Nikon D50

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.689 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij de 18-55 kit zit geen zonnekap
Bij de 18-55 icm 55-200 kit zit er een zonnekap bij de 55-200

Een zonnekap voor de 18-55 is overigens leverbaar bij digitalstreet voor een paar euro

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:37
Hehe ik kan natuurlijk niet elk topic volgen ;) :9

Maargoed bedankt voor het melden, daar stuit ik gelijk op de volgende vraag. Hoe weet ik eigenlijk hoeveel MM filter ik moet nemen? Die Tiffen 52MM stond onder de D50, maar ik weet niet eens of dat wel de goede maat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Misschien is het ook een optie om en andere lent te nemen in plaats van de kit lens. eentje met bijvoorbeeld een beetje meer bereik. (18-55--> 27-82,5mm)

Een multicoated uv filter is inderdaad beter, maar bij de kit lens is het ook geen ramp om de uv filter er af te schroeven als je echt last heb van hinderlijke reflecties of lensflares. Als je een andere lens neemt in een multicoated filter zeker wel aan te raden. Dan kan je je lens alltijd beschermd houden.

52mm is wel de goede maat filter

[ Voor 5% gewijzigd door martijn_tje op 10-01-2006 16:58 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Vandaag even bezig geweest voor school in de studio.. Nu zit ik met een probleempje, wou zojuist even raw plugin verfrissen ( aangezien hij uit 2003 stamt die ik nu gebruik, en ik hiermee niet mijn raw bestanden van m'n d50 kan openen.

Nu zit ik echter met het probleem dat de plugin die de d50 wel ondersteunen alleen voor Photoshop CS2 zijn, zit hier nog met normaal CS pakket.. Iemand die misschien weet of ze die raw 3,2 update ook voor CS uitgebracht hebben ?

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FataMan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-06 23:01
Dit weekend heb ik dan eindelijk de D50 aangeschaft :). De totale set bestaat uit;

- Nikon D50 bdy
- Nikkor DX 18-70 3.5-4.5
- Sandisk 1 GB Ultra
- Hoya UV HMC Super 67 mm (wordt nagestuurd)
- Naneu Pro Correspondent C100

Al met al was ik precies 1000 euro kwijt, en heb nu een body met een prima lens. Die tas is verder ook prima, er kunnen gemakkelijk nog twee lenzen bij.

Voor allen die hier de D50 nog gaan willen aanschaffen: ga voor de 18-70. Deze is echt stukken beter als de kitlens, en is ook nog eens een stuk lichtsterker in het telebereik. Bovendien ziet hij er degelijker uit, en wat groter, dus hij ligt prima in de hand. Met die lens heb je een fijner bereik en het sluit beter aan op telelenzen. 9 van de 10 keer heb je 80-200 of 70-200 (of 70-300 bijv.) en dan creeer je een gat in je lenzenset met de 18-55. Ik vind de 200 euro meer t.o.v. de kitlens nu al meer dan waard :).

Nikon D50 | 18-70 F3.5-4.5 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
martijn_tje schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:57:
Misschien is het ook een optie om en andere lent te nemen in plaats van de kit lens. eentje met bijvoorbeeld een beetje meer bereik. (18-55--> 27-82,5mm)

Een multicoated uv filter is inderdaad beter, maar bij de kit lens is het ook geen ramp om de uv filter er af te schroeven als je echt last heb van hinderlijke reflecties of lensflares. Als je een andere lens neemt in een multicoated filter zeker wel aan te raden. Dan kan je je lens alltijd beschermd houden.

52mm is wel de goede maat filter
Maar ik kan dus ook gewoon voor de Kit lens die goedkope Tiffen beschermer nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Laatst online: 13-09 21:04

janklp

FortyTwo Capital

@ Fataman: die paar mm die je aan bereik mist is een paar stappen dichterbij of verder weg. Dat maakt niet gek veel uit. Tuurlijk is die lens wel stukken beter, maar ook 3 keer zo duur. Dat is natuurlijk een nadeel, opzich vind ik de kitlens voor het geld best goed. Tuurlijk zijn er ook weer betere lenzen dan de 18-70 maar zo blijf je aan de gang. Ergens moet je beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Heaget schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:38:
Maar ik kan dus ook gewoon voor de Kit lens die goedkope Tiffen beschermer nemen?
Om nou op een kitlens die 100 euro kost een filter te plaatsen van 40-50 of meer euro's is ook weer zo iets. Als jij en je omgeving verstanding met die lens om gaan zal die niet zo snel beschadigen. Waarbij wel gezegt moet worden dat je omgeving wel eens onverwachte dingen kan doen. Een filter kan je wel onder de kraan houden om schoon te maken. Dat is erl een voordeel omdat je dat met je lens hopelijk niet doet ;)

Ik dacht dat de goedkoopste B&W UV filters voor 52mm 20 euro waren. Of die multicoated zijn weet ik niet. De 52mm MRC uv filtertjes zijn 40 euro. of die multicoated zijn weet ik niet. Dat verschil is misschien wel de moeite waard om na te vragen.

[ Voor 11% gewijzigd door martijn_tje op 10-01-2006 17:58 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FataMan
Januszjes schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:41:
@ Fataman: die paar mm die je aan bereik mist is een paar stappen dichterbij of verder weg. Dat maakt niet gek veel uit. Tuurlijk is die lens wel stukken beter, maar ook 3 keer zo duur. Dat is natuurlijk een nadeel, opzich vind ik de kitlens voor het geld best goed. Tuurlijk zijn er ook weer betere lenzen dan de 18-70 maar zo blijf je aan de gang. Ergens moet je beginnen :)
Dat is ook zo, echter, wanneer je het geld ervoor over hebt moet je het zeker doen :). Bovendien ben ik van mening, dat als je nog niet eens 200 euro hebt voor een betere lens je beter helemaal niet met spiegelreflex kunt beginnen.
Ik heb altijd goed beseft voordat ik aan de DSLR zijn dat goede lenzen duur zijn, en als je dat er niet voor over hebt kun je betere een high-end compact kopen, want enkel aan een kitlens van 100 euro heb je niet zoveel. Voor het relatief kleine bedrag van 300 euro ten opzichte van het gros van de lenzen, die een paar keer duurder zijn heb je wel een prima all-round lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

