"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
offtopic: probeer in je torrent programma het aantal connecties die het programma maakt te verlagen.Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 09:58:
[...]
Hmmm, maar wanneer ik wel torrents draai? Of soulseek? Dat zijn toch dingen die ik regelmatig gebruik en ondertussen gewoon browse, e-mail ophaal, etc. etc. Misschien dat dat het probleem is, maar dan nog vind ik het vreemd dat de router er telkens uitknalt. Of is dit een heel normaal probleem wanneer je torrents draait?
thanks!
ook kan je proberen om de tijd die connecties blijven bestaan te verkorten in de router, geen idee of dat ook mogelijk is met de firmware die jij draait (standaar linksys toch?), dat zorgt ervoor dat idle connecties snel opgeschoont worden waardoor er weer plaast vrijkomt
Geheugen vol icm met een niet heel betrouwbare firmware geeft problemen.
Probeer het eens met dd-wrt, wel de volledige wiki lezen voordat je begint.
Een tip, mocht je er dd-wrt op willen zetten, doe dit dan met maar 1 pc op de router aangesloten, alle andere apparaten eraf gehaald.
Verwijderd
Wel las ik ergens dat je een jtag adapter nodig hebt om dd-wrt micro te installeren. Kan het ook op een andere manier?
Mijn internet valt echter geregeld uit en 3 sec later is dit wel terug in orde. Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Of ik een firmware update kan downloaden zoja welke? Of er een oplossing is voor dit probleem?
Alvast bedankt
Met een versie 7 kan je er geen alternatieve firmware opzetten
Rechtstreeks vanaf de dd-wrt website: http://dd-wrt.com/wiki/index.php/Linksys_WRT54G/GL/GS/GXVerwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 10:52:
Bedankt voor de tips!
Wel las ik ergens dat je een jtag adapter nodig hebt om dd-wrt micro te installeren. Kan het ook op een andere manier?
[ Voor 44% gewijzigd door job op 17-05-2007 12:22 ]
Verwijderd
De router staat in een nieuwbouw maisonnettewoning op de eerste verdieping, bij de modem en de PC. Beneden heb ik met de WRT54G een bereik van rond de 40% en 18 Mbps.
Na het lezen van de verhalen de firmware geupdate naar 7.0.0.4, hopend dat het signaal hiermee zou versterken. Helaas niets opgelost.
Zou het schelen als ik de WRT54G omruil voor een WRT54GL, en deze flashen met gemodde firmware; kan ik daarmee het bereik vergroten?
Ik moet door een dikke betonnen vloer heen, en vraag me af of de GL dit beter kan.
Verwijderd
Beter bekabelen en in beide ruimten een WRT54G V7 neer zetten waarbij de 2e in switchmode.Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 18:49:
Ik heb vandaag een WRT54G versie 7.0 gekocht, nadat ik de Sweex L050 teruggebracht heb vanwege een matig bereik.
De router staat in een nieuwbouw maisonnettewoning op de eerste verdieping, bij de modem en de PC. Beneden heb ik met de WRT54G een bereik van rond de 40% en 18 Mbps.
Na het lezen van de verhalen de firmware geupdate naar 7.0.0.4, hopend dat het signaal hiermee zou versterken. Helaas niets opgelost.
Zou het schelen als ik de WRT54G omruil voor een WRT54GL, en deze flashen met gemodde firmware; kan ik daarmee het bereik vergroten?
Ik moet door een dikke betonnen vloer heen, en vraag me af of de GL dit beter kan.
tomato bevalt mij overigens uitstekend nog steeds, zeker omdat mijn medebewoners het erg moeilijk vinden zich aan hun woord te houden de torrent op 10 kbyte upload in te stellen en de connecties in te perken heb ik dat dus maar softwarematig gedaan nu.
Zal met de standaard antennes en de signal op 100% wel het hele huis kunnen voorzien van draadloos netwerk.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Dit schijnt toch niet het geval te zijn, boosten naar 100% kan prima, ik booste eerst ook maar max 83%, toch heb ik van wat bronnen vernomen dat het apparaat het prima aan kan.Bor de Wollef schreef op zondag 20 mei 2007 @ 10:07:
De signaalsterkte boosten naar 100% is erg slecht voor de router door warmte dissipatie. Verwacht geen lange levensduur van het apparaat indien je de signaalsterkte veel verder (100%) dan volgens specs of zelfs buiten het toegestane zendvermogen boost.
Dan kloppen die bronnen helaas niet. Bovendien heeft het simpelweg geen zin om de eerder genoemde redenen. Boosten naar 100% levert gewoon niet op wat men altijd beweerd. Je houdt namelijk een minder puur signaal over door de versterking van ruis en andere nare bijeffecten. Bovendien dient de ontvangende partij ook met een hoger vermogen te zenden gezien wil het uberhaubt iets uitmaken. Zou je kunnen vertellen welke bronnen je bedoelt overigens (ik vind alleen maar een paar posts van "opscheppers" af en toe op de frontpage.Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 10:38:
[...]
Dit schijnt toch niet het geval te zijn, boosten naar 100% kan prima, ik booste eerst ook maar max 83%, toch heb ik van wat bronnen vernomen dat het apparaat het prima aan kan.
[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 20-05-2007 10:55 ]
Verwijderd
Ik kan jou ook vragen welke bronnen beweren dan het apparaat het niet aan kan. Tuurlijk versterk je ruis mee, maar dat versterk je met alles wat je versterkt en dit is ook wel weer op te lossen.Bor de Wollef schreef op zondag 20 mei 2007 @ 10:54:
[...]
Dan kloppen die bronnen helaas niet. Bovendien heeft het simpelweg geen zin om de eerder genoemde redenen. Boosten naar 100% levert gewoon niet op wat men altijd beweerd. Je houdt namelijk een minder puur signaal over door de versterking van ruis en andere nare bijeffecten. Bovendien dient de ontvangende partij ook met een hoger vermogen te zenden gezien wil het uberhaubt iets uitmaken. Zou je kunnen vertellen welke bronnen je bedoelt overigens (ik vind alleen maar een paar posts van "opscheppers" af en toe op de frontpage.
Er zijn veel laptop die al met een G kaart verder zenden dan een WRT dus je verhaal gaat niet helemaal op.
Ik heb er verschillende weggezet waarvan alles op 83% standaard draait, dit gaat goed. 100% heb ik wel eens toegepast omdat het signaal net weg viel, 100% loste dit op en werkt al 1,5 - 2 jaar zonder problemen.
Bronnen zijn o.a. diverse posts die ik tegen kwam op wrt gerelateerde sites, linksys technische dienst (100% is buiten specs) en andere diverse berichten op internet. Met wat zoekwerk zou je diverse posts moeten kunnen vinden. Nog steeds hoor ik graag bronnen van jouw kant. Beetje lame om een vraag met alleen een vraag terug te beantwoorden als je het mij vraagt. Heb je soms geen bronnen behalve je eigen ervaring (wat ook goed is maar zeg dat dan)?Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 16:31:
[...]
Ik kan jou ook vragen welke bronnen beweren dan het apparaat het niet aan kan. Tuurlijk versterk je ruis mee, maar dat versterk je met alles wat je versterkt en dit is ook wel weer op te lossen.
Klopt echter wordt dit niet opgelost met de standaard hardware. 100% zendvermogen (ver boven specs) zorgt er nu eenmaal voor dat het signaal niet meer zo mooi schoon blijft. Natuurlijk kun je met filters hier iets aan doen echter gaan ook die uit van een beperkte hoeveelheid rommel op het signaal en werking binnen specs.Tuurlijk versterk je ruis mee, maar dat versterk je met alles wat je versterkt en dit is ook wel weer op te lossen.
