[Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL firmwares Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 74.928 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Voor de mensen die net als ik in het begin "puzzled" waren bij de connectie benamingen die in veel firmwares worden gebruikt is er goed nieuws: ik heb een aantal duidelijke beschrijvingen gevonden waarbij een diagram echt een hoop verduidelijking geeft.

Hierbij de waardevolle tekening:
Afbeeldingslocatie: http://img108.imageshack.us/img108/2189/wrt54glqq2kleinmk6.png

Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/1592/wrt54sw1internalarchitetq9.png

Een vrije vertaling van deze informatie levert het volgende:

Eth0 (alle LAN/WAN poorten) en eth1 (alleen WIFI) zijn de fysieke interfaces (echte hardware poorten verbonden naar de processor). Zoals op de diarammen is te zien maakt de switch gebruik van vlan tagging. Deze tagging zorgt er voor dat de low-level kernel een logische vertaling kan maken van datastromen naar fysieke hardware poorten.

Eth0 verzorgt zoals is te zien zowel de afhandeling van LAN als WAN verkeer. Het onderscheid tussen deze 2 stromen wordt wederopm gemaakt met behulp van vlan tagging. De 5 fysieke poorten op de router kunnen in veel verschillende manieren worden geconfigureerd met behulp van vlans (waaronder de standaard 4-lan 1-wan configuratie). VLAN1 verzorgt de WAN verbinding.

De BRIDGE verbinding (BRI0) is een verhaal appart. BRI0 combineert VLAN0 en WIFI (ETH1) data in een fysieke verbinding. De exacte reden achter de keuze voor een bridge is onduidelijk en heeft te maken met de interne layout van de WRT54G (waarschijnlijk zijn VLAN0 en ETH1 complete fysieke interfaces die de eigenschappen van een bridge nodig hebben om hun dataflow te verzorgen).

Het blijkt dat de benamingen soms afwijken als we kijken naar verschillende hardware revisies en firmwares. Het diagram hierboven is gebaseerd op OpenWRT en de WRT54G V4 of WRT54GS V3.

Bij gebruik van OpenWRT en een WRT54GL krijgen we de volgende lijst:
On a WRT54GL, they are:
eth0: All ports, but not addressed.
eth1: Wireless
vlan0: Ports 1-4 (0-3)
vlan1: WAN port (4)
br0: Bridge between eth1 and vlan0
Info voor andere hardware revisies is hier te vinden (ook OpenWRT based).

Feedback op deze post is zeer welkom (in geval van fouten of aanvullingen) zodat we deze info eventueel in de startpost of een faq kunnen verwerken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Nieker schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 03:05:

Iemand die mij kan helpen? Ik heb al gehoord dat DD-WRT en Alchemy dit zouden hebben, maar ik ben het nog steeds niet zeker.
Het staat me bij dat er van dd-wrt een speciale qos versie bestaat waarmee je per mac adres ook limieten in zou kunnen stellen. Dat is echter wel een versie waar je voor moet betalen.
Maarja, dan heb je wel wat je hebt. ik zou zeggen kijk eens op de dd-wrt site (shop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Weet iemand of het mogelijk is een SPAN poort te definieren of een switch poort member te maken van VLAN1 zodat internet verkeer gesniffed kan worden op die poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoomSayerSantos
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-08 16:51
The Conman schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 01:00:
[...]

Het probleem zal niet aan de firmware liggen.
Het is of je hebt geen poorten voor bittorrent geforward, of je ISP blokkeerd/limiteerd torrentverkeer.
had ik het eindelijk inorde gekregen om snel te downloaden.
Heb ik vandaag juist het zelfde probleem terug.
Ik heb echter niets aan mijn router veranderd in die tijd.
Dit is maar al te raar.
Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:35
Ik heb na een tijdje op internet dingen uitzoeken ook een WRT54GL aangeschaft, en er gelijk de nieuwste Tomato Firmware opgezet...

Kan maar één ding zeggen: Werkt super!!!

Eerste dag gelijk uTorrent geprobeerd, en werkte als een trein...

Alleen de dag erna, het zelfde probleem weer terug. Torrent download en upload met 40/50KB en op dat moment telt Tomato ongeveer 190 connecties. Moet geen probleem zijn lijkt mij...

Maar op dat moment kan ik helemaal niks meer. Zelfs de Tomato interface bereiken gaat traag.
Bijna helemaal geen internet meer. 2/3 minuten wachten om bijvoorbeeld Tweakers.net of Nu.nl te laden...

Ik ben toen eens gaan denken, en bleef ik haken bij het ook niet snel kunnen bereiken van de Router Interface.
Als de hele router dicht klapt zou dit een reden kunnen zijn, maar ik lees dat de WRT54GL met Tomato ongeveer 2000 connecties aan kan. Dus dan moet 190 connecties een eitje zijn.

Daarom zit ik eens aan mijn hardware te denken. Ik gebruik een onboard Yukon netwerkkaart. Opzich niet verkeerd spul, maar zou daar ook het probleem kunnen liggen?

Want ik heb nu het zelfde probleem met zowel mijn vorige [Speedtouch 585 (All in one)] en de huidige opstelling [Copperjet 816-2P modem met Linksys WRT54GL + Tomato].

Ik wordt er eerlijk gezegt een beetje moe van, elke keer dat Torrent probleem. Alles staat goed ingesteld... Heb 100KB upload > uTorrent 50KB upload. Aantal connecties heb ik op 200 staan, maar zelfs verlagen naar 50 connecties helpt niet :S

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
Saeverix schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 12:24:
Alleen de dag erna, het zelfde probleem weer terug. Torrent download en upload met 40/50KB en op dat moment telt Tomato ongeveer 190 connecties. Moet geen probleem zijn lijkt mij...

Maar op dat moment kan ik helemaal niks meer. Zelfs de Tomato interface bereiken gaat traag.
Bijna helemaal geen internet meer. 2/3 minuten wachten om bijvoorbeeld Tweakers.net of Nu.nl te laden...

Ik ben toen eens gaan denken, en bleef ik haken bij het ook niet snel kunnen bereiken van de Router Interface.
Als de hele router dicht klapt zou dit een reden kunnen zijn, maar ik lees dat de WRT54GL met Tomato ongeveer 2000 connecties aan kan. Dus dan moet 190 connecties een eitje zijn.

Daarom zit ik eens aan mijn hardware te denken. Ik gebruik een onboard Yukon netwerkkaart. Opzich niet verkeerd spul, maar zou daar ook het probleem kunnen liggen?

Ik wordt er eerlijk gezegt een beetje moe van, elke keer dat Torrent probleem. Alles staat goed ingesteld... Heb 100KB upload > uTorrent 50KB upload. Aantal connecties heb ik op 200 staan, maar zelfs verlagen naar 50 connecties helpt niet :S
probeer idd is een andere pc met een andere netwerk-kaart (als dat voor handen is), zo sluit je de router uit

wat je misschien ook is kan proberen om het aantal connecties juist omhoog te zetten, misschien dat er dan genoeg connecties zijn om een torrent en een webbrowser te draaien
(zelf draai ik dd-wrt v23 SP2 met 2048 connecties, eigenlijk nooit merkbaar problemen gehad)

