Nee, dat is niet moeilijk. Maar in een veld van 20 man durf ik te wedden dat er altijd 1 of 2 zitten die te vroeg op het gas gaan. Dan is de helft van het veld al gecrasht voordat ze over de streep zijn (de streep waar de race start wel te verstaan.)
Met koude banden zeker, dan staan de eerste paar keer minstens de helft achterstevoren en deze rollende start hoort nu eenmaal bij GTRacing. Vind het wel een zekere mate van charme hebben. Ook hoe vaker we dit zo doen hoe beter het gaat.Bram77 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 13:48:
Kan er niet gewoon vanaf de grid gestart worden, zoals in F1? Dat is veel spannender!
Wat doen we vanavond :-)
Voorstel: viper only race (achterliggende reden kan ik eindelijk zien of het nu aan mij ligt of aan de viper)
Ik ben voor! Monza of Spa.
Zowiezo wel leuk om auto-specefieke races te houden. Je leert de banen en de auto's beter kennen daardoor.
Na een race met een f360 (m'n eerste) op Barcelona was ik gelijk een seconde sneller met een Saleen op de zelfde baan. Omdat ik later kon remmen met de NGT ging ik dat automatisch ook doen met de GT, waardoor ik er achter kwam dat dat bij sommige bochten ook best kan!.....andere bochten weer niet
Zowiezo wel leuk om auto-specefieke races te houden. Je leert de banen en de auto's beter kennen daardoor.
Na een race met een f360 (m'n eerste) op Barcelona was ik gelijk een seconde sneller met een Saleen op de zelfde baan. Omdat ik later kon remmen met de NGT ging ik dat automatisch ook doen met de GT, waardoor ik er achter kwam dat dat bij sommige bochten ook best kan!.....andere bochten weer niet
[ Voor 89% gewijzigd door Bram77 op 28-04-2005 14:15 ]
Stierepoep (nofi). Ik heb me maanden verheugd op dit spel, de gelekte demo grijsgespeeld, en zodra het spel in Nederland te krijgen was het meteen gekocht (lees de topics er maar op na). Ik wil geen geld terug, ik wil een spel wat fatsoenlijk werkt.Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 13:23:
[...]
Doei !
Gewoon terug naar de winkel gaan en je geld terugvragen ! .. van dat geld koop je dan een roze bril en dan zie je vast de dingen weer wat positiever.
Sja, en ik heb weinig aan jullie opmerkingen als "bij mij werkt het wel dus het moet aan jouw computer liggen". Verder wil ik hier niks meer over zeggen, elk verhaal heeft 2 kanten. Ik wil gewoon leuk racen verdorie, net zoals jullie !Voor de rest hebben "wij" weinig tot zeer weinig aan je altijd negatieve houding .... Ik heb ook wel eens wat raars in het spel maar ach ...... dat bedek ik met de mantel der liefde ..... ik krijg er een hoop voor terug ....(Lees o.a. een zeer leuke NGT cup)
Op het moment rijd ik races tegen de A.I., dat is best leuk, maar niet zo leuk als tegen echte mensen waarmee je dan na afloop lekker kunt kletsen over de race, zoals hier gebeurt. Er zijn ook zeker positieve dingen aan GTR. De FFB effecten zijn top notch (beter dan LFS FiskareEn ja het glas is half vol ! en niet half leeg
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Wat interresant leesvoer over de GT wagens
Reprint of post by Roland Ehnstrom
"First a schematic view of how fast each car is, when it simply comes to hotlap times. On an average track (whatever that is), and driven by me, the relative laptimes would probably look something like this, in seconds:
+0.0 Saleen, Ferrari 550
+0.5 Lamborghini, Lister
+1.0 Ferrari 575, Corvette
+1.5 Viper
+2.0
+2.5
+3.0
+3.5
+4.0 Porsche GT2
+4.5
+5.0 Seat
+5.5
+6.0 Ferrari 360, Porsche GT3-RS, Porsche Turbo
+6.5 Morgan, Mosler
+7.0
+7.5 Gillet
+8.0
+8.5
+9.0
+9.5
+10.0
+10.5
+11.0
+11.5 BMW
+12.0
+12.5 Porsche Cup
+13.0
+13.5
+14.0
+14.5
+15.0 Lotus
Now a closer look at each of the GT cars in the sim (plus the Corvette, which is in fact "G2" but is competitive against the GT's). These are my personal thoughts about each car. I do not claim that this is an objective truth: These things depend A LOT on driving style, car setup and personal preference. Under "best track" and "worst track" I try to give you an idea of the kind of track that fits and does not fit each of these cars. I have not driven all cars on all tracks. Top speed is the speed at the end of a normal length main straight, not the ultimate TOP speed the car can possibly reach. In the order of competitiveness in RACE conditions:
Ferrari 550 GTS
Handling: This car is front heavy, which makes it good under braking and turn in, but difficult on the exits. The somewhat peaky engine makes it difficult to get the power down smoothly - it's easy to get sudden wheelspin. In long corners the high front weight can cause understeer. For those familiar to GPL, this is the Lotus of GTR.
Top speed: Very high
Tire wear: Very low. This car can win races on tire wear alone. Along with the outright speed of the car, this makes the Ferrari 550 the car to beat in races.
Fuel consumption: Medium
Best track: Any
Worst track: None
Note: What I have said goes only for the Care Racing and BMS 550's. The other 550's are slower - especially the orange Wieth 550 is a lot slower.
Lister Storm
Handling: This car can feel a bit "stiff", with built-in understeer in long bends and a tendency to snap sideways on exits. However driven properly, just below the very limit, the car can be a very nice experience. In any case, it is fantasticly stable under braking and has a very stable turn-in. This car may not be the ultimately fastest in qualifying, but in races it is very competitive indeed - the longer the race the better. In GPL-terms, this is the Brabham of GTR.
Top speed: Low. The Lister's only weakness is it's engine.
Tire wear: Very low. This car has the best tire wear of all cars in the GT class.
Fuel consumption: Low. Again, best of all the GT cars.
Best track: Oschersleben or Donington
Worst track: Monza or Enna
Note: The black factory Listers to me seem to be faster than the yellow and blue Creation Listers, but I am not sure about this.
Lamborghini Murciélago R-GT
Handling: Although I've heard a lot of people praise this car, to me it is one of the most difficult cars to drive, especially under braking and turn-in. It depends a lot on the track - it's miles better in the banked sweepers at Anderstorp than in the fast chicanes of Magny-Cours. The worst thing about the car, to me, is it's evil tendency to lift the inside front wheel under trailbraking, which leads to unneccessary tire wear and unstability. In chicanes it feels very nervous indeed, and over bumps it is just terrible. Only in long smooth bends does this car feel really good. However it has high overall grip, which makes up for some of the bad handling and low top speed.
Top speed: Low
Tire wear: High
Fuel consumption: Very high. This is the thirstiest car in the sim by a long way.
Best track: Anderstorp
Worst track: Estoril or Monza
Saleen S7-R
Handling: This car is surprisingly easy to drive. In fact, after some laps in the 550, the Saleen feels almost arcade! It is especially good on the exits, where it has better traction than any other car. It has by far the highest amount of downforce of any car in the sim, which makes it rule the fast bends. However, the downforce acts mostly on the rear of the car, so in fast bends it can tend to understeer. And the tire wear is just insane. The Saleen reminds me of the Eagle in GPL.
Tire wear: Very high. This is the worst car for tire wear, challanged only by the Porsche GT2. The Saleen needs to be driven ultra-smoothly to be competitive in the long runs.
Best track: Monza or Spa
Worst track: Anderstorp or Barcelona (tire wear)
Ferrari 575 GTC
Handling: Like it's older brother the 550, but far easier on the exits because of a more balanced weight bias and less power.
Top speed: Medium
Tire wear: Low
Chevrolet Corvette C5-R
Handling: Fantastic! To me this car has the best handling of all cars in the entire sim. It's especially impressive over bumps. Really, I can't find anything bad to say about the handling of the Corvette. This car is clearly the Cooper of GTR.
Tire wear: Medium
Fuel consumption: High
Best track: Estoril
Chrysler Viper GTS-R
Handling: The Viper clearly lacks downforce. The overall grip level is low, and the rear end is very lively. This makes it one of the most fun cars to drive, but don't get carried away, or the tire wear will be huge. The car also likes to bounce around a lot after hitting a bump. The Honda of GTR.
Fuel consumption: Low
Best track: Monza
Worst track: Donington
Note: The Viper teams use different makes of tires: Michelin, Dunlop or Pirelli, which in turn have different characteristics. I've also heard people say the cars have different amounts of power (regardless of what it sais in the "showroom"), but I haven't tested this.
Porsche 911/993 GT2
Handling: Oh. My. God. In 1967, they called this kind of car B.R.M...
Top speed: Very low
Tire wear: Very high
Fuel consumption: Don't know, never got that far...
Best track: None
Worst track: All
------------------------------------------------------------------------------------------------
-- Roland "
Reprint of post by Roland Ehnstrom
"First a schematic view of how fast each car is, when it simply comes to hotlap times. On an average track (whatever that is), and driven by me, the relative laptimes would probably look something like this, in seconds:
+0.0 Saleen, Ferrari 550
+0.5 Lamborghini, Lister
+1.0 Ferrari 575, Corvette
+1.5 Viper
+2.0
+2.5
+3.0
+3.5
+4.0 Porsche GT2
+4.5
+5.0 Seat
+5.5
+6.0 Ferrari 360, Porsche GT3-RS, Porsche Turbo
+6.5 Morgan, Mosler
+7.0
+7.5 Gillet
+8.0
+8.5
+9.0
+9.5
+10.0
+10.5
+11.0
+11.5 BMW
+12.0
+12.5 Porsche Cup
+13.0
+13.5
+14.0
+14.5
+15.0 Lotus
Now a closer look at each of the GT cars in the sim (plus the Corvette, which is in fact "G2" but is competitive against the GT's). These are my personal thoughts about each car. I do not claim that this is an objective truth: These things depend A LOT on driving style, car setup and personal preference. Under "best track" and "worst track" I try to give you an idea of the kind of track that fits and does not fit each of these cars. I have not driven all cars on all tracks. Top speed is the speed at the end of a normal length main straight, not the ultimate TOP speed the car can possibly reach. In the order of competitiveness in RACE conditions:
Ferrari 550 GTS
Handling: This car is front heavy, which makes it good under braking and turn in, but difficult on the exits. The somewhat peaky engine makes it difficult to get the power down smoothly - it's easy to get sudden wheelspin. In long corners the high front weight can cause understeer. For those familiar to GPL, this is the Lotus of GTR.
Tire wear: Very low. This car can win races on tire wear alone. Along with the outright speed of the car, this makes the Ferrari 550 the car to beat in races.
Note: What I have said goes only for the Care Racing and BMS 550's. The other 550's are slower - especially the orange Wieth 550 is a lot slower.
Lister Storm
Handling: This car can feel a bit "stiff", with built-in understeer in long bends and a tendency to snap sideways on exits. However driven properly, just below the very limit, the car can be a very nice experience. In any case, it is fantasticly stable under braking and has a very stable turn-in. This car may not be the ultimately fastest in qualifying, but in races it is very competitive indeed - the longer the race the better. In GPL-terms, this is the Brabham of GTR.
Top speed: Low. The Lister's only weakness is it's engine.
Tire wear: Very low. This car has the best tire wear of all cars in the GT class.
Fuel consumption: Low. Again, best of all the GT cars.
Best track: Oschersleben or Donington
Worst track: Monza or Enna
Note: The black factory Listers to me seem to be faster than the yellow and blue Creation Listers, but I am not sure about this.
Lamborghini Murciélago R-GT
Handling: Although I've heard a lot of people praise this car, to me it is one of the most difficult cars to drive, especially under braking and turn-in. It depends a lot on the track - it's miles better in the banked sweepers at Anderstorp than in the fast chicanes of Magny-Cours. The worst thing about the car, to me, is it's evil tendency to lift the inside front wheel under trailbraking, which leads to unneccessary tire wear and unstability. In chicanes it feels very nervous indeed, and over bumps it is just terrible. Only in long smooth bends does this car feel really good. However it has high overall grip, which makes up for some of the bad handling and low top speed.
Top speed: Low
Fuel consumption: Very high. This is the thirstiest car in the sim by a long way.
Best track: Anderstorp
Worst track: Estoril or Monza
Saleen S7-R
Handling: This car is surprisingly easy to drive. In fact, after some laps in the 550, the Saleen feels almost arcade! It is especially good on the exits, where it has better traction than any other car. It has by far the highest amount of downforce of any car in the sim, which makes it rule the fast bends. However, the downforce acts mostly on the rear of the car, so in fast bends it can tend to understeer. And the tire wear is just insane. The Saleen reminds me of the Eagle in GPL.
Tire wear: Very high. This is the worst car for tire wear, challanged only by the Porsche GT2. The Saleen needs to be driven ultra-smoothly to be competitive in the long runs.
Best track: Monza or Spa
Worst track: Anderstorp or Barcelona (tire wear)
Ferrari 575 GTC
Handling: Like it's older brother the 550, but far easier on the exits because of a more balanced weight bias and less power.
Tire wear: Low
Chevrolet Corvette C5-R
Handling: Fantastic! To me this car has the best handling of all cars in the entire sim. It's especially impressive over bumps. Really, I can't find anything bad to say about the handling of the Corvette. This car is clearly the Cooper of GTR.
Tire wear: Medium
Fuel consumption: High
Best track: Estoril
Chrysler Viper GTS-R
Handling: The Viper clearly lacks downforce. The overall grip level is low, and the rear end is very lively. This makes it one of the most fun cars to drive, but don't get carried away, or the tire wear will be huge. The car also likes to bounce around a lot after hitting a bump. The Honda of GTR.
Fuel consumption: Low
Best track: Monza
Worst track: Donington
Note: The Viper teams use different makes of tires: Michelin, Dunlop or Pirelli, which in turn have different characteristics. I've also heard people say the cars have different amounts of power (regardless of what it sais in the "showroom"), but I haven't tested this.
Porsche 911/993 GT2
Handling: Oh. My. God. In 1967, they called this kind of car B.R.M...
Top speed: Very low
Tire wear: Very high
Fuel consumption: Don't know, never got that far...
Best track: None
Worst track: All
------------------------------------------------------------------------------------------------
-- Roland "
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 14:23 ]
regel 140. vd fia GT regelementen http://www.fia.com/resour...7984426__GT_Sport_Reg.pdfMrBarBarian schreef op donderdag 28 april 2005 @ 13:52:
[...]
Dat heeft niets met de got-races te maken.. Dat zijn dus de officiele regelementen, en dus zou iedereen dat moeten doen.. Helaas geeft GTR geen penalty als je je daar niet aan houd (zoals Arfman zegt)... Wat naar mijn mening dus wel zou moeten.. Ik weet overigens niet hoe er tijdens de echte races wordt gecontroleert en gereageerd op zo'n valse start..
Een staande start is non-fia-gt.. misschien wel veilig, maar geen simulation. Trouwens, zo moeilijk is het toch niet om met een constante snelheid achter iemand aan te rijden.. En pas te beginnen met gassen na het juiste sein?
ik quote;" During the formation lap the redlight will be on. No car may overtake another one until it has passed the green light at the line" . Jammer dat dit niet in het spel is ingebakken, zou een boel ellende tijdens de start voorkomen.
Geloof dat Mol tijdens de paasraces in zijn porsche op zandvoort een stop en go kreeg omdat die iemand inhaalde voor het licht. Moet ik er wel bij vertellen dat het zo hard regende en dat hij degene die hij inhaalde waarschijnlijk nooit heeft gezien:)
jup
en z'n teamgenoot in de volgende race ook meteen een stop & go voor... inhalen voor het licht
[offtopic]Mosselman, was je msn? kzag je site, jammer dat je geen knmv cup gaat rijden..
ever heard of ott-motoren.nl? [offtopic\]

