Porsche of Ferrari maakt bijna niets uit. Porsche is ietsie pietsie sneller en de Ferrari is iets makkelijker te rijden. Als je de tijden op GTR rank vergelijkt dan zie je dat het niet uitmaakt met welke auto je rijdt, maar dat het aan jezelf ligt. Waarom denkt iedereen toch dat wanneer ze een paar sec langzamer zijn het aan de auto ligt terwijl het aan hunzelf ligt?Bram77 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 00:14:
Met een GT3 RS? (wij reden NGT)
Ik reed met een f360. Ik voel me daar veel meer in thuis. Kan veel beter voorspellen wat hij gaat doen dan die logge, snelle porche. Maar dat zie je dan ook weer terug in mijn rondetijden1:43 geloof ik, was mijn snelste ronde in de race.
Vandaag had ik een goede setup in een korte tijd. Ik begin steeds makkelijker te analiseren en kan vaak aanvoelen wat ik moet doen aan mijn setup om het te verhelpen. Dat ik niet sneller ging ligt aan mijn gebrek aan ervaring met die baan (en omdat ik in mijn hoofd heb dat die baan mij niet ligt).
Maar toch kan een goede setup je soms echt wel 2 sec opleveren. Het heeft ook sterk te maken met het gevoel wat je wil hebben met de auto, je rijstijl. Als de wagen goed voelt durf ik meer risico te nemen, daar zit dan de grootste tijdwinst in. Niet eens zozeer in een betere wegligging o.i.d.
Ik download wel eens een setup van internet, maar heb er nog NOOIT 1 gebruikt in een race. Die setups zijn afgesteld op de rijstijl van een ander persoon. Om daar snelle tijden mee neer te kunnen zetten moet ik mijn rijstijl aan gaan passen aan deze setup......en dat is precies de verkeerde kant op werken. Dus pak ik altijf de standaard race setup en ga vanuit daar tweaken. Hoe vaker ik het doe hoe minder rondjes is hoef te rijden om tot een goede setup te komen.
Maar toch kan een goede setup je soms echt wel 2 sec opleveren. Het heeft ook sterk te maken met het gevoel wat je wil hebben met de auto, je rijstijl. Als de wagen goed voelt durf ik meer risico te nemen, daar zit dan de grootste tijdwinst in. Niet eens zozeer in een betere wegligging o.i.d.
Ik download wel eens een setup van internet, maar heb er nog NOOIT 1 gebruikt in een race. Die setups zijn afgesteld op de rijstijl van een ander persoon. Om daar snelle tijden mee neer te kunnen zetten moet ik mijn rijstijl aan gaan passen aan deze setup......en dat is precies de verkeerde kant op werken. Dus pak ik altijf de standaard race setup en ga vanuit daar tweaken. Hoe vaker ik het doe hoe minder rondjes is hoef te rijden om tot een goede setup te komen.
[ Voor 13% gewijzigd door Bram77 op 23-04-2005 02:52 ]
ik download zon setup, en verander em dan nog even naar mijn rijstijl. zo heb ik nu een ontzettend fijne setup voor spaBram77 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 02:49:
Vandaag had ik een goede setup in een korte tijd. Ik begin steeds makkelijker te analiseren en kan vaak aanvoelen wat ik moet doen aan mijn setup om het te verhelpen. Dat ik niet sneller ging ligt aan mijn gebrek aan ervaring met die baan (en omdat ik in mijn hoofd heb dat die baan mij niet ligt).
Naja, geduld is een schone zaak he (blijkbaar).

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Het kan geen kwaad als iedereen eens de regels uit het KNAF handboek leest in plaats van eigen interpretaties geeft van zijn/of haar beleving van de regels.
GTR is een echte sim en arcade gedrag is hier niet op zijn plaats. Nog beter is de originele versie maar die is in het Frans.
http://www.knaf.nl/jaarbo...ort/Algemeen/Algemeen.pdf
Art. 6 WAGENS OP RACE-SNELHEID
1. Indien geen andere wagen in de buurt is, mag een rijder tijdens de race gebruik maken van de gehele
breedte van de baan (d.w.z., behoudens in geval van overmacht, e.e.a. ter beoordeling van de
sportcommissarissen, het verharde deel ervan).
2. Echter zodra op de wagen van deze rijder wordt ingelopen en/of de de wagen van deze rijder in rechte
lijn direct wordt achtervolgd door een andere wagen die tijdelijk dan wel constant sneller is, dient de
betrokken rijder de hem volgende wagen de gelegenheid te geven om hem bij de eerste mogelijkheid te
passeren.
Indien de rijder van de in te halen wagen het gebruik van de achteruitkijkspiegel schijnt te negeren, zal
(zullen) de baancommissaris(sen) hem waarschuwen door middel van het zwaaien met de blauwe vlag
om aan te geven dat een andere rijder hem wenst in te halen. (Tijdens de race gebeurt dit - in
tegenstelling tot de training - uitsluitend wanneer er sprake is van ‘lappen’, d.w.z. het op een volle
ronde achterstand zetten van de ene deelnemer door een andere). Systematische of herhaaldelijke
overtreding(en) kan uitsluiting van de overtreder van de race tot gevolg hebben. Het negeren van de
blauwe vlag en/of het zich bemoeien met de strijd in een andere klasse, kan bestraft worden met ”Stop
& Go-Penalty” en/of strafseconden. De sportcommissarissen kunnen hiernaast ook andere en/of
zwaardere straffen opleggen.
195
AUTORENSPORT
3. Iedere afhoudende manoeuvre uitgevoerd door twee of meer rijders, ongeacht of zij daarbij
gemeenschappelijk belang hebben, is verboden. Aanhoudend naast elkaar rijden in V-formatie is alleen
toegestaan indien er geen andere wagen(s) bezig is (zijn) met een inhaalpoging, anders zal met een
blauwe vlag worden gezwaaid (zie onder 2 hierboven).
4. De straf die voor het negeren van de blauwe vlag kan worden opgelegd, is ook van toepassing op
rijders die voor een deel de vrije doorgang op de baan belemmeren en de straf zal zwaarder worden,
naarmate sprake is van systematisch afhouden, waarbij inbegrepen het van de ene naar de andere kant
van de baan slingeren om te voorkomen dat er door andere rijders kan worden ingehaald.
5. Op herhaling van ernstige fouten of op het vermoeden van een gebrek aan wagenbeheersing (zoals het
naast de baan raken) kan worden ingegrepen door middel van het tonen van een zwarte vlag, waarmee
de betreffende deelnemer uit de wedstrijd wordt gehaald.
6. In het geval in het Bijzonder Reglement / de Supplementary Regulations een bepaalde combinatie van
achtereenvolgende bochten specifiek als zogenaamde “chicane” is aangeduid, kan het – anders dan
omdat de baan ter plekke geheel of gedeeltelijk geblokkeerd is – (geheel of gedeeltelijk) afsnijden of
afsteken van een of meer van deze bochten in training of race op nader in dit reglement aan te geven
wijze worden bestraft.

http://www.knaf.nl/jaarbo...ort/Algemeen/Algemeen.pdf
Art. 6 WAGENS OP RACE-SNELHEID
1. Indien geen andere wagen in de buurt is, mag een rijder tijdens de race gebruik maken van de gehele
breedte van de baan (d.w.z., behoudens in geval van overmacht, e.e.a. ter beoordeling van de
sportcommissarissen, het verharde deel ervan).
2. Echter zodra op de wagen van deze rijder wordt ingelopen en/of de de wagen van deze rijder in rechte
lijn direct wordt achtervolgd door een andere wagen die tijdelijk dan wel constant sneller is, dient de
betrokken rijder de hem volgende wagen de gelegenheid te geven om hem bij de eerste mogelijkheid te
passeren.
Indien de rijder van de in te halen wagen het gebruik van de achteruitkijkspiegel schijnt te negeren, zal
(zullen) de baancommissaris(sen) hem waarschuwen door middel van het zwaaien met de blauwe vlag
om aan te geven dat een andere rijder hem wenst in te halen. (Tijdens de race gebeurt dit - in
tegenstelling tot de training - uitsluitend wanneer er sprake is van ‘lappen’, d.w.z. het op een volle
ronde achterstand zetten van de ene deelnemer door een andere). Systematische of herhaaldelijke
overtreding(en) kan uitsluiting van de overtreder van de race tot gevolg hebben. Het negeren van de
blauwe vlag en/of het zich bemoeien met de strijd in een andere klasse, kan bestraft worden met ”Stop
& Go-Penalty” en/of strafseconden. De sportcommissarissen kunnen hiernaast ook andere en/of
zwaardere straffen opleggen.
195
AUTORENSPORT
3. Iedere afhoudende manoeuvre uitgevoerd door twee of meer rijders, ongeacht of zij daarbij
gemeenschappelijk belang hebben, is verboden. Aanhoudend naast elkaar rijden in V-formatie is alleen
toegestaan indien er geen andere wagen(s) bezig is (zijn) met een inhaalpoging, anders zal met een
blauwe vlag worden gezwaaid (zie onder 2 hierboven).
4. De straf die voor het negeren van de blauwe vlag kan worden opgelegd, is ook van toepassing op
rijders die voor een deel de vrije doorgang op de baan belemmeren en de straf zal zwaarder worden,
naarmate sprake is van systematisch afhouden, waarbij inbegrepen het van de ene naar de andere kant
van de baan slingeren om te voorkomen dat er door andere rijders kan worden ingehaald.
5. Op herhaling van ernstige fouten of op het vermoeden van een gebrek aan wagenbeheersing (zoals het
naast de baan raken) kan worden ingegrepen door middel van het tonen van een zwarte vlag, waarmee
de betreffende deelnemer uit de wedstrijd wordt gehaald.
6. In het geval in het Bijzonder Reglement / de Supplementary Regulations een bepaalde combinatie van
achtereenvolgende bochten specifiek als zogenaamde “chicane” is aangeduid, kan het – anders dan
omdat de baan ter plekke geheel of gedeeltelijk geblokkeerd is – (geheel of gedeeltelijk) afsnijden of
afsteken van een of meer van deze bochten in training of race op nader in dit reglement aan te geven
wijze worden bestraft.
En toch vind ik fat niet helemaal waar.Ik was gister gestopt met rijden,omdat 1 van mijn katten in beeld liep en ik er weer s naast lag.Mr.David schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 02:33:
[...]
Porsche of Ferrari maakt bijna niets uit. Porsche is ietsie pietsie sneller en de Ferrari is iets makkelijker te rijden. Als je de tijden op GTR rank vergelijkt dan zie je dat het niet uitmaakt met welke auto je rijdt, maar dat het aan jezelf ligt. Waarom denkt iedereen toch dat wanneer ze een paar sec langzamer zijn het aan de auto ligt terwijl het aan hunzelf ligt?(niet aan persoonlijk Bram bedoeld)
Toen ben ik gaan kijken naar iedereen in de race,en het viel mij echt op dat de Porsche veel sneller is met optrekken vanuit lage toeren.
Beide auto's kunnen veel toeren maken,ook in het echie.Maar het is wel een gegeven feit dat de Porsche sneller is.
Ik heb nl ooit s een aflevering gezien van Top Gear,en daar werden beide auto's in een test aan de tand gevoeld.Daaruit bleek dat de Porsche veel sneller en makkelijker te rijden was dan de Ferrari.
Porsche heeft in al de jaren de 911 zo uitgebalanceerd dat het eigenlijk de beste auto is geworden voor het circuit,en dan zeker de gt3.
Nu weet ik best wel dat het weggedrag op te lossen is dmv de setup,dus andere bak verhoudingen.
Maar zoals iedereen denk ik wel weet is koppel belangrijker (is trekkracht) dan vermogen.
Vermogen heb je alleen maar nodig voor topsnelheid.En laat in mijn ogen de Porsche nou meer koppel leveren bij lage toeren.
Lees hier maar wat Walter Rorhl van de gt3 vind:
http://www.easy.be/auto/auto_kortgetest7.asp
Terugkomend op de race,ik zat te kijken naar de 2 porsches en nootie in zijn Ferrari,en echt waar,de Porsches waren echt zoveel sneller met optrekken dat de Ferrari het alleen maar goed kon maken in de bochten.
Dit is ook begrijpelijk,immers de motor van de Porsche ligt achterin,dus heeft ie van nature veel onderstuur,daar de Ferrari een middenmotor heeft en een 50/50 verhouding heeft,wat in 99 vd 100 gevallen resulteert in een neutraal weg gedrag.Daarentegen heeft de Porsche doordat de motor achterin ligt een beter uit accelererend vermogen,want door het gewicht van de motor kan er heel veel druk op de achterwielen worden gezet.
En daar ligt de clou,het uitaccelereren vanuit een bocht gaat dus beter met de Porsche dan de Ferrari.
Een Porsche heeft toch ook 10pk meer dan een F360? Dat merk je dus zeker bij het accelereren. Maar ik vind een Porsche helemaal niets, juist omdat de motor achterin ligt. de F360 is veel stabieler. Maar dat is vooral een kwestie van wennen. Ik heb een tijd geleden gekozen voor een F360 en daarna nooit meer een Porsche geprobeert. In praktijk zie ik (binnen GTR) erg weinig verschil tussen die twee.
Om op je laatste alinea terug te komen:
De porsche heeft inderdaad meer druk op de achterwielen en kan daardoor minder hard de bocht in/door. Maar er wel weer harder uit. Een F360 is meer in balans en kan daardoor een constantere snelheid in de bocht houden. Dus zal de exit-speed van een F360 hoger moeten kunnen liggen dan die van een Porsche.. En daarmee zou je het verschil in vermogen kunnen wegwerken.
Om op je laatste alinea terug te komen:
De porsche heeft inderdaad meer druk op de achterwielen en kan daardoor minder hard de bocht in/door. Maar er wel weer harder uit. Een F360 is meer in balans en kan daardoor een constantere snelheid in de bocht houden. Dus zal de exit-speed van een F360 hoger moeten kunnen liggen dan die van een Porsche.. En daarmee zou je het verschil in vermogen kunnen wegwerken.
Nieuwe Nordschleife is er
[url]http://racingmag.gamesurf.tiscali.d...owcat&file=2674[/url]

