Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Latr, Steven
Verwijderd
Dus hij is op gestuurd en heb hem weer terug gekregen met nieuwe software.
Nu wilde ik pasgeleden een .gif bestand als achtergrond doen....... nu ging dit niet omdat ie het bestand niet kon lezen ofzo (maar kan wel weergeven worden) dit ging "vroeger" wel.
Nu van de week ging hij ineens een raar geluid maken.....
Het melodytje staat nergens, ook nergens ingesteld.
Maar ongeveer om de 2min ofzo gaat hij eerst trillen en dan maakt hij dat geluidje.
Dus ik reset geluidsinstellingen gedaan..... en het is weg.
Toen zetten ik mijn tel uit, en daarnaar weer aan.
En toen deed het het geluidje WEER.
dus waarschijlijk weer nieuwe software ???????
Ik heb een stille beltoon oftewel een lege mid, die je aan bepaalde mensen kunt geven.
Die kunnen dan niet bellen. (je hoort ze niet)
Volgens mij heeft de d500 geen call screening.
Maar nu mijn vraag, is er een truukje om mensen die met een geheim, dus onderdrukt nummer bellen, te blokkeren ?
Ik had al geprobeerd om een naam aan te maken,met 8 nullen als telefoonnummer,en dan die lege beltoon.
Ik wordt dus veel gebeld door iemand die mijn telefoon 1 of 2 keer laat overgaan.
Die belt met nummer onderdrukt, vaak midden in de nacht.
Ik kan nergens instellen dat alleen mensen uit mijn telefoonboek mogen bellen.
Hoe blokkeer ik dus die nummer onderdrukt gesprekken,ik kan de telefoon niet uit zetten.
Wat stuurt de centrale naar mijn telefoon als iemand onderdrukt belt, een aantal nullen of zo ?
Ik zoek gewoon dus een manier om gewone gesprekken,van mensen uit mijn lijst,wel door te laten,maar mensen die met nummer onderdrukt bellen niet.
Iemand een tip ?
Data en tijdstippen dat die gene je (wakker) belt opschrijven en doorgeven aan je provider... blokkeren ze het nummer en geven ze die gast een waarschuwing ofzo..Nick39 schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 20:39:
Ik kan mijn vraag tussen deze enorme topics niet vinden.
Ik heb een stille beltoon oftewel een lege mid, die je aan bepaalde mensen kunt geven.
Die kunnen dan niet bellen. (je hoort ze niet)
Volgens mij heeft de d500 geen call screening.
Maar nu mijn vraag, is er een truukje om mensen die met een geheim, dus onderdrukt nummer bellen, te blokkeren ?
Ik had al geprobeerd om een naam aan te maken,met 8 nullen als telefoonnummer,en dan die lege beltoon.
Ik wordt dus veel gebeld door iemand die mijn telefoon 1 of 2 keer laat overgaan.
Die belt met nummer onderdrukt, vaak midden in de nacht.
Ik kan nergens instellen dat alleen mensen uit mijn telefoonboek mogen bellen.
Hoe blokkeer ik dus die nummer onderdrukt gesprekken,ik kan de telefoon niet uit zetten.
Wat stuurt de centrale naar mijn telefoon als iemand onderdrukt belt, een aantal nullen of zo ?
Ik zoek gewoon dus een manier om gewone gesprekken,van mensen uit mijn lijst,wel door te laten,maar mensen die met nummer onderdrukt bellen niet.
Iemand een tip ?
Werkt prima
Heb ik jammergenoeg ook al twee keer gebruik van moeten maken
Humankind… be both.
t-mobile had hier geen zin in,het is makkelijker als dit op de een of andere manier toch kan dus ik hoop op de gouden tip.Spike_wolf schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 20:52:
[...]
Data en tijdstippen dat die gene je (wakker) belt opschrijven en doorgeven aan je provider... blokkeren ze het nummer en geven ze die gast een waarschuwing ofzo..
Werkt prima
Heb ik jammergenoeg ook al twee keer gebruik van moeten maken
Geen zin in?Nick39 schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 20:55:
[...]
t-mobile had hier geen zin in,het is makkelijker als dit op de een of andere manier toch kan dus ik hoop op de gouden tip.

Een klant van ze word regelmatig onwillend zijn bed uit gebeld en hun hebben geen zin om hem te helpen door op hun pc een vinkje aan te kruisen en daarmee dat nummer te blokkeren??

Gelijk over stappen naar Hi dan
Neej, maar ik geloof niet dan je via de tel zelf het nummer kunt blokkeren ofzo..

