[Network] Netwerk verbinding pc valt weg

Pagina: 1
Acties:
  • 8.737 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:23

bakvis

Tweakers.Nerd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik zit met een probleem, als ik rustig aan het msne en surfe ben valt soms spontaan mijn netwerk verbinding weg. Dit is dan alleen bij mijn pc, en niet bij de andere pc en notebook.

Gegevens netwerk:
Modem: Moterola Surfboard (wit) verbonden met @home basis abbonement
Router: Linksys WRT45G
Switch op mij kamer: Sweex 5 poorts switch.
Bekabeling: Home made, gecheckt niets mis mee.

Gegevens PC:
Moederbord: Asus p4p800 E-deluxe
Netwerkkaart: Onboard Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI Gigabit.
OS: Windows XP Pro met SP2 en laatste kritieke updates.
Firmware van de router, en drivers voor de netwerk kaart zijn up to date, maar dit wil niet helpen.

Nu is mijn vraag: is er een manier om dit op te lossen, of om de netwerk kaart te herstarten zonder dat ik mijn pc moet rebooten, dit moet namelijk nogal vaak gebeuren (2 x per dag).

Het probleem licht niet bij de Switch die op mijn kamer hangt, want als ik mijn pc direct aan de router hang heb ik het zelfde probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door bakvis op 16-01-2006 10:07 ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 19:38
Bekijk je firewall logs eens om te zien of je firewall misschien niet raar doet. Welke firewall gebruik je trouwens.

Wordt je van de Windows logs iets wijzer? Hoe herstel je de internetverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Topicstarter
EricJH schreef op maandag 16 januari 2006 @ 00:00:
Bekijk je firewall logs eens om te zien of je firewall misschien niet raar doet. Welke firewall gebruik je trouwens.

Wordt je van de Windows logs iets wijzer? Hoe herstel je de internetverbinding?
Standaard windows firewall (waar zijn de logs te vinde? configuratie scherm?) en de verbinding word hersteld door een reboot.

Edit: even gezocht, logs gevonden en ik kwam een log tegen vlak voordag de verbinding er uit lag namelijk de volgende:
TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Edit2: even een screen gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.mirakelspektakel.nl/screen_tcpip.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door bakvis op 16-01-2006 00:33 ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
bakvis schreef op maandag 16 januari 2006 @ 00:23:
[...]

Standaard windows firewall (waar zijn de logs te vinde? configuratie scherm?) en de verbinding word hersteld door een reboot.

Edit: even gezocht, logs gevonden en ik kwam een log tegen vlak voordag de verbinding er uit lag namelijk de volgende:
TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Edit2: even een screen gemaakt:

[afbeelding]
Nog niet eerder gehoord dat een systeem vastliep op deze limiet: Event id 4226

De limiet is bedoeld voor het gelijktijdig aantal niet beantwoorde verbindingen per seconde te beperken; dit was een antwoord op wormvirus aanvallen.De limiet is onder XP SP2 naar 10 gezet.

Als je peer to peer programma's gebruikt loop je in de regel tegen deze limiet aan. Hier is een patch te vinden waarmee je de limiet kunt aanpassen (door aanpassing van de tcpip.sys): http://www.lvllord.de/?url=news&lang=en . De standaardwaarde van 50 die de patch voorstelt is een goed uitgangspunt.

Heb je met surfen trouwens last van een eventueel draaiend p2p programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Topicstarter
EricJH schreef op maandag 16 januari 2006 @ 00:49:
[...]

Nog niet eerder gehoord dat een systeem vastliep op deze limiet: Event id 4226

De limiet is bedoeld voor het gelijktijdig aantal niet beantwoorde verbindingen per seconde te beperken; dit was een antwoord op wormvirus aanvallen.De limiet is onder XP SP2 naar 10 gezet.

Als je peer to peer programma's gebruikt loop je in de regel tegen deze limiet aan. Hier is een patch te vinden waarmee je de limiet kunt aanpassen (door aanpassing van de tcpip.sys): http://www.lvllord.de/?url=news&lang=en . De standaardwaarde van 50 die de patch voorstelt is een goed uitgangspunt.

Heb je met surfen trouwens last van een eventueel draaiend p2p programma?
Uuhm, jah waarschijnlijk Limewire, en azeures (bittorent). Het is niet zo dat de hele pc vastloopt, maar puur alleen de internet/netwerk verbinding werkt niet meer, en het is ook niet mogelijk om een nieuw ip aan te vragen of om het op te lossen door middel van het uit en dan weer inschakelen van mijn netwerk kaart.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
bakvis schreef op maandag 16 januari 2006 @ 10:05:
[...]