[ Voor 34% gewijzigd door Bor op 20-05-2007 17:09 ]
Verwijderd
Je hebt het zelf over vage posts op dit forum, ik heb ook posts op fora gezien, waar jij het over hebt, dat dit dus prima kan.Bor de Wollef schreef op zondag 20 mei 2007 @ 17:06:
[...]
Bronnen zijn o.a. diverse posts die ik tegen kwam op wrt gerelateerde sites, linksys technische dienst (100% is buiten specs) en andere diverse berichten op internet. Met wat zoekwerk zou je diverse posts moeten kunnen vinden. Nog steeds hoor ik graag bronnen van jouw kant. Beetje lame om een vraag met alleen een vraag terug te beantwoorden als je het mij vraagt. Heb je soms geen bronnen behalve je eigen ervaring (wat ook goed is maar zeg dat dan)?
Je kan geen enkel bewijs aanleveren dat het echt zo slecht zou zijn, ik geolof je wel, maar je komt echt betweterig over.
Ik stel je die vraag dus zeer bewust omdat je mensen hier op het forum aanduidt als Patsers or whatever die het op 100% doen.
Je zou zelf eens moeten meten of veel van die dingen neer moeten zetten en dan de ervaringen horen en of dit zelf moeten ervaren, dan praten we verder
Jij hebt het steeds over specs, welke specs ? De ene electronica-nerd beweert wat anders dan de ander. Wat linksys allemaal vertelt is me echt een worst omdat linksys de 83% al niet eens support, die hebben ook een maketingsbeleid.Klopt echter wordt dit niet opgelost met de standaard hardware. 100% zendvermogen (ver boven specs) zorgt er nu eenmaal voor dat het signaal niet meer zo mooi schoon blijft. Natuurlijk kun je met filters hier iets aan doen echter gaan ook die uit van een beperkte hoeveelheid rommel op het signaal en werking binnen specs.
Ik denk dat jij het signaal te schoon wil houden. Mensen die dat willen krijgen van mij een installatie van een paar honderd euro en krijgen dan direct waar ze om gevraagd hebben, dit tegen een prijs. Neem dan geen linksys en beweer dat je een master installatie hebt die verder komt op 83% dan op 100% voor weinig geld. Dit zeg je namelijk ongeveer want nadelen aan de linksys, ook op 83%, geeft je niet... nadeel blijft dus het bereik.
Je vergelijkt appels met peren:
- posts van mensen hier op het forum die je niet goed bevindt.
- posts op andere fora zonder een leidraad aan te geven, ik kan ook in ieder willekeurig topic wat posten terwijl mensen onder mij hele andere ervaringen posten.
- De Specs, welke specs ? Van je router of van de chip die erin zit ? Een processor is ook afgeklokt op een snelheid waar hij met normale koeling op kan werken terwijl hij misschien veel meer kan.
- Schoon signaal ? Ga zelf eens meten (want meten is weten) en kom eens met ruistabellen en dergelijke. Je roept een hoop over ruis, maar onderbouwen met je eigen metingen helaas niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2007 20:08 ]
Ik heb het niet alleen over vage posts op dit forum maar ook over posts op WRT gerelateerde fora en gesprekken met een technicus van Linksys en Cisco mensen.Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 20:06:
[...]
Je hebt het zelf over vage posts op dit forum, ik heb ook posts op fora gezien, waar jij het over hebt, dat dit dus prima kan.
Je kan geen enkel bewijs aanleveren dat het echt zo slecht zou zijn, ik gellof je wel, maar je komt echt betweterig over.
Wat komt er precies betweterig over eigenlijk? Dat het bij jou goed werkt tot nu toe wil niet zeggen dat je binnenkort de negatieve eigenschappen niet zult merken of dat het bij iedereen goed werkt (verschillende versies WRT hebben verschillende hardware). Het is dus niet zo simpel als jij stelt.
Wederom graag bronnen waaruit blijkt dat het niet schadelijk is en überhaupt een grote verbetering oplevert.
Gedaan, vermogen op 100% levert niet de verwachte verbeteringen, wel een zeer grote versterking van de troep op de verbinding (ruis). Sterker nog, proefondervindelijk merk ik met (heb met een paar WRT versies getest) geen verbetering in signaal tussen 83% of 100%.Je zou zelf eens moeten meten of veel van die dingen neer moeten zetten en dan de ervaringen horen en of dit zelf moeten ervaren, dan praten we verder
Roepen om onderbouwing doe je nu al de hele tijd terwijl er van jouw kant nog steeds geen onderbouwing worden geplaatst of dat je überhaupt met bronnen komt anders dan je eigen ervaring. Verbeter de wereld, begin bij jezelf zou ik zeggen. Daarna praten we wel weer verder
Verder vergelijk ik geen appels met peren: ik vergelijk namelijk helemaal niets in mijn voorgaande post
Wederom:
Beetje lame om een vraag met alleen een vraag terug te beantwoorden als je het mij vraagt. Heb je soms geen bronnen behalve je eigen ervaring (wat ook goed is maar zeg dat dan)?
[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 20-05-2007 20:18 ]
Anywayz... Ergens volgende week krijg ik mijn nieuwe Linksys WRT54GL (1.1) binnen, en die heb ik natuurlijk besteld om met alternatieve firmwares te gaan klooien. Vooralsnog ben ik van plan om er DD-WRT op te zetten. De meest recenta stable build is v23 SP2 (half jaar oud), maar ik ben ook wel benieuwd naar hoe stabiel de beta-versies zijn. Heeft daar toevallig iemand ervaring mee?
Wat betreft de stabiliteit van de beta's: de beste manier om daar achter te komen is het gewoon zelf te testen. Terug naar een stable firmware is in de meeste gevallen wel mogelijk (of er moet echt iets heel erg fout gaan) en er zijn zeer goede de-brick guides beschikbaar. Wel altijd eigen risico natuurlijk he. Het installeren van custom firmwares zorgt er officieel wel voor dat je geen garantie meer kunt claimen.
Verwijderd
Een router is voldoende voor mij.Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 18:55:
[...]
Beter bekabelen en in beide ruimten een WRT54G V7 neer zetten waarbij de 2e in switchmode.
Zoals ik in de reacties lees, zijn er verschillende meningen over het boosten van het bereik. Ik vraag me af of het bij mij zin heeft om te probereb, omdat ik goed door een zwaar bewapende betonnen vloer heen moet kunnen komen. Hij komt er nu ook wel doorheen, maar het signaal is vrij zwak
(van 36 tot 11 Mbps) en ik vraag me af of dat beter wordt als ik een GL koop en deze met aangepaste firmware boost...
Verwijderd
Het gata niet om de 2e router, maar je hebt er meer aan dan een accesspoint of een bridgeVerwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 21:11:
[...]
Een router is voldoende voor mij.
Zoals ik in de reacties lees, zijn er verschillende meningen over het boosten van het bereik. Ik vraag me af of het bij mij zin heeft om te probereb, omdat ik goed door een zwaar bewapende betonnen vloer heen moet kunnen komen. Hij komt er nu ook wel doorheen, maar het signaal is vrij zwak
(van 36 tot 11 Mbps) en ik vraag me af of dat beter wordt als ik een GL koop en deze met aangepaste firmware boost...
Verwijderd
Als ik dan de G ruil tegen een GL, vraag ik me af of het lukt om het bereik te verbeteren dmv instellen van het bereik in de gemodde firmware, zonder extra hulpmiddelen.
