| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Verwijderd
Oeps, ik bedoelde Goldfinger. Ik heb zojuist voor een deel mijn raadsel wat betreft de naar mijn gedachte foute uitslag van Goldfinger. Op het moment dat hij namelijk de screenshot gemaakt heeft is bijna heel het veld nog aan het racen. Aangezien ik in de laatste bocht voor de finish fuzz10 nog inhaal is dat dus niet in die stand verwerkt. Volgens dit feit zou ik dus 6e ipv 7e geworden zijn. Waarom ik dacht dat ik vijfde geworden was wordt in volgend filmpje duidelijk. Let op de positieaanduiding bij mijn naam.GreenFury schreef op zondag 01 mei 2005 @ 23:58:
Jasper over welke race heb je hetIk was er vanavond niet bij
http://www.xs4all.nl/~jaap5/brno3.avi
Verwijderd
1. In de opwarm ronde rijdt Danny Kappen mij meteen voorbij en ben dus na hem gestart omdat ik niet door had dat ik een snellere qual tijd had neer gezet en hij eigenlijk achter mij moest starten.
2. Na 580 sec. (replay tijd) klap ik achter op Danny, die daardoor zijn plaats verliest. Mijn excuus hiervoor, maar ik had last van wat lag en je stond even een fractie stil op mijn scherm waarna ik je aanraakte.
3. Na 700 sec een aanvaring met Fuzz10, ook hiervoor mijn excuus.
4. Na 815 sec weer aanvaring met Fuzz10. Je remde in mijn opinie erg vroeg, waarna ik naar de binnenbocht dook. Jij stuurt in als ik naast je rij en ik kom op een dubieuze wijze op de kop te recht waarmee ik veel tijd verlies.
5. Ik lig inmiddels 12e en baal een beetje dat ik veel plaatsen verloren heb
6. Na 1730 sec kom ik weer achter Fuzz10 en hij geeft mij de ruimte om er langs te gaan. Bedankt daarvoor aangezien ik sneller was, maar het ging wel om een positie, dus had niet gehoeven.
7. Na 2000 sec de aanvaring met Corona. Je vroeg je af waarom ik daar vlak voor start finish in ging halen. Ik had veel tijd verloren in het eerste deel van de race en probeerde zo snel mogelijk weer naar voren te komen. Ik zat al even achter je en was sneller, maar ik kon er niet langs. Toen besloot ik dus om maar ergens laat te remmen waar ik de ruimte zou hebben. Jij zat op je rijlijn terwijl ik iets links van je zat. Naar mijn mening remde je vroeg en stuurde je vroeg in. Vanuit mijn beeld kon ik je niet zien, ik dacht dat ik naast je zat terwijl jij al in stuurde en tegen mij aan kwam en daardoor rechtdoor schoot. Dit alles buiten mijn gezichtsvelt. In de herhaling zag ik dat ik niet naast je zat, maar vlak achter je. Jij remde eerder, stuurt iets eerder in en komt zo voor mijn rechterkant van de neus terecht. Door mijn hogere snelheid tik ik je aan, waarna jij rechtdoor vliegt.
8. Na 2540 sec weer in gevecht met Fuzz10. Je remde vroeg voor een bocht rechtsaf, waarna ik hem er naast wilde zetten aan de binnenkant. Je komt ook nog een stukje naar binnen, zodat ik heftig in de ankers moest gaan (blokkerend) om de bocht te halen en je er niet van af te tikken. Ik heb een leuk gevecht gehad en je dreef me tot het uiterste. Af en toe was het bijna raak, maar gelukkig is het clean gebleven.
9. Ik was ergens gespint en kom achter Jasper Smit en jawel weer Fuzz10 terecht. Na 3700 sec zet ik de Vette aan de binnenkant van de bocht naast je Lister. Bij het uitacceleren haalde bijna de achterkant de voorkant in. Dit kon ik alleen corrigeren door vel tegen te sturen. In de herhaling lijkt het erop dat ik naar links kom en je ervan af tik. Dit was dus niet het geval, maar wel mijn excuses hiervoor. Ik had er even rekening mee moeten houden dat het gedeelte van de baan waarop ik zat waarschijnlijk wat minder grip gaf en met de toestand van de banden (bijna versleten) had ik kunnen weten dat de achterkant wat listig zou zijn. Je dacht dat ik er daarna af vloog met Fuzz10. Dit is niet het geval, ik haalde Fuzz10 nog even in nadat hij wat te ver naar buiten ging en heb de race dus voor jullie beeindigt. Volgens mij op plaats 5.
Goed, een heel verhaal na een race die de gemoederen hoog deed oplopen. Ik probeer hier lessen voor mijzelf eruit te trekken, zodat het de volgende keer wat beter gaat! Voor nu is het mooi geweest!

Dat is nogal een kerfstok die je hebtVerwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 00:39:
Nu veel mensen al hun zegje gedaan hebben over de race, wil ik graag even mijn kijk op de zaken geven (Nadat ik eerst alles even heb laten bezinken). Ik heb zojuist de replay bekeken (altijd handig om te leren van je fouten) en moet dan ook aan een aantal mensen mijn excuses aanbieden. Tevens zal ik ook even uitleggen waarom ik bepaalde acties gedaan heb.
1. In de opwarm ronde rijdt Danny Kappen mij meteen voorbij en ben dus na hem gestart omdat ik niet door had dat ik een snellere qual tijd had neer gezet en hij eigenlijk achter mij moest starten.
2. Na 580 sec. (replay tijd) klap ik achter op Danny, die daardoor zijn plaats verliest. Mijn excuus hiervoor, maar ik had last van wat lag en je stond even een fractie stil op mijn scherm waarna ik je aanraakte.
4. Na 815 sec weer aanvaring met Fuzz10. Je remde in mijn opinie erg vroeg, waarna ik naar de binnenbocht dook. Jij stuurt in als ik naast je rij en ik kom op een dubieuze wijze op de kop te recht waarmee ik veel tijd verlies.
5. Ik lig inmiddels 12e en baal een beetje dat ik veel plaatsen verloren heb. Hiermee veranderd ook mijn mindset en begin ik agressiever te racen
. Ik kan vervolgens veel ronden rijden zonder verkeer tegen te komen en probeer tijd goed te maken.
6. Na 1730 sec kom ik weer achter Fuzz10 en hij geeft mij de ruimte om er langs te gaan. Bedankt daarvoor aangezien ik sneller was, maar het ging wel om een positie, dus had niet gehoeven.
7. Na 2000 sec de aanvaring met Corona. Je vroeg je af waarom ik daar vlak voor start finish in ging halen. Ik had veel tijd verloren in het eerste deel van de race en probeerde zo snel mogelijk weer naar voren te komen. Ik zat al even achter je en was sneller, maar ik kon er niet langs. Toen besloot ik dus om maar ergens laat te remmen waar ik de ruimte zou hebben. Jij zat op je rijlijn terwijl ik iets links van je zat. Naar mijn mening remde je vroeg en stuurde je vroeg in. Vanuit mijn beeld kon ik je niet zien, ik dacht dat ik naast je zat terwijl jij al in stuurde en tegen mij aan kwam en daardoor rechtdoor schoot. Dit alles buiten mijn gezichtsvelt. In de herhaling zag ik dat ik niet naast je zat, maar vlak achter je. Jij remde eerder, stuurt iets eerder in en komt zo voor mijn rechterkant van de neus terecht. Door mijn hogere snelheid tik ik je aan, waarna jij rechtdoor vliegt.Ik besef dat dit mijn fout is en daarvoor mijn excuses. Je viel buiten mijn blikveld waardoor ik er niks meer aan kon doen. Achteraf was het verstandiger geweest om gewoon achter je te blijven.
8. Na 2540 sec weer in gevecht met Fuzz10. Je remde vroeg voor een bocht rechtsaf, waarna ik hem er naast wilde zetten aan de binnenkant. Je komt ook nog een stukje naar binnen, zodat ik heftig in de ankers moest gaan (blokkerend) om de bocht te halen en je er niet van af te tikken. Ik heb een leuk gevecht gehad en je dreef me tot het uiterste. Af en toe was het bijna raak, maar gelukkig is het clean gebleven.
9. Ik was ergens gespint en kom achter Jasper Smit en jawel weer Fuzz10 terecht. Na 3700 sec zet ik de Vette aan de binnenkant van de bocht naast je Lister. Bij het uitacceleren haalde bijna de achterkant de voorkant in. Dit kon ik alleen corrigeren door vel tegen te sturen. In de herhaling lijkt het erop dat ik naar links kom en je ervan af tik. Dit was dus niet het geval, maar wel mijn excuses hiervoor. Ik had er even rekening mee moeten houden dat het gedeelte van de baan waarop ik zat waarschijnlijk wat minder grip gaf en met de toestand van de banden (bijna versleten) had ik kunnen weten dat de achterkant wat listig zou zijn. Je dacht dat ik er daarna af vloog met Fuzz10. Dit is niet het geval, ik haalde Fuzz10 nog even in nadat hij wat te ver naar buiten ging en heb de race dus voor jullie beeindigt. Volgens mij op plaats 5.
Goed, een heel verhaal na een race die de gemoederen hoog deed oplopen. Ik probeer hier lessen voor mijzelf eruit te trekken, zodat het de volgende keer wat beter gaat! Voor nu is het mooi geweest!![]()
Verwijderd