en waarom iedere keer een formation lap? kan je dat niet gewoon uitzetten? voorkomt *denkk* een hoop ellende.
offline kan dat namelijk gewoon geskipt worden.
ever heard of ott-motoren.nl? [offtopic\]
en waarom iedere keer een formation lap? kan je dat niet gewoon uitzetten? voorkomt *denkk* een hoop ellende.
[ Voor 37% gewijzigd door Quickshifter op 28-04-2005 15:36 ]
Dit lijkt me geen goed idee. Je start dan nl met 2 auto's naast elkaar en tevens rij je vrij dicht op je voorganger. Chaos gegarandeerd.Furbyk1ller schreef op donderdag 28 april 2005 @ 15:35:
Als iedereen in de opwarmronde nu eens 50 meter achter zijn voorganger blijft tot de laatste bocht en tevens zijn banden niet opwarmt doormiddel van veel remmen+accelereren+links rechts slingeren, dan zou er al een boel ellende voorkomen kunnen worden. Of je banden nu na 1 of 1.5 ronde warm zijn. De race duurt gemiddeld een rondje of 30, dus dan maakt die halve ronde met iets minder grip naar mijn mening ook niet uit.
p.s.: De counter staat nog maar op 2 dagen. Kijken of het wat is wat ze gaan brengen.
[ Voor 6% gewijzigd door Fiskare op 28-04-2005 15:59 ]
Formationlap is ook relaxt om je even voor te bereiden op de eerste echte ronde en om je banden zo goed mogelijk op temperatuur te krijgen. In een race waar dat lap gescipped wordt zijn de starten altijd veel chaotischer.
Met koude banden en in die choas is de eerste bocht bijna altijd een ramp.
Met koude banden en in die choas is de eerste bocht bijna altijd een ramp.
Eeeh die counter is volgens mij gewoon voor het begin van een wedstrijd om kaartjes te winnen voor een GT race. Denk niet voor een patch ofzo al hoop ik dat natuurlijk wel !Fiskare schreef op donderdag 28 april 2005 @ 15:54:
[...]
p.s.: De counter staat nog maar op 2 dagen. Kijken of het wat is wat ze gaan brengen.
[ Voor 43% gewijzigd door Bertuss op 28-04-2005 16:12 ]
Is er eigenlijk al wat bekend over een eventuele patch??
ik neem aan dat er hier vast wel een aantal mensen zijn die wat meer van de ins- en outs weten dan de gemiddelde gtr'er.
ik neem aan dat er hier vast wel een aantal mensen zijn die wat meer van de ins- en outs weten dan de gemiddelde gtr'er.
Deze jongen is echt snel, zeg!!
http://rogera.homeip.net/...age=mylaps&user=2&track=0
Hotlaps en Setups......
Fastcossie
Oke, ik rijd zo goed als altijd de Wieth F550 ben ik nou veel slechter af en kan ik beter een andere zoals de BMS of CARE racing pakken of is dit verschil minimaalNote: What I have said goes only for the Care Racing and BMS 550's. The other 550's are slower - especially the orange Wieth 550 is a lot slower.

