Extreme prijsverlaging Sandisk

Pagina: 1
Acties:
  • 335 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste medegebruikers van dit forum,

ik heb voor jullie een verheugende mededeling. In mijn lange loopbaan van verkoper heb ik nimmer een dergelijke prijsverlaging meegemaakt van Sandisk geheugenkaarten als welke deze week is geintroduceerd. De prijsverlagingen richten zich met name in de grotere geheugenkaarten. Helaas moet ik een website van een concurrent aandragen als "bewijs" voor deze stelling. Correct is namelijk de enige shop in Rotterdam die op internet inmiddels zijn Sandisk prijzen heeft aangepast aan de nieuwe Sandisk richtprijzen.

Enkele voorbeelden van winkelprijzen (let op is dus niet een "ik weet niet uit welk land dit kaartje vandaan komt" webshop prijs):

Sandisk 1 GB CF Ultra II oud: 89, nieuw 65
Sandisk 2 GB CF Ultra II oud 179, nieuw 110

Zo ook is de prijs voor 2 GB normale SD kaarten gedaald tot rond de 90 euro.
Voor meer WINKELprijzen zie Correct en bedenk jezelf dan dat deze info je mede werd mogelijk gemaakt door een verkoper van een concurrent van de foto afdeling van Correct ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Zoefff op 11-01-2006 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmmm, thanks voor de tip, het wordt zo wel erg interessant om er nog eens een gigabyte bij te halen voor wat extra opslag. Hoewel ik binnenkort ook maar eens aan de imagetank moet, lastig lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:23:
Beste medegebruikers van dit forum,

ik heb voor jullie een verheugende mededeling. In mijn lange loopbaan van verkoper heb ik nimmer een dergelijke prijsverlaging meegemaakt van Sandisk geheugenkaarten als welke deze week is geintroduceerd.
Niet? Ik kocht mijn 2GB Ultra-II CF-kaart voor dik over de 700 euro, 3 weken later bij dezelfde winkel... 225!! (Jah dan heb je echt pijn aan je poeperd)
De prijsverlagingen richten zich met name in de grotere geheugenkaarten. Helaas moet ik een website van een concurrent aandragen als "bewijs" voor deze stelling. Corrupt is namelijk de enige shop in Rotterdam die op internet inmiddels zijn Sandisk prijzen heeft aangepast aan de nieuwe Sandisk richtprijzen.
Prijzen zien er aardig uit, jammer dat ik werkelijk niks nodig heb :/

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:29
Zou ik het verschil merken tussen een gewone en een ultra -II kaart in mijn ixus, of is dat in zo'n geval nutteloos om een hogere snelheid te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hmz, dan verkoop ik m'n 80 gb imagetank en haal ik er een paar 2 gb sandisk ultra II kaartjes bij, kleiner en sneller en voor 1 shoot meer dan voldoende, denk zelfs voor een vette vakantie ;)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:23
Zoutvat schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:04:
Zou ik het verschil merken tussen een gewone en een ultra -II kaart in mijn ixus, of is dat in zo'n geval nutteloos om een hogere snelheid te hebben?
nee, maakt opzich niet heel veel uit. het is wel een voordeel voor het kopieren naar je harddisk. met een ultra II gaat dat gewoon sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
masterslave schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:24:
[...]

nee, maakt opzich niet heel veel uit. het is wel een voordeel voor het kopieren naar je harddisk. met een ultra II gaat dat gewoon sneller
Even voor de duidelijkheid: bij een niet al te snelle camera geldt dat. Bij een DSLR/prosumer/andere snelle camera geldt dus wél dat snel geheugen zin heeft en goed ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08 21:32
Zoutvat schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:04:
Ik merk het zelf bij mijn IXUS 40 wel, vooral als je filmpjes maakt gaat het opslaan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:55:
[...]

Niet? Ik kocht mijn 2GB Ultra-II CF-kaart voor dik over de 700 euro, 3 weken later bij dezelfde winkel... 225!! (Jah dan heb je echt pijn aan je poeperd)
tyfus zijn die dingen echt zó duur geweest? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:50

Jaymz

Keep on moving !