als laatste zou je misschien ook een andere torrent-client kunnen proberen

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:35
wat je misschien ook is kan proberen om het aantal connecties juist omhoog te zetten, misschien dat er dan genoeg connecties zijn om een torrent en een webbrowser te draaien
(zelf draai ik dd-wrt v23 SP2 met 2048 connecties, eigenlijk nooit merkbaar problemen gehad)
Ik heb het over het aantal connecties in de torrent client. De instellingen in Tomato staan net als bij jou nog gewoon op 2048 connecties
als laatste zou je misschien ook een andere torrent-client kunnen proberen
Daar heb ik ook even aan zitten twijfelen... Maar als je zo op internet wat rond leest vind het grootste gedeelte van de gebruikers uTorrent heilig...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Ik heb een GS met HyperWRT+Thibor15c, totaal geen last van torrents.
Mijn PC gebruikt uTorrent, de "Download Server "gebruikt ook uTorrent, me zusje gebruikt BitComet en nog een andere gebruiker gebruikt Azureus.
Je kan wel zeggen dat hier aardig wat torrent verkeer is en zeker geen weinige connecties.
Dat ding draait al half jaar stabiel zonder reboot.
Alle clients wel capped op max 20KB/s upload. Download op unlimited en verder aantal connecties op standaard gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoomSayerSantos
  • Laatst online: 20-08 16:51
Heb ondertussen van horen dat mijn isp ( telenet ) nu toch per momenten torrents capped.
Belg zijn sucked op internet gebied :(
Voor de rest zeer goede router die wrt54gl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb een WRT54G vrs 7 draaien maar kamp met nogal wat slechte ervaringen.. Hier mijn setup:
Modem: (Casema) Motorola SB5101E-CN
Router WRT54G vrs 7
1 standaard 8 poorts switch
verder 1 server die standaard aan de kabel hangt, en standaard 4 laptops die wisselen van kabel naar WLAN. Het signaal is redelijk continu maar af en toe vliegt de troep eruit en krijgt iedereen de melding dat hij geen ip adres krijgt toegewezen. Zodra er echter meer laptops bijkomen vliegt het signaal (LAN en WLAN dus) er meer keer per dag uit..

Ik heb door dat je op de 7.0 geen 3rd-party firmware kunt draaien dus ik hoopte dat linksys met de firmware update naar 7.00.4 het nodige had opgelost maar het tegendeel blijkt waar ze zijn.. De troep vliegt er nog net zo vaak uit..

Verder is ook het poort forwarden een beetje een probleem.. Me cod forwarding werkt prima. Maar voor WOL wil ik UDP 9 forwarden maar die blijft ondanks de forwarding niet bereikbaar van buitenaf.. Hoewel WOL lokaal wel prima werkt...

Is er nog een andere firmware update? of is het mogelijk om de configuratie dermate aan te passen dat de boel wel lekker blijft lopen?

Ik ben in dit topic al meerder berichten gezien van mensen die ook met veel uitval te maken hadden.. hoe hebben jullie dat opgelost?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Wat het verhaal van OvErDoSe betreft.. Wat jij beschrijft lijkt helaas wel op een router die het niet trekt. Je zou eens dd-wrt kunnen proberen, daar kan je in de webinterface de load van je router zien en met een telnet sesse zou je kunnen inloggen en kijken welk proces nou zoveel load van je router vraagt.

Barbarimi: De wrt54G versie 7.0 is net als versie 5 en 6 een apart verhaal, sommige mensen hebben nergens last van. Anderen hebben niets dan problemen. Versie 7 kan je zoals je zelf al zegt niet updaten met een alternatieve firmware. Mijn advies is dan ook.. Terug naar de winkel ermee en kijken of je een andere router kan bemachtigen (de GL bijvoorbeeld).
Ik heb ook verhalen gehoord van mensen die hem via linksys hebben geruild, die hebben er een GL voor in de plaats gekregen. Je zou de mensen van linksys eens kunnen mailen.

[ Voor 64% gewijzigd door job op 03-07-2007 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ job:

Hmm, het is al wel een tijdje geleden dat k m heb gekocht.. maja niet geschoten is altijd mis... Misschien nog een puntje om erbij te melden.. Hiervoor had ik de router die door Casema werd aangeraden: de "WL-153 Sitecom Router MIMO XR" maar hier hadden we dezelfde problemen al mee.. Is dit toevallig ook een slechte router wat uitval betrefd? of moeten we het probleem misschien ergens anders zoeken? (Dat het 6 exact dezelfde laptops met dezelfde netwerkkaarten zijn, of kan zoiets ook bij het modem liggen? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renmoo
  • Laatst online: 25-10-2022
@Barbarimi

Ik heb ook zo'n WRT54G v7 :'( gehad. Mijn provider is ook Casema. Zeer veel uitval, en ik heb er maar 3 desktops aanhangen en 1 laptop. Soms meerdere keren per dag de verbinding weg.
uiteindelijk de Linksys helpdesk gebeld en om een lang verhaal kort te maken: ik heb gewoon een WRT54GL gekocht.

OK.. iets langer dan... 8)

Meerdere malen de helpdesk van Linksys gebeld, via hun meerdere malen een firmware gekregen. Uiteindelijk zelfs een beta-versie. Bijna alle instellingen van de router mbv de helpdesk-medewerker gecontroleerd. Toen dat allemaal niet hielp kwamen ze in een keer op de proppen, dat het aan Casema zou liggen. In alle gesprekken daarvoor nooit over gehad, hoewel ik meerdere malen Casema als provider heb vermeld. Casema dus gebeld en die begonnen nog net niet te lachen...

Zoals gezegd: nu een WRT54GL en die staat als een huis. Gelijk Tomato 1.07 erop en geen centje pijn meer.

Advies: Probeer het ding ergens te dumpen... alleen maar ellende...

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Hoihoi, tijdje geleden dat ik nog iets gezegd heb ik dit topic.
Maar mijn WRT54G v2 begint toch wel vreemd te doen. Iedere avond als ik wil internetten lukt dat niet, en dan moet ik gewoon eens op DHCP renew klikken en heb ik weer internet ...
Ik verdenk mijn router, iemand die hetzelfde al eens heeft voorgehad?
(Mijn ISP is echter ook wel een mogelijkheid, Telenet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Je pc krijgt z'n ip van de router, dus je isp kan het probleem niet zijn.
Heb je dit probleem maar op 1 pc? of meerdere?
Is je ip lease echt verlopen??

Een andere firmware kan je altijd testen om problemen uit te sluiten.
Let er dan wel op dat dd-wrt/tomato e.d. een veel langere leasetijd hebben dan de linksys firmware.. dus dan zou het probleem pas na meerdere dagen terug kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Ik moet een DHCP renew doen -op de router- dus voor het IP adres van de ISP ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ah op de router. Dat is niet normaal nee.
Heb je al de laatste firmware erop staan?
Heb je al eens een andere firmware getest? (dd-wrt/tomato).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:17:

Verder is ook het poort forwarden een beetje een probleem.. Me cod forwarding werkt prima. Maar voor WOL wil ik UDP 9 forwarden maar die blijft ondanks de forwarding niet bereikbaar van buitenaf.. Hoewel WOL lokaal wel prima werkt...
WOL is helaas niet bedoeld om buiten een intern netwerk te werken. Ik heb er ook veel mee gestoed maar het is me niet gelukt.

Hoe ik het nu doe: ik log in op de router via remote management in DD-WRT, en start via het WOL menu van DD-WRT mijn PCs op .

[ Voor 5% gewijzigd door Schweino op 07-07-2007 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:07
Heb net een nieuwe Wrt54GL besteld, omdat ik dacht dat die linux firmware zou kunnen draaien. Maar nu wil ik eigenlijk net als op me WRT54G, dat HyperWRT draaien. Maar als ik op die site kijk is het alleen beschikbaar voor G en GS versies klopt dit? Dacht juist dat de L de gene was die alle andere firmwares mogelijk maakte.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Startpost eens lezen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Schweino schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:40:
Startpost eens lezen misschien?
Dit bedoel je dan denk ik:

HyperWRT is a power boost firmware for the Linksys WRT54G and WRT54GS router. The goal of this project is to add a limited set of features to the last Linksys firmware, extending its possibilities but staying close to the official firmware.

Is een L echt beter dan een S of is dat te verwaarlozen, kan de order nog wijzigen. Heb helemaal geen ervaring met bijvoorbeeld dat tomato firmware. Is dat echt net zo stabiel als de HyperWRT? Weet nu niet zo goed meer welke ik moet bestellen.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
De GL is identiek aan de oudere G series. De nieuwere G series hebben ze een beetje verpest, dus je kan het beste de GL nemen. Een GL is overigens ook naar een GS te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Schweino schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:11:
De GL is identiek aan de oudere G series. De nieuwere G series hebben ze een beetje verpest, dus je kan het beste de GL nemen. Een GL is overigens ook naar een GS te flashen.
Dat was ook een beetje mijn beredening, alleen op die GL kan dus geen HyperWRT? OF moet ik dan de GS firmware versie nemen en werkt dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

TheGeneral schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:53:
[...]