edit: Ik rijd voornamelijk de Wieth versie omdat die als enigste het relaxte dashboard heeft. kan je dan ook modden naar een andere
[ Voor 23% gewijzigd door Ghostrider op 28-04-2005 16:43 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Je moet in de wagen rijden waar je je lekker in voelt. Daarmee kan je meestal sneller rijden dan in een wagen die je niet ligt.GreenFury schreef op donderdag 28 april 2005 @ 16:42:
[...]
Oke, ik rijd zo goed als altijd de Wieth F550 ben ik nou veel slechter af en kan ik beter een andere zoals de BMS of CARE racing pakken of is dit verschil minimaal![]()
NOTE: Ik rijd voornamelijk de Wieth versie omdat die als enigste het relaxte dashboard heeft. kan je dan ook modden naar een andere
Vanavond om 21:00 weer een race? 
Zorg dan trouwens wel dat er een ip van de server beschikbaar is want dat spaart een hoop geschreeuw van ik kan niet joinen
Zorg dan trouwens wel dat er een ip van de server beschikbaar is want dat spaart een hoop geschreeuw van ik kan niet joinen
En voor de US-release toch? Dan is er weer een kansje dat versie 1.4 uitkomt..Bertuss schreef op donderdag 28 april 2005 @ 16:12:
[...]
Eeeh die counter is volgens mij gewoon voor het begin van een wedstrijd om kaartjes te winnen voor een GT race. Denk niet voor een patch ofzo al hoop ik dat natuurlijk wel !
Verwijderd
Ik dacht een patch op 1mei, US release op 3 mei.
En de (1e) patch is voornamelijk online spul, inclusief kick/vote en ded server, maar hang me er niet aan op
edit; is het vanavond Viper only?
En de (1e) patch is voornamelijk online spul, inclusief kick/vote en ded server, maar hang me er niet aan op
edit; is het vanavond Viper only?
en Corvette dan, maken er een US race vanBoinkie schreef op donderdag 28 april 2005 @ 17:17:
Viper only lijkt me niks
Maar wil wel mee doen dan hoor
Weet iemand trouwens nog goedkoop adresje om GTR te kopen?
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 17:28 ]
Viper only lijkt me niks 
Viper is fun! Mits het een track is waar die auto tot zijn recht komt. Monza bij voorkeur wat mij betreft.
gewoon de auto die je wil jongens geen gezeur.

greenfury, ben jij die masterdisaster? you hit me!!!!

mosselman? wat is je msn?
greenfury, ben jij die masterdisaster? you hit me!!!!
[ Voor 49% gewijzigd door Quickshifter op 28-04-2005 18:42 ]
Hoe veel mensen vinden het leuk om een Viperrace op Monza te houden? Als er 2 zijn die het liver anders doen willen ze zich voor deze keer misschien wel aanpassen 
Het lijkt me leuk om eens met allemaal de zelfde auto's te rijden omdat winnen dan echt 100% van de coureur afhankelijk is.
Het lijkt me leuk om eens met allemaal de zelfde auto's te rijden omdat winnen dan echt 100% van de coureur afhankelijk is.
mij lijkt et maar niks.
mosselman was je msn? vorige vraag stond opt eind van pagina
mosselman was je msn? vorige vraag stond opt eind van pagina
Verwijderd
mossels @@@@ hotmailFurbyk1ller schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:40:
gewoon de auto die je wil jongens geen gezeur.![]()
greenfury, ben jij die masterdisaster? you hit me!!!!![]()
Vandaag gewoon weer vrije keuze?
Denk ook dat er dan weer lekker veel komen. En veel mensen op monza is
Denk ook dat er dan weer lekker veel komen. En veel mensen op monza is
Jah en niet eens zo hard...iig sorry het was niet de bedoelingFurbyk1ller schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:40:
gewoon de auto die je wil jongens geen gezeur.![]()
greenfury, ben jij die masterdisaster? you hit me!!!!![]()