Da's mooi, *Jaymz liep al een tijdje te dubben over een geheugenuitbreiding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:07
onder tussen op meerde site's de lage prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:34
Ik zag vanmiddag op http://www.memoryshop.nl dat de prijzen ook daar gigantisch laag waren!
Helaas niet veel op voorraad, maar erg handig om in de gate te houden :)

Binnenkort toch maar eens 1 of 2 GB bij bestellen.
Beetje overkill aan geheugen is toch wel handig soms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mooi dat ik dit topic zie!, ik zat namelijk al een tijdje te wachten op een prijsverlaging :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Dat is geen prijsverlaging, dat heet oudheid. Die winkel heeft een kaartje dat al heel lang in de schappen lag uitverkocht en heeft vervolgens een nieuwe besteld tegen een courante prijs. Dat is in ieder geval wat ik denk.... Kan natuurlijk ook zijn dat die kaart echt in korte tijd zo extreem verlaagd is in prijs :+

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik nog een liev nieuws, toevallig vanmiddag besloten meer geheugen te willen, 8MB per foto gaat best snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:46:
[...]

tyfus zijn die dingen echt zó duur geweest? :X
Jep, duurder zelfs. Ze begonnen zo rond de € 900 bij introductie... Dan te bedenken dat ik een paar maanden terug een 8GB kaartje opgestuurd kreeg... Anderhalf jaar geleden had je dat niet eens durven dromen :D

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hmm mooi wel 2 gb voor 90 eu's, denk dat ik dat wel ga kopen voor m'n telefoontje!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
Dat is goed nieuws voor mij. Na de wintersport ga ik een 350D bestellen en dan kan ik nu ipv een 1GB kaartje gelijk een 2GB kaartje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Any info over 4GB Extreme III prijzen? :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 00:26:
Any info over 4GB Extreme III prijzen? :) ;)
Als je even op de site van de SP had gekeken, dan had je gezien dat de prijs van 4GB Extreme III op €259,95 ligt.

[edit]
In de PW zelfs voor €209,16 bij HardwareTotaal

[ Voor 25% gewijzigd door Zegato op 11-01-2006 01:34 ]

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 09:34
Het enige beroerde dat ik tot nu toe tegengekomen ben, is dat de 2Gb Ultra II kaartjes bijna OVERAL zijn uitverkocht. Ze zijn nog wel te krijgen, maar dan voor 150+ euro. Alle low-price winkels zijn uitverkocht. En da's nie fijn! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ach dat is een kwestie van een klein beetje geduld. Normale bedrijven krijgen een credit over de oude voorraad en moeten hem ook voor deze bedragen moeten kunnen leveren. Dat is gewoon een kwestie van informeren. Daarnaast denk ik dat veel bedrijven momenteel een Sandisk bestelling de deur uit hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Sandisk 2 GB CF Ultra II oud 179, nieuw 110
afgelopen week in New York geweest en deze kaart voor bijna $500,-- zien liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
Nergens in het Wijnegem shopping center de nieuwe prijzen kunnen vinden...
Van den borre is wil wel haar prijzen aanpassen als ze in een andere winkel goedkoper zijn. Dat wil dus zeggen dat ik nu een winkel, geen webshop in België moet zoeken met die prijzen, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee of deze prijsverlaging ook voor Belgie geldt, maar ik zou vragen of zij hun meest recente prijslijst kunnen zoeken en hieruit de nieuwe adviesprijs kunnen destilleren. Hij moet van rond 9 januari zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Laatst online: 13:55
Omdat ik de bezorgkosten bij Correct erg hoog vind (25,- ongeacht je bestelling) keek ik maar even op pdashop.nl: nog goedkoper en op voorraad :)

Nog even snel bestellen voor mijn vakantie van vrijdag :P Kan ik nog meer film kijken op mijn pda in de bus naar wintersport :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:11

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

So dan wat een super verlaging.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt? Gaat Sandisk een ander (sneller) type cf-geheugen uitbrengen ofzo?