Dat was ook een beetje mijn beredening, alleen op die GL kan dus geen HyperWRT? OF moet ik dan de GS firmware versie nemen en werkt dat dan?
De GL is gelijk aan de G versie 4.
De versie 4 wordt door Hyperwrt niet ondersteund (gaar eigenlijk), dus dan ga je opzoek op het forum van Hyperwrt.

Dan vind je dit, waar ik denk dat je er wel verder mee komt:
http://www.hyperwrt.org/forum/viewtopic.php?id=957

[ Voor 42% gewijzigd door job op 09-07-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Laatst online: 22:47
Vraagje:

Ik wil op een WRT54GL Tomato gaan installeren. Is het met Tomato mogenlijk om de signaalsterkte (radio power) aan te passen? Ik weet dat DD-WRT dit wel kan. Graag wil ik weten of Tomato dit ook kan. Ik kan het nergens vinden.

Wat adviseren jullie voor maximaal waarde voor radio power?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Flappie schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:34:
Vraagje:

Ik wil op een WRT54GL Tomato gaan installeren. Is het met Tomato mogenlijk om de signaalsterkte (radio power) aan te passen? Ik weet dat DD-WRT dit wel kan. Graag wil ik weten of Tomato dit ook kan. Ik kan het nergens vinden.

Dat is inderdaad mogelijk met Tomato.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Flappie schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:34:
Is het met Tomato mogenlijk om de signaalsterkte (radio power) aan te passen? Ik weet dat DD-WRT dit wel kan. Graag wil ik weten of Tomato dit ook kan. Ik kan het nergens vinden.

Ja, dit is ook mogelijk met tomato. Maximaal 251 mWatt, maar dat wil je niet, dan blaas je je chipset op.
85 mWatt is zo'n beetje een veilige waarde. Maar meer dan 50mWatt zal je toch niet gebruiken.
Met een sterker dan standaard signaal (42 mWatt) ga je ook meer ruis verzenden. 50mWatt is mijn huis zo'n beetje de maximum waarde die ik gebruik, daarboven wordt het signaal niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zo inmiddels ook een WRT54GL v1.1 gekocht en als eerste de Tomato firmware erop gezet.
Eerste indruk is goed, mooie overzichtelijke firmware, en ziet er gelikt uit.

Vooral het uptime en cpu load gedeelte vindt ik erg spannend ;)

Via PPTP inbellen op de antieke speedtouch home gezien het apparaat helaas geen PPOA doet, maar internet functioneer inmiddels prima.Mooi stukje router en software!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:36

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik heb nu al een tijdje mijn WRT54GL draaien met dd-wrt. Maar ik kan dat ding niet meer resetten.
Ik ben inlog gegevens vergeten van router, en wilde hem even resetten. Maar niks lijkt te werken.

Heb die reset knop al wel bijna een minuut in, maar daarna vraagt hij nog steeds om een wachtwoord, en kan ik nog steeds online. Ook een powercycle daarna heeft geen zin,

Iemand nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59
Totaalgeflipt schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 00:01:
Ik heb nu al een tijdje mijn WRT54GL draaien met dd-wrt. Maar ik kan dat ding niet meer resetten.
Ik ben inlog gegevens vergeten van router, en wilde hem even resetten. Maar niks lijkt te werken.

Heb die reset knop al wel bijna een minuut in, maar daarna vraagt hij nog steeds om een wachtwoord, en kan ik nog steeds online. Ook een powercycle daarna heeft geen zin,

Iemand nog ideeen?
Heb je de restknop 20 (ofzo) sec ingedrukt gehouden en wel root/admin als login/pass gebruikt?

Volgens mij kon je de resetknop ook nog disable in de firmware. Als je dat hebt gedaan, dan weet ik niet hoe je 'm normaal reset ;)

Je kan ze wel dmv een paar pinnen op PCB kortsluiten in een soort recoverymode krijgen, daarna kun je via TFTP een nieuwe FW ernaartoe schrijven. (Dat heb ik al meerdere keren gedaan om zgn dode WRT's te recoveren)

Maar ik mag hopen dat er wel een handigere manier is, ook al heb je de reset button gedisabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Het zou best kunnen zijn, ja dat ik de reset knop heb uitgeschakeld in de firmware :X
Dom,

Zou je mij verder kunnen helpen met het recoveren van mijn wrt54gl?
Of een linkje met een how-to, als dat de enigste manier is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Totaalgeflipt schreef op zondag 15 juli 2007 @ 11:35:
Het zou best kunnen zijn, ja dat ik de reset knop heb uitgeschakeld in de firmware :X
Dom,

Zou je mij verder kunnen helpen met het recoveren van mijn wrt54gl?
Of een linkje met een how-to, als dat de enigste manier is...
Zoeken op "de brick guide".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

Zolang je router niet bricked is (power led blijft knipperen) zou je hem zonder problemen kunnen recoveren.

Makkelijkste manier is de reset knop ingedrukt houden + dan de power erin stoppen.
Dan na 20 secs reset weer los.
Andere manier is om tijdens het opstarten van de router een ander firmware te flashen (vereiste is wel dat boot_wait op enabled staat , default is dat zo).
Dit doe je overigens via TFTP , zoek maar in de guide.
Zolang je router niet bricked is en boot_wait enabled is kan je altijd TFTP gebruiken tijdens de boot van je router (je hoeft m dus niet open te maken etc).

Mocht je de reset knop dus disabled hebben (wist nie eens dat t kon :p) , en boot_wait ook.
Dan ben je aangewezen op een revival guide zoals deze :

Klik

[ Voor 14% gewijzigd door GekkeR op 15-07-2007 11:49 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

GekkeR schreef op zondag 15 juli 2007 @ 11:48:
Andere manier is om tijdens het opstarten van de router een ander firmware te flashen (vereiste is wel dat boot_wait op enabled staat , default is dat zo).
Dat hangt echt van de (versie) firmware af hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

GekkeR schreef op zondag 15 juli 2007 @ 11:48:
Zolang je router niet bricked is (power led blijft knipperen) zou je hem zonder problemen kunnen recoveren.

Makkelijkste manier is de reset knop ingedrukt houden + dan de power erin stoppen.
Dan na 20 secs reset weer los.
Net geprobeerd, werkt niet, kan nog gewoon op internet,
Ik ga die andere manier, via tftp proberen.

Heb je daar ook een how-to van, want de brick guide, is dus toch als power blijft knipperen, en dat is niet bij mij het geval....

Modbreak:Dit is het ervaringen topic, niet het kleine korte vraagjes topic. Zie ook de topic waarschuwing onder aan de pagina bij de quickreply.
Probeer de handleiding eens door te nemen over de correcte manier om je router te resetten. Verder is Google je vriend.

[ Voor 32% gewijzigd door Equator op 18-07-2007 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:34

911GT2

en blazen maar!

Ik had van de week een discussie met een vriend van mij of de afstand vanaf de router naar de ontvangende bron de snelheid beïnvloed.

Ik dacht van wel, hij van niet.

We kwamen daarop omdat ik in mijn nieuwe huis een behoorlijk eind van mijn router af zit en dus er aan zit te denken om het vermogen te boosten. Omdat ik denk dat bij een betere ontvangst er een hogere snelheid mogelijk is.

Is dit correct of ben ik abuis en had hij gelijk?

Ik wil er uiteindelijk Tomato op gaan zetten, als het dus zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
Het enige wat invloed heeft op de snelheid is de afstand van je PC/laptop tot het accesspoint.
Maar vrijwel altijd is de wireless snelheid wel groter dan de snelheid van je internetverbinding.