Asus Zenbook i7 256gb
gaan er nog mensen mee NGT en dan?
Verwijderd
Een mooi rondje anderstorp waarin een hoop gebeurt
http://mark.0wn3d.nl/GTR%20vids/rondje%20anderstorp.wmv
http://mark.0wn3d.nl/GTR%20vids/rondje%20anderstorp.wmv
niet zo netjes van jouw? om direct volgas achteruit tegaan waardoor je die ferrari geen andere mogelijkheid geeft om jouw terammen
Beetje naar ook dat je die ferrari van de weg af beukt terweil hij de ideale lijn volgt. Hij had misschien iets meer ruimte moeten geven maar vriendelijk...Nee. Net als die lister op het eind hoewel die er nog redelijk van af komt.

[ Voor 47% gewijzigd door Ghostrider op 28-04-2005 20:25 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd
achteruit ?? alles goed met jeGreenFury schreef op donderdag 28 april 2005 @ 20:22:
niet zo netjes van jouw? om direct volgas achteruit tegaan waardoor je die ferrari geen andere mogelijkheid geeft om jouw terammen
Oeps. het is de massa van je auto denk ik. Ik had me geluid niet aan. Iig je had wel ffe anders terug in de race kunnen gaan zonder die gast terammen.
Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd
vlgs mij sta ik juist stil maar jij zal het wel beter zien ............GreenFury schreef op donderdag 28 april 2005 @ 20:27:
[...]
Oeps. het is de massa van je auto denk ik. Ik had me geluid niet aan. Iig je had wel ffe anders terug in de race kunnen gaan zonder die gast terammen.
de ferrari (2e keer) wel een beetje erg brutaal eraf gezet, maarja
edit: 1e incident draai je toch achteruit terug de ideale lijn op, ook niet echt netjes als je het mij vraagt maar ok
[ Voor 21% gewijzigd door Joss op 28-04-2005 20:35 ]
Je slipt achterstevoren. stuurt snel de andere kant op en rolt dan achteruit. Om vervolgens stil testaan in het pad van die ferrari.Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 20:30:
[...]
vlgs mij sta ik juist stil maar jij zal het wel beter zien ............
Asus Zenbook i7 256gb
Ik vind het zo leuk dattie zegt bij de start: "Nog 1 minuut"
De eerste crash vind ik meer een race incident, however de 2e is toch een stuk minder netjes, sterker nog in het echt had je bij de wedstrijdleiding mogen melden, maar de derde daar is niks mis mee hooguit dat je die lister wat meer ruimte mogen geven om buiten langs te gaan. lees: zelf meer naar binnen.
Nou,wat er vanavond aan de hand was met de verbindingen,ik weet het niet

Eerst zijn er mensen die een hoge ping hebben,en dan connection verliezen.Ik had nergens last van iig tot de warm up zou gaan beginnen.Klap ik er ook uit.
Echt vaag,had wel weer f zin om te racen.Helaas kon ik niet meer joinen
Was/is er niets aan de hand met de tweakers server,dit vraag ik omdat heel veel problemen hadden.
Of er moet weer ergens anders een capaciteit probleem zijn.
Eerst zijn er mensen die een hoge ping hebben,en dan connection verliezen.Ik had nergens last van iig tot de warm up zou gaan beginnen.Klap ik er ook uit.
Echt vaag,had wel weer f zin om te racen.Helaas kon ik niet meer joinen
Was/is er niets aan de hand met de tweakers server,dit vraag ik omdat heel veel problemen hadden.
Of er moet weer ergens anders een capaciteit probleem zijn.
ik kon eindelijk met de snellere mannen meekomen, el hefe enzo. op barca rijd ik nu 1.39.9
ik stond 4de gequalificeerd, begint et ineens te regenen in de warmup. ik een regen setup gemaakt begint de race: is het ineens kurkdroog!
ik vanuit de pits starten, door rood licht, ik eruit
(weer iets geleerd) naja volgende keer beter maar weer.

Eerste bocht zojuist op Barca..
Ik wordt er een beetje moedeloos van.. Dit topic gaat ongeveer constant over dat je je moet gedragen op de baan.. voor de start wordt er 1001 keer gezegt dat er rustig aan moet gedaan worden de eerste ronde..
En toch gebeurt dit.. vertel mij eens, welk deel wordt er niet begrepen?
Wat overigens niet zo duidelijk uit de screenies blijkt:
Die zwarte Lambo op de eerste screenie gaat niet vrijwillig het gras op.. En aan de andere kant van mij (op de 5e screenie te zien) wordt er ook iemand hardhandig omgedraait. Verklaring daarvan is eenvoudig: telaat remmen doordat er op de voorganger gefocust wordt, ipv op de (vaste) rempunten...
Even tellen leert mijn dat van de 20 starters en 7 auto's niet op de normale manier de eerste bocht doorkomen..
Ik hoef geen excuses, ik wil ook niet weten wat er exact gebeurt is. Wel concludeer ik dat er nogsteeds niet fatsoenlijk geraced kan worden, ondanks de (verhitte) discussie van de afgelopen tijden.
Je kan de race niet winnen in de eerste bocht, maar wel verliezen Nu boeit het mij geen f*ck dat jij de race verliest, maar het boeit me wel dat je andere mensen, die gewoon leuk willen racen, meeneemt in jou totaal onzinnige actie.
[ Voor 46% gewijzigd door MrBarBarian op 28-04-2005 22:16 ]
iedereen wil toch net ff paar plekken winnen in ronde een niemand gunt een ander wat
op een uitzondering nagelaten
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Geen idee,
Maar heeft er iemand een replay van deze race?
Want ik weet niet of ik nou 2 fouten maakte of dat iemand ver van ze lijn af was door een stuurfoutje en tegen mij crashede
Als het mijn schuld was EXCUSES!!
Want ik weet niet of ik nou 2 fouten maakte of dat iemand ver van ze lijn af was door een stuurfoutje en tegen mij crashede
jammer dat ik moest werken,
wat was de poll tijd op barcelona?
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Hoe kun je nou niet weten of je fout zat?Boinkie schreef op donderdag 28 april 2005 @ 21:56:
Geen idee,
Eigenlijk vind ik dat nog kwalijker, dan weet je dus volgens mij helemaal niet wat je zit te doen. Als iemand zegt; "ok ik zat fout want zus en zo ik schatte dit verkeerd en en dit en dat", dan kan ik dat nog een keer begrijpen.
Dit is echt complete chaos zo te zien. Mij krijg je nog steeds met geen stok op de publieke (tweakers-) servers. Kwalificeren is zinloos want de kans is enorm dat iemand die niet weet wat ie doet je eraf tikt.
Wtf, die seat zo hoog
Hoger dan monsters als een Ferrari 360
Naar mijn weten stond ik in de grindbak, iemand klapte achterop mij en begint te schelden misschien terecht misschien niet. Ik ga nu ff kijkenZAMoRANo schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:05:
[...]
Hoe kun je nou niet weten of je fout zat?
Eigenlijk vind ik dat nog kwalijker, dan weet je dus volgens mij helemaal niet wat je zit te doen. Als iemand zegt; "ok ik zat fout want zus en zo ik schatte dit verkeerd en en dit en dat", dan kan ik dat nog een keer begrijpen.
Dit is echt complete chaos zo te zien. Mij krijg je nog steeds met geen stok op de publieke (tweakers-) servers. Kwalificeren is zinloos want de kans is enorm dat iemand die niet weet wat ie doet je eraf tikt.
[edit]
replay is te kort, iemand die een langere replay heeft tot 21:55?
[ Voor 6% gewijzigd door Boinkie op 28-04-2005 22:14 ]
Ik heb een probleem
. Gisteren wilde ik een netwerkje maken met een laptop van een vriend van mij, maar dat lukte niet 'ff snel'. Daarna deed mijn internet het niet meer, maar inmiddels doet ie 't weer. Nu wil ik ff online GTRen krijg ik steeds als ik me wil inloggen na een halve minuut de melding couldn't find server. Ik krijg het voor geen mogenlijk heid meer goed. Wie kan mij helpen?
Zijn je netwerk instellingen wel goed
DNS server etc
En als je het echt niet meer weet met XP ffe snel een systeemherstelletje
Hoewel ik dat meestal niet aanbeveel
Asus Zenbook i7 256gb
1:39.xxxR-B schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:03:
jammer dat ik moest werken,
Ik had 1:40.3 en had daarmee een 7e plaats op de grid. Lekker close dus allemaal
Na de eerste ronde had ik al een 4e plek veroverd en bleef daar ronden lang (tot ongeveer de helft van de race). Toen stond er ineens midden op de eerste chicane een f550 stil die gelapt werd. Daar knalde ik dus bovenop.
Ik kwam weer op de baan op de 9ende positie en moest een paar ronde later een pistop maken. M'n strategie was perfect. M'n banden begonnen precies minder te worden en was het niet dat ik ook nog 2 keer een stop and go kreeg voor pitt lane speeding (ik had het knopje van m'n limiter verplaatst

