dat doe je toch gewoon met cijfer 3 of 1?Morphine schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:31:
[...]
Anyway, weet iemand of het mogelijk is om meer dan 1 toets tegelijk te gebruiken mogelijk is? Met Rayman 3 is het een beetje lastig om bijv schuin naar voren te springen
Pff reageer even niet zo lomp. Ik klaag toch niet.Morphine schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:31:
[...]
Dat doe je dan niet zomaar in één topic.. Klaag daar lekker over bij iemand anders.. en ga Nederlandse les geven om de wereld te verbeteren..
Anyway, weet iemand of het mogelijk is om meer dan 1 toets tegelijk te gebruiken mogelijk is? Met Rayman 3 is het een beetje lastig om bijv schuin naar voren te springen
Ga jij lekker Raymann spelen

[ Voor 10% gewijzigd door Korakal op 11-05-2005 12:49 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
je geluid helemaal uitzetten geloof ik (# ff inhouden)MauriceM schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:30:
Weet iemand hoe je het irritante geluidje wegkrijgt als je batterij bijna leeg is, dat speelt elke minuut
wel een keer af. (Ik weet dat opladen een oplossing is, maar een oplader is niet altijd in de buurt)
en wat kost da ? en welke versie is aan te raden ?__REMCO__ schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 17:04:
[...]
dat zei die vrouw daar ook ja, ongeveer 3 kwartier. Maar eens ff iets gaan zoeken te doen daar in die 3 kwartier
mijn weeknummers in mn calendar zijn namelijk verkeerd.. en heb versie:
D500CEDL6 - SEBN XADL3 - MP 2.800 - 20 December 2004 - 17:41:41
(zijn dr nog meer bugs bij deze versie (e.a.) bekend?)
[ Voor 42% gewijzigd door Morphine op 11-05-2005 00:46 ]
De upgrade is valt onder de garantie en is dus gratis.Morphine schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 00:43:
[...]
en wat kost da ? en welke versie is aan te raden ?
mijn weeknummers in mn calendar zijn namelijk verkeerd.. en heb versie:
(zijn dr nog meer bugs bij deze versie (e.a.) bekend?)
Moet je er wel bij vermelden dat je de kalender-bug hebt.
Ik had dezelfde versie als jij.
Zelf had/heb ik ook nog een bug bij het gebruik van BlueTooth.
Vandaag maar weer even bellen.
* SPV M3000 * 1Gb MiniSD * 512Mb MiniSD *
Hi, er was gister een vriendin bij me met een D500. Ze heeft zelf geen bluetooth op haar computer, dus wilden we haar foto's even overzetten naar mijn computer (G5 1st gen, OSX 10.4.0, met een merkloze Bluetooth dongle). Dus ik pak de Bluetooth browser erbij, kom gewoon in haar telefoon maar zodra ik de folder met foto's in wil, komt er onderin zo'n draaiend dingetje te staan (dat ie bezig is), gevolgd door 'Operation completed'. Maar als dat gebeurt is hij niet in de directory gegaan! Hij zit dan nog gewoon in /images, terwijl hij naar /images/photos zou moeten gaan. Ik vermoed dat het iets te maken zou kunnen hebben met de hoeveelheid bestanden die erin staan (> 300), want met de filmpjes is het op precies dezelfde manier wel gelukt, en dat waren er 36.
Bluetooth werkt verder feilloos met onder andere mijn K700i (zowel D500 <-> K700 als K700 <-> Mac)
Is er iemand bekend met dit probleem?
Bluetooth werkt verder feilloos met onder andere mijn K700i (zowel D500 <-> K700 als K700 <-> Mac)
Is er iemand bekend met dit probleem?
Na het lezen van deze topic en ook de 3e heb ik een vraag aan jullie als D500 gebruikers, zijnde:
Moet je perse je D500 openschuiven om te bellen? Kan je bv iemand terugbellendie op de lijst van gevoerde gesprekken staat?
Moet je perse je D500 openschuiven om te bellen? Kan je bv iemand terugbellendie op de lijst van gevoerde gesprekken staat?
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Weet je al iets???mobile schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 19:45:
[...]
Hello kamikaze2099 kan jij voor mij kijken of die bug opgelost is in jouw versie, over de 3 sec ringtone... Als je gebeld wordt gaat je ringtone 3 sec volop zacht over en daarna ineens volop hard!!!
Heb jij dat ook in je April Versie???
TThanks alvast
bestaan er geen changelogs van firmwares ofzo?
Dan kun je gelijk kijken wat er opgelost zou zijn, bij een nieuwere firmware-versie
Dan kun je gelijk kijken wat er opgelost zou zijn, bij een nieuwere firmware-versie
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Misschien wel een idee voor de website van Solid Vision?!?CLB schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:47:
bestaan er geen changelogs van firmwares ofzo?
Verwijderd
Ik heb eens even de koptelefoonmod bekeken en ik vraag me af of het ook mogelijk is om alleen de oortelefoontjes te verwisselen met een kwalitatief beter paar. Ik heb geen verstand van draadjes en solderen enzo
maar ik ben van mening dat het vast wel mogelijkk is. Ik vraag dit omdat ik de zilveren versie van de D500 heb, en de koptelefoontjes plus bedrading ook mooi wit/zilver zijn, past dus goed bij de telefoon. De koptelefoonmod heeft er een stuk zwart draad plus plug op zitten.
Als je nu b.v. de oordopjes zelf afknipt, en er een nieuw stel op soldeert, de boel even proper maakt, zou dat werken? Dan heb je de originele draad nog zeg maar..
Alvast bedankt
Als je nu b.v. de oordopjes zelf afknipt, en er een nieuw stel op soldeert, de boel even proper maakt, zou dat werken? Dan heb je de originele draad nog zeg maar..
Alvast bedankt
ik ben de maker/bedenker van die mod...
nee, gaat niet werken... de draadjes zijn namelijk 2 draden in een, een kern en een koperen draad er omheen, een soort mini-coax-kabel als het ware. Het kan wel, maar dan moet je verdomde goed kunnen solderen, nog beter dan bij de mod.
Wat je wel kunt doen is in plaats van de zwarte krimpkous die ik heb gebruikt een andere kleur gebruiken. Dat is het stukje tussen de microfoon en de plug. Als je dan ook nog een andere kleur plug kunt vinden ben je er
Succes
nee, gaat niet werken... de draadjes zijn namelijk 2 draden in een, een kern en een koperen draad er omheen, een soort mini-coax-kabel als het ware. Het kan wel, maar dan moet je verdomde goed kunnen solderen, nog beter dan bij de mod.
Wat je wel kunt doen is in plaats van de zwarte krimpkous die ik heb gebruikt een andere kleur gebruiken. Dat is het stukje tussen de microfoon en de plug. Als je dan ook nog een andere kleur plug kunt vinden ben je er
Succes
en zo is het voorspeld!
bestaat er niet een verloopstukje? dat zou wel beter zijn namelijkVerwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:08:
Ik heb eens even de koptelefoonmod bekeken en ik vraag me af of het ook mogelijk is om alleen de oortelefoontjes te verwisselen met een kwalitatief beter paar. Ik heb geen verstand van draadjes en solderen enzomaar ik ben van mening dat het vast wel mogelijkk is. Ik vraag dit omdat ik de zilveren versie van de D500 heb, en de koptelefoontjes plus bedrading ook mooi wit/zilver zijn, past dus goed bij de telefoon. De koptelefoonmod heeft er een stuk zwart draad plus plug op zitten.
Alvast bedankt
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Wat voor verloopstukje stel je voor? Er zitten niet voor niets 10 pinnetjes aan de plug van de headsetLicko schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:56:
[...]
bestaat er niet een verloopstukje? dat zou wel beter zijn namelijk
en zo is het voorspeld!
das geen bug maar beveiliging! Zodat, als jij bijvoorbeeld je telefoon aan je oor hebt, je niet gelijk de ringtone op zn hardst hoort. Dat zal er ook niet uitgehaald worden met software updates dusmobile schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 19:45:
[...]
Hello kamikaze2099 kan jij voor mij kijken of die bug opgelost is in jouw versie, over de 3 sec ringtone... Als je gebeld wordt gaat je ringtone 3 sec volop zacht over en daarna ineens volop hard!!!
Heb jij dat ook in je April Versie???