Is je router ook de WRT54G? of heb je een aparte router?
Indien de verbinding tussen router en accesspoint verbonden is met een netwerkkabel, heeft de afstand vrijwel geen invloed op de snelheid. Tenzij je kabel aanzienlijk langer is dan 100m, of van slechte kwaliteit is.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Ja ik heb ook een wrt54g... een L.

Dus als ik het goed begrijp heeft het dus wel degelijk zin om de zendsterkte te beïnvloeden... want nu haal ik maar max 100 kb/s (internet snelheid) terwijl in mijn oude huis, waar ik ongeveer 3 meter van het ding af zat makkelijk 400 haalde. Maar nu is de afstand dik 18 meter en zit ik een verdieping hoger (welliswaar direct achter de trap in een rechte lijn naar de router toe, met alleen maar glas er tussen).

omdat ik er pas net in zit heb ik onderlinge datatransfer nog niet getest. dus ik weet niet of dat ook langzamer is.

Het gaat trouwens over het draadloze ontvangst (om even verwarring te voorkomen)

[ Voor 6% gewijzigd door 911GT2 op 17-07-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
zendsterkte zou ik niet beinvloeden. Dat geeft alleen maar meer storing en vaak minder goede ontvangst.
Gewoon het accesspoint zo dicht mogelijk bij de ontvanger zetten, met zo weinig mogelijk materiaal ertussen.
Wat ook nog wel eens wil helpen is de positie van het kastje zo aanpassen dat de antenne's zo ver mogelijk van muren af staan. Anders krijg je nogal wat reflecties die het signaal ook storen.
Ik heb 'm met de antenne's ongeveer 20cm van de muur af staan.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

911GT2 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:41:
Dus als ik het goed begrijp heeft het dus wel degelijk zin om de zendsterkte te beïnvloeden...
Nee, dat heeft het niet (in de meeste gevallen), lees mijn eerdere posts nog eens voor een uitgebreide uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Ok duidelijk, ik kan het kastje nog iets van de wand af zetten idd. Wat ik ook bij de mediamarkt zag waren van die grotere antennes voor op je router, heeft dat dan misschien nog een positief effect?

Veel dichterbij zetten gaat namelijk niet echt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf afgelopen weekeinde mijn Fonera firmware vervangen met de laatste DD-WRT (v3.24) van 12-7.
Ik krijg het echter niet aan de praat :(
Wat ik probeer te verkrijgen met dit accespoint is een draadloze verbinding voor mijn Wii. Ik heb verder geen PC's waarmee ik de Fonera draadloos kan benaderen, dus de configuratie moet iedere keer via een bedrade verbinding gebeuren.

Mijn (casema) internetverbinding loopt via de Motorola SB5100E naar een switch waarop de Fonera en mijn PC verbonden zijn. De motorola (in staat tot het verbinden van 2 "MAC"apparaten) herkent de MAC van de PC en de Fonera. Dus ik moet vanaf die kant internetverbinding hebben.

Op de Fonera heb ik DHCP ingesteld en heb ik de mac van de Wii in het Mac-filter opgenomen.

Mijn Wii (ingesteld op het verkrijgen van een IP) ziet ook de Fonera maar kan er niet mee verbinden (Het testen van de verbinding mislukt). Het lukt me wel om hem met de router van de buurman te verbinden ;) Dus het ligt niet aan de Wii beiden ondersteunen en gebruiken WPA TKIP.

Zijn er zaken die ik misschien bij DD-WRT over het hoofd heb gezien? Ik heb wel vaker via een Linksys WRT45G een draadloze verbinding ingesteld en dat liep vlekkeloos. Maar blijkbaar doe ik iets verkeerd. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Is het in tomato mogelijk om snmp uit te lezen, zou graag de graphs willen maken in mrtg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 19:45:
Ik heb zelf afgelopen weekeinde mijn Fonera firmware vervangen met de laatste DD-WRT (v3.24) van 12-7.
Ik krijg het echter niet aan de praat :(
Wat ik probeer te verkrijgen met dit accespoint is een draadloze verbinding voor mijn Wii. Ik heb verder geen PC's waarmee ik de Fonera draadloos kan benaderen, dus de configuratie moet iedere keer via een bedrade verbinding gebeuren.
Dat ligt niet zozeer aan de router of dd-wrt. De wii is de eerste maal dat je hetm online wilt krijgen erg kieskeurig. Begin met een reset van je router, gebruik kanaal 1 of 11 en geen wep/wpa.
Kijk of je wii dan wel online kan. Update je wii naar de laatste firmware versie, dan kan je rustig je wii weer dichttimmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Job, je had helemaal gelijk. Die Wii deed het na de uitschakeling van de beveiliging gelijk, en nu met beveiliging ook. Hoe had ik durven twijfelen aan DD-WRT ;) Bedankt! _/-\o_

[Off-topic] Nu nog een workaround voor het mogelijk maken van updates van het nieuws- en weerkanaal zoeken,en mijn Wii is volledig operationeel! 8) [/Off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Whoei! Heb nu DD-WRT Micro erop weten te zetten :) Werkt als een zonnetje, maar heb wel 1 klein probleempje: als ik wijzigingen op wil slaan, dan gaat mn browser (Firefox) op wit en slaat de veranderingen niet op :/ Heb geen IE meer op mn comp staan, dus daar mee proberen lukt niet O-)

Edit: werkt nu gelukkig wel :)

[ Voor 69% gewijzigd door Magic6399 op 24-07-2007 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

bgrr schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 00:46:
Is het in tomato mogelijk om snmp uit te lezen, zou graag de graphs willen maken in mrtg..
Ja, dat is zeker mogelijk!
Ik heb een HOWTO "SNMPd on Tomato" geschreven - die staat op het forum van Linksysinfo.org.
Stats-graphics maak ik met Cacti, maar met MRTG gaat het natuurlijk ook prima.

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
hbokh schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 12:58:
[...]

Ja, dat is zeker mogelijk!
Ik heb een HOWTO "SNMPd on Tomato" geschreven - die staat op het forum van Linksysinfo.org.
Stats-graphics maak ik met Cacti, maar met MRTG gaat het natuurlijk ook prima.
Bedankt :)
Cacti staat nu ook hier de WRT54g te monitoren.
Het gemis van SNMP was een van de weinige nadelen van de Tomato firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Hmm, de oude WRT54G V5 volgens de guide geflashed naar eerst de vxworks prep image (doet het keurig, krijg administration mode), dan naar de vxworks_g_killer (ook goedgegaan via tFTP), gereboot, gaat ook nog goed, vervolgens DD_WRT_generic_mini ernaartoe geflashed, lijkt ook zonder problemen te gaan. Echter reboot hij niet, hoe lang ik ook wacht. Uiteindelijk zelf gedaan, maar de router blijft in de "knippermodus" staan.

Powerled blijft wel knipperen, en alleen de poort die ik aansluit doet het ook. Router is te pingen, maar niet te telnetten, niet te FTP'en, niks nada noppes, alleen pingen!

Ik heb al geprobeerd:
-reset truc (30 sec reset, power uit, reset ingedrukt houden, power aan, reset nog eens 30 sec ingedrukt houden), meerdere keren, helaas.
-opnieuw flashen via TFTP. UPloaden gaat prima, maar hij reboot niet.
-pin 15-16 van de flashchip shorten en dan power aan (pootjes zijn nog los van elkaar, geen schade)
-pin 16-17 connecten
-pin 16 naar ground

.... oftewel, hij is nog steeds gebrickt. Echter kan ik 'm wel pingen dus zooooooo ver heen is hij nog niet me dunkt.

Wat ik nu via de linksys fora te weten ben gekomen is dat hij in "administration" mode blijft hangen, echter moet ik nu eerst de corrupte firmware eruit krijgen.

Enige oplossing die ik nog niet heb kunnen proberen is het gebruiken van een zogenaamde "JTAG" en kan hier ook niet zoveel verder op vinden.

Hebben mensen nog meer tips?

