Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 14:55

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Nikon heeft de D50 dSLR vandaag officieel aangekondigd :)

Persbericht:
Extraordinary Nikon digital SLR picture quality in a camera that is smaller, lighter, easier to use, and more affordable than ever. Seeing is believing with the Nikon D50.

TOKYO – Nikon Corporation is pleased to announce the introduction of a new entry level interchangeable-lens digital SLR camera designed to make it easier than ever to enjoy the thrill of outstanding digital SLR picture quality easily and instantly. Combining the outstanding response of Nikon's patented digital and photographic performance with optical performance available only from renowned Nikkor interchangeable lenses and expanded shooting options only available in a quality digital SLR camera, the new Nikon D50 makes exceptional digital SLR photography a reality for everyone.

The next evolution of Nikon's scene-optimized Digital Vari-Program modes simplifies picture taking, freeing the photographer to concentrate on capturing the evanescence of special moments. Selecting one of the seven easily distinguishable icons from the handy exposure mode dial optimizes otherwise complex settings and ISO-equivalent sensitivity to produce consistently remarkable results. Newly added is "Child" mode, which makes it easier to take memorable pictures of the little ones complete with ideal vivid color and contrast – ready to print beautifully without the fuss of later adjustments at the computer. Full manual exposure control is also available, allowing more advanced photographers all the creative freedom they desire, while also making it possible for all photographers to expand their enjoyment of photography.

The D50 features a new 6.1 effective megapixel Nikon DX Format CCD image sensor and a highly advanced image processing engine that team together to create truly faithful image files capable of significant enlargement, yet remain manageable in overall file size, making it easier to take and store more great pictures. These optimized components produce more consistent results, even under shooting conditions that challenge other digital cameras, such as when working with light-colored subjects or long exposure shots.

Distinguishing itself over lesser systems, the Nikon D50 is always ready to shoot when that special moment or expression presents itself. When the power is turned on, the camera is ready to shoot in just 0.2 seconds for near-instant readiness. The shutter's release lag time is also minimized for near-instant response that virtually eliminates a common frustration of digital photography.

Continuous shooting at 2.5 frames per second can be maintained for bursts of up to 137† pictures, making action photography a reality. Pictures taken are instantly processed and recorded to the photographer's compact SD (Secure Digital) memory card. A new USB 2.0 Hi-Speed interface supports faster transfer of images when connected to a compatible computer.

Shutter speed choices extend from 30 sec. to an action-stopping 1/4,000 sec. A high-speed flash sync speed up to 1/500 sec. makes great fill flash photography possible, and Nikon technology makes it automatic. A bulb setting is also included for long exposures. The shutter is designed to ensure fast curtain action for consistent operation and accurate, predictable results, even at high shutter speed settings. AUTO ISO maximizes available light by automatically setting ISO-equivalent sensitivity across the available range of 200 to 1600. D50 photographers can also opt to set the ISO sensitivity manually for personal control.

The D50’s 5-area autofocus system inherits Nikon's proven cross-type center sensor, broad frame coverage, and class-leading low light detection found only in the award-winning Nikon D70 camera, and delivers even greater AF precision with fast, more consistent subject acquisition and improved focus tracking. The new system adopts AF-A mode for smooth automated operation that switches between AF-S (single-servo autofocus) and AF-C (continuous-servo autofocus) depending on the movement of the subject in the framed shot. An AF-assist illuminator is also included, which helps maximize performance when shooting in low lighting conditions.

The D50 produces consistently natural coloration by measuring the entire frame of the shot and matching white balance to the light source. Advanced auto white balance handles most lighting situations, but the flexible options include a choice of six specific manual settings, white balance bracketing for added creative choice of results, as well as a preset option for using a gray or white object as a calibrating reference under mixed lighting conditions.

Nikon's new 3D Color Matrix Metering II ensures accurate exposure control in most types of lighting situations by automatically comparing input from its frame-wide 420-pixel sensor for each scene to a large onboard database of over 30,000 scenes from actual photography. Professionals and amateurs alike rely on Nikon's exclusive light metering technologies that produce ideal exposures instantly. Newly developed exposure evaluation methods detect highlights and shadows in the frame, and compensate for them to help minimize under- or over-exposure by comparing the lighting pattern of the frame with the onboard database of scenes, thus enhancing performance for more accurate and consistent exposures.

A key advantage and one source of the fun associated with Nikon digital SLR photography is the ability to take advantage of the creative possibilities offered by interchangeable lenses. The new D50 offers seamless compatibility with Nikon's extensive family of high-performance AF Nikkor lenses, as well as the expanding family of digital-dedicated DX Nikkor lenses, providing superb color reproduction, razor-sharp image clarity and fast and accurate autofocus performance.

The compact, light-weight design of the new D50 makes it easy to carry on any outing, while its body contours and easily accessible controls provide handling efficiency and easy operation. Newly designed on-screen menus present clear and helpful user information in plain language on the D50's large 2.0-inch LCD monitor, and intuitive help dialogs are available for on-the-spot reference to the respective menu selections. The high-capacity rechargeable lithium-ion battery helps extend mobility and convenience by delivering the power to shoot up to 2,000 images†† on a single charge.

The D50 is an outstanding performer, right down to its diverse playback options, versatile custom settings, USB 2.0 Hi-Speed interface for easy connectivity or direct printing to any PictBridge compatible printer with in-camera page setup, and Nikon's complimentary PictureProject software that will extend anyone’s photographic experience with easy image transfers, effective image organization and editing, creative page layout design, plus printing and sharing. PictureProject’s new version 1.5 provides customers with an exceptional added value topped only by its excellent performance.

These inherit advantages combine with the empowering and creatively inspiring components of Nikon's Total Imaging System, including high-quality AF and DX Nikkor lenses, the SB-800 and SB-600 Speedlights, which enable use of Nikon's Creative Lighting System, as well as versatile software options, to deliver a new level of operating ease, expanded creative possibilities, and pure enjoyment. The Nikon D50 presents the perfect opportunity for anyone to start enjoying the advantages of Nikon digital SLR photography today.

Sales release schedule: Nikon Corporation will launch the D50 worldwide in June 2005.

Specs:

Body colors Black and Silver
Medium image size 2256 x 1496 pixels
RAW format Uncompressed NEF
AF modes AF-S, AF-C, AF-A (Auto)
AF algorithm Improved speed and accuracy, especially motion tracking
Image processing Improved highlights rendition
Scene modes Auto, Portrait, Landscape, Child, Sports, Close-up, Night Portrait
Default color space IIIa (sRGB nature & landscape)
Metering 3D Matrix Metering II
Metering sensor 420 segment RGB (2nd gen.)
Spot metering 3.5 mm circle (2.5%)
AE Bracketing 3 frames
Sensitivity steps 1 EV steps (ISO 200 - 1600)
Auto ISO Yes, with min shutter speed selection
Max shutter speed 1/4000 sec
Continuous shooting 2.5 fps
WB fine tuning No
Hide picture (Play) No
Small picture (Play) Yes
New Pictbridge menu Yes
Custom functions 20
Flash coverage 18 mm
Viewfinder eyecup DK-20 (larger)
LCD monitor 2.0", 130,000 pixels
Charger MH-18a (smaller)
Storage Secure Digital (SD) card
Menu languages 13
Dimensions 133 x 102 x 76 mm
(5.2 x 4.0 x 3.0 in)
Weight (no batt/card) 540 g (1.2 lb)
Command dials One rear
AE Lock button AE/AF Lock, AE Lock, AF Lock, AE Lock Hold, AF-ON, FV Lock
Continuous / Self-Timer Separate buttons
Bracket button No
Wireless flash No
Viewfinder grid No
Control Panel lamp No
Monitor cover No
Lock switch No
DOF preview button No
4-way controller in play mode Up / Down = Display mode
Left / Right = Browse Up / Down = Browse
Browse with command dial in play Yes
Prijs = $ 899 body+kitlens (18-55DX)

Pics:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/d50-press.jpg

Achterkant:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/d50back.jpg

Zilveren versie:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/d50-silver-press.jpg

Er komen ook 2 nieuwe lenzen uit:

Nikon DX AF-S 18-55 F3.5 - F5.6G ED:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/nikondx1855.jpg

En de Nikon DX AF-S 55-200 F4.0 - F5.6G ED:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/nikondx55-200.jpg

Bovenstaande lenzen zullen ook in zilver op de markt komen :)

(P)reviews / Nieuws:

DPReview: Preview
Rob Galbraith: D50/D70s bespreking
DCResource: newsitem
Photocameramag
Letsgodigital first look
DCviews: NL review EN review

[ Voor 10% gewijzigd door Remy op 12-07-2005 09:09 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39949

klinkt zeer aantrekkelijk
toch jammer dat ze de 17-70 kitlens hebben vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:44

YellowCube

Wait...what?