TThanks alvast
__REMCO__ schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:52:
[...]
das geen bug maar beveiliging! Zodat, als jij bijvoorbeeld je telefoon aan je oor hebt, je niet gelijk de ringtone op zn hardst hoort. Dat zal er ook niet uitgehaald worden met software updates dus
offtopic:
volgens mij had ik dat de vorige keer ook gemeld?
volgens mij had ik dat de vorige keer ook gemeld?
klopt maar dat had hij denk ik niet niet gelezen ofzo dus denk zeg t ff nog een keerDaannO schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:54:
[...]
[volgens mij had ik dat de vorige keer ook gemeld?[/offtopic]
Man...java games op je telefoon zetten is best lastig.. Het is mij nog niet gelukt, maar ik blijf proberen.
Ben ik de enige?
Ben ik de enige?
Verwijderd
sommigen zetten hun windows firewall niet uit van SP2 probeer dat en dat scheelt een heel hoopRoelos schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:38:
Man...java games op je telefoon zetten is best lastig.. Het is mij nog niet gelukt, maar ik blijf proberen.
Ben ik de enige?
Als eerste even een enorme thumbs-up voor Res-q voor je female-jack tutorial.
De mod is helemaal gelukt hier en werkt toppie.
Maar... rechts lijkt bij mij ietsjes harder dan links. Dit was echter al het geval voor de mod, dus waar precies het probleem in zit weet ik niet precies. Ik had gehoopt dat de mod het "probleem" zou oplossen, maar dat ging niet door. Heeft iemand hier een idee wat het zou kunnen zijn? Echt heel storend is het niet, maar het zou wel leuk zijn als de panning een beetje klopte.
Maar... rechts lijkt bij mij ietsjes harder dan links. Dit was echter al het geval voor de mod, dus waar precies het probleem in zit weet ik niet precies. Ik had gehoopt dat de mod het "probleem" zou oplossen, maar dat ging niet door. Heeft iemand hier een idee wat het zou kunnen zijn? Echt heel storend is het niet, maar het zou wel leuk zijn als de panning een beetje klopte.
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Geen dank
Ik had ook zoiets, maar bij mij bleek dat ik links en rechts verkeerd om had aangesloten
. Weet je zeker dat je de polen van de female-jack goed hebt aangesloten?
Ik had ook zoiets, maar bij mij bleek dat ik links en rechts verkeerd om had aangesloten
en zo is het voorspeld!
Hmmz...
om de een of andere reden kan mijn PC geen verbinding meer maken met mijn telefoon.
Ik kon eerst via "Mijn Bluetooth locaties" verbinding maken en zo meerdere foto's tegelijk naar mijn PC kopieeeren...
Maar als ik nu naar "Mijn Bluetooth Locaties" ga en "bestands overdracht" open, vraagt mijn D500 om een pincode.. en welke code ik hem ook geef, m'n pc blijft ff denken en na een minuut krijg ik de melding: "Fout bij tot stand brengen van verbinding"
Hoe kan dit?
Op m'n D500 een foto openen en dan verzenden via BT doet ie wel gewoon
Als ik op m'n PC een bestand selecteer en met rechtermuisknop>Kopieren naar> Bluetooth> D500 krijg ik na een minuut ook de melding:
Fout bij koppeling met apparaat D500. Reden:
Time-out opgetreden tijdens koppeling.
Ik heb de laatste tijd niks veranderd aan m'n PC of telefoon.. waarom werkt hij ineens niet meer?? heel irritant
om de een of andere reden kan mijn PC geen verbinding meer maken met mijn telefoon.
Ik kon eerst via "Mijn Bluetooth locaties" verbinding maken en zo meerdere foto's tegelijk naar mijn PC kopieeeren...
Maar als ik nu naar "Mijn Bluetooth Locaties" ga en "bestands overdracht" open, vraagt mijn D500 om een pincode.. en welke code ik hem ook geef, m'n pc blijft ff denken en na een minuut krijg ik de melding: "Fout bij tot stand brengen van verbinding"
Hoe kan dit?
Op m'n D500 een foto openen en dan verzenden via BT doet ie wel gewoon
Als ik op m'n PC een bestand selecteer en met rechtermuisknop>Kopieren naar> Bluetooth> D500 krijg ik na een minuut ook de melding:
Fout bij koppeling met apparaat D500. Reden:
Time-out opgetreden tijdens koppeling.
Ik heb de laatste tijd niks veranderd aan m'n PC of telefoon.. waarom werkt hij ineens niet meer?? heel irritant
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Als ik de tutorial volg om JAVA-games op je telefoon te laden dan krijg ik een foutmelding. De melding treed op als ik een nieuwe directe verbinding met de telefoon probeer te maken. Op een gegeven moment moet je de keuze maken of je de computer als host of gast wil configureren. Als ik kies voor host blijft de wizard zo'n 2 minuten hangen en dan volgt de melding.
"The Routing and Remote Access service terminated with service-specific error 340 (0x154)."
Het blijkt dat de service Routing and Remote Access niet gestart kan worden. Een uitgebreide search heeft niets opgeleverd. Er werd wel geadviseerd om een aantal andere services te starten, maar ook dat bood geen uitkomst. De service is ook niet handmatig te starten. Mijn systeem draait op Windows XP home met SP2.
Iemand een idee? Bleutooth werkt overigens perfect.
"The Routing and Remote Access service terminated with service-specific error 340 (0x154)."
Het blijkt dat de service Routing and Remote Access niet gestart kan worden. Een uitgebreide search heeft niets opgeleverd. Er werd wel geadviseerd om een aantal andere services te starten, maar ook dat bood geen uitkomst. De service is ook niet handmatig te starten. Mijn systeem draait op Windows XP home met SP2.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
ik heb dat ook, en ook heel internet afgezocht, en niemand kunnen vinden die een oplossing had voor dit.BillSpaarbank schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 08:57:
Als ik de tutorial volg om JAVA-games op je telefoon te laden dan krijg ik een foutmelding. De melding treed op als ik een nieuwe directe verbinding met de telefoon probeer te maken. Op een gegeven moment moet je de keuze maken of je de computer als host of gast wil configureren. Als ik kies voor host blijft de wizard zo'n 2 minuten hangen en dan volgt de melding.
Ik heb zelf wel een 'oplossing'. Dat is namelijk je computer opnieuw installeren.
na schone installatie plus drivers kan je wel een verbinding maken via netwerkomgeving.
Ik denk dat het door een stukje software of een driver komt dat je die melding krijgt (error 340)
Wat is er allemaal nieuw met de Samsung D500E firmware? en is het het risico waard? en het geld voor een flash cable?
thx
thx
Samsung D500E heeft voice-dialing...da's volgens mij het enige wat de D500E meer heeft dan de D500...Imperium schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 18:02:
Wat is er allemaal nieuw met de Samsung D500E firmware? en is het het risico waard? en het geld voor een flash cable?
thx
Verwijderd
Dank jeRes-q schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:58:
ik ben de maker/bedenker van die mod...
Succes
Dan maar eens op zoek naar een grijze plug. Ik hoop dat ze bestaan..

offtopic:
Ik ben nu druk bezig met mijn examens over 2 weken dus heb ik wat minder tijd voor GOT jammer genoeg! ik zal nog wel dagelijks er zijn maar wel minder dus! Mijn wel gemeende excuses.
Ik ben nu druk bezig met mijn examens over 2 weken dus heb ik wat minder tijd voor GOT jammer genoeg! ik zal nog wel dagelijks er zijn maar wel minder dus! Mijn wel gemeende excuses.
[ Voor 1% gewijzigd door DaannO op 13-05-2005 14:43 . Reden: Important News ]
kheb dat dus ook. Rechts harder dan links, soms is het verschil zo erg dat het lijkt alsof er niets uit de linkerdop komtmOrPhie schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:57:
Als eerste even een enorme thumbs-up voor Res-q voor je female-jack tutorial.De mod is helemaal gelukt hier en werkt toppie.
dus storend is het wel. Is het niet gewoon firmware/software foutje?
Gelukt!! Het was idd de Norton firewall...Roelos schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:38:
Ben ik de enige?
en wat dachten we ervan om dit forum om te toveren tot het samsung d500 & e720 topic deeltje 4? want de specs zijn an genoeg gelijk? maak ik er ff een mooie ts van en done
jullie reactie graag!
Goed plan! Maar je moet nog wel een tijdje wachten met de huidige 233 postsDaannO schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 17:14:
en wat dachten we ervan om dit forum om te toveren tot het samsung d500 & e720 topic deeltje 4? want de specs zijn an genoeg gelijk? maak ik er ff een mooie ts van en donejullie reactie graag!
ik kan het andere topic laten afsplitsen en laten bijvoegen bij deze toch lijkt me. dus als iedereen het er mee eens is dan komt t wel goed.CLB schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 18:27:
[...]