Overigens na een halve dag klooien toch maar een WRT54GL (erbij) gekocht, meteen geflashed naar tomato, zonder een centje pijn. Erg mooi!!

Maar zou wel leuk zijn als ik die oude ook nog aan de gang kon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Als je nog weten wat je fout hebt gedaan.. Je had de micro firmware moeten pakken, niet de mini.
Echt een brick is het niet, dan blijven de 4 lan leds constant branden.

Desondanks kan je de boel met Jtag eenvoudig recoveren. Heb het ook al eens moeten doen.
Als je in de buurt woonde had je wel langs mogen komen, ik heb namelijk nog wel een handgemaakte jtag kabel liggen.
Hier nog wat info op de dd-wrt site: http://www.dd-wrt.com/wik.../Recover_from_a_Bad_Flash
Succes ermee :)

[ Voor 66% gewijzigd door job op 31-07-2007 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Heeft de micro ook wel een webinterface? Inderdaad gewoon de verkeerde firmware gepakt dus, shit!

Maar is er nog een mogelijkheid die ik nu niet zie om de firmware te wissen zonder een JTAG? Of de goede micro versie erop te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ja de micro heeft ook een webinterface. De micro is echt de enige versie die gaat werken op de versie 5. Wil je ooit nog een keer aan het flahsen gaan, volg dan de officiele handleiding op de dd-wrt site. :)

Een andere mogelijkheid is de short-wire trick, maar die had je al gebruikt.
Dus dan kom je op jtag uit (ik ga er vanuit dat telnet en tftp niet werken).

Maar Jtag is niet bijster moeilijk, kabeltje solderen kost je wat tijd en een euro of 3.
Als je geluk hebt hoef je alleen maar de nvram te wissen, en dan werkt het weer.
heb je pech dan moet je kijken of je een complete firmware inclusief bootloader ergens kan vinden.

Mocht je er niet uit komen dan kan ik m'n jtag kabel wel weer opsnorren en de complete flash van een wrt54g v5 backuppen. Heb nog wel een v5 liggen hier.

[ Voor 73% gewijzigd door job op 31-07-2007 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Thanks!

Telnet werkt inderdaad niet. TFTP zegt ie dat het wel werkt, maar gaat te snel (echt een paar seconden), dus werkt volgens mij ook niet. Hij reboot in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Aah, dat klinkt me bekend in de oren :).
tftp werkt wel, maar accepteert gewoon de firmware niet.

Probeer nog eens de vxworks_killer ipv een firmware te flashen of anders gebruik desnoods de vxworks_prep.
Probeer ook voordat je dat doet nog eens een goede reset door de reset knop 30 seconden vast te houden. En houdt ook eens de reset knop vast terwijl je de stekker er weer insteekt.

[ Voor 54% gewijzigd door job op 31-07-2007 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Job wil je mij ook helpen :)
Kben echt een n00b hierin heb precies hetzelfde als wessel99. Ik kan flashen met origineel en in paar seconden dus gaat niet goed net zoals bij Wessel99. TFTP werkt dus maar veel te snel en hij reboot ook niet. Reset werkt ook niet. na vx killer wat moet ik dan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Je dient vxworks_killer via de adminsitration webinterface te flashen, dat duurt een lange tijd, dan krijg je het woor succes in beeld.
als dat zo is trek je stekker er even uit, dan moet je met tftp in een dosbox de micro generic versie flashen.

Als je deze handleiding opvolgt (de officiele) dan komt het goed :) http://www.bitsum.com/openwiking/owbase/ow.asp?WRT54G5%5FCFE

[ Voor 144% gewijzigd door job op 31-07-2007 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
haha, ook dat had ik al geprobeerd.

Punt is dat er helemaal geen administration webinterface meer komt. Hij lijkt echt te hangen bij het laden van de firmware. Die 30 sec truc had ik idd ook al een keer of 3 geprobeerd helaas (zie eerste post van me).

Iets anders, weet iemand toevallig de poorten van de externe web-interface van tomato?

Ik dacht ofwel via HTTPS (443), ofwel via http op 8080, maar geen van beide kom ik erop, terwijl ik wel zeker weet dat ik die gisteren aan heb gezet (net als SSH toegang, alleen ben ik een te grote linux-noob om via die weg iets te wijzigen ;-) ). Op SSH kom ik namelijk wel (2222), maar de webinterface bereiken wil nog niet lukken.

Wil een aantal portmappings finetunen (werkt nog niet goed), maar kom van extern dus nergens bij. Schitterende firmware verder trouwens :-)

edit: misschien toch nog eens een paar keer proberen binnen die 3 seconden de TFTP te starten... wie weet.

[ Voor 6% gewijzigd door wessel99 op 31-07-2007 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 12:21
Wil ook wel even mijn ervaringen kwijt. Ben in het bezit van een WRT54G V3.1
De enige noodzaak voor mij om de firmware te flashen was om een betere, snellere en stabiele wireless verbinding te krijgen.
Eerst dus maar eens de originele firmware geupgrade. (van 4.01 naar 4.21.1)
Dit gaf een ontzettende snelheidsverbetering van ong. 30 a 40%.
Vervolgens HyperWRT Thibor geinstalleerd en wat met de power settings geexperimenteerd. Geen merkbaar verschil.
Terug naar de laatste Linksys firmware dus. Helaas kreeg ik daarna een scherm waar ik een heleboel miste. Aantal knoppen verdwenen en pagina die maar half gevuld was.
Geprobeerd om een aantal malen te resetten, maar dit mocht niet helpen.
Vervolgens de resetknop maar eens veel langer ingedrukt (ong 2 minuten) en voila, alles weer terug bij het oude.

Er is nog wel 1 ding wat ik niet kan verklaren: Vanuit Linux Ubuntu haal ik veel hogere wireless snelheden als vanuit Windows XP. Dit scheelt wel weer zo'n 20%. Meermalen getest. Waar kan dit aan liggen? Betere drivers voor de Wifi kaartjes?

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

wessel99 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:26:
haha, ook dat had ik al geprobeerd.

Punt is dat er helemaal geen administration webinterface meer komt. Hij lijkt echt te hangen bij het laden van de firmware. Die 30 sec truc had ik idd ook al een keer of 3 geprobeerd helaas (zie eerste post van me).
Ik heb m'n jtag kabel gevonden en ben wat gaan experimenteren. (perongeluk m'n router gebricked :p).
Als je router echt gebricked is dan branden alle leds continu groen, de powerled knippert.
heb je dit niet, dan is het geen brick en moet je het met tftp weer goed krijgen :).
tftp gaat inderdaad razendsnel, binnen 3 seconden is de firmware wel over gezet.
Als de router dan de firmware accepteert kan het enkele minuten duren voordat de router weer werkt.
Accepteert de router de firmware niet, dan kan je dit nergens aan zien.. maar dan kom je daar achter doordat er niets veranderd. Probeer zowel de laatste versie van linksys (1006) als de stable sp2 van dd-wrt (ik geloof van 21 sept 2006). Er zitten namelijk wat beta versies tussen die niets anders doen dan een continue reboot van de router :p.
Echt een van beide firmwares moet die pakken :). Mocht je er echt niet uitkomen dan kan ik er best naar kijken, maar dan zal je hem naar mij moeten sturen. (pm als je dat wilt).
Iets anders, weet iemand toevallig de poorten van de externe web-interface van tomato?
Als ik vanavond thuis ben zal ik eens kijken, maar ik denk dat het inderdaad 8080 is, lijkt me logisch. Probeer anders eens 8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
hopakee,

ik heb het probleem te pakken. Omdat mijn laptop standaard uit stroombesparende overwegingen de hele netwerkkaart uitzet als wifi aan staat en er toch geen kabel verbonden is, duurt het na het booten iedere keer te lang om binnen de 3 seconden dat de TFTP server op de router firmwares accepteert steeds te lang.