FataMan schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:02:
[...]
Dat is ook zo, echter, wanneer je het geld ervoor over hebt moet je het zeker doen :). Bovendien ben ik van mening, dat als je nog niet eens 200 euro hebt voor een betere lens je beter helemaal niet met spiegelreflex kunt beginnen.
Ik heb altijd goed beseft voordat ik aan de DSLR zijn dat goede lenzen duur zijn, en als je dat er niet voor over hebt kun je betere een high-end compact kopen, want enkel aan een kitlens van 100 euro heb je niet zoveel. Voor het relatief kleine bedrag van 300 euro ten opzichte van het gros van de lenzen, die een paar keer duurder zijn heb je wel een prima all-round lens.
Reageer toch nog even ondanks dat de discussie niet in dit topic hoort. Je hebt in alles wat je zegt wel gelijk. Maar ook ik wil duurdere lenzen kopen alleen pas op den duur. Als ik het dan eerst een paar maand met de kitlens moet doen, prima. Als ik tzt een andere betere lens koop dan heb ik een leuke backup lens.

Verder moet er ook wel gezegd worden dat de kitlens echt niet dramatisch is. Iedereen doet maar alsof er met die lens geen fatsoenlijke plaat uit je toestel komt rollen, nonsens. Het is welliswaar een budgetlens maar beroerd is die nog niet. En aan een goede prosumer zit nog steeds het nadeel qua snelheid en dergelijke. De kitlens is voor mij een leuke opstap om de camera te leren kennen, de rest komt in de loop van dit jaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FataMan
Januszjes schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:33:
[...]Verder moet er ook wel gezegd worden dat de kitlens echt niet dramatisch is. Iedereen doet maar alsof er met die lens geen fatsoenlijke plaat uit je toestel komt rollen, nonsens. Het is welliswaar een budgetlens maar beroerd is die nog niet. En aan een goede prosumer zit nog steeds het nadeel qua snelheid en dergelijke. De kitlens is voor mij een leuke opstap om de camera te leren kennen, de rest komt in de loop van dit jaar wel.
Geloof ik zeker, ik heb zat resultaten gezien :). Er is ook zeker weten niets mis mee, zeker niet om de camera's te leren kennen. Maar buiten dat willen de meeste mensen na een tijd de kitlens vervangen, en dat ben ik nu dus niet van plan, vandaar ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heaget schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:34:
...

Het gaat dus om het volgende. Ik ga zeer binnenkort de Nikon D50 kopen. Erg leuk, want dit word m'n eerste "echte" Digitale Camera. Maargoed to the point. Ik wou even weten of ik niet toevallig wat ben vergeten.
...
Sandisk 1024MB SecureDigital Ultra II plus.
http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=12551
€ 93,00
...
Dat geheugenkaartje is bij konijnenberg best wel prijzig als ik het vergelijk met andere winkels in de pricewatch. Je kunt het momenteel ergens anders krijgen voor bijna 40 euro minder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 10:28
Heaget schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:34:
Ik vond het niet de moeite waard om een nieuw topic te maken, en aangezien het over een D50 gaat pos....

Sandisk 1024MB SecureDigital Ultra II plus.
http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=12551
€ 93,00

Hoodman HSK-2 LCD Protectiefolie
http://fotokonijnenberg.n...tails.php?id_product=3492
€ 7,95

De enigste vraag die ik nog heb is: zit er nu wel of niet een zonnekap bij de D50?
Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn_tje schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:57:
[...]

Om nou op een kitlens die 100 euro kost een filter te plaatsen van 40-50 of meer euro's is ook weer zo iets. Als jij en je omgeving verstanding met die lens om gaan zal die niet zo snel beschadigen. Waarbij wel gezegt moet worden dat je omgeving wel eens onverwachte dingen kan doen. Een filter kan je wel onder de kraan houden om schoon te maken. Dat is erl een voordeel omdat je dat met je lens hopelijk niet doet ;)

Ik dacht dat de goedkoopste B&W UV filters voor 52mm 20 euro waren. Of die multicoated zijn weet ik niet. De 52mm MRC uv filtertjes zijn 40 euro. of die multicoated zijn weet ik niet. Dat verschil is misschien wel de moeite waard om na te vragen.
Je kunt ervoor kiezen om je lenzen set uit te breiden met meer 52mm lenzen.
de 55-200mm is ook 52mm dus daar past die filter ook op
40 of 50 euro voor een UV? dat betaal je over het algemeen niet voor een UV (muv Multi coated miscchien)
voor dat geld heb je voor 52mm dus ook een Hoya Circular Polarizer.

Het kopen van 52mm filters is zo slecht nog niet.
Je zult misschien meer lenzen kopen van dit kaliber..
oh ja echte Value for money: 50 mm Nikor F1.8
Kost je 100 euro ongeveer maar echt een goede prime lens

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
multi coated is wel een must hoor, er is hier laatst een topic over geweest wat die goedkope filters met je foto's doen, dan kun je beter kiezen voor geen filter, of een fatsoenlijk filter, maar niet ertussen in gaan hangen...

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Het was toch waar dat je bij de blokker een afstandsbediening kon halen die werkte als remote voor de D50 en de D70(s). Welke type is dat en wat kost die? Dan ga ik deze ook maar eens halen. Lijkt me wel een relaxte goedkope oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Laatst online: 07-09 10:09
Januszjes schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 10:48:
Het was toch waar dat je bij de blokker een afstandsbediening kon halen die werkte als remote voor de D50 en de D70(s). Welke type is dat en wat kost die? Dan ga ik deze ook maar eens halen. Lijkt me wel een relaxte goedkope oplossing.
Hier heb ik de details gepost

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Wil je misschien dan een heel kleine manual posten met wat toetsen combinaties enzo, scheelt natuurlijk superveel werk en denk dat meer mensen er dan wel wat aan hebben. Ik quote je hieronder even zodat de search hier nog wat oplevert ;)
The Cheese schreef op zondag 27 november 2005 @ 19:43:
Inmiddels is er al een aantal merken afstandbedieningen langsgekomen als alternatief voor de orginele D70 remote control, maar deze heb ik nog niet gezien:
De Xiron 8 in 1 universele bediening van de blokker. 2,99 :D
Als je deze instelt als sony TV bediening (o.a. met code 028) is hij te gebruiken om de D70 remote mee te bedienen.
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cheesehome/misc/IMG_5424.jpg
Niet al te groot, ook wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Ietsjes verder lezen in het topic :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Fantastisch apparaat die afstandsbediening. Werkt super :) En dat voor 3 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:21

Barrycade

Through the...