Verwijderd
Maar als de antennes toch al niet optimaal naar beneden uitzenden, vraag ik me af of ruilen van de G naar de GL uberhaupt wel zin heeft
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 12:40 ]
Sowiezo is de GL veel stabieler. Al zonder gemodde firmware. Met gemodde firmware nog beter.Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:34:
Het is een beetje vervelend dat de modem juist naar boven (bij de PC) is verhuisd en dat we dan weer kabels naar beneden moeten trekken voor als de router in de meterkast komt... Ik heb hem dus eigenlijk het liefst boven staan, bij de PC en de modem. Anders wordt het weer zo'n gedoe met alles weer veranderen...
Maar als de antennes toch al niet optimaal naar beneden uitzenden, vraag ik me af of ruilen van de G naar de GL uberhaupt wel zin heeft
De prijs is ook het zelfde, dus waarom niet?
Ik haal met de standaard antennes en HyperWRT+Thibor15c op me GL me hele huis (3 verdiepingen) en nog naar de overkant (1 verdieping). Vergeleken met de standaard firmware haal ik nog niet eens naar de overkant, router staat redelijk dichtbij het raam en door 1 verdieping was de signaal sterke al snel naar Low terwijl de gemodde firmware nog steeds een Strong signaal gaf. Zowel beneden als boven (router staat in het middelste verdieping).
Al die discussie over dat 100% zend- en ontvangsvermogen vind ik nutteloos. Ene vind het dat je levensduur van je router verlaagd. Andere vind het dan weer niet. Ene leest ervaringen van andere fora en post het hier, andere weer van andere fora en andere gebruikers en bla bla bla.
Doe gewoon wat je zelf wilt.
Bij mij draaien ze in ieder geval goed en stabiel (en zoals sommige het beweren, ik kan me router mollen? hehe). Heb een GS 1.0 en een GL 1.1.
Verwijderd
Oké, ik denk dat ik hem dan toch ga ruilen voor de GL, hij kost bij de Mycom 5 euro meer dus daar kan ik me ook geen buil aan vallen.The Conman schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:27:
[...]
Sowiezo is de GL veel stabieler. Al zonder gemodde firmware. Met gemodde firmware nog beter.
De prijs is ook het zelfde, dus waarom niet?
Ik haal met de standaard antennes en HyperWRT+Thibor15c op me GL me hele huis (3 verdiepingen) en nog naar de overkant (1 verdieping). Vergeleken met de standaard firmware haal ik nog niet eens naar de overkant, router staat redelijk dichtbij het raam en door 1 verdieping was de signaal sterke al snel naar Low terwijl de gemodde firmware nog steeds een Strong signaal gaf. Zowel beneden als boven (router staat in het middelste verdieping).
Al die discussie over dat 100% zend- en ontvangsvermogen vind ik nutteloos. Ene vind het dat je levensduur van je router verlaagd. Andere vind het dan weer niet. Ene leest ervaringen van andere fora en post het hier, andere weer van andere fora en andere gebruikers en bla bla bla.
Doe gewoon wat je zelf wilt.
Bij mij draaien ze in ieder geval goed en stabiel (en zoals sommige het beweren, ik kan me router mollen? hehe). Heb een GS 1.0 en een GL 1.1.
En bij mij hoeft hij maar een verdieping naar beneden dus dat zou met gemodde firmware prima moeten lukken hoop ik :-)
Hoe lang heb jij je gemodde router(s) al eigenlijk?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 14:27 ]
Die GS 1.0 heb ik al 3 jaar. Ergens in 2004 gekocht.Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:59:
[...]
Oké, ik denk dat ik hem dan toch ga ruilen voor de GL, hij kost bij de Mycom 5 euro meer dus daar kan ik me ook geen buil aan vallen.
En bij mij hoeft hij maar een verdieping naar beneden dus dat zou met gemodde firmware prima moeten lukken hoop ik :-)
Hoe lang heb jij je gemodde router(s) al eigenlijk?
Draaide vanaf toen nog op de originele Linksys firmware. Pas na een jaar was het pas een hype met die custom firmwares enzo en toen ging ik ook proberen. Dus gebruik het al ruim 2 jaar (altijd bij HyperWRT gebleven en veel updates gedaan). Maar toen had ik nog niks met die signal sterktes gedaan.
De GL 1.1 heb ik een half jaar.
Na aankoop, aangezet en gelijk HyperWRT erop gezet. Zelfde als op de GS.
Toen ook van beide routers de signaalsterke op 100% gezet.
Ze draaien beide al een half jaar in WDS mode en pas 1x hoeven te rebooten omdat ze de link kwijt waren, beide netwerken waren niet meer aan elkaar gekoppeld. Na reboot alles weer top.
Changes:
Version 1.07
* Added source address restriction for basic forwarding, DMZ and remote web/ssh admin. The IP address format for all are the same: "1.1.1.1", "1.1.1.0/24", "1.1.1.0/255.255.255.0" or "1.1.1.1-2.2.2.2". Note: This required some changes to Basic Forwarding's nvram format.
* Bandwidth graph changes: Selectable 24/18/12/6/4 hours, total downloaded/uploaded during the period is now shown, time is now shown on clicked spot and at the bottom, refresh time is now automatically calculated, etc. As usual, please backup your data if needed before upgrading.
* Added Motorola WR850G/GP support. Please see the warning in the readme before using.
* Added Buffalo WHR2-G54 support.
* Added support for wl_distance from OpenWRT. Pretty much untested at this point...
* L7 patterns updated to 2007-05-09 version.
* Dnsmasq upgraded to 2.39.
* Removed Logout option for IE7. No suitable work-around was found for BA.
* Fixed wl0_* may not get reset to the same value as wl_* in some cases.
Verwijderd
Verwijderd
Oké ik ga het proberen :-) Maar ik heb af en toe het idee dat ze teruggebrachte dingen echt helemaal gaan testen e.d.... dus vandaar dat ik het vraag :-)Totaalgeflipt schreef op maandag 21 mei 2007 @ 20:53:
weten ze niks van, gewoon omruilen:)
Zijn er meer firmwares die ik kan proberen?(al ben ik niet ontevreden ofzo..)
Verwijderd
Nog iemand op 100%, draait lekker heThe Conman schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:20:
[...]
Die GS 1.0 heb ik al 3 jaar. Ergens in 2004 gekocht.
Draaide vanaf toen nog op de originele Linksys firmware. Pas na een jaar was het pas een hype met die custom firmwares enzo en toen ging ik ook proberen. Dus gebruik het al ruim 2 jaar (altijd bij HyperWRT gebleven en veel updates gedaan). Maar toen had ik nog niks met die signal sterktes gedaan.
De GL 1.1 heb ik een half jaar.
Na aankoop, aangezet en gelijk HyperWRT erop gezet. Zelfde als op de GS.
Toen ook van beide routers de signaalsterke op 100% gezet.
Ze draaien beide al een half jaar in WDS mode en pas 1x hoeven te rebooten omdat ze de link kwijt waren, beide netwerken waren niet meer aan elkaar gekoppeld. Na reboot alles weer top.
Versie 5.0 en 5.1 kunnen alleen de officiele linksys en dd-wrt draaien.stijnos1991 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:21:
Ik draai DD-WRT Micro op mijn WRT54G v5.1
Zijn er meer firmwares die ik kan proberen?(al ben ik niet ontevreden ofzo..)
Dus nee, helaas is er geen andere software voor jou.