Stroombeparende setting in de bios uit-> TFTP -i 192.168.1.1 put DD_WRT_MICRO(bestand.bin), enter en dan de stekker erin. Hoppakee! Eerst ging de powerled langzamer knipperen, toen ging de lanpoort uit, toen ging het cisco logo afzonderlijk oranje/wit knipperen en vervolgens kreeg ik bij proberen de webinterface voor m'n neus! :-D

Happy!

Alleen.... wat doe ik nu met een tweede router?? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Zo heb ik een router WRT54GL die niet meer te resetten is. Waarschijnlijk instellingen gewijzigd in de software.
Ook de inlog gegevens ben ik kwijt, dus ik kom er niet meer in.

@Wessel99:
Kun je eens precies beschrijven wat je gedaan hebt, in de command?

Ik wil die van mij namenlijk toch wel weer graag kunnen beheren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik heb net eergisteren DD-WRT v23 SP2 vervangen door Tomato 1.07 omdat bij dd-wrt ik op een gegeven moment wireless gewoon niet kon connecten tot ik de router had gereboot. Echt van alles geprobeerd (XP patches, etc.), maar niks hielp. Alleen 1-2 keer per week naar de router lopen en de powerkabel eruit en erin. Hier had ik dus genoeg van.

Tot nu toe draait Tomato tot mijn volle tevredenheid. Ziet er supergelikt uit, ben benieuwd hoe die het blijft doen. Ik had wel wat problemen trouwens tijdens de installatie:

- kon helemaal niet bij de router komen, ping niks werkte; de oplossing was om de kabel in de internet-plugje te stoppen en dan de setup te doen
- DHCP van de kabelmodem werkte niet, moest het even resetten :P

Voor iedereen die een upgrade uitvoert, VOORDAT je de nieuwe firmware erop zet alles resetten naar factory defaults, scheelt een hoop ellende. Ik heb zelf de WRT54G v1.1

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:14:
Zo heb ik een router WRT54GL die niet meer te resetten is. Waarschijnlijk instellingen gewijzigd in de software.
Ook de inlog gegevens ben ik kwijt, dus ik kom er niet meer in.

@Wessel99:
Kun je eens precies beschrijven wat je gedaan hebt, in de command?

Ik wil die van mij namenlijk toch wel weer graag kunnen beheren...
Bij mij was er het volgende aan de hand:

wel te pingen, verder niets, powerled knippert, poort die in gebruik is brand en daar is activiteit op te zien.

Ik heb:

mijn netwerkkaart ingesteld op half duplex, 10mbit, ip-adres vastgezet op 192.168.1.2, subnetmask 255.255.255.0
Het te uploaden image in C:\ zet voor het gemak
dosprompt geopend
CD \
(dus nu in C:\> )
dan roep ik tftp.exe aan, deze zit standaard in windows vanaf SP2 dat ik weet (misschien al vanaf SP1, geen idee), met de optie -i (binary), naar 192.168.1.1 , optie verstuur (put) en dan de naam van het image (in mijn geval DD-WRT_micro_generic.bin ofzo, tip, tik de eerste 2 letters van het image en druk op TAB om het aan te vullen, zo maak je geen schrijffouten.
dus er staat dan:
C:\>tftp -i 192.168.1.1 put DD-WRT_micro_generic.bin (<- daar de naam van je image).
voordat ik op enter druk stop ik de voeding in de router en op dat moment druk ik op enter.

Vanaf aan tot 3 seconden erna heb je de tijd om sowieso een image naar de boatloader te pushen, mits er een 192.168.1.1 tevoorschijn komt.

That's it! Werkte de eerste keer (nadat ik m'n netwerkkaart had uitgevogeld :X )

Succes!

Nu snap ik ook waarom de rest van de guides niet op mij van toepassing waren: er stond wel een firmware op, alleen was deze te groot voor het firmware, dus corrupt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

wessel99 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:04:
hopakee,
en vervolgens kreeg ik bij proberen de webinterface voor m'n neus! :-D

Happy!

Alleen.... wat doe ik nu met een tweede router?? ;-)
Mooi om te horen :)
Altijd utp gebruiken bij dit soort zaken, upgrades nooit via draadloos doen (kan bricks veroorzaken).
Staat geloof ik zelfs in de handleiding van je linksys, maarja wie leest die dingen nou :p.

En die tweede router, daar kan je je netwerk mij uitbreiden :).

Voor de mensen die ook over willen stappen naar dd-wrt op de v5, v5.1 en v6, volg de officiele handleiding (te vinden in de wiki van dd-wrt). Daar staan een aantal essentiele zaken die je echt nodig hebt (zoals bv. je pc een statisch ip geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
haha, altijd bedraad gedaan, maar je moet ff snappen hoe 't werkt.

Ding boot dus met hardware, dan bootloader, dan pas de firmware.

Daartussen zit wat verschil tussen de verschillende routers. Ik snap nu ook waarom ik niets kon, niets kon wijzigen, maar dat ik 'm wel kon pingen. Onderliggende laag werkte wel, maar de firmware alleen niet. Toen ik dat doorhad ging het vrij snel.

Wel een loze router van 64 euro erbij :S. Al is die met meer geheugen wel leuker (tomato ipv dd-wrt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Heb ook al eens een compleet gebrickte WRT54G gehad (v2) . Heb 'm dan moeten openmaken en bepaalde pin van een chip met de grond verbinden. Tada!! Router weer OK. Voor details, zie een oudere post van mij of google ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

wessel99 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 23:08:
[...]

Bij mij was er het volgende aan de hand:

wel te pingen, verder niets, powerled knippert, poort die in gebruik is brand en daar is activiteit op te zien.

Ik heb:

mijn netwerkkaart ingesteld op half duplex, 10mbit, ip-adres vastgezet op 192.168.1.2, subnetmask 255.255.255.0
Het te uploaden image in C:\ zet voor het gemak
dosprompt geopend
CD \
(dus nu in C:\> )
dan roep ik tftp.exe aan, deze zit standaard in windows vanaf SP2 dat ik weet (misschien al vanaf SP1, geen idee), met de optie -i (binary), naar 192.168.1.1 , optie verstuur (put) en dan de naam van het image (in mijn geval DD-WRT_micro_generic.bin ofzo, tip, tik de eerste 2 letters van het image en druk op TAB om het aan te vullen, zo maak je geen schrijffouten.
dus er staat dan:
C:\>tftp -i 192.168.1.1 put DD-WRT_micro_generic.bin (<- daar de naam van je image).
voordat ik op enter druk stop ik de voeding in de router en op dat moment druk ik op enter.

Vanaf aan tot 3 seconden erna heb je de tijd om sowieso een image naar de boatloader te pushen, mits er een 192.168.1.1 tevoorschijn komt.

That's it! Werkte de eerste keer (nadat ik m'n netwerkkaart had uitgevogeld :X )

Succes!

Nu snap ik ook waarom de rest van de guides niet op mij van toepassing waren: er stond wel een firmware op, alleen was deze te groot voor het firmware, dus corrupt..
Bedankt voor je uitleg,
Ik kan hem dus ook eerst flashen, met officiele Linksys firmware?

Mijn router is niet defect, ook niet onbenaderbaar, maar ik weet de inlog gegevens niet meer, en ik weet had de optie uitgezet, dat je kon resetten met die knop. Dus moet ik wel op deze manier de software er opnieuw inzetten.

Ik ga het vanavond eens proberen, alleen dan met de linksys firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Hm in dat geval toch een ander verhaal.

Ondanks dat hij wel een andere firmware accepteert die eerste seconden, zal er nog niets gebeuren met je NV-RAM.

Heb dit echter wel voorbij zien komen. Heb je al een "harde" reset geprobeerd? Dit gaat als volgt:

aanzetten, 30 seconden reset ingedrukt houden, power eruit trekken maar reset ingedrukt blijven houden, weer 30 seconden wachten (met reset ingedrukt), power erin (reset ingedrukt blijven houden) , en dan nog eens 30 sec wachten, reset loslaten.