Nou weet ik niet hoe groot je fototas is, maar ik vind die afstandsbediening nogal groot (en lelijk). Zeker als je in ogenschouw neemt dat je eigenlijk maar 1 knopje nodig hebt.

Die ML-L3 afstandsbediening lijkt me een stuk handiger formaat hebben. OK hij is 22 euro duurder, maar dat hoeft toch geen probleem te zijn? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

littlejoannes schreef op zondag 15 januari 2006 @ 11:16:
Nou weet ik niet hoe groot je fototas is, maar ik vind die afstandsbediening nogal groot (en lelijk). Zeker als je in ogenschouw neemt dat je eigenlijk maar 1 knopje nodig hebt.

Die ML-L3 afstandsbediening lijkt me een stuk handiger formaat hebben. OK hij is 22 euro duurder, maar dat hoeft toch geen probleem te zijn? >:)
Ruimtelijk inzicht is niet je sterkste punt :P De afstandsbediening is kleiner dan de camera dus natuurlijk past hij gemakkelijk in de tas. De gemiddelde fotograaf heeft wel 3 lenzen, flitser, body en wat accesoires. Neem dan maar van mij aan dat je deze adstandsbediening gemakkelijk ergens tussen schuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij zou die anders er niet in passen.
Me tas is vol..
En de Ml3 past nog in het voorvakje ,bij de zonnekap en filterdoosjes.

Het is ook nogal debiel om voor die paar euro niet een fatsoenlijke afstandsbediening te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Laatst online: 23-08 23:57
Het is nogal debiel om je vrijwillig 22 euro uit je zak te laten kloppen... Je kan die afstandsbediening ook heel erg gemakkelijk in je jaszak stoppen als het niet anders kan... Zo groot is dat ding nou ook weer niet...

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 16:27
Is de kwaliteit van de kitlens en van de 55-200 lens die vaak in bundel verkocht wordt, gelijkaardig aan dezelfde lenzen van Canon (met hetzelfde bereik bedoel ik dan).

Ik kan een EOS 350D met kitlens en 55-200 + battery grip kopen voor € 1349 en een D50 met dezelfde bereiken voor € 864. Groot verschil imo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FataMan
Ik kan een EOS 350D met kitlens en 55-200 + battery grip kopen voor € 1349 en een D50 met dezelfde bereiken voor € 864. Groot verschil imo...
Ik denk niet dat iemand je kan vertellen wat nu beter/verstandiger is. Reviews van de D50/350D zal je zat kunnen vinden, en aangezien je aan beide camera's geen miskoop doet is het eigenlijk een persoonlijke keuze welke je kiest. Over de lenzen van Canon weet ik verder niets, de combi 18-55 & 55-200 is redelijk voor het geld. Ik heb echter gekozen voor de D50 met 18-70 om deze uit te breiden met een telezoom. Ben je duurder uit, maar verwacht niet teveel van die lenzencombi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil iedereen heel hartelijk bedank voor de bijdrage die ze gedaan hebben in dit topic, ik heb de afgelopen tijd veel gelezen over dSLR's en dan met name over de D50.
Ik heb dan ook gisteren de stap genomen en deze camera aangeschaft en ik moet zeggen WOW.
Ik had (heb) een sony DSC-P1, toendertijd een van de eerste betaalbare 3,3 Mpix camera's, ik denk 5 jaar geleden en toen nog 1800 gulden, dus die was nu wel aan vervanging toen.
En ja om nou voor 200 euri weer een compact te kopen vond ik zonde, dus na veel zoeken en lezen vooral van dit topic toch maar de stap gemaakt naar dSLR.
Ik verder dus ook geen SLR ervaring en heb ook gewoon de kit gekocht met alleen de 18-55 lens en als je zo'n compact gewend bent is dit een wereld van verschil.
In ieder geval nogmaals bedankt voor jullie adviezen/bijdrage hier in het forum en heb in ieder geval nog geen spijt van die geweldige D50. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie zojuist deze aanbieding op Ebay uit de USA link

Deze kit ziet er erg goed uit, voornamelijk de lenzen spreken mij wel aan. Ik heb wel eens vaker wat via ebay gekocht, maar dat was gewoon in NL. Nadeel is alleen dat er belasting e.d bij komt ;(

Edit:

Deze lijkt me ook zeer interessant en zit in Duitsland. geen gezeur meer dus met btw e.d.. Toch weer 100 eur goedkoper dan de goedkoopste nederlandse set. http://cgi.ebay.nl/NIKON-...83796QQrdZ1QQcmdZViewItem

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:38
GenesiZ: Die aanbieding op ebay USA zou ik maar even links laten liggen. Aan een 28-70 lens ga je namelijk niet veel hebben op een D50: 35mm equivalent is 42-105mm... De breedhoek ga je echt missen. Die aanbieding uit Duitsland is heel wat interessanter, en de kitlenzen zijn ook gewoon prima.

Ik ben zelf trouwens al een weekje of 2 eigenaar van een D50 met de 18-55 kitlens. Heb er meteen een Hoya UV filter (HMC multicoated) en een Hoya circular polarizer bij gehaald, en een Nikon CF-D50 fototas.

Het bevalt allemaal prima, een wereld van verschil met een compact cam. Fotograferen is ineens weer leuk :) 't Is trouwens mijn eerste dSLR, vroeger wel al met een analoge SLR geschoten.

