook zou verhogen.
Ik kom uit het zend tijdperk van de oude am bakkies.. daar moest je als je wat aan de antennes deed,beide vervangen omdat je anders de boel uit balans bracht,maar dat maakt bij dit ding dus niet uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de amerikaanse FW heeft 1 verschil met de nederlandse en dat is dat je bij wireless kanaal 12 en 13 kunt gebruiken, bij de NL FW gaat ie maar tot 11.

geen verschil in zendvermogen dus.

en 1 betere antenne zou het bereik al verbeteren, alleen 2 is natuurlijk beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:05:
de amerikaanse FW heeft 1 verschil met de nederlandse en dat is dat je bij wireless kanaal 12 en 13 kunt gebruiken, bij de NL FW gaat ie maar tot 11.

geen verschil in zendvermogen dus.

en 1 betere antenne zou het bereik al verbeteren, alleen 2 is natuurlijk beter
Ok,ga ik in de diverse topics op zoek naar eventuele antennes,ik was gewoon bang de boel op te blazen als ik er maar 1 zou gebruiken.
Helaas bestaat er dus geen proggie die alleen maar dat doet namelijk,zendvermogen vergroten,maar dat zal gezien de interne structuur dus niet mogelijk zijn en zeker niet via een telnet commando of zo ;)
Och en als het niet werkt met die antenne kan ik um wel weer terug brengen,dat gaat met een getoaste linksys minder soepel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ook ik heb op mijn WRT54GL 1.1 Tomato geinstalleerd. Hiervoor gebruikte ik de DD-WRT, en heb zonder problemen kunnen upgraden naar Tomato. Heb er wel voor gekozen om de settings terug te zetten naar factory defaults bij het updaten van de firmware.

Alles werkt weer, moet zeggen dat ik de UI van tomato sneller vind aanvoelen dan DD-WRT. Ook de stats zijn leuk (moest wel even SVGView van Adobe installeren omdat IE6 geen SVG support heeft).

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Frunz - heb je het al met de tftp.exe geprobeerd die hier te vinden is?
http://www.linksysinfo.or...ownloads.php?do=file&id=4

Want om middels telnet een binary-file te uploaden... dat lijkt me wel HEEL erg onwaarschijnlijk!
Zoek anders verder in het forum van Linksysinfo (http://www.linksysinfo.org/forums/). Daar staan tientallen situaties van mensen met een soortgelijk probleem.

Hier staat ook een goede beschrijving om het middels TFTP te doen:
Installing OpenWrt via TFTP
http://wiki.openwrt.org/O...w&redirect=OpenWrtViaTftp

Welliswaar geschreven voor OpenWRT, maar het maakt uiteindelijk niet uit welke firmware je probeert te uploaden hiermee. Succes!

[ Voor 30% gewijzigd door hbokh op 10-12-2006 19:49 . Reden: Aanvulling ]

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tftp is simpel maar da had ie al geprobeerd en lukte niet

server:192.168.1.1
password:admin
file:FW.bin

maar dan moet je het apparaat wel kunnen pingen.

als je niet kunt pingen kun je ook nog proberen de snelheid van je kaart trug te zetten naar 10mbit half duplex wil ook nog wel eens werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ben van Thibor 15C naar Tomato Version 1.00.0905 gegaan.
Observaties:
* de GUI van Tomato is sneller en veel mooier (duh), maar als je de tab met de QOS graphs per ongeluk laat openstaan is die GUI na een zekere tijd onbereikbaar -> alleen door een reboot van de router op te lossen.
* Qua mogelijkheden geven ze elkaar maar weinig toe. QOS in Tomato is veel uitgebreider, maar vereist veel tuning (vooral L7 is hier en daar niet echt effectief).
* De totale response van Thibor is *subjectief* sneller.

Maar voor nu is Tomato OK.

[EDIT] wat me echt niet wil lukken in Tomato: een CIFS share mounten. Mijn prima werkende samba shares (waarvan ik aannam dat ik ze zomaar zou kunnen mounten) krijg ik niet gemount. Als iemand een idee heeft of je een samba share een extra parameter ofzo moet meegeven, dan ben ik zeeer geinteresseerd.

[ Voor 21% gewijzigd door AlterEgo op 10-12-2006 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellmonder1986
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-01-2021
heb nu sindskort ook de wrt54g en wel versie:7
nu heb ik rond zitten kijken voor nieuwe of gehackte firmwares maar zelfs op de linksys site staat hij niet tussen de downloads en is wel jammer.

hij is tot nu toe stabiel en inet is nog niet weggevallen (ik gebruik geen draadloos maar wou kwaliteit en stabiliteit want heb eerst een smc gehad en nooit meer), maar hoelang is versie:7 al uit en waneer kan ik updates verwachten??

tevreden gebruiker na een week uptime van het apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

AlterEgo schreef op zondag 10 december 2006 @ 20:00:
wat me echt niet wil lukken in Tomato: een CIFS share mounten. Mijn prima werkende samba shares (waarvan ik aannam dat ik ze zomaar zou kunnen mounten) krijg ik niet gemount. Als iemand een idee heeft of je een samba share een extra parameter ofzo moet meegeven, dan ben ik zeeer geinteresseerd.
Tjonge jij ook al... :) Ik niet hoor, maar voor alle duidelijkheid: in het Linksysinfo-forum (ja alweer die site) heb ik gisteren mijn smb.conf gepost.
Zie URL: http://www.linksysinfo.org/forums/showthread.php?t=50234
Want Tomato's CIFS-client werkt hier out-of-the-box (naar een FreeBSD-doos). Geen idee wat het zou kunnen zijn, maar houdt ook de andere fora hieromtrent in de gaten, zou ik zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door hbokh op 10-12-2006 20:24 . Reden: URL erbij ]

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 09:37:
hmm heel vaag, heb deze FW bij meerdere mensen thuis getest(stuk of 10)en heb een heel aantal andere problemen tegengekomen met die router maar dit nog niet...heel raar
Sjante: het probleem is al opgelost, het bleek niet mn router te zijn, maar mn modem was de boosdoener, nu loopt het weer als een zonnetje.