Goed plan! Maar je moet nog wel een tijdje wachten met de huidige 233 posts
kan jij mij die link mailen van weg? Die wil ik hebben. Je kan me mailen op
weg
Thanks alvast
weg
Thanks alvast
[ Voor 55% gewijzigd door Korakal op 15-05-2005 15:07 ]
Verwijderd
Als ik een mms verstuur met mijn D500 krijg ik de melding dat er geen profiel is toegevoegd. En ik weet niet of het daardoor komt maar er zijn nog geen mmsjes aangekomen weet iemand hoe het komt en wat dat betekent?
ik heb toevallig zelf een mmsje gister voor het eerst verstuurd en deed het perfect. maar misschien moet je ff de goeie instellingen van je dinges even opvragen. suc6Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 22:03:
Als ik een mms verstuur met mijn D500 krijg ik de melding dat er geen profiel is toegevoegd. En ik weet niet of het daardoor komt maar er zijn nog geen mmsjes aangekomen weet iemand hoe het komt en wat dat betekent?
Verwijderd
oke probleem opgelost. even verder kijken dan mijn neus lang is, het profiel stond op vodafone terwijl die op t-mobile had moeten staan
stuur maar naar rob1988@xs4all.nl dan host ik em voor je..kevinv2u schreef op maandag 02 mei 2005 @ 15:52:
Ik heb een klein tooltje geschreven om Winamp te bedienen met je D500.
Het werkt als volgt:
1. Je upload een fake midi-file naar je telefoon (Downloaded Sounds map)
2. Je verstuurt deze naar je PC, waarop deze in de Bluetooth Exchange Folder komt
3. Het programma ontvangt het bestand, en kijkt in de lijst wat voor actie er moet worden uitgevoerd
Stel je stuurt "Play.mid" naar je PC.
In het programma staat een commando genaamd "Play", met een daarbijhorende actie.
Het programma ziet dat je "Play.mid" hebt verstuurd, en voert de daarbijhorende actie uit.
Zo kun je Winamp bedienen, en programma's draaien.
Het is een simpele oplossing, maar het werkt wel.![]()
Kan ik de setup (~800KB) ergens hosten?
Kevin,
ik wil em graag hebben namelijk.
Ik heb sinds enkele dagen ook een D500 
Echter ik vroeg me af is het ook mogelijk om voor ontvangen sms'jes etc. andere geluiden in te stellen dan de standaard 10 geluidjes? dus bijv. een mp3tje? ik heb het tot dusver nog niet kunnen vinden
Daarnaast nog een vraagje ondersteund de D500 ook .sis bestanden? ik krijg ze nl. niet geupload over bluetooth en wou eigenlijk bemused eens proberen.
Echter ik vroeg me af is het ook mogelijk om voor ontvangen sms'jes etc. andere geluiden in te stellen dan de standaard 10 geluidjes? dus bijv. een mp3tje? ik heb het tot dusver nog niet kunnen vinden
Daarnaast nog een vraagje ondersteund de D500 ook .sis bestanden? ik krijg ze nl. niet geupload over bluetooth en wou eigenlijk bemused eens proberen.
[ Voor 25% gewijzigd door Kogelvis op 19-05-2005 23:23 ]
<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25
.sis zijn toch thema's? Die werken niet op de D500Kogelvis schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 23:06:
Verwijderd
Even wat anders dan de gebruikelijke 'hoe doe je dit of dat'....
Een stuk terug is er al een begin gemaakt met dingen die voor verbetering vatbaar zijn, en de intentie die info door te geven aan Samsung.
Ik heb alle topics doorgelezen (jawel, 3 van over de 1000 berichten, ben er al een tijdje mee bezig), en kom bepaalde dingen (problemen, tekortkomingen) steeds weer tegen.
Nou wil het geval dat ik mensen ken (jaja lekker geheimzinnig) die contact hebben met Samsung, en ik kan informatie doorspelen over wat men wel en niet goed vindt aan de D500.
Dat wil nog lang niet zeggen dat wijzigingsvoorstellen gebruikt gaan worden of wat dan ook, maar men heeft schijnbaar interesse te horen wat wel en niet goed is.
Natuurlijk dacht ik meteen aan GoT, vandaar deze post.
Voor de duidelijkheid, het lijkt me niet waarschijnlijk dat er firmware updates voor de D500 komen die werkelijk problemen oplossen, maar bij toekomstige modellen kan er evt rekening gehouden worden met de feedback.
Wat natuurlijk het interessantst is, is de hamvraag (in 4 delen) :
1 - om welke redenen kopen/nemen mensen een D500 en
2 - om welke redenen zien mensen ervan af?
(Dit heeft dus betrekking op de indruk die mensen hebben voordat ze eigenaar zijn.)
3 - om welke redene(n) zouden mensen de D500 nogmaals nemen (als ze hun D500 om wat voor reden dan ook kwijtraken), of
4 - om welke reden(en) zou men niet meer een D500 nemen?
(Deze 2 punten hebben betrekking op daadwerkelijke gebruikerservaring / tevredenheid van de klant)
Voorbeeld (niet kompleet letterlijk nemen svp) : velen noemen dat het ontbreken van de optie van tegelijkertijd trillen en beltoon (bij alles behalve mmf-jes die het trillen ingebouwd hebben) lastig is. Maar na een tijdje went het, en vindt men dat niet zo'n probleem. Echter, diegenen die ervan horen en dat een onmisbare feature vinden, zullen voor een ander toestel kiezen.
Nog een paar punten:
5 - welke overige kansen zijn echt gemist (features die waarschijnlijk in de software wel te regelen zouden zijn geweest maar die er niet zijn)
6 - welke hardware matige wijzigingen zouden nog zinvol zijn?
7 - kleine dingen die net niet handig zijn, waardoor de D500 een slecht figuur slaat tov de concurrentie, maar die niet per se reden zijn om van het toestel af te zien (categorie "jammer maar daar kan ik mee leven"), of ook dingen die de D500 niet heeft maar de concurrentie ook niet, maar die wel praktisch/handig/leuk zouden kunnen zijn.
Laat bij het beantwoorden van deze vragen je fantasie niet al te zeer de loop, ga uit van de D500 zoals hij werkelijk is.
Punten die ik al heb:
Ad
1- Groot goed scherm, veel intern geheugen, BT, Java, etc - zie featurelijst (geef gerust aan welke 2 of 3 features JIJ het belangrijkst vindt)
2- Niet trillen tegelijk met (mp3) beltoon?
Geen voice dialling
Geen sd/mmc/ uitbreidingsslot (andere formaten?)
Geen UMTS / EDGE
3-
4- Geen sd/mmc/ uitbreidingsslot (andere formaten?)
5-
voice dialling
java games via IrDA en BT op gemakkelijke manier overdragen/installeren
trillen en beltoon tegelijk (niet pas na elkaar, en ook bij mp3 etc)
zoomen met cam op hoogste resolutie fotostand
themen van screensaver (de digitale klok als hij uitstaat)
ook kunnen sorteren op volgorde: Voornaam Achternaam (ipv alleen maar andersom)
sms-je kunnen schrijven terwijl je muziek luistert (misschien hoort dit bij 6 want misschien is hiervoor een krachtiger processor nodig..?)
de beltoon ook via de koptelefoon als hij overgaat - niet alleen via de speaker (was hier een motorrijder die daarover begon - en op de motor is trillen ook niet altijd merkbaar).
munteenheid converter: instelbare wisselkoers voor andere munteenheid (bv EUR naar CHF)
6-
mmc/sd geheugenuitbreidingsslot
polsbandje dat om je pols past
headset in de kleur van je toestel (althans, mijn toestel is zwart/blauw, mijn headset is wit)
beter headset: beter passende oordoppen, betere kwaliteit oordoppen
geen losse soundmate maar meteen die goede kwaliteit in de ingebouwde speaker
nekkoord met headset
FM radio
langere batterij levensduur (is na een paar cycli niet slecht, maar kan beter - zie Xenium 9@9: 3 weken...)
7-
matige kwaliteit geluid bij video opname
matige geluidskwaliteit van voice opname (en waarom niet meteen hifi audio opname?)
geen algemene data (pdf, etc) met de telefoon kunnen transporteren (tenzij je de extensie wijzigt)
geen eigen (andere/mp3) geluiden kunnen kiezen voor de wekker, inkomende sms etc
geen eigen themes voor kleuren
standaard java api voor bv puppetmaster
bij contacten ook verjaardag
opnemen van telefoongesprek
geen linux support (equivalent voor easy studio)
geen ogg vorbis audio ondersteuning
Oh ja, ik heb 'm zelf ook sinds een week. Erg leuk speeltje.