Ziet er niet verkeerd uit qua specs. Snap alleen niet zo goed waarom de 18-70 lens voor een 18-55 "vervangen" wordt. Vond de D70 kitlens toch een wat prettiger bereik hebben.
Eerst maar eens kijken naar de resultaten.
wat Harlequin zegt dus...

Verder leuk om te zien dat dSLR's zo snel beschikbaar zijn geworden voor in principe iedereen.
3 Jaar geleden zat ik al te azen op een dSLR, maar toen was het ongeveer onmogelijk om voor een schappelijke prijs aan zo'n ding te komen.

[ Voor 12% gewijzigd door YellowCube op 20-04-2005 08:39 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik lees bijna alleen maar verbeteringen tov de D70.
Op het missen van een wieltje en wat meer specifieke settings (finetune WB) na dan.

Benieuwd wat de straatprijs gaat worden, en of de NEF info ook encrypted is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:47

DarkSide

theres no place like ::1

hjs schreef op woensdag 20 april 2005 @ 09:25:
Op het missen van een wieltje en wat meer specifieke settings (finetune WB) na dan.

Benieuwd wat de straatprijs gaat worden, en of de NEF info ook encrypted is.
valt wel mee vindt ik.
Sneller autofocus. Door verbeterde firmware (wordt ook beschikbaar op de D70s en op de D70)
D50 heeft wel 3d matrix 2 maar de helft aan segmenten tov de D70.
spot metering is groter 2,5 % tov 1% (dacht ik)
1/4000 shutterspeed tov 1/8000
Kan geen Wireless flash aan
Geen viewvinder grid
Geen lock switch
Geen DOF button.

Maar wel een leuke instapper verder.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-06 10:48

Pelle

🚴‍♂️

hjs schreef op woensdag 20 april 2005 @ 09:25:
Dit ding is ook helemaal niet bedoeld als vervanger / verbetering van de D70 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:32
Wat hij bedoelt is dat een lager in de product line geplaatst toestel op een aantal belangrijke punten beter presteert dan een hoger geplaats toestel. Persoonlijk lig ik als D70 bezitter niet zo wakker van het grotere LCD schermpje, maar USB2.0 ben ik wel jaloers op. Ik merk dat het klepje van mijn CF kaartje wat kraakjes begint te vertonen, en als ik gewoon lekker snel kon transferen via een kabeltje zou dat het klepje ontzien.

Voor de rest is het ontbreken van een DOF knop en viewfinder grid voor mij wel een reden om blij te blijven met mijn D70.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-06 10:48

Pelle

🚴‍♂️

Hmm, ik las verkeerd 8)7
Maar vergeet niet dat de D70 alweer bijna anderhalf jaar oud is. Vandaar dat er van de D70 een nieuwe revisie is gemaakt, de D70s :)

Ik kan me overigens vergissen hoor, maar de D70 is toch ook al USB2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 15:17

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

DarkSide schreef op woensdag 20 april 2005 @ 09:53:
[...]

valt wel mee vindt ik.
Sneller autofocus. Door verbeterde firmware (wordt ook beschikbaar op de D70s en op de D70)
D50 heeft wel 3d matrix 2 maar de helft aan segmenten tov de D70.
spot metering is groter 2,5 % tov 1% (dacht ik)
1/4000 shutterspeed tov 1/8000
Kan geen Wireless flash aan
Geen viewvinder grid
Geen lock switch
Geen DOF button.

Maar wel een leuke instapper verder.
Behalve de snellere autofocus, vind ik dit voor de rest toch wel nadelen. Wireless flash heb ik al gebruikt, viewfinder grid is retehandig en staat bij mij altijd aan. AF-zone-lock switch is heel erg handig en staat bij mij altijd gelocked op het midden, behalve als ik dat niet wil en de DOF-preview is vaak ook handig. Een echte instapper dus, die toch de nodige power aan boord heeft.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Pelle schreef op woensdag 20 april 2005 @ 10:26:
Hmm, ik las verkeerd 8)7
Maar vergeet niet dat de D70 alweer bijna anderhalf jaar oud is. Vandaar dat er van de D70 een nieuwe revisie is gemaakt, de D70s :)
1,5 jaar? Hij is in april 2004 op de markt gekomen, net aan een jaar oud :) Aankondiging was 28 januari vorig jaar, en de gelukkigen die hem als eersten in handen hadden kregen hem eind maart begin april ;)
Ik kan me overigens vergissen hoor, maar de D70 is toch ook al USB2?
Klopt, maar niet fullspeed helaas :'( ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000

DarkSide

theres no place like ::1

Ralph Smeets schreef op woensdag 20 april 2005 @ 10:26:
[...]

Behalve de snellere autofocus, vind ik dit voor de rest toch wel nadelen. Wireless flash heb ik al gebruikt, viewfinder grid is retehandig en staat bij mij altijd aan. AF-zone-lock switch is heel erg handig en staat bij mij altijd gelocked op het midden, behalve als ik dat niet wil en de DOF-preview is vaak ook handig. Een echte instapper dus, die toch de nodige power aan boord heeft.
Dat bedoelde ik ook. D70 is toch beter. Logish is toch een hoger geplaatst model.ER zitten te veel dingen niet op de D50 die ik wel zou willen. En daarom ook blij ben met mijn D70
Nu is de snellere autofocus een voordeel van de D50. Maar er schijnt een firmware update aan te komen waardoor de D70 ook sneller autofocust.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Remy schreef op woensdag 20 april 2005 @ 10:31:
[...]
[...]
Klopt, maar niet fullspeed helaas :'( ;)
Jij krijgt geen koekje :P

Het is juist wel Full speed maar helaas geen Hi-Speed 8)7 rottige benamingen ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Krusher: ik weet het, gooi die 2 altijd door elkaar :X
Anoniem: 39949 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 08:38:
klinkt zeer aantrekkelijk
toch jammer dat ze de 17-70 kitlens hebben vervangen
Mwah, niet zo heel jammer:
Used on the D50 the two lenses combined would provide an equivalent field of view coverage of 27 to 300 mm and weight just 210 and 255 g respectively
Dit is een enorm pluspunt van die lenscombo :) Betaalbaar, goeie kwaliteit, snelle AF, en ook nog eens een superhandig bereik van 27 tot 300mm voor 'weinig' (naar verhouding). Ik vind het zelf geen slechte zet van Nikon :)

[ Voor 5% gewijzigd door Remy op 20-04-2005 10:44 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Mmm, iets wat ik hierboven nog niet genoemd zie is dat de d50 gebruik maakt van SD kaartjes ipv Compactflash. Dit lijkt mij niet echt handig, als je later wilt overstappen op een beter body. Dit stemt niet echt overeen met Nikon's "instapper" filosofie? (Of willen ze niet echt dat iemand later makkelijk kan overstappen? Of dat iemand uberhaupt overstapt? Of gaan ze ervanuit dat niemand het wat kan schelen dat je dan je SD kaartjes in de prullenbak kan doen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
oli4100 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 14:34:
Mmm, iets wat ik hierboven nog niet genoemd zie is dat de d50 gebruik maakt van SD kaartjes ipv Compactflash. Dit lijkt mij niet echt handig, als je later wilt overstappen op een beter body. Dit stemt niet echt overeen met Nikon's "instapper" filosofie?
Juist wel. SD cards zijn kleiner en sneller dan CF (zie oa de 1D markII review op DPR) en worden rap goedkoper. Daarnaast hebben veel mensen die nu al een digicam hebben, juist al SD-geheugen, dat ze dan mee kunnen nemen naar de D50.
(Of willen ze niet echt dat iemand later makkelijk kan overstappen? Of dat iemand uberhaupt overstapt? Of gaan ze ervanuit dat niemand het wat kan schelen dat je dan je SD kaartjes in de prullenbak kan doen?)
Nee hoor, die kan je dan meeverkopen met je D50 als je die inruilt voor een andere body, of bij je D50 houden als je die als 'backupbody' houdt :) Geen gekke move van Nikon dus ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Wie weet heeft de D80 ook SD ipv CF ;)
En tegen de tijd dat je overstapt van je D50 naar iets beters is de D70 allang vervangen, neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122543