er zijn al texture updates voor het gras
http://www.gtr4u.de/jgs_db.php?sid=
Waar heb je m besteld dan en hoe lang wacht je al? Ik had hem binnen een halve week binnen bij computer-systemen.nl...Smarron schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 08:20:
DFP nog steeds niet binnen. Ik wil echt zoo graag racen he. Ik lees alleen maar leuke reacties en mooie tijden, helaas kan ik nog steeds niet meedoen.
Naja, geduld is een schone zaak he (blijkbaar).
die link werkt niet van racingmag..aph3x schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 12:42:
Nieuwe Nordschleife is er![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
http://racingmag.gamesurf....php?op=showcat&file=2674
hmmz nog eens dan....hier pakt ie em wel ook naar clearen van cache en cookies
Ja, de link werkt wel. Gewoon een paar keer opnieuw proberen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de screenshots niet heel indrukwekkend vind maar ik zal oordelen als ik hem daadwerkelijk geprobeerd heb.
Edit: Als ik de readme begrijp is dit dus gewoon weer een geupdate conversie van de GPL versie, bah!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de screenshots niet heel indrukwekkend vind maar ik zal oordelen als ik hem daadwerkelijk geprobeerd heb.
Edit: Als ik de readme begrijp is dit dus gewoon weer een geupdate conversie van de GPL versie, bah!
[ Voor 21% gewijzigd door Zamorano op 23-04-2005 13:12 ]
deze werkt welaph3x schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 13:06:
[...]
http://racingmag.gamesurf....php?op=showcat&file=2674
hmmz nog eens dan....hier pakt ie em wel ook naar clearen van cache en cookies
vorige link die je gaf was niet "compleet"
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
F een vraag tussendoor over de Porsche GT3
Ik heb net f een open practice gedaan op magny cours,en ik heb haast geen over- of onderstuur.Wat ik wel heb is dat mijn voorwielen constant blokkeren bij heftig aanremmen met hoge snelheid.
De druk stond op 100%,en langzaam teruggeschroefd naar 90%.
Hoe staat de druk bij jullie,en met jullie bedoel ik natuurlijk de GT3 rijders van gisteravond.
Ik heb net f een open practice gedaan op magny cours,en ik heb haast geen over- of onderstuur.Wat ik wel heb is dat mijn voorwielen constant blokkeren bij heftig aanremmen met hoge snelheid.
Hoe staat de druk bij jullie,en met jullie bedoel ik natuurlijk de GT3 rijders van gisteravond.
Je rembalans iets naar achteren zetten helpt ook wel eens.Corona schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 13:40:
F een vraag tussendoor over de Porsche GT3
die staat op 54/46 of zoiets,als, ik m meer naar achter zet dan heb ik bij het aanremmen een listige achterkant,ofwel,hij breekt uitDutch3men schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 13:56:
[...]
Je rembalans iets naar achteren zetten helpt ook wel eens.
www.besteprijzen.nlSayWhatAgain! schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 12:45:
Waar heb je m besteld dan en hoe lang wacht je al? Ik had hem binnen een halve week binnen bij computer-systemen.nl...
Iets meer dan een week geleden besteld. Hij was niet op voorraad bij beide shops (ik had bij die shop ook gekeken), maar blijkbaar heeft jouw shop hem al wel binnen. Als het goed is komt hij komende week. (En Amersfoort is voor mij prima met de auto te doen, hoeft hij niet opgestuurd te worden en dat scheelt me weer een dag verzenden).
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
De truck is om juist de perfecte ballans te vinden, je zult zelfs tijdens de race je ballans moeten veranderen.Corona schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 14:06:
[...]
die staat op 54/46 of zoiets,als, ik m meer naar achter zet dan heb ik bij het aanremmen een listige achterkant,ofwel,hij breekt uit
Mijn ervaring is, dat als de banden warmer zijn de ballans wat verder naar voren kan.
En het verschilt ook in wat voor auto je rijd, en onderschat het belang niet van een goede ballans.
Je moet nu eenmaal de auto kunnen vertrouwen ipv voor iedere bocht op eieren rijden
Verwijderd
Omdat ik al enige tijd last heb van spyware en andere meuk, heb ik gisteren besloten om mijn windows erop nieuw op te zetten. Vervolgens gtr opnieuw geinstalleerd... ben ik dus even vergeten mijn setups te kopieeren. Moet ik dus helemaal opnieuw beginnen
. Dat gaan we bij deze dan maar even doen 
Ik had niet goed gekeken, blijkt dat ik nu 2 mappen heb met gtr.. de oude was dus nog wel aanwezig, met de bijbehorende setups
Was dus geen reden voor paniek.
Even iets anders, The Mother vind ik de mooiste Nordschleiffe tot nu toe. Zeker waard om te downloaden!
Ik had niet goed gekeken, blijkt dat ik nu 2 mappen heb met gtr.. de oude was dus nog wel aanwezig, met de bijbehorende setups
Even iets anders, The Mother vind ik de mooiste Nordschleiffe tot nu toe. Zeker waard om te downloaden!
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2005 19:10 ]
Woei!
Eindelijk de auto gevonden die helemaal bij mijn rijstijl past.
De Lotus Elise dus.
Ik zag vanmiddag een lotus pack op blackhole en dat leek me wel interessant zo'n heel veld vol met lotussen.
Ben er eens goed voor gaan zitten en toen ik eindelijk door had dat ik veels te vroeg schakelde gingen er secondes per ronde af.
Met een 1.58 er dacht ik de competitie met de AI wel aan te kunnen, niet dus.
Toch even lekker geraced, wel veel naast de baan gestaan omdat ik aan het pushen was om de AI bij te kunnen houden.
Dan is het dus even tijd om af te koelen op het balkon in de zon met een kop koffie.
Tijdens de koffie had ik besloten me te gaan concentreren op de exit-speed.
In de qualify ging het al een stuk beter en de race was echt fantastisch.
Ik reed gewoon lage 1:56'ers en had heerlijke gevechten met de AI.
Ok, toegegeven ik stond op een 1 stop waar de race 25 rondes duurde en de AI waarschijnlijk op een 1 stop stond.
Uiteindelijk ben ik er afgetikt [beetje mijn eigen fout] 2 rondes voor het einde.
Mijn snelste ronde 1:56.167 zou een mooie 3e plaats op de gtr-rank betekenen in Nederland.
Zal wel komen omdat het niet zo'n populaire auto is.
Iig heb ik een auto gevonden waarmee ik de AI op 100% aankan en dat in 1 middag.
Net nog even geprobeerd in de Saleen die technieken [exit-speed] toe te passen maar ik kon de auto niet eens meer op de baan houden.
De Lotus Elise dus.
Ik zag vanmiddag een lotus pack op blackhole en dat leek me wel interessant zo'n heel veld vol met lotussen.
Ben er eens goed voor gaan zitten en toen ik eindelijk door had dat ik veels te vroeg schakelde gingen er secondes per ronde af.
Toch even lekker geraced, wel veel naast de baan gestaan omdat ik aan het pushen was om de AI bij te kunnen houden.
Dan is het dus even tijd om af te koelen op het balkon in de zon met een kop koffie.
In de qualify ging het al een stuk beter en de race was echt fantastisch.
Ok, toegegeven ik stond op een 1 stop waar de race 25 rondes duurde en de AI waarschijnlijk op een 1 stop stond.
Uiteindelijk ben ik er afgetikt [beetje mijn eigen fout] 2 rondes voor het einde.
Mijn snelste ronde 1:56.167 zou een mooie 3e plaats op de gtr-rank betekenen in Nederland.
Iig heb ik een auto gevonden waarmee ik de AI op 100% aankan en dat in 1 middag.
Net nog even geprobeerd in de Saleen die technieken [exit-speed] toe te passen maar ik kon de auto niet eens meer op de baan houden.
Only fools are enslaved by time and space.
Hmm, weet je hoe simpel de elise rijd. Toen ik gtr voor eerst had en ik reed erin spinde ik niet eens. die lotus is ZO makkelijk met TC.. Dus kijk naar snellere auto en leer daarmee, want met die lotus kan iedereen het..LoneRanger schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 21:12:
Woei!
De Lotus Elise dus.![]()
In de qualify ging het al een stuk beter en de race was echt fantastisch.![]()
Iig heb ik een auto gevonden waarmee ik de AI op 100% aankan en dat in 1 middag.![]()
Dat is dus de foute manier om het te leren, hij doet het goed.R-B schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 21:21:
[...]
Hmm, weet je hoe simpel de elise rijd. Toen ik gtr voor eerst had en ik reed erin spinde ik niet eens. die lotus is ZO makkelijk met TC.. Dus kijk naar snellere auto en leer daarmee, want met die lotus kan iedereen het..
Beter eerst met een makkelijkere wagen zorgen dat je de basisdingen goed doet dan met een snelle auto verkeerde gewoonten aanleren.
Het is idd een veelgemaakte fout om meteen de snelste (en vaak ook moeilijkste) auto te pakken.
R-B schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 21:21:
[...]
Hmm, weet je hoe simpel de elise rijd. Toen ik gtr voor eerst had en ik reed erin spinde ik niet eens. die lotus is ZO makkelijk met TC.. Dus kijk naar snellere auto en leer daarmee, want met die lotus kan iedereen het..