Een stuk terug is er al een begin gemaakt met dingen die voor verbetering vatbaar zijn, en de intentie die info door te geven aan Samsung.
Ik heb alle topics doorgelezen (jawel, 3 van over de 1000 berichten, ben er al een tijdje mee bezig), en kom bepaalde dingen (problemen, tekortkomingen) steeds weer tegen.
Nou wil het geval dat ik mensen ken (jaja lekker geheimzinnig) die contact hebben met Samsung, en ik kan informatie doorspelen over wat men wel en niet goed vindt aan de D500.
Dat wil nog lang niet zeggen dat wijzigingsvoorstellen gebruikt gaan worden of wat dan ook, maar men heeft schijnbaar interesse te horen wat wel en niet goed is.
Natuurlijk dacht ik meteen aan GoT, vandaar deze post.
Voor de duidelijkheid, het lijkt me niet waarschijnlijk dat er firmware updates voor de D500 komen die werkelijk problemen oplossen, maar bij toekomstige modellen kan er evt rekening gehouden worden met de feedback.
Wat natuurlijk het interessantst is, is de hamvraag (in 4 delen) :
1 - om welke redenen kopen/nemen mensen een D500 en
2 - om welke redenen zien mensen ervan af?
(Dit heeft dus betrekking op de indruk die mensen hebben voordat ze eigenaar zijn.)
3 - om welke redene(n) zouden mensen de D500 nogmaals nemen (als ze hun D500 om wat voor reden dan ook kwijtraken), of
4 - om welke reden(en) zou men niet meer een D500 nemen?
(Deze 2 punten hebben betrekking op daadwerkelijke gebruikerservaring / tevredenheid van de klant)
Voorbeeld (niet kompleet letterlijk nemen svp) : velen noemen dat het ontbreken van de optie van tegelijkertijd trillen en beltoon (bij alles behalve mmf-jes die het trillen ingebouwd hebben) lastig is. Maar na een tijdje went het, en vindt men dat niet zo'n probleem. Echter, diegenen die ervan horen en dat een onmisbare feature vinden, zullen voor een ander toestel kiezen.
Nog een paar punten:
5 - welke overige kansen zijn echt gemist (features die waarschijnlijk in de software wel te regelen zouden zijn geweest maar die er niet zijn)
6 - welke hardware matige wijzigingen zouden nog zinvol zijn?
7 - kleine dingen die net niet handig zijn, waardoor de D500 een slecht figuur slaat tov de concurrentie, maar die niet per se reden zijn om van het toestel af te zien (categorie "jammer maar daar kan ik mee leven"), of ook dingen die de D500 niet heeft maar de concurrentie ook niet, maar die wel praktisch/handig/leuk zouden kunnen zijn.
Laat bij het beantwoorden van deze vragen je fantasie niet al te zeer de loop, ga uit van de D500 zoals hij werkelijk is.
Punten die ik al heb:
Ad
1- Groot goed scherm, veel intern geheugen, BT, Java, etc - zie featurelijst (geef gerust aan welke 2 of 3 features JIJ het belangrijkst vindt)
2- Niet trillen tegelijk met (mp3) beltoon?
Geen voice dialling
Geen sd/mmc/ uitbreidingsslot (andere formaten?)
Geen UMTS / EDGE
3-
4- Geen sd/mmc/ uitbreidingsslot (andere formaten?)
5-
voice dialling
java games via IrDA en BT op gemakkelijke manier overdragen/installeren
trillen en beltoon tegelijk (niet pas na elkaar, en ook bij mp3 etc)
zoomen met cam op hoogste resolutie fotostand
themen van screensaver (de digitale klok als hij uitstaat)
ook kunnen sorteren op volgorde: Voornaam Achternaam (ipv alleen maar andersom)
sms-je kunnen schrijven terwijl je muziek luistert (misschien hoort dit bij 6 want misschien is hiervoor een krachtiger processor nodig..?)
de beltoon ook via de koptelefoon als hij overgaat - niet alleen via de speaker (was hier een motorrijder die daarover begon - en op de motor is trillen ook niet altijd merkbaar).
munteenheid converter: instelbare wisselkoers voor andere munteenheid (bv EUR naar CHF)
6-
mmc/sd geheugenuitbreidingsslot
polsbandje dat om je pols past
headset in de kleur van je toestel (althans, mijn toestel is zwart/blauw, mijn headset is wit)
beter headset: beter passende oordoppen, betere kwaliteit oordoppen
geen losse soundmate maar meteen die goede kwaliteit in de ingebouwde speaker
nekkoord met headset
FM radio
langere batterij levensduur (is na een paar cycli niet slecht, maar kan beter - zie Xenium 9@9: 3 weken...)
7-
matige kwaliteit geluid bij video opname
matige geluidskwaliteit van voice opname (en waarom niet meteen hifi audio opname?)
geen algemene data (pdf, etc) met de telefoon kunnen transporteren (tenzij je de extensie wijzigt)
geen eigen (andere/mp3) geluiden kunnen kiezen voor de wekker, inkomende sms etc
geen eigen themes voor kleuren
standaard java api voor bv puppetmaster
bij contacten ook verjaardag
opnemen van telefoongesprek
geen linux support (equivalent voor easy studio)
geen ogg vorbis audio ondersteuning
Oh ja, ik heb 'm zelf ook sinds een week. Erg leuk speeltje.
.sis zijn applicaties in dit geval wou ik een applicatie installeren om bijv. winamp of iets anders te besturen. (bemused dus http://bemused.sf.net)CLB schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 23:54:
[...]
.sis zijn toch thema's? Die werken niet op de D500
<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25
Je kunt geen andere toon instellen dan de standaard 10 tonen voor SMS, helaas.Kogelvis schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 23:06:
.SIS bestanden zijn vooral bedoelt voor Symbian gestuurde toestellen zoals de Nokia 6600 serie. Deze zullen dus niet gaan werken op een Samsung toestel.
ciao
@ aRTee,
Ik denk dat je een voor velen belangrijk aspect vergeet, de communicatie tussen de mobiel en de PC. Ik vindt het zelf ronduit belachelijk dat met de huidige kennis van programmeer talen, pc's, en techniek Samsung(ook andere GSM fabrikanten) er niet in slagen een eenvoudig te koppelen programma maakt waarmee de consument simpel en doeltreffend zijn telefoonboek, agenda e.d. kan synchroniseren met de PC. Laten ze in ieder geval standaard een datakabel meeleveren met hun producten. Nu moet de consument een wereldreis maken om de boel te kunnnen koppelen, via BlueTooth en/of infrarood. Extra randapparatuur kopen, waarbij BT meestal een crime is om in te stellen.
Met vriendelijke groet,
Braggus
Ik denk dat je een voor velen belangrijk aspect vergeet, de communicatie tussen de mobiel en de PC. Ik vindt het zelf ronduit belachelijk dat met de huidige kennis van programmeer talen, pc's, en techniek Samsung(ook andere GSM fabrikanten) er niet in slagen een eenvoudig te koppelen programma maakt waarmee de consument simpel en doeltreffend zijn telefoonboek, agenda e.d. kan synchroniseren met de PC. Laten ze in ieder geval standaard een datakabel meeleveren met hun producten. Nu moet de consument een wereldreis maken om de boel te kunnnen koppelen, via BlueTooth en/of infrarood. Extra randapparatuur kopen, waarbij BT meestal een crime is om in te stellen.
Met vriendelijke groet,
Braggus
Heb zech maar een probleempje zodra ik dat Pim progie stop reboot heel de pc. en ook als ik een andere serriele poort selecteer.
Maak gebruik van WinXP
Bt usb dongeltje
PIM & Filemanager
Maak gebruik van WinXP
Bt usb dongeltje
PIM & Filemanager
Verwijderd
Wat ik als bijzonder storend ervaar is dat T9 niet standaard ingeschakeld staat bij sms-en. Ook de eerder in dit of het vorige deel genoemde truc met het verrichten van een bepaalde handeling alvorens het toestel uit en aan te zetten, werkt bij mij niet. Hij staat dan toch gewoon op ABC.
Verder is het storend dat in T9 de Samsung na een punt niet automatisch op hoofdletter springt. Dat is bij Nokia wel het geval. Toch weer een extra handeling die je een keer of tien, vijftien moet verrichten. (Schrijf lange smsjes.)