Verwijderd
Ik ben ook wel benieuwd waarop die persoon zijn verbinding had staan die in het begin zo zeurde dat iedereen ontzettend veel lag had, bertram dacht ik?Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 07:26:
Ik had naar later blijkt mijn connectie nog op kabel staan en niet op isdn, dat zal ook niet echt hebben geholpen.
Die uitslag die ik heb gepost is niet de officiele einduitslag. Deze screenshot is genomen direct nadat is gefinished bent en heel veel anderen hun rondje nog moeten afmaken. Dit omdat mensen na de finish ook snel de race verlaten, en dan vallen ze weg uit de uitslag.
Het blijkt dat er dus nog het een en andere kan gebeuren in zo'n laatste rondje.
Verder heb ik nog de beschikking over de gegevens die de server heeft opgeslagen, een resultsfile en een replay, dus het kost missschien wat tijd en moeite maar ik maak me geen zorgen over het vast stellen van een goede einduitslag bij de league. (ging bij de NGT-league ten slotte ook goed)
De patch is metname gericht op het verbeteren van de lobby en dat is gelukt! De lobby is nu 10x beter dan voorheen.
Tevens vind ik Race More een goed idee van Simbin en men moet het zien als een extra optie bij het spel. Race More wordt gewoon een "site" waar leagues etc (kunnen) worden georganiseerd. Ik vind dan persoonlijk alle commentaren van de mensen dat ze al 50 euro hebben betaald en dat ze niets extra meer willen betalen voor het racen in een league onzin. Het leveren van de hardware en de infrastructuur voor leagues mag best iets kosten. Hier op het forum was ook een grote bereidheid om te betalen voor de (bijna) kapotte HD voor de server, dus ik zie niet in waarom de serieuze racers niet een bepaald bedrag per maand willen betalen om te racen in leagueverband. Het blijft natuurlijk altijd nog mogelijk om losse leagues te organiseren, maar dan moet je zelf een server regelen en dit kost ook moeite etc...
Ik vind dus de reacties op de meeste fora (bv RSC.org) overtrokken. Men betaald wel graag 20 euro per maand om met een gsm te bellen. Men neemt wel graag een auto die 1.30 euro per 12 km kost aan benzine. Men gaat wel graag naar een concert van U2 voor 80 euro. Men gaat wel graag naar de F1 races in spa en betaald daarvoor tussen de 150 en 500 euro. Men gaat wel graag naar een voetbalwedstrijd van 1 1/2 uur voor 30 euro, maar 50 euro voor een spel wat je 4 uur per week of meer speelt een jaar lang is te veel
Mijn mening anyway
[ Voor 4% gewijzigd door Fiskare op 02-05-2005 09:19 ]
Ik ben het met je eens dat we moeten wachten op GTR2 voordat het spel echt online goed zal gaan draaien. Helaas weet ik niet eens of daar echt serieuze plannen voor zijn (simbin is nu eerst nog met dat andee spel bezig, legends oid)..
Iemand trouwens nog offciele race gezien? als GTR2 uitkomt, gaat het zeker knokken worden om die Maseraties, die domineren op het moment redelijk!
No problem.Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 00:39:
Yep , dat was my bad....4. Na 815 sec weer aanvaring met Fuzz10. Je remde in mijn opinie erg vroeg, waarna ik naar de binnenbocht dook. Jij stuurt in als ik naast je rij en ik kom op een dubieuze wijze op de kop te recht waarmee ik veel tijd verlies.
Dat was dus vanwege puntje 4. Had je zeg maar "te goed".6. Na 1730 sec kom ik weer achter Fuzz10 en hij geeft mij de ruimte om er langs te gaan. Bedankt daarvoor aangezien ik sneller was, maar het ging wel om een positie, dus had niet gehoeven.
Hahaha...Dit was inderdaad een leuk gevecht, punt was dat je een stuk sneller was dan mij. Kortom, ik moest vrijwel iedere bocht dus "defensief" nemen. Ach , k'heb je er toch redeljik lang achter weten te houden. :-)8. Na 2540 sec weer in gevecht met Fuzz10. Je remde vroeg voor een bocht rechtsaf, waarna ik hem er naast wilde zetten aan de binnenkant. Je komt ook nog een stukje naar binnen, zodat ik heftig in de ankers moest gaan (blokkerend) om de bocht te halen en je er niet van af te tikken. Ik heb een leuk gevecht gehad en je dreef me tot het uiterste. Af en toe was het bijna raak, maar gelukkig is het clean gebleven.
Dit klopt , ik besloot om op eigen houtje in de laatste bocht een fout te maken waardoor ik 2 posities verloor.. Grmbl..weten dat de achterkant wat listig zou zijn. Je dacht dat ik er daarna af vloog met Fuzz10. Dit is niet het geval, ik haalde Fuzz10 nog even in nadat hij wat te ver naar buiten ging en heb de race dus voor jullie beeindigt. Volgens mij op plaats 5.
Zeker omdat het een 1 uurs race was had je beter een ander punt uit kunnen zoeken.Of in de pits had je het kunnen proberen.Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 00:39:
7. Na 2000 sec de aanvaring met Corona. Je vroeg je af waarom ik daar vlak voor start finish in ging halen. Ik had veel tijd verloren in het eerste deel van de race en probeerde zo snel mogelijk weer naar voren te komen. Ik zat al even achter je en was sneller, maar ik kon er niet langs. Toen besloot ik dus om maar ergens laat te remmen waar ik de ruimte zou hebben. Jij zat op je rijlijn terwijl ik iets links van je zat. Naar mijn mening remde je vroeg en stuurde je vroeg in. Vanuit mijn beeld kon ik je niet zien, ik dacht dat ik naast je zat terwijl jij al in stuurde en tegen mij aan kwam en daardoor rechtdoor schoot. Dit alles buiten mijn gezichtsvelt. In de herhaling zag ik dat ik niet naast je zat, maar vlak achter je. Jij remde eerder, stuurt iets eerder in en komt zo voor mijn rechterkant van de neus terecht. Door mijn hogere snelheid tik ik je aan, waarna jij rechtdoor vliegt.Ik besef dat dit mijn fout is en daarvoor mijn excuses. Je viel buiten mijn blikveld waardoor ik er niks meer aan kon doen. Achteraf was het verstandiger geweest om gewoon achter je te blijven.
Daarbij moet ik zeggen dat mijn uitgangs snelheid in bochten vaak hoger lag dan die van jou,en weer een stukje uitliep.Jij was wel weer sneller op de wat langere rechte stukken.
Maar het leuke was dat we allebei dezelfde auto haden,dus komt het dan neer op een goed punt kiezen.
Ik vind ook dat die corvette super lekker rijd,alleen mis je soms wat koppel lijkt het wel.
Achteraf was trouwens die inhaal actie helemaal niet nodig door de 2e bsod die ik had
Ik heb nu catalyst 5.4 geinstalled,en ik hoop dat ik er nu vanaf ben,al ben ik bang van niet.
Ik verwachtte niet anders dan dat de track niet met de demo zou gaan werken. (Ja, toch stiekem even geprobeerd
Hier in dit draadje kwam 1 in-game screenshot voorbij. Willen mensen met de full game en deze track add-on hier misschien een paar eigen in-game screenshots van de Nordschleife track (en/of film, zou nog mooier zijn) posten?
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Bertam gaf ook aan dat die niet normaal kon racen omdat ik ontzettend zou laggen, dus ben toen maar uitgelogd om de fun voor anderen niet te verpesten. Maar als ik ik het goed begrijp lagen de probs bij hem en was dit dus niet nodig geweest, naja volgende keer beter en wederom dank voor het hosten.Goldfinger schreef op maandag 02 mei 2005 @ 08:57:
[...]
Ik ben ook wel benieuwd waarop die persoon zijn verbinding had staan die in het begin zo zeurde dat iedereen ontzettend veel lag had, bertram dacht ik?
Hoe staat het met je CTD met de nieuwe driver ?Corona schreef op maandag 02 mei 2005 @ 09:53:
Zeker omdat het een 1 uurs race was had je beter een ander punt uit kunnen zoeken.Of in de pits had je het kunnen proberen.
Daarbij moet ik zeggen dat mijn uitgangs snelheid in bochten vaak hoger lag dan die van jou,en weer een stukje uitliep.Jij was wel weer sneller op de wat langere rechte stukken.
Maar het leuke was dat we allebei dezelfde auto haden,dus komt het dan neer op een goed punt kiezen.
Ik vind ook dat die corvette super lekker rijd,alleen mis je soms wat koppel lijkt het wel.
Achteraf was trouwens die inhaal actie helemaal niet nodig door de 2e bsod die ik had.
Ik heb nu catalyst 5.4 geinstalled,en ik hoop dat ik er nu vanaf ben,al ben ik bang van niet.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
was helaas geen ctd,maar een bsod,en daarbij helemaal geen foutmelding,echt letterlijk een blauw scherm.Smarron schreef op maandag 02 mei 2005 @ 10:37:
[...]
Hoe staat het met je CTD met de nieuwe driver ?
terugkomend,ik wet het nog niet,moet nog f proberen of het werkt,ik hou je op de hoogte iig
Bij deze:Willen mensen met de full game en deze track add-on hier misschien een paar eigen in-game screenshots van de Nordschleife track (en/of film, zou nog mooier zijn) posten?

