Nu veel mensen al hun zegje gedaan hebben over de race, wil ik graag even mijn kijk op de zaken geven (Nadat ik eerst alles even heb laten bezinken). Ik heb zojuist de replay bekeken (altijd handig om te leren van je fouten) en moet dan ook aan een aantal mensen mijn excuses aanbieden. Tevens zal ik ook even uitleggen waarom ik bepaalde acties gedaan heb.
1. In de opwarm ronde rijdt Danny Kappen mij meteen voorbij en ben dus na hem gestart omdat ik niet door had dat ik een snellere qual tijd had neer gezet en hij eigenlijk achter mij moest starten.
2. Na 580 sec. (replay tijd) klap ik achter op Danny, die daardoor zijn plaats verliest. Mijn excuus hiervoor, maar ik had last van wat lag en je stond even een fractie stil op mijn scherm waarna ik je aanraakte.
3. Na 700 sec een aanvaring met Fuzz10, ook hiervoor mijn excuus.
4. Na 815 sec weer aanvaring met Fuzz10. Je remde in mijn opinie erg vroeg, waarna ik naar de binnenbocht dook. Jij stuurt in als ik naast je rij en ik kom op een dubieuze wijze op de kop te recht waarmee ik veel tijd verlies.
5. Ik lig inmiddels 12e en baal een beetje dat ik veel plaatsen verloren heb

. Hiermee veranderd ook mijn mindset en begin ik agressiever te racen

. Ik kan vervolgens veel ronden rijden zonder verkeer tegen te komen en probeer tijd goed te maken.
6. Na 1730 sec kom ik weer achter Fuzz10 en hij geeft mij de ruimte om er langs te gaan. Bedankt daarvoor aangezien ik sneller was, maar het ging wel om een positie, dus had niet gehoeven.
7. Na 2000 sec de aanvaring met Corona. Je vroeg je af waarom ik daar vlak voor start finish in ging halen. Ik had veel tijd verloren in het eerste deel van de race en probeerde zo snel mogelijk weer naar voren te komen. Ik zat al even achter je en was sneller, maar ik kon er niet langs. Toen besloot ik dus om maar ergens laat te remmen waar ik de ruimte zou hebben. Jij zat op je rijlijn terwijl ik iets links van je zat. Naar mijn mening remde je vroeg en stuurde je vroeg in. Vanuit mijn beeld kon ik je niet zien, ik dacht dat ik naast je zat terwijl jij al in stuurde en tegen mij aan kwam en daardoor rechtdoor schoot. Dit alles buiten mijn gezichtsvelt. In de herhaling zag ik dat ik niet naast je zat, maar vlak achter je. Jij remde eerder, stuurt iets eerder in en komt zo voor mijn rechterkant van de neus terecht. Door mijn hogere snelheid tik ik je aan, waarna jij rechtdoor vliegt.

Ik besef dat dit mijn fout is en daarvoor mijn excuses. Je viel buiten mijn blikveld waardoor ik er niks meer aan kon doen. Achteraf was het verstandiger geweest om gewoon achter je te blijven.
8. Na 2540 sec weer in gevecht met Fuzz10. Je remde vroeg voor een bocht rechtsaf, waarna ik hem er naast wilde zetten aan de binnenkant. Je komt ook nog een stukje naar binnen, zodat ik heftig in de ankers moest gaan (blokkerend) om de bocht te halen en je er niet van af te tikken. Ik heb een leuk gevecht gehad en je dreef me tot het uiterste. Af en toe was het bijna raak, maar gelukkig is het clean gebleven.
9. Ik was ergens gespint en kom achter Jasper Smit en jawel weer Fuzz10 terecht. Na 3700 sec zet ik de Vette aan de binnenkant van de bocht naast je Lister. Bij het uitacceleren haalde bijna de achterkant de voorkant in. Dit kon ik alleen corrigeren door vel tegen te sturen. In de herhaling lijkt het erop dat ik naar links kom en je ervan af tik. Dit was dus niet het geval, maar wel mijn excuses hiervoor. Ik had er even rekening mee moeten houden dat het gedeelte van de baan waarop ik zat waarschijnlijk wat minder grip gaf en met de toestand van de banden (bijna versleten) had ik kunnen weten dat de achterkant wat listig zou zijn. Je dacht dat ik er daarna af vloog met Fuzz10. Dit is niet het geval, ik haalde Fuzz10 nog even in nadat hij wat te ver naar buiten ging en heb de race dus voor jullie beeindigt. Volgens mij op plaats 5.
Goed, een heel verhaal na een race die de gemoederen hoog deed oplopen. Ik probeer hier lessen voor mijzelf eruit te trekken, zodat het de volgende keer wat beter gaat! Voor nu is het mooi geweest!