Humankind… be both.
De kans dat iemand het wel weet en in dit enorme topic de moeite neemt om mijn vraag te beantwoorden is nagenoeg nihil..dat is het nadeel van dit soort megatopics... maar mijn vraag is bijna universeel dus misschien mag ik er een apart topic over openen.Spike_wolf schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 21:05:
[...]
Geen zin in?![]()
Een klant van ze word regelmatig onwillend zijn bed uit gebeld en hun hebben geen zin om hem te helpen door op hun pc een vinkje aan te kruisen en daarmee dat nummer te blokkeren??
Gelijk over stappen naar Hi dan
Neej, maar ik geloof niet dan je via de tel zelf het nummer kunt blokkeren ofzo..
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Imperium op 29-05-2005 09:29 ]
dat is het probleem niet vriend. het probleem is dat niemand antwoord omdat het simpel weg niet met de d500 kan. als iemand onderdrukt belt dan weet alleen de centrale het nr en die stuurt dan een blank nummer naar je telefoon. de d500 kan dit niet onderdrukken en dus moet je bij je provider zijn. suc6Nick39 schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 21:09:
[...]
De kans dat iemand het wel weet en in dit enorme topic de moeite neemt om mijn vraag te beantwoorden is nagenoeg nihil..dat is het nadeel van dit soort megatopics... maar mijn vraag is bijna universeel dus misschien mag ik er een apart topic over openen.
hmm wel een idee ja... dit is mogelijk,niet aan gedacht...Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 01:06:
Kan je voor 's nachts niet de algemene beltoon instellen op die stille mmf, en voor alle bellers in je telefoonboek zorgen dat ze een andere, klinkende beltoon hebben?
@DaannO
De vraag is dus, welk blak nummer.. wat sturen ze mee... kan ik dat in een profiel plakken en een 0 volume beltoon er aan hangen dan ben ik klaar.
[ Voor 21% gewijzigd door Nick39 op 30-05-2005 16:18 ]
nee kan dus niet want het is een code dat hij door stuurt als ik me niet vergis en niet een nr..Nick39 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:16:
[...]
hmm wel een idee ja... dit is mogelijk,niet aan gedacht...
@DaannO
De vraag is dus, welk blak nummer.. wat sturen ze mee... kan ik dat in een profiel plakken en een 0 volume beltoon er aan hangen dan ben ik klaar.
Als je je toestal al even hebt (laten we een maand of langer zeggen) en je toestel gaat mankementen vertonen ga je terug naar de winkel om dat ding op te laten sturen.... Logisch.
Tijdens de reparatie procedure wordt ook de software op je toestel vervangen. Ook nog steeds logisch: dat doen ze volgens mij bij alle merken GSM's.
Probleem is nu dat in de laatste software versie van Samsung je beltoon eerst 2 sec zacht is en vervolgens pas harder klinkt als je gebeld wordt.
Nieuwe series en gerepareerde toestellen doen dit. Oude toestellen gaan direct zo hard 'af' als dat jij hebt ingesteld.
Nou zou ik daar totaal geen behoefte aan hebben. Ik vind het juist wel makkelijk als het gelijk goed hard klinkt. Het gebeurt mij regelmatig dat ik gesprekken mis omdat ik die beltoon nooit gehoord heb...

Als je je toestel nou op laat sturen met de mededeling "Blijf met je gore poten van de software af. Ik mot die nieuwe versie niet!" En ze doen het toch... Is dat dan vernieling?

Probleem is dat de winkel en gebruiker er niets meer aan kunnen doen... Nieuwe toestellen in de winkel hebben immers die nieuwe software al van zichzelf.
Verwijderd
JA IDD !!!Ithaca81 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 17:01:
Ter info aan de bezitters van de D500:
Als je je toestal al even hebt (laten we een maand of langer zeggen) en je toestel gaat mankementen vertonen ga je terug naar de winkel om dat ding op te laten sturen.... Logisch.
Tijdens de reparatie procedure wordt ook de software op je toestel vervangen. Ook nog steeds logisch: dat doen ze volgens mij bij alle merken GSM's.
Probleem is nu dat in de laatste software versie van Samsung je beltoon eerst 2 sec zacht is en vervolgens pas harder klinkt als je gebeld wordt.
Nieuwe series en gerepareerde toestellen doen dit. Oude toestellen gaan direct zo hard 'af' als dat jij hebt ingesteld.
Nou zou ik daar totaal geen behoefte aan hebben. Ik vind het juist wel makkelijk als het gelijk goed hard klinkt. Het gebeurt mij regelmatig dat ik gesprekken mis omdat ik die beltoon nooit gehoord heb...![]()
Als je je toestel nou op laat sturen met de mededeling "Blijf met je gore poten van de software af. Ik mot die nieuwe versie niet!" En ze doen het toch... Is dat dan vernieling?![]()
Probleem is dat de winkel en gebruiker er niets meer aan kunnen doen... Nieuwe toestellen in de winkel hebben immers die nieuwe software al van zichzelf.
dit hebben ze bij mij ook gedaan !!!
Nu heb ik een en al problemen !
3gp speelt hij niet meer af.......
.gif kan ik niet meer als achtergrond doen.....
En om de 2 min maakt hij een geluid ! en ik weet niet wat het is.
Het geluidje zit niet eens op mijn tel

[ Voor 24% gewijzigd door Korakal op 02-06-2005 22:29 ]
Verwijderd
werkt bij mij perfect hoor.Imperium schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 20:04:
PIM File manager... wat een *** programma zeg!!! ding wilt nooit connecten. met samsung moet je altijd met third party software werken. stelletje kut prutsers! en ja ik ben PISSED
Mischien even goed instellen
[ Voor 2% gewijzigd door Korakal op 04-06-2005 11:32 ]
Verwijderd