Ik begrijp niet hoe onze Koreaanse vrienden het in hun hoofd hebben gehaald om bij het toevoegen van nieuwe woorden standaard voor ALL CAPS te kiezen. Moet je dus eerst weer op * pijltje drukken voordat je een nieuw woord kan invoeren. Want anders is de weergave in een sms-je ook in all caps.
Verzenden van smsjes: je moet naar mijn mening veel te veel handelingen verrichten voordat een smsje eindelijk is verzonden. Zou moeten zijn: verzenden: OK => dan meteen telefoonboek, in plaats van een veld waar je het nummer moet invoeren. Zelfs bij nummers die je uit je hoofd kent betekent dat toch weer 10 cijfers intoetsen, maar hoeveel nummers ken je nou uit je hoofd? Nu veld voor nummer, vervolgens opties, en dan moet je op 2 drukken voor de telefoonlijst. Als je het nummer al had ingetoetst (maar wie doet dat nu?), is het logischer om op OK te drukken (voor verzenden) dan gebruik te maken van de functietoets. Bovendien zijn de meeste mensen in de meeste gevallen aangewezen op het telefoonboek. Je moet nu of 2 intoetsen of naar beneden scrollen en OK intoetsen om in het telefoonboek te komen. Weer een paar extra handelingen. Dus als het dan toch volgens de "logica" van Samsung moet, waarom dan niet 1 telefoonlijst en 2 verzenden?
Telefoneren vanuit het telefoonboek
Als je een naam met meerdere nummers hebt gevonden en je wilt een van die nummers bellen, dan moet je op dat nummer gaan staan en op het groene hoorntje drukken. Waarom niet tevens op OK? Zou naar mijn mening handig zijn. Hoe vaak verander je nu een nummer? Minder vaak dan dat je het belt, over het algemeen. Dus wijzigen zou naar mijn mening met de functietoetsen moeten, en bellen ook met de OK-toets.
Het is niet mogelijk om als iemand die je al in je telefoonboek hebt staan je belt met een nieuw nummer dit nummer te copy-en naar de entry in de lijst met contacten. Je moet het nummer dus opschrijven en vervolgens cijfertje voor cijfertje toevoegen. Dat is zoooooo 1998, om niet te zeggen dom. Echt primitief. Daar denk je toch over na als je een menu ontwerpt. Het lijkt mij een van de meest voor de hand liggende zaken dat je dit gewoon regelt.
Bij Freekick is het al een aantal keren voorgekomen dat ik bij een spel dat ik als Viera begonnen ben (de namen van de spelers zijn ook allemaal verkeerd gespeld, maar dat heeft dan nog wel z'n charme) na afsluiten en opnieuw openen ineens als Beckhim verder moet.
Maar goed, ik wist op voorhand dat ik qua bedieningsgemak zou moeten inleveren t.o.v. Nokia en SE. Ik heb de D500 gekocht omdat hij een prachtig beeldscherm heeft en mooie polyfonische en real ringtones. Bluetooth heb ik vrij vlot aan de praat gekregen, misschien scheelt het als je niet bent aangewezen op een usb-stick (Centrino baby). En het is nou ook weer niet zo dat ik heel veel sms. Maar bovenstaande wat betreft de T9-implementatie is echt voor verbetering vatbaar. Samsung zou er goed aan doen hier aan te werken. Misschien helpt het om developers bij het ontwerp te betrekken die andere talen dan het Koreaans echt beheersen, daarmee voorkomt men mogelijk die ALL CAPS ellende. En kijk nog eens goed naar de menustructuur van Nokia, die is toch echt nog steeds de eenvoudigste en daarom de beste, naar mijn bescheiden mening.
Omdat beeld en geluid dit keer doorslaggevende factoren waren bij mijn keuze, en er op dat terrein voor Samsung voor dit toestel nauwelijks tot geen concurrentie bestaat (Sharp vind ik te groot en heeft al helemaal geen kaas gegeten van bluetooth, en de S700 is te groot en veel te zwaar), zou ik de D500 ook nu opnieuw kopen. Heb overigens de voorlaatste firmware versie: D500CEEB3 SEBN XADL3 MP 3.200 - 4 februari 2005 16:45:15.
Verder is het storend dat in T9 de Samsung na een punt niet automatisch op hoofdletter springt. Dat is bij Nokia wel het geval. Toch weer een extra handeling die je een keer of tien, vijftien moet verrichten. (Schrijf lange smsjes.)
Ik begrijp niet hoe onze Koreaanse vrienden het in hun hoofd hebben gehaald om bij het toevoegen van nieuwe woorden standaard voor ALL CAPS te kiezen. Moet je dus eerst weer op * pijltje drukken voordat je een nieuw woord kan invoeren. Want anders is de weergave in een sms-je ook in all caps.
Verzenden van smsjes: je moet naar mijn mening veel te veel handelingen verrichten voordat een smsje eindelijk is verzonden. Zou moeten zijn: verzenden: OK => dan meteen telefoonboek, in plaats van een veld waar je het nummer moet invoeren. Zelfs bij nummers die je uit je hoofd kent betekent dat toch weer 10 cijfers intoetsen, maar hoeveel nummers ken je nou uit je hoofd? Nu veld voor nummer, vervolgens opties, en dan moet je op 2 drukken voor de telefoonlijst. Als je het nummer al had ingetoetst (maar wie doet dat nu?), is het logischer om op OK te drukken (voor verzenden) dan gebruik te maken van de functietoets. Bovendien zijn de meeste mensen in de meeste gevallen aangewezen op het telefoonboek. Je moet nu of 2 intoetsen of naar beneden scrollen en OK intoetsen om in het telefoonboek te komen. Weer een paar extra handelingen. Dus als het dan toch volgens de "logica" van Samsung moet, waarom dan niet 1 telefoonlijst en 2 verzenden?
Telefoneren vanuit het telefoonboek
Als je een naam met meerdere nummers hebt gevonden en je wilt een van die nummers bellen, dan moet je op dat nummer gaan staan en op het groene hoorntje drukken. Waarom niet tevens op OK? Zou naar mijn mening handig zijn. Hoe vaak verander je nu een nummer? Minder vaak dan dat je het belt, over het algemeen. Dus wijzigen zou naar mijn mening met de functietoetsen moeten, en bellen ook met de OK-toets.
Het is niet mogelijk om als iemand die je al in je telefoonboek hebt staan je belt met een nieuw nummer dit nummer te copy-en naar de entry in de lijst met contacten. Je moet het nummer dus opschrijven en vervolgens cijfertje voor cijfertje toevoegen. Dat is zoooooo 1998, om niet te zeggen dom. Echt primitief. Daar denk je toch over na als je een menu ontwerpt. Het lijkt mij een van de meest voor de hand liggende zaken dat je dit gewoon regelt.
Bij Freekick is het al een aantal keren voorgekomen dat ik bij een spel dat ik als Viera begonnen ben (de namen van de spelers zijn ook allemaal verkeerd gespeld, maar dat heeft dan nog wel z'n charme) na afsluiten en opnieuw openen ineens als Beckhim verder moet.
Maar goed, ik wist op voorhand dat ik qua bedieningsgemak zou moeten inleveren t.o.v. Nokia en SE. Ik heb de D500 gekocht omdat hij een prachtig beeldscherm heeft en mooie polyfonische en real ringtones. Bluetooth heb ik vrij vlot aan de praat gekregen, misschien scheelt het als je niet bent aangewezen op een usb-stick (Centrino baby). En het is nou ook weer niet zo dat ik heel veel sms. Maar bovenstaande wat betreft de T9-implementatie is echt voor verbetering vatbaar. Samsung zou er goed aan doen hier aan te werken. Misschien helpt het om developers bij het ontwerp te betrekken die andere talen dan het Koreaans echt beheersen, daarmee voorkomt men mogelijk die ALL CAPS ellende. En kijk nog eens goed naar de menustructuur van Nokia, die is toch echt nog steeds de eenvoudigste en daarom de beste, naar mijn bescheiden mening.
Omdat beeld en geluid dit keer doorslaggevende factoren waren bij mijn keuze, en er op dat terrein voor Samsung voor dit toestel nauwelijks tot geen concurrentie bestaat (Sharp vind ik te groot en heeft al helemaal geen kaas gegeten van bluetooth, en de S700 is te groot en veel te zwaar), zou ik de D500 ook nu opnieuw kopen. Heb overigens de voorlaatste firmware versie: D500CEEB3 SEBN XADL3 MP 3.200 - 4 februari 2005 16:45:15.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 20:36 ]
Verwijderd
Zoals ik al een paar keer eerder heb gemeld: het is jammer dat je op zo'n ontzettend omslachtige manier javagames moet verzenden. Voor een telefoon van 450 euro vind ik dit te gek voor woorden. Verder is het bovenstaande punt ook redelijk achterlijk inderdaad. Deze punten zou ik zeker verbeteren.