Zou jij dit ook willen doorgeven op je werk, of moet ik morgen even bellen? ze gingen namelijk proberen het probleem na te bootsen en zouden mij daarover terug bellen a.s vrijdag, maar dat is dus niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 21:56
k ben van hyperwrt Thibor 15C naar Tomato Version 1.00.0905 gegaan. Een gewone firmware upgrade gedaan en het werkte onmiddelijk. Het ziet er wel goed uit vooral die grafiekjes. Ik vond de hyperwrt toch een prettigere interface hebben en ben daarom teruggekeerd naar de vorige. Hier begonnen de problemen. Nadat ik de vorig firmware succesvol had upgeload ging de router rebooten. En hij bleef maar rebouten. Kortom hij was naar de vaantjes. Het heeft me een halve dag gekost om alle middeltjes te proberen om hem aan de praat te krijgen. UIteindelijk heb ik de router open gehaald en de truk met de pin 16 van de flaship naar de grond kort te sluiten toegepast. Zo kon ik weer pingen naar mijn router en dan met tftp de vorige firmware naar de router geflasht.Ik ga dus nooit meer over naar een firmware die sterk afwijkt van hyperwrt. Ik heb al heel dikwijls mijn router geflasht en net nu met een vreemde firmware heb ik problemen. Dus ik kies toch voor hyerwrt thibor en ga niet meer over naar tomato. (router = wrt54g v2.2). Detor ik vermoed dat jij juist hefzelfde probleem hebt als ik heb gehad. Je router doet het niet meer maar hij is zeker nog te redden hoor. Effe wat rond googlen en je vind verschillende methoden om je router weer tot het rijk der levenden te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dank je mijn referentienummer is 061207-002254

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Voor de mensen die een wrt54G versie 5/5.1/6 hebben en dd-wrt hebben is er nieuws.
De maker van dd-wrt is nu bezig met een v23 sp3. verbeteringen tot nu toe:
iets andere uiterlijk van het admin-panel.. wat stabiliteits dingetjes.. maar het leukste is dat de maker nu bezig is met bandwith monitoring (eventueel grafisch). Hoe het een en ander uitpakt is nog de vraag.. wegens het beperkte geheugen van de wrt54G is het de vraag waar de logs worden opgeslagen, een optie is een samba mount van een andere pc.
Voor de mensen die de voortgang willen volgen is het leuk de sp3 beta's te downloaden, voor de andere zou ik zeggen wacht op het eindproduct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
hbokh schreef op zondag 10 december 2006 @ 20:21:
[...]

Tjonge jij ook al... :) Ik niet hoor, maar voor alle duidelijkheid: in het Linksysinfo-forum (ja alweer die site) heb ik gisteren mijn smb.conf gepost.
Zie URL: http://www.linksysinfo.org/forums/showthread.php?t=50234
Want Tomato's CIFS-client werkt hier out-of-the-box (naar een FreeBSD-doos). Geen idee wat het zou kunnen zijn, maar houdt ook de andere fora hieromtrent in de gaten, zou ik zeggen.
Dank voor die config. Dat leidde me tot /var/log/samba/router:
code:
1
2
[2006/12/12 21:08:22, 0] smbd/negprot.c:reply_nt1(316)
  reply_nt1: smb signing is incompatible with share level security !

omdat ik share level security had aanstaan.
Met user level security mount Tomato foutloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

AlterEgo schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 21:12:
Met user level security mount Tomato foutloos.
Mooi man! Ik heb die oplossing (share --> user) ook maar even bij Linksysinfo.org gepost.

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

Nu ik hier toch (weer) ben: Tomato Version 1.01.0918 is vandaag gereleased met een aantal minor bugfixes.

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijdje lopen zoeken maar nog steeds niet op een duidelijk antwoord gekomen. Ik heb een Linksys WRT54G v5. Nu heb ik begrepen dat ik hier alleen dd-wrt micro op kan zetten. Ik heb alle firmwares geprobeerd maar krijg steeds de melding: Upgrade failed. Ik draai nu Firmware Version: v1.00.6 van Linksys maar wil graag custom. Ik probeer te flashen via Firmware Upgrade in het standaard router menu via internet exploren. Doe ik iets fout? Iemand duidelijke uitleg voor upgragen van mijn wrt54g v5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:46:
Ik heb al een tijdje lopen zoeken maar nog steeds niet op een duidelijk antwoord gekomen. Ik heb een Linksys WRT54G v5. Nu heb ik begrepen dat ik hier alleen dd-wrt micro op kan zetten. Ik heb alle firmwares geprobeerd maar krijg steeds de melding: Upgrade failed. Ik draai nu Firmware Version: v1.00.6 van Linksys maar wil graag custom. Ik probeer te flashen via Firmware Upgrade in het standaard router menu via internet exploren. Doe ik iets fout? Iemand duidelijke uitleg voor upgragen van mijn wrt54g v5?
http://www.scorpiontek.org/portal/content/view/27/36/

en dan stap voor stap volgen....

[ Voor 77% gewijzigd door BN op 15-12-2006 16:56 ]

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn router geflashed.. tenminste dat dacht ik want nu blijft de powerled steeds knipperen. Is dit nog te fixen of heb ik definitief een baksteen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 18:35:
Ik heb mijn router geflashed.. tenminste dat dacht ik want nu blijft de powerled steeds knipperen. Is dit nog te fixen of heb ik definitief een baksteen?
Alle stappen netjes gevolgd, of kort door de bocht approach gevolgd?
Vanaf welk moment knippert je power -led, want dat hoort ie te doen na de VxWorks kill en voordat je DD-WRT micro upload met TFTP....
Geef even wat meer info wat je hebt gedaan en vanaf welk moment het niet meer loopt zoals beschreven. Dit is te summier om iets voor je te doen.