TC is zo makkelijk, daarmee kan iedereen het...
Precies, maar dat niet alleen het gaat toch in eerste instantie om het plezier.ZAMoRANo schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 21:26:
[...]
Dat is dus de foute manier om het te leren, hij doet het goed.
Beter eerst met een makkelijkere wagen zorgen dat je de basisdingen goed doet dan met een snelle auto verkeerde gewoonten aanleren.
Het is idd een veelgemaakte fout om meteen de snelste (en vaak ook moeilijkste) auto te pakken.
Mischien is de GT nog wel wat te hoog gegrepen voor mij, hoewel ik best redelijk kan rijden in GT's.
Aangezien ik gewoon veel te weinig tijd in dit spel kan spelen ben ik blij dat ik het stapje terug gemaakt heb.
Enneh R-B, TC?
Alleen clutch staat aan.
Nogmaals het ging mij er puur om dat ik eindelijk een auto heb gevonden waarin ik vrij snel competatief ben.
Kan ik nu dus gewoon lekker racen ipv trainen wat bij mij dus weken duurt wegens tijdgebrek.
Ik gebruik de Elise nogsteeds om nieuwe circuits te leren kennenZAMoRANo schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 21:26:
[...]
Dat is dus de foute manier om het te leren, hij doet het goed.
jaja ik maakte verkeerd stukje tekst
lotus ZONDER tc is makkelijk
lotus ZONDER tc is makkelijk
Even tussendoor... ik heb best veel last van stotteren van de game, maar niet qua FPS.
Zo is het altijd zogauw ik een baan laadt en ga rijden dat het eerste rondje compleet stotterd, terwijl de FPS gewoon >50 is. Ook heb ik het dat alstie eenmaal normaal loopt en er spint iemand voor me, of ik crash of whatever dat het stotteren meteen weer begint.
Ik geloof dat ik de oplossing al eens voorbij had zien komen, maar toen (met andere PC) deedtie het nog normaal dus keek er niet naar en nu kan ik het niet meer vinden
(kheb btw Radion 9800 pro met stuurprog.versie; 6.14.10.6517 (weet niet of het de laatste driver is ofzo want kheb hem er niet zelf opgezet))
Iemand die weet hoe dit op te lossen?
Zo is het altijd zogauw ik een baan laadt en ga rijden dat het eerste rondje compleet stotterd, terwijl de FPS gewoon >50 is. Ook heb ik het dat alstie eenmaal normaal loopt en er spint iemand voor me, of ik crash of whatever dat het stotteren meteen weer begint.
Ik geloof dat ik de oplossing al eens voorbij had zien komen, maar toen (met andere PC) deedtie het nog normaal dus keek er niet naar en nu kan ik het niet meer vinden
(kheb btw Radion 9800 pro met stuurprog.versie; 6.14.10.6517 (weet niet of het de laatste driver is ofzo want kheb hem er niet zelf opgezet))
zou ik het dan niet moeten merken aan de FPS? (ik heb btw 1 gig) en ik hoorde dat veel meer mensen het hadden
[ Voor 27% gewijzigd door Joss op 23-04-2005 23:48 ]
ik heb het ook af en toe, heb zelf 2x 512 DC.. lijtk me zeer genoeg..Joss schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 23:47:
zou ik het dan niet moeten merken aan de FPS? (ik heb btw 1 gig) en ik hoorde dat veel meer mensen het hadden
Verwijderd
Het heeft iig met geheugen te maken ... als je de kaart op high performance bij image settings zet dan zal je het niet meer hebben .. maar is de kwaliteit ook minder ...
Althans bij mij
en het hielp wel
Althans bij mij
heb af en toe, en vooral op momenten dat het echt niet uitkomt: dus denk aan rempunt of midden in een ongelijke bocht ineens een lagburst achtig iets en ja dan ga je. maar dat komt 1:10 rondjes voor en soms wat minder heftig. zie specs
Verwijderd
AHa,Joss schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 23:42:
Even tussendoor... ik heb best veel last van stotteren van de game, maar niet qua FPS.
Ik geloof dat ik de oplossing al eens voorbij had zien komen, maar toen (met andere PC) deedtie het nog normaal dus keek er niet naar en nu kan ik het niet meer vinden![]()
Dus ik ben niet de enige die last heeft van dat super lag van 3 sec...
heb het ook soms vooral in Races vet irritant
zal eens kijken met die video instellingen of het wat minder wordt, het liefst dat het op houd

Ik heb zelf een goed systeem -2x 6800GT in SLI- en -1 gig ddr400- en -2x WD Raptor 74gig in RAID0- en -internet 8mbit-
Ik heb hem ook besteld bij computer-systemen.nlSayWhatAgain! schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 12:45:
[...]
Waar heb je m besteld dan en hoe lang wacht je al? Ik had hem binnen een halve week binnen bij computer-systemen.nl...
het jammere is dat op die site stond direct leverbaar
dus ik donderdag besteld heb ik hem zaterdag nog niet , jij zegt halve week nou kijken of ie aankomende dagen hier naar binne rijd.
zet fastwrite's uit en edit de file: C\GTR\Config, edit daat de line van VBSTRATEGY=0 naar VBSTRATEGY=1.Joss schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 23:42:
Ik geloof dat ik de oplossing al eens voorbij had zien komen, maar toen (met andere PC) deedtie het nog normaal dus keek er niet naar en nu kan ik het niet meer vinden![]()
that should do the trick.
Hmm .. ik heb dus sinds gisteren een nieuw stuur, een Logitech DFP. Ik heb het gevoel dat de effecten in GTR niet kloppen. Ik kan totaal niet voelen wanneer er overstuur aankomt, curbs voel ik niet, en het algehele gevoel is niet lekker. Ik heb het volgende geprobeerd:
-inverse effects (voelt niet anders)
-effects van full naar high gezet (merk geen verschil)
-ffb strength op 100% gezet, ipv. 90 (geen verschil)
-ffb op stuur van 60 naar 100 gezet, en weer terug (merk verschil in de kracht die het kost om het stuur te bewegen, effecten voel ik er niet beter/anders door)
Het vreemde is dat in de andere spellen die ik geprobeerd heb (Richard Burns Rally, GPL en LFS S2 Alpha) het allemaal prima werkt. Vooral LFS, je voelt de curbs, oneffenheden in de weg, wanneer de auto gaat glijden, etc. Dat moet toch ook in GTR zijn ? Met mijn vorige stuur (Thrustmaster Ferrari FFB) had ik betere FFB effecten in GTR.
Specs:
Windows XP SP2
1024 MB RAM
ATi 9800 Pro
Nieuwste logitech drivers (volgens mij 4.60, Profiler zegt 4.50.175)
Iemand tips ?
-inverse effects (voelt niet anders)
-effects van full naar high gezet (merk geen verschil)
-ffb strength op 100% gezet, ipv. 90 (geen verschil)
-ffb op stuur van 60 naar 100 gezet, en weer terug (merk verschil in de kracht die het kost om het stuur te bewegen, effecten voel ik er niet beter/anders door)
Het vreemde is dat in de andere spellen die ik geprobeerd heb (Richard Burns Rally, GPL en LFS S2 Alpha) het allemaal prima werkt. Vooral LFS, je voelt de curbs, oneffenheden in de weg, wanneer de auto gaat glijden, etc. Dat moet toch ook in GTR zijn ? Met mijn vorige stuur (Thrustmaster Ferrari FFB) had ik betere FFB effecten in GTR.
Specs:
Windows XP SP2
1024 MB RAM
ATi 9800 Pro
Nieuwste logitech drivers (volgens mij 4.60, Profiler zegt 4.50.175)
Iemand tips ?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Volgens mij moet je even in [rml][ PC] Racesim Hardware Topic[/rml] kiijken..
Daar staan o.a. speciale driver in (al is die link dood) en een stukje van Zamo mbt een switch van Wingman naar Driving Force Pro [rml]ZAMoRANo in "[ PC] Racesim Hardware Topic"[/rml]
Daar staan o.a. speciale driver in (al is die link dood) en een stukje van Zamo mbt een switch van Wingman naar Driving Force Pro [rml]ZAMoRANo in "[ PC] Racesim Hardware Topic"[/rml]
OK, my bad 
Ik heb in het setupscherm opnieuw .. of nou ja, op Wheel geklikt, Reverse Efects aangezet, en nu voel ik zelfs wanneer ik een mier doodrij
Vreemde is alleen dat er in het GTR Config menu eerst "Driving Force Pro" stond, en ik daarop heb geklikt. Nu ga ik er opnieuw naartoe, staat er alleen Wheel.
In ieder geval werkt het nu, geweldig, veelbeter gevoel als mijn Thrustmaster Ferrari FFB stuur. Logitech maakt gewoonweg betere drivers volgens mij

Ik heb in het setupscherm opnieuw .. of nou ja, op Wheel geklikt, Reverse Efects aangezet, en nu voel ik zelfs wanneer ik een mier doodrij
Vreemde is alleen dat er in het GTR Config menu eerst "Driving Force Pro" stond, en ik daarop heb geklikt. Nu ga ik er opnieuw naartoe, staat er alleen Wheel.
In ieder geval werkt het nu, geweldig, veelbeter gevoel als mijn Thrustmaster Ferrari FFB stuur. Logitech maakt gewoonweg betere drivers volgens mij
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Bij ATi Display Settings, en dan tabblad SmartGART. Even rebooten en kijken of het helpt.
Ik ben nieuw hier in het GTR topic, maar ik heb dus ook last van schokken (vooral als ik op topsnelheid rijd, dus meer auto's heeft geen invloed) Alle details enz. staan op low en dat maakt geen verschil evenals de schermresolutie. Ik heb een nvdia v9520td (fx5200 met 128MB) Is dat een te zwakke kaart, of licht het ergens anders aan?
p4, 2,4GHZ
512MB intern
p4, 2,4GHZ
512MB intern
www.casarodriguillo.com
In jouw geval is het vrij eenvoudig (denk ik): verdubbel je ram en koop een nieuw videokaart.tomleeuw schreef op zondag 24 april 2005 @ 13:08:
Ik ben nieuw hier in het GTR topic, maar ik heb dus ook last van schokken (vooral als ik op topsnelheid rijd, dus meer auto's heeft geen invloed) Alle details enz. staan op low en dat maakt geen verschil evenals de schermresolutie. Ik heb een nvdia v9520td (fx5200 met 128MB) Is dat een te zwakke kaart, of licht het ergens anders aan?
p4, 2,4GHZ
512MB intern
Tja, ik weet dat het niet top is en dus niet met de meeste details enzo kan rijden. Met andere race spellen heb ik nooit problemen, alleen misschien minder detail.
Ik vind het ook vreemd dat het geen verschil maakt of ik nu naar veel of weinig detail/resolutie gaat.P.s. ik heb nog demoV2.0, maar wat een vet spel, woei
Ik vind het ook vreemd dat het geen verschil maakt of ik nu naar veel of weinig detail/resolutie gaat.P.s. ik heb nog demoV2.0, maar wat een vet spel, woei
www.casarodriguillo.com
Lijkt me een aamwijzing dat je gpu niet je eerste probleem istomleeuw schreef op zondag 24 april 2005 @ 13:16:
Tja, ik weet dat het niet top is en dus niet met de meeste details enzo kan rijden. Met andere race spellen heb ik nooit problemen, alleen misschien minder detail.
De MoTec datacollector schijnt redelijk wat te eten, dus upgrade je ram (om daarna te zien dat je gpu tekort komt)
Staat ook in je bios geloof ik. En je kan ook nog je aperture size veranderen van je videokaart. Beetje mee spelen en kijken wat het beste werkt.
gaan jullie vanavond weer racen? zullen we dan lotus elise only doen? of weer ngt only? das veel leuker als die gt wagens omdat je er veel minder snel mee in de grindbak beland.
greetz furbyk1ller
greetz furbyk1ller
[rml]Goldfinger in "[ PC][ Racesim] GTR: FIA GT Racing Game | ..."[/rml]Furbyk1ller schreef op zondag 24 april 2005 @ 13:54:
gaan jullie vanavond weer racen? zullen we dan lotus elise only doen? of weer ngt only? das veel leuker als die gt wagens omdat je er veel minder snel mee in de grindbak beland.
greetz furbyk1ller