is er iemand met veel stof onder zijn scherm die m ook op heeft laten sturen? is het nu verholpen? valt dit onder de garantie?
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Verwijderd
Even een paar korte vraagjes ,hopelijk kan iemand mij even helpen..
1 Wat is Firmware? (kom het woord hier vaak tegen, is dat gewoon software voor d500?)
2 Vinden jullie ook niet dat de D500 de mooiste ,de beste en geilste mobiel is die er op dit moment bestaat?
3 De 3gp audio komt bij mij heel zacht door vergeleken met andere soort gelijke bestanden,is dit probleem ook bij anderen bekent?
4 wat is een handige makkelijke gif editor?(ik had Uload,maar die kon ik maar 4 weken gebruiken,anders moet je dokken.)
Thx !
Yeah...operating system van D500, zeg maar de Windows (of Linux whateverVerwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 23:10:
Yo gasten ,How izz life!![]()
Even een paar korte vraagjes ,hopelijk kan iemand mij even helpen..
1 Wat is Firmware? (kom het woord hier vaak tegen, is dat gewoon software voor d500?)
Thx !peace all
Verwijderd
Ik ben ook al DAGEN bezig met dat KLOTE programma Easy Studio met dat PIMS en zowel met kabel als met Bluetooth werkt dat gewoon NIET!Imperium schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 20:04:
PIM File manager... wat een *** programma zeg!!! ding wilt nooit connecten. met samsung moet je altijd met third party software werken. stelletje kut prutsers! en ja ik ben PISSED
Ik heb het opgegeven en gedelete. Met bluetooth kun je gewoon zonder programma gegevens oversturen.
[ Voor 1% gewijzigd door Korakal op 02-06-2005 22:30 ]
Verwijderd
weet iemand hoe ik wap aan het werken kan krijgen? Heb t-mobile, maar ik kan maar niet wappen met dat ding (instellingen handmatig ingevoerd van t-mobile gprs maar het werkt niet)
krijg nu volgende foutmelding:
fout: netwerk niet beschikbaar
dit zijn de instellingen die ik heb gebruikt:
ip 10.10.10.10
apn = wap
proxy = aanzetten
alleen gprs
poort 8080
wachtwoord en gebruikersnaam tmobile
kan iemand mij helpen ....
is namelijk moeilijk om ringtone te downloaden zonder gprs
Verwijderd
download blue soleil hier
http://www.bluesoleil.com/update/index.asp
Op 10-04-05 20:45 schreef g admiraal:
Ik heb dezelfde problemen met connecten etc. gehad en hoop de oplossing ook voor jou gevonden te hebben want bij mij werkt het nu.
Ga naar hoofdvenster van BlueSolei
1 Ga naar Extra-> configuratie ->snelverbinden-> en koppel (b.v.) com poort 5 aan je mobiele apparaat.
2 Op je mobieltje BT aanzetten.
3 Klik op ronde oranje bol, zodat BT een verkenning van BT-apparatuur gaat doen. Mobiele telefoon verschijnt (zie fig). Dubbel klik op telefoon, zodat er een aantal verbindingen geel oplichten
4 Klik met de linker muis op je mobiele telefoon en klik verbinden “serieele poort”. Symbool van serieele verbinding wordt nu groen
Start nu je programma EasyStudio PC-Synch
1 Ga naar instellingen voor phone monitor
2 Zet bij COM-poorten, COM5 op ingeschakeld, gereserveerd op Ja.
3 Nu zal het één en ander plaatsvinden zoals beschreven in de help documentatie van PC-Sync, hoofdstuk “De telefoon aansluiten en afsluiten”.
Ook EasyStudio PIM & File Manager zal nu werken. Zet dan wel eerst PC-Synch uit.
Succes ermee
Die van mij heeft veel stof onder het schermpje zitten, van linksonder zo een uitwaaier naar rechtsboven.Licko schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 16:45:
dudes, zijn er hier meer mensen die last hebben van stof onder hun scherm?het wordt steeds meer en ben er vandaag mee terug geweest. ze zeiden echter dat ze m op konden sturen, maar dat het niet zeker was dat het dan verholpen zou zijn. ik ben de foon dan wel 1 a 2 weken kwijt.
is er iemand met veel stof onder zijn scherm die m ook op heeft laten sturen? is het nu verholpen? valt dit onder de garantie?
Zeer hinderlijk....en nee, ik werk niet op de bouw, maar heb een kantoorbaan.
Ook is mijn toestel nu op dit moment voor de tweede keer in 4 maanden tijd terug naar de fabriek voor een softwarematige defect.
Iedere keer ben ik 'm weer 2 weken kwijt.
Eerste keer bleef ie hangen tijdens de boot, en de tweede keer gaf ie "Beperkte Service" op het schermpje weer, alsof ik mijn rekening niet betaald had.
Andere kaartjes van andere mensen werkten ook niet in het toestel, wel in mijn backup 6310i.
Op zich werkt dat heel goed aleen als ik Pim afsluit reboot de pc. en dit met of zonder BT connection nog open.Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 01:25:
ja, ik werk zelf met bluesoleil en met pim en gelukkig werkt het beide, ookal kan ik via bluesoleil sneller dingen versturen. Het einge probleem is dat ik geen mp4 bestanden met bluesoleil kan versturen en met pim wel. je moet gewoon dit volgen en dan komt het wel goed.
Op 10-04-05 20:45 schreef g admiraal:
Ik heb dezelfde problemen met connecten etc. gehad en hoop de oplossing ook voor jou gevonden te hebben want bij mij werkt het nu.
Ga naar hoofdvenster van BlueSolei
1 Ga naar Extra-> configuratie ->snelverbinden-> en koppel (b.v.) com poort 5 aan je mobiele apparaat.
2 Op je mobieltje BT aanzetten.
3 Klik op ronde oranje bol, zodat BT een verkenning van BT-apparatuur gaat doen. Mobiele telefoon verschijnt (zie fig). Dubbel klik op telefoon, zodat er een aantal verbindingen geel oplichten
4 Klik met de linker muis op je mobiele telefoon en klik verbinden “serieele poort”. Symbool van serieele verbinding wordt nu groen
Start nu je programma EasyStudio PC-Synch
1 Ga naar instellingen voor phone monitor
2 Zet bij COM-poorten, COM5 op ingeschakeld, gereserveerd op Ja.
3 Nu zal het één en ander plaatsvinden zoals beschreven in de help documentatie van PC-Sync, hoofdstuk “De telefoon aansluiten en afsluiten”.
Ook EasyStudio PIM & File Manager zal nu werken. Zet dan wel eerst PC-Synch uit.
Succes ermee
als er geen connection gemaakt is dan reboot de pc niet. een erg vreemd en vervelend probleem.
komt namelijk geen vage melding of een BSOD. op die PC draai ik XP met dat bluesoleil. en Pim die de pc reboot waneer ik pim afsluit.
Verwijderd
Je raad het al, in een bocht gleed mijn d500 van de bank en nu heb ik een barst in mijn beeldscherm.
Ik heb samsung gemaild, die zei dat ik naar solid vision moest, dus ik hun bellen...
Gaat dat mij 120 euro kosten.
Vandaar mijn vraag hier, heeft iemand anders een "andere" manier?
Het schijnt dat op de zwarte markt in beverwijk wel nieuwe frontjes heeft, maar weten jullie of je die er makkelijk op kan zetten? Of heeft er iemand ervaring hiermee?
heb je er niet nog garantie opzitten of verzekering of dergelijke? want dan is het allemaal gratis enzo. maar die frontjes lijken me er neit makkelijk op te zetten want ze zien er uit of ze een zijn met de telefoon.. dus weinig kans..Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 10:34:
Ik had mijn telefoon (na een gesprek) even op de bank naast mij gelegd in de auto (kleine vrachtwagen).
Je raad het al, in een bocht gleed mijn d500 van de bank en nu heb ik een barst in mijn beeldscherm.
Ik heb samsung gemaild, die zei dat ik naar solid vision moest, dus ik hun bellen...
Gaat dat mij 120 euro kosten.
Vandaar mijn vraag hier, heeft iemand anders een "andere" manier?
Het schijnt dat op de zwarte markt in beverwijk wel nieuwe frontjes heeft, maar weten jullie of je die er makkelijk op kan zetten? Of heeft er iemand ervaring hiermee?