Toen ik wilde kijken wat mijn snelste lap was tijdens de race kreeg ik een CTD ..... replay ook niet gesaved daardoor. iemand zin om m ff op internet te zetten?
Toen was de race voorbij
jammer van de start net op barca iedereen ging echt rustig de warmup lap in en vervolgens deed iedereen zijn best de eerste bocht te overleven. Er was eigenlijk maar 1 550 die full speed aan kwam vliegen en er een puinhoop van maakt.
Ik klik na de race NOOIT op het knopje voor snelste lap dat is bij mij namelijk altijd CTD
Ik klik na de race NOOIT op het knopje voor snelste lap dat is bij mij namelijk altijd CTD
[ Voor 18% gewijzigd door Thijs B op 28-04-2005 22:24 ]
Dat geld eigenlijk niet voor degene die vooraan staan,die hebben als het goed is nergens last van.Dit gebeurt meestal achteraan.ZAMoRANo schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:05:
[...]
knip
Kwalificeren is zinloos want de kans is enorm dat iemand die niet weet wat ie doet je eraf tikt.
ik weet niet wat jouw niveau is,maar aangezien jij de topics start (geloof ik dan
denk ik dat jij wel sneller dan zijn dan degene die achteraan staat.Dus op zich zou je kunnen komen.
Nou viel het vanavond echt wel mee,geen gezeik,geruzie of wat dan ook tot de race,dus het kan wel!!
Helaas klapte ik eruit,wederom weer sneller dan dat ik ooit was,nu nog wat constanter en nog iets sneller rijden tijdens qualify
Hoge of lage 39'er? Want ik rijd zeer snel een 1.39 plat als lekker gaat (lees 2/3/4 ronden)Bram77 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:22:
[...]
1:39.xxx
Ik had 1:40.3 en had daarmee een 7e plaats op de grid.
[ Voor 64% gewijzigd door R-B op 28-04-2005 22:28 ]
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
opzich prima race, na de start stabiel, maar die start was waardeloos. mede dankzij de heer buijs die vond dat de achterstand, door geen qualify gereden te hebben, helemaal in te halen was door de NGT's te overtaken terwijl het eindpunt van het rechte eind naderde. ik haalde mark ik door in zijn stream te blijven en daar uit te rijden, komt die viper ineens langs die vol spind en op de verderop gecrashte massa in vloog. die werd volgens mij veroorzaakt door cossie ofzow. enfin beetje geluk dat er alleen lichte blikschade is...
maar dan... 1 ronde verder. zie ik bij die doordraaier boven aan het circuit ineens stof en een ferrari die in het grind staat. maar wat doet deze (BOINK)... hij rijd rustig achteruit de baan weer op..

resultaat: geen competitie meer voor de overige ngters en de langzamere gt'ers.
maar dan... 1 ronde verder. zie ik bij die doordraaier boven aan het circuit ineens stof en een ferrari die in het grind staat. maar wat doet deze (BOINK)... hij rijd rustig achteruit de baan weer op..