Wagen keuze is vrij, tijdsduur zal 59 minuten zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Goldfinger op 24-04-2005 14:39 ]
Vanavond is er een race op Anderstorp en alle wagens zijn dan toegestaan.Furbyk1ller schreef op zondag 24 april 2005 @ 13:54:
greetz furbyk1ller
he ff een vraagje aan de experts.
Als ik het goed begrijp moet de banden temp bij medium ongeveer 85 a 100 zijn.
Maar wat moet je instellen bij tire pressure, hoger beter of juist lager wat ik ook doe mijn banden blijven vrij koud.
Maar wat moet je instellen bij tire pressure, hoger beter of juist lager wat ik ook doe mijn banden blijven vrij koud.
Zachtere compound nemen... Dan worden ze tussen de 10 en 20 graden warmer. De bandendruk moet 170 kpa zijn als de banden tussen de 80 en 100 graden zijn. Dus je moet eerst c.a. 3 laps rijden voordat je je bandendruk kan uitlezen.Thijs B schreef op zondag 24 april 2005 @ 14:47:
he ff een vraagje aan de experts.
misschien een stomme vraag,maar waarom de connectie op isdn??ik begrijp best wel dat er dan minder data word verstuurd,maar wat voor connection heeft de server dan??Goldfinger schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 20:35:
Zondagavond Race Time
Server: Tweakers League Server
Tijd Kwalificatie: 20:00-20:30 (start server uiterlijk 19:00)
Warmup: 20:30-20:35
Race: 20:35
Track: Anderstorp
Connectie instellen op ISDN.
Geen next-session votes initieren, dit wordt door de server gedaan.
Hou het chatten tijdens kwalificatie en race beperkt tot het absoluut noodzakelijke aub.
Wouw!
Eindelijk m'n eerste race gewonnen met de Lotus.
Wat heet eindelijk 't was pas m'n 2e race.
Dat niet alleen, de setup was ook nog eens mijn eigen.
In de kwali een 1:55.9 en een ronde later bij de 2e intermidiate zat ik daar een seconde onder.
Tja dan verbaas je je en schakel je naar beneden ipv omhoog in de voorlaatste bocht.
De race was geweldig, starten vanaf een 10e plek en dan na 5 rondjes de leiding.
Geen enkele grote fout en stabiele rondjes tussen de 1.56.1 en 1.57.8 [laatste ronde] en dat 45 minuten lang.
Alle inhaal akties waren clean en natuurlijk alleen clutch hulp aan.
Het gaat weer een zware week worden alvorens ik weer plaats kan nemen achter het stuur.
Oh nog even terugkomend op wat ik zei over het niet op de baan meer kunnen houden van de Saleen.
Ik rij heel erg op toerental/versnelling en dat is een wereld van verschil tussen de Saleen en de Lotus.
Met de Lotus weet ik nu of mijn ronde goed is of niet op het punt waar ik moet schakelen.
Maargoed, ipv kijken of de ervaring van het rijden van lijnen en exit-speeds mij snellere tijden opleverd met GT auto's ga ik liever verder met racen en andere circuits verkennen in de Lotus.
Wieweet ooit eens een compleet seizoen in de Lotus.
Oh een klein vraagje, m'n bandenspanning komt nooit hoger dan 165kPa. [de temp is wel goed]
Moet ik er dan wat meer spanning [per band verschillend natuurlijk] ingooien om daar dichterbij in de buurt te komen?
Eindelijk m'n eerste race gewonnen met de Lotus.
Wat heet eindelijk 't was pas m'n 2e race.
Dat niet alleen, de setup was ook nog eens mijn eigen.
In de kwali een 1:55.9 en een ronde later bij de 2e intermidiate zat ik daar een seconde onder.
Tja dan verbaas je je en schakel je naar beneden ipv omhoog in de voorlaatste bocht.

De race was geweldig, starten vanaf een 10e plek en dan na 5 rondjes de leiding.
Geen enkele grote fout en stabiele rondjes tussen de 1.56.1 en 1.57.8 [laatste ronde] en dat 45 minuten lang.
Alle inhaal akties waren clean en natuurlijk alleen clutch hulp aan.
Het gaat weer een zware week worden alvorens ik weer plaats kan nemen achter het stuur.
Oh nog even terugkomend op wat ik zei over het niet op de baan meer kunnen houden van de Saleen.
Ik rij heel erg op toerental/versnelling en dat is een wereld van verschil tussen de Saleen en de Lotus.
Met de Lotus weet ik nu of mijn ronde goed is of niet op het punt waar ik moet schakelen.
Maargoed, ipv kijken of de ervaring van het rijden van lijnen en exit-speeds mij snellere tijden opleverd met GT auto's ga ik liever verder met racen en andere circuits verkennen in de Lotus.
Wieweet ooit eens een compleet seizoen in de Lotus.
Oh een klein vraagje, m'n bandenspanning komt nooit hoger dan 165kPa. [de temp is wel goed]
Moet ik er dan wat meer spanning [per band verschillend natuurlijk] ingooien om daar dichterbij in de buurt te komen?
Ik wil graag joinen bij de leage server echter is er weer hetzelfde probleem als eerst
Ik klik op join, voer pass in en er gebeurt vervolgens niks

Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd
Bij mij staat die VBSTRATEGY=1 op die instellingen dus daaraan zou het niet liggen bij mijFurbyk1ller schreef op zondag 24 april 2005 @ 08:36:
[...]
zet fastwrite's uit en edit de file: C\GTR\Config, edit daat de line van VBSTRATEGY=0 naar VBSTRATEGY=1.
that should do the trick.

Dus weer andere instellingen proberen...
het is dan ook precies andersom (van 1 naar 0 zetten) tenminste, dat las ik op het simbinforumVerwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 20:09:
[...]
Bij mij staat die VBSTRATEGY=1 op die instellingen dus daaraan zou het niet liggen bij mij![]()
Dus weer andere instellingen proberen...
Lol, dat kan ook, haal et miss doormekaar.Joss schreef op zondag 24 april 2005 @ 20:16:
[...]
het is dan ook precies andersom (van 1 naar 0 zetten) tenminste, dat las ik op het simbinforum
Maar, mijn race op anderstorp is weer lekker vervroegd geeindigd, jawel ik heb 2 rondes gereden.
Ik stuur normaal de eerste bocht in, komt er een of andere *d***t aan de binnenkant terwijl der helemaal geen ruimte was