Ervaring: Hij is mooier dan die oude versie 1.2 je hebt meer bomen en er is nu een day/night/dawn/dusk versie

zoals je ziet zijn nogsteeds veel textures LQ of verkeert uitgerekt etc maar hij rijd lekker
de mirror werkt nogsteeds niet helemaal goed op deze baan

[ Voor 4% gewijzigd door Ghostrider op 02-05-2005 11:39 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd
Maakt verder niet uit, ik had een 6e tijd getraind er moesten dus 5 mensen voor mij rijden en dat was ook het gevalVerwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 07:26:
Sorry Viper, ik wist niet dat dat ik achter jou had getraind, kwam ook doordat er een aantal voor mij niet op de grid stonden, dan wordt het allemaal wat rommeliger. Ik had naar later blijkt mijn connectie nog op kabel staan en niet op isdn, dat zal ook niet echt hebben geholpen.
@Corona: ik had inderdaad beter kunnen wachten, maar soms neem je gewoon irrationele beslissingen en denk je dat je op dat moment er goed aan doet. In dit geval niet dus

Dat het soms lijkt dat je koppel mist merkte ik ook. Met name in de gevechten met Fuzz10 in zijn Ferrari zag ik hem vaak bij mij weg rijden tijdens het uitaccelereren. Dat zou normaal zijn als hij eerder op het gas ging, maar soms reed ik net een iets andere lijn, waardoor ik wat eerder op het gas kon. Zelfs dan reed hij bij me weg. Maar het weggedrag van de Vette is echt Toppie
Denk dat dat een van de belangrijkste reden is dat het zo vak foutgaat de eerste paar rondes (plus dat je kwetsbaar bent ivm kouden banden)Furbyk1ller schreef op maandag 02 mei 2005 @ 13:05:
Mijn probleem is dat als ik ergens vooraan begin zenuwachtig word, en dan maak ik fouten, wat resulteerde in mijn uitstapje in de 1ste ronde.. hebben meer mensen dit? want het is behoorlijk irritand
Maar tis een kwestie van routine..
Trouwens hoe krijg je die mirror zo als op die screenshots van die nordschlieffe?
Heeft er iemand nog een goeie spiegel van die laatste Nordschleife?..
..::|VDW Pocketbike Racing Team|::..
Verwijderd
Zenuwachtig is een groot woord, maar mn pols gaat zeker wel omhoog ja, en dan hoef ik niet eens bij de eerste te staan.Furbyk1ller schreef op maandag 02 mei 2005 @ 13:05:
Mijn probleem is dat als ik ergens vooraan begin zenuwachtig word, en dan maak ik fouten, wat resulteerde in mijn uitstapje in de 1ste ronde.. hebben meer mensen dit? want het is behoorlijk irritand
Wat wel een rush geeft is een goed gevecht, b.v. met Frans had ik mijn 1e echte gevecht in GTR op Donington als ik me niet vergis, nou... de adrenaline spoot er via mn oren uit.
Ik geloof dat we wel 15 ronden aan het stoeien waren.
En de race van gister is dan weer anders, ik had geen enkel duel om een positie.
Maar met de nieuwe pedals en met FF op full en 100% was ik na de race echt versleten, constant rijden is dan het doel, en zorgen dat je vloeiend voorbij de achterliggers komt, wat foutloos ging btw, spinde 1x in de 1 na laatste ronde een keer.
Nu ik ff terugdenk, ik had nog bijna een aanrijding met een achterblijver die bij de uitgang v/d bocht plotseling lifte, het waren beste bedoelingen, maar ik zette net een versnelling in om er voorbij te gaan.
Kon er alleen net nog links van en met 2 banden op het gras en 2 op de curb's, maar ach... dat houd je scherp, niet.
Net met de lambo 1:44 gereden op barcelona, gewoon 6 sec sneller dan met de 575. De lambo is flexxxxxxx

[ Voor 9% gewijzigd door Ghostrider op 02-05-2005 17:36 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Enig oordeel over hoe goed/realistisch die baan gedaan is? Staat Armco dicht langs de baan? Is het hobbelig (zoals het in het echt ook is) ? Zoiezo al bedankt voor je screenshots trouwens.GreenFury schreef op maandag 02 mei 2005 @ 17:35:
Hier nogmaals dat linkje naar de nieuwste nordschleife installatie instructions staan een pagina terug... http://www.m4driving.it/download/8676.html ...linkje trouwens ook
Ik had aanschaf van GTR maar even laten zitten, want ik heb eigenlijk te weinig tijd voor dit soort vermaak, maar op het moment dat de Groene Hell te racen valt (zou ik ooit onder de 8 minuten kunnen komen?) wil ik wel even mijn mening herzien...
[ Voor 4% gewijzigd door JumpStart op 02-05-2005 17:40 ]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
ik speelde altijd veel GP4, en daar was het maken van een setup erg makkelijk i.t.t. GTR.
mijn vraag is wat jullie methodes zijn van het afstellen. waar begin je mee, waar let je het eerst op etc etc.
bijvoorbeeld als ik GP4 speelde probeerde ik eerst te kijken wat de rechte stukken waren om mn gearing daar op aan te passen. Daarna de downforce en dan daarop weer de gearing aan te passen.
hoe doen jullie dit?
Lijkt me een prima basis. Zorgen dat je het maximale uit je versnellingen haalt. Dat doe ik ook. Daarna bandenspanning of andere compounds, rembalans, rijhoogte en vering. Daarna begint het voor mij ook al moeilijk te worden.Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 17:58:
ik ga GTR binnenkort ook kopen, heb alleen een vraag:
ik speelde altijd veel GP4, en daar was het maken van een setup erg makkelijk i.t.t. GTR.
mijn vraag is wat jullie methodes zijn van het afstellen. waar begin je mee, waar let je het eerst op etc etc.
bijvoorbeeld als ik GP4 speelde probeerde ik eerst te kijken wat de rechte stukken waren om mn gearing daar op aan te passen. Daarna de downforce en dan daarop weer de gearing aan te passen.
hoe doen jullie dit?

Dat vul ik aan met roll-bar's, diffenrential, camber en caster en dan heb je alle instellingen wel zo'n beetje gehad.Smarron schreef op maandag 02 mei 2005 @ 18:04:
[...]
Lijkt me een prima basis. Zorgen dat je het maximale uit je versnellingen haalt. Dat doe ik ook. Daarna bandenspanning of andere compounds, rembalans, rijhoogte en vering. Daarna begint het voor mij ook al moeilijk te worden.
En ben je aan het eind van je eerste rondje settings, dan begin je weer vooraan om te kijken of het nog een beetje klopt.
trageBoinkie schreef op maandag 02 mei 2005 @ 17:22:
Vanavond om 21:00 weer een race? Ik ben er weer bij dan
Net met de lambo 1:44 gereden op barcelona, gewoon 6 sec sneller dan met de 575. De lambo is flexxxxxxx
1.40 is gemiddelde wat hier gereden word denk ik
record staat op David Waij met 1.37.8
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Is het mogelijk dat iemand die onder de 1.40 zit z'n hotlap ergens kan uploaden?R-B schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:07:
[...]
trage![]()
1.40 is gemiddelde wat hier gereden word denk ik
record staat op David Waij met 1.37.8
Ik mag wel zeggen dat ik met mijn 600 plus rondjes aardig ervaren ben op Barca maar onder de 1.40?
Begrijp me niet verkeerd, ik geloof het wel maar ik ben zo benieuwd waar ik die 2 seconden weg moet halen.
Overigens begin ik het aardig onder de knie te krijgen.
Net uit nieuwsgierigheid ook maar even de Corvette geprobeerd en m'n eerste hotlap was gelijk een 1.44.6.
Daarna even naarbinnen geweest om wat lichte aanpassingen te doen.
Uiteindelijk 14 rondjes gereden en nooit boven de 1.44 [op de eerste ronde na.
M'n pr ligt nu op 1:42.305.
M'n pr op deze baan is een 1:41.3 gereden in een Saleen tijdens een race.
Only fools are enslaved by time and space.
Sorry ik niet, heb op barcelona alleen maar online geredenLoneRanger schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:48:
[...]
Is het mogelijk dat iemand die onder de 1.40 zit z'n hotlap ergens kan uploaden?
Ik mag wel zeggen dat ik met mijn 600 plus rondjes aardig ervaren ben op Barca maar onder de 1.40?
Begrijp me niet verkeerd, ik geloof het wel maar ik ben zo benieuwd waar ik die 2 seconden weg moet halen.
Net uit nieuwsgierigheid ook maar even de Corvette geprobeerd en m'n eerste hotlap was gelijk een 1.44.6.
En ik ben er vanavond *eindelijk* weer bij
Kijk online ff mee met de snelle jongens. Gisteravond waren er 2 Listers op Barca, de een reed een 1:37:0XX en de andere een 1:37:4XX. Ik had een 1:38:4 gereden genoeg voor een 5de plek.LoneRanger schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:48:
[...]
Is het mogelijk dat iemand die onder de 1.40 zit z'n hotlap ergens kan uploaden?
'S nachts ligt het niveau duidelijk hoger. Het kan dus nog veel sneller