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn router is kapot gegaan op t moment dat ik er niewe firmware in wou flashen op deze manier: http://www.scorpiontek.org/portal/content/view/27/36/1/1/. Bij de laatste stap ging het mis. Pingen lukt nog wel maar ik kom niet meer in de router zelf. Heb net een uur een medewerker van Linksys aan de lijn gehad, en die wist te melden dat de software op de router kapot was. Ik moest er via tftp niewe opzetten die hij had gestuurd. Dit heb ik gegaan, op half duplex gezet enzo, kreeg een groen bolletje bij tftp, update finished. Maar nog steeds geen verandering. De router is met geen mogelijkheid te bereiken en de powerled blijft nog steeds constant knipperen.
En ik heb niet draadloos proberen te flashen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2006 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

Niet al te lang geleden een wrt54g v5.1 omgeflashed naar dd-wrt.

Als je de vxkiller er al op hebt gezet dan zal je niet in 1x terug kunnen gaan schat ik.
Deze guide gebruik ik voor v5's omflashen :

Klik

Deze guide laat ook zien hoe je terug moet flashen.

--edit

En mocht je je router nu helemaal niet meer kunnen bereiken (dus ook TFTP niet).
Dan ben ik bang dat je met een dode router zit , die misschien nog te debricken is met 1 van de vele debrick tricks.

(heb zelf ook ooit een wrt54g moeten debricken met de pin16 naar grnd truuk).

[ Voor 30% gewijzigd door GekkeR op 17-12-2006 17:00 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
Hoi,

ik beschik over een WRT54G v2.2 en een Apple Airport Express,
nu heb ik voor deze router al de laatste firmware versies erop gezet,
maar ik kan nog steeds geen WDS toekennen :s

hoe kan ik dit oplossen ? kan ik de router met v6.0 firmware flashen ?

thnks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jverdeyen schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:09:
Hoi,

ik beschik over een WRT54G v2.2 en een Apple Airport Express,
nu heb ik voor deze router al de laatste firmware versies erop gezet,
maar ik kan nog steeds geen WDS toekennen :s

hoe kan ik dit oplossen ? kan ik de router met v6.0 firmware flashen ?

thnks!
de v6 kun je niet flashen want je hebt een v 2.2?? de nieuwste FW voor jou apparaat is de 4.30.5, eventueel kun je er de FW voor de GL in zetten 4.30.7 en eventueel kun je gebruik maken van alternatieve 3rd party FW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
hbokh schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:14:
Nu ik hier toch (weer) ben: Tomato Version 1.01.0918 is vandaag gereleased met een aantal minor bugfixes. :
En toch....er is iets mis met deze versie: al na een dag of twee zie ik de load en het geheugengebruik ioplopen, ook als het routertje niets staat te doen. Na een dag of tien zat de load constant boven de drie, en begonnen dingen toch echt minder soepel te lopen (maar nog geen vastlopers), en heb ik hem gereset.
Samenvatting: Tomato ziet er prima uit, maar is nog een beetje groen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het nog steeds jammer dat er geen goede firmware is voor de linksys wrt54g ver 7. Hij blijft nog steeds uitvallen en dit is heel irritant. Heb zelf de beta al geinstalleerd, maar dit lost niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beastdjw
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 23:37
Ik heb de wrt54g versie 7.0 en heel veel problemen gehad met het bereik van mijn wifi netwerk. Het bereik was veel slechter dan mijn wrt54g versie 2. Sinds ik de nieuwe firmware er op gezet heb werkt hij perfect. Het lijkt wel of de transmit power veel hoger is. Je kan de nieuwe firmware alleen van de linksys site in de uk downloaden. Vreemd...... Ik gebruik nu versie 7.00.3 (beta).

hierbij de link
http://www-uk.linksys.com...2FCommon%2FVisitorWrapper

Weet iemand of je versie 7.0 al kan voorzien van een open software firmware upgrade waarbij ik b.v. de transmit power kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wacht, hebben we het over een router, of de "client" (antenne) kaart om te verbinden met je router?
in het laatste geval is de wrt54G geloof ik gebaseerd op RT2*00, waarvoor je de meest simpele driver kunt downloaden op ralinktech.com, toch?

Edit: nevermind, firmware<>driver

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een WRT54G V5.1en een WAP54G voor een repeater functie.
Echter ik moet een afstand overbruggen van circa 20 meter waarbij er 2 muren staan.

Met mijn laptop heb ik de repeater niet nodig. Dan ontvang ik nog "2 streepjes" bereik. Echter er staat een pc en die moet ook het internet op kunnen en die vind niets. Vandaar ook dat ik die repeater heb aangekocht.

code:
1
2
0meter                 20 meter                   25 meter
<WRT54G>                <WAP54G>                  PC

Dit heeft een half uurtje kunnen werken. Daarna is de verbinding verbroken en heeft het nooit meer gewerkt. Heeft iemand toevallig het zelfde probleem of een mooie oplossing. Ik zit namelijk een beetje met mijn handen in mn haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn router ook naar de DD-WRT 23 SP2 geflashed. Dit ging allemaal goed, en de router los werkt perfect.

Alleen ik kan niet verbinden met het internet (Xs4all, PPPOA). Mijn modem (een 3com, die ook routerfuncties kan hebben) staat bridged. Welke verbinding moet ik nu kiezen in de DD-WRT? Ik heb pptp oa geprobeerd maar zonder resultaat. Iemand zelfde situatie/advies?