lekker dan
Verwijderd
Goed, dat ging weer lekker. Ik geloof dat er alleen in de eerste ronde al vijf zijn uitgevallen. Na de start lag ik al ongeveer direct 5e, totdat een of andere onverlaat mij een beuk geeft en ik terugval naar p17. Weer teruggeknokt naar p8, en dan opeens een programmafout
Is me nooit overkomen, bah.
Net geraced op de leaque server,circuit was anderstorp,en zowaar,super druk daar,23 man!!!!
Alleen krijg je de volgende problemen,qualificeren is haast niet te doen,er rijd altijd wel iemand in zijn opwarm ronde.
Dan de opwarm ronde voorafgaande aan de race,elke keer vliegen er mensen vanaf,ook vanavond weer,en helaas waren het er veel.
Furbykiller was zo gehavend dat ie eigenlijk niet eens meer kon racen.
Natuurlijk zijn er in de 1e ronde ik weet niet hoeveel crashes,dit omdat banden nog niet op temp zijn.
Maar wat ik helemaal jammer vind is dat wanneer de snelle jongens gespind zijn,ze zo lopen te pushen,zodat jij een fout maakt+bang bent dat er iemand bij je achterop klapt,en jij uiteindelijk ook spinned,en dan sta je bijna 2 min in de pits om de schade te repareren.(dit is mij dus gebeurd).
Maar het allerergste is het geouwehoer tijdens de race,en het gescheld er omheen.Zeker wanneer iemand een foutje maakt,en dan iemand meeneemt in zijn crash.Dit leid zo vreselijk af,iig bij mij wel,mijn ogen trekken automatisch naar de zinnetjes die er staan.
Damn jongens,tis maar een spel hoor!!!
@ de snelle jongens,plz,gun de langzameren ook een race
Ik heb een idee,zeker omdat er hier heel veel de duitse versie hebben gehad.
Er zijn heel veel nieuwelingen in dit spel,en ook zij willen racen.
Waarom maken we niet een vaste ngt avond,dan kan men als nieuweling de circuits kennen,bv op vrijdag avond
,en een vast gt avond,dit buiten de leaque om.
Want laten we wel wezen,het was wel gaaf zeg,23 man op een server.
Oh ja,ik klapte eruit omdat ik tijdens een lag dipje (of fps drop,al heb ik die nog geen enkele keer gehad) ineens in een kuil stond tegen een hek aan en er niet meer uit kon komen.
Daarom heb ik ook tijdens een eerdere post van mij gevraagd,waarom moest de connection type op isdn staan,ik weet nl zeker dat niet iedereen dat gedaan heeft.Heeft dit soms met de verbinding van de server te maken??
Alleen krijg je de volgende problemen,qualificeren is haast niet te doen,er rijd altijd wel iemand in zijn opwarm ronde.
Dan de opwarm ronde voorafgaande aan de race,elke keer vliegen er mensen vanaf,ook vanavond weer,en helaas waren het er veel.
Furbykiller was zo gehavend dat ie eigenlijk niet eens meer kon racen.
Natuurlijk zijn er in de 1e ronde ik weet niet hoeveel crashes,dit omdat banden nog niet op temp zijn.
Maar wat ik helemaal jammer vind is dat wanneer de snelle jongens gespind zijn,ze zo lopen te pushen,zodat jij een fout maakt+bang bent dat er iemand bij je achterop klapt,en jij uiteindelijk ook spinned,en dan sta je bijna 2 min in de pits om de schade te repareren.(dit is mij dus gebeurd).
Maar het allerergste is het geouwehoer tijdens de race,en het gescheld er omheen.Zeker wanneer iemand een foutje maakt,en dan iemand meeneemt in zijn crash.Dit leid zo vreselijk af,iig bij mij wel,mijn ogen trekken automatisch naar de zinnetjes die er staan.
Damn jongens,tis maar een spel hoor!!!
@ de snelle jongens,plz,gun de langzameren ook een race
Ik heb een idee,zeker omdat er hier heel veel de duitse versie hebben gehad.
Er zijn heel veel nieuwelingen in dit spel,en ook zij willen racen.
Waarom maken we niet een vaste ngt avond,dan kan men als nieuweling de circuits kennen,bv op vrijdag avond
Want laten we wel wezen,het was wel gaaf zeg,23 man op een server.
Oh ja,ik klapte eruit omdat ik tijdens een lag dipje (of fps drop,al heb ik die nog geen enkele keer gehad) ineens in een kuil stond tegen een hek aan en er niet meer uit kon komen.
Daarom heb ik ook tijdens een eerdere post van mij gevraagd,waarom moest de connection type op isdn staan,ik weet nl zeker dat niet iedereen dat gedaan heeft.Heeft dit soms met de verbinding van de server te maken??
[ Voor 6% gewijzigd door Corona op 24-04-2005 21:31 ]
Verwijderd
Zelfde verhaal hier. In de 2e ronde werd ik in dat scherpe bochtje voor start/finish aangetikt. Groot drama was dat niet, dus gewoon lekker doorscheuren. Halve ronde later komt er iemand op een recht stuk dwars vanuit de berm de weg op gereden. Patsboem er bovenop......Furbyk1ller schreef op zondag 24 april 2005 @ 20:59:
[...]
Lol, dat kan ook, haal et miss doormekaar.
Maar, mijn race op anderstorp is weer lekker vervroegd geeindigd, jawel ik heb 2 rondes gereden.![]()
Ik stuur normaal de eerste bocht in, komt er een of andere *d***t aan de binnenkant terwijl der helemaal geen ruimte wasresultaat: ik had een dikke afwijking in me aerodynamics en me achterwiel, dat kon niet meer gefixt worden met een pitsstop.
lekker dan
bah ik vloog de bocht uit, auto gelijk goed kapot, was vlak voor de pits. Dus laten repareren (-2 laps) en gelijk de eerste ronde kom ik iemand tegen die vanuit het gras de baan op komt, ik erom heen maar mis rempunt daardoor.. pats weer de voorkant eraf. En ik ging zo lekkerrrrr die eerste rondes.
Ik ga me toch maar eens met een Ferrari rijden, want die lijkt me toch een stuk sneller.
Ik ga me toch maar eens met een Ferrari rijden, want die lijkt me toch een stuk sneller.
Sorry,dat was ik dus.Ik zat te kijken naar rechts via mijn pov op m'n stuur,en op het moment dat ik ging kwam er niks aan.Toen ik uiteindelijk half op de baan stond klapte jij op mij.Ik geef toe,was niet echt een mooie actie,maar ik kon niet anders dan zo de baan op,stond ervoor vast ik het grind.Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 21:13:
[...]
Zelfde verhaal hier. In de 2e ronde werd ik in dat scherpe bochtje voor start/finish aangetikt. Groot drama was dat niet, dus gewoon lekker doorscheuren. Halve ronde later komt er iemand op een recht stuk dwars vanuit de berm de weg op gereden. Patsboem er bovenop......
[afbeelding]
Maar weet jij wat een gele vlag betekent???
dit is letterlijk uit het knaf reglementen boek:
Gele vlag: dit is een aanduiding van gevaar. De gele vlag wordt op twee manieren aan de rijders getoond,
die respectievelijk de volgende betekenis hebben:
Enkel bewogen: snelheid verminderen; niet inhalen; wees erop voorbereid om van richting te veranderen.
Er is een gevaarlijk situatie naast of deels op de baan.
Dubbel bewogen: snelheid minderen; niet inhalen; wees erop voorbereid om van richting te veranderen of
te stoppen. Er is een gevaarsituatie, ten gevolge waarvan de baan geheel of gedeeltelijk geblokkeerd is.
De gele vlag(gen) wordt (worden) gewoonlijk alleen getoond op de baanpost direct vóór de gevaarsituatie.
In bepaalde gevallen kan de wedstrijdleider echter bepalen dat de vlag(gen) op meer dan één baanpost vóór
de gevaarsituatie wordt (worden) getoond.
Inhalen is verboden tussen de eerste gele vlag en de groene vlag die getoond wordt na de gevaarsituatie.
In de pitstraat worden geen gele vlaggen getoond, tenzij er sprake is van een ongeval, waarvan de rijders op
de hoogte gebracht moeten worden.
Voor de liefhebbers,hier is het hele reglement,wat ook geld voor het spel,immers,dit zijn internationale signalen,en dit is een sim spel.
http://www.knaf.nl/jaarbo...ReglementVlagsignalen.pdf
[ Voor 48% gewijzigd door Corona op 24-04-2005 21:22 ]
Verwijderd
Ik weet best wat een gele vlag betekend. Het leuke alleen is dat vanaf het moment dat de race van start ging er tot het moment dat ik er mee stopte een gele vlag was dus echt heel veel aandacht gaf ik daar niet meer aan. Waar je ook reed, overal moest je uitkijken want overal was er wel wat aan de hand.
Dan klopt er iets niet in het spel,een bugje ofzo,want tijdens een gele vlag mag je niet inhalen.Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 21:25:
Ik weet best wat een gele vlag betekend. Het leuke alleen is dat vanaf het moment dat de race van start ging er tot het moment dat ik er mee stopte een gele vlag was dus echt heel veel aandacht gaf ik daar niet meer aan. Waar je ook reed, overal moest je uitkijken want overal was er wel wat aan de hand.
ik heb wel eens tijdens een race op een simbin server een crash gezien vlak voor mij van 4 auto's,ik vol in mijn remmen,want ik moets ze ontwijken,en ja hoor,er klapte iemand achterop.Auto was toen zo zwaar beschadigd dat ik niets meer kon doen.
mijn mening; (net of je die wil hebben)
zo de baan opkomen is onverantwoord en ik zou dan ook de schuld 100% bij jou leggen, ookal werd er geel gezwaaid en zou hij zachter zijn gaan rijden, dan nog had jij hem waarschijnlijk geraakt
maarja, wie ben ik
zo de baan opkomen is onverantwoord en ik zou dan ook de schuld 100% bij jou leggen, ookal werd er geel gezwaaid en zou hij zachter zijn gaan rijden, dan nog had jij hem waarschijnlijk geraakt
maarja, wie ben ik

Wie iemand raakt bij het opkomen van de baan is gewoon altijd fout, punt.
Dan heb je geluk dat dit geen testrace voor de league was.
Ik weet niet of jij het idee van racen doorhebt, maar het idee is om je tegenstander in te halen. Tijdens het inhalen probeer je dus de maximale druk op hem te zetten, zodat hij een foutje maakt. Je gaat toch niet expres minder hard rijden om diegene voor je niet in een fout te dwingen. Dan moet jij als langzamere deelnemer maar je eigen verantwoordelijkheid pakken en tegen jezelf zeggen: Ok degene achter me is sneller en als ik hem probeer achter me te houden vlieg ik eraf, dus het is misschien beter als ik hem er voorbij laat.Corona schreef op zondag 24 april 2005 @ 21:11:
Verwijderd
Ik heb lekker geraced voor mijn doen, dankzij veel uitvallers
uiteindelijk 11e geworden.
En het was lekker druk.
Van schelden heb ik nooit last, ik zet altijd de chat uit tijdens de race, ik heb al mijn concentratie nodig.
En het was lekker druk.
Van schelden heb ik nooit last, ik zet altijd de chat uit tijdens de race, ik heb al mijn concentratie nodig.
Verwijderd
Net de race op Anderstorp gefinished. Plek 7 geloof ik. Druk op Esc en wil mijn snelste ronde bekijken... CTD.
Of viel de server uit...
Of viel de server uit...
Niet met je eens ! Soms is de wagen niet meer te houden en schiet je bijvoorbeeld achterstevoren de baan weer op (na een spin)... kan je niks aan doen. Wel natuurlijk als je zelf de baan weer op rijdt. Dan ben ik het met je eens.ZAMoRANo schreef op zondag 24 april 2005 @ 21:41:
Bij een andere league heeft iemand gemeld dat bij het testen door simbin zelf, dat de beste resultaten gaf.Corona schreef op zondag 24 april 2005 @ 21:11:
Wacht is even,ZAMoRANo schreef op zondag 24 april 2005 @ 21:41:
ik typte al dat ik fout zat,maar ik typte ook dat ik naar rechts zat te kijken bij het oprijden.
Dit betekent dat ik wel degelijk de boel in de gaten houd,omdat je er zeker van kan zijn dat er iemand aankomt.Toen ik m zag en hoorde aankomen,stond ik stil.
Gele vlag betekent:let op,gevaar,zie post met handboek knaf
Wat moet ik dan nog meer doen???
Ik geloof niet dat je helemaal begrijpt wat ik bedoel.Fiskare schreef op zondag 24 april 2005 @ 21:45:
[...]
Ik weet niet of jij het idee van racen doorhebt, maar het idee is om je tegenstander in te halen. Tijdens het inhalen probeer je dus de maximale druk op hem te zetten, zodat hij een foutje maakt. Je gaat toch niet expres minder hard rijden om diegene voor je niet in een fout te dwingen. Dan moet jij als langzamere deelnemer maar je eigen verantwoordelijkheid pakken en tegen jezelf zeggen: Ok degene achter me is sneller en als ik hem probeer achter me te houden vlieg ik eraf, dus het is misschien beter als ik hem er voorbij laat.
Ik weet dat je de snelle jongens beter langs kan laten gaan.Alleen vraag ik mij dan af of dat dan niet op een recht stuk kan,ipv een chicane ofzo,want je weet dat je het tovh verliest.
Als iedereen zo rijd,dan zal het spel denk ik voor heel veel mensen snel over zijn,want er is voor hun geen eer te behalen.En mijn mening is dat dat denk ik niet de bedoeling is,ik heb zoiets van hoe meer zielen,hoe meer vreugd.
Soms is dat echt niet mogelijk he.Ook voor degene die op de baan zit gelden regels,kijk maar naar het gele vlag verhaal.Dutch3men schreef op zondag 24 april 2005 @ 21:58:
[...]
Als je de baan afschiet moet je NOOIT haakse de baan oprijden maar ALTIJD evenwijdig langs de baan terug komen.
Oh en sommige mensen hebben ook nog steeds niet door dat je de race wint door meteen door een inzloze actie iemand in te halen. Zoals Nootie bij mij deed hij zat niet naast me maar drukt me gewoon van de baan af. Zonder ook maar 1 rede en zegt ook niet eens van sorry of zo.
Wederom een edit,nogmaals het gele vlag verhaal.Hier staat duidelijk dat de rijder op de baan bedacht moet zijn op een eventuele uitwijk manouvre.
Gele vlag: dit is een aanduiding van gevaar. De gele vlag wordt op twee manieren aan de rijders getoond,
die respectievelijk de volgende betekenis hebben:
Enkel bewogen: snelheid verminderen; niet inhalen; wees erop voorbereid om van richting te veranderen.
Er is een gevaarlijk situatie naast of deels op de baan.
Dubbel bewogen: snelheid minderen; niet inhalen; wees erop voorbereid om van richting te veranderen of
te stoppen. Er is een gevaarsituatie, ten gevolge waarvan de baan geheel of gedeeltelijk geblokkeerd is.
De gele vlag(gen) wordt (worden) gewoonlijk alleen getoond op de baanpost direct vóór de gevaarsituatie.
In bepaalde gevallen kan de wedstrijdleider echter bepalen dat de vlag(gen) op meer dan één baanpost vóór
de gevaarsituatie wordt (worden) getoond.
Inhalen is verboden tussen de eerste gele vlag en de groene vlag die getoond wordt na de gevaarsituatie.
In de pitstraat worden geen gele vlaggen getoond, tenzij er sprake is van een ongeval, waarvan de rijders op
de hoogte gebracht moeten worden
[ Voor 88% gewijzigd door Corona op 24-04-2005 22:07 ]
Als je de baan afschiet moet je NOOIT haakse de baan oprijden maar ALTIJD evenwijdig langs de baan terug komen.Bertuss schreef op zondag 24 april 2005 @ 21:48:
[...]
Niet met je eens ! Soms is de wagen niet meer te houden en schiet je bijvoorbeeld achterstevoren de baan weer op ... kan je niks aan doen. Wel natuurlijk als je zelf de baan weer op rijdt. Dan ben ik het met je eens.
Oh en sommige mensen hebben ook nog steeds niet door dat je de race wint door meteen door een inzloze actie iemand in te halen. Zoals Nootie bij mij deed hij zat niet naast me maar drukt me gewoon van de baan af. Zonder ook maar 1 rede en zegt ook niet eens van sorry of zo.
Ik reed op de 4e plek na 15 min racen. Zie ik onder het aanremmen van turn 2 een zwarte lambo de track weer op rijden. Ik kon niks anders dan aanzien hoe hij de weg op reed en ik koos er maar voor hem te ontwijken ipv botsen en stuurde mezelf dus maar de grindbak in met de hoop daar goed uit te komen. Maar de muur was helaas dichterbij dan ik had gehoopt en weg was mijn race.
Het ergste was nog dat die gene op dat moment op de 18e plek reed en de nummer 4 zo uit de race heeft geholpen
. Meer worden maak ik hier niet aan vuil, ik hoop dat het met de oficiele test race wel goed gaat, of dat uit die race conclusies voor bepaalde mensen kunnen worden getrokken.
nog ff een tip voor de personen die er vaak naast staan: Als je op een punt staat waar je moeilijk kan zien of er iemand aan komt, rijd dan ff een stukje over het gras parallel aan het asfalt en kijk dan ff achter je. Zo kan je altijd wel zien of er iemand aan komt.
Het ergste was nog dat die gene op dat moment op de 18e plek reed en de nummer 4 zo uit de race heeft geholpen