Edit
http://hotlaps.gamesurf.tiscali.de/gtr/ 1:35:043 kan je daar downloaden. Met die Palla heb ik een X gereden op Barca. Ik heb toen ook zijn setup gekregen van zijn Saleen

Je kan je beste richten op 1:38 / 1:39 Dat zijn een beetje realistische tijden.
[ Voor 17% gewijzigd door Mr.David op 02-05-2005 20:13 ]
€0.05 kan je van me krijgenMr.David schreef op maandag 02 mei 2005 @ 20:03:
[...]
http://hotlaps.gamesurf.tiscali.de/gtr/ 1:35:043 kan je daar downloaden. Met die Palla heb ik een X gereden op Barca. Ik heb toen ook zijn setup gekregen van zijn Saleen. Toen reed ie hoge 1:36ers. Ik zie nu dus dat hij ook 1:35ers kan rijden.
(Iemand die setup kopen
)
Je kan je beste richten op 1:38 / 1:39 Dat zijn een beetje realistische tijden.
Maja, het kan dus VEEL sneller. maar als je 1.35 rijd zit je in top van wereld?
Ik merk ook vaak dat ik tijdens de kwali een matige tijd neerzet. maar tijdens de race vallen die hotlappers redelijk vaak door de mand (of omdat ze gewoon niet kunnen rijden of omdat ze teveel fouten maken)
Nadeel is wel dat ik hierdoor redelijk vaak tussen die mafkezen zit die niet kunnen starten.. (ben vorige week nog niet vergeten
Dat komt omdat je tijdens de kwali veel laatremt etc maar tijdens de race vooral op je lijn letIk merk ook vaak dat ik tijdens de kwali een matige tijd neerzet. maar tijdens de race vallen die hotlappers redelijk vaak door de mand
Asus Zenbook i7 256gb
Oh maar ik vroeg ook alleen om een hotlap om te kijken waar ik de winst moet halen of iig er iets van kan leren.MrBarBarian schreef op maandag 02 mei 2005 @ 20:20:
Hmm, ik zie dat hotlappen eigelijk niet zo.. Ik vind het niet leuk en doe er geen moeite voor.. De kwali doe ik eigelijk altijd met een race setup, gewoon met volle tank enzo. Geeft mooi de kans om nog iets aan je setup te doen, die is immers nooit af.
Ik merk ook vaak dat ik tijdens de kwali een matige tijd neerzet. maar tijdens de race vallen die hotlappers redelijk vaak door de mand (of omdat ze gewoon niet kunnen rijden of omdat ze teveel fouten maken)
Nadeel is wel dat ik hierdoor redelijk vaak tussen die mafkezen zit die niet kunnen starten.. (ben vorige week nog niet vergeten)
Het feit dat de meeste van m'n pr's stammen uit races zegt genoeg.
Ik rijd liever stabiele rondes dan dat ik er een 1:37 uit kan persen maar als ik door het bekijken van wat hotlaps er weer wat tienden sneller van kan worden is dat een kleine moeite toch?
Pushen heb ik mezelf al lang afgeleerd, kan ik ook niet foutloos.
@mr.David:
Dankje voor de linkt.
Ik voel me ineens heel lui overkomen dat ik zelf niet even ben gaan zoeken.
Heb maar even een hoge 38'er uitgezocht om te gaan bekijken.
Foutje onzin bericht
[ Voor 86% gewijzigd door R-B op 02-05-2005 20:30 ]
Daarom heb ik voor de meeste circuits 2 setups klaar liggen 1 qualify en 1 race. Daardoor kom ik niet tussen de 'mafkezen' te rijden. Afgelopen zondag viel ik inderdaad door de mand. In de qualify was ik verre weg de snelste alleen ik had geen race setup klaar liggen. Ik had daardoor de grootste problemen om mijn Ferrari op de baan te houden. Vanmiddag heb ik gelijk een nieuwe race setup gemaakt voor BRNO. Ik heb daarmee ook de race op een Simbin server gewonnen. Dat had ik wel ff nodig.MrBarBarian schreef op maandag 02 mei 2005 @ 20:20:
Hmm, ik zie dat hotlappen eigelijk niet zo.. Ik vind het niet leuk en doe er geen moeite voor.. De kwali doe ik eigelijk altijd met een race setup, gewoon met volle tank enzo. Geeft mooi de kans om nog iets aan je setup te doen, die is immers nooit af.
Nadeel is wel dat ik hierdoor redelijk vaak tussen die mafkezen zit die niet kunnen starten.. (ben vorige week nog niet vergeten)
Ik zit net die hotlap te bekijken en mee te tellen kwa versnelling.
De lijnen zijn gelijk en de versnelling ook op 3 punten na.
Waar ik er nog wel eens voor kies om van 3 naar 2 te gaan om hogere toeren te behouden, kiest
hij ervoor in z'n 3 te blijven of zelfs in z'n 4. [opkomen rechte stuk die ik in z'n 3 doe]
Dat kan allicht aan z'n setup liggen maar mijn vraag is eigenlijk of je veel snelheid verliest om hoog in z'n 2 te gaan rijden ipv laag in z'n 3?
En dan heb ik het over de standaard versnellings instellingen volgens de setup van simbin.
Ik denk dat ik de vesnelling maar eens wat korter ga instellen iig de 3 en hoger t.o.v. standaard.
De 3 is volgens mij de belangrijkste plus dat je snel door kunt accelereren naar z'n 6 die vlak voor het rempunt [op het langste rechte stuk in dit geval s/f] tegen de begrenser aanzit.
Klopt mijn theorie?
Helaas wordt dat op z'n vroegst pas woensdag avond.

Voor de start gebeurd het volgende: opkomen rechtestuk ...... vast ... sta gewoon stil gewoon frozen beeld .... 6 seconden lang ongeveer .... tja zodra het weer in beweging kwam was het hele veld al bijna bijna bij de eerste bocht
Anywayz begin van de race verliep opzich best aardig ... zelfs nog 2 inhaalacties ... mooie zelfs
Het enige wat ik kan bedenken is dat het met de hoeveelheid rijders te maken heeft ... of met de update of met mijn pc of internetverbinding. Maar dat laatste lijkt me nogal onwaarschijnlijk, want voor de update had ik nergens last ... tenminste vrijwel nergens last van.
Daar ligt meer aan ten grondslag, naast de verhoudingen..
Er bestaat iets als "short shifting" Dat houd in dat je relatief vroeg opschakeld, waardoor de auto niet direct heel veel vermogen op de wielen kan zetten. Daardoor ga je minder snel spinnen, en kan je dus weer vroeger op het gas...
Trouwens over dat hotlappen, al was ik gewoon rondjes aan het rijden::
Op het moment ben ik (samen met Arnoud) 2e nederlander in de 575 op barca
[ Voor 32% gewijzigd door MrBarBarian op 02-05-2005 21:43 ]
Verwijderd
LoneRanger schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:48:
[...]
http://mark.0wn3d.nl/GTR%20vids/Barcelona%201.37.wmv
Verwijderd
Q 7 in een goed bezet veld was al super maar in de race zat ik op een gegeven moment op P4
Het laatste kwartier was het rubber redelijk versleten maar daar hadden meer mensen last van geloof ik.
6 minuten voor t einde dan toch nog een spin gevolgd door laaaaaaaaag... kon echt niet meer verder
Terug in de pits wilde ik m'n snelste laptijd ff checken en toen.... CTD
Gelukkig was dit geen leage wedstrijd zullen we maar zeggen
Volgende keer maar niet op snelste ronde overzicht na de race drukken, want daardoor crasht GTR bij mij.
Tering wat ligt die Saleen van jou daar snaar strak op de weg ! Pfff ... ik red dat niet met mijn setup. Voor uitkomen van bochten zie ik verschil. Jij houd gewoon wat over aan het einde van een bocht. Ik moet hem vaak over de kerbs trekkenVerwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 21:50:
[...]
geen hotlap meer een filmpje .... krijg alleen de kwaliteit niet zo mooi
http://mark.0wn3d.nl/GTR%20vids/Barcelona%201.37.wmv
Saleen staat bekend om z'n sterke bandenslijtage ... zeker op Barcalona ... is een circuit dat niet bepaald vriendelijk is voor de bandjesQuantor schreef op maandag 02 mei 2005 @ 22:02:
weer een leuke wedstrijd, kwam steeds bij furbykiller in de buurt om dan weer een fout te maken. Achterbandjes (mediums) werden 110 graden, zelfs bij 22 graden wegdek. Had even hards getest, maar daarmee gleed ik alle kanten uit.... Toch een leuke auto die Saleen.
Volgende keer maar niet op snelste ronde overzicht na de race drukken, want daardoor crasht GTR bij mij.
Heey heey we gaan niet katten he ...GreenFury schreef op maandag 02 mei 2005 @ 22:09:
Voor mij begon dit als 20 start positieiig ik vol goede moed dit keer geen bertram tegen tekomen die een peacecar oid ramde maar het was alweer raak.
Dat valt mij ook op ... heel hard rijden in de quali en dan vervolgens in de race er niets van bakkenGreenFury schreef op maandag 02 mei 2005 @ 22:09:
iig ik zie allemaal mensen snoeihard rijden met de qualify's en als het op racen aankomt komen ze niet verder dan 10 laps
[ Voor 64% gewijzigd door Bertuss op 02-05-2005 22:14 ]