Ik had de poll tijd 1:38.789R-B schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:27:
[...]
Hoge of lage 39'er? Want ik rijd zeer snel een 1.39 plat als lekker gaat (lees 2/3/4 ronden)
gut, ik dacht vroeger nog wel om naar de GoT server te gaan om niet met zulke idioten (want dat zijn het naar mijn mening toch wel) te maken te krijgen, maar dat blijkt dus ook niet waar te zijn
ohoh jongens jongens, het gezeik begint weer, iedereen leert op een gegeven moment wel van zijn fouten hoor. ik hebder zaterdag weer om te racen, hoop dat ik weer kan meekomen met el hefe, en de snelle gang
damn wat rijd die saleen lkkr zeg wiew 
mijn tijd was 1.39.9
dutch3men was de enigste in de 1,38, derest allemaal in de 39 of hoger
mijn tijd was 1.39.9
dutch3men was de enigste in de 1,38, derest allemaal in de 39 of hoger
[ Voor 17% gewijzigd door Quickshifter op 28-04-2005 22:36 ]
Verwijderd
Wel raar op de screenshots dat je door de auto heen gaat als je botst 
Is er niet zoeen ghost mod dan als je daar veel last van hebt dat mensen botsen zodat je er gewoon doorheen gaat?
Is er niet zoeen ghost mod dan als je daar veel last van hebt dat mensen botsen zodat je er gewoon doorheen gaat?
nee helaas.
@ joss. sorry maar je bent zelf de oorzaak van de crash in de eerste bocht en de rest - lees normaal functionerende rijders - reed de race gewoon uit zonder problemen.
@ joss. sorry maar je bent zelf de oorzaak van de crash in de eerste bocht en de rest - lees normaal functionerende rijders - reed de race gewoon uit zonder problemen.
jeehaa schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:30:
opzich prima race, na de start stabiel, maar die start was waardeloos. mede dankzij de heer buijs die vond dat de achterstand, door geen qualify gereden te hebben, helemaal in te halen was door de NGT's te overtaken terwijl het eindpunt van het rechte eind naderde. ik haalde mark ik door in zijn stream te blijven en daar uit te rijden, komt die viper ineens langs die vol spind en op de verderop gecrashte massa in vloog. die werd volgens mij veroorzaakt door cossie ofzow. enfin beetje geluk dat er alleen lichte blikschade is...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mijn excuses, ik had je wel zien aankomen en reed niet naar achter, ik liet de boel gewoonuitrollen tot aan de bak! Ik dacht dat ik nog in de grindbak stond. Maar mijn wielen dus wel en de rest wat er achter zit niet
behalve bij d1v1n3. Dit was een grove inschattingsfout van mij. Excuses!!
[ Voor 7% gewijzigd door Fuelke op 29-04-2005 09:56 ]
Zo dicht tegen de berm aan rijden terwijl daar iemand in het grind staat vind ik persoonlijk ook vrij dom, je weet dat die Ferrari niet helemaal stil zou kunnen staan, maargoed.
Een halve seconde verliezen door wat in te houden en er ruim omheen gaan was logischer geweest.
Een halve seconde verliezen door wat in te houden en er ruim omheen gaan was logischer geweest.
[ Voor 22% gewijzigd door Zamorano op 28-04-2005 22:50 ]
d1v1ne ramde mij ook gewoon midden in de pitlaan met 200 kmh + , terwijl ik normaal reed. waar dat nou vandaan kwam weet ik niet. maar dat vind ik echt een hele stomme actie, en hier moet je eigelijk ook met een heel goed excuus komen waarom dit gebeurt was.
Sjezus,volgens mij begrijp jij niet dat het maar een spelletje is.Je hebt gelijk dat het niet leuk is als er gelijk al weer ongelukken zijn,maar om nou iedereen gelijk te betitelen al idioten,dat vind ik best wel ver gaan.Joss schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:32:
gut, ik dacht vroeger nog wel om naar de GoT server te gaan om niet met zulke idioten (want dat zijn het naar mijn mening toch wel) te maken te krijgen, maar dat blijkt dus ook niet waar te zijn
Door dit soort opmerkingen word het er zeker niet leuker op.
@ Boinkie: Excuses aanvaard 
Kan gebeuren. Ik denk dat iedereen op de server wel eens een inschattings fout maakt (behalve ik
), je kunt nu eenmaal niet je hoofd ff snel draaien. Ik moet daarvoor op mn toetsenbord zijn en dat lukt echt niet altijd. Ik heb geen asociaal rijgedrag gezien (al zal er best wel iemand zijn geweest die zich wat socialer op had kunnen stellen, ik heb het niet gezien).
Mijn positie op de grid was trouwens niet 7e, maar 5e.
Gelukkig kon motec me nog vertellen dat m'n snelste ronde in-game 1:40.6 was. 3 tiende langzamer dan m'n quali-tijd. Toch niet slecht op 2x medium, terwijl ik op 2x soft reed tijdens de quali.
Ik heb nu eindelijk echt een setup waar ik wel 1:39 uit kan persen. In de race neem ik de risicos alleen niet.
Kan gebeuren. Ik denk dat iedereen op de server wel eens een inschattings fout maakt (behalve ik
Mijn positie op de grid was trouwens niet 7e, maar 5e.
Gelukkig kon motec me nog vertellen dat m'n snelste ronde in-game 1:40.6 was. 3 tiende langzamer dan m'n quali-tijd. Toch niet slecht op 2x medium, terwijl ik op 2x soft reed tijdens de quali.
Ik heb nu eindelijk echt een setup waar ik wel 1:39 uit kan persen. In de race neem ik de risicos alleen niet.
Dat was in Practice 1. Om daar nou een probleem van te maken.....Furbyk1ller schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:51:
d1v1ne ramde mij ook gewoon midden in de pitlaan met 200 kmh + , terwijl ik normaal reed. waar dat nou vandaan kwam weet ik niet. maar dat vind ik echt een hele stomme actie, en hier moet je eigelijk ook met een heel goed excuus komen waarom dit gebeurt was.
Maargoed. Ik had beter op moeten letten. Excuse moi
edit: heeft er trouwens iemand een complete replay? Die al gepost is duurt maar een halve lap...
[ Voor 21% gewijzigd door Bram77 op 28-04-2005 22:59 ]
SNelle tijd man, hoeveel rondjes had je erover gedaan?
Mijn snelste is nog maar 1.38.8
Ik weet van mezelf gelukkig dat ik nog niet goed genoeg ben om online mee te spelen, maar dit topic doorlezen is best wel amusant. Leed vermaak he
Ik oefen wel lekker offline verder.
Tis soms ook zo'n rush om online te racen.
Die adrenaline-agressie blijft volgensmij nog wel even hangen. Bij mij duurt het bij een late race vaak nog wel een uurtje of anderhalf voordat ik in slaap kan vallen. Ik denk dat een aantal mensen hier vvanuit die race-agressie reageerd en dat ze het allemaal niet zo kwaad bedoelen
Als je er maar rekening mee houd dat er snellere racers op de baan zijn kun je prima meerijden hoor! Hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Die adrenaline-agressie blijft volgensmij nog wel even hangen. Bij mij duurt het bij een late race vaak nog wel een uurtje of anderhalf voordat ik in slaap kan vallen. Ik denk dat een aantal mensen hier vvanuit die race-agressie reageerd en dat ze het allemaal niet zo kwaad bedoelen
Als je er maar rekening mee houd dat er snellere racers op de baan zijn kun je prima meerijden hoor! Hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Toch zou het prettig zijn als mensen eerst wat meer offline zouden oefenen, ik denk dat het een hoop ergernis voorkomt. Als je het racen volledig onder controle hebt kun je je meer concentreren op je tegenstanders, dan kun je veel beter op vreemde situaties anticiperen.
deed je ook zeker niet met opzet, maar het gaat om het principe, daar waar hier al tig keer op gehamerd is: als je spint stuur niet direct terug de baan op. verder jammer van de competitieBoinkie schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:45:
[...]
[afbeelding]
Mijn excuses, ik had je wel zien aankomen en reed niet naar achter, ik liet de boel gewoonuitrollen tot aan de bak! Ik dacht dat ik nog in de grindbak stond. Maar mijn wielen dus wel en de rest wat er achter zit nietHet was niet de bedoeling want ik liet de rest ook gewoon netjes voorbij als ik in de bak stond.
behalve bij d1v1n3. Dit was een grove inschattingsfout van mij. Excuses!!
ik rij daar constant naar de buitenkant om verloren snelheid op te pakken. daarbij komt dat ik in die porsche tijdens het optrekken niet van mijn gas af kan en daar al helemaal niet bij sturen naar binnen want dat eindigd altijd in een slip, zoals een echte 911 beaamt.ZAMoRANo schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:49:
Zo dicht tegen de berm aan rijden terwijl daar iemand in het grind staat vind ik persoonlijk ook vrij dom, je weet dat die Ferrari niet helemaal stil zou kunnen staan, maargoed.
[ Voor 31% gewijzigd door jeehaa op 28-04-2005 23:11 ]