YellowCube schreef op woensdag 20 april 2005 @ 08:38:
Ziet er niet verkeerd uit qua specs. Snap alleen niet zo goed waarom de 18-70 lens voor een 18-55 "vervangen" wordt. Vond de D70 kitlens toch een wat prettiger bereik hebben.
Eerst maar eens kijken naar de resultaten.
wat Harlequin zegt dus...
Die lens is dus niet vervangen, maar dit is een extra zet om een zo goedkoop mogelijke camera in de markt te zetten. De 18-55 moet je dus direct vergelijken met Canon's goedkope 18-55, ook qua lichtsterkte, behalve dan dat Nikon's uitvoering standaard al SWM heeft en je dat bij Canon niet krijgt in de kit.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 122543 op 20-04-2005 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
hjs schreef op woensdag 20 april 2005 @ 15:18:
Wie weet heeft de D80 ook SD ipv CF ;)
En tegen de tijd dat je overstapt van je D50 naar iets beters is de D70 allang vervangen, neem ik aan.
Mwah, je kan zo'n cam altijd als backup body houden hoor, als je het geld uit de verkoop ervan niet nodig hebt om een nieuwe body of lens/lenzen te kopen :) Zijn genoeg amateurs/pro's die dat doen. Meerdere body's is gewoon handig: je hoeft niet zoveel lenzen te verwisselen, maar je kan gewoon een andere body pakken met je 2e lens erop, en als je 'hoofd' cam ermee kapt, kan je met je backup schieten. Het klinkt misschien als overbodige luxe, maar ik ken genoeg verhalen van zowel amateurs als pro's die door hun backup-cams zijn 'gered' qua foto's ;) Een grappige quote:
camera body's are just expensive parking places for my lenses
;)

Maar het mag nu wel weer ontopic over de D50 die in NL over een kleine maand wordt verwacht :9

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140680

Komt een beetje over op mij alsof de D50 een alternatief is voor de 300d/350d?

Zou de D50 nu veel beter zijn dan de 300d denken jullie?
Lens niet meenemen in de vergelijking, 18-55 USM canon is uberhaupt een !@#$%!@#-lens.

Zit namelijk een beetje te twijfelen tussen:

Nikon D50 in combinatie met een nikkor 17-70 ED lens
of een Canon 300d in combinatie met een grip en een 24-85 mm 3.5/4.5 USM lens.
(groothoek gebruik ik nooitt, en indien echt nodig, heb ik de kitlens nog).

Voordeel van canon is dat ik al een 1,5 GB aan CF ultra II kaartjes heb die niet in de d50 kunnen lees ik net. en nikon heeft nog steeds geen grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Als je de D50 met 18-70 lens wil (ik denk dat je die bedoeld) dan kan je beter voor een goedkope D70 kit gaan, die gaan voor lage prijzen vanwege de introductie van de D70s. Zal niet veel meer kosten omdat de 18-70 lens los vrij duur is en je kan je CF blijven gebruiken. En je hebt een beter toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
De (japanse) prijzen voor de D50 zijn nu bekend: 699 dollar body only, 799 dollar body + 18-55 kit-lens, en 899 dollar voor body + 18-55 + 55-200 kit-lenzen. Voor 900 dollar een zoombereik van 18mm tot 200mm met 2 lenzen op je D50, niet slecht :P In NL zal de introprijs wel helaas wat hoger liggen, maar dat mag de pret niet drukken: als Nikon de D50 echt als een budget/family dSLR neer wil zetten tegenover de 350D van Canon, zullen ze met een zeer competitieve prijs moeten komen :)

testshots met de D50 + 18-55 lens (let op, 6MP):

http://dc.watch.impress.c...link/22421-1562-12-1.html
http://dc.watch.impress.c...link/22420-1562-12-2.html
http://dc.watch.impress.c...link/22409-1562-13-1.html
http://dc.watch.impress.c...link/22408-1562-13-2.html
http://dc.watch.impress.c...link/22407-1562-14-1.html
http://dc.watch.impress.c...link/22422-1562-14-2.html
http://dc.watch.impress.c...link/22419-1562-15-1.html
http://dc.watch.impress.c...link/22410-1562-15-2.html

Ziet er heel behoorlijk uit :)

[ Voor 43% gewijzigd door Remy op 19-05-2005 09:18 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij konijn staat de D50 + 18-55 voor €849 en dat vind ik wel _erg_ fors aan de prijs als je dat tegenover de D70(s) moet zetten.
Ze mogen wel aardig in de prijs zakken t.o.v. de Canon's

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 19-05-2005 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:53
Hallo ,

ik zit met interesse naar dit en andere topics te kijken ,
zelf heb ik op dit moment een Fuji S602 Zoom en wil naar iets beters ,
alleen doemt hier nogal een dillema op ,
Namelijk , een Nikon D50 , nog geen concrete test gezien in de C'T ,
wel heb ik de D70 gezien en nu ook de Canon Eos 350 D ,
en eerlijk gezegd doen ze mekaar niet veel qua kunnen , kleine verschillen zijn er wel ,
maar niet echt schokkend ,
Dus is de hamvraag , zal de D50 veel minder te bieden hebben dan bijvoorbeeld de D70 of de Eos 350 D ,
met name vind ik de totaal prijs belangrijk omdat het niet echt duur moet worden , maar een compacte camera zoals de camera die ik nu heb , voor mij niet voldoende te bieden heeft .

tips en test zijn zeer welkom .

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

op oa. www.dpreview.com staat de D50 vergleken met de D70 en de D70s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:53
ik zit nu een beetje met een dilemma ,

aan de ene kant is op dit moment de D50 nieuw en wordt binnenkort op de markt verwacht ,
voor 699 € bij konijnenberg ,
maar aan de andere kant wordt de "oude" D70 opgeruimd voor 697 € ,
en deze camera is met een firmware update ook een heel eind op weg te helpen ,
Wie heeft zo'n D70 en kan hier iets zinnigs over zeggen wat misschien verstandig is om te doen ?

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De oude D70 is bovendien naar D70S te upgraden met de laatste firmware, ik weet niet of alle D70S features er dan in zitten, maar ik zou gewoon voor de "oude" D70 gaan, een zeer capabelen camera IMO :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik heb ook voor die keuze gestaan en heb ondertussen de D70 aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 23:42
Als je de verschillen bekijkt zie je dat de D50 ook op een heel aantal punten achteruit is gegaan tov. de D70. Ik zou zelf voor een D70 gaan. Die is volgens mij nog steeds wat geavanceerder. (en goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimD70
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-12-2024
Misterpc schreef op maandag 23 mei 2005 @ 10:05:
aan de ene kant is op dit moment de D50 nieuw en wordt binnenkort op de markt verwacht ,
Wie heeft zo'n D70 en kan hier iets zinnigs over zeggen wat misschien verstandig is om te doen ?
lekker de D70 kopen (met 18-70mm kitlens, heb je sowieso al 15mm gewonnen tov de kitlens bij de D50) en de linkjes van Remy volgen voor de firmware upgrade.

Heb je voor twee euro minder een D70-'bijna s' ( nee, het LCD schermpje wordt NIET groter na de firmware upgrade :P )

D5200 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 35-105 f/3.5-4.5 | Sigma 180 f/3.5 MACRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Laatst online: 04-06 11:21
Big Daddy schreef op maandag 23 mei 2005 @ 10:29:
Als je de verschillen bekijkt zie je dat de D50 ook op een heel aantal punten achteruit is gegaan tov. de D70. Ik zou zelf voor een D70 gaan. Die is volgens mij nog steeds wat geavanceerder. (en goedkoper ;)
Geavanceerder weet ik niet, de D50 is op een aantal punten wel verbeterd tov de D70. De D70 is nog steeds wel uitgebreider.
Momenteel vind ik de D50 nog geen waardig alternatief, maar ja hij is nog niet eens op de markt, prijzen zullen nog best wel zakken. Denk dat ik aan het eind van het jaar een dSLR ga aanschaffen, wellicht zijn de prijzen dan concurrerend.
'k Vind het wel een mooi ding :9~
wimD70 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 10:44:
[...]
lekker de D70 kopen (met 18-70mm kitlens, heb je sowieso al 15mm gewonnen tov de kitlens bij de D50) en de linkjes van Remy volgen voor de firmware upgrade.