Uuhm, jah waarschijnlijk Limewire, en azeures (bittorent). Het is niet zo dat de hele pc vastloopt, maar puur alleen de internet/netwerk verbinding werkt niet meer, en het is ook niet mogelijk om een nieuw ip aan te vragen of om het op te lossen door middel van het uit en dan weer inschakelen van mijn netwerk kaart.
Kijk eens of je het met de patch op kunt lossen. Deze patch heeft verder als voordeel dat je je sneller aanmeldt op de betreffende netwerken. Bij E Mule dat ik gebruik moet ik dan de betreffende limiet aanpassen; E Mule heeft deze limiet aangepast aan de XP SP 2 norm. Hoe het voor andere programma's is weet ik niet.

KIjk eens bij de fabrikant van de netwerkkaart of er driver updates zijn voor je netwerkadapter.

Weet je zeker dat het op jouw computer is waar de verbinding vastloopt en dat het niet de router of modem is? Ofwel kunnen anderen gewoon door internetten?

[ Voor 9% gewijzigd door EricJH op 16-01-2006 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Topicstarter
EricJH schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:22:
[...]

Kijk eens of je het met de patch op kunt lossen. Deze patch heeft verder als voordeel dat je je sneller aanmeldt op de betreffende netwerken. Bij E Mule dat ik gebruik moet ik dan de betreffende limiet aanpassen; E Mule heeft deze limiet aangepast aan de XP SP 2 norm. Hoe het voor andere programma's is weet ik niet.

KIjk eens bij de fabrikant van de netwerkkaart of er driver updates zijn voor je netwerkadapter.

Weet je zeker dat het op jouw computer is waar de verbinding vastloopt en dat het niet de router of modem is? Ofwel kunnen anderen gewoon door internetten?
Ik heb de nieuwste drivers (zie ts) en het is inderdaad alleen mijn computer waarbij de verbinding vastloopt, de rest kan rusitg door internette ;)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
bakvis schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:07:
[...]

Ik heb de nieuwste drivers (zie ts) en het is inderdaad alleen mijn computer waarbij de verbinding vastloopt, de rest kan rusitg door internette ;)
Probeer de tcp/ip.sys patch eens.

Probeer eens een andere firewall te gebruiken. Sygate of Zone Alarm. Sygate had tot voor kort een gratis versie. Die kun je hier downloaden: http://fileforum.betanews...irewall_Free/1030643506/1 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Topicstarter
EricJH schreef op maandag 16 januari 2006 @ 18:39:
[...]

Probeer de tcp/ip.sys patch eens.

Probeer eens een andere firewall te gebruiken. Sygate of Zone Alarm. Sygate had tot voor kort een gratis versie. Die kun je hier downloaden: http://fileforum.betanews...irewall_Free/1030643506/1 .
Heb de patch geinstalleerd, het lijkt er op dat t gaat werke :) k hou jullie op de hoogte :)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Topicstarter
bakvis schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:22:
[...]

Heb de patch geinstalleerd, het lijkt er op dat t gaat werke :) k hou jullie op de hoogte :)
Ik draai nu een aantal weken de patch, maar nog valt steeds (1-2x per week) de verbinding weg, ik weet nie of ik t getal in de patch hoger kan zetten?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Topicstarter
kickje?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theXE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 20:49
Ik reageer ook maar even in dit topic, omdat ik dezelfde melding krijg bij mijn systeemlogboek. Het gaat om hetzelfde event, namelijk nummer 4226. Mijn verbinding valt dan weg. Ik maak geen gebruik van peer-to-peer en ook Newsleecher staat niet aan. Mijn CPU load ziet er in tskmgr heel raar uit. Terwijl ik niks doe loopt mijn load telkens wel naar de 70-80% en loopt de muis even vast. Verder knalt dus ook mijn verbinding eruit.

Dit is vanaf vandaag gekomen en ik heb niks geen drivers of iets dergelijks geïnstalleerd. Het is erg irritant omdat ik mijn verbinding gewoon nodig heb om te werken, en tevens mijn muis om mee te muizen... ;) Die loopt telkens een halve seconde vast, maar er is geen gek proces bezig bij taakbeheer.

Wie weet waar ik naar moet kijken?