Ik was een tijdje geleden al aan het twijfelen of ik voor mn vakantie nog een extra cf-kaartje mee moest nemen, maar die keuze is nu ineens erg snel en gemakkelijk gemaakt.
Sandisk Extreme III 4gb is binnenkort mine !!!!! Tevens een fijne kaart in m'n over een half jaar ofzo aan te schaffen D200............

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 16:25
trigger808 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 14:00:
[...]

afgelopen week in New York geweest en deze kaart voor bijna $500,-- zien liggen!
In die 13-in-een dozijn electronicawinkels daar zeker, daar zijn de prijzen altijd 10x de adviesprijs, zodat ze domme toeristen teveel kunnen laten betalen, zelfs na het afdingen..

zo'n verkoper probeerde mij een groothoek voorzetlens voor m'n kitlens te verkopen voor 450$ na 5 minuten was dat 75 dollar geworden, vond ik nog te duur voor zo'n stuk rommel..
Werden ze ook nog kwaad dat ik dat niet deed, en ik een krenterige hollander was. Paar dagen laten wel een nieuwe 80-200/2.8 en een SB-800 gescoord bij JR Photo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Hoe zit het met Ultra III kaartjes? Vorige week 1GB voor 82. Dus zo erg laag zijn die nieuwe prijzen niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Verlaging lijkt helaas niet te gelden voor MemoryStick Pro (Duo)...
En laat ik die nou net nodig hebben :/

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:04
http://www.memoryshop.nl/geheugen/6

Op bovenstaande link staan prijzen als:

Ultra II 1 GB --> € 57,-
Ultra II 2 GB --> € 95,-
Ultra II 4 GB --> € 187,-

Er zullen vast nóg goedkopere te krijgen zijn :*)
Mooi voor de consument in ieder geval, ik maak er graag gebruik van :)
FirefoxAG schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 16:41:
Verlaging lijkt helaas niet te gelden voor MemoryStick Pro (Duo)...
En laat ik die nou net nodig hebben :/
Dat zou inderdaad ook erg handig zijn,
het lijkt er ook op dat alle nieuwe sony apparatuur hier mee uitgerust gaat worden.. |:(
Er zijn vandaag op dpreview twee nieuwe bekend gemaakt, vanaf nu ook in 4 en 8 GB variant >:)

[ Voor 46% gewijzigd door Cyclonist op 11-01-2006 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
zo te zien is er bijna geen prijsverschil in de mini sd kaartjes en de gewone sd kaartjes van sandisk

SanDisk SD 1024 MB € 54,-
en
SanDisk mini Secure Digital 1024 MB € 58,-
(pdashop.nl)

Vraagje, zit er significant verschil in de snelheid van deze kaarten.
Ik heb een mini sd nodig voor mijn mda vario maar met adapter zou ik het zelfde kaartje ook in mijn panasonic fx9 kunnen planten? Of is een gewoon SD kaartje beter voor mijn camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een geschenk uit de hemel! _/-\o_
Net op het moment dat ik aan het twijfelen was over een image-tank voor de komende vakanties. Ik moest deze zomer al behoorlijk zuinig doen met raw+jpeg :/

Dat wordt dus een paar GB's erbij en die image-tank laten we mooi zitten :P

edit:
De ellende is dat die shit straks dus slecht leverbaar is omdat iedereen 2/4GB CF's wil hebben :X

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[...]

Tsja, maar dat vind ik niet te vergelijken: jij kocht die CF kaart, correct me if I'm wrong, toen hij echt _net_ uit was, bij wijze van spreken voor het T.net nieuwsbericht dat hij op de markt kwam, toch? Dit gaat over prijsverlagingen van kaarten die al een hele tijd op de markt zijn, dat vind ik toch heel wat anders dan :)

Maarja, 'k ben nog altijd prima tevreden met m'n Ridata 1GB CF kaartje, voor een EOS D30 is dat ook genoeg, er passen 250 RAW foto's op ongeveer, of 800-1000 JPEG foto's ofzo (Weet niet precies hoeveel, maar veel) :X Als ik nog 's naar een 20D zou upgraden, zou een extra CF kaartje een van m'n eerste investeringen zijn :o