Heb je voor twee euro minder een D70-'bijna s' ( nee, het LCD schermpje wordt NIET groter na de firmware upgrade :P )
De D70 kit is natuurlijk wel duurder dan de D50 kit

[ Voor 28% gewijzigd door Stiegl op 23-05-2005 14:23 ]

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Imaging Resource heeft een uitgebreide preview van de D50 op de site staan :). De voorlopige conclusie van de ervaringen met het testmodel:
Nikon and Canon have been fierce rivals in the photo business for decades now, and the advent of the digital era has only intensified the competition. Of course, this is nothing but good news for the consumer, as the battle between these two rivals (not to mention the rest of the growing pack of manufacturers), has resulted in a continuing stream of innovation and cost-cutting. The latest result of this process is the new Nikon D50 digital SLR, delivering most of the features that made the D70 such an exceptional product, but at a lower price point and with the camera's size and user interface retooled somewhat to better match the needs of the "family photographer." - Or anyone else who wants a feature-rich, easy-to-use, compact (but not too much so) digital SLR for a bargain price. Final judgement will have to wait until we can get our hands on a production sample, but if the Nikon D50's image quality is on par with the rest of the camera, this should be another big winner for Nikon. There's just an awful lot to like here, from the just-right grip size that will feel comfortable across a wide range of hand sizes, to its excellent ease of use in "green zone," to its a complete feature bound to appeal to more advanced users. If its image quality measures up, this is going to be a very, very popular camera. Stay tuned for a full update as soon as we can get our hands on a production sample!
Klinkt al goed, ben benieuwd naar de uiteindelijke reviews van het ding :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Heeft iemand al enig idee wanneer de D50 nu eindelijk uitkomt? Bij konijnenberg staat al een tijdje medio mei op de site, maar ik kan nog steeds nergens een full review vinden. Heeft er uberhaupt al iemand met het productiemodel gefotografeerd, of worden we hier een beetje aan het lijntje gehouden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik dacht laatst te lezen op het forum van dpreview dat het eind juni wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Hey cool!, ik zie niet meteen wat jij bedoelt, maar als ik via DPReview "buy product" kies, is er al een winkel die claimt hem te hebben. De anderen staan op 6-6-2005, gisteren dus, dus wie weet, ik wacht in spanning af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

http://forums.dpreview.co...rum.asp?forum=1034&page=1
In dit forum zag ik het staan. Maar zoek eens bij nikon zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99965

Misterpc schreef op maandag 23 mei 2005 @ 10:05:

Niet twijfelen en gaan voor de D70.

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
The Cheese schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 11:47:
Hey cool!, ik zie niet meteen wat jij bedoelt, maar als ik via DPReview "buy product" kies, is er al een winkel die claimt hem te hebben. De anderen staan op 6-6-2005, gisteren dus, dus wie weet, ik wacht in spanning af.
Ze zullen vanaf eind deze maand in NL wel goed leverbaar zijn ja, eerste leveringen zijn nu begonnen maar het is niet zo dat Nikon gelijk een miljoen D50's op de markt kan zetten: dat heeft even tijd nodig, zo groot is hun productie-capaciteit niet ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Remy schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 08:54:
[...]
Ze zullen vanaf eind deze maand in NL wel goed leverbaar zijn ja, eerste leveringen zijn nu begonnen maar het is niet zo dat Nikon gelijk een miljoen D50's op de markt kan zetten: dat heeft even tijd nodig, zo groot is hun productie-capaciteit niet ;)
Snap ik ook wel, het gaat er mij ook niet direct om dat ik er een kan kopen, alleen het valt me op dat ook de meeste review sites er nog niet een hebben weten te bemachtigen. Persoonlijk wacht ik nog wel even met de aanschaf. Het prijsverschil met de D70 is momenteel nog dusdanig klein dat ik niet voor de D50 zou kiezen. Ik ga er alleen van uit dat de prijs na verloop van tijd wel wat gaat zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twido
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-01-2021

Twido

Eens een ALFA, altijd een ALFA

als hij voor een 600 euro gaat (body,duitsland) dan ben ik ook koper anders sla ik nog maar eens een generatie over en ga ik voor een S2IS als opvolger voor mijn S1IS.( heb de laatste 4 jaar al telkens een andere gekocht om waarschijnlijk eindelijk eens aan een Dslr toe te komen maar mijn budget is beperkt wegens een vrouw die er het nut niet van inziet :o )
Maar ik kan nog wel enkele maanden wachten hoor. :) al is de S1 sinds gisteren de deur uit.

cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 17:16
@MrPC

Ik zou even wachten tot de D50 uit is. Ga naar die winkel en leg de D70 naast de D50. Qua specificaties ontlopen ze elkaar niet enorm. Er zijn wel verschillen maar je moet gewoon voor jezelf nagaan of je dat ooit zult merken.
Verder wordt er genoemd dat de camera lichter is, ik weet niet of je veel ervaring hebt met fotograferen en verschillende toestellen, maar ik vind zwaarder wel fijner 8) .

Vergeet niet dat de D70 gewoon goed blijft ;) (ja ik heb er een :P )

The sky is the limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
hier staan een stel foto's gemaakt met de D50, door Kazuhisa Nishikawa. Gebruikte lenzen zijn de Nikkor 35mm f/2D, 50mm f/1.4D en 85mm f1.4D. En zo heb je gelijk een idee hoe een pro-fotograaf te werk gaat :P. De shots zien er goed uit iig :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Eindelijk, een review(-uitbreiding) van de camera en de lens:
http://www.digitalreview....50vsD70SvsXT_images.shtml
opzienbarende conclusies. Zoals het er nu uitziet gaat de D50 mijn camera worden. Op DPreview zijn er alleen wel mensen die sceptisch zijn ten opzichte van digitalreview; zou pro Nikon zijn, maar toch. Die samples zien er wel erg goed uit.
Zo te zien is die kitlens ook niet verkeerd.

Edit: zo te zien heeft konijnenberg hem ook binnen

[ Voor 6% gewijzigd door Stiegl op 17-06-2005 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19104

Ik heb vandaag de eerste D50 "live" gezien, Foto de Bock in Hoofddorp vraagt hier 900 euro voor incl. de 18-55 kitlens. Ze hadden er vandaag 2 binnen gekregen (zilver), ik denk dat ze hiermee één van de eerste winkels zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-06 08:52
Anoniem: 19104 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 21:11:
Ik heb vandaag de eerste D50 "live" gezien, Foto de Bock in Hoofddorp vraagt hier 900 euro voor incl. de 18-55 kitlens. Ze hadden er vandaag 2 binnen gekregen (zilver), ik denk dat ze hiermee één van de eerste winkels zijn.
Konijnenberg verkoop 'em volgens mij al een tijdje voor €849,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

suspect schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 22:38:
[...]
Konijnenberg verkoop 'em volgens mij al een tijdje voor €849,-
Ook daar staat hij pas sinds gisteren met status "Nieuw", daarvoor "Verwacht". Maar de prijs is idd al een tijdje bekend en je kon hem waarschijnlijk wel reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
The Cheese schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 21:07:
Eindelijk, een review(-uitbreiding) van de camera en de lens:
http://www.digitalreview....50vsD70SvsXT_images.shtml
opzienbarende conclusies. Zoals het er nu uitziet gaat de D50 mijn camera worden. Op DPreview zijn er alleen wel mensen die sceptisch zijn ten opzichte van digitalreview; zou pro Nikon zijn, maar toch. Die samples zien er wel erg goed uit.
Zo te zien is die kitlens ook niet verkeerd.