En nog steeds wacht ik op onderbouwing van jouw kant

Overigens van hyperwrt:
Natuurlijk niet een heel erg goede bron zonder meetdata etc maar never the less een indicatie.Why 42mW Xmit Power and not 84mW?
- It's more than enough for most people, it's even the double of that used in the original v2.02.7 firmware from Linksys.
- It's safe to use without extra cooling.
- It's legal to use in most countries.
- Any value above 56mW will make the signal dirty, which results in packet loss and interference on the other channels.
Overigens is het wel goed om aan te geven wat de 100% setting is bij jullie. Bij de meeste firmwares lijkt 100% namelijk iets te zijn van 83mW. Bij bv Tomator is dit 251 mW! Ik heb het bij mijn relaas over 100% power NIET over 83mW. Wel belangrijk om dat aan te geven (en dat had ik eerder moeten doen).The ETSI in Europe has set standard 54g power to max out at 100mW on most european wireless devices. Going higher than this in enclosed spaces can affect your health
Welke firmware gebruik je RutgerM?
En wat betreft de metingen:
WRT54G op 50mW:

Redelijk net signaal, weinig noise.
WRT54G op 250mW (100%):

Weg redelijk net signaal, noise neemt de overhand, band wordt breder en overstraling van noise op andere channels.
Is dit wat je wilde zien? Nou graag metingen vanuit jouw kant waaruit blijkt dat het geen effect heeft
Deze min of meer grappige uitleg kwam ik nog tegen:
Ter referentie omdat dit soort vragen erg vaak worden gesteld hier op GoT:Increasing transmit power does little or no good. This is 2-way, not broadcast AM radio.
Think of it this way, you are talking with someone in a crowded room. You move a bit further away and can no longer talk. If you whip out a BULLHORN AND BLAST THEM, well sure they can hear you, but you still cannot hear them. Not only is it rude to the other people in the room, but it's ineffective since you are not having a functional conversation.
Chasing transmit-power increase only on the AP side is ineffective when the client doesn't have enough power.
I'm always curious about the theory behind such transmit power boosts. If this only boosts the one-way power with which the router emits signals, how does it improve overall connection strengths since the wireless NIC's signal may still be too weak to come back to the router. Does increasing transmit power somehow improve the router's ability to "hear" signals sent by wireless NICs as well?
You pretty much have the right idea. If, and only if, the transmit path from the AP to the Client is has too weak a signal, will increasing transmit power from the AP help.
En:In practice that does happen though. But it is not likely to be seen as improved range, so much as just fewer problems at the maximum range. In most cases, for example if the connection is getting 54Mb rates, it simply isn't going to do anything.
Note that 3 dB is twice the power. It usually takes about 6 dB to double the range. Since increasing the AP's transmit power does not help the AP receive any better, there is a very practical limit to any benefits. A 3 dB increase (56 mW) probably does provide a measurable increase in fade margin, and if you often work at fringe ranges it might be worth doing. 6 dB (112 mW) is almost certainly not significant over just 3 dB.
En als laatste duidelijke quote:There is little good reason for increasing transmit power as most home AP's have weak client laptops which cannot similarly boost transmit power. Increasing transmit power on the AP makes ZERO sense except it gets you more bars in some client signal-measuring utility. Big deal! The AP still cannot hear your 32 mW laptop at great distance, and WiFi needing to be 2-way you are not communicating, you are just blasting interference out into the neighborhood. Instead of a good reason TO do it, I usually mention the first reason NOT TO DO IT.
For most people wanting better signal, I tell them PUT A BETTER ANTENNA ON THE UNIT! A high-gain antenna increases your receive and transmit gain at the same time. You can get double or more the REAL range improvement just by plugging in a new antenna.
Increasing transmit power makes sense to me in only one application, with point-to-point bridge units equipped with directional antenna.
My question is : What is the best value for transmitter power to have best signal?
It depends on too many things to actually be able to pin it down exactly. But there are some fairly easy guidelines which we could talk about.
First, understand that there are two radio transmitters involved. Lets generalize and say that one is an AP and one is a Client, even though they might be called different things if we use other configurations.
If you increase the transmit power of your AP, and do not also increase the transmit power of your Client, if all things are equal, at some distance between the AP and the Client the signal strength received by the AP will not be sufficient. The signal strength received by the Client is just fine, but your connection drops anyway. No increase in AP power output is going to keep it from dropping the connection at that distance.
If all things actually were equal the two signals would drop out at just about the same distance. But of course all things are never equal! Hence, sometimes it happens that the AP is still receiving a good signal, but the Client is not, and the connection is dropped. In that one single case it is true that if you increase the power output from the AP you will see a benefit!
So the question is actually, how often is that likely to happen, and at what power levels does it happen?
In fact it is common for path fades etc to result in a 3 dB difference in signals. But the difference is very rarely ever larger than 6 dB, simply because most changes will affect both the transmit and the receive path equally.
Given the above it is probably useful to increase the power output from your AP by 3 dB over what it takes to normally have equal signals at the Client and the AP. It is less useful but still perhaps on rare occasions worth having a 6 dB increase power in power from the AP. (Note that increasing power also increases interference to others, so your rare benefit should be balanced against the potential for not so rare interference...)
Now, if we assume (and this may not be correct at all!) that the default AP power is just about right, then twice the power (3 dB) is good, and four times the power (6 dB) is probably not really of any value.
The typical AP defaults to 28 milliWatts output, and it might very well provide noticable results to set it to 56 mW. If you insist on getting every last ounce of benefit, go for 112 mW. More than that is just massaging your ego and annoying the neighbors.
Personally, I can't see setting it higher than maybe 84 mW, which is about 4.8 dB.
Quotes komen uit diverse threads en diverse topics op diverse fora en websites. Ik heb niet alle threads helemaal door kunnen lezen wegens de overweldigende hoeveelheid aan informatie. Bovenstaande quotes geven echter het leeuwendeel van de threads weer.
En nu mijn eigen situatie: ik boost het signaal zelf WEL een klein beetje omdat mijn laptop kaart dit hogere vermogen ook aan kan wat nu resulteert in WEL een verbetering van het bereik. De meeste PCMCIA en mini-PCI kaarten komen echter niet van hun default zendvermogen af waardoor bovenstaande gequote verhalen voor de meeste mensen opgaan.
Come again
[ Voor 169% gewijzigd door Bor op 22-05-2007 09:13 ]
Verwijderd
Kijk hier ga je dus zelf (weer) de fout in. Je komt met metingen die echt zo vreselijk van het onderwerp af wijken, 250mW wil je echt in een woonwijk niet hebben en zeker niet met een dergelijk goedkoop apparaat.Bor de Wollef schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 08:41:
[...]
Overigens is het wel goed om aan te geven wat de 100% setting is bij jullie. Bij de meeste firmwares lijkt 100% namelijk iets te zijn van 83mW. Bij bv Tomator is dit 251 mW! Ik heb het bij mijn relaas over 100% power NIET over 83mW. Wel belangrijk om dat aan te geven (en dat had ik eerder moeten doen).
Welke firmware gebruik je RutgerM?
Het is belachelijk om hier 250mW uit te pompen, even tevens niet nodig als je iets van signalen af weet. 100 is namelijk goed te doen en met de standaard en bijna meest gebruikte firmwares in te stellen en komt eveneens ver zat. Hier boven zal je toch andere antennes moeten gaan gebruiken wil je een beetje serieus bezig zijn.
