Heb al een paar maand een WRT54GL (had eerst een G v5, die snel ingeruild voor een GL omdat die geschikter is voor custom fw) en was tevreden met de standaard fw; af en toe haperde wireless en moest ie even rebooten, maar voor de rest liep alles prima.
Het enige irritante was dat ie geen static dhcp had; en aangezien ik vaak gebruik maak van DMZ voor verschillende systemen (Wii,Xbox360,download bak) is het dus handig dat die ip's hetzelfde blijven.
Dus heb ik net gekozen voor Tomato Firmware v1.04.0944.
Werkt als een tiet; m'n verbinding is sneller als voorheen (helaas alleen gemeten met speedtest.nl na de fw upgrade... niet voor, dus misschien is @home aan het upgraden met speeds).
Buiten dat; heerlijke static dhcp settings; heerlijke interface ook : snel en gemakkelijk.
Bij devices kan je een systeem aanklikken en direct z'n MAC address koppelen aan een static ip. Weet niet of andere custom fw ook zo werken; aangezien ik daar geen ervaring mee heb; maar dit werkt heerlijk.
De charts zijn subliem; zo kan ik m'n wifi netwerk makkelijk in de gaten houden als internet een beetje traag wordt (heb een paar mensen in de buurt toegang gegeven voor internet; vandaar) en zien of het daar aan ligt of niet. QOS moet ik nog mee knoeien; dit is toch uitermate handig in zo'n situatie; of heb ik het verkeerd?
Oh ja; het is peanuts om het te installeren op een stock WRT54GL