Edit: zo te zien heeft konijnenberg hem ook binnen
Ik vind de conclusie die ze daar trekken toch erg raar. Bijvoorbeeld over het noise bij ISO 1600, dan zie je imho duidelijk dat beide Nikons méér ruis hebben dan de Canon, maar toch beweert de reviewer glashard dat de Nikon de betere keus is dan de Canon in donkere situaties. Een erg overtrokken conclusie, lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oli4100 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 10:26:
[...]
Ik vind de conclusie die ze daar trekken toch erg raar. Bijvoorbeeld over het noise bij ISO 1600, dan zie je imho duidelijk dat beide Nikons méér ruis hebben dan de Canon, maar toch beweert de reviewer glashard dat de Nikon de betere keus is dan de Canon in donkere situaties. Een erg overtrokken conclusie, lijkt me zo.
Grotendeels mee eens, volgens mij verschilt het per kleur (wat de reviewer ook zegt).
Als ik van kleur tot kleur de D50 vergelijk met de Canon (bijvoorbeeld op 200% en 400% in Photoshop) zie ik in het groene vlak meer ruis bij de Canon, maar bij de roze is het juist andersom.
Op die manier bekeken vind ik het 50/50. Over de hele linie zijn de kleuren bij de Canon wat helderder, waardoor ik het totaalbeeld van de Canon wel beter vind.

Ik ben het dus met je eens dat de overall conclusie van de reviewer niet klopt

Overigens schijn ik een tikkie kleurenblind te zijn, dus misschien is mijn mening niet representatief. Achtereenvolgens zie ik lichtblauw, groen, roze, onderblauw, rood en geel. Zit ik goed? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19104 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 11:50:
[...]
Grotendeels mee eens, volgens mij verschilt het per kleur (wat de reviewer ook zegt).
Als ik van kleur tot kleur de D50 vergelijk met de Canon (bijvoorbeeld op 200% en 400% in Photoshop) ...
En hoe vaak maak je een foto met kleurvlakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103538

Anoniem: 19894 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 12:33:
[...]

En hoe vaak maak je een foto met kleurvlakken?
Huh? Dat doet er toch niet toe? Het gaat er toch om om de kleurweergave te vergelijken... of snap ik het verkeerd? Vat dit trouwens niet als een flame ofzo op, ik ben zelf van plan deze cam te kopen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 103538 op 18-06-2005 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103538 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 21:01:
[...]

Huh? Dat doet er toch niet toe? Het gaat er toch om om de kleurweergave te vergelijken... of snap ik het verkeerd? Vat dit trouwens niet als een flame ofzo op, ik ben zelf van plan deze cam te kopen ;)
Wat ik er mee bedoel is neem die testen met een korrel zout. Hoe vaak zul je zo'n kleurvlak op de foto zetten met iso1600 en om die redenen een camera besluiten al dan niet aan te schaffen?
Kijk liever naar real world voorbeelden.

En dan maakt het geen drol uit welk merk of type je neemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 21:36:
[...]

Wat ik er mee bedoel is neem die testen met een korrel zout. Hoe vaak zul je zo'n kleurvlak op de foto zetten met iso1600 en om die redenen een camera besluiten al dan niet aan te schaffen?

* Anoniem: 103538 . Het verschil tussen bijvoorbeeld de 350D en de D50 is kwaliteitsgewijs zo minimaal dat je aan beide camera's geen miskoop zult hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103538 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 23:07:
[...]

* Anoniem: 19894 . Het verschil tussen bijvoorbeeld de 350D en de D50 is kwaliteitsgewijs zo minimaal dat je aan beide camera's geen miskoop zult hebben.
Minimaal? Niet bestaand. Je moet het zoeken in de manier van bedienen en dergelijke.
Overigens zou ik als D70 bezitter enorm het tweede bedieningswieltje missen.

En als je toch al geld uitgeeft, zou ik de D50 links laten liggen tenzij je zó gebonden bent aan formaat en gewicht (en dat is erg relatief met een (d)SLR aangezien het totaal afhankelijk is van je lens. Mijn 28-70 lens valt nou niet echt in de categorie compact en licht bv. :P )

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 18-06-2005 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 23:15:
[...]

Minimaal? Niet bestaand. Je moet het zoeken in de manier van bedienen en dergelijke.
Overigens zou ik als D70 bezitter enorm het tweede bedieningswieltje missen.
Mwa, ik kom van een SLR af die ook maar één bedieningswieltje heeft en dat werkt prima voor me. Ik denk dus ook niet dat ik hierdoor mijn aankoopbesluit laat beïnvloeden ;)
En als je toch al geld uitgeeft, zou ik de D50 links laten liggen tenzij je zó gebonden bent aan formaat en gewicht (en dat is erg relatief met een (d)SLR aangezien het totaal afhankelijk is van je lens. Mijn 28-70 lens valt nou niet echt in de categorie compact en licht bv. :P )
Ik ben van plan om de body samen met de Nikkor 18-70 te kopen (dezelfde als de kitlens van de D70/D70s). Verdere voordelen zijn voor mij: 2" LCD vs. 1.8" LCD, SD-geheugenkaarten en een goede bouw van de body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die 18-70 lens zal niet je enige worden/zijn (waarom koop je anders een SLR)

2" t.o.v. 1.8" is geen issue. Het aantal pixels zijn hetzelfde gebleven.
SD als voordeel? Ik zie niet waarom.
Goede bouw? ge-erft van de D70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 00:00:
Die 18-70 lens zal niet je enige worden/zijn (waarom koop je anders een SLR)

2" t.o.v. 1.8" is geen issue. Het aantal pixels zijn hetzelfde gebleven.
SD als voordeel? Ik zie niet waarom.
Goede bouw? ge-erft van de D70.
SD als voordeel? Ik heb meerdere SD-kaarten hier al liggen. Scheelt weer minstens 100 euro die ik dan uit kan geven aan een Nikkor 50 F/1.8 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103538 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 00:03:
[...]

SD als voordeel? Ik heb meerdere SD-kaarten hier al liggen. Scheelt weer minstens 100 euro die ik dan uit kan geven aan een Nikkor 50 F/1.8 ;)
Das een punt idd.. Aan de andere kant, je geeft toch al een sloot geld uit voor een camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben het trouwens wel met je eens dat er verschillen zijn. Maar die verschillen zijn minimaal zijn en er zijn zelfs enkele tekortkomingen zijn die de D50 net niet in het straatje van de D70 plaatsen. Ik heb gelukkig nog even bedenktijd en ik ben er van overtuigd dat ik uiteindelijk wel de juiste camera zal kopen die aansluit bij mijn behoeften ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 103538 op 19-06-2005 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103538 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 00:09:
... en ik ben er van overtuigd dat ik uiteindelijk wel de juiste camera zal kopen die aansluit bij mijn behoeften ;)
Deel ze hier zodat andere twijfelaars er iets aan hebben?

Voor mij was het duidelijk dat ik voor de D70 ben gegaan ipv de Canon 300d (en nog meer nu de Canon 350d)

Ik heb grote klauwen. Een "minicamera" werkt dan gewoon niet ;) Bovendien is de ergonomie van de D70(s) beter. En op ISO 1600 mooie "bruikbare" ruis die meer gemeen heeft met analoge korrel dan wat de Canon 300/350d biedt. Dat waren onder meer mijn keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 00:16:
[...]

Deel ze hier zodat andere twijfelaars er iets aan hebben?

Voor mij was het duidelijk dat ik voor de D70 ben gegaan ipv de Canon 300d (en nog meer nu de Canon 350d)

Ik heb grote klauwen. Een "minicamera" werkt dan gewoon niet ;) Bovendien is de ergonomie van de D70(s) beter. En op ISO 1600 mooie "bruikbare" ruis die meer gemeen heeft met analoge korrel dan wat de Canon 300/350d biedt. Dat waren onder meer mijn keuzes.
Geld voor mij ook. Alhoewel de D50 dan weer kleiner dan de D70(s) is, is hij in mijn ogen nog altijd een stuk beter gebouwd dan de 350D, die voor mij gewoon een te dunne handgrip heeft. Zes megapixel tegenover acht megapixels is voor mij ook geen issue. Je kan nog steeds comfortabel croppen. Bijkomend voordeel is dat er meer shots op een geheugenkaartje passen. En over die geheugenkaartjes gesproken, zoals ik al aangaf heb ik al een aantal SD-kaarten. Deze zijn volgens mij ook nog eens sneller dan de CF-kaarten.

