Hallo Tweakers,
Ik zit met een probleem, als ik rustig aan het msne en surfe ben valt soms spontaan mijn netwerk verbinding weg. Dit is dan alleen bij mijn pc, en niet bij de andere pc en notebook.
Gegevens netwerk:
Modem: Moterola Surfboard (wit) verbonden met @home basis abbonement
Router: Linksys WRT45G
Switch op mij kamer: Sweex 5 poorts switch.
Bekabeling: Home made, gecheckt niets mis mee.
Gegevens PC:
Moederbord: Asus p4p800 E-deluxe
Netwerkkaart: Onboard Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI Gigabit.
OS: Windows XP Pro met SP2 en laatste kritieke updates.
Firmware van de router, en drivers voor de netwerk kaart zijn up to date, maar dit wil niet helpen.
Nu is mijn vraag: is er een manier om dit op te lossen, of om de netwerk kaart te herstarten zonder dat ik mijn pc moet rebooten, dit moet namelijk nogal vaak gebeuren (2 x per dag).
Het probleem licht niet bij de Switch die op mijn kamer hangt, want als ik mijn pc direct aan de router hang heb ik het zelfde probleem.
Ik zit met een probleem, als ik rustig aan het msne en surfe ben valt soms spontaan mijn netwerk verbinding weg. Dit is dan alleen bij mijn pc, en niet bij de andere pc en notebook.
Gegevens netwerk:
Modem: Moterola Surfboard (wit) verbonden met @home basis abbonement
Router: Linksys WRT45G
Switch op mij kamer: Sweex 5 poorts switch.
Bekabeling: Home made, gecheckt niets mis mee.
Gegevens PC:
Moederbord: Asus p4p800 E-deluxe
Netwerkkaart: Onboard Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI Gigabit.
OS: Windows XP Pro met SP2 en laatste kritieke updates.
Firmware van de router, en drivers voor de netwerk kaart zijn up to date, maar dit wil niet helpen.
Nu is mijn vraag: is er een manier om dit op te lossen, of om de netwerk kaart te herstarten zonder dat ik mijn pc moet rebooten, dit moet namelijk nogal vaak gebeuren (2 x per dag).
Het probleem licht niet bij de Switch die op mijn kamer hangt, want als ik mijn pc direct aan de router hang heb ik het zelfde probleem.
[ Voor 3% gewijzigd door bakvis op 16-01-2006 10:07 ]