Asus Zenbook i7 256gb
geen bsod gehad of wat dan ook,op af en toe een schokje na.F instellingen van de kaart maar veranderen,misschien maar niet fsaa op 4x zetten.
Dus misschien helpt het om te zeggen dat catalyst 5.4 werkt.
terugkomend op de race.
Ik wil de lambo die achteraan stond f vriendelijk bedanken voor de aanrijding die hij had met masterdisater(greenfury dus).
Wanneer is het nou is over die crashes tijdens de opwarmronde??Ik begin het wel een beetje beu te worden.
Ik had trouwens met de corvette een hoge 1:42 gekwalificeert,dus best wel redelijk.Als ik de setup zo zet op een saleen,dan moet ik zeker ook een 1:40 er kunnen rijden.
Uiteindelijk liep de race lekker,lag op een bepaald moment 10e en masterdisater wilde mij uitremmen.jammer joh,volgende keer beter
Daarna heeft ie mij toch in kunnen halen want ik maakten een foutje en spinde.Ik weer verder racen,en het viel mij op dat ik een sec sneller was dan master,ik was niet sneller op rechte stuk,maar maakte het goed in de bochten,dus die setup is nu ok.
Door die crash aan het begin en 2 spins van mijn kant waren mijn banden toch wel op,helaas!
Al met al toch een leuke race gehad,op het begin na.
@ bertuss
kijk s f of er spyware op je pc staat,defrag f,en kijk een paar minuten naar je taskmanager.
Ik had ook schokjes,en ik kwam erachter dat mbm 5 elke 10 sec f een update maakte naar mijn lcd.Dit resulteerde in een sec een 100% cpu gebruik.Zet ook je anti vir uit als je gaat racen,en ook f je firewall,misschien is dat het wel.

hier een mooie foto van de start

Oorzaak:

Gevolg:

En dan staat er bij resultaat: Suspension
Dan het begin. Veel slippende mensen aan het wegdek te zien

Toen mijn inhaal actie tegen fredkroket. Ikzelf vond hem te asociaal maar hij was te lekker om te pakken

Ook in het begin een "battle" tegen L De groot, jezus 1x hem tegen kunnen houden daarna kwam die als een kanonskogel voorbij
[ Voor 10% gewijzigd door Boinkie op 02-05-2005 22:19 ]
GEWONNEN
Begon als 3e
Na de 1e bocht lag ik als 1e
Uitgereden tot einde
Knappe race jongens
Yehaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!
[oude testament]
Ik weer verder racen,en het viel mij op dat ik een sec sneller was dan master,ik was niet sneller op rechte stuk,maar maakte het goed in de bochten,dus die setup is nu ok.
[quote]
probeer je wing iets lager te zetten, bijv van 10 naar 9 (noem maar wat) dan kan je harder op het rechte stuk, en ietsje minder snel door de bochten
Verwijderd
OVer het Unlappen zeg maar,Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 22:33:
Net de race op barce gereden. Ik had een 6e tijd getraint en na de start lag ik al snel 3e achter Furbykiller. Aantal ronden blijven hangen totdat ik ergens een curbje te veel meepakte en de auto verloor. Vanaf dat moment was het huilen, want ik reed overal behalve op de racelijn. Banden waren na een kwartier versleten. Je spint een keer, dan banden te warm, vervolgens gebeurt het nog een keer, banden worden nog warmer (met name links voor, hebben jullie dat ook?). Maar ff pitsstop gedaan, nieuw rubber gehaalt en mijn weg vervolgd. Ik was al op een ronde gezet door meerdere mensen op dat moment, maar mijn tempo lag toch weer hoog een kon makkelijk deze mensen bij houden. Bestaan er ook regels voor het feit als je sneller bent dan iemand maar wel een ronde op hem achter ligt en je deze persoon in wilt halen? Het zal wel niet zo zijn dat de persoon een ronde voor even aan de kant moet gaan en een gevecht lijkt me ook niet handigKan me niet herinneren of hier regels voor zijn, zal in het echt ook wel niet vaak voor komen, maar misschien dat jullie een mening hier over hebben?
Dat is wel toegestaan meen ik hoor
Ik wou je niet uitremmen echter mijn raam was zooo smerig geworden ik zag niks meer dus ik denk ffe eromheenkijken...Helaas ik was al tever, gelukkig weinig schade. Mijn banden waren de laatste 5 rondes echt ver heen...iig ik heb deze hele race rustig gereden starte ook achteraan maar ben toen corona wat op gaan jagen hier en daar maar hij spinde dus dat werd geen gevechtUiteindelijk liep de race lekker,lag op een bepaald moment 10e en masterdisater wilde mij uitremmen.jammer joh,volgende keer beter
Daarna heeft ie mij toch in kunnen halen want ik maakten een foutje en spinde.Ik weer verder racen,en het viel mij op dat ik een sec sneller was dan master,ik was niet sneller op rechte stuk,maar maakte het goed in de bochten,dus die setup is nu ok.
Door die crash aan het begin en 2 spins van mijn kant waren mijn banden toch wel op,helaas!
Al met al toch een leuke race gehad,op het begin na.
Asus Zenbook i7 256gb
oohw vandaar zat je met de lichten te knipperen... maar viperdriver, was er nog iemand voor je die je nog KON inhalen? anders heeft het natuurlijk helemaal geen zin om het risico te nemen om me in te halen. met alle gevolgen vandien: stel je ramt me deraf ofzoVerwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 22:33:
Net de race op barce gereden. Ik had een 6e tijd getraint en na de start lag ik al snel 3e achter Furbykiller. Aantal ronden blijven hangen totdat ik ergens een curbje te veel meepakte en de auto verloor. Vanaf dat moment was het huilen, want ik reed overal behalve op de racelijn. Banden waren na een kwartier versleten. Je spint een keer, dan banden te warm, vervolgens gebeurt het nog een keer, banden worden nog warmer (met name links voor, hebben jullie dat ook?). Maar ff pitsstop gedaan, nieuw rubber gehaalt en mijn weg vervolgd. Ik was al op een ronde gezet door meerdere mensen op dat moment, maar mijn tempo lag toch weer hoog een kon makkelijk deze mensen bij houden. Bestaan er ook regels voor het feit als je sneller bent dan iemand maar wel een ronde op hem achter ligt en je deze persoon in wilt halen? Het zal wel niet zo zijn dat de persoon een ronde voor even aan de kant moet gaan en een gevecht lijkt me ook niet handigKan me niet herinneren of hier regels voor zijn, zal in het echt ook wel niet vaak voor komen, maar misschien dat jullie een mening hier over hebben?
Ik laat de persoon direct voorbij, voordat hij mij eraf tikt.Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 22:33:

Verwijderd
@Mr. David, ik was dus ook in de pits geweest en kon met de nieuwe banden goed tempo rijden. Trouwens bedankt voor de setups die je van Barce online geplaatst heb... daardoor kon ik dat tempo ook rijden met de 550.
Dat is volgens mij een hele oude setup. Volgende X zet is wel weer de nieuwe online.Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 22:59:
@Furbykiller, dat was inderdaad de reden dat ik met de lampen knipperde, het was tevens als groet bedoelt aangezien we in de eerste ronden al achter elkaar aanreden. In dit geval kon ik niet echt iemand inhalen die weer voor mij reed, kwam echter wel snel dichterbij aan mijn voorganger en misschien als hij gespint was... Ik was dan ook niet van plan om risico's te nemen![]()
@Mr. David, ik was dus ook in de pits geweest en kon met de nieuwe banden goed tempo rijden. Trouwens bedankt voor de setups die je van Barce online geplaatst heb... daardoor kon ik dat tempo ook rijden met de 550.
http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=202793LoneRanger schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:48:
[...]
Barcelona verhaal..............
Ik vond dit een zeer leerzame thread. Echt een eye opener. Tis even doorlezen, maar
ik verklap: Totaal 5x remmen op Barca en 1:39:7xx........
(Eerste blz. kan je wel overslaan).
[ Voor 5% gewijzigd door fastcossie op 02-05-2005 23:26 ]
Fastcossie
Zo asociaal vond ik het anders niet!! Ik zag dat je sneller was en ik had een harde compound banden. Ik was al blij dat ik een keer goed weg was, dus liet ik je maar lekker gaan...Boinkie schreef op maandag 02 mei 2005 @ 22:17:
Toen mijn inhaal actie tegen fredkroket. Ikzelf vond hem te asociaal maar hij was te lekker om te pakken![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoe maken jullie btw van die replays een WMV?
PS Ode aan Simon (achternaam even kwijt), ik heb 12 lange minuten mogen nek aan nekken, ik heb nog nooit zukke zweet klauwtjes gehad tijden het racen!!
Hmmz, ik heb geen 1 gevecht hadfredkroket schreef op maandag 02 mei 2005 @ 23:33:
[...]
Zo asociaal vond ik het anders niet!! Ik zag dat je sneller was en ik had een harde compound banden. Ik was al blij dat ik een keer goed weg was, dus liet ik je maar lekker gaan....
Hoe maken jullie btw van die replays een WMV?
PS Ode aan Simon (achternaam even kwijt), ik heb 12 lange minuten mogen nek aan nekken, ik heb nog nooit zukke zweet klauwtjes gehad tijden het racen!!
oke volgende keer laat ik je wel voorbijVerwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 22:59:
@Furbykiller, dat was inderdaad de reden dat ik met de lampen knipperde, het was tevens als groet bedoelt aangezien we in de eerste ronden al achter elkaar aanreden. In dit geval kon ik niet echt iemand inhalen die weer voor mij reed, kwam echter wel snel dichterbij aan mijn voorganger en misschien als hij gespint was... Ik was dan ook niet van plan om risico's te nemen![]()
@ fatcossie: ik heb daar niks aan want ik rij namelijk 1.39.3
Dat mag ik toch niet hopen, het zou fijn zijn zeg. Ik heb 50 euro uitgegeven voor een spel wat gewoon fundamentele bugs heeft, en het enige wat Simbin doet is een halfgare patch releasen en een website lanceren waar je ook weer voor mag gaan dokken. Tenzij ze met een 1.5 patch uitkomen die de multiplayerproblemen eindelijk oplost spendeer ik geen cent meer aan Simbin .. eigenlijk heb ik het al helemaal gehad, heb om diverse redenen al weken geen fatsoenlijke online race kunnen rijden, en in 8 van de 10 gevallen was dat direct te herleiden naar bugs in de game.Fiskare schreef op maandag 02 mei 2005 @ 09:03:
Ik zie wel in dat we moeten wachten tot GTR2 voordat alles naar tevredenheid gaat werken. GTR is en blijft het eerste project van SIMBIN en het wordt mij steeds meer duidelijk dat ze dingen aan het testen zijn om uiteindelijk goed te implementeren in GTR2.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
maar jij heb het ook erg extreem he. Bedoel, ik heb er niet zo een last van zoals jij ook heb(Bijna niks gewoon)Arfman schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 00:34:
[...]
Dat mag ik toch niet hopen, het zou fijn zijn zeg. Ik heb 50 euro uitgegeven voor een spel wat gewoon fundamentele bugs heeft, en het enige wat Simbin doet is een halfgare patch releasen en een website lanceren waar je ook weer voor mag gaan dokken. Tenzij ze met een 1.5 patch uitkomen die de multiplayerproblemen eindelijk oplost spendeer ik geen cent meer aan Simbin .. eigenlijk heb ik het al helemaal gehad, heb om diverse redenen al weken geen fatsoenlijke online race kunnen rijden, en in 8 van de 10 gevallen was dat direct te herleiden naar bugs in de game.