Wel wat puntjes van kritiek: zo faalt de automatische witbalans van de D50 steevast bij binnenopnames met gloeilicht. Gelukkig kan je hem op "incandescent" zetten, maar da's in sommige gevallen niet genoeg (bij indirecte verlichting met gloeilamp op houten plafond e.d.). Voor de rest heb ik nog geen klachten over de D50 :)

De fototas van Nikon is wat teleurstellend, zeker voor het geld (40 EUR). OK, de cam past er prima in, maar het is nogal een "tight fit". Bovendien is er helemaal niks van opbergvakjes aanwezig voor bv. een filter of een extra accu :(

Over de filters ben ik erg tevreden. Dankzij Ken Rockwell ben ik toch maar voor Hoya gegaan ipv. B&W. De filters zijn inderdaad lekker dun, zie foto van m'n hoya polariser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Laatst online: 14:50

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

subsonik schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 12:38:
Wel wat puntjes van kritiek: zo faalt de automatische witbalans van de D50 steevast bij binnenopnames met gloeilicht. Gelukkig kan je hem op "incandescent" zetten, maar da's in sommige gevallen niet genoeg (bij indirecte verlichting met gloeilamp op houten plafond e.d.). Voor de rest heb ik nog geen klachten over de D50 :)
Als je je foto's in RAW maakt hoef je je daar geen zorgen om te maken. Je kunt dan achteraf zonder kwaliteitsverlies de witbalans aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Laatst online: 10:18

-d-

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:01:
Ik zie zojuist deze aanbieding op Ebay uit de USA link

[/url]
Komt idd nog 19% bovenop, dus wordt wel een stuk duurder! eBay verkoper is trouwens erg goed, heb mijn laatste bestelling binnen 3 werkdagen binnen gekregen (incl 'vetraging' bij douane).
Je moet telefonisch contact opnemen na het winnen van de veiling trouwens, online kopen (met bv PayPal) kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-08 12:48
Hoi all

Nu heb ik wat vreemds met mijn D50.
Als ik ga flitsen met de interne flits dan verwacht ik dat ik een belichte foto krijg..
wat gebeurd er met de mijne ik krijg een zwaar onderbelichte foto.

Zie foto's

zonder flits:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wjpostma/DSC_001.JPG

met flits:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wjpostma/DSC_002.JPG

Heb al een mailtje naar inca gestuurd over dit fenomeen..

camera ook al gereset maar zelfde resultaat
gebruik ik een externe SB600 is er niets aan de hand.

Camera is trouwens wel voor ong 5 weken terug bij inca geweest ivm reparatie toen was de interne flitser ook defect na een val op een betonnen grindvloer.

iemand dit al eerder tegengekomen ?

groetjes

[ Voor 9% gewijzigd door fotojunk op 10-02-2006 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Weet je zeker dat er wordt geflitst? Lijkt er op dat de camera de sluitertijd neemt van een geflitste foto maar dat er geen flits bij komt kijken.

Misschien is het trouwens handig als je de exif-info even plaatst van beide foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Ik denk dat je camera niet helemaal fris is. Of de synchronisatie van je flits klopt niet, of je flits heeft helemaal niet gevuurd. 1/60 en f3,5 met flits en de laagst mogelijke iso (iso 200voor de D50) moet zat zijn om een redelijk belichte foto te krijgen. Op hogere iso waarden mag het al helemaal geen probleem zijn.

Exif waarden

sluiter 1/60
diafragma f3,5
focal lenght 18mm
auto
flash fired (camera denkt dat ie geflitst heeft)

iso waarde kon ik niet terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Bedankt voor de reacties..

De interne flash flits wel..

Zet ik de SB600 erop dan werkt alles perfect..

heb al contact met inca gehad en moet de camera opsturen.

wim

[ Voor 11% gewijzigd door fotojunk op 10-02-2006 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
littlejoannes schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 08:53:
Weet je zeker dat er wordt geflitst? Lijkt er op dat de camera de sluitertijd neemt van een geflitste foto maar dat er geen flits bij komt kijken.

Misschien is het trouwens handig als je de exif-info even plaatst van beide foto's.
Ja, hij flitste wel me ogen doen nog pijn..LoL

Misschien is dit een leuk tooltje voor je een exif viewer die integreerd in de verkenner en browser kun je zo van de geplaatste foto's de exif viewen via een rechtermuisklik
is FREEWARE..

http://www.opanda.com/en/iexif/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Als ik de resetknop in de bodemplaat indruk moet ie weer naar fabrieksinstellingen gaan toch ?

Het enigste wat gereset wordt is de datum en tijd die gaat knipperen in het display.
maar alle andere instellingen houd ie vast in het menu..
zet ik iso op 400 in het menu na de reset staat ie er nog op en bij bld optimaliseren staat ie op eigen met de door mij ingestelde opties..
Ook op de S stand staat de sluitertijd voor de reset op 250 en na de reset staat ie er nog op.

Ik dacht dat na zo'n reset alles op "uit de doos" instelling moest staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:29
fotojunk schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:13:
Als ik de resetknop in de bodemplaat indruk moet ie weer naar fabrieksinstellingen gaan toch ?

Het enigste wat gereset wordt is de datum en tijd die gaat knipperen in het display.
maar alle andere instellingen houd ie vast in het menu..
zet ik iso op 400 in het menu na de reset staat ie er nog op en bij bld optimaliseren staat ie op eigen met de door mij ingestelde opties..
Ook op de S stand staat de sluitertijd voor de reset op 250 en na de reset staat ie er nog op.

Ik dacht dat na zo'n reset alles op "uit de doos" instelling moest staan ?
Voor een reset moet je de knopjes naast de groene stipjes gelijktijdig induwen voor 5sec daht ik. (dus de timer-knop en de burstmode-knop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
jvvv schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:25:
[...]

Voor een reset moet je de knopjes naast de groene stipjes gelijktijdig induwen voor 5sec daht ik. (dus de timer-knop en de burstmode-knop)
Hier houd ie ook de instellingen vast van bld optimaliseren > eigen
Ik wil een totale reset doen waar ik geen eigen instelling meer terug zie.
dus een "uit de doos" reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:29
fotojunk schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:37:
[...]

Hier houd ie ook de instellingen vast van bld optimaliseren > eigen
Ik wil een totale reset doen waar ik geen eigen instelling meer terug zie.
dus een "uit de doos" reset.
If you hold the self-timer and continuous buttons for about four seconds the camera will reset all settings to factory default (indicated by the small green dot).
en blijkbaar kan het ook via het menu ergens, staat je menu wel op advanced? (baterij zit op de lader dus ik kn het niet controleren nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Het kan op 3 manieren via de 2 buttons en het menu en onderkant camera..
alle 3 gedaan maar nergens een totaal "schone" camera te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF een vraagje ertussendoor.

De D50 werkt met de SD card, Maar is dit de Scandisk of de Secure digital disk. ???