Denk je dat ik firmware ga flashen waar een of andere nono zelf zijn signaal even flink boven de 100mW kan zetten ?
Tja dat is vragen om problemen.
Tja, toch boost je zelf wel en laat blijken dat jouw situatie weer idealer is dan bij een ander.En nu mijn eigen situatie: ik boost het signaal zelf WEL een klein beetje omdat mijn laptop kaart dit hogere vermogen ook aan kan wat nu resulteert in WEL een verbetering van het bereik. De meeste PCMCIA en mini-PCI kaarten komen echter niet van hun default zendvermogen af waardoor bovenstaande gequote verhalen voor de meeste mensen opgaan.
...knip...
Bij deze gedaanCome again
250mW is far to high standaard, maar dat weet iederen nono wel denk ik
En PM me volgende keer niet voor je bewijsstrijd

[ Voor 34% gewijzigd door Equator op 31-05-2007 19:49 ]
Hij geeft een foutmelding dat Upgrading Faild, met verder niks.
Ik selecteer toch echt de goede, en er staat nog niks van op het de website.
Iemand enig idee?
250mW is 100%Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:38:
[...]
Kijk hier ga je dus zelf (weer) de fout in. Je komt met metingen die echt zo vreselijk van het onderwerp af wijken, 250mW wil je echt in een woonwijk niet hebben en zeker niet met een dergelijk goedkoop apparaat.
Ah, nu is het ineens 100mW ipv 100% (en ook 100mW heeft in de meeste gevallen geen zin). Ook over die 100mW:Het is belachelijk om hier 250mW uit te pompen, even tevens niet nodig als je iets van signalen af weet. 100 is namelijk goed te doen en met de standaard en bijna meest gebruikte firmwares in te stellen en komt eveneens ver zat.
Daarbij is de screen van 250mW natuurlijk ook mede omdat daar het effect het duidelijkst aanwezig is. Bij minder vermogen is het effect ook aanwezig maar minder overduidelijk.- Any value above 56mW will make the signal dirty, which results in packet loss and interference on the other channels.
[...]
Inderdaad boost ik zelf een klein beetje . In mijn geval heeft het zin omdat ik een Orinoco kaart heb die een hoger zendvermogen aankan. Kortom: verhoging van beide zendrichtingen. Prima in lijn met de rest van mijn posts. DieTja, toch boost je zelf wel en laat blijken dat jouw situatie weer idealer is dan bij een ander.
Dat is redelijk omvan te worden.

Nee hoor, je roept steeds bij mij om onderbouwing etc maar laat dit zelf steeds totaal achterwege. Erg jammer. Je hele betoog raakt kant noch wal op deze manier.Bij deze gedaan
Jij vroeg om bewijs, ik heb die geleverd inclusief screens van de spectrumanalyzer. Gezien je met geen enkele goede reply kwam heb ik je dus maar even op de post gewezen. Verder heb je nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag welke firmware je gebruikt volgens mij.En PM me volgende keer niet voor je bewijsstrijd.... ik lees dit topic wel hoor
Ik vind jouw posts overigens erg agressief en op de man over komen. Ik stel voor dat we het hier maar bij laten. Ik lees in je laatste posts niets anders dan berichten waarvan ik het idee heb dat ze je ego moeten strelen zonder dat je wederom met bewijs of überhaupt goede onderbouwing komt. Zonde van de tijd op deze manier. Ik ben er in ieder geval wel klaar mee. Jammer dat je niet kunt overtuigen wat betreft dit onderwerp.
Flash je vanaf de vorige versie (upgrade), vanaf de stock firmware of vanaf een andere 3rd party firmware?Totaalgeflipt schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:52:
Ik krijg de nieuwe Tomato niet geinstalleerd op mijn pa's WRT54G
Hij geeft een foutmelding dat Upgrading Faild, met verder niks.
Ik selecteer toch echt de goede, en er staat nog niks van op het de website.
Iemand enig idee?
Verwijderd
stel je eens niet zo kinderachtig op..Bor de Wollef schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:36:
Ik vind jouw posts overigens erg agressief en op de man over komen. Ik stel voor dat we het hier maar bij laten. Ik lees in je laatste posts niets anders dan berichten waarvan ik het idee heb dat ze je ego moeten strelen zonder dat je wederom met bewijs of überhaupt goede onderbouwing komt. Zonde van de tijd op deze manier. Ik ben er in ieder geval wel klaar mee. Jammer dat je niet kunt overtuigen wat betreft dit onderwerp.
[ Voor 6% gewijzigd door Equator op 31-05-2007 19:47 ]
Vind je dit soort posts nou niet zelf heel erg kinderachtig en een blijk van jouw eigen ongelijk / gebrek aan onderbouwde argumenten (teruglezend heb je werkelijk geen enkel argument echt onderbouwd, alle gestelde vragen heb je niet beantwoord) ? Nogmaals, laten we gewoon stoppen. Deze discussie is zinloos wanneer jij geen onderbouwing geeft en alle onderbouwing cq bewijs van mijn kant afdoet als onzin.Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:46:
[...]
Eindelijk ga je stoppen met je kinderlijke gedrag om gelijk te krijgen... HULDE !!
Voor de rest die het interesseert: de maker van HyperWRT (voor de mensen die HyperWRT of een hierop gebaseerde firmware draaien): zie ook deze post: Verwijderd in "[Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL..."
De maker van Hyperwrt stelt dat 83% echt het maximum is dat je best kan instellen om een normale levensduur van de radiozender/ontvanger te garanderen. Overigens is bij zowel HyperWRT als DD-wrt (meest gebruikte firmwares) 100% geen 100mW.
[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 22-05-2007 17:57 ]
Ik flash vanaf stock,Bor de Wollef schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:38:
[...]
Flash je vanaf de vorige versie (upgrade), vanaf de stock firmware of vanaf een andere 3rd party firmware?
Of moet ik hem eerst upgraden naar nieuwe Linksys, en daarna tomato.
Ik moet dus namenlijk het bereik vergroten.
Ik dacht gelezen te hebben dat tomato dat goed kon...
Heb je hier al gekeken (erg goed forum voor Tomato). Over welke versie WRT spreken we?Totaalgeflipt schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:08:
[...]
Ik flash vanaf stock,
Of moet ik hem eerst upgraden naar nieuwe Linksys, en daarna tomato.
Ik moet dus namenlijk het bereik vergroten.
Ik dacht gelezen te hebben dat tomato dat goed kon...
Tomato draait net als zo veel andere 3rd party firmwares alleen op:
(andere non linksys hardware achterwege gelaten).Linksys WRT54G v1-v4, WRT54GS v1-v4, WRT54GL v1.x, WRTSL54GS (no USB support)
De versie van de router vind je als volgt:
Verder zou je de Tomato Wiki nog kunnen proberen.How do I find my Linksys WRT54G/WRT54GS/WRT54GL's version?[toc, link]
Look at the bottom side of the router to check for the version number, or compare the first 4 characters of the serial number with the following list:
CDF0/CDF1 = WRT54G v1.0
CDF2/CDF3 = WRT54G v1.1
CDF5 = WRT54G v2.0
CDF7 = WRT54G v2.2
CDF8 = WRT54G v3.0
CDF9 = WRT54G v3.1
CDFA = WRT54G v4.0
CGN0/CGN1 = WRT54GS v1.0
CGN2 = WRT54GS v1.1
CGN3 = WRT54GS v2.0
CGN4 = WRT54GS v2.1
CGN5 = WRT54GS v3.0
CGN6 = WRT54GS v4.0
CL7A = WRT54GL v1.0
CL7B = WRT54GL v1.1
If it's not listed above, and it's not a WRT54GL, it's not supported.