Met dubbel NAT lukt het mij overigens wel maar dat is niet helemaal de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:17
Hier dan V7.0.0.4 ;)

Voordelen t.o.v V7.0.0.1 die ik gebruikte is het signaal dat een enorme boost heeft gekregen

Klik hier voor V7.0.0.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Ik draai nu een tijdje de laatste hyperwrt thibor op mijn wrt54gl. Nu moet ik regelmatig de router resetten omdat ik geen verbinding meer heb. Nu lees ik dat er meer mensen zijn met dit probleem, maar niet wat je er aan kan doen. Dus: wat kan ik hier aan doen?
Ik gebruik overigens veel Utorrent.

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Onderaan m'n router staat dat ik de Linksys45G versie 2.2 heb. Maar ik heb de firmware ooit geupdate en daar staat "Firmware Version: v3.03.6, Dec. 29, 2004"

Nou weet ik niet of de 2.2 tevens voor de geleverde firmwareversie geldt, maar hoe dan ook kan ik voor beide geen gepaste firmware vinden op http://www-nl.linksys.com...2FCommon%2FVisitorWrapper

How on earth update ik m'n router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Laatst online: 06-09 10:21
apNia schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 10:48:
Onderaan m'n router staat dat ik de Linksys45G versie 2.2 heb. Maar ik heb de firmware ooit geupdate en daar staat "Firmware Version: v3.03.6, Dec. 29, 2004"

Nou weet ik niet of de 2.2 tevens voor de geleverde firmwareversie geldt, maar hoe dan ook kan ik voor beide geen gepaste firmware vinden op http://www-nl.linksys.com...2FCommon%2FVisitorWrapper

How on earth update ik m'n router?
ik heb ook ffies gekeken en idd de 2.2 versie lijkt er tussen uit gehaald te zijn (heb hem zelf ook),
als je echt een nieuwe firmware wilt (vanwege instabiliteit van die je nu draait oid), kan je ook overwegen om een custom firmware te nemen

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Heb ik al gedaan. Het werkt verder allemaal wel aardig, alleen het bereik red ik soms wel, soms niet, en da's jammer...

Ik heb het nu via op de site de 3.0 versie te pakken kunnen updaten en staat er nu
Firmware Version : v4.20.8, Sep. 5, 2005

Dat scheelt al weer wat... Maar ik kan niet naar versie 5.0.. als ik die firmware wil laden staat er de prachtige mededeling "Upgrade are failed!"

That are not good :(

Iemand een idee? Mijn ervaring met custom firmware is niet zo fijn. Ik had HyperWRT maar die resette steeds IP's per PC, en zo kon ik niet normaal portforwarden..

[ Voor 16% gewijzigd door apNia op 12-01-2007 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
apNia schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 11:02:
Heb ik al gedaan. Het werkt verder allemaal wel aardig, alleen het bereik red ik soms wel, soms niet, en da's jammer...

Ik heb het nu via op de site de 3.0 versie te pakken kunnen updaten en staat er nu

Dat scheelt al weer wat... Maar ik kan niet naar versie 5.0.. als ik die firmware wil laden staat er de prachtige mededeling "Upgrade are failed!"

Iemand een idee? Mijn ervaring met custom firmware is niet zo fijn. Ik had HyperWRT maar die resette steeds IP's per PC, en zo kon ik niet normaal portforwarden..
weet je cker dat v4.20.8 niet de laatste is, die heb ik tot een kwart jaar geleden nog gedraaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de V7 is zeker nog niets gehacked ?

Die dingen hebben echt een teleurstellend bereik :(

/me leest net over de 7.0.0.4.... die gaan we even proberen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Frunz schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 11:57:
[...]

weet je cker dat v4.20.8 niet de laatste is, die heb ik tot een kwart jaar geleden nog gedraaid
Jamaar er is toch een v7? Of ligt het niet zo simpel dat mijn hardwareversie 2.2 niet compatible is met > firmware 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
apNia schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:20:
[...]

Jamaar er is toch een v7? Of ligt het niet zo simpel dat mijn hardwareversie 2.2 niet compatible is met > firmware 4?
firmware is geschreven voor een bepaalde versie. na versie 4 is er nogal wat veranderd aan de wrt54g serie, geloof vooral met ram en o.s. wat er op staat

maar firmware 4.20.8 is gemaakt voor v2.2, stond dacht ik als laatst gereleasede firmware voor v2.2

je kan ook altijd nog ffies op de meuktracker kijken, of daar niet toevallig nog een nieuwere versie staat voor de wrt54g (moet je wel ffies kijken voor welke versies dat geldt dan)

edit: zie nu dat er weer v2.2 staat bij de download sectie (vanmorgen toch echt overheen gekeken, of hij stond er toen echt niet tussen, wordt een beetje gek hiero 8)7 )

[ Voor 11% gewijzigd door Frunz op 12-01-2007 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet ook firmware voor de versie 2.2 hebben, deze staat op www.linksys.com en is versie 4.30.5 eventueel kun ej er ook de firmware 4.30.7 voor een GL in zetten werkt ook

en firmware van versie 1 t/m 4 en van de wrt54GL zijn gelijk de rest is anders

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Op linksys.com staat 't er wel, maar op http://www-nl.linksys.com...2FCommon%2FVisitorWrapper (NL editie) dus niet.. en het lijkt me dat firmware ivm WiFi toch wel gevoelig is voor US of EU toch? Althans dat lijkt me iets om voor uit te kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je eens kijkt op de echte linksys.com

http://www.linksys.com/se...2FCommon%2FVisitorWrapper

en het enige verschil tussen de eu of US versie is dat US kanaal 12 en 13 erbij krijgt

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Ik kan je ten zeerste DD-WRT aanraden, draait inmiddels al een jaar uiterst stabiel bij mij (op een wrt54GL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de 7.0.0.4 zeker aanraden, wat een vreselijk groot verschil in signaal !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja he word bijna verdubbeld en word sterker als eenwrt54GL maargoed t moet natuurlijk ook stabiel blijven en dat is nog een probleempje dat ze moeten oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:18:
ja he word bijna verdubbeld en word sterker als eenwrt54GL maargoed t moet natuurlijk ook stabiel blijven en dat is nog een probleempje dat ze moeten oplossen
Stabiliteit kan ik weing over zeggen. Heb je dat bij 7.0.0.4 ervaren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer910
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 10:44
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:20:
Ik heb een WRT54G V5.1en een WAP54G voor een repeater functie.
Echter ik moet een afstand overbruggen van circa 20 meter waarbij er 2 muren staan.