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thijz schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 16:36:
Hoe zit het met Ultra III kaartjes? Vorige week 1GB voor 82. Dus zo erg laag zijn die nieuwe prijzen niet :)
Vorige week verkocht ik die dingen anders nog voor 9 tientjes. Nu voor iets meer dan 6. Dat vind ik dus nogal een verlaging voor een geheugenkaartje. In de SP vermeldde ik al dat de genoemde prijzen winkelprijzen waren, dus vergelijk deze alsjeblieft niet direct met de goedkoopste internetaanbieder (mensen zijn geneigd alleen naar de allergoedkoopste internetaanbieder te kijken en niet naar de gemiddelden oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Grrrrrene schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 17:13:
[...]

Tsja, maar dat vind ik niet te vergelijken: jij kocht die CF kaart, correct me if I'm wrong, toen hij echt _net_ uit was, bij wijze van spreken voor het T.net nieuwsbericht dat hij op de markt kwam, toch? Dit gaat over prijsverlagingen van kaarten die al een hele tijd op de markt zijn, dat vind ik toch heel wat anders dan :)
True, maar dan nog is het niet gaaf wel? :P
Maarja, 'k ben nog altijd prima tevreden met m'n Ridata 1GB CF kaartje, voor een EOS D30 is dat ook genoeg, er passen 250 RAW foto's op ongeveer, of 800-1000 JPEG foto's ofzo (Weet niet precies hoeveel, maar veel) :X Als ik nog 's naar een 20D zou upgraden, zou een extra CF kaartje een van m'n eerste investeringen zijn :o
Ik twijfel stiekem toch over een 4GB CF module. Ik schiet sinds lightroom ineens alleen nog maar RAW (+small JPG) en dat gaat toch hard dan :P Moet ik wel mijn 1D2 terugkrijgen, want de 1D zuigt echt te hard. Mijn god wat een ruis :X

[ Voor 6% gewijzigd door Floor-is op 11-01-2006 17:53 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:13

Zoefff

❤ 

offtopic:
Ik vond dit een nog veel beter voorbeeld, je ziet daar gewoon "scanlines" door het beeld lopen :D

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Floris schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 17:52:

Ik twijfel stiekem toch over een 4GB CF module. Ik schiet sinds lightroom ineens alleen nog maar RAW (+small JPG) en dat gaat toch hard dan :P Moet ik wel mijn 1D2 terugkrijgen, want de 1D zuigt echt te hard. Mijn god wat een ruis :X
Je weet dat je de ISO waarde ook op een 1D kunt instellen? :X

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 17:50:
[...]

Vorige week verkocht ik die dingen anders nog voor 9 tientjes. Nu voor iets meer dan 6. Dat vind ik dus nogal een verlaging voor een geheugenkaartje. In de SP vermeldde ik al dat de genoemde prijzen winkelprijzen waren, dus vergelijk deze alsjeblieft niet direct met de goedkoopste internetaanbieder (mensen zijn geneigd alleen naar de allergoedkoopste internetaanbieder te kijken en niet naar de gemiddelden oid).
ik vind het niet zo gek dat er meteen naar internet prijzen gekeken word, zeker niet met dit soort dingen. Gaan heel weinig kapot, de service die er extra op verleend kan worden is minimaal. Dan maar de goedkoopste niet? Zeker als de shopsurvey ook nog eens goed is weet ik het wel (en inmiddels ook al 1GB Ultra II besteld, op het web).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn reactie was bedoeld op de vergelijking van de nieuwe prijzen van normale winkels en de oude prijzen van internetaanbieders. In dat geval zijn de verschillen misschien klein, maar als je binnen hetzelfde segment blijft kijken dan is de prijsdaling aanzienlijk (misschien zit er wat vertraging aan de kant van de webaanbieders). Ik bedoelde dit niet als discussie tussen kopen via een normale winkel of via een webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Zoefff schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 18:05:
offtopic:
Ik vond dit een nog veel beter voorbeeld, je ziet daar gewoon "scanlines" door het beeld lopen :D
Die heb ik wel een stop of 4 gepushed, dus echt eerlijk is dat niet. (Witbalans ook aangepast gelijk :P)
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 18:05:
[...]