Verwijderd
wat mij persoonlijk het meest irriteerd is dat als je gebeld wordt de beltoon de eerste 2/3 seconden super zacht gaat en dan pas hard. of dit nou een beveiliging is ofniet geef dan iniedergeval de kans dit op eigen risico uittezetten.
Verwijderd
Ok, ik heb het genoteerd, goede kritiekpunten!
Wie nog meer aanvullingen heeft, komt u maar.
Het niet kunnen spelen van mp3'tjes terwijl je een smsje typt of een spelletje speelt. Als je mp3 afspeelt, kan die ook alleen dat en dat is 't. Bij SE kun je gewoon 'minimalizen' en dan gewoon smsjes gaan typen of spelletje spelen. Dat is relaxed hoe dit bij Samsung zit is k*tVerwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 14:54:
Ok, ik heb het genoteerd, goede kritiekpunten!
Verwijderd
Ik neem alle commentaar mee in mijn bericht, dat ik eind volgende week af wil hebben.
Dus wie nog meer op te merken heeft, graag.
PS wie de geluidskwaliteit van de D500 waardeert: daar heeft /me ook een steentje aan bijgedragen...
Dus wie nog meer op te merken heeft, graag.
PS wie de geluidskwaliteit van de D500 waardeert: daar heeft /me ook een steentje aan bijgedragen...
ben t eigenlijk helemaal eens met alle punten die aRTee en fat chas opnoemen. Vooral dat sms verhaal
Verwijderd
Ik ben op het moment aan den lijve aan het ondervinden hoe bluetooth werkt met deze mobiel.
Synchroniseren kan ik niet, gebruik alleen Linux - dus daar kan ik niet op ingaan, ik heb genoeg gelezen en van kennissen gehoord dat het allemaal nog niet zo gemakkelijk gaat.
Bestandsoverdracht kan ik me (onder Linux dan) nauwelijks gemakkelijker voorstellen; je moet even weten welke progjes je moet hebben, maar up- of downloaden is een fluitje van een cent.
Voor de verandering (met Linux is drivergeklooi en ondersteunde hardware doorgaans zeer lastig vergeleken met windows) hoefde ik niks te doen kwa drivers, werden automatisch geladen op het moment dat ik mijn MSI pc2pc (MS-6967) usb dongle erin plugde.
Om bestanden over te zenden naar de telefoon is er kbtobexclient, voor het ontvangen moest ik kbluetoothd starten. Om de bewuste programma's te hebben hoefde ik alleen het pakket kdebluetooth te installeren, dat (incl lib als dependency) een hele zwik aan progjes bevat.
Om java games te uploaden zal ik nog een weg te gaan hebben, geen idee hoe dat 'uploader' progje werkt... Wie hier meer info over heeft of een link - graag.
Wat ik inmiddels ook jammer vind, is dat je niet een hele rits files tegelijk kunt overzenden, en een interface fout is ook dat als je een bestand verzend - via bt - 'nieuw apparaat zoeken' voorgeselecteerd is, je moet dus eerst weer omlaag met de cursor/selector en dan ok/kies drukken. Dat is prima voor de eerste keer, maar als ik al een bestand heb verzonden naar mijn pc, waarom is dan dat BT device niet al voorgeselecteerd?
Ik zal nog wel meer onhandigheidjes tegenkomen, daarom neem ik nog even tijd voor ik feedback doorzend...
BTW fat chas, aangezien ik weinig sms (weinig telefoneer ook trouwens) ben ik erg blij met je uitgebreide en duidelijke feedback.
Edit: ben erachter dat ik met de filebrowser alle files van de telefoon in 1x kan downloaden (via het icoontje, dan open recent - recently seen devices - dan obex file transfer)... Ach ja, heb pas sinds 1 uur BT...
Synchroniseren kan ik niet, gebruik alleen Linux - dus daar kan ik niet op ingaan, ik heb genoeg gelezen en van kennissen gehoord dat het allemaal nog niet zo gemakkelijk gaat.
Bestandsoverdracht kan ik me (onder Linux dan) nauwelijks gemakkelijker voorstellen; je moet even weten welke progjes je moet hebben, maar up- of downloaden is een fluitje van een cent.
Voor de verandering (met Linux is drivergeklooi en ondersteunde hardware doorgaans zeer lastig vergeleken met windows) hoefde ik niks te doen kwa drivers, werden automatisch geladen op het moment dat ik mijn MSI pc2pc (MS-6967) usb dongle erin plugde.
Om bestanden over te zenden naar de telefoon is er kbtobexclient, voor het ontvangen moest ik kbluetoothd starten. Om de bewuste programma's te hebben hoefde ik alleen het pakket kdebluetooth te installeren, dat (incl lib als dependency) een hele zwik aan progjes bevat.
Om java games te uploaden zal ik nog een weg te gaan hebben, geen idee hoe dat 'uploader' progje werkt... Wie hier meer info over heeft of een link - graag.
Wat ik inmiddels ook jammer vind, is dat je niet een hele rits files tegelijk kunt overzenden, en een interface fout is ook dat als je een bestand verzend - via bt - 'nieuw apparaat zoeken' voorgeselecteerd is, je moet dus eerst weer omlaag met de cursor/selector en dan ok/kies drukken. Dat is prima voor de eerste keer, maar als ik al een bestand heb verzonden naar mijn pc, waarom is dan dat BT device niet al voorgeselecteerd?
Ik zal nog wel meer onhandigheidjes tegenkomen, daarom neem ik nog even tijd voor ik feedback doorzend...
BTW fat chas, aangezien ik weinig sms (weinig telefoneer ook trouwens) ben ik erg blij met je uitgebreide en duidelijke feedback.
Edit: ben erachter dat ik met de filebrowser alle files van de telefoon in 1x kan downloaden (via het icoontje, dan open recent - recently seen devices - dan obex file transfer)... Ach ja, heb pas sinds 1 uur BT...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2005 12:59 ]
Verwijderd
Het is ongetwijfeld al zeer vaak gevraagd, maar ik heb het antwoord nog nergens gelezen. Vandaar dat ik deze vraag stel. Ik heb ook sinds kort een Samung D500 aangeschaft. Prachtig ding, nog nooit zo'n mooie en fijne telefoon gehad. Nu wil ik ook graag mp3's / plaatjes / games op mijn telefoon zetten en foto's enzo weer terug op mijn computer zetten.
Wat kan ik nu beter aanschaffen, een datakabel of een bluetooth stick voor in mijn computer?
En welke moet ik dan nemen (merk, type etc.)
Alvast bedankt!
Wat kan ik nu beter aanschaffen, een datakabel of een bluetooth stick voor in mijn computer?
Alvast bedankt!
bt is heel handig en ik denk dat de meeste dat ook gebruiken. een data kabel voor de d500 is moeilijk te vinden en moet je vaak in het buitenland bestellen maar heeft wel voor delen voor onder andere firmwares in branden enz. ik zou voor de bt gaan. ik heb zelf het mycom eigen merk en die werkt prima nog nooit problemen mee gehad. suc6 verderVerwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 15:57:
Het is ongetwijfeld al zeer vaak gevraagd, maar ik heb het antwoord nog nergens gelezen. Vandaar dat ik deze vraag stel. Ik heb ook sinds kort een Samung D500 aangeschaft. Prachtig ding, nog nooit zo'n mooie en fijne telefoon gehad. Nu wil ik ook graag mp3's / plaatjes / games op mijn telefoon zetten en foto's enzo weer terug op mijn computer zetten.
Alvast bedankt!
Zo, ik heb de D500 sinds vanochtend. Wat een gaaf toestel zeg
Kreeg een Bluetooth dongle voor 2 euro nadat ik m´n oude gare telefoon inleverde.
Wat ik me wel afvraag is of het mogelijk is om de contactenlijst op voornaam te sorteren? Nu gaat alles op achternaam en dat vind ik eigenlijk vrij onhandig...
Wat ik me wel afvraag is of het mogelijk is om de contactenlijst op voornaam te sorteren? Nu gaat alles op achternaam en dat vind ik eigenlijk vrij onhandig...