ps: ik ga vandaag mn tel omruilen voor en nieuwere d500 met goeie software want de meine begint steeds vagere curen te vertonen
[ Voor 9% gewijzigd door DaannO op 03-06-2005 10:52 ]
Verwijderd
Het is toch geen fabrieksfout of iets dergelijks?
verzekering heb ik niet, dat was me te duur... (maar ja wat is op dit moment nou weer te duur)
Verwijderd
als je niet weet wat je doet, blijf er dan vooral af, anders maak je het alleen maar erger.
Voor een kleine meerprijs zetten wij het frontje erop voor je, geen probleem.
of er iets aan het stof te doen is, weet je dus niet? het is zeer irritant namelijk....toxict schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 01:35:
[...]
Die van mij heeft veel stof onder het schermpje zitten, van linksonder zo een uitwaaier naar rechtsboven.
Zeer hinderlijk....en nee, ik werk niet op de bouw, maar heb een kantoorbaan.
Ook is mijn toestel nu op dit moment voor de tweede keer in 4 maanden tijd terug naar de fabriek voor een softwarematige defect.
Iedere keer ben ik 'm weer 2 weken kwijt.
Eerste keer bleef ie hangen tijdens de boot, en de tweede keer gaf ie "Beperkte Service" op het schermpje weer, alsof ik mijn rekening niet betaald had.
Andere kaartjes van andere mensen werkten ook niet in het toestel, wel in mijn backup 6310i.
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Verwijderd
Ok prima, hoeveel ben ik dan ongeveer kwijt inclusief installatie?Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 12:25:
Ik sta regelmatig op beverwijk, morgen ook weer en de frontjes zijn verkrijgbaar, maar er niet makkelijk op te zetten.
als je niet weet wat je doet, blijf er dan vooral af, anders maak je het alleen maar erger.
Voor een kleine meerprijs zetten wij het frontje erop voor je, geen probleem.
Garantie op wat? Het zelf laten vallen? Valschade valt nooit onder enige vorm van garantie. Klinkt niet leuk maar Samsung heeft het toestel niet met barst verkocht zij hoeven er dus ook niet voor te zorgen dat het toestel weer gaat werken.DaannO schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 10:43:
[...]
heb je er niet nog garantie opzitten of verzekering of dergelijke? want dan is het allemaal gratis enzo. maar die frontjes lijken me er neit makkelijk op te zetten want ze zien er uit of ze een zijn met de telefoon.. dus weinig kans..
Het is jammer dat de D500 geen verwisselbare covers heeft, dan zou je snel klaar zijn. Ik ben bang dat je hier weinig aan kan doen.
Ik heb nog nooit een oplossing gezien tegen stof achter het display. Zelf heb ik nog een nokia 6210 liggen die daar ook steeds last van had. Ik heb tijdens de garantieperiode het toestel 3 keer op laten sturen om dit schoon te laten maken. Dit valt onder garantie (alledrie de keren in het eerste jaar). Met mijn D500 heb ik er nu (nog) helemaal geen problemen mee.Licko schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 12:33:
[...]
of er iets aan het stof te doen is, weet je dus niet? het is zeer irritant namelijk....
Verwijderd
Waar sta je precies op die markt. ik ben er al in tijden niet meer geweest maar ik weet dat er eerst een hal was waar je entree moest betalen en een aantal van die 'gratis' hallen. Wat kost het in totaal als ik door jullie er een nieuw frontje op laat zetten. want die van mij (orange bundled versie) is de verf aan het afbladeren
En die frontjes is dat een beetje goede kwaliteit? ik weet van vroeger dat die frontjes meestal goedkope overgespoten zooi was.
Anders ga ik volgend weekend weer eens langs de zwarte markt.
Thanx
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 14:05 ]
Verwijderd
Als ik ze bekende probleempjes van D500 firmware vertelt, krijg ik de nieuwe firmware gratis. Welke problemen waren er met de eerste firmware? Welke software matige storinkjes zijn bekend.Kunnen jullie dit mailen naar
info@amacem.nl
of natuurlijk hier posten.
Hartelijk dank allemaal
Verwijderd
bug
Mijn D500 die schakelt in op laden als het laadsnoer niet in de telefoon zit
en ook schakelt hij weer uit dit gebeurt ongeveer om de 2 seconden.
dit is niet zo heel erg maar dat gepiep je wordt er helemaal gek van
Dus volgende week maar ff laten upgraden
Groetjes Martin
TOETSVERGRENDELING
ALS IK VIA MN BT HEADSET EEN GESPREK VOER, IS DE TELEFOON VAN DE VERGRENDELING AF.
HOE KAN IK DIT VOORKOMEN? het is al gebeurt dat ik de telefoon uitduw op deze manier.
ervaring iemand?
ik heb de laatste orange firmware
Ha nog een domme fout gevonden!
Menu -> Funbox - > Geluiden
Dan opties en dan wis alles. Dan krijg je het volgende menu wat je kunt aanvinken:
Alle, incl. beveiligde FOTO... , incl. FOTO's bellers en overig
Ik dacht echt dat we het over sounds hadden
Even kijken of je 1 van deze foutjes hebt...
Verwijderd
Is trouwens ook zo bij de overige submenuutjes daar.
Neemt niet weg dat het fout is, natuurlijk.
Verwijderd
Jullie zijn allemaal experts en al ontiegelijk bedreven met het nieuwe speledingetje.
Ik zit al 2 dagen te lezen en kom er niet uit..
Men neme:
1 Samsung D500
1 onorigineel Datakabeltje
de site van Software van de samsung site...
Deze lady wil graag...mp3's van haar pc naar haar d500 overzetten en foto's van haar D500 naar haar pc, maar ik kom er niet uit.
Heb Pims geinstalleerd, maar zie de mogelijkheden niet. Wie kan mij even op weg halen. Binnen deze topics vind ik ook zo de antwoorden niet, maar jullie als experts kunnen het me hopelijk zo vertellen of me linken waar ik wel de juiste oplossing vind.
Thanks in advance!
Verwijderd
Ja dan krijg je hem weer terug met Orange Fimrware, daar wil ik nou juist van af.
Verwijderd
Ja dan krijg je hem weer terug met Orange Firmware, daar wil ik nou juist van af.gewoon in de orange winkel melden
heb hem nu weer in mijn hand. en tadaa... heb nu sw version ceeb3 xadl3 sebnVerwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:44:
[...]
Ja dan krijg je hem weer terug met Orange Firmware, daar wil ik nou juist van af.
oftewel degene van februari 04 2005 en nu het mooie unbranded maar dat komt omdat mn vorige al unbranded was dus dan gaan ze me er niet eentje terug geven met hun shit erop toch
dan moet ik eerst even weten welke kabel dat is? want niet elke oude kabel past op de d500 want mijn oude samsung e700 kabel paste niet op deze... dus welke kabel + link aub..Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:26:
Hi all!
Jullie zijn allemaal experts en al ontiegelijk bedreven met het nieuwe speledingetje.
Ik zit al 2 dagen te lezen en kom er niet uit..
Men neme:
1 Samsung D500
1 onorigineel Datakabeltje
de site van Software van de samsung site...
Deze lady wil graag...mp3's van haar pc naar haar d500 overzetten en foto's van haar D500 naar haar pc, maar ik kom er niet uit.
Heb Pims geinstalleerd, maar zie de mogelijkheden niet. Wie kan mij even op weg halen. Binnen deze topics vind ik ook zo de antwoorden niet, maar jullie als experts kunnen het me hopelijk zo vertellen of me linken waar ik wel de juiste oplossing vind.
Thanks in advance!
Verwijderd
Kabel is GS-AC108 SAM D500DaannO schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 14:29:
[...]
dan moet ik eerst even weten welke kabel dat is? want niet elke oude kabel past op de d500 want mijn oude samsung e700 kabel paste niet op deze... dus welke kabel + link aub..
(Ja, heb hem in mijn tas, want zelfs onder werktijd zit er mee te "stoeien"...zo irriteert het me dat het me niet lukt

