Fiddle schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 09:04:
[...]
Ik denk dat je gelijk hebt. Via IR gaat het niet lukken denk. Want in die hele tutorial over "hoe java games te zetten op je d500 via BT" wordt dmv die programmatjes je beveiliging omzeilt zodat je ze er wel op kan zetten, zal niet lukken via simpel IR dus.
Nu heb ik gister het geluk gehad dat ik een BT-dongle heb kunnen lenen (sitecom). En zit ik met (volgens mij) een bekend probleem. alle stappen gevolgd, maar "unautheticated user" (oid) komt dus niet bij netwerk verbindingen te staan... weet iemand wat de oplossing is of waar ik de fout in kan zijn gegaan? (windows firewall staat uit)
(wel kan ik nu perfect afbeelding en mp3's enzo verzenden, dat werkt dan wel weer heel goed

)
Volgens mij is het misschien wel mogelijk via ir. Deze methode werkt bij mij alleen niet helaas, misschien dat iemand anders meer geluk heeft.
met dank aan smsng van samsungforum:
JAVA APPLICATIES/GAMES INSTALLEREN OP DE SAMSUNG SGH-D500 VIA INFRAROOD
- Download
Java uploader en ‘unzip’ het bestand.
- Download
Softick PPP 2.21 (evaluatie versie) en installeer Softick PPP in ‘exclusive mode’. Softick PPP is oorspronkelijk ontwikkeld voor gebruik in combinatie met PDA’s, als gevolg hiervan kan het zijn dat men tegen een enkele foutmelding (ontbrekende bestanden) aan loopt. Deze foutmeldingen kunnen verder gewoon genegeerd worden.
! Zorg ervoor dat Softick PPP (nog) NIET gestart is voordat er een Infrarood verbinding tussen PC/Laptop en Samsung SGH-D500 is opgezet!
- Activeer Infrarood op de PC/Laptop en de Samsung SGH-D500 en zorg voor het tot stand komen van een verbinding tussen beide apparaten.
- Start Softick PPP en benader de ‘Softick PPP Settings’. In het tabblad ‘Options’ selecteert men ‘Enable IRDA interface support’. In het tabblad ‘Bluetooth/Serial’ selecteert men de betreffende COM poort, zoiets als ‘COM4\Device\00000010b’. (Is het onduidelijk welke poort geselecteerd moet worden, start Softick PPP dan een keer op zonder dat er een infrarood verbinding tussen PC/Laptop en Samsung SGH-D500 actief is. Bekijk welke COM poorten al aanwezig zijn en vergelijk dit met de COM poorten wanneer er wel een Infrarood verbinding actief is, want dan zal er één extra COM poort beschikbaar zijn)
- Activeer Softick PPP (rechtermuisknop op Softick PPP icon in systemtray ‘Activate PPP’). De foutmelding betreffende het missende USBPORT.DLL bestand kan genegeerd (‘Cancel’) worden.
- Start ‘uploader.exe’ en voeg (‘add’) het .jad bestand van de gewenste Java applicatie/game toe.
- Activeer ‘Serial Java Download’ op de Samsung SGH-D500 m.b.v. de code #*536963#
- Benader het ‘JAVA serieel menu’ op de Samsung SGH-D500 m.b.v. de code #*5737425#. In het menu kiest men optie 1 ‘PPP UP’ en vervolgens optie 2 ‘USB’ (Voer voorgaande handeling een volgende keer pas weer uit als de telefoon uit is geweest.). Tenslotte kiest men in het ‘Java serieel menu’ optie 2 ‘Seriële download’, het Java scherm (clown) zal tevoorschijn komen en een voortgangsindicator zal het installatie verloop weergeven.
- Deactiveer ‘Serial Java Download’ op de Samsung SGH-D500 m.b.v. de code #*536961#