Zal straks 's zoeken want heb het wel voorbij zien komen. Linksysforum al bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

wessel99 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 08:50:

Heb dit echter wel voorbij zien komen. Heb je al een "harde" reset geprobeerd? Dit gaat als volgt:

aanzetten, 30 seconden reset ingedrukt houden, power eruit trekken maar reset ingedrukt blijven houden, weer 30 seconden wachten (met reset ingedrukt), power erin (reset ingedrukt blijven houden) , en dan nog eens 30 sec wachten, reset loslaten.
Ik zal dat vanavond iig nog eens proberen. Linksysforum zal ik eventueel eens gaan doornemen, als het probleem dan nog niet is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Iemand een idee waar je in Tomato via de commandline bij de port forwards kan? Kan nog steeds niet (goed) bij de webinterface... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
En gevonden hoe het kwam: @home blokkeert poort 8080. De webinterface stond bij mij op HTTP dus die vanavond maar naar HTTPS zetten...

Voor een volledige lijst van geblokkeerde poorten bij @home (handig voor anderen wellicht):

Poort Protocol Service Functie
25 tcp smtp Simple Mail Transfer Protocol
119 tcp nntp Network News Transfer Protocol (usenet)
135 tcp + udp msrpc Microsoft RPC services
136 tcp + udp profile PROFILE Naming System
137 tcp + udp netbios-ns NETBIOS Name Service
138 tcp + udp netbios-dgm NETBIOS Datagram Service
139 tcp + udp netbios-ssn NETBIOS Session Service
445 tcp microsoft-ds SMB directly over IP
520 udp route RIP: Routing Information Protocol
1080 tcp socks SOCKS networking proxy protocol
1434 udp ms-sql-m Microsoft-SQL-Monitor
1900 udp ssdp Simple Service Discovery Protocol
2301 udp cpq-wbem Compaq HTTP (Web Based Enterprise Management)
3128 tcp squid-http Squid Web Proxy Cache
8080 tcp http-proxy Common HTTP proxy
second web server port

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Niet online
Hmm... nu iets meer dan een week DD-WRT Micro eropstaan op een V5.
Eerste paar dagen ging alles goed. Surfen, downloaden alles was ok (via kabel en wireless)
Nu sinds een paar dagen lukt downloaden via torrent nog wel, maar surfen geeft vaak problemen (kan websites dus niet vinden) Dit probleem is zowel via de kabel als via wireless.
Connecten met de router geeft ook vaak problemen :(

Snap er helemaal niets meer van... heb niets in de instellingen veranderd en zou ook echt niet weten wat er nou geblokkeerd zou kunnen zijn...

ps: als ik rechtstreeks via de kabelmodem op internet ga, dan werkt het dus wel perfect. Probleem lijkt mij dus echt bij de router te liggen :(

Bekend probleem, of heb ik iets verkeerd gedaan? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Stel eens op je PC in dat je de DNS-servers van je provider gebruikt en niet het IP-adres van je router.
Te controlleren met ipconfig /all in de commandprompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Dns van je router gebruiken is geen probleem. Dat werkt bij elke router wel goed.
MikelenniuM, welke versie van de dd-wrt gebruik je nu? een hele recente beta? zoja gebruik dan versie 23 sp2.

Je geeft aan torrents te gebruiken, als je dat wil doen dan moet je het aantal connecties wat je router aan kan verhogen, en de tcp en udp time-out moet je verminderen.
Houd je daarvoor aan de volgende regel: verdubbel je het aantal poorten, dan moet je de time-out waarden halveren.

[ Voor 44% gewijzigd door job op 03-08-2007 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Niet online
job schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 12:40:
Dns van je router gebruiken is geen probleem. Dat werkt bij elke router wel goed.
MikelenniuM, welke versie van de dd-wrt gebruik je nu? een hele recente beta? zoja gebruik dan versie 23 sp2.

Je geeft aan torrents te gebruiken, als je dat wil doen dan moet je het aantal connecties wat je router aan kan verhogen, en de tcp en udp time-out moet je verminderen.
Houd je daarvoor aan de volgende regel: verdubbel je het aantal poorten, dan moet je de time-out waarden halveren.
Heb de meest recente versie van dd-wrt (23 sp2 dus). Eens kijken wat het verdubbelen van de poorten doet. Thnx alvast voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verdubbelen zal misschien nog niet eens genoeg zijn :). Het is gewoon even uittesten.
met 1024 zit je aardig veilig, maar je kan maximaal naar 2048.
Niet vergeten dat tcp- en udp-timeout dan aardig naar beneden moet worden gezet.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 03-08-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepie die van mij doet het ook weer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Niet online
job schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 18:04:
Verdubbelen zal misschien nog niet eens genoeg zijn :). Het is gewoon even uittesten.
met 1024 zit je aardig veilig, maar je kan maximaal naar 2048.
Niet vergeten dat tcp- en udp-timeout dan aardig naar beneden moet worden gezet.
Tot nu toe werkt alles nog perfect O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:30

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

job schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 18:04:
Wat is het nut daarvan?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Als oude entries door een lagere timeout eerder uit de tabel verdwijnen, is hij minder snel vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

m-m schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:46:
[...]

Als oude entries door een lagere timeout eerder uit de tabel verdwijnen, is hij minder snel vol :)
Klinkt logisch :)
Wat zijn goede waardes?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Wat het nut is? Als de tabel vol is loopt je router vast.. Daarom zeg ik ook, als je het aantal connecties verdubbeld, halveer dan de time-out waarden.

En goede waardes.. gewoon even uittesten. 1024 is wel veilig, maar dan moet je dus wel de time-out waardes naar beneden schroeven. Gebruik je geen torrents.. dan kan je het rustig laten staan op de standaard waarde.
Je kan bij dd-wrt ook het aantal actieve verbindingen zien, kom je dicht bij de ingestelde waarde dan kan je die ophogen. Het is gewoon even uitproberen :).

[ Voor 57% gewijzigd door job op 06-08-2007 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik torrent wel aardig, en mijn router liep dus regelmatig vast. Heb nu DD-WRT erop staan, en max aantal connecties op 2048 gezet. Nu heb ik nergens meer last van. Je zegt echt dat als je die max connecties waarde verdubbelt, die time-out tijd moet halveren? Ik zou juist andersom redeneren, je kan die tijd verdubbelen want je hebt dubbel zoveel speelruimte met je connecties. Of maak ik nu een denkfout?

En waarom zou je niet altijd je max connecties op het maximum zetten (2048 in mijn geval)? Je kan toch nooit een te hoog maximum hebben lijkt me?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:00

BHQ

Hier op een Asus kan ik tot 4096 en dit heb ik ook staan met time-outs op 120 sec. Met hevig torrenten komt de NAT tabel nooit vol :)

Ik had eerst ook het idee de cap iets lager te houden zodat je nog 'ruimte' had 'm op te hogen, maar in de praktijk kom ik niet verder dan 60% van de max ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Merovingian schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:35:
Je zegt echt dat als je die max connecties waarde verdubbelt, die time-out tijd moet halveren? Ik zou juist andersom redeneren, je kan die tijd verdubbelen want je hebt dubbel zoveel speelruimte met je connecties. Of maak ik nu een denkfout?
Een voorbeeld:
Je nattabel kan maximaal 1000 regels bevatten.
De time-out is 10 seconden. Dat beteken dat je per seconde dus maximaal 100 connecties mag aanmaken.
Als je nou die time-out verdubbeld (20 seconden), mag je nog maar 50 connecties aanmaken per seconde. Ga je doodleuk tegen je router zeggen dat dat er 200 mogen zijn (je hebt dan dus zowel het aantal connecties als de time-out verdubbeld) dan is je nat tabel in 5 seconden vol, en kan je router 15 seconden lang niets doen.