en software links:
http://www.samsung.com/nl...500&filetype=SW&language=
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 15:25 ]
Verwijderd in "Het Samsung SGH-D500 topic (deel 4)"Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 15:12:
[...]
Kabel is GS-AC108 SAM D500
(Ja, heb hem in mijn tas, want zelfs onder werktijd zit er mee te "stoeien"...zo irriteert het me dat het me niet lukt)
en software links:
http://www.samsung.com/nl...500&filetype=SW&language=
kijk daar was hij ook al naar voren gekomen en dat is gewoon een standaard kabel.. en dit was zijn antwoord Verwijderd in "Het Samsung SGH-D500 topic (deel 4)" dus ik geef je weinig kans
[ Voor 47% gewijzigd door DaannO op 07-06-2005 17:13 ]
Verwijderd
Alvast bedankt!
Verwijderd
Nou, moet zeggen ik heb hem werkend gekregen inmiddels!DaannO schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 17:12:
[...]
Verwijderd in "Het Samsung SGH-D500 topic (deel 4)"
kijk daar was hij ook al naar voren gekomen en dat is gewoon een standaard kabel.. en dit was zijn antwoord Verwijderd in "Het Samsung SGH-D500 topic (deel 4)" dus ik geef je weinig kans
Mijn vriendin heeft ook zo'n D500 en toen ik die van haar inplugde zag windows een apparaat waar de originele samsung drivers WEL mee overweg kon en ook daarna met de mijne!
DL de laatste USB drivers van samsung site eninstalleer deze EERST. Dan pas inpluggen en laten installeren. Heb nu ook al JAVA games overgezet, maar die zijn niet zo interessant. Meer moeite dan fun..
Verwijderd
Ik wil dus waarschijnlijk de d500 in het silver kopen!!
Maar kan ik nou beter een 1 jarig of 2-jarig abbo nemen??
persoonlijk zou ik altijd voor het 1-jarige abo gaan...Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 17:11:
Heey!
Ik wil dus waarschijnlijk de d500 in het silver kopen!!
Maar kan ik nou beter een 1 jarig of 2-jarig abbo nemen??
1) Je zit minder lang aan het abonnement vast
2) Je hoeft 'maar' een jaar met het toestel te doen, waarna je weer een andere uit kan gaan zoeken
3) Je hebt standaard maar 1 jaar garantie op je toestel, dus gaat 'ie in het 2e jaar kapot, heb je 'n probleem
4) Na een jaar kan je een los toestel nog aardig doorverkopen (mist je 'm netjes houdt) Na 2 jaar wordt dat al veel lastiger voor een schappelijke prijs
Leeg - Sinds 20180907
Verwijderd
Verwijderd
Gewoon Xilisoft 3GP Video Converter 'kopen' Dan DivXje ofzo laden en Bit rate op 96 zetten en laten converten. Daarna via Bluetooth ZEER eenvoudig op bestand => verzenden naar D500 en klaar.Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 12:33:
Heeft er iemand een nieuwe link voor de tutorial om filmpjes op je telefoon te zette, die link is helaas dood gegaan en ik zou echt niet weten wat de instellingen waren voor mpegable.
Alvast bedankt!
Of via kabel natuurlijk en dan kan dat via PIMS ofzo.
Verwijderd
Dit zou ik ook wel graag willen wetenVerwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 14:00:
@marx2011:
Waar sta je precies op die markt. ik ben er al in tijden niet meer geweest maar ik weet dat er eerst een hal was waar je entree moest betalen en een aantal van die 'gratis' hallen. Wat kost het in totaal als ik door jullie er een nieuw frontje op laat zetten. want die van mij (orange bundled versie) is de verf aan het afbladeren![]()
En die frontjes is dat een beetje goede kwaliteit? ik weet van vroeger dat die frontjes meestal goedkope overgespoten zooi was.
Thanx
Verwijderd
't Hoeft niet helemaal vetgedrukt lijkt mij
[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 12-06-2005 19:12 ]
Kan iemand mij vertellen welke tools dit dan zijn en is het niet een idee om deze bij de starpagina erbij te plaatsen?
Verwijderd
Ik ben er gister geweest.Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 14:00:
@marx2011:
Waar sta je precies op die markt. ik ben er al in tijden niet meer geweest maar ik weet dat er eerst een hal was waar je entree moest betalen en een aantal van die 'gratis' hallen. Wat kost het in totaal als ik door jullie er een nieuw frontje op laat zetten. want die van mij (orange bundled versie) is de verf aan het afbladeren![]()
Thanx
Je moet door de poortjes (1,20 entree) en dan is het de eerste hal aan je rechterhand. (hal 25)
Ik heb daar dus zoals gezegd een nieuw frontje op laten zetten.
Ik betaalde daarvoor 55 inclusief erop zetten (voor alleen de voorkant). (frontje ziet er voor mij echt uit)
Maar de frontjes zijn er ook te koop voor 90 euro zonder dat zij ook maar iets doen.
Maar dat opzetten is een behoorlijk karwei.
Je moet achteraan beginnen en schroeft dan helemaal naar de voorkant, waarbij je af en toe een verbinding weghaalt en dan weer helemaal in elkaar.