Ik ben toch echt van mening aan het veranderen mbt dat iedereen mee kan rijden.. Geloof dat ik afgelopen week 3 races heb gereden op tweakers.. 1x ging het fout met gtr.. en 2 keer een crash (niet door mijn fout) waardoor ik de rest van de race alleen mocht rond rijden..Bram77 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 23:05:
Als je er maar rekening mee houd dat er snellere andere racers op de baan zijn kun je prima meerijden hoor! Hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Had er 2 rondjes over gedaan volgens mij maar had ik je al veteld over msn.R-B schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:55:
[...]
SNelle tijd man, hoeveel rondjes had je erover gedaan?
Mijn snelste is nog maar 1.38.8
verder staat de replay hier: ftp://GTR:GTR@130.89.161.88:21
Heb vanavond een Viper met Michelins genomen, geprobeerd of dat veel uitmaakt en zelfs ik als redelijk onervaren rijder kan merken dat er verschil is met de Dunlop banden, ze blijven langer goed, maar zijn ietsjes minder dan de Dunloppies. Anyway het was weer fun, reed geruime tijd foutloos, wel langzamer dan m'n voorgangers, totdat die foutjes maakten en achter me kwamen te zitten, toen kwam dat race gevoel weer op en dan ga je pushen + bandjes die wegsleten = een paar keer in het grind
en 7e of 8e geeindigd (lag 5e op een gegeven moment).
Volgens mij had een Lister de speedbug want die kwam me op het rechte stuk voorbij zetten alsof ik stil stond... (en ik was niet extreem langzaam op dat moment)
Volgens mij had een Lister de speedbug want die kwam me op het rechte stuk voorbij zetten alsof ik stil stond... (en ik was niet extreem langzaam op dat moment)
Dan had jij dus die blauwe viper?
dan was je 7e, want ik was achtste en hoopt je nog in de laatste 2 bochten te kunnen pakken
dan was je 7e, want ik was achtste en hoopt je nog in de laatste 2 bochten te kunnen pakken
Verwijderd
Wat een klote race deze keer van mij. Als 3de gestart op de grid met een tijd van 1.39.700 (pr) . Bij de start ging alles goed, ik achtervolgde een andere lister maar weet niet meer wie dat was.
Die spinde uiteindelijk na x aantal ronden dus reed ik dan op de 2de positie, alleen voelde ik John Vissers komen met de viper en ik reed een beetje op de limiet dus dat resulteerde in m'n eerste spin. Maar goed, terug de baan op in derde positie op zo'n 8 sec van John.
Per ronde deed ik er een seconde vanaf denk ik en toen ik net achter 'm zat spinde ik uiteindelijk weer, helaas met nog zo'n 5 minuten te gaan had ik maar 5 l benzine meer aan boord en heb uiteindelijk nog moeten pitten, weg plaats drie natuurlijk, dus 5de geworden.
Die spinde uiteindelijk na x aantal ronden dus reed ik dan op de 2de positie, alleen voelde ik John Vissers komen met de viper en ik reed een beetje op de limiet dus dat resulteerde in m'n eerste spin. Maar goed, terug de baan op in derde positie op zo'n 8 sec van John.
Per ronde deed ik er een seconde vanaf denk ik en toen ik net achter 'm zat spinde ik uiteindelijk weer, helaas met nog zo'n 5 minuten te gaan had ik maar 5 l benzine meer aan boord en heb uiteindelijk nog moeten pitten, weg plaats drie natuurlijk, dus 5de geworden.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 23:34 ]
Ik ben niet zo'n heel onervaren rijder hoor.jeehaa schreef op donderdag 28 april 2005 @ 23:08:
ik rij daar constant naar de buitenkant om verloren snelheid op te pakken. daarbij komt dat ik in die porsche tijdens het optrekken niet van mijn gas af kan en daar al helemaal niet bij sturen naar binnen want dat eindigd altijd in een slip, zoals een echte 911 beaamt.
En ik weet zeker dat je op dat moment heus wel een beetje extra veiligheid kunt inbouwen.
Ik heb zoeven ook al iets gezegd over controle, anticiperen en ervaring. Daar bedoel ik dit soort acties mee.
true, maar je kan niet ontkennen dat de oorzaak van het ongeluk een gespinde auto is die achteruit het circuit op rijd zonder te kijken, want daar ga ik vanuit. de bocht is zeer slecht te overzien dus anticiperen kan tot op zekere hoogte, anders moet je er maar gewoon in zijn 2 met lage toeren doorheen, dan weet je zeker dat er van voren weinig kan komen...
Ik heb net even de replay bekeken. Kallie, hierbij excuses voor het aantikken bij de eerste bocht..
Was op dat moment m'n positie aan het verdedigen waardoor mijn aandacht te verdeeld werd.
Was op dat moment m'n positie aan het verdedigen waardoor mijn aandacht te verdeeld werd.
Fastcossie
Voor zover ik het kan beoordelen aan de hand van screenshots, ziet het er uit alsof iemand voor je spint. Als hij mij dan zou hebben geraakt op de manier zoals hij jou raakt, hij komt zelfs amper op het asfalt, had ik het een redelijk domme actie van mezelf gevonden.jeehaa schreef op donderdag 28 april 2005 @ 23:29:
true, maar je kan niet ontkennen dat de oorzaak van het ongeluk een gespinde auto is die achteruit het circuit op rijd zonder te kijken, want daar ga ik vanuit. de bocht is zeer slecht te overzien dus anticiperen kan tot op zekere hoogte, anders moet je er maar gewoon in zijn 2 met lage toeren doorheen, dan weet je zeker dat er van voren weinig kan komen...
Ik kan ook niet zien hoe snel het allemaal gebeurt.
De oorzaak van het ongeluk is m.i. dan niet alleen een gespinde auto die een heel klein beetje de baan op komt, maar ook het slecht anticiperen op een ongeval wat voor je plaatsvindt, en dus compleet overzichtelijk is mits je ook ver genoeg voor je uit kijkt.
Nogmaals, ik was er niet live bij en ik moet afgaan op de beperkte info die ik krijg. Maar
ik denk dat dit bij meer ervaren coureurs in 9 van de 10 gevallen niet uitloopt op een crash.
Een leuke race vanavond op de server.
Volgens mij als 4e of 5e gestart en ik werd in de eerste ronde kortstondig ingehaald door een saleen. Ik kon mijn positie echter de volgende bocht terugpakken, maar mijn actie was wel op het randje. Maar goed dat is racen
. Hierna de volgende 10 rondes constant op mijn bandentemperatuur gelet. Ik had medium medium liggen op de viper en moest dus erg voorzichtig zijn. Al met al kon ik toch in de buurt van nr 2 en 3 blijven. Naargelang de race vorderde spinden ze beiden, dus na 2/3 van de race lag ik 2e. Ik voelde El Hefe echter weer steeds sneller naderbij komen, maar ik kon niet mee pushen, doordat mijn banden toch nog flink aan het slijten waren (typisch viper). En versleten banden op temperatuur jagen is vragen om problemen. Uiteindelijk is El Hefe dus gespind toen hij op 1.5 seconde lag van mij.
Het uiteindelijke resultaat was dus een 2e plaats en hier ben ik erg tevreden mee.
Ik moet nog even vermelden dat de achterliggers heel mooi hun plaatsen kozen om opzij te gaan en de opwarmronde ging ook al redelijk. Alleen zag ik wel dat mijn voorganger in de opwarmronde op 5 meter van zijn voorganger reed. Aan het einde van de ronde ok, maar halverwege de ronde is dit niet nodig. Vragen om problemen
.
Volgens mij als 4e of 5e gestart en ik werd in de eerste ronde kortstondig ingehaald door een saleen. Ik kon mijn positie echter de volgende bocht terugpakken, maar mijn actie was wel op het randje. Maar goed dat is racen
Het uiteindelijke resultaat was dus een 2e plaats en hier ben ik erg tevreden mee.
Ik moet nog even vermelden dat de achterliggers heel mooi hun plaatsen kozen om opzij te gaan en de opwarmronde ging ook al redelijk. Alleen zag ik wel dat mijn voorganger in de opwarmronde op 5 meter van zijn voorganger reed. Aan het einde van de ronde ok, maar halverwege de ronde is dit niet nodig. Vragen om problemen
[ Voor 4% gewijzigd door Fiskare op 29-04-2005 00:14 ]
Ik houd deze reeks al een tijdje in de gaten, maar ik vind het wel mooi dat ELKE avond na een race jullie allemaal liggen te bitchen op mekaar; jullie lijken wel een stel wijven
!
Als 4e startte je.Volgens mij als 4e of 5e gestart en ik werd in de eerste ronde kortstondig ingehaald door een saleen
Ging net niet fout in die scherpe bocht
Valt toch niet tegen dat je zo snel was met die Viper. Had ik niet verwacht op Barcelona. De viper is eigenlijk prettiger voor minder bochtige races.
Verwijderd
Prachtig juist, die emoties!vosss schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 00:14:
Ik houd deze reeks al een tijdje in de gaten, maar ik vind het wel mooi dat ELKE avond na een race jullie allemaal liggen te bitchen op mekaar; jullie lijken wel een stel wijven!
Nou ik kan weer op de server komen. Systeem herstel doet wonderen. Tnx Greenfury
Nou speciaal voor Richard die altijd tijden wilt vergelijken. (vooral van Barca)