Met mijn laptop heb ik de repeater niet nodig. Dan ontvang ik nog "2 streepjes" bereik. Echter er staat een pc en die moet ook het internet op kunnen en die vind niets. Vandaar ook dat ik die repeater heb aangekocht.

code:
1
2
0meter                 20 meter                   25 meter
<WRT54G>                <WAP54G>                  PC

Dit heeft een half uurtje kunnen werken. Daarna is de verbinding verbroken en heeft het nooit meer gewerkt. Heeft iemand toevallig het zelfde probleem of een mooie oplossing. Ik zit namelijk een beetje met mijn handen in mn haar.
kheb ook een dikke muur van faraday (jaja met een deur er in) en ook een redelijke lastige verbinding daar door, hemelsbreed naar de router is de afstand max 10 meter. Maar het is dus mogenlijk om een repeater er tussen te zetten? kheb wel de instellingen nagekeken, maar wordt er niet echt heel veel wijzer van dat dit zo te doen is.
hehehe vanmiddag toch maar weer eens shoppen.

rg ijsbeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 09:33:
[...]

ik hoor wel eens mensen weer terugbellen dat het een week goed heeft gewerkt en dan ineens weer niet meer heel raar.... maargoed dat is natuurlijk afwachten
Mischien buren die hun accesspoint uit zetten als ze het niet gebruiken en op hetzelfde kanaal zitten?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou kunnen maar zouden er superveel wireless buren zijn:P hoor het wel vaker haha maargoed we wachten af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 15:31:
als je eens kijkt op de echte linksys.com

http://www.linksys.com/se...2FCommon%2FVisitorWrapper

en het enige verschil tussen de eu of US versie is dat US kanaal 12 en 13 erbij krijgt
Moet dat niet andersom zijn? Volgens mij hebben de US en japanse WIFI standaarden juist kanalen minder.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope us firmware(heb em er zelf ook in zitten) heeft kanaal 12 en 13 erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:47

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik heb een WRT54GS v4 met daarop de laatste firmware van Linksys (v1.06.1). Ik vind hem prima stabiel draaien, op 1 punt na. Als ik flink aan het torrenten ben, dan komt verder geen enkel verkeer er meer door, ergo geen internet. Nu heb ik ook een servertje draaien, en als ik aan het downloaden ben wil ik niet dat mijn server niet meer te benaderen is. Heeft iemand een tip voor een firmware die dus even stabiel is als de Linksys firmware, maar wel met al die torrent connecties overweg kan?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Weet je zeker dat de router dit veroorzaakt?
Als je met je torrents je upload vult, ligt je download namelijk plat. (dus ook iets om naar te kijken).

Voor alternatieve software zou je eens naar dd-wrt kunnen kijken (mocht de upload het probleem niet zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:20
Ik had ook ditzelfde probleem. Nadat ik dit topic had doorgelezen, ben ik overgeschakeld naar dd-wrt en het probleem met het grote download verkeer was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:47

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

job schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 12:13:
Weet je zeker dat de router dit veroorzaakt?
Als je met je torrents je upload vult, ligt je download namelijk plat. (dus ook iets om naar te kijken).

Voor alternatieve software zou je eens naar dd-wrt kunnen kijken (mocht de upload het probleem niet zijn).
Ik heb een maximale upload van 1mbit/s, en stel bitlord af op een max upload van 40kB/s. Dan heb ik er nog steeds last van. Maar ik ga eens kijken naar dd-wrt.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik kan er kort over zijn: mijn Linksys WRT54G v5 zoog enorm, vervangen door een WRT54GS en die doet het uitstekend! afgelopen 3 weken (sinds aanschaf) nog geen een keer donw geweest of gereset! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het eerste wat ik bij een G of GS deed was HyperWRT installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
Ik heb afgelopen week mijn WRT54GS (v1.1) voorzien van X-wrt. Voor wat ik wou ideaal.... Het is een "nieuwe" firmware, nou ja firmware... Het is een uitgebreidere webinterface voor openwrt en geen echte fork... Werkt als een trein, flashen ging ook prima. Het enige waar ik in de web interface tegen aanliep was dat ie vlan1 niet wou verwijderen, maar dit ging wel via de nvram-pagina. Heb ook gekeken naar openwrt, maar het vele configwerk via ssh zag ik niet helemaal zitten, dat kan nu allemaal via een web-interface. Het is dus eigenlijk openwrt voor mindere linux-experts.... Zeker een firmware om te bekijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teigetjuh schreef op zondag 14 januari 2007 @ 20:32:
Ik heb afgelopen week mijn WRT54GS (v1.1) voorzien van X-wrt. Voor wat ik wou ideaal.... Het is een "nieuwe" firmware, nou ja firmware... Het is een uitgebreidere webinterface voor openwrt en geen echte fork... Werkt als een trein, flashen ging ook prima. Het enige waar ik in de web interface tegen aanliep was dat ie vlan1 niet wou verwijderen, maar dit ging wel via de nvram-pagina. Heb ook gekeken naar openwrt, maar het vele configwerk via ssh zag ik niet helemaal zitten, dat kan nu allemaal via een web-interface. Het is dus eigenlijk openwrt voor mindere linux-experts.... Zeker een firmware om te bekijken....
Ziet er wel super uit ja !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Merovingian schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 12:39:
[...]