2 printplaatjes
2 tussenstukken
voorkant frontje
achterkant frontje
batterij
7 stukken dus.
Dit alles bij elkaar gehouden door tientallen schroefjes.
Ik zou het niet zelf doen echt niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 17:11 ]
Verwijderd
Heb t al 30 keer opnieuw gedaan. Hij loopt gewoon vast in dat JAVA menu. En dan reboot ie.
Kan iemand bij helpen,
Bedankt.
Edward
Verwijderd
Da's nog een flinke bom duiten.. maar leg eens uit. Waarom jij er één van 55 euro inclusief erop zetten hebt. terwijl er ook van 90 euro exclusief liggen. Wat is het verschil is de ene origineel of iets dergelijks. en hoe is de kwaliteit van het frontje. welke kleuren zijn e.d. thanxVerwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 17:10:
[...]
Ik ben er gister geweest.
Je moet door de poortjes (1,20 entree) en dan is het de eerste hal aan je rechterhand. (hal 25)
Ik heb daar dus zoals gezegd een nieuw frontje op laten zetten.
Ik betaalde daarvoor 55 inclusief erop zetten (voor alleen de voorkant). (frontje ziet er voor mij echt uit)
Maar de frontjes zijn er ook te koop voor 90 euro zonder dat zij ook maar iets doen.
Maar dat opzetten is een behoorlijk karwei.
Je moet achteraan beginnen en schroeft dan helemaal naar de voorkant, waarbij je af en toe een verbinding weghaalt en dan weer helemaal in elkaar.
2 printplaatjes
2 tussenstukken
voorkant frontje
achterkant frontje
batterij
7 stukken dus.
Dit alles bij elkaar gehouden door tientallen schroefjes.
Ik zou het niet zelf doen echt niet.
ow wacht, je betaald dus 55 euro voor alleen de voorkant. wat een bedragen zeg voor een stukje plastic!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 09:59 ]
Thanks alvast
ik ken deze firmware niet. welke is het dan uit welke periode enzo? alle nieuwe firmwares hebben het dus dan lijkt me het dat deze het ook heeft.mobile schreef op maandag 13 juni 2005 @ 21:29:
Heeft er iemand ervaring met de D500dceb1 Firmware??? Zit hier ook de 3 sec zachte ringtone in, dus dat ie 3 sec zacht afspeelt en daarna hard als je gebeld wordt?
Thanks alvast
Verwijderd
Het beeldscherm deed het gewoon. Ik zet de telefoon uit en het schermpje word een beetje wit van kleur. Ik zet hem weer aan maar mooi heel het beeld weg.
Je hoort wel het geluidje als je de telefoon aan of uitzet, maar geen beeld.
Wie weet (enig idee) wat er aan de hand is en hoe dit komt??
Verwijderd
Omdat op die dingen geen prijs staat, en niet alle standjes hem hebben, zijn er mensen die je proberen te naaien.Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 09:57:
[...]
Da's nog een flinke bom duiten.. maar leg eens uit. Waarom jij er één van 55 euro inclusief erop zetten hebt. terwijl er ook van 90 euro exclusief liggen. Wat is het verschil is de ene origineel of iets dergelijks. en hoe is de kwaliteit van het frontje. welke kleuren zijn e.d. thanx
ow wacht, je betaald dus 55 euro voor alleen de voorkant. wat een bedragen zeg voor een stukje plastic!
Ik heb mensen gehad die glashard tegen mij zeggen dat ze niet bestaan, dan zeg ik dat ik ze verderop heb zien liggen, en dan beginnen ze te brabbelen dat dat alleen in zwart is.
Of ze zeggen dat als je het door samsung laat doen dat je dan 180 euro kost(is 115 excl verzenden).
Frontje is van dezelfde kwaliteit als origineel.
Ze zijn er alleen in de kleuren zwart en grijs (weer een hint dat het originele zijn)
Als je nog meer vragen hebt moet je maar ff mailen @ Banaan *apenstaartje* gmail.c0m
1) Heeft er al iemand ervaring met de D500 icm een Parrot CK3000 carkit, of wellicht de orginele bluetooth carkit van Samsung ?
2) Kan je de kabel die in de startpost wordt genoemg (https://www.phantomgsm.com/product_info-149_95_125+444.html) ook gebruiken om gewone data over te zetten of echt alleen om de FW te flashen ?
lees in de stat hier boven over de eerste vraag.Supershiva schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 16:52:
Ik heb ff 2 vraagjes;
1) Heeft er al iemand ervaring met de D500 icm een Parrot CK3000 carkit, of wellicht de orginele bluetooth carkit van Samsung ?
2) Kan je de kabel die in de startpost wordt genoemg (https://www.phantomgsm.com/product_info-149_95_125+444.html) ook gebruiken om gewone data over te zetten of echt alleen om de FW te flashen ?
volgens mij is het geen data kabel op zo een amnier en zijn er geen drivers die het ondersteunen maar denk ook niet dat het hoeft. maar je kan hem wel er voor ook gebruiken ja denk ik. anders zoek je even op ebay en dan vind je een data kabel voor 5 euro ofzo. suc6
Ok, ik ben denk ik een N00B, maar waarDaannO schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:23:
[...]
lees in de stat hier boven over de eerste vraag.