98.265 seconde is 1:38:265
Sorry maar kon het niet laten
Edit....
Waarom worden de replay's van de hotlaps die je online rijdt niet gesaved?? Dit vind ik echt irritant
Aangezien ik alleen online mijn rondjes rij.
Nou speciaal voor Richard die altijd tijden wilt vergelijken. (vooral van Barca)

98.265 seconde is 1:38:265

Edit....
Waarom worden de replay's van de hotlaps die je online rijdt niet gesaved?? Dit vind ik echt irritant
[ Voor 23% gewijzigd door Mr.David op 29-04-2005 01:13 ]
excuus aanvaardBram77 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:55:
[...]
Dat was in Practice 1. Om daar nou een probleem van te maken.....
Maargoed. Ik had beter op moeten letten. Excuse moiAan het einde van de pit ging ik te vroeg op m'n gas.
edit: heeft er trouwens iemand een complete replay? Die al gepost is duurt maar een halve lap...
idd klassiek het tesnelle terugschakelen zorgt voor veel blokkerende achterwielen...wat met zoveel gewicht op de achterkant vragen om problemen is. minder slim ook om dan zover naast de ideale lijn tezitten. Waardoor je de volgende bocht nooit zo snel kan nemen. Wat mij betreft is dit gewoon tever pushen om mensen eruit teremmen en dan tesnel terugschakelen...

Asus Zenbook i7 256gb
Ik ben dus wel weer eens de enige die echt naar de kl*te gaat.. als in over de kop enzo.. Zit niet mee...Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 08:33:
Een klassieke fout idd
http://mark.0wn3d.nl/GTR%20vids/klassieker.wmv
Zat eerste rij (Friesinger Porsche) en je ziet mij op 150 meter voor de bocht ( P16) uit het beeld verdwijnen want ik had al zoiets van dat kan "net". Zie Jan D. bij het uitwijken het rechterachterlichtje van de Lambo meepakken en Jan H. te laat remmend er vol in gaan en toen mayhem. Uiteindelijk koste mij het 30 meter eerder remmen dus -7 plaatsen (P9)Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 08:33:
Een klassieke fout idd
http://mark.0wn3d.nl/GTR%20vids/klassieker.wmv
Later in de race nog een paar close laps met Jan D. gehad alleen was je uiteindelijk met dat extra vermogen niet bij te houden, dus de volgende keer weer in de 360 graag. Nog wat plaatsen aan het einde weg gegeven omdat ik mijn bandenslijtage in de laatste ronde wilde checken en zag dat dat na 45minten op 22 zat. (iemand een idee tot hoever dit op kan lopen ?).
ps; Jan H. zou je me een plezier kunnen doen en de volgende keer even ademhalen voor je wat typt. Zit niet echt te wachten op de GVD's die over het scherm vliegen (ook anderen en allerlei ziektes), doe je mij in elk geval een plezier mee.
Gr Mark
Verwijderd
Tsjah ...
Hij remt veeeeeeeeel te laat .. die viper trouwens ook denk ik...... en of ie nou goed terugschakelt of niet dat is niet eens meer belangrijk ..redden doet ie het nooit
Het is vooral in de eerste ronde belangrijk dat je een rempunt neemt waarmee je de bocht altijd kunt redden ..... dus niet remmen op het moment dat je voorganger gaat remmen ... dat is een veel gemaakte fout ...
Je wint een race namelijk niet in de eerste ronde
Hij remt veeeeeeeeel te laat .. die viper trouwens ook denk ik...... en of ie nou goed terugschakelt of niet dat is niet eens meer belangrijk ..redden doet ie het nooit
Het is vooral in de eerste ronde belangrijk dat je een rempunt neemt waarmee je de bocht altijd kunt redden ..... dus niet remmen op het moment dat je voorganger gaat remmen ... dat is een veel gemaakte fout ...
Je wint een race namelijk niet in de eerste ronde
voor de porsche liefhebbers, speedwerx heeft hun porsche supercup klaar staan om te downen.
http://www.speedwerx-dev.com/
info;Porsche Supercup 2004 features 17 911 GT3 cup cars that participated in the 2004 Porsche Michelin Supercup support races for F1.
info;Porsche Supercup 2004 features 17 911 GT3 cup cars that participated in the 2004 Porsche Michelin Supercup support races for F1.
Degene die het ongeluk veroorzaakt kan ook altijd doorrijden.. Het leven is zo oneerlijk ....
Trouwens:
Trouwens:
Kan het ook niet laten: 01:38.229 voor mij ;-)Mr.David schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 00:59:
Nou ik kan weer op de server komen. Systeem herstel doet wonderen. Tnx Greenfury
Nou speciaal voor Richard die altijd tijden wilt vergelijken. (vooral van Barca)![]()
[afbeelding]
98.265 seconde is 1:38:265![]()
[ Voor 74% gewijzigd door Requiem19 op 29-04-2005 09:43 ]
Verwijderd
Dat is mooi werk! misschien leuk om daar ook eens races metelkaar mee te rijden.Markao schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 09:39:
voor de porsche liefhebbers, speedwerx heeft hun porsche supercup klaar staan om te downen.
close racing.. En spektakel gegarandeerd! (maarja spektakel is altijd wel op de tweakersserver gegarandeerd..

Verwijderd
Mod for F1 Challenge 99-02Markao schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 09:39:
dat zie ik er achter staan, ik had wel gehoord dat er aan gewerkt werdt, maar ik denk niet dat dit m is.
En het seizoen 2005 moet ook ergens opduiken binnenkort, voor GTR welteverstaan
http://www.astonmartinrac...Sebring%20-%20PreRace.wmv
Waar blijft ie btw
@Markao, sorry beetje blind
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 10:14 ]
@Nootie
Ga naar downloads-->releases-->Porsche Supercup Challenge 04
en download beide bestandjes.
, oh wat zullen mijn buren dan blij zijn.
Ga naar downloads-->releases-->Porsche Supercup Challenge 04
en download beide bestandjes.
Dat geluidVerwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 09:52:
[...]
http://www.astonmartinrac...Sebring%20-%20PreRace.wmv
Waar blijft ie btw
[ Voor 63% gewijzigd door Markao645 op 29-04-2005 10:15 ]
Dit topic is gesloten.