Voer je deze stappen allemaal uit (incl de laatste)?
Installing on a Linksys WRT54G, WRT54GL or WRT54GS
* Open the Linksys GUI in your browser. The default URL is http://192.168.1.1/.
* Click the Administration tab, then Firmware Upgrade.
* Select and upload the correct firmware for your router.
* Wait for about 2 minutes while the firmware is uploaded & flashed.
* Log in to the router, and reset factory defaults (under Administration/Configuration/Restore Default Configuration, select the Erase all data in NVRAM (thorough) option and click OK. Router will restart again, and the factory default login is "admin" with a password of "admin".
[ Voor 73% gewijzigd door Bor op 22-05-2007 18:20 ]
Dat geeft wat problemen met het wachtwoord.. en dan kan je je eigen router niet meer in.
Gewoon vanaf stock naar tomato flashen. (wel voordat je gaat flashen een reset naar de factory defaults en een harde reset (stekker eruit/erin) voordat je gaat flashen.
Misschien dat je eerst nog even naar de nieuwste linksys firmware moet.
Als het dan nog niet werkt, kan je wrt54G niet met tomato overweg. Welke versie van de wrt54G heb je? Heb je je router recent gekocht (afgelopen jaar zeg maar) dan kan je er sowieso geen tomato opzetten.
[ Voor 17% gewijzigd door job op 22-05-2007 19:24 ]
Als hij niet met tomato zou kunnen samenwerken, zou hij dan wel met dd-wrt kunnen?
Morgen laat ik even weten welke versie hij heeft.
Indien de router inderdaad dit jaar is gekocht en het geen GL versie is vrees ik dat je buiten de supported versies zult gaan vallen. Na V4 (GL uitgezonderd) is de WRT serie uitgerust met een ander OS, minder geheugen etc om kosten te besparen.
[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 22-05-2007 22:47 ]
Hier staat: Firmware Version: v7.00.1, May. 4, 2006
Hij is denk ik november 2006 aangeschaft bij de mediamarkt.
Ik zal morgen eens gaan kijken aan de onderkant van de modem, wat daar allemaal staat...
Daar kan geen tomato op, en ook geen dd-wrt. Alleen de officiele linksys firmware kan erop.
Ik zou er gewoon de recentste versie opzetten. 7.00.4
Toch maar even upgraden aankomende week.
Terwijl de standaard Linksys firmware dat 42mW is.
250mW heb ik ook voor de gein geprobeerd met een ander firmware (dacht dat het DD-WRT was of anders was het Sveasoft) maar gelijk weer uitgezet omdat ik hoofdpijn kreeg. Niet goed voor je health inderdaad.
Model: WRT54G
s/n: CDFE1FA00571
Lijkt me dus een hele nieuwe versie...
Iemand enig idee of hier DD-WRT, HyperWRT of Tomato op kan?
CDFE = WRT54G v7.0Totaalgeflipt schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:15:
Op de stikker staat:
Model: WRT54G
s/n: CDFE1FA00571
Lijkt me dus een hele nieuwe versie...
Iemand enig idee of hier DD-WRT, HyperWRT of Tomato op kan?
Nope, kan niet, helaas
Idd, zelfs de DD-WRT micro firmware ondersteund de V7 niet. Einde oefening wat dat betreft dus helaas.
Ga hem ook niet met mijn WRT54GL ruilen, want die is voor de torrents
Iig bedankt voor jullie input
Nee, daar heb je geen kans op. Linksys ondersteund overigens 3rd party firmwares op geen enkele WRT serie, ook niet op de GL. Flashen met 3rd party firmware void de warranty volgens de Linksys medewerkers (ik heb dit verder niet juridisch gechecked oid).Totaalgeflipt schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:36:
Linksys zal hem zeker ook niet willen omruilen:P
Wanneer gekocht en waar? Binnen 14 dagen kan je het bij de meeste winkels wel gewoon ruilen of je geld terug krijgen.Totaalgeflipt schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:36:
Linksys zal hem zeker ook niet willen omruilen:P
Ga hem ook niet met mijn WRT54GL ruilen, want die is voor de torrents
Iig bedankt voor jullie input
Dan flash je het terug naar een Linksys firmware wanneer je niet meer tevreden ben met dat ding en/of ondersteuning nodig heb van LinksysBor de Wollef schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:42:
[...]
Nee, daar heb je geen kans op. Linksys ondersteund overigens 3rd party firmwares op geen enkele WRT serie, ook niet op de GL. Flashen met 3rd party firmware void de warranty volgens de Linksys medewerkers (ik heb dit verder niet juridisch gechecked oid).
[ Voor 27% gewijzigd door The Conman op 23-05-2007 13:50 ]
Maar een WRT54G v7.0 valt dus niet te flashen, dus houd het opThe Conman schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:48:
[...]
Wanneer gekocht en waar? Binnen 14 dagen kan je het bij de meeste winkels wel gewoon ruilen of je geld terug krijgen.
[...]
Dan flash je het terug naar een Linksys firmware wanneer je niet meer tevreden ben met dat ding en/of ondersteuning nodig heb van Linksys
Iemand ruilen:
V&A aangeboden: Linksys WRT54G (54Mbps, 4x 100Mbps, 1x 100Mbps)
Ik heb een Orange livebox, met daarachter een Linksys WRT54GS-v4 met DD-WRT v23-SP1 firmware. Ook heb ik een eigen domeinnaam dat draait op een server met Lan-ip 10.0.8.4. Als ik nou www.mijndomein.nl intik in mijn browser, kom ik terecht op 192.168.1.1 (de livebox). Kan ik ergens instellen dat ik niet naar 192.168.1.1 ga, maar naar 10.0.8.4?
ter verduidelijking:
De router haalt (denk ik) mijn externe ip uit mijn eigen dns-server, gooit dat ip naar de livebox, die vervolgens zijn eigen ip herkent en de livebox-instellingen pagina weergeeft. Nou moet dus mijn router eigenlijk gelijk al mijndomein.nl naar 10.0.8.4 sturen, i.p.v. naar WAN. Alleen hoe moet ik dat dus instellen?
De dns-server draait ook op 10.0.8.4.
Cunning linguist.
Je zou op de livebox kunnen kijken of je daar een nat-loopback optie kan vinden.
Maar de eenvoudigste optie lijkt me dat je je eigen dnsserver aanpast zodat een aanvraag op je domein in je netwerk naar de wordt gestuurd ipv naar je modem.
Desnoods pas je op je pc je hostfile aan (als je het hier over windows hebt tenminste).
[ Voor 24% gewijzigd door job op 25-05-2007 11:10 ]
Ik heb inderdaad windows, zowel op de server als op de overige pc's. In die livebox kan ik dat soort dingen volgens mij nergens wijzigen. Niet kunnen ontdekken in ieder geval. Maar hoe pas ik mijn dns aan dat ik vanuit het lan (10.0.8.2 t/m .255) een ander ip krijg dan vanaf het wan (dus vanaf de router 10.0.8.1)?job schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 11:03:
Volgens mij komt dat door je livebox, en niet door je linksys.
Je zou op de livebox kunnen kijken of je daar een nat-loopback optie kan vinden.
Maar de eenvoudigste optie lijkt me dat je je eigen dnsserver aanpast zodat een aanvraag op je domein in je netwerk naar de wordt gestuurd ipv naar je modem.
Desnoods pas je op je pc je hostfile aan (als je het hier over windows hebt tenminste).