[ Voor 17% gewijzigd door Steije op 21-05-2005 16:54 ]
Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.
nee niet mogelijk. dus wat ik doe voornaam word achternaam en anders om werkt ook goed tochSteije schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 16:53:
Zo, ik heb de D500 sinds vanochtend. Wat een gaaf toestel zegKreeg een Bluetooth dongle voor 2 euro nadat ik m´n oude gare telefoon inleverde.
Verwijderd
Hallo!
Ik ben sinds een dag of 3 de trotse eigenaar van de Samsung D500.
Ik heb een gloednieuwe Usb-Dongle aangeschaft: Sitecom CN-500.
Ik wil graag JAVA-games op mn telefoon laden en heb precies gedaan wat er stond.
Alles gaat ook goed, en ik krijg heel kort die 'clown' in beeld, maar dan kom ik meteen in het menu waar de rest van de spellen staan (die er al standaard op stonden).
Heeft iemand een idee?
Bart
Ik wil graag JAVA-games op mn telefoon laden en heb precies gedaan wat er stond.
Alles gaat ook goed, en ik krijg heel kort die 'clown' in beeld, maar dan kom ik meteen in het menu waar de rest van de spellen staan (die er al standaard op stonden).
Heeft iemand een idee?
Bart
ik begrijp je vraag niet? dat is dan toch goed want waar al die andere spellen staan daar hoort dan toch ook je nieuwe spel te staan of niet? dus wat is je vraag nou?Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 14:38:
Hallo!
Heeft iemand een idee?
Bart
Hey,
Erg mooi topic dit! Omdat velen van jullie zo positief waren over dit toestel heb ik m ook besteld bij mijn contractverlenging. Ben erg benieuwd. Toch hoop ik wel dat ze van Samsung die kleine foutjes eruit halen die hierboven allemaal genoemd zijn.
Latr, Steven
Erg mooi topic dit! Omdat velen van jullie zo positief waren over dit toestel heb ik m ook besteld bij mijn contractverlenging. Ben erg benieuwd. Toch hoop ik wel dat ze van Samsung die kleine foutjes eruit halen die hierboven allemaal genoemd zijn.
Latr, Steven
hoe nieuwere tel je hebt hoe minder fouten dus dat zit wel redelijk goedST3V3N schreef op zondag 22 mei 2005 @ 19:50:
Hey,
Latr, Steven
En wat als zijn tel nou al een paar maanden in een pakhuis ligt?DaannO schreef op zondag 22 mei 2005 @ 20:45:
[...]
hoe nieuwere tel je hebt hoe minder fouten dus dat zit wel redelijk goed
Humankind… be both.
Spike_wolf schreef op zondag 22 mei 2005 @ 20:50:
[...]
En wat als zijn tel nou al een paar maanden in een pakhuis ligt?
offtopic:
dan heeft ie pech zullen we maar zeggen en gaat ie terug naar de winkel en hem omruilen zoals ik
dan heeft ie pech zullen we maar zeggen en gaat ie terug naar de winkel en hem omruilen zoals ik
Verwijderd
ik begrijp je vraag niet? dat is dan toch goed want waar al die andere spellen staan daar hoort dan toch ook je nieuwe spel te staan of niet? dus wat is je vraag nou?Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 14:38:
Hallo!
Heeft iemand een idee?
Bart
-----------------------------------------
Dat schermpje met die clown, komt heel even tevoorschijn en dan krijg ik meteen die map waar mn spelletjes in staan en daar staat dat nieuwe spelletje dus NIET bij.
dat downloadscherm, blijft ook maar hoogstens 1 seconde staan.
enig idee ?
Bart
met meerdere spellen geprobeerd? Zo niet: probeer er is een paar danVerwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 22:08:
[...]
ik begrijp je vraag niet? dat is dan toch goed want waar al die andere spellen staan daar hoort dan toch ook je nieuwe spel te staan of niet? dus wat is je vraag nou?
Dat schermpje met die clown, komt heel even tevoorschijn en dan krijg ik meteen die map waar mn spelletjes in staan en daar staat dat nieuwe spelletje dus NIET bij.
enig idee ?
Bart
Verwijderd
Ik kon het zo snel niet vinden, dus weet niet of het al ergens aan bod is geweest. Via mijn bluetooth verbinding die best lekker loopt, kan je ook iets van een audio gateway aanleggen met de computer. Lijkt me bv geinig om de microfoon van het toestel te kunnen gebruiken bij msn of wat dan ook. Kan dit, heeft iemand dit aan de praat gekregen? Heb de sitecom cn500 dongle..
Verwijderd
Heb de D500 sinds donderdag en nu lees ik hier dat mensen zeggen dat datakabels zo slecht te verkrijgen zijn in Nederland.
Ik zou zeggen probeer eBay eens! Heb hem daar voor 8,99 inclusief verzendkosten vandaan!
(en ja, die eBay link bevat mijn ref nr. als je 'gewoon' naar eBay wilt gaan aub via eBay.nl)
Ik zou zeggen probeer eBay eens! Heb hem daar voor 8,99 inclusief verzendkosten vandaan!
(en ja, die eBay link bevat mijn ref nr. als je 'gewoon' naar eBay wilt gaan aub via eBay.nl)
nu snap ik wat je bedoeld en dit probleem heb ik dus ook!! hij blijft 1sec staan dat scherm en dan valt mn telefoon uit als hij hoort dat spel erop te zetten. best irri en jammer.Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 22:08:
[...]
ik begrijp je vraag niet? dat is dan toch goed want waar al die andere spellen staan daar hoort dan toch ook je nieuwe spel te staan of niet? dus wat is je vraag nou?
enig idee ?
Bart

Na veel klooien is het me gelukt. Bij mij werkt het pas als ik de firewall uit zet. Je kan ook proberen om eerst het spel in de uploader te laden en dan pas de telefoon op "ontvangen" te zetten, of juist andersom: Eerst de juiste telefoonstand en dan pas de java-uploader te starten. (Als je begrijpt wat ik bedoel....DaannO schreef op maandag 23 mei 2005 @ 11:08:
[...]
nu snap ik wat je bedoeld en dit probleem heb ik dus ook!! hij blijft 1sec staan dat scherm en dan valt mn telefoon uit als hij hoort dat spel erop te zetten. best irri en jammer.

Ik heb hier al een paar keer gelezen dat de volgende firmware problemen levert met de kalender. Dat de weeknummers niet kloppen.
Ik heb deze dus ook, maar heb er ook last van dat als ik een item geselecteerd heb op een bepaalde dag, en ik op de terug knop druk, dat ik de kalender dan helemaal afsluit ipv terug te gaan naar het maandoverzicht (moet dus eerst op opties en dan op 4 (maandoverzicht) drukken) Dit vind ik echt zwaar irritant, is dat ook opgelost met de nieuwe firmware? Namelijk mijn enige reden om m mss te laten flashen. Of iemand moet ff vertellen wat er allemaal nog meer verbeterd... (kon namelijk weinig anders lezen hier)
Ik heb deze dus ook, maar heb er ook last van dat als ik een item geselecteerd heb op een bepaalde dag, en ik op de terug knop druk, dat ik de kalender dan helemaal afsluit ipv terug te gaan naar het maandoverzicht (moet dus eerst op opties en dan op 4 (maandoverzicht) drukken) Dit vind ik echt zwaar irritant, is dat ook opgelost met de nieuwe firmware? Namelijk mijn enige reden om m mss te laten flashen. Of iemand moet ff vertellen wat er allemaal nog meer verbeterd... (kon namelijk weinig anders lezen hier)
Verwijderd
Daar ben ik weer.Roelos schreef op maandag 23 mei 2005 @ 11:30:
[...]
Na veel klooien is het me gelukt. Bij mij werkt het pas als ik de firewall uit zet. Je kan ook proberen om eerst het spel in de uploader te laden en dan pas de telefoon op "ontvangen" te zetten, of juist andersom: Eerst de juiste telefoonstand en dan pas de java-uploader te starten. (Als je begrijpt wat ik bedoel....)
Mijn firewall stond uit en het maakt verder geen verschil
Ik weet dat het niet gebruikelijk is... maar heb je skype ofzo? Want ik kom er niet uit:S
Nee dat probleem heb ik idd ook, ik heb de firm ware van februarie 2005 geloof ik, maar heb dus t zelfde..OsseMaarten schreef op maandag 23 mei 2005 @ 15:27:
Ik heb hier al een paar keer gelezen dat de volgende firmware problemen levert met de kalender. Dat de weeknummers niet kloppen.

Humankind… be both.