nog ff een tip voor de personen die er vaak naast staan: Als je op een punt staat waar je moeilijk kan zien of er iemand aan komt, rijd dan ff een stukje over het gras parallel aan het asfalt en kijk dan ff achter je. Zo kan je altijd wel zien of er iemand aan komt.
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
Verwijderd
Ik vrees dat ik dat was, excuses daarvoor, ik wilde na de crash al excuses aanbieden maar ik werd gelijk voor ZAK uitgemaakt, dus vandaar nu pas.Furbyk1ller schreef op zondag 24 april 2005 @ 20:59:
[...]
Lol, dat kan ook, haal et miss doormekaar.
Maar, mijn race op anderstorp is weer lekker vervroegd geeindigd, jawel ik heb 2 rondes gereden.![]()
Ik stuur normaal de eerste bocht in, komt er een of andere *d***t aan de binnenkant terwijl der helemaal geen ruimte wasresultaat: ik had een dikke afwijking in me aerodynamics en me achterwiel, dat kon niet meer gefixt worden met een pitsstop.
lekker dan
Nog 6 dagen met deze pedalen, en dan heb ik er een paar die doen wat ik wil.
Oh... en over het terugkeren op de baan, zorg eerst dat je paralel met de baan rijd ipv haaks erop.
Dan kun je gewoon van je spiegels gebruik maken.
Furby nogmaals excuus. (hoop niet dat je je naam veranderd in nootiekiller)
Nou... het zweet staat nog op mijn voorhoofd.
Hier dan mijn verhaal van de race....
Het begon met de practice. In mijn eerste poging reed ik gelijk een nieuw P.R. 1:25:1XX
. In de qualify kon ik die tijd niet meer halen door het vele verkeer. Mijn uit uiteindelijke resultaat in de quali was een 1:25:6XX genoeg voor een 3de plaats achter de 2 Listers Mark en Arnaud.
In de 1ste ronde van de race haalde ik allebij de Listers in en lag ik dus eerste. Ik liep zo'n 2 sec per rondje uit dus ik dacht gaat lekker zo. Na een voorsprong van een seconde of 30 te hebben opgebouwd kwam ik in de pits. Eerste plaats kwijt en een achterstand van 30 seconde. Na 3 of 4 laps begon bij mij een lampje te branden. ''Mark gaat geen pitstop maken'' Ik gelijk het gas er weer op. Ik reed rondetijden van 1:25:7 en kwam super snel dichterbij.
Nadat ik een seconde of 18 achter Mark lag gebeurde er iets met Mark, want een ronde later was de achterstand nog maar 3 seconde.
Ik zat te jagen op Mark todat Jan Herman ofzo
op Mark knalde. Ik wilde niet op die manier winnen dus ik bleef op Mark wachten. Na 2 rondjes Mark voorbij (Mark moest heel rustig met zijn bandjes en feul doen
) en ik kon mijn voorsprong opbouwen. Nadat ik een seconde of 5 had opgebouwd wilde ik een Saleen inhalen. Maar die tikte mij eraf
. Ik zat vast in het grind en kon er bijna niet meer uit. Terug op de baan had ik weer een achterstand van 30 seconde. Mijn achterbanden waren naar de klote door de grindbak en we hadden nog maar 10 minuten te gaan. Ik reed dus mijn eigen rondjes, omdat ik die achterstand toch niet meer goed kon maken. Uiteindelijk 2de geworden op 18 seconde achterstand. Was wel leuk dat Mark een andere pitstop strategie had. Ik denk toch dat een 1 stopper sneller was. Alleen door pech heb ik de overwinning niet kunnen pakken.
Gelijk na de race had ik een CTD
[Klaag mode]
Wat een terror met Jan herman (of iets dergelijk) Die gozer ramde iedereen! Vorige race op Monza klaagde ik ookal over hem, maar dit was niet normaal. Ik denk dat hij het niet express doet, maar klaar voor de league is hij zeker niet! Ik zag wel 5X per ronde een Sorry van Jan Herman in mijn scherm komen.[/Klaag mode]
Het zweet is na dit verhaal inmiddels opgedroogd.
Het begon met de practice. In mijn eerste poging reed ik gelijk een nieuw P.R. 1:25:1XX

In de 1ste ronde van de race haalde ik allebij de Listers in en lag ik dus eerste. Ik liep zo'n 2 sec per rondje uit dus ik dacht gaat lekker zo. Na een voorsprong van een seconde of 30 te hebben opgebouwd kwam ik in de pits. Eerste plaats kwijt en een achterstand van 30 seconde. Na 3 of 4 laps begon bij mij een lampje te branden. ''Mark gaat geen pitstop maken'' Ik gelijk het gas er weer op. Ik reed rondetijden van 1:25:7 en kwam super snel dichterbij.
Nadat ik een seconde of 18 achter Mark lag gebeurde er iets met Mark, want een ronde later was de achterstand nog maar 3 seconde.
[Klaag mode]
Wat een terror met Jan herman (of iets dergelijk) Die gozer ramde iedereen! Vorige race op Monza klaagde ik ookal over hem, maar dit was niet normaal. Ik denk dat hij het niet express doet, maar klaar voor de league is hij zeker niet! Ik zag wel 5X per ronde een Sorry van Jan Herman in mijn scherm komen.[/Klaag mode]
Het zweet is na dit verhaal inmiddels opgedroogd.
jij rijd toch altijd in een lambo? ik werd aangereden door een ferrari 575.Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 22:13:
[...]
Ik vrees dat ik dat was, excuses daarvoor, ik wilde na de crash al excuses aanbieden maar ik werd gelijk voor ZAK uitgemaakt, dus vandaar nu pas.
Nog 6 dagen met deze pedalen, en dan heb ik er een paar die doen wat ik wil.
Oh... en over het terugkeren op de baan, zorg eerst dat je paralel met de baan rijd ipv haaks erop.
Dan kun je gewoon van je spiegels gebruik maken.
Furby nogmaals excuus. (hoop niet dat je je naam veranderd in nootiekiller)
maarja u zijt vergeven als je et heb gedaan hoor, vond et alleen een beetje jmmr op dat moment
Zullen we volgende keer een lotus only of een ngt only wedstrijd doen? dat is veel leuker en er gebeuren dan veel minder ongelukken. en nog ff over de formatie lap, kap even met dat geslinger mensen, komen alleen maar ongelukken van. formatie lap van net was echt chaos
[ Voor 16% gewijzigd door Quickshifter op 24-04-2005 22:23 ]
Nou hier dus even een show van hoe een Saleen me van de baan drukte terwijl die er niet eens naast zat ik lag op dit moment 4de.