Daar staat tegenover dat de 350D dan weer minder ruis produceert op ISO1600. Zelfs bruikbare ruis vind ik niet mooi, als ik dat wil kan ik het altijd in het nabewerkingsproces toevoegen. Maar het omgekeerde is natuurlijk ook waar, er zijn tegenwoordig heel goede ruisverwijderingsprogramma's in de omloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Wat ik als belangrijk voordeel van de D50 zie is dat hij een goede image-processor heeft. De foto's "Out of the box" behoeven weinig nabewerking. Ik heb niet zo'n zin om na het schieten nog eens uren te fotoshoppen om mijn foto's optimaal te krijgen.
Het prijsverschil met de D70 is nu nog wel zo klein dat een D70 misschien de voorkeur zou hebben, maar de D70 loop nu volgens mij uit en wordt vervangen door de D70s, de D50 daarintegen is gloednieuw. Ik verwacht dat het prijsverschil over een paar maanden veel groter is, en dan ben ik wel bereid te leven met de "tekortkomingen" van de D50.
Ik vindt de foto's van de nieuwe kitlens trouwens ook lang niet verkeerd. Ok, je mist 15mm tele-zoom t.o.v. de D70 kitlens, maar goed ik wou er toch al een aparte tele bij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik had me vrijblijvend ingeschreven voor de D50 bij konijnenburg en kreeg net een mailtje dat ze binnen zijn. (heb bedankt, heb ondertussen al een D70 gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat me wel verbaast is dat zelfs als de Nederlandse shops hem al binnen hebben dat er nog geen review op bijvoorbeeld DPreview verschijnt. Ik zit daar toch wel erg op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Gisteren voor de tweede keer de D50 in mijn handen gehad. De eerste keer was ik nog teveel bezig met de specs (en toen was de 350D net leverbaar), nu even goed naar het formaat gekeken, maar ik denk dat Nikon hier toch wel een misstap begaat, aangezien ik als verkoper merk dat een groot pluspunt van de 350D toch zijn formaat is. De D50 is echt een heel stuk groter dan de 350D. Wat wel een prima zaak is dat er een demostand opzit (die onthoud de foto's als er geen kaart inzit, alleen is het niet mogelijk de foto's op te slaan door er een kaart in te zetten...) en dat er een AFS objectief wordt meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-06 12:10
Anoniem: 22659 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 13:01:maar ik denk dat Nikon hier toch wel een misstap begaat, aangezien ik als verkoper merk dat een groot pluspunt van de 350D toch zijn formaat is. De D50 is echt een heel stuk groter dan de 350D.
Mooi :)
Ik heb vandaag (na het lessen) de 350D van m'n rijinstructeur even mogen proeven.

Die is voor mij echt te krap :)
Het stuk tussen de greep en de lens, waar volgens mij ook nog eens het hulplicht zit is echt veel te krap voor mijn handjes.

Ik ben nu toch echt benieuwd naar de in-depth review hoor.

Omdat de D70 geheel uit de markt ligt tegen de tijd dat ik het geld bij elkaar gesprokkeld heb en de D50 me ook alle nodige opties bied denk ik dat ik toch voor de D50 ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
Op Letsgodigital is inmiddels ook een review te vinden van de D50 :)

Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/LayoutImages/testrapporten/sterren/award_1_nl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Anoniem: 19894 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 21:36:
[...]

Nou hier zijn dan 2 real world voorbeelden, nog niet helemaal eerlijk, want sluitertijd en diafragma zijn niet gelijk, maar toch:

D50@iso 1600
http://dc.watch.impress.c...link/24097-1651-47-1.html

350D@iso 1600
http://dc.watch.impress.c...link/20335-1401-35-1.html

Hele review (gebabelvist jp-->en)
http://babelfish.altavist...005%2F06%2F06%2F1651.html

En voor de liefhebbers ook van de 350D
http://babelfish.altavist...005%2F04%2F26%2F1401.html

De 350D heeft inderdaad minder ruis, maar zo te zien meer ruisonderdrukking, dus softer. 't Is maar wat je mooi vindt. Ik ben nog steeds onder de indruk van de prestaties van de D50.

[ Voor 18% gewijzigd door Stiegl op 22-06-2005 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-06 00:52
The Cheese schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:30:
[...]

Nou hier zijn dan 2 real world voorbeelden, nog niet helemaal eerlijk, want sluitertijd en diafragma zijn niet gelijk, maar toch:

D50@iso 1600
http://dc.watch.impress.c...link/24097-1651-47-1.html

350D@iso 1600
http://dc.watch.impress.c...link/20335-1401-35-1.html

Hele review (gebabelvist jp-->en)
http://babelfish.altavist...005%2F06%2F06%2F1651.html
die zijn dus gewoon niet te vergelijken hé, sluitertijd heeft gewoon duidelijk invloed op ruis..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Simon schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:32:
[...]

die zijn dus gewoon niet te vergelijken hé, sluitertijd heeft gewoon duidelijk invloed op ruis..
Dat is waar, maar dat zou nog eens extra voor de 350D pleiten, want die heeft de langste sluitertijd (1/50 vs 1/100 bij de D50)
Wat volgens mij wel duidelijk wordt aangetoond is hoe ruis wordt onderdrukt.
Als ik veel op iso 1600 zou schieten zou ik wellicht wel voor de 350D kiezen. Maar zoals vaker gezegt, aan beide doe je geen miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Anoniem: 22659 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 13:01:
Gisteren voor de tweede keer de D50 in mijn handen gehad. De eerste keer was ik nog teveel bezig met de specs (en toen was de 350D net leverbaar), nu even goed naar het formaat gekeken, maar ik denk dat Nikon hier toch wel een misstap begaat, aangezien ik als verkoper merk dat een groot pluspunt van de 350D toch zijn formaat is. De D50 is echt een heel stuk groter dan de 350D. Wat wel een prima zaak is dat er een demostand opzit (die onthoud de foto's als er geen kaart inzit, alleen is het niet mogelijk de foto's op te slaan door er een kaart in te zetten...) en dat er een AFS objectief wordt meegeleverd.
Formaat is nou weer typisch zo'n aspect waar mensen naar kijken die eigenlijk helemaal niks met een DSLR te maken moeten willen hebben (helaas een hele hoop); een DSLR koop je voor de kwaliteit van de foto's, de flexibiliteit en de creativiteit, niet vanwege de looks of de afmetingen. Als je klein wil hebben koop dan een ultra-compact.

Een DSLR moet je toch wel in een grote fototas dragen; die paar gram extra maken uit als het tussen een toestel van 100 en 120 gram gaat, maar bij deze gewichten toch niet? Allemaal nog afgezien van het feit dat zelfs ik met mijn kleine handen een groter toestel beter en stabieler in de hand vind liggen dan een klein toestel. Mede door de afmetingen is de D50 ook ergonomisch duidelijk beter dan de 350D.

[ Voor 8% gewijzigd door Dr. Strangelove op 22-06-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134756

ik zat te twijfelen tussen de D70 en 350D, maar ik ben vandaag bij een fotozaak geweest, en heb de D50 en 350D vastgehad. Ik begin er nu mee, dus ik weet er nog bijna niets van af, maar ik kan je wel vertellen dat ze (bijna) precies hetzelfde in de hand lagen. Er was echt amper verschil te merken. Ze verkochten echter ook een kit met een 18-55 mm lens en een 55-200 mm lens. Weet iemand of dit goede lenzen zijn waar je flink lang mee kunt fotograferen, ook als je beter wordt en je de normen steeds hoger legt? En hoe presteert de 18-55 lens tov die bij de 350D zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Anoniem: 134756 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 17:18:
Ze verkochten echter ook een kit met een 18-55 mm lens en een 55-200 mm lens. Weet iemand of dit goede lenzen zijn waar je flink lang mee kunt fotograferen, ook als je beter wordt en je de normen steeds hoger legt? En hoe presteert de 18-55 lens tov die bij de 350D zit?
Vriend (en vijand) Ken Rockwell heeft een hands-on stukje geschreven over beide AF-S lensjes, maar ze lijken de toevoeging S niet echt waardig....
Lijkt me als start kit meer dan afdoende.

[ Voor 14% gewijzigd door BN op 25-06-2005 17:40 ]

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134756

BN schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 17:30:
[...]