Ik heb een maximale upload van 1mbit/s, en stel bitlord af op een max upload van 40kB/s. Dan heb ik er nog steeds last van. Maar ik ga eens kijken naar dd-wrt.
Behalve upload kan je ook eens kijken naar het aantal connecties. Daar gaat de linksys firmware slecht mee om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie alleen een bug bij X-WRT met de installatie van het HotSpot-idee.

Dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vendor:LINKSYS
ModelName:WRT54GL
Firmware Version:v4.30.5 , Apr 27 2006
#:000
Boot Version:v3.4.2
CodePattern:W54G
Country:US
RF Status:enabled
RF Firmware Version:v4.30.5
WAN Mac Address: Hardware Version:2.0

Ook heb veel last van verbrekende verbindingen. Vast lopende router. Ik heb een FTP-servertje wireless aan router, maar de router reboot indien gebruik makend van FTP constant. En als ik de FTP-sever met netwerkkabel aansluit, dan raakt de router helemaal in de war. Ook vaak loopt router vast, en na een handmatige reboot doet die het wel iets beter. Heeft iemand een advies welk fm die ik het best kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
dd-wrt dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:28:
Heeft iemand een advies welk fm die ik het best kan gebruiken?
Tomato dus! >:) : http://www.polarcloud.com/tomato/
Mijn ervaringen met deze firmware (op een Linksys WRT54GL v1.1) zijn tot op vandaag alleen maar positief. Waar DD-WRT moest rebooten voor vage zaken, herstart Tomato zoals iedere Linux dat doet gewoon netjes het (de) proces(sen). Komt nog eens bij dat de web-GUI erg van deze tijd is (Ajax, SVG).
Maar als je (ook) bijv. een VPN-server op je WRT54 wilt draaien, ja dan raad ik je aan weer WEL voor DD-WRT gaan...

[ Voor 9% gewijzigd door hbokh op 19-01-2007 20:52 . Reden: Aanvulling ]

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Firmware: DD-WRT v23 SP2 (09/15/06) micro

Deze firmware draai ik nu, ik ben alleen niet helemaal tevreden over het signaal. Ik heb de standaard antenne er nog opzitten. Hij staat op de eerste verdieping en beneden kan ik in de woonkamer al niet meer op internet. Het is wel vrij groot hier dus misschien is die afstand gewoon te groot, maar zou het eventueel met een andere firmware op te lossen zijn het signaal probleem of een afstelling in de software van de router?

En wat raden jullie aan als eventuele vervanging van de huidige antenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Is tomato dan al stabiel? Dacht dat er nog wat probleemjes mee waren namelijk. Ik draai zelf DD-WRT v23 SP1 (final) en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

Schweino schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 23:48:
Is tomato dan al stabiel? Dacht dat er nog wat probleemjes mee waren namelijk. Ik draai zelf DD-WRT v23 SP1 (final) en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Tomato v1.00 is op 4 december 2006 uitgebracht, daarmee werd de beta-fase feitelijk verlaten.
Op het moment van schrijven is v1.02 de meest recente (3 jan. 2007). Er zijn her-en-der nog wat issues, maar die zijn er ook met DD-WRT. Zoals gezegd zijn mijn ervaringen alleen maar positief tot nu toe. Hier in elk geval geen issues met BitTorrent en/of QOS.

HyperWRT+Tofu --> http://www.polarcloud.com/tofu is een van de meest stabiele firmwares.Jonathan (die de code van tofu voor zijn rekening heeft genomen) is met tomato from scratch begonnen met de toendertijd (juli 2006) meest recente source-code van Linksys en heeft daar ook weer een heel stabiel platform van weten te b(r)ouwen.

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik gebruik Tomato nu al meer dan een maand zonder problemen op mijn WRT54GL. Daarvoor had ik DD-WRT, heb daar ook nooit echt problemen mee gehad. Maar Tomato is net wat gelikter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
We gaan het eens proberen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hbokh schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:19:
[...]

Tomato v1.00 is op 4 december 2006 uitgebracht, daarmee werd de beta-fase feitelijk verlaten.
Op het moment van schrijven is v1.02 de meest recente (3 jan. 2007). Er zijn her-en-der nog wat issues, maar die zijn er ook met DD-WRT. Zoals gezegd zijn mijn ervaringen alleen maar positief tot nu toe. Hier in elk geval geen issues met BitTorrent en/of QOS.
DD-WRT is toch heel wat uitgebreider als je het mij vraag, kun je vrijwel niet vergelijken.
HyperWRT+Tofu --> http://www.polarcloud.com/tofu is een van de meest stabiele firmwares.Jonathan (die de code van tofu voor zijn rekening heeft genomen) is met tomato from scratch begonnen met de toendertijd (juli 2006) meest recente source-code van Linksys en heeft daar ook weer een heel stabiel platform van weten te b(r)ouwen.
Stabiel ? De firmware schijnt niet meer geupdate te worden, lijkt me dat er eventuele bugs dus niet meer uitgehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die er nu opgezet, maar ik ondervind met deze FW toch ook problemen mbt tot ftp server. Grote bestanden trekt die niet en reboot de WRT54G v2.2 alsnog opnieuw. Ik heb het vermoeden dat het signaal 10 - 20 % verslechterd is. Een voordeel van deze FW is dat je je ip kunt toewijzen op MAC adres, wat wel handig ivm met het vele gebruik van laptops hier.