Ik heb een search op dit topic losgelaten, maar kom niks tegen over de parrot of orginele Samsung carkit dus........
Verwijderd
Een wanhopig meisje....
Verwijderd
Enig idee of hier nog wat aan te doen valt?
Verwijderd
goed indrukkenMorphine schreef op maandag 20 juni 2005 @ 23:02:
hmm na een wat bezopen avond heb ik nu het probleem dat mn navigatie knopje naar links wel werkt, maar niet goed doorklikt...
Enig idee of hier nog wat aan te doen valt?

Verwijderd
Heb het na ZEER lang kloten via kabel aan de gang gekregen en gebruik die games nooit. Zien er allemaal WAARDELOOS uit. Gamen gaat gewoon niet op een gsm.. Leuk idee, that's it.Rudyyy schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 12:31:
Op de site van samsungd500.tk staat nu ook hoe je via infrarood java games kunt installeren. Super!
Kan er niks over vinden in de startpost..
Heb nog wel wat rondgebeld bij een aantal winkels alleen die prijs was daar nogal belachelijk.
USB Kabel van 30euro bij de belcompany

USB->Bluetooth van 35euro bij halfords

Wat een scam
No signature required.
Weet iemand geen programma om die games op de D500 te zetten? Want dat gedoe met die instellingen van je BleuTooth lukt mij niet al te best! ;P
Verwijderd
ik welDuupjuh schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 08:49:
Echt he...... ik krijg over een tijdje mijn Samsung D500..... krijg ik gratis bij het verlengen van mn abo maar k hoor toch dat er wel veel mensen zijn met problemen..elke heeft wel iets. zijn er ook nog mensen gewoon simpel 100% blij met dat ding?
Alleen blijft de regel: hoe nieuwer, lichter en mooier de telefoon = hoe minder weerstand ze kunnen hebben!
mjah ben ik het wel mee eens...want die schermpjes worden groter en mooier maar ik heb al best vaak mensen gezien die er een barst in hadden en de hele telefoon onbruikbaar was... de telefoon van mn vriendin is laatst ook kapot gegaan maar dat had niets met weerstand te maken....zelft de telefoon met veel weerstand kan niet tegen waterMorphine schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:08:
vind het een geweldig ding.. en dat games spelen niet gaat is onzin: tetris is echt verslavend geweldig..
Alleen blijft de regel: hoe nieuwer, lichter en mooier de telefoon = hoe minder weerstand ze kunnen hebben!

Heb zelfs mijn tel een eigen ip gegeven zoals de bedoeling was, maar ik kan die games toch niet oploaden, ik krijg ook geen "<unauthenticated user>" te zien bij netwerkverbindingen. Mijn beeldscherm ziet er nu als volgt uit: (klik voor een grotere weergave) Mijn telefoon heet Asmodeus.

Kan iemand me vertellen wat ik moet doen om het wel aan de praat te krijgen?
[ Voor 91% gewijzigd door nvanthoff op 26-06-2005 19:24 ]
Ik heb iig de indruk dat als ik er 1 neem dat ik er een verzekering moet bijnemen
Verzekering is alleen tegen diefstal, en waterschade enz. En als hij kapot is krijg je een leentoestel. De garantie voldoet meestal al, tenminste als je er normaal mee omgaat. Als je dat doet dan hoef je geen verzekering erbij te nemen. Bij mij is de antenne kapot gegaan oid, ik heb iig geen bereik meer. En ik had 2 dode pixels. Ik vermeld nog wel in het topic hoe hij terug komt, en of samsung alles repareerd.knijtert schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 00:01:
Ik hoor redelijk vaak dat er veel klachten binnen komen over de D500, maar ik vraag me heel erg af wat die klachten dan zijn? Klopt het ook dat er weer heel veel toestellen terug worden gebracht omdat ze kaduk zijn?
Ik heb iig de indruk dat als ik er 1 neem dat ik er een verzekering moet bijnemen
No signature required.
Geïnteresseerden kunnen die downloaden op:
www.d500-java.nl
[ Voor 6% gewijzigd door nvanthoff op 30-06-2005 17:51 ]
ziet er super netj4es en gelickt uit! die ga ik even in de ts verwerken met jou toestemming! keap up the good work! and thnx..nvanthoff schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 11:51:
Oké! Ik heb even een superuitgebreide stap-voor-stap handleiding gemaakt over hoe je Java op de D500 kunt krijgen via Bleutooth, helemaal in't Nederlands.
www.d500-bleutooth.tk
het is bluetooth...nvanthoff schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 11:51:
Oké! Ik heb even een superuitgebreide stap-voor-stap handleiding gemaakt over hoe je Java op de D500 kunt krijgen via Bleutooth, helemaal in't Nederlands.
www.d500-bleutooth.tk
Is er bekend wat de verschillen tussen deze twee firmwares zijn? Die 10 mb verschil moet toch ergens in zitten ...
Tevens, is het mogelijk om de originele firmware over de orange firmware te zetten zonder problemen?
Happy Blessings <3
Ok, doe dat vooral! Hij is er voor gemaakt dat iedereen hem kan downloaden! Dus vereer mij!DaannO schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 12:16:
[...]
ziet er super netj4es en gelickt uit! die ga ik even in de ts verwerken met jou toestemming! keap up the good work! and thnx..
Damn, dat is wel erg dom inderdaad, ik ga dat nog ff aanpassen! De site is nu veranderd naar
www.d500-java.tk
Die naam is misschien ook wel wat logischer!
want ik en een vriend hebben dit nu en is reddelijk irritand... zat dus wel iets van een stofje of zo tussen waardoor hij nu niet meer lekker schuift..
Zo ja:
-Welk type headset?
-Hoe duur is zo'n headset?
Ja ik...M3rcury schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 21:29:
Heeft iemand het al gehad dat de antenne kapot is? ik heb namelijk met geen 1 sim-kaart meer bereik, verder heb ik ook 2 dode pixels, waar je dus gewoon garantie voor kan claimen.. ben nu wel 3 weken met tel kwijt