Vriend (en vijand) Ken Rockwell heeft een hands-on stukje geschreven over beide AF-S lensjes, maar ze lijken de toevoeging S niet echt waardig....
Lijkt me als start kit meer dan afdoende.
nou, ik heb die stukjes eens gelezen, en volgens die gast, die zelf zo te zien een professionele fotograaf is, zijn het ondanks ze niet kunnen tippen aan dure "echte" AF-S lenzen, toch beide zeer goede lenzen. En goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-05 12:33
heeft al iemand de D50 gekocht? zou eens wat ervaringen willen horen.
Ik heb de mijn nl besteld met een tasje bij, maar het tasje is nog niet in voorraad dus moet ik ook wachten op mijn D50 :(
ben benieuwd !

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Dr. Strangelove schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:29:
[...]

Formaat is nou weer typisch zo'n aspect waar mensen naar kijken die eigenlijk helemaal niks met een DSLR te maken moeten willen hebben (helaas een hele hoop); een DSLR koop je voor de kwaliteit van de foto's, de flexibiliteit en de creativiteit, niet vanwege de looks of de afmetingen. Als je klein wil hebben koop dan een ultra-compact.

Een DSLR moet je toch wel in een grote fototas dragen; die paar gram extra maken uit als het tussen een toestel van 100 en 120 gram gaat, maar bij deze gewichten toch niet? Allemaal nog afgezien van het feit dat zelfs ik met mijn kleine handen een groter toestel beter en stabieler in de hand vind liggen dan een klein toestel. Mede door de afmetingen is de D50 ook ergonomisch duidelijk beter dan de 350D.
Ik heb anders mijn D70 ook met het oog op handelbaarheid en grote gekozen. Tijdje terug was de concurrentie van de 350D er niet en vond ik de 300D niet competetief genoeg en heb ik op basis van de grote van de D70 mede een keus gemaakt. Ik heb de handen van Goliath om het maar zo te omschrijven. Ik kan net het knopje van een compactcam indrukken :9 Dus dat speelt echt zeker mee. De 350D paste niet eens in mn handen! (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
Is er nog steeds niemand die de D50 gekocht heeft?

En weet iemand misschien hoe dat nou zit met het LCD scherm.
Deze zou geen backlight hebben.
Maar gaat het dan om het grote schermpje? Waar de foto op terug te zien is, of heeft de LCD met de instellingen bovenop de camera geen backlight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Johnvh schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 20:02:

En weet iemand misschien hoe dat nou zit met het LCD scherm.
Deze zou geen backlight hebben.
Maar gaat het dan om het grote schermpje? Waar de foto op terug te zien is, of heeft de LCD met de instellingen bovenop de camera geen backlight?
LCD bovenop heeft geen backlight

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 05-07-2005 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Ik heb even de Engelse en Nederlandse review van de D50 door DCViews aan de topicstart toegevoegd. De NL conclusie:
Gebruikers van compact camera's die overwegen om over te stappen op een digitale reflex maken met de Nikon D50 zeker geen slechte keus. De camera is prettig om mee te werken met een prima handligging en met alle bedieningsorganen op de juiste plaats. Het grote aantal veelzijdige custom functies, Hi-Speed USB 2.0 interface en direct printbare beelden dragen bij aan de uitstekende prestaties. De foto's zijn zeer gedetailleerd met een prima scherpte over het hele bereik en mooie pittige kleuren.
Ze zijn er best over te spreken blijkbaar :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
* Stiegl heeft van het weekend een D70 gekocht

Heb zowel de D70 als de D50 in mijn handen gehad. De D50 heeft, naar mijn mening, een prettiger formaat en ook het grotere display is mooi.
Aangezien de D70 kit (met 18-70 DX lens) voor 60 euro meer werd aangeboden dan de D50 kit is het toch de D70 geworden. De D70 werkt gewoon erg prettig met die 2 instelwieltjes en de kitlens is goed.

Er zijn toch wel een paar dingen die ik t.o.v. de D50 minder vind:
- De D50 levert standaard levendigere foto's, bij de D70 moet je hiervoor meer werken
- Groter 2.0" LCD
- Prettiger formaat en gewicht
- Betere signaal/ruis verhouding. De ruis op ISO 800 valt me eerlijk gezegd tegen bij de D70.
- Niet te vergeten, de automatische witbalans is verbeterd. Met de D70 kun je de witbalans wel fine-tunen, maar het is natuurlijk makkelijker als het apparaat het zelf al goed doet

Ik zou zelf denk ik niet de D70s boven de D50 verkiezen. 't Is dat de prijs van de "oude" D70 er nu naar was, anders had ik nog wat langer gewacht tot de D50 wat was gezakt in prijs.

[ Voor 25% gewijzigd door Stiegl op 12-07-2005 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:34

Zoefff

❤ 

Dat de D50 levendigere foto's levert dan de D70 lijkt me sterk. Je kan op de D70 namelijk ook de verzadiging, tooncompensatie en teint behoorlijk aanpassen, waarmee je écht felle platen krijgt. Standaard staat dit gewoon neutraal, omdat de meeste dSLR gebruikers dit liever zelf in de hand hebben. De D50 is standaard waarschijnlijk wat levendiger ingesteld omdat ze toch meer doelen op de compactgebruikers, die graag kant-en-klare platen hebben. Maar, dat wil dus niet zeggen dat de D70 dit niet ook (eenvoudig) kan!

Prettiger formaat is natuurlijk een mening. Ik vind het fijn dat de D70 relatief groot en zwaar is, zeker als je met grote lenzen als de 80-200 of 70-200 VR gaat werken.

De signaal/ruisverhouding ben ik heel benieuwd naar. Minder is natuurlijk beter, maar ik moet zeggen dat ik de D70 op ISO 800 nog nooit storende ruis heb zien produceren :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Google maar eens op custom curves, er gaat een werled voor je open...

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Dat bedoel ik dus met "meer werken" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
iemand een idee of de D50 kan gebruikt worden met een IPOD om foto's over te plaatsen???

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:47

Puck

W32.Deadcode.A

Ja dat kan met de iPod Photo Connector, mits je een iPod Photo hebt!

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000

zomertje

Barisax knorretje

* zomertje heeft hem gisteren besteld :)

Ik ben benieuwd :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
zomertje schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 22:37:
* zomertje heeft hem gisteren besteld :)

Ik ben benieuwd :)
Ik heb hem 2 maand geleden al besteld, de beshcikbaarheidsdatum is wel elke week aangepast geweest maar staat nu al een tijdje vast op de 25st, 1 maand later dan voorzien dus

ik ben ook heel benieuwd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

LittleWan schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 01:34:
[...]

Ik heb hem 2 maand geleden al besteld, de beshcikbaarheidsdatum is wel elke week aangepast geweest maar staat nu al een tijdje vast op de 25st, 1 maand later dan voorzien dus

ik ben ook heel benieuwd !
Hmm, ik kreeg een mailtje dat het product op voorraad was en er een afspraak over levering gemaakt ging worden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53444

Ik heb hem al weer een tijdje en ik ben er zeer over te spreken.
Ik vind de D50 standaard niet echt verzadigde foto's maken. Tenminste als ik het met een compact cam moet vergelijken.

Wel is dit gemakkelijk in te stellen, via vivid, of sharpen of gewoon een custom instelling.

Het enige nadeel blijft wel de openheid van het NEF formaat van de D50. Dat is er namelijk niet.
De NEF/Raw images binnenhalen met bijvoorbeeld Gimp is niet mogelijk. de D70 wordt overigens via reverse engineering wel weer ondersteund middels dcraw. Misschien is het ook weer een kwestie van tijd.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 53444 op 23-07-2005 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118950

Volledige review op Dpreview:
http://www.dpreview.com/reviews/nikond50/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128175

Wordt het dan niet eens tijd om een officiele D50 topic te maken? >:)

Binnenkort is hij overigens ook van mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
ai, de beschikbaarheidsdatum is nog maar eens veranderd, het zal 5 augustus ten vroegste worden, :'(
das nu nog es 2 weken bij. Wanneer gaat dit nu eens ophouden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

LittleWan schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 17:10:
ai, de beschikbaarheidsdatum is nog maar eens veranderd, het zal 5 augustus ten vroegste worden, :'(
das nu nog es 2 weken bij. Wanneer gaat dit nu eens ophouden !
Heb je een nederlandse of engelse versie? Misschien dat dat uitmaakt, want ik heb een engelse versie en ga hem morgen krijgen....