Of zijn deze hetzelfde. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 11:05:
FF een vraagje ertussendoor.

De D50 werkt met de SD card, Maar is dit de Scandisk of de Secure digital disk. ???

Of zijn deze hetzelfde. :+
secure digital :)

Sandisk is gewoon een merk :)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
subsonik schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 12:38:
Wel wat puntjes van kritiek: zo faalt de automatische witbalans van de D50 steevast bij binnenopnames met gloeilicht. Gelukkig kan je hem op "incandescent" zetten, maar da's in sommige gevallen niet genoeg (bij indirecte verlichting met gloeilamp op houten plafond e.d.).
Ondertussen de "preset" manuele lichtbalans ontdekt, super :)

Soms is het toch handig de manual eens te lezen... wel jammer dat ik enkel een NL manual gekregen heb, geen engelstalige. Ik heb de cam namelijk gewoon engelstalig ingesteld, werkt stukken handiger... (ik weet wat NR is, maar niet wat RO is... zelfde met EV <-> LW enz)

• fotojunk
fotojunk schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 23:55:
Hoi all

Nu heb ik wat vreemds met mijn D50.
Als ik ga flitsen met de interne flits dan verwacht ik dat ik een belichte foto krijg..
wat gebeurd er met de mijne ik krijg een zwaar onderbelichte foto.

groetjes
Even een update..

Camera maandag verstuurd en net een mailtje van Inca gehad dat ze de lichtsensor van de flitser hebben vervangen en de camera woensdag weer retour hebben gestuurd..

Wat een supersnelle service..

Verwijderd

Hoe zit het met de D50 icm een grip? Op Nikon wordt er niets over verteld en ook DPreview geeft aan dat er geen grip leverbaar is voor de nikon.

Maar als ik dan op marktplaats kijk, worden er verschillende aangeboden welke op de D50 passen.

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.nl/kopen/f/8c/32635087.jpg

link

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Werkt gewoon alleen je hebt geen ontspanknop that's all.

Verwijderd

Zou je die missen?

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 12:24:
Hoe zit het met de D50 icm een grip? Op Nikon wordt er niets over verteld en ook DPreview geeft aan dat er geen grip leverbaar is voor de nikon.

Maar als ik dan op marktplaats kijk, worden er verschillende aangeboden welke op de D50 passen.

[afbeelding]

link
Die zijn niet van Nikon zelf, maar o.a. van Hoodman.

• Stiegl
Zou ik denken, nu is het niet meer dan een dikke accu. Volgens mij is het batterij verbruik van de D50 niet bepaald een probleem, noch het formaat.

Verwijderd

Ah, op die fiets.

Bedankt :)

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

* mystic heeft sinds gisteren de D50 :)
ik heb gekozen voor de kit met 2 lenzen, gewoon mooi om erin te komen

ervaring tot nu toe: erg positief :D wat een camera!
en een erg hoog: "what does this button do?" gehalte :p

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Daar krijg je geen spijt van ;) Ik ben er ook nog steeds uiterst tevreden mee!

Verwijderd

mystic schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 13:12:
* mystic heeft sinds gisteren de D50 :)
ik heb gekozen voor de kit met 2 lenzen, gewoon mooi om erin te komen

ervaring tot nu toe: erg positief :D wat een camera!
en een erg hoog: "what does this button do?" gehalte :p
Waar heb je hem gehaald en voor welke prijs? ik wil in April ook een setje aanschaffen, maar kan hem niet goedkoper vinden dan € 789,-

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 14:31:
[...]

Waar heb je hem gehaald en voor welke prijs? ik wil in April ook een setje aanschaffen, maar kan hem niet goedkoper vinden dan € 789,-
ik heb er wat meer voor betaald. en gewoon simpel voor de service. ik heb er 819,- voor betaald bij foto konijnenberg. daar heb ik een hoop goede verhalen over gehoord, ook van de service ed.

en nu moet het toch verrekte snel mooi weer worden!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Ik moet zeggen: ik heb nu al aardig wat platen uit de D50 gezien, en't is een mooie cam. Vrienden van me hebben er ook 1, en hij mist net wat dingen tov de D70(s), maar dat maakt niet uit: zelfs zonder die opties is het een prima cam. Een vriendin van me heeft er vandaag 1 gekocht (overigens niet op mijn aanraden, maar omdat ze zelf zei dat ie zo goed was en betaalbaar :D ) en ze is er erg blij mee. Ben benieuwd naar haar resultaten: en ik vind sowieso dat ook in dit topic best wat meer pics gepost mogen worden, zelfs ook al is dit FGA ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mystic schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:19:
[...]

ik heb er wat meer voor betaald. en gewoon simpel voor de service. ik heb er 819,- voor betaald bij foto konijnenberg. daar heb ik een hoop goede verhalen over gehoord, ook van de service ed.

en nu moet het toch verrekte snel mooi weer worden!
En toch vind ik dat de kawaliteit van de fotograaf blijkt als die zijn indruk van een situatie met een plaat exact weet over te brengen. En dat staat helemal los van het weer, dus "fire away show me your imopressions !"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 09:12:
[...]

En toch vind ik dat de kawaliteit van de fotograaf blijkt als die zijn indruk van een situatie met een plaat exact weet over te brengen. En dat staat helemal los van het weer, dus "fire away show me your imopressions !"
ben ik helemaal met je eens. de grootste drempel momenteel is overigens de regen :)
als het zondag droog is trek ik er dan ook lekker op uit.

@Remy: ik zal als ik zondag weg ben geweest eens wat posten :) en het missen van opties is idd zo, maar voor mij is dat een bewuste keuze. ik moet het allemaal nog leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

@ Remy: ik ga volgende week een 3 daags reisje naar London maken dus je mag wel een show/test case van me verwachten tzt met de D50. Uiteraard zal ik dan wat pics in dit topic plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Hoi..

Ik heb een vraagje over de Preset Witbalance

Als ik een aangepaste witbalans wil maken moet ik (citaat boekje):
Een neutraal grijs of wit voorwerp onder de verlichting plaatsen en dan dat meten..