ik had een vraag mischien is het beetje ongepast maar
is er net zo als de lotus elise voor de andere auto's zoon analoge kilometer teller die vind ik mooier als een digitale
is er net zo als de lotus elise voor de andere auto's zoon analoge kilometer teller die vind ik mooier als een digitale
Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n
Zelfs in simulation offline duwen die Saleens je van de weg
Ik zie het alweer,en dit vind ik jammer om te typen.
Blijkbaar vergeten sommigen dat ze al een voorsprong hebben van ruim een half jaar.
Tuurlijk is het zo dat iedereen op moet letten tijdens het racen.
Maar ik kan mij ook races herinneren dat het goed ging.
Er is op dit moment nou eenmaal een groot verschil tussen de die hards van het eerste uur en de nieuwelingen (zoals ik
)
Maar ook voor de diehards gelden dezelfde "regels" van de auto sim.En laten we voorop stellen,dit is bijna het echie.
Ook de vlagregels zijn hetzelfde als ik real life.
toch blijf ik dit een leuk spel vinden,ookal gaat het de ene keer beter dan de andere keer.
(ik heb trouwens een goed excuus,ik ben net geopereerd,heb daar nogal last van,maar wil toch racen
)
Jij raced al een tijdje waarschijnlijk online,misschien zelfs al met de duitse versie (ik weet het niet he,ik maak een veronderstelling),en jij zegt hier dat als je geen ervaring hebt,blijf dan liever weg,je verziekt het voor iedereen,want daar komt het op neer,dit is mijn mening he!!!
Let op,dit is geen flame he,voel je niet beledigd ofzo,dit is alleen maar om een discussie te krijgen over dit onderwerp.
Blijkbaar vergeten sommigen dat ze al een voorsprong hebben van ruim een half jaar.
Tuurlijk is het zo dat iedereen op moet letten tijdens het racen.
Maar ik kan mij ook races herinneren dat het goed ging.
Er is op dit moment nou eenmaal een groot verschil tussen de die hards van het eerste uur en de nieuwelingen (zoals ik
Maar ook voor de diehards gelden dezelfde "regels" van de auto sim.En laten we voorop stellen,dit is bijna het echie.
Ook de vlagregels zijn hetzelfde als ik real life.
toch blijf ik dit een leuk spel vinden,ookal gaat het de ene keer beter dan de andere keer.
(ik heb trouwens een goed excuus,ik ben net geopereerd,heb daar nogal last van,maar wil toch racen
Was ik dit keer niet!!Reed wel in dezelfde saleen.Dutch3men schreef op zondag 24 april 2005 @ 22:17:
Nou hier dus even een show van hoe een Saleen me van de baan drukte terwijl die er niet eens naast zat ik lag op dit moment 4de.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is denk ik wel leuker ja,vandeweek een race gereden met 15 man,alleen ngt,en dat ging echt veel beter!Furbyk1ller schreef op zondag 24 april 2005 @ 22:17:
[...]
jij rijd toch altijd in een lambo? ik werd aangereden door een ferrari 575.
maarja u zijt vergeven als je et heb gedaan hoor, vond et alleen een beetje jmmr op dat moment
Zullen we volgende keer een lotus only of een ngt only wedstrijd doen? dat is veel leuker en er gebeuren dan veel minder ongelukken. en nog ff over de formatie lap, kap even met dat geslinger mensen, komen alleen maar ongelukken van. formatie lap van net was echt chaos
Dit bedoel ik dus,aan de ene kant heb je gelijk,oefen offline,maar aan de andere kant,de ai is nooit zo goed(of slecht) als een echt persoon.Goldfinger schreef op zondag 24 april 2005 @ 22:29:
[...]
Mijn engine ging halverwege de race kapot, dus ik kon mooi jullie gevecht volgen. Denk dat wel of niet stoppen ongeveer gelijke kansen heeft, uiteindelijk komt het erop neer wie de minste fouten maakt.
[...]
Misschien doet Jan er verstandig aan om eerst wat meer offline te oefenen, want dit is voor niemand leuk. (Heb het een en ander goed kunnen volgen toen ik eenmaal uit de race lag)
Jij raced al een tijdje waarschijnlijk online,misschien zelfs al met de duitse versie (ik weet het niet he,ik maak een veronderstelling),en jij zegt hier dat als je geen ervaring hebt,blijf dan liever weg,je verziekt het voor iedereen,want daar komt het op neer,dit is mijn mening he!!!
Let op,dit is geen flame he,voel je niet beledigd ofzo,dit is alleen maar om een discussie te krijgen over dit onderwerp.
[ Voor 76% gewijzigd door Corona op 24-04-2005 22:39 ]
Mijn engine ging halverwege de race kapot, dus ik kon mooi jullie gevecht volgen. Denk dat wel of niet stoppen ongeveer gelijke kansen heeft, uiteindelijk komt het erop neer wie de minste fouten maakt.Mr.David schreef op zondag 24 april 2005 @ 22:16:
Nou... het zweet staat nog op mijn voorhoofd.
knip leuk raceverslag
Misschien doet Jan er verstandig aan om eerst wat meer offline te oefenen, want dit is voor niemand leuk. (Heb het een en ander goed kunnen volgen toen ik eenmaal uit de race lag)[Klaag mode]
Verwijderd
Leuke race wel
Ging voor een 0 stopper tijdens de race ...
Ik had pole gepakt met 1.25.5 maar op de een of andere manier stond ik 2e op de grid
..
Dan tijdens de start gebeurt er iets raars ... zie ( http://mark.0wn3d.nl/GTR%20vids/Start.wmv ) schrok me helemaal de tering
En ben ik dus weer eerste ... al snel moet ik David voorbij laten ..maar dat vond ik niet zo erg omdat ik wist dat ie wel naar binnen zou gaan ...
Tijdens de race kon ik mooi constant 1.28 rijden ...kon misschien wel harder maar wist niet zeker of ik het zou redden qua fuel en banden dus reed ik wat netter .... op het moment dat David 30 seconden voorsprong had ging ie naar binnen en kon hem hem mooi passeren
.. had toen een voorsprong op david van 35 seconden ... dit werd na een paar rondjes 30 seconden .... tot ik een vreselijke fout maak in de tweede bocht en verlies 30 sec ..... zag ik david dus weer in mn spiegel ...BAH !!! 
Toen ben ik wat meer gaan pushen maar kon hem maar 2 rondjes achter me houden ... op het rechte eind is er geen houden aan die ferrari's ... ook nog een lekkere klapper gemaakt met David achter me .... ( http://mark.0wn3d.nl/GTR%20vids/Crash%20lambo.wmv )
De lambo stond dus letterlijk stil in het midden van de baan .. ik remde nog enprobeerde er aan de binnenkant langs te gaan maar dat was niet mogelijk ....
Maar goed ... David reed bij me weg maar raakte van de baan ..toen was het voor mij eigenlijk uitrijden .... en dikke winst
denk dat als ik geen foutjes had gemaakt en david ook niet we aan het einde van de race weer samen zouden rijden ... hij met 1 stop en ik zonder ...
Deze meneer moet zich schamen .... ik wilde hem lappen ... (al voor de 2e keer
) en toch lekker laten staan die ferrari
... op het rechte eind was ik al aan het seinen ...
http://mark.0wn3d.nl/GTR%20vids/crash%20F550.wmv
Ging voor een 0 stopper tijdens de race ...
Ik had pole gepakt met 1.25.5 maar op de een of andere manier stond ik 2e op de grid
Dan tijdens de start gebeurt er iets raars ... zie ( http://mark.0wn3d.nl/GTR%20vids/Start.wmv ) schrok me helemaal de tering
En ben ik dus weer eerste ... al snel moet ik David voorbij laten ..maar dat vond ik niet zo erg omdat ik wist dat ie wel naar binnen zou gaan ...
Tijdens de race kon ik mooi constant 1.28 rijden ...kon misschien wel harder maar wist niet zeker of ik het zou redden qua fuel en banden dus reed ik wat netter .... op het moment dat David 30 seconden voorsprong had ging ie naar binnen en kon hem hem mooi passeren
Toen ben ik wat meer gaan pushen maar kon hem maar 2 rondjes achter me houden ... op het rechte eind is er geen houden aan die ferrari's ... ook nog een lekkere klapper gemaakt met David achter me .... ( http://mark.0wn3d.nl/GTR%20vids/Crash%20lambo.wmv )
De lambo stond dus letterlijk stil in het midden van de baan .. ik remde nog enprobeerde er aan de binnenkant langs te gaan maar dat was niet mogelijk ....
Maar goed ... David reed bij me weg maar raakte van de baan ..toen was het voor mij eigenlijk uitrijden .... en dikke winst
denk dat als ik geen foutjes had gemaakt en david ook niet we aan het einde van de race weer samen zouden rijden ... hij met 1 stop en ik zonder ...
Deze meneer moet zich schamen .... ik wilde hem lappen ... (al voor de 2e keer

Verwijderd
Ik zit helemaal verkeerd.. Dutch, die saleen ben, ik de excuses horen thuis bij jou adres.
Ferby, ik rij normaal in de 550 nr 10
Ferby, ik rij normaal in de 550 nr 10
Ik weet niet wanneer er een volgende race is.
maar misschien is het slim om deze langer van te voren aan te kondigen zodat iedereen die track van te voren even kan oefenen..
Was voor mij de eerste keer dat ik op anderstop kwam..
Alleen bij de warmup heb ik iemand geraakt wat mijn schuld was maar dat kwam meer doordat iedereen innneens op de rem ging staan.. die warmup ronden was trouwens ook al een zooitje de groene vlag viel terwijl een groot deel pas op de helft van die ronde zat.
maar misschien is het slim om deze langer van te voren aan te kondigen zodat iedereen die track van te voren even kan oefenen..
Was voor mij de eerste keer dat ik op anderstop kwam..
Alleen bij de warmup heb ik iemand geraakt wat mijn schuld was maar dat kwam meer doordat iedereen innneens op de rem ging staan.. die warmup ronden was trouwens ook al een zooitje de groene vlag viel terwijl een groot deel pas op de helft van die ronde zat.
Verwijderd
Ik denk het laatste want mij overkwam precies hetzelfde (evenals David zoals ik net las).Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 21:46:
Net de race op Anderstorp gefinished. Plek 7 geloof ik. Druk op Esc en wil mijn snelste ronde bekijken... CTD.![]()
Of viel de server uit...
Volgende week zondag zal ik een race op Barcelona hosten.Thijs B schreef op zondag 24 april 2005 @ 22:37:
Ik weet niet wanneer er een volgende race is.
maar misschien is het slim om deze langer van te voeren aan te kondigen zodat iedereen die track van te voren even kan oefenen..
Wat dat betreft is het dan een goede test geweest.Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 22:42:
[...]
Ik denk het laatste want mij overkwam precies hetzelfde (evenals David zoals ik net las).
Omdat de server snel na de finish opnieuw anderstorp zou laden, heb ik vlot 'next event' gekozen op de server. Hierdoor wordt wel netjes de volgende track geladen en behoudt iedereen zijn replay van de race.
Heb echter geen idee waarom er dan meerdere direct uitklappen. Volgende keer in game maar proberen, maar had nu het idee dat niet iedereen mee zou voten en we daardoor te laat zouden zijn.
Wie heeft de replay voor mij?? Door mijn CTD heb ik geen replay. Ik wil toch weten wie de Saleen rijder was die mij de race koste. en er zijn nog een aantal andere zaken die ik beter wil bekijken.
pardon?Mr.David schreef op zondag 24 april 2005 @ 22:16:
[Klaag mode]
nog maar een keer dan, ook al heb ik dit toegelicht in de next session...
in de eerste plaats heb ik het geluk weinig mee gehad vandaag. voor qualify geen goede ronde tijd kunnen neerzetten door van de baan geramd te worden. qualify setup in de race...
en dan.. helaas een mindere start want ik kreeg 5 turns voor startfinish, het moment van de groene vlag meteen een zet in de rug. nah goed rustig verder. het wilde helemaal niet, miste 1 keer het rempunt na het lange stuk en maakte een salto OVER de curb. alleen de split was eraf dus kon iig verder.
vervolgens ben ik veel ingehaald en ben ik vaak netjes aan de kant gegaan, soms te netjes, dus van de baan af om zo een gevecht om een positie niet in de weg te zitten. Dat houdt een keer op. dus ik zie in mijn mirror weer 2 dichterbij komen en ga BUITEN de lijn rijden... vervolgens veel gescheld en getier omdat er iemand op mijn achterkant reed. weer 1.50 in de pits, met dank. De frustratie werd nog groter omdat mijn 'team' niet klaar stond in de pits: je drukt op 7 en je hoort, you are outside the top ten, keep pushing. t ging mij dus alleen maar om de schade, dus roste ik idd vaak op 6 en 7 èn 8 om ze een ronde later, met dus VEEL tijd verlies er alsnog te laten staan.
dan... in de 2de lange schuine draai linksom blijf ik steken op de curb. Na een paar minuten gas voor en achteruit kwam ik nog geen stap vooruit. dus toen er eindelijk beweging in zat reed ik heel rustig over de curb. toen reed mark tegen mij aan die in gevecht was met david. MAAR ik reed buiten de lijn, dus het is absurd en ontzettend flauw om daar dan op te richten, een achterligger moet maar volledig verdwijnen van de baan op het moment dat een snellere er aan komt. dat kan dus niet en zo zijn de regels ook: als een achterblijver opzij KAN dan moet dat ook zsm. als hij NIET kan dan moet hij er voor zorgen dat de snellere er de eerst volgende gelegenheid direct langs kan. Dus echt onzin om me direct zo af te blaffen.
Verder houden we het leuk en iedereen heeft wel eens een pech dag...
Verwijderd
Ik heb een heel interessante race gehad op Anderstorp. Het begon al met het feit dat ik wat te laat joinde in de qualificatie, daardoor heb ik geen tijd neer gezet, wat resulteerde in een startplaats achteraan. Was opzich niet zo erg, ik had wel zin in een inhaal race. Ik zat op een een stop strategie en tot aan de eerste stop had ik wat moeite om in mijn ritme te komen. Na de stop ging het beter en uiteindelijk heb ik de race als 4e kunnen eindigen.
Veel heb ik er eigenlijk niet voor hoeven te doen, omdat veel mensen spinden of uitvielen. En met weinig foutjes kan je dan een eind komen. Wat ik wel een leuk moment vond tijdens de race was het gevecht met Mark (op 1) en Tim (op 9), terwijl we alle 3 in een andere ronde reden. Uiteindelijk liet Mark mij er langs zodat ik niet meer op een ronde lag en heb ik Tim er langs gelaten, omdat hij veel sneller was. Alles bij elkaar was het een geslaagde race van mijn kant.
Verwijderd
jeehaa schreef op zondag 24 april 2005 @ 22:49:
[...]
dan... in de 2de lange schuine draai linksom blijf ik steken op de curb. Na een paar minuten gas voor en achteruit kwam ik nog geen stap vooruit. dus toen er eindelijk beweging in zat reed ik heel rustig over de curb. toen reed mark tegen mij aan die in gevecht was met david. MAAR ik reed buiten de lijn, dus het is absurd en ontzettend flauw om daar dan op te richten, een achterligger moet maar volledig verdwijnen van de baan op het moment dat een snellere er aan komt. dat kan dus niet en zo zijn de regels ook: als een achterblijver opzij KAN dan moet dat ook zsm. als hij NIET kan dan moet hij er voor zorgen dat de snellere er de eerst volgende gelegenheid direct langs kan. Dus echt onzin om me direct zo af te blaffen.
Verder houden we het leuk en iedereen heeft wel eens een pech dag...