Verwijderd

Klopt, iedereen heeft wel last van 1 of 2 bugjes, maar ik heb last van allemaal. CTD's (met 1.4 nog meer dan 1.3), 1 FPS bug (soms na 2 minuten online, soms na 45 minuten), CD check die 5 minuten duurt, etc. Leerzame les voor de volgende keer dat ik weer een game koop, zo denk ik er nu maar over. Wel jammer van de 50 euro, had ik andere leuke dingen voor kunnen doen, maarja, shit happens.R-B schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 00:46:
[...]
maar jij heb het ook erg extreem he. Bedoel, ik heb er niet zo een last van zoals jij ook heb(Bijna niks gewoon)
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Misschien is het stom wat ik nu typ,maar ligt het niet aan je systeem??Dit zeg ik omdat ik na patch 1.4 ineens bsod's had die ik voorheen niet heb gehad.Ik heb toen maar de laatste driver geinstalled,en geen crash gehad gister.Arfman schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 00:34:
[...]
Dat mag ik toch niet hopen, het zou fijn zijn zeg. Ik heb 50 euro uitgegeven voor een spel wat gewoon fundamentele bugs heeft, en het enige wat Simbin doet is een halfgare patch releasen en een website lanceren waar je ook weer voor mag gaan dokken. Tenzij ze met een 1.5 patch uitkomen die de multiplayerproblemen eindelijk oplost spendeer ik geen cent meer aan Simbin .. eigenlijk heb ik het al helemaal gehad, heb om diverse redenen al weken geen fatsoenlijke online race kunnen rijden, en in 8 van de 10 gevallen was dat direct te herleiden naar bugs in de game.
ik heb tevens f een grote schoonmaak gehouden,hitman pro laten lopen,alles gedefragmenteerd,
wat dingen uitgeschakeld die opstarten,vlak voor het racen zet ik mijn av uit,heb ook gekeken naar welke processen er draaien,en welke eens in de zoveel seconden f wat cpu vragen.
Hieruit bleek dat mbm5 bij mij elke 10 seconden een update maakte naar mijn lcd.Dit het ik veranderd naar 1x per minuut.
Door mbm 5 had ik dus blijkbaar elke keer hickups in de game,zodat het niet te rijden viel.
ik weet niet wat voor hardware en software je op je pc hebt staan,maar we willen je best wel helpen.
]Zeg eerst f wat er allemaal opstaat,welke drivers ed,en dan gaan we f spitten
edit,specs gezien,daar ligt het niet aan,ong gelijkwaardig aan mij dus
[ Voor 3% gewijzigd door Corona op 03-05-2005 08:40 ]
Verwijderd
Reed je niet achter mij dan? ik zat nogal in gevecht met Tracker voor iets van 5 ronden, toen er ineens een F550 opdook achter me. Ik had wel door dat die sneller was, dus gaf ik een keer lichtsingnalen en liet ik iets ruimte in de bocht, maar ik werd niet ingehaald.Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 22:33:
Verder had ik nog een klein gevechtje met Arnaud, heb op een nette manier geprobeerd om hem het moeilijk te maken, maar hij was gewoon te snel voor me. Dan ga ik niet extreem defensief rijden in het begin van de race.
Verwijderd
Probeer eens een nieuwe profile te maken ingame ... heb weleens gelezen dat dat soms helptBertuss schreef op maandag 02 mei 2005 @ 21:40:
Nou iedereen die vandaag heeft geraced heeft mij wel weer horen klagenSorry voor de mensen die hier zich aan ergerden (je hebt ze
). Maar ik werd echt ziek van de lag en schokken. Is echt pas na de update gekomen ! Voor de update reed ik voortdurend vrolijk rond met 40fps en nu ...... 28
![]()
en daarnaast kom ik geregeld mensen tegen die ontzettend laggen
.
Voor de start gebeurd het volgende: opkomen rechtestuk ...... vast ... sta gewoon stil gewoon frozen beeld .... 6 seconden lang ongeveer .... tja zodra het weer in beweging kwam was het hele veld al bijna bijna bij de eerste bochtDat heb ik alleen nog maar eens eerder op een SinBin server meegemaakt !
Anywayz begin van de race verliep opzich best aardig ... zelfs nog 2 inhaalacties ... mooie zelfs1 buitenom aan het einde rechte stuk en 1 onverwachts in de 4e bocht
Maarja het plezier verging me wel met 28fps en schokkerige beelden ... stuiterde (eerst al 2x) er zeer zwaar af door dat gelag ... einde race
![]()
Het enige wat ik kan bedenken is dat het met de hoeveelheid rijders te maken heeft ... of met de update of met mijn pc of internetverbinding. Maar dat laatste lijkt me nogal onwaarschijnlijk, want voor de update had ik nergens last ... tenminste vrijwel nergens last van.
Als je vandaag nog steeds geen CTD hebt gehad, ga ik ook maar eens de 5.4 installeren.Corona schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 08:39:
Misschien is het stom wat ik nu typ,maar ligt het niet aan je systeem??Dit zeg ik omdat ik na patch 1.4 ineens bsod's had die ik voorheen niet heb gehad.Ik heb toen maar de laatste driver geinstalled,en geen crash gehad gister.
ik heb tevens f een grote schoonmaak gehouden,hitman pro laten lopen,alles gedefragmenteerd,
wat dingen uitgeschakeld die opstarten,vlak voor het racen zet ik mijn av uit,heb ook gekeken naar welke processen er draaien,en welke eens in de zoveel seconden f wat cpu vragen.
Hieruit bleek dat mbm5 bij mij elke 10 seconden een update maakte naar mijn lcd.Dit het ik veranderd naar 1x per minuut.
Door mbm 5 had ik dus blijkbaar elke keer hickups in de game,zodat het niet te rijden viel.
ik weet niet wat voor hardware en software je op je pc hebt staan,maar we willen je best wel helpen.
]Zeg eerst f wat er allemaal opstaat,welke drivers ed,en dan gaan we f spitten
edit,specs gezien,daar ligt het niet aan,ong gelijkwaardig aan mij dus
Ik krijg trouwens nog steeds mijn echte spiegels niet aan de praat. In de demo deden ze het al niet, de minder legale niet en nu met de officiele niet. De virtual mirror doet het prima. Heeft iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Ik dacht dat het wellicht met instellingen van de driver te maken had. Ik had alles op performance staan, maar nu op full quality nog steeds niks.
[ Voor 15% gewijzigd door Smarron op 03-05-2005 10:37 ]
Je kan het nu al doen hoor,ik bedoel,wat is er mis met updatenSmarron schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 10:35:
[...]
Als je vandaag nog steeds geen CTD hebt gehad, ga ik ook maar eens de 5.4 installeren.
Ik krijg trouwens nog steeds mijn echte spiegels niet aan de praat. In de demo deden ze het al niet, de minder legale niet en nu met de officiele niet. De virtual mirror doet het prima. Heeft iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Ik dacht dat het wellicht met instellingen van de driver te maken had. Ik had alles op performance staan, maar nu op full quality nog steeds niks.
Iig,ik heb gister 2 uur gespeeld zonder problemen,dus ik zou het doen.
hey,1000 e post,nwe startpost plz
en als het kan,zet er dan eventueel wat probleemoplossers bij de startpost,zoals fastwrites uit,catalyst 5.4 die ervoor zorgt dat je geen bsod hebt (bij mij tenminste
[ Voor 13% gewijzigd door Corona op 03-05-2005 10:41 ]
Ik weet niet of dit je probleem is, maar het zou kunnen.Smarron schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 10:35:
[...]
Virtual mirror in het menu uitzetten. Dan kun je met de 2 (?) knop op je toetsenbord wisselen tussen wel/geen spiegels. Als je de optie virtual mirror in je menu hebt aangezet, dan kun je met de 2 (?) knop wisselen tussen wel/geen virtual mirror, maar zullen de normale spiegels altijd uit blijven.
Een soort kleine FAQ met vaak voorkomende issues is misschien wel handig ja.
Verwijderd
Ik kan het me zo niet herinneren dat ik achter jou gereden heb, maar ik vind het wel een goede manier om even met de lichten te seinen en dan wat ruimte te laten om iemand er langs te laten.Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 09:42:
[...]
Reed je niet achter mij dan? ik zat nogal in gevecht met Tracker voor iets van 5 ronden, toen er ineens een F550 opdook achter me. Ik had wel door dat die sneller was, dus gaf ik een keer lichtsingnalen en liet ik iets ruimte in de bocht, maar ik werd niet ingehaald.
Verder had ik nog een klein gevechtje met Arnaud, heb op een nette manier geprobeerd om hem het moeilijk te maken, maar hij was gewoon te snel voor me. Dan ga ik niet extreem defensief rijden in het begin van de race.
Deed ik gister ook elke keer. Alleen sommige zagen het niet (o.a lambo) Daar moest ik hem echt inhalen en als ik ernaast zat remde hij pas afVerwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 11:25:
[...]
Ik kan het me zo niet herinneren dat ik achter jou gereden heb, maar ik vind het wel een goede manier om even met de lichten te seinen en dan wat ruimte te laten om iemand er langs te laten.

Verwijderd
Bertram ging voor me rijden met de warm-up, terwijl ik voor hem gequalificeerd had.
Dat is nog tot daar aan toe maar als hij in eens stil gaat staan bij green, bewust of niet, kost mijn mn splitter.
2 bochten en evenveel grindbakken later ben ik maar naar de laatste sessie snooker gaan kijken, ook spannend.
Volgens mij is het verboden in te halen tijdens de warm-up lap. Tenzij er iemand spint. Volgens mij mag je pas na de green vlag en na de start/finish line beginnen met inhalen (dat laatste weet ik niet geheel zeker)..Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 11:39:
Mijn ervaring met de race kan ik kort zijn.
Bertram ging voor me rijden met de warm-up, terwijl ik voor hem gequalificeerd had.
Dat is nog tot daar aan toe maar als hij in eens stil gaat staan bij green, bewust of niet, kost mijn mn splitter.
2 bochten en evenveel grindbakken later ben ik maar naar de laatste sessie snooker gaan kijken, ook spannend.
Als GTR deze regels goed zou hanteren zouden er veel penalties worden uitgdeelt bij iedere start