Maar welke verlichting wordt hier bedoeld om de waarde te meten ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
Gewoon de omgevingsverlichting waarvan je de witbalans wil instellen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
subsonik schreef op zondag 19 februari 2006 @ 11:45:
Gewoon de omgevingsverlichting waarvan je de witbalans wil instellen natuurlijk :)
Ik snap de handeling niet..
Waar moet dat papiertje komen "onder de omgevingsverlichting"? gewoon een wit a4tje voor de lens houden ? en dan de handelingen volgens boekje..

[ Voor 8% gewijzigd door fotojunk op 19-02-2006 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:39
fotojunk schreef op zondag 19 februari 2006 @ 11:58:
[...]

Ik snap de handeling niet..
Waar moet dat papiertje komen "onder de omgevingsverlichting"? gewoon een wit a4tje voor de lens houden ? en dan de handelingen volgens boekje..
Je moet als het ware het omgevingslicht richting de lens 'ketsen'.
En dat werkt het beste als je het papiertje onder een hoek van 45 graden houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
suspect schreef op zondag 19 februari 2006 @ 12:21:
[...]

Je moet als het ware het omgevingslicht richting de lens 'ketsen'.
En dat werkt het beste als je het papiertje onder een hoek van 45 graden houdt.
ahh tnx
Dus dat wordt er bedoeld.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben zelf nog maar enkele maanden bezig met fotografie, en als beginner vind ik de kitlens meer dan ok.
Het enigste wat ik al regelmatig als nadeel heb ondervonden aan de nikon D50 is het feit dat het display met de instellingen niet verlicht is

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat ik over het hoofd zie? Ik zit op de site van Foto Konijnenberg te kijken voor een D50.

Daar staat een kit voor € 819,- met de 18-55 & 55-200 lens. link.

De versie met alleen de 18-55 lens is € 599,- link.

Een losse lens, de 55-200 kost los € 177,-. link

Tel de kit met de enkele lens bij de losse 200mm lens en je komt een heel stuk goedkoper (€ 776,-) uit dan de kit met beide lenzen. Waarom zit hier een prijsverschil in? of zie ik iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:59

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Ik zou Konijnenberg gewoon even een mailtje sturen, die gasten reageren altijd behoorlijk snel.

Het enige dat ik me kan bedenken is NL versie en niet NL versie, maar aangezien er overal NL-handleiding bij staat lijkt dit het niet te zijn. Inderdaad vreemd en volgens mij levert een mailtje aan de desbetreffende site dan eerder een antwoord op dan met z'n allen speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Welke geheugenkaartjes gebruiken jullie zoal? Ik heb nu een 512 mb kingston maar ik heb er nog eentje bij nodig. Wij eigenlijk een 1 gig hebben voor onder de 50 euro. Die high-speed kaarten voor 70 euro is mij te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Januszjes schreef op zondag 19 februari 2006 @ 17:17:
Welke geheugenkaartjes gebruiken jullie zoal? Ik heb nu een 512 mb kingston maar ik heb er nog eentje bij nodig. Wij eigenlijk een 1 gig hebben voor onder de 50 euro. Die high-speed kaarten voor 70 euro is mij te duur.
Ik heb een 1 gig Ultra II van Sandisk en een 512 Ultra II van Sandisk. En heb voor "nood" nog 2 x 128 MB Kingston kaartjes liggen (hoewel ik die nooit gebruik, want ik gebruik mijn Ipod als Foto-storage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

littlejoannes schreef op zondag 19 februari 2006 @ 17:28:
[...]

Ik heb een 1 gig Ultra II van Sandisk en een 512 Ultra II van Sandisk. En heb voor "nood" nog 2 x 128 MB Kingston kaartjes liggen (hoewel ik die nooit gebruik, want ik gebruik mijn Ipod als Foto-storage).
En die zijn snel genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
Omdat Remy het zo graag wou... gewoon 2 snapshots van vandaag :) Klikken voor origineel.

[img]=http://www.subsonik.be/forumstuff/got/d50/Dsc_0091_klein.jpg[/img]
Hulst, NL. Cam op auto, nadien beetje helderder gemaakt.

[img]=http://www.subsonik.be/forumstuff/got/d50/Dsc_0248_klein.jpg[/img]
Mooi meisje. Cam op manueel, met losse flash op 0° (zwart plafond, viel niet veel op te bouncen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanenkelen schreef op zondag 19 februari 2006 @ 16:40:
Ik zou Konijnenberg gewoon even een mailtje sturen, die gasten reageren altijd behoorlijk snel.

Het enige dat ik me kan bedenken is NL versie en niet NL versie, maar aangezien er overal NL-handleiding bij staat lijkt dit het niet te zijn. Inderdaad vreemd en volgens mij levert een mailtje aan de desbetreffende site dan eerder een antwoord op dan met z'n allen speculeren.
Bedankt voor de tip. Ik heb ze zojuist gemaild, ik ben benieuwd waar het verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel simpel; een kit bestaande uit twee objectieven koop je in als compleet pakket. Als er dan een prijsdaling zit op de body + standaard lens of op het teleobjectief, dan wordt de dubbelkit relatief gezien duurder. Met een recente prijsdaling in Duitsland (qua inkoop) is het niet gek dan de normale standaard kit veel goedkoper wordt dan de dubbelkit. Als winkel zit je dan met de gebakken peren (wow netjes) met de dubbelkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Uh bedoel je nu de Kingstons of de Sandisks? De Sandisks Ultra II zijn een stuk sneller dan de Kingstons. Ik heb ze al een keer in mijn Coolpix 5200 getest en de Sandisks zijn ongeveer 2x sneller dan de Kingstons.

(getest door de camera continue te laten schieten gedurende 1 minuut: de Kingstons haalde iets van 33 foto's per minuut en de Ultra's rond de 70)

Maar ik heb het nog niet getest met mijn D50. Ik zal vanmiddag eens even kijken voor je of ik een minitest kan uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
Volgens mij heeft de D50 een eigen buffer, en gaat de snelheid van je kaartje pas uitmaken als die buffer vol zit? Of vergis ik mij? :)

Ikzelf gebruik een Sandisk Ultra II van 1Gb, maar de buffer van de D50 heb ik nog nooit vol gekregen... Transfersnelheden van en naar PC zijn niet om van achterover te vallen, rond de 2.5Mb/sec (via de cam en USB2). Zal waarschijnlijk gelimiteerd worden door de cam en niet door het kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

OK even een minitest:

Settings: Continue schieten met D50 op manual focus. Dezelfde omstandigheden.