Ik ga maar een andere FW testen: Tomato eens proberen of die verbeteringen geeft....

EDIT:
Inmiddels heb ik op de v2.2 Firmware Version : v4.30.1, HyperWRT 2.1b1 +tofu13c gezet. En ik ben er nu al positief over. Het probleem mbt tot ftp grote bestanden, lijkt op het eerste gezicht opgelost. En deze heeft gelukkig ook de functie dat je een ip kunt toewijzen op MAC...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 14:39:

[...]

Stabiel ? De firmware schijnt niet meer geupdate te worden, lijkt me dat er eventuele bugs dus niet meer uitgehaald worden.
Ja, stabiel. Ik ken eigenlijk geen stabielere firmware dan deze. Ik heb een WRT54GS met de laatste Tofu, deze draait nu al 120 dagen probleemloos.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrashOne schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 18:38:
[...]

Ja, stabiel. Ik ken eigenlijk geen stabielere firmware dan deze. Ik heb een WRT54GS met de laatste Tofu, deze draait nu al 120 dagen probleemloos.
Ja maar dat lukt je met HyperWRT ook wel.

Het gaat niet direct om de uptime maar de combinatie van features en uptime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Damocles.NL schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 21:22:
Firmware: DD-WRT v23 SP2 (09/15/06) micro

Deze firmware draai ik nu, ik ben alleen niet helemaal tevreden over het signaal. Ik heb de standaard antenne er nog opzitten. Hij staat op de eerste verdieping en beneden kan ik in de woonkamer al niet meer op internet. Het is wel vrij groot hier dus misschien is die afstand gewoon te groot, maar zou het eventueel met een andere firmware op te lossen zijn het signaal probleem of een afstelling in de software van de router?

En wat raden jullie aan als eventuele vervanging van de huidige antenne?
Waarom versterk je eerst niet eens de signaal sterkte voordat je andere antennes gaat aanschaffen. tabblad wireless > advanced settings. Xmit power verhogen tot je wel goed signaal hebt.
Het maximum is 251mWatt maar dat is niet aan te raden (grote kans dat je de wireless chip opblaast). Tot de 100 kan je zeker wel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
job schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 22:27:
[...]
Waarom versterk je eerst niet eens de signaal sterkte voordat je andere antennes gaat aanschaffen. tabblad wireless > advanced settings. Xmit power verhogen tot je wel goed signaal hebt.
Het maximum is 251mWatt maar dat is niet aan te raden (grote kans dat je de wireless chip opblaast). Tot de 100 kan je zeker wel gaan.
Het is hier al veel vaker gezegd dat dat meestal niet helpt. Wireless is tweerichting verkeer, dus als je aan de ontvangende kant niet hetzelfde doet werkt het niet. In de tweede plaats krijg je behalve een sterker signaal ook meer ruis, met alle negatieve gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 22:37:
[...]

Het is hier al veel vaker gezegd dat dat meestal niet helpt. Wireless is tweerichting verkeer, dus als je aan de ontvangende kant niet hetzelfde doet werkt het niet. In de tweede plaats krijg je behalve een sterker signaal ook meer ruis, met alle negatieve gevolgen.
Gewoon zorgen dat je minimaal G-kaarten in je laptop/PC hebt zitten, lost al een boel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek achter een firmware voor mijn wrt54G die mij de mogelijkheid biedt om per client mijn bandwidth te monitoren, ik zie bij de meeste firmwares enkel mogelijkheid om te globaa en/of wlan, lan te monitoren, niet per client.
Is er een firmware die dat heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 19:55

Sr_Ogel

Klop klop klop

Tomato Firmware is weer voorzien van een update.
op 21 januari is v1.03.0943 online gekomen
http://www.polarcloud.com/tomato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Ik had de Xmit waarde al omhoog gezet. In me laptop zit ook een b/g ingebouwd wireless kaartje. Is er ook een WRT54G topic over de router zelf en niet de firmware omdat het lichtelijk offtopic is welke antenne je bereik kan vergroten.

Maar goed, mocht iemand dus toch tips hebben welke antenne goed is, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

alexkroeze schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:03:
Tomato Firmware is weer voorzien van een update.
op 21 januari is v1.03.0943 online gekomen
http://www.polarcloud.com/tomato
Deze heb ik geinstalleerd (upgrade vanaf 1.01). Werkt perfect tot nu toe. Vorige keer was ik mijn stats kwijt na een upgrade (opgeslagen in NVRAM), dit keer was dit niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

jelmervos schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:20:
[...]

Deze heb ik geinstalleerd (upgrade vanaf 1.01). Werkt perfect tot nu toe. Vorige keer was ik mijn stats kwijt na een upgrade (opgeslagen in NVRAM), dit keer was dit niet het geval.
Je kan je stats ook beter op een Windows- of Samba-share plaatsen van een systeem dat 24/7 aan staat (CIFS Client). Bovendien zit in de recentere versies van Tomato een optie die je expliciet moet aanvinken om de bandwidth-data te reseten / nieuw aan te maken.
Gisteren is overigens een minor updated versie van Tomato verschenen: v1.04.0944

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb dus geen machine die 24/7 aan staat. Kan ik het dan nog gebruiken (hij hoeft toch niet continue op te slaan?), of kan ik dan beter NVRAM gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

jelmervos schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:02:
Ik heb dus geen machine die 24/7 aan staat. Kan ik het dan nog gebruiken (hij hoeft toch niet continue op te slaan?), of kan ik dan beter NVRAM gebruiken?
Och... ik vermoed dat het ook wel naar een systeem kan dat je om de dag aanzet. Maar veelvuldig naar NVRAM schrijven gaat ten koste van het flash-geheugen voor zover ik het begrepen heb (m.b.t. gebruik van JFFS2). Aan de andere kant doet Tomato dat slechts een maal in het uur met die stats, dus... NVRAM dan maar.