Overigens heb ik ook al meerdere keren mijn plaats moeten verdedigen tijdens de warm-up.. te triest voor woorden dat dat nodig is.
[ Voor 12% gewijzigd door MrBarBarian op 03-05-2005 11:45 ]
Ik heb een image gemaakt van mijn huidige Windows install en een compleet schoon geinstalleerd systeem eropgezet. Als enige GTR geinstalleerd en alles werkte nog net zo brak. PC is voorzien van nieuwste BIOS, nieuwste drivers, etc. GTR is het enige spel met problemen.Corona schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 08:39:
[...]
Misschien is het stom wat ik nu typ,maar ligt het niet aan je systeem??Dit zeg ik omdat ik na patch 1.4 ineens bsod's had die ik voorheen niet heb gehad.Ik heb toen maar de laatste driver geinstalled,en geen crash gehad gister.
En als je nou s geen image,maar een echt complete install doet?Want bij een image,bij mij dan,staan meestal gelijk andere proggies en drivers geinstalled.Probeer dat s zou ik zeggen.Arfman schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 12:30:
[...]
Ik heb een image gemaakt van mijn huidige Windows install en een compleet schoon geinstalleerd systeem eropgezet. Als enige GTR geinstalleerd en alles werkte nog net zo brak. PC is voorzien van nieuwste BIOS, nieuwste drivers, etc. GTR is het enige spel met problemen.
edit:
is je pc of video overgeclocked?of je memorytimings te strak voor GTR?Of staat bijv fsaa aan terwijl dat niet lekker werkt met jouw videokaart i.c.m. GTR?
[ Voor 13% gewijzigd door Corona op 03-05-2005 12:35 ]
Dat heeft ie dus gedaanCorona schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 12:34:
[...]
En als je nou s geen image,maar een echt complete install doet?Want bij een image,bij mij dan,staan meestal gelijk andere proggies en drivers geinstalled.Probeer dat s zou ik zeggen.
Wordt er vanavond ook nog gereden? En zoja, welk circuit?
Volgens mij kan jij niet lezenSnoes schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 13:23:
[...]
Dat heeft ie dus gedaan![]()
Wordt er vanavond ook nog gereden? En zoja, welk circuit?
edit,ik ook niet
Arfman schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 12:30:
[...]
Ik heb een image gemaakt van mijn huidige Windows install en een compleet schoon geinstalleerd systeem eropgezet. Als enige GTR geinstalleerd en alles werkte nog net zo brak. PC is voorzien van nieuwste BIOS, nieuwste drivers, etc. GTR is het enige spel met problemen.
[ Voor 3% gewijzigd door Corona op 03-05-2005 13:29 ]
Verwijderd
of verkeerde drivers ... of hardware foutArfman schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 12:30:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door WitteSays op 03-05-2005 13:52 ]
Witte Says
Heb je al eens Omega drivers voor de ati geprobeerd ? , ik ben er bijna zeker van dat het aan je ati ligt... Bij mijn vader zijn ati9700pro-pc heb ik ook al crashes gezien, mijn nvidia pc heeft er geen last van echterArfman schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 12:30:
[...]
Staan je fast writes uit in je bios ? alle cashings af ? Staat de ati vpu recover af in windows ? Overclock je pc eens niets ... enz ... volgens mij heeft het iets met je ati te maken , misschien van een vriend ff een nvidia lenen ofzo om eens te testen... ?
( en voor de duidelijkheid , geen ati Vs nvidia geflame aub ! , je zal met beide merken ooit wel eens problemen hebben , maar GTR en ati drivers blijken volgens veel forum posts soms moeilijk te doen heb ik gezien )
Niks mis met updaten, alleen haal ik de meeste fps uit de drivers die ik nu gebruik. En elke extra fps is meegenomenCorona schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 10:38:
Je kan het nu al doen hoor,ik bedoel,wat is er mis met updaten
Iig,ik heb gister 2 uur gespeeld zonder problemen,dus ik zou het doen.
hey,1000 e post,nwe startpost plz
en als het kan,zet er dan eventueel wat probleemoplossers bij de startpost,zoals fastwrites uit,catalyst 5.4 die ervoor zorgt dat je geen bsod hebt (bij mij tenminste).
Thnx, dat werkt! Virtual mirror moet uitstaan, dan doen de echte mirrors het wel!Fiskare schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 10:43:
Ik weet niet of dit je probleem is, maar het zou kunnen.
Virtual mirror in het menu uitzetten. Dan kun je met de 2 (?) knop op je toetsenbord wisselen tussen wel/geen spiegels. Als je de optie virtual mirror in je menu hebt aangezet, dan kun je met de 2 (?) knop wisselen tussen wel/geen virtual mirror, maar zullen de normale spiegels altijd uit blijven.
Op verschillende fora gelezen dat er ook genoeg mensen zijn met een GF die exact dezelfde problemen hebben. Het ligt iig niet aan de merk-kaart, wellicht wel aan de gebruikte drivers. Ik gebruik overigens geen Omega's.-GF-Annihilator schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 13:53:
Heb je al eens Omega drivers voor de ati geprobeerd ? , ik ben er bijna zeker van dat het aan je ati ligt... Bij mijn vader zijn ati9700pro-pc heb ik ook al crashes gezien, mijn nvidia pc heeft er geen last van echter
Staan je fast writes uit in je bios ? alle cashings af ? Staat de ati vpu recover af in windows ? Overclock je pc eens niets ... enz ... volgens mij heeft het iets met je ati te maken , misschien van een vriend ff een nvidia lenen ofzo om eens te testen... ?
( en voor de duidelijkheid , geen ati Vs nvidia geflame aub ! , je zal met beide merken ooit wel eens problemen hebben , maar GTR en ati drivers blijken volgens veel forum posts soms moeilijk te doen heb ik gezien )
[ Voor 30% gewijzigd door Smarron op 03-05-2005 14:07 ]
Gister nog een leuke race gehad op Imola 1994 (super circuit). Das echt geen makkelijk circuit maar dat is ook een uitdaging. ik knalde op iemand die spinde maar ja dat is racing. Was uiteindelijk toch nog 2de geworden (meer mensen hadden moeite met de lastige stukken op 94 Imola) dus who cares.
Alleen Magnycourse heb ik pas 2x gereden en dat is door die rare langzame en onoverzichtelijke bochten een erg moeilijk circuit om enigszins stabiel te rijden.
Dan gok ik op bios instellingen, of driver ! Op mijn pa zijn pc staan de bios instellingen toch ok voor een ati , echter met de ati drivers ( de 3 recentste ) blijft ie sputteren. Het crashen heb ik persoonlijk al kunnen verhinderen door VPU recover van de ati drivers uit te schakelen... Maar de 1 fps bug heb ik nog steeds , lijkt wel alsof die gpu in een soort besparingsmodus treedt...Smarron schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 14:05:
Op verschillende fora gelezen dat er ook genoeg mensen zijn met een GF die exact dezelfde problemen hebben. Het ligt iig niet aan de merk-kaart, wellicht wel aan de gebruikte drivers. Ik gebruik overigens geen Omega's.
Met de Omega drivers echter alle problemen van de baan

pas na een ronde of 41/42 ofzo reed ik pas een 1.35.3

maja, wel me record verbeterd daar van 1.35.7 naar 1.35.3
Verwijderd
Gaarne even duidelijk omschrijven ... ook hoe lang het duurt enzo ..en wat voor firewall je gebruikt
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 15:09 ]
Heb ik gedaan, sorry voor de onduidelijkheid.Corona schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 12:34:
[...]
En als je nou s geen image,maar een echt complete install doet?Want bij een image,bij mij dan,staan meestal gelijk andere proggies en drivers geinstalled.Probeer dat s zou ik zeggen.
Niets overgeclocked, FSAA uit, fastwrites uit (heb een ATi 9800 Pro), alle andere games draaien stabiel.edit:
is je pc of video overgeclocked?of je memorytimings te strak voor GTR?Of staat bijv fsaa aan terwijl dat niet lekker werkt met jouw videokaart i.c.m. GTR?
wel , je zit midden in een race , en plots hangt je pc bijna volledig , num lock reageert nog , maar dat is ook alles. Na 10 seconden ofzo gaat hij lekker verder alsof er niets gebeurd is.Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 15:08:
wat is precies die 1 FPS bug ......
Gaarne even duidelijk omschrijven ... ook hoe lang het duurt enzo ..en wat voor firewall je gebruikt
Het merkwaardige aan de zaak. Ik draaide onlangs server op mijn vader zijn pc, ik was daarop met mijn game pc geconnecteerd, ikzelf merkte helemaal niets maar op mijn pa zijn pc bleef alles gewoon 10 sec hangen

Nog geen Omega drivers geprobeerd.-GF-Annihilator schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 13:53:
[...]
Heb je al eens Omega drivers voor de ati geprobeerd ? , ik ben er bijna zeker van dat het aan je ati ligt... Bij mijn vader zijn ati9700pro-pc heb ik ook al crashes gezien, mijn nvidia pc heeft er geen last van echter
Fast writes uit in dat ATi scherm (die optie zit niet in mijn BIOS), VPU Recover uit, mijn PC is niet geoverclocked, en al mijn vrienden die een computer hebben, hebben een ATiStaan je fast writes uit in je bios ? alle cashings af ? Staat de ati vpu recover af in windows ? Overclock je pc eens niets ... enz ... volgens mij heeft het iets met je ati te maken , misschien van een vriend ff een nvidia lenen ofzo om eens te testen... ?
Euh .. nee hoor. Alles draait goed, je zit in een online race, en plotseling staat alels stil en wordt je beeld nog maar 1 x per seconde ververst, het lijkt dus ook alsof je heel langzaam rijdt. Natuurlijk crash je meteen hierdoor, en het is dan vrijwel onmogelijk om uit GTR te komen omdat het spel zo traag reageert. Je race is dan verpest en vaak je Windows sessie ook, reset is the only way out.-GF-Annihilator schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 15:16:
[...]
wel , je zit midden in een race , en plots hangt je pc bijna volledig , num lock reageert nog , maar dat is ook alles. Na 10 seconden ofzo gaat hij lekker verder alsof er niets gebeurd is.
Bij mij is het de 19 fps bug, spel draait normaal, lekker aan t rijden met tussen de 30 en 70 fps (ligt eraan hoeveel overige gamers er zijn) en opeens daalt de fps naar 19 en is daar niet meer vanaf te krijgen. Ik kan dan nog wel rijden, maar het is erg vreemd rijden want het lijkt wel een soort slow motion. Even opnieuw verbinden en het werkt weer normaal. Dit komt zeer afwisselend voor, heb er gelukkig in de got testraces geen last van gehad, maar wel een aantal keer op andere servers (simbin en 10tacle). Je kunt bijv bij practise de pits in gaan en dan opnieuw gaan rijden, zie je heel snel even het normale fps, fraktie van een seconde, en daarna weer die 19 fps. Dacht dat het eerst aan m'n lichtelijk gekietelde 6800LE lag, maar gebeurd ook op standaard mhz instellingen.Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 15:08:
wat is precies die 1 FPS bug ......
Verwijderd
vond het erg leuk gisteravond..
zat bij de start even in de sandwich bij R-B en Quantor.. gelukkig hield ik maar even in anders waren er 3 man tegelijk af gegaan
daarna een geweldige inhaalrace gemaakt... vanaf de laatste plek toch nog op de 3e plek uitgekomen.
de 35 minuten vlogen voorbij niet normaal.. erg nice
Zal wel even kijken of ik een aantal vaak voorkomende issues netjes in de SP kan verwerken.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Dit topic is gesloten.