Je weet dat je de ISO waarde ook op een 1D kunt instellen? :X

>:)
Ik mocht geen statief gebruiken. Uit de hand in een fscking donkere Sacre Coeur (sp?) met zo lang mogelijke sluitertijd levert kutresultaat ongeacht de ISO. :P
Spotter schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 18:15:
[...]

ik vind het niet zo gek dat er meteen naar internet prijzen gekeken word, zeker niet met dit soort dingen. Gaan heel weinig kapot, de service die er extra op verleend kan worden is minimaal. Dan maar de goedkoopste niet? Zeker als de shopsurvey ook nog eens goed is weet ik het wel (en inmiddels ook al 1GB Ultra II besteld, op het web).
Agreed :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:07

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Hmm, dit wordt wel heel aantrekkelijk. Ik wilde eigenlijk voor de 4GB gaan, accesoires boven de €200 zijn meeverzekerd bij diefstal etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Laatst online: 18:11

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Toch maar besteld en nu maar hopen dat ze ze echt op voorraad hebben:

Foto Konijnenberg BV
-------------------------------------
Product: SANCF4096III - Sandisk 4096Mb CompactFlash Extreme III
Aantal besteld: 1.00
Prijs/stk: EUR 219.00 - Subtotaal: EUR 219.00

-----------Verzendkosten---------
Verzendkosten: Rembours via de TPG post binnen NL (van ? 50,00 tot ? 2.000,00)
-----------------------------------

------------Totaalbedrag---------
EUR 231.50

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Hoe zit het met de verkrijgbaarheid van deze kaartjes? Ik ben diverse sites in de gaten aan het houden, maar de voorraad blijft nihil (of het is een stuk duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

afgelopen weekend een Sandisk 1 GB CF Ultra II gekocht bij office centre voor 49 EX BTW
vond ze al zo goedkoop, helemaal omdat een "standaard 1 GB CF 65 EX BTW was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Nederlandse importeur van de week nog aan de lijn gehad aangezien al mijn grote kaarten uitverkocht zijn, maar deze importeur is zelf ook helemaal leeg. De bestelling van hun komt over vanuit de VS. Het enige zinvolle dat hij kon zeggen was dat ze binnen twee weken en twee maanden binnen zouden zijn (bij de leverancier dus). Ik heb hem gedwongen tot het maken van een schatting :P waarop hij ongeveer drie a vier weken aangaf. Uiteraard weet ik niet hoe dat bij importboeren zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Ik geloof dat ik dan maar voor de 4GB Ultra II ga. Die kan ik nog wel vinden. Kan ik voorlopig in elk geval vooruit. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk sowieso eerst een hier voordat je een keuze maakt tussen UltraII en ExtremeIII. Geen idee welke camera je hebt, maar de meeste Nikons en Canons staan er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:25:
Kijk sowieso eerst een hier voordat je een keuze maakt tussen UltraII en ExtremeIII. Geen idee welke camera je hebt, maar de meeste Nikons en Canons staan er tussen.
Helaas geen Nikon D70s/D70/D50....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:15
relonky schreef op maandag 30 januari 2006 @ 16:32:
Hoe zit het met de verkrijgbaarheid van deze kaartjes? Ik ben diverse sites in de gaten aan het houden, maar de voorraad blijft nihil (of het is een stuk duurder).
Een dag of twee nadat dit topic gestart was heb ik me een 2GB Extreme III besteld en die had ik zo'n vijf dagen later thuis. Gewoon bestellen zou ik zeggen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic heb ik op 10 januari gestart en tot aan afgelopen week kon ik ook uit voorraad 2 GB Extreme III leveren. Echter, oude voorraden raken op en moeten worden bijbesteld. Op dit moment valt er echter weinig bij te bestellen, want er zijn geen voorraden. Ik zou de kat uit de boom kijken en wachten tot je een goede leverancier vindt die de kaarten uit voorraad kan leveren, dat scheelt je een hoop zenuwachtig wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Ik heb een leverancier die de 4GB kaart uit voorraad kan leveren, maar ik moet eerst nog even overleggen met de vrouw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:07
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:35:
[...]