Ik heb dit topic al een tijdje niet meer bijgehouden, gezien het feit 1 grote teringzooi is... (nofi..)
maar ik vroeg me af. zijn er al wat sites met "resources" voor de D500? zoals .mmf of backgrounds?
en nog iets, waarom is de kwaliteit zo brak als je voice recording doet? hoe kan je dat verbeteren?
maar ik vroeg me af. zijn er al wat sites met "resources" voor de D500? zoals .mmf of backgrounds?
en nog iets, waarom is de kwaliteit zo brak als je voice recording doet? hoe kan je dat verbeteren?
Verwijderd
Heb net een datakabel gekocht, alleen herkent win XP hem wel, maar ik heb geen drivers ervoor en die van Samsung site (pc Studio accepteert hij niet.) Enig idee?
pims en file manager downloaden?
ps waar heb je hem gekocht en voor hoeveel en wat voor?
[ Voor 48% gewijzigd door DaannO op 25-05-2005 18:49 ]
Verwijderd
Op eBay incl. voor 8,99DaannO schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:48:
pims en file manager downloaden?
Staat op: GS-AC108 Sam D500
PIMS en File Manager werkt niet omdat ik enkel com1 of com2 kan selecteren en niet virtual USB ofzo
http://nl.samsungmobile.c...l.jsp?model_name=SGH-D500 daar al gekeken?
pakt hij dus niks?Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:58:
Die USB driver van Samsung pakt hij niet. Erg vreemd
oftewel hij doet het niet. geef is een link naar die kabel.
ik kan via bluetooth het gesprek uit mn pc speakers laten komen met audio getaway, maar dan kan ik niet terug praten. ze horen me dan niet, zowel niet door microfoon, en ook niet door de phone zelf... is dit op te lossen? want dan ken je gesprekken opnemen en das kinky
[ Voor 4% gewijzigd door Imperium op 25-05-2005 22:22 ]
Dat is idd wel vet ja.Imperium schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:11:
ik kan via bluetooth het gesprek uit mn pc speakers laten komen met audio getaway, maar dan kan ik niet terug praten. ze horen me dan niet, zowel niet door microfoon, en ook niet door de phone zelf... is dit op te lossen? want dan ken je gesprekken opnemen en das kinky
Ik zal het morgen eens aan een klasgenoot vragen, die doet dat ook wel eens met zijn nokia... outheid dinges met BT
Humankind… be both.
Ik gebruik zelf de CK-1W nokia BT carkit met mijn D500.Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 21:10:
Wie weet of er een BT carkit voor de D500 is, werkt die ook met de CK-7W van Nokia ?
Het werkt half, je kan gesprekken voeren maar je kan geen profiel instellen zodat je je eigen ringtone hoort als je gebeld wordt maar dan laat je carkit de standaard Nokia ringtone horen.
Verwijderd
Deze week bij Belcompany een BT dongle van 60,- voor 10,-
max. 1 per klant.
Dit las ik vanochtend in de Sp!ts
dus voor de mensen die er nog 1 zoeken zou ik nu gaan.
max. 1 per klant.
Dit las ik vanochtend in de Sp!ts
dus voor de mensen die er nog 1 zoeken zou ik nu gaan.
Hoi mensen, weet iemand of en hoe je de standaard melodiën (Whistle Song) door kunt sturen naar je pc of naar iemand anders?
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
ik ga t ff voor je proberen...Sherlock schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 12:19:
Hoi mensen, weet iemand of en hoe je de standaard melodiën (Whistle Song) door kunt sturen naar je pc of naar iemand anders?
edit: en nee het kan niet. je kan ze alleen sleceteren en luisteren als je je beltoon gaat instellen dus door sturen gaat ook niet

samsung zal wel willen dat het hun liedjes blijft ofzo..
[ Voor 27% gewijzigd door DaannO op 26-05-2005 12:25 ]
en heb je het al gevraagd?Spike_wolf schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:26:
[...]
Dat is idd wel vet ja.
Ik zal het morgen eens aan een klasgenoot vragen, die doet dat ook wel eens met zijn nokia... outheid dinges met BT
ik heb een beltoon geprobeert up te loaden naar me mobiel maar ging fout. nu staat er een southpark uclu fucker toon op van 1 kb die ik niet kan verwijderen of afspelen
Als ik um probeer te verwijderen krijg ik de melding gewist maar weg zijn ho maar is er nog steeds.
WIE O WI weet hoe ik dit klote mp3 eraf krijg.
Help
Als ik um probeer te verwijderen krijg ik de melding gewist maar weg zijn ho maar is er nog steeds.
Help
Apoc_Ownz
FF je foon uit en weer aanzetten, andere beltoon in je profiel kiezen en mp3 verwijderen.Fryske_Apoc schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:00:
ik heb een beltoon geprobeert up te loaden naar me mobiel maar ging fout. nu staat er een southpark uclu fucker toon op van 1 kb die ik niet kan verwijderen of afspelen
Help
Verwijderd
Lekker, ik heb 'm nog geen 3 weken, en vanmorgen haalde ik 'm tevoorschijn, was 'ie uit.
Raar, ik had in de bus nog een spelletje gespeeld en de batterij stond op 2/3e vol. In 2 uur leek me erg kort, maar misschien had ik 'm uit gezet. Nope.
Aanzetten, Samsung filmpje, geen pin-invoer scherm maar meteen het afschakel filmpje. Damn. Met sim, zonder sim, batterij eruit, aan de oplader, maakt allemaal niks uit, hij schakelt in en weer uit...
Raar, ik had in de bus nog een spelletje gespeeld en de batterij stond op 2/3e vol. In 2 uur leek me erg kort, maar misschien had ik 'm uit gezet. Nope.
Aanzetten, Samsung filmpje, geen pin-invoer scherm maar meteen het afschakel filmpje. Damn. Met sim, zonder sim, batterij eruit, aan de oplader, maakt allemaal niks uit, hij schakelt in en weer uit...
dat word maar aan samsung melden dusVerwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:21:
Lekker, ik heb 'm nog geen 3 weken, en vanmorgen haalde ik 'm tevoorschijn, was 'ie uit.
Verwijderd
Naja, ik ken ze ook maar viavia,... en het probleem is - ik heb dat ding niet gekocht, dus ik weet ook niet of ik wel een nieuwe krijg als 'ie echt stuk gaat.
Hopelijk is dit een beetje snel te regelen (flashen neem ik aan), maar de contactpersoon is er deze week niet - en ik had er nog wel zo op gerekend dit weekend die foon te kunnen gebruiken.... Rhaah!
Hoe dan ook, 't is niet cool.
Hopelijk is dit een beetje snel te regelen (flashen neem ik aan), maar de contactpersoon is er deze week niet - en ik had er nog wel zo op gerekend dit weekend die foon te kunnen gebruiken.... Rhaah!
Hoe dan ook, 't is niet cool.
Damn, ben t glad vergeten

Zal hem zo eens een mailtje sturen
Humankind… be both.
Verwijderd
Vaaaag!
't Goeie nieuws: hij is niet kapot.
De batterij was (te) leeg. Ik had 'm wel aan de adapter ann het lichtnet gehangen, precies zoals ik 'm vandeweek al eens geladen had met de adapter van een collega.
Hij reageerde al niet op het insteken van de adapter in de contactdoos, en ook niet bij loskoppelen en aankoppelen.
Met de adapter van de collega: geen probleem. Wat blijkt, mijn adapter past niet (goed) in die contactdoos, in een ander stopcontact werkt het prima.
't Goeie nieuws: hij is niet kapot.
De batterij was (te) leeg. Ik had 'm wel aan de adapter ann het lichtnet gehangen, precies zoals ik 'm vandeweek al eens geladen had met de adapter van een collega.
Hij reageerde al niet op het insteken van de adapter in de contactdoos, en ook niet bij loskoppelen en aankoppelen.
Met de adapter van de collega: geen probleem. Wat blijkt, mijn adapter past niet (goed) in die contactdoos, in een ander stopcontact werkt het prima.
Helaas werkt dat niet toon staat er nog steeds in en wil er niet uit hij zegd wel verwijdert maar als ik dan ga kijken ist ie er nog steedsBraggus schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 22:32:
[...]
FF je foon uit en weer aanzetten, andere beltoon in je profiel kiezen en mp3 verwijderen.

!!! HELP !!!!

Apoc_Ownz
i knew itSpike_wolf schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:50:
[...]
Damn, ben t glad vergeten![]()
![]()
Zal hem zo eens een mailtje sturen