Systeemspecs:
- Acer Aspire 9502 WSMi
- Intel Pentium M 1.7GHz
- 1024MB (2x 512MB)
- ATi X700 128MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theXE
Nu breekt mijn klomp, als ik mijn netwerkverbinding uitschakel en ik ga verder met de draadloze variant, werkt het geheel weer normaal. Dus al mijn services die internet nodig hebben (Skype, MSN, etc.) werken weer.
Tevens loopt de muis niet meer vast om de zoveel seconden. Het heeft dus duidelijk met mijn (vaste) netwerkverbinding te maken. Alleen waar moet ik dat zoeken? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Kun je in Taakbeheer zien welk proces of programma het processorgebruik omhoog stuwt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theXE
Nee, heb ik inderdaad al naar gekeken. Alle processen gestopt, maar nog geen resultaat. Ik had alleen nog wat systeemtaken over, maar geen één die opeens CPU load veroorzaakte... Erg vaag dit hoor en het is ook pas sinds vanmorgen toen ik mij aanmelde op het werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theXE
Kick...

Het probleem is er nog steeds, nu duurde het een uur of 4-5 voordat het opdtrad. Het is compleet willekeurig. Wordt er een beetje gek van. 8)7 Werk nu met WLAN, maar dat is i.c.m. externe bureaubladen ook niet lekker werken.... :X

Niemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theXE schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 12:41:
Kick...

Het probleem is er nog steeds, nu duurde het een uur of 4-5 voordat het opdtrad. Het is compleet willekeurig. Wordt er een beetje gek van. 8)7 Werk nu met WLAN, maar dat is i.c.m. externe bureaubladen ook niet lekker werken.... :X

Niemand een oplossing?
Dit probleem heb ik ook met precies dezelfde laptop. De draadloze verbinding valt willekeurig weg, terwijl de LAN verbinding met vaste draad gewoon prima werkt. Heb een update voor Intel 802.11 gedraaid welke via supportwebsite van Acer wordt geadviseerd, maar het mag niet baten. http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_9500.html

De tips in dit topic heb ik al geprobeerd en wat me opvalt is wanneer ik ipconfig doe, wordt aangegeven dat de Ethernet Adapter Draadloze internetverbinding status is: Medium ontkoppeld.

Wanneer ik in Windows MCE de draadloze verbinding herstel, wordt deze niet elke keer hersteld. Ik heb dezelfde willekeur als theXE hiervoor schetst, maar grotendeels dus geen draadloze verbinding. (Overigens werk ik nu met Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection)

Heeft er iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Alvast bedankt voor de moeite!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2006 15:37 . Reden: aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G64
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 16:58

G64

Ik heb het probleem ook. Heb een nieuwe pc geplaatst in een W2K Server netwerk en bij mij valt hij ook aantal keer in de week weg. Heb ook al de nieuwste drivers van de site gehaald. Mainboard met LAN is een Asus P5L met Atheros/Attansic chipset.

Ik krijg steeds van diegene die achter de pc zit de klacht dat alles vastloopt. Het is lastig want dit is zo ongeveer de hoofd pc waarop de meeste dingen geinstalleerd staan waarop dit gebeurt. Hopelijk iemand die dit euvel ooit al eens getackled heeft.

If you`re not first, you`re last .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_2teP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-09 22:23
Op een gloednieuw moederbord ASUS M2N-VM DVI zit ook de onboard Atheros Attansic Gigabit NIC en alle gebruikers hebben hetzelfde probleem. Willekeurig valt de netwerkverbinding weg.
En ASUS samen met nVidia (chipset 630a) slagen er niet in m.b.v. een bios-update of driver-combinatie dit probleem op te lossen. Minderwaardig voor ASUS.
Een losse extra PCI netwerkkaart monteren werkt. Of op Half-Duplex 100mBit laten draaien
schijnt nog wel goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kickje weer, ik Heb ook last ervan, dat msn vaker uitvalt. Heeft iedereen in dit topic dus internet van @home en een asus moederbord? want het lijkt er volgens mij op dat die combinatie niet goed werkt. Ik zelf heb een asus p5w dh deluxe en mijn zus heeft ook een asus, op beide pc's werkt het niet.
Heeft nog steeds niemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Download is een linux live dvd/cd en ga is testen of het daar ook meegebeurd ?
kan je iig windows drivers uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theXE
Mijn oplossing op mijn laptop was een nieuwe PCMCIA-card gebruiken op het gigabit netwerk. Hierboven wordt ergens gesproken over de draadloze variant die problemen geeft, maar het ging juist om de vaste aansluiting. Bij mij ligt het wss in de combinatie van ingebouwd ethernet en de Dell PowerConnect switch... Maar dat is maar een gok. Op andere plekken werkt de aansluiting namelijk normaal.
Pagina: 1