128 MB Kingston SD kaartje
Afbeeldingslocatie: http://www.aibach.de/images/artikel/mc_ki_z001.jpg
JPEG Large & Fine bestandsgroote +/- 2,5 MB per stuk.

Aantal foto's 13 tijd: 17.30.30 t/m 17.30.45 dus 0.86 foto's per seconde

RAW bestandsgroote +/- 5 MB per stuk.

Aantal foto's 7 tijd: 17.50.18 t/m 17.51.04 dus 0.12 foto's per seconde

1 GB Sandisk Ultra II pro SD kaartje
Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/news/0502/sandisk_ultraiisdplus-001.jpg

Aantal foto's 27 tijd: 17.32.27 t/m 17.32.40 dus 2,1 foto's per seconde.

Aantal foto's 7 tijd: 17.56.34 t/m 17.56.41 dus 1 foto's per seconde.

Grootste verschil met JPEG is dat na 9 foto's de Kingston "verstopt" dan krijgt de D50 de foto's niet meer naar het kaartje geschreven. En neemt hij om de 3 seconden maar één foto.
De Sandisk gaat gewoon door totdat het kaartje vol is.

met RAW gedaan zit de Kingston na vier foto 's verstopt. De volgende foto's komen er met een veel langzamer interval (10 seconden ongeveer) achter aan. De Sandisk zit ook na 4 foto's verstopt, maar neem daarna foto's met een interval van ongeveer 2 a 3 seconden.

Conclusie: Sandisk Ultra II is 10 x sneller dan Kingston met RAW en 2x zo snel met JPEG(in een D50)

[ Voor 6% gewijzigd door Barrycade op 21-02-2006 17:14 . Reden: tja rekenen was nooit mijn sterkste punt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard geldt voor deze test dat dit niet een vergelijking is tussen de Kigston Elite pro en de Ultra II, maar tussen een normale Kingston en een snelle Sandisk. Uiteraard wel leuk om te zien, wat het verschil is tussen een standaard en een snelle kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
fotojunk schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 09:49:
[...]

Even een update..

Camera maandag verstuurd en net een mailtje van Inca gehad dat ze de lichtsensor van de flitser hebben vervangen en de camera woensdag weer retour hebben gestuurd..

Wat een supersnelle service..
Nu weer nieuw probleem met de AF hulpverlichting.. deze werkt niet in de "M A S P" stand
Ook met een SB600 doet de hulpverlichting (van de flitser zelf) het niet..
Wel in de onderwerpstanden en auto modus..
en in het menu staat AF Hulplicht aan

Heb alweer mail richting Inca verstuurd ..dus maar weer afwachten.

[ Voor 5% gewijzigd door fotojunk op 20-02-2006 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Volgende keer toch maar niet laten vallen dus? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
MartijnGizmo schreef op maandag 20 februari 2006 @ 20:46:
Volgende keer toch maar niet laten vallen dus? :)
Klopt..maar heb de eerste keer ook aangegeven bij Inca dat het een verzekeringskwestie is. en als de dreun zo krachtig is geweest dan dat toestel gewoon totall loss verklaren.
Zaten zelfs kartels in de bodemplaat.
Dus wat komt er na deze reparatie weer voor euvel aan het licht.
Vertrouwen is er wel een beetje uit nu
En kost iedere keer € 10 verzendkosten..

Net contact met Inca gehad en moet de camera opsturen..
Toch mooi nu dat het een NL is :*)

[ Voor 16% gewijzigd door fotojunk op 21-02-2006 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 00:22:
Heel simpel; een kit bestaande uit twee objectieven koop je in als compleet pakket. Als er dan een prijsdaling zit op de body + standaard lens of op het teleobjectief, dan wordt de dubbelkit relatief gezien duurder. Met een recente prijsdaling in Duitsland (qua inkoop) is het niet gek dan de normale standaard kit veel goedkoper wordt dan de dubbelkit. Als winkel zit je dan met de gebakken peren (wow netjes) met de dubbelkit.
Ik heb zojuist antwoord gehad. De oude prijs stond nog online, hij is nu verlaagd in prijs.

Nu nog even mijn oude cam verkopen en dan hoop ik hem binnen 2 weken te kunnen bestellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwchess
  • Niet online
Ik heb sinds een week ook een D50 (samen met een Nikkor 18-200 VR). :)
Hieronder een van mijn eerste probeersels.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jwchess/photos/DSC_0357b_600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Wat een ontzettend afleidende bokeh, bijzonder onrustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
wat is in godsnaam een bokeh? En WTF heeft iedereen het altijd overal over Spuit11?? Leg mij eens wat uit zeg! Want dat geheimtaaltje is zo bagger onduidelijk.

Modbreak:Ik kan me voorstellen dat je niet alle (technische) termen kent, maar dat kan je ook op een normale manier duidelijk maken. Wat bokeh is staat duidelijk beschreven in de technische FAQ. "Spuit 11" is een algemeen bekende Nederlandse uitdrukking, uitleg vind je in de wikipedia (linkje hieronder).

[ Voor 55% gewijzigd door Zoefff op 21-02-2006 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Heaget schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 14:53:
wat is in godsnaam een bokeh? En WTF heeft iedereen het altijd overal over Spuit11?? Leg mij eens wat uit zeg! Want dat geheimtaaltje is zo bagger onduidelijk.
Wat betekend WTF ;)

Modbreak:Dit soort quasi-grappige opmerkingen zijn natuurlijk even overbodig als het bericht wat je quote.

[ Voor 17% gewijzigd door Zoefff op 21-02-2006 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Heaget schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 14:53:
Of je doet even normaal en leest de FAQ? http://gathering.tweakers...st_messages/1015813#Bokeh En meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Bokeh

Ohja, en: http://nl.wikipedia.org/wiki/Spuit_elf
Het geeft aan dat een (onbeduidend) persoon (ook nog) iets wil zeggen, maar daarin niet serieus wordt genomen, omdat hij iets te berde brengt dat al eerder gezegd is of volkomen evident of logisch gevonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

littlejoannes schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:10:
OK even een minitest:

Settings: Continue schieten met D50 op manual focus. Dezelfde omstandigheden.