Cunning linguist.
DD-WRT v23 SP2 (09/15/06) vpn
(SVN revision 3932)
Heb deze er net op geflashed. Daarvoor had ik de "gewone" v23 SP2
Heb ik volgens mij maar 2 crashes gehad die een reboot nodig hadden, en zelfs daarvan weet ik niet of het echt nodig was.
Deze vpn versie is pas 5 dagen op maar tot nu toe geen problemen.
Wel viel me net op dat ik ruim 1600 connections, normaal is dit veel lager, rond de 800-900.
Weet iemand wat die "Active connections" precies zijn? Op mijn windows bak zag ik lang niet zoveel verbindingen, ook utorrent gaf er maar een tiende van als active.
Iemand enig idee?
It's always DNS...
[ Voor 5% gewijzigd door coptician op 27-05-2007 20:34 ]
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Whoops! Zal hem even editten. Wel een leuke, ja.Schweino schreef op zondag 27 mei 2007 @ 00:53:
DD-WRT V32 en een WRT45? Zitten je vingers gedraaid?
Trouwens, werkt dit überhaupt wel met NAS?
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Wireless? Want daar doen zich bij mij de problemen voor. Ik heb gisteravond een reset to factory defaults uitgevoerd + herconfiguratie. Hierdoor lijkt het tot nu toe over / beter.jelmervos schreef op maandag 28 mei 2007 @ 10:37:
Hier geen probleem met Tomato 1.07 op een WRT54GL. Heb hem pas sinds gister draaien, maar heb de hele nacht torrents geupload/gedownload zonder problemen.
Dit lukt zeer zeker, ik heb momenteel een torrentdownloader op mijn wrt54g v2.2. met DD-wrt v23 sp2coptician schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 16:26:
Ik heb nu DD-WRT (v23 SP2) op mijn WRT54GL staan. Erg leuk, torrents werken beter en het ziet er flashier uit. Echter, ik wil eigenlijk een torrent-downlaoder op de router zelf nodig hebben. Nu shcijnt dat wel te kunnen, maar hoe moet ik er een harde schijf aan hangen? Moet dit per se via SAS?
ik heb er verschillende torrentclients geprobeerd en enhanced-ctorrent blijkt de stabielste te zijn om op een router te draaien. Wel heb ik de welbekende SD mod gedaan met daarop een swap partitie. Dit had ik nodig omdat ik een webserver, sambaser, en torrenclient en permanente vpn verbinding tegelijkertijd wilde draaien en dit lukt zonder problemen. Ik heb mijn router ook overclockd van 216 mhz naar 252 mhz wel met bijkomen fan geinstalleerd. momenteel heeft hij al een uptime van 5 dagen (voordien nog aan het knoeien geweest met instellingen van vpn) Ook heb ik een ethernet schijf die ik vooral gebruikt voor grote torrents aangezien mijn SD card maar 512 mb is, De router kan in totaal 2 gig SD card aan. Ik heb hier en daar ook al vernomen dat 4gb ook werken maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Nu denken veel wss dat een swap partitie op de sd card snel zal lijden tot dode sd card maar na enig onderzoek blijkt dat de router zelden continue swapt. Alleen slapende processen worden geswapt dus de sd card wordt nog redelijk gespaard. De snelheden die ik met deze torrenclient haal varieren tussen de 200 en 300 kb /s terwijl ik met grafische torrenclients zelden die snelheid haal.
voor mij is er maar 1 goede firmware en dat is dd-wrt. het is retestabiel, gebruiksvriendelijkst van al, en een grote gemeenschap die klaar staat om je te helpen met al je problemen op:
http://www.dd-wrt.com
Hyperwrt of Hyperwrt + thibor wel eens geprobeerd? Die is hier echt veel stabieler en dat hoor ik bij veel mensen. DD-WRT is vooral Feature rich.voor mij is er maar 1 goede firmware en dat is dd-wrt. het is retestabiel, gebruiksvriendelijkst van al, en een grote gemeenschap die klaar staat om je te helpen met al je problemen op:
[ Voor 72% gewijzigd door Bor op 29-05-2007 09:29 ]
Zoals bij mijBor de Wollef schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:28:
Na de reset to factory defaults draait Tomato 1.07 ook hier prima
[...]
Hyperwrt of Hyperwrt + thibor wel eens geprobeerd? Die is hier echt veel stabieler en dat hoor ik bij veel mensen. DD-WRT is vooral Feature rich.
HyperWRT+Thibor draait stabieler dan DD-WRT op mijn GS.
TIjdje geleden probeerde ik DD-WRT erop te zetten waardoor mijn GS bijna een 'brick' was geworden. Even blij dat de 2-pin-shorting truukje werkt.

DD-WRT v23 SP2 werkt al tijden prima hier
Je moet gewoon niet vergeten eerst mini te flashen.
Daarna met de reset knop een factory default te forcen (je komt het config scherm anders niet in).
En dan Standard(of degene die je wilt) te flashen via het config scherm wat na de reset weer werkt.
[ Voor 55% gewijzigd door GekkeR op 29-05-2007 15:58 ]
[ pctje te zien hier ] - Miauw
WRT54GL
Firmware
Tomato version 1.04.0944
Uptime:
119 days, 17:12:44
Stabiel als een zonnetje
Tijd: 00:30:22 up 15 days, 9:10, load average: 0.01, 0.01, 0.00
Achteraf had ik toch last van verbindings problemen met Tomato 1.07. De WIFI verbinding werd af en toe verbroken op de clients, paar keer per avond. Dit had ik niet met de vorige versie van Tomato. Ik had geen zin om alles opnieuw in te stellen en heb gewoon de configuratie gebackupd en terug gezet. Dit lijkt te werken.Bor de Wollef schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:28:
Na de reset to factory defaults draait Tomato 1.07 ook hier prima
[...]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Versie 1 tot en met versie 4Magic schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 15:32:
misschien een stomme vraag, maar ik zou ook graag tomato op mijn WRT54G v2.0 willen draaien, ik zie overal WRT54G v1-4 staan, of WRT54G v1-v4, betekend dit _enkel_ versie 1 én versie 4, of versie 1 tot en mét versie 4?
Okee, ik verwachtte al zoiets, maar better safe than sorry
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Ik zit al sinds enige tijd met de gedachte om mijn huidige ADSL/Netwerk situatie aan te passen.
Ik heb daarom een aantal redenen om mijn huidige Speedtouch 585 te vervangen:
- Het dicht-slippen van de verbinding zodra ik een Torrent client open heb op één van de computers. (Aantal connecties, upload speed etc. allemaal al aangepast, helpt niets)
- Het heel omslachtig toevoegen van een simpele Port Forwarding regel, door middel van het zogenaamde "Gaming&Application Rules" systeem. In plaats van gewoon IP adres en poort range invullen en klaar.
- Het niet werken van de opengezette poorten omdat de ingebouwde Firewall de poorten nog steeds blokkeerd. Alleen als de Firewall uit is werkt het. Dan vraag ik me het nut van de Firewall af
- Het niet juist updaten van de lijst met verbonden clients (PC's, PDA's en Laptops) waardoor het toevoegen van de Port Forwarding regels nog moeilijker gaat...
- En zo kan ik nog wel een aantal dingen opnoemen... Maar het komt er op neer dat het een brak "niet compleet" slecht werkend ding is...
Nou heb ik eerder een topic geopend over het zelf maken van een Router. Maar daar ben ik toch weer vanaf gestapt, mede door de hoge kosten en het hogere stroomverbruik tov een Router zoals de Linksys WRT54GL.