Af en toe valt m'n berijk helemaal weg en dan zoekt ie naar het netwerk en dat vind ie niet.
En als ik de telefoon dan opnieuw opstart is alles weer goed.
Ik ben ook een beetje bezig ermee maar ik heb hetzelfde probleem als jou.nvanthoff schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 21:23:
Ik heb nu alles gedaan zoals in de handleiding staat beschreven zoals hier is te vinden hoe je spelletje op je D500 kan zetten: http://users.skynet.be/yozy/d500/d500-1.htm
Heb zelfs mijn tel een eigen ip gegeven zoals de bedoeling was, maar ik kan die games toch niet oploaden, ik krijg ook geen "<unauthenticated user>" te zien bij netwerkverbindingen. Mijn beeldscherm ziet er nu als volgt uit: (klik voor een grotere weergave) Mijn telefoon heet Asmodeus.
[afbeelding]
Kan iemand me vertellen wat ik moet doen om het wel aan de praat te krijgen?
Ik dacht eerst dat het hem zat in dat in de verkeerde COMpoort had geselecteerd dus ik gooi
die netwerkverbinding weg en start opnieuw met die routine maar daarna kom ik niet meer verder dan:

Daar looptie 1 min vast en zegtie: Incoming Connections depend on the routing and remote access service which was unable to start. For more info check the system log
Ja en toen kwam ik ook niet meer verder

Verwijderd
ik heb sinds kort een D500.. maar als ik iets via bluetooth wil inschakelen geeft ie een foutmelding 'Data verbonden'..
hoe krijg ik dit weg ?
Via het medium waarmee je verbonden bent (bijv. je PC) de verbinding verbreken, of via het bleutooth menu in je telefoon onder Mijn Apparaten. Je kan ook je BT ff uit en dan weer aan zetten.Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 02:46:
Kheb een vraagje..
ik heb sinds kort een D500.. maar als ik iets via bluetooth wil inschakelen geeft ie een foutmelding 'Data verbonden'..
hoe krijg ik dit weg ?
BT kan namelijk met maar één medium tegelijk gekoppeld zijn.
Stats
S/W Version
D500BVED1_ED1
xaed1 Orange
H/W Version
MP 3.601
02:10:44
Apr 09 2005
81226 KB shared memory vrij (nog geen foto's of niks mee genomen !
Zitten al wel 2 mp3's en een filmpje in, en een paar foto's en 'gedownloade' ringtones...
Vraag
Welk programma zou ik moeten gebruiken om via InfraRood een aantal contacten in de phone te zetten? (Geen zin om _weer_ alles via de 0-9 toetsen te doen ...)
Edit
De 3 seconde zacht, en dan normale ringtone error zit hier volgens mij ook in ...
[ Voor 12% gewijzigd door frankvdtillaart op 02-07-2005 21:22 ]
Happy Blessings <3
oke even voor alle duidelijkheid!!! De drie seconden zachter is geen error maar een veiligheidsmaatregel van samsung!! dus het is voor je eigenbestwil zegmaar ook al blijft het irritant!RedSoniq schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 21:21:
Vanochtend een nieuwe D500 binnen gehad, via shop.orange.nl
Stats
S/W Version
D500BVED1_ED1
xaed1 Orange
H/W Version
MP 3.601
02:10:44
Apr 09 2005
81226 KB shared memory vrij (nog geen foto's of niks mee genomen !
Zitten al wel 2 mp3's en een filmpje in, en een paar foto's en 'gedownloade' ringtones...
Vraag
Welk programma zou ik moeten gebruiken om via InfraRood een aantal contacten in de phone te zetten? (Geen zin om _weer_ alles via de 0-9 toetsen te doen ...)
Edit
De 3 seconde zacht, en dan normale ringtone error zit hier volgens mij ook in ...
dat er 81 mb over is staat ook in de ts omdat het een orange firmware heeft. en ik denk dat het pim and file manager word maar dat wet ik niet zeker. suc6
[ Voor 56% gewijzigd door DaannO op 03-07-2005 12:42 ]
3 secondsDaannO schreef op zondag 03 juli 2005 @ 12:40:
[...]
oke even voor alle duidelijkheid!!! De drie seconden zachter is geen error maar een veiligheidsmaatregel van samsung!! dus het is voor je eigenbestwil zegmaar ook al blijft het irritant!
dat er 81 mb over is staat ook in de ts omdat het een orange firmware heeft. en ik denk dat het pim and file manager word maar dat wet ik niet zeker. suc6
Bedankt voor de verduidelijking. Had deze opmerking nog niet gezien.
't blijft wel knap klote natuurlijk.
81 mb Orange
In de ts staat 86 mb. Verder is er nog wel gewoon meer mb's beschikbaar. Na verwijderen van 't stomme filmpje sta ik al op 89 mb ... nu de mp3's nog (nog even niet).
PIM and file manager
In gebruik 'as we speak' via IrDA overigens. Tot nu toe al enkele vastlopers gehad ... niet zo mooi
Happy Blessings <3
Verwijderd
vrijdag deed de m telefoonn het nog prima, geen problemen, maar vanaf een zaterdag, iedere keer als ik mijn telefoon aanzet, zie ik dus alleen maar een FEL wit scherm, ik krijg dus de kans niet om mijn pincode in te voeren. dus eigenlijk kan ik niets met mijn telefoon.
wat is hier aan de hand?