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Veelvuldig is het zeker niet, heb aangegeven het 1x per week te doen. Maak zelf zo af en toe ook nog es een backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

grun93 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 22:37:
Werkt ook vaak genoeg wel. Heb het zelf ook toegepast en werkt probleemloos.
Ik zeg ook niet dat het een wondermiddel is. Het is omdat het een gratis mogelijkheid is een optie om te proberen voordat je de dure antennes aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliepke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 12:49
Ik heb vanavond mijn WRT54GL willen flashen naar DD-WRT (dd-wrt.v23 SP2) en dat heb ik direct gedaan vanuit de linksys firmware. Dat was echter een slecht idee. Ik krijg nu alleen nog maar een wit scherm cadeau van mn router, maar hij werkt nog wel gewoon...

Hoe krijg ik dit weer gemaakt? : :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
Fliepke schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 01:06:
Ik heb vanavond mijn WRT54GL willen flashen naar DD-WRT (dd-wrt.v23 SP2) en dat heb ik direct gedaan vanuit de linksys firmware. Dat was echter een slecht idee. Ik krijg nu alleen nog maar een wit scherm cadeau van mn router, maar hij werkt nog wel gewoon...

ik zit nog steeds met hetzelfde probleem, als je het hebt opgelost, hoor ik het graag van je

wat ik al heb geprobeerd: http-redirect aanzetten met telnet, en ook proberen te flashen met tftp, maar dat wou niet baten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Laatst online: 23:49

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Fliepke schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 01:06:

De webserver crasht omdat je niet de router gereset hebt voordat je bent gaan flashen.

Stroom van de router halen, reset knop indrukken, stroom er weer indoen terwijl je knop ingedrukt houdt. Dit 30 seconden volhouden. Stroom er weer af, en nu zou het weer moeten werken (worked for me :) )

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliepke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 12:49
Kanarie schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 01:13:
[...]

De webserver crasht omdat je niet de router gereset hebt voordat je bent gaan flashen.

Stroom van de router halen, reset knop indrukken, stroom er weer indoen terwijl je knop ingedrukt houdt. Dit 30 seconden volhouden. Stroom er weer af, en nu zou het weer moeten werken (worked for me :) )
Thanks, ga ik morgen even proberen ^O^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Kanarie schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 01:13:
[...]

Inderdaad. Gewoon even de dd-wrt faq (wiki dus) lezen voordat je het erop zet. Daar staat dit "probleem" erg vaak in besproken.
Vraag me af waarom men zoveel moeite doet om zo'n ding zo volledig mogelijk te maken als er blijkbaar nog genoeg mensen te belabberd zijn om hem te lezen.

Ik ben vandaag bezig geweest met een wrt54gl en de tomato firmware.
Tot nu toe ben ik helemaal happy met die firmware. Wat minder opties dan dd-wrt, maar alles ziet er zoooo gelikt uit.
De interface is ook stukken sneller. QOS is stukken eenvoudig te begrijpen, en ook acces control ziet er top uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren dd-wrt geinstalleerd, na veel problemen kregen we eindelijk op mn laptop en pc verbinding met het modem. Alleen hebben we nun been probleem dat ik geen internet toegang heb. Bij het openen van Firefox/IE kunnen de pagina's niet geladen worden. Aan welke instellingen zou het kunnen liggen?

EDIT ik heb een WRT54GL router.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 09:38:
Ik heb gisteren dd-wrt geinstalleerd, na veel problemen kregen we eindelijk op mn laptop en pc verbinding met het modem. Alleen hebben we nun been probleem dat ik geen internet toegang heb. Bij het openen van Firefox/IE kunnen de pagina's niet geladen worden. Aan welke instellingen zou het kunnen liggen?

EDIT ik heb een WRT54GL router.
Tja dit is zoeken naar een speld in een hooiberg.

Als je niet direct weet wat je doet met dergelijke firmwares moet je er naar mijn idee niet aan beginnen.

Kijk eens wat traceroutes doen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:34

BaT

Heb al een paar maand een WRT54GL (had eerst een G v5, die snel ingeruild voor een GL omdat die geschikter is voor custom fw) en was tevreden met de standaard fw; af en toe haperde wireless en moest ie even rebooten, maar voor de rest liep alles prima.

Het enige irritante was dat ie geen static dhcp had; en aangezien ik vaak gebruik maak van DMZ voor verschillende systemen (Wii,Xbox360,download bak) is het dus handig dat die ip's hetzelfde blijven.

Dus heb ik net gekozen voor Tomato Firmware v1.04.0944.

Werkt als een tiet; m'n verbinding is sneller als voorheen (helaas alleen gemeten met speedtest.nl na de fw upgrade... niet voor, dus misschien is @home aan het upgraden met speeds).

Buiten dat; heerlijke static dhcp settings; heerlijke interface ook : snel en gemakkelijk.
Bij devices kan je een systeem aanklikken en direct z'n MAC address koppelen aan een static ip. Weet niet of andere custom fw ook zo werken; aangezien ik daar geen ervaring mee heb; maar dit werkt heerlijk.

De charts zijn subliem; zo kan ik m'n wifi netwerk makkelijk in de gaten houden als internet een beetje traag wordt (heb een paar mensen in de buurt toegang gegeven voor internet; vandaar) en zien of het daar aan ligt of niet. QOS moet ik nog mee knoeien; dit is toch uitermate handig in zo'n situatie; of heb ik het verkeerd?

Oh ja; het is peanuts om het te installeren op een stock WRT54GL :P

Product Owner - Connec2

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Dit topic gaat over de verschillende firmwares voor de WRT54G. Voor andere prolemen die je tegenkomt die niet firmware specifiek zijn gebruik je de search of start je een eigen topic.