Nu is mijn grote vraag aan de Linksys WRT54G(L) gebruikers (Als het kan met Tomato firmware)... Zou ik gezien mijn bovenstaande negatieve punten wel blij worden van een WRT54GL icm de nieuwste Tomato firmware?
Als iemand me daarvan kan overtuigen, dan schaf ik gelijk zo'n router aan en gebruik ik die icm de bij mijn ADSL2 abonnement geleverde Modem (Die momenteel totaal nieuw in de verpakking in de kast ligt...).
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
wat tomato betreftSaeverix schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 18:20:
Hallo,
Ik zit al sinds enige tijd met de gedachte om mijn huidige ADSL/Netwerk situatie aan te passen.
Ik heb daarom een aantal redenen om mijn huidige Speedtouch 585 te vervangen:
- lijst met eisen
- Ik heb op dit moment 389 connecties (emule) maar m'n router geeft geen zucht. cpu load is iets van 0.06 (vooral doordat ik de webinterface nu oproep), en genoeg geheugen vrij. Je zou in theorie 2048 connecties kunnen hebben maar heb het nooit uitgeprobeerd.
- Toevoegen van portforward is dood eenvoudig: protocol opgeven (tcp/udp), poorten, ip adres.
Je kan zelfs intern andere poorten gebruiken dan extern. (bijvoorbeeld in je netwerk gebruik je poort 90 voor je webserver, maar dan ben je toch via poort 80 te benaderen via internet). - Een poort forwarden en het werkt, geen problemen met de firewall
- Alle apparaten die de router een dhpc heeft uitgedeeld kan je zien in een overzichtje.
Deze pc's zijn eenvoudig een statisch ip te geven via dhcp... wel handig als je porten gaat forwarden.
Anders zit je alsnog achter een nat firewall van je modem en moet je alles 2 keer portforwarden.
[ Voor 35% gewijzigd door job op 31-05-2007 20:05 ]
HyperWRT Tofu(op mijn wrt54g v3.1) werkt vrij stabiel
Tomato 1.04(op mijn wrt54g v3.1) heel erg stabiel!
Nu net DD-wrt v23 SP2 geprobeert maar wat een bagger firmware.... slechtste die ik ooit getest heb, werkt niet goed met firefox samen(krijg de heletijd in de adresbalk http://192.168.1.1/apply.cgi) en dan blijft ie op een wit scherm staan... ook zie ik de wireless verbinding de heletijd uit mijn beschikbare netwerken verdwijnen, kanalen wisselen hielp niets.
toen maar eens Alchemy geprobeert, deze is ongeveer hetzelfde als Hyperwrt maar dan iets meer opties, uiterlijk is hetzelde als linksys firmware alleen wat opties toegevoegd, heb deze niet echt op stabiliteit getest.ik moet wel zeggen dat deze firmware heerlijk snel is!
Daarna na Tomato 1.07 gegaan, deze volledig ingesteld en werkt goed, stabiel, snel.
het enige nadeel vind in de indeling van het geheel... vrij onduidelijk waar alles zit, linksys GUI heeft dat beter voor elkaar maar vind tomato nog altijd de beste
Heb alleen nog geen reacties gehad, dus ik plaats de link hier even.
Alternatief voor Speedtouch 585 (Los modem + router?)
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
- Off when diconnected;
- Amber when connected;
- White when transferring data.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| #!/bin/sh I=`nvram get wl0_ifname` while sleep 1; do if [ "`wl assoclist`" != "" ]; then XFER=`ifconfig $I|grep bytes` if [ "$XFER" != "$PXFER" ]; then LED='gpio disable 3 ; gpio disable 2' PXFER=$XFER else LED='gpio disable 3 ; gpio enable 2' fi else LED='gpio enable 3 ; gpio enable 2' fi if [ "$LED" != "$PLED" ]; then eval $LED PLED=$LED fi done |
Gebruik is natuurlijk altijd op eigen risico.
Geen idee, ik heb er zelf nog geen tijd voor gehad en ben pas sinds gister avond echt weer overgestapt op 1.06.jelmervos schreef op maandag 04 juni 2007 @ 11:57:
Ah, dus het is toch een bekend probleem. Maar waarom is er dan geen melding van gemaakt op het Linksysinfo forum?
nu heb ik vandaag al wat van die firmwares geprobeerd.
HyperWRT & Tomato
Maar met geen van bijde krijg ik deftige snelheden bij het downloaden van torrents.
Max = 100kB/s what minsten 8 keer te traag is voor mijn 20mbit verbinding.
heb nu terug geflashed naar de laatste linksys versie 4.30.7 maar zelfs dit brengt hier geen verbetering.
Alle hulp is hier dus welkom.
Het probleem zal niet aan de firmware liggen.SwornEnemy schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:33:
Ik heb mij vandaag een WRT54GL binnen gekregen.
nu heb ik vandaag al wat van die firmwares geprobeerd.
HyperWRT & Tomato
Maar met geen van bijde krijg ik deftige snelheden bij het downloaden van torrents.
Max = 100kB/s what minsten 8 keer te traag is voor mijn 20mbit verbinding.
heb nu terug geflashed naar de laatste linksys versie 4.30.7 maar zelfs dit brengt hier geen verbetering.
Alle hulp is hier dus welkom.
Het is of je hebt geen poorten voor bittorrent geforward, of je ISP blokkeerd/limiteerd torrentverkeer.
heb me poorten wel geforward tcp 48163 & udp 48164The Conman schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 01:00:
[...]
Het probleem zal niet aan de firmware liggen.
Het is of je hebt geen poorten voor bittorrent geforward, of je ISP blokkeerd/limiteerd torrentverkeer.
en met men vorige router haalde ik wel 1.8MB/sec.
Maar die vorige router was wel een beetje bagger.
En mijn ISP (telenet) blokkeerd geen torrentverkeer.
[ Voor 5% gewijzigd door DoomSayerSantos op 06-06-2007 01:06 ]
Bijvoorbeeld deze of deze.
[ Voor 26% gewijzigd door jelmervos op 06-06-2007 10:48 ]
Bleek een probleem te zijn met TCP/IP.Bor de Wollef schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:55:
Het kan natuurlijk ook zijn dat je gewoon veel te veel connecties maakt wat weer aan de instellingen van de torrent client kan liggen ism de router. Ik heb geen enkel probleem met Tomato of HyperWRT+thibor om snelheden (ver) boven de 100KB te halen. Zoals Jelmervos al aangeeft is het beter eerst met non torrent verkeer te testen of je uberhaubt de verwachte snelheid kunt halen.
Nu heb ik het op automatisch gezet en nu haal ik weer 1.8MB/sec.
Alvast bedankt aan iedereen voor de hulp.
Ik zou gewoon een firmware versie moeten hebben die mij toelaat een downloadlimiet (niet de snelheid, maar het volume) in te stellen per mac adres. Jammer genoeg zit dit niet standaard in de meeste firmwares omdat downloadlimieten niet meer van deze tijd zijn, QoS krijgt vaak een veel hogere prioriteit.
Iemand die mij kan helpen? Ik heb al gehoord dat DD-WRT en Alchemy dit zouden hebben, maar ik ben het nog steeds niet zeker.
Dit topic is gesloten.
Let op: Dit topic gaat over de verschillende firmwares voor de WRT54G. Voor andere prolemen die je tegenkomt die niet firmware specifiek zijn gebruik je de search of start je een eigen topic.