littlejoannes schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:11:
[...]
Hé Flecha ben je er nog niet uit?
Maar om nu weer dezelfde vraag te gaan posten zonder dat je extra onderzoek hebt gedaan is een beetje gemakzuchtig. Wij zullen nooit die keuze voor je kunnen maken. Dat zal je zelf moeten doen.
Maar even dan:
Aangezien je ook nogal wat waarde hecht aan zoombereik. En je vrouw bij Nikon werkt zou je ook nog naar de Coolpix 8800 kunnen kijken (hoewel deze ook erg dSLR achtig is). Dus lees nog wat reviews op internet (of vraag je vrouw om wat documentatie

) En probeer voor je zelf te bepalen wat voor JOU de beste keuze is.
Flecha is er uit via goede steun op enkele andere forums en ik heb de
Nikon D50 AF DX 18-55mm
Hogere sluiterstijd en betere resultaten voor wat betreft opnamen in het donker en de ruis die optreed bij opnamen met iso 400 bij de panasonic hebben mij er toch doen bij besluiten de Nikon te kopen
Eerste kennismaking vandaag ; wauwwww , geweldig om eens een
echt fototoestel vast te hebben , en de eerste foto's >> meteen verbluffend scherp zeg

Ligt echt perfect in de hand !!
En nu nog heel veel leren , nog veel meer lezen en nog heel veel testen en dan zal het wel lukken zeker , denk dat ik er nog veel plezier ga aan beleven
En de prijs ... slechts voor 400 euro gekocht ( mijn vrouw werkt namelijk bij de Nikon verdeler in Aartselaar )
Nu droom ik nog zowat van de
Tamron AF 18-200mm Di LD Aspherical Macro lens
Is dit trouwens ook geen zeer goede lens voor een starter als extra
En
littlejoannes , ik vind het wel niet erg positief om onmiddelijk te reageren dat ik GEMAKZUCHTIG ben omdat ik hier nu mijn vraag kom posten
Ik vind het zeer onvriendelijk dat men gewoon mijn eerste TOPIC posting sluit , dan heb ik geen andere mogelijkheid dan ergens anders te posten .
Voor een beginner is het echt niet gemakkelijk hoor , en het is beter eerst een grondig onderzoek te doen alvorens een duur apparaat te kopen waar je dan later weer niet tevreden over bent
En lezen heb ik wel degelijk gedaan de laatste week , vele uren alvorens ik mijn eerste posting hier had gezet !!
Alle mogelijke testen zowat doorgenomen .
Ik ben een doorwinterde satellietliefhebber en zit op verschillende forums met bijna 1000 postings , vele leden heb ik daar al verder geholpen met het oplossen van problemen en daar zijn ook veel beginners bij die voor mij misschien belachelijke vragen stellen maar ik sta er steeds op de eerste rij om ze te helpen .
Niemand begint als een gevorderde , denk daaraan
Op onze satforums wordt er niet zomaar een topic gesloten vooraleer de starter het zelf vraagt .
Een topic sluiten zoals men het hier bij mij deed dat vindt ik pas GEMAKZUCHTIG
Hoe ben je trouwens zelf begonnen vroeger , als gevorderde ?