Helaas geen Nikon D70s/D70/D50....
De D70 wel... D70s niet nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Johnvh schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 22:45:
Ik zag vanmiddag op http://www.memoryshop.nl dat de prijzen ook daar gigantisch laag waren!
Grappige winkel:
SanDisk Memorystick Duo 64 MB: 41,50 euro
SanDisk Memorystick Duo 128 MB: 30,00 euro
SanDisk Memorystick Duo PRO 128 MB: 31,00 euro
SanDisk Memorystick Duo PRO 256 MB: 26,00 euro

Zouden ze nog veel van die 64MB/128MB kaartjes verkopen? 8)7

Over een maand of twee ga ik een nieuwe camera kopen.
Hopelijk zijn tegen dan de 4GB kaartjes weer in prijs gedaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar gaat Sandisk dit verhaal ieder jaar in deze maanden herhalen. Vandaag zijn de prijzen weer 30 a 40 procent gedaald. De grote kaarten worden zo wel heel aantrekkelijk ;)

Bijvoorbeeld:
pricewatch: Compact Flash 8GB (SanDisk Ultra II)

Dit allemaal in dezelfde week dat Sandisk wat werknemers ontslaat om kosten te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
nieuws: Sandisk gaat prijzen tot veertig procent verlagen :)

Ondanks de almaar stijgende vraag naar flashgeheugen gaat het niet goed met Sandisk, een van de grote namen op dit gebied. Om zijn marktaandeel te behouden is ervoor gekozen om werknemers te laten gaan en prijzen van producten te verlagen.

Mijn volgend kaartje wordt wellicht een SanDisk Extreme III.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, iets minder werken en meer T.net lezen blijkbaar... De prijsverlaging voor Extreme IV valt mij wel wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Voor de ultrasnelle kaartjes is er nog maar weinig concurrentie.
Enkel Lexar heeft een kaartje dat even snel is als de Extreme IV (zelfs iets sneller).

Je hebt dan ook nog een peperdure kaartlezer nodig om de maximale snelheid eruit te halen dus dit is (voorlopig) enkel nog voor de rijke snelheidsfreaks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Laatst online: 10-09 17:46
Twister336 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:20:
Voor de ultrasnelle kaartjes is er nog maar weinig concurrentie.
Enkel Lexar heeft een kaartje dat even snel is als de Extreme IV (zelfs iets sneller).

Je hebt dan ook nog een peperdure kaartlezer nodig om de maximale snelheid eruit te halen dus dit is (voorlopig) enkel nog voor de rijke snelheidsfreaks ;)
sandisk extreme lezer kost 25 euro als ik me niet vergis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Die supersnelle CF's hebben een cardreader over Firewire 800 nodig om het maximale eruit te halen. En jammer genoeg is nou net die standaard sporadisch te vinden in PC land.
Voor datatransfer in cam hoef je niet zo'n retesnelle kaart te hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door coorz op 21-02-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ach de Extreme III is wat dat betreft snel genoeg, en deze zijn leuk betaalbaar geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
De SanDisk Extreme Firewire kost 80 euro. De andere kaartlezers zijn niet snel genoeg voor de Extreme IV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik had al een Lexar Firewire CF-reader (RW019), en heb nu een 4GB Extreme III-kaartje erbij gekocht. Snel zat :)

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Misschien maar weer es kijken voor een 4-8 GB kaartje, heb 2 maanden geleden net 2 x 2 GB gekocht... maar ze zijn te rap vol :(

[ Voor 10% gewijzigd door jules op 22-02-2007 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Laatst online: 17:38
Is het zinvol voor mijn Canon Eos 1D Mark II een Sandisk 8GB Extreme IV te kopen?
ik bedoel is mijn 1D snel genoeg dat ik winst haal tegenover een Extreme III ?