128 MB Kingston SD kaartje
[afbeelding]

Aantal foto's 13 tijd: 17.30.30 t/m 17.30.45 dus 0.86 foto's per seconde

Aantal foto's 7 tijd: 17.50.18 t/m 17.51.04 dus 0.12 foto's per seconde

1 GB Sandisk Ultra II pro SD kaartje
[afbeelding]

Aantal foto's 27 tijd: 17.32.37 t/m 17.32.40 dus 9 foto's per seconde.

Aantal foto's 7 tijd: 17.56.34 t/m 17.56.41 dus 1 foto's per seconde.

Grootste verschil met JPEG is dat na 9 foto's de Kingston "verstopt" dan krijgt de D50 de foto's niet meer naar het kaartje geschreven. En neemt hij om de 3 seconden maar één foto.
De Sandisk gaat gewoon door totdat het kaartje vol is.

met RAW gedaan zit de Kingston na vier foto 's verstopt. De volgende foto's komen er met een veel langzamer interval (10 seconden ongeveer) achter aan. De Sandisk zit ook na 4 foto's verstopt, maar neem daarna foto's met een interval van ongeveer 2 a 3 seconden.

Conclusie: Sandisk Ultra II is 10 x sneller dan Kingston (in een D50)
Mooie minitest, ik heb er alleen een vraag over. De normale specs van oa. Nikon geven aan dat de D50 max. 2.5fps aan kan. Hoe komt het dat jij op 9fps uitkomt? En wat zijn de sluitertijden waarmee de foto's gemaakt zijn.

Ik wil binnen nu en 4-6 weken ook een D50 aanschaffen en ga hem voor een gedeelte ook voor sport-sequences gebruiken waarbij die max. 9fps. heel erg mooi meegenomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Het weg schrijven(of aanmaken van de files kan op het geheugen kaartje) dan wel zo snel gaan, de shutter (sluiter) van je camera kan niet sneller als 2,5 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welke manier kom je dan op 9fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Bedankt voor de test, lijkt me duidelijk dat een wat duurdere kaart ook sneller is. Dus waar voor zijn geld biedt. Ik weet wat ik moet kopen! Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Genesiz heeft wel gelijk zit een type foutje in het verhaal. Reeds gecorrigeerd.

Komt er op neer dat in JPEG met Sandisk je MAXIMAAL 2,1 fps haalt 8)7.

Even scheel naar de Exif gekeken :/

Dus je niet rijk rekenen want de D50 doet dus maximaal 2,5 fps. Ik had natuurlijk meteen even achter de oren moeten krabbelen toen er 9fps uit de test kwam. Maar ja MDV (moeders de vrouw om roepen om uitleg te voorkomen ;)) riep dat het mijn beurt was om eten te maken :D .

offtopic:
om maar eens even de schuld te verschuiven O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou bedankt voor het verzieken van mijn droom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Oke sorry mensen, ik was te grof. Spijt me, zal niet meer gebeuren. Maar even serieus, ik dacht dat zowel Bokeh als Spuit11 een soort GoT grapjes waren die je alleen begreep als je hier al laaaange tijd zit. Ik heb zelf nog nooit van Spuit11 gehoord.

Nog even over die memory kaarten. Ik wil onderstaande kaart bij mij D50 kopen, maar is dat nu wel of niet de snelle want een "Pro" versie kon ik bij konijnenberg niet vinden.

Sandisk 1024MB SecureDigital Ultra II
http://fotokonijnenberg.n...tails.php?id_product=8607
€ 58,25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:13

Zoefff

❤ 

Dat had je overigens ook wel uit de specs van die kaartjes kunnen lepelen hoor :P

Een SanDisk Ultra II schrijft maximaal 9 MB/sec weg (en leest met minimaal 10 MB/sec). Logischerwijs zal de snelheid, bij een gemiddelde bestandsgrootte van 3,5 MB, rond de 2,5 fps liggen. Daarmee kom je tevens tegen de maximale snelheid van de D50 aan, dus heeft het weinig zin om een nog snellere kaart (Ultra III) aan te schaffen, tenzij je de kaartjes nóg sneller wilt uitlezen natuurlijk.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Maar is het voor de Casual gebruiker wel of niet zinvol om een kaartje van 10€ duurder te kopen? Ik had namelijk eerder een kingstone kaartje op het oog, en die was 10€ goedkoper.

[ Voor 31% gewijzigd door Heaget op 21-02-2006 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Tja je zal maar een keer net tegen dat moment aanlopen dat je die 2,5 fps nodig hebt.

Mijn ervaring is dat de D50 met die kingston (dus niet de snelle variant) na 4 foto's dusdanig datatransport problemen krijgt dat je camera een paar secondes buiten dienst is en nergens meer op reageert. Kan een beetje lullig zijn bijvoorbeeld in het geval van vakantiefotografie: dan is net die walvis onder gedoken of is die beer de bosjes weer ingelopen.

En een andere reden kan zijn: als je een beetje knap D50-setje koopt ben je rond de 700-800 euro minimaal kwijt. In die prijs zie je die 10 euro niet terug. En als je een beetje kan pingelen kan je bij de verkoper heus wel die Ultra II i.p.v. de gewone SD scoren (mits je natuurlijk die kaart bij je setje koopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Jaah inderdaad daar heb je wel gelijk in.

Maar deze variant hieronder is dus wel een snelle?

Sandisk 1024MB SecureDigital Ultra II
http://fotokonijnenberg.n...tails.php?id_product=8607
€ 58,25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Ja dat is een snellere variant. Die is hierboven zelfs getest :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Alles met Ultra II, Extreme of soortgelijke namen is dus snel.
Je heb OOK van andere merken een snellere variant.
Alleen die ik heb getest is een Sandisk Ultra II Plus (ipv een Pro voor de oplettende lezers :p) die heeft nog als extra dat er een USB connector in zit. Kan je hem direct in een USB poortje stoppen zonder kabel/cardreader. Maar de snelheid is hetzelfde.

Niet bewust voor gekozen, kreeg hem ipv een "gewone" Ultra II mee van de winkel omdat de "gewone" uitverkocht waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag. Ik twijfel nog tussen de Nikkon D50 en de Canon 350D. Kunnen jullie als gebruikers van de D50 aangeven uit ervaring of het nadelig is dat de D50 maar 6mp heeft ten opzichte van de 8 van de 350D? bedankt.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.