http://mark.0wn3d.nl/GTR%20vids/Crash%20lambo.wmv
dan zijn er dus ook mensen die mij dus niet opgemerkt hebben... david... even goede vrienden verder, maar dat van monza slaat ook als een lul op een drumstel... op monza kreeg ik ook tik na tik en heb ik iedereen er langs gelaten die sneller was. dat mensen daardoor hun eigen rempunt missen is dus niet mijn zaak...
Verwijderd
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| F I N A L R E S U L T S (Anderstorp) (Based on Vcr Position) Pos Driver Lap Time Fastest Lap ----------------------------------------------------------------- 01 Mark Schuttenhelm 40 1h00m04.665s 0h01m27.710s 02 David Waij 40 1h00m20.920s 0h01m25.820s 03 Nootie 40 1h01m21.822s 0h01m28.588s 04 ViperDriver 40 1h01m07.549s 0h01m28.073s 05 el hefe 39 1h00m53.165s 0h01m28.154s 06 Tim Mosmans 39 1h01m52.527s 0h01m26.765s 07 Goudvink 38 1h00m16.532s 0h01m29.882s 08 Mark vd Meulen 38 1h00m36.848s 0h01m28.279s 09 ThijsB mb2dhg@hotmailcom 37 1h00m06.909s 0h01m30.945s 10 marcel van kempen 36 1h00m34.490s 0h01m32.550s 11 PETER_1960 35 1h00m26.026s 0h01m33.645s 12 Fabian de Jong 31 0h47m17.298s 0h01m27.100s 13 Jan Herman 27 1h01m01.814s 0h01m33.608s 14 Arnaud Paagman 19 0h29m11.664s 0h01m26.765s 15 Fuzz10 11 0h17m12.781s 0h01m29.475s 16 Danny Kappen 10 0h15m19.725s 0h01m28.433s 17 Bart Baars 07 0h11m49.735s 0h01m28.641s 18 Frans Rubertus 06 0h09m06.205s 0h01m27.986s 19 Quantor 06 0h11m09.258s 0h01m30.088s 20 Jasper Smit 06 0h11m33.269s 0h01m32.865s 21 Corona_nl 06 0h11m59.187s 0h01m31.047s 22 Leon Kuhn 05 0h07m38.432s 0h01m29.305s 23 Furbyk1ller 01 0h02m48.139s 0h02m48.139s |
ok true, ander moment geweest, excuus. hier geen zicht gehad. idd mijn fout
Kijk,dit bedoel ik nou.
Er komen nu verwijten over en weer.Het is maar een spel hoor!(en een verdomd leuke!!)
Laten we nou gewoon gezellig doen,ookal zijn er af en toe ongelukjes.
En maak geen verwijten naar elkaar,ookal ben je beter,maakt het spel nog leuker in mijn id.
En laten we wel wezen,op de tweakers ervers gaat het er beter aan toe dan bv de simbin servers.
Er komen nu verwijten over en weer.Het is maar een spel hoor!(en een verdomd leuke!!)
En maak geen verwijten naar elkaar,ookal ben je beter,maakt het spel nog leuker in mijn id.
En laten we wel wezen,op de tweakers ervers gaat het er beter aan toe dan bv de simbin servers.
ik denk dat als we de volgende keer gewoon met de ngt klasse rijden, je veel minder problemen heb omdat je veel minder hard op mekaar afkomt. dan krijg je minder frustraties als dezen en hebben de beginners onder ons ook nog een kans omd e race uit te rijden zonder spins of crashes. (veel minder power)jeehaa schreef op zondag 24 april 2005 @ 22:55:
dan zijn er dus ook mensen die mij dus niet opgemerkt hebben... david... even goede vrienden verder, maar dat van monza slaat ook als een lul op een drumstel... op monza kreeg ik ook tik na tik en heb ik iedereen er langs gelaten die sneller was. dat mensen daardoor hun eigen rempunt missen is dus niet mijn zaak...
[Offtopic] Heb dezelfde videokaart als jou jeehaa
probeer ik ook te zeggen, met andere woorden weliswaar... iig bovenstaande beeld geeft idd een fout van mij aan. maar er wordt geschreven alsof dat on purpose is gedaan en dat ik alleen maar probeer het spel te verzieken. Wordt ook niet met zoveel woorden gezegd maar het komt er wel op neer...Corona schreef op zondag 24 april 2005 @ 22:57:
Kijk,dit bedoel ik nou.
Ik had andersdorp al een tijdje niet gereden, mocht dan ook strijden voor een plek in de achterhoede.
Het irriteerde mij ook dat er een aantal gasten erg hard konden rijden (sorry Jan, jij ook) maar de auto niet op de baan konden houden. Daardoor werden ze steeds aggresiever met hun inhaal manouvres om weer naar voren te komen.
Snelle jongens dien je voorbij te laten, en wanneer je wel snel bent maar inmiddels al een ronde achterligt op degene die je in wilt halen zou je het best wat rustiger aan kunnen doen.
Vind het jammer dat veel mensen de strijd moesten verlaten door onnozele acties van anderen.
Het irriteerde mij ook dat er een aantal gasten erg hard konden rijden (sorry Jan, jij ook) maar de auto niet op de baan konden houden. Daardoor werden ze steeds aggresiever met hun inhaal manouvres om weer naar voren te komen.
Snelle jongens dien je voorbij te laten, en wanneer je wel snel bent maar inmiddels al een ronde achterligt op degene die je in wilt halen zou je het best wat rustiger aan kunnen doen.
Vind het jammer dat veel mensen de strijd moesten verlaten door onnozele acties van anderen.
Verwijderd
Crash van Fabian ... op zich niet zoveel aan de hand ..alleen dat laatste tikje doet het hem ..
http://mark.0wn3d.nl/GTR%20vids/fabian%20crash.wmv
Crash van David ... tsjahh .... niet buitenom he
http://mark.0wn3d.nl/GTR%20vids/david%20crash.wmv
Verwijderd
rustig aan .. ik denk dat David je probeert duidelijk te maken dat je beter nog wat km's kan maken off line ... dus niet tijdens races op het internet ... zo ook Peter 1960 ... sowieso zijn het vaak dezelfde die sorry zeggen .... en op de meest rare momenten aan de kant gaan ... bijvoorbeel in een bocht of net bij het uitkomen daarvan ..en dan meteen van het gas afgaan ...jeehaa schreef op zondag 24 april 2005 @ 23:02:
[...]
probeer ik ook te zeggen, met andere woorden weliswaar... iig bovenstaande beeld geeft idd een fout van mij aan. maar er wordt geschreven alsof dat on purpose is gedaan en dat ik alleen maar probeer het spel te verzieken. Wordt ook niet met zoveel woorden gezegd maar het komt er wel op neer...

Het is voor ons (snellere) nogal irritant om 30 minuten werk in 3 bochten teniet gedaan zien te worden
Ik kijk dus nu net naar het 1e filmpje,en wat mij dus opvalt is dat iedereen gewoon volgas blijft rijden tijdens een gele vlag situatie.En dan maar gek vinden dat er nog zwaardere crashes kunnen gebeuren.want je zit vaak op het "vuile" gedeelte van de baan.Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 23:10:
Crash van Fabian ... op zich niet zoveel aan de hand ..alleen dat laatste tikje doet het hem ..
Dit bedoelde ik dus aan te geven met de situatie waar ik dus fout zat en iemand mij raakte terwijl ik de baan voorzichtig weer wilde betreden.
Ik keek naar rechts,op het moment dat ik echt wil rijden,hoppa,een crash,en op dat moment een niet zo blije tegenstander.
Is het niet mogelijk,want het zijn toch altijd dezelfden die racen,om een "golden rule" toe te passen,nl,een gele vlag,rij wat rustiger.
Dit moet trouwens ook in het echie.
Wat is dit nou voor gelul!!!Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 23:16:
[...]
rustig aan .. ik denk dat David je probeert duidelijk te maken dat je beter nog wat km's kan maken off line ... dus niet tijdens races op het internet ... zo ook Peter 1960 ... sowieso zijn het vaak dezelfde die sorry zeggen .... en op de meest rare momenten aan de kant gaan ... bijvoorbeel in een bocht of net bij het uitkomen daarvan ..en dan meteen van het gas afgaan ..... zo moest ik een paar keer echt alle zeilen bijzetten na een goedbedoelde actie van een achterblijver
Het is voor ons (snellere) nogal irritant om 30 minuten werk in 3 bochten teniet gedaan zien te worden
Omdat wij niet de duitse versie hebben gehad,dus een achterstand hebben van ong 4 maanden,moeten wij maar ergens anders gaan rijden??Op de simbin servers,waar het al helemaal niet te doen is???
Let op.ik zeg niet dat JIJ de duitse versie hebt gehad,maar waar het wel op neerkomt,is van blijf lekker weg aub,en verziek onze race niet.
Ik weet dat wij al eerder een discussie hebben gehad,maar dat staat hier f los van vind ik.
Ook noobs moeten "leren",hebben jullie ook moeten doen.
[ Voor 38% gewijzigd door Corona op 24-04-2005 23:22 ]
Dit topic is gesloten.