\o/ :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Eerlijk gezegd vind ik de review op Dpreview waardeloos. Hoe kun je als reviewer glashard het volgende beweren:
The D50 shows a clear resolution and detail advantage over the *ist DS, this wasn't unexpected as we have noted the weakness of the processor built into the *ist DS (see JPEG vs RAW in our *ist DS review).
Deze uitspraak is gebaseerd op de foto's op de volgende pagina:

http://www.dpreview.com/reviews/nikond50/page21.asp

Is de reviewer blind??? Ik heb zelf de *ist DS en ben boos dat hij, gezien de foto's op de bovenstaande pagina, glashard zit te liegen. Ik zal Dpreview voortaan mijden als de pest.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Spotmatic schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:33:
Eerlijk gezegd vind ik de review op Dpreview waardeloos. Hoe kun je als reviewer glashard het volgende beweren:

[...]

Deze uitspraak is gebaseerd op de foto's op de volgende pagina:

http://www.dpreview.com/reviews/nikond50/page21.asp

Is de reviewer blind??? Ik heb zelf de *ist DS en ben boos dat hij, gezien de foto's op de bovenstaande pagina, glashard zit te liegen. Ik zal Dpreview voortaan mijden als de pest.
Het is natuurlijk flauw om vanwege 1 punt een site te gaan mijden, aangezien ik verder vind dat ze altijd goede artikelen en reviews hebben. Ben je boos dat je camera minder goed word gevonden dan de D50?

Persoonlijk vind ik de D50 platen ook mooier. In de 100% crops produceert de *ist DS veel dikkere lijnen waardoor er detail verloren gaat, daar heeft de reviewer wel gelijk in.

Bovendien, hij baseert zijn oordeel ook op het volgende onderzoek:
First of all there's a noticeable difference in both tonal response and color saturation between JPEG from the camera and RAW converted in Adobe Camera RAW. It would be relatively straight forward to tweak ACR's default settings to match the output from the *ist DS but I wanted to keep the number of modified variables to a minimum. Here I think you can see that the *ist DS is actually capturing more detail than is being revealed in its JPEG images. Adobe Camera RAW does a very good job of producing a crisp and sharp image, we could have gone further by increasing ACR's sharpness setting.
Je kan me toch niet vertellen dat je daar ook geen verschil ziet he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Zoefff schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:39:
[...]

Het is natuurlijk flauw om vanwege 1 punt een site te gaan mijden, aangezien ik verder vind dat ze altijd goede artikelen en reviews hebben. Ben je boos dat je camera minder goed word gevonden dan de D50?
Nee hoor, ik vind het prima als de *ist DS wordt afgekraakt, maar dan s.v.p. wel op objectieve gronden. Ik kan weinig objectiefs ontdekken aan de bewering dat de D50 meer detail levert, terwijl de getoonde resultaten iets heel anders zeggen.
Persoonlijk vind ik de D50 platen ook mooier. In de 100% crops produceert de *ist DS veel dikkere lijnen waardoor er detail verloren gaat, daar heeft de reviewer wel gelijk in.
Het probleem is dat ze bij Dpreview de *ist DS steeds testen met de verkeerde instellingen, namelijk in de "bright" mode. Met als resultaat overgesatureerde kleuren en edge enhancement. Zouden ze die instelling veranderen in "natural" mode, dan worden de resultaten al heel anders. Het is mede om deze reden dat ik Dpreview al wat minder hoog ben in gaan schatten.
Bovendien, hij baseert zijn oordeel ook op het volgende onderzoek:

[...]
Je kan me toch niet vertellen dat je daar ook geen verschil ziet he?
Zoals ik al zei: het komt allemaal door "bright" mode. Als ze nou de moeite hadden genomen om de "natural" mode te selecteren... Maar helaas, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Spotmatic: laat het ze even weten dat ze de *ist DS hebben getest met de verkeerde instellingen: hier hebben die opmerkingen niet zoveel zin ;) Zie http://www.dpreview.com/misc/feedback.asp of het News Discussion forum van DPReview, waar je commentaar op reviews ook kwijt kunt.

Verder is Phil Askey een behoorlijk objectieve reviewer, dus roepen dat hij 'glashard zit te liegen' is in dit geval niet op z'n plaats.
Maar helaas, helaas.
Als er ergens wat mis is, kan je 2 dingen doen: erover gaan discussiëren ergens (zoals in dit topic), of het melden op de juiste plek/aan de juiste persoon zodat er wat aan gedaan kan worden. Hopelijk snap je wat ik bedoel ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Tsja, dat weet ik allemaal niet hoor. Het meest logische zou ik vinden dat een review-site alle camera's op de "auto" stand testen. Zo haal je niet het meeste uit de camera (dat kunnen ze wellicht in een diepgaander onderzoek doen), maar je hebt wel de meest eerlijke vergelijking.

Is de "bright" mode de standaardinstelling op jouw camera?

edit:

Remy heeft gelijk, er hier over discussieren heeft niet heel veel zin :)

[ Voor 16% gewijzigd door Zoefff op 25-07-2005 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Dit is ook deels een reply op Remy's post hierboven:
Zoefff schreef op maandag 25 juli 2005 @ 13:00:
Tsja, dat weet ik allemaal niet hoor. Het meest logische zou ik vinden dat een review-site alle camera's op de "auto" stand testen. Zo haal je niet het meeste uit de camera (dat kunnen ze wellicht in een diepgaander onderzoek doen), maar je hebt wel de meest eerlijke vergelijking.

Is de "bright" mode de standaardinstelling op jouw camera?
Ik denk dat het niet zoveel zin heeft om dit terug te koppelen naar Dpreview. Want inderdaad: de bright mode is de standaardinstelling van de DS. En Dpreview test alle camera's met de standaardinstellingen. Het is iedereen een raadsel waarom Pentax hiervoor gekozen heeft (anders dan om de compact cam bezitters te plezieren), maar iedereen zet deze instelling na aanschaf gelijk op "Natural", want foto's in de bright mode zijn ECHT niet om aan te zien. Om dit vervolgens te wijten aan een slechte image processor... Maar gelukkig heeft Nikon hier zijn zaakjes wel op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Ik denk dat het niet zoveel zin heeft om dit terug te koppelen naar Dpreview.
Beetje jammer dat je er zo tegenaan kijkt ;)

Ten eerste: niet geschoten is altijd mis. Als het je echt zo stoort, is het melden iig beter voor je gemoedsrust dan er helemaal niks mee doen. Ten tweede: DPReview doet echt wel wat met user-feedback: ze hebben al meerdere malen bij verschillende nieuwsjes danwel reviews fouten of missende dingen rechtgezet.

Maar goed, of je er wat mee doet moet je zelf weten natuurlijk, ik geef alleen maar aan dat hier roepen niet zo zinvol is als het direct bij DPReview zelf melden :P

Hier kunnen we iig verder over de D50 :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Remy schreef op maandag 25 juli 2005 @ 13:37:
[...]
Beetje jammer dat je er zo tegenaan kijkt ;)

Ten eerste: niet geschoten is altijd mis. Als het je echt zo stoort, is het melden iig beter voor je gemoedsrust dan er helemaal niks mee doen. Ten tweede: DPReview doet echt wel wat met user-feedback: ze hebben al meerdere malen bij verschillende nieuwsjes danwel reviews fouten of missende dingen rechtgezet.
Okee, om je een plezier te doen heb ik zojuist het feedbackformulier bij DPReview ingevuld. Ik verwacht eigenlijk dat ze er niets mee doen omdat het nu eenmaal hun testmethode is: "straight out of the box".

En nu weer terug ontopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
zomertje schreef op zondag 24 juli 2005 @ 21:56:
[...]
Heb je een nederlandse of engelse versie? Misschien dat dat uitmaakt, want ik heb een engelse versie en ga hem morgen krijgen....

\o/ :9 :P
via Pixmania.be
zal wellicht een franse versie zijn, maar kan evengoed de nederlandse zijn ook...
hoe dan ook ik zal nog moeten wachten voor ik het zal weten ;) :'(

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.