Je denkfout zit hem in het feit dat je dus niet het maximaal connecties dat de router aankan vergroot (de eigenlijke nattabel) maar dat je dus de router instructies geeft om meer connecties op te slaan. Om die extra connecties op te slaan zal je dus de time-out moeten verkorten.
En waarom zou je niet altijd je max connecties op het maximum zetten (2048 in mijn geval)? Je kan toch nooit een te hoog maximum hebben lijkt me?
Dat kan altijd, maar dan zal je voor de zekerheid de time-out moeten verlagen.
Wat een korte time-out voor gevolgen heeft kan ik je niet zo een twee drie uitleggen :P.
Misschien dat een ander dat kan.
Yapser schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:46:
Hier op een Asus kan ik tot 4096 en dit heb ik ook staan met time-outs op 120 sec. Met hevig torrenten komt de NAT tabel nooit vol :)

Ik had eerst ook het idee de cap iets lager te houden zodat je nog 'ruimte' had 'm op te hogen, maar in de praktijk kom ik niet verder dan 60% van de max ofzo.
De Asus heeft waarschijnlijk wel wat meer geheugen dan de wrt54G. Mijn GL doet ook niet moelijk over zoveel connecties (als hij die uberhaupt te verwerken zou krijgen).

[ Voor 48% gewijzigd door job op 06-08-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Niet online
job schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 16:21:
[...]
Een voorbeeld:
Je nattabel kan maximaal 1000 regels bevatten.
De time-out is 10 seconden. Dat beteken dat je per seconde dus maximaal 100 connecties mag aanmaken.
Als je nou die time-out verdubbeld (20 seconden), mag je nog maar 50 connecties aanmaken per seconde. Ga je doodleuk tegen je router zeggen dat dat er 200 mogen zijn (je hebt dan dus zowel het aantal connecties als de time-out verdubbeld) dan is je nat tabel in 5 seconden vol, en kan je router 15 seconden lang niets doen.

Je denkfout zit hem in het feit dat je dus niet het maximaal connecties dat de router aankan vergroot (de eigenlijke nattabel) maar dat je dus de router instructies geeft om meer connecties op te slaan. Om die extra connecties op te slaan zal je dus de time-out moeten verkorten.
_/-\o_ Goede uitleg! Nu snap ik iig ook wat meer hoe het allemaal werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 13:54
Is het iemand al gelukt om met de laatste versie van tomato een vpn verbinding, van buiten naar binnen, te maken? Want ik krijg het maar niet voor elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

ErikCornelissen schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:08:
Is het iemand al gelukt om met de laatste versie van tomato een vpn verbinding, van buiten naar binnen, te maken? Want ik krijg het maar niet voor elkaar...
Wat is je probleem en waar draai je de VPN-server?
FYI - die van mij draait OpenVPN achter de Tomato op TCP/443 en die poort forward ik in Tomato naar mijn interne VPN-server.

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pipooow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:04
Had ooit een WRT54G V5.0 en na Firmware 1.00.9 begon deze eindelijk fatsoenlijk te werken. Aangezien ik er dus al een tijd redelijke ervaringen mee had maar een nieuwe WRT54G gekocht.

Helaas was dit een V7.0 en die ondingen zijn volgens mij echt rot van binnen. Zit ook geen Broadcom chipset in maar een Atheros. (ergens op tweakers is trouwens Firmware versie 7.00.6 te krijgen, scheen bij sommige gebruikers wat problemen te verhelpen vergeleken met versie 7.00.4 oh, Hiero:
http://gathering.tweakers...ges/1209669/0//7%2C00%2C6

Ding toch maar geruild voor een WRT54GL V1.1 en thuis gelijk tomato 1.07 er op gezet. en het werkt fantastische! Alles was binnen 10 minuten ingesteld en heb sindsdien op wat portforwarding na niets meer hoeven doen. Wireless is stabiel en torrents gaan als een zonnetje.

Hulde aan de GL en Tomato :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Laatst online: 22:47
Vraagje:

Ik heb een WRT54G V5 van iemand gekregen die deze toch niet meer gebruikte (overgestapt naar InternetPlusBellen).

Ik heb nu DD-WRT op de WRT54GV5 draaien met de manual. Dat draaid nu goed. Weet iemand of het mogenlijk is om nu te upgraden naar Tomato V1.07? Of is ie dan klaar voor de prullenbak?

Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

Flappie schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:26:Ik heb nu DD-WRT op de WRT54GV5 draaien met de manual. Dat draaid nu goed. Weet iemand of het mogenlijk is om nu te upgraden naar Tomato V1.07? Of is ie dan klaar voor de prullenbak?
Gaat niet lukken, check de FAQ maar: tot en met de WRT54G v4 zit je goed, hoger (dus) niet...

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Flappie schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:26:
Ik heb nu DD-WRT op de WRT54GV5 draaien met de manual. Dat draaid nu goed. Weet iemand of het mogenlijk is om nu te upgraden naar Tomato V1.07? Of is ie dan klaar voor de prullenbak?

Thx :)
Nope, dat gaat je niet lukken.
De versie 5 heeft te weinig geheugen om tomato op te installeren.
Je kan het proberen, maar dan zijn er 2 opties:
1. De router accepteert de software niet en er veranderd niets
2. De router raakt gebricked (gebeurd ook als je de standard dd-wrt eropzet ipv de micro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Vraagje: als je nu een goeie wireless router zou moeten kopen, zou je dan een Linksys kopen (de WRT54G?) of eerder een andere verkiezen.
offtopic:
En dewelke? En waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
De WRT54GL, zonder twijfel nog steeds de meest stabiele en tweakbare router die op dit moment te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Ik heb hier een WRT54G v2.0 en ik ga binnenkort een router kopen voor een vriend.
Mijn vriend heeft gewoon een basic router nodig, ik wil natuurlijk degene met de meeste functionaliteit en tweaker gehalte :) .

Voor zover ik van jullie gehoord heb is WRT54G reeks na v2.0 stijl bergaf gegaan. Mijn WRT54G is linux-based etc etc, allemaal erg leuk. Is de nieuwste WRT54GL dit ook nog?
Maw. welke router is het meest tweakable? Mijn oude WRT54G v2.0 of de laatste nieuwe WRT54GL?

Ik zie trouwens in de startpost dat de meeste firmwares enkel werkten op de WRT54GL v1.x . Weet er iemand welke versie je nu in je handen krijgt als je een WRT54GL koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

De wrt54g is een goede router t/m versie 4.
Versie 5 en daarna is brak.

Elke gl die je nu koopt is een GL 1.1.
De gl is eigenlijk wrt54G versie 4, maar met een andere naam.

Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/WRT54G

[ Voor 11% gewijzigd door job op 28-08-2007 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Ok super bedankt! Met linux dus, ideaal.

En wat met de WRT54GX?
Het marketing praatje is erg veelbelovend...
Of de WRV reeks?

[ Voor 7% gewijzigd door DieterVDW op 28-08-2007 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Ik draai al tijden naar volle tevredenheid de Firmware: DD-WRT v23 SP2 (09/15/06) micro. Mijn provider was altijd Demon Internet, nu sinds 1 week overgeschakeld naar Xs4all vanwege de overname van Demon door hun.

Maar nu heb ik continue dat me internet weg valt, ik moet steeds in de router dhcp release en renew doen en dan kan ik weer internetten. Kabeltje erin en eruit werkt ook wel van de router. Het is dus een WRT54G

Kan dit aan de firmware liggen? Heeft het met de overstap te maken? Of is de router gewoon dood. Rechtstreeks op de computer lijk ik nergens last van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Je zou eens een beta van de sp3 kunnen proberen.
Het si wel raar dat sinds de overstap de boel niet meer lekker werkt, maar ene andere firmware testen is een kleine moeite :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:12
Ik heb zojuist een WRT54GL besteld in de goede hoop om ook aan de slag te kunnen gaan met andere firmwares.
Eerst was ik van plan om een bedraade router te kopen omdat ik al een accespoint + switch heb van linksys maar zo'n WRT54GL is maar een tientje duurder. :)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Dit topic gaat over de verschillende firmwares voor de WRT54G. Voor andere prolemen die je tegenkomt die niet firmware specifiek zijn gebruik je de search of start je een eigen topic.