(gaat erom om de buffer zo snel mogelijk leeg te hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

carpcatcher schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:22:
Is het zinvol voor mijn Canon Eos 1D Mark II een Sandisk 8GB Extreme IV te kopen?
ik bedoel is mijn 1D snel genoeg dat ik winst haal tegenover een Extreme III ?

(gaat erom om de buffer zo snel mogelijk leeg te hebben)
Ik heb mijn twijfels of de schrijfsnelheid van de camera deze kaartjes kan bijbenen. De extreme III is al 20MB's volgens mij, de IV zou 40 zijn. Maar burst je zo veel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
mwa gebeurd wel eens..
vol startveld met crashes in de autosport...

ik wil een ander kaartje maar ik kan dus niets vinden over de schrijf-snelheid van de 1D Mark II
en qua prijs scheelt het wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
carpcatcher schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:25:
mwa gebeurd wel eens..
vol startveld met crashes in de autosport...

ik wil een ander kaartje maar ik kan dus niets vinden over de schrijf-snelheid van de 1D Mark II
en qua prijs scheelt het wel wat.
Op deze website hebben ze de Extreme IV getest met een 1D Mark II.
When we conducted our tests with cameras like the Canon EOS 1D Mark II N and Nikon D200 we had to admit that these fairly new cameras were not able to get the most out of the Extreme IV memory card. The bottleneck is the digital SLR camera that doesn't (yet) support the fast Ultra DMA and this is a limitation.

Ze halen maar een kleine 8 MB/sec dus zelfs een Ultra II kaartje is snel genoeg voor de EOS 1D Mark II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet kijken naar de technische limiet van de kaart. De kaarten kunnen zich soms vreemd gedragen in een camera.

Hier een linkje naar een overzicht met reeele snelheden in de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
[b]mig29 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:09
grappig hierbij te zien dat een 2GB sneller zou zijn dan een 4GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

carpcatcher schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:29:
[...]

verschilt relatief toch niet zo heel veel. Maar is dat het verschil met het extra bijschrijven van de FAT (Die bij de 4gb iets groter is dan bij de 2gb variant)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:09:
Niet kijken naar de technische limiet van de kaart. De kaarten kunnen zich soms vreemd gedragen in een camera.

Grappig om te zien dat mijn oude Sandisk 2GB Ultra II kaartje sneller zou zijn dan mijn nieuwere Sandisk 2 GB Extreme III kaartjes in mijn D200. Ik kan u vertellen dat dat toch echt niet zo is.
[...]

Zelfs de productie serie is hierbij van belang. Schijnbaar heeft hij een slechte serie gehad en ik een goede/betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
  • Laatst online: 09:42
[...]

Dat kan toch best? Is volgens mij voor een deel afhankelijk van de controller.

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:15
jules schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 16:36:
[...]

Grappig om te zien dat mijn oude Sandisk 2GB Ultra II kaartje sneller zou zijn dan mijn nieuwere Sandisk 2 GB Extreme III kaartjes in mijn D200. Ik kan u vertellen dat dat toch echt niet zo is.
Kijk je dan wel goed? Want ik zie in die lijst de 2GB Extreme III als sneller vermeld dan de 2GB Ultra II (wat voor overigens destijds ook een reden was een Extreme III te kopen).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Abbadon schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:42:
[...]

Kijk je dan wel goed? Want ik zie in die lijst de 2GB Extreme III als sneller vermeld dan de 2GB Ultra II (wat voor overigens destijds ook een reden was een Extreme III te kopen).
Voor een overzichtje van snelheden voor de D200 heb ik dit overzicht gebruikt.

De Sandisk 2GB Ultra II;
SanDisk Ultra II 2GB
(Edge stamp: BE05015JB)
SanDisk I6.028MB/sec6.596MB/sec

De Sandisk 2 GB Extreme III;
SanDisk Extreme III 2GB
(Edge stamp: BE04121FA)
SanDisk I7.235MB/sec8.419MB/sec

Sorry, verkeerd gekeken :?

Pagina: 1